ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟ — به زبان ساده

۱۰۶۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳۴ دقیقه
ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟ — به زبان ساده

ترید روزانه ارز دیجیتال یکی از روش‌هایی است که تریدرها با آن از بازار پرنوسان رمزارزها کسب درآمد می‌کنند. برای ترید در بازارهای مالی روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد. هر فرد با در نظر گرفتن خصوصیاتی که هر استراتژی دارد می‌تواند با توجه به شناختی که از توانایی‌ها و روحیات خود دارد یکی از این روش‌های ترید را انتخاب کند. بازارهای مالی به‌دلیل داشتن نوسانات قیمت همواره می‌تواند برای معامله‌گرها فرصت‌های مناسبی را فراهم کند. تریدرهای روزانه در این میان سعی دارند تا با استفاده از این نوسانات قیمتی که در بازارهای مالی وجود دارد از این فرصت‌ها به‌صورت مطلوبی استفاده کنند. با توجه به انتظاری که تریدرها از معاملات خود دارند می‌توانند این معاملات را در بازه‌های مختلفی انجام دهند. در ترید روزانه معامله‌گرها پوزیشن‌های معاملاتی خود را برای روز بعد نگه نمی‌دارند. بنابراین ابزارهای مختلفی که تریدرها برای تحلیل در ترید روزانه استفاده می‌کنند همگی در راستای رسیدن به هدف معاملاتی در همین بازه کوتاه به‌کار می‌رود.

فهرست مطالب این نوشته

ترید روزانه چیست ؟

«ترید روزانه» (Day Trading) به معاملاتی گفته می‌شود که در آن تریدر در طول یک روز معاملات خود را به سرانجام می‌رساند. در ترید روزانه معامله‌گر پوزیشن معاملاتی را باز می‌کند و حداکثر تا پاپان روز آن را می‌بندد. این معاملات ممکن است از چند دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که پوزیشنی برای روز بعد باز نمی‌ماند. در ترید روزانه معامله‌گر همواره نمودار قیمت را بررسی می‌کند تا بتواند موقعیت معاملاتی مناسبی را برای ورود به پوزیشن معاملاتی پیدا کند. از طرف دیگر یک معامله‌گر ممکن است در طی روز چندین معامله انجام دهد و ممکن است که برخی از آن‌ها نیز زیان‌ده باشند. بنابراین در ترید روزانه نیز همانند دیگر استراتژی‌های معاملاتی، مدیریت ریسک و سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترید روزانه ارز دیجیتال

معامله‌گرها در بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند ترید روزانه انجام دهند. استراتژی ترید روزانه در ارزهای دیجیتال همانند دیگر بازارهای مالی است. به این معنی که تریدر در بازار ارزهای دیجیتال معاملات خود را در طول یک روز به سرانجام می‌رساند. بنابراین در ترید روزانه ارز دیجیتال نیز معامله‌گر پوزیشن معاملاتی خود را برای روز بعد باز نگه نمی‌دارد. البته لازم به‌ذکر است که در ترید روزانه ارز دیجیتال تریدر باید اخبار و رویدادهای رمزارز مربوطه را پیگیری نماید. اخبار و رویدادهای تأثیرگذار در قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانند با ایجاد نوسانات قیمتی، تریدر را در معاملات خود با مشکلاتی روبه‌رو کنند.

ترید روزانه ارز دیجیتال

ترید روزانه در فارکس

بازار فارکس یکی از بازارهای مالی است که در آن تریدرها به خرید و فروش ارز کشورهای مختلف می‌پردازند. در این بازار نیز تریدرها می‌توانند از ترید روزانه استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های بازار فارکس این است که بازاری مرکزی برای آن وجود ندارد و تمامی این خرید و فروش‌‌ها به‌صورت الکترونیکی و در شبکه‌‌های کامپیوتری انجام می‌شوند. در بازار فارکس معاملات ارزهای کشورهای مختلف در بازارهای مالی اصلی فرانک‌فورت، هنگ‌کنگ، لندن، نیویورک، پاریس، سنگاپور، سیدنی، توکیو و زوریخ در اغلب ساعات انجام می‌شوند. برای مثال وقتی ساعات ترید در بازار آمریکا تمام می‌شود، بازار فارکس در توکیو و هنگ‌کنگ شروع به‌کار می‌کند.

به‌غیر از روزهای شنبه و یکشنبه که بازار فارکس تعطیل است، تریدرها می‌توانند در ساعات مختلفی از شبانه‌روز به ترید در این بازار بپردازند. یکی از عواملی که در ترید روزانه در بازار فارکس باید به ‌آن توجه کرد اخبار و گزارشات اقتصادی تأثیرگذار است. معمولا در زمانی که اخبار و گزارشات مهم اقتصادی منتشر می‌شوند، بازار به این اخبار واکنش نشان می‌‌دهد و بازار نوسانات شدیدی پیدا می‌کند و به اصطلاح از تحلیل‌پذیری خارج می‌شود. تریدرها معمولا در این ساعات معاملاتی انجام نمی‌دهند.

ترید روزانه طلا

از زمان‌های بسیار دور تا به امروز طلا از ارزش زیادی در جوامع بشری برخوردار بوده است. در ایالات متحده نیز تا سال ۱۹۷۱ طلا به‌عنوان پشتوانه برای چاپ دلار مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه بانک‌های مرکزی سراسر دنیا ذخایر طلای فراوانی را برای مواقع ضروری در نظر گرفته‌اند. طلا یکی از کالاهایی است که ارزش‌گذاری آن بسیار دشوار است.

از طرفی طلا همانند ارزهای رایجی همچون دلار و یورو استفاده فراوانی در سراسر دنیا دارد و از طرف دیگر همانند کالاهایی از قبیل نفت است که از زمین استخراج می‌شود و ویژگی‌های فیزیکی مخصوصی دارد. یکی از عواملی که ارزش‌گذاری طلا را دشوار می‌کند این است که برخلاف دیگر کالاها، قیمت طلا مستقل از میزان عرضه و تقاضای صنعتی آن نوسان می‌کند.

در این میان جالب است بدانید که تنها ۱۰ درصد از طلای جهان در مصارف صنعتی استفاده می‌شود و مابقی آن در تولید جواهرات یا برای اهداف سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود.

طلا و نرخ بهره آمریکا

یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا نرخ بهره حقیقی است. تغییرات نرخ بهره حقیقی باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران تصمیم‌‌های مختلفی برای حفاظت از ارزش دارایی خود اتخاذ کنند. هنگامی که نرخ بهره حقیقی پایین است، سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه یا سپرده‌گذاری‌های پولی سود بسیار ناچیزی دارند. بنابراین سرمایه‌گذارها برای حفظ ارزش دارایی‌های خود بیشتر به سرمایه‌گذاری در طلا روی می‌آورند. از طرف دیگر هنگامی که نرخ بهره حقیقی افزایش پیدا می‌کند، سود حاصل از خرید اوراق قرضه و سپرده‌گذاری‌های پولی قابل‌توجه می‌شود. در این حالت تمایل سرمایه‌گذاران به خرید و نگهداری طلا کمتر می‌شود.

ترید روزانه طلا

ارتباط طلا و دلار

نمودار شاخص دلار یکی از نمودارهای اصلی است که تریدرهای روزانه همواره باید مورد بررسی قرار دهند. نمودار شاخص دلار نشان‌دهنده میزان ارزش و قدرت دلار در بازارهای جهانی است. این نمودار با قیمت طلا در بسیاری از مواقع همبستگی معکوسی دارد. به عبارت ساده در بسیاری مواقع هنگامی نمودار شاخص دلار صعودی می‌شود، نمودار طلا نزولی می‌شود و برعکس.

از لحاظ منطقی با توجه به این‌که ارزش طلا به دلار سنجیده می‌شود. بنابراین تقویت یکی از آن‌ها موجب کاهش ارزش دیگری می‌شود. به عبارتی ساده‌تر هنگامی که ارزش شاخص دلار بالاتر می‌رود، برای خرید یک انس طلا به دلار کمتری نیاز خواهید داشت و در حالت برعکس در زمانی که ارزش شاخص دلار کم می‌شود، برای خرید یک انس طلا به دلار بیشتری نیاز دارید. اما این توضیح درباره نحوه همبستگی بین شاخص دلار و طلا در همه زمان‌ها صادق نیست.

نمودار زیر ضریب همبستگی صد روزه بین طلا و دلار را نشان می‌دهد. ضریب همبستگی در این نمودار نشان می‌دهد که طلا و شاخص دلار تا چه اندازه همانند هم حرکت کرده‌اند. در این نمودار عدد ۱ نشان‌‌گر مواقعی است که طلا و شاخص دلار بسیار هم‌جهت با هم حرکت می‌کنند. در حالی که عدد ۱- نشان‌گر مواقعی است که این دو نمودار کاملا برخلاف هم حرکت کرده‌اند. با توجه به این نمودار متوجه می‌شویم که طلا و ارزش دلار در بیشتر مواقع همبستگی منفی دارند.

طلا و شاخص دلار

استراتژی ترید روزانه برای طلا

افرادی که از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال برای نوسان‌گیری در بازارهای مالی استفاده می‌کنند می‌توانند از این ابزار در نوسان‌گیری طلا نیز کمک بگیرند. برای معامله‌گرهایی که ترید روزانه بر روی طلا انجام می‌دهند، پیدا کردن روند اصلی در بازار از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این‌که در نمودار طلا نیز همانند نمودار دارایی‌های دیگر، قیمت تمایل دارد تا در جهت روند اصلی حرکت کند. بنابراین نخستین گام در ترید روزانه طلا پیدا کردن این روند کلی در بازار است.

تریدرها می‌توانند در تایم‌فریم‌های بالاتر، نمودار قیمت طلا را بررسی کنند و سطوح مهم حمایت و مقاومت آن را مشخص کنند. سپس در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر به نوسان‌گیری طلا اقدام کنند. برای این‌کار از اندیکاتورهای مختلفی همانند میانگین‌ متحرک و اندیکاتور RSI می‌توانند کمک بگیرند. تریدرهای روزانه معمولا با بررسی رفتار قیمت طلا در تایم‌فریم‌های مختلف سعی می‌کنند تا الگوهایی که قیمت به ‌آن‌ها واکنش نشان داده است را پیدا کنند و از آن‌ها برای پیش‌بینی قیمت طلا کمک بگیرند.

نکته مهم دیگری که در ترید روزانه طلا باید به آن توجه داشت انتشار اخبار و گزارش‌های مهم اقتصادی است. با توجه به این‌که عواملی همانند تعیین نرخ بهره و تغییرات آن تأثیرات قابل توجهی بر روی قیمت طلا دارند، بنابراین دنبال کردن این اخبار و تحلیل آن‌ها می‌تواند به تریدرهای روزانه در طرح‌ریزی استراتژی معاملاتی مناسب بسیار کمک کند.

ترید روزانه در بورس ایران

بورس ایران نیز یکی از بازارهای مالی است که در آن می‌توان از ترید روزانه برای کسب سود استفاده کرد. معامله‌گرهایی که در بورس ایران فعالیت می‌کنند همانند بازارهای مالی دیگر می‌توانند سهام شرکت‌ها را در قیمت پایین خریداری کنند و در قیمت‌های بالاتر آن‌ها را بفروشند. در حالتی که تریدر می‌خواهد ترید روزانه انجام دهد می‌‌تواند با خرید سهام یک شرکت از نوسان قیمتی که سهم این شرکت ممکن است در طول روز داشته باشد استفاده کند. برای تحلیل سهام شرکت‌هایی که در بورس ایران فعالیت می‌کنند علاوه بر تحلیل تکنیکال باید از تحلیل فاندامنتال نیز استفاده کرد.

علت استفاده از استراتژی ترید روزانه

علت اصلی استفاده از ترید روزانه در بازارهای مالی بهره‌بردن از نوسانات در بازه‌های زمانی کوتاه است. قیمت دارایی و سهام در بازارهای مالی همواره در حال تغییر است. این تغییرات قیمت دارایی در بازارهای مختلف، فرصت‌های زیادی را در اختیار تریدرها قرار می‌‌دهد تا با تحلیل و پیش‌بینی قیمت بتوانند از این بازار کسب سود کنند. بنابراین هراندازه تایم‌فریم در ترید روزانه کوچک‌تر باشد، تریدر می‌تواند از فرصت‌های نوسانی بیشتری استفاده کند و تعداد بیشتری معامله انجام دهد.

البته توجه به این نکته ضروری است که ترید در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر با ریسک بیشتری همراه است و تریدر برای استفاده از این تایم‌فریم‌های کوتاه باید از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد. بنابراین تریدر با استفاده از استراتژی ترید روزانه می‌تواند در یک روز چندین معامله را انجام دهد و از فرصت‌های موجود در بازار استفاده بیشتری کند.

استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال

استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به‌دلیل داشتن نوسانات بالا در طول روز یکی از سودآورترین بازارها برای ترید روزانه است. در ترید روزانه معامله‌گر سعی دارد از نوسانات کوچک بازار در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر نیز استفاده کند. هنگامی که معامله‌گرها رمزارزی را برای ترید روزانه انتخاب می‌کنند، همواره به میزان نوسانات قیمت آن توجه می‌کنند. هراندازه نوسانات قیمت ارز دیجیتال بیشتر باشد به معنی این است که ارز دیجیتال مربوطه می‌تواند سود بیشتری در ترید روزانه به معامله‌گر بدهد.

البته استفاده از فرصت‌هایی که نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در اختیار معامله‌گرها قرار می‌دهد تنها در زمانی برای معامله‌گر سودآور است که وی بتواند تحلیل درستی از روند قیمت رمزارز مربوطه در بازه زمانی موردنظر داشته باشد. لازم به ذکر است نوسانات زیادی که برخی از رمزارزها دارند از طرفی دیگر باعث می‌شود تا تحلیل آن‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر شود. بنابراین تریدرها در استفاده از استراتژی ترید روزانه برای ارزهای دیجیتال علاوه بر استفاده از مدیریت ریسک در معاملات باید به رمزارز انتخابی برای ترید نیز توجه کافی داشته باشند.

انواع استراتژی ترید روزانه

برای ترید روزانه ارز دیجیتال نیز استراتژی‌های مختلفی وجود دارد. برخی از این استراتژی‌ها بر روی تعداد معاملات در بازه‌های زمانی تمرکز دارند و برخی دیگر با به‌کارگیری الگوها و اندیکاتورهای خاصی در تحلیل تکنیکال، استراتژی خاصی را ایجاد می‌کنند و در برخی دیگر از استراتژی‌های موجود در ترید روزانه، معاملات بر اساس تاثیر اخبار و گزارشات اقتصادی مهم انجام می‌شوند. هرکدام از این عوامل می‌تواند باعث شکل‌گیری استراتژی ویژه‌ای شود که در نهایت به تریدر در معاملات خود کمک می‌کند.

استراتژی اسکالپینگ در ترید روزانه

در اسکالپینگ تریدر تعداد زیادی معامله را در ترید روزانه انجام می‌دهد. در این روش تریدر به‌دنبال سودهای زیاد نیست و تنها می‌خواهد در مجموع معاملات سود‌آوری را داشته باشد. ممکن است برخی از این معاملات که در بازه‌های زمانی کوتاهی انجام می‌شوند زیان‌ده باشند. اما موضوع مهم در استراتژی اسکالپینگ این است که تریدر بتواند با مدیریت مناسب ریسک و سرمایه در مجموع برآیند مثبتی از معاملات خود به‌دست آورد.

اسکالپینگ در ترید روزانه ارز دیجیتال

استراتژی‌های ترید روزانه با کمک ابزارهای تکنیکال

تمامی ابزارهایی که در تحلیل تکنیکال وجود دارند را می‌توان در ترید روزانه استفاده کرد. برای انتخاب بهترین استراتژی ترید باید با توجه به اهداف و توانایی‌های خود ابزارهای مختلفی را امتحان کنیم. در استراتژی ترید روزانه نیز با توجه به دارایی یا سهام مربوطه می‌توانیم رفتار گذشته نمودار را در تایم‌فریم‌های مختلف بررسی کنیم. سپس با توجه به واکنش قیمت در الگوهای قیمتی می‌توانیم رفتار آینده قیمت را در ترید روزانه پیش‌بینی کنیم. این ابزارها را می‌توانیم به دو بخش کلی تقسیم کنیم.

  • الگوهای هندسی: الگوها و شکل‌های هندسی که قیمت در نمودار ایجاد می‌کند، می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تحلیل قیمت در ترید روزانه استفاده شود. تریدر با بهره‌گیری از انواع الگوهای موجود در تحلیل تکنیکال می‌تواند استراتژی مناسبی را برای خود ایجاد کند. الگوهای مثلث، پرچم، کنج‌های صعودی و نزولی از الگوهای قیمتی محبوب در تحلیل تکنیکال هستند.
  • اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال: اندیکاتورها در واقع با استفاده از محاسبات ریاضی که بر روی قیمت گذشته و حال حاضر انجام می‌دهند می‌توانند تریدرها را در پیش‌بینی قیمت آینده کمک کنند. میانگین متحرک‌ها و باند بولینگر از اندیکاتورهای مطرح در تحلیل تکنیکال هستند.

 

استراتژی ترید با اخبار

اخبار و آمار مهم اقتصادی همواره بر روی قیمت دارایی‌ها و سهام در بازارهای مالی تأثیرگذار هستند. شاخص‌های مهمی همانند «داو جونز» (Dow Jones) که نماینده ارزش سهام مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ هستند، تحت تأثیر انتشار اخبار و آمار اقتصادی مهم قرار می‌گیرند و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند. در این میان تریدرهایی با استفاده از تأثیری که این اخبار بر روی قیمت برخی از دارایی‌ها یا سهام‌ها دارند، اقدام به باز کردن پوزیشن معاملاتی می‌کنند. البته لازم به ذکر است ترید با اخبار نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و تنها برخی از افراد می‌توانند از آن به درستی استفاده کنند.

تأثیر اخبار و گزارش‌های اقتصادی در ترید روزانه

نکته مهمی که در ترید روزانه وجود دارد نوسانات شدید بازار در هنگام انتشار اخبار و گزارش‌های مهم اقتصادی است. هراندازه تایم‌فریم‌های انتخابی در تریدر روزانه کوچکتر باشد، میزان نوسانات قیمت نیز شدیدتر خواهد بود. قیمت در بازارهای مختلف با توجه به نوع دارایی در زمان پخش اخبار مهم اقتصادی دچار تغییراتی سریع می‌شود.

برای مثال اخباری که از جلسات مهم بانک‌ مرکزی امریکا یا کشورهای‌ دیگر منتشر می‌شود، می‌تواند در میزان ارزش ارز کشور مربوطه در برابر ارز کشورهای دیگر در بازار فارکس تأثیرگذار باشد. این نوسانات قیمتی معمولا در بازه‌های زمانی کوتاهی روی می‌دهد و باعث افزایش ریسک در معاملات می‌شود. بنابراین اکثر تریدرهای روزانه با توجه به تأثیری که این اخبار در روند قیمتی بازارهای مالی دارند، سعی می‌کنند در زمان انتشار این اخبار از باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی در تایم‌فریم‌های کوتاه خودداری کنند.

ترید روزانه ارز دیجیتال با اخبار

ترید روزانه مناسب چه افرادی است ؟

ترید روزانه به‌طور کلی و ترید روزانه ارزهای دیجیتال به‌طور خاص نیاز به مهارت بالایی در معاملات دارد. تریدرهایی که به‌تازگی با بازارهای مالی آشنا شده‌اند، در ابتدا بهتر است در تایم‌فریم‌های بالاتری شروع به معاملات کنند و در نهایت پس از این‌که تجربه کافی برای ترید روزانه کسب کردند، با مدیریت ریسک و سرمایه اقدام به ترید روزانه کنند.

آموزش ترید روزانه ارز دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند بازارهای مالی دیگر می‌توان استراتژی‌های معاملاتی مختلفی را پیاده‌سازی کرد. یکی از این استراتژی‌های معاملاتی، ترید روزانه است. برای این‌که بتوانید استراتژی ترید روزانه‌ای سودزا را طراحی کنید در ابتدا باید با برخی از مفاهیم پایه‌ای در ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

بعد از یادگیری مفاهیم پایه‌ در حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانید با فراگیری تحلیل‌های مختلفی که در این بازار استفاده می‌شود، با یک حساب آزمایشی در یکی از صرافی‌ها معاملات خود را شروع کنید. در این معاملات با ابزارهای مختلفی که برای تحلیل بازار وجود دارند می‌توانید استراتژی مناسبی برای خود طراحی کنید. بعد از این‌که از سودآور بودن استراتژی معاملاتی خود اطمینان پیدا کردید، می‌توانید همین استراتژی ترید روزانه را در حساب واقعی اجرا کنید. در ادامه تمامی این مراحل را شرح می‌دهیم.

شناخت بازار ارزهای دیجیتال

اولین گام در ترید روزانه ارز دیجیتال آشنایی با بازار ارزهای دیجیتال و یادگیری مفاهیم اولیه در حوزه رمزارزها است. ممکن است برخی از تریدرها برای ترید روزانه ارز دیجیتال تنها بخواهند از تحلیل تکنیکال استفاده کنند. در این حالت این افراد ممکن است در ترید روزانه ارز دیجیتال خود را با ریسک بیشتری رو‌به‌رو کنند.

این موضوع به این دلیل است که علاوه بر تأثیری که اخبار و رویدادهای اقتصادی مختلف بر روی قیمت ارزهای دیجیتال دارند، رمزارزها ذاتی تکنولوژی‌محور دارند. این موضوع باعث می‌شود تا برخی از رویدادهای مهمی که در پروژه‌های رمزارزی اتفاق می‌افتد، در قیمت ارز دیجیتال مربوطه در ترید روزانه تأثیرگذار باشد.

بنابراین شناخت پروژه‌های رمزارزی و آشنایی با نحوه کارکرد و رویدادهای پیش‌روی آن‌ها که همگی جزء تحلیل فاندامنتال محسوب می‌شوند، در ترید روزانه ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین برای تحلیل فاندامنتال پروژه‌های رمزارزی باید شناخت مناسبی از مفاهیم پایه‌ای ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

ترید روزانه ارز دیجیتال

یادگیری تحلیل‌های بازار ارزهای دیجیتال

بعد از این‌که با مفاهیم پایه‌ای ارزهای دیجیتال آشنا شدید، در مرحله بعدی باید این توانایی را در خود ایجاد کنید تا بتوانید به کمک تحلیل‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، قیمت ارز دیجیتال موردنظر را تحلیل کنید. برای این منظور تحلیل‌های مختلفی به‌کار می‌رود که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

  • تحلیل تکنیکال: تحلیل تکنیکال بر روی رفتار قیمت در گذشته و حال تمرکز می‌کند تا بتواند به تریدر تحلیل قیمتی مناسبی را از چگونگی رفتار قیمت در آینده بازار نشان دهد. مبنای تحلیل تکنیکال پرایس اکشن است که در واقع رفتار و واکنش قیمت را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی می‌کند. تمامی ابزارها و الگوهای قیمتی که در تحلیل تکنیکال به‌کار می‌روند نیز در واقع بر اساس پرایس اکشن به‌وجود آمده‌‌اند. تحلیل تکنیکال در استراتژی‌های معاملاتی همانند ترید روزانه ارز دیجیتال که در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تری انجام می‌شود، از کاربرد و اهمیت بالاتری برخوردار است.
  • تحلیل فاندامنتال: تحلیل فاندامنتال به معنی بررسی دقیق پروژه‌های رمزارزی است. تحلیل فاندامنتال عواملی مثل بنیان‌گذاران و تیم پروژه‌های رمزارزی را در کنار اهداف و نحوه کارکرد پروژه بررسی می‌کند تا بتواند تحلیل مناسبی را از ارزش واقعی و میزان کاربرد توکن پروژه به تریدر نشان دهد. تحلیل فاندامنتال در ترید روزانه ارز دیجیتال معمولا برای تحلیل نحوه اثر رویدادهای پروژه بر قیمت توکن مربوطه استفاده می‌شود.
  • تحلیل آنچین: تحلیل انچین نوعی از تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال است که تنها مخصوص این بازار است. ارزهای دیجیتال در بسترهای غیرمتمرکز توسعه پیدا می‌کنند و اکثر آن‌ها بر بسترهای غیرمتمرکز بلاکچینی تعریف شده‌اند. اطلاعات تراکنش‌ها در بسترهای بلاکچینی به‌صورت توزیع‌شده در بلاک‌ها ذخیره می‌شوند. اطلاعات مربوط به کیف پول‌ها و مقدار و تعداد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، همگی قابل رصد هستند. این اطلاعات می‌تواند در کنار تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال به تریدرها در تحلیل قیمت ارز دیجیتال کمک کند.

طراحی استراتژی بهینه

استراتژی برای ترید یکی از مواردی است که هر تریدری برای موفقیت در بازارهای مالی به آن نیاز دارد. استراتژی‌های مختلفی برای ترید وجود دارد. هر کدام از این استراتژی‌ها نیز به نوبه خود با اعمال تغییراتی می‌توانند به استراتژی دیگری تبدیل شوند. استراتژی ترید روزانه ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند به‌صورت‌های مختلفی اجرا شود. یکی از روش‌هایی که می‌توانید خود را برای طراحی استراتژی بهینه آماده کنید، مطالعه و بررسی استراتژی معاملاتی تریدرهای موفق است. با بررسی این استراتژی‌ها شما با سبک‌های مختلف ترید، تحلیل بازار و از همه مهمتر مدیریت ریسک و سرمایه آشنا می‌شوید.

با مطالعه این استراتژی‌های گوناگون می‌توانید این روش‌ها را با اعمال تغییراتی شخصی‌سازی کنید. به این ترتیب قادر خواهید شد تا استراتژی ترید ارز دیجیتال بهینه‌ای برای معاملات خود طراحی کنید. اما برای آزمایش و شخصی‌سازی استراتژی تریدرهای موفق باید در ابتدا این روش‌ها را در حساب دمو امتحان کنید و در صورتی که از عملکرد آن‌ها رضایت داشتید می‌توانید آن‌ها را در حساب واقعی پیاده‌سازی کنید.

 

انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب

یکی از مهم‌ترین مراحل برای شروع ترید روزانه انتخاب صرافی مناسبی برای ارز دیجیتال است. صرافی‌های زیادی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارند. اما برخی از آن‌‌ها با توجه به مزایایی که دارند مورد توجه عده بیشتری از تریدرها قرار دارند. اولین نکته‌ای که در ارتباط با صرافی‌های ارز دیجیتال باید در نظر داشت مساله امنیت صرافی است. معمولا صرافی‌هایی که از سیستم احراز هویت کامل‌تری استفاده می‌کنند دارای اعتبار و امنیت بیشتری هستند. نکته دیگری که در انتخاب صرافی مناسب اهمیت دارد مساله حجم نقدینگی و حجم بالای معاملات در صرافی ارز دیجیتال است. هر اندازه حجم معاملات و نقدینگی صرافی بیشتر باشد، سفارشات بهتر و راحت‌تر انجام می‌شوند. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم صرافی ارز دیجیتال را توضیح می‌دهیم.

صرافی مناسب در ترید روزانه ارز دیجیتال

سال‌های فعالیت صرافی ارز دیجیتال

هر اندازه که تعداد سال‌های فعالیت صرافی ارز دیجیتال بیشتر باشد نشان‌دهنده میزان اعتبار صرافی موردنظر است. بنابراین در انتخاب صرافی ارز دیجیتال به این نکته دقت کنید که صرافی مربوطه چند سال است که فعالیت دارد. برای این‌کار می‌توانید از پلتفرم صرافی ارز دیجیتال اطلاعاتی را کسب کنید. علاوه بر این می‌توانید از نظرات کاربران صرافی موردنظر نیز اطلاعات مفیدی را درباره صرافی ارز دیجیتال به‌دست آورید.

تعداد رمزارزهای تحت پشتیبانی در صرافی

برخی از تریدرهای روزانه ارز دیجیتال ممکن است تمایل به معاملات رمزارزهایی داشته باشند که در صرافی‌های خاصی موجود است. بنابراین این تریدرها در ابتدا باید از وجود رمزارز موردنظر خود در صرافی اطمینان حاصل کنند. برخی از صرافی‌ها نیز ممکن است کوین‌هایی که کمتر شناخته شده هستند را زودتر از صرافی‌های دیگر در پلتفرم خود فهرست کنند. فهرست شدن رمزارزی خاص در صرافی ممکن است باعث جلب توجه بیشتر رمزارز مربوطه و بالا رفتن تقاضا برای خرید آن شود. این موضوع می‌تواند در بالا رفتن قیمت توکن موردنظر به‌صورت مقطعی تأثیرگذار باشد. بنابراین افرادی که به‌دنبال کسب سود از این طریق هستند این صرافی‌ها برای آن‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

میزان کارمزد صرافی

صرافی‌های ارز دیجیتال برای کسب درآمد از تریدرها برای معاملات در صرافی کارمزد دریافت می‌کنند. میزان دریافت کارمزد در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال با توجه به سیاست کاری صرافی می‌تواند متفاوت باشد. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال توکن مخصوص به خود را توسعه داده‌‌اند. این صرافی‌ها برای این‌که استفاده از توکن بومی صرافی خود را گسترش دهند، ممکن است کارمزدی کمتر از معمول برای ترید توکن صرافی خود دریافت کنند.

با توجه به این‌که معامله‌گر در ترید روزانه ارز دیجیتال ممکن است تعداد زیادی معامله را با سودی کم در طول روز انجام دهد، بنابراین توجه به میزان کارمزد صرافی برای ترید روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است. میزان کارمزد صرافی در استفاده از آربیتراژ برای کسب سود نیز برای معامله‌گرها بسیار مهم است.

ترید روزانه ارزهای دیجیتال

در اربیتراژ تریدر با استفاده از اختلاف قیمت یک رمزارز در دو صرافی مختلف، اقدام به خرید رمزارز مربوطه از صرافی با قیمت پایین‌تر می‌کند، سپس آن را در صرافی با قیمت بالاتر می‌فروشد. در این حالت با توجه به این‌که سود حاصل از اربیتراژ به‌نسبت کمتر از معاملات دیگر است، بنابراین تریدرها توجه زیادی به میزان کارمزد معاملات در صرافی‌های مبدا و مقصد دارند.

بررسی نظرات کاربران صرافی

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان از نحوه کارکرد و اعتبار صرافی ارز دیجیتال اطلاع پیدا کرد، بررسی و مطالعه نظرات کاربران صرافی ارز دیجیتال است. تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال به‌دنبال افزایش کاربران و حجم معاملات خود هستند. بنابراین همواره سعی می‌کنند تا خدمات مطلوبی را به تریدرها ارائه کنند با این وجود ممکن است در برخی از موارد کاستی‌هایی داشته باشند. معامله‌گرها معمولا قبل از این‌که از صرافی موردنظر خود برای ترید استفاده کنند، نظرات کاربران صرافی را بررسی می‌کنند تا از برخورد با مشکلات احتمالی اجتناب کنند.

نقدینگی در صرافی ارز دیجیتال

«نقدینگی» (Liquidity) در صرافی به میزان سرعت و راحتی در تبادل توکن‌ها در صرافی بدون تأثیرگذاری در قیمت توکن گفته می‌شود. هر اندازه نقدینگی صرافی بالاتر باشد تریدرها راحت‌تر می‌توانند توکن‌های خود را به‌هم تبدیل کنند. بنابراین یکی از موارد مهمی که در انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید در نظر داشت، نقدینگی بالای صرافی ارز دیجیتال است. عوامل داخلی زیادی می‌توانند باعث افزایش نقدینگی در صرافی ارز دیجیتال شوند. افزایش حجم معاملات و افزایش کاربران فعال صرافی می‌توانند باعث افزایش نقدینگی در صرافی شوند. بنابراین صرافی‌ها از محرک‌هایی مانند کاهش کارمزد معاملات و ایجاد تسهیلات سرمایه‌گذاری مختلف در پلتفرم مربوطه برای جذب تریدرهای بیشتر به صرافی استفاده می‌کنند.

حساب دمو برای ترید روزانه ارز دیجیتال

باز کردن حساب دمو برای ترید ارز دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در محیطی آزمایشی و امن استراتژی‌های مختلف ترید روزانه را امتحان کنید. ممکن است شما اطلاعات زیادی را با مطالعه انواع روش‌های ترید ارز دیجیتال کسب کنید ولی تا زمانی که آن‌ها را در حساب دمو پیاده‌سازی نکنید متوجه نحوه عملکرد و میزان بازدهی آن‌‌ها نمی‌شوید.

از طرف دیگر حساب دمو این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت تغییراتی را در استراتژی‌های مختلف ایجاد کنید. با اعمال این تغییرات به‌راحتی می‌توانید میزان تغییر حاصل در بازدهی و سوددهی این استراتژی‌ها را بررسی کنید. بنابراین حساب دمو مکانی امن برای آزمایش انواع روش‌های تحلیلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین ارزها برای ترید روزانه

یکی از مواردی که توجه بسیاری از تریدرهای روزانه را به خود جلب می‌کند نوسانات زیاد قیمت در ارزهای دیجیتال است. این نوسانات قیمتی باعث می‌شود تا فرصت‌های مناسبی برای تریدرهای روزانه ارزهای دیجیتال ایجاد شود. هر اندازه نوسانات قیمت ارز دیجیتال بیشتر باشد، به تریدرهای روزانه این امکان را می‌دهد تا بتوانند سود بیشتری را از ارز دیجیتال مربوطه کسب کنند.

بنابراین ممکن است این‌طور تصور شود که هر اندازه رمزارز موردنظر نوسان بیشتری را تجربه کند، می‌تواند سود بیشتری را برای تریدرهای روزانه ارز دیجیتال داشته باشد. اما در انتخاب ارزهای دیجیتال باید به ارزش بازار این رمزارزها نیز توجه داشت. هر اندازه مارکت کپ ارزهای دیجیتال کوچک‌تر باشد احتمال دست‌کاری در قیمت آن‌ها توسط نهنگ‌های بازار بیشتر می‌شود. این موضوع می‌تواند تحلیل‌پذیری این رمزارزها را با مشکل روبه‌رو کند.

بهترین ارزها در ترید روزانه ارز دیجیتال

از طرفی دیگر با توجه به مارکت کپ کم ارزهای دیجیتال، با تغییراتی که در میزان عرضه و تقاضا در این توکن‌ها صورت می‌گیرد، قیمت آن‌ها ممکن است تغییرات زیادی را تجربه کند. این موضوع نیز می‌تواند در مواردی تحلیل‌پذیری ارزهای دیجیتال را نسبت به دیگر دارایی‌ها دشوارتر کند.

بنابراین توجه به اندازه مارکت کپ ارزهای دیجیتال در کنار میزان نوسانی که رمزارز مربوطه نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر دارد می‌تواند تریدر را در انتخاب ارز دیجیتال مناسب ترید روزانه کمک کند.

اجرای مدیریت ریسک مناسب

مدیریت ریسک و سرمایه از اجزای اصلی هر نوع استراتژی معاملاتی در بازارهای مالی محسوب می‌شود. قوی‌ترین و بهترین تحلیل‌هایی که برای ترید روزانه ارز دیجیتال وجود دارند اگر با مدیریت ریسک و سرمایه مناسبی همراه نباشند، به احتمال زیاد زیان‌های قابل توجهی را به تریدر وارد می‌کنند. نکته مهمی که در ارتباط با ترید روزانه وجود دارد این است که هیچ تریدر روزانه‌ای دربرابر خطا ایمن نیست. به عبارت دیگر استراتژی ترید روزانه بهترین تریدرها نیز در مواقعی زیان‌ده می‌شود. یک استراتژی مدیریت ریسک مطلوب این امکان را برای تریدرها ایجاد می‌کند تا بتوانند اشتباهات قابل‌جبرانی داشته باشند.

بنابراین مدیریت ریسک این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بدون این‌که ضررهای جبران‌ناپذیری به حساب آن‌ها وارد شود بتوانند معاملات زیادی را انجام دهند.

ریسک به ریوارد در ترید روزانه ارز دیجیتال چیست ؟

«نسبت سود به زیان» (Risk/Reward Ratio) که به آن ریسک به ریوارد نیز می‌گویند، بیان‌گر این است که شما برای به‌دست آوردن ریوارد یا سودی که ا‌ز معامله به‌دست می‌آورید تمایل دارید چه میزان ریسک کنید. در ترید روزانه ارز دیجیتال از همان ابتدا و قبل از این‌که پوزیشن معاملاتی خود را باز کنید باید این نسبت را اندازه‌گیری کنید و درصورتی که مطابق با استراتژی مدیریت ریسک در ترید روزانه شما نیست از باز کردن پوزیشن معاملاتی اجتناب کنید. به عبارت دیگر حتی اگر از تحلیل خود به میزان کافی اطمینان داشتید در صورت عدم وجود ریسک به ریوارد مناسب، پوزیشن معاملاتی مربوطه را باز نکنید.

ریسک به ریوارد ۱:۳ به این معنا است که تریدر برای مثال برای به‌دست آوردن ۳ دلار مایل است ۱ دلار ریسک کند. هنگامی که تریدر با توجه به تحلیل‌هایی که از بازار انجام می‌دهد پوزیشن معاملاتی خود را در جهت موردنظر باز می‌کند، احتمال دارد که روند قیمت در بازار در جهت پیش‌بینی وی یا خلاف جهتی که انتظار دارد حرکت کند. بنابراین هنگامی که تریدر پوزیشن معاملاتی با ریسک به ریوارد ۱:۳ باز می‌کند، مبلغی که در صورت سود کردن به‌دست می‌آورد سه برابر میزانی است که درصورت ضرر کردن از دست می‌دهد.

ریسک به ریوارد در ترید روزانه ارز دیجیتال

حد ضرر در ترید روزانه ارز دیجیتال

«حد ضرر» (Stop-Loss) از احتمال ضررهای بیشتر در معاملات جلوگیری می‌کند. هنگامی که تریدر موقعیت معاملاتی مناسبی را شناسایی می‌کند، حتی در صورت اطمینان از تحلیل خود باید حالتی را در نظر بگیرد که قیمت ممکن است درخلاف جهت انتظار وی حرکت کند. بنابراین برای جلوگیری از زیان بیشتر در معاملات، قیمتی را به‌عنوان حد ضرر انتخاب می‌کند. استفاده از حد ضرر در معاملات برای مدیریت ریسک مطلوب بسیار ضروری است. در واقع رعایت نسبت مناسب ریسک به ریوارد در معاملات با انتخاب مناسب حد ضرر و قیمت هدف امکان‌پذیر است که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

 

نحوه استفاده از ریسک به ریوارد در ترید روزانه

هنگامی که تریدر با تشخیص موقعیت معاملاتی موردنظر برای باز کردن پوزیشن معاملاتی مربوطه اقدام می‌کند از همان ابتدا باید میزان حد ضرر و قیمت کسب سود یا هدف را مشخص کند. با مشخص کردن این قیمت‌ها تریدر می‌تواند ریسک به ریوارد موردنظر را برای استراتژی معاملاتی مربوطه اعمال کند. زمانی که تریدر پوزیشن معاملاتی خود را باز می‌کند اگر قیمت مطابق با پیش‌بینی تریدر حرکت کند و به هدف تعیین شده برای کسب سود برسد، در این حالت اختلاف بین قیمت ورود به معامله و قیمت هدف میزان سود این معامله محسوب می‌شود.

از طرف دیگر هنگامی که قیمت برخلاف انتظار تریدر پیش رود و حد ضرر در معامله فعال شود، در این حالت اختلاف بین قیمت ورود به معامله و حد ضرر معامله میزان زیان در این معامله محسوب می‌شود. تریدر در همان ابتدا و قبل از باز کردن پوزیشن معاملاتی باید نسبت به محاسبه سود به زیان در معامله یا همان نسبت ریسک به ریوارد اقدام کند. بدیهی است که برای مدیریت ریسک معاملاتی، در صورت عدم وجود ریسک به ریوارد متناسب با استراتژی معاملاتی باید از باز کردن پوزیشن معاملاتی اجتناب کرد.

تایم فریم مناسب ترید روزانه ارز دیجیتال

تایم‌فریمی که برای ترید روزانه انتخاب می‌شود به استراتژی معاملاتی تریدر بستگی دارد. هر اندازه تایم‌فریم‌های کوتاه‌تری برای باز کردن پوزیشن معاملاتی استفاده شود، تریدر می‌تواند تعداد بیشتری از معاملات را انجام دهد. با توجه به تعریفی که از ترید روزانه وجود دارد معامله‌گرها در ترید روزانه پوزیشن معاملاتی خود را باز می‌کنند و قبل از اتمام آن روز از پوزیشن مربوطه خارج می‌شوند. بنابراین تایم‌فریمی که در آن پوزیشن‌های معاملاتی خود را باز می‌کنند یا از آن خارج می‌شوند معمولا در تایم‌فریم‌های کمتر از روزانه انجام می‌شود.

قیمت ارزهای دیجیتال همواره در حال تغییر است. تریدرها با انتخاب تایم‌فریم‌های مختلف این تغییرات قیمت را می‌توانند در بازه‌های زمانی متفاوتی رصد کنند و در معاملات خود استفاده کنند. هر بازه زمانی که به‌عنوان تایم‌فریم در نظر گرفته می‌شود ویژگی‌های مخصوص به‌خود را دارد. تریدرها با توجه به روحیات و تجربه‌ای که در معامله دارند می‌توانند تایم‌فریم موردنظر خود را برای ترید روزانه انتخاب کنند. بنابراین تایم‌فریم مناسب برای هر تریدر ممکن است با تریدر دیگر متفاوت باشد.

ویژگی‌های تایم فریم‌های مختلف در ترید روزانه

توجه به خصوصیاتی که هر کدام از تایم‌فریم‌های موجود در ترید روزانه دارند می‌تواند در انتخاب تایم‌فریم مناسب به تریدر کمک کند. برای مثال هر اندازه تایم‌فریم‌هایی که برای ترید روزانه ارز دیجیتال انتخاب می‌شوند کوچک‌تر باشند، تریدر به تمرکز بالاتری نیاز دارد و در نتیجه ممکن است فشار روحی بیشتری را تجربه کند. از طرف دیگر در تایم‌فریم‌های کوچک‌تر تعداد بیشتری از معاملات را می‌توان در بازه زمانی مشخص نسبت به تایم‌فریم‌های بزرگتر انجام داد.

تریدرهای روزانه ارز دیجیتال ممکن است از یک تایم‌فریم یا از چندین تایم‌فریم در معاملات خود استفاده کنند. با توجه به این‌که هرکدام از این تایم‌فریم‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند در ادامه این مطلب با خصوصیات برخی از این تایم‌فریم‌ها آشنا می‌شویم.

تایم فریم در ترید روزانه ارز دیجیتال

تایم فریم یک دقیقه در ترید روزانه ارز دیجیتال

برخی از تریدرهای روزانه ارز دیجیتال برحسب تجربه و روحیاتی که دارند ترجیح می‌دهند تا از تایم‌فریم‌های کوتاهی همانند یک دقیقه در ترید روزانه خود استفاده کنند. در تایم‌فریم یک دقیقه‌ای تریدر جزئیات بیشتری را از تغییرات قیمت می‌تواند مشاهده کند. تریدرهایی که از تایم‌فریم‌های یک دقیقه‌ای در ترید روزانه ارز دیجیتال استفاده می‌کنند استراتژی‌های ترید روزانه خود را با این تایم‌فریم طرح‌ریزی می‌کنند. ترید در این تایم‌فریم نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد و معامله‌گرهایی که از این تایم‌فریم در معاملات خود استفاده می‌کنند همواره باید تغییرات قیمت در نمودار را به دقت دنبال کنند.

با توجه به این‌که در تایم‌فریم یک دقیقه‌ای، کندل‌های قیمت در نمودار شمعی یا میله‌های قیمت در نمودار میله‌ای، در هر دقیقه تولید می‌شوند، بنابراین سیگنال‌های خرید یا فروش تحلیل تکنیکال در این تایم‌فریم با سرعت بیشتری تولید می‌شوند. این سرعت زیاد در تولید سیگنال‌های خرید و فروش از طرفی فرصت‌های بیشتری را در اختیار تریدرهای مجرب قرار می‌دهد و از طرف دیگر برای تریدرها استرس زیادی دارد.

این تایم‌فریم برای افرادی که استراتژی مناسبی ندارند می‌تواند به سرعت دارایی آن‌ها را نابود کند. بنابراین استفاده از این تایم‌فریم به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد.

تایم فریم ۵ دقیقه در ترید روزانه ارز دیجیتال

هر کندل در تایم‌فریم ۵ دقیقه نسبت به تایم‌فریم یک دقیقه‌ای بازه زمانی بیشتری را نشان می‌دهد. برخی از تریدرهای روزانه ارز دیجیتال به‌دنبال روندهای بزرگتری از قیمت نسبت به تایم‌فریم‌ یک دقیقه‌ای هستند. برای این تریدرها جزئیات تغییرات قیمت در بازه‌های یک دقیقه‌ای اهمیت کمتری دارد. این افراد با توجه به استراتژی ترید خود تمایل دارند تا جزئیات تغییرات قیمت را در بازه زمانی ۵ دقیقه رصد کنند.

برای این‌که بتوانید در تایم‌فریم ۵ دقیقه‌ای معاملات موفقی انجام دهید، همانند تایم‌فریم‌های دیگر در ابتدا باید استراتژی معاملاتی خود را بر روی این تایم‌فریم طرح‌ریزی کنید و قبل از این‌که آن را در حساب واقعی اجرا کنید، بازدهی آن را در حساب آزمایشی بررسی کنید. با آزمایش استراتژی معاملاتی در حساب دمو می‌توانید کاستی‌های استراتژی در تایم‌فریم مربوطه را بررسی کنید و با اعمال تغییرات تدریجی، آن را بهینه کنید.

در تایم‌فریم ۵ دقیقه نسبت به تایم‌فریم یک دقیقه‌ای تریدر با استرس کمتری روبه‌رو است و تمرکز کمتری نسبت به تایم‌فریم یک دقیقه‌ای نیاز دارد. در تایم‌فریم ۵ دقیقه‌ای در هر ۵ دقیقه یک کندل در نمودار شمعی تشکیل می‌شود. بنابراین سیگنال‌های خرید و فروش تحلیل تکنیکال بر روی تایم‌فریم ۵ دقیقه‌ای با سرعت کمتری نسبت به تایم‌فریم یک دقیقه‌ای تشکیل می‌شود.

ترید روزانه ارز دیجیتال

تایم‌فریم ۱۵ دقیقه در ترید روزانه ارز دیجیتال

تریدرها در تایم‌فریم ۱۵ دقیقه‌ای ترید ارز دیجیتال به‌دنبال روندهای بزرگتری نسبت به تایم‌فریم‌ ۵ دقیقه‌ای هستند. در تایم‌فریم‌های پایین‌‌تر از ۱۵ دقیقه تریدر سعی دارد از هر نوسان کوچک قیمت استفاده کند. اما با توجه به این‌که در این تایم‌فریم در هر ۱۵ دقیقه یک کندل تشکیل می‌شود، بنابراین سیگنال‌های معاملاتی خرید و فروش در تحلیل تکنیکال در تایم‌فریم ۱۵ دقیقه‌ای نسبت به تایم‌فریم‌های پایین‌تر از آن در طول یک روز کمتر است.

تریدرها در این تایم‌فریم در طول روز ممکن است تنها بتوانند یک یا دو معامله انجام دهند. برای مثال در این تایم‌فریم ممکن است در مدت دو ساعت تریدر نتواند سیگنال معاملاتی از تحلیل نمودار به‌دست آورد. بنابراین تریدرهایی که این تایم‌‌فریم را انتخاب می‌کنند نسبت به تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر باید زمان بیشتری را در طی روز به ترید اختصاص دهند تا بتوانند موقعیت‌های معاملاتی مناسبی را پیدا کنند.

میزان سودی که از رسیدن قیمت به هدف دریافت می‌شود و میزان ضرری که از فعال شدن حد ضرر در معاملات حاصل می‌شود در این تایم‌فریم نسبت به تایم‌فریم‌ ۵ دقیقه‌ای بیشتر است. به عبارتی دیگر در این تایم‌فریم تعداد معاملات کمتری را نسبت به تایم‌‌فریم‌های کوتاه‌تر از آن در طول روز می‌توان انجام داد.

استراتژی تایم فریم ترکیبی در ترید روزانه ارز دیجیتال

یکی از استراتژی‌های محبوبی که بسیاری از معامله‌گرها در ترید روزانه ارز دیجیتال از آن استفاده می‌کنند، استراتژی تایم‌فریم ترکیبی در ترید روزانه ارز دیجیتال است. در این استراتژی معامله‌گر در ترید روزانه برای تحلیل قیمت یک رمزارز، بیش از یک تایم‌فریم را بررسی می‌کند. تریدرها می‌توانند برای تحلیل قیمت در بازار ارزهای دیجیتال از ابزارهای مختلفی در تحلیل تکنیکال همانند انواع الگوهای قیمتی و اندیکاتورها استفاده کنند.

استفاده از این ابزارها برای تریدر بسیار مفید است اما اگر تریدر به روندهای قیمت و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت در تایم‌فریم‌های بالاتر توجه نکند، ممکن است بسیاری از موقعیت‌های معاملاتی را از دست بدهد یا متحمل زیان‌های قابل‌توجهی در ترید روزانه ارز دیجیتال شود. بنابراین استفاده از استراتژی تایم‌فریم ترکیبی به تریدرها کمک می‌کند تا بتوانند معاملات بهتر و سودآورتری را انجام دهند.

نحوه بررسی تایم فریم ترکیبی در ترید روزانه

در استراتژی ترید روزانه با استفاده از تایم‌فریم ترکیبی تریدرها معمولا از سه تایم‌فریم برای تحلیل قیمت استفاده می‌کنند. این تریدرها بر این باورند که بررسی تعداد تایم‌فریم کمتر از این تعداد باعث می‌شود برخی از اطلاعات مهم در قیمت از دید تریدر پنهان شود. از طرف دیگر انتخاب بیش از سه تایم‌فریم برای تحلیل قیمت نمودار نیز غیرضروری است.

برای رصد و بررسی تغییرات قیمت در نمودار، بازه‌های زمانی مختلفی را می‌توان انتخاب کرد. یک روش ساده برای استفاده از تایم‌فریم ترکیبی شامل سه تایم‌فریم به این ترتیب است که از قانون ۴ در این استراتژی استفاده می‌کنیم. برای این کار در ابتدا تایم‌فریم میانه را مشخص می‌کنیم. این تایم‌فریم به‌عنوان مقیاسی برای میزان باز ماندن پوزیشن معاملاتی به‌کار برده می‌شود. سپس تایم‌فریم کوچکتر را به اندازه حداقل یک‌چهارم تایم‌فریم میانه انتخاب می‌کنیم. برای مثال اگر تایم فریم میانه انتخابی یک‌ساعته است، تایم‌فریم کوچک‌تر را ۱۵ دقیقه انتخاب می‌کنیم.

استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال

برای انتخاب تایم‌فریم بلند‌مدت‌تر طبق همین محاسبه تایم‌فریم بلند‌مدت‌تر را طوری انتخاب می‌کنیم که حداقل چهار برابر تایم‌فریم میانه باشد. برای مثال اگر تایم‌فریم میانه ما یک‌ساعته است، تایم‌فریم بلند‌مدت‌تر باید چهار ساعته باشد. بنابراین در استراتژی تایم‌فریم ترکیبی از سه تایم‌فریم کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت استفاده می‌کنیم که در ادامه نحوه کاربرد هر تایم‌فریم را توضیح می‌دهیم.

تایم فریم بلندمدت‌ در تایم فریم ترکیبی

تایم‌فریم بلندمدت در استراتژی تایم‌فریم ترکیبی در ترید روزانه ارز دیجیتال به معامله‌گر روند کلی‌تر قیمت در بازار را نشان می‌دهد. بنابراین برای شروع تحلیل قیمت با استفاده از این استراتژی در ابتدا بهتر است از تایم‌فریم بلندمدت‌تر استفاده کنیم. ممکن است این جمله را به دفعات شنیده باشید که «روند دوست تریدر است». بنابراین با توجه به این‌که روند قیمت در تایم‌فریم‌های بلندمدت‌تر از روند قیمت در تایم‌فریم‌های کوچکتر پرقدرت‌تر است، بنابراین روند غالب قیمت را در تایم‌فریم‌های بلندمدت‌تر می‌توان پیدا کرد.

تایم‌فریم‌های بلندمدت‌تر از آن جهت اهمیت دارند که پوزیشن‌های معاملاتی را نباید در خلاف جهت روند کلی بازار گرفت. بدیهی است که تریدرها می‌توانند در تایم‌فریم‌های کوچک‌تر پوزیشن‌های معاملاتی درخلاف جهت تایم‌‌فریم‌ بلندمدت‌تر بگیرند. اما احتمال موفقیت این پوزیشن‌ها بسیار پایین است و در صورت موفقیت نیز سود کمتری دارند. بنابراین همواره بهتر است در جهت روند غالب، پوزیشن‌های معاملاتی خود را باز کنیم.

تایم فریم میان مدت در تایم فریم ترکیبی

با کوتاه‌تر کردن تایم‌فریم قیمت برای رمزارز موردنظر تریدرها می‌توانند جزئیات بیشتری از نحوه تغییرات قیمت را در روند غالب بازار مشاهده کنند. با توجه به استراتژی ترکیبی ترید روزانه ارز دیجیتال تایم‌فریم میان‌مدت به‌نوعی برخی از ویژگی‌های هر دو تایم‌فریم بلندمدت و کوتاه‌مدت را دارد. همان‌طور که پیش‌تر نیز به این نکته اشاره شد، تایم‌فریم میان‌مدت زمان تقریبی انجام معاملات یا باز بودن پوزیشن‌های معاملاتی را نشان می‌دهد. بنابراین تریدرها در زمان باز بودن پوزیشن‌های معاملاتی خود برای دنبال کردن قیمت دارایی بیشتر از تایم‌فریم میان‌مدت استفاده می‌کنند.

تایم فریم کوتاه مدت در تایم فریم ترکیبی

در نهایت زمانی که تریدر در ترید روزانه ارز دیجیتال می‌خواهد قیمتی مناسب و جذاب را برای ورود به پوزیشن معاملاتی انتخاب کند، از تایم‌فریم کوتاه‌مدت در تایم‌فریم ترکیبی استفاده می‌کند. با توجه به این‌که در تایم‌فریم کوتاه‌مدت تغییرات قیمت با جزئیات بیشتری مشاهده می‌شود، بنابراین تریدر بهتر می‌تواند نقطه ورود به معامله را انتخاب کند. بدیهی است که جهت پوزیشن معاملاتی در تایم‌فریم کوتاه‌مدت باید هم‌جهت با روند غالب قیمت در تایم‌فریم بلندمدت باشد.

تایم فریم ترکیبی در ترید روزانه ارز دیجیتال

نحوه استفاده از تایم فریم ترکیبی

برای استفاده از تایم‌فریم ترکیبی باید استراتژی تحلیل از تایم‌فریم بالا به پایین را رعایت کنیم. در این حالت در ابتدا باید نمودار قیمت را در تایم‌فریم بلندمدت‌تر بررسی کنیم و روند قیمت و محدوده‌های مهم حمایتی و مقاومتی را در آن شناسایی کنیم. سپس تایم‌فریم میان‌مدت را مورد بررسی قرار دهیم. و در نهایت محدوده‌‌های مهم حمایتی و مقاومتی و روند قیمت را در تایم‌فریم کوتاه‌مدت بررسی کنیم. در بررسی این تایم‌فریم‌ها ممکن است سیگنال‌های ورودی مناسبی در تایم‌فریم کوتاه‌مدت شناسایی کنیم اما با توجه به این‌که این قیمت در تایم‌فریم‌های بالاتر در موقعیت مناسبی قرار ندارد، نتوانیم وارد پوزیشن معاملاتی شویم.

برای مثال ممکن است با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال الگویی ادامه‌دهند برای روند صعودی در تایم‌فریم کوتاه‌مدت تشخیص دهیم ولی با توجه به این‌که قیمت ورود در تایم‌فریم کوتاه‌مدت بسیار نزدیک به محدوده مقاومتی در تایم‌فریم بلندمدت است، بنابراین نمی‌توانیم وارد پوزیشن معاملاتی شویم.

در مثالی دیگر فرض کنید روند قیمت در تایم‌فریم بلندمدت صعودی است اما روند قیمت در تایم‌فریم‌های کوتاه و میان‌مدت روندی نزولی دارد. در این حالت بهتر است از باز کردن پوزیشن معاملاتی برخلاف روند اصلی تایم‌فریم بلندمدت خودداری شود. البته ممکن است برخی از تریدرها بخواهند از این موقعیت‌های پرریسک نیز استفاده کنند. در این حالت با توجه به این‌که احتمال هم‌جهت شدن روند قیمت در تایم‌فریم‌های پایین‌تر با روند قیمت در تایم‌فریم بلند‌مدت وجود دارد، بنابراین باید مقدار قیمت هدف و حدضرر را با دقت زیادی مطابق با شرایط پرریسک موجود انتخاب کرد.

در این مثال تریدرها به‌جای گرفتن پوزیشن شورت درخلاف جهت روند تایم‌فریم بلندمدت‌تر، منتظر می‌شوند تا روند قیمت در تایم‌فریم‌های کوتاه و میان‌مدت نیز در جهت روند قیمت در تایم‌فریم بلندمدت شود. بنابراین زمانی که روند قیمت در هر سه تایم‌فریم صعودی شود در قیمتی مناسب وارد پوزیشن لانگ می‌شوند.

اهمیت تحلیل فاندامنتال در ترید روزانه ارز دیجیتال

تریدرهای روزانه ارز دیجیتال نیز می‌توانند از تحلیل فاندامنتال برای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال مربوطه استفاده کنند. با توجه به این‌که ارزهای دیجیتال ارزش بازار کمی دارند بنابراین برخی از عوامل فاندامنتال تأثیرگذار بر میزان عرضه و تقاضای ارزهای دیجیتال می‌تواند روند قیمت رمزارز مربوطه را در تایم‌فریم‌های مختلف تحت تأثیر قرار دهند.

در واقع هر عاملی که بتواند میزان عرضه و تقاضا را برای رمزارزی خاص تغییر دهد می‌تواند در ترید روزانه ارز دیجیتال برای تحلیل قیمت استفاده شود. در ادامه مطلب برخی از این عوامل را شرح می‌دهیم.

 

فهرست شدن ارز دیجیتال در صرافی

یکی از عواملی که می‌تواند باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شود، فهرست شدن آن‌ها در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است. هنگامی که رمزارزی در یک صرافی فهرست می‌شود، در معرض دید تریدرهای بیشتری قرار می‌گیرد. این موضوع احتمال افزایش حجم معاملات آن را در صرافی مربوطه بالاتر می‌برد. بنابراین ممکن است این ارز دیجیتال افزایش قیمت پیدا کند. با توجه به این‌که ارزهای دیجیتال ارزش بازار یا مارکت کپ پایینی دارند، بنابراین با تغییراتی که در میزان عرضه و تقاضا برای آن‌ها روی می‌دهد قیمت آن‌ها دچار تغییرات زیادی می‌شود.

فهرست شدن در صرافی

فهرست شدن توکن‌ها معمولا زمانی باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود که این فهرست شدن برای اولین بار در صرافی ارز دیجیتالی معتبر و دارای حجم معاملاتی بالا انجام شود. در این صورت تریدرهایی که از این موضوع اطلاع دارند می‌توانند با خرید این توکن از صرافی‌های دیگر منتظر فهرست شدن آن در صرافی موردنظر باشند. با فهرست شدن توکن در صرافی معتبر قیمت آن در صرافی‌های دیگر نیز بالا می‌رود. در این هنگام تریدرها اقدام به فروش این توکن می‌کنند.

معامله‌گرهایی که می‌خواهند با استفاده از استراتژی ترید روزانه از این افزایش قیمت ارز دیجیتال سود کسب کنند ممکن است با توجه به افزایش سریع قیمت این توکن در همان روز خرید بتوانند آن را در قیمت بالاتر بفروشند. برای این‌کار اطلاع از زمان فهرست شدن توکن مربوطه و توجه به تغییر رفتار قیمت آن برای خرید از اهمیت بالایی برای تریدرهای روزانه برخوردار است.

استیکینگ ارز دیجیتال

یکی از مواردی که در تحلیل فاندامنتال یک ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد، قابلیت استیکینک رمزارز مربوطه است. ارزهای دیجیتالی که از قابلیت استیکینگ برخوردار هستند، این امکان را به سرمایه‌گذارها می‌دهند تا بتوانند با استیک یا سپرده‌گذاری آن‌ها در پلتفرم‌های مربوطه کسب سود کنند. همانند زمانی که شما برای دریافت سود بانکی حسابی باز می‌کنید، در دنیای ارزهای دیجیتال نیز این قابلیت وجود دارد تا با تهیه این ارزهای دیجیتال و سپرده‌گذاری یا استیک آن‌ها در پلتفرم‌های مربوطه بتوانید از ارزهای دیجیتال خود کسب در‌آمد کنید.

 

استیکینگ و تأثیرات آن در ترید روزانه

سوالی که ممکن است مطرح شود این است که چرا تریدرها در انتخاب ارز دیجیتال برای ترید روزانه باید به قابلیت استیکینگ ارز دیجیتال توجه کنند. در جواب این سوال باید به این‌ نکته توجه کنیم که هنگامی که ارز دیجیتالی قابلیت استیک پیدا می‌کند، تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کند. افزایش تقاضا به دو علت می‌تواند بالا رود. اولین دلیل افزایش تقاضا این است که ارزهای دیجیتالی که قابلیت استیک را دارند معمولا از طرف شبکه‌های اجتماعی مربوطه تبلیغات گسترده‌ای برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

ای تبلیغات باعث شناخته‌تر شدن آن‌ها در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌شود و تریدرهای بیشتری به خرید و فروش آن‌ها اقدام می‌کنند. اما علت اصلی افزایش تقاضا در ارزهای دیجیتالی که قابلیت استیک دارند این است که برای این‌که سرمایه‌گذارها بتوانند این ارزهای دیجیتال را استیک کنند، در ابتدا باید آن‌ها را خریداری کنند. بنابراین افزایش خرید در این ارزهای دیجیتال باعث افزایش تقاضا در آن‌ها می‌شود.

هرگونه تغییری که در میزان عرضه و تقاضا برای ارزهای دیجیتال روی می‌دهد بر روی قیمت آن‌ها تأثیرگذار است. بنابراین تریدرهای روزانه باید اطلاع دقیقی از استیکینگ ارزهای دیجیتال داشته باشند.

استیکینگ ارز دیجیتال

افزایش تقاضای استیک و ترید روزانه

افزایش تقاضا در ارزهای دیجیتال اگر با شرایط عرضه محدودی همراه شود می‌تواند قیمت ارز دیجیتال مربوطه را افزایش دهد. بنابراین با افزایش میزان تقاضا برای خرید توکنی خاص، قیمت آن ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کند. این موضوع در تحلیل فاندامنتال رمزارزها برای ترید روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است. تریدرهای روزانه‌ای که برای ترید این قبیل رمزارزها اقدام می‌کنند باید رویدادهای پیش‌روی این قبیل رمزارزها را دنبال کنند تا بتوانند از نوسانات احتمالی این ارزهای دیجیتال بهتر استفاده کنند.

برای مثال ممکن است رمزارزی در ابتدا قابلیت استیک را نداشته باشد ولی تاریخی را برای شروع استیکینگ رمزارز خود تعیین کند. تاریخ شروع استیکینگ ارز دیجیتال با توجه به این‌که می‌تواند تغییراتی را در میزان عرضه و تقاضا ایجاد کند بنابراین ممکن است فرصت‌های معاملاتی مطلوبی را در اختیار تریدر روزانه قرار دهد.

افزایش کاربری توکن در حوزه دیفای

یکی از مهم‌ترین کارهایی که با کمک رمزارزها می‌توان انجام داد استفاده از آن‌ها در پرداخت‌ها در پلتفرم‌های گوناگون است. امور مالی غیرمتمکز یا «دیفای» (DeFi) در ارزهای دیجیتال این امکان را به فعالان این حوزه می‌دهد تا بتوانند بدون نیاز به نهادهای واسط، امور مالی مختلفی از قبیل دریافت وام و کسب سود از ارزهای دیجیتال را انجام دهند. با توجه به این موضوع برخی از پلتفرم‌ها وام‌هایی را به کاربران خود می‌دهند تا بتوانند بدون نظارت نهادی واسط از این امکانات استفاده کنند.

 

این پلتفرم‌ها معمولا از افرادی که می‌خواهند از امکانات موجود در حوزه دیفای استفاده کنند، توکن‌هایی را به‌عنوان وثیقه دریافت می‌کنند. هراندازه میزان کاربری و استفاده رمزارزی خاص در این پلتفرم‌های غیرمتمرکز در حوزه دیفای بیشتر باشد، میزان تقاضا برای توکن مربوطه بالاتر می‌رود. این امر می‌تواند به افزایش قیمت ارز دیجیتال مربوطه و نوسانات قیمتی در آن منتهی شود. برخی از تریدرهای روزانه به دنبال همین نوسانات در بازه‌های روزانه هستند و این موضوع باعث می‌شود تا اخبار و رویدادهای مربوط به ارزهای دیجیتال را همواره دنبال کنند.

همکاری پروژه رمزارزی با شرکت‌های دیگر

پروژه‌‌های رمزارزی با استفاده از تکنولوژی غیرمتمرکز راهکارهای مختلفی را برای انجام کارها در محیط‌های غیرمتمرکز ارائه می‌کنند. برخی از این راهکارها به‌قدری مطلوب است که توجه بسیاری از نهادها و شرکت‌های متمرکز را به‌خود جلب می‌کند. این شرکت‌ها با بررسی نیاز آینده به این تکنولوژی‌های غیرمتمرکز در این پروژه‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ترید روزانه ارز دیجیتال

برخی از این شرکت‌ها برای ارتقاء سطح تکنولوژی خود با پروژه‌های رمزارزی همکاری می‌کنند. در این میان اخباری که از این همکاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌ها منتشر می‌شود می‌تواند به‌عنوان یک خبر فاندامنتال مثبت بر روی قیمت توکن این پروژه‌ها تأثیرات مطلوبی داشته باشد. این تأثیرات اخبار مثبت معمولا در بازارهای گاوی می‌توانند باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال مربوطه شود و نوسانات مطلوبی را در قیمت ارز دیجیتال مربوطه ایجاد کنند.

بنابراین تریدرهای روزانه برای استفاده از این نوسانات قیمتی معمولا اخباری که در شبکه‌های اجتماعی پروژه‌های رمزارزی منتشر می‌شوند را بررسی می‌کنند. تریدرهای روزانه معمولا با توجه به تأثیراتی که این اخبار بر روی توکن پروژه‌های رمزارزی دارند، با توجه به رفتار قیمت ارز دیجیتال مربوطه ممکن است وارد پوزیشن‌های لانگ یا شورت شوند.

توجه به اخبار مربوط به بیت کوین

بیت کوین بیشترین ارزش بازار یا مارکت کپ را در بین ارزهای دیجیتال دارد. این باعث می‌شود تا نوسانات قیمت بیت کوین بر روی مارکت کپ کل بازار ارزهای دیجیتال تأثیر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر قیمت ارزهای دیجیتال هم‌بستگی زیادی با قیمت بیت ‌کوین دارد.

اخبار در ترید روزانه ارز دیجیتال

این موضوع به این معناست که با افزایش قیمت بیت کوین‌، قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می‌کند و با کاهش قیمت بیت کوین‌، قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال کاهش می‌یابد. بنابراین تریدرهای روزانه همواره باید نوسانات قیمت بیت کوین را در ترید روزانه خود دنبال کنند. در این میان برخی از اخبار ممکن است تأثیرات زیادی در قیمت بیت کوین داشته باشد. بنابراین توجه به اخبار تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین برای ترید روزانه ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

اندیکاتورها در ترید روزانه ارز دیجیتال

هنگامی که به نمودار قیمت در دارایی‌ها و سهام‌های مختلف نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که قیمت همواره در حال نوسان است. نمودارهای قیمت ارزهای دیجیتال نیز دارای نوسان است. در این میان ریاضیات به کمک تریدرها آمده تا با ابزارهایی که محاسباتی بر روی قیمت گذشته و حال حاضر دارایی‌ها انجام می‌دهند، به آن‌ها در پیش‌بینی قیمت آینده دارایی مربوطه کمک کنند. اندیکاتورها با توجه به محاسباتی که بر روی قیمت و حجم دارایی انجام می‌دهند تصویری بهتر را برای تحلیل در اختیار ما قرار می‌دهند. در ادامه این مطلب دو نوع از این اندیکاتورها را توضیح می‌دهیم.

اندیکاتورهای روند در ترید روزانه

یکی از کارهایی که معامله‌گرها در ترید روزانه ارز دیجیتال انجام می‌دهند توجه به روند کلی بازار است. شناسایی روند کلی در بازار به تریدر کمک می‌کند تا مقدار ریسک در معاملات خود را کاهش دهد. ممکن است این سوال مطرح شود که شناسایی روند اصلی قیمت در ارز دیجیتال مربوطه چه ارتباطی به کاهش ریسک معاملات دارد.

در جواب این سوال باید به این نکته اشاره کرد که قیمت در بیشتر اوقات در جهت حرکت روند اصلی بازار حرکت می‌کند. بنابراین هنگامی که معامله‌گر در ترید روزانه ارز دیجیتال در جهت روند اصلی وارد پوزیشن معاملاتی می‌شود، احتمال رسیدن به قیمت هدف بالا می‌رود. بنابراین استفاده از اندیکاتورهایی که به تریدرها در شناسایی روند اصلی بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. از اندیکاتورهای روند محبوب می‌توان اندیکاتور «میانگین متحرک» (Moving Average) و اندیکاتور «مکدی» (Moving Average Convergence Divergence | MACD) را نام برد.

 

اندیکاتورهای حجم در ترید روزانه

اندیکاتورهای حجم یکی از مهم‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال هستند که حجم معاملات را در بازه‌های موردنظر به تریدر نشان می‌دهند.

معامله‌گرها در ترید روزانه ارز دیجیتال از ابزارهای مختلفی برای تحلیل قیمت رمزارز مربوطه استفاده می‌کنند. برای مثال ممکن است تریدری الگوی قیمتی خاصی را شناسایی کند که قیمت به آن واکنش نشان داده است. در این حالت تریدر روزانه با کمک اندیکاتورهای حجم می‌تواند میزان حجم معاملات را بررسی کند. اگر حجم مناسبی این واکنش قیمتی را به الگوی موردنظر تأیید کند، در این صورت احتمال پیش‌بینی درست قیمت بیشتر می‌شود. این موضوع می‌تواند میزان ریسک در معاملات را کاهش دهد. کاهش میزان ریسک در معاملات نیز می‌تواند برآیند سود بهتری را برای تریدر ایجاد کند.

اندیکاتور در ترید روزانه

در مثالی دیگر اگر قیمت بتواند در روند صعودی خود مقاومتی را از سر راه خود بردارد و در بازه زمانی مورد نظر این افزایش قیمت با حجم معاملات بالایی نیز همراه شود، در این صورت احتمال ادامه روند صعودی مربوطه بیشتر است. از اندیکاتورهای حجم محبوب می‌توان به اندیکاتور «حجم تعادلی» (On Balance Volume | OBV) اشاره کرد.

بهترین اندیکاتور در ترید روزانه

یکی از سوالات پر تکراری که ذهن تریدرهای تازه‌کار را به‌خود مشغول می‌کند این است که بهترین اندیکاتور در ترید روزانه ارز دیجیتال کدام است. در جواب این سوال می‌توان گفت که با توجه به استراتژی‌های معاملاتی گوناگونی که وجود دارد، اندیکاتورهای متفاوتی می‌توانند به‌عنوان بهترین اندیکاتور ترید روزانه ارز دیجیتال برای استراتژی معاملاتی مربوطه در نظر گرفته شوند. به عبارت دیگر هر تریدری می‌تواند با توجه به روش معامله و ارز دیجیتالی که انتخاب می‌کند، بهترین اندیکاتور در ترید روزانه ارز دیجیتال را برای استراتژی معاملاتی خود پیدا کند. بنابراین پیدا کردن اندیکاتور مناسب همواره وابسته به روشی است که تریدر در تحلیل قیمت استفاده می‌کند و نمی‌توان یک یا دو اندیکاتور را به‌عنوان بهترین اندیکاتورهای ترید روزانه ارز دیجیتال نام برد.

 

جمع بندی

ترید روزانه یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های ترید در بازارهای مختلف مالی است. تریدرها می‌توانند در بازارهای مختلفی همانند بازارهای فارکس، سهام و ارزهای دیجیتال به ترید روزانه بپردازند. در این مطلب در ابتدا به مفهوم ترید روزانه پرداختیم و ترید روزانه را در بازارهای مختلف مالی بررسی کردیم. سپس علت استفاده از ترید روزانه را بیان کردیم و استراتژی ترید روزانه ارزهای دیجیتال را توضیح دادیم.

در ادامه انواع استراتژی‌‌های ترید روزانه را بررسی کردیم و از این میان استراتژی اسکالپینگ و ترید روزانه با اخبار را شرح دادیم. سپس به آموزش ترید روزانه ارزهای دیجیتال پرداختیم. بنابراین در ابتدا به اهمیت شناخت بازار ارزهای دیجیتال و عوامل تأثیرگذار در آن پرداختیم. در ادامه برای طراحی استراتژی بهینه برای ترید روزانه ارزهای دیجیتال به اهمیت انتخاب صرافی مناسب ارزهای دیجیتال اشاره کردیم و برخی از خصوصیات مهم این صرافی‌ها را توضیح دادیم. در ادامه بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه را توضیح دادیم و به اهمیت اجرای مدیریت ریسک مناسب در ترید روزانه ارزهای دیجیتال اشاره کردیم.

سپس تایم‌فریم‌های مناسب در ترید روزانه ارزهای دیجیتال و ویژگی‌های این تایم‌فریم‌ها را توضیح دادیم. در ادامه اهمیت تحلیل فاندامنتال در ترید روزانه ارزهای دیجیتال را بیان کردیم. در پایان نیز اندیکاتورهای روند و حجم را در ترید روزانه توضیح دادیم و نحوه انتخاب بهترین اندیکاتور در ترید روزانه را شرح دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ترید ارزهای دیجیتال — از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
TradeThatSwingBusinessinsiderInvestopedia
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *