آموزش گرامر زبان انگلیسی – به زبان ساده

آموزش گرامر زبان انگلیسی – به زبان ساده

دستور زبان انگلیسی، شامل نحوه چیدن کلمات در کنار هم و ساختن جمله است. گرامر زبان انگلیسی مواردی نظیر فعل‌، اسم، قید، انواع زمان‌ها، انواع عبارت‌ها و جمله‌واره‌ها، نقل قول و غیره را شامل می‌شود. زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای یادگیری آن باید تسلط کافی به مهارت‌های آن داشته باشیم. همه ما می‌‌دانیم که زبان انگلیسی از چهار مهارت‌ اصلی تشکیل شده که شامل شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن می‌شود.

نکته مهم در آموختن هر چهار مهارت، آشنایی با گرامر زبان انگلیسی است. در واقع، بدون دانش کافی در این زمینه، نمی‌توانیم جملات خوبی بسازیم و در محاوره یا نوشتن از آن‌ها استفاده کنیم. البته افراد انگلیسی‌زبان، بدون آن‌که چیزی درباره دستور زبان انگلیسی بدانند، در جملات خود آن را به درستی به کار می‌برند. همان‌طور که ما در زبان محاوره از دستور زبان فارسی استفاده می‌کنیم و شاید با ساختار بسیاری از جملاتی که به کار می‌برم، آشنا نباشیم. اما اگر بخواهید به طور جدی یادگیری زبان دوم را شروع کنید، باید در نظر داشته باشید که آموختن دستور زبان، به بهبود روند یادگیری کمک فراوانی می‌کند.

برای شروع یادگیری بهتر است با قواعد ساده آشنا شوید. علاوه بر این، مراحل یادگیری باید به صورت آهسته و مرحله به مرحله صورت بگیرد. آشنایی با ساختار جملات و ترتیب قرار گرفتن کلمات در جمله نیز مهم است. برای بعضی از زبان‌آموزان، یادگیری دستور زبان انگلیسی کار سخت و طاقت‌فرسایی به نظر می‌رسد، حتی ممکن است سال‌ها وقت خود را صرف یادگیری آن کنند و در نهایت به نتیجه مطلوب نرسند.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی در سطوح پایه، معمولاً کمی دشوارتر است، اما با شرکت در کلاس‌های آموزشی یا تهیه کتاب و مطالعه به صورت خودآموز، می‌توانید به تدریج بر آن تسلط پید کنید. استفاده درست از دستور زبان انگلیسی و ساختن جملات مناسب، نشان‌دهنده تسلط فرد بر زبان انگلیسی است و برای این منظور بهتر است با «اجزاء کلام» (Parts of Speech) آشنا شوید و در کنار آن، با ساختار جملات مختلف آشنا شوید و ترتیب کلمات را یاد بگیرید.

در مجموع، برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی، باید بتوانید آن را به زبان ساده یاد بگیرید. در همین راستا، در «مجله فرادرس» سلسله مطالب گرامر زبان انگلیسی به زبان ساده و به کمک مثال و جدول ارائه شده است و نکات مهم مربوط به هر بخش، به طور کامل و با جزئیات توضیح داده شده است. برای آشنایی با کاربرد و ساختار بخش‌های مربوط به دستور زبان انگلیسی، می‌توانید هر یک از این مطالب را مطالعه کنید و گرامر آن را به طور کامل و با مثال یاد بگیرید.