تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات درون برنامه موبایل — راهنمای جامع

۱۱۷۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات درون برنامه موبایل — راهنمای جامع

تبلیغات اثربخش کمک می‌کند تا شرکت‌ها به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند و فروش خود را افزایش دهند. همچنین به وسیله این تبلیغات می‌توان به مشتریان در مورد محصولات و خدمات نکاتی را آموزش داد. تبلیغات در اپلیکیشن یکی از استراتژی‌هایی است که شرکت‌ها برای ارتباط با مشتریان از آن بهره می‌گیرند، چراکه کاربران موبایل، زمان زیادی را در اپلیکیشن‌ها صرف می‌کنند. در این مطلب عملکرد و انواع تبلیغات درون اپلیکیشن و نکات مهم برای بهبود آن را بیان می‌کنیم. در ادامه نحوه ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل پلی را توضیح می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

تبلیغات در اپلیکیشن چیست ؟

«تبلیغات در اپلیکیشن» (In App Advertising | IAA)، استراتژی کسب درآمد و بازاریابی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و برندها است. تبلیغ‌دهندگان در ازای پرداخت هزینه در اپلیکیشن‌ها تبلیغ می‌کنند و تبلیغات خود را در برنامه‌های گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهند. محبوبیت این روش در سال‌های اخیر در حال افزایش است، به خصوص که درآمد تبلیغات درون برنامه ای بخش بزرگی از جریان درآمدی اپلیکیشن‌ها را تشکیل می‌دهد.

اندازه‌گیری درون برنامه ای

این تبلیغات شامل ۳ بخش و در زیر فهرست شده است.

  • سمت تبلیغ‌کننده: بازاریاب‌ها برای توسعه تبلیغات موبایلی تیم خود را تشکیل می‌دهند. سپس «پلتفرم سمت تقاضا» (Demand Side Platform | DSP)، کمپین‌های تبلیغاتی متعدد را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به ناشران ارائه می‌کند.
  • سمت ناشر: توسعه‌دهندگان و صاحبان اپلیکیشن با منبع تقاضای تبلیغ به صورت مستقیم یا با استفاده از «پلتفرم سمت عرضه» (Supply Side Platform | SSP)، هماهنگ می‌شوند. پلتفرم‌های سمت عرضه، فضاهای تبلیغاتی موجود ناشران را ارائه می‌دهند. این هماهنگی گاهی در طول «بسته توسعه نرم‌افزار» (Software Development Kit | SDK) و گاهی از طریق «رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن» (Application Programming Interface | API) ایجاد می‌شود.
  • شبکه تبلیغاتی: شبکه تبلیغاتی، پل بین این دو سمت است. این شبکه‌ها، بین تبلیغ‌دهندگان و شرکای آن‌ها با ناشران و شرکای آن‌‌ها ارتباط ایجاد می‌کنند. شبکه‌های تبلیغاتی به برندها اطمینان می‌دهند که به مخاطبان هدف خود در اپلیکیشن‌های متعدد دسترسی پیدا می‌کنند.
تبلیغات درون برنامه ای

آمار وضعیت اپلیکیشن‌ها

نمودار زیر نشان‌دهنده تعداد کاربران گوشی موبایل هوشمند در دنیا است. بیش از نصف جمعیت جهان از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند و تعداد آن‌ها رو به افزایش است تا جایی‌که پیش‌بینی می‌شود این مقدار در سال ۲۰۲۳ به 4/3 میلیارد نفر برسد.

تعداد کاربران تلفن هوشمند

تعداد اپلیکیشن‌های گوگل پلی در دسامبر سال ۲۰۲۰ به ۳ میلیارد برنامه رسیده است. بیماری همه‌گیر کرونا رشد برنامه‌ها را متوقف کرد و آن را به سطح سال ۲۰۱۶ کاهش داد اما اکنون تعداد برنامه‌ها از ۳ میلیارد نیز بالاتر رفته است. نمودار زیر تعداد اپلیکیشن‌های گوگل پلی را در سال‌های مختلف نشان می‌دهد.

تعداد اپلیکیشن های گوگل پلی

۹۷ درصد افراد از برنامه‌های ارتباطی و اجتماعی در گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. پس از آن، برنامه‌های خرید، سرگرمی و جست‌وجو قرار دارند که ۹۵ درصد از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بیش از ۶۰ درصد افراد حداقل یک اپلیکیشن بازی روی گوشی خود دارند. نمودار زیر درصد استفاده از اپلیکیشن‌ها براساس دسته آن‌ها را نشان می‌دهد.

دسته بندی اپلیکیشن ها
برای مشاهده اندازه کامل کلیک کنید.

عملکرد تبلیغات در اپلیکیشن

شبکه‌های تبلیغاتی با استفاده از تبلیغات درون برنامه‌ای به تبلیغ‌کنندگان و ناشران اجازه می‌دهد تا از طریق خرید برنامه‌نویسی شده، با یکدیگر همکاری کنند. در ادامه نحوه عملکرد تبلیغات در اپلیکیشن شرح داده شده است.

  1. کاربر از طریق اپلیکیشن موجود در گوشی هوشمند خود، درخواستی برای ارائه تبلیغ یا فضای تبلیغاتی به شبکه تبلیغاتی ارسال می‌کند.
  2. شبکه تبلیغاتی عوامل زیادی از جمله داده‌های کاربر را درنظر می‌گیرد. سپس از الگوریتمی برای شناسایی بهترین و پردرآمدترین تبلیغ استفاده می‌کند.
  3. در ادامه تبلیغ ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند آن را روی تلفن هوشمند خود مشاهده کند.

این تبلیغات در شکل‌ها و قالب‌های مختلف ارائه می‌شود تا با فضای قابل مشاهده تناسب داشته باشد. همچنین از این طریق، توسعه‌دهندگان و ناشران می‌توانند برای بهینه‌سازی فرآیند کسب درامد از اپلیکیشن خود، یک یا چند قالب مختلف را انتخاب کنند. این قالب‌ها شامل تبلیغات نمایشی، همسان، بینابینی، ویدیوهای جایزه‌دار و موارد دیگر است که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

 

ارزش تبلیغات درون برنامه ای

تبلیغات در اپلیکیشن در سال ۲۰۲۰ درآمدی معادل ۱۱۱ میلیارد دلار ایجاد کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این درآمد تا سال ۲۰۲۵ حدودا دو برابر شود و به مبلغ ۲۲۶ میلیارد دلار برسد. ۹۰ درصد زمان صرف شده افراد در موبایل، به اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد و ۱۰ درصد باقی‌مانده مربوط به وب موبایل است. اپلیکیشن‌ها «نرخ کلیک» (Click Through Rate | CTR) بالاتری نسبت به وب موبایل دارند.

این موضوع، تبلیغات در اپلیکیشن را به ابزاری حیاتی برای مارکترهای مدرن تبدیل می‌کند. حتی ساده‌ترین کمپین تبلیغات درون برنامه‌ای می‌تواند یک کسب‌‌‌وکار را به هزاران کاربر نمایش دهد و با افزایش ترافیک، آن را از رقبا جلوتر ببرد. با انجام هوشمندانه این تبلیغات، نرخ بازگشت سرمایه آن به شدت بالا خواهد بود.

درآمد درون برنامه ای

تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن

براساس آمار و اطلاعات سال 2018 قیمت تبلیغات در اپلیکیشن به روش CPM یا پرداخت به‌ازای هزار نمایش، شامل فهرست زیر است.

  • میانگین CPM در همه دستگاه‌های اندروید ۲ دلار و در دستگاه‌های iOS میانگین ۵ دلار است.
  • میانگین CPM برای تبلیغات بینابینی موبایل ۳/۵۰ دلار بوده است.
  • میانگین CPM برای تبلیغات همسان در موبایل 10 دلار بوده است و یکی از گران‌ترین انواع تبلیغات موجود است.
  • در سال ۲۰۱۶ متوسط CPC یا پرداخت به‌ازای هر کلیک ۰/۲۷ دلار بوده است.

قالب‌های تبلیغات در اپلیکیشن

در تبلیغات درون برنامه‌ای باید از ارائه بهترین محتوا و تجربه کاربری، با استفاده از قالب تبلیغاتی مناسب برای مخاطبان هدف، اطمینان حاصل کنید. انتخاب نوع تبلیغ می‌تواند استراتژی درآمدزایی شما را به موفقیت یا شکست برساند. با توجه به نوع تبلیغ، کاربر روی آن کلیک می‌کند یا باعث آزار او می‌شود.

لازم به ذکر است تبلیغات همسان و بینابینی عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات بنری دارند. در ادامه قالب‌های مورد استفاده برای تبلیغات در اپلیکیشن را مطرح می‌کنیم.

تبلیغات بینابینی

این قالب از بنر تمام صفحه تشکیل شده است که بین مراحل مختلف بازی به نمایش درمی‌آید.

بینابینی

تبلیغات Rich

تبلیغات «Rich Media» یا تبلیغات با ویژگی‌های منحصربه‌فرد در شکل‌های بنر و پاپ‌آپ ارائه می‌شود و از تصاویر و محتوای ویدیویی استفاده می‌کند.

رسانه غنی

تبلیغات ویدیویی همراه با پاداش

همان‌طور که از نام این تبلیغات مشخص است، مشوق‌هایی به کاربر برای تماشای ویدیوی تبلیغاتی ارائه می‌کند.

ویدیو همراه با پاداش

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی همسان به شکل ویدیوی موبایلی ارائه می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد پس از تماشای چند ثانیه اول، اگر به تماشای آن علاقه‌ای ندارد، ادامه را رد کند. تبلیغات ویدیویی موبایل، ابزار مناسبی برای تعامل با کاربر است.

ویدیویی

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان شامل تبلیغات ویدیویی یا متنی است که ظاهر محتوای موجود در وب‌سایت را تقلید می‌کنند. این تبلیغات با طراحی اپلیکیشن ادغام شده‌اند و جزء تبلیغات غیرمزاحم به حساب می‌آیند.

همسان

تبلیغات بنری

این تبلیغات ساده و ثابت هستند و در بالا یا پایین صفحه برنامه، نمایش داده می‌شوند. تبلیغات بنری مقرون‌به‌صرفه هستند و به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنر

بازی‌های تبلیغاتی

«بازی‌های تبلیغاتی» (Playable Ads) نسخه قابل بازی کردن یک بازی را برای نمایش بهتر آن ارائه می‌دهند.

قابل بازی

تبلیغات پاپ‌آپ

این تبلیغات در هر اپلیکیشنی قابل استفاده است. پاپ‌آپ‌ها می‌توانند در لحظات از پیش تعیین شده، ظاهر شوند. برای مثال هنگام استفاده شخص از تبلیغات یا بین دو مرحله از یک بازی، زمان‌های مناسب برای نمایش تبلیغات پاپ‌ است. این تبلیغات را می‌توان طوری تنظیم کرد که با باز کردن یک برنامه یا انجام عملی خاص، ظاهر شوند. مزیت این روش ارائه راهی سریع به کاربر برای تبدیل شدن (Convert) است اما در عین حال تبلیغات پاپ‌آپ می‌توانند آزاردهنده باشند و متن اصلی را بپوشانند.

پاپ آپ

تبلیغات واسط

«تبلیغات واسط» (Transitional Ads) هنگام انتقال کاربر بین صفحات، نمایش داده می‌شود. برای مثال، اگر اطلاعات صبحانه خود را در نرم‌افزار کالری‌شمار وارد کنید، ممکن است تبلیغی درباره دستورپخت‌های رژیمی نمایش داده شود. یکی از مزیت‌های این تبلیغ نمایش آن بین دو عمل کاربر است و مزیت دیگر آن این است که کاربر را در تعامل با برنامه نگه می‌دارد. اما نمایش بیش از حد این تبلیغات باعث حس اجبار به خرید در مشتری می‌شود. تبلیغات واسط باید با اقدام کاربر در اپلیکیشن مرتبط باشد و این موضوع نقطه ضعف این تبلیغات به شمار می‌آید.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی در همه جای اپلیکیشن با حرکت مکان‌نما روی یک متن یا هر جای دیگر برنامه، قابل نمایش هستند. راه‌اندازی این تبلیغات ساده است اما نباید از آن‌ها بیش از حد استفاده کنید. نقطه ضعف این تبلیغات این است که برای کاربر خسته‌کننده هستند.

تبلیغات در خوراک جست‌وجو

اضافه کردن خوراک جستجو به اپلیکیشن، به کاربران ابزار مناسبی برای بهبود تجربه می‌دهد. در نمایش تبلیغات در خوراک جستجو، کاربران تبلیغ را در فهرست جست‌وجو مشاهده می‌کنند. هرچه کاربر اپلیکیشن فعال‌تر باشد، درآمد بیشتری کسب می‌کنید.

در اپلیکیشن

با توجه به اهمیت آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing کرده است که لینک آن در ادامه آورده شده است.

  • برای دیدن فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing + اینجا کلیک کنید.

نکات مهم در تبلیغات درون برنامه ای

در ادامه نکاتی برای دستیابی به مخاطبان و بهبود کارایی تبلیغات در اپلیکیشن ارائه می‌دهیم.

شناسایی مشتریان

برای ایجاد تبلیغات اثربخش باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. برای مشتریان خود پروفایلی ایجاد و فهرستی از برنامه‌های مورد استفاده آن‌ها تهیه کنید. برای مثال اگر قصد دارید رویداد موسیقی زنده‌ای را تبلیغ کنید، باید آن را برای جوانانی تبلیغ کنید که با چنین محتوایی در ارتباط هستند. بسیاری از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی به شما اجازه می‌دهد تا ترجیحات خود در مورد مخاطبان اعمال کنید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف محتوای شما را خواهند دید. شناخت مخاطبان هدف ابتدایی‌ترین قدم برای ایجاد ارتباط اثربخش با آن‌ها است.

درک عملکرد تبلیغات در اپلیکیشن موبایل

تبلیغات درون اپلیکیشن نسبت به تبلیغات سنتی، از ساختارهای مختلف هزینه‌ای و انتخاب‌های ترجیحی استفاده می‌کند. آشنایی با تجربه کاربر در یک برنامه، به شما در طراحی محتوای مرتبط و موثر برای آن اپلیکیشن کمک می‌کند. بیشتر اپلیکیشن‌های موبایل به وسیله ردیابی داده‌ها بر روی معیارهای کاربر مانند بازدید، کلیک، «لید» (Lead) یا تبدیل، هزینه دریافت می‌کنند. همواره دقت داشته باشید که از هزینه صرف شده روی این نوع تبلیغات، بازدهی مناسب را کسب کرده‌اید.

شکل‌های درون برنامه ای

درک چنین داده‌هایی به شما در تفسیر معیارهایی مانند تعامل، کلیک و لید کمک می‌کند. از این داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های تبلیغاتی خود بهره ببرید و اثربخشی تبلیغات را افزایش دهید. تبلیغات درون اپلیکیشن ممکن است شما را ملزم به ایجاد صفحه فرود کند. صفحه فرود جایی است که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ شما به آن هدایت می‌شوند. همچنین طراحی محتوا مطابق با مشخصات اپلیکیشن برای بهینه‌سازی تلاش‌های شما بسیار اهمیت دارد.

انتخاب قالب مناسب برای تبلیغات

تبلیغات درون برنامه‌ای قالب‌های متنوعی دارد که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم. درک این قالب‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها به شما در انتخاب قالب مناسب برای دستیابی به مخاطبان هدف کمک می‌کند. همچنین به این وسیله می‌توانید تجربه کاربری بهتری را ایجاد کنید و افراد را به تعامل تشویق کنید.

شکل درون برنامه ای

تجزیه و تحلیل داده‌ها

ضبط اطلاعات تعامل کاربران، به بهبود کارایی تبلیغات شما و دستیابی به مخاطبان هدف می‌انجامد. بسیاری از اپلیکیشن‌ها داده کاربران را ارائه می‌دهند. این داده‌ها شامل نرخ تبدیل، هزینه هر کلیک و تعداد نمایش به کاربر است. ضبط و مقایسه این داده‌ها با داده‌های استراتژی‌های دیگر، به شما در حداکثر کردن نتایج تبلیغ کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود بر تلاش‌های بازاریابی خود متمرکز شوید و بودجه خود را به طرز صحیح اختصاص دهید. تبلیغات مرتبط، باعث افزایش فروش و بازگشت سرمایه می‌شود.

تعیین بودجه

گاهی هزینه تبلیغات در اپلیکیشن بسیار بالا است به خصوص زمانی‌که تبلیغات، اهداف مورد نظر را برآورده نکرده‌اند. تعیین بودجه از ابتدا، به شما در مدیریت سرمایه و جلوگیری از هزینه بیش از حد، کمک می‌کند. بودجه تبلیغاتی خود را درنظر بگیرید و استراتژی‌ها را براساس آن تنظیم کنید. همچنین، اگر کمپین تبلیغاتی فعالی دارید که اهداف را برآورده نمی‌کند، آن را حذف کنید.

بازخورد گرفتن

اگرچه الگوریتم‌های درون برنامه‌ای و سرویس‌های ردیابی داده، به شما بینشی قابل توجه در مورد مشتریان می‌دهند اما نمی‌توانند تجربه مشتری را مانند مخاطبان مطرح کنند. مسیرهای ارتباطی برای مخاطبان هدف درنظر بگیرید. این کار به سنجش اثربخشی تبلیغات و افزایش تعامل کاربر با محتوا کمک می‌کند. درک دیدگاه‌ها تجربیات کاربر به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به صورت بهینه‌تر هدف‌گذاری کنید. این موضوع به اصلاح استراتژی‌ها و یافتن موثرترین روش برای ارائه تبلیغات در اپلیکیشن می‌انجامد.

بازخورد گرفتن

ارزش طول عمر

بازاریابان اپلیکیشن از معیارهای زیادی برای اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌ها استفاده می‌کنند. باید مدلی انتخاب شود که ترافیک باکیفیت را به سمت هدف هدایت کند، این بدین معنی است که اولویت‌بندی «ارزش طول عمر» (Life Time Value | LTV) اهمیت دارد. LTV درآمد برنامه‌ریزی شده‌ای است که کاربر از ابتدای نصب تا تعامل نهایی به همراه دارد.

این مقدار توسط مدل‌های قدیمی و خطی مانند «پرداخت به‌ازای نصب» (Cost Per Install | CPI) به دست نمی‌آید و مدل‌های دقیق‌تری مانند «پرداخت به‌ازای اقدام» (Cost Per Action | CPA) که اقدام کاربر، پس از نصب را درنظر می‌گیرند، برای این مورد بهتر عمل می‌کنند. آن‌ها داده‌های استفاده از برنامه توسط کاربر را با عمق بیشتری بررسی می‌کنند و در بلند مدت بازگشت سرمایه بهتری دارند.

تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی

کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا برنامه خود را در جست‌وجوی گوگل، گوگل پلی، یوتیوب، جیمیل و در سایر برنامه‌ها و وب موبایل‌، تبلیغ کنید.

در ادامه نحوه ایجاد یکی از این کمپین‌ها در حساب کاربری گوگل را شرح می‌دهیم.

1. برای این کار ابتدا باید وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.

2. در سمت چپ منوی صفحه روی «Campaigns» کلیک کنید.

3. روی دکمه + کلیک و «New Campaign» را انتخاب کنید.

4. برای تنظیم اهداف کمپین خود از بخش  «App Promotion» اقدام کنید.

5. گزینه‌های «App Installs»، «App Engagement» و «App Pre-registration»‌ به عنوان انواع کمپین دردسترس هستند. توجه داشته باشید «App Pre-registration» فقط برای اندروید قابل استفاده است.

6. پلتفرم اپلیکیشن خود را انتخاب کنید.

7. در قسمت جست‌وجو، نام اپلیکیشن یا ناشر خود را وارد کنید سپس نوع برنامه خود را از فهرست انتخاب کنید. گوگل ادز به صورت خودکار، نصب‌ها را به عنوان تبدیل در گوگل پلی و فروشگاه‌های برنامه اندروید به حساب می‌آورد. برای ردیابی نصب‌های دیگر مانند iOS باید تنظیمات «Mobile App Conversion Tracking» را انجام دهید.

8. روی دکمه «Continue» کلیک کنید.

9. قسمت نام کمپین را تکمیل کنید. انتخاب نام مناسب به شما در یافتن و تشخیص این کمپین تبلیغات اپلیکیشن از سایر کمپین‌ها کمک می‌کند.

10. در صورت نیاز تنظیمات مربوط به زبان و مکان را به‌روزرسانی کنید. توجه داشته باشید گوگل ادز تبلیغات شما را ترجمه نخواهد کرد. بنابراین، باید زبان‌هایی را هدف بگیرید که با تبلیغ شما مطابقت دارند.

11. بودجه متوسط روزانه خود را تنظیم کنید.

12. از قسمت «Campaign Optimization» کمپین خود را براساس اقدامات خاصی از سوی کاربر بهینه‌سازی کنید.

13. در صورت نیاز «پیشنهاد مزایده» (Target Bid) خود را تنظیم کنید. کمپین‌هایی که روی نصب اپلیکیشن تمرکز دارند، نیازی به پیشنهاد مزایده ندارند، اما کمپین‌هایی که روی اقدام کاربر در اپلیکیشن یا بازده هزینه تبلیغات، متمرکز هستند به پیشنهاد مزایده نیاز دارند.

14. تاریخ شروع و پایان کمپین را مشخص کنید.

15. روی «Save And Continue» کلیک کنید.

16. نام درنظر گرفته برای آن گروه تبلیغات را وارد کنید.

17. در بخش «Ad Assets» حداقل دو عنوان و یک توضیحات در مورد تبلیغ اضافه کنید. هرچند مقدار توصیه شده ۵ عنوان و توضیح برای هر تبلیغ است.

18. تا ۲۰ مورد ویدیو، تصویر و فایل HTML5 را می‌توانید به هر کمپین خود اضافه کنید.

ویدیو

  • ویدیوها باید در یوتیوب میزبانی شوند.
  • جهت آن‌ها می‌تواند افقی، عمودی یا مربع باشد. برای تعامل بهتر با کاربران موبایل بهتر است از قالب عمودی یا مربع استفاده کنید.
  • اگر شرایط تولید تنها یک ویدیو را دارید، ویدیوی افقی توصیه می‌شود.
  • اگر در پورتفولیوی خود چندین ویدیوی افقی در اختیار دارید، ویدیوهای مربع و عمودی تولید کنید.
  • اگر ویدیو ندارید، گوگل ادز با استفاده از تصاویر و اطلاعات شما، ویدیویی ایجاد می‌کند.

تصویر

  • تصاویری با پسوند jpg. و png. و حداکثر اندازه 1024 کیلوبایت بارگذاری کنید.
  • برای تبلیغات همسان، تصاویر عمودی و افقی مناسب‌تر هستند.
  • برای تبلیغات بینابینی، تصاویر عمودی مناسب‌تر هستند.
  • اندازه‌های مناسب دیگر شامل 50×320، 480×320 و 250×300 است.
ابعاد تصویر

HTML5

اندازه‌های HTML5 که در حال حاضر مورد پذیرش هستند شامل مقادیر زیر هستند.

  • 320×480 (بینابینی افقی، اندازه متغیر)
  • 480×320 (بینابینی عمودی، اندازه متغیر)
  • 250×300 (اندازه ثابت)
  • 50×320 (اندازه ثابت)
html5

19. روی «Save And Continue» کلیک کنید.

معرفی فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing

دوره بازاریابی دیجیتال

تبلیغات در اپلیکیشن یکی از روش‌های بازایابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. اهمیت سرمایه‌گذاری روی بازاریابی دیجیتال برای همه شفاف است. در بازاریابی دیجیتال از ظرفیت‌های کانال‌های موجود در فضای دیجیتال برای معرفی محصولات به مشتریان استفاده می‌شود. از جمله روش‌های بازاریابی دیجیتال می‌توان به مواردی چون، کامپیوتر، موبایل، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و ایمیل اشاره کرد.

کاربران دنیای تکنولوژی روزبه‌روز در حال افزایش است، همچنین فناوری‌های جدیدی در حال ظهور هستند. از این رو «فرادرس» دوره آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing را در ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه و ۷ درس تدوین کرده است. در ادامه به توضیح سرفصل‌های این دوره می‌پردازیم.

در درس اول و دوم مفهوم و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ بیان می‌شود. درس سوم به الزامات دیجیتال مارکتینگ مانند دامنه و آمارگیر یا آنالیتیکس می‌پردازد و درس چهارم اهمیت آمارگیر را مطرح می‌کند. درس پنجم به بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو یا سئو اختصاص دارد. درس ششم و هفتم تبلیغات دیجیتال، روش‌های آن و انواع بازاریابی را آموزش می‌دهد.

  • برای دیدن فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing + اینجا کلیک کنید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران


کاپریلا چیست

تبلیغات در اپلیکیشن مانند تبلیغات هدفمند اینترنتی یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است. تبلیغات در اپلیکیش باید با شناخت مخاطب هدف، بهینه‌سازی شود. به همین منظور تبلیغات باید مطابق با سلیقه مخاطب انجام گیرند. برای این کار باید از پلتفرم‌های تبلیغات هدفمند اینترنتی استفاده کرد.

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای شفاف شدن موضوع مثالی را بررسی می‌کنیم. فرض کنید ویدیویی مطابق نیاز کاربران تولید کرده‌اید و می‌خواهید تبلیغات هدفمند براساس کلمات کلیدی در متن به نمایش درآیند. برای مثال «مجله فرادرس» مطلبی با عنوان «بازاریابی محتوا چیست» تدوین کرده است و  با استفاده از کاپریلا بنرهای تبلیغاتی زیر که با موضوع نوشته مرتبط هستند و اندازه و حجم کمی دارند در متن به نمایش درآمده‌اند.

بنرهای کاپریلا

بخش دیگر این پلتفرم کاربردی به عنوان «تبلیغ‌دهنده» دارد. این بخش برای معرفی کسب‌وکار توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها از این طریق ضمن معرفی خود، برندشان را در معرض دید افراد زیادی قرار می‌دهند. از آنجایی‌که این تبلیغات برای مشتریان هدف انجام می‌گیرد و جامعه هدف علاقه بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات شما دارند. این روش نرخ تبدیل بالایی نیز دارد.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم مناسب برای رپورتاژ آگهی، بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ خبری و تبلیغات در اپلیکیشن، روش‌هایی برای تبلیغ در فضای دیجیتال هستند. نکته مهم در این روش، این است که هنگام تدوین رپورتاژ آگهی با نحوه نگارش متن آن آشنا باشید و متن را بر اساس لحن هر رسانه تنظیم کنید. در نوشتن متن رپورتاژ، به‌کار بردن تمامی تکنیک‌های نگارش لازم است و این مورد نیازمند دانش و صرف زمان کافی است. در غیر این‌صورت نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود.

به همین جهت، باید از پلتفرمی بهره برد که با هزینه معقول، متن رپورتاژ آگهی را براساس لحن هر رسانه تنظیم کند. برای این کار می‌توان از «نشریلا» به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم این حوزه نام برد. همچنین این پلتفرم امکان معرفی محصول یا انتشار مطلب برای بررسی محصولات و خدمات را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

سوالات متداول پیرامون تبلیغات در اپلیکیشن

در ادامه به برررسی سوالات متداول پیرامون تبلیغات در اپلیکیشن می‌پردازیم.

تبلیغات در اپلیکیشن چیست؟

تبلیغات در اپلیکیشن استراتژی محبوبی برای کسب درآمد توسعه‌دهندگان برنامه است. ناشران و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در ازای نمایش تبلیغات در برنامه خود، هزینه دریافت می‌کنند.

افزایش نصب اپلیکیشن از چه روش‌هایی است؟

استفاده از آیکون جذاب، درخواست از افراد برای شرکت در رتبه‌بندی و نظرسنجی، استفاده از روش فریمیوم، نوشتن توضیحات برنامه به صورت واضح و استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب برای افزایش تعداد نصب لازم هستند. فریمیوم برنامه‌هایی هستند که نصب و خدمات پایه‌ای در آن‌ها رایگان است و برای خدمات جانبی و اضافه هزینه دریافت می‌کنند.

چگونه اپلیکیشن را در گوگل پلی تبلیغ کنیم؟

به حساب کاربری گوگل ادز خود بروید و یک کمپین جدید ایجاد کنید و گزینه «App Promotion» و «Android» را انتخاب کنید. سپس با انتخاب نام کمپین، نوشتن متن تبلیغات و تعیین بودجه، فرآیند را به اتمام برسانید و اپلیکیشن خود را در گوگل پلی تبلیغ کنید.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
INMOBIPubliftCodeFuelindeedAPPLIFTINMOBIGOOGLE
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *