۱۰ برنامه ترید ارز دیجیتال که باید بشناسید – بهترین نرم افزارها برای مبتدی و حرفه ای ها

۲۲۷۲۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۸ دقیقه
۱۰ برنامه ترید ارز دیجیتال که باید بشناسید – بهترین نرم افزارها برای مبتدی و حرفه ای ها

دنیای ارزهای دیجیتال برای افرادی که تازه به این فضا وارد شده‌اند ممکن است مقداری پیچیده باشد. علاوه بر تعداد زیاد ارزهای دیجیتال که در صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی خرید و فروش می‌شوند، افزایش اپلیکیشن‌های ترید ارزهای دیجیتال نیز باعث شده تا کاربران در انتخاب آن‌ها دچار سردرگمی شوند. برنامه ترید ارز دیجیتال نرم افزاری است که از وب‌سایت صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توان دانلود کرد. این برنامه در گوشی‌های همراه نیز قابل نصب است و کاربران می‌توانند به‌راحتی با آن خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهند. این نرم‌افزارها با طراحی ساده و امکاناتی که در اختیار تریدر قرار می‌دهند، تجربه کاربری مطلوبی را برای تریدرها ایجاد می‌کنند. با توجه به سادگی در دانلود و نحوه استفاده از این اپلیکیشن‌ها، بررسی میزان اعتبار و امنیت این نرم‌افزارها اولویت اصلی برای یک تریدر محسوب می‌شود. در این مطلب از مجله فرادرس پس از آشنایی با این نرم‌افزارها به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

فهرست مطالب این نوشته

برنامه ترید ارز دیجیتال چیست ؟

برنامه ترید ارز دیجیتال نرم‌افزاری است که به کمک آن می‌توانید ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. علاوه بر این، برنامه‌های ترید ارز دیجیتال این امکان را به تریدرها می‌دهند تا بتوانند از ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال نیز برای انجام معاملات استفاده کنند. برخی دیگر از این نرم‌افزاهای ترید ارز دیجیتال می‌توانند لینک‌های مرتبط با سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی در حوزه کریپتو را نیز در اختیار تریدرها قرار دهند.

نحوه شروع کار با برنامه ترید ارز دیجیتال

همانند شروع کار با دیگر برنامه‌های کاربردی، در اولین گام برای استفاده از برنامه ترید ارز دیجتال لازم است تا برنامه موردنظر را از وب‌سایت رسمی مربوطه دانلود کنید. بعد از دانلود نرم افزار ترید ارز دیجیتال می‌توانید حساب کاربری در آن ایجاد کنید و پس از معرفی حساب بانکی و مراحل احراز هویت می‌توانید برای انجام معاملات به حساب کاربری خود پول واریز کنید. نکته مهمی که در ابتدای شروع کار با نرم‌افزاهای ترید ارز دجیتال باید به آن توجه کرد انتخاب وب‌سایت معتبر برای دانلود این برنامه‌ها است. بنابراین برای جلوگیری از کلاهبرداری و افزایش ایمنی بهتر است این برنامه‌ها را از وب‌سایت رسمی مربوط به نرم‌افزار مورد نظر دانلود کنید.

برنامه ترید

انواع برنامه ترید ارز دیجیتال چیست ؟

برنامه‌های ترید ارز دیجیتال در واقع نرم افزارهایی هستند که کارگزاری‌ها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای استفاده کاربران، آن‌ها را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند. تریدرها برای ترید ارز دجیتال می‌توانند از پلتفرم‌های معاملاتی صرافی‌های ارزهای دیجیتال استفاده کنند. علاوه بر این تریدرها می‌توانند با دانلود برنامه‌های ترید این صرافی‌ها در گوشی یا کامپیوتر شخصی خود از امکانات مربوطه استفاده کنند. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس انواع برنامه‌های ترید ارز دیجیتال مربوط به صرافی‌ها را شرح می‌دهیم.

بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال

با توجه به این‌که برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال برنامه‌هایی هستند که همگی به‌صورت آنلاین خدمات خود را به کاربران خود ارائه می‌کنند بنابراین اولین ویژگی‌ برای بهترین برنامه ترید ارزهای دیجیتال مسأله امنیت برنامه مربوطه است. علاوه بر این بهترین برنامه ترید ارزهای دیجیتال باید با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم سرعت مطلوبی برای انجام معاملات کاربران داشته باشد. دارا بودن حجم معاملاتی بالا و تنوع زیاد برای ارزهای دیجیتال از دیگر ویژگی‌های بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال است. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس توضیح بیشتری درباره ویژگی‌های ذکر شده می‌دهیم و فاکتورهای انتخاب بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

معرفی برنامه های ترید ارز دیجیتال

برنامه‌های ترید ارز دیجیتال نرم‌افزارهای کاربردی و مفیدی هستند که به تریدرها کمک می‌کنند تا بتوانند همواره و در هر مکانی معاملات موردنظر خود را انجام دهند. برنامه‌های ترید ارز دیجیتال اپلیکیشن‌های کاربردی و قابل‌نصب بر روی گوشی‌های همراه هستند که با آن‌ها می‌توان به راحتی خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام داد.

این نرم‌افزارها به تریدرها در تحلیل روندهای موجود در بازار کمک می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها نمودار قیمت لحظه‌ای رمزارزهای قابل معامله در صرافی موردنظر را به همراه ابزارهای تحلیل تکنیکال در اختیار تریدرها قرار می‌دهند. علاوه بر این موارد سرمایه‌گذارها می‌توانند از نحوه سوددهی سبد دارایی‌های دیجیتال خود در صرافی‌ مربوطه اطلاع پیدا کنند.

نکته مهمی که در استفاده از تمامی این اپلیکیشن‌ها وجود دارد این است که این برنامه‌ها با توجه به این‌که از قوانین کشورهای سازنده تبعیت می‌کنند ممکن است محدودیت‌هایی را برای استفاده در برخی از کشورها داشته باشند. بنابراین قبل از دانلود این اپلیکیشن‌ها مطمئن شوید که برنامه ترید مربوطه خدمات خود را در ایران ارائه می‌دهد.

انواع برنامه‌های ترید ارز دیجیتال

برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای ترید ارز دیجیتال را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. برخی از این برنامه‌ها مخصوص ترید ارزهای دیجیتال هستند مانند پلتفرم‌های صرافی‌های ارز دیجیتال. برای دسترسی به این پلتفرم‌های معاملاتی می‌توانید به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید و با ساختن اکانت کاربری در آن‌ها نسبت به شروع ترید ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

این صرافی‌ها اپلیکیشن‌ ترید ارز دیجیتال را نیز برای استفاده در گوشی هوشمند در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. نوع دیگری از برنامه‌های ترید ارز دیجیتال مربوط به کیف پول‌ها می‌شوند که در داخل این کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان ترید ارزهای دیجیتال و تعویض توکن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

دسته سوم از برنامه‌های مربوط به ترید ارزهای دیجیتال برنامه‌های جانبی و کمکی هستند که تریدرها برای کسب اطلاع از رمزارزها و تحلیل ارزهای دیجیتال از آن‌ها استفاده می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس پس از معرفی هر کدام از این گروه‌های نرم‌افزاری با ذکر نمونه‌هایی به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ارز دیجیتال

برنامه های ترید ارز دیجیتال صرافی‌ها

صرافی‌های ارز دیجیتال این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کنند تا بتوانند ارزهای دیجیتال موجود در صرافی را با ارزهای رایج کشورها معامله کنند. این صرافی‌ها دارای پلتفرم‌های معاملاتی هستند که کاربران با مراجعه به وب‌سایت صرافی مربوطه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. تریدرها برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال می‌توانند از طریق همین پلتفرم‌ها اقدام کنند یا اپلیکیشن‌های مربوطه را از وب‌سایت این صرافی‌ها دانلود کنند و پس از نصب و راه‌اندازی در گوشی‌های همراه خود نسبت به شروع معاملات رمزارزها اقدام کنند. در ادامه این مطلب با تعدادی از اپلیکیشن‌های مربوط به این صرافی‌ها آشنا می‌شویم.

۱. اپلیکیشن صرافی بایننس

اپلیکیشن صرافی بایننس یکی از برنامه‌های کاربردی برای ترید ارزهای دیجیتال است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا از گوشی خود به ترید ارزهای دیجیتال اقدام کند و در هر زمان با کمک اتصال به اینترنت قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را رصد کند و سفارشات خرید و فروش خود را انجام دهد. این نرم‌افزار برای تریدرهای سراسر جهان قابل استفاده است و تاکنون کاربران آن نظرات مثبتی درباره آن اعلام کرده‌اند. در ادامه برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن را شرح می‌دهیم.

اپلیکیشن بایننس

ویژگی‌های اپلیکیشن بایننس

اپلیکیشن صرافی بایننس علاوه بر ایجاد فضایی با امنیت بالا دارای ویژگی‌ها و مزایایی است که در ادامه این مطلب از مجله فرادرس آن‌ها را شرح می‌دهیم.

هشدارهای سریع و مطمئن

صرافی و پلتفرم بایننس به هشدارهای سریع و مطمئن خود معروف است. هرگونه تغییرات قابل توجه که در قیمت یا حجم معاملات انجام می‌شود می‌تواند فرصت‌های مناسبی را در اختیار تریدرها قرار دهد. بنابراین آگاهی یافتن از این تغییرات در بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. اپلیکیشن بایننس این امکان را برای تریدرها فراهم می‌کند تا با دریافت هشدارهای سریع و قابل اطمینان از این تغییرات مهم و فرصت‌ساز باخبر شوند. تریدرها با استفاده از این هشدارها می‌توانند کنترل بیشتری بر روی بازار کریپتو داشته باشند. علاوه بر این موضوع برنامه ترید بایننس این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند هشدارها را بر روی قیمت‌ها و ارزهای دیجیتال خاصی قرار دهند. این قابلیت باعث می‌شود تا کاربران همواره نسبت به تغییرات بازار، خود را به‌روز نگه دارند.

محیطی کاربر پسند

برنامه ترید بایننس دارای محیطی راحت و کاربر پسند است که این امکان را به تریدر می‌دهد تا بتواند به‌راحتی از امکانات اپلیکیشن استفاده کند. این موضوع هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد حرفه‌ای مزیت قابل توجهی به حساب می‌آید که با آن می‌توانند به‌راحتی از قسمت‌های مختلف برنامه ترید استفاده کنند و سفارشات خود را در زمان کوتاهی انجام دهند.

امکانات حرفه‌ای برای ترید

برنامه ترید بایننس دارای امکاناتی است که انجام معاملات را با هر روش ترید ارزهای دیجیتال آسان می‌کند. این موضوع مخصوصا برای نوسان‌گیری از ارزهای دیجیتال در بازه روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به ذات پر نوسان بازار کریپتو تریدرهای ارزهای دیجیتال همواره به دنبال استفاده از ابزارهایی هستند تا ریسک انجام معاملات را کاهش دهد و کنترل بیشتری را در نحوه سفارش‌گذاری در اختیار آن‌ها قرار دهد.

برنامه ترید بایننس انواع مختلفی از سفارش‌گذاری‌ها همانند سفارشات استاپ لاس، سفارش لیمیت، سفارش استاپ لیمت و استاپ مارکت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این امکانات باعث می‌شوند تا تریدرها بتوانند قیمت‌های مشخصی را برای خرید و فروش خود تعیین کنند و میزان سود خود را از معاملات افزایش دهند. بخش حرفه‌ای برنامه ترید ارز دیجیتال در بایننس امکانات دیگری همانند قابلیت انجام معاملات مارجین را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پشتیبانی از رمزارزهای متنوع

صرافی بایننس از بیش از ۳۵۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. این ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، پولکادات و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال دیگر این امکان را برای تریدرها فراهم می‌کنند تا بتوانند از فرصت‌های معاملاتی بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

کارمزد پایین

برنامه ترید بایننس یکی از پایین‌ترین کارمزدهای معاملاتی را در بین صرافی‌های ارز دیجیتال دارد. کارمزدهایی که تا ۰/۱ درصد برای هر معامله می‌رسد و این امکان را به تریدرها می‌دهد تا کارمزدهای کمتری را برای معاملات خود پرداخت کنند. کارمزدهای پرداختی کم مخصوصا برای تریدرهایی که تعداد زیادی ترید در طول روز انجام می‌دهند، می‌تواند باعث افزایش درآمد حاصل از ترید شود. بنابراین انتخاب برنامه تریدی که کامزدهای معاملاتی کمی دارد یکی از اولویت‌های مهم برای انتخاب پلتفرم و برنامه ترید محسوب می‌شود.

نقدینگی بالا

صرافی بایننس یکی از صرافی‌هایی است که از نقدینگی بالایی برخوردار است. داشتن نقدینگی بالا این امکان را برای تریدرها فراهم می‌کند تا بتوانند معاملات خرید و فروش خود را به‌راحتی و بدون ایجاد تأثیر قیمتی در بازار انجام دهند. این موضوع باعث می‌شود تا برنامه‌های ترید بایننس که امکان ترید در بازارهای صرافی بایننس را فراهم می‌کنند، مورد استقبال تریدرهای زیادی قرار بگیرد.

۲. اپلیکیشن کوین بیس

«کوین بیس» (Coinbase) یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال است که با ارائه اپلیکیشن ترید ارزهای دیجیتال این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا بتوانند با گوشی‌های هوشمند خود در هر جایی ارتباط خود را با بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال حفظ کنند و در صورت تمایل با گوشی خود به خرید و فروش رمزارزهای این بازار بپردازند.

برنامه کوین بیس اپلیکیشنی شناخته شده در میان کاربران ارزهای دیجیتال است. قابلیت‌های اپلیکیشن کوین بیس این امکان را برای افراد تازه‌کار ایجاد می‌کند تا بتوانند به‌راحتی از امکانات این برنامه استفاده کنند. محیط کاربر پسند و راحت برنامه ترید کوین بیس برای افراد مبتدی مزیت مهمی محسوب می‌شود تا بتوانند معاملات خود را به‌راحتی در این اپلیکیشن انجام دهند. تعدادی از دلایلی که باعث می‌شود کوین بیس برای افراد تازه‌کار پلتفرم مناسبی باشد را در ادامه این مطلب از مجله فرادرس بیان می‌کنیم.

کوین بیس

مزایای اپلیکیشن کوین بیس

اپلیکیشن کوین بیس یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ترید ارزهای دیجیتال است که دارای مزایایی است که در ادامه آن‌‌ها را شرح می‌دهیم.

رابط کاربری آسان

یکی از دلایلی که برنامه ترید کوین بیس برای افراد مبتدی گزینه مناسبی محسوب می‌شود، رابط کاربری راحت آن است. رابط کاربری اپلیکیشن کوین بیس به‌گونه‌ای طراحی شده است تا افراد تازه‌کار بتوانند به آسانی قابلیت‌های آن را پیدا کنند. بنابراین افرادی که تازه با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اند نیز می‌توانند از امکانات این برنامه ترید به‌راحتی استفاده کنند.

تنوع ارزهای دیجیتال در کوین بیس

کوین بیس یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال است که این امکان را برای تریدرها فراهم می‌کند تا بتوانند بیش از ۲۰۰ نوع رمزارز را در آن خرید و فروش کنند. این موضوع می‌تواند مزیت مهمی برای افراد تازه‌کار در بازار کریپتو باشد و به آن‌ها این امکان را بدهد تا بتوانند از فرصت‌های متنوع‌تری برای ترید استفاده کنند.

استانداردهای امنیتی بالا

امنیت پلتفرم‌های معاملاتی کوین بیس اولویت اول برای این صرافی و برنامه ترید ارز دیجیتال مربوطه محسوب می‌شود. بنابراین صرافی کوین بیس تدابیر امنیتی متنوعی برای رسیدن به این مهم در دستور کار خود قرار داده است. برای مثال این پلتفرم از احراز هویت دو عاملی برای ورود کاربران به برنامه ترید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند و برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات و به سرقت رفتن سرمایه کاربران از کیف پول‌های سرد برای ذخیره و نگهداری دارایی کاربران استفاده می‌کند.

کارمزد پایین صرافی کوین بیس

از دیگر مزایای برنامه ترید صرافی کوین بیس پایین بودن کارمزدها در این صرافی است که باعث می‌شود عده زیادی از تریدرها معاملات خود را در این صرافی انجام دهند. صرافی کوین بیس برای انجام تراکنش‌های انتقال و ترید با توجه به نوع ارز دیجیتال و مقدار آن کارمزد دریافت می‌کند. کارمزدها در صرافی کوین بیس شفاف است و پیشاپیش به کاربر نمایش داده می‌شود. بنابراین کاربر با اطلاع از مقدار کارمزدها برای انجام معاملات خود تصمیم می‌گیرد.

آموزش کاربران

صرافی کوین بیس مطالب آموزشی مختلفی درباره ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین برای کاربران خود تهیه کرده است. با توجه به این‌که افرادی می‌توانند از بازار ارزهای دیجیتال کسب سود کنند که آموزش‌های لازم درباره ارزهای دیجیتال را دیده باشند، بنابراین صرافی کوین بیس مطالب آموزشی متنوعی در قالب مقاله، ویدئوی آموزشی و بسته‌های آموزشی تهیه کرده است که طیف وسیعی از مسائل مرتبط با رمزارزها را پوشش می‌دهد. از این دست مطالب می‌توان به آموزش نحوه استفاده از پلتفرم کوین بیس، چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم و نحوه ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

۳. اپلیکیشن کریپتو دات کام

اپلیکیشن «کریپتو دات کام» از دیگر اپلیکیشن‌های نگهداری و ترید ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این اپلیکیشن این امکان را به تریدرها و سرمایه‌گذارها می‌دهد تا بتوانند معاملات انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را انجام دهند. اپلیکیشنی که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود از رابط کاربری ساده‌ و کاربر پسندی برخوردار است و این امکان را به سرمایه‌گذارها می‌دهد تا بتوانند از سرمایه‌های خود نیز سود کسب کنند.

کریپتو دات کام

امکانات اپلیکیشن کریپتو دات کام

این اپلیکیشن از بیش از ۲۵۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند و کارمزد کمی برای انجام معاملات اسپات دریافت می‌کند. این اپلیکیشن از بازار «توکن‌های غیر مثلی» (NFT) نیز پشتیبانی می‌کند و با توجه به رونق بازار توکن‌های غیر مثلی، این موضوع توانسته است به محبوبیت این اپلیکیشن اضافه کند. علاوه بر این کریپتو دات کام این قابلیت را دارد تا امکان خرید با ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این اپلیکیشن از قابلیت‌های دیگری همانند امکانات استیکینگ ارزهای دیجیتال، خدمات وام دهی و پرداخت نیز برخوردار است.

رابط کاربر پسند کریپتو دات کام

اپلیکیشن کریپتو دات کام دارای رابط کاربری ساده و کاربر پسندی است که مورد استقبال و توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. اپلیکیشن کریپتو دات کام بر روی گوشی‌های همراه و بر روی دسکتاپ کامپیوترهای شخصی قابل نصب است و کاربران می‌توانند بنابر ترجیحی که در استفاده از این ابزارها دارند از اپلیکیشن مربوطه بهره ببرند.

ترید با گوشی

۴. اپلیکیشن کراکن

اپلیکیشن «کراکن» (Kraken) یکی از ایمن‌ترین اپلیکیشن‌های موجود است که این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند از قابلیت‌های این اپلیکیشن در محیطی ایمن استفاده کنند. برنامه کاراکن از تکنولوژی رمزنگاری پیشرفته‌ای برخوردار است. علاوه بر این اپلیکیشن کراکن این امکان را برای کاربران ایجاد کرده است که برای حفظ امنیت از احراز هویت دوعاملی استفاده کنند.

این اپلیکیشن برای محافظت از دارایی کاربران خود از کیف پول سرد بهره می‌گیرد. کراکن از تیمی حرفه‌ای برای افزایش ایمنی دارایی کاربران خود برخوردار است. از دیگر مزایای اپلیکیشن کراکن می‌توان به امکان برداشت سریع و تقریبا رایگان در آن اشاره کرد. این اپلیکیشن منابع آموزشی گسترده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و پشتیبانی شبانه‌روزی و حرفه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

کراکن

۵. اپلیکیشن Gemini

اپلیکیشن «جمینی» (Gemini) از دیگر اپلیکیشن‌های ترید ارزهای دیجیتال است که به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کریپتویی برای گوشی‌های همراه شناخته می‌شود. با استفاده از اپلیکیشن جمینی کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی‌های همراه خود به خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

رابط کاربری ساده این اپلیکیشن طوری طراحی شده است که به کاربران مبتدی کمک می‌کند تا بتوانند امکانات موردنیاز خود در اپلیکیشن را به راحتی پیدا کنند. این اپلیکیشن از بهترین تکنولوژی برای ساخت اپلیکیشن ترید ارزهای دیجیتال و کیف پول مربوطه استفاده کرده است. این اپلیکیشن برای افزایش امنیت کاربران خود از احراز هویت دو عاملی و کیف پول سرد برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

اپلیکیشن Gemini که برای موبایل استفاده می‌شود این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند با تنظیمات مربوطه از هشدارهای قیمتی موردنیاز خود برخوردار شوند. این موضوع به تریدرها کمک می‌کند تا بتوانند کنترل بیشتری بر روی انواع معاملات خود داشته باشند.

اپلیکیشن

برنامه کیف پول ارز دیجیتال

برای نگهداری رمزارزهای خریداری شده نیاز دارید تا آن‌ها را به کیف پول ارز دیجیتال انتقال دهید. اولین موضوع قابل ذکر این است که کیف پول ارزهای دیجیتال هیچ شباهتی به کیف پولی‌های مخصوص اسکناس یا کارت اعتباری ندارد.

کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کلید خصوصی به دارایی‌های رمزارزی خود دسترسی داشته باشید. این نرم‌افزارها می‌توانند در داخل کیف‌پول‌های سخت‌افزاری مخصوصی باشند که در این صورت با نگهداری کلید‌های خصوصی به‌طور آفلاین امنیت بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌کنند.

در حالت‌هایی دیگر کیف‌ پول‌های ارزهای دیجیتال می‌توانند همانند اپلیکیشن‌هایی باشند که بر روی گوشی‌های هوشمند ذخیره می‌شوند. کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌توانند همانند کیف پول متامسک به‌صورت افزونه‌ای باشند. با توجه به این‌که در برخی از کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال این قابلیت وجود دارد که معاملات ارزهای دیجیتال را انجام دهید، بنابراین در ادامه این مطلب از مجله فرادرس به توضیح برنامه‌های کیف پول ارز دیجیتال می‌پردازیم.

۶. کیف پول تراست والت

کیف پول «تراست والت» (Trust wallet) این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند با دانلود اپلیکیشن مربوطه آن را بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کنند. تراست والت علاوه بر این‌که امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را به کاربران می‌دهد، قابلیت استیک و ترید ارزهای دیجیتال را نیز دارد. تراست والت کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین کاربرانی که از این کیف پول رمزارزی استفاده می‌‌کنند، کنترل کاملی بر روی دارایی‌های خود دارند.

تراست والت

خصوصیات تراست والت

اولین ویژگی کیف پول رمزارزی تراست والت رابط کاربری ساده آن است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند به‌راحتی ارزهای دیجیتال را ارسال، دریافت و معاوضه کند. علاوه بر این کیف پول تراست والت به کاربران امکان ذخیره و دسترسی به بیش از ۹ میلیون رمزارز که شامل «توکن‌های غیر مثلی» (NFTs) نیز می‌شود را بر روی ۷۰ نوع بلاک چین می‌دهد. از دیگر خصوصیات تراست والت قابلیت استیکینگ ارزهای دیجیتال در آن است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند با استیک ارزهای دیجیتال خود در این کیف پول از دارایی‌های رمزارزی خود کسب سود کنند.

۷. کیف پول کوین بیس

«کیف پول رمزارزی کوین بیس» (Coinbase Wallet) اپلیکیشنی است که برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و با برنامه ترید ارز دیجیتال کوین بیس متفاوت است. این کیف پول دارای رابط کاربری تصویری و راحتی است و از پشتیبانی یکی از معروف‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال به‌نام کوین بیس برخوردار است. کاربران برنامه ترید ارز دیجیتال کوین بیس از کیف پول داخلی این صرافی استفاده می‌کنند.

با توجه به این‌که کیف پول داخل صرافی کلید‌های خصوصی را به کاربران نمی‌دهد و آن‌ها را بر روی سرورهای صرافی ذخیره می‌کند، این امکان وجود دارد که مورد حمله و تهدیدات سایبری قرار بگیرد. بنابراین برای افزایش امنیت توصیه می‌شود ارزهای دیجیتال خود را پس از خریداری به کیف پول ارز دیجیتال کوین بیس یا دیگر کیف پول‌های رمزارزی انتقال دهید تا با در اختیار داشتن کلیدهای خصوصی، کنترل کاملی بر روی دارایی‌های رمزارزی خود داشته باشید.

برای استفاده از کیف پول کوین بیس نیازی به داشتن حساب کاربری در صرافی کوین بیس ندارید و این کیف پول، کلیدهای خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین در این حالت بجای ذخیره کلیدهای خصوصی بر روی سرورهای کوین بیس، کلیدهای خصوصی بر روی سخت‌افزار مورد استفاده کاربر همانند گوشی همراه ذخیره می‌شوند.

امکان استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز

یکی از مزایای استفاده از کیف پول رمزارزی کوین بیس قابلیت استفاده از صرافی‌‌های غیرمتمرکز برای ترید ارز دیجیتال است. صرافی‌های غیرمتمرکز نوعی برنامه یا اپلیکیشن برای ترید ارزهای دیجیتال هستند که این امکان را به تریدرها می‌دهند تا توکن‌هایی که در صرافی‌های متمرکز فهرست نشده‌اند را در این صرافی‌های غیرمتمرکز خرید و فروش کنند. کیف پول رمزارزی کوین بیس این امکان را دارد تا کاربر را برای ترید ارز دیجیتال به این صرافی‌های غیرمتمرکز هدایت کند.

صرافی

۸. کیف پول متامسک

کیف پول «متامسک» (MetaMask) یکی دیگر از کیف‌ پول‌های ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که از محبوبیت فراوانی بین کاربران برخوردار است. این کیف پول با رابط کاربری ساده‌ای که دارد، امکان نگهداری، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران اپلیکیشن متامسک می‌توانند تقریبا هر بلاک چینی را به این کیف پول اضافه کنند و توکن‌های مربوطه را در آن ذخیره کنند. البته لازم به ذکر است که این کیف پول امکان نگهداری بیت کوین به‌طور مستقیم را ندارد و کارمزد خرید اتریوم نیز در آن بالاست.

برخی از مرورگرها مانند گوگل کروم این امکان را دارند که اپلیکیشن کیف پول متامسک به‌صورت افزونه بر روی آن‌ها نصب شود. علاوه بر این امکان دانلود نرم‌افزار متامسک بر روی گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد. با وجود این‌که اپلیکیشن متامسک یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال محسوب می‌شود اما همانند بسیاری از دیگر کیف پول‌ها این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند ارزهای دیجیتال خود را در آن با ارزهای دیجیتال دیگر معاوضه کنند. بنابراین با وجود این‌که متامسک برنامه ترید ارز دیجیتال نیست اما با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند به کاربران در این زمینه کمک کند.

اهمیت استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

تکنولوژی به‌کار گرفته شده در کیف پول ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی هنگام انتخاب برنامه ترید ارز دیجیتال برخوردار است. این موضوع زمانی دارای اهمیت بیشتری می‌شود که بدانیم برخی از برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال با نگهداری کلید خصوصی در نزد خود کنترل و اختیار کامل دارایی‌های کاربران را دارند.

برای ترید ارزهای دیجیتال داشتن کیف پول ارز دیجیتال لازم نیست ولی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای نگهداری رمزارزها، استفاده از کیف پول ارز دیجیتال بسیار توصیه می‌شود. برای درک بهتر اهمیت داشتن کیف پول ارز دیجیتال توجه به این نکته ضروری است که تمامی پلتفرم‌های ترید ارز دیجیتال با توجه به این‌که برنامه‌هایی متمرکز هستند، در نهایت کنترل کامل کیف پول حساب کاربری تریدر در داخل برنامه را بر عهده دارند و با توجه به این‌که کلیدهای خصوصی را در اختیار دارند می‌توانند در صورت نیاز دسترسی کاربر را به کیف پول رمزارزی محدود یا قطع کنند.

بنابراین برای ترید ارزهای دیجیتال با استفاده از نرم‌افزارهای صرافی‌های متمرکز تنها مقداری از سرمایه که برای ترید لازم دارید را به این برنامه‌ها واریز کنید و رمزارزهای خود را در کیف پول ارزهای دیجیتال نگهداری کنید. با استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال که کلیدهای خصوصی را در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید نگهداری از رمزارزهای خود را با امنیت بسیار بیشتری انجام دهید.

کیف پول ارز دیجیتال

کلیدهای عمومی و خصوصی

هنگامی که بیت کوین می‌خرید، مالک چه چیزی می‌شوید. هنگامی که بیت کوین می‌خرید در واقع مالک یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی بر روی بلاک چین بیت کوین می‌شوید. کلید عمومی همانند حساب بانکی است که می‌توانید آن را برای انتقال یا واریز پول در اختیار دیگران قرار دهید. اما کلید خصوصی همانند رمز چهار رقمی کارت اعتباری است. بنابراین هر کسی آن را داشته باشد می‌تواند به حساب شما دسترسی داشته باشد. هرگز کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال خود را به کسی ندهید. 

هنگام راه‌اندازی کیف پول ارز دیجیتال، این نرم‌افزار به کاربر، کلید خصوصی کیف پول را می‌دهد. این کلید خصوصی باید به‌صورت آفلاین در مکانی امن نگهداری شود. در صورتی‌که کاربر کلید خصوصی خود را گم کند، دیگر به دارایی‌های رمزارزی خود دسترسی ندارد.

نحوه کارکرد کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال با نگهداری از کلیدهای عمومی و خصوصی این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند رمزارزها را ارسال، دریافت و نگهداری کند. در واقع رمزارزها قسمتی از شبکه بلاک چین هستند که به صورت دیتا در آن ذخیره شده‌اند و کیف پول ارزهای دیجیتال به‌عنوان وسیله‌ای است که دسترسی به آن‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

امکان تعویض توکن‌ها در کیف پول‌های رمزارزی

یکی از امکاناتی که در برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال وجود دارد قابلیت تعویض توکن با رمزارزهای دیگر است. برای مثال فرض کنید که فردی توکنی را در بستر اتریوم خریداری کرده است و پس از مدتی با افزایش قیمت آن می‌خواهد توکن مربوطه را بفروشد.

در صورتی که کیف پول رمزارزی مربوطه این قابلیت را داشته باشد که به وسیله آن بتوان توکن‌ها را با هم تعویض کرد، کاربر می‌تواند توکن خریداری شده را با توکن دیگری مثلا اتریوم که حجم معاملاتی بالایی دارد تعویض کند. یا می‌تواند آن را با یک استیبل کوین تعویض کند. در این صورت با توجه به این‌که استیبل کوین‌ها همواره قیمتی ثابت و برابر با یک دلار دارند بنابراین با تبدیل توکن مورد نظر می‌تواند سود حاصل از افزایش قیمت توکن مربوطه را حفظ کند.

از چه کیف پول‌هایی برای نگهداری رمزارزها استفاده کنیم؟

برای نگهداری ارزهای دیجیتال از کیف پول‌هایی استفاده کنید که علاوه بر معتبر بودن، کلیدهای خصوصی را در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین استفاده از کیف پول‌های صرافی‌ها برای نگهداری بلندمدت ارزهای دیجیتال توصیه نمی‌شود. لازم به ذکر است تنها مقداری از ارز دیجیتال را که برای ترید در نظر گرفته‌اید در کیف پول ارز دیجیتال صرافی نگهداری کنید و رمزارزهای خریداری شده را در صورتی‌که می‌خواهید آن‌ها را برای مدتی نگه دارید به کیف پول ارز دیجیتال خود منتقل کنید. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس با چند نمونه از کیف پول‌های ارز دیجیتال با قابلیت خرید و فروش رمزارزها آشنا می‌شویم.

برنامه‌های جانبی ترید ارز دیجیتال

تریدرها علاوه بر این‌که به برنامه ترید ارز دیجیتال برای انجام معاملات خود نیاز دارند، به برنامه‌های جانبی دیگری نیز نیاز دارند. این برنامه‌ها اطلاعات مفیدی از بازار کریپتو در اختیار تریدرها قرار می‌دهند و کمک قابل توجهی به کاربران برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال می‌کنند. بسیاری از برنامه‌های ترید همانند برنامه ترید ارزدیجیتال بایننس امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که ممکن است کاربر را از استفاده از دیگر ابزارها بی‌نیاز کند. با وجود این استفاده از برنامه‌های جانبی ترید ارز دیجیتال در بیشتر اوقات برای افزایش راندمان کاری و تحلیل بهینه ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس با برخی از مهم‌ترین این برنامه‌های جانبی ترید ارز دیجیتال آشنا می‌شویم.

۹. برنامه کوین مارکت کپ

برنامه «کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap) یکی از برنامه‌هایی است که هر تریدری با هر استراتژی معاملاتی به آن نیاز دارد. وب‌سایت کوین مارکت کپ در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و تاکنون یکی از اصلی‌ترین مراجع برای رصد قیمت ارزهای دیجیتال است.

برنامه اندرویدی آن برای گوشی‌های همراه در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. با توجه به محبوبیت این وب‌سایت و برنامه مربوطه، کوین مارکت کپ یکی از وب‌سایت‌هایی است که باعث دیده شدن ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو می‌شود. در این وب‌سایت و برنامه مربوطه، ارزهای دیجیتال بر حسب «ارزش بازار» (Market Cap) فهرست شده‌اند و تغییرات قیمت، حجم معاملات و دیگر اطلاعات مفید رمزارز موردنظر نشان داده می‌شود.

کوین مارکت کپ

خدمات پورتفوی در کوین مارکت کپ

یکی از خدماتی که وب‌سایت کوین‌ مارکت‌ کپ ارائه می‌دهد امکان ایجاد پورتفوی جهت رصد سرمایه‌گذاری شخصی است. سرمایه‌گذارهای ارزهای دیجیتال ممکن است رمزارزهای خود را از صرافی‌‌های متنوعی خریداری کنند. برای مثال سرمایه‌‌گذاری ممکن است بیت کوین خود را از صرافی بایننس بخرد و تتر را از صرافی کوین بیس. این سرمایه‌گذار ممکن است دیگر ارزهای دیجیتال خود را نیز از صرافی‌های متفاوتی خریداری کند.

بنابراین ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به تعداد و مقدار ارزهای دیجیتال خریداری شده برای ردیابی میزان سود و زیان سبد سرمایه‌گذاری مربوطه همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از خدمات پورتفوی کوین‌ مارکت کپ، سرمایه‌گذارها به‌راحتی میزان سود و زیان هر یک از دارایی‌های رمزارزی خود را شناسایی می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا با ردیابی قیمتی برای هر کدام از دارایی‌های رمزارزی بتوانند مدیریت مناسبی بر روی سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.

۱۰. برنامه تریدینگ ویو

«تریدینگ ویو» (TradingView) پلتفرمی است که در آن نمودار قیمت ارزهای دیجیتال، سهام شرکت‌ها، شاخص‌ها، بورس‌های کالایی و دیگر دارایی‌ها را می‌توانید رصد کنید. در این پلتفرم امکان استفاده از ابزارهای مربوط به تحلیل تکنیکال همانند رسم انواع خطوط روند، ابزار فیبوناچی، اندیکاتورها، اسیلاتورها و دیگر ابزارهای مورد نیاز برای ترید ارز دیجیتال و دیگر بازارهای مالی فراهم است.

تریدینگ ویو پلتفرمی است که از محبوبیت بالایی در میان تریدرهای بازارهای مالی برخوردار است و تعداد کاربران آن به بیش از ۵۰ میلیون نفر می‌رسد. تریدینگ ویو یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌ها برای ترید ارز دیجیتال و دیگر دارایی‌ها را در قالب اپلیکیشن موبایل در اختیار کاربران قرار داده است.

علاوه بر این وب‌سایت تریدینگ ویو به همراه نرم‌افزار مربوطه دارای یکی از قوی‌ترین شبکه‌های ارتباطی بین تریدرها است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند نظرات خود را بیان کنند. این موضوع اثر مهمی در ارتقای سطح معامله‌گری کاربران و بهبود عملکردی آن‌ها دارد. بنابراین تریدینگ ویو یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های مربوط به ترید در بازارهای مالی است که در میان تریدرها از اعتبار بالایی برخوردار است. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس برخی از امکانات این وب‌سایت و برنامه مربوطه را شرح می‌دهیم.

نمودارهای پیشرفته

اولین قابلیت مهم برای تریدینگ ویو امکان دیدن و رصد قیمت به‌صورت انواع نمودار‌های قیمتی همانند نمودار شمعی و در تایم ‌فریم‌های متنوع است. این موضوع به تحلیل‌گر بازارهای مالی کمک می‌کند تا بتواند قیمت دارایی مربوطه را به نحوه بهینه‌ای بررسی و کوچک‌ترین تغییرات آن را رصد کند. علاوه بر این تریدینگ ویو این قابلیت را دارد تا کاربر به‌طور همزمان بتواند نمودار چندین دارایی یا چند تایم‌ فریم را با هم مقایسه کند.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال

تریدینگ ویو این امکان را برای تریدرها ایجاد کرده است تا بتوانند از بیش از ۱۰۰ اندیکاتور تحلیل تکنیکال همانند «میانگین متحرک» (Moving Averages)، «اندیکاتور شاخص قدرت نسبی» (Relative Strength Index | RSI)، «مکدی» (Moving Average Convergence Divergence) و بسیاری دیگر از اندیکاتورهای مورد نیاز در تحلیل تکنیکال استفاده کنند. تمامی این اندیکاتورها به تریدرها کمک می‌کنند تا بتوانند شرایط بازار و روندهای مربوطه را بهتر شناسایی کنند و تصمیم‌های بهتری را برای انجام معاملات خود بگیرند.

ابزارهای ترسیمی متنوع

ابزارهای ترسیمی متنوع یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که هر پلتفرم معاملاتی می‌تواند در اختیار کاربران خود قرار دهد. تریدینگ ویو با بهره‌گیری از طیف وسیعی از این ابزارهای ترسیمی این امکان را برای تریدرها فراهم می‌کند تا بتوانند تحلیل پرایس اکشن دقیقی را از نمودار قیمت داشته باشند.

هشدارهای قیمتی

استفاده از هشدارهای قیمتی می‌تواند تریدرها را همواره نسبت به تغییرات قیمتی آگاه نگه دارد. تریدرینگ ویو این امکان را برای کاربران ایجاد کرده است تا بتوانند با تنظیم این هشدارها به نحو دلخواه از تغییرات قیمتی در موارد حساس اطلاع پیدا کنند. این هشدارها می‌تواند بنابر انتخاب تریدر به روش‌های متفاوتی از قبیل ارسال ایمیل، ارسال پیامک به گوشی همراه، سیگنال صوتی و دیگر موارد انجام شود.

اپلیکیشن های کریپتویی برای گوشی همراه

برنامه‌هایی که خدمات کریپتویی به کاربران ارائه می‌دهند را می‌توان با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن‌ها دانلود و بر روی گوشی‌ نصب کرد. برنامه‌های مختلفی همانند برنامه‌های مربوط به نگهداری ارزهای دیجیتال، تحلیل و ترید رمزارزها برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند که کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای خود از این برنامه‌ها استفاده کنند. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس برنامه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را برای گوشی‌های آیفون و اندروید شرح می‌دهیم.

برنامه ترید ارز دیجتال برای آیفون

برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال را بر روی گوشی‌های آیفون نیز می‌توان نصب کرد. برنامه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را می‌توان در سه دسته برنامه‌های ترید، برنامه‌های تحلیل بازار و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال تقسیم کرد. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال همانند بایننس سعی می‌کنند تا در هر سه گروه مرتبط با رمزارزها فعالیت داشته باشند و تعداد کاربران خود را در این گروه‌ها افزایش دهند.

بنابراین امکاناتی را فراهم می‌کنند تا کاربران بتوانند اپلیکیشن‌های مرتبط را با استفاده از ابزارهایی همانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی استفاده کنند. بنابراین با مراجعه به وب‌سایت رسمی این اپلیکیشن‌ها می‌توانید برنامه موردنظر را برای گوشی آیفون خود نصب و استفاده کنید.

از برنامه‌های معروفی که امکان استفاده در گوشی‌های آیفون را به کاربران خود می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اپلیکیشن کوین مارکت کپ «+»
  • برنامه کیف پول تراست والت «+»
  • برنامه تریدینگ ویو «+»

نرم افزار ترید ارز دیجیتال برای اندروید چیست؟

نرم‌افزارهای مرتبط با ترید ارزهای دیجیتال بر روی گوشی‌های اندروید نیز قابل استفاده است. این نرم‌افزارها می‌توانند برنامه‌هایی برای ترید ارزهای دیجیتال باشند مانند اپلیکیشن‌های مربوط به صرافی‌های رمزارزی یا برنامه‌هایی همانند اپلیکیشن کوین مارکت کپ که اطلاعات قیمتی و تحلیل مربوط به ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این برنامه‌ها برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها امکان نگهداری ارزهای دیجیتال را با استفاده از گوشی‌های اندروید در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که از این میان می‌توان به برنامه کیف پول تراست والت برای گوشی‌های اندروید اشاره کرد.

برخی از برنامه‌های معروفی که امکان استفاده در گوشی‌های اندروید را به کاربران خود می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اپلیکیشن کوین مارکت کپ «+»
  • برنامه کیف پول تراست والت «+»
  • برنامه تریدینگ ویو «+»

فاکتورهای انتخاب بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال

با توجه به این‌که برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال نرم‌افزارهایی هستند که صرافی‌های ارز دیجیتال برای کاربران طراحی کرده‌اند، بنابراین برای انتخاب این برنامه‌ها لازم است درباره صرافی مربوطه تحقیقات لازم را انجام دهیم. برای مثال می‌توانیم راحتی استفاده با پلتفرم یا نرم‌افزار مربوطه را بررسی کنیم یا مقدار کارمزد تراکنش‌های صرافی مربوطه و تعداد ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می‌کند را در نظر بگیریم. نکات مهم دیگری که در انتخاب برنامه ترید ارز دیجیتال اهمیت دارند میزان پشتیبانی از مشتریان و میزان امنیت برنامه است. این موارد را نیز می‌توانیم با مطالعه نظرات کاربران دیگر و میزان رضایت آن‌ها از نرم‌افزار موردنظر متوجه شویم. در ادامه این مطلب هر کدام از این موارد را شرح می‌دهیم.

امنیت برنامه

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که در انتخاب بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد، میزان اعتبار و امنیت برنامه مربوطه است. با توجه به این‌که برای ترید ارزهای دیجیتال در ابتدا باید ارزهای دیجیتال خود را به این نرم‌افزارها انتقال دهید بنابراین قبل از دانلود این نرم‌افزارها و انتقال ارز دیجیتال به آن‌ها از میزان اعتبار و امنیت برنامه مربوطه مطمئن شوید. انتخاب صرافی‌های معتبر که حجم معاملات بالایی دارند و مطالعه نظرات کاربران از صرافی می‌تواند به تریدر در انتخاب برنامه معتبر مورد نظر کمک کند.

سادگی و راحتی در استفاده

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث جذب کاربر به برنامه ترید ارز دیجیتال می‌شود، کاربر پسند بودن و راحتی در نحوه استفاده از نرم‌افزار ترید مربوطه است. راحتی در استفاده از نرم‌افزار باعث می‌شود کاربر بتواند به راحتی خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر را به کمک نرم‌افزار مربوطه انجام دهد و تجربه کاربری خوبی داشته باشد.

کارمزد پایین

صرافی‌های ارز دیجیتال برای انجام معاملات مربوطه از کاربران مقداری کارمزد دریافت می‌کنند. توجه به مقدار این کارمزد مخصوصا برای تریدرهایی که با توجه به استراتژی معاملاتی انتخابی در طول روز چندین معامله انجام می‌دهند، از اهمیت بالایی برخوردار است. هر اندازه کارمزد تراکنش‌های صرافی بیشتر باشد میزان سود کسب شده از ترید کاهش پیدا می‌کند. بنابراین مقدار کارمزدی که صرافی از کاربر دریافت می‌کند، یکی از فاکتورهایی است که در انتخاب بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس مقدار کارمزد در صرافی‌ها را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • کارمزد انجام معامله: کارمزد انجام معامله به کارمزد گرفته شده از کاربر برای انجام سفارش‌ها گفته می‌شود. کارمزدهایی که بابت انجام معامله از کاربران گرفته می‌شوند برحسب نوع معامله و پلتفرم معاملاتی ممکن است متفاوت باشد. برای مثال برخی از پلتفرم‌ها ممکن است مقدار ثابتی را به‌عنوان کارمزد در ازای انجام معاملات از کاربران دریافت کنند و برخی دیگر ممکن است کارمزدهای خود را بر مبنای درصدی از حجم معامله دریافت کنند.
  • کارمزد واریز و برداشت: کارمزد واریز و برداشت کارمزدی است که پلتفرم‌ها هنگام انتقال دارایی دریافت می‌کنند. این کارمزد نیز همانند کارمزدهای انجام معاملات با توجه به نوع انتقال و نوع پلتفرم می‌تواند در برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال متفاوت باشد. برای مثال برخی از پلتفرم‌ها و برنامه‌های ترید رمزارزها ممکن است مقدار ثابتی برای انتقالات بانکی دریافت کنند و برخی دیگر برای این‌گونه انتقالات کارمزدی دریافت نمی‌کنند.
  • کارمزد تبدیل: کارمزد تبدیل هزینه‌ای است که برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر در برنامه ترید رمزارزها از کاربران گرفته می‌‌شود. کاربرانی که قصد دارند از این امکان در برنامه‌های ترید ارز دیجیتال استفاده کنند باید مقدار کارمزد انجام این تبدیل‌ها را بررسی کنند و در انتخاب برنامه ترید ارز دیجیتال به آن توجه کنند.

تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده

تعداد رمزارزهایی که مورد پشتیبانی صرافی‌های ارزهای دیجیتال قرار دارند در صرافی‌های مختلف، متفاوت است. برای مثال صرافی الف ممکن است از ۳۰ ارز دیجیتال پشتیبانی کند و صرافی دیگر ممکن است امکان معامله برای تعدادی بیشتر یا کمتر از ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار دهد. هر اندازه تعداد ارزهای دیجیتال مورد پشتیبانی صرافی مربوطه بیشتر باشد، تریدرها قدرت انتخاب بیشتری دارند و می‌توانند تعداد بیشتری از ارزهای دیجیتال را برای ترید انتخاب کنند.

پشتیبانی مطلوب

پشتیبانی مطلوب از کاربران از دیگر مواردی است که در انتخاب بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد. با توجه به این‌که ممکن است در زمان استفاده از نرم‌افزار مربوطه کاربر با مشکلاتی روبه‌رو شود یا در نحوه استفاده از امکانات نرم‌افزار ابهاماتی داشته باشد، بنابراین پشتیبانی مناسب برنامه ترید مربوطه می‌تواند تجربه کاربری بهتری را در اختیار تریدرها قرار دهد.

سایر نکات مهم در اپلیکیشن‌های ترید ارز دیجیتال

برنامه‌های ترید ارز دیجیتال را ممکن است با نام اپلیکیشن‌های ترید ارز دیجیتال نیز بشناسید. این اپلیکیشن‌ها را می‌توان از وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال مربوطه دانلود کرد. با توجه به این‌که این اپلیکیشن‌ها تجربه کاربری راحت‌تر و بهتری را مخصوصا بر روی گوشی‌های همراه در اختیار کاربران قرار می‌دهند، بنابراین در ادامه این مطلب از مجله فرادرس برخی از این برنامه‌ها برای ترید ارز دیجیتال را شرح می‌دهیم. اما با توجه به اهمیت مسأله امنیت در انتخاب این اپلیکیشن‌ها در ابتدا این موضوع را بررسی می‌کنیم.

آیا استفاده از برنامه‌های ترید ارز دیجیتال ایمن است ؟

برای این‌که بتوانیم میزان ایمن بودن برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال را تشخیص دهیم، لازم است تا فاکتورهای مربوط به ایمنی را بررسی کنیم. برخی از مهم‌ترین این موارد را در ادامه شرح می‌دهیم.

استفاده از موارد امنیتی

یکی از مواردی که به کمک آن می‌توان میزان امنیت برنامه ترید ارز دیجیتال را متوجه شد، استفاده برنامه از «احراز هویت دو عاملی» (Two-Factor Authentication) است. احراز هویت دو عاملی لایه‌ای دیگر بر امنیت ارتباط بین کاربر و نرم‌افزار ایجاد می‌کند و از بروز مشکلات امنیتی جلوگیری می‌کند. از دیگر مواردی که صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند رعایت کنند استفاده از کیف پول سرد است. کیف پول سرد نگهداری از دارایی‌های کاربران را در حالت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت امکان‌پذیر می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا دارایی‌های کاربران از خطرات حملات مخرب برای هک کردن کیف پول در امان باشد.

برنامه ترید ارز دیجیتال

بررسی میزان اعتبار برنامه ترید

از دیگر مواردی که برای ارزیابی میزان امنیت برنامه‌های ترید رمزارزها می‌‌توان بررسی کرد موضوع اعتبار و قدمت صرافی ارز دیجیتال مربوطه است. یکی از کارهایی که کاربران برای بررسی میزان اعتبار صرافی‌های ارز دیجیتال مرتبط با برنامه‌های ترید رمزارزها می‌توانند انجام دهند، بررسی شبکه‌های اجتماعی مرتبط با صرافی و کسب اطلاع از سوابق آن از طریق مطالعه نظرات کاربران است.

استفاده از بیمه‌های معتبر

پلتفرم‌های ترید ارز دیجیتال که از بیمه‌های معتبر برای حفاظت از دارایی کاربران خود استفاده می‌کنند، برای انتخاب گزینه مناسب‌تری هستند. این پلتفرم‌ها با استفاده از بیمه، حفاظت بیشتری از دارایی‌های کاربران انجام می‌دهند. بنابراین در انتخاب نرم‌افزار مناسب برای ترید ارز دیجیتال بهتر است از پلتفرم‌های معاملاتی استفاده شود که از خدمات بیمه‌ای مطلوبی برای دارایی‌های دراختیار خود بهره می‌برند.

توجه به اعمال قوانین جدید در صرافی‌ها

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به بازارهای مالی دیگر عمر کمتری دارد. بنابراین قوانین اعمال شده برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال ممکن است در آینده با تغییرات زیادی روبه‌رو شود و قانون‌گذاری‌های بیشتری نسبت به آن‌ها اعمال شود. بنابراین در انتخاب صرافی‌ها و برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال همواره سعی کنید اخبار پیرامون پلتفرم معاملاتی موردنظر و نرم‌افزار مربوطه را پیگیری کنید. برای مثال ممکن است برخی از صرافی‌ها خدمات خود را برای برخی از کشورها محدود کنند یا شرایط احراز هویت اجباری را برای کاربران از تاریخی مشخص اجباری کنند. بنابراین بررسی اخبار مربوط به صرافی ارز دیجیتال برای اطلاع از قانون‌گذاری‌های جدید برای تریدرهای پلتفرم مربوطه ضروری است.

نرم افزار ترید خودکار ارز دیجیتال

برخی از نرم‌افزارهای ترید ارزهای دیجیتال این امکان را به کاربر می‌دهند تا با متصل شدن به حساب کاربری تریدر در صرافی مربوطه تعدادی از معاملات را به‌طور خودکار انجام دهند. این اپلیکیشن‌ها که به‌عنوان ربات‌های معامله‌گر نیز شناخته می‌شوند با استفاده از استراتژی معاملاتی تعریف شده می‌توانند معاملاتی را به‌طور خودکار انجام دهند. برای مثال در نمونه‌ای از این ربات‌های معامله‌گر تریدر بازه قیمتی که این ربات در آن معاملات را انجام می‌دهد را برای ربات معامله‌گر تعیین می‌کند.

این ربات این فاصله قیمتی را به بازه‌های قیمتی کوچکتری تقسیم می‌کند. سپس با توجه به الگوریتم تعریف شده در هر پایین‌زدنی از قیمت مقداری از دارایی موجود را به خرید ارز دیجیتال مربوطه اختصاص می‌دهد و در هر بالازدنی از قیمت، مطابق با برنامه تعریف شده مقداری را می‌فروشد.

نرم افزار ترید دموی ارز دیجیتال

برخی از برنامه‌های ترید ارز دیجیتال وجود دارند که این امکان را به کاربران می‌دهند تا بتوانند بدون ورود سرمایه در پلتفرم معاملاتی و در حالت آزمایشی همانند محیط واقعی به ترید ارزهای دیجیتال اقدام کنند. ترید آزمایشی ارزهای دیجیتال باعث می‌شود تا افرادی که قصد دارند با بازار کریپتو و نحوه سفارش‌گذاری و انجام معاملات در صرافی‌های مربوطه آشنا شوند، بدون داشتن سرمایه و در محیطی آزمایشی معاملات خود را انجام دهند. اطلاعات قیمت و نموداری که در قسمت دموی پلتفرم معاملاتی وجود دارد همانند حالت واقعی است و تریدر می‌تواند با توجه به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال مربوط به ارزهای دیجیتال، اقدام به خرید و فروش کند.

جمع بندی

در ابتدای این مطلب از مجله فرادرس برنامه ترید ارز دیجیتال را توضیح دادیم و نحوه شروع کار با برنامه ترید ارز دیجیتال را بیان کردیم. انواع برنامه ترید ارز دیجیتال را شرح دادیم و بهترین برنامه ترید ارز دیجیتال را بیان کردیم. انواع برنامه‌های ترید ارز دیجیتال را شرح دادیم. برنامه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را در سه گروه صرافی‌ها، کیف پول‌ها و برنامه‌های جانبی قرار دادیم و به توضیح هر کدام پرداختیم. به‌عنوان اولین برنامه ترید برای ارزهای دیجیتال به معرفی اپلیکیشن صرافی بایننس پرداختیم و ویژگی‌های آن را توضیح دادیم. سپس اپلیکیشن کوین بیس را معرفی کردیم و مزایای آن را شرح دادیم.

اپلیکیشن کریپتو دات کام از دیگر برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال است که طرفداران خود را دارد. پس از معرفی این اپلیکیشن، امکانات آن را شرح دادیم. سپس اپلیکیشن‌های کراکن و Gemini را توضیح دادیم. در ادامه برنامه‌های کیف پول ارز دیجیتال را معرفی کردیم و کیف پول‌های تراست والت، کوین بیس و متامسک را معرفی کردیم. سپس اپلیکیشن‌های کریپتویی برای گوشی همراه را شرح دادیم.

سپس فاکتورهای انتخاب بهترین برنامه ترید را توضیح دادیم. برای این‌منظور مواردی همانند امنیت برنامه، سادگی در استفاده، کارمزد پایین، تعداد رمزارزهای موجود برای معامله و پشتیبانی مطلوب در برنامه ترید را شرح دادیم. در ادامه به این سوال پاسخ دادیم که آیا استفاده از برنامه‌های ترید ارزهای دیجیتال ایمن است و در پایان این مطلب نیز نرم افزار ترید خودکار و نرم افزار ترید دموی ارز دیجیتال را توضیح دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ترید ارزهای دیجیتال — از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Investing.comcrypto.rotechopediaMoneyTrust WalletMoneyForbescapital.comCoinMarketCap
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *