چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم و چه باید کرد؟ + فیلم آموزشی رایگان

۱۱۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۱ دقیقه
چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم و چه باید کرد؟ + فیلم آموزشی رایگان

به طور قطع یکی از راه‌های معرفی کسب و کارهای جدید و محصولات آن‌ها، انتشار رپورتاژ آگهی است. با این وجود، در بسیاری از موارد دیده شده است که انتشار رپورتاژ آگهی نتایج مناسبی را به همراه ندارد. در حقیقت بعد از صرف هزینه‌های زیاد برای نوشتن رپورتاژ آگهی اثرگذار و رصد تبلیغات انجام شده به این نتیجه می‌رسیم که رپورتاژ آگهی روش اثربخشی نیست. در این مطلب قصد داریم ببینیم که چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم و چه باید کرد.

فیلم آموزشی دلایل نتیجه نگرفتن از رپورتاژ آگهی

دانلود ویدیو

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یکی از شیوه‌های بسیار رایج بازاریابی است که قدمتی بسیار طولانی دارد و هدف آن ایجاد منفعتی دو طرفه برای سفارش‌دهنده این جنس از آگهی و همچنین ناشر یا ناشرین آن است. در گذشته‌هایی نه چندان دور که نشریات مختلف هنوز به روش کاغذ و چاپ متکی بودند و خبری از دنیای رسانه‌های دیجیتالی نبود، معمولاً یک شرکت به تحریریه یک نشریه، سفارش رپورتاژ آگهی می‌داد و سپس در درون تحریریه متنی متناسب با سفارش داده شده به تولید می‌رسید. این متن، به صورت رایج بررسی از یک محصول، توضیح نیاز مخاطب به یک خدمت و غیره را در بر می‌گرفت و از آنجایی که توسط تحریریه خود نشریه به تولید می‌رسید، مناسب با نیاز و علاقه‌مندی‌های مخاطبان همان نشریه نیز تهیه و تنظیم می‌شد.

اما در گذر زمان و با دیجیتالی شدن دنیای رسانه‌ها و نشریه‌ها، شتاب در تولید محتوا نیز به یک اصل بدل شد، چون حالا مخاطبین در هر ساعت و زمان به شبکه متصل بودند و انتظار داشتند در جریان تازه‌ترین و به‌روزترین اخبار و تحلیل‌ها باشند. این شرایط تازه، رقابت در دنیای بازاریابی را نیز دگرگون کرد و سرعت بخشید؛ کم‌کم نحوه تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی نیز دستخوش تحول شد. امروزه، شاهد آن هستیم که یک رپورتاژ آگهی با متنی ثابت در انبوهی از سایت‌ها و بدون توجه به نیاز و علاقه مخاطبین آن‌ها منتشر می‌شود. موضوعی که سبب شده نه تنها رپورتاژ آگهی اثربخش نباشد، بلکه در برخی موارد آسیب‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد.

در ادامه این متن، این شرایط را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم و سپس به راهکارهایی می‌پردازیم که می‌توان از طریق آن‌ها مانند روزهای خوش نشریات چاپی، اثربخشی رپورتاژ آگهی در دنیای دیجیتال را نیز به حداکثر مقدار ممکن رساند.

چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم ؟

دلایل مختلفی را می‌توان برای اثربخش نبودن رپورتاژ آگهی مطرح کرد که با بررسی این دلایل می‌توان دریافت که چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم و البته هریک از این دلایل شامل راهکار مناسبی نیز هستند تا به کمک این راهکارها به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم.

لحن یکسان

لحن یکسان در متن این نوع از تبلیغات از دلایلی است که از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی‌گیریم. در حقیقت، متن رپورتاژ آگهی باید به گونه‌ای باشد که بر اساس رسانه مورد نظر نوشته شده باشد اما به طور معمول تنها یک نسخه از متن آماده می‌شود این یک نسخه در سایت‌های مختلف علمی و خبری منتشر می‌شود و همین امر، اثربخش بودن آن‌را کاهش می‌دهد چراکه مخاطب هر رسانه با دیگری متفاوت است.

انتشار یک متن با چند لینک ثابت

از نکات پر اهمیت به هنگام تولید محتوا،‌ استفاده از محتوایی غیرتکراری است و علاوه بر این، در داخل مطلب باید به سایر مطالب لینک‌دهی انجام شود. با این کار، متن مورد نظر این شانس را دارد که در مقابل سایر مطالب موجود در اینترنت، رتبه‌بندی مناسبی در موتورهای جستجو پیدا کند اما با انتشار یک متن یکسان با چندین لینک ثابت، در حقیقت عکس این مدل عمل شده است که در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در رابطه با آن ارائه می‌شود.

متن با چند لینک ثابت

اطلاع رسانی ضعیف

اگر با دقت بیشتری به علل گفته شده نگاه کنیم، ساده‌تر درمی‌یابیم که چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم چراکه هر دو مورد بالا این نکته را یاد‌آور می‌شوند که رپورتاژ آگهی نوشته شده به هیچ شکلی برای اطلاع‌رسانی مناسب نیست چون علاوه بر عدم بهینه‌سازی برای سئو، بدون در نظر گرفتن مخاطب و تنها به دلیل بازدید او، مطلبی را برای او فراهم می‌کنیم که در نهایت تمایلی به مطالعه آن نخواهد داشت. بنابراین، نمی‌توان اطلاع‌رسانی مناسبی را بر اساس مخاطب هدف انجام داد. به این ترتیب به هدف اصلی که همان معرفی تخصصی محصولات و خدمات است، دست پیدا نمی‌کنیم.

متن رپورتاژ آگهی

تمرکز بر روی فروش

هدف یک رپورتاژ آگهی باید افزودن دانش مخاطب باشد اما بسیاری از کسب و کارها، به هنگام انتشار متن رپورتاژ آگهی، تنها به دنبال فروش محصول و خدمات خود هستند و تمرکز بیش از اندازه روی این موضوع، نتایجی عکس نتایج دلخواه را به همراه دارد.

پاسخ ندادن به سوالات کاربر

متن‌های رپورتاژ آگهی به طور معمول با یک پرسش آغاز می‌شوند و حتی اگر عنوان متن نیز سوالی نباشد، مخاطب به دنبال این است که با خواندن مطلب نوشته شده،‌ پاسخی برای سوالات ذهنی خود پیدا کند. اما در بیشتر موارد، برخی نکات کلیدی از دید نویسنده متن پنهان می‌مانند و نوشته نخواهند شد چراکه متن نوشته شده از داخل همان مجموعه و کسب‌وکار استخراج شده و هیچ شخصی وجود نداشته است که با نگاهی از بیرون،‌ نیازمندی‌ها و سوالات اصلی مخاطب را بشناسد. بنابراین، با بررسی این موضوع نیز می‌توان دریافت که چرا از رپوتاژ آگهی نتیجه نمی‌گیریم.

مشکلات محتوای تکراری در رپورتاژ آگهی

از دیگر دلایل برای بررسی این‌که چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم باید به محتوای تکراری اشاره کرد. اما پیش از ارائه مطلب باید در ابتدا محتوای تکراری را به شکل مناسبی تعریف کنیم.

محتوای تکراری چیست؟

«محتوای تکراری» (Duplicate Content) به محتوایی می‌گویند که کپی دقیقی از یک محتوا در سایت دیگر یا صفحه دیگری از همان سایت باشد. داشتن حجم زیادی از محتوای تکراری تاثیرات منفی بر روی رتبه‌بندی سایت توسط گوگل خواهد گذاشت و این دقیقا همان مشکلی است که در رپورتاژ آگهی با آن روبرو خواهیم شد.

محتوای تکراری چه تاثیری بر سئو دارد؟

به طور کلی،‌ گوگل صفحات شامل محتوای تکراری را رتبه‌بندی نمی‌کند. به عبارت دیگر، بر اساس اعلام گوگل، این موتور جستجو در تلاش است تا صفحاتی را رتبه‌بندی و نمایه‌گذاری کند که اطلاعات متمایزی را ارائه کنند. در نتیجه، محتوای تکراری نه تنها سودمند نیست بلکه رتبه آن صفحه را نیز در موتورهای جستجو کاهش می‌دهد. برای این‌که درک بهتری از مشکلات ایجاد شده توسط محتوای تکراری داشته باشید، باید گفت سایت‌هایی که شامل محتوای تکراری زیادی باشند با مشکلات زیر همراه خواهند شد که با بررسی این دلایل می‌توان درک کرد که چرا از رپوتاژ آگهی نتیجه نمی‌گیریم و چه عواملی در این امر دخیل هستند.

ترافیک طبیعی کمتر

طبیعی است زمانی که از محتوای تکراری استفاده شود، ترافیک طبیعی (ارگانیک) کمتری داشته باشیم چراکه گوگل صفحاتی شامل محتوای کپی‌شده را رتبه‌بندی نمی‌کند. البته توجه داشته باشید که این مورد حتی شامل محتوای تکراری در صفحات مختلف یک سایت نیز می‌شود. فرض کنید یک محتوای تکراری در سه سایت مختلف وجود داشته باشد. تحت چنین شرایطی گوگل مطمئن نیست که رتبه‌بندی را برای کدامیک از سایت‌ها انجام دهد. چراکه سه محتوای یکسان با یکدیگر باید برای رتبه بهتر رقابت کنند و گزینه مناسب این است که هر سه را از رقابت حذف کرد.

محتوای تکراری

جریمه

بر اساس اعلامیه‌های گوگل، سایت‌هایی که از محتوای تکراری استفاده کنند توسط گوگل جریمه می‌شوند یا اینکه سایت آن‌ها به کلی از نمایه‌گذاری گوگل حذف می‌شود. به بیان ساده‌تر،‌ سایت مورد نظر دیگر در نتایج گوگل نمایش داده نخواهد شد. البته چنین شرایطی بسیار کم رخ می‌دهد اما در صورت بروز چنین مشکلاتی می‌توان دریافت که چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم.

نمایه‌گذاری کمتر صفحات

در برخی از موارد، گوگل رتبه محتوای تکراری را کاهش نمی‌دهد بلکه به هیچ عنوان آن را «نمایه‌گذاری» (Index) نمی‌کند. بنابراین، در مواردی حتی انتشار محتوای تکراری در وب‌سایت‌های مختلف نه تنها به بازدید بیشتر ختم نمی‌شود بلکه به کاهش بازدید منجر خواهد شد و با بررسی این مشکل می‌توان دریافت که چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم و مطالب انتشار یافته دیده نمی‌شوند.

جریمه گوگل

راهکار مناسب برای کسب نتیجه از رپورتاژ آگهی چیست؟

تا اینجا به خوبی می‌دانیم که چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چه کاری باید انجام داد تا از این اثرات منفی در امان باشیم. در پاسخ می‌توان گفت که باید عوامل ایجاد کننده این اثرات را حذف کرد. به بیان ساده‌تر، متن رپرتاژ آگهی باید برای هر رسانه با لحن همان رسانه نوشته شود. به طور مثال، متن رپورتاژ آگهی علمی را نباید در یک سایت خبری منتشر کرد بلکه باید متن جدیدی بر اساس مخاطبان رسانه مورد نظر تهیه و تنظیم شود. با این کار، محتوایی تکراری وجود نخواهد داشت و تمامی مشکلاتی که محتوای تکراری ایجاد می‌کند با تهیه متن مناسب رفع می‌شود.

علاوه بر این، برای این‌که خوانندگان سایت احساس نکنند که با یک متن تبلیغاتی روبرو هستند باید نقد و بررسی محصول یا خدمات نیز در نظر گرفته شود. با این کار، اعتمادسازی برای مخاطب انجام می‌گیرد. در حقیقت، با مطالعه متن رپورتاژ آگهی، به دانش مخاطب افزوده شده است و با اعتماد بیشتری، محصول یا خدمات شما را دنبال خواهد کرد.

معرفی نشریلا به عنوان بزرگترین پلتفرم انتشار بررسی محصول،‌ معرفی خدمات و رپورتاژ آگهی

نشریلا

در طول این متن، دلایل مختلفی عدم دریافت نتیجه از رپورتاژ آگهی را بیان کردیم و تا اینجا به خوبی می‌دانیم که چرا از رپورتاژ آگهی نتیجه نمی گیریم. تمامی مشکلاتی که در رپورتاژ آگهی وجود دارند را می‌توان با هزینه‌ای مناسب به کمک «نشریلا» رفع کرد چراکه در این پلتفرم، تمامی متن‌های رپورتاژ آگهی بر اساس لحن مخصوص همان رسانه نوشته می‌شوند. بنابراین، علاوه بر این‌که مخاطب هدف با مطلبی از جنس سایت اصلی روبرو می‌شود،‌ ریسک انتشار محتوای تکراری نیز از بین می‌رود.

علاوه بر این، به کمک سرویس بررسی و معرفی نشریلا،‌ کسب و کار مورد نظر به شکل مناسبی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشکل اطلاع‌رسانی رپورتاژ آگهی نیز برطرف می‌شود چراکه هر ناشر به زبان مخاطب خاص خود کسب و کار شما را معرفی می‌کند. در کنار تمامی نکات بالا، ذکر این نکته ضروری است که رعایت تمامی موارد گفته شده برای کسب نتیجه از رپورتاژ آگهی نیازمند صرف زمان و هزینه بسیاری است که این مشکل با استفاده از خدمات نشریلا به سادگی برطرف می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان، اطلاع‌رسانی در رابطه با کسب و کار خود را در سطح وب بدست می‌آورید.

با خدمات ارائه شده توسط نشریلا این امکان برای کاربران وجود دارد که با صرف هزینه‌ای مناسب، مطالبی اثرگذار و متنوع را در سایت‌های مختلف منتشر و از این طریق کالاها و خدمات خود را به شکلی مناسب و موفق به مخاطبان خود معرفی کنند. به عبارت دیگر، به کمک نشریلا می‌توان تمامی جنبه‌های منفی که سبب عدم کسب نتیجه از رپوتاژ آگهی می‌شوند را برطرف کرد.

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Backlikcoمجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *