نات کوین چیست؟ – از استخراج تا فروش هر آنچه باید بدانید

۴۵۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
نات کوین چیست؟ – از استخراج تا فروش هر آنچه باید بدانید

یکی از قابلیت‌هایی که با استفاده از بسترهای غیرمتمرکز ایجاد شده است، امکان کسب درآمد از بازی‌های کامپیوتری است. نات کوین نیز یکی از انواع رمزارزهای موجود در همین حوزه است که کاربران می‌توانند آن را با استفاده از ربات تلگرامی دریافت کنند. بنابراین افراد تنها با ضربه زدن به تصویر سکه، می‌توانند نات کوین دریافت کنند. اما این نات کوین‌های دریافتی تنها زمانی می‌تواند فروخته شود که نات کوین در بستری غیرمتمرکز راه‌اندازی شود. برای این منظور نات کوین در شبکه تون توسعه پیدا کرده است. این موضوع باعث می‌شود تا تراکنش‌های این رمزارز در شبکه تون اعتبارسنجی و ثبت شود. در این مطلب از مجله فرادرس به این موضوع می‌پردازیم که نات کوین چیست و نحوه کارکرد آن را شرح می‌دهیم. برای این منظور توضیحاتی درباره نحوه استخراج و فروش نات کوین را بیان می‌کنیم و نحوه خرید آن را از صرافی‌های ارز دیجیتال توضیح می‌دهیم.

997696

نات کوین چیست؟

«نات کوین» (Notcoin) یک بازی بر روی تلگرام است که افراد می‌توانند با کلیک‌های پی‌درپی بر روی تصویر سکه، مقداری از این توکن را دریافت کنند. بنابراین نات کوین را می‌توان نوعی بازی از نوع «بازی برای کسب درآمد» (Play to Earn) نیز محسوب کرد.

بنابراین برای دریافت نات کوین افراد می‌بایست بر روی تصویر نات کوین بر روی گوشی‌های همراه خود ضربه بزنند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که بازی‌ برای کسب درآمد نات کوین چیست و توضیحاتی درباره این نوع بازی‌های کامپیوتری ارائه می‌کنیم.

بازی Play to Earn نات کوین

نات کوین نوعی بازی است که افراد می‌توانند با بازی کردن توکن دریافت کنند. در ابتدا این توکن تنها در همان بازی ارزش داشت. اما امروزه با استفاده از شبکه «تون» «TON» این امکان وجود دارد تا نات کوین را بتوان همانند ارزهای دیجیتال دیگر در صرافی‌ها خرید و فروش کرد.

بازی‌‌های Play to Earn بازی‌هایی هستند که با استفاده از بسترهای غیرمتمرکز این امکان را به افراد می‌دهند تا بتوانند توکن‌های کسب شده در داخل بازی را در صرافی‌ها بفروشند. بنابراین افرادی که با این قبیل بازی‌ها همانند بازی نات کوین، توکن دریافت می‌کنند می‌توانند آن را به ارزهای دیجیتال دیگری برای فروش تبدیل کنند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که نحوه کارکرد نات کوین چیست و توضیحاتی را درباره نقش بلاک‌چین در تایید تراکنش‌های نات کوین ارائه می‌‌کنیم.

اپلیکیشن نات کوین - نات کوین چیست
تصویری از بازی نات کوین

نحوه کارکرد نات کوین

برای اینکه تراکنش‌های انجام شده با استفاده از نات کوین را بتوان اعتبارسنجی کرد، نیاز است تا این تراکنش‌ها در بسترهای غیرمتمرکزی همانند بلاک‌چین ثبت شود. بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده است که این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند بدون نیاز به نهادی متمرکز تراکنش‌های خود را در شبکه ثبت کند.

بنابراین زمانی که افراد بخواهند نات کوین‌هایی که از بازی مربوطه دریافت کرده‌اند را به کیف پول رمزارزی خود یا افراد دیگری انتقال دهند، نیاز است تا این تراکنش‌ها در بستر بلاک چین تون اعتبارسنجی و ثبت شود. شبکه «تون» (The Open Network |TON) بلاک چینی است که توسط تلگرام راه‌اندازی شده است و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تراکنش‌های مربوط به نات کوین را فراهم می‌کند.

بازی نات کوین یکی از بازی‌هایی است که با توجه به اینکه در بستر بلاک‌چین تون راه‌اندازی شده است می‌تواند از قابلیت‌های این شبکه و پلتفرم‌های مربوطه نیز استفاده کند.

یادگیری ارز دیجیتال با فرادرس

برای یادگیری ارز دیجیتال در ابتدا می‌بایست با مفاهیم اولیه‌ای همانند بسترهای غیرمتمرکز، بلاک چین، نود و ماینر آشنا شوید. در این میان آشنایی با بیت کوین و نحوه کارکرد آن به عنوان اولین ارز دیجیتال ضروری است. آشنایی با بیت کوین از این نظر دارای اهمیت است که نوسانات قیمت آن در بازار کریپتو تاثیر زیادی بر روی نوسانات قیمت رمزارزهای دیگر دارد.

بنابراین زمانی که بیت کوین در بازار گاوی است، اکثر ارزهای دیجیتال در روندی صعودی هستند و برعکس. با توجه به تکنولوژی‌محور بودن ارزهای دیجیتال، تغییرات بسترهای بلاک چینی تاثیرات زیادی در نحوه کارکرد و کاربرد آن‌ها دارد. این موضوع با تاثیر بر روی میزان تقاضا در ارز دیجیتال مربوطه، می‌تواند باعث افزایش یا کاهش ارزش رمزارز موردنظر شود.

علاوه بر این با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال امکان پرداخت‌های همتا به همتا در بسترهای غیرمتمرکز را برای کاربران ایجاد کرده‌اند. افراد می‌توانند علاوه بر ترید و کسب سود از سرمایه‌گذاری و خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال، در حوزه‌های دیگری همانند استفاده از بسترهای غیرمتمرکز برای ذخیره اطلاعات و فناوری‌های مربوطه استفاده کنند.

صفحه نخست فیلم‌های آموزشی ارزهای دیجیتال
برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش ارزهای دیجیتال فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

برای این منظور فیلم‌های آموزشی متنوعی در فرادرس برای یادگیری ارز دیجیتال تهیه شده که می‌توانید از طریق لینک‌های موجود در فهرست زیر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

برای مشاهده فیلم‌های آموزشی بیشتر در این حوزه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

استخراج نات کوین

افراد با استفاده از ربات تلگرامی کارهای لازم برای دریافت نات کوین را انجام می‌دهند. با توجه به اینکه افراد با انجام کاری همانند ضربه زدن بر روی نماد نات کوین می‌توانند این توکن را به‌دست آورند، بنابراین تیم پروژه نام استخراج را بر روی این عمل گذاشته است.

اما زمانی که به نحوه عملکرد آن در شبکه دقت می‌کنید متوجه می‌شوید که این استخراج با توجه به اینکه نات کوین در زمان استخراج هنوز در بستر بلاک‌چینی توسعه پیدا نکرده و تنها توکنی داخلی برای بازی است، با معنی استخراج در ارزهای دیجیتال متفاوت است. برای استخراج ارزهای دیجیتالی همانند بیت کوین نودهای شبکه می‌بایست مساله پیچیده محاسباتی را حل کنند و با پیدا کردن جواب، پاداش بیت کوین را دریافت می‌کنند.

در حالی که نحوه استخراج نات کوین به‌ این‌ صورت نیست. افرادی که قصد دریافت نات کوین از طریق کلیک کردن بر روی اپلیکشن بازی را دارند، به قدرت پردازشی بالایی نیاز ندارند. لازم به ذکر است که در حال حاضر مهلت استخراج نات کوین پایان یافته است.

بنابراین افراد برای خرید نات کوین می‌توانند از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنند. تا اینجا یاد گرفتیم که نات کوین چیست و استخراج آن چگونه است. در ادامه فروش نات کوین را شرح می‌دهیم.

فروش نات کوین

برای اینکه افراد بتوانند نات کوین‌ها را بفروشند، در ابتدا نیاز است تا نات کوین بر روی بستر بلاکچینی راه‌اندازی شود. زمانی که نات کوین بر روی بستر بلاکچینی راه‌اندازی می‌شود، در واقع از نوعی توکن بازی به نوعی دارایی دیجیتال تبدیل می‌شود که دارندگان آن می‌توانند آن را در صرافی‌ها خرید و فروش کنند.

بنابراین افرادی که با استفاده از بازی نات کوین توانسته‌اند این توکن را دریافت کنند، با توجه به راه‌اندازی نات کوین در شبکه تون، می‌توانند نسبت به انتقال آن به صرافی‌های خارجی همانند بایننس اقدام کنند. برای این منظور افراد می‌بایست در ابتدا صرافی‌های خارجی که نات کوین در آن‌ها معامله می‌شود را شناسایی کنند.

اما موضوع مهم دیگر برای فروش نات کوین در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال، شرایط احراز هویت در این صرافی‌ها است که ممکن است برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی داشته باشد. بنابراین برای فروش نات کوین‌های دریافتی نیاز است تا صرافی‌هایی را انتخاب کنید که محدودیت‌هایی همانند احراز هویت نداشته باشند.

انتقال Notcoin به کیف پول

پس از آن‌که افراد نات کوین‌ها را از طریق ربات تلگرامی استخراج کردند، می‌‌بایست در کیف پول رمزارزی آن را نگهداری کنند. نگهداری نات کوین در کیف پول رمزارزی این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند در صورت تمایل آن‌ها را در صرافی‌های ارز دیجیتال بفروشند.

هر کیف پول رمزارزی این امکان را به دارنده آن می‌دهد تا توکن‌های موجود در آن را برای فروش به آدرس کیف پول حساب خود در صرافی ارز دیجیتال منتقل کند. برای انتقال نات کوین‌های استخراج شده به کیف پول نیاز است تا کاربران کارمزد پرداخت کنند.

با توجه به اینکه این تراکنش‌ها در بلاکچین تون انجام می‌شود، بنابراین کارمزد شبکه با توکن این بلاکچین یعنی ارز دیجیتال تون پرداخت می‌شود. برای این منظور پس از راه‌اندازی کیف پول موردنظر برای انتقال و نگهداری نات کوین، کاربران می‌بایست مقداری ارز دیجیتال تون در کیف پول رمزارزی خود داشته باشند تا بتوانند کارمزدهای مربوط به تراکنش‌های شبکه را پرداخت کنند. اما در گام نخست می‌بایست کیف پول رمزارزی مناسبی را برای دریافت نات کوین‌ها انتخاب کنند که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

دانلود کیف پول نات کوین

برای اینکه بتوانید نات کوین‌های خود را دریافت کنید، در ابتدا نیاز دارید کیف پول ارز دیجیتال را برای دریافت و نگهداری نات‌ کوین‌ها از وب‌سایت رسمی کیف پول مربوطه دانلود کنید.

برای این منظور کاربران می‌‌توانند کیف پول «تون‌ کیپر» (TON Keeper) را از وب‌سایت رسمی آن «+» دانلود و نصب کنند. سپس با اتصال کیف پول مربوطه به ربات تلگرامی می‌توانند نات کوین‌های استخراج شده را به کیف پول خود منتقل کنید.

در این قسمت یاد گرفتیم که کاربرد کیف پول رمزارزی برای نات کوین چیست و نحوه دریافت یکی از کیف پول‌های رمزارزی برای نات کوین را فرا گرفتیم. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که کارمزد انتقال نات کوین چیست و توضیحاتی را درباره کارمزد نات کوین بیان می‌کنیم.

کیف پول تون کیپر - نات کوین چیست
تصویری از وب‌سایت کیف پول تون کیپر

کارمزد انتقال نات کوین

برای انتقال نات کوین به کیف پول رمزارزی می‌‌بایست مقداری تون کوین در کیف پول تون کیپر داشته باشید. برای این منظور پس از راه‌اندازی کیف پول تون کیپر برای پرداخت کارمزد تراکنش انتقال نیاز دارید تا مقداری توکن تون نیز خریداری کنید. برای خرید توکن تون می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنید.

بنابراین کاربران می‌توانند از صرافی‌های داخلی متمرکز، صرافی‌های خارجی متمرکز یا پلتفرم‌های سواپ استفاده کنند. پلتفرم‌های سواپ توکن که آن‌ها را به‌ عنوان صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال نیز می‌شناسند این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا بتوانند بدون ثبت‌نام و احراز هویت در آن‌ها توکن‌های خود را به توکن دلخواه تبدیل کنند.

با وجود اینکه کارمزد انتقال نات کوین ممکن است مقدار ناچیزی از توکن تون باشد، ولی تهیه توکن تون از صرافی‌های متمرکز با توجه به محدودیت‌های احتمالی برای میزان خرید یا برداشت رمزارز تون از آن‌ها به کیف پول موردنظر، ممکن است کاربران را با مشکلاتی روبرو کند. برای این منظور کاربران می‌توانند از امکاناتی که برخی از پلتفرم‌های سواپ برای تبدیل توکن‌ها به یکدیگر در اختیار کاربران قرار می‌دهند، برای خرید توکن تون استفاده کنند.

نات کوین در صرافی

برای اینکه افراد بتوانند نات کوین‌های خود را بفروشند، نیاز دارند تا آن را به صرافی ارزهای دیجیتال منتقل کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال را به‌طور کلی می‌توان به دو دسته صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز تقسیم کرد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را به‌طور جداگانه شرح می‌دهیم.

Notcoin در صرافی متمرکز

صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال صرافی‌هایی هستند که توسط نهادی متمرکز اداره می‌شوند. بنابراین افرادی که در صرافی‌های متمرکزی همانند بایننس یا کوکوین فعالیت می‌کنند، در واقع دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول این صرافی‌ها به امانت قرار می‌دهند. این موضوع همانند استفاده از پلتفرم کارگزاری‌های بورسی برای انجام معاملات در بورس است.

همان‌طور که برای استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی کارگزاری‌های بورسی، تریدرها حساب پلتفرم خود در کارگزاری مربوطه را برای انجام معاملات شارژ می‌کنند، برای انجام معاملات در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال نیز در ابتدا نیاز است تا کاربران دارایی‌های دیجیتال خود را به این صرافی‌ها انتقال دهند.

بنابراین برای فروش نات کوین در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال افراد می‌بایست نات کوین‌های خود را به این صرافی‌ها انتقال دهند. از سوی دیگر با توجه به متمرکز بودن این صرافی‌ها همواره این احتمال وجود دارد که صرافی موردنظر حساب افراد را مسدود کند یا دارایی‌های دیجیتال کاربران توسط هکرها سرقت شود.

در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که نقش صرافی‌های غیرمتمرکز رمزارزی در فروش نات کوین چیست و درباره این صرافی‌ها توضیحاتی می‌دهیم.

صرافی غیرمتمرکز رمزارزی

صرافی‌های غیرمتمرکز رمزارزی همان‌طور که از نام آن‌ها می‌توان متوجه شد، صرافی‌هایی هستند که تحت نظارت نهادی متمرکز نیستند. بنابراین به ثبت‌نام نیازی ندارند. از سویی دیگر برای استفاده از این صرافی‌ها نیازی به انتقال دارایی‌ها به کیف پول‌های صرافی مربوطه نیست.

بنابراین افرادی که قصد انجام معاملات در این صرافی‌های غیرمتمرکز را دارند، می‌توانند توکن‌های معامله شده را به‌طور مستقیم به کیف پول رمزارزی خود همانند متامسک یا تراست والت انتقال دهند. این موضوع باعث می‌شود که این پلتفرم‌ها نسبت به صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال از امنیت بالاتری برخوردار باشند.

برای مثال کاربرانی که قصد انتقال نات کوین‌های خود از ربات تلگرامی به کیف پول رمزارزی دارند، می‌بایست کارمزد تراکنش‌ها را با رمزارز تون پرداخت کنند. برای این منظور می‌بایست این توکن را از صرافی‌های رمزارزی خریداری کنند. با توجه به اینکه استفاده از صرافی‌های متمرکز رمزارزی با توجه به احراز هویت ممکن است با دشواری‌هایی همراه باشد، بنابراین کاربران می‌توانند با اتصال کیف پول خود به صرافی‌های غیرمتمرکز به‌راحتی با استفاده از رمزارزهای دیگر، ارز دیجیتال تون را خریداری کنند.

تصویری نمادین از بازی‌های مربوط به گوشی - نات کوین چیست

خرید و فروش نات کوین در صرافی خارجی

پس از فهرست شدن نات کوین در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال این امکان وجود دارد تا افرادی که در این صرافی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، با استفاده از موجودی خود در این صرافی‌ها نسبت به خرید و فروش نات کوین اقدام کنند.

صرافی بین‌المللی ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که برای انجام معاملات انواع ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌اند. این پلتفرم‌های معاملاتی توسط صرافی ارز دیجیتال مربوطه اداره می‌شوند و نهادی متمرکز هستند. بنابراین افرادی که تمایل به کار با صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال دارند می‌بایست مراحل احراز هویت در این صرافی‌ها را انجام دهند.

البته برخی از این صرافی‌های ارز دیجیتال برای ترید تا مقدار حجم معینی از تراکنش‌ها، به احراز هویت نیاز ندارند. برای کسب اطلاعات  بیشتر درباره صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانید مطلب صرافی ارز دیجیتال چیست را از مجله فرادرس مطالعه کنید.

قیمت نات کوین تلگرام

برای این که بتوانید قیمت نات کوین را در مشاهده کنید می‌توانید با ورود به وب‌سایت کوین مارکت کپ «+» و جستجوی نات کوین به صفحه مربوطه هدایت شوید. در این حالت علاوه بر مشاهده قیمت نات کوین می‌توانید، اطلاعات دیگری از قبیل نوسانات قیمتی و صرافی‌های ارز دیجیتال برای خرید و فروش این رمزارز را مشاهده کنید.

قیمت نات کوین تلگرام را میزان عرضه و تقاضا در صرافی مربوطه مشخص می‌کند. زمانی که مقدار تقاضا برای نات کوین افزایش پیدا کند، قیمت نات کوین می‌تواند رشد کند. بنابراین افرادی که قصد کسب سود از نوسانات قیمت در نات کوین را دارند می‌بایست به عوامل تاثیرگذار بر روی میزان تقاضا و عرضه در این رمزارز توجه کنند.

برای مثال زمانی که کاربردهای جدیدی برای ارز دیجیتالی همانند نات کوین تعریف شود، این موضوع باعث استقبال کاربران از این ارز دیجیتال می‌شود. از سویی دیگر افراد می‌توانند با تحلیل نوسان قیمت در بازار مربوطه، نواحی مهم قیمتی در این ارز دیجیتال را پیدا کنند.

البته برای این منظور نیاز است تا ارز دیجیتال مربوطه دارای پیشینه قیمتی قابل توجهی در صرافی‌های ارز دیجیتال باشد تا این امکان را به تریدرها بدهد تا بتوانند نمودار قیمت ارز دیجیتال موردنظر را با توجه به پیشینه قیمتی آن تحلیل کنند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که نقش تلگرام در شناخته شدن نات کوین چیست و درباره پشتیبانی تلگرام از نات کوین توضیحاتی می‌دهیم.

پشتیبانی تلگرام از Notcoin

یکی از مواردی که باعث می‌شود یک توکن شناخته شود، جامعه آن توکن و میزان فعالیت طرفداران آن است. جامعه قدرتمند برای توکن با استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی همانند تلگرام، دیسکورد یا دیگر شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا توکن موردنظر شناخته‌تر شود و کاربران بیشتری پیدا کند.

در مورد نات کوین نیز پشتیبانی تلگرام از آن باعث شده تا این توکن کاربران خود را افزایش دهد و از لحاظ مارکت کپ نیز به‌تدریج ارزش بازار خود را در میان ارزهای دیجیتال دیگر افزایش دهد. برای مثال «پاول دورف» (Pavel Durov) بنیان‌گذار تلگرام برای طرفداری از نات کوین در این بازی شرکت کرده است.

فعالیت دیگری که تلگرام برای پشتیبانی و جذب کاربران بیشتر به نات کوین انجام داده است، ایجاد گزینه‌ای جدید در بازی نات کوین بود که این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کرد تا در صورت تمایل به حساب بنیان‌گذار تلگرام نات کوین ارسال کنند.

ممکن است در نگاه نخست این اقدام عجیب باشد ولی بعد از مدتی پلتفرم مربوطه اعلام کرد که افرادی که به حساب دورف نات کوین ارسال کرده‌اند، دو برابر آن را دریافت می‌کنند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که علت رشد نات کوین چیست و توضیحاتی را درباره عوامل تاثیرگذار در رشد این رمزارز بیان می‌کنیم.

تصویری نمادین از کاربرد کامپیوتر در بازی و کسب درآمد

علت رشد نات کوین چیست؟

با توجه به اینکه نات کوین در مدت زمان کوتاهی توانست رشد قابل توجهی داشته باشد، بنابراین دلیل اصلی رشد این توکن و افزایش کاربران آن‌ را می‌توان در نحوه عملکرد تیم و هواداران پروژه جستجو کرد. این موضوع زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که توکنی بتواند در مدت زمان کوتاهی بعد از راه‌اندازی، طرفداران زیادی را در حوزه ارزهای دیجیتال پیدا کند.

بنابراین پشتیبانی تیم تلگرام از این توکن را می‌توان دلیل اصلی رشد نات کوین دانست. یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال شناسایی توکن‌های مستعد رشد در این حوزه است. افرادی که قصد دارند از رشد قیمتی ارزهای دیجیتالی همانند نات کوین استفاده کنند، می‌بایست در ابتدا این توانایی را داشته باشند تا این توکن‌ها را در میان انبوه توکن‌های موجود در بازار کریپتو پیدا کنند.

بنابراین با توجه به اینکه این رمزارز از پشتیبانی تلگرام برخوردار است، افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. پشتیبانی تلگرام از نات کوین و استفاده از مزایای شبکه بلاک‌چینی و اکوسیستم تون باعث می‌شود تا افرادی که به خرید این توکن علاقه‌ دارند بتوانند کاربردهای احتمالی را در این شبکه برای آن متصور شوند که این موضوع می‌تواند دلیل مهمی برای استقبال افراد از این توکن باشد.

علاوه بر پشتیبانی مناسب و تیم پروژه، موارد دیگری نیز وجود دارد که برای شناسایی توکن‌های مستعد رشد می‌بایست در نظر گرفته شود. با توجه به اهمیت این موضوع فیلم آموزش شناسایی توکن های ارز دیجیتال با رشد بالا در سرمایه گذاری فرادرس تهیه شده است که می‌‌توانید آن را مشاهده کنید.

استیک نات کوین

افراد می‌توانند با استیک نات کوین در پلتفرم مربوطه پاداش دریافت کنند. استیک در ارزهای دیجیتال این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند با سپرده‌گذاری مقدار مشخصی از دارایی دیجیتال خود در پلتفرم مربوطه برای بازه زمانی مشخص، مقدار معینی پاداش دریافت کنند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد برای کسب سود از استیک، به خرید ارزهای دیجیتال با قابلیت استیک روی بیاورند.

بنابراین با توجه به اینکه قابلیت استیک در ارز دیجیتال نوعی کاربرد برای رمزارز مربوطه ایجاد می‌کند، این موضوع به تیم پروژه این امکان را می‌دهد تا بتوانند افراد بیشتری را برای استفاده از پلتفرم موردنظر جذب کنند. پروژه‌های رمزارزی که قابلیت استیک دارند، معمولا طرح‌های متنوعی را برای جذب کاربران ارائه می‌کنند. برای مثال در برنامه استیک نات کوین که در قالب «Explore & Earn» ارائه شده است، سطوح مختلف برنز، نقره‌ای، طلایی و Premium در نظر گرفته شده است.

ارزهای دیجیتال با استفاده از بسترهای غیرمتمرکز این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های مربوط به امور مالی غیرمتمرکز را با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام دهند.

صفحه نخست فیلم‌های آموزشی ارزهای دیجیتال
برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش ارزهای دیجیتال فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

امور مالی غیرمتمرکز امکان انجام تراکنش‌های مالی و دریافت و پرداخت وام از طریق ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال فیلم‌های آموزشی متنوعی در فرادرس تهیه شده است که برخی از آن‌ها را می‌توانید از طریق لینک‌های موجود در فهرست زیر مشاهده کنید.

برای مشاهده فیلم‌های آموزشی بیشتر درباره ارزهای دیجیتال نیز می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب از مجله فرادرس نات کوین را شرح دادیم و درباره نحوه کارکرد آن توضیحاتی ارائه کردیم. سپس استخراج نات کوین را شرح دادیم و نحوه انتقال نات کوین به کیف پول ارز دیجیتال برای فروش در صرافی را بیان  کردیم. برای این منظور دانلود کیف پول نات کوین را شرح دادیم و مطالبی درباره کارمزد انتقال نات کوین بیان کردیم.

در ادامه نات کوین در صرافی را توضیح دادیم. برای این منظور نات کوین در صرافی متمرکز و خرید و فروش نات کوین در صرافی خارجی را شرح دادیم. قیمت نات کوین تلگرام را بیان کردیم و توضیحاتی درباره پشتیبانی تلگرام از نات کوین ارائه کردیم. علت رشد نات کوین را شرح دادیم و در پایان نیز توضیحاتی درباره استیک نات کوین ارائه کردیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی ارزهای دیجیتال — بررسی رایگان برترین رمز ارزها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
BitfinexDecrypt
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *