راهنمای آزمون های زبان انگلیسی

راهنمای آزمون های زبان انگلیسی

آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی نظیر آیلتس، تافل، دولینگو و PTE، روش متداولی برای سنجش مهارت‌ها و دانش زبانی افراد است. متقاضیان با شرکت در این آزمون‌ها، چهار مهارت اصلی خود را در بخش‌های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن ارزیابی می‌کنند و به توجه به نمره‌ای که کسب کرده‌اند، برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف یا برای اهداف کاری اقدام می‌کنند.

این آزمون‌ها معمولاً به مدت دو سال اعتبار دارند و مدرکی که اعطا می‌شود، از سوی دانشگاه‌های معتبر دنیا نظیر کمبریج و IDP استرالیا خواهد بود. محتوای هر آزمون زبان انگلیسی، هر چند ماه یک بار به روزرسانی می‌شود و داوطلبین شرکت در آزمون، با توجه به شرایط دانشگاه یا هر جایی که برای آن درخواست داده‌اند، می‌بایست از سطح زبان متوسط یا پیشرفته‌ای برخوردار باشد. به همین دلیل، بسیاری از افراد قبل از شرکت در آزمون، در دوره‌های آمادگی شرکت می‌کنند تا از تکنیک‌ها و مهارت‌های کافی بهره‌مند شوند.

اما بسیاری از افراد، هدف از شرکت در آزمون زبان انگلیسی را نمی‌دانند یا اطلاعات کافی در این خصوص ندارند. از طرفی، به دلیل وجود منابع متعدد، نمی‌دانند کدام‌یک را انتخاب و مطالعه کنند. در «مجله فرادرس»، راهنمای کاملی از آزمون‌های زبان انگلیسی ارائه شده است که با مراجعه به آن‌، می‌توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با هر یک از آزمون‌ها دست پیدا کنید. همچنین می‌توانید به تعدادی از منابع پرکاربرد و مهم دسترسی داشته باشید. از موارد دیگری که به آن اشاره شده، هزینه آزمون‌، تعداد دفعات برگزاری آزمون و نمره‌دهی آزمون زبان انگلیسی است. همچنین به تعدادی از پرسش‌های متداول درباره آزمون‌ها پاسخ داده شده است.

علاوه بر این، آزمون‌های دیگری در داخل کشور نظیر MCHT برگزار می‌شود که برای دانشجویان مقطع دکتری الزامی است. راهنمای کامل آزمون MCHT، منابع و روش ثبت نام نیز در «فرادرس» ارائه شده است. در فهرست زیر، مطالب مربوط به آزمون زبان انگلیسی آورده شده که با مطالعه آن‌ها، پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود را دریافت خواهید کرد.