افعال کمکی در زبان انگلیسی

افعال کمکی در زبان انگلیسی

افعال کمکی، فعل‌های خاصی هستند که اطلاعاتی درباره عملکرد فعل اصلی به ما می‌دهند. در زبان انگلیسی، دسته‌ای از افعال کمکی به نام «افعال کمکی وجهی» (Modal Auxiliary Verbs) وجود دارد که بسیار پرکاربرد است و به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود. این افعال در زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارند، زیرا در جملات روزمره و برای ایجاد ارتباط با دیگران به وفور استفاده می‌شوند. مهم‌ترین افعال کمکی وجهی در زبان انگلیسی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

افعال کمکی وجهی 
mustshallmaywillcan
ought toshouldmightwouldcould

کاربرد افعال کمکی وجهی با توجه به موقعیت تغییر می‌کند. علاوه بر این، یک فعل وجهی می‌تواند برای چند حالت مختلف استفاده شود. برای مثال، فعل کمکی «could» هم می‌تواند برای نشان دادن توانایی انجام کاری در گذشته به کار برود و هم نشان‌دهنده احتمال وقوع عملی در آینده باشد. به همین دلیل، با وجود ساختار و فرمول ساده‌ای که افعال کمکی در زبان انگلیسی دارند، زبان‌آموزان موقع استفاده از آن‌ها ممکن است دچار مشکل شوند.

برای یادگیری افعال کمکی در زبان انگلیسی بهترین راه این است که با نقش و ساختار هر یک از آن‌ها در قالب مثال و در موقعیت‌های مختلف آشنا شوید. در این صورت، به مرور و با تمرین زیاد می‌توانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید.

دلیل اهمیت افعال وجهی در ایجاد ارتباط با دیگران این است که اکثر آن‌ها اطلاعات بیشتری درباره نقش فعل اصلی می‌دهند. برای مثال، توانایی یا احتمال انجام کاری را نشان می‌دهند یا برای اجازه گرفتن، پیشنهاد دادن یا الزام به انجام کاری به کار می‌روند.

فرض کنید می‌خواهید با محل کار خود تماس بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید که امروز ممکن است دیرتر سر کار حاضر شوید. برای گفتن چنین جمله ساده‌ای می‌توانید از «might» قبل از فعل اصلی استفاده کنید و بگویید: «I might come to the office later» در این مثال، فعل کمکی «might» احتمال را نشان می‌دهد. بنابراین، افعال کمکی در زبان انگلیسی کاربرد زیادی در انگلیسی روزمره دارند.

برای درخواست‌های مؤدبانه، مانند سفارش دادن غذا در رستوران نیز از افعال کمکی وجهی استفاده می‌کنیم. در مجموع، برای استفاده درست از افعال کمکی در زبان انگلیسی دو نکته را همواره رعایت کنید: از فعل کمکی نامناسب در مکالمات خود استفاده نکنید و بیش از حد آن‌ها را به کار نبرید.

در فهرست زیر، سلسله مطالب «مجله فرادرس» در همین رابطه به ترتیب آورده شده است. شما برای یادگیری افعال کمکی وجهی در انگلیسی، می‌توانید این مطالب را از بالا به پایين مطالعه کنید و گرامر مربوط به هر مبحث را به زبان ساده و به کمک مثال‌های متعدد یاد بگیرید.