کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات + معرفی ۷ روش

۳۳۷۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات + معرفی ۷ روش

ممکن است در مورد کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات یا کلیک بر روی آن‌ها شنیده باشید. دیدن تبلیغات یکی از روش‌های کسب درآمد از سایت است. در این مطلب، کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات را توضیح می‌دهیم. همچنین میزان درآمد و نمونه‌ وب‌سایت‌های این روش را معرفی می‌کنیم.

معرفی روش های کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

وب‌سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید به صورت رایگان در آن‌ها ثبت‌نام کنید و به کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات یا کلیک بر روی آن‌ها بپردازید. این وب‌سایت‌ها واسطه‌ای میان تبلیغ‌دهندگان، کاربران و مشتریان هستند و باعث می‌شوند تا تبلیغات کسب و کارها بیشتر دیده شود. البته باید مراقب باشید چراکه وب‌سایت‌های کلاهبردار نیز وجود دارند که شما را به انجام کار تشویق می‌کنند اما در نهایت هیچ پولی را پرداخت نمی‌کنند.

درمجموع، این وب‌سایت‌ها به دو دسته «PTC» و «GTP» تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سایت‌ PTC‌ چیست ؟

وبسایت‌های «پرداخت به ازای کلیک» (Pay To Click | PTC) راهی آنلاین و خانگی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات است. در این وب‌سایت‌ها، تبلیغاتی به کاربر عرضه می‌شود و فرد با مشاهده یا کلیک بر روی آن‌ها درآمد کسب می‌کند. برای کلیک و مشاهده تبلیغ، مبلغ اندکی به شما پرداخت می‌شود. این کار نیاز به مهارت خاصی ندارد، تنها داشتن اینترنت، کامپیوتر و دانش اولیه آن کافی است. برای ثبت‌نام نیاز است ایمیل داشته باشید و کارت بانکی بین‌المللی را در حساب کاربری خود معرفی کنید. علاوه بر این در برخی وب‌سایت‌ها از کیف پول ارزهای دیجیتال نیز می‌توان بهره گرفت. بنابراین پاداش خود را به صورت دلار یا ارز دیجیتال دریافت می‌کنید.

پس از ثبت‌نام، تبلیغاتی بین ۳ تا ۶۰ ثانیه برای مشاهده یا کلیک به شما نمایش داده می‌شود. با توجه به مدت زمان تبلیغ و سیاست وب‌سایت، مبلغی بین ۰/۰۰۰۱ دلار تا ۰/۰۲ دلار دریافت می‌کنید. زمانی که به اندازه ۲ الی ۸ دلار درآمد کسب کردید، بسته به قوانین وب‌سایت می‌توانید پول خود را برداشت کنید. در ادامه چند نمونه از وب‌سایت‌های PTC‌ را آورده‌ایم.

 NeoBux

در NeoBux هنگام ثبت‌نام باید نوع عضویت خود را مشخص کنید. نوع عضویت میزان درآمد، تعداد مشاهده و کیفیت تبلیغات را تعیین می‌کند. با عضویت استاندارد در این وب‌سایت، به ازای هر کلیک یا تماشای تبلیغ، ۰/۰۱۵ دلار دریافت می‌کنید. این مبلغ به نظر بسیار کم می‌رسد اما NeoBux محدودیتی در تعداد تبلیغ برای شما قائل نمی‌شود. برای دریافت پول بیشتر باید عضویت خود را ارتقا دهید. برای مثال طرح عضویت طلایی، سالانه 90 دلار هزینه دارد اما با استفاده از آن کمی بیشتر در ازای هر کلیک دریافت خواهید کرد.

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

Bux Inc

این وب‌سایت بیش از ۱۰۰ هزار عضو دارد که به کسب درآمد از طریق کلیک بر روی تبلیغات می‌پردازند.

Scarlet Clicks

این وب‌سایت طیف وسیعی از خدمات پرداخت را ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توانید درآمد خود را به صورت دلاری یا بیت کوین دریافت کنید. Scarlet Clicks در ازای کلیک بر روی لینک تبلیغاتی، تکمیل فرم نظرسنجی و ارجاع دوستان، به شما پول پرداخت می‌کند. در این وب‌سایت می‌توانید در ازای هر کلیک ۰/۰۱ دلار دریافت کنید. در وب‌سایت Scarlet Clicks نیز باید طرح عضویت خود را مشخص کنید. با مشخص کردن این طرح، حداقل میزان درآمد برای هر بار برداشت وجه مشخص می‌شود. در طرح استاندارد، در هر بار می‌توانید ۵ دلار برداشت کنید.

Family Clix

این وبسایت نیز روشی برای کسب درآمد از تبلیغات کلیکی است، با این تفاوت که به افراد انگیزه می‌دهد تا کل خانواده خود را وارد عمل کنند. در Family Clix این قابلیت وجود دارد که چندین کاربر تحت یک حساب کاربری فعالیت کنند. بسیاری از وب‌سایت‌ها چنین اجازه‌ای را به کاربران نمی‌دهند، چراکه با این روش افراد می‌توانند درآمد خود را به صورت تصاعدی افزایش دهند.

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

سایت GPT چیست ؟

از طریق وب‌سایت‌های «GPT» یا (Get Paid To) نیز می‌توانید درآمد کسب کنید. تبلیغ‌کنندگان برای ترویج محصولات خود معمولا نسخه‌های آزمایشی رایگان، تبلیغات ویدیویی و نظرسنجی ارائه می‌کنند. سپس وب‌سایت‌های GPT این موارد را به اعضای خود نمایش می‌دهند تا در آن‌ها مشارکت کنند و بخشی از درآمد خود را به کاربر به عنوان پاداش پرداخت می‌کنند.

 Swagbucks

این اپلیکیشن برای کسب درآمد از طریق مشاهده تبلیغات بسیار محبوب است، چراکه روش‌های متنوعی برای کسب درآمد به مخاطب پیشنهاد می‌دهد. در Swagbucks با استفاده از مشاهده تبلیغ، کلیک روی لینک تبلیغ، شرکت در نظرسنجی و خواندن ایمیل، درآمد کسب می‌کنید. همچنین فعالیت‌های ساده‌تر مانند بازی کردن و جست‌وجو در وب نیز در دسترس است. البته بیشتر کاربران در Swagbucks خواندن ایمیل را انتخاب می‌کنند.

 Inbox Dollars

این وب‌سایت تبلیغات را به ایمیل شما ارسال می‌کند و در ازای خواندن آن‌ها به شما پول پرداخت می‌کند. این ایمیل‌ها شامل پیشنهادات ویژه از سوی کسب و کارهای مختلف هستند. علاوه بر این، Inbox Dollars در ازای بازی کردن، شرکت در نظرسنجی‌های بازاریابی و کلیک روی تبلیغات بازاریابی همکاری در فروش نیز پول پرداخت می‌کند. پرداخت Inbox Dollars از طریق پی پال انجام می‌گیرد و در کانادا و آمریکا فعالیت دارد.

به دلیل اهمیت آشنایی با تبلیغات آنلاین – اینترنتی و طراحی کمپین های تبلیغاتی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزشی در این حوزه کرده است که لینک آن در ادامه آورده شده است.

روش های کسب امتیاز و درآمد از طریق تبلیغات

از طریق روش های زیر می‌توانید درآمد کسب کنید.

  1. کلیک روی تبلیغات
  2. شرکت در نظرسنجی‌های آنلاین
  3. مشاهده ویدیو
  4. خواندن ایمیل
  5. بازی کردن
  6. ارجاع دوستان
  7. جست‌وجو در گوگل

1. کلیک روی تبلیغات

همان‌طور که قبلا گفتیم بسیاری از این وب‌سایت‌ها، تبلیغات کلیکی ارائه می‌دهند که می‌‌توانید با کلیک بر روی لینک آن درآمد کسب کنید. برای مثال در تصویر زیر تعدادی بنر تبلیغاتی مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن‌ها، مبلغی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید.

2. شرکت در نظرسنجی

تحقیقات بازاریابی، بخشی از فعالیت بازارایابی شرکت‌ها را شکل می‌دهد. این تحقیقات معمولا از جامعه مصرف‌کنندگان و مشتریان صورت می‌گیرد. در وب‌سایت‌های GPT این فرم‌های نظرسنجی به کاربران داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند به راحتی با پر کردن فرم نظرسنجی، درآمد کسب کنند.

3. مشاهده ویدیو

در بازاریابی ویدیویی، شرکت‌ها تبلیغات خود را به صورت ویدیو به وب‌سایت‌های تبلیغاتی واسطه می‌سپارند. کاربران با مشاهده این تبلیغات ویدیویی می‌توانند بخشی اندکی از درآمد شرکت تبلیغاتی را به خود اختصاص دهند.

4. خواندن ایمیل

در تبلیغات کلیکی فرد با کلیک بر روی تبلیغ پول دریافت می‌کند. اما اگر کمپین بازاریابی ایمیلی باشد، کاربر باید ایمیل‌های تبلیغاتی را بخواند. گاهی ممکن است در ایمیل از کاربر خواسته شود تا در وب‌سایتی ثبت‌نام کند یا فرمی را پر کند. در این صورت، پس از انجام کامل کار، پاداش به او تعلق می‌گیرد.

5. بازی کردن

بازی کردن به ندرت در وب‌سایت‌های GP‌T ارائه می‌شود. در این روش در ازای بازی کردن درآمد کسب می‌کنید. برای مثال تصویر زیر از وب‌سایت swagbucks گرفته شده است که در آن تعدادی بازی به کاربر نمایش داده شده و زیر هر کدام میزان امتیاز حاصل را نوشته است.

کسب درآمد از طریق بازی کردن

6. ارجاع دوستان

وب‌سایت‌های GPT معمولا دارای سیستمی مشابه باشگاه مشتریان هستند. این سیستم به این صورت کار می‌کند که شما با معرفی و ارجاع دوستان خود به وب‌سایت، درآمدی اضافه‌تر کسب خواهید کرد و هرچه تعداد افراد زیرمجموعه خود را افزایش دهید، پاداش بیشتری دریافت می‌کنید.

7. جستجو در گوگل

وب‌سایت‌های تبلیغات کلیکی، آدرس وب‌سایتی را به شما می‌دهند تا آن را در گوگل پیدا و روی آن کلیک کنید. تصویر زیر نمونه‌ای کسب درآمد از جست‌وجو را نشان می‌دهد. با کلیک روی دکمه «بازدید» صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده می‌شود و باید روی تبلیغ کلیک کنید.

جستجو

تقلب در کلیک چیست ؟

تقلب در کلیک، نوعی کلاهبرداری است که در آن به طور مصنوعی آمار ترافیک را برای تبلیغات آنلاین افزایش می‌دهند. در مدل‌های مرسوم تبلیغات کلیکی، تبلیغ‌کنندگان برای جذب مشتری به ازای هر کلیک مبلغی را پرداخت می‌کنند. با استفاده از وب‌سایت‌هایی که در بالا ذکر شد، کلاهبردارن این توهم را برای کسب و کارها ایجاد می‌کنند که تعداد زیادی مشتری بالقوه روی تبلیغ کلیک کرده است. اما هزینه بابت این کلیک‌ها، هیچ سودی را نصیب تبلیغ‌دهنده نمی‌کند.

تقلب در کلیک برای افزایش درآمد وب‌سایت تبلیغ‌کننده و اتمام بودجه تبلیغ‌دهنده استفاده می‌شود. مجرمان سایبری از این روش برای افزایش رتبه سایت‌های مخرب در موتور جست‌وجو نیز استفاده می‌کنند. مشتریان، رقبا و وب‌سایت‌های تبلیغ‌دهنده می توانند مرتکب تقلب در کلیک شوند. برای مثال فرض کنید کمپین تبلیغاتی برای کلمه کلیدی خاصی راه‌اندازی کرده‌اید و رقبایی برای این کلمه کلیدی دارید. ممکن است آن‌ها با کلیک‌های متعدد بر روی تبلیغ شما، بودجه‌تان را هدر دهند.

زمانی که افراد از طریق وب‌سایت‌های کسب درآمد از تبلیغات کلیکی، اقدام به مشاهده تبلیغ یا کلیک روی لینک می‌کنند، در واقع بودجه کسب و کاری را هدر می‌دهند.

تقلب در کلیک

میزان درآمد از مشاهده و کلیک روی تبلیغ

میزان درآمد از وب‌سایتی به وب‌سایت دیگر متفاوت است اما افراد در صورت داشتن کارت‌های ارزی مانند پی پال، به طور میانگین روزانه در حدود ۵ دلار درآمد خواهند داشت. دقت داشته باشید حداقل حقوق در کانادا و آمریکا ساعتی ۱۰ دلار است. این میزان به مدت زمانی که افراد به این کار اختصاص می‌دهند نیز بستگی دارد. برای کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات باید روزانه مدت زمان زیادی را صرف کنید که با توجه به مبلغ درآمد اندک و هزینه اینترنت، این کار صرفه اقتصادی ندارد. در ایران نیز به‌ازای هر کلیک وب‌سایت‌ها مبلغ ۴۰ تا ۳۵۰ ریال را پرداخت می‌کنند که هزینه اینترنت افراد را نیز پوشش نخواهد داد.

در این روش ارزشمندترین دارایی خود، یعنی زمان را در قبال پولی اندک از دست می‌دهید. از طرف دیگر بسیاری از این وب‌سایت‌ها کلاهبردار هستند و پولی به شما پرداخت نخواهند کرد.

مقرون‌ به‌صرفه‌ترین روش برای افزایش فروش و درآمد در کسب و کارهای اینترنتی و سایر شرکت‌ها، تبلیغات آنلاین است. با استفاده از تبلیغات آنلاین می‌دانید بودجه خود در کجا مصرف کرده‌اید و می‌توانید میزان بازدهی تبلیغات را به راحتی محاسبه کنید. برای پیاده‌سازی صحیح تبلیغات آنلاین، باید با اصول، انواع و راهکارهای آن آشنا باشیم. به همین منظور، «فرادرس» اقدام به انتشار دوره آموزشی آشنایی با تبلیغات آنلاین و طراحی کمپین‌های تبلیغاتی در ۳ ساعت و ۱۷ درس کرده است. در ادامه خلاصه‌ای از سرفصل‌های مهم این دوره را مطرح می‌کنیم.

از جمله مباحثی که در این دوره ارائه می‌شود می‌توان به آشنایی با تبلیغات آنلاین، اصطلاحات، تعاریف و نیازمندی‌های آن اشاره کرد. در ادامه تعیین مخاطب هدف، پرسونا، کانال‌های تبلیغاتی و شبکه‌های تبلیغاتی در ایران مطرح می‌شود. بخش‌های دیگر این دوره شامل طراحی کمپین تبلیغاتی با مدل 5M، تست و بهینه‌سازی تبلیغات، دلایل شکست کمپین‌های تبلیغاتی و نکات مهم می‌شود.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند اینترنتی یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود و بهره‌گیری از آن در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا از دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» تشکیل شده است. برای مثال در تصویر زیر نمونه‌ای از بنر کاپریلا را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا از جمله حجم کم و ارتباط موضوعی آن مشخص است.

بنرهای کاپریلا

کسب‌وکارها، در بخش دیگر کاپریلا می‌توانند خود را به افراد معرفی کنند. از آنجایی‌که این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود، نرخ تبدیل آن بالا است.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ آگهی نیز یکی از روش‌های بهبود رتبه وب‌سایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم احتیاج دارد. به همین دلیل می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم کاربردی در این حوزه، نام برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

سوالات متداول پیرامون کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

در ادامه سوالات متداول پیرامون کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات را بررسی می‌کنیم.

آیا می‌توان از طریق دیدن تبلیغات درآمد کسب کرد ؟

بله، از طریق وب‌سایت تبلیغات کلیکی و ثبت‌نام در آن‌ها می‌توان با کلیک یا مشاهده تبلیغ درآمد کسب کرد.

آیا کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغ ایرانی امکان پذیر است ؟‌

وب‌سایت‌های محدودی در این حوزه در ایران مشغول به فعالیت هستند که پرداختی آن‌ها به ریال است و بین ۴۰ الی ۳۵۰ ریال به‌ازای هر کلیک پرداخت می‌کنند.

کسب درآمد دلاری با دیدن تبلیغات چگونه است ؟

برای کسب درآمد دلاری از طریق تبلیغات نیاز به داشتن کارت‌ بانکی دلاری دارید. پس از ثبت‌نام در وب‌سایت‌های تبلیغات کلیکی، تبلیغاتی برای مشاهده در اختیار شما قرار می‌گیرد که پس از دیدن آن‌ها درآمد کسب می‌کنید و زمانی که درآمد شما به حدنصاب رسید می‌توانید درخواست برداشت وجه بدهید. البته دقت داشته باشید بسیاری از این وب‌سایت‌ها کلاهبردار هستند و هیچ مبلغی را به شما پرداخت نخواهند کرد.

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
EARN MONEY ONLINETechTargetinvisiblyDREAM HOMEWealth SeedsSURVEYPOLICE
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *