سایت های تبلیغات کلیکی — معرفی ۱۶ سرویس برتر ۲۰۲۲

۴۵۱۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۷ دقیقه
سایت های تبلیغات کلیکی — معرفی ۱۶ سرویس برتر ۲۰۲۲

امروزه، دیجیتال مارکتینگ جای روش‌های بازاریابی قدیمی را گرفته است و مزایای بسیار زیادی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورد. تبلیغات کلیکی از استراتژی‌های مؤثر و نسبتاً کم‌هزینه در بازاریابی دیجیتال است. برای دریافت بهترین نتیجه از این روش تبلیغاتی، باید پلتفرم مناسب کسب و کار خود را بیابید. در این مطلب، تعدادی از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی را به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

تبلیغات کلیکی چیست؟

«تبلیغات کلیکی» (Pay-per-Click | PPC Advertising) شکلی از تبلیغات دیجیتال است. در این روش شما می‌توانید با پرداخت مبلغی به نسبت کم، وب‌سایت خود را در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (SERP) یا وب‌سایت‌های دیگر به کاربران و مخاطبان هدف خود نمایش دهید. کاربران با کلیک بر روی این تبلیغات به صفحات وب مدنظر شما هدایت می‌شوند و شما بابت هر کلیک روی تبلیغات، مبلغی را به پلتفرم منتشرکننده تبلیغ می‌پردازید.

 

کمپین‌های تبلیغات کلیکی اگر به شکل صحیح اجرا شوند، نتیجه بسیار مطلوبی دارند و تعداد «مخاطبان راغب یا لیدها» (Leads) را افزایش می‌دهند. برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در تبلیغات کلیکی، باید پس از هدایت کاربران به وب‌سایت، «سفر خریدار» (User Journey) بی‌نقصی را برای تبدیل مخاطب به مشتری طراحی کنید.

تبلیغات کلیکی چیست

مزایای بهره‌گیری از سایت های تبلیغات کلیکی چیست؟

بهره‌گیری از تبلیغات کلیکی برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی دارد و می‌تواند باعث افزایش فروش، افزایش ترافیک یا افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness) شود.

تبلیغات کلیکی در سال‌های اخیر گسترش بسیار زیادی داشته‌اند و همواره به ویژگی‌های و مزایای استفاده از سایت های تبلیغات کلیکی مختلف افزوده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • قابل ارزیابی بودن تأثیر تبلیغات کلیکی
  • امکان هدف‌گذاری مخاطبان
  • امکان آزمایش و بهینه‌سازی کمپین‌ها
  • بازدهی مطلوب و سریع
  • امکان آغاز و پایان کمپین‌ها در زمان دلخواه
  • مقرون‌به‌صرفه بودن

برای آشنایی بیشتر با مزایای بهره‌گیری از تبلیغات کلیکی و استراتژی آن، مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انواع تبلیغات در سایت های تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که هر کدام به شکلی خاص می‌توانند کسب و کارها را به اهداف خود برسانند. برای انتخاب بهترین نوع تبلیغات کلیکی برای کسب و کار خود، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید و سپس، درباره انواع مختلف تبلیغات اطلاعات کسب کنید و بهترین گزینه‌های در دسترس را با هم مقایسه کنید.

از انواع مختلف تبلیغات کلیکی می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد.

تبلیغات در موتورهای جستجو

تبلیغات در موتورهای جستجوی مشهور مانند گوگل و بینگ رایج‌ترین شکل تبلیغات کلیکی است. بسیاری از کسب و کارها برای شروع کمپین‌های تبلیغات کلیکی و کسب تجربه در این زمینه از این نوع تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنند. در تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو،ِ تبلیغ‌کنندگان باید کلمات کلیدی مدنظر خود برای نمایش تبلیغات را انتخاب کنند. به بیان دیگر، کسب و کارها با انتخاب کلمات کلیدی مشخص می‌کنند که کاربران با جستجوی چه عباراتی در موتورهای جستجو، آن‌ها را می‌یابند. سپس، متن هر تبلیغ و بالاترین مبلغ پیشنهادی برای آن تبلیغ را در پلتفرم منتشرکننده ثبت می‌کنند.

تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو سیستمی مزایده‌ای دارند و تبلیغات کسب و کارهایی را در جایگاه‌های بالاتر نمایش می‌دهند که مبلغ بالاتری را برای هر کلیک پیشنهاد داده باشند. اما به یاد داشته باشید که مبلغ پیشنهادی، تنها یکی از معیارهای ارزیابی تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو است و معیارهای دیگری نیز در تعیین جایگاه تبلیغات نقش دارند.

تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو در بخش‌های بالا یا پایین صفحه نتایج جستجوها به کاربران نمایش داده می‌شوند. تصویر زیر، نمونه‌ای از این تبلیغات را نمایش می‌دهد.

نمونه تبلیغات کلیکی یا PPC در گوگل ادز
نمونه تبلیغات کلیکی در گوگل ادز

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی یکی دیگر از انواع تبلیغات پولی است. این نوع از تبلیغات، برند یا محصولات و خدمات شما را به کاربران اینترنت معرفی می‌کنند. تبلیغات نمایشی هنگام جستجوی کاربران در وب‌سایت‌های مختلف به آن‌ها نمایش داده می‌شوند و به طور معمول، از تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو هزینه کمتری دارند.

تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات نمایشی هدفمند برای مطلبی درباره «الگوریتم‌های گوگل در سئو» در پلتفرم «کاپریلا» را نمایش می‌دهد. کاپریلا یکی از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی هدفمند بر اساس کلمات کلیدی در ایران است. در ادامه این مطلب، درباره پلتفرم کاپریلا

بنر کاپریلا الگوریتم های گوگل در سئو

تبلیغات ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

کمپین‌های ریمارکتینگ برای ترغیب کاربران قبلی وب‌سایت به خرید از کسب و کار به‌کار گرفته می‌شوند. در این شکل از تبلیغات، کاربرانی هدف‌گذاری می‌شوند که پیش از این از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند و به نحوی علاقه‌مندی خود به خدمات یا محصولات شما را نشان داده‌اند اما در نهایت وب‌سایت را ترک کرده‌اند. در واقع از این تبلیغات برای بازگرداندن مخاطبان راغب به قیف فروش و ترغیب آن‌ها به نهایی کردن سفارش استفاده می‌شود. پلتفرم‌هایی مانند گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین امکان ریمارکتینگ را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

تبلیغات ویدیویی

ویدیو یکی از محبوب‌ترین شکل‌های محتوا برای کاربران اینترنت است و به همین دلیل، اهمیت تبلیغات ویدیویی در بازاریابی دیجیتال همواره در حال افزایش است. بسیاری از کسب و کارها از محتوای ویدیویی برای بازاریابی استفاده می‌کنند و آن را بخش مهمی از تبلیغات و بازاریابی خود می‌دانند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۲، ویدیوهای آنلاین بیش از ۸۴ درصد از تمام ترافیک مصرفی را به خود اختصاص بدهند.

از مهم‌ترین مزایای تبلیغات کلیکی ویدیویی این است که شما می‌توانید بدون تلاش زیاد برای جذب مخاطب از طریق بازاریابی ویدیویی طبیعی (ارگانیک)، محتوای خود را به کاربران زیادی نمایش دهید و آن‌ها را با برند و خدمات و محصولات خود آشنا کنید. از مهم‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات ویدیویی کلیکی می‌توان به وب‌سایت یوتیوب اشاره کرد.

تبلیغات فروش

تبلیغات فروش به طور معمول در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند و تصویری از محصولات کسب و کارها، نام محصولات، شرح کوتاه محصولات و قیمت آن‌ها را نمایش می‌دهند. به همین دلیل، اغلب کسب و کارهایی از این شکل تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنند که محصولی برای فروش دارند.

تبلیغات فروش تأثیر زیادی در افزایش فروش محصولات دارند، چراکه کاربران آن‌ها پیش از ورود به وب‌سایت، تصویر و قیمت محصول را دیده‌اند. زمانی که کاربران پیش از کلیک روی تبلیغات اطلاعات بیشتری از محصولات شما می‌بینند، با هدف مشخصی روی تبلیغات کلیک می‌کنند و در نتیجه، هزینه‌های تبلیغات کلیکی شما مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. در واقع نرخ تبدیل در تبلیغات فروش از روش‌های دیگر تبلیغات کلیکی بیشتر است. تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات فروش در پلتفرم Google Shopping را نمایش می‌دهد.

نمونه تبلیغات فروش محصولات در گوگل
نمونه تبلیغات فروش محصولات در Google Shopping

تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی با دریافت پول از کسب و کارها، تبلیغات آن‌ها را به کاربران خود در قسمت‌های مختلفی از اپلیکیشن یا وب‌سایت خود نمایش می‌دهند. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، خدمات تبلیغات کلیکی یا PPC را نیز به کاربران خود ارائه می‌کنند. از مشهورترین شبکه‌های اجتماعی دارای قابلیت تبلیغات کلیکی می‌توان فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، اسنپ‌چت و تیک تاک را نام برد. تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات کلیکی در فیسبوک را نمایش می‌دهد.

نمونه تبلیغات کلیکی در فیسبوک
نمونه تبلیغات کلیکی در شبکه اجتماعی فیسبوک

تبلیغات در پلتفرم‌هایی مانند جیمیل یا آمازون

پلتفرم‌های دیگر مانند جیمیل و آمازون نیز خدمات «تبلیغات کلیکی حمایت شده» (Sponsored Ads) را به کاربران خود ارائه می‌کنند.

در تبلیغات کلیکی جیمیل، تبلیغ‌کنندگان با استفاده از پلتفرم گوگل ادز تبلیغات دلخواه خود را طراحی می‌کنند و این تبلیغات در صندوق ایمیل کاربران درست شبیه به یک ایمیل جدید به آن‌ها نمایش داده می‌شوند. زمانی که کاربران روی تبلیغات کلیک کنند، محتوای تبلیغاتی کسب و کارها و لینک ورود به وب‌سایت به آن‌ها نمایش داده می‌شود. تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات کلیکی در جیمیل را نشان می‌دهد.

نمونه تبلیغات کلیکی در Gmail
نمونه تبلیغات کلیکی در Gmail

شرکت آمازون نیز یک پلتفرم اختصاصی برای تبلیغات کلیکی دارد. این شرکت بیش از ۲۰۶ میلیون بازدید روزانه دارد و بیش از ۱۲ میلیون نوع محصول در آن به فروش می‌رسد. به همین دلیل تبلیغات کلیکی در سایت آمازون برای کسب و کارهای فعال در این پلتفرم، تأثیر بسیار زیادی در فروش آن‌ها خواهد داشت.

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی

پس از این که با اصول و تعاریف اولیه تبلیغات کلیکی آشنا شدید، باید بهترین پلتفرم برای تبلیغات خود را بیابید. ده‌ها پلتفرم آنلاین وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود کمک بگیرید.

به طور معمول، پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی مشهور به عنوان مؤثرترین و بهترین سایت های تبلیغات کلیکی شناخته می‌شوند. چراکه کسب و کارهای زیادی پیش از این آن‌ها را امتحان کرده‌اند و ترافیک ورودی از این پلتفرم‌ها معمولاً زیاد است. اما اگر در بودجه‌بندی خود با محدودیت‌های بیشتری مواجه باشید، ممکن است انتخاب پلتفرم‌های کمتر شناخته شده برای شما گزینه‌ای مناسب‌تر باشد.

برای انتخاب بهترین پلتفرم، باید نرخ بازگشت سرمایه احتمالی هر پلتفرم را ارزیابی کرد. همچنین، هنگام انتخاب بهترین سایت های تبلیغات کلیکی برای اهداف کسب و کار باید معیارهای دیگری را نیز در نظر گرفت. از این معیارها می‌توان به در دسترس بودن کلمات کلیدی مدنظر برای تبلیغات، پلتفرم‌های مورد علاقه مخاطبان هدف و بودجه تبلیغات اشاره کرد. در این بخش، تعدادی از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در دنیا و پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در دنیا

همان‌طور که گفتیم، بیشترِ اوقات انتخاب پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی مشهور برای کسب و کارها بهترین گزینه است. چراکه این پلتفرم‌ها مخاطبان بسیار زیادی دارند و پیش از این، کسب و کارهای بسیار زیادی از آن‌ها برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موفق خود کمک گرفته‌اند. در ادامه، تعدادی از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در دنیا را معرفی می‌کنیم.

۱. گوگل ادز

«گوگل ادز» (Google Ads) که پیش‌تر با نام «گوگل ادوردز» (Google AdWords) شناخته می‌شد، یکی از مشهورترین و پرکاربردترین پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی در دنیاست. بسیاری از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و شرکت‌های تبلیغاتی که از آن‌ها برای طراحی استراتژی تبلیغات کلیکی کمک گرفته می‌شود، تبلیغات کلیکی در گوگل را در بخشی از فرآیند کار خود می‌گنجانند.

گوگل ادز پلتفرمی بسیار پربازده برای اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی است و حتی افراد بی‌تجربه و تازه‌کار در زمینه تبلیغات کلیکی نیز می‌توانند از این پلتفرم درست مانند کسب و کارهای حرفه‌ای بهره بگیرند. این پلتفرم از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در تمام دنیا به شمار می‌رود و می‌تواند «نرخ کلیک» (Click-through Rate | CTR) و «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) کسب و کارها را با استفاده از تبلیغات مدل کلیدواژه‌ای افزایش دهد.

برای بهره‌گیری از پلتفرم گوگل ادز ابتدا باید مرحله تحقیق کلمات کلیدی را بگذرانید و کلمات و عبارت‌های کلیدی مدنظر برای هدف‌گذاری مخاطبان را انتخاب کنید. سپس این پلتفرم تبلیغات شما را بر اساس جستجوهای کاربران در موتور جستجوی گوگل و وب‌سایت‌های همکار به آن‌ها نشان می‌دهد. همچنین می‌توان از طریق پلتفرم گوگل ادز به ویژگی‌های تبلیغات نمایشی در «Google Display Network | GDN» و تبلیغات کلیکی ویدیویی در یوتیوب دسترسی پیدا کرد.

از مزایای استفاده از پلتفرم گوگل ادز برای تبلیغات کلیکی می‌توان امکان سرمایه‌گذاری روی کلمات کلیدی پرمخاطب، امکان انتشار تبلیغات در پرکاربردترین موتور جستجوی دنیا و نمایش تبلیغات به تعداد زیادی از کاربران اینترنت و امکان استفاده از ویژگی Ad Extensions برای بهینه‌سازی تبلیغات را نام برد.

نمونه تبلیغات کلیکی در گوگل ادز
نمونه تبلیغات کلیکی در گوگل ادز

۲. بینگ ادز

«بینگ» (Bing) یکی از موتورهای جستجوی مشهور است که مانند گوگل، خدمات انتشار تبلیغات کلیکی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. یکی از مزایای تبلیغات در پلتفرم «مایکروسافت ادز» (Microsoft Ads) که پیش‌تر با نام «بینگ ادز» (Bing Ads) شناخته می‌شد، هزینه کمتر تبلیغات آن در مقایسه با گوگل است. این موتور جستجو نیز کاربران زیادی دارد و با انتشار تبلیغات کلیکی در آن، می‌توان محتوای مدنظر را به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان نمایش داد.

بسیاری از تبلیغ‌کنندگانی که از گوگل ادز استفاده می‌کنند، از ویژگی انتقال و ادغام تبلیغ‌های کلیکی گوگل با مایکروسافت استفاده می‌کنند، چراکه این پلتفرم امکان ادغام تبلیغات گوگل ادز در حساب کاربری مایکروسافت را به سادگی برای کاربران خود فراهم کرده است. رابط کاربری مایکروسافت ادز تا حد زیادی شبیه به گوگل ادز است و به همین دلیل، انتقال کمپین‌ها بین این دو پلتفرم محبوب تقریباً بی‌نقص و بدون مشکل انجام می‌شود.

تبلیغات کلیکی در پلتفرم مایکروسافت ادز را می‌توان در موتورهای جستجویی مانند بینگ، AOL، یاهو و MSN منتشر کرد. تبلیغات کلیکی در این پلتفرم نیز بر اساس کلمات کلیدی به کاربران نمایش داده می‌شوند. همچنین، مایکروسافت ادز نیز درست مانند گوگل قابلیت انتشار تبلیغات نمایشی کلیکی را از طریق شبکه Microsoft Audience Network (مشابه Google Display Network) فراهم کرده است.

مهم است بدانید که میزان موفقیت کسب و کارها در کمپین‌های کلیکی از طریق دو پلتفرم گوگل و مایکروسافت متفاوت است، زیرا کاربران این دو پلتفرم ویژگی‌های متفاوتی دارند. به طور کلی، ۲۰ درصد از کاربران موتور جستجوی بینگ را افراد ۴۵ تا ۵۴ ساله تشکیب می‌دهند و تنها ۱۱ درصد از کاربران این موتور جستجو، افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله هستند. به همین دلیل اگر می‌خواهید محصولات خود را به کاربران جوان‌تر معرفی کنید، ممکن است گوگل ادز برای شما گزینه مناسب‌تری باشد.

۳. فیسبوک

شرکت متا که در گذشته فیسبوک نامیده می‌شد، در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا را دارد. می‌توان گفت که امروزه تمام کاربران اینترنت، شبکه اجتماعی فیسبوک را می‌شناسند و احتمالاً بارها با تبلیغات حمایت شده مرتبط با موضوعات مورد علاقه خود در این شبکه اجتماعی مواجه شده‌اند. چراکه الگوریتم این شبکه اجتماعی تلاش می‌کند که مرتبط‌ترین تبلیغات را به کاربران هدف کسب و کارها نمایش دهد.

پلتفرم «فیسبوک ادز» (Facebook Ads) پلتفرمی بر اساس علایق مخاطبان است. در واقع این پلتفرم به جای هدف‌گذاری کلمات کلیدی مانند گوگل ادز، مخاطبان را بر اساس علاقه‌مندی‌ها، رفتارها، فعالیت‌ها و ویژگی‌های شخصی یا دموگرافیک مانند جنسیت، سن، شغل، موقعیت مکانی و... هدف‌گذاری می‌کند. به همین دلیل این پلتفرم از سایت های تبلیغات کلیکی محبوب بسیاری از کسب و کارها محسوب می‌شود.

۴. اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام متعلق به کمپانی متا (فیسبوک) است، تبلیغات کلیکی در اینستاگرام پلتفرم جداگانه‌ای ندارد و از طریق پلتفرم فیسبوک ادز انجام می‌شود. در فیسبوک ادز می‌توانید با انتخاب گزینه‌های مرتبط به نمایش تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات خود را تنها در این شبکه اجتماعی منتشر کنید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است و محتوای تصویری بسیار زیادی در این پلتفرم به شکل تصویر، ویدیو، استوری و «ریل» (Reel) منتشر می‌شود. کسب و کارها با انتشار تبلیغات کلیکی در اینستاگرام، تبلیغات تصویری خود را در میان محتوای دیگر در این شبکه اجتماعی به کاربرانِ علاقه‌مند نمایش می‌دهند. اگر محتوای تبلیغات شما جذاب باشد، پیامی مرتبط را به کاربران منتقل کند و با فضای محتوای این پلتفرم هماهنگ باشد، به سادگی می‌تواند به بخش Feed کاربران علاقه‌مند وارد شود و در نگاه اول، تبلیغ نامرتبطی به نظر نرسد.

تبلیغات کلیکی در پلتفرم اینستاگرام به شکل‌های تصویر، ویدیو، carousel، استوری، ریل و تبلیغات فروشگاهی مخصوص اینستاگرام منتشر می‌شوند. تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات در استوری اینستاگرام را نمایش می‌دهد.

نمونه تبلیغات کلیکی در استوری اینستاگرام
نمونه تبلیغات کلیکی در استوری اینستاگرام

۵. لینکدین

«لینکدین» (LinkedIn) شبکه‌ای اجتماعی برای افراد حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف کاری است. کاربران در این شبکه اجتماعی درباره شرکت‌های کارفرمای خود صحبت می‌کنند و با کاربران همکار یا افراد شاغل در شرکت‌های دیگر تعامل می‌کنند.

پلتفرم تبلیغات کلیکی شبکه اجتماعی لینکدین که با نام «لینکدین ادز» (LinkedIn Ads) شناخته می‌شود، برای شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2B مناسب است. البته کسب و کارهای دیگر نیز می‌توانند در اجرای تبلیغات کلیکی در این پلتفرم موفق شوند و به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند، اما از آنجایی که بیشتر کاربران لینکدین در کسب و کارهای B2B فعالیت می‌کنند، تبلیغات برای این نوع از کسب و کارها در لینکدین معمولاً نتیجه بهتری دارد.

همان‌طور که گفتیم، مخاطبان لینکدین روی صحبت درباره شغل، شرکت و اعضای تیم خود تمرکز می‌کنند. به همین دلیل، کسب و کارهایی با مدل کاری ‌B2B می‌توانند از تبلیغات در این شبکه اجتماعی برای دسترسی یافتن به مشتریان احتمالی بهره بگیرند. کسب و کارهای B2B می‌توانند توجه مخاطبان لینکدین با ذهنیت حرفه‌ای را جلب کنند و محصولات یا خدماتی را به آن‌ها معرفی کنند که آن‌ها را به اهداف کاری خود می‌رسانند.

تبلیغات کلیکی در لینکدین به شکل‌های مختلفی از جمله تصویر، ویدیو، Carousel، رویداد، پیام و مکالمه، متن، دنبال‌کننده و... نمایش داده می‌شوند.

نمونه تبلیغات کلیکی در پلتفرم لینکدین
نمونه تبلیغات کلیکی در پلتفرم لینکدین

۶. توییتر

توییتر (Twitter) هم یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب کاربران اینترنت است که قابلیت تبلیغات کلیکی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.کسب و کارها با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی توییتر ادز Twitter Ads می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی هدفمند اجرا کنند تا میزان آگاهی از برند و تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهند.

تبلیغات در توییتر در واقع به شکل توییت‌های دیگر نمایش داده می‌شوند و می‌توان از تبلیغات تصویری، ویدیویی، Carousel، متنی و... در این پلتفرم بهره گرفت. بر خلاف پلتفرم‌های قبلی، هر دو قابلیت هدف‌گذاری بر اساس ویژگی‌های مخاطبان و کلمات کلیدی در این پلتفرم برای کاربران فراهم شده است.

نمونه تبلیغات کلیکی در توییتر
نمونه تبلیغات کلیکی در توییتر

۷. پینترست

«پینترست» (Pinterest) نیز یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب است که اغلب از آن برای کشف ایده‌ها و محصولات جدید و جذاب استفاده می‌شود. اما کاربرانِ کمی می‌دانند که این پلتفرم نیز یکی از سایت های تبلیغات کلیکی موفق است. با استفاده از پلتفرم «پینترست ادز» (Pinterest Ads) می‌توان مخاطبان را بر اساس کلمات کلیدی و ویژگی‌های شخصی هدف‌گذاری کرد. حدود ۴۴ درصد از مخاطبان پینترست زنان ۲۵ تا ۴۴ ساله هستند و کسب و کارهایی که قصد هدف‌گذاری این گروه از مخاطبان را دارند، از تبلیغات کلیکی پینترست نتیجه‌های بهتری می‌گیرند.

تبلیغات پلتفرم پینترست را می‌توان به شکل تبلیغات استاتیک و غیرپویا، ویدیو، ‌Carousel، تبلیغات فروشگاهی و... منتشر کرد. تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات کلیکی در پلتفرم پینترست ادز را نمایش می‌دهد.

انواع تبلیغات کلیلکی در پلتفرم پینترست
انواع تبلیغات کلیلکی در پلتفرم پینترست

۸. یوتیوب

تقریباً همه ما هنگام تماشای ویدیوهای پلتفرم یوتیوب با تبلیغات ویدیویی مواجه شده‌ایم. یوتیوب از سایت های تبلیغات کلیکی محبوب کسب و کارها به شمار می‌رود. تبلیغات در این پلتفرم از طریق گوگل ادز انجام می‌شود و می‌توان تبلیغات یوتیوب را در دیگر وب‌سایت‌های همکار گوگل نیز منتشر کرد.

تبلیغات کلیکی یوتیوب درست مانند تبلیغات شبکه تبلیغات نمایشی Google Display Network هدف‌گذاری می‌شوند. می‌توان تبلیغات ویدیویی کلیکی در یوتیوب را به شکل قابل رد شدن (Skippable) یا بدون قابلیت رد شدن در حین پخش ویدیوها، میان ویدیوهای بخش Feed و به شکل‌های دیگر منتشر کرد. تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات در حین پخش ویدیوها در یوتیوب را نمایش می‌دهد.

نمونه تبلیغات کلیکی ویدیویی در سایت یوتیوب
نمونه تبلیغات کلیکی ویدیویی در پلتفرم یوتیوب

مطالعه مطالب زیر شما را با نحوه تولید محتوای آموزشی ویدیویی باکیفیت در یوتیوب و پلتفرم‌های مشابه آشنا می‌کند.

۹. AdRoll

پلتفرم AdRoll برای تبلیغات با استراتژی «هدف‌گذاری مجدد یا ریتارگتینگ» (Retargeting) است. در واقع این پلتفرم تبلیغات کسب و کارها را به مخاطبانی نمایش می‌دهد که پیش‌تر از وب‌سایت کسب و کار بازدید کرده و با آن به نحوی ارتباط برقرار کرده‌اند، اما خرید خود را تکمیل نکرده و وب‌سایت را ترک کرده‌اند.

ویژگی هدف‌گذاری مجدد در گوگل ادز نیز به کاربران ارائه می‌شود، اما مزیت بهره‌گیری از پلتفرم AdRoll این است که تبلیغات ریتارگتینگ کسب و کارها را علاوه بر گوگل در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به کاربران نمایش می‌دهد و فرصت‌های بیشتری برای افزایش نرخ کلیک، افزایش میزان بازدید سایت یا افزایش فروش کسب و کار خلق می‌کند.

۱۰. RevConnect

RevConnect نیز از سایت های تبلیغات کلیکی است که تنها در زمینه تبلیغ و معرفی محتوای کسب و کارها از طریق PPC فعالیت می‌کند. تبلیغات این پلتفرم مشابه پست‌های میهمان در وبلاگ‌هاست و محتوای مدنظر را در وب سایت‌های خارجی به کاربران نمایش می‌دهد.

در پلتفرم RevConnect نیز می‌توان مخاطبان را بر اساس کلمات کلیدی هدف‌گذاری کرد و تبلیغات را در کنار محتوای مرتبط با جستجوهای کاربران، به آن‌ها نمایش داد. از مزایای دیگر این پلتفرم می‌توان به نرخ CPC کم و افزایش ترافیک با نرخ تعامل بالا را نام برد.

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی

بیشتر اوقات، بهره‌گیری از خدمات پلتفرم‌ها و سایت های تبلیغات کلیکی مشهور مانند گوگل و فیسبوک به عنوان بهترین گزینه برای اجرای کمپین‌های PPC به کسب و کارها معرفی می‌شود، اما به دلیل بالا بودن هزینه‌های ارزی و دشوار بودن پرداخت این هزینه‌ها، استفاده از این پلتفرم‌ها برای کاربران ایرانی بسیار دشوار است. به همین دلیل، بیشتر کسب و کارهای ایرانی تمایل دارند که از پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود بهره بگیرند.

در این بخش، تعدادی از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی را معرفی می‌کنیم تا فرآیند تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین پلتفرم تبلیغات کلیکی برای شما ساده‌تر شود.

۱۱. تپسل

«تپسل» (Tapsell) یکی از بهترین پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگ و بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در ایران است که فعالیت خود را با ارائه خدمات انتشار تبلیغات درون اپلیکیشن آغاز کرده است. سپس با گسترش محبوبیت و کاربرد، خدمات خود را در حوزه تبلیغات موبایلی افزایش داده است. تمرکز اصلی تپسل روی تبلیغات موبایلی است و خدماتی مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات نصب اپلیکیشن و عضویت کاربر، تبلیغات ویدیویی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و... را به کاربران خود ارائه می‌کند. انتشار تبلیغات کلیکی در این پلتفرم برای کسب و کارهایی با هدف گسترش مخاطبان موبایل گزینه‌ای مناسب است.

سایت تبلیغات کلیکی تپسل

۱۲. مدیااد

«مدیااد» ‌(MediaAd) یکی از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی همسان در ایران به شمار می‌رود. این پلتفرم در مدتی کوتاه، رشد بسیار زیادی داشته است و رتبه و اعتبار مطلوبی را در میان پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی در ایران کسب کرده است. تمرکز اصلی مدیااد روی اجرای کمپین‌های تبلیغات همسان است، اما در این پلتفرم می‌توان انواع مختلفی از تبلیغات کلیکی مانند تبلیغات همسان، تبلیغات هدف‌گذاری مجدد،ِ تبلیغات بنری و تبلیغات نصبی عملکردی را منتشر کرد.

۱۳. نوین

«نوین» از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مشهور ایران است که خدمات مختلفی از جمله تبلیغات کلیکی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. تبلیغات در پلتفرم تبلیغات کلیکی نوین را می‌توان بر اساس مکان جغرافیایی، موضوع رسانه، زمان مدنظر برای تبلیغ یا دستگاه مورد استفاده کاربران هدف‌گذاری کرد. این پلتفرم انواع مختلفی از تبلیغات کلیکی مانند تبلیغات بنری وب، تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل، تبلیغات ویدیویی و محتوایی را منتشر می‌کند.

پلتفرم تبلیغات کلیکی نوین

۱۴. صباویژن

صباویژن از قدیمی‌ترین و مشهورترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی است. این پلتفرم تبلیغات هدفمند خود را در شبکه‌ای بسیار گسترده از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها منتشر می‌کند. در صباویژن می‌توان تبلیغات مختلفی را جمله تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، کمپین‌های بنر ویدیویی، تعاملی و پویا منتشر کرد و آن‌ها را بر اساس موضوع وب‌سایت، زمان، موقعیت مکانی و رتبه سایت‌ها هدف‌گذاری کرد.

یکی از خدمات ویژه صباویژن طراحی کمپین تبلیغاتی از ایده تا اجرا است. در این پلن، مشتریان می‌توانند تمامی فرآیند طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی خود را به صباویژن بسپارند و گزارش‌های نتیجه کمپین‌ها را به شکل لحظه‌ای از این پلتفرم دریافت کنند.

۱۵. رایکا

«رایکا» (Rayka) یکی از پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی است که خدمات مختلفی از جمله تبلیغات گوگل (گوگل ادز)، پوش نوتیفیکیشن و تبلیغات محیطی را به کاربران خود ارائه می‌کند. این پلتفرم از معیارهای قیمت‌گذاری مختلفی مانند «هزینه به‌ازای اقدام» (CPA)، «هزینه به‌ازای نصب» (CPI)، «هزینه به‌ازای کلیک» (CPC) و «هزینه به ازای نمایش» (CPM) استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند با توجه به اهداف و نیازهای خود، بهترین روش تبلیغات و قیمت‌گذاری را برای کسب و کار خود انتخاب کنند.

۱۶. یکتانت

یکتانت نیز یکی از پلتفرم‌های تبلیغاتی در ایران است. این پلتفرم خدمات مختلفی مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات همسان، تبلیغات ریتارگتینگ و پوش نوتیفیکیشن را به کاربران ارائه می‌دهد.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

«کاپریلا» یکی از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در ایران است که با استفاده از استفاده از تبلیغات هدفمند، مخاطبان راغب را با محصولات و خدمات برندها آشنا می‌کند و آن‌ها را به خرید از کسب و کار کاربران خود تشویق می‌کند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول پیرامون سایت های تبلیغات کلیکی

در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره سایت های تبلیغات کلیکی پاسخ می‌دهیم.

منظور از پلتفرم یا سایت های تبلیغات کلیکی چیست؟

پلتفرم تبلیغات کلیکی یا PPC از پلتفرم‌های منتشرکننده تبلیغات آنلاین است که بابت هر بار نمایش یا کلیک کاربران روی تبلیغات، مبلغی را از کسب و کارها دریافت می‌کند. گوگل ادز از مشهورترین پلتفرم های تبلیغات کلیکی است.

آیا تبلیغات کلیکی واقعاً مؤثر است؟

بله. آمارها نشان می‌دهند که در صورت انتخاب پلتفرم مناسب، تبلیغات کلیکی برای تمامی کسب و کارها مؤثر است و نرخ بازگشت سرمایه مطلوبی دارد. این شکل از بازاریابی می‌تواند باعث افزایش آگاهی از برند، افزایش نرخ کلیک، افزایش بازدید سایت و افزایش درآمد کسب و کار شود.

چه اقداماتی باعث موفقیت تبلیغات کلیکی می‌شوند؟

مؤثرترین کمپین‌های تبلیغات کلیکی آن دسته از کمپین‌ها هستند که کاربران به صفحه‌های فرود یا صفحه‌های وب هماهنگ و مرتبط هدایت می‌کنند. برای داشتن بهترین صفحه‌های فرود باید در طراحی آن‌ها دقت و حوصله داشته باشید و بخش‌های فراخوانی به اقدام (CTA) را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

هزینه بازاریابی از طریق سایت های تبلیغات کلیکی چقدر است؟

هزینه بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی بسته به پلتفرم تبلیغاتی مورد استفاده و روش هدف‌گذاری و قیمت‌گذاری تبلیغات متفاوت است. به طور معمول، هزینه تبلیغات کلیکی در پلتفرم‌های خارجی مانند گوگل ادز بین یک تا دو دلار بابت هر کلیک است و هزینه تبلیغات در سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpotKlientBoostPepper PPCمجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *