روش های کسب درآمد از تبلیغات که باید بدانید — راهنمای کاربردی

۷۷۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
روش های کسب درآمد از تبلیغات که باید بدانید — راهنمای کاربردی

یکی از راه‌های داشتن درآمد جانبی، کسب درآمد از تبلیغات است. در این مطلب روش‌های کسب درآمد از تبلیغات در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن را شرح می‌دهیم. همچنین روش‌های کسب درآمد از تبلیغات بدون داشتن وب‌سایت، اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی را بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

روش های کسب درآمد از تبلیغات

به چهار روش زیر می‌توان از تبلیغات درآمد کسب کرد.

کسب درآمد از تبلیغات در وب سایت

راه‌های زیادی برای کسب درآمد از تبلیغات در وب‌سایت برای شما وجود دارد. در زیر فهرستی از آن‌ها آورده شده است.

  • کسب درآمد از «تبلیغات کلیکی» (Pay per Click Advertising)
  • قرار دادن تبلیغ در وب‌سایت
  • فروش لینک در وب‌سایت
  • شبکه‌های تبلیغاتی CPM (مخفف عبارت Cost Per 1000 Impression است. به معنی هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش)
  • «صفحه‌های بازشو» (Pop-ups)
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • کسب درآمد از تبلیغات گوگل ادسنس
  • کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی
  • «همکاری در فروش» (Affiliate Marketing)

برای بیان هرچه بیشتر اهمیت این موضوع، به تصویر زیر دقت کنید. در این تصویر ۷ مورد از پر درآمدترین وبلاگ‌ها آورده شده‌اند که درآمد آن‌ها از تبلیغات بین 1/32 میلیون دلار تا 28 میلیون دلار در سال 2021 است.

کسب درآمد از تبلیغات در وبلاگ

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

«تبلیغات کلیکی» (PPC) یا (CPC) یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات در اینترنت است. اگر تبلیغات کلیکی را در وبلاگ یا وب‌سایت خود قرار دهید، هر زمان که کاربری روی آن کلیک کند، از تبلیغ‌دهنده هزینه دریافت خواهید کرد.

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

کسب درآمد از تبلیغات بنری

اگر وبلاگ یا وب‌سایت شما ترافیک خوبی دارد می‌توانید به صورت مستقیم در آن تبلیغ قرار دهید. برای این کار یک صفحه در وبلاگ یا وب‌سایت خود با عنوان «با ما تبلیغ کنید» بسازید. در این صفحه انواع تبلیغات و هزینه ماهیانه آن‌ها را فهرست کنید. برای این‌که مشتریان از عملکرد وب‌سایت یا وبلاگ شما مطمئن باشند، رتبه الکسا، رتبه صفحه گوگل و ترافیک و سایر آمارها را ذکر کنید.

در کسب درآمد از تبلیغات بنری، بنرهای تبلیغاتی در بالا، کنار و پایین صفحه سایت نمایش داده می‌شوند. قدمت استفاده از این نوع تبلیغات به سال ۱۹۹۴ بازمی‌گردد. تبلیغات بنری یکی از مرسوم‌ترین نوع تبلیغات هستند به طوری‌که در سال ۲۰۱۹، 31 درصد کل هزینه‌های تبلیغات آنلاین به تبلیغات بنری اختصاص داشت. امروزه تبلیغات بنری از فناوری «تعیین قیمت بی‌درنگ» (Real-Time Bidding) استفاده می‌کنند. با این روش شرکت‌ها برای نمایش تبلیغ خود در ساعت‌های مختلف و در مکان‌های مختلفِ وب‌سایت تبلیغ‌کننده، رقابت می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید به صورت مستقیم تبلیغات خود را به فروش برسانید، می‌توانید از وب‌سایت‌ها و شرکت‌هایی در این زمینه به عنوان شخص ثالث کمک بگیرید.

فروش لینک در وب‌سایت

اگر از روش‌های افزایش بازدید سایت به درستی استفاده کرده باشید، وب‌سایت شما ترافیک طبیعی (ارگانیک) خوبی خواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید در مطالب خود به مطلبی از سایت دیگر لینک دهید و درآمد کسب کنید. قبل از این کار از تگ Nofollow استفاده کنید تا از جریمه‌های احتمالی گوگل در امان باشید.

شبکه‌های تبلیغاتی CPM

در گذشته از تبلیغات CPC استفاده می‌شد و هر زمان که کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کرد، تبلیغ‌دهنده مبلغی را پرداخت می‌کرد اما در روش CPM به ازای هر 1000 نمایش تبلیغ، مبلغی پرداخت می‌شود.

در روش CPC درآمد شما ممکن است تغییرات زیادی در طول زمان داشته باشد اما در مورد CPM چنین نیست. اگر در شبکه CPM پنج دلار به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش تعریف شود و حداقل نمایش 100 هزار بار باشد، با رسیدن به ۱۰۰ هزار نمایش 500 دلار به دست خواهید آورد.

تبلیغات پاپ‌آپ

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان تبلیغات Pop-up را نمی‌پسندند و تصور می‌کنند نرخ پرش صفحه را افزایش می‌دهد. اما همچنان این تبلیغات یک گزینه به شمار می‌آیند. در این مدل تبلیغات می‌توان Pop-up یا Pop-under نمایش داد. Pop-under تبلیغاتی هستند که برخلاف تبلیغات Pop-up زیر پنجره کاربر قرار می‌گیرند. بنابراین مزاحمت کمتری برای او ایجاد می‌کنند. کاربر با بستن پنجره فعال خود متوجه تبلیغات Pop-under می‌شود. لازم به ذکر است Pop-under و Pop-up تنها برای تبلیغات به کار نمی‌روند و کاربردهای دیگری نیز دارند.

تبلیغات پاپ آپ

انتشار رپورتاژ آگهی

روش دیگر کسب درآمد از وبلاگ یا وب‌سایت، نوشتن نقد و بررسی در مورد کالاها و خدماتی است که به آن‌ها اعتماد دارید. برای هر نقد و بررسی که در وبلاگ خود منتشر می‌کنید هزینه‌ مشخصی را در نظر می‌گیرید. میزان هزینه این پست وبلاگی به رتبه و میزان ترافیک وب‌سایت یا وبلاگ شما بستگی دارد.

همچنین می‌توانید از انتشار رپورتاژ آگهی برای کسب درآمد استفاده کنید. یکی از مزایای رپورتاژ آگهی این است که کاربر در ابتدا متوجه نمی‌شود در حال مطالعه یک متن تبلیغاتی است. برای مطالعه بیشتر در مورد رپورتاژ آگهی مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود.

کسب درآمد از تبلیغات گوگل ادسنس

با استفاده از «گوگل ادسنس» (Google Adsense) می‌توانید با دریافت تبلیغات برای وب‌سایت خود درآمد جانبی ایجاد کنید. هر چه محتوای وب‌سایت شما بهتر و ترافیک آن بیشتر باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت. شکل‌های مختلفی از محتوا وجود دارند که کاربران جدیدی را به وب‌سایت شما هدایت‌ می‌کنند یا مخاطبان ثابت و وفاداری دارند. باید بین این دو نوع محتوا تعادل ایجاد کنید. وب‌سایت‌هایی که برای تبلیغات ادسنس مناسب هستند در زیر فهرست شده‌اند.

  • وبلاگ‌ها
  • وب‌سایت‌های خبری
  • «تالارهای گفتگو» (Forums)
  • شبکه‌های اجتماعی تخصصی (Niche)
  • ابزارهای آنلاین رایگان

در مرحله بعدی انواع و سبک‌های مختلف تبلیغات مانند متن، تصویر و ویدیو را برای وب‌سایت خود تعریف کنید. کمپین‌های مختلف به انواع متفاوتی از تبلیغات نیاز دارند. با در نظر گرفتن تجربه کاربر، نوع تبلیغات و محل نمایش آن‌ها در وب‌سایت خود را مشخص کنید. دقت کنید حجم محتوای وب‌سایت شما باید از حجم تبلیغات بیشتر باشد.

در این مرحله می‌توانید از تبلیغات ادسنس در وب‌سایت خود استفاده کنید. با اضافه کردن جستجوی سفارشی ادسنس نه تنها کاربران محتوای موردنظر خود را در وب‌سایت شما راحت‌تر پیدا می‌کنند، بلکه شما با نمایش تبلیغات مرتبط سودآوری خود را به حداکثر می‌رسانید. دقت داشته باشید استفاده از تبلیغات ادسنس برای وب‌سایت‌هایی با دامنه ir امکان‌پذیر نیست. ضمنا این پلتفرم از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

کسب درآمد با گوگل

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

اگر محتوای ویدیویی تولید و آن را در یوتیوب منتشر می‌کنید، می‌توانید با اتصال کانال یوتیوب به حساب کاربری گوگل ادسنس خود از این طریق نیز درآمد کسب کنید. پس از اتصال کانال یوتیوب خود به اکانت ادسنس باید ویدیوهایی را مشخص کنید که می‌خواهید از آن‌ها درآمد کسب کنید. همچنین نوع تبلیغات موردنظر برای نمایش را مشخص کنید.

همکاری در فروش

درآمد «همکاری در فروش» (Affiliate Marketing)، در واقع از کمیسیون فروش محصولات و خدمات توصیه شده در وب‌سایت شما به دست می‌آید. برای انجام این کار در یک صفحه فرود در مورد آن کالا یا خدمت خاص از روش‌های تولید محتوای فروشگاه اینترنتی استفاده کنید و لینکی برای سفارش دادن آن محصول یا خدمت به متن خود بیافزایید. به طور معمول برای این کار به یک تولیدکننده محتوا نیاز دارید. هر زمان که کاربری از طریق این لینک، آن کالا یا خدمت را سفارش دهد، درصدی از درآمد فروش برای شما لحاظ می‌شود.

کسب درآمد از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

کسب درآمد با استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیازمند دانش و استمرار است. تصور نکنید که در این روش به دنبال‌کننده‌های زیادی نیاز دارید. جالب است بدانید میکرواینفلوئنسرها (اینفلوئنسرهایی با ۱۰ تا ۵۰ هزار فالوور) درآمد بیشتری نسبت به اینفلوئنسرها با فالوورهای بسیار زیاد به ازای هر هزار نفر دارند. پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۲۳ صنعت جهانی بازاریابی اینفلوئنسری به ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

در سال ۲۰۱۸ افراد مختلف اولین شبکه اجتماعی خود را به ترتیب زیر معرفی کردند.

  • اینستاگرام: بیش از ۸۲ درصد
  • یوتیوب: ۱۲ درصد
  • فیسبوک: ۲ درصد

تصویر زیر درصد اینفلوئنسرهای فعال در هر شبکه اجتماعی را نشان می‌دهد.

ابنفلوئنسرهای فعال در هر شبکه اجتماعی

در ادامه با بهترین روش‌های کسب درآمد از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شویم.

  • عضوگیری پولی در شبکه اجتماعی
  • تبلیغ برندها با روش همکاری در فروش
  • عضو شدن در پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسری
  • مشارکت مستقیم با برند
  • ساخت فیلم آموزشی و پادکست حمایت شده
  • فروش محصولات و خدمات آموزشی
  • فروش محصولات

عضویت پولی در شبکه اجتماعی

امروزه یکی از روش‌های کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی تولید محتوای پولی است. این محتوا فقط در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که هزینه‌ ماهیانه عضویت را پرداخت کرده باشند. برای مثال یوتیوب در سال‌های اخیر ویژگی‌هایی برای امکان عضویت پولی اضافه کرده است. توییتر هم در حال آزمایش «Super Follow» در همین راستاست. در پلتفرم اینستاگرام نیز کسب‌وکارها، نمایش صفحه خود را به کاربرانی محدود کرده‌اند که هزینه ماهانه را پرداخت می‌کنند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. برای آشنایی بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب «راه های کسب درآمد از اینستاگرام — موثرترین شیوه ها برای شروع» را مطالعه کنید.

کسب درآمد از تبلیغات

تبلیغ برندها با روش همکاری در فروش

برخی برندها برنامه‌های ثابتی برای همکاری در فروش در نظر می‌گیرند. شبکه‌هایی وجود دارند که هرکدام با چندین برند کار می‌کنند. بسته به نوع و حوزه برندهای مورد نظر، ممکن است با چند شبکه مختلف در ارتباط باشید. برای همکاری در فروش، کاربران از طریق شما با محصولات و خدمات آن برند آشنا می‌شوند و از طریق لینک یا کد تخفیفی که شما در اختیار آن‌ها می‌گذارید، وارد وب‌سایت آن برند می‌شوند و خرید می‌کنند. به این ترتیب، درصدی از فروش (بسته به نوع برند و محصول) را به عنوان درآمد کسب می‌کنید.

همکاری در فروش

عضو شدن در پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسری

پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسری، برندها را به اینفلوئنسرها متصل و کار را برای هر دو آسان می‌کند. معمولا برای این‌که بتوانید به عضویت این پلتفرم‌ها درآیید نیاز به تعداد مشخصی از فالوور دارید. پلتفرم‌های بازاریابی اینفلوئنسری ممکن است مخصوص به یک شبکه اجتماعی باشند اما لینک‌ها و تبلیغات در سایر شبکه‌ها نیز به اشتراک گذاشته شود. برای مثال شما از طریق یک شبکه که مختص فیسبوک است با برندی شروع به همکاری می‌کنید اما تبلیغات آن برند را به عنوان لینک Bio اینستاگرام در پروفایل خود قرار می‌دهید.

در این پلتفرم‌ها می‌توانید تمام برندهای همکار را مشاهده کنید و برای برند مدنظر خود لینک تولید کنید و آن را در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. هر بار که کاربری روی این لینک کلیک کند، درآمد کسب می‌کنید.

استوری اینستاگرام

مشارکت مستقیم با برندها

یک روش مرسوم برای کسب درآمد از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، همکاری مستقیم با برندهاست. برای مثال یک ویدیوی آموزشی می‌سازید و در میانه آن، برند موردنظر را معرفی و از محصولات آن برند استفاده می‌کنید یا هدیه‌ای از سمت آن برند برای مخاطبان در نظر می‌گیرید.

برندها علاقه دارند با اینفلوئنسرها کار کنند چون آن‌ها معمولا نرخ تعامل بالایی با مخاطبان دارند. نرخ تعامل مهم‌ترین معیار برای سنجش میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی به خصوص در بازاریابی اینفلوئنسری است. در تصویر زیر معیارهای مختلف برای سنجش میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را از دید کسب‌وکارها در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مشاهده می‌کنید که در جایگاه اول، نرخ تعامل و در جایگاه دوم، ترافیک قرار دارد.

کسب درآمد از تبلیغات

ساخت فیلم آموزشی و پادکست حمایت شده

به جای مشارکت مستقیم با برندها یا عضویت در پلتفرم‌های بازاریابی اینفلوئنسری می‌توان از حمایت برندها برای تولید یک مجموعه فیلم آموزشی یا ساخت پادکست استفاده کرد. بر اساس آمارها، متوسط درآمد به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش (Impression) در پلتفرم‌های ویدیویی به شرح زیر است.

  • اینستاگرام ۵ تا ۱۰ دلار
  • یوتیوب ۱۵ تا ۳۰ دلار
  • اسنپ‌چت ۳۰ تا ۵۰ دلار
  • فیسبوک ۴ تا ۸ دلار

میزان کسب درآمد به نرخ تعامل با مخاطبان نیز بستگی دارد اما اعداد بالا به طور متوسط نشان می‌دهد که می‌توان چه میزان درآمدی را از ساخت ویدیو «حمایت شده» (Sponsord) انتظار داشت.

کسب درآمد از تبلیغات

فروش محصولات و خدمات آموزشی

دوره‌های آموزشی، کتاب‌های الکترونیک، مربیگری و غیره مثال‌هایی از کالا و خدماتی است که قابلیت فروش در شبکه‌های اجتماعی را دارند. برای مثال شخصی نواختن پیانو را به طور رایگان در یوتیوب آموزش می‌دهد و همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی دوره خصوصی آنلاین‌ آموزش پیانو برگزار و درآمد کسب می‌کند.

به عنوان یک مثال دیگر فرض کنید دیجیتال مارکتری در شبکه‌های اجتماعی روش‌های بازاریابی اینترنتی را آموزش می‌دهد و برای درآمدزایی مطالب خود را در قالب کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ به فروش می‌رساند.

فروش محصولات

در نهایت یک راه عالی برای کسب درآمد در شبکه‌های اجتماعی فروش کالاها و خدمات خود است. با ایجاد یک فروشگاه در این شبکه‌ها و استفاده از ابزارهای لازم به راحتی می‌توانید شروع به کار کنید. سعی داشته باشید از هشتگ‌های متعدد و مرتبط برای هر پست بهره بگیرید. تحقیقات نشان داده است استفاده از هشتگ‌های متعدد نرخ تعامل را افزایش می‌دهد. تصویر زیر درصد لایک بر اساس تعداد هشتگ را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در پلتفرمی مانند اینستاگرام با افزایش استفاده از هشتگ تا ۷ عدد نرخ تعامل تا حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است و بیشتر از ۸ هشتگ به عنوان اسپم شناخته می‌شود.

نمودار تعداد لایک و تعداد هشتگ

معرفی فیلم آموزش مدیریت رسانه های اجتماعی

آموزش مدیریت رسانه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بخشی از روند تکامل اینترنت هستند و استفاده از آن‌ها برای دستیابی به اهداف تجاری و استراتژیک سازمان امری اجتناب‌ناپذیر است. به همین منظور «فرادرس» دوره آموزش مدیریت رسانه های اجتماعی را در ۴ ساعت و ۱۳ دقیقه و در نه درس تدوین کرده است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

در درس اول با انواع و ابزارهای شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید. در درس دوم استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی و تاثیر نتایج آن بر نرخ بازگشت سرمایه را می‌آموزید. درس سوم و چهارم به تبلیغات‌ آنلاین و مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد و درس پنجم نکاتی در مورد بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو را بیان می‌کند.

در درس ششم استخدام الکترونیکی و در درس هفتم سرمایه‌گذاری جمعی را آموزش می‌بینید. درس هشتم مسائل قانونی و اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی را مطرح می‌کند و در نهایت در درس نهم یک جمع‌بندی در مورد همه این موارد بیان می‌شود.

کسب درآمد از تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات در اپلیکیشن‌ها معمولا از طریق شبکه‌های تبلیغاتی انجام می‌شود. این شبکه‌ها به عنوان واسطه‌ای بین تبلیغ‌دهنگان و تبلیغ‌گیرندگان عمل می‌کنند. با کسب درآمد از تبلیغات در اپلیکیشن خود می‌توانید سایر خدمات برنامه را رایگان در اختیار افراد قرار دهید. درآمد این تبلیغات معمولا به یکی از شکل‌های زیر خواهد بود.

  • در «CPC» یا (Cost per Click) پرداخت به ازای هر کلیک انجام می‌شود.
  • در «CPM» یا (Cost per Mile) پرداخت به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش در اپلیکیشن شما انجام می‌شود. این روش از سایر روش‌ها مرسوم‌تر است.
  • در «CPA» یا (Cost per Action) پرداخت به ازای هر اقدام انجام می‌شود. اقدام می‌تواند شامل خرید، ثبت‌نام و غیره باشد.
  • در «CPL» یا (Cost per Lead) درداخت به ازای تولید هر لید یا مشتری راغب انجام می‌شود.
  • در «CPO» یا (Cost per Order) پرداخت به ازای هر سفارش صورت می‌گیرد.

استفاده از پلتفرم‌هایی که با چندین شبکه تبلیغاتی همکاری می‌کنند بهتر از کار کردن با یک شبکه تبلیغاتی است چرا که از همپوشانی تبلیغات اجتناب می‌شود. این کار تا ۴۰ درصد درآمد حاصل از تبلیغات را افزایش می‌دهد.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

برای افزایش کسب درآمد از تبلیغات در سایت و شبکه‌های اجتماعی، این نوع از تبلیغات باید به صورت هدفمند و با در نظر گرفتن سلیقه مخاطب انجام گیرد. برای این کار می‌توان از تبلیغات هدفمند اینترنتی بهره برد. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید یک فیلم آموزشی بر اساس نیاز مخاطبان هدف خود تولید کرده‌اید و می‌خواهید طبق کلمات کلیدی استفاده شده، تبلیغات بنری هدفمند در صفحه به نمایش درآید. به طور مثال در مجله فرادرس مطلب «ضبط فیلم آموزشی با کمتازیا» منتشر و با استفاده از «کاپریلا» بنرهای تبلیغاتی مرتبط به موضوع مطلب با حجم و اندازه کم به شکل زیر در صفحه نمایش داده شده است.

معرفی کاپریلا

پلتفرم «کاپریلا» بخش دیگری با کاربرد «تبلیغ‌دهنده» دارد. از طریق این بخش می‌توانید کسب‌وکار خود را معرفی کنید. در این پلتفرم، تبلیغات تنها برای مخاطب هدف نمایش داده می‌شود، به همین دلیل نرخ تبدیل بالایی خواهد داشت چراکه جامعه هدف به استفاده از محصولات و خدمات شما تمایل بیشتری دارد.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم مناسب برای رپورتاژ آگهی، بررسی محصول و معرفی خدمات

نشریلا

همان‌طور که توضیح دادیم یکی از انواع تبلیغات، رپورتاژ آگهی است. برای تدوین رپورتاژ آگهی باید با نحوه نگارش متن آن آشنا باشید و متن را بر اساس لحن هر رسانه تنظیم کنید. در تنظیم متن بکارگیری نکات نگارشی ضروری است و در غیر این صورت نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

بر این اساس باید از پلتفرمی استفاده کرد که متن رپورتاژ آگهی را بر اساس لحن هر رسانه تدوین کند. برای این کار می‌توان از «نشریلا» به عنوان بزرگترین پلتفرم این حوزه نام برد. این پلتفرم امکان معرفی محصول یا انتشار مطلب برای بررسی محصول را فراهم می‌کند.

کسب درآمد با مشاهده و کلیک روی تبلیغات

وب‌سایت‌هایی وجود دارند که در آن‌ها از طریق مشاهده یا کلیک روی تبلیغات می‌توان درآمد کسب کرد و ثبت‌نام در آن‌ها رایگان است. در این وب‌سایت‌ها، تبلیغات کلیکی وجود دارد که با کلیک بر آن‌ها پول دریافت می‌کنید همچنین با تماشای ویدیوهای تبلیغاتی می‌توانید کسب درآمد کنید. گاهی با پر کردن فرم‌های نظرسنجی، درآمدی را به خود اختصاص می‌دهید. انواع دیگری از تبلیغات نیز در این گونه وب‌سایت‌ها در دسترس هستند.

دقت داشته باشید بسیاری از این وب‌سایت‌ها کلاه‌بردارند و در ازای کاری که شما انجام می‌دهید هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند. در ضمن برای کسب درآمد از این طریق، داشتن کارت‌های اعتباری بین‌المللی الزامی است.

سوالات متداول پیرامون کسب درآمد از تبلیغات

تا اینجا به خوبی می‌دانید که از چه روش‌هایی می‌توان به کمک تبلیغات، کسب درآمد داشت. با این وجود در ادامه پاسخ برخی از سوالات متداول این حوزه را مطرح خواهیم کرد.

کسب درآمد از طریق کلیک برروی تبلیغات چگونه است؟

وب‌سایت‌هایی وجود دارند که می‌توان از طریق کلیک روی تبلیغات یا مشاهده تبلیغات در آن‌ها درآمد کسب کرد. بیشتر این وب‌سایت‌ها کلاه‌بردارند و در ازای کار شما پولی پرداخت نمی‌کنند درضمن برای استفاده از این وب‌سایت‌ها داشتن کارت‌های اعتباری بین‌المللی الزامی است.

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی چگونه است؟

به طور معمول این کار از طریق اتصال کانال یوتیوب به حساب کاربری گوگل ادسنس امکان‌پذیر است.

کسب درآمد از تبلیغات در اپلیکیشن چگونه است؟

برای تبلیغات در اپلیکیشن معمولا از شبکه‌هایی استفاده می‌شود که به عنوان واسطه بین تبلیغ‌دهنگان و تبلیغ‌گیرندگان عمل می‌کنند. مدل‌های درآمدی متنوعی در این نوع از تبلیغات از جمله «پرداخت به‌ازای هزار نمایش» (CPM) و «پرداخت به‌ازای کلیک» (CPC) وجود دارند.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Jeff BullasGoogle AdSenselogicaldollarDream HomeQUICKSPROUTBufferQUICKSPROUTsozo
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *