اسکالپ چیست؟ — Scalp در فارکس به زبان ساده

۲۲۹۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
اسکالپ چیست؟ — Scalp در فارکس به زبان ساده

«اسکالپ» (Scalp) استراتژی معاملاتی است که به دنبال کسب سود از تغییرات جزئی در قیمت سهام است. معامله‌گران جفت ارزها در بازار فارکس از تفاوت در قیمت این ارزها برای کسب سود استفاده می‌کنند. معاملات اسکالپ در تعداد زیاد و در طول یک روز معاملاتی انجام می‌شود. معامله‌گران با استفاده از تحلیل تکنیکال و اندیکاتورها سعی می‌کنند تا حد امکان فرصت‌های بیشتری را برای معاملات سودآور پیدا کنند. معامله‌گرانی که این استراتژی را اجرا می‌کنند گاهی بین 10 تا چند صد معامله را در یک روز انجام می‌دهند. این معامله‌گران عقیده دارند که در حرکت‌های کوچک قیمت سهام، راحت‌تر از حرکات بزرگ، می‌توان سود کسب کرد. در این نوشتار بررسی خواهد شد که اسکالپ چیست و چه کاربردی در در بازارهای مالی از جمله فارکس دارد.

اسکالپ چیست ؟

اسکالپ یک سبک معاملاتی است که در زمانی بسیار کم از تغییرات کوچک قیمت دارایی، سود کسب می‌شود. در معاملات روزانه، «اسکالپینگ» (Scalping) اصطلاحی برای استراتژی‌هایی است که شامل معاملات زیاد با سودکم و در تایم فریم‌های کوچک است. اسکالپینگ مستلزم آن است که معامله‌گر یک استراتژی خروج سخت داشته باشد، زیرا یک ضرر بزرگ می‌تواند سودهای کوچک زیادی که معامله‌گر برای به دست آوردن آن، تلاش زیادی کرده است، از بین ببرد. بنابراین، برای موفقیت این استراتژی، داشتن ابزارهای مناسب بسیار ضروری است.

همه انواع معاملات، نیاز به نظم و انضباط دارند، اما از آن‌جا که در این نوع معاملات، تعداد معاملات بسیار زیاد است و سود حاصل از هر معامله بسیار کم است، یک اسکالپر باید به سیستم معاملاتی خود پایبند باشد و از یک ضرر بزرگ که می‌تواند ده‌ها معامله موفق او را از بین ببرد، اجتناب کند. اسکالپینگ بر ایده ریسک و سود کمتر استوار است، زیرا زمان هر معامله بسیار کم است و ریسک رویدادهای نامطلوب که منجر به زیان‌های بزرگ می‌شود را کاهش می‌دهد.

اسکالپ چیست

اسکالپر کیست ؟

معامله‌گرانی که استراتژی اسکالپینگ را استفاده می‌کنند به «اسکالپر» (Scalper) مشهور هستند. اگر در اسکالپینگ از یک استراتژی خروج سخت‌گیرانه برای جلوگیری از ضررهای بزرگ استفاده شود، بسیاری از سودهای کوچک به راحتی می‌توانند به سودهای بزرگ تبدیل شوند. اسکالپرها در قیمت پایین خرید می‌کنند و در قیمت بالا می‌فروشند. همچنین آن‌ها ممکن است در قیمت‌های بالا بخرند و در قیمت‌های بالاتر بفروشند. اسکالپینگ تنها بر اساس تحلیل تکنیکال و نوسانات کوتاه‌مدت قیمت است.

به دلیل استفاده گسترده از اهرم، اسکالپینگ یک سبک معاملاتی پرریسک در نظر گرفته می‌شود. اسکالپرها اغلب افراد پر انرژی هستند که در مواقع استرس شکوفا می‌شوند و ابزار و خلق و خوی لازم برای مدیریت حجم بالای معاملات را دارند. اگرچه هر کسی با زمان، پول و دانش کافی می‌تواند یک اسکالپر باشد، اما منطقی است که این نوع معاملات را به با تجربه‌ترین معامله‌گران روزانه واگذار کنیم. موفقیت اسکالپرها تا حد زیادی به تکنیک‌های مدیریت ریسک آن‌ها بستگی دارد.

اسکالپر کیست

اشتباهات اسکالپرها

اسکالپرها نیز همانند بسیاری از معامله‌گران، گاهی وارد موقعیت‌های معاملاتی (پوزیشن‌های معاملاتی) اشتباه می‌شوند. برخی اشتباهات رایج که اسکالپرها مرتکب می‌شوند، در ادامه فهرست شده است.

  • اجرای ضعیف استراتژی
  • استراتژی ورود و خروج ضعیف
  • نداشتن حد ضرر
  • استفاده زیاد از اهرم
  • ورود دیرهنگام
  • خروج دیرهنگام
  • معامله بیش از حد
اشتباهات اسکالپرها

اسکالپینگ به دلیل تعداد معاملات بالا، کارمزدهای سنگینی برای معامله‌گر ایجاد می‌کند. ساختار قیمت‌گذاری کارمزد و کمیسیون به ازای هر سهم برای اسکالپرها بسیار مهم است. اسکالپرها باید منظم باشند و باید به استراتژی معاملاتی خود کاملاً پایبند باشند. هر تصمیمی که براساس استراتژی معاملاتی گرفته می‌شود، باید با قطعیت انجام شود. اما اسکالپرها نیز باید بسیار انعطاف‌پذیر باشند، زیرا شرایط بازار بسیار سیال است و اگر معامله آن طور که انتظار می‌رود پیش نرود، باید در اسرع وقت پوزیشن را ترک کنند تا از زیان بیشتر جلوگیری کرده باشند.

فرض کنید یک معامله‌گر از استراتژی اسکالپینگ برای کسب سود از تغییرات قیمت یک سهم فرضی که با قیمت 10 دلار معامله می‌شود، استفاده می کند معامله‌گر بخش بزرگی از سهم فرضی را می‌خرد و در طول حرکت‌های مناسب قیمت، کم کم آن‌ها را می‌فروشد. به عنوان مثال ممکن است تعداد زیادی سهام در قیمت 10 دلار خرید کرده باشد و در قیمت 10/05 دلار کم‌کم شروع به فروش آن می‌کند.این سودها کوچک هستند، اما وقتی تعداد معاملات زیاد باشند، سود قابل توجهی می‌شود.

اصول اولیه اسکالپینگ

در استراتژی اسکالپینگ، هدف اصلی خرید یا فروش تعدادی از سهام به قیمت پیشنهادی یا درخواستی و سپس فروش سریع آنها چند سنت بالاتر یا پایین تر، با هدف کسب سود است. زمان نگهداری سهام می‌تواند از چند ثانیه تا چنددقیقه و در برخی موارد تا چند ساعت متغیر باشد. پوزیشن‌های معاملاتی در این استراتژی پیش از امام زمان بازار، بسته می‌شود. دلایل و عوامل زیادی وجود دارد که اسکالپر بودن را دشوار می‌کند. حفظ تعداد زیادی از پوزیشن‌های معاملاتی می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

اصول اولیه اسکالپینگ

در واقع، تا حدودی می‌توان گفت که اسکالپر در تمام طول روز در کنار مانیتور خود می‌نشیند و منتظر کوچکترین حرکت خواهد بود تا بتواند در پوزیشن‌ها قرار بگیرد یا خارج شود. بنابراین اسکالپر بودن می‌تواند پرهزینه (هم از نظر دلاری و هم از نظر هزینه فرصت) باشد. این موضوع به این دلیل است که اسکالپر اغلب باید پول نقد را آماده نگه دارد تا بتواند در لحظه‌ای خاص از فرصت ها استفاده کند.

کمیسیون معاملات نیز یک عامل دیگر برای افزایش هزینه معاملات است. در واقع، کمیسیون بالا می‌تواند یک قاتل بزرگ باشد. انجام تعداد زیاد معاملات منجر له افزایش کمیسیون معاملات می‌شود. به همین دلیل، اسکالپرهایی که به تنهایی کار می کنند باید سعی کنند از طریق مذاکره با یک کارگزاری مناسب، کمترین نرخ کارمزد را پرداخت کنند.

 اندیکاتور اسکالپ چیست ؟

اسکالپینگ یک معامله سریع برای معامله‌گران زیرک است. استراتژی Scalping نیاز به زمان‌بندی و اجرای دقیقی دارد. این امر مستلزم تمرکز بر روی تایم فریم‌های بسیار کوچک مانند نمودارهای کندل استیک یک دقیقه‌ای یا پنج دقیقه‌ای است. در استراتژی اسکالپینگ، معمولاً از اندیکاتورهای زیر استفاده می‌شود.

اندیکاتورهای اسکالپ

همچنین در این استراتژی بیشتر از اندیکاتورهای نمودار قیمتی مانند میانگین متحرک یا باندهای بولینگر به عنوان نقاط مرجع برای سطوح حمایت و مقاومت قیمت استفاده می‌شوند. اسکالپرها نمی‌توانند به تحلیل عمق بازار در زمان واقعی برای دریافت سیگنال‌های خرید و فروش مورد نیاز خود برای کسب سودهای کوچک چندگانه در یک روز معاملاتی معمولی اعتماد کنند. آن‌ها می‌توانند با محیط الکترونیکی مدرن سازگار شوند و از اندیکاتورهای معرفی شده در بالا استفاده کنند که باید به صورت سفارشی برای بازه‌های زمانی بسیار کوچک تنظیم شوند.

مفهوم اسکالپ در فارکس

«اسکالپینگ فارکس» (Forex Scalping) یک سبک معاملاتی روزانه است که توسط معامله‌گران فارکس استفاده می‌شود و شامل خرید یا فروش یک جفت ارز در مدت زمانی کوتاه با هدف کسب سود به صورتی سریع است. یک اسکالپر فارکس با استفاده از حرکات کوچک قیمت که در طول روز رایج است، تعداد زیادی معامله انجام می‌دهد. اسکالپینگ برای به دست آوردن سودهای کوچک (مانند 5 تا 20 پیپ) در هر معامله است.

سود معاملاع را با افزایش پوزیشن‌های معاملاتی، افزایش داد. اسکالپرهای فارکس معمولاً از اهرم استفاده می کنند. استفاده از اهرم به اسکالر ایم توانایی را می دهد که از تغییرات کوچک قیمتی، سودهای بزرگی کسب کند. به عنوان مثال، سود «پنج پیپ» در جفت ارز EUR/USD در یک پوزیشن 10000 دلاری (لات کوچک) حدود 5 دلار و در یک پوزیشن 100000 دلاری (لات استاندارد) سود «پنج پیپ» معادل با 50 دلار است.

اسکالپ در فارکس

روش اسکالپ فارکس

اسکالپرها برای موفقیت نیاز به ابزارهای خاصی دارند. این ابزارها ممکن است شامل دسترسی به قیمت‌های سطح دوم برای پیگیری پیشنهادات و درخواست‌ها در طول جلسه معاملاتی باشد. دسترسی به اطلاعات نمودار و خط تلفن نیز ضروری است. اسکالپرهای بالقوه همچنین باید از این که چگونه اعشاری کردن عداد می‌تواند بر معامله و در نتیجه بر سود آن ها تأثیر بگذارد آگاه باشند.

به طور خاص، در گذشته معامله‌گران و سرمایه گذاران با استفاده از سیستم کسری، اقدام به خرید و فروش سهام می کردند. معاملات معمولاً در کسری از 16/1 (یا معادل 0.0625 دلار) یا بیشتر انجام می‌شود. امروزه اسپردها اغلب چند سنت از هم فاصله دارند و معاملات به پنی انجام می‌شود. این یک مساله مهم است زیرا ممکن است کسب سود را برای اسکالپر سخت‌تر کند.

اسکالپینگ برای همه مناسب نیست. به صورت ذاتی، اسکالپرها باید مایل به پذیرش ریسک باشند و بتوانند با تنشی که مطمئناً با این سبک معامله همراه است، مقابله کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، هیچ شرایط تحصیلی رسمی برای اینکه فرد به تنهایی یک اسکالپر شود، وجود ندارد. در واقع، از نظر فنی این کاری است که تقریباً هر کسی می‌تواند در صورت داشتن زمان و امکانات انجام دهد.

اسکالپ در فارکس

البته، احتمالاً منطقی است که یک اسکالپر باید ابتدا فقط چند سهم را در یک زمان معامله کند و در ادامه باید بازارها را به طور کامل یاد بگیرد. در واقع، به همین دلیل، بسیاری استدلال می‌کنند که اسکالپینگ باید به افراد حرفه‌ای یا معامله‌گران ریسک‌پذیر واگذار شود. اسکالپرهای فارکس به یک حساب معاملاتی با اسپردهای کوچک، کارمزد کم و امکان ارسال سفارش به هر قیمتی نیاز دارند.

حساب‌های فارکس که دارای این ویژگی هستند، به معامله‌گر این امکان را می‌دهند که مانند یک بازارساز عمل کنند و انتخاب کنند که با قیمت پیشنهادی خود خرید کند و با قیمت پیشنهادی خود نیز بفروشند. حساب‌های معاملاتی معمولی فارکس این امکانات را ندارند.

بنابراین باید به دنبال کارگزاری‌هایی باشید که این ویژگی‌ها را داشته باشد. در صورتی که حساب شما این ویژگی‌ها را نداشته باشد، به احتمال زیاد نمی‌توانید به یک اسکالپر موفق در معاملات بازار فرکس تبدیل شوید. اگر کمیسیون معاملات خیلی زیاد باشد یا قیمتی که یک معامله‌گر می‌تواند با آن معامله کند محدود باشد، شانس موفقیت اسکالپر فارکس بسیار کاهش می‌یابد.

اسکالپ در فارکس

آموزش اسکالپ فارکس

استراتژی‌های اسکالپینگ فارکس می‌تواند به صورت دستی یا خودکار باشند. یک سیستم دستی شامل یک معامله‌گر است که پشت صفحه کامپیوتر می‌نشیند و به دنبال سیگنال‌های معامله‌گری می‌گردد و خرید یا فروش را تفسیر می‌کند. در یک سیستم معاملاتی خودکار، از برنامه‌هایی استفاده می‌شوند تا بر اساس پارامترهای ورودی به برنامه نرم‌افزاری، به معامله‌گر بگوید چه زمانی خرید و فروش کند. از مهم‌ترین برنامه‌های معاملاتی خودکار می‌توان موراد زیر را نام برد.

  • ربات اسکالپر
  • هشدارها
  • هشدارهای معاملات اجتماعی
  • الگوریتم‌های یادگیری عمیق

در ادامه این برنامه‌ها به صورت خلاصه شرح داده می‌شوند.

آموزش اسکالپ در فارکس

ربات اسکالپر

ربات‌ها سیستم‌های معاملاتی خودکار هستند که براساس الگوریتم‌ها (مجموعه‌ای از قوانین) داده‌ها را به اطلاعاتی تبدیل می‌کنند که منجر به سیگنال‌های معامله‌گری می‌شود. آن‌ها معامله را برای معامله‌گر از طریق دستیارهای متخصص (یا EAs ) انجام می‌دهند که به حساب‌ها متصل هستند و یا با استفاده از زبان FIXED کدگذاری شده‌اند. این نوع ربات‌ها واقعاً هوشمند نیستند.

یک وسیله نقلیه اتوماتیک تسلا یا اتومبیل گوگل می‌تواند در عبور از تقاطع اشتباه کند، اما آن‌ها می‌توانند از اشتباهات خود درس بگیرند. ربات‌های طراحی شده در سطح کنونی، از اشتباهات خود درس نمی‌گیرند. ربات‌ها نیز اساساً فقط قیمت را مشاهده می‌کنند. آن‌ها بسیار محبوب هستند؛ زیرا معامله‌گران معمولاً در تلاش برای یادگیری نحوه بهبود معامله خود بسیار تنبل هستند. تعداد ربات‌ها در حال رشد است، زیرا فروش آن‌ها به عنوان یک محصول آسان است. آن‌ها همچنین دارای یک نقص عمده اضافی هستند؛ زیرا از تحلیل بنیادی به عنوان مرجع قوانین خود استفاده نمی‌کنند.

آموزش اسکالپ در فارکس

هشدارها در اسکالپ

هشدارها بر چارچوب دیدگاه معامله‌گران تأثیر می‌گذارند. هشدار، پرایس اکشن را کنترل می‌کند و سپس برای ایجاد سیگنال در صورت وقوع، تغییر داده می‌شود. این هشدارهای خودکار است که با معامله‌گر ارتباط برقرار می‌کند. به عنوان مثال، سیستمی که تمام جفت‌ارزها را اسکن می‌کند، هنگامی که هرکدام از آن‌ها خط فیبوی 61/8 را لمس یا شکستند، آن را تشخیص و هشدار می‌دهد.

این سیستم برای یک معامله‌گر که از تنظیمات معاملاتِ مبتنی بر فیبو استفاده می‌کند، مفید خواهد بود. مشکل هشدارهایِ مبتنی بر قیمت این است که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها وجود دارد که به معامله‌گر ارزش افزوده‌ای اضافه نمی‌کند و ممکن است در واقع نتیجه‌ای نداشته باشد.

هشدارهای معاملات اجتماعی در اسکالپ

معاملات اجتماعی به عنوان نوعی دستیار معامله‌گری ظاهر شده است. بسیاری از وب‌سایت‌ها، لیست معامله‌گران را برای کپی کردن ارائه می‌دهند. همچنین این سایت‌ها عملکرد آن‌ها را نیز نشان می‌دهند. مشتری می‌تواند معاملات هر فردی را در جدول رده‌بندی کپی کند. این رویکرد منابع جدیدی از سیگنال‌ها را باز می‌کند، اما همچنین چالش جدید برای مشتری ایجاد می‌کند.

اول، اطلاعات کافی در مورد هر معامله وجود ندارد. دانستن عملکرد کل یک معامله‌گر کافی نیست. فرد لیدر در یک لیست از معامله‌گران ممکن است در یک بردار عملکردیِ در حال کاهش باشد؛ در حالی که یک معامله‌گر با سودآوری کم‌تر می‌تواند در دنباله عملکردی که در حال افزایش است، قرار گرفته باشد. این سطح از اطلاعات در دسترس نیست.

آموزش اسکالپ در فارکس

الگوریتم های یادگیری عمیق

معاملات فارکس مسیری را طی می‌کند که قبلاً با استفاده از هوش مصنوعی در زمینه‌های دیگر اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، در شطرنج، رایانه‌ها کمک بزرگی به بازیکنان کلاس جهانی در شناسایی نقاط ضعف در تاریخ حرکات حریف خود می‌کنند. بشریت پس از شکست توسط ابر رایانه‌ها در شطرنج، از کمک آن‌ها استقبال کرده است.

«گری کاسپاروف» (Gary Kasparov) قهرمان بزرگ شطرنج جهان در کتاب «تفکر عمیق» (Deep Thinking) بیان می‌کند که ما در آموزش ماشین‌آلات، برای انجام وظایف خود فوق‌العاده هستیم و در این زمینه بهتر نیز خواهیم شد. در پزشکی، از هوش مصنوعی برای ارائه مشاوره‌های تشخیصی استفاده می‌شود.

گزارش شده است که هنگامی که این ویژگی با متخصصان انسانی ترکیب می‌شود، میزان خطاها به شدت کاهش می‌یابد. اسکالپینگ همچنین در لحظات پس از انتشار داده‌های مهم مانند گزارش اشتغال ایالات متحده و اعلام نرخ بهره یا تورم، بسیار محبوب است.

آموزش اسکالپ فارکس

این نوع اخبار با تاثیر بالا، سبب حرکت‌های قابل توجه قیمت در مدت زمان کوتاهی می‌شوند که برای اسکالپرهایی که می‌خواهند به سرعت وارد و به سرعت نیز از معاملات خارج شوند ایده‌آل است. اسکالپینگ به صورت‌های مالی بانک مرکزی نیز حساس هستند. صورت‌های مالی بانک مرکزی برای اسکالپرها در شکل‌گیری تصمیمات جهت‌دار مهم هستند.

اما این صورت‌های مالی به رمزگشایی نیاز دارند. اولین رویکرد، خواندن صورت‌های بانک مرکزی و صورت جلسات آن‌ها است. با گذشت زمان می‌توان به نگرانی‌های اصلی بانک مرکزی و این‌که آیا آن‌ها انگیزه، انقباضی یا الگویی برای نرخ بهره دارند، پی‌برد. معامله‌گر می‌تواند فقط با خواندن و درک بیانیه‌ها موضوعات گسترده‌ای را درمورد تحلیل بنیادی فرا بگیرد.

استراتژی اسکالپ فارکس

استراتژی‌های معاملاتی بسیار زیادی در اسکالپ وجود دارد. این استراتژی‌ها را می‌توان در چند دسته کلی قرار داد. مهم‌ترین استراتژی‌های مورد استفاده در اسکالپ را می‌توان به صورت زیر فهرست کرد.

  • استراتژی براساس روند
  • استراتژی براساس ضد روند
  • استراتژی‌های دامنه‌ای
  • استراتژی‌های آماری

در ادامه این استراتژی ها توضیح داده خواهند شد.

استراتژی بر اساس روند چیست ؟

استراتژی‌های معاملاتی روند شامل ورود در جهت روند و تلاش برای کسب سود در ادامه روند است.

استراتژی های اسکالپ

استراتژی های ضد روند چیست ؟

معاملات ضد روند برای یک اسکالپر دشوارتر است و شامل گرفتن پوزیشن در جهت مخالف روند است. چنین معاملاتی زمانی انجام می‌شوند که معامله‌گر انتظار دارد، روند معکوس یا عقب‌نشینی کند.

استراتژی های دامنه ای

استراتژی‌های دامنه‌ای، مناطق حمایت و مقاومت را شناسایی می‌کنند و سپس معامله‌گر سعی می‌کند در نزدیکی حمایت خرید کند و در نزدیکی مقاومت اقدام به فروش کند. در این حالت، معامله‌گر از نوسان قیمت سود می‌برد.

استراتژی های آماری

معامله‌گران آماری به دنبال الگوها یا ناهنجاری هایی هستند که با توجه به شرایط خاص تمایل دارند رخ دهند. این استراتژی‌های آماری ممکن است شامل خرید (یا فروش) و حفظ پوزیشن به مدت پنج دقیقه باشد. برای مثال ممکن است یک الگوی نموداری مشخص، در زمان خاصی از روز ظاهر شود. استراتژی های آماری اسکالپینگ فارکس اغلب بر اساس زمان، قیمت، روزهای مشخص هفته یا الگوهای نموداری باشند.

استراتژی های اسکالپ

اسکالپ حرفه ای در فارکس

حرفه‌ای شدن اسکالپرها تا حد زیادی به استراتژیژهای معامله‌گری، مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک بر می‌گردد. در ادامه به صورتی مختصر در زمینه این موارد بحث خواهد شد. مانند همه سبک‌های معامله‌گری، اسکالپینگ فارکس بدون ریسک نیست. اگر معاملات سودآور زیادی انجام شود، سود می‌تواند به سرعت انباشته شود. اگر معامله‌گر نداند چه کاری انجام دهد یا از یک سیستم معیوب استفاده کند، ضرر نیز می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

حتی در صورتی ریسک شما در معاملات کم باشد، در صورت بازنده شدن معاملات زیاد، ممکن از است متحمل ضرر سنگینی شوید. اهرم‌ها و پوزیشن‌های بزرگ نیز می‌توانند خطرآفرین باشند. فرض کنید یک معامله‌گر 10000 دلار در حساب خود دارد اما از پوزیشن 100000 دلاری استفاده می‌کند. این پوزیشن از اهرم 10:1 استفاده کرده است. فرض کنید معامله‌گر مایل است در هر معامله 5 پیپ ریسک کند و زمانی که سودی معادل 10 پیپ گرفت، از معامله خارج می‌شود.

این یک سیستم قابل دوام است، اما گاهی اوقات معامله‌گر نمی‌تواند با ضرری معادل 5 پیپ از پوزیشن خارج شود. ممکن است بازار از نقطه توقف ضرر فاصله بگیرد و در نتیجه معامله‌گر با ضرر 20 پیپ خارج شود و چهار برابر بیشتر ضرر کند. این سناریو که به «لغزش» (Slip) مشهور است، در مورد اعلان‌های اصلی خبری رایج است و تعداد زیادی از این سناریوهای لغزش می‌توانند به سرعت یک حساب را خالی کنند.

معرفی فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با ایچیموکو - تکمیلی

اسکالپ در فارکس

اسکالپ مفهومی پیچیده در بین معامله‌گران حرفه‌ای در بازارهای مالی مانند فارکس است. یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای مورد استفاده در بازارهای مالی مانند فارکس ایچیموکو است. با توجه به این موضوع، فرادرس اقدام به تهیه یک فیلم آموزش 8 ساعت و 3 دقیقه‌ای در زمینه آموزش تحلیل تکنیکال با ایچیموکو کرده است. این فیلم در  9 درس آماده شده است.

درس اول در زمینه معرفی و شرایط استفاده از اندیکاتور ایچیموکو است. درس دوم به توسعه استراتژی پایه با ایچیموکو اختصاص دارد. درس سوم به توسعه استراتژی Kumo Breakout و درس چهارم به توسعه استراتژی Tenken/Kijun Cross می‌پردازد. درس پنجم نیز مثال‌هایی در زمینه استراتژی‌های توسعه داده شده را ارائه کرده است.

درس ششم و هفتم نیز سیگنال‌های کاربردی در ایچیموکو را مورد بررسی قرار داده است. درس هشتم به نکات تکمیلی برای استفاده از ایچیموکو می‌پردازد. درس پایانی نیز به اقداماتی که پس از این آموزش باید انجام دهید اختصاص پیدا کرده است.

جمع‌بندی

این نوشتار در زمینه مفهوم اسکالپ و کاربردهای آن در معاملات فارکس بود. در این نوشتار در ابتدا مفهوم اسکالپ بیان شد و در ادامه شرایط، کاربردها و استفاده آن در فارکس مورد بحث قرار گرفت. بیان شد که اسکالپ تلاشی برای کسب سودهای کوچک در زمانی کم است. همچنین استراتژی‌ها و اندیکاتورهای مورد استفاده در اسکالپ نیز در این مقاله شرح داده شد.

بر اساس رای ۱۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
InvestopediaInvestopediathe balanceمجله فرادرس
۱ دیدگاه برای «اسکالپ چیست؟ — Scalp در فارکس به زبان ساده»

سلام وقت بخیر برای رسم خطوط کمکی افقی و مورب (پاره خط) در متاتریدر 4 چه اندیکاتوری باید نصب کنیم؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *