آموزش ارزهای دیجیتال — راهنمای مفاهیم و اصطلاحات رمزارزها

آموزش ارزهای دیجیتال — راهنمای مفاهیم و اصطلاحات رمزارزها

ارز دیجیتال یا رمز ارز مفهوم جدیدی است که از سال 2009 و با معرفی بیت کوین به عنوان سیستم پرداخت غیرمتمرکز و توزیع شده به دنیا معرفی شده است. این تکنولوژی یک سیستم اقتصادی جدید برای انواع کاربردها ایجاد می‌کند که در آن، اطلاعات به صورت توزیع شده نگهداری می‌شود، ثبت و تایید اطلاعات به صورت غیرمتمرکز و امن صورت می‌گیرد و امنیت شبکه و حریم خصوصی کاربران بدون نیاز به حضور شخص یا نهاد واسط تضمین می‌شود. این ویژگی‌ها انتقال ارزش از هر نقطه دنیا به نقطه دیگر را با صرف کمترین زمان و هزینه و بدون نیاز به اجازه گرفتن از کسی ممکن می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مطالعه مقالات بخش آموزش بیت کوین توصیه می‌شود.

در حال حاضر نزدیک ببست هزار ارز دیجیتال شناخته شده وجود دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی ایجاد شده‌اند. در بخش معرفی ارزهای دیجیتال می‌توانید مقالات مرتبط با پروژه‌های مختلف را مطالعه کنید. با توجه به تکنولوژی محور بودن پروژه‌های ارز دیجیتال مفاهیم و اصطلاحات تخصصی زیادی در آن‌ها وجود دارد که بسیاری از کاربران با آن‌ها آشنا نیستند. بدون آشنایی با این مفاهیم و اصطلاحات، امکان بررسی پروژه‌ها و تمییز پروژه‌های خوب از بد وجود ندارد و این مساله منجر به ضررهای مالی برای تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌شود. اما پس از آشنایی با این مفاهیم و دریافت آموزش ترید ارزهای دیجیتال امکان کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال وجود خواهد داشت.

بنابراین، برای کلیه فعالان بازار ارزهای دیجیتال لازم و ضروری است که با مفاهیم اصلی این بازار آشنا باشند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها پروژه‌های مختلف ارز دیجیتال را مورد ارزیابی قرار دهند. در مجله «فرادرس» تا به امروز مطالب زیادی در مورد مفاهیم و اصطلاحات تخصصی ارزهای دیجیتال از استخراج رمزارزها گرفته تا ایردراپ و عرضه اولیه آموزش داده شده است که می‌تواند منبع بسیار مناسبی برای شروع فعالیت در این حوزه باشد. فهرست این مقالات را می‌توانید در ادامه این صفحه مشاهده کرده و با کلیک روی هر کدام آن را مطالعه کنید.