مجموعه آموزش‌های ریاضی مجله فرادرس ویژه مهندسین صنایع

۵۸۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
مجموعه آموزش‌های ریاضی مجله فرادرس ویژه مهندسین صنایع

با پیشرفت روزافزون علوم و فن‏‌آوری‌های پیشرفته، میزان و همچنین تنوع تولیدات و خدمات گسترش یافتـه، بطوری که رشته‏‌های مرسوم در مهندسی، اقتصاد و حتی علوم انسانی، نمی‌توانند بدون مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، پاسخگوی کلیه مسائل کسب و کارها یا خدمات اجتماعی باشند. به این منظور تلفیق رشته‌ها یا اجرای دوره‌های آموزشی میان رشته‌ای برمبنای «علوم و مدیریت»، «اقتصاد» و «روشهای مهنـدسی» ضروری به نظر می‌رسد. یکی از این دوره‌ها، «رشته مهندسی صنایع» است.

در رشته مهندسی صنایع، کارشناسان، با مسایلی رو در رو هستند که مرتبط با زمینه‌های «کنترل و هماهنگی فعالیت‌ها»، «برنامه‏‌ریزی تولید»، «کنترل کیفیت»، «بهبود روش‌ها و سازمان» و غیره است. مهندسین صنایع می‏‌توانند در حوزه‌های «طراحی سیستم‌های تولید»، «ایجاد و یا بهبود روش‌های سازمانی» کمک موثری بنماید.

از آنجایی که بخشی از این رشته مرتبط با مهندسی است، ریاضیات به عنوان پایه و اساس مباحث درسی در این رشته محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی لیستی از مباحث ریاضیات مطرح در وبلاگ فرادرس می‌پردازیم که با درس‌های دانشگاهی این رشته مرتبط است.

امیدواریم مطالعه این مطالب، فراگیری و سرعت آموزش در این رشته را بهبود داده و دانشجویان مهندسی صنایع را با دیدگاه ریاضیات، آشتی دهد. شایان ذکر است که این فهرست براساس سرفصل‌های مرتبط با حوزه‌های مختلف در ریاضیات مانند «محاسبات عبارت‌های جبری»، «تابع»، «مشتق»، «انتگرال»، «معادلات دیفرانسیل»، «جبر خطی» و «گراف» طبقه‌بندی شده است.

محاسبه عبارات جبری

تابع

مشتق

انتگرال

معادلات دیفرانسیل

جبر خطی

گراف

در صورت علاقه‌مندی به مباحث مرتبط در زمینه ریاضی آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شود:

^^

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *