راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال – ۱۰ روش کلیدی که باید بدانید

۴۳۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۵ دقیقه
راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال – ۱۰ روش کلیدی که باید بدانید

راه‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال به روش‌هایی گفته می‌شود که برای کسب سود درحوزه رمزارزها می‌توان از آنها استفاده کرد. با توجه به امکاناتی که ارزهای دیجیتال برای فعالان این حوزه دارند، یادگیری نحوه کار با رمزارزها برای استفاده در امور مالی از اهمیت زیادی برخوردار است. ارزهای دیجیتال پرداخت‌های آنلاین را در بسترهای غیرمتمرکز فراهم می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از آن‌ها در انجام امور مالی استفاده کرد. با توسعه حوزه «امور مالی غیرمتمرکز» (Defi) این امکان برای کاربران ایجاد شده است تا بتوانند از امکانات مالی غیرمتمرکز در پلتفرم‌های مربوطه استفاده کنند و از مواردی نظیر استیکینگ کسب سود کنند. در این مطلب از مجله فرادرس با راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب این نوشته

۱. خرید و نگهداری ارز دیجیتال

خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال و فروش آن‌ها در قیمت‌های بالاتر یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که به آن «هولد» (HODL) می‌گویند. در این روش سرمایه‌گذار، ارز دیجیتالی همانند بیت کوین، اتریوم یا رمزارزی دیگر را در قیمت‌هایی مناسب خریداری می‌کند، سپس منتظر می‌ماند تا قیمت این دارایی‌های دیجیتال افزایش پیدا کند.

سپس با فروش آن‌ها در قیمت‌های بالاتر کسب سود می‌کند. نکته‌ای که برای کسب درآمد از این روش وجود دارد این است که ارزهای دیجیتال پایدارتر از لحاظ قیمتی را می‌بایست برای هولد انتخاب کرد. این ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین و اتریوم نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر نوسان قیمتی شناخته‌شده‌تری دارند. بنابراین ریسک کمتری را متوجه سرمایه‌گذاران می‌کنند. برای خرید و هولد ارزهای دیجیتال آشنایی با بازار کریپتو از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

سکه بیت کوین در دست

آشنایی با بازار کریپتو

اولین گام برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال آشنایی با بازار کریپتو است. بنابراین فرقی نمی‌کند که از کدام روش یا روش‌هایی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال استفاده می‌کنید. نکته‌ای که در ابتدا باید به آن توجه داشته باشید، اهمیت آشنایی با خصوصیات بازار رمزارزها است. این موضوع از این جهت دارای اهمیت است که خصوصیاتی که بازار کریپتو دارد در نهایت در نحوه استراتژی فرد در مدیریت سرمایه و روش کسب درآمدی او تاثیرگذار است. بنابراین در ادامه با برخی از خصوصیات بازار کریپتو آشنا می‌شوید.

شناخت نوسانات ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو به دلیل این‌که نسبت به بازارهای دیگر مارکت کپ کمتری دارد، بنابراین دارای نوسانات بیشتری است. برخی از این نوسانات توسط ورود و خروج نهنگ‌های بیت‌کوین برای دستکاری قیمت در بازار ایجاد می‌شود. رویدادها و اخبار پروژه‌های رمزارزی نیز ممکن است باعث به‌وجود آمدن نوساناتی در رمزارز مربوطه شود.

تاثیر بیت کوین در بازار کریپتو

از دیگر خصوصیات بازار ارزهای دیجیتال تاثیرپذیری آن از قیمت بیت کوین است. بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال سهم زیادی از بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است. نوسانات بیت کوین در قیمت تمامی ارزهای دیجیتال تاثیرگذار است. بنابراین برای این‌که بتوانیم تحلیل مطلوبی از بازار رمرزارزها داشته باشیم، نیاز داریم تا همواره نوسانات قیمت بیت کوین را رصد کنیم.

تاثیر چرخه بازار بیت کوین

از خصوصیات دیگری که در بازار کریپتو باید به آن توجه کنیم، تاثیر چرخه بازار بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال است. چرخه بازار بیت کوین به روندهای بلندمدت صعودی و نزولی بیت کوین اشاره می‌کند که کل بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. چرخه بازار بیت کوین از روندهای بلندمدت صعودی در بازار گاوی و روندهای بلندمدت نزولی در بازار خرسی تشکیل می‌شود. این روندها تاثیرات زیادی بر روی احساسات بازار کریپتو دارند و برای این‌که بتوانیم از این بازار کسب سود کنیم باید به چرخه بازار بیت کوین توجه کنیم.

تاثیر هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین تقریبا هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و طی آن پاداش استخراج بیت کوین نصف می‌شود. با بررسی چرخه بازار بیت کوین متوجه می‌شویم که روندهای صعودی بیت کوین هر بار پس از هاوینگ بیت کوین شروع می‌شوند. با توجه به این‌که نوسانات قیمت بیت کوین بر روی تمامی ارزهای دیجیتال تأثیرگذار است، بنابراین تاریخ هاوینگ بیت کوین برای تمامی فعالان بازار کریپتو از اهمیت بالایی برخوردار است.

تأثیرپذیری از مسائل اقتصاد کلان

بسیاری از تحلیل‌گرهای بازار رمزارزها از بیت کوین به‌عنوان طلای دیجیتال یاد می‌کنند. محدود بودن عرضه بیت کوین و استفاده از آن برای ذخیره ارزش از دلایلی است که این افراد بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی باارزش محسوب می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت بیت کوین از سیاست‌های پولی و مالی کشورها در خصوص اقتصاد کلان تأثیرپذیر باشد. برای مثال افزایش یا کاهش نرخ بهره در برخی از کشورهای تأثیرگذار می‌تواند علاوه بر تاثیراتی که در بازارهای مالی دارد بر بازار بیت کوین و تمامی ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشد.

میزان پذیرش ارزهای دیجیتال

از دیگر مواردی که تأثیرات قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال دارد، میزان پذیرش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال توسط نهادها و موسسات مالی و عموم جامعه است. هر اندازه میزان پذیرش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بیشتر باشد، میزان تقاضا برای این دارایی‌های دیجیتال افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا روندهای قیمتی صعودی بیشتری در این بازار مشاهده شوند.

مردی در حال کار با لپ تاپ و ترید ارز دیجیتال

۲. کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال

یکی از راه‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال ترید کردن رمزارزها است. ترید کردن به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود است. ارزهای دیجیتال نوعی دارایی دیجیتال محسوب می‌شوند. بنابراین افراد می‌توانند آن‌ها را خرید و فروش کنند و از این راه درآمد کسب کنند. همان‌طور که معامله‌گرها می‌توانند سهام شرکت‌ها را خرید و فروش کنند، افراد علاقه‌مند به بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند رمزارزها را در بازار کریپتو معامله کنند.

برای این‌منظور افراد می‌توانند بیت کوین و سایر رمزارزها را از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنند. اما همان‌طور که در انجام خرید و فروش کالاها لازم است تا افراد در قیمت‌های مناسبی برای کسب سود اقدام به خرید فروش کنند، برای کسب سود از بازار کریپتو نیز افراد می‌بایست برای انجام معاملات از دانش و تجربه کافی برخوردار باشند.

توجه به این‌نکته ضروری است که کسب سود از انجام ترید ارز دیجیتال یکی از پر ریسک‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد از رمزارزها محسوب می‌شود و در صورتی که افراد بدون دانش و تجربه کافی نسبت به انجام این کار اقدام کنند ممکن است ضررهای زیادی را متحمل شوند. در ادامه این مطلب نحوه کسب درآمد از ترید ارزهای دیجیتال را به‌صورت گام به گام شرح می‌دهیم.

آموزش کسب درآمد از ترید ارزهای دیجیتال

برای کسب درآمد از طریق ترید ارزهای دیجیتال در ابتدا نیاز دارید تا همانند استراتژی هولد در رمزارزها، خصوصیات بازار کریپتو را بشناسید و با عوامل تاثیرگذار بر این بازار آشنا شوید. بنابراین نیاز دارید تا عوامل بنیادی تاثیرگذار بر روی پروژه‌های رمزارزی را شناسایی کنید تا بتوانید با تحلیل درست آن‌ها پیش‌بینی بهتری از آینده قیمت ارزهای دیجیتال به‌دست آورید.

در مرحله بعدی باید با نمودار قیمت و تحلیل آن با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال آشنا شوید. برای این‌منظور نیاز است تا علاوه بر کسب مهارت کافی در کندل‌شناسی، مفاهیم پرایس اکشن و الگوهای مهم قیمتی را یاد بگیرید. در نهایت می‌توانید برای شروع ترید رمزارزها در صرافی‌های ارز دیجیتال ثبت‌نام کنید و معاملات خود را شروع کنید. در ادامه این مطلب هر کدام از مراحلی که برای شروع انجام معاملات در بازار کریپتو نیاز دارید را با جزئیات شرح می‌دهیم.

تحلیل بازار کریپتو

برای ترید ارزهای دیجیتال می‌بایست نحوه تحلیل قیمت در این بازار را فرا بگیرید. برای این منظور می‌توانید علاوه بر بررسی عوامل بنیادی تأثیرگذار بر روندهای قیمت ارزهای دیجیتال با تحلیل تکنیکال و ابزارهای مربوطه برای انجام ترید در بازار کریپتو آشنا شوید و به‌مرور مهارت خود را در پیش‌بینی و تحلیل قیمت رمزارزها بالا ببرید. بعد از فراگیری تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌‌های معاملاتی صرافی‌های ارز دیجیتال معاملات خود را در این بازار شروع کنید.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

اولین گام برای ترید ارزهای دیجیتال انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر برای ورود به معاملات است. برای این‌منظور تریدرها باید تحقیقاتی کافی را درباره اعتبار این صرافی‌ها انجام دهند و صرافی‌هایی را انتخاب کنند که علاوه بر ارائه پشتیبانی‌های لازم، حجم معاملاتی بالایی داشته باشد. صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی معاملاتی هستند که در ازای انجام معاملات کارمزد دریافت می‌کنند. بنابراین تریدرها برای انتخاب صرافی‌ها باید به میزان کارمزد آن‌ها نیز توجه کنند.

ثبت‌نام و احراز هویت

پس از انتخاب صرافی معتبر ارزدیجیتال در مرحله بعدی باید مراحل ثبت نام و احراز هویت را در صرافی مربوطه انجام دهید. با توجه به صرافی انتخابی و میزان ارز دیجیتالی که قصد خرید یا ترید دارید، می‌بایست مراحل ثبت نام و احراز هویت را تکمیل کنید. در برخی از صرافی‌ها برای سرمایه‌گذاری و انجام معاملات با مبالغ کم نیازی به احراز هویت نیست. در این‌صورت کاربران می‌توانند با یک آدرس ایمیل و رمز‌عبور در این صرافی‌ها ثبت نام کنند. در غیر این‌صورت صرافی‌ها برای احراز هویت معمولا مدارکی از قبیل تصویر کارت شناسایی و عکس پرسنلی را از کاربر می‌خواهند.

مردی در حال ترید ارز دیجیتال و کسب درآمد از ارز دیجیتال

خرید رمزارز و شروع معاملات

پس از ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید تا مقداری ارز دیجیتال را برای انجام معاملات خریداری کنید. برای این‌منظور می‌توانید همانند انجام خرید اینترنتی مبلغ موردنظر را به کیف پول صرافی انتقال دهید. پس از انتقال وجه لازم برای خرید ارز دیجیتال می‌توانید با استفاده از انواع سفارش‌های موجود در صرافی همانند لیمیت و استاپ لیمیت، خرید خود را در قیمت موردنظر انجام دهید. برای تیک پروفیت و کسب سود نیز می‌توانید سفارش خود را در تارگت قیمتی تعیین شده قرار دهید. انواع روش‌های ترید برای ارز دیجیتال وجود دارد که از هر کدام می‌توان برای کسب درآمد از رمزارزها استفاده کرد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

کسب درآمد از سوئینگ تریدینگ ارز دیجیتال

«سوئینگ تریدینگ» (Swing Trading) یکی از روش‌های ترید ارز دیجیتال است که در آن تریدرها از نوسانات کوتاه و میان‌مدت در ارزهای دیجیتال برای کسب سود استفاده می‌کنند. بازار ارزهای دیجیتال همواره در حال نوسان است. نوسانات زیاد بازار کریپتو فرصت مناسبی را برای تریدرهای بازار کریپتو فراهم می‌کند. در سوئینگ تریدینگ معامله‌گر ممکن است پوزیشن معاملاتی خود را از چند روز تا چند هفته باز نگه دارد. تحلیل در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر در این روش از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین تریدرها در کنار توجه به روندهای بلندمدت‌تر ماهانه و سالانه بازار، در این روش بر روی روندهای کوتاه‌مدت‌تری همانند روزانه و هفتگی برای تیک پروفیت حساب می‌کنند.

کسب در آمد از ترید روزانه ارز دیجیتال

«ترید روزانه» (Day Trading) یکی از روش‌های ترید ارز دیجیتال است که در آن معامله‌گرها از موقعیت‌های معاملاتی پیش‌آمده در طول روز برای کسب سود استفاده می‌کنند. در این استراتژی معاملاتی تریدرها ممکن است در طول روز پوزیشن‌های معاملاتی متعددی را باز کنند ولی انجام معاملات خود را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در همان روز نتیجه تمامی پوزیشن‌های معاملاتی مشخص شود.

هدف اصلی در ترید روزانه کسب سود از نوسانات کوچک بازار است. همانند دیگر روش‌های موجود در ترید رمزارزها برای به‌دست آوردن نتیجه مطلوب در ترید روزانه معامله‌گر می‌بایست علاوه بر استفاده از سیستم معاملاتی بهینه، بتواند از تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال به‌صورت مطلوبی استفاده کند.

افرادی که از ترید روزانه برای کسب درآمد از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، تمرکز بیشتری بر روی تحلیل تکنیکال دارند. توجه به نمودار قیمت و تحلیل پرایس اکشن در کنار توجه به الگوهای قیمتی که کندل‌ها در نمودار شکل می‌دهند، تریدرها را در پیش‌بینی قیمت کمک می‌کند. علاوه بر این برای به‌دست آوردن تأیید بیشتر، این افراد سعی می‌کنند از ابزارهای موجود در تحلیل تکنیکال همانند انواع اندیکاتورها و اسیلاتورها برای پیش‌بینی بهتر قیمت استفاده کنند.

کسب درآمد از اسکالپینگ ارز دیجیتال

نوع دیگری از ترید وجود دارد که به آن «اسکالپینگ» (Scalping) می‌گویند و در آن تریدرها از نوسانات بسیار کوچک در بازارهای مالی برای کسب سود استفاده می‌کنند. در این روش تریدرها با استفاده از استراتژی‌های مدیریت ریسک و سرمایه و انتخاب نسبت ریسک به ریوارد بهینه سعی می‌کنند با انجام معاملات سریع، در مجموع برآیند مثبتی داشته باشند.

سکه خندان ارز دیجیتال

در اسکالپینگ تریدر ممکن است معاملاتی را در بازه‌های زمانی کوتاه انجام دهد. با توجه به این‌که اسکالپینگ در بازه‌های زمانی کوتاهی انجام می‌شود، معاملات نسبت به روش‌های دیگر ترید دارای سود کمتری است. اما با توجه به این‌که اسکالپر تعداد معاملات بیشتری را انجام می‌دهد، بنابراین می‌تواند از موقعیت‌های معاملاتی بیشتری استفاده کند. البته توجه به این نکته ضروری است که با توجه به این‌که بازه‌های انتخابی برای اسکالپینگ کوتاه است. بنابراین پیش‌بینی رفتار قیمت دشوارتر است و انجام معاملات ریسک بیشتری دارد.

۳. کسب درآمد از استیک ارز دیجیتال

«استیکینگ» (Staking) ارز دیجیتال از دیگر روش‌های کسب سود از رمزارزها است. در این حالت همانند شخصی که برای کسب سود، سرمایه خود را در بانک سپرده‌گذاری می‌کند، در حوزه ارزهای دیجیتال این امکان وجود دارد تا افراد با سپرده‌گذاری رمزارزها در پلتفرم‌های استیکینگ کسب سود کنند. برای این‌منظور پلتفرم‌هایی وجود دارند که این امکان را به کاربر می‌دهند تا بتوانند با استیک ارزهای دیجیتال از این راه درآمد داشته باشند.

استیکینگ در صرافی‌های متمرکز

برخی از صرافی‌های رمزارزی امکان استیکینگ را برای تعداد معینی از رمزارزها ایجاد کرده‌اند. نحوه کار به این صورت است که تریدرها علاوه بر استفاده از پلتفرم معاملاتی صرافی مربوطه می‌توانند برای کسب درآمد از رمزارزهای خود که در کیف پول صرافی قرار دارد، آن‌ها را استیک کنند. در این‌صورت با توجه به بازه زمانی و مقدار و نوع رمزارز استیک شده، صرافی درصدی را به‌عنوان سود به کاربران می‌دهد.

استیکینگ در صرافی‌های غیرمتمرکز

کاربران می‌توانند توکن‌های خود را در صرافی‌های غیرمتمرکز نیز استیک کنند. صرافی‌های غیرمتمرکز پلتفرم‌هایی هستند که از «قرارداد هوشمند» (Smart Contract) در بستر بلاک چین برای تبادل توکن‌های کاربران استفاده می‌کنند. این صرافی‌ها با استفاده از «استخرهای نقدینگی» (Liquidity Pool) این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا بتوانند بدون نظارت نهادی واسط نسبت به تبادل توکن‌های موردنظر اقدام کنند. این پلتفرم‌ها معمولا دارای قسمتی به‌نام استیکینگ هستند که با مراجعه به آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در آن سپرده‌گذاری کنند.

انواع تحلیل برای کسب درآمد از ارز دیجیتال

تحلیل ارزهای دیجیتال می‌تواند منبعی مناسب برای کسب درآمد از رمزارزها باشد. امروزه شرکت‌های سرمایه‌گذاری متنوعی وجود دارند که به‌دنبال افرادی هستند که قادر به انجام تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال مربوط به ارزهای دیجیتال هستند. بنابراین افرادی که توانایی انجام تحلیل‌های موردنیاز برای پیش‌بینی قیمت در بازار کریپتو را دارند، می‌توانند از این راه کسب درآمد کنند. در ادامه دو نوع متداول از تحلیل‌های موجود برای ارزهای دیجیتال را شرح می‌دهیم.

۴. کسب درآمد از تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال

در تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال به موضوعاتی توجه می‌شود که ارزش ذاتی یا واقعی پروژه‌های رمزارزی را تعیین می‌کند. قیمتی که رمزارز مربوطه در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود ممکن است بیشتر یا کمتر از ارزش ذاتی یا واقعی آن باشد. بنابراین تحلیل بنیادی به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا بتواند در قیمت‌های مناسبی رمزارز مربوطه را خریداری کند. برخی از مواردی که در تحلیل بنیادی بررسی می‌شوند را در ادامه این مطلب شرح می‌دهیم.

سکه خندان ارز دیجیتال

بررسی وایت پیپر پروژه

مطالعه و بررسی «سپیدنامه» (White Paper) به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با اهداف و ویژگی‌های پروژه رمزارزی آشنا شوند. افراد می‌توانند جزئیات زیادی از پروژه موردنظر را در سپیدنامه مربوطه مطالعه کنند. جزئیاتی مربوطه به تکنولوژی به‌کار رفته در پروژه، اهداف پروژه نحوه کارکرد پروژه و بسیاری دیگر از خصوصیات مربوطه را می‌توان از وایت پیپر استخراج کرد.

تیم پروژه رمزارزی

هر اندازه تیم پروژه ارز دیجیتال از اعتبار و دانش بالاتری برخوردار باشد، احتمال پیشرفت پروژه و درنهایت افزایش قیمت توکن مربوطه بیشتر می‌شود. برای این‌که بتوانید درباره تیم پروژه‌های رمزارزی تحقیق کنید می‌توانید از وب‌سایت این پروژه‌ها این افراد را شناسایی کنید. سپس می‌توانید سابقه تحقیقاتی و کاری این افراد را از لینکدین یا شبکه‌های اجتماعی دیگر تحقیق کنید.

اهداف پروژه رمزارزی

اهداف پروژه رمزارزی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در تحلیل بنیادی مورد توجه قرار می‌گیرد. اهداف پروژه رمزارزی به این موضوع اشاره می‌کند که پروژه ارز دیجیتال برای چه هدفی ایجاد شده است و چه نیازی را برطرف می‌کند. برای مثال بیت کوین با هدف انجام پرداخت‌های همتا به همتا بدون نیاز به نهادی واسط ایجاد شده است.

این موضوع می‌تواند تصویر بهتری از آینده ارز دیجیتال موردنظر برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند. از طرفی دیگر در صورتی که اهداف پروژه دست نایافتنی و دور از ذهن باشند، ممکن است مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار نگیرد. این موضوع به این دلیل است که اهداف غیرعملی در واقع هیچ کاربرد مفیدی را برای توکن مربوطه تعریف نمی‌کند و در نتیجه نمی‌‌تواند نیازی را برطرف کند. بنابراین اهداف پروژه‌های ارز دیجیتال باید عملی و کاربردی باشند تا بتوانند نیازی را از جامعه رمزارزی برطرف کنند.

سرمایه‌گذاران پروژه رمزارزی

مورد دیگری که در تحلیل بنیادی پروژه‌های ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد، سرمایه‌گذاران پروژه مربوطه است. هراندازه سرمایه‌گذاران پروژه‌های ارز دیجیتال اعتبار بیشتری داشته باشند و مقدار بیشتری از دارایی‌های خود را در پروژه مربوطه سرمایه‌گذاری کنند، این موضوع برای پروژه موردنظر بهتر است.

این موضوع را از دو دیدگاه می‌توان بررسی کرد. در دیدگاه اول می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این سرمایه‌گذاران پس از انجام تحقیقات کافی به این نتیجه رسیده‌اند که پروژه مربوطه ارزش سرمایه‌گذاری را دارد و با توجه به توانایی‌های تکنولوژیکی و تیم قوی آن احتمال رشد بیشتری دارد.

در دیدگاه بعدی می‌توان به این نتیجه رسید که با توجه به حمایت سرمایه‌گذاران معتبر از پروژه رمزارزی این پروژه می‌تواند، سرمایه‌های دریافتی را برای گسترش فعالیت‌های موردنظر و رسیدن به اهداف خود استفاده کند. که این موضوع نیز می‌تواند باعث رشد بیشتر پروژه رمزارزی شود.

حراج ارز دیجیتال

بررسی تکنولوژی پروژه رمزارزی

از دیگر مواردی که در تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال به آن توجه می‌شود، تکنولوژی به‌کار رفته در آن است. ارزهای دیجیتال نوعی جدید از تکنولوژی هستند که برای ارتقای سرویس‌های مالی و حل مشکلات آن‌ها ایجاد شده‌اند. ارزهای دیجیتال بر بسترهای بلاک‌چینی توسعه یافته‌اند.

این بسترها از انواع گوناگونی تشکیل شده‌اند و در هرکدام ممکن است از نوآوری‌های خاصی استفاده شده باشد. بنابراین اطلاع از نحوه کارکرد هر کدام از این تکنولوژی‌ها و نحوه حل مشکلات توسط آن‌ها به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بتوانند درک بهتری از پتانسیل رشد این رمزارزها به‌دست آورند.

یکی از نقاط قوت در پروژه‌های ارز دیجیتال توانایی توضیح تکنولوژی‌های به‌کار رفته با زبانی ساده برای کاربران است. این موضوع باعث می‌شود تا کاربران بتوانند درک بهتری از نحوه کارکرد و قابلیت‌های ارز دیجیتال موردنظر پیدا کنند.

بررسی نقشه راه پروژه ارز دیجیتال

«نقشه‌ راه» (Road Map) پروژه‌های رمزارزی مسیر و رویدادهای آینده پروژه مربوطه را نشان می‌دهد. برای این‌که پروژه‌های ارز دیجیتال بتوانند به مقاصد تعیین شده خود دست پیدا کنند نیاز دارند تا مراحلی را به‌صورت گام به گام طی کنند. این مراحل در ارتقای آن‌ها به سمت اهداف تعیین شده معمولا به‌صورت نقشه‌ای گرافیکی نشان داده می‌شود.

این نقشه باید به‌صورتی واضح رویدادها و اهداف دست‌یافتنی را در تاریخ‌هایی معین نشان دهد. بنابراین افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال موردنظر را دارند می‌توانند با درنظر گرفتن نقشه راه پروژه تصمیم‌های بهتری بگیرند.

بررسی توکنومیک ارز دیجیتال چیست؟

«توکنومیک» (Tokenomics) ارز دیجیتال تمامی مواردی که مربوط به مقدار و نحوه عرضه، توزیع توکن و عرضه کل می‌شود را برای ارز دیجیتال موردنظر بررسی می‌کند. به عبارت دیگر توکنومیک از دو کلمه توکن و اقتصاد تشکیل شده است و مواردی که با ایجاد تغییر در میزان عرضه و تقاضا، مسائل مربوط به اقتصاد توکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد را در توکن مربوطه بررسی می‌کند. در ادامه به سه مورد از مهم‌ترین اطلاعات مربوط به توکنومیک اشاره می‌کنیم که قبل از هر سرمایه‌گذاری باید به آن‌ها توجه کرد.

  • عرضه در گردش: «عرضه در گردش» (Circulating Supply) مقداری از ارز دیجیتال موردنظر است که در بازار وجود دارد. بنابراین قیمت حال‌حاضر ارز دیجیتال مربوطه در بازار بر مبنای عرضه در گردش آن تعیین می‌شود.
  • عرضه کل: «عرضه کل» (Total Supply) از دیگر مقادیر مهم در توکنومیک رمزارزها محسوب می‌شود و به مقدار کل توکن‌ها برای رمزارز مربوطه بعد از آزادسازی و توزیع همه آن‌ها اشاره می‌کند.
  • حداکثر عرضه: «حداکثر عرضه» (Maximum Supply) به حداکثر مقدار توکنی که می‌تواند استخراج یا تولید شود، در شبکه بلاک چین مربوطه اشاره می‌کند. بسیاری از ارزهای دیجیتال این قابلیت را دارند که توسط کاربران استخراج شوند، حداکثر عرضه، حداکثر مقداری که توکن موردنظر می‌تواند استخراج شود را به کاربران نشان می‌دهد.

علاوه بر موارد فوق که عرضه توکن را بررسی می‌کنند، برخی از موارد که میزان توزیع توکن را مشخص می‌کنند نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. توزیع مناسب و یکنواخت توکن در طول زمان موضوعی است که سرمایه‌گذاران باید دقت ویژه‌ای به آن داشته باشند. برای مثال برخی از پروژه‌ها در ابتدا عرضه محدودی در بازار دارند ولی با گذر زمان میزان عرضه به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود تا با توجه به عرضه بیش از اندازه توکن‌ها در بازار، قیمت رمزارز مربوطه به شدت کاهش پیدا کند.

۵. کسب درآمد از تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از رمزارزها است. افرادی که توانایی و مهارت بالایی در کار با ابزارهای موجود در تحلیل تکنیکال دارند و می‌توانند به‌طور قابل قبولی قیمت ارزهای دیجیتال را با استفاده از تحلیل‌ تکنیکال پیش‌بینی کنند، می‌توانند علاوه بر استفاده از این مهارت در ترید، به‌عنوان مشاور و تحلیل‌گر در شرکت‌های سرمایه‌گذاری و رمزارزی فعالیت کنند. تحلیل تکنیکال نوعی از تحلیل در بازار است که در آن تنها به نمودار و پیشینه قیمت توجه می‌کنند. در ادامه برخی از موارد مهم در تحلیل تکنیکال را شرح می‌دهیم.

پسری در حال ترید ارز دیجیتال

پیدا کردن روند اصلی بازار

اولین گام برای انجام تحلیل تکنیکال پیدا کردن روند اصلی بازار است. به عبارت دیگر اولین موردی که تریدرها می‌خواهند بدانند این است که قیمت‌ها در روندی صعودی است یا در روندی نزولی قرار دارد. برای این‌کار در ابتدا تریدرها نمودار قیمت را در تایم فریم‌های بلندمدت‌تر بررسی می‌کنند. بررسی نمودار در تایم فریم‌های بلندمدت‌تر این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند روند اصلی بازار را شناسایی کنند و پوزیشن‌های معاملاتی خود را بر اساس آن انجام دهند.

انتخاب تایم‌فریم مناسب

انتخاب تایم‌فریم در نمودار قیمت این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند نوسانات قیمت در بازار را در بازه‌های زمانی دلخواه بررسی کنند. در تایم‌فریم‌های بزرگتر روندهای اصلی‌تر و نواحی حمایت و مقاومتی معتبرتری را می‌توان شناسایی کرد. بنابراین تریدرها برای این‌که بتوانند ترید بهتری انجام دهند، در ابتدا سعی می‌کنند با توجه به استراتژی معاملاتی خود نمودار قیمت را در تایم‌فریم‌های بالاتر بررسی کنند تا بتوانند نمایی از روندها و نواحی عرضه و تقاضایی اصلی در نمودار قیمت به‌دست آورند. سپس با مشخص کردن روندهای اصلی سعی می‌کنند در تایم‌فریم‌های پایین‌تر و هم‌جهت با روند اصلی قیمت در بازار به دنبال موقعیت های مناسب برای ورود به معامله باشند.

محدوده‌های حمایتی و مقاومتی

یکی از موارد مهمی که در تحلیل تکنیکال بررسی می‌شود، پیدا کردن محدوده‌های حمایتی و مقاومتی است. محدوده‌های حمایتی و مقاومتی نواحی قیمتی هستند که قیمت در برخورد به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد. این واکنش در برخی از مواقع می‌تواند باعث تغییر جهت حرکت قیمت شود و در موارد دیگر باعث ایجاد وقفه در روند قیمت می‌شود. پیدا کردن این نواحی برای تریدر از اهمیت بالایی برخوردار است.

محدوده مقاومتی چیست؟

محدوده مقاومتی به ناحیه‌ای از قیمت در روند صعودی اشاره می‌کند که در بالاتر از قیمت فعلی بازار قرار دارد. در این ناحیه تریدرها انتظار دارند فشار فروش بیشتر از فشار خرید باشد. بنابراین این احتمال وجود دارد که قیمت در برخورد به این‌ ناحیه دچار وقفه شود یا برگشت روند روی دهد.

در روندهای صعودی هنگامی که قیمت به محدوده مقاومتی می‌رسد ممکن است برای مدتی در جا بزند و پس از مدتی با افزایش میزان تقاضا به حرکت صعودی خود ادامه دهد. در حالتی که این ناحیه مقاومتی برای تایم‌فریم‌های بالاتری باشد از اعتبار بیشتری برخوردار است و ممکن است باعث تغییر روند اصلی در نمودار قیمت شود.

محدوده حمایتی چیست؟

محدوده‌های حمایتی در روندهای نزولی نواحی قیمتی هستند که پایین‌تر از قیمت فعلی بازار هستند. در این نواحی احتمال فشار خرید بیشتری پیش‌بینی می‌شود. این فشار خرید ممکن است باعث شود قیمت در روند نزولی خود با وقفه‌ای همراه شود. در صورتی که حمایت مربوط به تایم‌فریم‌های بالاتری باشد، در این‌صورت از اعتبار بیشتری برخوردار است و ممکن است باعث تغییر جهت حرکت روند شود.

۶. کسب در آمد از استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج رمزارزها یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است. ماینینگ فرآیندی است که در آن تراکنش‌ها توسط نودهای شبکه پردازش و تأیید می‌شوند و در بلاک‌ها ذخیره می‌شوند. برای کسب درآمد از طریق استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به سخت‌افزاری متناسب با شبکه بلاک‌چین موردنظر داریم.

برای مثال برای استخراج بیت کوین ماینرها مجبور هستند که عملیات رمزنگاری و تولید هش را برای رسیدن به هش هدف که از طرف شبکه تعیین می‌شود، با استفاده از امکانات پردازشی خود ادامه دهند. شبکه بیت کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. ماینرهای بیت کوین برای پیدا کردن هش موردنظر با ماینرهای دیگر در شبکه بیت کوین رقابت می‌کنند که این موضوع نیاز به استفاده از منابع پردازشی و صرف انرژی زیادی دارد.

مردی در حال استخراج ارز دیجیتال

در پروژه‌های دیگر نیز با توجه به الگوریتم‌ اجماع و پروتکل‌های مربوط برای استخراج ارز دیجیتال مربوطه نیاز به سخت‌افزار، نرم‌افزار و صرف انرژی متناسب با آن شبکه است. بنابراین برای کسب درآمد از طریق استخراج ارزهای دیجیتال به صرف هزینه و داشتن مهارت و دانش کافی در فرآیند استخراج رمزارز مربوطه نیاز داریم.

۷. کسب درآمد از ارز دیجیتال با تولید توکن‌های غیرمثلی

از دیگر روش‌هایی که برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، فعالیت در حوزه «توکن‌های غیرمثلی» (NFTs) است. توکن‌های غیرمثلی دارایی‌هایی دیجیتال هستند که همانند بیت کوین و اتریوم در بستر بلاک چین ذخیره می‌شوند. اما فرقی که توکن‌های غیرمثلی با دیگر توکن‌های مثلی همانند بیت کوین دارند این است که آن‌ها را نمی‌توان با هم تعویض کرد.

هر توکن غیرمثلی منحصربه‌فرد است و نشان‌دهنده مالکیت دارنده آن است. این موضوع باعث می‌شود تا از توکن‌های غیرمثلی در حوزه‌های مختلفی همانند موسیقی، بازی و دیگر زمینه‌هایی که مالکیت شخصی توکن در آن‌ها اهمیت دارد، توسط کاربران استفاده شود.

هدف از تولید توکن غیرمثلی چیست؟

ممکن است این سوال مطرح شود که هدف از تولید توکن غیرمثلی چیست و این توکن‌ها چه فرقی با تصاویر ذخیره شده در حافظه کامپیوترهای شخصی دارند. در جواب این سوال می‌توان پاسخ داد که با تولید NFT، این توکن‌ها در بستر بلاک چین ذخیره می‌شوند که در این‌صورت می‌توان اعتبار و مالکیت آن‌ها را در بلاک‌چین بررسی کرد. با توجه به این‌که اطلاعات ثبت شده در بستر بلاک چین غیرقابل‌تغییر هستند، بنابراین اطلاعات توکن‌های غیرمثلی نیز در بلاک چین به‌صورت غیرقابل‌تغییر ثبت می‌شوند.

کسب درآمد هنرمندان از توکن‌های غیرمثلی

توکن‌های غیرمثلی این امکان را به هنرمندان می‌دهند تا بتوانند آثار خود را به‌ این توکن‌ها تبدیل کنند و آنها را بدون واسطه در بازارهای مربوطه بفروشند. برای مثال عکاسی را درنظر بگیرید که عکسی را به توکن غیرمثلی تبدیل می‌کند. در این صورت این عکاس می‌تواند عکس مربوطه را در بستر بلاک‌چین با مالکیت خود ثبت کند.

این هنرمند می‌تواند عکس مربوطه را در قالب توکن غیرمثلی در بازارهای مربوطه بفروشد و از این طریق کسب درآمد کند. هنرمندانی که در زمینه موسیقی فعالیت دارند نیز می‌توانند آثار هنری خود را به‌صورت توکن غیرمثلی در بازارهای مربوطه ارائه کنند. از مزیت‌های مهمی که کسب درآمد از طریق ساخت توکن‌های غیرمثلی دارد این است که هنرمندان می‌توانند مشتریانی را به‌طور مستقیم برای آثار هنری خود پیدا کنند و از پرداخت درصدی از فروش به واسط بی‌نیاز می‌شوند.

آدمک مناسب برای توکن غیرمثلی

کسب درآمد از ارز دیجیتال با تولید آثار کلکسیونی

استفاده از NFT برای کسب درآمد تنها به استفاده هنرمندان از توکن‌های غیرمثلی ختم نمی‌شود. همه علاقه‌مندان می‌توانند با تولید NFT از اشیای کلکسیونی یا پروژه‌های گوناگون آن‌ها را در بستر بلاک چین با مالکیت خود ثبت کنند. سپس می‌توانند این آثار کلکسیونی را به افراد علاقه‌مند بفروشند. بنابراین همان‌طور که برخی از افراد علاقه‌مند به جمع‌آوری اشیای نایاب در دنیای واقعی هستند، در دنیای مجازی نیز این افراد می‌توانند با جمع‌آوری برخی از توکن‌های غیرمثلی علایق خود را دنبال کنند.

مراحل تولید توکن غیرمثلی

برای تولید توکن غیرمثلی نیاز دارید تا مراحلی را انجام دهید. برای آشنایی با مراحل ساخت NFT در ادامه نحوه ساخت NFT در پلتفرم OpenSea «+» را شرح می‌دهیم.

راه‌اندازی کیف پول ارز دیجیتال

برای این‌که بتوانید در پلتفرم‌های مربوط به ساخت و فروش NFT فعالیت کنید در گام نخست نیاز دارید تا کیف پولی ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کنید. با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید توکن‌های غیرمثلی و سایر ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری کنید.

نحوه ساخت NFT

پس از ورود به وب‌سایت OpenSea از گوشه سمت راست بر روی آیکون پروفایل کلیک کنید و از پنجره‌ای که همانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید گزینه Create را انتخاب کنید.

توکن‌های غیرمثلی

در این حالت درصورتی که کیف پول رمزارزی خود را به پلتفرم متصل نکرده باشید، پیغامی نمایش داده می‌شود و از شما می‌خواهد که کیف پول ارز دیجیتال خود را به پلتفرم وصل کنید. بعد از انجام این مراحل به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن می‌توانید فایل NFT خود را آپلود کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید علاقه‌مندان به تولید توکن‌های غیرمثلی می‌توانند انواع فایل‌های تصویری، ویدئویی و صوتی خود را به NFT تبدیل کنند. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در این قسمت نامی برای NFT انتخاب می‌کنید و می‌توانید در قسمت description این صفحه توضیحاتی مربوط به توکن غیرمثلی بنویسید که در تصویر زیر آنها را در داخل مستطیل نشان داده‌ایم.

کسب درآمد از توکن‌های غیرمثلی

در گام بعدی می‌توانید توکن غیرمثلی خود را به مجموعه‌ موردنظر خود اضافه کنید و برخی دیگر از خصوصیات را به توکن غیرمثلی خود اضافه کنید. در تصویر زیر از منوی باز شونده‌ای که با مستطیل قرمز رنگ نشان داده شده است می‌توانید مجموعه موردنظر خود را انتخاب کنید. بلاک چین اتریوم به‌عنوان بلاک چین پیش‌فرض در این پلتفرم درنظر گرفته می‌شود اما کاربران می‌توانند بلاک چین «پالیگان» (Polygon) را نیز برای تولید توکن‌های غیرمثلی انتخاب کنند. پس از انجام این تنظیمات با کلیک بر روی Create توکن غیرمثلی ساخته می‌شود.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

۸. کسب درآمد از ارز دیجیتال با خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی

از دیگر روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی است. نکته مهمی که در ابتدا باید به‌ آن توجه کنید نوسانات شدید قیمت در توکن‌های غیرمثلی است. افرادی که قصد خرید NFT ها را دارند نیاز دارند تا همانند افرادی که اشیای کلکسیونی را خرید و فروش می‌کنند، بتوانند بر روی آن‌ها قیمت‌گذاری کنند.

البته این افراد هراندازه هم در این کار تبحر داشته باشند، ممکن است نتوانند خریداری برای NFT پیدا کنند و مجبور شوند آن را با قیمت‌هایی کمتر بفروشند. بنابراین یکی از پرریسک‌ترین راه‌های کسب درآمد در این حوزه مربوط به خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی است.

لازم به یادآوری است کسب در آمد از طریق تولید NFT از آثار هنری و فروش آن‌ها بدون ریسک است و تولیدکننده آثار هنری تنها مبلغی را بابت کامزد شبکه برای ثبت اطلاعات NFT در بلاک‌چین پرداخت می‌کند. اما در خرید و فروش NFT از بازارهای مربوطه شخص NFT موردنظر را به این‌منظور خریداری می‌کند تا بتواند آن را با قیمت‌هایی بیشتر برای کسب سود بفروشد که این کار ریسک بیشتری دارد.

نصب کیف پول ارز دیجیتال

اولین گام برای خرید NFT آماده‌سازی کیف پول رمزارزی است تا بتوانید NFT و ارزهای دیجیتال خود را در آن قرار دهید. بعد از انجام این کار با توجه به توکنی که فروشنده NFT برای فروش توکن غیرمثلی از شما قبول می‌کند، نیاز دارید تا ارز دیجیتال موردنظر را به میزان قیمت NFT مربوطه در کیف پول خود آماده داشته باشید. برای این‌کار می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال، رمزارز موردنظر را خریداری کنید و آن را به کیف پول خود منتقل کنید. برای مثال درصورتی‌که فروشنده، NFT موردنظر را با اتریوم معامله می‌کند، نیاز دارید تا اتریوم موردنیاز برای خرید را در کیف پول خود فراهم کنید.

بازارهایی برای خرید و فروش NFT

برای خرید NFT می‌بایست به پلتفرم‌های مخصوص خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی مراجعه کنید. در این بازارها می‌توانید NFT های گوناگونی را مشاهده کنید که پس از اتصال کیف پول ارز دیجیتال به پلتفرم مربوطه می‌توانید خرید خود را انجام دهید. برای مثال پلتفرم Opensea یکی از این پلتفرم‌ها است که کاربران می‌توانند برای خرید توکن‌های غیرمثلی به آن مراجعه کنند. این پلتفرم‌ها این امکان را به کاربران می‌دهند تا بتوانند توکن‌های غیرمثلی خود را نیز در این پلتفرم تولید کنند و برای فروش به خریداران عرضه کنند.

۹. کسب درآمد رمزارزی با بازی‌های کامپیوتری

برخی از بازی‌های کامپیوتری با استفاده از بسترهای غیرمتمرکز این امکان را به کاربران می‌دهند تا بتوانند از این بازی‌ها درآمدزایی داشته باشند. کسب درآمدی که از این بازی‌های کامپیوتری انجام می‌شود می‌تواند به دو صورت زیر باشد.

  • دریافت رمزارزهای بومی متعلق به بازی
  • دریافت توکن‌های غیرمثلی به‌عنوان آیتم‌های بازی

دریافت رمزارزهای بومی متعلق به بازی

برخی از بازی‌های کامپیوتری همانند «اکسی اینفینیتی» (Axie Infinity) این امکان را دارند تا به کاربران خود بابت بازی توکن‌های SLP و AXS بدهند. کاربران بعد از دریافت این توکن‌ها می‌توانند آن‌ها را به توکن‌های ارزشمندتری همانند اتریوم تبدیل کنند.

توکن غیرمثلی در بازی

دریافت توکن‌های غیرمثلی به‌عنوان آیتم‌های بازی

حضور و استفاده از توکن‌های غیرمثلی در بازی‌های کامپیوتری باعث می‌شود تا کاربران بتوانند از این بازی‌ها کسب سود کنند. در واقع می‌توان گفت یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بازی‌های کامپیوتری هستند. در این بازی‌ها کاربر ممکن است با توجه به کسب مهارت در بازی مربوطه بتواند برخی از آیتم‌های استفاده شده در بازی را کسب کند.

این آیتم‌ها می‌توانند لباس بازیکن، مدال، سپر یا دیگر آیتم‌هایی باشند که در بازی مربوطه استفاده می‌شود. این آیتم‌ها در واقع به‌صورت توکن‌های غیرمثلی در بازی حضور دارند. بنابراین مالکیت دارنده آن آیتم در بستر بلاک چین ذخیره می‌شود و دارنده آن می‌تواند آن آیتم را در بازارهای مربوطه به دیگر بازیکنان بفروشد.

استفاده از توکن‌های غیرمثلی در بازی‌های متعدد و با موضوعات گوناگون کاربرد دارد. برای مثال در یک بازی توکن غیرمثلی می‌تواند به‌صورت زمینی باشد که افراد می‌توانند آن را خریداری کنند. سپس بر روی آن ساخت و ساز انجام دهند و به ارزش آن زمین اضافه کنند. سپس آن را در بازار مربوطه بفروشند. بنابراین استفاده از توکن‌های غیرمثلی در بازی‌ها این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند از بازی‌های کامپیوتری کسب درآمد کنند.

عناصر اصلی تشکیل‌دهنده بازی‌های بلاک چینی

بازی‌هایی که از بسترهای بلاک چینی برای ارائه خدمات به کاربران استفاده می‌کنند، این امکان را به کاربران می‌دهند تا بتوانند از قابلیت‌های توکن‌ها غیرمثلی در این بازی‌ها برای کسب درآمد استفاده کنند. بخش‌های تشکیل‌دهنده این بازی‌ها را در ادامه شرح می‌دهیم.

سیستم پاداش‌دهی واقعی به کاربران

وجود سیستم پاداش‌دهی واقعی در بازی‌های کامپیوتری که بتوان آن را در دنیای واقعی به پول تبدیل کرد، از اهیمت زیادی برای کاربران برخودار است. این قبیل بازی‌ها با ایجاد سیستم‌های پاداش‌دهی می‌توانند از محبوبیت بیشتری بین کاربران برخوردار شوند و طرفداران بیشتری را جذب کنند.

در برخی از پلتفرم‌های مربوط به این بازی‌ها، پاداش‌های دریافتی تنها در قالب توکن‌های غیرمثلی قابل فروش به کاربران دیگر است. اما در برخی از پلتفرم‌ها همانند پلتفرم اکسی اینفینیتی، به کاربران علاوه بر آیتم‌های موردنظر در بازی، توکن‌های بومی پلتفرم نیز داده می‌شود.

استفاده از تکنولوژی بلاک چین

مزیت قابل توجهی که این بازی‌ها دارند امکان خلق و تعویض دارایی‌های دیجیتال است. این امکان از طریق استفاده از بسترهای بلاک چینی ایجاد شده است. به کارگیری از بسترهای بلاک‌چینی باعث می‌شود تا کاربران از مزایای این بسترهای غیرمتمرکز از قبیل امنیت و شفافیت در تراکنش‌ها بهره‌مند شوند و بتوانند مالکیت دارایی‌های دیجیتال خود را در بستر بلاک چین ثبت کنند.

استیکینگ

اتصال به کیف پول‌های ارز دیجیتال

برای این‌که کاربران بتوانند در پلتفرم‌های بازی شرکت کنند نیاز دارند تا کیف پول سازگار با این پلتفرم‌ها را استفاده کنند. با کمک این کیف پول‌ها کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را در آن ذخیره کنند و با بازارهای مربوط به خرید و فروش آیتم‌‌های بازی ارتباط برقرار کنند. از معروف‌ترین این کیف پول‌ها می‌توان به کیف پول «متامسک» (MetaMask) اشاره کرد که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

۱۰. کسب درآمد از وام ارزهای دیجیتال

یکی از راهکارهایی که در حوزه امور مالی غیرمتمرکز از آن برای کسب درآمد از ارز دیجیتال استفاده می‌شود، وام‌دهی رمزارزها است. در این حالت کاربران دارایی‌های دیجیتال خود را با استفاده از پلتفرم‌های مربوطه برای دریافت سود به کاربران دیگر وام می‌دهند.

نحوه کارکرد پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال چگونه است؟

این پلتفرم‌های وام‌دهی همانند واسط عمل می‌کنند و وام‌دهندگان را به وام‌گیرندگان ارتباط می‌دهند. نحوه عملکرد این پلتفرم‌های وام‌دهی به این صورت است که وام‌گیرندگان دارایی‌های دیجیتال خود را به‌عنوان وثیقه در پلتفرم مربوطه قرار می‌دهند. سپس پلتفرم موردنظر مقدار وام درخواستی را از مقدار سرمایه‌ای که وام‌دهندگان به پلتفرم واریز کرده‌اند، در اختیار وام‌گیرندگان قرار می‌دهد.

وام‌گیرندگان به‌طور منظم بابت وام دریافتی به پلتفرم سود پرداخت می‌کنند و پلتفرم نیز این سود را در اختیار وام‌دهندگان قرار می‌دهد. پلتفرم‌های وام دهی می‌توانند متمرکز یا غیرمتمرکز باشند. میزان سود برای پلتفرم‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف می‌تواند متفاوت باشد. این پلتفرم‌ها ممکن است برای ارائه خدمات خود کارمزد دریافت کنند یا مقدار سود بیشتری را به وام‌دهندگان بپردازند. وام‌دهندگانی که برای مدتی طولانی‌تر سرمایه‌ خود را در اختیار پلتفرم قرار می‌دهند، معمولا سود بیشتری از پلتفرم دریافت می‌کنند.

نحوه کار با پلتفرم‌های غیرمتمرکز وام دهی

کاربران می‌توانند با اتصال کیف پول ارز دیجیتال خود به این پلتفرم‌های غیرمتمرکز نسبت به دریافت وام یا وام‌دهی اقدام کنند. پلتفرم‌های غیرمتمرکز با استفاده از قراردادهای هوشمند به‌طور خودکار تسهیلات لازم را برای کاربران فراهم می‌کنند. قرادادهای هوشمند کدهای نوشته شده در بستر بلاک‌چین هستند که در صورت به‌وجود آمدن شرایط تعیین شده به‌طور خودکار در بلاک‌چین اجرا می‌شوند.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب از مجله فرادرس خرید و نگهداری رمزارزها را به‌عنوان اولین راه برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال توضیح دادیم. برای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال افراد نیاز دارند تا با بازار کریپتو آشنایی پیدا کنند و برخی از ویژگی‌های این حوزه را بشناسند. بنابراین برخی از مواردی که به افراد برای ورود به بازار کریپتو کمک می‌کند را شرح دادیم که عبارتند از آشنایی با بازار کریپتو، شناخت نوسانات ارزهای دیجیتال، تاثیر بیت کوین در بازار کریپتو، تاثیر چرخه بازار بیت کوین، تاثیر هاوینگ بیت کوین، تأثیرپذیری بازار کریپتو از مسائل اقتصاد کلان و میزان پذیرش ارزهای دیجیتال.

کسب درآمد از ترید ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روشی دیگر برای درآمدزایی از ارزهای دیجیتال شرح دادیم. برای این‌منظور تحلیل بازار کریپتو و انتخاب صرافی ارز دیجیتال را توضیح دادیم و کسب درآمد از سوئینگ تریدینگ، ترید روزانه و اسکالپینگ را شرح دادیم. از روش‌های دیگر برای کسب درآمد از حوزه ارزهای دیجیتال استیکینگ است که استیک ارزهای دیجیتال در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را شرح دادیم.

در ادامه کسب درآمد از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را توضیح دادیم. سپس کسب درآمد از استخراج رمزارزها را بیان کردیم. سپس کسب درآمد از تولید توکن‌های غیرمثلی و خرید و فروش آن‌ها را شرح دادیم. از دیگر راه‌های کسب درآمد از حوزه ارزهای دیجیتال، بازی‌های کامپیوتری هستند که این روش را در دو بخش دریافت رمزارزهای بومی متعلق به بازی و دریافت توکن‌های غیرمثلی به‌عنوان آیتم‌های بازی شرح دادیم. سپس عناصر اصلی تشکیل‌دهنده بازی‌های بلاک چینی را بیان کردیم و در پایان نیز کسب درآمد از وام‌دهی ارزهای دیجیتال را شرح دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ارزهای دیجیتال — راهنمای مفاهیم و اصطلاحات رمزارزها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Binance AcademyForbesCoinMarketCapInvestopediaGobankingratesOpenSeaOpenSeaGOInvestopediaAnalytics Insight
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *