نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی — راهنمای نوشتن رپرتاژ آگهی + فیلم آموزشی رایگان

۴۵۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳۱ دقیقه
نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی — راهنمای نوشتن رپرتاژ آگهی + فیلم آموزشی رایگان

در مطالب پیشین مجله فرادرس با رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و نحوه بررسی عملکرد رپورتاژ آگهی و تاثیرات آن بر روی سئو را مرور کردیم. در این آموزش قصد داریم نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی اثر گذار را بررسی کنیم. از آن‌جایی که رپورتاژ آگهی ترکیبی از یک متن تبلیغاتی و یک مقاله است در نتیجه شخص نویسنده نیز باید با مهارت‌های کپی‌رایتینگ و تولید محتوا آشنا باشد تا رپورتاژ آگهی مناسبی را تهیه کند.

فیلم آموزشی چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

دانلود ویدیو

مقدماتی برای نوشتن رپورتاژ آگهی

در مقایسه با تبلیغات سنتی، رپورتاژ آگهی انعطاف بیشتری دارد و می‌توان از آن‌ها در مجلات، روزنامه‌ها و پست‌های وبلاگی استفاده کرد. علاوه برا این، از آن‌جایی که این نوشته، نوعی تبلیغ غیرمستقیم به شمار می‌آید، توجه مخاطب را بیشتر جلب می‌کند. اما برای نوشتن رپورتاژ اگهی باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا متن نوشته شده کیفیت مناسبی داشته باشد. این نکات در ادامه آورده شده‌اند.

آشنایی با خدمات و محصولات مشتری

اگر به عنوان یک کپی‌رایتر یا تولیدکننده محتوا فعالیت می‌کنید، این احتمال وجود دارد که برای کسب و کاری به غیر از خودتان رپوتاژ آگهی تهیه کنید و اولین گام در این راه، آشنایی با خدمات و محصولات مشتری (کسب و کار مورد نظر) است. سوالات زیر را در ابتدا از خود بپرسید.

  • آیا تجربه شخصی از این خدمت یا محصول دارید؟
  • آیا قبلا با این شرکت یا مشتری کار کرده‌اید؟
  • برای آشنایی با حوزه فعالیت شرکت به چه میزان تحقیق نیاز دارید؟

تهیه عنوانی هوشمندانه و درخور مقاله

برای این‌که نوشته شما همانند یک مقاله باشد، باید کار را از عنوان آغاز کنید. عنوان باید به گونه‌ای باشد که موضوع رپورتاژ آگهی را بیان و همزمان خواننده را از مزایای خواندن مطلب آگاه کند. به طور مثال، عنوان رپورتاژ آگهی برای یک ضد تعریق ممکن است به صورت زیر تنظیم شود.

تعریق چطور انجام می‌شود و چگونه آن را کنترل کنیم.

این نوع از نوشتار توجه مخاطب را جلب خواهد کرد. حتی می‌توان عناوین خبری را برای نوشته در نظر گرفت. به طور مثال اگر قصد فروش یک بخاری برقی کم‌مصرف را داشته باشید، عنوان آن‌را می‌توان به صورت زیر نوشت:‌

صف‌های طولانی مردم برای کاهش مبلغ قبض برق در زمستان

عنوان رپورتاژ آگهی

خلق طرحی داستانی

فراموش نکنید که رپورتاژ آگهی باید همانند یک داستان باشد و با بیان مقدمه، بخش اصلی داستان و بخش پایانی، علاوه بر جذب مخاطب، راه حلی برای مسائل و مشکلات مطرح شده در عنوان ارائه دهد. در یک رپورتاژ آگهی با قالب داستانی باید موارد زیر لحاظ کنید.

  • توجه مخاطب را در ۳ جمله اول جلب کنید.
  • اشخاص استفاده کننده از خدمات یا محصول را معرفی کنید.
  • یک سناریو مشخص تنظیم کنید.
  • نشان دهید که مشکل ایجاد شده، چه تاثیرات منفی بر سبک زندگی شخص خواهد داشت.
  • سرویس و خدمات شرکت را به عنوان راه حل معرفی کنید.
  • نشان دهید که این خدمات و محصولات چگونه تمامی آثار منفی را برطرف می‌کنند.
  • یک پایان خوش به داستان اضافه کنید و نشان دهید سبک زندگی شخص با استفاده از این کالاها و خدمات چه تغییری داشته است.
  • بخشی به عنوان «فراخوانی برای اقدام» داشته باشید و در این بخش، کد تخفیف، شماره تماس رایگان، فرم ثبت نام و ... را قرار دهید.

فرض کنید که می‌خواهیم نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی برای دستگاه زمین‌شوی را بررسی کنیم. سوال مطرح شده در رپورتاژ می‌تواند به صورت زیر باشد.

چطور پارکینگ خود را بدون کمر درد، تمیز کنیم؟

راهکار ارائه شده نیز به صورت زیر خواهد بود:

در رابطه با محصول (نام و مدل محصول مور نظر) اطلاعاتی کسب و آن را امتحان کردم.

خروجی این سناریو نیز به صورت زیر است:

در حال حاضر، بدون داشتن کمر درد، پارکینگ تمیزی دارم.

البته جملات بالا را می‌توان به صورت سوم شخص نیز بکار برد. لحن جملات مورد استفاده، ارتباط مستقیمی با نوع رسانه (سایت) مورد انتشار و خواننده (مشتری مورد نظر) دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که قرار نیست به هنگام نوشتار از آرایه‌های ادبی مختلف استفاده کنید و نوشته خود را همچون نویسندگان رمان‌های برتر یا شعرا بنویسید. نمونه‌ای کوتاه از آغاز یک رپورتاژ آگهی را می‌توان به صورت زیر درنظر گرفت.

«زمانی که مشغول تمیز کردن پارکینگ خانه‌ام بودم، متوجه شدم که با وجود صرف زمان زیاد باز هم پارکینگ آن‌طوری که باید، تمیز نشده است. از آن‌جایی که نوه‌هایم گاهی اوقات به من سر می‌زنند و دوست دارند در پارکینگ بازی کنند، تصمیم گرفتم تا کاری در این رابطه انجام دهم. مشکل اینجا بود که قوای دوران جوانی را نداشتم و نمی‌توانستم ساعت‌ها با دستانم شروع به تمیز کردن کف پارکینگ کنم

با مقدمه بالا می‌توان کاراکتر اصلی داستان و مشکلات او را معرفی کرد.

با توجه به اهمیت آشنایی با مدیریت تبلیغات و برندسازی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش مدیریت تبلیغات و برند کرده که لینک آن در ادامه آمده است.

ذکر قیمت در رپورتاژ آگهی

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی باید به گونه‌ای باشد که هیچ قیمتی در آن ذکر نشده باشد. هر قدر محصول یا خدمات شما پیچیده‌تر باشد، به توضیح بهتر و بیشتری نیاز خواهد داشت اما ذکر قیمت و هزینه‌های تمام شده در محصول موجب می‌شود تا خواننده، پیش از رسیدن به انتهای مطلب، از ادامه مطالعه آن خودداری کند.

راهنمای نوشتن

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی اثر گذار

در ادامه مطلب قصد داریم نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی اثرگذار را در ۵ مرحله اصلی بیان کنیم تا به کمک این مراحل، رپورتاژ خبری (Advertorial) مناسبی تهیه کنید. این مراحل به طور خلاصه در زیر آورده شده‌اند.

  • در میان رسانه‌های مختلف جستجو کنید.
  • برداشت مخاطب از موضوعات و محصولات خود را بررسی کنید.
  • عنوان مناسبی تهیه کنید.
  • به دنبال توازنی بین محتوای تبلیغاتی و علمی باشید.
  • همانند ناشر بنویسید.
  • مخاطب را با نوشته درگیر کنید.
  • درخواست اقدامی در انتهای متن داشته باشید.

پیدا کردن رسانه مناسب

همانطور که در طراحی بیلبوردها، تحقیق در رابطه با محل نصب تبلیغات، اهمیت بسیار بالایی دارد، به هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی نیز انتخاب محل انتشار مهم خواهد بود. مطالعه و بررسی رسانه‌های موجود، از اولین گام‌های آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی به شمار می‌آید چراکه در نهایت، تبلیغ شما توسط خواننده آن رسانه (مجله، سایت و ...) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به طور مثال، رپورتاژ آگهی که در یک مجله نجوم منتشر می‌شود با رپورتاژ آگهی در پزشکی متفاوت خواهد بود. در حقیقت، هر رسانه، لحن و بازار هدف مخصوص به خود را شامل می‌شود و اهمیت هماهنگی محتوا با محل انتشار نیز در همین نکات برای نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خلاصه می‌شود. برای پیدا کردن رسانه مورد نظر باید نسخه‌های قبلی و مقالات آن‌ها را مطالعه و لحن و نحوه نوشتار آن‌ها را بررسی کنید. این کار علاوه بر این‌که سبب می‌شود رپورتاژ آگهی شما با سایر مطالب مجله همخوانی داشته باشد، احتمال قبول انتشار آن توسط نشریه را نیز بیشتر می‌کند. انجام تحقیقات به طور معمول به عنوان یکی از کم‌ارزش‌ترین مراحل در نظر گرفته می‌شود. از این‌رو سعی کنید که از این نکته مهم غافل نشوید.

رسانه

بررسی برداشت مخاطب از محصولات و موضوعات

حضور در تالارهای گفتگو و استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون کلاب‌هاوس منبع بسیار مناسبی برای جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با مشتریان بالقوه به شمار می‌آید. بررسی کلمه‌های کلیدی معروف و بحث‌های متداول در این تالارها می‌تواند منبع مناسبی باشد تا به کمک آن، نظرات و برداشت‌های مخاطب را بدست آورد.

نظرات و بررسی‌های کاربران در سایت‌های فروش کالا یا خدمات،‌ گزینه دیگری است تا بازخورد افراد مختلف را بررسی کنید. کافی است به سایت‌های فروش کالا و خدمات سر بزنید و بازخوردهای مثبت و منفی را مطالعه کنید. به طور مثال اگر کتابی برای فروش دارید، با نگاهی به سایت‌های فروش کتاب می‌توانید اطلاعات مختلفی از جمله کیفیت طراحی جلد کتاب یا نحوه ترجمه آن بدست آورید.

در مثالی فرض می‌کنیم با بررسی تالارهای گفتگو به این نتیجه رسیده باشید که مبحث تولید محتوای مناسب و کسب درآمد از اینستاگرام از جمله موضوعات مورد بحث است. علاوه بر این، شما نیز خدماتی مانند بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را در سایت خود ارائه می‌دهید. رپورتاژ آگهی شما می‌تواند موضوعی در رابطه با تکنیک‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد.

تهیه عنوان مناسب

کار خود را با یک عنوان آغاز کنید. فرض کنید که می‌خواهید یک رپورتاژ آگهی در رابطه با «pH اسید» بنویسید. می‌توانید عبارت «site:blog.faradars.org ph» را در گوگل تایپ و نتایج را مشاهده کنید. مطالب با عناوین مختلف و الگوهای مشخصی نشان داده می‌شوند.

نحوه نوشتن

به همین ترتیب می‌توانید عناوین مختلف و مرتبط با موضوع رپورتاژ خبری خود را بیابید. از جمله راه‌هایی که می‌توان عنوان مناسبی را تهیه کرد، استفاده از جملات سوالی در عنوان است. بسیاری از بازدیدکنندگان به دنبال مطالبی هستند که با خواندن آن‌ها، مشکلی را حل کنند که با مطالعه شخصیت مخاطب، به خوبی می‌توانید به سوالات و پاسخ‌های مورد نیاز او دست پیدا کنید. رپورتاژ آگهی مانند یک اسب تروآ (تروجان) عمل می‌کند و خوانندگان نباید متوجه تبلیغی بودن محتوا شوند چراکه آن‌ها علاقه‌ای به مطالعه تبلیغات ندارند و در عوض می‌خواهند به ازای وقت صرف شده، مطلبی یاد بگیرند.

در ادامه، به مثال‌هایی با عناوین خوب و بد اشاره می‌کنیم تا با بررسی آن‌ها، عنوان مناسبی را تهیه کنید.

مثال اول برای تهیه عنوان رپورتاژ آگهی

به عنوان موجود در تصویر زیر توجه کنید. ترجمه‌ای از این عنوان در زیر آورده شده است.

استراتژی ۷ مرحله‌ای برای فردی که با استفاده از آن به یک میلیونر خودساخته تبدیل و در ۳۰ سالگی بازنشسته شد.

نمونه

این رپورتاژ آگهی را می‌توان مثالی از تبلیغات داستانی با عنوانی فریبنده به شمار آورد. این عنوان، عنوانی ویژه است که به استراتژی ۷ مرحله‌ای اشاره دارد و داستانی را بیان می‌کند که چگونه یک شخص با بکارگیری این ۷ مرحله به یک میلیونر تبدیل و در سن ۳۰ سالگی بازنشسته شده است.

مثال دوم برای تهیه عنوان رپورتاژ آگهی

عنوان دیگری که می‌توان بررسی کرد در زیر آورده شده است:

برای کودک شما مبارزه می‌کنیم _ چگونه یک بیمارستان، زندگی کودکی را پیش از به دنیا آمدن و بار دیگر در ۲ سالگی نجات داد.

این عنوان، احساسی عمیق در خواننده ایجاد می‌کند. در این آگهی، یک بیمارستان، داستانی را منتشر و در آن، با طرح دلایلی شما را ترغیب می‌کند تا از خدمات پزشکی و سلامت این بیمارستان استفاده کنید.

مثال سوم برای تهیه عنوان رپورتاژ آگهی

برخلاف دو مثال قبل، مثال موجود در تصویر زیر مثال مناسبی به شمار نمی‌آید. ترجمه‌ای از عنوان در زیر آورده شده است.

چگونه هوش مصنوعی به شما در حفظ مشتری کمک می‌کند.

نقش هوش مصنوعی

در این رپورتاژ خبری، عنوان هیچ توجهی را جلب نمی‌کند و داستانی روایت نمی‌شود. با وجود این‌که هوش مصنوعی موضوع بسیار پرطرفداری به شمار می‌آید اما این عنوان برای آن جذاب نیست. رپورتاژ آگهی به عنوانی نیاز دارد که در آن داستانی روایت شود. اگر با این عنوان کار را آغاز کنید، در ادامه، تبدیل مطلب به یک محتوای تبلیغاتی ساده خواهد بود.

توازن بین محتوای تبلیغاتی و ارائه اطلاعات

در بررسی نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی مخاطب شما نباید با خواندن خط اول مطلب با خود فکر کند که بر خلاف انتظارش، مطلبی که مشغول مطالعه است، نه تنها مطلب ارزشمندی نیست بلکه تنها یک تبلیغ است. اگر چنین فکری در ذهن او نقش ببندد، رپورتاژ آگهی شما با مشکلی جدی روبرو است.

به طور کلی، در حدود ۷۰ درصد رپورتاژ آگهی شما باید اطلاعات در اختیار او قرار دهد و ۳۰ درصد آن تبلیغاتی باشد. اگر هدف شما، آگاهی برند باشد باید درصد بیشتری را به ارائه اطلاعات اختصاص دهید و اگر هدف شما جذب مشتری بالقوه یا «لید» (Lead) و فروش باشد، این درصدِ بیشتر به محتوای تبلیغاتی اختصاص پیدا می‌کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید ارتباطی هوشمندانه با کالا و خدمات خود برقرار و در طول متن به شکل نامحسوسی به محصول خود اشاره کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که مجبور نیستید رپورتاژ آگهی را به صورت یک مقاله علمی بنویسید بلکه می‌تواند به صورت یک کوییز، ویدیو یا فهرست به همراه «فراخوان برای اقدام» (Call to Action | CTA) باشد.

مثال برای توازن بین اطلاعات و تبلیغ

مطلبی با عنوان زیر را در نظر بگیرید:

چگونه هنر، سخاوت و مدادهای شمعی صحنه‌ای افسانه‌ای از موسیقی نجات‌بخش را خلق می‌کنند.

این مطلب که توسط «Paypal» نوشته شده است، داستانی را روایت می‌کند که در آن، یک معلم و یک موسیقیدان، به طرحی دست پیدا می‌کنند که با رنگ‌ آمیزی کتاب‌ها با در زمینه‌های متفاوت، سخاوت‌مندی را گسترش می‌دهد. در انتهای این تبلیغ نحوه استفاده از «Paypal» برای پرداخت‌ها توضیح داده می‌شود.

تصویر

مثال دوم برای توازن بین اطلاعات و تبلیغ

در مثال زیر، «Ahref» که ارائه دهنده ابزارهای سئو است، عنوان رپورتاژ آگهی خود را به صورت زیر انتخاب کرده است:

چگونه با استفاده از «Ahref»، ترافیک سایت‌های رقیب را بربایید.

با بررسی نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی این شرکت، می‌بینیم که محصول برای مشتری در قالب محتوای آموزشی مناسبی به او ارائه می‌شود که همین امر در نهایت، اعتماد خواننده را جلب و او را برای خرید محصولات و خدمات ترغیب خواهد کرد.

مثال

نوشتن همانند سایت اصلی

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی شما باید کاملا مشابه با سایت اصلی باشد یعنی اگر در یک مجله علمی رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنید باید داستانی علمی را در رپورتاژ ارائه کنید یا این‌که یک مشکل را در قالب موضوعی علمی مطرح و حل کنید. به طور مشابه نیز برای انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری باید به شیوه روزنامه‌نگاران مطلب خود را تهیه کنید.

درگیر کردن مخاطب

همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، آن‌چه که در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی اهمیت دارد این است که مخاطب به طور مشخص با یک تبلیغ روبرو نباشد و باید متن روپورتاژ آگهی را به صورت داستانی بنویسیم. به همین منظور، نوع داستان طرح شده می‌تواند حتی هیجان‌انگیز یا شگفت‌آور باشد. در گام اول و زمانی که مشغول جستجو در رسانه‌های مختلف هستید، مطالب قبلی و موفق نشریه را مطالعه کنید و با سبک داستان‌پردازی یا ارائه مطالب آن آشنا شوید. با این کار، مخاطب به طور قطع با نوشته شما ارتباط برقرار می‌کند.

درخواست اقدام در انتهای متن

بعد از آن‌که اطلاعات مفیدی را برای خواننده فراهم و او را برای خرید کالا یا خدمات خود آماده کردید، مرحله بعدی ارائه پیشنهادات در قالب «اطلاعات بیشتر» است. به هنگام بررسی نحوه رپورتاژ آگهی به خاطر داشته باشید که این نوع تبلیغات، به طور واضح به خرید اشاره نمی‌کنتد و در حقیقت شامل «Soft CTA»‌ هستند و به جای این‌که یک دکمه برای خرید را شامل شوند، دارای لینک داخلی برای ارجاع خواننده خواهند بود.

به طور مثال، رپورتاژ آگهی در تصویر زیر یک کوییز را با نام «چند درصد ذهن شما به تنقلات اختصاص دارد» شامل می‌شود. این مطلب در نهایت، ۱۶۰۰۰ هزار بار به اشتراک گذاشته شد و ۵۸۰۰۰ لایک دریافت کرد ضمن این‌که بیش از ۱۹۰۰۰ بار دیده شد. در این رپورتاژ اگهی، بعد از این‌که اطلاعاتی در رابطه با تنقلات به مخاطب داده شد، به کمک یک لینک داخلی (لینک آبی‌رنگ)، او را از محصولات خود آگاه می‌کند.

مثال

معرفی فیلم آموزش مدیریت تبلیغات و برند

فیلم آموزش

از آن‌جایی که نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی را می‌توان تنها به عنوان یکی از روش‌های تبلیغات و برندسازی درنظر گرفت، لزوم آشنایی با مدیریت تبلیغات و برند، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. به همین دلیل، «فرادرس» دوره‌ای ۸/۵ ساعته را در قالب ۱۵ درس فراهم کرده که در ادامه به توضیح این دروس خواهیم پرداخت.

دروس اول و دوم این آموزش به برندخواهی یکپارچه اختصاص دارد که از جمله مباحث مهم آن می‌توان به اصطلاح‌شناسی برند اشاره کرد. درس سوم به مدیریت تبلیغات اشاره دارد و در درس چهارم نیز مدل‌های ارتباطی در بازاریابی توضیح داده خواهد شد که از جمله مباحث مهم آن می‌توان به فروش شخصی اشاره کرد.

درس پنجم به مشتری‌مداری و جذب او اشاره دارد و خدمات مشتری نیز در همین درس توضیح داده می‌شود. وظایف مدیر عامل، مبحث مهم درس ششم را تشکیل می‌دهد. درس‌های هفتم و هشتم به اصول و فن‌های برندسازی اشاره دارد و مفاهیم برندسازی و جایگاه‌سازی در همین دروس بیان می‌شوند. استراتژی پیام و مراحل تدوین آن مباحث اصلی درس نهم را تشکیل می‌دهند و ساخت تبلیغات نیز در درس دهم مورد بررسی قرار می‌گیرد. لحن و سبک روایت پیام از جمله مباحثی است که در درس یازدهم آموزش داده می‌شود و تقسیم‌بندی رسانه و درجه مداخله آن، مباحث درس دوازدهم را تشکیل می‌دهند.

دروس سیزدهم و چهاردم به آشنایی با انواع رسانه اختصاص دارد و انواع رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های چاپی، رادیو و تلویزیون در این دروس مورد بررسی قرار می‌گیرند. در انتهای این دوره آموزشی نیز نکات خاص در مدیریت تبلیغات مرور خواهند شد.

معرفی نشریلا به عنوان یک پلتفرم عالی برای انتشار رپورتاژ آگهی و معرفی خدمات

نشریلا

تا اینجا به خوبی نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی را یاد گرفتیم می‌دانیم که برای نوشتن این متن، چه نکاتی باید رعایت شوند. با این وجود،‌ رعایت تمامی نکات بالا با دشواری‌هایی همراه است از جمله این‌که رعایت این نکات، هزینه‌های بسیاری را برای کسب و کار ایجاد می‌کند و عدم رعایت آن‌ها برابر با عدم اثربخشی رپورتاژ آگهی خواهد بود.

به همین دلیل باید از پلتفرمی بهره گرفت که تمامی موارد بالا را رعایت کند و شامل هزینه مناسبی نیز باشد که می‌توان «نشریلا» را به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در این حوزه معرفی کرد زیرا متن‌های رپورتاژ آگهی در آن بر اساس لحن خاص هر رسانه تنظیم می‌شوند و معرفی کسب و کار، محصول و خدمات نیز به بهترین شکل صورت می‌گیرد. در نتیجه، به کمک امکانات ارائه شده توسط نشریلا می‌توان با صرف هزینه‌ای معقول، مطالبی متنوع و اثرگذار برای رپورتاژ آگهی تهیه کرد و امکان معرفی تخصصی کسب و کار و سفارش رپورتاژ آگهی در آن فراهم است.

جمع بندی نحوه نوشتن رپرتاژ آگهی

در این آموزش با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و دیدیم که متن رپرتاژ آگهی باید به صورت یک داستان باشد و مشکلی را از خواننده حل کند. همچنین، یاد گرفتیم که چطور در جملات ابتدایی نوشته، توجه مخاطب را جلب کنیم و بسته به نوع رسانه انتخابی، شخصیت‌سازی کنیم. با این وجود، استفاده از رپورتاژ آگهی تنها یکی از کانال‌های تبلیغات به شمار می‌آید و موفقیت در این کانال نیازمند هماهنگی و توازن ببین ارزش یک کسب و کار با نیازمندی‌های خوانندگان متن رپورتاژ آگهی است.

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
CXLFreelance Writingbrax
۱ دیدگاه برای «نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی — راهنمای نوشتن رپرتاژ آگهی + فیلم آموزشی رایگان»

سلام وقتتون بخیر ممنون بابت مطالب کاربردیتون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *