چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم؟ – راهنمای صفر تا صد

۵۳۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۷ دقیقه
چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم؟ – راهنمای صفر تا صد

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای مالی است که همانند دیگر بازارها، سرمایه‌گذاران و تریدرها می‌توانند در ‌آن کسب سود کنند. اما کسب سود از ارزهای دیجیتال تنها به ترید و سرمایه‌گذاری محدود نمی‌شود. با توجه به وابستگی ارزهای دیجیتال به تکنولوژی، فعالان حوزه کریپتو این امکان را دارند تا از روش‌های متنوعی برای کسب سود از رمزارزها اقدام کنند. با توجه به اینکه افراد بسیاری تمایل دارند تا از این حوزه کسب سود کنند، بنابراین شناسایی و آشنایی با روش‌های کسب سود از رمزارزها برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد. در این مطلب از مجله فرادرس به این موضوع می‌پردازیم که چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم. برای این منظور انواع روش‌های موجود از قبیل ترید و سرمایه‌گذاری تا استخراج ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از بازی‌های بلاک‌چینی را در این مطلب شرح می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

چگونه از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال سود بگیریم؟

افراد همان‌طور که در دارایی‌هایی نظیر طلا یا سهام سرمایه‌گذاری می‌‌کنند، می‌توانند در ارزهای دیجیتال نیز سرمایه‌گذاری کنند. ارزهای دیجیتال دارایی‌های دیجیتالی هستند که همانند پول برای خرید و فروش کالاها و سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند. یکی از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال نوسان قیمت آن‌ها است که هم می‌تواند موجب کسب سود شود و هم ممکن است باعث ضرر دیدن سرمایه‌گذار شود.

بنابراین اولین نکته‌ای که در سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال باید درنظر گرفت، میزان نوسان قیمت در رمزارز مربوطه و پیدا کردن قیمت‌های مناسب برای خرید است. برای بررسی این موضوع که چگونه می‌توانیم از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال سود بگیریم، می‌بایست علاوه بر پیدا کردن سطوح مناسب برای خرید، ارز دیجیتال مناسبی با پتانسیل رشد بالا را انتخاب کنیم که در ادامه این مطلب این موضوع را شرح می‌دهیم.

یک دست در حال قرار دادن سکه ای با علامت بیتکوین درون جعبه ای پر از سکه با علامت بیتکوین

چگونه از ارز دیجیتال پرپتانسیل سود بگیریم؟

یکی از راه‌های کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال پیدا کردن توکن‌های پرپتانسیل است. توکن‌های پرپتانسیل رمزارزهایی هستند که ارزش ذاتی آن‌ها بیشتر از قیمت آن‌ها در بازار است. این توکن‌ها زمانی که شناخته شوند، با افزایش تقاضا برای آن‌ها می‌توانند رشدهای قیمتی قابل توجهی را تجربه کنند. برای شناسایی توکن‌های پرپتانسیل نیاز است تا تحلیل جامعی از پروژه رمزارزی داشته باشیم. برای این منظور سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند اطلاعات گسترده‌ای از تیم پروژه، اهداف پروژه و کاربرد توکن مربوطه به‌دست آورند تا بتوانند پیش‌بینی بهتری از روند قیمت آتی آن ارائه کنند.

چگونه از ارز دیجیتال با مارکت کپ بالا سود بگیریم؟

یکی از راه‌های مطمئن‌تر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، سرمایه‌‌گذاری بر روی رمزارزهایی همانند بیت کوین و اتریوم است که دارای مارکت کپ بالایی هستند. هر اندازه مارکت کپ رمزارزی بیشتر باشد، ارز دیجیتال مربوطه دارای اعتبار بیشتری است. بنابراین سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا نسبت به سرمایه‌گذاری در رمزارزهای دیگر ریسک کمتری دارد.

بازار کریپتو همواره نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. در این میان ارزهای دیجیتالی که مارکت کپ بیشتری دارند نسبت به ارزهای دیجیتال با مارکت کپ کمتر نوسان کمتری را تجربه می‌کنند. این موضوع اطمینان بیشتری را به سرمایه‌گذار می‌‌دهد تا بیشتر بتواند به آینده ارز دیجیتال مربوطه امیدوار شود.

چگونه از ارز دیجیتال بیت کوین سود بگیریم؟

در حالت کلی سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین به‌عنوان اولین و معتبرترین ارز دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال از اولویت بالاتری برخوردار است. سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازه‌های زمانی بلندمدت‌تری دارند، معمولا در کف‌های قیمتی که در انتهای بازار خرسی تشکیل می‌شود، اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند.

با توجه به این که پیدا کردن کف‌های قیمتی کار آسانی نیست و احتمال خطا وجود دارد، بنابراین سرمایه‌گذاران از روش پله‌ای برای سرمایه‌گذاری و خرید استفاده می‌کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به استراتژی معاملاتی انتخابی پس از مدتی نسبت به تیک پروفیت اقدام کنند. در این حالت نیز بهتر است به‌صورت پله‌ای نسبت به فروش دارایی دیجیتال خود اقدام کنند تا بتوانند مدیریت بهتری بر روی سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.

چگونه از ترید ارز دیجیتال سود بگیریم؟

یکی از راه‌های متداول کسب سود از ارز دیجیتال، خرید و فروش یا ترید رمزارزها است. ارزهای دیجیتال نیز همانند سهام و دیگر دارایی‌ها در بازارهای مربوطه قابل خرید و فروش هستند. برای این منظور تریدرها می‌بایست با استفاده از تحلیل‌های فاندامنتال و انواع تحلیل تکنیکال قیمت آتی ارز دیجیتال مربوطه را پیش‌بینی کنند.

در واقع همان‌طور که برای ترید سهام شرکت‌ها تریدرها عوامل مختلف تاثیرگذار بر روی قیمت را شناسایی می‌کنند، برای ترید رمزارزها نیز تریدرها می‌بایست عوامل مختلفی همانند تاثیر اخبار و رویدادها و وضعیت پروژه رمزارزی را در نظر بگیرند. در واقع در ابتدا تریدرها نیاز دارند تا توانایی تحلیل خود از بازار کریپتو را افزایش دهند. لازمه این کار آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات در بازار کریپتو است تا بتوانند خود را برای انجام تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال آماده کنند. در ادامه مواردی را برای کسب سود از ترید ارز دیجیتال شرح می‌دهیم.

یک مرد نشسته پشت میز در حال کار با لپ تاپ یا لوگوی اتریوم، نمودار قیمت سهام روی دیوار - چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم

افزایش اطلاعات در زمینه ترید ارزهای دیجیتال

ترید ارزهای دیجیتال یکی از راه‌های کسب سود از بازار کریپتو است. اما همانند دیگر روش‌های کسب سود از ارز دیجیتال دارای ریسک‌هایی است. بنابراین برای اینکه تریدرها بتوانند معاملات سودآوری را تجربه کنند، در ابتدا نیاز دارند تا در این حوزه آموزش‌های لازم را دریافت کنند. افزایش اطلاعات در این زمینه به تریدرها کمک می‌کند تا بتوانند تحلیل‌های بهتری از بازار کریپتو ارائه کنند و در نتیجه معاملات بهتری انجام دهند. تریدرها می‌توانند در زمینه‌های زیر اطلاعات خود را افزایش دهند.

چگونه با یادگیری مفاهیم رمزارزها از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

برای اینکه بتوانیم تریدر موفقی باشیم نیاز داریم تا در کنار تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، از تحلیل فاندامنتال نیز برای بررسی روند آتی قیمت رمزارزها استفاده کنیم. برای تحلیل فاندامنتال نیز نیاز داریم تا با مفاهیم پایه‌ای ارزهای دیجیتال همانند هاوینگ، نهنگ‌های بیت کوین، بلاک چین و دیگر موارد پایه در این حوزه آشنا شویم. هر اندازه درک تریدرها از این مفاهیم و نحوه کاربرد آن‌ها در تحلیل فاندامنتال بیشتر باشد، بهتر می‌توانند بازار مربوطه را پیش‌بینی کنند و سود بیشتری از بازار کسب می‌کنند یا از ضررهای احتمالی می‌توانند اجتناب کنند.

چگونه از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال سود بگیریم؟

تریدرها می‌‌توانند با انجام تحلیل تکنیکال قابل قبول برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا با استفاده از این تحلیل‌ها در معاملات شخصی از تحلیل مربوطه کسب سود کنند. برای این منظور تریدر می‌بایست درک درستی از نمودار قیمت و رفتار قیمت در بازار کسب کند.

تریدرها می‌توانند انواع تحلیل تکنیکال همانند تحلیل الگوهای قیمتی در نمودار و تحلیل کندل‌های شمعی و موارد گسترده‌تری که شامل تحلیل پرایس اکشن می‌شود را برای پیش‌بینی روند قیمت در بازار استفاده کنند. در مواردی نیز می‌توانند با استفاده از شاخه‌های تخصصی‌تر تحلیل تکنیکال همانند تحلیل پرایس اکشن به روش RTM بازار را تحلیل کنند. علاوه بر این معامله‌گرها می‌توانند برای درک بهتر روند قیمت در نمودار از انواع اندیکاتورها و اسیلاتورهای موجود در نمودار در تحلیل تکنیکال استفاده کنند.

یک مرد کت و شلواری ایستاده مقابل صفحه نمایش بزرگ که نمودار قیمت سهام را نشان می دهد

چگونه از تحلیل بنیادی ارز دیجیتال سود بگیریم؟

یکی از تحلیل‌های مهم در بازار کریپتو تحلیل بنیادی است. تریدرها می‌توانند با انجام تحلیل‌های بنیادی برای موسسات مالی فعال در حوزه کریپتو و همچنین استفاده از این تحلیل‌ها برای تریدهای شخصی از تحلیل بنیادی مربوطه کسب سود کنند. برای مثال تریدرها می‌توانند با شناسایی و بررسی پروژه‌های رمزارزی، توکن‌های پرپتانسیل را شناسایی کنند و با خرید آن‌ها در موقعیت‌های مناسب کسب سود کنند. توکن‌های پرپتانسیل توکن‌‌های مستعد رشد هستند که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

چگونه از صرافی ارز دیجیتال سود بگیریم؟

برای ترید ارز دیجیتال می‌بایست در یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ثبت نام و در پلتفرم معاملاتی مربوطه نسبت به انجام معاملات اقدام کنیم. اما تریدرها می‌توانند با معرفی صرافی مربوطه به تریدرهای دیگر و با ارائه کد ریفرال صرافی‌ کسب سود کنند. صرافی‌ها برای اینکه کاربران خود را افزایش دهند، به افرادی که کد دعوت صرافی را به دوستان خود می‌دهند، مزایای مختلفی را درنظر می‌گیرند. برای مثال در برخی از این صرافی‌ها این امکان وجود دارد تا درصدی از کارمزد معاملات به شخص معرف تعلق بگیرد.

چگونه با خرید در کف قیمتی از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

برای اینکه بتوانیم از ترید ارز دیجیتال در معاملات اسپات سود کنیم، می‌بایست کف‌های قیمتی را شناسایی کنیم. برای شناسایی کف‌های قیمتی تریدرها می‌بایست علاوه بر پیدا کردن خطوط حمایتی مهم در تایم‌فریم‌های بالاتر، الگوهای بازگشتی مناسبی را نیز در این نواحی شناسایی کنند. البته تمامی این موارد مربوط به نمودار قیمت در بازار موردنظر است و برای اینکه بتوانیم کف‌های قیمتی را بهتر شناسایی کنیم نیاز داریم تا از موقعیت فعلی قیمت بیت کوین در چرخه بازار آگاه باشیم. بنابراین در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه از چرخه بازار ارزهای دیجیتال سود بگیریم.

یک مرد نشسته پشت میز در حال نگاه کردن نمودار نزولی قیمت و فکر کردن به صعودی شدن قیمت

ضرورت مدیریت ریسک در ترید

یکی از اصول اولیه‌ای که برای کسب سود از ترید ارزهای دیجیتال باید به‌ آن توجه شود، رعایت مدیریت ریسک و سرمایه است. توجه به این نکته از این جهت دارای اهمیت است که تریدرها و سرمایه‌گذارانی که اصول مدیریت ریسک و سرمایه را رعایت نمی‌کنند، دیر یا زود سرمایه‌ خود را از دست می‌دهند و دیگر پولی ندارند تا از آن کسب سود کنند.

توجه به اصول مدیریت ریسک در ترید باعث می‌شود تا میزان ضررهای تریدهای ناموفق از میزان سود تریدهای موفق کمتر باشد. این موضوع در بلندمدت باعث سودآوری تریدر می‌شود. برای مثال رعایت نسبت ریسک به ریوارد بهینه با قرار دادن حدضررها و تارگت‌هایی که منطبق با این نسبت هستند، باعث می‌شود تا تریدر بتواند مدیریت ریسک بهینه‌ای را در انجام معاملات خود رعایت کند.

چگونه از چرخه بازار ارز دیجیتال سود بگیریم؟

یکی از راه‌های کاربردی برای کسب سود از ترید ارزهای دیجیتال، توجه به چرخه‌های بازار بیت کوین به‌عنوان تاثیرگذارترین رمزارز در بازار کریپتو و نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال در بازارهای گاوی و خرسی است. چرخه‌های بازار شامل روندهای صعودی و نزولی است. روندهای صعودی و نزولی نیز هر کدام به روندهای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت قابل تقسیم است.

با توجه به استراتژی معاملاتی مربوطه، تریدر می‌تواند با استفاده از انواع روش‌های ترید در ارز دیجیتال از قبیل اسکالپینگ، ترید روزانه، سوئینگ تریدینگ و پوزیشن تریدینگ از این بازار کسب سود کند. در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه در بازارهای گاوی و خرسی ارز دیجیتال سود بگیریم.

چگونه از بازار گاوی ارز دیجیتال سود بگیریم؟

ترید در موقعیت‌های مناسب در بازار گاوی یکی از روش‌های کسب سود از معاملات کریپتو است. بازارهای صعودی را بازار گاوی می‌گویند. در بازارهای گاوی قیمت‌ها در روند افزایشی قرار دارند. تریدرها می‌توانند با شناسایی موقعیت‌های تکنیکالی مناسب در بازارهای گاوی با باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی لانگ به این بازارها ورود کنند. در این حالت تریدرها می‌توانند با روش‌هایی همانند سوئینگ تریدینگ از روندهای صعودی موجود در بازار گاوی برای تیک پروفیت در تارگت‌های قیمتی استفاده کنند.

چگونه در نواحی تقاضایی از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

یکی از استراتژی‌های مناسب برای کسب سود در بازارهای گاوی پیدا کردن نواحی تقاضایی مهم در روندهای صعودی قیمت و ورود به بازار در این نواحی است. برای این منظور تریدرها می‌توانند نواحی مهمی که در آن‌ها گره معاملاتی تشکیل می‌شوند را شناسایی کنند و با ثبت سفارشات محدود در این نواحی به معامله ورود کنند.

برای مثال ساختارهایی همانند RBR در پرایس اکشن می‌تواند برای ورود به معاملات در بازارهای گاوی کمک کننده باشد. در این ساختار روند صعودی در روند افزایشی خود با مقاومتی روبرو می‌شود.

بنابراین برای مدتی در این ناحیه نوسان می‌کند و در اصطلاح گره معاملاتی تشکیل می‌دهد. اما پس از مدتی با افزایش تقاضا، حرکت قیمت به سمت نواحی بالاتر آغاز می‌شود. تریدرها با مشاهده این ساختار معمولا منتظر هستند تا قیمت به ناحیه تقاضایی تشکیل شده در گره معاملاتی پولبک بزند، تا بتوانند در موقعیتی مناسب به معامله ورود کنند.

یک مرد جوان خندان نشسته پشت میز در حال کار با کامپیوتر با یک نمودار صعودی قیمت در پشت سر

چگونه از بازار خرسی ارز دیجیتال سود بگیریم؟

با استفاده از معاملات شورت در بازار فیوچرز ارز دیجیتال می‌توان از بازار خرسی ارز دیجیتال کسب سود کرد. بازار خرسی ارز دیجیتال بازاری است که روندهای قیمت نزولی در بازار وجود دارد. در بازار خرسی قیمت‌ها روندی کاهشی دارند. برای این منظور تریدرها می‌بایست با شناسایی نواحی عرضه مهم در بازارهای خرسی نسبت به کسب سود اقدام کنند. بنابراین در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که در روندهای نزولی و زمان افت قیمت چگونه از نواحی عرضه در ارز دیجیتال سود بگیریم.

چگونه از پایین آمدن قیمت سود کنیم؟

برای کسب سود از پایین آمدن قیمت می‌بایست در ابتدا نواحی عرضه مهم در روند نزولی را شناسایی کنیم. نواحی عرضه مهم در نمودار قیمت نواحی عرضه در تایم‌فریم‌های بالایی هستند که قدرت فروشندگان در این نواحی بیشتر از خریداران است. در این نواحی با افزایش فشار فروش قیمت به سمت پایین حرکت می‌‌کند. بنابراین تریدرها می‌توانند با شناسایی این نواحی عرضه و با استفاده از پوزشن‌های شورت از روند نزولی بازار کسب سود کنند.

منظور از سیو سود در ارز دیجیتال چیست؟

زمانی که پوزیشن معاملاتی در سود می‌رود، تریدرها می‌توانند با بستن پوزیشن از معامله سیو سود انجام دهند. در حالتی دیگر زمانی که پوزشن معاملاتی به تارگت موردنظر می‌رسد، سیو سود انجام می‌شود. تریدرها می‌توانند برای اینکه مدیریت ریسک بهتری در معاملات خود داشته باشند، چندین تارگت را برای معاملات خود در نظر بگیرند.

در این حالت تریدرها می‌توانند در هر تارگت مقداری از سیو سود را انجام دهند. برای مثال تریدرها می‌توانند در دو یا سه مرحله ارز دیجیتال خود را بفروشند. در این حالت تریدرها به‌ روش پله‌ای اقدام به فروش کرده‌اند. روش پله‌ای برای خرید ارزهای دیجیتال نیز به‌کار برده می‌شود و برخی از انواع آن از قبیل روش مارتینگل در ارز دیجیتال به تریدرها کمک می‌کند تا بتوانند مدیریت بهتری در سرمایه‌گذاری داشته باشند.

یک مرد نشسته روی زمین با سبدی پر از سکه در حال چیدن سکه ها روی هم

کسب سود از استخراج ارزهای دیجیتال

یکی از راه‌های کسب سود از ارزهای دیجیتال، «استخراج» (Mining) رمزارزها است. پردازش تراکنش‌ها و ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات در شبکه‌های بلاک چینی، توسط ماینرها انجام می‌شود. ماینرها اطلاعات بلاک چین را در بلاک‌های شبکه ذخیره می‌کنند. برای مثال در بلاک چین بیت کوین ماینرها وظیفه پردازش اطلاعات شبکه و تایید تراکنش‌ها را بر عهده دارند.

پس از تایید تراکنش‌ها توسط ماینرها، این اطلاعات در بلاک‌ جدید ذخیره می‌شود. در شبکه‌هایی همانند بیت کوین که از الگوریتم اجماع اثبات کار برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند، ماینرها می‌بایست محاسبات پیچیده‌ای را برای پیدا کردن هش بلاک جدید انجام دهند. ماینری که بتواند زودتر از دیگر ماینرهای شبکه هش بلاک جدید را پیدا کند، از طرف شبکه بیت کوین پاداش می‌گیرد. بنابراین یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، راه‌اندازی ماینر است.

کسب سود از حوزه دیفای

حوزه «دیفای» (Decentralized Finance | DeFi) مربوط به امور مالی غیرمتمرکز است و این امکان را برای فعالان حوزه کریپتو ایجاد کرده است تا بتوانند همانند امور مالی متمرکز از امکاناتی نظیر وام و کسب سود از استیکینگ ارزهای دیجیتال در این پلتفرم‌ها استفاده کنند.

کسب سود از استیکینگ ارز دیجیتال

برخی از رمزارزها این قابلیت را دارند تا بتوان با سپرده‌گذاری ارز دیجیتال مربوطه در پلتفرم‌های رمزارزی، در تقویت شبکه بلاک چینی موردنظر مشارکت و به ازای آن سود دریافت کرد. به این قابلیت استیکینگ در ارز دیجیتال می‌گویند که از محبوبیت بالایی در میان فعالان حوزه ارزهای دیجیتال برخوردار است. تریدرها می‌توانند در پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز به استیکینگ ارزهای دیجیتال اقدام کنند که در ادامه استیکینگ در هر کدام را شرح می‌دهیم.

چگونه از استیکینگ ارز دیجیتال در صرافی متمرکز سود بگیریم؟

برای کسب سود از استیکینگ ارز دیجیتال در صرافی‌های متمرکز می‌توانیم رمزارزهایی که در این صرافی‌ها برای ترید اختصاص داده‌ایم را در آن‌ها برای مدتی سپرده‌گذاری کنیم. قابلیت استیکینگ در صرافی‌های متمرکز این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند از ارزهای دیجیتال داخل کیف پول خود در این صرافی‌ها کسب سود کنند.

در این حالت با استیکینگ رمزارزهای مربوطه تریدرها می‌توانند متناسب با مقداری که سپرده‌گذاری کرده‌اند از این پلتفرم‌ها سود دریافت کنند. لازم به ذکر است کیف‌ پول‌هایی که در صرافی‌های متمرکز وجود دارد، کیف پول‌های امانی هستند. در کیف پول‌های امانی کلیدهای خصوصی در اختیار شخص ثالث یا صرافی قرار دارد. بنابراین سرمایه‌گذارانی که تمایل به کسب سود از استیکینگ ارز دیجیتال در صرافی‌های متمرکز را دارند باید نسبت به اعتبار صرافی موردنظر اطمینان داشته باشند.

در حالت کلی نیز سپردن کلیدهای خصوصی به شخص ثالث مغایر با اهداف رمزارزها است و برای سرمایه‌های بالا به دلیل موارد امنیتی توصیه نمی‌شود. استیکینگ ارزهای دیجیتال تنها به پلتفرم‌های متمرکز محدود نمی‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند از پلتفرم‌های غیرمتمرکز نیز برای کسب سود از استیکینگ استفاده کنند. بنابراین در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه از استیکینگ در پلتفرم‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال سود بگیریم.

استخر بادی کوچک پر از سکه و یک مرد در حال برداشتن یک سکه از درون استخر - چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم

چگونه از استیکینگ در صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال سود بگیریم؟

در صرافی‌های غیرمتمرکز نیز می‌توان با استیکینگ ارز دیجیتال کسب سود کرد. صرافی‌های غیرمتمرکز همان‌طور که از نام آن‌ها می‌توان متوجه شد، پلتفرم‌های آنلاینی هستند که این امکان را به تریدرها می‌دهند تا بتوانند توکن‌های خود را به رمزارزهای دیگر تبدیل کنند. این پلتفرم‌ها از استخرهای نقدینگی تشکیل شده‌اند که تریدرها می‌توانند از توکن‌های موجود در این استخرهای نقدینگی برای تبدیل توکن‌های خود به ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنند. برای تامین نقدینگی در این پلتفرم‌ها سرمایه‌گذاران می‌‌توانند با سپرده‌گذاری توکن‌های خود در آن‌ها کسب سود کنند.

کسب سود از وام‌دهی ارز دیجیتال

پلتفرم‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کنند تا بتوانند با وام دادن به این پلتفرم‌ها، کسب سود کنند. در این حالت سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌های قابل قبول برای وام‌دهی به این پلتفرم‌ها را تهیه کنند و با سپرده‌گذاری این توکن‌ها در پلتفرم‌های مربوطه از سود حاصل استفاده کنند.

چگونه با NFT از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال خرید و فروش «توکن‌های غیرمثلی» (NFTs) است. توکن‌های غیرمثلی توکن‌هایی هستند که در بستر بلاک چین توسعه پیدا می‌کنند و همان‌طور که از نام آن‌ها می‌توان متوجه شد، همانندی در میان توکن‌های دیگر ندارند.

برای مثال یک بیت کوین را می‌توان با بیت کوین دیگر تعویض کرد و ‌آن‌ها با هم تفاوتی ندارند. همان‌طور که اسکناس‌های هزار تومانی با هم فرقی ندارند و می‌توان آن‌ها را با هم تعویض کرد. اما توکن‌های غیرمثلی را نمی‌توان با هم تعویض کرد. هنرمندان می‌توانند آثار خود را به‌صورت فایل‌های دیجیتال به توکن‌های غیرمثلی تبدیل کنند. با این روش آن‌ها می‌توانند آثار هنری خود را به همراه اطلاعات مالکیتی در بلاک چین ثبت کنند.

کسب درآمد با ساخت NFT چیست؟

یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق توکن‌های غیرمثلی، ساخت و فروش آن‌ها است. پلتفرم‌هایی همانند وب‌سایت OpenSea «+» این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند توکن‌های غیرمثلی خود را تولید کنند. برای این منظور کاربران می‌توانند با تبدیل فایل‌های صوتی یا تصویری خود به توکن‌های غیرمثلی آن‌ها را در بلاک چین ثبت کنند و در نهایت آن‌ها را بفروشند.

این وب‌سایت این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند NFTهای تولید شده خود را در بازار مخصوص توکن‌های غیرمثلی در این پلتفرم بفروشند. بنابراین کاربران می‌توانند در ازای فروش NFTها ارزهای دیجیتالی همانند تتر و اتریوم دریافت کنند.

این ارزهای دیجیتال را می‌توان به‌راحتی به صرافی‌های ارزهای دیجیتال منتقل و به پول فیات تبدیل کرد. برای کسب درآمد از NFTها علاوه بر ساخت می‌توان از معاملات انها نیز کسب سود کرد. بنابراین در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه با معاملاتNFT از ارز دیجیتال سود بگیریم.

یک دست که یک کارت با عکس میمون بی حوصله روی آن است

کسب درآمد رمزارزی با معاملات NFT

معاملات NFT یکی از روش‌هایی است که افراد می‌توانند به کمک آن از حوزه توکن‌های غیرمثلی کسب درآمد کنند. در این روش تریدرها در پلتفرم‌هایی که امکان این معاملات را دارند نسبت به خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است با توجه به این‌که توکن‌های غیرمثلی همانند آثار هنری و اشیای کلکسیونی قیمت مشخصی ندارند، بنابراین برای انتخاب و قیمت‌گذاری آن‌ها توجه و دقت زیادی لازم است.

افرادی که توکن‌های غیرمثلی را معامله می‌کنند می‌توانند آن‌ها را در ازای ارزهای دیجیتالی همانند اتریوم معامله کنند. سپس می‌توانند اتریوم یا ارز دیجیتال دیگر حاصل از انجام معامله را به صرافی‌های ارز دیجیتال انتقال دهند و آن را به دلار یا ارز کشور موردنظر تبدیل کنند.

NFTها را می‌توان در بازارهای مخصوص این توکن‌ها همانند وب‌سایت OpenSea معامله کرد. یکی از کاربردهای NFTها، استفاده از آن‌ها در بازی‌های کامپیوتری در بستر بلاک چین است. استفاده از NFTها در بازی‌های کامپیوتری این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند از این بازی‌ها کسب سود کنند. بنابراین در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه با بازی از ارز دیجیتال سود بگیریم.

چگونه با بازی از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار کسب سود از ارزهای دیجیتال که در میان دوستداران بازی‌های کامپیوتری وجود دارد، کسب سود از این بازی‌ها در فضای بلاک چینی است. این بازی‌ها با نام «بازی برای کسب درآمد» (Play to Earn | P2E) شناخته می‌شوند.

افراد با انجام این بازی‌ها می‌توانند رمزارز، توکن‌های غیرمثلی و اشیای ارزشمندی که در این بازی‌ها استفاده می‌شوند را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. این بازی‌ها بر بسترهای غیرمتمرکز طراحی شده‌اند و این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا با انجام بازی در پلتفرم‌های مربوطه توکن‌های غیرمثلی را دریافت کنند. این توکن‌های غیرمثلی به‌صورت اشیایی کاربردی در این بازی‌ها طراحی شده‌اند و کاربران می‌توانند در هنگام بازی این اشیاء را جمع‌آوری کنند.

چگونه از دریافت ارز دیجیتال در بازی‌ها سود بگیریم؟

برخی از بازی‌های بلاک چینی توکن‌های بومی خود را توسعه داده‌اند. این توکن‌ها کاربردهای متنوعی را در این پلتفرم‌های بازی می‌توانند داشته باشند. برای مثال کاربران به ازای بازی در این پلتفرم‌ها این توکن‌ها را دریافت می‌‌کنند. سپس می‌توانند با ارسال این توکن‌ها به صرافی‌های ارز دیجیتال آن‌ها را به پول فیات تبدیل کنند.

برخی از پلتفرم‌های بازی همانند «سندباکس» (The Sandbox) «+» این امکان را به کاربران می‌دهند تا بتوانند با بازی توکن مخصوص این پلتفرم را دریافت کنند. برای مثال افرادی که در پلتفرم سندباکس فعالیت می‌کنند می‌توانند پس از دریافت توکن بومی این پلتفرم به‌نام SAND آن را به ارزهای دیجیتال دیگری همانند بیت کوین یا اتریوم یا استیبل کوین‌هایی همانند تتر تبدیل کنند. بنابراین با توجه به اینکه توکن مربوطه در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل معامله است، این امکان برای کاربران وجود دارد تا بتوانند توکن مربوطه را در نهایت به دلار یا پول رایج کشور خود تبدیل کنند.

یک پسر بچه در حال بازی با کامپیوتر در فضای باز خیالی و یک لوگوی اتریوم

چگونه با جمع‌آوری NFT از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

برای کسب سود از ارزهای دیجیتال با جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی در بازی‌های کامپیوتری، کاربران می‌بایست مهارت خود در انجام این بازی‌ها را افزایش دهند تا بتوانند به مراحل بالاتری در این بازی‌ها راه پیدا کنند و از اشیای کاربردی در درون این بازی‌ها همانند شمشیر و لباس در قالب توکن‌های غیرمثلی استفاده کنند.

نحوه کسب درآمد از این بازی‌های بلاک چینی معمولا به این روش است که کاربران با گذراندن مراحلی از این بازی‌ها می‌توانند اشیایی ارزشمند در این بازی‌ها که به‌صورت توکن‌های غیرمثلی هستند را از پلتفرم مربوطه دریافت کنند. کاربران می‌توانند این NFT‌ها را در بازارهای مخصوی NFT به ارزهای دیجیتال تبدیل کنند. در واقع کاربران این توکن‌های غیرمثلی را به کاربران دیگری می‌فروشند و در ازای آن ارز دیجیتال دریافت می‌کنند.

چگونه با ساخت بازی از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

افرادی که توانایی ساخت بازی‌های کامپیوتری در بسترهای بلاک چینی را دارند، می‌توانند با ساخت این بازی‌ها از ارزهای دیجیتال کسب سود کنند. سوال متداولی که مطرح می‌شود این است که چگونه با ساخت بازی از ارز دیجیتال سود بگیریم. در جواب این سوال در ادامه این مطلب به سه روش کسب سود از طریق ساخت بازی‌های کامپیوتری در بستر بلاک چین اشاره می‌کنیم.

فروش اشیای مورد استفاده در بازی

از روش‌های کسب درآمد از تولید بازی‌های بلاک چینی، فروش اشیای مورد استفاده و کاربردی در این بازی‌ها است. بازیکنان برای اینکه بتوانند مراحل بازی را بهتر انجام دهند و به مراحل بالاتری برسند، نیاز دارند تا از کاراکترها و اشیایی که در بازی استفاده می‌شوند همانند انواع سلاح‌ها استفاده کنند. پلتفرم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازیکنان می‌‌توانند با ارزهای دیجیتال این ابزارها را خریداری کنند تا بتوانند مراحل بازی را با سرعت بیشتری طی کنند.

اشیای استفاده شده در بازی‌های بلاک چینی این امکان را دارند تا به پول فیات تبدیل شوند. بنابراین افراد می‌توانند با ساخت بازی‌های کامپیوتری در بسترهای بلاک چینی و با فروش اشیای کاربردی در این بازی‌ها به کاربران پلتفرم مربوطه کسب سود کنند. برای مثال در پلتفرم سندباکس بازیکنان می‌توانند قطعات زمین در این بازی و اشیای دیگری در این بازی را خریداری کنند.

با وجود اینکه بازیکنان می‌توانند بدون خرید نیز در این پلتفرم بازی کنند، اما روند پیشرفت بازی در این حالت کند می‌شود. بنابراین بازیکنان معمولا تمایل دارند تا این ابزارهای داخل بازی را خریداری کنند که این موضوع باعث کسب سود برای طراحان این بازی‌ها می‌شود. راه‌های دیگری برای کسب درآمد از ساخت بازی‌های کامپیوتری در بسترهای بلاک چینی نیز وجود دارد. برای مثال انجام تبلیغات متاورسی از دیگر روش‌های کسب سود از این بازی‌ها است. بنابراین در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه با انجام تبلیغات متاورسی از ارز دیجیتال سود بگیریم.

یک دسته بازی در دو دست با علامت اتریوم متصل به دسته - چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم

انجام تبلیغات متاورسی در بازی‌های بلاک چینی

یکی از روش‌های کسب درآمد از ساخت بازی‌های بلاک چینی، انجام تبلیغات متاورسی در این بازی‌ها است. بازی‌های بلاک چینی از محیط‌های متاورسی برای گسترش امکانات و قابلیت‌های خود استفاده می‌کنند. برای مثال بازی‌های بلاک چینی می‌توانند با فروش بیلبورد‌های تبلیغاتی در محیط‌های متاورسی در این بازی‌ها از انجام تبلیغات متاورسی مربوطه کسب سود کنند. نحوه کارکرد این تبلیغات همانند محیط‌های واقعی است. برای مثال هنرمندی قصد دارد کنسرت موسیقی در فضای مجازی اجرا کند. بنابراین با خرید بیلبوردهای تبلیغاتی در این محیط‌های متاورسی می‌تواند فروش بلیت خود را بالا ببرد.

متاورس چیست؟

«متاورس» (Metaverse) محیط‌هایی در بستر فضای مجازی هستند که این امکان را به کاربران می‌دهند تا همانند محیط‌های واقعی بتوانند با این فضاها تعامل داشته باشند. برای مثال در محیط‌های متاورسی این امکان وجود دارد تا کاربران زمین‌های متاورسی را از پلتفرم مربوطه خریداری کنند و با انجام ساخت و ساز در آن‌ها بتوانند امکانات بیشتری در این زمین‌ها ایجاد کنند. کاربران بعد از انجام این تغییرات در این زمین‌ها مثلا ایجاد موزه یا سالن کنسرت در آن‌ها، می‌توانند همانند محیط‌های واقعی از آن‌ها کسب درآمد کنند.

برای مثال می‌توانند موزه را برای نمایش آثار هنری که به‌صورت توکن‌های غیرمثلی درآمده است به هنرمندان و خالقان آثار هنری اجاره دهند. کسب درآمد از ساخت بازی‌های بلاک چینی تنها به انجام تبلیغات متاورسی و فروش اشیای کاربردی درون بازی‌ها محدود نمی‌شود. توسعه‌دهندگان این بازی‌های کامپیوتری از کارمزد تراکنش‌های مربوط به انجام معاملات اشیای داخل بازی نیز کسب سود می‌کنند. بنابراین در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه با ساخت بازی از تراکنش‌های ارز دیجیتال برای خرید اشیای داخل بازی سود بگیریم.

کسب درآمد از کارمزد تراکنش‌ها

یکی از راه‌های کسب درآمد از ساخت بازی‌های بلاک چینی کسب سود از کارمزد تراکنش‌های مربوط به انجام معاملات اشیای داخلی در بازی‌های بلاک چینی است. پلتفرم‌های بازی‌های بلاک چینی این امکان را در اختیار بازیکنان خود قرار می‌دهند تا بتوانند اشیای داخلی در این بازی‌ها را با کاربران دیگر معامله کنند.

خرید و فروش این اشیاء در واقع معاملات توکن‌های غیرمثلی در بستر بلاک چین است که بین تریدرها انجام می‌شود. این توکن‌های غیرمثلی در بستر بلاک چین ثبت می‌شوند، بنابراین کاربران برای انجام این معاملات می‌بایست کارمزد پرداخت کنند.

مقداری از این کارمزد توسط توسعه‌دهندگان این بازی‌ها به ماینرهای شبکه برای تایید و انجام تراکنش‌های مربوطه و ایجاد امنیت شبکه پرداخت می‌شود. بنابراین توسعه‌دهندگان بازی‌های بلاک چینی می‌توانند با دریافت کارمزد از انجام تراکنش‌های مربوط به معاملات اشیای داخل بازی‌های کامپیوتری کسب سود کنند.

یک کارت اعتباری در کنار یک پوز پرداخت و چندین سکه با پس زمینه شبکه ای از رمزارزها

چگونه از ایردراپ ارز دیجیتال سود بگیریم؟

کسب سود از «ایردراپ» (Airdrop) یکی از روش‌های کسب سود از ارز دیجیتال است که فعالان حوزه رمزارزها می‌‌توانند از آن استفاده کنند. ایردراپ‌ها این امکان را به فعالان حوزه کریپتو می‌دهند تا بتوانند رمزارزهایی را به‌صورت رایگان به‌دست آورند. این ارزهای دیجیتال ممکن است در آینده رشد کنند و نیز ممکن است ارزش خود را از دست بدهند. افراد می‌توانند با انجام اقداماتی که در ادامه شرح می‌دهیم این ارزهای دیجیتال را از پلتفرم پروژه مربوطه به‌دست آورند. از سویی دیگر ایردراپ برای پروژه‌های رمزارزی فرصتی مناسب برای تبلیغ و گسترش کسب و کار مربوطه را ایجاد می‌کند. برای اینکه با طرز کار ایردراپ بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب نحوه کارکرد آن را شرح می‌‌دهیم.

نحوه کارکرد ایردراپ ارز دیجیتال

پروژه‌های ارز دیجیتال طی دعوت‌نامه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود اعلام می‌کنند که افراد علاقه‌مند به دریافت توکن‌های پروژه می‌توانند با انجام برخی از کارها، توکن‌های پروژه را به‌صورت رایگان دریافت کنند. برخی از این اقدامات به شرح زیر است.

  • اشتراک‌گذاری مجدد پست‌های تبلیغی پروژه
  • دنبال‌ کردن شبکه‌های اجتماعی پروژه رمزارزی
  • ثبت‌نام در پلتفرم ارز دیجیتال مربوطه
  • نوشتن کامنت یا ارسال پست تبلیغاتی برای پروژه
  • ثبت‌نام برای دریافت خبرنامه پروژه

پس از انجام این اقدامات توسط افراد در زمان تعیین شده توکن‌های پروژه به کیف پول ارز دیجیتال کاربران ارسال می‌شود. پروژه‌های ارز دیجیتال معمولا برای معرفی پروژه و رمزارز آن یا افزایش وفاداری کاربران به پروژه ارز دیجیتال اقدام به ایردراپ می‌کنند.

اجتناب از اقدامات پرریسک در استفاده از ایردراپ

کاربرانی که تمایل به استفاده از ایردراپ‌های موجود در حوزه ارزهای دیجیتال را دارند، همواره باید موارد امنیتی در این حوزه را رعایت کنند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که برخی از پروژه‌های رمزارزی امتیازاتی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با توجه به اینکه در ایردراپ نیز وعده ارسال توکن رایگان به کاربران داده می‌شود، بنابراین لازم است تا در انتخاب پروژه‌ها برای شرکت در ایردراپ مربوطه توجه و دقت کافی داشته باشید.

ایردراپ یکی از مواردی است که راه را برای انجام کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال هموار می‌کند. با در نظر گرفتن قالب کلی که در انجام اقدامات کلاهبرداری وجود دارد، همواره به یاد داشته باشید که پنیر مجانی در تله موش است. توجه به این اصل مهم در تمام حوزه‌های ارزهای دیجیتال ضروری است و باعث می‌شود کاربران بتوانند پروژه‌های کلاهبرداری موجود در این حوزه را راحت‌تر شناسایی کنند.

در ایردراپ نیز با توجه به اینکه پروژه رمزارزی به کاربران وعده‌ای را بابت ارسال توکن رایگان می‌دهد، ممکن است افراد کارهای پرریسکی را در راستای اهداف پروژه‌های کلاهبرداری انجام دهند و سرمایه خود را به‌خطر بیاندازند. بنابراین همواره موارد امنیتی را برای حفاظت سرمایه‌های دیجیتال در بازار کریپتو رعایت کنید.

ریختن سکه ها از آسمان بر روی کف یک فضای خیالی شبکه ای

استفاده از کیف پول خالی در ایردراپ‌ها

یکی از موارد مهمی که در استفاده از ایردراپ‌ها باید به آن توجه کنید استفاده از کیف پول رمزارزی خالی برای شرکت در ایردراپ‌ها است. با توجه به انواع روش‌های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال حتی اگر مراقب همه چیز نیز باشید باز هم ممکن است کیف پول رمزارزی شما را خالی کنند.

بنابراین برای اینکه سرمایه‌های دیجیتال خود را از دست ندهید می‌توانید از کیف پول رمزارزی که تازه تشکیل داده‌اید و رمزارزی در آن ندارید، برای شرکت در ایردراپ‌ها استفاده کنید تا در صورت برخورد با پروژه‌های کلاهبرداری چیزی برای از دست دادن نداشته باشید.

کسب سود از انواع ایردراپ ارز دیجیتال

پروژه‌های رمزارزی با توجه به اهدافی که دنبال می‌‌کنند، ممکن است به روش‌های متفاوتی فرآیند ایردراپ را انجام دهند. بنابراین در ادامه این مطلب انواع مختلف ایردراپ مورد استفاده در این پروژه‌های رمزارزی را شرح می‌‌دهیم.

ایردراپ کاملا رایگان یا استاندارد

منظور از ایردراپ کاملا رایگان، ایردراپ استانداردی است که در آن پلتفرم مربوطه هیچ‌گونه تقاضایی از کاربران برای انجام کارها و فعالیت‌های تبلیغاتی ندارد. با توجه به اینکه انجام اموری از قبیل عضویت در شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری مجدد پست‌های موردنظر در مجموع اموری زمان‌بر هستند، بنابراین ایردراپ‌هایی که از کاربران خود این فعالیت‌ها را تقاضا می‌کنند، در واقع برای انجام این امور به آن‌ها ایردراپ می‌دهند. بنابراین کاملا رایگان و بی‌هزینه نیستند. اما برخی از ایردراپ‌ها کاملا رایگان هستند که به ‌آن‌ها ایردراپ‌های استاندارد نیز می‌گویند.

در ایردراپ استاندارد هیچ فعالیتی از کاربر تقاضا نمی‌شود. در این نوع از ایردراپ پروژه مربوطه به افرادی که زودتر از همه در پلتفرم مربوطه برای دریافت ایردراپ ثبت‌نام می‌کنند، توکن پروژه را ایردراپ می‌کند. بنابراین کاربران می‌بایست این امکان را داشته باشند تا زودتر از کاربران دیگر از این نوع ایردراپ‌ها باخبر شوند. این موضوع اهمیت دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی پروژه‌های رمزارزی و توجه به‌ اخبار و رویدادهای مربوطه را بیشتر از همیشه بیان می‌کند.

ایردراپ‌های نیمه رایگان

ایردراپ‌های نیمه‌ رایگان به ایردراپ‌هایی می‌گویند که کاملا رایگان نیستند. در واقع پروژه‌های رمزارزی در ازای انجام کارهایی از سوی کاربران به انها توکن‌های پروژه را ایردراپ می‌کند. بنابراین کاربران برای دریافت این توکن‌ها می‌بایست اقداماتی را انجام دهند که از آن‌ها زمان و انرژی می‌برد.

برای درک بهتر کارمندی را تصور کنید که به ازای انجام فعالیتی از پروژه توکن می‌گیرد. پروژه‌های ارز دیجیتال که از این روش ایردراپ استفاده می‌کنند، از نیرو و زمان کاربران برای تبلیغ و گسترش محصولات خود استفاده می‌‌کنند و در ازای آن، توکن‌های پروژه را به آن‌ها می‌‌دهند.

این نوع ایردراپ‌ها ممکن است برای پروژه‌های رمزارزی مفید باشد، اما کاربرانی که از این ایردراپ‌ها استفاده می‌‌کنند می‌بایست علاوه بر تحقیق در زمینه تیم پروژه و اعتبار آن، میزان انرژی و زمان موردنیاز برای انجام امور خواسته شده را درنظر بگیرند. در این حالت در صورتی که صرف نیرو و زمان ارزش دریافت توکن‌های مربوطه را داشت، می‌توانند نسبت به شرکت در ایردراپ مربوطه اقدام کنند.

ایردراپ به هولدرهای ارز دیجیتال چیست؟

برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال با توجه به سیاست‌های متفاوتی که برای فرایند ایردراپ دارند، به کاربرانی که ارز دیجیتال پروژه را برای مدتی در کیف پول رمزارزی خود «نگهداری» (Hold) می‌کنند، مقداری از توکن پروژه را ایردراپ می‌‌کنند. در این حالت کاربران می‌بایست مقدار مشخصی از توکن پروژه را در تاریخ‌های مشخصی در کیف پول رمزارزی خود داشته باشند. در این صورت پروژه با انجام بررسی و تایید مقدار موردنظر از توکن در کیف پول رمزارزی کاربران، مقدار ایردراپ تعیین شده را به کاربران ارسال می‌کند.

ایردراپ بعد از هاردفورک

ایردراپ بعد از هاردفورک زمانی انجام می‌شود که بلاک چین اصلی به دو زنجیره مختلف با ارزهای دیجیتال متفاوت تقسیم شود. هاردفورک‌ها معمولا زمانی انجام می‌شوند که کاربران شبکه اصلی از نحوه مدیریت شبکه همانند قوانین مربوط به تراکنش‌ها و نحوه به‌روزرسانی‌های شبکه ناراضی باشند.

بنابراین نودهای شبکه که از قوانین جاری شبکه اصلی رضایت ندارند و موافق اداره شدن شبکه به طریق جاری نیستند، با ایجاد انشعابی از زنجیره اصلی، شاخه‌ای جدید با توکنی متفاوت را راه‌اندازی می‌کنند. در این حالت نودهای شاخه جدید که از قوانین شبکه قبلی پیروی نمی‌کنند، برای اینکه بتوانند هواداران و کاربران خود را به شاخه جدید جذب کنند، به‌اندازه همان مقداری که این کاربران از توکن قبلی در کیف پول‌های خود دارند، به آن‌ها توکن جدید شبکه را بعد از هاردفورک می‌دهند.

چگونه با تولید محتوا از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

یکی از راه‌های بدون ریسک برای کسب سود از ارزهای دیجیتال، تولید محتوا در این حوزه است. با توجه به جدید بودن بازار کریپتو نسبت به بازارهای مالی دیگر و ترکیب و پیوستگی این حوزه با تکنولوژی بلاک چین، فرصت‌های مناسبی برای علاقه‌مندان به تولید محتوا در حوزه‌های مختلف مربوط به ارزهای دیجیتال فراهم شده است که در ادامه، کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را با تولید محتوا بیشتر بررسی می‌کنیم.

راه‌اندازی شبکه‌ اجتماعی درباره ارزهای دیجیتال

علاقه‌مندانی که توانایی ارائه مطالب مرتبط با ارزهای دیجیتال را دارند، می‌توانند در زمینه‌های متنوعی از قبیل آموزشی، خبری یا هر شاخه دیگری وابسته به ارزهای دیجیتال تولید محتوا کنند. شاخه‌های متنوعی که در ارتباط با این حوزه وجود دارد و نوآوری‌هایی که به‌طور مداوم در این حوزه انجام می‌شود، فرصت‌های بی‌نظیری را برای افراد علاقه‌‌مند به تولید محتوا در این حوزه فراهم می‌کند. بدیهی است این افراد می‌توانند در این شبکه‌های اجتماعی از روش‌‌های متنوعی همانند درج تبلیغات یا فروش محصولات آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنند.

شبکه ای متشکل از یک دایره بزرگ در مرکز و چندین دایره کوچک متصل به آن در اطراف - چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم

تولید محتوا برای وب‌سایت‌های رمزارزی

علاقه‌مندان به تولید محتوا در حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند علاوه بر راه‌اندازی وب‌سایت‌های شخصی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، با وب‌سایت‌های رمزارزی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال نیز همکاری کنند و برای این وب‌سایت‌ها به تولید محتوا بپردازند. بدیهی است فعالیت در این وب‌سایت‌ها و انجام کارهای گروهی مرتبط تاثیر مهمی در افزایش توانایی‌های فردی و افزایش مهارت‌های مربوطه در افراد علاقه‌مند دارد.

چگونه از ICO ارز دیجیتال سود بگیریم؟

یکی از راه‌های کسب سود از حوزه کریپتو، شرکت در ICO‌‌ ارزهای دیجیتال است. «عرضه اولیه توکن» (Initial Coin Offering | ICO) روشی است که پروژه‌های رمزارزی از طریق آن جذب سرمایه می‌کنند. در عرضه اولیه توکن، پروژه‌های رمزارزی توکن پروژه را در ازای دریافت رمزارزهای معتبرتری همانند بیت کوین و اتریوم یا ارزهای دیجیتال دیگری که دارای حجم معاملات و اعتبار خوبی هستند، در پلتفرم‌های مربوطه و طی فرآیند ICO به کاربران ارائه می‌کنند.

سوالی که ممکن است مطرح شود این است که چرا سرمایه‌گذاران در عرضه اولیه‌ها شرکت می‌‌کنند و با توکن‌های معتبری همانند اتریوم و بیت کوین بر روی ارزهای دیجیتالی که هنوز عرضه نشده‌اند، در پلتفرم‌های مربوطه سرمایه‌گذاری می‌کنند. در جواب به این سوال به این نکته توجه کنید که برخی از این عرضه‌های اولیه به‌دلیل اینکه از تیم پروژه و تکنولوژی قوی برخوردار هستند، می‌توانند در آینده افزایش‌ قیمت‌های قابل توجهی داشته باشند و سودهای قابل توجهی به شرکت‌کنندگان در این عرضه اولیه‌ها برسانند.

انواع عرضه اولیه‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال

با توجه به اینکه شرکت در عرضه‌های اولیه‌ای که توسط پروژه‌های ناشناس در حوزه کریپتو انجام می‌شود، با ریسک بالایی همراه است. بنابراین در گذر زمان عرضه‌های اولیه در نحوه اجرای فرایند خود تغییراتی را اعمال کرده‌اند. برای مثال پروژه‌های رمزارزی برای جذب سرمایه در ابتدا از طریق صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز ارز دیجیتال معرفی می‌شوند.

این صرافی‌ها که اعتبار بیشتری در حوزه کریپتو دارند، در واقع نوعی پشتیبانی را از توکن مربوطه انجام می‌دهند و فرآیند مربوط به عرضه اولیه از طریق این صرافی‌ها انجام می‌شود. با توجه به این‌که عرضه اولیه توکن‌ها معمولا از طریق صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز انجام می‌شود، بنابراین عرضه‌های اولیه توکن را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد که در ادامه این مطلب آن‌ها را به‌طور جداگانه شرح می‌دهیم.

چندین نفر ایستاده در صف مقابل یک کیوسک

عرضه اولیه توکن از طریق صرافی‌های متمرکز

عرضه اولیه توکن از طریق صرافی‌های متمرکز که به آن «عرضه اولیه صرافی» (Initial Exchange Offering | IEO) می‌گویند فرآیندی است که در آن پروژه رمزارزی از طریق صرافی متمرکز، فرایند عرضه اولیه توکن مربوطه را انجام می‌‌دهد. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه به تفاوت بین IEO و ICO بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که در ICO شرکت دارنده توکن اقدام به برگزاری عرضه اولیه می‌کند ولی در IEO عرضه اولیه توکن مربوطه توسط صرافی متمرکز انجام می‌شود. با توجه به کلاهبرداری‌هایی که در فرایند ICO انجام شده است، کاربران اعتماد خود را به ICO‌ها از دست داده‌اند و تمایل دارند تا در عرضه‌های اولیه‌ای شرکت کنند که به پشتوانه و اعتبار یک صرافی متمرکز انجام می‌شود.

عرضه اولیه توکن از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز

برخی از عرضه‌های اولیه توکن در صرافی‌‌های غیرمتمرکز انجام می‌شوند که به آن‌ها «عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز» (Initial DEX Offering | IDO) می‌گویند. در این حالت کاربران می‌توانند با بررسی این پروژه‌ها نسبت به شرکت در این عرضه‌های اولیه اقدام کنند. برای مثال ممکن است با توجه به شرایطی که برای شرکت در این عرضه‌های اولیه وجود دارد، کاربران نیاز داشته باشند تا مقداری از توکن بومی مربوط به صرافی را برای مدتی هولد کنند تا بتوانند در این عرضه‌های اولیه شرکت کنند.

بنابراین افرادی که قصد شرکت در این عرضه‌های اولیه را دارند می‌بایست به ریسک‌های موجود در ارتباط با نوسانات قیمتی توکن بومی صرافی توجه کنند تا در صورت افت قیمت توکن صرافی مربوطه دچار زیان نشوند. توکن‌هایی که در صرافی‌‌های غیرمتمرکز برای اولین بار فهرست می‌شوند، با توجه به حجم معاملات بالایی که برخی از این صرافی‌ها دارند، ممکن است افزایش‌ قیمت‌های مطلوبی را در روزها یا ساعات اولیه تجربه کنند.

اما توجه به این نکته اهمیت دارد که بیشتر این توکن‌ها با توجه به ناشناس بودن آن‌ها بعد از افزایش قیمت‌های ناگهانی حاصل از فهرست شدن در صرافی‌های غیرمتمرکز، پس از مدتی دچار افت‌های شدید قیمتی می‌شوند و سرمایه‌گذاران را متضرر می‌کنند. بنابراین در صورتی که قصد شرکت در عرضه‌های اولیه مربوط به صرافی‌های غیرمتمرکز را دارید می‌بایست خود را برای نوسانات قیمتی شدید آماده کنید و با سرمایه‌ای بسیار اندک نسبت به این کار اقدام کنید.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب از مجله فرادرس به این موضوع پرداختیم که چگونه از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال سود بگیریم. برای این منظور نحوه کسب سود از ارزهای دیجیتال پرپتانسیل و نحوه کسب سود از رمزارزهای با مارکت کپ بالا را شرح دادیم. سپس به نحوه کسب سود از ترید ارزهای دیجیتال پرداختیم و نحوه کسب سود از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال را شرح دادیم. در ادامه این مطلب نحوه کسب سود از چرخه بازار ارزهای دیجیتال را توضیح دادیم. برای این منظور نحوه کسب سود از بازارهای گاوی و خرسی در این بازار را شرح دادیم.

در بخش مربوط به کسب سود از بازار گاوی نحوه کسب سود در نواحی تقاضایی را بیان کردیم و در بخش مربوط به بازار خرسی به این موضوع پرداختیم که چگونه از پایین آمدن قیمت در این بازار سود کنیم. سپس کسب سود از استخراج ارزهای دیجیتال را شرح دادیم. سپس حوزه دیفای را توضیح دادیم و فرصت‌های کسب سود در این حوزه را بیان کردیم. برای این منظور نحوه کسب سود از استیکینگ و وام‌دهی ارزهای دیجیتال را به‌طور جداگانه توضیح دادیم. از دیگر راه‌های کسب سود از ارزهای دیجیتال ساخت و خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی است که در ادامه آن‌ها را توضیح دادیم.

سپس به اهمیت کاربرد این توکن‌ها برای کسب سود از بازی‌های بلاک چینی پرداختیم. در ادامه نحوه کسب سود از بازی‌های بلاک چینی را شرح دادیم. سپس نحوه کسب سود از ساخت این بازی‌ها را بیان کردیم. از دیگر روش‌های کسب سود در حوزه کریپتو دریافت توکن‌های رایگان از طریق شرکت در ایردراپ‌ها است که در ادامه آن را شرح دادیم و نحوه کسب سود از انواع ایردراپ را توضیح دادیم. سپس تولید محتوا را به‌عنوان روشی دیگر برای درآمدزایی از رمزارزها شرح دادیم و در پایان نیز به این موضوع پرداختیم که چگونه از عرضه اولیه‌های توکن در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز برای کسب سود استفاده کنیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ارزهای دیجیتال — راهنمای مفاهیم و اصطلاحات رمزارزها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Analytics InsightStiltCryptonewsMitradeAlchemyCoin paperCoinDesk
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *