زمان ها در زبان انگلیسی

زمان ها در زبان انگلیسی

زبان انگلیسی از سه زمان اصلی «گذشته»، «حال» و «آینده» تشکیل شده است. هر یک از این زمان‌ها خود به چهار زیرمجموعه «ساده»، «استمراری»، «کامل» و «کامل استمراری» تقسیم می‌شوند. در نتیجه می‌توان گفت که زبان انگلیسی از ۱۲ زمان مختلف تشکیل شده است. بدون شک، یادگیری زمان‌های انگلیسی، اهمیت زیادی دارد و استفاده از آن در موقعیت‌های رسمی و غیر رسمی، میزان تسلط فرد را به زبان انگلیسی نشان می‌دهد.

در بیشتر کتاب‌ها و منابع آموزشی زبان انگلیسی، آموزش زمان‌ها با زمان حال ساده و حال استمراری شروع شده است. بنابراین، می‌توان گفت که با یادگیری این دو زمان انگلیسی، قار خواهید بود سایر زمان‌ها را به خوبی یاد بگیرید. از طرفی، استفاده از مثال و نکات مهم در رابطه با زمان ها در زبان انگلیسی تأثیر زیادی در یادگیری دارد.

عده زیادی از زبان‌آموزان، به‌ویژه در سطوح مقدماتی، تصور می‌کنند که یادگیری انواع زمان ها در زبان انگلیسی امری پیچیده است، در حالی که این‌طور نیست. بدون شک به فرصت کافی برای آموختن آن نیاز خواهید داشت، اما با تمرین و تکرار منظم و پیوسته، این امر میسر خواهد شد. علاوه بر این، می‌توانید در کنار منابع اصلی، از روش‌های دیگری به عنوان منابع کمک‌آموزشی استفاده کنید.

یکی از روش‌های یادگیری زمان‌ ها در زبان انگلیسی استفاده از کتاب داستان کوتاه است که در بیشتر کتاب‌فروشی‌ها در دسترس هستند. از ویژگی‌های مثبت این کتاب‌ها این است که برای همه سطوح تهیه شده و فایل صوتی آن‌ها نیز در اختیار زبان‌آموزان قرار داده شده است. همچنین خواندن روزنامه یا مقالات انگلیسی با موضوعات مختلف یا گوش دادن به پادکست‌های آموزشی، می‌تواند برای سطوح بالا مؤثر باشد.

عده‌ای بر این باورند که با یادگیری زمان‌ها می‌توانند تسلط کافی به زبان انگلیسی پیدا کنند. واقعیت این است که دستور زبان انگلیسی، بخشی از فرایند یادگیری است. زبان انگلیسی از چهار مهارت اصلی تشکیل شده که شامل «گوش دادن»، «خواندن»، «شنیدن» و «نوشتن» است. اگر یادگیری واژگان انگلیسی را نیز در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که برای یادگیری زبان انگلیسی، باید همه مهارت‌ها را بیاموزیم و تسلط کافی بر آن‌ها پیدا کنیم.

در «مجله فرادرس»، تمام زمان‌های انگلیسی به‌صورت مطالب جداگانه و همراه با مثال‌های جامع و کاربردی آموزش داده شده است. در فهرست زیر سلسله مطالب مجله فرادرس در همین رابطه به ترتیب آورده شده است. شما برای یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی، می‌توانید این مطالب را از بالا به پایين مطالعه کنید و گرامر مربوط به هر مبحث را به زبان ساده و به کمک مثال‌های متعدد یاد بگیرید.