در سال ۱۴۰۳ با فرادرس ترید ارزهای دیجیتال یاد بگیرید – راهنمای شروع

۲۴۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۴ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۳۸ دقیقه
در سال ۱۴۰۳ با فرادرس ترید ارزهای دیجیتال یاد بگیرید – راهنمای شروع

ترید ارزهای دیجیتال به‌معنی خرید و فروش رمزارزها برای کسب سود از این بازار است. ارزهای دیجیتال نوعی دارایی دیجیتال هستند که در بسترهای غیرمتمرکز ایجاد شده‌اند. بنابراین برای فراگیری ترید ارزهای دیجیتال در ابتدا می‌بایست با برخی از مفاهیم موجود در تکنولوژی غیرمتمرکز اشنا شوید تا بتوانید توکن‌های مستعد رشد را برای سرمایه‌گذاری شناسایی کنید. از سویی دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال این امکان را به تریدرها می‌دهند تا بتوانند انواع ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند. برای این منظور تریدرها علاوه بر کسب قدرت تحلیل برای شناسایی توکن‌های پرپتانسیل، می‌بایست توانایی تحلیل تکنیکال و بررسی رفتار قیمت ارز دیجیتال را در نمودار مربوطه به‌دست آورند. یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا به‌صورت گام به گام با نحوه ترید در این بازار آشنا شوند.

فهرست مطالب این نوشته

برای این منظور در این مطلب از مجله فرادرس پس از آشنایی با مفاهیم پایه ارزهای دیجیتال با مفاهیم مربوط به ترید و تحلیل قیمت همانند بررسی نمودار قیمت بیت کوین، استراتژی شروع ترید، نواحی مهم قیمتی، انواع سفارش‌گذاری، کیف پول رمزارزی، ریسک‌های ترید و برخی از اشتباهات رایج در ترید ارزهای دیجیتال آشنا می‌شوید.

یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بتوانند با حوزه ارزهای دیجیتال آشنا شوند و مهارت‌ها و آموزش‌های لازم را برای شروع ترید ارزهای دیجیتال یاد بگیرند. برای یادگیری ترید رمزارزها افراد می‌بایست اطلاعات جامعی از بسترهای بلاک‌چینی به‌دست آورند.

سپس مبانی مشترکی که برای ترید در بازارهای مالی استفاده می‌شود، همانند انواع تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال، انواع سفارش‌گذاری و مدیریت ترید و سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال را یاد بگیرند. برخی از این موارد همانند تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال با تحلیل بنیادی در بازارهای مالی دیگر تفاوت دارد که در یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس علاوه بر آشنایی جامع با نحوه ترید ارزهای دیجیتال به این موارد نیز در پیدا کردن توکن‌های مستعد رشد اشاره می‌کنیم.

فردی در حال ترید -یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

آموزش ارز دیجیتال رایگان

در ادامه این مطلب قصد داریم توضیحاتی جامع درباره نحوه یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس خدمت علاقه‌مندان ارائه کنیم. برای این منظور به‌صورت گام به گام مطالب مورد نیاز برای شروع ترید ارزهای دیجیتال از مبتدی را شرح می‌دهیم تا افرادی که هیچ‌گونه پیشینه‌ای از دنیای ارزهای دیجیتال ندارند نیز بتوانند از فرصت‌های موجود در این بازار استفاده کنند. علاوه بر این علاقه‌مندانی که هیچ‌گونه آشنایی اولیه با ارزهای دیجیتال و مبانی مربوطه ندارند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان به اطلاعات جامعی در این حوزه دست پیدا کنند می‌توانند از فیلم آموزش رایگان مبانی رمزارز یا کریپتو در ۲۵ دقیقه فرادرس استفاده کنند که در زیر لینک این ویدیوی آموزشی رایگان را مشاهده می‌کنید.

آموزش ترید ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای مالی است که در آن دارایی‌های دیجیتالی به‌نام رمزارزها خرید و فروش می‌شود. در این بازار افراد می‌توانند توکن‌های مستعد رشد را شناسایی کنند و با خرید آن‌ها در قیمت‌های مناسب از افزایش قیمت مربوطه کسب سود کنند. برای یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس در ابتدا می‌بایست با مبانی ارزهای دیجیتال آشنا شوید. بنابراین در ابتدا بهتر است با برخی از مفاهیم اولیه این بازار آشنا شویم.

بستر غیرمتمرکز چیست؟

بسترهای غیرمتمرکز شبکه‌هایی هستند که تحت نظارت نهادی متمرکز نیستند. بنابراین به‌جای سروری مرکزی که در مکانی معین قرار دارد، بسترهای غیرمتمرکز از کامپیترهایی به‌نام نود شبکه تشکیل می‌شوند که می‌توانند از مکان‌های مختلف جغرافیایی تراکنش‌های مربوط به شبکه را تایید کنند.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند تراکنش‌هایی همتا به همتا را در بستر بلاک چین بیت کوین انجام دهند. بنابراین افراد می‌توانند بدون نیاز به نهادی واسط همانند بانک‌ها، برای انواع پرداخت‌های مالی از بیت کوین استفاده کنند.

این موضوع توجه افراد زیادی را به خود معطوف کرده است. بیت کوین نوعی دارایی دیجیتال است که در بستر بلاک‌چین بیت کوین تعریف شده است. بعد از بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگری همانند اتریوم نیز با قابلیت‌های بیشتری در بسترهای غیرمتمرکز راه‌اندازی شدند و امکانات بیشتری را برای کاربران شبکه مربوطه فراهم کردند.

آلت کوین اتریوم و قراردادهای هوشمند

ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین را آلت کوین می‌گویند. یکی از الت کوین‌های معروف و محبوب در بازار کریپتو اتریوم است که کاربردهای فراوانی در شبکه اتریوم دارد. شبکه اتریوم این قابلیت را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند با نوشتن کدهایی در شبکه مربوطه، اپلیکیشن‌هایی را در شبکه اتریوم راه‌اندازی کنند.

به کدهای کامپیوتری نوشته شده در بسترهای بلاک‌چینی که در شرایط خاصی اجرا می‌شوند، در اصطلاح قراردادهای هوشمند می‌گویند. نکته‌ مهمی که در این میان باید به آن توجه شود، کاربرد رمزارز اتریوم به‌عنوان کارمزد تراکنش‌های این شبکه است. این موضوع باعث افزایش تقاضا و بالا رفتن ارزندگی این توکن در میان رمزارزهای دیگر شده است.

آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد

ارزهای دیجیتال را می‌توان از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کرد. علاوه بر این در صرافی‌های ارز دیجیتال این امکان وجود دارد تا رمزارزهای خریداری شده را بفروشید. خرید و فروش رمزارزها را ترید می‌گویند. ترید ارزهای دیجیتال در صرافی‌های رمزارزی همانند خرید و فروش سهام و دیگر دارایی‌ها انجام می‌شود.

با توجه به ارزش بازار کم ارزهای دیجیتال نسبت به دارایی‌های دیگر، رمزارزها نوسانات قیمتی بالایی دارند. این تغییرات قیمتی فرصت مناسبی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد تا بتوانند با تحلیل بازار رمزارز مربوطه از این نوسانات قیمتی کسب سود کنند.

تصویر صفحه نخست آموزش‌های ارزهای دیجیتال فرادرس
برای انتقال به صفحه نخست آموزش ارزهای دیجیتال، بر روی تصویر کلیک کنید.

برای این منظور پس از آشنایی اولیه با مفاهیم ارزهای دیجیتال، تریدرها نیاز دارند تا صرافی معتبری را برای این منظور انتخاب کنند. در ادامه تریدرها می‌بایست اصول تحلیل بازار کریپتو را فرا بگیرند تا بتوانند ارزهای دیجیتال پرپتانسیل را در کف‌های قیمتی خریداری کنند و پس از افزایش قیمت آن‌ها را بفروشند.

اگر به ترید و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، فرادرس آموزش‌های متنوعی را در این رابطه آماده کرده است که آن‌ها را به ترتیب اولویت می‌توانید در فهرست زیر مشاهده کنید.

فرادرس همچنین مجموعه‌های کاملی از فیلم‌های آموزشی در حوزه ترید ارزهای دیجیتال تهیه کرده است که می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به این مجموعه‌ فیلم‌های آموزشی دسترسی پیدا کنید.

آموزش ترید رایگان

آموزش ترید رایگان ارزهای دیجیتال این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند آموزش‌های اولیه موردنیاز خود را بدون صرف هزینه دریافت کنند. برای ورود به هر حوزه‌ای در ابتدا نیاز است تا با مفاهیم کلی آن حوزه آشنا شویم تا بتوانیم میزان علاقه‌مندی یا استعداد خود را در حوزه مربوطه شناسایی کنیم و نیز بتوانیم آموزش موردنیاز را از بین انواع مطالب آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنیم.

برای یادگیری رایگان ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس می‌توانید از مطالب آموزشی متنوعی که در مجله فرادرس تحت عنوان آموزش ترید ارزهای دیجیتال — از صفر تا صد تهیه شده است به‌صورت کاملا رایگان استفاده کنید. علاوه بر این افرادی که به فیلم‌های اموزشی درباره ترید در بازارهای مالی همانند ارزهای دیجیتال علاقه‌ دارند می‌توانند از فیلم آموزش رایگان ترید و معامله‌ گری در ۴۰ دقیقه فرادرس استفاده کنند که در ادامه لینک این آموزش رایگان را مشاهده می‌کنید.

شروع یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

برای شروع ترید ارزهای دیجیتال در ابتدا نیاز است تا پس از اشنایی با مفاهیم ارزهای دیجیتال، صرافی مناسب و معتبری را برای ترید انتخاب کنید. نحوه انتخاب صرافی مناسب برای ترید ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت صرافی‌های ارزهای دیجیتال را می‌توان از جنبه‌های گوناگونی بررسی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صرافی ارز دیجیتال چیست از مجله فرادرس را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب برخی از معیارهای مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال را شرح می‌دهیم.

مانیتورهایی برای ترید ارزهای دیجیتال -یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

محیطی امن برای ترید ارز دیجیتال

اولین موضوعی که در انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال باید به آن توجه شود، داشتن اعتبار و ایجاد بستری امن توسط صرافی‌ها برای انجام معاملات است. با توجه به اینکه برای ترید ارزهای دیجیتال تریدرها نیاز دارند تا رمزارزهای خود را به صرافی موردنظر انتقال دهند، بنابراین در ابتدا می‌بایست از میزان اعتبار و امنیت صرافی اطمینان پیدا کنند.

تریدرها می‌توانند رمزارزهای مورد نظر را مستقیم از صرافی مربوطه خریداری کنند یا ارزهای دیجیتال خود را برای ترید به آن انتقال دهند. بنابراین در نهایت ارزهای دیجیتال در کیف پول صرافی‌ها قرار می‌گیرد و صرافی مربوطه همانند نهادی متمرکز کنترل دارایی‌های دیجیتال را برعهده دارد.

دارا بودن حجم معاملات مناسب

حجم معاملات مناسب برای ارزهای دیجیتال یکی از معیارهای مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر است. هراندازه حجم معاملات برای ارز دیجیتال موردنظر در صرافی مربوطه بیشتر باشد، تریدرها راحت‌تر می‌توانند در قیمت‌های موردنظر ارزهای دیجیتال را ترید کنند.

داشتن حجم معاملات بالا برای ارزهای دیجیتال علاوه بر اینکه نشانه‌ای از اعتبار صرافی و استقبال کاربران برای انجام معاملات در صرافی موردنظر است، باعث افزایش نقدینگی در صرافی می‌شود. تاثیر نقدینگی در سهولت انجام معاملات را زمانی متوجه می‌شوید که سفارشات ثبت‌شده به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام شوند.

این موضوع به دلیل بالا بودن نقدینگی و حجم معاملات در صرافی مربوطه است. به عبارت دیگر با بالا بودن حجم معاملات برای هر سفارش خرید یا فروش در هر قیمتی، سفارش دیگری در طرف مقابل وجود دارد که باعث پر شدن سفارش ثبت‌شده می‌شود و فرآیند انجام معاملات را تسهیل می‌کند.

کارمزد تراکنش‌های صرافی ارز دیجیتال

نکته مهم دیگری که برای انتخاب صرافی موردنظر می‌بایست به آن توجه شود، مقدار کارمزد تراکنش‌ها در صرافی مربوطه است. زمانی که تریدرها معاملات خود را در صرافی انجام می‌دهند، صرافی موردنظر درصدی از حجم معامله انجام شده را به‌عنوان کارمزد تراکنش‌ها از کیف پول تریدر کسر می‌کند. بنابراین تریدرها می‌بایست به کارمزد تراکنش‌ها در صرافی انتخابی نیز توجه کنند تا کارمزدها در حد متعارف باشد.

شرایط ارسال و دریافت رمزارزها

صرافی‌های رمزارزی این امکان را دارند تا تریدرها بتوانند رمزارزهای خود را از کیف پول صرافی به کیف پول‌های دیگری انتقال دهند یا به‌صورت عکس از کیف‌پول‌های دیگر رمزارزهایی را به کیف پول صرافی ارسال کنند. برای این منظور صرافی‌های مختلف ممکن است شرایط و محدودیت‌های متفاوتی در ارسال و انتقال رمزارزها داشته باشند.

برای مثال ممکن است برای ارسال رمزارزی خاص به کیف پول‌های دیگر محدودیت حداقل مقدار انتقال وجود داشته باشد. بنابراین افرادی که قصد انتقال و جابجایی رمزارزها از کیف پول صرافی به سایر کیف پول‌ها را دارند می‌بایست به محدودیت‌های موجود توجه کنند.

این موضوع انتقال ارز دیجیتال مربوطه را از کیف پول‌های دیگر به صرافی نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین ممکن است در برخی از صرافی‌ها هر مقدار از ارز دیجیتال موردنظر را انتقال داد، ولی برای برداشت آن با توجه به محدودیت‌های موجود، ممکن است لازم باشد آن را به رمزارز دیگری برای انتقال تبدیل کرد.

یادگیری تحلیل و ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

پس از انتخاب کارگزاری مناسب برای انجام ترید، معامله‌گران نیاز دارند تا تحلیل بازار مربوطه را فرا بگیرند. برای این منظور نیاز دارند تا با تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در ارزهای دیجیتال آشنا شوند. بنابراین در ادامه به‌طور بسیار ساده با مفاهیم اساسی هر کدام از این تحلیل‌ها آشنا می‌شویم.

یادگیری ترید و تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال با فرادرس

تحلیل بنیادی در بازار کریپتو از اهمیت بالایی برخوردار است. تحلیل بنیادی به سرمایه‌گذاران و تریدرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند توکن‌هایی که دارای پروژه‌هایی قوی هستند را در بازار ارزهای دیجیتال شناسایی کنند. بنابراین همان‌طور که برای انتخاب سهام‌های مستعد رشد در بورس، سرمایه‌گذاران شرکت مربوطه را بررسی می‌کنند، برای انتخاب توکن‌های پرپتانسیل نیز تریدرها نیاز دارند تا پروژه‌های رمزارزی مربوطه را ارزیابی کنند. علاوه بر این سرمایه‌گذاران نیاز دارند تا موارد دیگری را برای شناسایی توکن‌های پرپتانسیل درنظر بگیرند که در ادامه این مطلب به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تیم پروژه رمزارزی: تیم پروژه رمزارزی تاثیر مهمی در میزان ارزندگی توکن مربوطه دارد. در این حالت هراندازه تیم پروژه فعال‌تر باشد می‌تواند با گسترش فعالیت‌های پروژه مربوطه باعث افزایش قیمت توکن پروژه شود.
  • تکنولوژی پروژه رمزارزی: تکنولوژی استفاده شده در پروژه‌های رمزارزی به توکن مربوطه قابلیت‌های متنوعی می‌دهد. برای مثال برخی از تکنولوژی‌ها باعث افزایش سرعت انجام تراکنش‌ها یا کاهش کارمزدهای شبکه می‌شوند که تمامی آن‌ها در افزایش ارزندگی توکن مربوطه تاثیرگذار هستند.
  • کاربرد توکن: هراندازه میزان کاربرد توکن موردنظر در پلتفرم‌های مختلف بیشتر باشد، این موضوع باعث افزایش تقاضا برای توکن مربوطه می‌شود. افزایش تقاضا نیز در بلندمدت باعث بالا رفتن قیمت رمزارز می‌شود. برای مثال اتریوم را می‌توان به‌عنوان یکی از پرکاربردترین آلت کوین‌ها درنظر گرفت. این رمزارز علاوه بر استفاده در پلتفرم‌های غیرمتمرکز و حوزه دیفای، در پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم نیز کاربرد دارد که این موضوع به افزایش کاربرد و محبوبیت آن اضافه می‌کند.
  • توکنومیک پروژه: توکنومیک پروژه تمامی موارد مربوط به اقتصاد توکن را شامل می‌شود. توکنومیک موارد مربوط به میزان عرضه و تقاضا در توکن را بررسی می‌کند. برای مثال تمامی برنامه‌ریزی‌هایی که برای نحوه توزیع توکن انجام می‌شود در بخش مربوط به توکنومیک پروژه‌های رمزارزی بررسی می‌شود.
  • شرکت‌های همکار پروژه: برخی از شرکت‌ها تمایل دارند تا برای گسترش فعالیت‌های خود و استفاده از قابلیت‌های بسترهای غیرمتمرکز، با پروژه‌های رمزارزی همکاری کنند. در این حالت هراندازه شرکت مربوطه از اعتبار بیشتری برخوردار باشد، باعث مطرح شدن و پیشرفت پروژه ارز دیجیتال مربوطه می‌شود.
  • سرمایه‌گذاران و حامیان پروژه رمزارزی: برخی افراد و شرکت‌ها با توجه به تکنولوژی استفاده شده در پروژه رمزارزی و قابلیت‌های آن، در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. این شرکت‌ها علاوه بر اینکه با حمایت‌های مالی خود باعث پیشرفت پروژه می‌شوند، باعث محبوبیت این پروژه‌ها نیز می‌شوند.

علاقه‌مندان به تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال می‌توانند از فیلم آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال فرادرس استفاده کنند که در زیر لینک آن قرار گرفته است.

یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با تحلیل تکنیکال فرادرس

تحلیل تکنیکال یکی دیگر از تحلیل‌هایی است که در ترید ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. معامله‌گران در تحلیل تکنیکال برای ترید ارزهای دیجیتال با استفاده از رفتار قیمتی در گذشته نمودار قیمت سعی می‌کنند نواحی مهم قیمتی در نمودار را برای انجام معاملات انتخاب کنند. بنابراین برای استفاده از تحلیل تکنیکال تریدرها نیاز به ابزارهایی دارند که در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • نمودار قیمت در تحلیل تکنیکال: نمودار قیمت در تحلیل تکنیکال اولین ابزاری است که با استفاده از آن تریدرها می‌توانند نوسانات قیمت را در بازه‌های زمانی متنوع رصد کنند. ابزارهای دیگر تحلیل تکنیکال همانند خطوط روند، الگوهای قیمتی و اندیکاتورها بر روی نمودار قیمت کاربرد دارند و برای تحلیل قیمت در بازار مربوطه استفاده می‌شوند. انواع نمودارهای خطی، میله‌ای و شمعی برای رصد قیمت در بازار وجود دارد که در این میان نمودار شمعی اهمیت و محبوبیت بیشتری دارد.
  • تایم‌فریم: تایم‌فریم نوسانات قیمت را در بازه‌های زمانی مشخصی نشان می‌دهد. هر کندل در نمودار شمعی نوسانات قیمت را در تایم‌فریم انتخابی نشان می‌دهد. انواع تایم‌فریم‌ها از تایم‌فریم ثانیه‌ای تا سالانه وجود دارد که تریدرها می‌توانند برای تحلیل قیمت در نمودار از آن‌ها استفاده کنند.

یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با نمودار بیت کوین فرادرس

برای شروع ترید در بازار ارزهای دیجیتال در ابتدا نیاز دارید تا با نمودار قیمت بیت کوین آشنا شوید. بیت کوین به‌عنوان اولین رمزارز در بازار کریپتو ارزش بازار زیادی از ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. با مقایسه نمودار قیمت ارزهای دیجیتال مختلف با نمودار قیمت بیت کوین متوجه می‌شوید که قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال هماهنگ با نوسانات موجود در نمودار قیمت بیت کوین تغییر می‌کند.

به عبارت دیگر زمانی که قیمت بیت کوین افزایش پیدا می‌کند، قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایشی می‌شود. زمانی که بازار بیت کوین نزولی می‌شود، قیمت ارزهای دیجیتال دیگر نیز روندی کاهشی پیدا می‌کنند. بنابراین برای شروع یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس می‌بایست درک کاملی از چرخه‌های بازار بیت کوین داشته باشید که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

نمادی از بیت کوین در تصویری رنگی-یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

فاز انباشت بیت کوین

فاز «انباشت» (Accumulation) اولین مرحله از چرخه بازار بیت کوین است. زمانی که نمودار قیمت بیت کوین را نگاه می‌‌کنید، متوجه می‌شوید که قیمت بیت کوین از روندهای صعودی و نزولی تکرار شونده‌ای تشکیل شده است. این نوسانات قیمت در بازه‌های زمانی بلندمدت روی می‌دهد و چرخه بازار بیت کوین را ایجاد می‌کند. از سویی چرخه بازار بیت کوین از مراحل مختلفی تشکیل شده است.

هر کدام از این مراحل خصوصیات ویژه‌ای دارد و احساسات خاصی را در بازار ایجاد می‌کند. زمانی که قیمت بیت کوین در انتهای بازار خرسی قبلی به کف‌های قیمتی خود می‌رسد، اکثر افراد از این بازار ناامید شده‌اند و ممکن است بیت‌کوین‌های خریداری شده را در ضرر فروخته باشند.

اما پول هوشمند این نواحی را فرصت مناسبی برای ورود به بازار بیت کوین می‌داند. پول هوشمند سرمایه‌ای است که توسط افراد مطلع از نوسانات قیمتی بازار و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بازار وارد می‌شود. بعد از فاز انباشت و با خریدهای گسترده‌ای که توسط پول هوشمند انجام می‌شود، بازار در ابتدا در محدوده‌ای نوسان می‌کند و سپس به تدریج برای روند صعودی آماده می‌شود.

برای اینکه بتوانیم فاز انباشت را در نمودار قیمت بیت کوین مشاهده کنیم، در ابتدا می‌بایست نمودار قیمت بیت کوین را در تایم‌فریم‌های بالایی همانند ماهانه تنظیم کنیم. در این حالت می‌توانیم نوسانات قیمت بیت کوین را در بازه‌های زمانی بلندمدت رصد کنیم. در این حالت با بررسی کمینه‌های قیمت در نمودار بیت کوین می‌توانیم فاز انباشت بیت کوین را در چرخه‌های قبلی مشاهده کنیم.

بازار گاوی بیت کوین چیست؟

بازار گاوی بیت کوین بازاری است که در آن قیمت بیت کوین روندی افزایشی دارد. این موضوع باعث می‌شود تا احساسات مثبتی در بازار ایجاد شود و سایر ارزهای دیجیتال نیز روندهای صعودی خود را شروع کنند. با بررسی نمودار قیمت بیت کوین متوجه می‌شویم که تاکنون هر بار پس از فرآیند نصف شدن پاداش بیت کوین که به آن هاوینگ می‌گویند، قیمت بیت کوین روندی افزایشی را شروع می‌کند.

مانیتورهایی برای ترید

نمودار قیمت بیت کوین در بازه‌های زمانی مختلفی می‌تواند دارای بازارهای صعودی باشد. اما زمانی که از بازار گاوی در چرخه بازار بیت کوین صحبت می‌شود، منظور روندهای افزایشی قیمت بیت کوین در بازه‌های زمانی بلندمدت هفتگی و ماهانه است. بنابراین زمانی که نمودار قیمت بیت کوین را در تایم‌فریم‌های بالاتری همانند ماهانه قرار می‌دهیم، می‌توانیم کندل‌های سبز صعودی را در نمودار قیمت مشاهده کنیم که هر کندل تغییرات افزایشی قیمت را در بازه ماهانه نشان می‌دهد.

در بازار گاوی بیت کوین که در تایم‌فریم‌های بالاتر روی می‌دهد حجم بالایی از سرمایه به این بازار سرازیر می‌شود. این موضوع باعث افزایش تقاضا در این بازار می‌شود و روندهای افزایشی را بیشتر تقویت می‌کند. اما بررسی روندهای قیمتی در بازار پرنوسان بیت کوین نشان داده است که بعد از این بالا رفتن‌های تاریخی در نمودار بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال به‌تدریج قدرت اولیه خود را برای افزایش قیمت از دست می‌دهد و در محدوده‌ای نوسان می‌کند. در این حالت نمودار بیت کوین وارد مرحله بعدی خود می‌شود که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

فاز توزیع در نمودار بیت کوین

فاز «توزیع» (Distribution) در نمودار قیمت بیت کوین نواحی از نمودار قیمت بیت کوین است که در آن پول هوشمند از بازار خارج می‌شود. خروج پول هوشمند از بازار باعث می‌شود تا به‌تدریج کندل‌هایی با طول بدنه کوتاه در نواحی بالای نمودار قیمت تشکیل شود.

با ادامه روند خروج سرمایه توسط اسمارت مانی، کندل‌های دوجی که نشان‌ از بی‌تصمیمی در بازار است در نمودار قیمت نمایان می‌شود. در این حالت برای مدتی قیمت بیت کوین در محدوده‌ای نوسان می‌کند و قدرت ادامه روند صعودی را ندارد. در این حالت به‌تدریج کندل‌هایی قرمز که در ابتدا با طول بدنه کوتاه هستند همراه با کندل‌های دوجی در نمودار قیمت ایجاد می‌شوند و بازار خود را برای شروع ریزش آماده می‌کند.

بازار خرسی بیت کوین چیست؟

بازار خرسی بیت کوین مربوط به زمانی است که قیمت بیت کوین روندی کاهشی دارد. در این حالت احساسات منفی در بازار ارزهای دیجیتال زیاد می‌شود. روندهای کاهشی قیمت بیت کوین باعث می‌شود قیمت ارزهای دیجیتال دیگر نیز روندی کاهشی پیدا کند. در این حالت با توجه به کم بودن ارزش بازار آلت‌کوین‌ها نسبت به مارکت کپ بیت کوین، میزان ریزش در بازار ارزهای دیجیتال دیگر از بیت کوین بیشتر است.

روندهای نزولی بازار بیت کوین بعد از افزایش قیمت و رسیدن به قله‌های قیمتی جدید در بازار بیت کوین شروع می‌شود. ریزش قیمت در بازار بیت کوین به‌گونه‌ای است که بیشتر افراد امید خود را به بازگشت رونق به این بازار از دست می‌دهند. در انتهای بازار نزولی قیمت بیت کوین در محدوده‌ای نوسان می‌کند.

قیمت‌های پایین در نمودار بیت کوین که در انتهای بازار خرسی روی می‌دهد، فرصت مناسبی را برای خرید در قیمت‌های کمتر در اختیار اسمارت مانی قرار می‌دهد. در انتهای بازار خرسی نمودار بیت کوین که قیمت دچار بی‌تصمیمی می‌شود، فاز انباشت شکل می‌گیرد و قیمت بیت کوین خود را برای شروع چرخه صعودی بعدی آماده می‌کند.

یادگیری استراتژی شروع ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

برای شروع ترید ارزهای دیجیتال در ابتدا می‌بایست درک کاملی از روندهای صعودی و نزولی بازار بیت کوین به‌دست آورید که در قسمت قبلی آن را شرح دادیم. پس از این موضوع تریدرها می‌بایست ارز دیجیتال موردنظر خود را برای ترید انتخاب کنند. در انتخاب ارزهای دیجیتال برای ترید باید به این موضوع توجه کنید که نوسانات قیمت آلت‌کوین‌ها معمولا از بیت کوین بیشتر است. این موضوع نیز همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، به دلیل پایین بودن ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین است.

از سویی دیگر با توجه به اینکه آلت‌کوین‌ها با روندهای صعودی و نزولی بیت کوین حرکت می‌کنند، بنابراین افرادی که قصد دارند ارزهای دیجیتال دیگر را ترید کنند می‌بایست علاوه بر تحلیل نمودار قیمت ارز دیجیتال موردنظر، همواره نمودار قیمت بیت کوین را نیز درنظر داشته باشند.

با وجود اینکه ممکن است آلت‌کوین‌ها نوسانات بیشتری نسبت به بیت کوین داشته باشند و فرصت‌های معاملاتی با سود بیشتری را در اختیار تریدرها قرار دهند، اما برای شروع ترید در بازار ارزهای دیجیتال باید به این نکته دقت کنید که نوسانات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال همان‌طور که می‌تواند برای تریدرها سودآوری بیشتری داشته باشد، در صورتی که بازار در خلاف پیش‌بینی تریدرها پیش رود می‌تواند به‌همان اندازه تریدرها را دچار زیان کند. بنابراین برای شروع بهتر است تریدهای خود را بر روی بیت کوین انجام دهید.

اهمیت تعیین اهداف در ترید ارز دیجیتال

تعیین اهداف در بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه بتوانید تریدر موفقی باشید همانند انجام کارهای دیگر در ابتدا نیاز دارید تا اهداف خود را از ترید ارزهای دیجیتال مشخص کنید. مشخص کردن اهداف برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند در میان فرصت‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، انتخاب‌های مناسب‌تری داشته باشند و در نهایت بتوانند سودهای بیشتری از بازار مربوطه به‌دست آورند.

اهداف معاملاتی واقع‌بینانه

یکی از مواردی که در تعیین اهداف معاملاتی باید به آن توجه داشت، میزان واقعی بودن اهداف برای ترید است. بنابراین افراد نیاز دارند تا در ابتدا با توجه به میزان دانش و مهارت‌های خود در این بازار اهدافی را تعیین کنند که بتوانند تا حدودی به آن‌ها برسند.

برای روشن‌تر شدن این مطلب تریدری را در نظر بگیرید که بدون داشتن برنامه‌ای مشخص و بدون درنظر گرفتن میزان مهارت‌های لازم تنها می‌خواهد در بازه‌ای کوتاه به اهداف درآمدی خود از این بازار برسد. از سویی دیگر این معامله‌گر با دیدن رشد‌هایی که ارزهای دیجیتال با مارکت کپ پایین در بازار کریپتو دارند، قصد دارد در بازه زمانی کوتاهی سرمایه خود را رشد دهد.

این موضوع باعث می‌شود تا با انتخاب‌های نادرست و شتاب‌زده دارایی‌های خود را از دست بدهد. در صورتی که با مشخص کردن اهداف معاملاتی واقع‌بینانه و کسب مهارت و تجربه کافی، این معامله‌گر اهداف معاملاتی خود را برای کسب درآمد از ترید ارزهای دیجیتال به‌صورت حساب‌شده و به‌تدریج بالا می‌برد.

تعیین اهداف برای تنظیم پرتفوی

از دیگر مزایای داشتن اهداف برای سرمایه‌گذاری و ترید در ارزهای دیجیتال، امکان برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری برای تنظیم پرتفوی با ترکیب معاملات ارزهای کم‌ریسک‌تر و مطرح‌تر بازار کریپتو در کنار ارزهای با مارکت کپ کمتر در بازار ارزهای دیجیتال است. بنابراین تریدرها می‌توانند با در نظر گرفتن میزان ریسک ارز دیجیتال مربوطه، در کنار انجام معاملات با ارزهای دیجیتال پرریسک، برخی از معاملات خود را نیز بر روی ارزهای دیجیتال کم‌ریسک‌تر همانند بیت کوین انجام دهند.

یادگیری استراتژی ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

استراتژی ترید تمامی شرایط معامله‌گران برای ترید را در نظر می‌گیرد. بنابراین استراتژی معاملاتی برای ترید ارزهای دیجیتال موارد مختلفی را از قبیل زمان، میزان ریسک و نوع تحلیل را شامل می‌شود. در ادامه برخی از استراتژی‌های معاملاتی را که با توجه به زمان معاملاتی تعیین شده‌اند و بر روی میزان ریسک و نوع تحلیل بازار مربوطه نیز تاثیرگذار هستند را به‌عنوان چند نمونه شرح می‌دهیم.

استراتژی خرید و نگهداری

این استراتژی یکی از استراتژی‌های محبوب است که تریدرها می‌توانند از آن در معاملات خود استفاده کنند. در این حالت تریدرها می‌توانند از ترکیب تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال استفاده کنند. نحوه کار در این استراتژی به این ترتیب است که در ابتدا معامله‌گران توکن‌های مستعد رشد را پیدا می‌کنند، سپس با توجه به چرخه بازار بیت کوین و تحلیل تکنیکال در قیمت‌های مناسبی آن را خریداری می‌کنند. پس از خرید تریدرها نیاز دارند تا رویدادها و اخبار پیرامون رمزارز خریداری‌شده را دنبال کنند و در زمانی که به سود موردنظر از رشد قیمت ارز دیجیتال خریداری شده رسیدند، توکن مربوطه را در قیمت‌های مناسبی بفروشند.

یادگیری استراتژی میان مدت ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

استراتژی میان‌مدت در ترید ارزهای دیجیتال نوعی از استراتژی معاملاتی است که معامله‌گران روندهای میان‌مدت بازار موردنظر را ارزیابی می‌کنند و سعی می‌کنند در نواحی قیمتی مهم به بازار مربوطه ورود کنند. در این حالت تریدرها ممکن است توکن مربوطه را خریداری کنند و پس از چند روز تا چند هفته آن را بفروشند.

استراتژی میان‌مدت نیز همانند استراتژی بلندمدت نیازی به اختصاص زمان مشخصی از روز برای ترید ندارد. در این استراتژی معاملاتی تریدرها با استفاده از تحلیل بنیادی توکن‌های پرپتانسیل را شناسایی می‌کنند. سپس رفتار قیمتی آن‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف و بلندمدت درنظر می‌گیرند.

در این حالت سعی می‌‌کنند این توکن‌ها را در نزدیک حمایت‌های اصلی مربوط به تایم‌فریم‌های بالاتر خریداری کنند. سپس منتظر می‌‌مانند تا توکن مربوطه شروع به رشد کند. در این حالت پس از مدتی با توجه به میزان سود موردنظر، با فروش توکن مربوطه از بازار تیک پروفیت می‌کنند.

اتاق ترید برای انجام معاملات

استراتژی ترید روزانه ارزهای دیجیتال

ترید روزانه ارزهای دیجیتال نوعی دیگر از استراتژی معاملاتی است که نسبت به استراتژی‌های خرید و نگهداری و ترید میان‌مدت ارزهای دیجیتال ریسک‌های بیشتری دارد. در این استراتژی تریدرها ممکن است در طول روز چندین معامله انجام دهند. در استراتژی روزانه تریدرها معمولا بازه زمانی مشخصی را در طول روز به ترید اختصاص دهند و در این بازه زمانی نوسانات و رفتار قیمت را در نظر می‌گیرند.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال دارای مارکت کپ کمی هستند، بنابراین در طول روز ممکن است نوسانات زیادی را تجربه کنند. این موضوع از یک سو می‌تواند فرصت‌های معاملاتی مناسبی را در اختیار تریدرها قرار دهد. اما از سویی دیگر تریدرها می‌بایست استراتژی‌های مدیریت ریسک و معامله را به نحو مناسبی رعایت کنند. برای روشن‌تر شدن این موضوع در ادامه یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس، ترید با حساب دمو ارزهای دیجیتال را برای پیدا کردن استراتژی‌های مناسب معاملاتی شرح می‌دهیم.

شناسایی نواحی مهم نمودار قیمت

گام بعدی برای یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس شناسایی نواحی مهم قیمت در نمودار است. نواحی مهم قیمتی در نمودار نواحی از نمودار قیمت هستند که قیمت در زمان ورود به این نواحی واکنش نشان می‌دهد. واکنش قیمت به این نواحی به این معنی است که قیمت ممکن است روند حرکتی خود را تغییر دهد.

برای مثال روندهای صعودی زمانی که به نواحی مهم قیمتی وارد یا به آن‌ها نزدیک می‌شوند، ممکن است وارد روند نزولی شوند و برعکس. تغییراتی که در روند حرکتی در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال در نمودار ایجاد می‌شود، فرصت‌های مناسبی را برای انجام معاملات در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

بنابراین در ابتدا سعی می‌‌‌کنیم این نواحی مهم قیمتی در نمودار را شرح دهیم تا بتوانید برای شروع یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس از این نواحی برای انجام معاملات موفق استفاده کنید.

نواحی مهم قیمتی در تایم‌فریم‌های بالا

نواحی مهم قیمتی در نمودار قیمت را می‌بایست در تایم‌فریم‌های بالایی همانند هفتگی و ماهانه پیدا کرد. در این تایم‌فریم‌ها نواحی مهم حمایتی و مقاومتی در نمودار قیمت تشکیل می‌شوند که تاثیر زیادی در شکل‌گیری روندهای بلندمدت قیمت در نمودار دارند. برای درک بهتر نواحی مهم قیمتی در نمودار در ادامه نواحی حمایتی و مقاومتی در نمودار را شرح می‌دهیم.

یادگیری ترید با شناسایی نواحی حمایتی

نواحی حمایتی در تایم‌فریم‌های بالا یکی از نواحی مهم قیمتی در نمودار هستند که فرصت‌های مناسبی را در اختیار تریدرها برای انجام معاملات موفق قرار می‌دهند. در نواحی حمایتی مهم در نمودار قیمت سفارش‌های خرید زیادی قرار دارد. این موضوع باعث می‌شود تا قیمت به سمت بالا حرکت کند.

با توجه به اینکه نواحی حمایتی مهم در نمودار قیمت در تایم‌فریم‌های بالاتر تشکیل می‌شوند، بنابراین روندهای نزولی قیمت در برخورد به این نواحی یا در زمان نزدیک شدن به آن‌ها معمولا به سمت بالا حرکت می‌کند. البته در مواقعی که میزان عرضه شدید باشد ممکن است این نواحی به سمت قیمت‌های پایین‌تر شکسته شوند.

اما در حالت کلی زمانی که قیمت به این نواحی حمایتی در تایم‌فریم‌های بالای نمودار نزدیک می‌شود، تریدرها به‌دنبال پیدا کردن موقعیت‌های مناسب ترید برای باز کردن پوزیشن‌های لانگ هستند. پوزیشن‌های لانگ این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند از روندهای صعودی بازار کسب سود کنند. برای درک بهتر نحوه ترید با شناسایی نواحی حمایتی مهم در نمودار قیمت، در ادامه نحوه شناسایی روندهای صعودی و ترید در راستای روندهای افزایشی را شرح می‌دهیم.

شناسایی روندهای صعودی برای ترید ارز دیجیتال

برای اینکه تریدرها بتوانند از انجام معالات خود کسب سود کنند و میزان ریسک خود را کاهش دهند، تمایل دارند تا در جهت روند اصلی بازار ترید کنند. روندهای صعودی در تایم‌فریم‌های بالاتر می‌تواند به عنوان روندی اصلی درنظر گرفته شود که تریدرها با شناسایی آن و باز کردن پوزیشن‌ها لانگ از روندهای افزایشی کسب سود می‌کنند.

برای این منظور در ابتدا نمودار قیمت را در تایم‌فریم‌های بالاتر هفتگی یا ماهانه قرار می‌دهند. در این حالت با شناسایی کندل‌های سبز صعودی که بدنه‌های بلندی دارند می‌‌توانند روندهای صعودی در بازه‌های زمانی بلندمدت را شناسایی کنند. این کندل‌های صعودی بلند معمولا پس از برخورد قیمت به نواحی حمایتی مهم در نمودار قیمت تشکیل می‌شود.

در این حالت تریدرها به‌دنبال پیدا کردن موقعیت‌های معاملاتی برای کسب سود از روندهای صعودی بازار هستند. برای این منظور می‌توانند در تایم‌فریم‌های پایین‌تر به‌دنبال الگوهای قیمتی صعودی باشند تا بتوانند قیمت‌های مناسبی را برای ورود به معامله و کسب سود از روند افزایشی قیمت پیدا کنند.

مانیتورهایی برای رصد بازار-یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

یادگیری ترید با شناسایی نواحی مقاومتی

برای اینکه تریدرها بتوانند موقعیت‌های مناسبی برای ترید در نمودار قیمت پیدا کنند نیاز دارند تا نواحی مهمی که قیمت از آن‌ها برگشت می‌کند را در نمودار مربوطه شناسایی کنند. یکی از این نواحی مهم که باعث برگشت قیمت در نمودار قمیت می‌شود، نواحی مقاومتی مهم در تایم‌‌فریم‌های بالا است.

نواحی مقاومتی که در تایم‌فریم‌های بالا در نمودار قیمت تشکیل می‌شوند تاثیر زیادی در ایجاد روندهای نزولی در نمودار قیمت دارند. برای شناسایی نواحی مهم مقاومتی در تایم‌فریم‌های بالاتر در ابتدا می‌بایست نمودار قیمت را در تایم‌فریم‌های بالایی همانند هفتگی قرار دهیم.

سپس می‌توانیم کندل‌های صعودی سبز رنگ را مشاهده کنیم که پس از روندهای صعودی در نمودار قیمت به تدریج قدرت خود را از دست می‌دهند و به تدریج وارد سقف قیمتی در نمودار مربوطه می‌شوند. در این ناحیه با توجه به وجود سفارش‌های فروش زیاد، قیمت برای مدتی دچار بی‌تصمیمی می‌شود و در این ناحیه نوسان می‌کند.

در این حالت معمولا قیمت نمی‌تواند نواحی مهم مقاومتی در تایم‌فریم‌های بالا را بشکند و به سمت قیمت‌های پایین‌تر حرکت می‌کند. این موضوع باعث به‌وجود آمدن روندهای نزولی در نمودار قیمت می‌شود. در این هنگام تریدرها می‌توانند موقعیت‌های مناسبی را برای ترید در تایم‌فریم‌های پایین‌تر پیدا کنند. برای درک بهتر نحوه شناسایی روندهای نزولی پس برخورد قیمت به نواحی مهم مقاومتی در ادامه نحوه شناسایی روندهای نزولی برای ترید در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر را شرح می‌دهیم.

شناسایی روندهای نزولی برای ترید

برای شروع ترید در بازار ارزهای دیجیتال در ابتدا نیاز دارید تا روندهای اصلی در این بازار را شناسایی کنید. شناسایی روندهای اصلی این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند در جهت روندهای اصلی وارد پوزیشن معاملاتی شوند. این موضوع باعث می‌شود ریسک انجام معاملات کاهش پیدا کند و میزان موفقیت تریدرها افزایش پیدا کند.

برای شناسایی روندهای نزولی در ابتدا می‌بایست روندهای کاهشی در نمودار قیمت را در تایم‌فریم‌های بالاتر شناسایی کنیم. پس از مشاهده کندل‌های قرمز نزولی در تایم‌فریم‌های بالا در نمودار قیمت، متوجه می‌شویم که روند اصلی در نمودار نزولی است. بنابراین برای اینکه میزان موفقیت خود در انجام معاملات را بالا ببریم سعی می‌کنیم در جهت روند اصلی نمودار وارد پوزیشن معاملاتی شویم.

ترید در جهت روند اصلی به این معنی است که موقعیت‌های معاملاتی را شناسایی کنیم که نزولی است. برای این کار می‌توانیم از انواع الگوهای قیمتی در نمودار شمعی استفاده کنیم. برای آشنایی با انواع الگوهای شمعی در نمودار قیمت می‌توانید از فیلم آموزش الگوهای شمعی یا کندل استیک در بورس و بازارهای مالی فرادرس از لینک زیر استفاده کنید.

بازار فیوچرز برای روندهای نزولی بازار

در بازار ارزهای دیجیتال امکان کسب سود از روندهای نزولی بازار نیز وجود دارد. برای این منظور تریدرها از معاملات در بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند تا بتوانند از بازارهای نزولی کسب سود کنند. قبل از اینکه نحوه ترید در بازارهای نزولی را به استفاده از شناسایی روندهای نزولی در بازار ارزهای دیجیتال شرح دهیم، به این موضوع توجه کنید که در ابتدا نیاز است تا مهارت لازم را در معاملات اسپات ارزهای دیجیتال به دست آورید و پس از کسب تجربه در این بازار وارد بازار فیوچرز شوید.

اتاق ترید برای انجام معاملات

از جذابیت‌های بازار فیوچرز امکان استفاده از اهرم در معاملات و استفاده از نوسان‌گیری از ریزش‌های قیمتی در بازار مربوطه است. برای کسب سود از بازارهای نزولی ارزهای دیجیتال نیز می‌توانید از این بازار استفاده کنید. اما نکته مهمی که در استفاده از بازار فیوچرز می‌بایست به آن توجه کنید این است که استفاده از اهرم‌های بالا در معاملات میزان ریسک معاملات را افزایش می‌دهد. اهرم‌های بالا همان‌طور که در صورت پیش‌بینی درست، مقدار سود از معاملات را افزایش می‌دهد، در صورتی که پیش‌بینی تریدرها از نوسانات ارز دیجیتال مربوطه نادرست باشد می‌تواند به همان میزان تریدر را وارد ضرر کند.

یادگیری ترید و روند ارزهای دیجیتال با فرادرس

بررسی روندهای احتمالی بازار ارزهای دیجیتال این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند سرمایه‌گذاری و ترید بهتری در حوزه ارزهای دیجیتال انجام دهند. این موضوع را می‌توان از جوانب گوناگونی بررسی کرد. از یک سو می‌توان روندهای تکنولوژی‌محوری که با معرفی زیرساخت‌های جدید امکان استفاده بهتر و گسترده‌تر از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند، برای پیدا کردن توکن‌های مستعد رشد بررسی کرد.

از سویی دیگر می‌بایست اخبار و تغییرات مهم ارزهای دیجیتال را برای انجام تریدهای بهتر در این بازار پیگیری کرد. در ادامه برای روشن‌تر شدن مطلب، تاثیر تکنولوژی را در قیمت ارزهای دیجیتال بررسی می‌کنیم. علاوه بر مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند علاقه‌مندان به یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس می‌توانند از فیلم آموزش تحلیل تکنیکال بر اساس نمودار قیمت با روند صعودی و نزولی فرادرس استفاده کنند که لینک این ویدیوی آموزشی را در زیر مشاهده می‌کنید.

تاثیر تکنولوژی در قیمت ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال بازاری پویا است که در آن تغییرات زیادی روی می‌دهد. این تغییرات بیشتر به دلیل ذات تکنولوژی‌محور رمزارزها است. همان‌طور که در ابتدای این مطلب شرح دادیم، ارزهای دیجیتال بر روی بسترهای غیرمتمرکز توسعه پیدا کرده‌اند.

این بسترهای غیرمتمرکز این امکان را برای ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند تا بتوانند همانند دارایی‌های دیگر آن‌ها را به کیف‌پول‌های رمزارزی منتقل و در پرداخت‌های مالی از ان‌ها استفاده کرد. این موضوع با توجه به تکنولوژی استفاده شده در زیرساخت رمزارز مربوطه امکان‌پذیر است. بنابراین هرگونه تغییری که در این تکنولوژی ایجاد شود، موارد مهمی همانند سرعت تراکنش‌ها و کارمزد مربوطه را تحت‌تاثیر قرار می‌‌دهد.

از سویی دیگر یکی از عوامل تاثیرگذار مهم در تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال، میزان کاربرد و تقاضای موجود برای آن‌ها در بازار مربوطه است. بنابراین عواملی همانند افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزدهای مربوطه می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای استفاده از توکن مربوطه شود که این موضوع تاثیر مثبتی در افزایش قیمت ارز دیجیتال موردنظر دارد. تاثیر تکنولوژی در قیمت ارزهای دیجیتال را می‌توان از دو دیدگاه تاثیر بر روی ایجاد پروژه‌ها و رمزارزهای جدید و تاثیر بر روی ارتقای سطح کاربردی ارزهای دیجیتال موجود بررسی کرد که در ادامه این مطلب هر کدام را شرح می‌دهیم.

ارزهای دیجیتال کاربردی

یکی از موارد مهمی که تریدرها و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌بایست به ان توجه کنند، توسعه ارزهای دیجیتال کاربردی با توجه به توسعه تکنولوژی زیرساخت برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزد معاملات است. بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال با ایجاد امکانی برای تراکنش‌های غیرمتمرکز تحولی در تراکنش‌های مالی ایجاد کرد.

امروزه ارزهای دیجیتال فراوانی ایجاد شده‌اند که می‌توانند این امکان را فراهم کنند. این ارزهای دیجیتال در صورتی که بتوانند با حفظ امنیت در انجام تراکنش‌های همتا به همتا، با سرعت بیشتری تراکنش‌ها را انجام دهند و کارمزدهای بهتری داشته باشند، می‌توانند با افزایش میزان تقاضا، رشد قیمتی قابل‌توجهی داشته باشند.

بنابراین تریدرها با بررسی روندهای آتی بازار در توسعه و نوآوری‌های استفاده شده در توکن‌های کاربردی جدید، می‌توانند توکن‌هایی که امکان ایجاد تقاضا و کاربردهای زیاد برای آن‌ها وجود دارد را شناسایی کنند و قبل از افزایش قیمت با خرید آن‌ها از رشد قیمت احتمالی کسب سود کنند.

ارتقای تکنولوژی رمزارزها

در مواردی نیز این امکان وجود دارد تا با ارتقا و تغییری که در تکنولوژی استفاده شده در ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود، یا با استفاده از بسترهای غیرمتمرکز دیگر سرعت تراکنش‌ها افزایش پیدا کند و کارمزدها کاهش یابد. این عوامل تاثیر زیادی در افزایش تقاضا برای ارز دیجیتال مربوطه دارد و درنهایت باعث افزایش ارزندگی آن می‌شود.

برای مثال شبکه اتریوم را در نظر بگیرید. توکن این شبکه اتریوم است که برای پرداخت کارمزدها نیز استفاده می‌شود. اما شبکه اتریوم همانند شبکه بیت کوین با مشکل کند شدن تراکنش‌ها در زمان شلوغی شبکه مواجه است. برای رفع این مشکل از راه‌کارهای لایه‌ دو استفاده شده است.

با استفاده از تکنولوژی استفاده شده در راه‌کارهای لایه دو این امکان وجود دارد که پروتکل‌هایی بر روی بلاک‌چین اصلی قرار بگیرد. بلاک‌چین‌های لایه دو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند بخشی از بار محاسباتی را از روی بلاک‌چین اصلی بردارند و باعث شوند شبکه مربوطه در زمان شلوغی نیز کارکرد مطلوبی داشته باشد. از اربیتروم و ZKSync می‌توان به‌عنوان پروژه‌های لایه دو اتریوم نام برد که نقش مهمی در افزایش مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم دارند.

نمادی از بیت کوین در تصویری رنگی

پیگیری اخبار ارزهای دیجیتال

اخبار و رویدادهای پروژه‌های رمزارزی تاثیر زیادی بر روی نوسانات قیمتی در ارزهای دیجیتال دارند. رویدادهایی مانند فهرست شدن توکن در صرافی‌ها یا موارد مربوط به عرضه اولیه‌ها هر کدام می‌تواند فرصت‌های مناسبی را برای ترید و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو در اختیار افراد قرار دهد.

کسب اطلاع از آخرین تغییرات پروژه‌های رمزارزی این امکان را به تریدرها می‌دهد تا علاوه بر استفاده از فرصت‌های احتمالی، از ریسک‌های بازار مربوطه به دلیل تغییرات جدید اجتناب کنند. برای درک بهتر این موضوع در ادامه دو روش برای پیگیری اخبار و رویدادهای پروژه‌های رمزارزی را شرح می‌‌دهیم.

عضویت در گروه‌های ترید

در برخی شبکه‌های اجتماعی این امکان وجود دارد تا با پیوستن به گروه‌های طرفدار ارز دیجیتال مربوطه یا تریدرهای رمزارز موردنظر، افراد بتوانند از آخرین تحولات در پروژه مربوطه آگاه شوند. در این حالت افراد می‌توانند از رویدادها و اخبار مربوط به پروژه رمزارزی اطلاع پیدا کنند.

کانال‌هایی که برای ترید یا سرمایه‌گذاری برای ارز دیجیتال خاصی راه‌اندازی می‌شوند، معمولا از تریدرهای توکن مربوطه تشکیل می‌شوند. عضویت در این گروه‌ها علاوه بر حفظ ارتباط با هواداران توکن مربوطه، امکان تبادل دیدگاه‌ها درباره ارز دیجیتال موردنظر را با افراد گروه فراهم می‌کند که باعث می‌شود تریدرها از ریسک‌های احتمالی در ترید یا نگهداری توکن مربوطه مطلع شوند.

عضویت در کانال مربوط به توکن

بسیاری از توکن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مربوطه، اطلاعات مربوط به تغییرات و نوآوری‌های جدید را قرار می‌دهند. با توجه به ذات تکنولوژی‌محور ارزهای دیجیتال، شبکه‌های غیرمتمرکز مربوط به توکن موردنظر ممکن است دچار تغییراتی شود. این تغییرات می‌تواند در نوع کاربری و نحوه انجام تراکنش‌ها تاثیرگذار باشد. بنابراین هواداران توکن موردنظر با عضویت در کانال‌های رمزارز مربوطه می‌‌توانند از آخرین اخبار پیرامون توکن پروژه اطلاع پیدا کنند.

یادگیری گام به گام ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

برای یادگیری ترید ارزهای دیجیتال معامله‌‌گران می‌توانند با توجه به استراتژی‌های معاملاتی خود از انواع روش‌های ترید ارزهای دیجیتال استفاده کنند. برای این منظور انواع روش‌های تحلیلی برای بازار کریپتو وجود دارد که معامله‌گران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

در برخی موارد تریدرها از استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌کنند که در آن از انواع اندیکاتورها و اسیلاتورها برای تحلیل قیمت استفاده می‌شود. از سویی دیگر در برخی سیستم‌های معاملاتی تریدرها تنها به رفتار قیمت و تغییرات آن در نمودار مربوطه توجه می‌کنند. در این حالت نیز می‌توانند از انواع تحلیل‌های پرایس‌اکشن برای تحلیل انواع روندهای موجود در بازار کریپتو استفاده کنند.

بنابراین برای یادگیری گام به گام ترید ارزهای دیجیتال در ابتدا تریدرها می‌بایست با انواع روش‌های موجود برای تحلیل تکنیکال آشنا شوند. سپس با توجه به استراتژی معاملاتی مورد نظر می‌توانند از برخی از آن‌ها در ترید استفاده کنند.

تصویر صفحه نخست آموزش‌های ارزهای دیجیتال فرادرس
برای انتقال به صفحه نخست آموزش ارزهای دیجیتال، بر روی تصویر کلیک کنید.

افرادی که به یادگیری انواع تحلیل تکنیکال و نحوه استفاده از آن‌ها در ترید ارزهای دیجیتال علاقه دارند، می‌توانند از ویدیوهای آموزشی متنوعی که در فرادرس تهیه شده است، برای افزایش مهارت‌های خود در تحلیل و ترید ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

برای یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس می‌توانید در ابتدا با فیلم‌های آموزشی مقدماتی‌تر شروع کنید. پس از آشنایی با کلیات تحلیل و ترید در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید به فیلم‌های آموزشی پیشرفته‌تر بپردازید. در ادامه فهرستی از فیلم‌های ‌آموزشی تهیه شده در فرادرس را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با ترتیب پیشنهادی زیر از آن‌ها استفاده کنید.

برای دسترسی به مجموعه فیلم‌های آموزشی ترید در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

یادگیری ترید در حساب دمو ارزهای دیجیتال با فرادرس

حساب دمو ارز دیجیتال حسابی آزمایشی است که تریدرها می‌توانند بدون هیچ سرمایه‌ای و بدون ریسک در آن ترید کنند. حساب دمو محیطی را همانند حساب‌های واقعی برای کاربران ایجاد می‌کند تا بتوانند قبل از ورود واقعی به بازار ارزهای دیجیتال، شرایط و نحوه کارکرد پلتفرم را بررسی کنند و استراتژی‌های معاملاتی خود را در آن اجرا کنند.

بنابراین برای شروع ترید در بازار کریپتو در ابتدا بهتر است برای مدتی در حساب دمو در صرافی مربوطه، معاملات خود را انجام دهید. انجام معاملات در حساب دمو تریدرها را با محیط پلتفرم صرافی موردنظر آشنا می‌کند. با استفاده از حساب دمو تریدرها می‌توانند بدون ریسک مالی، انواع قابلیت‌ها و سفارش‌گذاری‌ها را در پلتفرم مربوطه بررسی و امتحان کنند.

علاوه بر این حساب دمو این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند تحلیل‌ها و استراتژی‌های معاملاتی خود را قبل از استفاده از آن‌ها در حساب واقعی، در حساب دمو به‌صورت آزمایشی بررسی کنند. گزینه مربوط به فعال‌سازی حساب دمو را معمولا می‌توان در قسمت بالای پلتفرم معاملاتی در صرافی مربوطه پیدا کرد. در تصویر زیر گزینه مربوط به استفاده از حساب دمو را در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی مشاهده می‌کنید.

گزینه مربوط به استفاده از حساب دمو در صرافی ارز دیجیتال
گزینه مربوط به استفاده از حساب دمو در صرافی ارز دیجیتال (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

سفارش گذاری در صرافی

سفارش گذاری در صرافی به‌ معنای ثبت سفارش خرید یا فروش ارز دیجیتال موردنظر است که می‌تواند به روش‌های متنوعی انجام شود. با استفاده از انواع سفارش‌گذاری‌ها تریدرها می‌توانند نحوه انجام سفارشات خود را مدیریت کنند. این موضوع تاثیر زیادی در مدیریت ریسک معاملات دارد. در ادامه برخی از انواع سفارشات را معرفی می‌کنیم.

سفارش مارکت ارز دیجیتال

«سفارش بازار» (Market Order) ساده‌ترین سفارش در صرافی‌ها است. در سفارش بازار خریدار یا فروشنده قیمتی را برای سفارش خرید یا فروش تعیین نمی‌کنند. این سفارش در بهترین قیمت خرید یا فروش در بازار مربوطه انجام می‌شود. بنابراین در سفارش مارکت تریدرها تنها مقدار خرید یا مقدار فروش دارایی دیجیتال مربوطه را تعیین می‌کنند و سفارش بازار در بهترین قیمت لحظه‌ای موجود در بازار مربوطه انجام می‌شود.

در صرافی‌های ارز دیجیتال دو ستون مجزا وجود دارد که یکی از این ستون‌ها مربوط به سفارشات خرید و ستون دیگر مربوط به سفارشات فروش است. صرافی‌های ارز دیجیتال برای انجام معاملات سفارشات خرید را با سفارشات فروش مطابقت می‌دهند. در این حالت در صورتی که سفارشی برای خرید یا فروش در قیمت مربوطه در ستون دیگر موجود باشد، سفارش مربوطه انجام می‌شود.

بنابراین در سفارش مارکت خرید یا فروش، صرافی بهترین قیمت ثبت‌شده برای خرید یا فروش را در ستون مربوطه مبنای انجام معاملات قرار می‌دهد و سفارش مارکت را انجام می‌دهد. افرادی که قصد دارند در کمترین زمان ممکن معامله مربوطه را انجام دهند، از سفارش مارکت استفاده می‌کنند.

سفارش لیمیت ارز دیجیتال

«سفارش محدود» (Limit Order) یکی دیگر از انواع سفارشات در ارزهای دیجیتال است که در آن معامله‌گر قیمت سفارش خرید یا فروش را تعیین می‌کند. در این حالت با توجه به نوع سفارش لیمیت خرید یا لیمیت فروش تریدرها می‌توانند در قیمت‌هایی بهتر از قیمت لحظه‌ای مارکت سفارشات خود را قرار دهند.

برای مثال فرض کنید قیمت بیت کوین در حال حاضر برابر با ۶۸ هزار دلار است، در این حالت تریدرها می‌توانند با استفاده از تحلیل تکنیکال و بررسی رفتار قیمت در روندهای بازار مربوطه نسبت به ثبت سفارش خرید در قیمت‌های پایین‌تر با توجه به تحلیل مربوطه اقدام کنند.

برای مثال می‌توانند سفارشات خود را در قیمت ۶۲ هزار دلار قرار دهند. در این حالت زمانی که قیمت لحظه‌ای بیت کوین به قیمت مربوطه برسد، سفارش خرید در آن قیمت یا قیمت‌هایی بهتر از آن انجام می‌شود. این موضوع درباره سفارش لیمیت فروش نیز صادق است.

در سفارشات فروش، افراد تمایل دارند تا دارایی‌های دیجیتال خود را در قیمت‌هایی بالاتر بفروشند. بنابراین در صورتی که با استفاده از تحلیل تکنیکال روند بازار را صعودی پیش‌بینی کنند، می‌توانند با قراردادن سفارش محدود فروش در تارگت قیمتی، دارایی مربوطه را در قیمت مربوطه یا بالاتر از آن بفروشند.

سفارش استاپ مارکت

«سفارش استاپ مارکت» (Stop Market Order) سفارشی است که تریدرها در زمان سفارش‌گذاری قیمتی را به‌عنوان قیمت استاپ مشخص می‌کنند. در این حالت زمانی که قیمت لحظه‌ای بازار به قیمت استاپ برسد، سفارش خرید یا فروش بلافاصله در قیمت مارکت انجام می‌شود.

سفارش استاپ لیمیت

«سفارش استاپ لیمیت» (Stop Limit Order) سفارشی است که تریدرها می‌بایست دو قیمت استاپ و لیمیت را تعیین کنند. نحوه عملکرد این نوع سفارش به این صورت است که زمانی که قیمت لحظه‌ای بازار به قیمت استاپ برسد، در این حالت سفارش مربوطه به یک سفارش لیمیت تبدیل می‌شود.

در این حالت قیمت لیمیت نیز توسط تریدر تعیین شده است. این نوع سفارش‌گذاری کنترل بیشتری در نحوه انجام معاملات در اختیار تریدرها قرار می‌دهد و با کمک آن می‌توانند کنترل بیشتری بر روی محدوده قیمتی انجام معامله داشته باشند.

کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال این امکان را به کاربران می‌دهند تا بتوانند ارزهای دیجیتال خریداری شده را در آن‌ها ذخیره کنند. کیف پول‌های رمزارزی در انواع مختلفی وجود دارند. برخی از آن‌ها به‌صورت اپلیکیشن‌هایی هستند که در تلفن‌همراه نصب می‌شوند و امکان ذخیره دارایی‌های دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کنند.

برخی دیگر از کیف پول‌ها به‌صورت افزونه‌ای هستند که در مرورگر مربوطه نصب می‌شوند. دسته‌ای دیگر از کیف پول‌های رمزارزی که امنیت بالاتری دارند، کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند. این کیف پول‌ها نیز نرم‌افزارهایی هستند که در داخل قطعه‌ای شبیه فلش قرار دارند.

کلیدهای کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال دارای کلیدهای عمومی و خصوصی هستند. کلید‌های عمومی همانند شماره کارت بانکی هستند که برای انتقال دارایی به آن‌ها استفاده می‌شوند. اما کلیدهای خصوصی کیف پول‌های ارز دیجیتال همانند رمز ۴رقمی کارت‌های بانکی هستند. بنابراین افرادی که کلیدهای خصوصی را داشته باشند می‌توانند به دارایی‌های دیجیتال کیف پول رمزارزی دسترسی داشته باشند. بنابراین کلیدهای خصوصی کیف پول رمزارزی را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهید.

مانیتورهایی برای رصد بازار

نحوه ارسال توکن از صرافی به کیف پول

برای ارسال توکن از صرافی ارز دیجیتال به کیف پول رمزارزی در ابتدا می‌بایست آدرس کیف پول رمزارزی را برای توکن مربوطه کپی کنید. سپس آدرس را در قسمت ارسال توکن در کیف پول صرافی قرار دهید. در این حالت با مشخص کردن مقدار توکن مربوطه برای انتقال می‌توانید، ارسال توکن از کیف پول صرافی را به کیف پول رمزارزی انجام دهید.

نحوه ارسال توکن از کیف پول به صرافی

در مواردی نیز نیاز است تا از کیف پول رمزارزی، ارزهای دیجیتال را به کیف پول صرافی انتقال دهیم. برای این منظور می‌بایست در ابتدا آدرس کیف پول صرافی برای ارز دیجیتال مربوطه را کپی کنیم. سپس این آدرس را در قسمت ارسال رمزارز موردنظر در کیف پول رمزارزی قرار می‌دهیم. در این حالت نیز پس از مشخص کردن مقدار رمزارز موردنظر برای ارسال می‌توانیم آن را از کیف پول به صرافی ارز دیجیتال منتقل کنیم.

یادگیری ریسک های ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای پرریسک مالی است که تریدرها را با ریسک‌های مختلفی روبرو می‌کند. در ادامه سعی می‌کنیم با اکثر ریسک‌هایی که از همان ابتدا تریدرها با آن مواجه می‌شوند را به‌طور ساده شرح دهیم. علاوه بر موضوعاتی که در ادامه این مطلب درباره آشنایی با ریسک‌های ترید ارز دیجیتال می‌توانید مطالعه کنید، برخی از ریسک‌های ترید ارزهای دیجیتال با توجه به اشتباهاتی ایجاد می‌شود که تریدرها در زمان انجام معاملات انجام می‌دهند.

بنابراین فرادرس ویدیوی آموزشی را تهیه کرده است که در آن تریدرها را با اشتباهات رایج معامله‌گری اشنا می‌کند. بنابراین افرادی که قصد ترید در بازار ارزهای دیجیتال را دارند برای کاهش ریسک‌‌های مربوط به انجام معاملات می‌توانند از فیلم آموزش مدیریت حرفه ای ترید در بازار سرمایه فرادرس که لینک آن را در زیر مشاهده می‌کنید، برای مدیریت بهتر ترید و کاهش ریسک در بازارهای مالی استفاده کنند.

یادگیری ریسک‌های ترید در صرافی ارزهای دیجیتال با فرادرس

یکی از ریسک‌های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال مربوط به ریسک‌های زمان ورود به این بازار و انتخاب صرافی معتبر است. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم با توجه به اینکه توکن‌های خریداری‌شده یا منتقل‌شده به صرافی در کیف پول صرافی نگهداری می‌شوند، بنابراین تریدرها نیاز دارند تا صرافی معتبری را انتخاب کنند. ریسک دیگری که در ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، مربوط به انتخاب استراتژی مناسب برای خرید توکن مناسب برای ترید است که در ادامه شرح می‌دهیم.

یادگیری ریسک‌های شروع ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

ریسک‌های شروع ترید ارزهای دیجیتال مواردی را شامل می‌شود که معمولا به نحوه کار با پلتفرم صرافی مربوطه و تحلیل درست بازار ارتباط دارد که در ادامه هر کدام را شرح می‌دهیم.

  • ریسک‌های پلتفرم معاملاتی: این ریسک‌ها مواردی را شامل می‌شود که تریدرها با توجه به عدم آشنایی با انواع سفارشات در پلتفرم‌ مربوطه ممکن است با آن مواجه شوند. برای کاهش این ریسک تریدرها می‌بایست اطلاعات دقیقی از انواع سفارشات در صرافی‌ مربوطه کسب کنند و با توجه به استراتژی معاملاتی از پلتفرم‌هایی استفاده کنند که از سفارش‌گذاری موردنظر پشتیبانی می‌کند.
  • ریسک‌های تحلیل بازار: ریسک تحلیل بازار اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ریسک در انجام ترید است. در واقع تریدرهایی که بتوانند با روش‌هایی این ریسک را کنترل کنند، می‌توانند از بازار کسب سود کنند. ریسک تحلیل بازار به این موضوع اشاره می‌کند که بازار مربوطه ممکن است مطابق با تحلیل موردنظر پیش‌ نرود و باعث زیان تریدرها شود.

ریسک‌های مربوط به نگهداری ارز دیجیتال

ریسک‌های مربوط به نگهداری ارزهای دیجیتال مربوط به ریسک‌هایی می‌شود که تریدرها برای نگهداری رمزارز موردنظر با آن روبرو می‌شوند. این ریسک را در دو حالت نگهداری کوتاه‌مدت ارزهای دیجیتال در صرافی و نگهداری بلندمدت ارزهای دیجیتال بررسی می‌کنیم.

  • ریسک‌های نگهداری کوتاه‌مدت: ریسک‌‌ نگهداری کوتاه‌مدت ارزهای دیجیتال مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شود. با توجه به اینکه تریدرها برای انجام معاملات کوتاه‌مدت، معمولا کوین‌ها را در کیف پول صرافی نگهداری می‌کنند، بنابراین میزان امنیت کیف‌پول‌های صرافی و احتمال هک شدن آن‌ها ریسک‌هایی هستند که معامله‌گران با آن‌ها روبرو می‌شوند.
  • ریسک‌های نگهداری بلندمدت: در مواردی که معامله‌گران تمایل به نگهداری طولانی‌تر رمزارزها دارند، معمولا آن‌ها را به کیف‌پول‌های امن‌تری انتقال می‌دهند تا بتوانند کلید خصوصی آن‌ها را در اختیار داشته باشند. در این حالت تریدرها با ریسک‌های مربوط به انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال روبرو هستند.

یادگیری اشتباهات رایج ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

برای ترید ارزهای دیجیتال تریدرها می‌بایست با توجه به استراتژی معاملاتی تعیین شده نسبت به ترید در بازار مربوطه اقدام کنند. بنابراین می‌بایست از هرگونه پیروی از احساسات در بازارهای مالی اجتناب کنند. ترید در بازارهای مالی معامله‌گران را با شرایطی روبرو می‌کند که ممکن است تریدرها از روی احساسات و جو روانی حاکم بر بازار بر خلاف استراتژی معاملاتی خود وارد پوزیشن‌های معاملاتی اشتباهی شوند.

اتاق ترید برای انجام معاملات -یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس

برای جلوگیری از این اشتباه تریدرها می‌بایست از روشی مکتوب که با توجه به استراتژی مدیریت ریسک و سرمایه تهیه شده است، برای انجام معاملات موفق استفاده کنند و از هرگونه تصمیم‌گیری‌های احساسی برای انتقام از بازار در صورت عدم تحلیل و ترید موفق اجتناب کنند. از سویی دیگر توجه به تایم‌فریم‌های بالاتر و ترید در راستای روندهای اصلی بازار می‌تواند ریسک معاملات را تا حدود زیادی کاهش دهد.

برای یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس پس از آشنایی با نحوه تحلیل بازار و ریسک‌های موجود در این بازار لازم است با اشتباهات رایجی که در ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد، در ادامه مسیر یادگیری ترید آشنا شوید. بنابراین علاقه‌مندان به یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس می‌توانند از فیلم آموزش آشنایی با اشتباهات رایج معامله گری فرادرس استفاده کنند که در زیر لینک آن را مشاهده می‌کنید.

بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال

بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال وب‌سایتی است که مجموعه‌ کاملی از آموزش‌های مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال از قبیل مطالب نوشتاری و فیلم‌های آموزشی را در انواع دسته‌های مربوط به ارز دیجیتال همانند آشنایی با مبانی پایه بلاک‌چین و بسترهای غیرمتمرکز تا انواع تحلیل‌های مربوط به بازار کریپتو را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

با توجه به نوپا بودن بازار ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‌محور بودن آن، افرادی که قصد فعالیت و ترید در بازار ارزهای دیجیتال را دارند می‌بایست از حداقل دانش مربوط به تکنولوژی‌های استفاده شده در این رمزارزها برخوردار باشند. این موضوع به این دلیل است که تغییرات مربوط به تکنولوژی رمزارزی همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد، تاثیر زیادی در روندهای افزایشی و کاهشی قیمت در ارزهای دیجیتال دارد. بنابراین تریدرهای این بازار با کسب اطلاعات لازم از نحوه کارکرد این بسترهای غیرمتمرکز می‌توانند تحلیل بهتری از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشند.

تصویر صفحه نخست آموزش‌های ارزهای دیجیتال فرادرس
برای انتقال به صفحه نخست آموزش ارزهای دیجیتال، بر روی تصویر کلیک کنید.

یکی از وب‌سایت‌هایی که گستره وسیعی از دانش و مهارت‌های لازم و کاربردی را در حوزه ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد، وب‌سایت فرادرس است. علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های آموزشی متنوعی را درباره بسترهای غیرمتمرکز، نحوه کارکرد ارزهای دیجیتال، انواع تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال و چگونگی ترید و سرمایه‌گذاری در این بازار را در فرادرس پیدا کنند. برای دسترسی راحت‌تر به این فیلم‌های آموزشی در ادامه فهرستی از ویدیوهای آموزش ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر کدام می‌توانید در جریان جزئیات بیشتری از این فیلم‌های آموزشی قرار بگیرید.

برای دسترسی به مجموعه فیلم‌های آموزشی ترید ارزهای دیجیتال و آشنایی با بازار رمزارزها می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب درباره یادگیری ترید ارزهای دیجیتال با فرادرس توضیحاتی ارائه کردیم و با برخی از مفاهیم اولیه همانند بسترهای غیرمتمرکز آشنا شدیم. در ادامه برای شروع ترید ارزهای دیجیتال نقش صرافی‌های رمزارزی را بیان کردیم و اهمیت انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب را برای خرید و سرمایه‌گذاری در این حوزه بیان کردیم. برای انجام معاملات موفق ارزهای دیجیتال تریدرها نیاز دارند تا علاوه بر انجام تحلیل بنیادی، تحلیل مناسبی از رفتار قیمت در نمودار ارز دیجیتال مربوطه داشته باشند.

بنابراین در ادامه این مطلب یادگیری ترید ارزهای دیجیتال را با استفاده از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال به‌طور جداگانه شرح دادیم. با توجه به تاثیر نوسانات قیمت بیت کوین در بازار کریپتو در ادامه این مطلب نمودار قیمت بیت کوین را بررسی کردیم و فاز انباشت، بازار گاوی، فاز توزیع و بازار خرسی را در نمودار قیمت بیت کوین شرح دادیم. سپس استراتژی شروع ترید ارزهای دیجیتال را بیان کردیم. برای این منظور اهمیت تعیین اهداف در ترید ارزهای دیجیتال را شرح دادیم. انتخاب استراتژی مناسب برای ترید را بیان کردیم و در ادامه توضیحاتی درباره شناسایی نواحی مهم در نمودار قیمت ارائه کردیم.

با توجه به نقش تکنولوژی در میزان ارزندگی رمزارزها، ایجاد روندها در بازار کریپتو را با توجه به تاثیر تکنولوژی در آن‌ها بررسی کردیم و اهمیت پیگیری اخبار ارزهای دیجیتال را بیان کردیم. حساب دمو و انواع سفارش‌گذاری در صرافی‌های ارز دیجیتال را شرح دادیم و توضیحاتی درباره کیف پول ارزهای دیجیتال ارائه کردیم. در ادامه با ریسک‌های ترید ارزهای دیجیتال آشنا شدیم و برخی از اشتباهات رایج در ترید ارزهای دیجیتال را بیان کردیم. در پایان نیز توضیحاتی درباره بهترین وب‌سایت آموزش ارز دیجیتال بیان کردیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ترید ارزهای دیجیتال — از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
BabypipsWirexappIGCFIInvestopedia
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *