سفارش OCO چیست؟ – توضیح استفاده و کاربرد به زبان ساده

۱۲۶۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
سفارش OCO چیست؟ – توضیح استفاده و کاربرد به زبان ساده

برای این‌که بدانید سفارش OCO چیست و چه زمانی کاربرد دارد در ابتدا بهتر است به این نکته توجه کنید که هر یک از سفارش‌هایی که در بازارهای مالی در معاملات مختلف استفاده می‌شود همانند ابزاری هستند که در شرایطی خاص می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای خرید و فروش دارایی و سهام در بازارهای مالی انواع مختلفی از سفارش‌گذاری وجود دارد. این سفارش‌گذاری‌ها بر حسب این‌که تریدر چه هدفی از معامله دارد می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. برای مثال سفارش‌های مارکت، لیمیت و استاپ سه نوع اصلی سفارش در بازارهای مالی هستند. انواع دیگری از سفارش هم از ترکیب این سه نوع سفارش می‌توانند حاصل شوند. سفارش OCO نیز نوعی سفارش ترکیبی است که برای کاهش ریسک معاملات به‌کار برده می‌شود.

سفارش OCO چیست ؟

سفارش OCO نوع خاصی از ثبت سفارش در صرافی است که به تریدر امکان ثبت دو سفارش مستقل در یک زمان را می‌دهد. سفارش OCO مخفف عبارت «حذف شدن یکی توسط دیگری» (One Cancels the Other) است. این نوع ثبت سفارش به تریدر امکان می‌دهد تا با توجه به موقعیت‌های معاملاتی که در نمودار قیمت مشاهده می‌کند دو نوع مختلف از سفارش‌گذاری را هم‌زمان انجام دهد. البته تنها یکی از این سفارش‌ها می‌تواند اجرا شود و با اجرای یکی از این سفارش‌ها، سفارش دیگر به‌طور خودکار کنسل می‌شود. سفارش OCO، «سفارش لیمیت» (Limit Order) و «استاپ لیمیت» (Stop Limit Order) را با هم ترکیب می‌کند. بنابراین برای درک بهتر نحوه کارکرد سفارش OCO در ابتدا بهتر است هر کدام از این سفارش‌ها را توضیح دهیم.

سفارش oco چیست

کاربرد سفارش OCO چیست ؟

با توجه به این‌که از چه روشی برای ترید استفاده می‌کنید و در کدام بازار مالی فعالیت دارید ممکن است به تعداد ساعات متفاوتی برای رصد بازار نیاز داشته باشید. برای مثال افرادی که در بازار فارکس فعالیت دارند با توجه به زمان باز بودن بازارهای لندن یا نیویورک ممکن است ساعات متفاوتی را برای ترید در نظر بگیرند. از طرف دیگر بازار ارز دیجیتال بدون تعطیلی است و در هر زمانی می‌توان در آن فعالیت داشت.

بنابراین سفارش‌هایی که بتوانند کنترل بیشتری را در نوسانات قیمتی برای تریدر ایجاد کنند در بازار ارزهای دیجیتال کاربرد بیشتری خواهند داشت. این نوع از سفارشات همانند OCO این امکان را برای تریدر فراهم می‌کند تا بتواند ساعاتی به‌دور از بازار به استراحت بپردازد یا بازارهای دیگر را به‌صورت موازی رصد کند و در آن‌ها نیز معاملاتی انجام دهد.

یکی از کاربردهایی که انواع سفارش‌گذاری برای تریدرها دارد این است که با توجه به تنظیمات موجود در ثبت سفارش، معاملات با توجه به شرایط تعریف شده به‌صورت خودکار انجام می‌شوند. برای مثال تریدر تحلیل خود را از بازار انجام می‌دهد و بعد از مشخص کردن نقطه ورود و خروج، اقدام به ثبت سفارش می‌کند. سفارش OCO یکی از انواع ثبت سفارش در بازارهای مالی است که تریدر می‌تواند با کمک آن کنترل بهتری بر روی پوزیشن‌ها در شرایط مختلف قیمتی داشته باشد. در ادامه به برخی از کاربردهای مهم استفاده از سفارش OCO در ترید می‌پردازیم.

مدیریت ریسک در پوزیشن های باز

یکی از مواقعی که تریدرها از سفارش OCO استفاده می‌کنند در مدیریت ریسک در پوزیشن‌های باز است. برای درک بهتر مطلب فرض کنید تریدری پوزیشن لانگ برای بیت کوین باز کرده است. این تریدر می‌خواهد زمانی که بازار برخلاف تحلیل وی پیش رفت با مقدار کمی ضرر از پوزیشن خارج شود تا به این ترتیب مدیریت ریسک را در معامله انجام دهد.

از طرفی دیگر با توجه به این‌که ممکن است بازار در جهت تحلیل تریدر هم پیش برود بنابراین می‌خواهد از رشد قیمت نیز سود کسب کند. در این مثال فرض کنید تریدر در قیمت 57 هزار دلار وارد بازار شده است و با مطالعه نمودار قیمت بیت کوین می‌داند کمترین قیمت بیت کوین در هفته گذشته برابر با 51 هزار دلار است. تریدر با توجه به تحلیل بازار متوجه می‌شود در صورتی‌که قیمت بیت کوین از کمینه قیمت هفته پیش خود کمتر شود، مومنتوم روند صعودی خنثی می‌شود و احتمال دارد قیمت بیت کوین پایین‌تر برود.

از طرفی دیگر می‌داند که در محدوده قیمتی 64 هزار دلار قیمت بیت کوین با مقاومت مهمی روبه‌رو است و ممکن است قیمت بیت کوین از این مقاومت بالاتر نرود و دوباره قیمت آن پایین بیاید. بنابراین تریدر تصمیم می‌گیرد تا در قیمت 51 هزار دلار سفارش فروش و در قیمت 64 هزار دلار نیز سفارش لیمیت فروش قرار دهد. در زمانی‌که یکی از این سفارش‌ها با توجه به شرایط انجام شود، سفارش دیگر به‌صورت خودکار کنسل خواهد شد. در واقع تریدر این دو سفارش را با کمک سفارش OCO در بازار انجام می‌دهد.

سفارش OCO در زمان بریک اوت چیست ؟

یکی دیگر از مواقعی که تریدر از سفارش OCO استفاده می‌کند زمانی است که قیمت در محدوده‌ای خاص نوسان می‌کند و تریدر می‌خواهد از روند بعدی بازار استفاده کند. اما تریدر از جهت روند قیمت آینده بازار مطمئن نیست و نمی‌داند که این شکست محدوده قیمتی از بالا یا پایین انجام می‌شود. بنابراین در زیر محدوده حمایتی سفارش فروش و در بالای محدوه مقاومتی سفارش خرید قرار می‌دهد.

برای مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که قیمت بین دو محدوده حمایت و مقاومتی نوسان می‌کند. در این حالت قیمت روند خاصی ندارد و مدام در حال تغییر بین دو محدوده پایینی و بالایی است. در نهایت قیمت از این محدوده خارج می‌شود. خروج قیمت از این محدوده اغلب با تغییرات قیمتی زیادی همراه است. بنابراین تریدر می‌تواند سفارش فروش را در زیر حمایت پایین و سفارش خرید را در بالای مقاومت بالایی قرار دهد. در این حالت اگر قیمت این محدوده را از هر سمتی بشکند تریدر می‌تواند کسب سود کند.

این استراتژی زمانی بیش‌تر استفاده می‌شود که قیمت دارایی یا سهام موردنظر برای مدتی طولانی در محدوه قیمتی مشخصی در نوسان است. در این حالت با بالا رفتن احتمال شکست محدوده از هر طرف می‌توان از سفارش OCO استفاده کرد.

سفارش‌گذاری در محدوده رنج

استفاده از OCO در زمان انتشار اخبار مهم

لازم به ذکر است تریدرهایی که در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر معامله می‌کنند، از سفارش‌گذاری OCO در زمان انتشار اخبار مهم و شاخص‌های تأثیرگذار اقتصادی استفاده می‌کنند. معمولا زمانی که چنین اخبار مهمی منتشر می‌شود قیمت نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. در این مواقع تریدر منتظر حرکت قیمت است ولی نمی‌داند این حرکت قیمت به کدام جهت است.

با استفاده از سفارش OCO تریدر می‌تواند اطمینان داشته باشد که صرف‌نظر از پوزیشن لانگ یا شورت، هم‌جهت با حرکت بازار قرار دارد. البته این توضیحات هنگامی که در عمل بخواهند پیاده‌سازی شوند با مشکلاتی همراه هستند و به آسانی توضیحات در حالت تئوری نیستند. مشکلاتی که در استفاده از این روش ممکن است ایجاد شود به این دلیل است که در چنین مواقعی معمولا میزان و بازه زمانی این نوسان قابل پیش‌بینی نیستند. بنابراین با وجود امکانات مطلوبی که سفارش OCO در اختیار تریدرها قرار می‌دهد، با توجه به نوسانات شدیدی که این اخبار ممکن است در بازار ایجاد کنند، ترید با اخبار همواره با ریسک‌های زیادی همراه است.

نحوه عملکرد سفارش OCO چیست ؟

همان‌طور که در مقدمه این مطلب اشاره شد، انواع مختلف سفارشات هر کدام به عنوان ابزاری هستند که در شرایطی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین هر سفارش در شرایطی می‌تواند امکانی را برای تریدر در ثبت سفارش خرید یا فروش ایجاد کند. برخی از این سفارش‌ها را به گونه‌ای می‌توان تنظیم کرد که مطابق با شرایط تعیین شده بتوانند معاملات را انجام دهند.

سفارش OCO که از ترکیب دو سفارش «لیمیت» و «استاپ لیمیت» تشکیل شده است امکانات بیشتری برای تنظیمات دقیق‌تر در نحوه ثبت سفارش در اختیار ما قرار می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود تا برای موقعیت‌های بیشتری که ممکن است برای قیمت در بازار پیش بیاید بتوانیم آمادگی داشته باشیم.

اما برای این‌که درک بهتری از نحوه عملکرد سفارش OCO به‌دست آوریم باید از نحوه کارکرد اجزای تشکیل‌دهنده آن آگاه شویم. بنابراین در ادامه با انواع اصلی سفارش‌های مورد استفاده در بازارهای مالی آشنا می‌شویم.

Limit Order چیست ؟

یکی از روش‌هایی که تریدرها برای خرید و فروش رمزارزها در صرافی‌ها از آن استفاده می‌کنند سفارش لیمیت است. سفارش لیمیت این امکان را به تریدر می‌دهد تا بتواند قیمتی که برای خرید یا فروش ارز دیجیتال درنظر دارد را انتخاب و سفارش خرید یا فروش را انجام دهد. به این ترتیب هنگامی که قیمت بازار به قیمت موردنظر تریدر یا بهتر از آن می‌رسد، معامله خرید یا فروش انجام می‌شود. بنابراین با کمک سفارشات لیمیت نیازی به حضور یا آنلاین بودن تریدر در زمان انجام معاملات نیست و سفارش در صورتی‌که قیمت مارکت به آن برسد به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

لیمیت اوردر خرید چیست ؟

«سفارش لیمیت» (Limit Order) خرید نوعی ثبت سفارش است که تریدر برای خرید سهام یا دارایی موردنظر از آن استفاده می‌کند. برای مثال فرض کنید که معامله‌گر با توجه به تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال به این نتیجه برسد که قیمت 16 هزار دلار برای بیت کوین قیمت مناسبی برای خرید است. با توجه به این‌که در زمان ثبت سفارش خرید، قیمت بیت کوین هنوز بالاتر از 16 هزار دلار است، بنابراین تریدر لیمیت اوردر خرید خود را در قیمت 16 هزار دلار ثبت می‌کند. در این حالت زمانی که قیمت مارکت بیت کوین به 16 هزار دلار برسد، سفارش لیمیت خرید بیت کوین در قیمت 16 هزار دلار به‌صورت خودکار انجام می‌شود. بنابراین زمانی که قیمت بیت کوین به قیمت لیمیت اوردر یا بهتر از آن برسد، خرید انجام می‌شود.

انواع سفارشات

لیمیت اوردر فروش چیست ؟

سفارش فروش لیمیت یا Limit Order فروش سفارشی از نوع لیمیت است که تریدر برای فروش دارایی یا سهام از آن استفاده می‌کند. برای مثال فرض کنید شخصی بیت کوین را در قیمت 20 هزار دلار خریده است و می‌خواهد آن را در قیمت 22 هزار دلار بفروشد. با توجه به این که در زمان ثبت سفارش قیمت مارکت پایین‌تر از قیمت 22 هزار دلار است بنابراین تریدر سفارش لیمیت خود را برای فروش بیت کوین در قیمت 22 هزار دلار به‌صورت لیمیت اوردر فروش قرار می‌دهد. قیمت مارکت زمانی که به قیمت لیمیت فروش ثبت شده یا بهتر از آن برسد، معامله فروش انجام می‌شود.

قیمت مارکت چیست ؟

قیمت رمزارز در صرافی از میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. با توجه به این‌که در هر لحظه میزان عرضه و تقاضا در حال تغییر است، بنابراین قیمت در بازار به‌صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. قیمت لحظه‌ای یک رمزارز در بازار را قیمت مارکت می‌گویند. معاملاتی که با قیمت مارکت انجام می‌شوند نیز معاملات مارکت نام دارند. افرادی که می‌خواهند معامله‌ای سریع را در قیمت لحظه‌ای بازار انجام دهند، معاملات با قیمت مارکت گزینه‌ای مناسب برای آنها است.

در معاملاتی که از طریق سفارشات لیمیت انجام می‌شوند، ممکن است رسیدن قیمت مارکت به قیمت لیمیت ثبت شده زمان‌بر باشد. بنابراین تریدرهایی که قصد دارند سریعا رمزارزی را بخرند یا بفروشند معاملات لیمیت ممکن است گزینه مناسبی برای آن‌ها نباشد. این معامله‌گرها می‌توانند از معاملات با قیمت مارکت استفاده کنند.

سفارش مارکت چیست ؟

«سفارش مارکت» (Market Order) سفارشی است که تریدر دارایی یا سهام را در قیمت مارکت خرید و فروش می‌کند. زمانی که تریدر قصد دارد دارایی یا سهامی را فورا خرید یا فروش کند از سفارش مارکت استفاده می‌کند.

سفارش استاپ چیست ؟

سفارش استاپ نوعی از سفارش است که وقتی به قیمت استاپ برسد، سفارش در قیمت مارکت انجام می‌شود. در واقع زمانی که قیمت مارکت به قیمت استاپ برسد کل سفارش در قیمت مارکت پر می‌شود. در حالی که در لیمیت اوردر سفارش تنها در قیمت لیمیت یا بهتر از آن پر می‌شود.

سفارشات مختلف

سفارش استاپ لیمیت چیست ؟

«سفارش استاپ لیمیت» (Stop Limit Order) نوعی از سفارش است که در آن تریدر کنترل دقیق‌تری بر روی سفارش‌گذاری دارد و برای کاهش دادن میزان ریسک در معاملات از این نوع سفارش استفاده می‌شود. برای قرار دادن سفارش استاپ لیمیت به تنظیم دو قیمت نیاز داریم.

  • قیمت استاپ: قیمتی است که با رسیدن قیمت مارکت به آن سفارش همانند لیمیت اوردر می‌شود.
  • قیمت لیمیت: قیمتی است که سفارش لیمیت در آن قیمت یا بهتر از آن اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است که در سفارش استاپ لیمیت همانند دیگر سفارش‌های لیمیت در صورتی‌که قیمت مارکت به قیمت استاپ نرسد، معامله انجام نمی‌شود. در سفارش استاپ لیمیت وقتی که قیمت مارکت به قیمت استاپ برسد سفارش لیمیت در قیمت تعیین شده یا بهتر از آن انجام می‌شود. در واقع زمانی که قیمت به استاپ پرایس برسد سفارش Stop Limit به سفارش لیمیت تبدیل می‌شود.

برای درک بهتر نحوه انجام واقعی سفارشات استاپ لیمیت فرض کنید که سهام شرکت اپل در قیمت 155 دلار معامله می‌شود و تریدری تصمیم می‌گیرد زمانی که قیمت، مومنتوم صعودی مطلوبی داشت، این سهم را خریداری کند. بنابراین تریدر از سفارش استاپ لیمیت استفاده می‌کند. تریدر در این سفارش قیمت استاپ را 160 دلار قرار می‌دهد و قیمت لیمیت را در 165 دلار تنظیم می‌کند. اگر قیمت سهام اپل به بالای قیمت استاپ 160 دلار برود، در این حالت سفارش به لیمیت اوردر تبدیل می‌شود. تا زمانی که قیمت سهام به بالاتر از قیمت لیمیت یعنی 165 دلار نرود، سفارش در زیر قیمت 165 دلار پر می‌شود. اما زمانی که قیمت به بالای 165 دلار برود، در این حالت سفارش پر نمی‌شود.

فرق بین استاپ لاس و استاپ لیمیت چیست ؟

استاپ لاس انجام سفارش را تضمین می‌کند، در حالی که استاپ لیمیت سفارش را در قیمت موردنظر پر می‌کند. برای مثال تریدری که در پوزیشن لانگ خود در قیمت موردنظر استاپ لاس معامله را قرار داده است در صورتی‌که بازار با ریزش ناگهانی شدیدی روبه‌رو شود متوجه می‌شود که در قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت استاپ لاس، سفارش پر شده است.

سفارشات استاپ لیمیت خصوصیات سفارشات استاپ لاس و لیمیت را دارد. با توجه به این‌که در این سفارشات قیمت لیمیت مشخص است بنابراین تریدر مطمئن است که سفارش در قیمت لیمیت یا بهتر از آن انجام می‌شود. البته به این موضوع توجه داشته باشید که در سفارشات استاپ لیمیت همانند سایر سفارشات لیمیت همواره ممکن است سفارش هرگز پر نشود و تریدر را در پوزیشن‌های باز در حال ضرر قرار دهد.

 

چگونه از سفارش OCO استفاده کنیم ؟

در سفارش OCO از دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت به‌طور همزمان می‌توان استفاده کرد. بنابراین سفارش OCO این امکان را به تریدر می‌دهد تا خروج از پوزیشن را به کمک سفارش OCO به‌طور خودکار انجام دهد و در بازارهای پرنوسان بتواند کمی دور از بازار استراحت کند. در ادامه به نحوه استفاده از سفارش OCO در صرافی‌های کوکوین و بایننس می‌پردازیم.

سفارش OCO در کوکوین

سفارش OCO را در صرافی کوکوین نیز می‌توانید استفاده کنید. برای استفاده از سفارش OCO در کوکوین در ابتدا وارد سایت شوید و جفت رمزارز موردنظر خود برای ترید را انتخاب کنید. سپس مطابق تصویر زیر در میان انواع سفارش‌ها گزینه OCO را انتخاب کنید.

سفارش در کوکوین

هنگامی که گزینه OCO را در صرافی کوکوین انتخاب کردید، مولفه‌های مربوطه را می‌توانید مشاهده کنید. در ادامه این مولفه‌ها را شرح می‌دهیم.

  • «قیمت» (Price): این قیمت مربوط به سفارش لیمیت می‌شود. این قیمتی است که در ابتدا در دفتر سفارش شما قابل مشاهده است و شما می‌خواهید پس از کسب سود با این قیمت از معامله خارج شوید.
  • «استاپ» (Stop): این قیمتی است که با رسیدن قیمت بازار به آن سفارش استاپ لیمیت با سفارش لیمیت جایگزین می‌شود. تریدرهای معمولا قیمت استاپ را کمی بالاتر یا پایین تر از قیمت استاپ لیمیت قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود که سفارش زمان کافی برای پرشدن داشته باشد.
  • «لیمیت» (Limit): این قیمت مربوط به سفارش استاپ لیمیت است. این قیمت زمانی که قیمت استاپ فعال شود، در دفتر سفارشات قابل مشاهده است. با توجه به این‌که ممکن است روند قیمت مطابق با تحلیل شما پیش نرود بنابراین این قیمت را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که بخواهید با ضرری اندک از معامله خارج شوید.
  • «مقدار» (Amount): این گزینه میزان ارزش سفارش شما را نشان می‌دهد.
مقادیر در سفارش OCO

برای مثال فرض کنید با توجه به این‌که بیشتر احتمال می‌دهید قیمت بیت کوین بالاتر رود، بنابراین 0/001 BTC در قیمت 20500 USDT می‌خرید. از طرفی دیگر با توجه به این‌که ممکن است بازار برخلاف تحلیل شما پیش برود بنابراین شما می‌خواهید مقدار ضرر خود را نیز کاهش دهید.

برای این منظور شما می‌توانید از سفارش OCO استفاده کنید. با استفاده از سفارش OCO می‌توانید از دو نوع سفارش هم زمان استفاده کنید. یکی از این سفارش‌ها مربوط به لیمیت اوردر خروج از معامله با سود در قیمت 22000 USDT است. سفارش دیگر مربوط به سفارش استاپ لیمیت در قیمت 19500 USDT است که در قیمت 19750 USDT فعال می‌شود.

می‌توانید سفارش OCO را در قسمت «سفارشات پیشرفته» (Advanced Orders) در قسمت پایین صفحه معاملات در صرافی کوکوین مشاهده کنید (مستطیل قرمز در تصویر).

سفارش OCO

با توجه به سفارش OCO در این مثال اگر قیمت بیت کوین مطابق تحلیل شما بالا رود و به قیمت 22000 USDT برسد، سفارش فروش شما انجام می‌شود. در این حالت سفارش استاپ لیمیت به‌صورت خودکار کنسل می‌شود. از طرفی دیگر اگر روند قیمت بیت کوین برخلاف پیش‌بینی شما باشد و قیمت بیت کوین پایین بیاید، در این صورت با رسیدن قیمت بیت کوین به 19750 USDT سفارش استاپ لیمیت در قیمت 19500 USDT فعال می‌شود.

سفارش OCO در بایننس

استفاده از سفارش OCO میزان ریسک معاملات را کاهش می‌دهد و تریدر با کمک این نوع از سفارش کنترل بهتری بر روی نوسانات بازار دارد. بنابراین با توجه به استقبال فراوان تریدرها از سفارش OCO، صرافی بایننس استفاده از سفارش OCO را برای کاربران خود ایجاد کرده است.

نحوه ایجاد سفارش OCO در بایننس

برای ایجاد سفارش OCO در بایننس در ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و مراحل زیر را انجام دهید.

  • در صفحه ترید به قسمت اسپات بروید. در این بخش گزینه‌های خرید یا فروش را می‌توانید انتخاب کنید. سپس OCO را انتخاب کنید. در این مثال از سفارش خرید OCO استفاده می‌کنیم.
  • همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در ادامه باید اطلاعات مربوط به سفارش را کامل کنید. این اطلاعات به شرح زیر است.
    • «قیمت» (Price) که قیمت سفارش لیمیت است.
    • «استاپ» (Stop) که قیمت فعال‌سازی سفارش استاپ لیمیت است.
    • «لیمیت» (Limit) که قیمت لیمیت در سفارش استاپ لیمیت است.
    • «مقدار» (Amount) نشان دهنده مقدار رمزارزی است که می‌خواهید خریداری کنید.
  • در خاتمه با کلیک بر روی گزینه «خرید» (Buy) ثبت سفارش انجام می‌شود.
سفارش OCO

جمع بندی

در این مطلب در ابتدا مفهوم سفارش OCO را توضیح دادیم. سپس به توضیح کاربردهای این نوع سفارش پرداختیم. کاربردهای این نوع سفارش را در مدیریت ریسک در پوزیشن‌های باز و استفاده از این نوع سفارش در زمان انتشار اخبار مهم و موقعیت بریک اوت را توضیح دادیم. با توجه به این‌که این سفارش از ترکیب دو سفارش تشکیل شده است، بنابراین برای درک بهتر این سفارش و نحوه عملکرد آن در ادامه این مطلب انواع سفارشات موجود در بازار ارزهای دیجیتال را شرح دادیم. در پایان نیز نحوه استفاده از سفارش OCO در دو صرافی کوکوین و بایننس را توضیح دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ترید ارزهای دیجیتال — از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Bybit LearnKUCOIN‌BINANCE
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *