تارگت در ارز دیجیتال چیست؟ – توضیح معنی به زبان ساده

۴۸۰۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۷ دقیقه
تارگت در ارز دیجیتال چیست؟ – توضیح معنی به زبان ساده

انتخاب تارگت در ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین مسائلی است که تریدرها و سرمایه‌گذارهای ارزهای دیجیتال با آن روبه‌رو هستند. هنگامی که سرمایه‌گذاری نسبت به خرید ارزهای دیجیتال اقدام می‌کند، انتظار دارد تا ارز دیجیتال را در قیمت‌هایی بالاتر بفروشد و از آن کسب سود کند. قیمتی که تریدر یا سرمایه‌گذار برای فروش ارز دیجیتال یا بستن پوزیشن‌های معاملاتی برای کسب سود درنظر می‌گیرد به‌عنوان هدف قیمتی یا تارگت محسوب می‌شود. با توجه به این‌که بازارهای مالی همواره با ریسک‌های زیادی همراه است، بنابراین رعایت اصول مدیریت ریسک در انتخاب تارگت قیمت برای ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده و رعایت اصول مدیریت ریسک و سرمایه با انتخاب تارگت و حدضرر مناسب می‌تواند ریسک معاملات را کاهش دهد. در این مطلب سعی داریم مهم‌ترین عوامل در انتخاب درست تارگت در ارزهای دیجیتال را شرح دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

تارگت در ارز دیجیتال چیست ؟

«هدف» (Target) در بازار ارزهای دیجیتال و در بازارهای دیگر قیمتی است که تحلیل‌گرهای بازار رسیدن به آن را محتمل می‌دانند. تریدرهای بازارهای مالی با استفاده از تحلیل‌‌های مختلف سعی دارند تا قیمت آینده دارایی موردنظر را پیش‌بینی کنند. در این صورت قیمتی را تعیین می‌کنند که با رسیدن به آن کسب سود می‌کنند و به آن قیمت هدف یا در اصطلاح تارگت می‌گویند.

اهمیت تحلیل‌ها در تعیین تارگت

برای این‌که تریدرها بتوانند تارگت‌های مناسبی را برای قیمت ارزهای دیجیتال پیدا کنند باید درک درستی از چرخه‌های بازارهای مالی و تحلیل‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند. اهمیت توجه به تحلیل فاندامنتال و چرخه بازار ارزهای دیجیتال زمانی بیشتر می‌شود که سرمایه‌گذارها در بازه‌های بلندمدت‌تری نسبت به خریداری بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال اقدام کنند. در این حالت توجه به بازارهای خرسی و گاوی و بررسی دقیق عوامل تأثیرگذار در تحلیل فاندامنتال از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در نهایت برای انتخاب تارگت در ارز دیجیتال تریدرها از ابزار تکنیکال استفاده می‌کنند. علاوه بر این تریدرهایی که در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌کنند نیز باید در کنار تحلیل تکنیکال به عوامل فاندامنتال موجود در بازار ارزهای دیجیتال توجه کنند.

زمان رسیدن به تارگت در ارز دیجیتال

برخی از تارگت‌ها برای ترید روزانه تعیین می‌شوند و برخی دیگر اهداف قیمتی بلندمدت‌تری هستند که تحلیل‌گرها برای آینده قیمت دارایی یا ارز دیجیتال موردنظر پیش‌بینی می‌کنند. بنابراین با توجه به زمان رسیدن به تارگت در ارز دیجیتال، تحلیل‌گر یا سرمایه‌گذار از تحلیل‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند. برای مثال تحلیل‌گرها با درنظر گرفتن تحلیل‌های فاندامنتال و شرایط چرخه بازار به این نتیجه می‌رسند که برای چند ماه آینده رسیدن به قیمت ۱۳۵۰۰ برای بیت کوین محتمل است. در این حالت تحلیل‌گر یا سرمایه‌گذار بازه زمانی طولانی‌تری را برای هدف قیمت بیت کوین درنظر می‌گیرد.

از طرفی دیگر برخی از تریدرهای روزانه نیز وجود دارند که هدف قیمتی ارزهای دیجیتال را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت‌تری انتخاب می‌کنند. این تریدرها بیشتر از تحلیل تکنیکال برای مشخص کردن تارگت در ارز دیجیتال مربوطه کمک می‌گیرند. با انتخاب تارگت مشخص و حد ضرر مناسب تریدرها می‌توانند مدیریت ریسک و سرمایه مناسبی را انجام دهند.

تارگت در ارز دیجیتال

انتخاب تارگت قیمت در معاملات شورت و لانگ

در بازارهای مالی در حالت کلی تریدر می‌تواند کالایی را بخرد یا بفروشد. در بازار ارزهای دیجیتال نیز تریدرها با توجه به شرایط بازار می‌توانند رمزارزی را بخرند یا بفروشند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند بازارهای مالی دیگر تریدر می‌تواند رمزارز موردنظر را در کف قیمتی خریداری کند و بعد از رسید قیمت به تارگت موردنظر آن را بفروشد.

نکته مهمی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که بازار ارزهای دیجیتال بازاری دوطرفه است. این موضوع به این معناست که تریدرها می‌توانند از کاهش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال نیز سود کسب کنند. بنابراین با توجه به این‌که تریدر از افزایش قیمت سود دریافت می‌کند یا از کاهش قیمت، می‌تواند از دو نوع معامله شورت یا لانگ برحسب شرایط استفاده کند که در ادامه این مطلب آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

تارگت زدن در معاملات لانگ چیست ؟

هنگامی که تریدر می‌خواهد از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال کسب سود کند وارد پوزیشن لانگ می‌شود. در پوزیشن لانگ تریدر روند قیمتی رمزارز موردنظر خود را با استفاده از تحلیل‌های مختلف، صعودی پیش‌بینی می‌کند. بنابراین تارگت در ارز دیجیتال مربوطه بالاتر از قیمت کنونی بازار انتخاب می‌شود. با رسیدن پوزیشن لانگ به تارگت موردنظر سفارش بسته می‌شود و در اصطلاح تارگت می‌خورد. با خوردن تارگت، تریدر از این معامله لانگ سود کسب می‌کند.

تارگت زدن در معاملات شورت

هنگامی که تریدر روند قیمتی بازار را نزولی پیش‌بینی می‌کند، برای کسب سود از این روند نزولی وارد پوزیشن شورت می‌شود. در این حالت قیمت تارگت در ارز دیجیتال موردنظر پایین‌تر از قیمت مارکت است. زمانی که روند قیمت مطابق با پیش‌بینی تریدر کاهش پیدا کند و به هدف موردنظر در پوزیشن شورت برسد در اصطلاح می‌گوییم تارگت معامله شورت زده شد. با خوردن تارگت در معامله شورت پوزیشن بسته می‌شود و تریدر از این معامله کسب سود می‌کند.

تارگت زدن در معاملات شورت

اهمیت عرضه و تقاضا در انتخاب تارگت ارز دیجیتال

قیمت را در بازارهای مالی میزان عرضه و تقاضا برای دارایی مربوطه تعیین می‌کند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز قیمت رمزارزها را میزان عرضه و تقاضای موجود برای آن‌ها مشخص می‌کند. هنگامی که تقاضا نسبت به عرضه در ارز دیجیتال موردنظر افزایش پیدا می‌کند، قیمت ارز دیجیتال مربوطه بالا می‌رود و زمانی که میزان عرضه از تقاضا بیشتر می‌شود، روند قیمت کاهشی می‌شود.

بنابراین با پیدا کردن محدوده‌های مهمی که برای عرضه و تقاضا وجود دارند می‌توانیم تارگت را در ارز دیجیتال موردنظر تعیین کنیم. برای اینکه میزان عرضه و تقاضا را مشخص کنیم تحلیل‌های مختلفی در ارزهای دیجیتال وجود دارند که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

اهمیت تحلیل فاندامنتال در انتخاب تارگت ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال در تعیین تارگت در ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. تریدرها از تحلیل فاندامنتال در کنار تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی آینده قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. تحلیل فاندامنتال در ارزهای دیجیتال را می‌توان هم برای بازه‌های زمانی بلندمدت به‌کار برد و هم برای بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت‌‌تر از آن استفاده کرد.

با توجه به این‌که ارزهای دیجیتال دارایی‌هایی تکنولوژی‌محور هستند، بنابراین عوامل زیادی را می‌توان در تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال درنظر گرفت. برخی از عواملی که در تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال به‌کار برده می‌شوند می‌توانند تأثیر زیادی در تعیین تارگت‌های قیمتی ارزهای دیجیتال داشته باشند.

تأثیر این عوامل فاندامنتال به این شکل است که با تغییراتی که در میزان عرضه و تقاضا برای ارز دیجیتال مربوطه ایجاد می‌کنند در روند کاهش یا افزایش قیمت رمزارز مربوطه تأثیرگذار هستند. بنابراین در ادامه قصد داریم تا با برخی از عوامل فاندامنتال تأثیرگذار در تعیین تارگت قیمت در ارزهای دیجیتال آشنا شویم.

پروژه رمزارز

هر اندازه پروژه رمزارز موردنظر قوی‌تر باشد و نسبت به رقیب‌های خود عملکرد و اهداف بهتری داشته باشد می‌توان به افزایش قیمت توکن آن در آینده‌ امیدوارتر بود. بنابراین یکی از عواملی که می‌تواند سرمایه‌گذارها را نسبت به تارگت‌های قیمتی بالاتر ارز دیجیتال مربوطه امیدوارتر کند‌، وجود پروژه‌ای قوی با اهداف و عملکردی مناسب است. لازم به ذکر است عواملی که در تحلیل فاندامنتال بررسی می‌شوند همانند پروژه‌های رمزارزی معمولا در بازه‌های زمانی بلند‌مدت‌تری می‌توانند تأثیرات قیمتی خود را بر روی توکن پروژه نشان دهند. بنابراین این عوامل در تعیین تارگت‌های بلند‌مدت‌تر در قیمت ارزهای دیجیتال اهمیت دارند.

تارگت در ارز دیجیتال

بنیان‌گذارها و تیم پروژه ارز دیجیتال

یکی از عواملی که می‌تواند باعث پیشرفت پروژه‌های رمزارزی شود داشتن بنیان‌‌گذارها و تیمی قوی در پروژه مربوطه است. هر اندازه تیم پروژه قوی‌تر باشد احتمال ارزشمندتر شدن توکن مربوطه بیشتر می‌شود. این عامل نیز همانند دیگر عواملی که در تحلیل فاندامنتال بررسی می‌شوند معمولا در بازه‌های زمانی بلندمدت‌تر می‌تواند تارگت در ارز دیجیتال موردنظر را تعیین کند.

همکاری پروژه رمزارزی با شرکت‌ها

پروژه‌های رمزارزی با توجه به این‌که تکنولوژی‌محور هستند، بنابراین شرکت‌های مختلفی که در زمینه‌های مشابهی فعالیت می‌کنند ممکن است برای توسعه فعالیت‌های خود با پروژه‌های رمزارزی مربوطه همکاری کنند. هنگامی که این همکاری‌ها صورت می‌گیرد معمولا تأثیرات مثبتی بر روی میزان عرضه و تقاضای توکن مربوطه دارند و باعث افزایش تقاضا و کاربری توکن مربوطه می‌شود. این موضوع می‌تواند قیمت توکن مربوطه را تحت تأثیر قرار دهد و تارگت قیمت در ارز دیجیتال مربوطه را تغییر دهد.

فهرست شدن در صرافی‌های ارز دیجیتال

هنگامی که توکنی برای اولین بار در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال فهرست می‌شود، معمولا افزایش قیمت قابل توجهی پیدا می‌کند. این موضوع به این دلیل است که با فهرست شدن در صرافی، ارز دیجیتال مربوطه در معرض دید عده بیشتری از تریدرها قرار می‌گیرد و اعتماد تریدرها با توجه به حجم معاملاتی که در صرافی انجام می‌شود نسبت به توکن مربوطه بیشتر می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا توکن مربوطه بتواند در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و در برخی مواقع بلند‌مدت افزایش قیمت خوبی را تجربه کند و به تارگت‌های قیمتی بالاتری امیدوار باشد.

تأثیر استیکینگ در تعیین تارگت در ارز دیجیتال

برخی از ارزهای دیجیتال این قابلیت را دارند تا بتوان آن‌‌ها را در پلتفرم‌هایی استیک یا سپرده‌گذاری کرد. در واقع یکی از روش‌هایی که می‌توان از ارزهای دیجیتال کسب درآمد داشت استیکینگ ارزهای دیجیتال است. تریدرها با استیکینگ ارزهای دیجیتال می‌توانند نسبت به مقدار رمزارزی که سپرده‌گذاری می‌کنند‌، رمزارز دریافت کنند. استیکینگ ارزهای دیجیتال می‌تواند در میزان عرضه و تقاضای رمزارز مربوطه تغییراتی ایجاد کند. بنابراین با توجه به تاریخ شروع استیک و زمان آزاد شدن توکن‌های استیک‌شده، می‌توان تارگت‌های قیمت متناسبی را برای این رمزارزها درنظر گرفت.

 

برای مثال اگر پروژه‌ای قابلیت استیک را برای ارز دیجیتال خود راه‌اندازی کند، این موضوع می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای خرید ارز دیجیتال مربوطه شود. بنابراین قیمت آن با افزایش روبه‌رو می‌شود و می‌توان برای آن تارگت قیمت جدیدی درنظر گرفت. از طرف دیگر تریدرها به زمان آزادسازی توکن‌های استیک‌شده نیز باید توجه کافی داشته باشند. هنگامی که زمان آزادسازی توکن‌ها در پلتفرم‌ها فرا می‌رسد، میزان عرضه آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و این باعث کاهش قیمت ارز دیجیتال مربوطه می‌شود. بنابراین تریدرها با توجه به اخباری که پیرامون این توکن‌ها وجود دارد می‌توانند نسبت به تغییرات تارگت در ارز دیجیتال مربوطه در معاملات خود اقدام کنند.

استیکینگ در تارگت ارز دیجیتال

مفهوم تارگت در ارز دیجیتال و چرخه بازار

تمامی بازارهای مالی دارای «چرخه بازار» (Market Cycle) هستند. چرخه بازار به این معنا است که قیمت‌‌های دارایی‌ها روندهای صعودی و نزولی خود را تکرار می‌کنند. این روندهای صعودی و نزولی بلند‌مدت که تکرار می‌شوند را چرخه بازار می‌گویند. شناسایی چرخه بازار کمک زیادی در پیدا کردن تارگت در ارز دیجیتال دارد.

روندهای صعودی بلندمدت را در اصطلاح بازار گاوی و روندهای نزولی بلندمدت را بازار خرسی می‌گویند. علاوه بر این روندهای صعودی و نزولی، چرخه بازار ارزهای دیجیتال دارای فازهای دیگری نیز می‌باشد که در ادامه تأثیر هرکدام را در تعیین تارگت در ارز دیجیتال بررسی می‌کنیم.

تعیین تارگت در ارز دیجیتال در فاز انباشت

اولین فاز در چرخه بازار ارزهای دیجیتال فاز انباشت است. این فاز در انتهای بازار نزولی یا خرسی چرخه قبلی شروع می‌شود. در این فاز احساسات منفی بازار خرسی قبلی در کل بازار مشاهده می‌شود. بنابراین ارزهای دیجیتال در محدوده‌های قیمتی مناسبی برای خرید هستند. در فاز انباشت بیشتر سرمایه‌گذارهای با تجربه و سازمان‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارند به این بازار ورود می‌کنند. با توجه به این‌که در فاز انباشت قیمت‌های ارزهای دیجیتال در کف‌های قیمتی خود قرار دارد بنابراین می‌توان تارگت‌های قیمتی بالاتری را در فاز گاوی بعدی از بازار انتظار داشت.

تعیین تارگت در ارز دیجیتال در بازار گاوی

روندهای صعودی بلندمدت، بازارهای گاوی را تشکیل می‌دهند. در این بازارهای صعودی قیمت در بازه‌های بلندمدت و میان‌مدت روندی صعودی دارد. تریدرهای ارز دیجیتال با شناسایی بازارهای گاوی سعی می‌کنند تا تارگت قیمت ارز دیجیتال موردنظر را بر مبنای بازار گاوی تعیین کنند. با توجه به این‌که در بازارهای گاوی روند کلی بازار ارزهای دیجیتال صعودی است بنابراین تریدرها سعی می‌کنند بیشتر پوزیشن‌های لانگ باز کنند تا بتوانند از روندهای صعودی موجود در بازار گاوی استفاده کنند.

 

تعیین تارگت قیمت در فاز توزیع

سومین فاز در چرخه بازار ارزهای دیجیتال فاز توزیع است. در این فاز از احساسات قوی و هیجانی موجود در بازار گاوی کاسته می‌شود. برخی از تریدرهای مجرب در این فاز سعی می‌کنند تا ارزهای دیجیتال خود را برای فروش به بازار عرضه کنند. بنابراین در این فاز جنگی میان عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد که تعیین تارگت در ارز دیجیتال را بسیار مشکل می‌کند.

در این فاز با توجه به قیمت‌های بالایی که ارزهای دیجیتال در بازار دارند، برخی از تریدرها این حالت را فرصتی مناسب برای فروش رمزارزهای خود می‌دانند. بنابراین با فروش گسترده‌ای که انجام می‌دهند باعث می‌شوند تا روند صعودی بازار گاوی متوقف شود. اما عده‌ای دیگر از تریدرها هنوز به ادامه روند صعودی امیدوارند و ممکن است در این قیمت‌های بالا، ارزهای دیجیتال را خریداری کنند. بنابراین در فاز توزیع قیمت در محدوده‌ای نوسان می‌کند و انتخاب تارگت‌های بلندمدت معاملاتی را دشوار می‌کند.

فاز توزیع در چرخه بازار

انتخاب تارگت قیمت در بازار خرسی ارز دیجیتال

در فاز آخر از چرخه بازار در نهایت فروشنده‌ها بر خریدارها پیروز می‌شوند و با فروش‌هایی که انجام می‌دهند باعث می‌شوند تا قیمت ارزهای دیجیتال به کف‌های قیمتی پایین‌تری برسد. در این فاز فشار عرضه نسبت به تقاضا بیشتر می‌شود و تریدرها با توجه به روند نزولی غالب در بازار، تارگت‌های قیمتی پایین‌تری را برای ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند. در فاز خرسی یا نزولی ارزهای دیجیتال تریدرها معمولا از معاملات شورت استفاده می‌کنند تا بتوانند از بازار نزولی کسب سود کنند.

 

انواع سفارش‌گذاری و تعیین تارگت در ارز دیجیتال

هنگامی که تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال تارگت قیمتی خود را مشخص می‌کنند، در مرحله بعدی در صرافی ارز دیجیتال موردنظر خود اقدام به سفارش‌گذاری می‌کنند. صرافی‌ها معمولا امکان انواع مختلفی از سفارش‌گذاری را برای تریدرها فراهم می‌کنند. تریدرها می‌توانند با استفاده از انواع سفارشاتی که در صرافی‌ها وجود دارد تجربه ترید بهتری را داشته باشند. در ادامه برخی از انواع سفارشات موجود در صرافی‌های مختلف را شرح می‌دهیم.

سفارش مارکت چیست ؟

سفارشی که در قیمت لحظه‌ای مارکت انجام می‌شود را سفارش مارکت می‌گویند. در سفارشات مارکت تریدر می‌تواند رمزارز موردنظر خود را در قیمت لحظه‌ای بازار و به‌صورت آنی خریداری کند یا آن را بفروشد. با توجه به این‌که سفارش مارکت به‌طور آنی انجام می‌شود بنابراین تریدرها یا سرمایه‌گذارهایی که می‌خواهند حتما ارز دیجیتال موردنظر را خریداری کنند یا آن را به‌فروش برسانند، از این نوع سفارش استفاده می‌کنند. دو نوع سفارش مارکت داریم که در ادامه توضیح می‌دهیم.

سفارش مارکت خرید

با توجه به این‌که در انتخاب تارگت در ارز دیجیتال تریدر از قبل باید تحلیل‌های خود را انجام دهد و قیمتی را برای تارگت تعیین کند، بنابراین تریدرها تنها زمانی از سفارش مارکت استفاده می‌کنند که بخواهند هرچه سریعتر رمزارزی را خریداری کنند تا بتوانند از روند صعودی آن استفاده بیشتری ببرند. در این حالت هنگامی که تریدر از روند صعودی ارز دیجیتال مربوطه اطمینان حاصل کرد، می‌تواند آن را با استفاده از سفارش مارکت خریداری کند.

سفارش مارکت فروش

پس از خریداری ارز دیجیتال مربوطه تریدر می‌تواند با رسیدن قیمت مارکت به تارگت ارز دیجیتال موردنظر آن را با سفارش مارکت بفروشد. در این حالت تریدر باید بازار را همواره رصد کند و در زمانی که قیمت ارز دیجیتال مربوطه به قیمت تارگتی که درنظر دارد می‌رسد با استفاده از سفارش مارکت آن را بفروشد. لازم به ذکر است تریدرهایی که از سفارش مارکت برای فروش در تارگت موردنظر استفاده می‌کنند، با توجه به روند صعودی موجود معمولا تمایل دارند تا ارز دیجیتال مربوطه را در قیمت‌هایی بالاتر از تارگت انتخابی بفروشند. بنابراین معمولا بازار را به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌کنند تا بتوانند در قیمت‌هایی بالاتر از هدف قیمتی پیش‌بینی شده، ارز دیجیتال خود را بفروشند.

سفارش مارکت

سفارش لیمیت و تارگت در ارز دیجیتال

تریدرها هنگامی که تارگت در ارز دیجتال موردنظر را انتخاب می‌کنند می‌توانند از سفارش لیمیت برای ثبت سفارش خود در صرافی استفاده کنند. سفارش لیمیت ساده‌ترین نوع سفارش‌گذاری است که تریدرها می‌توانند برای ثبت سفارش‌های خود در صرافی ارز دیجیتال از آن استفاده کنند. بر حسب این‌که تریدر قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال را داشته باشد می‌تواند از سفارش لیمیت خرید یا فروش استفاده کند که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

سفارش لیمیت خرید

هنگامی که تریدر یا سرمایه‌گذار با توجه به تحلیل‌های موجود از بازار به قیمتی مناسب برای خرید ارز دیجیتال موردنظر برسد. می‌تواند با استفاده از سفارش لیمیت خرید آن را خریداری کند. در این حالت تریدر قیمت انتخابی برای خرید مقدار مشخصی از ارز دیجیتال مربوطه را تعیین می‌کند. سفارش لیمیت خرید در دفتر سفارشات صرافی ثبت می‌شود و در صورتی که قیمت مارکت به قیمت لیمیت برسد در آن قیمت یا بهتر از آن خرید انجام می‌شود.

سفارش لیمیت فروش

هنگامی که تریدری تصمیم می‌گیرد ارز دیجیتال خود را بفروشد در ابتدا باید شرایط بازار را درنظر بگیرد و تحلیل درستی از قیمت ارز دیجیتال مربوطه داشته باشد. در این حالت قیمتی را برای فروش ارز دیجیتال مربوطه درنظر می‌گیرد که آن را تارگت در ارز دیجیتال موردنظر می‌گویند. سپس با استفاده از سفارش لیمیت فروش در صرافی قیمت تارگت را در قسمت قیمت لیمیت ثبت می‌کند. قیمت لیمیت فروش در دفتر سفارش‌گذاری صرافی ثبت می‌شود. هنگامی که قیمت مارکت به قیمت لیمیت فروش برسد، ارز دیجیتال مربوطه در قیمت لیمیت یا بهتر از آن فروخته می‌شود.

تارگت در ارز دیجیتال

سفارش استاپ در تعیین تارگت ارز دیجیتال

نوع دیگری از سفارش‌گذاری که در صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود سفارش استاپ است. در سفارش استاپ تریدر قیمت خرید یا فروش را تعیین نمی‌کند. در سفارش استاپ تریدر قیمت استاپ را تعیین می‌کند. هنگامی که قیمت ارز دیجیتال به قیمت استاپ برسد، سفارش در قیمت مارکت انجام می‌شود. در سفارش استاپ تریدر از انجام شدن سفارش اطمینان دارد. در واقع هنگامی که سفارش به قیمت استاپ برسد، این سفارش همانند سفارش مارکت عمل می‌کند. دو نوع سفارش استاپ وجود دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

سفارش استاپ خرید

هنگامی که تریدر یا سرمایه‌گذار از سفارش استاپ خرید استفاده می‌کند، قیمتی را برای خرید ارز دیجیتال موردنظر تعیین نمی‌کند. اما می‌تواند مطمئن باشد که هنگامی که قیمت مارکت به قیمت استاپ موردنظر برسد، سفارش مربوطه به سفارش مارکت تبدیل و در قیمت مارکت انجام می‌شود.

سفارش استاپ فروش

در سفارش استاپ فروش نیز تریدر قیمت فروش را تعیین نمی‌کند بلکه تنها قیمت استاپ را مشخص می‌کند. هنگامی که قیمت مارکت به قیمت استاپ برسد، سفارش موردنظر همانند سفارش مارکت عمل می‌کند و ارز دیجیتال مربوطه را در قیمت مارکت می‌فروشد. تریدرها با تعیین قیمت تارگت در ارز دیجیتال موردنظر می‌توانند با انتخاب قیمت تارگت به‌عنوان قیمت استاپ، از فروش ارز دیجیتال موردنظر در زمان رسیدن به قیمت تارگت مطمئن شوند.

تعیین تارگت در سفارش استاپ لیمیت

استاپ لیمیت یکی از سفارش‌‌های مستقلی است که کنترل بیشتری را در اختیار تریدر در نحوه اجرای سفارش‌ها قرار می‌دهد و از ترکیب دو سفارش استاپ و لیمیت تشکیل می‌شود. بازارهای مالی همواره تریدرها را با خطرات از دست رفتن بخشی از سرمایه یا در مواقعی کل سرمایه مواجه می‌کند. در این میان ابزارهایی که می‌تواند ریسک‌های معاملات در بازارهای مالی را کاهش دهند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در این میان صرافی‌های ارزهای دیجیتال نیز همواره سعی می‌کنند با فراهم آوردن امکانی برای کاهش ریسک در معاملات، بتوانند تریدرها و کاربران بیشتری را به ترید در صرافی خود تشویق کنند.

سفارش استاپ لیمیت با ترکیب مزایای هر دو سفارش استاپ و لیمیت این امکان را برای تریدر فراهم می‌کند تا بتواند کنترل بیشتری را بر روی اجرای معاملات خود داشته باشد. در واقع تریدرها می‌توانند با انتخاب تارگت در ارز دیجیتال مربوطه و با استفاده از سفارش استاپ لیمیت کنترل بیشتری بر روی نحوه پر شدن سفارش داشته باشند.

 

نحوه عملکرد سفارش استاپ لیمیت

سفارش استاپ لیمیت اختیار بیشتری را در اجرای سفارش به تریدر می‌دهد. این موضوع می‌تواند در کاهش ریسک معاملات در بازارهای مالی مخصوصا در حوزه ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشد و به تریدرها برای مدیریت ریسک معاملات کمک زیادی کند. نحوه عملکرد سفارش استاپ لیمیت به این شکل است که تریدر در این سفارش دو قیمت را تعیین می‌کند. اولین قیمت مربوط به قیمتی است که در آن سفارش فعال می‌شود و قیمت استاپ نام دارد و قیمت بعدی مربوط به قیمتی می‌شود که معامله فعال شده، در آن محدوده سفارش را پر می‌کند. در واقع هنگامی که قیمت مارکت در سفارش استاپ لیمیت به قیمت استاپ می‌رسد این سفارش به سفارش لیمیت تبدیل می‌شود.

تارگت زدن در ارز دیجیتال

مزیت انتخاب تارگت در ارز دیجیتال با سفارش استاپ

هنگامی که تریدر تارگت خود را در ارز دیجیتال مربوطه با سفارش استاپ قرار می‌دهد، با رسیدن قیمت مارکت به قیمت استاپ، سفارش انجام می‌شود. در سفارش استاپ تریدر تنها قیمت استاپ را تعیین می‌کند. بنابراین ممکن است سفارش در قیمت‌هایی بیشتر یا کمتر از قیمت استاپ پر شود. مزیت مهمی که سفارش استاپ دارد این است که هنگامی که تریدر تارگت در ارز دیجیتال خود را با استفاده از سفارش استاپ تعیین می‌کند از انجام شدن معامله خود اطمینان پیدا می‌کند.

مزیت انتخاب تارگت در ارز دیجیتال با سفارش لیمیت

سفارش لیمیت این امکان را برای تریدر فراهم می‌کند تا بتواند سفارش خرید یا فروش خود را به‌گونه‌ای تعیین کند که معامله در محدوده قیمتی موردنظر تریدر انجام شود. بنابراین هنگامی که تریدر، تارگت در ارز دیجیتال مربوطه را در قیمت لیمیت قرار می‌دهد، سفارش در قیمت لیمیت یا بهتر از آن پر می‌شود. در این حالت تریدر مطمئن می‌شود که معامله در محدوده قیمتی موردنظر وی پر می‌شود. این موضوع از این لحاظ اهمیت پیدا می‌کند که با استفاده از سفارش لیمیت در تارگت‌گذاری ارز دیجیتال تریدرها می‌توانند به محاسبه ریسک به ریوارد معاملات اقدام کنند. بنابراین با اجرای مدیریت ریسک و سرمایه می‌توانند از ضررهای مالی در معاملات ارزهای دیجیتال پیش‌گیری کنند.

مزیت انتخاب تارگت در ارز دیجیتال با سفارش استاپ لیمیت

برای این‌که مزیت‌ استفاده از سفارش استاپ لیمیت در انتخاب تارگت در ارز دیجیتال را متوجه شویم، بهتر است به این نکته توجه کنیم که سفارش استاپ لیمیت در زمانی که قیمت مارکت به قیمت استاپ برسد به سفارش لیمیت تبدیل می‌شود و تمام مزایای سفارش لیمیت را در انتخاب تارگت ارز دیجیتال دارد. بنابراین با توجه به این‌‌که انتخاب تارگت‌ در ارز دیجیتال برای کسب سود و خروج از معاملات معمولا به‌صورت محدوده قیمت مشخص می‌شوند، تریدر می‌تواند با کمک سفارش استاپ لیمیت مدیریت بهتری بر روی نحوه پر شدن سفارش داشته باشد.

اصطلاح تارگت در ارز دیجیتال

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از تارگت در ارز دیجیتال چیست یا تارگت در ارز دیجیتال یعنی چه. اصطلاح تارگت در ارز دیجیتال را زمانی به‌کار می‌برند که تریدرها رسیدن قیمت را به محدوده‌های قیمتی خاصی پیش‌بینی می‌کنند. تارگت واژه‌ای انگلیسی و به معنای هدف است. منظور از تارگت در ارز دیجیتال در واقع هدف قیمت در ارز دیجیتال موردنظر است که ممکن است قیمت مارکت در روند بازار به آن برسد.

تارگت در ارزهای دیجیتال

تریدرها برای این‌که بتوانند مدیریت ریسک و سرمایه‌ای مناسب در معاملات خود در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی داشته باشند، معمولا قبل از این‌که سفارش‌گذاری‌‌های خود را انجام دهند قیمتی که گمان می‌کنند که قیمت مارکت به آن برسد را به‌عنوان هدف قیمتی یا تارگت تعیین می‌کنند. این موضوع در اصطلاح تارگت‌گذاری در معاملات نام دارد. تریدرها معمولا تارگت‌های مختلفی برای قیمت مشخص می‌کنند. از طرف دیگر در صورتی که بازار برخلاف تحلیل آن‌ها پیش رود، تریدرها با قراردادن حدضرر از زیان‌های بیشتر در بازارهای مالی جلوگیری می‌کنند.

تارگت در فیوچرز چیست ؟

قراردادهای آتی یا فیوچرز قراردادهایی برای خرید یا فروش دارایی مربوطه در قیمتی تعیین‌شده و در زمانی مشخص در آینده هستند. بازاری که این قراردادها در آن خرید و فروش می‌شوند بازار فیوچرز نام دارد. در این بازار نیز تریدرها با استفاده از تحلیل‌هایی که برای بازار فیوچرز وجود دارد، ارزهای دیجیتال موردنظر خود را تحلیل می‌کنند. در بازار فیوچرز نیز همانند بازارهای اسپات تریدرها برای ارزهای دیجیتال تارگت قیمت تعیین می‌کنند. با رسیدن قیمت در بازار فیوچرز به تارگت در ارز دیجیتال مربوطه، تریدر پوزیشن معاملاتی خود را برای کسب سود می‌بندد.

 

فول تارگت چیست ؟

فول تارگت به حالتی می‌‌گویند که قیمت ارز دیجیتال موردنظر به تمامی هدف‌های قیمتی خود می‌رسد. تریدرها قبل از این‌که در صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات خود سفارش‌گذاری کنند، با استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلفی که در اختیار دارند روند قیمت در بازار ارز دیجیتال موردنظر خود را بررسی و تحلیل می‌کنند.

تریدرها برای این‌که بتوانند تحلیل‌های درستی از بازارهای پرنوسان ارزهای دیجیتال ارائه دهند از تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال استفاده می‌کنند. علاوه بر این تحلیل‌ها تمامی مواردی که ممکن است به نحوی در روند قیمتی بازار ارزهای دیجیتال اثرگذار باشد را نیز لحاظ می‌کنند. با توجه به این تحلیل‌ها در نهایت با کمک تحلیل تکنیکال محدوده‌های قیمتی که ممکن است ارز دیجیتال مربوطه در روند قیمتی خود به آن‌‌ها برسد را مشخص می‌کنند.

برای مثال فرض کنید بیت کوین در روندی صعودی قرار دارد و با توجه به ابزارهای تحلیل تکنیکال می‌تواند به قیمت‌های ۱۷۰۰۰، ۱۷۴۰۰ و درنهایت ۱۷۹۰۰ برسد. در این صورت هرکدام از این قیمت‌ها می‌تواند یک تارگت قیمت برای بیت کوین باشد که با رسیدن به آن‌ها تریدر بتواند از معامله کسب سود کند. بنابراین تمامی این قیمت‌‌ها تارگت‌های احتمالی بیت کوین در آینده هستند. هنگامی که تریدرها این تارگت‌های قیمتی را مشخص می‌کنند در بهترین حالت ممکن است قیمت به تمامی این سه قیمت برسد. به این حالت در اصطلاح فول تارگت می‌گویند.

فول تارگت در ارز دیجیتال

نحوه تارگت گذاری در ارز دیجیتال

برای تارگت‌گذاری در ارز دیجیتال باید در ابتدا مشخص کنیم که تارگت در ارز دیجیتال مربوطه را در چه بازه زمانی انتخاب می‌کنیم. برای مثال ممکن است روند بلندمدت قیمت بیت کوین صعودی باشد ولی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت ممکن است در شرایطی روندی نزولی داشته باشد. بنابراین اولین گام تعیین یا مشخص کردن بازه زمانی است.

بعد از این‌که بازه زمانی برای تعیین تارگت در ارز دیجیتال موردنظر را مشخص کردیم، در ادامه با کمک تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال به مشخص کردن اهداف قیمتی در ارز دیجیتال موردنظر می‌پردازیم. بنابراین با توجه به این‌که در کدام بازه زمانی تارگت در ارز دیجیتال را تعیین می‌کنیم می‌توانیم تارگت‌گذاری در ارز دیجیتال را برای سه بازه به شرح زیر درنظر بگیریم.

تارگت‌گذاری در بازه زمانی بلندمدت

برای تارگت‌گذاری ارزهای دیجیتال برای بازه‌های زمانی بلندمدت باید تحلیل بنیادی ارز دیجیتال مربوطه را درنظر بگیریم و با توجه به عواملی که می‌تواند در بلندمدت بر روی قیمت ارز دیجیتال موردنظر اثرگذار باشد، تارگت قیمت را برای آن پیش‌بینی کنیم. در این میان همواره باید شرایط چرخه بازار را برای بیت کوین درنظر بگیریم. بیت کوین به‌عنوان اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال تأثیر زیادی بر روی قیمت ارزهای دیجیتال دارد. بنابراین هنگام تعیین تارگت‌های بلندمدت برای ارزهای دیجیتال باید به فاز چرخه بازار بیت کوین نیز توجه داشته باشیم. در نهایت می‌توانیم با بررسی تایم‌فریم‌های بلندمدت هفتگی یا ماهانه در تحلیل تکنیکال تارگت‌‌های مناسبی را برای ارز دیجیتال موردنظر مشخص کنیم.

تارگت‌گذاری در بازه زمانی میان‌مدت

برای تارگت‌گذاری در بازه زمانی میان‌مدت برای ارز دیجیتال در ابتدا باید فاز چرخه بازار بیت کوین را مشخص کنیم. بسیاری از ارزهای دیجیتال سعی می‌کنند اخباری متناسب با فازهای چرخه بازار بیت کوین را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. برای مثال به‌روزرسانی‌های مهمی که ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند و اخبار همکاری‌های مهمی که با شرکت‌های معتبر دارند معمولا تأثیر زیادی بر روی افزایش قیمت توکن پروژه دارند.

بنابراین این پروژه‌‌های رمزارزی برای این‌که بتوانند حداکثر استفاده را از به‌روز‌رسانی یا اخبار مثبت داشته باشند، این اقدامات و اخبار را در بازار گاوی بیت کوین انجام می‌دهند. با توجه به این‌که در بازار صعودی یا گاوی بیت کوین قیمت اکثر ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می‌کند، بنابراین اقدامات مثبتی که پروژه‌های رمزارزی انجام می‌دهند در بازارهای گاوی بیشتر می‌تواند قیمت توکن پروژه مربوطه را افزایش دهد. در نهایت با توجه به فاز چرخه بازار ارزهای دیجیتال و زمان اقدامات تأثیرگذار پروژه‌های رمزارزی می‌توان با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال تارگت مناسبی برای ارز دیجیتال مربوطه انتخاب کرد.

تارگت در ارز دیجیتال

تارگت‌گذاری در بازه زمانی کوتاه‌مدت

برای انتخاب تارگت در ارز دیجیتال موردنظر در بازه زمانی کوتاه بیشتر تمرکز تریدرها بر روی استفاده از ابزارهای موجود در تحلیل تکنیکال است. برای این منظور تریدرها باید نوسانات کوچک بازار ارزهای دیجیتال را همواره رصد کنند تا بتوانند تصمیم‌گیری‌های مناسبی را در بازه‌های زمانی کوتاه انجام دهند. البته تریدرهای مجرب همواره در بازه‌های زمانی کوتاه نیز به روندهای قیمتی بلند‌مدت‌تر توجه می‌کنند و سعی می‌کنند در جهت روندهای قیمتی اصلی در بازار ارزهای دیجیتال که تحت تأثیر فازهای چرخه بازار و عوامل بنیادی است، پوزیشن‌های معاملاتی خود را باز کنند.

در این میان برای ترید در بازه‌های زمانی کوتاه مدت توجه به اخبار پروژه‌های رمزارزی از اهمیت بالایی برخوردار است. این اخبار می‌توانند با ایجاد نوسانات کوتاه مدت یا میان مدت در روند قیمتی ارز دیجیتال موردنظر رسیدن به تارگت در ارز دیجیتال مربوطه را در بازه زمانی کوتاه‌مدت با مشکل روبه‌رو کند.

آموزش انتخاب تارگت در ارز دیجیتال

برای این‌که بتوانید تارگت در ارز دیجیتال را به‌طور مطلوبی انتخاب کنید، علاوه بر تشخیص روند قیمت در بازار باید تارگت انتخابی شما مطابق با مدیریت ریسک در استراتژی معاملاتی باشد. زمانی که تریدرها در بازارهای مالی بتوانند مدیریت مالی مناسبی را در استراتژی ترید ارزهای دیجیتال اجرا کنند، می‌توانند احتمال داشتن برآیند معاملاتی مثبت در مجموع تریدهای خود را افزایش دهند.

بنابراین در ادامه مدیریت مناسب ریسک و سرمایه را در انتخاب تارگت در ارز دیجیتال توضیح می‌دهیم و پس از آن اهمیت و نحوه استفاده از تحلیل تکنیکال در انتخاب تارگت برای ارزهای دیجیتال را شرح می‌دهیم.

مدیریت ریسک در انتخاب تارگت ارز دیجیتال

برای انتخاب تارگت مناسب در ارز دیجیتال باید عوامل مختلفی را درنظر گرفت. اما مهم‌ترین موردی که قبل از انتخاب تارگت در ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید مدیریت ریسک در معاملات ارزهای دیجیتال است. با توجه به این‌که مدیریت ریسک و سرمایه می‌تواند در برآیند سود حاصل از معاملات تأثیر مثبتی داشته باشد، بنابراین همواره قبل از تعیین تارگت در ارز دیجیتال مربوطه سعی می‌کنند «نسبت سود به زیان» (Risk/Reward Ratio) را برای معامله موردنظر محاسبه کنند.

نحوه محاسبه ریسک به ریوارد در معاملات

نسبت سود به زیان به تریدرها کمک می‌کند تا بتوانند میزان ریسک در پوزیشن‌ معاملاتی خود را حساب کنند. برای درک بهتر نسبت ریسک به ریوارد به این نکته توجه کنید که میزان زیان حاصل از خوردن حدضرر مقدار ریسک در معاملات را مشخص می‌کند و میزان سود ناشی از خوردن تارگت در ارز دیجیتال مربوطه میزان ریوارد در معامله را نشان می‌دهد. بنابراین قبل از باز کردن پوزیشن معاملاتی تریدرها میزان زیان ناشی از خوردن حد ضرر و میزان سود ناشی از خوردن تارگت در ارز دیجیتال مربوطه را محاسبه می‌کنند و در صورتی که نسبت این دو مقدار مطابق با مدیریت ریسک در استراتژی معاملاتی آن‌ها باشد اقدام به باز کردن پوزیشن معاملاتی مربوطه می‌کنند.

مدیریت ریسک

ریسک به ریوارد مناسب در انتخاب تارگت ارز دیجیتال

انتخاب نسبت ریسک به ریوارد در باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی به استراتژی ترید ارز دیجیتال تریدر بستگی دارد. یکی از نسبت‌های متداولی که برخی از تریدرها در استراتژی معاملاتی خود به‌کار می‌برند نسبت سه به یک است. این نسبت به این معنا است که میزان سود حاصل از خوردن تارگت در ارز دیجیتال مربوطه سه برابر میزان ضرر ناشی از خوردن حد ضرر در معامله است.

اهمیت تحلیل تکنیکال در انتخاب تارگت در ارز دیجیتال

بعد از درنظر گرفتن عوامل فاندامنتال و فازهای چرخه بازار بیت کوین، در نهایت برای انتخاب تارگت مناسب برای ارز دیجیتال مربوطه باید بر روی نمودار قیمت و با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال به‌طور دقیق تارگت در ارز دیجیتال موردنظر را مشخص کنیم. استفاده از ابزار تکنیکال مناسب علاوه بر این‌که به ما در تحلیل قیمت ارز دیجیتال مربوطه کمک می‌‌کند، با تعیین دقیق حدضرر و تارگت در تحلیل تکنیکال می‌توانیم مدیریت ریسک و سرمایه مناسبی داشته باشیم.

محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت

یکی از روش‌هایی که در تحلیل تکنیکال برای پیدا کردن تارگت‌های مناسب قیمتی استفاده می‌شود، شناسایی محدوده‌‌های مهم حمایت و مقاومت است. قیمت با برخورد به این نواحی معمولا بر حسب میزان اعتبار حمایت یا مقاومت به آن واکنش نشان می‌دهد. یکی از این واکنش‌ها برگشت روند قیمت است که شناسایی آن از اهمیت زیادی برای تریدرها برخوردار است. بنابراین با توجه به اهمیت محدوده‌های حمایت و مقاومتی در انتخاب تارگت برای ارزهای دیجیتال، در ادامه هر یک از محدوده‌‌های حمایت و مقاومتی را به‌طور جداگانه شرح می‌دهیم و نقش آن‌‌ها را در انتخاب تارگت در ارز دیجیتال بیان می‌کنیم.

نقش حمایت در تعیین تارگت ارز دیجیتال

برای این‌که بتوانیم ارتباط بین تارگت در ارز دیجیتال را با حمایت بهتر درک کنید در ابتدا بهتر است با مفهوم حمایت از نظر میزان عرضه و تقاضا آشنا شوید.

مفهوم حمایت چیست ؟

حمایت در روند نزولی به محدوده‌هایی می‌گویند که روند قیمت نزولی در برخورد با آن‌ها برای مدتی متوقف می‌شود یا تغییر مسیر می‌‌دهد. در این حالت هنگام ورود قیمت به محدوده‌های حمایتی ممکن است قیمت برای مدتی در این محدوده نوسان کند. اما در نهایت با توجه به میزان عرضه و تقاضای موجود می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد یا دچار تغییر مسیر شود.

هنگامی که قیمت در روند نزولی قرار دارد میزان عرضه همواره از تقاضا بیشتر است. این عامل سبب می‌شود تا قیمت روند کاهشی داشته باشد. اما در شرایطی که میزان تقاضا نیز برای ارز دیجیتال موردنظر افزایش پیدا کند و با میزان عرضه برابری کند، در این زمان نبردی بین عرضه و تقاضا شروع می‌شود. در این حالت اگر میزان تقاضا از عرضه بیشتر شود، تغییر روند قیمت در ارز دیجیتال موردنظر حاصل می‌شود.

اما اگر فروشندگان پیروز میدان باشند و میزان عرضه بیشتر شود، در این حالت روند نزلی بعد از ایجاد توقفی که زمان آن بستگی به قدرت نسبی خریدارها و فروشندگان دارد، می‌تواند روند نزولی خود را ادامه دهد. به نواحی خاصی که قیمت دارایی یا ارز دیجیتال در روند نزولی خود متوقف می‌شود یا از آن‌جا تغییر مسیر می‌دهد، محدوده حمایتی می‌گویند. با توجه به اعتباری که محدوده‌های حمایتی دارند می‌توانند باعث ایجاد وقفه یا تغییر در مسیر حرکت قیمت در ارز دیجیتال موردنظر شوند.

نقش حمایت در تعیین تارگت

تارگت ارز دیجیتال در معاملات شورت

با استفاده از معاملات مارجین و فیوچرز در ارز دیجیتال تریدرها می‌توانند از روندهای نزولی بازار ارزهای دیجیتال نیز سود کسب کنند. این موضوع در تعیین تارگت در ارز دیجیتال موردنظر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که ارز دیجیتال مربوطه در روند نزولی خود با حمایتی روبرو شود. در این حالت با توجه به اعتبار حمایت پیش‌رو ممکن است وقفه یا تغییر در روند نزولی ارز دیجیتال موردنظر روی دهد. در هر دو صورت این محدوده حمایتی می‌تواند فرصت مناسبی برای کسب سود برای معاملات شورت را فراهم کند. در این حالت تریدرها تارگت در ارز دیجیتال مربوطه را در نزدیکی حمایت موردنظر قرار می‌دهند.

این نوع تارگت‌گذاری در معاملات شورت زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که روند اصلی قیمت ارز دیجیتال مربوطه صعودی است و قیمت در روندی  نزولی و کوتاه  به محدوه حمایتی  پولبک می‌زند. در این حالت استدلالی که ممکن است تریدرها در این نوع تارگت‌گذاری در معاملات شورت داشته باشند این است که روند نزولی قیمت با توجه به این‌که روند اصلی بازار صعودی است به احتمال زیاد دوباره به سمت بالا برمی‌گردد و میزان تقاضا افزایش پیدا می‌کند. بنابراین در این موقعیت تریدرها تارگت ارز دیجیتال موردنظر را در معامله شورت در نزدیکی محدوده حمایتی  قرار می‌دهند تا در زمان رسیدن به این محدوده بتوانند کسب سود کنند.

نقش مقاومت در تعیین تارگت ارز دیجیتال

محدوده‌های مقاومتی نیز همانند محدوده‌های حمایتی نواحی مهم برای عرضه و تقاضا محسوب می‌شوند. در محدوده‌های مقاومتی نیز همانند نواحی حمایتی نبردی بین خریدارها و فروشنده‌ها به‌وجود می‌آید و پیروز میدان می‌تواند روند قیمت را تعیین کند. برای درک بهتر نقش مقاومت در تعیین تارگت در ارز دیجیتال در ابتدا بهتر است با مفهوم مقاومت از نظر عرضه و تقاضا آشنا شویم.

مفهوم مقاومت چیست ؟

محدوده‌های مقاومتی در روندهای صعودی نواحی هستند که قیمت در برخورد با آن‌ها برای مدتی از حرکت صعودی متوقف می‌شود یا تغییر مسیر می‌دهد. هنگامی که قیمت در مسیر حرکت صعودی خود با محدوده‌های مقاومتی روبه‌رو می‌شود برای مدتی در این محدوده نوسان می‌کند و در نهایت به مسیر خود ادامه یا تغییر مسیر می‌دهد.

هنگامی که روند قیمت در بازار صعودی است و قیمت‌ها افزایش می‌یابند، در واقع میزان تقاضا از عرضه بیشتر است و خریدارها قدرت بیشتری از فروشنده‌ها دارند. اما برخی نواحی وجود دارند که در آن‌ها میزان عرضه نیز در بازار افزایش پیدا می‌کند. در این نواحی فروشنده‌ها نیز همانند خریدارها از قدرت زیادی برخوردار می‌شوند. نتیجه این نبرد را میزان عرضه و تقاضا یا به عبارتی دیگر خریدارها و فروشنده‌ها تعیین می‌کنند.

مفهوم مقاومت در تارگت ارز دیجیتال

اگر میزان عرضه بیشتر شود یا به‌عبارتی دیگر قدرت فروشندگان افزایش پیدا کند، در این حالت تغییر روند در بازار را خواهیم داشت و اگر در نهایت در این نبرد میزان تقاضا بیشتر شود یا خریدارها قدرت را دوباره به‌دست آورند در این صورت پس از ایجاد وقفه‌ای در روند افزایشی قیمت، این روند صعودی به مسیر قبلی خود ادامه می‌دهد. به این نواحی که قیمت در مسیر صعودی حرکت خود با آن مواجه می‌شود محدوده‌های مقاومتی می‌گویند.

تارگت ارز دیجیتال در معاملات لانگ

تریدرها برای تعیین تارگت در ارزهای دیجیتال می‌توانند از معاملات لانگ و شورت استفاده کنند. اما هنگامی که روند قیمت کلی در بازار ارزهای دیجیتال صعودی است و به‌اصطلاح بازار گاوی است، تریدرها بیشتر از معاملات لانگ استفاده می‌کنند و تارگت‌هایی که برای ارز دیجیتال موردنظر انتخاب می‌کنند معمولا با مقاومت‌های قیمتی منطبق است. روش کار به‌ این صورت است که ابتدا تریدر روند کلی بازار را صعودی تشخیص می‌دهد. سپس محدوده‌های مهم عرضه و تقاضا را که ممکن است قیمت در برخورد با آن‌ها دچار تغییر مسیر شود را در نمودار قیمت مشخص می‌کند.

 

در روندهای صعودی محدوده‌های مقاومتی که در مسیر حرکت قیمت قرار دارند را می‌توان نواحی مهم عرضه و تقاضا درنظر گرفت که احتمال برگشت روند از آن‌ها وجود دارد. بنابراین تریدر با توجه به شناسایی محدوده‌ مقاومتی در مسیر حرکت قیمت برای کسب سود و استفاده از موقعیت بازار می‌تواند تارگت ارز دیجیتال موردنظر را منطبق با محدوده مقاومتی انتخاب کند تا در صورت رسیدن قیمت به تارگت موردنظر، تریدر بتواند از روند صعودی بازار با استفاده از معامله لانگ کسب سود کند.

مفهوم تارگت زدن

هنگامی که قیمت در روند صعودی یا نزولی خود به تارگت موردنظر می‌رسد، تریدر توانسته است از پوزیشن معاملاتی خود کسب سود کند. تریدرها در این حالت از اصطلاح تارگت زدن در ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. بنابراین تارگت زدن به معنای رسید قیمت به هدف قیمتی مورد نظر در معاملات است.

تارگت زدن در معاملات ارز دیجیتال به تجربه و تسلط به تحلیل‌های مربوط به بازارهای مالی نیاز دارد. تریدرهای زیادی استراتژی‌های معاملاتی را که در نهایت به تارگت زدن در ارز دیجیتال مربوطه منتهی می‌شود را در شبکه‌های اجتماعی خود شرح می‌دهند.

ابزارهایی که برای تارگت زدن ارز دیجیتال نیاز دارید

در ابتدا ممکن است تصور کنید برای این‌که بتوانید قدرت تارگت زدن در ارزهای دیجیتال خود را افزایش دهید باید دستور العمل خاصی را رعایت کنید یا اقدامات خاصی را انجام دهید. اما با بررسی و مطالعه استراتژی‌های معاملاتی مختلفی که وجود دارد در نهایت ممکن است به این نتیجه برسید که در تمامی پوزیشن‌های معاملاتی که به خوردن تارگت منتهی شده است یک اصل مشترک وجود دارد و آن توجه به نقاط عرضه و تقاضا و پیش‌بینی این محدوده‌های مهم قیمتی است.

سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که آیا ابزاری وجود دارد که با آن بتوان محدوده‌های عرضه و تقاضا را به ما نشان دهد. در جواب این سوال باید به تمامی تحلیل‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال اشاره کنیم. بنابراین تریدرهای مجرب با استفاده از تحلیل فاندامنتال و توجه به چرخه‌‌های بازار می‌توانند اهداف بلند مدت‌تری را برای ارز دیجیتال مربوطه درنظر بگیرند. اما با استفاده از ابزارهایی که در تحلیل تکنیکال وجود دارد می‌توانند تارگت‌های کوتاه‌مدت‌تری انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم با برخی از این ابزارهای تکنیکال آشنا شویم.

خطوط حمایت و مقاومت در تعیین تارگت ارز دیجیتال

همان‌طور که پیشتر در قسمت محدوده‌‌های حمایت و مقاومت توضیح دادیم، ترسیم این خطوط می‌تواند به تریدرها در انتخاب نقاط مهم عرضه و تقاضا کمک کند. هنگامی که تریدرها محدوده‌های حمایت و مقاومتی را مشخص می‌کنند در نهایت باید تارگت را در قیمت مشخصی قرار دهند. هنگامی که قیمت ارز دیجیتال موردنظر به تارگت می‌خورد تریدر می‌تواند به سود موردنظر خود برسد. بنابراین تریدرها سعی می‌کنند در انتخاب خطوط حمایت و مقاومت دقت کافی داشته باشند. تریدرها معمولا این خطوط را با متصل کردن نقاطی که قیمت به آن‌ها واکنش بیشتری نشان داده است ترسیم می‌کنند. قیمت در برخورد با این خطوط ممکن است تغییر مسیر دهد بنابراین می‌تواند به‌عنوان تارگت در ارز دیجیتال به‌کار برده شود.

الگوهای قیمتی در تعیین تارگت در ارز دیجیتال

یکی از روش‌هایی که می‌توان برای پیش‌بینی قیمتی از آن‌ها استفاده کرد الگوهایی است که قیمت در نمودار تشکیل می‌دهد. با مطالعه این الگوها در نمودار گذشته متوجه می‌شویم که برخی از این الگوها تکرار شونده هستند. تکرار شوندگی به این معنا است که قیمت هنگامی که این الگوها را تشکیل می‌دهد ممکن است همان واکنش قبلی را به آن داشته باشد. بنابراین تریدرها می‌توانند رفتار قیمت را در این الگوها پیش‌بینی کنند و تارگت قیمت در ارز دیجیتال را متناسب با این الگوها تعیین کنند.

الگوهای قیمتی

نقش اندیکاتورها در تعیین تارگت در ارز دیجیتال

اندیکاتورها با تحلیل رفتار قیمت در گذشته، تریدرها را در پیش‌بین رفتار قیمت آینده کمک می‌کنند. نکته مهمی که در استفاده از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال باید به آن توجه کرد این است که اندیکاتورها به ما نشان می‌دهند که در یک بازه خاص احتمال دارد که قیمت به کدام سمت حرکت کند. این موضوع می‌تواند در انتخاب تارگت در ارز دیجیتال به تریدرها کمک کند. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد که هرکدام از این‌ها می‌توانند در انتخاب تارگت در ارز دیجیتال موردنظر به ما کمک کنند. این چهار دسته اندیکاتور به شرح زیر است.

  • اندیکاتورهای «روند» (Trend): اندیکاتورهای روند به تریدرها روند بازار را نشان می‌د‌هند و جهت حرکت قیمت را مشخص می‌کنند. بنابراین در بازارهای رونددار مشخص می‌کنند که قیمت در بازار به کدام سمت حرکت می‌کند.
  • اندیکاتورهای «تکانه» (Momentum): اندیکاتورهای مومنتوم به تریدرهای قدرت روند را نشان می‌دهند و آن‌ها را از احتمال برگشت روند مطلع می‌کنند. از این اندیکاتورها می‌توان برای پیدا کردن سقف‌ها و کف‌های قیمتی استفاده کرد.
  • اندیکاتورهای «حجم» (Volume): این اندیکاتورها تغییرات حجم خرید و فروش را در بازه زمانی موردنظر نشان می‌دهند. این اندیکاتورها به تریدرها نشان می‌دهند که روند موجود چقدر می‌تواند تداوم داشته باشد. برای مثال روندهای صعودی که با حجم بالایی همراه هستند از تداوم بیشتری برخودار هستند.
  • اندیکاتورهای «نوسان» (Volatility): اندیکاتورهای نوسان به ما نشان می‌دهند که قیمت در یک بازه مشخص زمانی چقدر تغییر می‌کند. این اندیکاتورها بدون درنظر گرفتن جهت حرکت، تنها دامنه نوسانات موجود را نشان می‌دهند.

جمع بندی

در این مطلب در ابتدا تارگت در ارز دیجیتال را تعریف کردیم. سپس به اهمیت عرضه و تقاضا در انتخاب تارگت ارز دیجیتال پرداختیم. در ادامه به اهمیت تحلیل فاندامنتال در انتخاب تارگت برای ارز دیجیتال اشاره کردیم. سپس مفهوم تارگت در ارز دیجیتال را با توجه به چرخه بازار بیان کردیم. انواع سفارش‌گذاری و تعیین تارگت را توضیح دادیم. سپس تارگت‌گذاری در بازه‌های زمانی بلندمدت و میان‌مدت و در نهایت در بازه زمانی کوتاه‌مدت را شرح دادیم. سپس به آموزش انتخاب تارگت در ارز دیجیتال پرداختیم و در آن مدیریت ریسک در انتخاب تارگت ارز دیجیتال و اهمیت تحلیل تکنیکال در انتخاب تارگت در ارز دیجیتال را توضیح دادیم. در پایان نیز ابزارهای تکنیکال موردنیاز برای تارگت زدن در ارز دیجیتال را شرح دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ترید ارزهای دیجیتال — از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Bybit LearnLiquidWorldcoinSix.network
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *