۸ ابزار هوش مصنوعی که به آن ها نیاز دارید – معرفی و کاربرد

۲۴۰۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۴ دقیقه
۸ ابزار هوش مصنوعی که به آن ها نیاز دارید – معرفی و کاربرد

ترید با هوش مصنوعی امروزه قابلیت‌های فراوانی را در اختیار معامله‌گرها قرار داده است. دقت و سرعت بالایی که ماشین نسبت به انسان دارد امتیاز بالایی در انجام معاملات در بازارهای پرنوسان مالی محسوب می‌شود. علاوه بر دقت و سرعت بالا در انجام معاملات، هوش مصنوعی از توانایی بالایی در تحلیل بازار نیز برخوردار است. با توجه به حجم بالای اطلاعاتی که هر کدام می‌تواند تاثیری مثبت یا منفی در روندهای آتی بازار داشته باشد، استفاده از هوش مصنوعی فرآیند پردازش و نتیجه‌گیری از این اطلاعات را آسان می‌کند و تریدرها را در انجام معاملات سودآور یاری می‌کند. در این مطلب از مجله فرادرس برخی از ابزارهای کاربردی در این حوزه را شرح می‌دهیم. برای این منظور با برخی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی در حوزه ترید آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب این نوشته

۱. ابزار Trade Idea

این ابزار به تریدرها کمک می‌کند تا بتوانند تصمیم‌گیری‌های بهتری را در معاملات خود انجام دهند. وب‌سایت Trade Ideas «+» این قابلیت را دارد تا بتواند با توجه به تغییرات قیمت در بازارهای مالی و میزان حجم معاملات انجام شده در بازار سهام اطلاعات تحلیلی ارزشمندی را در اختیار تریدرها قرار دهد. یکی از قابلیت‌های این ابزار ترید با هوش مصنوعی، امکان دریافت سیگنال‌هایی برای ترید در بازار مربوطه است. برای درک بهتر این موضوع در ادامه توضیحاتی را درباره مفهوم دریافت سیگنال برای ترید با این ابزار هوش مصنوعی ارائه می‌کنیم.

مفهوم سیگنال ترید چیست؟

سیگنال ترید به عبارت ساده به این معنی است که ابزار هوشمند ترید اطلاعاتی را درباره قیمت ورود، حدضرر، تارگت و دیگر اطلاعات ترید در اختیار معامله‌گر قرار دهد. ترید با هوش مصنوعی این امکان را به معامله‌گر می‌دهد تا بتواند اطلاعات لازم برای انجام معامله را دریافت کند.

برای اینکه تریدرها بتوانند معاملات سودآوری انجام دهند نیاز دارند تا در ابتدا بازار را تحلیل کنند. برای این‌ منظور از انواع استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌کنند. پس از انجام تمامی این تحلیل‌ها در نهایت تریدرها تصمیم می‌گیرند در کدام قیمت به معامله ورود کنند و کدام قیمت‌ها را برای حدضرر و تارگت انتخاب کنند تا علاوه بر کسب سود بتوانند نسبت ریسک به ریوارد مناسبی را در معاملات خود اعمال کنند. حال به این نکته توجه کنید که ابزار هوش مصنوعی تمامی این کارها را انجام می‌دهد و در نهایت نقاط ورود و خروج را در اختیار شما قرار می‌دهد که به آن سیگنال ترید می‌‌گویند.

صفحه ابتدایی وب‌سایت ترید با هوش مصنوعی

نحوه ترید با سیگنال‌های هوش مصنوعی

برای اینکه کاربران بتوانند از سیگنال‌های هوش مصنوعی استفاده کنند نیاز دارند تا آنها را در معاملات خود اجرا کنند. برای این منظور می‌توانند از این سیگنال‌ها به‌طور دستی استفاده کنند یا اجازه دهند هوش مصنوعی به‌طور خودکار سیگنال‌های موردنظر را در معاملات اجرا کند.

ابزار Trade Idea این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند سیگنال‌های ترید با هوش مصنوعی تولیدی را در ابتدا بررسی کنند و درصد موفق بودن این سیگنال‌ها را محاسبه کنند. در نهایت تریدرها می‌توانند به‌طور دستی یا خودکار با استفاده از این سیگنال‌ها معاملات خود را انجام دهند.

ابزار Alert Window چیست؟

ابزار Alert Window در پلتفرم Trade Idea این امکان را به تریدرها می‌دهد تا از سهام‌هایی که در موقعیت معاملاتی مطلوبی قرار دارند با هشدارهای تصویری یا صوتی باخبر شوند. این ابزار قابل تنظیم است و می‌توان آن را برای قرارگیری قیمت در موقعیت‌های گوناگون تنظیم کرد. در این صورت این ابزار بازار را به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌کند و زمانی که سهامی در موقعیت معاملاتی انتخابی قرار داشت، آن سهام را با هشداری صوتی یا تصویری به تریدر یادآوری می‌کند. برای استفاده از این ابزار پس از وارد شدن به پلتفرم از قسمت Toolbar می‌توانید همانند تصویر زیر به این ابزار دسترسی داشته باشید. در تصویر زیر محل دسترسی به این ابزار با پیکان قرمز مشخص شده است.

هشدار موقعیت معاملاتی
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

قابلیت اتصال به کارگزاری

این پلتفرم این قابلیت را دارد که با اتصال به کارگزاری موردنظر بتوان در زمان ایجاد موقعیت معاملاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن معامله مربوطه را انجام داد. برای این منظور می‌توان بر روی سهام دارای موقعیت مناسب معاملاتی کلیک راست کرد. در این حالت پنجره‌ای باز می‌شود که تریدرها می‌توانند در این پنجره گزینه ترید را انتخاب کنند تا به کارگزاری موردنظر برای ترید سهام انتخابی هدایت شوند. این قابلیت تاثیر زیادی بر روی سرعت عمل تریدرها در استفاده از سیگنال‌های موجود دارد.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید با کلیک راست بر روی سهام انتخابی در پنجره هشدار مربوطه، پنجره‌ای باز می‌شود که در آن می‌توان با انتخاب گزینه ترید که با پیکان قرمز رنگ مشاهده می‌کنید، به کارگزاری مربوطه برای انجام معامله سهام انتخابی هدایت شوید.

اتصال به کارگزاری از پلتفرم هوش مصنوعی
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

سوئینگ ترید با هوش مصنوعی

از دیگر قابلیت‌هایی که وب‌سایت Trade Idea در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان استفاده از موقعیت‌های معاملاتی سوئینگ تریدینگ بر روی سهام‌های انتخابی است. سوئینگ تریدینگ یکی از روش‌های ترید در بازارهای مالی است که معامله‌گر با انتخاب دارایی یا سهامی خاص برای مدتی از چند روز تا چند هفته دارایی خریداری شده را برای کسب سود در این بازه زمانی نگهداری می‌کند.

برای کسب سود با استفاده از این روش تریدرها می‌بایست اطلاعات تحلیلی درستی از روش‌های فاندامنتال و تکنیکال به‌دست آورند. در این حالت معامله‌گر می‌تواند شروع روندی را در بازار مربوطه شناسایی کند. بنابراین با ورود در قیمتی مناسب می‌تواند پس از افزایش قیمت سهام تیک پروفیت مناسبی از سهام خریداری شده انجام دهد.

با استفاده از ابزار هوش مصنوعی Trade Idea معامله‌گرها می‌توانند سهام‌هایی که در موقعیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند را برای سوئینگ تریدینگ شناسایی کنند. توجه به این نکته اهمیت دارد که سهام‌های شناسایی شده توسط ابزار هوش مصنوعی Trade Idea برای سوئینگ ترید در بازه‌های بلندمدت‌تر انتخاب شده‌اند و کسب سود را در بازه‌های تخمینی برای تریدر هموار می‌کند.

بررسی سهامی خاص با ابزار Trade Idea

از دیگر قابلیت‌هایی که ابزار Trade Idea در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان کسب اطلاعات بنیادی در مورد سهام انتخابی است. برای این منظور تریدرها می‌توانند سهام موردنظر را در پلتفرم مربوطه انتخاب کنند و اطلاعات مفیدی را درباره سهام موردنظر مشاهده کنند. برای مثال کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت اطلاعاتی درباره شرکت سهام موردنظر و اخبار مربوطه به‌دست آورند که می‌تواند آنها را در تحلیل بهتر سهام یاری کند.

۲. ابزار ترید با هوش مصنوعی TrendSpider

ابزار هوش مصنوعی TrendSpider امکانات تکنیکالی دقیق و فراوانی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد تا بتوانند معاملات پر سودتری را تجربه کنند. برای استفاده از این ابزار می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به وب‌سایت TrendSpider «+» در این پلتفرم ثبت‌نام کنید.

بعد از ثبت‌نام می‌توانید برای مدتی از خدمات رایگانی که در اختیار شما قرار می‌دهد برای انجام ترید استفاده کنید. برای این منظور با جستجوی سهام موردنظر خود نمودار قیمت آن را مشاهده کنید و برای تحلیل تکنیکال از انواع ابزارهای ترسیمی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از قابلیت‌های این پلتفرم استفاده کنید همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید پس از ورود به وب‌سایت مربوطه می‌توانید با انتخاب گزینه محصولات که در تصویر زیر با پیکان قرمز مشاهده می‌کنید، به ابزارهای مختلف این پلتفرم دسترسی پیدا کنید.

انتخاب ابزارهای ترید با هوش مصنوعی

انتخاب استراتژی ترید مناسب با هوش مصنوعی

یکی از موارد مهم برای تریدر انتخاب استراتژی مناسب در ترید است. الگوهای قیمتی تحلیل تکنیکال گوناگونی وجود دارد که بارها در نمودار قیمت تکرار می‌شوند، از سویی دیگر انواع اندیکاتورها برای بررسی نمودار قیمت طراحی شده‌اند که می‌توانند در مواقعی سیگنال‌های مناسبی برای خرید و فروش در اختیار تریدرها قرار دهند.

استراتژی مناسب ترید برای استفاده از این الگوها و اندیکاتورها در انواع روش‌های تحلیل تکنیکال به‌گونه‌ای است که بتواند برای تریدر سودآور باشد. برای درک بهتر از نحوه کاربرد هوش مصنوعی در انتخاب استراتژی معاملاتی در ادامه با نمونه‌ای ساده از استراتژی معاملاتی برای درک بهتر موضوع اشنا می‌شویم.

انتخاب استراتژی معاملات با ابزار TrendSpider

با استفاده از این ابزار هوشمند تریدرها می‌توانند استراتژی‌های متفاوتی را در این پلتفرم تست کنند. در این حالت تریدرها به‌راحتی استراتژی موردنظر را در قیمت‌های پیشین در چارت قیمت تست می‌کنند و پلتفرم هوشمند درصد موفقیت استراتژی انتخابی را به تریدرها نشان می‌دهد. بنابراین تریدرها می‌توانند استراتژی‌های با درصد موفیقیت بالا را انتخاب کنند.

در مرحله بعدی تریدرها می‌توانند با استفاده از این پلتفرم سهام‌هایی که نمودار قیمت آنها در موقعیت مناسبی برای انجام معامله است را با استفاده از استراتژی تست شده انتخاب کنند. برای این منظور ابزار TrendSpider این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند استراتژی موردنظر را در پلتفرم اعمال کنند و دارایی‌ها و سهام‌های دارای شرایط تعریف شده در استراتژی موردنظر را پیدا کنند. پس از اعمال استراتژی مربوطه این ابزار هوش مصنوعی فهرستی از سهام‌ها و دارایی‌های دارای شرایط استراتژی موردنظر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تحلیل خودکار نمودار قیمت با هوش مصنوعی

تحلیل خودکار نمودار قیمت در تایم‌فریم‌های گوناگون با هوش مصنوعی از مواردی است که این پلتفرم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. تریدرها با توجه به استراتژی‌ها و روش‌های ترید مختلفی که می‌توانند انتخاب کنند، از تایم‌فریم‌های گوناگون نمودار قیمت برای پیدا کردن موقعیت‌های معاملاتی مناسب استفاده می‌کنند.

بنابراین برای پیدا کردن موقعیت‌های مناسب، تریدرها می‌بایست موقعیت نمودار قیمت را در تایم‌فریم‌های گوناگون بررسی کنند. هر اندازه تایم‌فریم انتخابی مربوط به بازه‌های زمانی بلندمدت‌تر باشد، تحلیل از اعتبار بیشتری برخوردار است. برای مثال هنگامی که نمودار قیمت به محدوده حمایتی در تایم‌فریم هفتگی نزدیک می‌شود از اعتبار بیشتری نسبت به محدوده حمایتی در تایم‌فریم‌های ساعتی برخوردار است. اما توجه به تمامی تایم‌فریم‌ها برای تریدر و برای تعداد زیاد دارایی‌ها وقت‌گیر است. هوش مصنوعی تمامی این تحلیل‌ها را در تایم‌فریم‌های گوناگون می‌تواند با دقت بالایی برای تریدر انجام دهد.

تصویری نمادین از کاربرد هوش مصنوعی در ترید

امکان مشاهده ۱۶ نمودار قیمت به‌طور همزمان

این پلتفرم نمایش ۱۶ نمودار قیمت به‌طور همزمان برای تحلیل بهتر چندین نمودار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از مواردی که می‌تواند به تریدرها در بررسی دقیق‌تر و راحت‌تر نمودارهای قیمت کمک کند، امکان مشاهده همزمان چندین نمودار قیمت در یک صفحه است. این موضوع می‌تواند به‌کاربران تسلط بیشتری در تحلیل‌ بدهد و امکان رصد اطلاعات بیشتری را برای آنها فراهم کند.

۳. ابزار هوش مصنوعی ChainGPT

همان‌طور که از نام این ابزار می‌توان متوجه شد این ابزار از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ارائه راهکارها و خدماتی در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین استفاده می‌کند. در ادامه با تعدادی از قابلیت‌های این ابزار آشنا می‌شویم.

پردازش زبان طبیعی با هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی ChainGPT این قابلیت را دارد تا بتواند با استفاده از «پردازش زبان طبیعی» (Natural Language Processing | NLP) با کاربران ارتباط برقرار کند و منظور آنها را متوجه شود. پردازش زبان طبیعی یکی از شاخه‌های هوش مصنوعی است که ارتباط بین ماشین‌ها را با انسان از طریق فهم زبان انسان‌ها بیشتر می‌کند.

با استفاده از این هوش مصنوعی تریدرها می‌‌توانند احساسات موجود در بازار را از میان تعداد زیادی اخبار، کامنت و گزارش متوجه شوند. این موضوع به تریدرها کمک می‌کند تا بتوانند جهت‌گیری‌های احتمالی در بازارهای مالی را سریع‌تر و دقیق‌تر متوجه شوند و خود را برای ‌آن آماده کنند.

تولید NFT با هوش مصنوعی

با استفاده از هوش مصنوعی NFT نیز می‌توان تولید کرد. NFTها توکن‌های غیرمثلی هستند که نمی‌توان آنها را با یکدیگر تعویض کرد. برای مثال شما می‌توانید یک اسکناس ده هزار تومانی را با اسکناس ده هزار تومانی دیگری تعویض کنید. بنابراین این اسکناس‌ها مثلی و همانند هم هستند.

اما توکن‌های غیرمثلی این‌طور نیستند و نمی‌توانید آنها را باهم تعویض کنید. افراد می‌توانند آثار هنری خود را به توکن‌های غیرمثلی تبدیل کنند. با این کار اطلاعات اثر هنری آنها به‌همراه خالق اثر در بلاک چین ذخیره می‌شود. از دیگر امکاناتی که ابزار ChainGPT در اختیار کاربران قرار می‌دهد امکان تولید توکن‌های غیرمثلی است. این ابزار با توجه به نحوه درخواست کاربر می‌تواند توکن‌های غیرمثلی را به صورت تنها یا به‌صورت یک مجموعه تولید کند.

نحوه ساخت توکن غیرمثلی با هوش مصنوعی

برای ساخت توکن غیرمثلی با استفاده از هوش مصنوعی به تنها چیزی که نیاز دارید نوشتن یک ایده مناسب به‌عنوان prompt است. در این حالت کاربر می‌تواند توکن غیرمثلی موردنظر خود را توضیح دهد تا این پلتفرم آن را تولید کند. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، در قسمتی که با دایره قرمز رنگ نشان داده شده است می‌توانید توضیحات خود را درباره توکن غیرمثلی موردنظر بنویسید. سپس با کلیک بر روی گزینه GENERATE توکن غیرمثلی برای شما تولید می‌شود.

تولید توکن غیرمثلی با هوش مصنوعی
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

بررسی اخبار با هوش مصنوعی

با ابزار ChainGPT کاربران می‌توانند به اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا کنند. بازار ارزهای دیجیتال هر لحظه با اخبار و رویدادهای جدیدی همراه است. هر کدام از این اخبار و رویدادها می‌تواند در نوسانات قیمت رمزارزها تاثیرگذار باشد. بنابراین استفاده از این اخبار برای شناسایی روندهای بعدی بازار و تحلیل آینده قیمتی ارزهای دیجیتال بسیار سودمند است. اما استفاده از این روش برای ترید یا پیدا کردن توکن‌های پرپتانسیل با مشکلاتی همراه است.

اولین و اصلی‌ترین مشکل مربوط به حجم زیاد اخبار و رویدادها است که بررسی و طبقه‌بندی آنها را برای تحلیل بازار دشوار می‌کند. خبر خوب این است که امروزه با استفاده از هوش مصنوعی این امکان ایجاد شده است تا تمامی اخبار و رویدادهایی که درباره رمزارزها در دنیا منتشر می‌شود به‌نحو مطلوبی طبقه‌بندی و خلاصه‌سازی شود و در اختیار کاربران قرار بگیرد.

قابلیت ترجمه کدها در هوش مصنوعی

از دیگر قابلیت‌های ابزار هوش مصنوعی ChainGPT امکان ترجمه و توضیح کدها است. این قابلیت برای توسعه‌دهندگان و کدنویسان برنامه‌های بلاک چینی بسیار سودمند است. با استفاده از این قابلیت توسعه‌دهندگان می‌توانند نحوه عملکرد کدهای خود را با زبانی ساده به مخاطبان خود توضیح دهند.

تولید قراردادهای هوشمند

با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی این امکان وجود دارد تا کاربران بتوانند بدون داشتن مهارت کدنویسی در بسترهای غیرمتمرکز، در این بسترها قراردادهای هوشمند ایجاد کنند.

«قرارداد هوشمند» (Smart Contract) کدهایی هستند که در بستر بلاک چین نوشته می‌شوند و تحت شرایطی تعریف شده اجرا می‌شوند. قراردادهای هوشمند با امکان ایجاد برنامه‌های متنوع در بسترهای غیرمتمرکز قابلیت‌های زیادی را در این بسترها ایجاد می‌کنند. از سویی دیگر این ابزار این قابلیت را دارد تا افراد بتوانند ارزیابی و رفع عیوب احتمالی قراردادهای هوشمند خود را از طریق این پلتفرم انجام دهند.

دستیار ترید با هوش مصنوعی در ChainGPT

یکی از قابلیت‌هایی که ابزار ChainGPT در اختیار کاربران قرار می‌دهد، قابلیت تحلیل بازار است که می‌‌تواند به‌عنوان یک دستیار ترید با هوش مصنوعی استفاده شود. تریدرها برای تحلیل بازار نیاز دارند تا به موارد زیادی از قبیل الگوهای مختلف قیمتی تا اخبار و احساسات بازار توجه کنند. بررسی هر کدام از این موارد به زمان، دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد.

دستیار ترید هوش مصنوعی می‌تواند تمامی الگوهای قیمتی را با توجه به استراتژی‌های معاملاتی مختلف شناسایی کند و با اطلاعات لحظه‌ای و به‌روز شده‌ای که از قیمت در بازار مربوطه دارد می‌تواند الگوهای در حال شکل‌گیری را سریع‌تر و دقیق‌تر از معامله‌گرها رصد کند.

از سویی دیگر انواع اندیکاتورها و اسیلاتورهای گوناگون برای تحلیل تکنیکال طراحی شده است که دستیار ترید با درنظر گرفتن آنها می‌تواند سیگنال‌های معاملاتی را تولید کند. دستیار ترید هوش مصنوعی این قابلیت را دارد تا بتواند اخبار گوناگون را از منابع معتبر دریافت و رصد کند و با توجه به تاثیراتی که در نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال دارند، سیگنال‌های مرتبطی را در اختیار تریدرها قرار دهد.

۴. ابزار ترید با هوش مصنوعی 3Commas

3Commas یکی دیگر از ابزارهایی است که در حوزه کریپتو فعالیت دارد و این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا استراتژی‌های معاملاتی گوناگونی را به‌طور دستی یا خودکار در معاملات خود استفاده کنند. از دیگر قابلیت‌های این ابزار هوش مصنوعی برای ترید این است که در بازارهای گاوی، خرسی و خنثی استراتژی‌‌‌های متناسبی را به تریدرها ارائه می‌کند.

بازارهای مالی همواره در حال نوسان هستند. در برخی اوقات بازار دارای روندهای صعودی است که به آن بازار گاوی می‌گویند. در مواقعی نیز روندهای اصلی بازار را روندهای نزولی تشکیل می‌دهند که به آن بازار خرسی می‌گویند. بازارهای مالی می‌توانند بدون روند باشند و در بازه‌های زمانی مشخصی حالت خنثی داشته باشند. در این حالت در بازه زمانی تعیین شده نمودار قیمت در محدوده‌ قیمتی مشخصی نوسان می‌کند. در هر کدام از این بازارها می‌توان با استفاده از استراتژی مناسب برای بازار مربوطه و کمک ابزارهای هوش مصنوعی به نوسان‌گیری پرداخت.

تصویری نمادین از ترید با هوش مصنوعی

نحوه ترید با 3Commas

برای استفاده از این ابزار برای ترید در ابتدا می‌توانید با یک ایمیل در وب‌سایت 3Commas ثبت‌نام کنید. سپس این وب‌سایت از شما می‌خواهد تا صرافی موردنظر خود را به آن متصل کنید. در واقع زمانی که تریدرها صرافی ارز دیجیتال را به این پلتفرم اضافه می‌کنند، می‌توانند از قابلیت‌های این وب‌سایت همانند انواع ربات‌های تریدر برای انجام معاملات در صرافی موردنظر استفاده کنند. البته برای آشنایی اولیه کاربران با این وب‌سایت گزینه حساب آزمایشی نیز وجود دارد تا با اتصال به حساب دمو بتوانند با امکانات این پلتفرم آشنا شوند.

قابلیت SmartTrade چیست؟

این قابلیت در پلتفرم 3Commas این امکان را به تریدرهای ارزهای دیجیتال می‌دهد تا با اتصال صرافی‌های موردنظر به این پلتفرم بتوانند آنها را از یک پلتفرم واحد مدیریت کنند. با استفاده از این قابلیت تریدرها می‌توانند از انواع سفارش‌های موجود در انجام معاملات خود استفاده کنند. علاوه بر این تریدرها دسترسی مستقیمی به اطلاعات وب‌سایت TradingView با استفاده از این پلتفرم خواهند داشت.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کند، با استفاده از قابلیت SmartTrade کاربران می‌توانند از قسمت مربوط به صرافی‌ها همان‌طور که در تصویر زیر با پیکان قرمز ملاحظه می‌کنید، صرافی‌های موردنظر خود را به این پلتفرم اضافه کنند. به این ترتیب معامله‌گرها می‌توانند از طریق این پلتفرم به صرافی‌های مربوطه دسترسی داشته باشند.

ترید با هوش مصنوعی در 3Commas
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

انواع سفارش‌گذاری برای ترید

یکی از قابلیت‌های کاربردی که این پلتفرم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد امکان استفاده از انواع سفارش‌گذاری‌ها در انجام معاملات است. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که ممکن است صرافی مربوطه برخی از انواع سفارشات همانند «حد ضرر شناور» (Trailing Stop Loss) را نداشته باشند. در این حالت تریدرها می‌توانند از انواع سفارش‌گذاری موجود در این پلتفرم برای انجام معاملات بهینه‌تر در صرافی‌های مربوطه استفاده کنند. استفاده از انواع سفارشات می‌تواند کنترل بیشتر و بهتری به تریدر در نحوه انجام معاملات بدهد. این موضوع در طراحی استراتژی‌های مدیریت ریسک در ترید کاربرد فراوانی دارد.

ربات GRID برای ترید

یکی از ربات‌های تریدر موجود در این پلتفرم، ربات معامله‌گر GRID است. برای استفاده از این ربات، کاربر می‌بایست محدوده قیمتی بالا و پایین را برای این ربات مشخص کند. علاوه بر این تریدر می‌بایست تعداد سطوح قیمتی بین این محدوده و حجم سفارش را نیز مشخص کند.

اصول کلی کارکرد این ربات به این ترتیب است که ربات GRID در محدوده قیمتی تعیین شده و در سطوح قیمتی مشخصی شروع به خرید و فروش می‌کند. در زمان افت قیمت می‌خرد و در زمان افزایش قیمت، رمزارز مربوطه را می‌فروشد. این ربات مخصوصا در مواقع نوسان قیمت ارز دیجیتال موردنظر در محدوده قیمتی مشخص، کاربرد بیشتری دارد.

ربات DCA برای ترید

ربات دیگری که در پلتفرم 3Commas قابل استفاده است رباتی است که با آن می‌‌توان خرید پله‌ای ارزهای دیجیتال را انجام داد. این ربات معامله‌گر ربات DCA نام دارد و این قابلیت را دارد تا سرمایه‌گذاران بتوانند سرمایه‌گذاری تدریجی و پله‌ای را با این ربات انجام دهند. برای درک بهتر این موضوع مثالی می‌زنیم.

فرض کنید قیمت ارز دیجیتالی ۲۰ دلار است. با استفاده از این ربات تریدرها می‌توانند سفارشاتی را در قیمت ۲۰، ۱۵، ۱۰ و ۵ دلار با حجم معامله‌ای یکسان قرار دهند. سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود که این است که این روش پله‌ای خرید چه مزیتی می‌‌تواند داشته باشد.

در جواب این سوال فرض کنید اگر تریدری تمامی سرمایه‌ خود را در همان بار نخست خرید کند، در صورتی که قیمت دارایی روندی نزولی را شروع کند، می‌بایست تا روند صعودی بعدی منتظر بماند تا قیمت دارایی به همان قیمت خرید برسد تا بتواند سر به سر از معامله خارج شود.

اما با روش پله‌ای سرمایه‌گذاری تریدر زودتر به اصل سرمایه‌ خود می‌رسد. بنابراین در مثال قبلی زمانی که قیمت دارایی خریداری شده به بالای ۱۰/۵ دلار برسد، سرمایه‌گذار در سود می‌رود. بنابراین در روش خرید پله‌ای در صورتی که بازار پس از خرید اولیه ریزش کند، تریدر می‌تواند قبل از رسیدن به قیمت خرید اولیه و در قیمت‌های پایین‌تر به سود برسد یا به‌صورت سر به سر از معامله خارج شود.

۵. ترید با ابزار هوش مصنوعی Tickeron

ابزار هوش مصنوعی Tickeron از دیگر وب‌سایت‌هایی است که امکانات فراوانی را برای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه ترید در اختیار معامله‌گرها قرار می‌دهد. این پلتفرم هوش مصنوعی به کاربران امکان مشاهده و بررسی موقعیت‌های معاملاتی لانگ و شورت در قیمت لحظه‌ای بازار را می‌دهد.

علاوه بر این، این امکان برای تریدرها وجود دارد تا بتوانند حدضرر و میزان کسب سود از هر پوزیشن معاملاتی را مشاهده کنند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات متنوعی را از نمادهای قابل معامله در بورس شناسایی کند و در فهرستی به کاربر ارائه کند.

در این حالت کاربران می‌توانند تنظیمات دلخواه را با انجام فیلترهای مناسب بر روی این نمادها انجام دهند و به فهرست موردنظر خود برسند. در نهایت این ابزار می‌تواند فرصت‌های معاملاتی را در نمادهای انتخابی در قیمت لحظه‌ای بازار نشان دهد. یکی از امکاناتی که این ابزار در اختیار معامله‌گرها قرار می‌دهد، ترید با روند قیمت است که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

تصویری نمادین از ترید ربات هوش مصنوعی

ترید روند با هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی Tickeron این قابلیت را دارد تا روندهای موجود در بازار را شناسایی و در اختیار تریدرها قرار دهد. روندها جهت‌گیری‌های قیمت در بازار را نشان می‌دهند. زمانی که قیمت به‌طور کلی در یک سمت بالا یا پایین حرکت کند، به آن روند قیمت می‌گویند. بنابراین با توجه به این‌که جهت حرکت قیمت به سمت بالا یا پایین باشد به ترتیب روندهای صعودی و نزولی را خواهیم داشت. در ادامه مطلب نحوه ترید در هر کدام از روندهای صعودی و نزولی را شرح می‌دهیم.

ترید روند صعودی با هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی Tickeron با شناسایی روندهای صعودی قیمت، فرصت‌های مناسبی را برای انجام معاملات لانگ در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. در روندهای صعودی جهت حرکت قیمت به سمت بالا است و قیمت همواره در حال افزایش است.

در روندهای صعودی، بیشینه‌های قیمتی بالاتر از بیشینه‌های قبلی و نیز کمینه‌های قیمتی بالاتر از کمینه‌های قبلی را در نمودار قیمت داریم. تریدرها در صورت تشخیص درست روندهای صعودی می‌توانند با باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی لانگ از افزایش قیمت کسب سود کنند. در معاملات اسپات نیز تریدرها می‌توانند دارایی یا سهام مربوطه را در ابتدای شروع روند صعودی خریداری کنند و پس از افزایش قیمت آن را بفروشند.

ترید روند نزولی با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند تریدرها را در شناسایی روندهای نزولی در بازارهای مالی کمک کنند. زمانی‌که بیشینه‌های قیمتی پایین‌تری نسبت به بیشینه‌های قبلی و کمینه‌های قیمتی پایین‌تری نسبت به کمینه‌های قیمتی قبلی در نمودار مشاهده شود، نشان‌دهنده روند نزولی در بازار است.

در این حالت ابزار هوش مصنوعی با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی تعریف شده همانند الگوهای قیمتی و شمعی و تحلیل اندیکاتورها می‌تواند احتمال شروع روند نزولی را در بازار مربوطه تشخیص دهد. در این حالت تریدرها می‌توانند با باز کردن پوزیشن‌های شورت از روند نزولی بازار مربوطه کسب سود کنند. برای آشنایی با نحوه استفاده از این ابزار، در ادامه این مطلب استفاده از هوش مصنوعی را برای ترید با روند با کمک ابزار Tickeron شرح می‌د‌هیم.

ترید روند در پلتفرم هوش مصنوعی Tickeron

برای این‌که بتوانیم با استفاده از هوش مصنوعی روندهای بازار را برای ترید تشخیص دهیم، در ابتدا نیاز داریم تا یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که برای این منظور برنامه‌ریزی شده‌اند را انتخاب کنیم و با استفاده از آنها معاملات خود را انجام دهیم. برای ترید روند با استفاده از هوش مصنوعی در این پلتفرم در ابتدا به وب‌سایت این ابزار هوش مصنوعی وارد شوید و از قسمت بالا روی گزینه AI Trading کلیک کنید. در منویی که باز می‌شود گزینه‌ نشان داده شده با پیکان قرمز در تصویر زیر را انتخاب کنید و پس از ثبت نام از امکانات مربوطه استفاده کنید.

ترید روند با هوش مصنوعی
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

فیلتر سهام با هوش مصنوعی

از دیگر قابلیت‌‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند در اختیار تریدرها قرار دهد شناسایی سهام‌های پرپتانسیل از طریق اعمال فیلتر است. تعداد زیاد سهم‌های موجود در بازارهای مالی، بررسی و تحلیل آنها را دشوار می‌کند. هوش مصنوعی با اعمال فیلترهایی که در گروه‌های تحلیل فاندامنتال و تکنیکال دسته‌بندی می‌شود می‌تواند سهام‌هایی که از نظر این تحلیل‌ها در موقعیت‌های مناسبی قرار دارند را به‌صورت فهرست به تریدرها نشان دهد.

ترید الگوهای قیمتی با هوش مصنوعی

یکی از روش‌های استفاده از هوش مصنوعی برای ترید در بازارهای مالی به‌کارگیری آن در پیدا کردن الگوهای قیمتی مورد نظر در نمودار قیمت است. با توجه به این‌که سهام‌ها و دارایی‌های متعددی در بازارهای مالی وجود دارد که قیمت آنها هر لحظه در حال تغییر است، بنابراین پیدا کردن الگوهای مناسب ترید در بین آنها امری دشوار و زمان‌بر است. هوش مصنوعی می‌‌‌تواند انواع الگوهای قیمتی را در نمودار قیمت مربوط به سهام و دارایی‌ها شناسایی کند و سهام‌هایی که نمودار قیمت آنها در موقعیت مناسبی برای معامله هستند در فهرستی به تریدرها نشان دهد.

۶. ترید با ابزار هوش مصنوعی SignalStack

از ابزارهای دیگری که با استفاده از هوش مصنوعی امکانات ترید مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد وب‌سایت SignalStack «+» است. این پلتفرم می‌تواند سیگنال‌‌هایی را از پلتفرم‌های تحلیلی دریافت کند و از سویی دیگر این سیگنال‌ها را به سفارش‌هایی در کارگزاری‌ها و صرافی‌های دیگر تبدیل کند.

تصویر زیر که از وب‌سایت ابزار هوش مصنوعی SignalStack انتخاب شده است به‌خوبی نحوه کارکرد این پلتفرم هوش مصنوعی را نشان می‌دهد. در بالای این تصویر نام تعدادی از پلتفرم‌های سیگنال‌دهی را در بازار‌های مالی مشاهده می‌کنید که اطلاعات خود را در اختیار پلتفرم SignalStack قرار می‌دهند و در قسمت پایین این تصویر نام تعدادی از کارگزاری‌ها و صرافی‌هایی را مشاهده می‌کنید که این پلتفرم در آنها می‌تواند سیگنال‌های دریافتی را به‌صورت سفارش‌های معاملاتی اجرا کند.

ارتباط با پلتفرم‌ها از طریق هوش مصنوعی

یکی از کارهایی که هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد ارتباط با پلتفرم‌های دیگر و انتقال اطلاعات به آنها است. این موضوع اساس کارکرد پلتفرم هوش مصنوعی SignalStack است. برای این‌که تریدرها بتوانند تحلیل‌های خوبی از ارزهای دیجیتال داشته باشند، می‌توانند از پلتفرم‌های هوش مصنوعی مربوطه همانند TrendSpider استفاده کنند که پیش‌تر توضیحاتی درباره آن ارائه کردیم.

از سویی دیگر تریدرها می‌بایست این تحلیل‌ها را که به‌صورت سیگنال‌های معاملاتی از پلتفرم‌ها دریافت می‌شوند از طریق کارگزاری‌ها یا صرافی‌های مربوطه اجرا کنند. برای این منظور می‌بایست در صرافی‌ها و کارگزاری‌هایی که امکان ترید دارایی‌ها در آنها وجود دارد ثبت نام و احراز هویت کرده و سفارشات مربوط به سیگنال‌های دریافتی را به‌صورت سفارش در آنها قرار دهند. دریافت سیگنال و قرار دادن سفارشات مربوطه در کارگزاری‌ها می‌تواند وقت‌گیر باشد و تریدرها نتوانند این کار را سریع و دقیق انجام دهند. بنابراین پلتفرم‌هایی همانند SignalStack با ارتباط دادن پلتفرم‌های سیگنال با پلتفرم‌های کارگزاری‌ها و صرافی‌ها این فرآیند را تسریع می‌کنند.

انواع سفارش‌گذاری در ترید با هوش مصنوعی چیست؟

ترید با هوش مصنوعی این قابلیت را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند از انواع سفارش‌گذاری‌های موجود در صرافی یا کارگزاری مربوطه به نحوه مطلوبی استفاده کنند. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که برای سفارش‌گذاری و انتخاب نوع آن تریدرها می‌بایست از دقت و سرعت کافی برخوردار باشند و با توجه به نوع سیگنال و سیستم معاملاتی موردنظر، سفارش‌گذاری مناسبی را انجام دهند.

این موضوع در برخی از روش‌های ترید همانند اسکالپینگ به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد. حال این موضوع را نیز درنظر بگیرید که تریدری بخواهد در ابتدا سیگنال مربوط به ترید اسکالپ را از پلتفرمی بررسی کند و سپس در صرافی یا کارگزاری موردنظر پوزیشن معاملاتی مربوطه را باز کند. مشخص است که این فرایند وقت‌گیر است، اما این فرآیند برای پلتفرم‌های هوش مصنوعی می‌تواند در کسری از ثانیه انجام شود. با توجه به این‌که پلتفرم‌های هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که از انواع سفارش‌ها در معاملات استفاده کنند، بنابراین تریدرها می‌توانند از پلتفرم‌هایی همانند SignalStack برای اجرای سیگنال‌های معاملاتی در کارگزاری‌ها در کسری از ثانیه استفاده کنند.

۷. بررسی بازار با ابزار Scanz

Scanz «+» ابزاری است که تریدرها می‌توانند بازارهای مختلف را بررسی و اطلاعات مربوطه را از آنها استخراج کنند. این ابزار مخصوصا برای تریدرهای روزانه و سوئینگ تریدرها می‌تواند بسیار سودمند باشد. با استفاده از این ابزار تریدرها می‌توانند فیلتر موردنظر خود را با توجه به شرایط انتخابی بر روی پلتفرم اعمال کنند. برای مثال می‌توانند سهام‌های مربوط به حوزه صنعت را مشاهده کنند یا سهام‌هایی که در ساعات اخیر روندی صعودی داشته‌اند را در فهرستی جداگانه مشاهده کنند. در ادامه برخی از قابلیت‌های این پلتفرم را شرح می‌دهیم.

امکان ذخیره تغییرات اعمال شده در نمودار قیمت

از قابلیت‌هایی که ابزار Scanz در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، امکان ذخیره‌ تغییرات و تنظیماتی است که کاربران بر روی نمودار قیمت سهامی خاص ایجاد کرده‌اند. تریدرها می‌توانند استراتژی‌های متفاوتی را بر روی نمودار قیمت ایجاد کنند. برای مثال خطوط حمایتی و مقاومتی را رسم کنند و از اندیکاتورهایی برای بررسی نمودار مربوطه استفاده کنند. در این صورت پلتفرم Scanz این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند این تنظیمات را برای سهام مربوطه ذخیره کنند. این موضوع باعث می‌شود که در صورت مراجعه دوباره به این نمودار نیازی به رسم خطوط تحلیلی یا تنظیمات مربوط به اندیکاتورها نباشد.

بررسی‌ حجم‌های سهام معامله شده با هوش مصنوعی

از دیگر قابلیت‌‌هایی که ابزار هوش مصنوعی Scanz دارد، نشان دادن حجم‌های سهام معامله شده در نماد موردنظر است. با استفاده از این قابلیت تریدرها می‌توانند میزان حجم‌های معاملاتی و قیمت مربوط به ‌آنها را برای نماد موردنظر خود در ساعت‌های گذشته مشاهده کنند.

این موضوع می‌تواند دید بهتری از حجم معاملات برای نماد موردنظر را در اختیار تریدرها قرار دهد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در ستون اول از سمت چپ زمان انجام معامله، در ستون وسط قیمت و در ستون سمت راست حجم معاملات برای نماد AAPL مربوط به شرکت اپل را مشاهده می‌کنید. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت با مشخص کردن نماد معاملاتی و بازه زمانی موردنظر، میزان حجم معاملاتی را مشاهده کنند.

بررسی حجم معاملات گذشته
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

بررسی هوشمندانه اخبار با هوش مصنوعی

بررسی هوشمندانه اخبار توسط هوش مصنوعی این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند از اخبار و رویدادهای به‌روز شده در ارتباط با سهام یا شرکت موردنظر اطلاع پیدا کنند. در این حالت تریدرها می‌توانند کلمات مربوط به سهام یا شرکت را همانند نماد یا نام شرکت را در قسمت مربوطه جستجو کنند. در این حالت پلتفرم هوش مصنوعی تمامی اخبار پیرامون این کلمات را به تریدرها نشان می‌دهد. برای مثال تریدری که می‌خواهد اخبار پیرامون شرکت اپل را بررسی کند می‌تواند نماد AAPL یا نام شرکت Apple را جستجو کند.

بررسی نوسانات قیمت و حجم با هوش مصنوعی چیست؟

نوسانات قیمت و حجم در نمودار سهام از موارد مهمی است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان آنها را بررسی کرد. در برخی اوقات نمودار قیمت در محدوده قیمتی خاصی درجا می‌زند اما پس از مدتی این محدوده را به سمت بالا یا پایین می‌شکند.

این حالت نوعی استراتژی ترید برای معامله‌گرها است که در این حالت در صورتی که شکست معتبری حاصل شود می‌توانند در جهت شکست وارد پوزیشن معاملاتی شوند. در مواردی نیز تغییراتی که در میزان حجم در نمودار حاصل می‌شود می‌تواند نشان‌گر شروع تغییراتی در نمودار قیمت باشد.

بنابراین رصد نوسانات قیمت و حجم یکی از مهم‌ترین مواردی است که تریدرها همواره باید آنها را درنظر داشته باشند. با توجه به این‌که سهام‌های زیادی در بازار وجود دارند که هر لحظه ممکن است نوسانات ذکر شده را در نمودار قیمت و حجم داشته باشند، بنابراین تریدرها نیاز دارند تا با استفاده از فیلترهایی که پلتفرم‌های هوش مصنوعی در اختیار آنها قرار می‌دهد، بتوانند فهرستی از این نمادها را درنظر داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا تریدرها بتوانند موقعیت‌های معاملاتی را در سهام‌های مختلف شناسایی کنند و زودتر از دیگر افراد بتوانند به آنها ورود کنند.

۸. ربات‌های ترید با هوش مصنوعی در پلتفرم Pionex

پلتفرم Pionex «+» یکی از پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال است که امکانات متنوعی از قبیل خرید، استیک و ترید را در حوزه رمزارزها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان استفاده از انواع ربات‌های معامله‌گر از ویژگی‌های خاص این پلتفرم است که آن را از دیگر پلتفرم‌های ترید متمایز می‌کند.

کاربران می‌توانند از ۱۶ ربات معامله‌گر رایگان در این پلتفرم استفاده کنند. این ربات‌ها در دو بازار اسپات و فیوچرز این پلتفرم به‌صورت جداگانه قرار دارند و تریدرها می‌توانند در هر کدام از این بازارها از ربات‌های مربوطه استفاده کنند. از دیگر مزایایی که این پلتفرم دارد این است که کاربران برای استفاده از این پلتفرم نیازی به صرافی‌های ارز دیجیتال و اتصال آنها به این پلتفرم ندارند.

با استفاده از این پلتفرم تریدرها می‌توانند همانند صرافی‌های ارز دیجیتال انواع ترید در بازارهای اسپات و فیوچرز را انجام دهند. در واقع پلتفرم Pionex یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال است که قابلیت‌های زیادی برای استفاده از ربات‌های معامله‌گر دارد.

نحوه استفاده از ربات‌های پلتفرم Pionex

صرافی Pionex علاوه بر اینکه امکان انجام معاملات را برای تریدرها در انواع بازاهای اسپات و فیوچرز فراهم می‌کند، این امکان را به معامله‌گرها می‌دهد تا بتوانند در هر کدام از این بازارها ربات‌های معامله‌گر مربوطه را انتخاب کنند. برای استفاده از این ربات‌های معامله‌گر در ابتدا نیاز است تا در صرافی ارز دیجیتال Pionex ثبت‌نام کنیم.

پس از ورود به پلتفرم می‌توانیم از منوی بالای این پلتفرم همان‌‌طور که در تصویر زیر با مستطیل قرمز رنگ مشخص شده است، بازار مربوطه را انتخاب کنیم. با کلیک بر روی هر کدام از بازارهای اسپات یا فیوچرز، در پنجره‌ای که باز می‌شود می‌توانیم گزینه مربوط به ربات معامله‌گر را که در تصویر زیر با پیکان قرمز مشخص شده است را برای استفاده از ربات تریدر انتخاب کنیم.

ربات‌های معامله‌گر در صرافی

برای مثال، برای استفاده از ربات‌های معامله‌گر در بازار فیوچرز می‌توانیم پس از ورود به پلتفرم با کلیک بر روی گزینه فیوچرز در پنجره‌ای که باز می‌شود، ربات‌های مربوط به بازار فیوچرز را برای ترید انتخاب کنیم. در تصویر زیر بازار فیوچرز با دایره قرمز و ربات معامله‌گر در این بازار را با پیکان قرمز مشخص کرده‌ایم.

ربات تریدر در بازار فیوچرز

ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی

پلتفرم Pionex این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند استراتژی ترید دلخواه خود را به‌صورت جمله‌ای درخواستی بیان کنند. در این حالت با توجه به اطلاعاتی که در قالب جملات در قسمت مربوطه بیان می‌کنیم، می‌‌توانیم استراتژی ترید خود را بیان کنیم. برای این منظور می‌توانیم مراحل زیر را برای ترید با هوش مصنوعی در این ابزار انجام دهیم.

نوشتن جزئیات استراتژی

برای اینکه بتوانیم استراتژی‌های دلخواه خود را در قالب کدهای Pine Script داشته باشیم، می‌بایست جزئیات مربوط به استراتژی دلخواه خود را که شامل شرایط ورود به معامله و خروج از آن می‌شود را با جزئیات مربوطه بیان کنیم. برای مثال برای شرایط ورود می‌توانیم انواع اندیکاتورهای مورد نظر را بیان کنیم یا الگوهای قیمتی موردنظر خود را برای شرایط ورود به معامله درنظر بگیریم. در ادامه می‌بایست شرایط مربوط به خروج از معامله همانند درصد مشخصی از سود برای معامله یا تارگت قیمتی مشخص را برای این استراتژی بیان کنیم.

در این حالت این پلتفرم می‌تواند همانند یک دستیار به شما کمک کند و استراتژی موردنظرتان را در قالب کدهای Pine Script به شما بدهد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید برای مثال در درخواست مربوط به استراتژی مربوط به تقاطع میانگین متحرک‌ها از هوش مصنوعی، همان‌طور که مشاهده می‌کنید با نوشتن عبارت moving average crossover کدهای Pine Script موردنظر را در اختیار ما قرار می‌دهد.

این استراتژی به‌عنوان مثالی ساده عنوان شده است تا نحوه تعامل این ابزار هوش مصنوعی با کاربر نشان داده شود. در تصویر زیر در قسمتی که با مستطیل قرمز رنگ نشان داده شده است، کاربران می‌توانند استراتژی دلخواه خود را به این هوش مصنوعی توضیح دهند.

ترید با هوش مصنوعی در صرافی
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

بررسی عملکرد استراتژی و بهبود مستمر آن

بعد از این‌که پلتفرم مربوطه کدهای مربوط به استراتژی را تولید کرد، عملکرد این استراتژی می‌بایست در نمودار گذشته دارایی بررسی شود. برای این منظور کدهای مربوطه را در پلتفرم TradingView آزمایش می‌کنیم و عملکرد استراتژی را در نمودار گذشته بازار می‌سنجیم.

در ادامه بهتر است این استراتژی را با استفاده از حساب دمو نیز آزمایش کنیم. حساب آزمایشی یا دمو این امکان را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد تا بتوانند استراتژی‌های معاملاتی خود را بدون ریسک در قیمت لحظه‌ای و به‌روز نمودار آزمایش کنند. در این حالت پس از انجام این آزمایش‌ها تریدرها می‌توانند کاستی‌های مربوط به استراتژی را برطرف کنند. نکته مهم دیگری که بعد از اجرای استراتژی باید به آن دقت داشت، تغییرات مداوم در شرایط بازار است که این الزام را برای تریدر ایجاد می‌کند تا همواره این شرایط جدید را درنظر داشته باشد و تغییرات متناسبی را در استراتژی معاملاتی مربوطه اعمال کند.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب از مجله فرادرس ابزار Trade Idea را معرفی کردیم. برای این‌که درک بهتری از نحوه کارکرد این پلتفرم هوش مصنوعی به‌دست آوریم، در ادامه مفهوم سیگنال در ترید و نحوه ترید با سیگنال‌های هوش مصنوعی را بیان کردیم. سپس به توضیح برخی از قابلیت‌های این پلتفرم پرداختیم. برای این منظور برخی از این قابلیت‌ها همانند امکان اتصال به کارگزاری‌ها برای انجام ترید را در این ابزار شرح دادیم. ابزار TrendSpider را به‌عنوان دومین ابزار برای ترید با هوش مصنوعی معرفی کردیم و درباره انتخاب استراتژی ترید مناسب با هوش مصنوعی و تحلیل خودکار نمودار قیمت با هوش مصنوعی توضیحاتی ارائه کردیم.

سپس ابزار ChainGPT را معرفی کردیم و پردازش زبان طبیعی با هوش مصنوعی را شرح دادیم که در این ابزار نیز استفاده شده است. تولید توکن‌های غیرمثلی با این ابزار را توضیح دادیم و برخی از قابلیت‌های این ابزار همانند امکان ترجمه کدها در هوش مصنوعی و امکان بررسی قراردادهای هوشمند در این ابزار را بیان کردیم. سپس دستیار ترید با هوش مصنوعی در این پلتفرم را شرح دادیم. ابزار ترید 3Commas را شرح دادیم و انواع سفارش‌گذاری و ربات‌های موجود در این پلتفرم را توضیح دادیم. در ادامه ابزار Tickeron را شرح دادیم و ترید روندهای صعودی و نزولی را با استفاده از هوش مصنوعی بیان کردیم.

ابزار SignalStack را به‌عنوان ششمین پلتفرم هوش مصنوعی در ترید معرفی کردیم و ارتباط با پلتفرم‌ها در هوش مصنوعی را بیان کردیم. ابزار Scanz را شرح دادیم و برخی از قابلیت‌های آن همانند بررسی نوسانات قیمت و حجم با هوش مصنوعی را بیان کردیم. در نهایت نیز ربات‌های تریدر در پلتفرم Pionex را شرح دادیم و نحوه استفاده از این ربات‌ها و ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی را بیان کردیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ترید ارزهای دیجیتال — از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
trade-ideasSwaayUnite.ai Unite.ai Scanz SignalstackTickeronchaingpt3commasPionex
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *