مباحث متفرقه زبان انگلیسی

مباحث متفرقه زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی، از زمان‌های گذشته باور اشتباهی در میان مردم رایج بوده است. عده‌ای معتقدند یادگیری فقط شامل دستور زبان انگلیسی می‌شود، در حالی که این‌طور نیست. گرامر بخش گسترده‌ای از زبان انگلیسی را شامل می‌شود، اما به این معنی نیست که با آموختن آن، بتوانیم تمام مباحث مربوط به زبان انگلیسی را یاد بگیریم. به بیان ساده‌تر، مباحثی غیر از دستور زبان انگلیسی نیز وجود دارد که لازم است بر آن‌ها نیز تسلط کافی پیدا کنیم.

دستور زبان انگلیسی یکی از مباحث متنوع و پیچیده به شمار می‌رود. به همین دلیل بسیاری از زبان‌آموزان هنگام یادگیری ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. واقعیت این است که نکات گرامری، پایه و اساس یادگیری زبان انگلیسی هستند و بدون آن‌ها نمی‌توان مهارت‌های اصلی را به خوبی و به طور کامل فرا گرفت.

اما مطالبی که در دسته مواردی غیر از گرامر زبان انگلیسی قرار می‌گیرند، شامل نکات مهمی می‌شوند که در زندگی روزمره با آن‌ها سروکار داریم. برای مثال، آشنایی با نحوه سلام و احوالپرسی در انگلیسی، نحوه گفتن ساعت به انگلیسی یا روابط میان اعضای خانواده به انگلیسی، از جمله مباحثی به شمار می‌روند که در موقعیت‌های مختلفی کاربرد دارند و برای صحبت کردن به انگلیسی یا برقراری ارتباط و تعامل با افراد مختلف به‌ دانستن آن‌ها نیاز داریم. به همین منظور لازم است با مباحث متفرقه زبان انگلیسی نیز به خوبی آشنا شویم تا بتوانیم در شرایط مختلف از آن‌ها به درستی کمک بگیریم.

زبان انگلیسی از چهار مهارت اصلی «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و »صحبت کردن» تشکیل شده است. برای تسلط بر هر یک از این مهارت‌ها، بهترین راه، آموختن تکنیک‌های مربوط به هر یک از این مهارت‌هاست. در واقع، لازمه یادگیری این مهارت‌ها، قبل از هر چیز، این است که با آن‌ها آشنا شویم. در این صورت می‌توانیم بر روی تمامی مسائل مربوط به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنیم.

از طرفی، افرادی که فرصت زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی ندارند، نیازمند مطالبی هستند که به زبان ساده و در عین حال به شکلی جامع و کاربردی، مباحث متنوع آموزشی را پوشش دهد. مباحث گرامری، در فهرستی به طور جداگانه در آموزش‌های «مجله فرادرس» لحاظ شده است و برای مطالعه می‌توانید به فهرست مربوط به گرامر زبان انگلیسی مراجعه کنید. اما علاوه بر این، موارد دیگری نیز وجود دارند که در دسته گرامر قرار نمی‌گیرند. برای آشنایی با مطالب متفرقه زبان انگلیسی که جزو نکات گرامری به شمار نمی‌روند، می‌توانید به فهرست زیر مراجعه کنید و آن‌ها را مطالعه کنید. این مطالب به زبانی ساده و همراه با مثال‌های متعدد انگلیسی و ترجمه آن‌ها آموزش داده شده است.