انواع اسم در زبان انگلیسی

انواع اسم در زبان انگلیسی

اسم در انگلیسی کلمه‌ای است که معنی مستقلی دارد و برای نامیدن شخص، شیء، مکان و حیوان به کار می‌رود. اسم‌ها از اجزاء مهم جمله به شمار می‌روند و به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند.

اغلب، اسم‌ها را با توجه به جایگاه آن‌ها در جمله می‌شناسیم. اسم در انگلیسی معمولاً بعد از معرف‌هایی نظیر «a/an» یا «the» می‌آید. همچنین اسم می‌تواند نقش‌هایی متفاوتی نظیر فاعل یا مفعول در جمله داشته باشد. بعضی اسامی خاص هستند، مانند اسم اشخاص یا کشورها و برخی اسامی قابل‌شمارش و غیر قابل‌شمارش هستند. علاوه بر این، در تقسیم‌بندی انواع اسم در زبان انگلیسی دسته‌ای از اسامی وجود دارد که به مجموعه یا گروهی از افراد یا اشیا تعلق دارد، مانند «family» یا «company».

برای آشنایی با انواع اسم در زبان انگلیسی قبل از هر چیز باید با تعریف آن‌ها آشنا شویم و به کمک مثال، نقش آن‌ها را در جمله تشخیص دهیم. از میان «اجزاء کلام» (Parts of Speech) در زبان انگلیسی، شاید اسم جزو مهم‌ترین آن به شمار برود.

مهارت برقراری ارتباط به زبان انگلیسی، به صورت تدریجی صورت می‌گیرد و به گذراندن مراحل متعددی نیاز دارد. برای این منظور، لازم است به طور مداوم و منظم تمرین کنیم و از منابع آموزشی برای بهبود مهارت‌های زبانی خود کمک بگیریم. بدون شک، نقش اسم در جملاتی که در انگلیسی روزمره گفته می‌شود، بسیار پررنگ است و همین امر نشان‌دهنده ضرورت یادگیری انواع اسم در زبان انگلیسی و ساختار آن در جمله است.

علاوه بر این، در زبان انگلیسی پسوندهایی وجود دارد که به انتهای کلمه اضافه می‌شود و آن را به اسم تبدیل می‌کند. برای مثال، «ness-» نوعی پسوند اسم‌ساز است که وقتی به انتهای صفت اضافه می‌شود، آن را به اسم تغییر می‌دهد، مانند «happy» که به «happiness» تبدیل می‌شود. پسوندهای اسم‌ساز در زبان انگلیسی تنوع زیادی دارند که در آموزش‌های «فرادرس» به طور کامل بررسی شده است.

از نکات دیگری که در مباحث آموزشی مطرح شده، کاربرد برخی از اسم‌ها نظیر «Gerund» و «Infinitive» است که ساختاری شبیه فعل دارند، اما به عنوان اسم در جمله به کار می‌روند. برای آشنایی با همه مواردی که مطرح شد، می‌توانید به مطالب آموزش زبان انگلیسی «مجله فرادرس» مراجعه کنید. در فهرست زیر، سلسله مطالب فرادرس در این رابطه به ترتیب آورده شده است. شما برای یادگیری انواع اسم در زبان انگلیسی می‌توانید این مطالب را مطالعه کنید و گرامر مربوط به هر مبحث را به زبان ساده و به کمک مثال‌های متعدد یاد بگیرید.