افزایش بازدید سایت رایگان — معرفی ۳۲ تکنیک و روش کاربردی

۲۳۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲۳ دقیقه
افزایش بازدید سایت رایگان — معرفی ۳۲ تکنیک و روش کاربردی

افزایش تعداد مشتریان و درآمد کسب و کار، هدف اصلی تمام مارکترها و صاحبان کسب و کار در دنیاست و هرچه تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت کسب و کار بیشتر باشد، مشتریان احتمالی بیشتری به کسب و کار جذب می‌شوند. افزایش ترافیک و بازدید سایت با هزینه کم از بزرگ‌ترین چالش‌های مارکترهاست. اما روش‌های زیادی برای افزایش ترافیک وب‌سایت به صورت رایگان وجود دارد. در این مطلب، تعدادی از بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت رایگان را معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

تفاوت افزایش بازدید سایت رایگان با افزایش بازدید از طریق تبلیغات پولی چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت که ترافیکی که به شکل طبیعی (ارگانیک) از وب‌سایت کسب و کار بازدید می‌کند، مفیدتر از ترافیکی است که از طریق تبلیغات پولی وارد سایت می‌شود. چراکه همواره احتمال تبدیل شدن مخاطبان واقعی به مشتری بیشتر از احتمال تبدیل شدن ترافیک وارد شده از طریق تبلیغات پولی است.

ظاهر شدن لینک‌های وب‌سایت در صفحه‌های اول نتایج موتورهای جستجو (SERP) بیشتر از تبلیغات باعث افزایش نرخ کلیک (Click-Through Rate | CTC) وب‌سایت می‌شود. شرکت‌های Jumpshot و Sparktoro با استفاده از داده‌های بیش از ۴۰ میلیون جستجو در گوگل در کشور آمریکا، متوجه شدند که نرخ کلیک لینک‌های طبیعی با رتبه‌های بالا ۱۰ برابر بیشتر از نرخ کلیک تبلیغات گوگل است. تصویر زیر، تفاوت میان نرخ کلیک طبیعی و نرخ کلیک تبلیغات در موتور جستجوی گوگل را نشان می‌دهد.

نمودار نرخ کلیک جستجوهای طبیعی، پولی و بدون کلیک در گوگل
نمودار جستجوهای طبیعی، پولی و بدون کلیک در گوگل

بنابراین، اگر صفحه‌های فرود مناسبی برای تبدیل مخاطبان راغب به مشتری طراحی کرده باشید، با افزایش بازدید سایت می‌توانید فروش کسب و کار خود را تا ۱۰ برابر افزایش دهید. در ادامه، تعدادی از روش‌های افزایش بازدید سایت رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

افزایش بازدید سایت رایگان از طریق تولید محتوا

بدون تولید محتوای باکیفیت، نمی‌توان به راحتی بازدید وب‌سایت را افزایش داد. تولید محتوا از مؤثرترین روش‌های افزایش بازدید سایت رایگان است و می‌توان گفت که طراحی استراتژی در زمینه‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ بدون تولید محتوای باکیفیت، تقریباً غیرممکن است. در ادامه، تعدادی از روش‌های تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت را شرح می‌دهیم.

۱. وبلاگ‌نویسی برای افزایش بازدید سایت رایگان

کسب و کارها برای افزایش بازدید سایت خود از طریق تولید محتوا به وب‌سایتی نیاز دارند که در آن مطالب نسبتاً طولانی و مفیدی را برای کاربران خود منتشر کنند. آمارها نشان می‌دهد که کسب و کارهایی که در وبلاگ خود تولید محتوا می‌کنند بیشتر از سایر کسب و کارها بک‌لینک دریافت می‌کنند و بازدیدکنندگان بیشتری دارند، در نتیجه احتمال مثبت شدن «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) در این کسب و کارها بیشتر از کسب وکارهایی است که وبلاگ ندارند.

به طور کلی، هرچه در وب‌سایت خود محتوای ارزشمند بیشتری منتشر کنید، افراد بیشتری از آن بازدید خواهند کرد. همچنین، بدون ایجاد وبلاگ و انتشار محتوا در آن، رسیدن به اهداف دیگر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ دشوارتر خواهد شد.

با مطالعه مطلب «آموزش بلاگر شدن» روش ساخت وبلاگ حرفه‌ای برای کسب و کار خود را می‌آموزید.

مجله فرادرس - وبلاگ نویسی برای افزایش بازدید سایت رایگان

۲. تمرکز بر موضوع‌های پربازدید و همیشه سبز

نوشتن درباره موضوع‌های جدید یا اخبار ممکن است در کوتاه‌مدت باعث افزایش بازدید سایت شود، اما در طولانی‌مدت چندان مفید نیست و بازدید زیادی جذب نمی‌کند. بنابراین، بهتر است روی تولید محتوا درباره زمینه‌ها و موضوع‌هایی تمرکز کنید که همیشه برای مخاطبان شما جالب و جذاب خواهند بود. این نوع پست‌ها که به آن‌ها «پست‌های همیشه‌سبز» (Evergreen Posts) نیز گفته می‌شود، در طولانی‌مدت باعث افزایش بازدید و افزایش تعداد لینک‌های ورودی می‌شوند. علاوه بر این، پست‌های همیشه‌سبز در زمانی که محتوای خود را به طور منظم به‌روزرسانی نکنید نیز در جذب بازدید برای سایت مفید خواهند بود.

۳. نوشتن تیترهای جذاب

می‌توان گفت که تیترها، مهم‌ترین بخش محتوا به شمار می‌روند. در واقع، آمارها نشان می‌دهند که پست‌های وبلاگ با تیترهای جذاب، حدود ۵۰۰ درصد بیشتر از پست‌های دیگر باعث افزایش بازدید سایت می‌شوند. ممکن است حتی بهترین و مفیدترین پست‌های وبلاگ نیز بدون داشتن تیترهای جذاب، خوانده نشوند. بنابراین، بهتر است نکات مرتبط با نوشتن تیترهای جذاب را بیاموزید و آن‌ها را هنگام تولید محتوا برای وبلاگ رعایت کنید.

۴. دعوت از نویسندگان میهمان برای نوشتن پست در وبلاگ

نویسندگان مهمان می‌توانند درباره موضوع‌های مختلف از دیدگاه خودشان در وبلاگ شما محتوا تولید کنند و باعث گستردگی موضوع محتوا شوند. این نویسندگان همچنین می‌توانند مقاله‌های خود در وبلاگ شما را با مخاطبان و شبکه خودشان به‌اشتراک بگذارند و همزمان با افزودن به لینک‌های وبلاگ، تعداد بازدیدکنندگان آن را نیز افزایش دهند.

هنگامی که از نویسندگان میهمان برای تولید محتوا در وبلاگ خود دعوت می‌کنید، مطمئن شوید که محتوای تولید شده توسط آن‌ها کیفیت مطلوبی دارد، منحصربه‌فرد است و لینک‌های اسپم در آن وجود ندارد؛ چراکه بر اساس الگوریتم‌های گوگل در سئو، وجود لینک‌های اسپم و مخرب در وب‌سایت می‌تواند باعث جریمه شدن شما و کاهش ترافیک سایت شود. طراحی راهنمای استاندارد برای کمک به نویسندگان میهمان در تولید محتوا به بهبود کیفیت مطالب منتشر شده در وبلاگ برند شما کمک زیادی می‌کند.

پست مهمان

۵. تولید محتوای تصویری جذاب

بهره‌گیری از ابزارهای طراحی مانند «Canva» برای تصویرسازی، مصورسازی داده‌ها و ایجاد نمودارها و چارت‌های مختلف می‌تواند به برندسازی شما کمک کند. به طور کلی زمانی که تصویرهای اختصاصی و جذابی برای وب‌سایت خود بسازید، ممکن است افراد دیگر از آن‌ها در محتوای خودشان استفاده کنند و لینک وب‌سایت شما را به عنوان منبع تصویر در محتوای خود قرار بدهند. همچنین، گوگل تصویرهای محتوای شما را در بخش «تصاویر مرتبط» در نتیجه جستجوها نمایش می‌دهد و امکان افزایش رتبه سایت و افزایش بازدید آن از طریق موتورهای جستجو افزایش می‌یابد.

۶. استفاده از ویدیو در محتوا

تولید محتوای متنی در جذب مخاطب برای وب‌سایت کسب و کار مؤثر است، اما تولید محتوای ویدیویی می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و مخاطبان را به برقراری ارتباط با کسب و کار ترغیب کند. بر اساس آمارها، بیشتر مخاطبان مشاهده محتوای ویدیویی را به انواع دیگر محتوا ترجیح می‌دهند.

محبوبیت انواع مختلف محتوا میان کاربران
محتوایی که کاربران ترجیح می‌دهند از کسب و کارها و برندهای مورد علاقه خود ببینند.

برای بهره‌گیری از محتوای ویدیویی برای افزایش بازدید سایت می‌توانید از روش‌های مختلفی از جمله روش‌های فهرست زیر استفاده کنید.

  • استفاده از ویدیو در پست‌های وبلاگ باعث می‌شود که محتوای شما بیشتر از گذشته در نتایج جستجوهای کاربران در موتورهای جستجو ظاهر شود.
  • بهینه‌سازی محتوای ویدیویی برای دریافت رتبه‌های بهتر در وب‌سایت یوتیوب (YouTube) و قرار دادن لینک وب‌سایت در بخش توضیحات ویدیوهای یوتیوب باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‌شود.
  • اضافه کردن دکمه‌های فراخوانی به اقدام (Call to Action | CTA) به ویدیوها، افراد را به شکل مستقیم به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

۷. تولید محتوا به شکل‌های مختلف برای افزایش بازدید سایت رایگان

ساخت ویدیو و انتشار پست در وبلاگ تنها روش‌های افزایش بازدید سایت رایگان از طریق تولید محتوا نیستند، بلکه می‌توان به شکل‌های مختلفی به تولید محتوا پرداخت. تولید محتوا در فرمت‌های مختلف به آگاهی‌بخشی به مخاطبان و بهبود اعتماد آن‌ها به برند شما کمک می‌کند. از فرمت‌های مختلف محتوا می‌توان اینفوگرافیک، راهنمای قابل دانلود، قالب و فرم آماده، وبینار، پادکست و... را نام برد.

بهتر است زمانی که محتوای مختلفی را به عنوان «لید مگنت» (Lead Magnet) برای جذب مخاطبان راغب تولید می‌کنید، آن‌ها را در یک صفحه منبع گردآوری کنید. داشتن یک کتابخانه محتوای چندرسانه‌ای می‌تواند بازدیدکنندگان زیادی را به وب‌سایت شما جذب کند و باعث شود که افراد، دوباره و چندباره به وب‌سایت شما بازگردند تا محتوای مدنظرشان را بیابند.

۸. شرکت در پادکست‌ها

امروزه پادکست‌ها محبوبیت بیشتری میان کاربران اینترنت پیدا کرده‌اند و کسب و کارها می‌توانند از طریق تولید محتوا به شکل پادکست، مخاطبان بیشتری جذب کنند. برندهای بسیار زیادی برای توسعه فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود، به تولید و انتشار پادکست روی آورده‌اند.

اما ساخت پادکست کاری نسبتاً دشوار و زمان‌بر است. برای تولید و انتشار پادکست باید تجهیزاتی خاص و مهارت‌های تدوین داشته باشید و زمان زیادی را به مصاحبه با مهمان‌های مختلف و تولید محتوای صوتی اختصاص دهید. بنابراین اگر منابع محدودی داشته باشید، تولید پادکست اختصاصی ممکن است برای شما گزینه مناسبی نباشد.

اما نیازی نیست که همه کسب و کارها پادکست اختصاصی خود را تولید و منتشر کنند. شرکت کردن در پادکست‌هایی با موضوع‌های مرتبط به عنوان مهمان یا حامی مالی (اسپانسر) نیز می‌تواند بازدید سایت کسب و کار را به شکل رایگان افزایش دهد. همچنین، شرکت در پادکست‌ها می‌تواند روش خوبی برای دریافت بک‌لینک و بهبود رتبه سایت از این طریق باشد. به طور معمول، سازندگان پادکست‌ها در قسمت توضیحات پادکست، لینک‌های وب‌سایت مهمانان و حامیان مالی را با مخاطبان به‌اشتراک می‌گذارند.

افزایش بازدید سایت رایگان از طریق سئو

تولید محتوا به تنهایی نمی‌تواند ترافیک وب‌سایت‌ها را افزایش دهد. برای این که تولید محتوا در افزایش بازدید سایت مؤثر باشد، باید کاری کنید که افراد بتوانند به راحتی محتوای شما را بیابند. آمارها نشان می‌دهند که لینک‌های ظاهر شده در اولین صفحه از نتایج گوگل، حدود ۷۱ درصد از کلیک‌های ترافیک جستجوکنندگان را به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل، «بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو» (Search Engine Optimization | SEO) از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای افزایش بازدید رایگان سایت به شمار می‌رود.

با رعایت اصول سئو می‌توان محتوای سایت را طوری بهینه‌سازی کرد که کاربران هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با محتوا، به سادگی بتوانند وب‌سایت شما را در میان اولین نتایج موتورهای جستجو مشاهده کنند. استراتژی‌های سئو به طور کلی به سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی تقسیم می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو و استراتژی‌های آن، مطالعه مطالب زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

در ادامه، تعدادی از اصول اولیه سئو برای افزایش بازدید سایت را شرح می‌دهیم.

۹. هدف‌گذاری کلمات کلیدی

«کلمات کلیدی» (Keywords) به کلمات و عبارت‌هایی گفته می‌شود که کاربران آن‌ها را در موتورهای جستجو به کار می‌برند تا محتوای موردنظر خود را بیابند. بعضی از کلمات کلیدی بیشتر از عبارت‌های دیگر در موتورهای جستجو کاربرد دارند. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، اطلاعات مرتبط با میزان جستجوی کلمات کلیدی مختلف را بیابید و محتوای خود را درباره کلمات و عبارت‌های مرتبطی تولید کنید که کاربران بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند. این کار به افزایش بازدید ارگانیک (طبیعی) سایت کمک می‌کند.

تصویر زیر، نمونه‌ای از کاربرد ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را نشان می‌دهد. در این تصویر، مشاهده می‌کنید که حجم جستجو برای عبارت اول بسیار بیشتر از عبارت دوم است، بنابراین با بهینه‌سازی محتوای خود برای هدف‌گذاری عبارت کلیدی اول، شانس بیشتری برای افزایش بازدید سایت از طریق موتورهای جستجو خواهید داشت.

افزایش بازدید سایت رایگان از طریق هدف گذاری کلمات کلیدی

۱۰. استفاده از کلمات کلیدی طویل

همان‌طور که گفتیم، هرچه میزان جستجو برای یک عبارت کلیدی بیشتر باشد، احتمال جذب ترافیک از طریق بهینه‌سازی محتوا برای آن عبارت بیشتر می‌شود. اما این موضوع همیشه صحیح نیست، چراکه دست یافتن به اولین جایگاه‌های جستجو برای کلمات کلیدی با میزان جستجوس بسیار زیاد، دشوار است.

اما دریافت جایگاه‌های برتر برای «کلمات کلیدی طویل» (Long-Tail Keywords) یا «کلمات کلیدی طولانی» ساده‌تر است، چراکه میان کسب و کارها رقابت کمتری برای دریافت اولین جایگاه‌های گوگل برای این کلمات وجود دارد. به همین دلیل، استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌تواند در مدت کوتاه‌تری میزان ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد. نمودار زیر، میزان ترافیک کلمات کلیدی طولانی، کلمات کلیدی با طول متوسط و کلمات کلیدی کوتاه را مقایسه می‌کند.

تأثیر بهره‌گیری از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail)

۱۱. کاربرد استراتژیک کلمات کلیدی در محتوا

کاربرد استراتژیک کلمات کلیدی در محتوا بخشی از سئو داخلی وب‌سایت است. در این بخش از سئو، محتوا به شکلی بهینه‌سازی می‌شود که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی متوجه شوند مطلب درباره چه موضوعی نوشته شده است و در نتیجه، آن را در رتبه‌های برتر جستجوهای کلمات کلیدی مرتبط قرار بدهند. برای این کار، باید از کلمات کلیدی در بخش‌های فهرست زیر استفاده کنید.

  • تیتر عنوان (عنوان متا)
  • هدینگ (Heading) یا تیتر H1
  • تعدادی از تیترهای H2
  • در ۱۰۰ کلمه اول محتوا
  • متن محتوا
  • متن جایگزین تصاویر و نام فایل تصاویر
  • توضیحات متا (Meta Description)
محل قرارگیری کلمه کلیدی
محل قرارگیری کلمات کلیدی بر اساس اصول سئو داخلی

۱۲. بهینه‌سازی ظاهر وب‌سایت در صفحه نتایج موتور جستجو

تنها به کار بردن کلمات کلیدی در بخش «توضیحات و عنوان متا» (Meta Description and Meta Title) کافی نیست. برای این که وب‌سایت شما در صفحه‌های نتایج موتورهای جستجو به شکل مناسبی ظاهر شود، باید این بخش‌ها را طوری بهینه‌سازی کنید که کاربران به کلیک روی لینک‌های وب‌سایت شما ترغیب شوند. برای این کار، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • توضیحات متا: این بخش باید بین ۱۵۵ تا ۱۶۵ کاراکتر باشد و نشان بدهد که مخاطبان از مطالعه پست، چه نکات مفیدی را می‌آموزند. همچنین باید توضیح متا را طوری بنویسید که کاربران را به کلیک روی لینک ترغیب کند.
  • عنوان متا: این بخش باید حداکثر در ۶۰ کاراکتر نوشته شود و کلمه کلیدی در بخش ابتدایی آن به کار گرفته شود. در عنوان متا نیز باید به کاربران نشان بدهید که با چه مطلبی روبه‌رو خواهند شد و مطالعه این مطلب، چه ارزش افزوده‌ای را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

۱۳. لینک‌سازی داخلی

هنگام تولید محتوا به یاد داشته باشید که باید حداقل بین یک تا سه لینک از مطالب دیگر وب‌سایت خود را در آن قرار بدهید. این کار به هدایت ترافیک به صفحه‌های لینک شده کمک می‌کند، بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در وب‌سایت شما نگه می‌دارد و باعث می‌شود که افراد در هر نشست از بیشتر از یک صفحه بازدید کنند و از مطالب ارزشمند و مفید وب‌سایت شما بیشتر بهره بگیرند. در نهایت، این نوع از لینک‌سازی به بهبود رتبه صفحه‌های وب در موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت می‌انجامد.

۱۴. بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحه‌های وب

اگر بارگذاری صفحه‌های وب‌سایت شما بیش از اندازه کُند باشد، «نرخ پرش» (Bounce Rate) وب‌سایت افزایش زیادی پیدا می‌کند. سرعت بارگذاری یکی از مهم‌ترین معیارهای تعیین رتبه وب‌سایت در گوگل محسوب می‌شود و با به‌روزرسانی «الگوریتم تجربه کاربری در صفحه» (Page Experience Update) اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

بهتر است تا حد امکان صفحه‌های خود را از نظر فنی بهینه‌سازی کنید. برای این کار می‌توانید حجم تصاویر وب‌سایت را کاهش دهید، ساختار صفحه‌های وب‌سایت را بهینه‌سازی کنید و به عملکرد افزونه‌های خود نظارت کنید. هرچه وب‌سایت شما سریع‌تر بارگذاری شود، رتبه‌های بهتری در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر دریافت می‌کنید و در نتیجه، کاربران بیشتری از صفحه‌های وب‌سایت شما بازدید می‌کنند.

برای ارزیابی سرعت بارگذاری صفحه‌های وب می‌توانید از ابزار «Google PageSpeed Insights» بهره بگیرید. این ابزار به عملکرد وب‌سایت شما امتیاز می‌دهد و نکته‌های مفیدی را برای بهینه‌سازی صفحه‌های وب در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات وب برای افزایش بازدید سایت رایگان
نمونه گزارش ابزار PageSpeed Insights درباره سرعت بارگذاری صفحه

۱۵. طراحی وب‌سایت واکنش‌گرا برای افزایش بازدید سایت رایگان

امروزه، بسیاری از کاربران با استفاده از موبایل از وب‌سایت‌ها بازدید می‌کنند و اگر وب‌سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه‌سازی نکنید، مخاطبان بسیار زیادی را از دست خواهید داد. بهینه‌سازی وب‌سایت برای صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه‌های مختلف و طراحی واکنش‌گرا یا ریسپانسیو (Responsive)، از معیارهای بسیار مهم در تعیین رتبه وب‌سایت است و می‌تواند ترافیک وب‌سایت را تا حد زیادی افزایش دهد.

۱۶. بهره‌گیری از داده‌های ساختاریافته

«داده‌های ساختاریافته» (Structured Data) از «اسکیما» (Schema Markup) برای دسته‌بندی و علامت‌گذاری عناصر مختلف در وب‌سایت استفاده می‌کنند تا کار ربات‌های موتورهای جستجو را ساده‌تر کنند. استفاده از اسکیماها در مطالب وب‌سایت ممکن است به طور مستقیم باعث افزایش بازدید سایت نشود، اما با ساده‌تر کردن فرآیند «نمایه‌گذاری یا ایندکس» (Index) توسط بات‌های موتورهای جستجو، به شکل غیرمستقیم باعث می‌شود صفحه‌های وب شما بیشتر دیده شوند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از داده‌های ساختاریافته در سئو، بهبود نرخ کلیک صفحه‌های وب با نمایش اسنیپت‌هاست.

استفاده از داده های ساختاریافته برای افزایش بازدید سایت رایگان

۱۷. به‌روزرسانی مداوم محتوا

حتی محتواهای همیشه سبز نیز در طول زمان محبوبیت خود را از دست می‌دهند. بنابراین به‌روزرسانی محتوا و تولید محتوای جدید یکی از معیارهای مهم در رتبه‌بندی صفحه‌های وب محسوب می‌شود. حتی اگر پست مدنظر شما هنگام جستجوی کلمه کلیدی در اولین صفحه از نتایج گوگل نمایش داده می‌شود، می‌توانید با به‌روزرسانی آن بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید. نمایش تاریخ انتشار جدید در صفحه نتایج جستجوها، نرخ کلیک را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اما برای به‌روزرسانی یک پست نباید تنها چند کلمه را به آن اضافه کنید، چراکه الگوریتم‌های گوگل می‌توانند تفاوت میان تغییرات جزئی و به‌روزرسانی کلی در مطالب را تشخیص دهند. برای به‌روزرسانی محتوا می‌توانید از تکنیک‌های فهرست زیر بهره بگیرید.

  • محتوا را به طور کلی به‌روزرسانی کنید و اطلاعات جدیدی به آن اضافه کنید.
  • محتوای تصویری قدیمی را با تصاویر جدید جایگزین کنید یا تصاویر بیشتری به محتوای قبلی وب‌سایت اضافه کنید.
  • لینک منابع جدید را به محتوای قدیمی اضافه کنید.
  • تصویر‌ها و لینک‌های خراب را اصلاح کنید.
  • کلمات کلیدی جدیدی را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنید.
  • عنوان و توضیحات متای محتوای قدیمی را تغییر دهید.

۱۸. لینک‌سازی و دریافت بک‌لینک باکیفیت

«بک‌لینک» (Backlink) یکی از مؤثرترین معیارهای تعیین رتبه در گوگل است. تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها در بهبود رتبه صفحه‌های وب تأثیر بسایر زیادی دارند. هرچه تعداد وب‌سایت‌های معتبر و مرتبطی که به مطالب شما لینک می‌دهند بیشتر باشد، «اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی» (Domain Authority) شما افزایش پیدا می‌کند و با افزایش اعتبار دامنه، رتبه صفحه‌های شما بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این، زمانی که وب‌سایتی لینک شما را در مطالب خود قرار می‌دهد، مخاطبان آن از وب‌سایت شما نیز بازدید خواهند کرد. در نتیجه دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت از وب‌سایت‌های معتبر می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت شود.

در تصویر زیر، مشاهده می‌کنید که هرچه تعداد بک‌لینک‌های یک صفحه وب بیشتر باشد، ترافیک آن صفحه نیز بیشتر است.

دریافت بک لینک برای افزایش بازدید سایت رایگان

لینک‌سازی استراتژی‌های بسیار زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • با وب‌سایت‌های معتبر ارتباط برقرار کنید و پیشنهاد دهید که در آن‌ها پست میهمان یا رپورتاژ آگهی بنویسید. برای این کار می‌توانید از پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی مانند «نشریلا» کمک بگیرید. سپس لینک صفحه‌های وب خود را درون پست میهمان یا رپورتاژ آگهی قرار دهید.
  • از ابزارهای سئو برای یافتن لینک‌های خراب وب‌سایت‌های دیگر کمک بگیرید و پیشنهاد دهید که لینک‌های وب‌سایت شما جایگزین آن‌ها شوند.
  • محتوای منحصربه‌فرد و باکیفیتی تولید کنید که وب‌سایت‌های دیگر را به لینک دادن به شما علاقه‌مند کند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

افزایش بازدید سایت رایگان از طریق شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که می‌دانید، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مزایای بسیار زیادی دارد. از میان مزایای این نوع از دیجیتال مارکتینگ می‌توان افزایش بازدید سایت رایگان را نام برد. در این بخش، تعدادی از روش‌های افزایش بازدید سایت از طریق شبکه‌های اجتماعی را معرفی می‌کنیم که به بودجه زیادی نیاز ندارند.

۱۹. معرفی و تبلیغ محتوای وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوای باکیفیت در وب‌سایت برای افزایش بازدید آن کافی نیست. برای این که محتوای وب‌سایت شما دیده شود، می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی محبوب به مخاطبان خود معرفی کنید. انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای معرفی محتوای وب‌سایت به کاربران شما و نیازهای آن‌ها بستگی دارد. برای مثال، شبکه اجتماعی توییتر برای اشتراک‌گذاری متن‌های کوتاه همراه با لینک آن‌ها مناسب است و از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست بیشتر برای اشتراک‌گذاری محتوای تصویری جذاب استفاده می‌شود.

این کار برای شما هزینه‌ای ندارد و باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود. همچنین، زمانی که کاربران بیشتری محتوای باکیفیت و مفید شما را مشاهده کنند، در مطالب خود به آن‌ها لینک خواهند داد و در نتیجه، تعداد بک‌لینک‌های دریافتی شما بیشتر می‌شود.

اندازه تصویر بنر تبلیغاتی در اینستاگرام

۲۰. استفاده از هشتگ‌های مرتبط

زمانی که محتوای وب‌سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و لینکدین با کاربران به‌اشتراک می‌گذارید، از  هشتگ‌های مرتبط برای بهبود دسترسی کاربران به پست‌های خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هشنگ‌های شما باید همیشه به موضوع پست مرتبط باشد تا بتوانید افراد را به خواندن پست‌های خود یا کلیک روی لینک‌های پست ترغیب کنید. همچنین بهتر است در هر پست از تعداد محدودی هشتگ استفاده کنید و از به‌کارگیری بیش از حد هشتگ‌ها پرهیز کنید.

۲۱. بهره‌گیری از افراد و منابع مختلف برای رسیدن به اهداف

به یاد داشته باشید که محتوای وب‌سایت خود را تنها برای مشتریان احتمالی تولید نکنید، بلکه هنگام تولید محتوا، افراد یا منابعی را نیز در نظر داشته باشید که رسیدن شما به اهداف کسب و کار را تسهیل می‌کنند. از این افراد و منابع می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد.

  • منتشرکنندگان مطلب در حوزه تخصصی: مانند انتشارات‌های مجله‌های تجاری، وب‌سایت‌های خبری، وبلاگ‌های برندهای بزرگ و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی
  • منابع تأثیرگذار خارجی: مانند روزنامه‌نگاران رسانه‌های جمعی و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی با زمینه‌های تخصصی متفاوت
  • تبلیغ‌کنندگان محتوا برای مشتری‌ها: مانند افرادی که در حوزه تخصصی شما دنبال‌کنندگان زیادی دارند و می‌توانند کسب و کار شما را به دنبال‌کنندگان خود معرفی کنند
  • تبلیغ‌کنندگان احتمالی: مانند مشتریانی که شبکه‌های ارتباطی و دنبال‌کنندگان بزرگی دارند یا انتشارات‌هایی که مخاطبان زیادی دارند

۲۲. مصاحبه با رهبران فکری حوزه تخصصی

ممکن است تصور کنید که افراد مشهور تنها با کسب و کارهای بزرگ و معروف مصاحبه می‌کنند، اما این تصور همیشه صحیح نیست. افراد بسیار زیادی به مصاحبه با کسب و کارهای کوچک علاقه دارند. برای مصاحبه با این افراد باید درخواست خود را از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید. زمانی که مصاحبه را انجام دادید، متن نهایی آن را در وبلاگ خود منتشر کنید. این کار باعث افزایش اعتماد کاربران به برند شما و افزایش بازدید سایت می‌شود. همچنین ممکن است مصاحبه‌شوندگان، لینک پست مصاحبه را با کاربران خود به‌اشتراک بگذارند و شما را به گروه جدیدی از مخاطبان معرفی کنند.

۲۳. اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

این تکنیک بسیار ساده است و می‌تواند بازدید سایت شما را بدون هیچ هزینه‌ای افزایش دهد. دکمه‌های اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی به خوانندگان این امکان را می‌دهند که محتوای مفید وب‌سایت شما را تنها با چند کلیک با مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود در کانال‌های اجتماعی مختلف به‌اشتراک بگذارند. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های مختلف، به سادگی این دکمه‌ها را در کنار مطالب وب‌سایت خود قرار دهید.

دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مجله فرادرس

۲۴. پیشی گرفتن از رقیبان

با استفاده از بعضی ابزارهای سئو می‌توانید عملکرد رقیبان خود را ارزیابی کنید و برای پیشی گرفتن از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این ابزارها اغلب عملکرد حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های رقیبان را ارزیابی می‌کنند و اطلاعات مختلفی مانند موضوع‌های محبوب میان کاربران این کانال‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

با استفاده از این ابزارها متوجه می‌شوید که مخاطبان شما به مطالعه چه مطالبی علاقه‌مندند و درباره چه مباحثی صحبت می‌کنند. سپس می‌توانید محتوایی را در زمینه‌های محبوب کاربران تولید کنید و بازدید وب‌سایت خود را از این طریق افزایش دهید.

۲۵. انتشار پست‌ها در زمان مناسب

بهترین زمان برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف، متفاوت است و به معیارهای مختلفی از جمله ویژگی‌های شخصی مخاطبان و ماهیت شبکه اجتماعی و کسب و کار بستگی دارد. ارزیابی آمارها و اطلاعات عملکرد حساب‌های کاربری کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی مختلف، بهترین زمان روز و هفته برای انتشار پست و تعامل با مخاطبان را مشخص می‌کند.

می‌توانید فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را در زمان‌هایی آغاز کنید که به شکل میانگین به عنوان بهترین زمان فعالیت محسوب می‌شوند و با ارزیابی داده‌های دریافتی در طول زمان، بهترین زمان برای فعالیت کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی را بیابید. برای مثال، تصویر زیر نمونه‌ای از نتیجه ارزیابی بازه‌های زمانی مناسب برای انتشار پست بر اساس اطلاعات وب‌سایت Social Pilot را نشان می‌دهد.

بهترین روز و زمان برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی

مطالعه مطلب زیر در انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست در شبکه اجتماعی اینستاگرام به شما کمک می‌کند.

سایر روش‌های افزایش بازدید سایت رایگان

علاوه بر روش‌های افزایش بازدید سایت رایگان از طریق تولید محتوا و بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های زیاد، بازدید سایت شما را افزایش دهند. در ادامه، درباره تعدادی از این روش‌ها می‌خوانید.

۲۶. همکاری با برندهای دیگر و افراد تأثیرگذار

ممکن است در حوزه تخصصی شما برندهایی وجود داشته باشند که رقیب شما نیستند اما با مخاطبان هدف مشابهی با کسب و کار شما دارند. با همکاری با این برندها در کمپین‌های تبلیغاتی و تولید محتوا می‌توان کسب و کار را به مخاطبان آن‌ها نیز معرفی کرد.

همچنین، اگر محتوایی تولید کنید که اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی و بلاگرها به آن علاقه‌مند شوند، می‌توانید آن‌ها را به اشتراک‌گذاری محتوای خود ترغیب کنید. اگر بلاگرها و اینفلوئنسرهای محبوب در زمینه تخصصی شما محتوای مدنظرتان را با مخاطبان خود به‌اشتراک بگذارند، بازدید سایت شما افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

۲۷. میزبانی وبینار

به طور معمول افراد دوست دارند همواره مطالب جدیدی یاد بگیرند و شرکت در وبینارها، روشی عالی برای یادگیری به شمار می‌رود. شما میتوانید با میزبانی وبینارها، دانش کسب و کارتان در حوزه تخصصی خود را با افراد علاقه‌مند به‌اشتراک بگذارید. میزبانی وبینارها همراه با اجرای یک کمپین مؤثر تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند روشی عالی برای افزایش بازدید سایت باشد.

برای جذب بیشترین تعداد مخاطبان به تماشای وبینارها، ایمیل‌های دعوت‌نامه را حداقل از یک هفته قبل برای آن‌ها ارسال کنید و در روز آخر نیز یک ایمیل یادآور برای آن‌ها بفرستید. برای تبلیغ وبینارها به شکل گسترده از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. همچنین، بهتر است وبینار خود را ضبط کنید و در صورت نیاز، آن را در اختیار کاربران قرار دهید.

۲۸. قرار گرفتن در فهرست‌های کسب و کار آنلاین

فهرست‌های آنلاین کسب و کارها (Business Directories) می‌توانند بازدید سایت شما را افزایش دهند. اما تنها قرار گرفتن در این فهرست‌ها برای افزایش ترافیک کافی نیست. برای دریافت بهترین نتیجه، مهم است که حضور خود در فهرست‌های آنلاین را بهینه‌سازی کنید تا در آن‌ها رتبه‌های بهتری دریافت کنید و کاربران محلی بتوانند به راحتی کسب و کار شما را در این فهرست‌ها بیابند.

پروفایل Google Business از مهم‌ترین فهرست‌های کسب و کاری است که می‌توانید در آن قرار بگیرید، چراکه قرار گرفتن در این لیست به بهبود رتبه وب‌سایت شما در بخش‌های جستجو و نقشه گوگل کمک می‌کند.

برای بهینه‌سازی فهرست‌های آنلاینی که کسب و کار شما در آن قرار دارد می‌توان مراحل زیر را طی کرد.

  • تمام بخش‌های موجود در فهرست مدنظر را بیابید.
  • دسته‌بندی کسب و کار خود را پیدا کنید و اطلاعات خود را در آن وارد کنید.
  • اطلاعات کسب و کار را در تمام پلتفرم‌ها و فهرست‌ها همواره یکسان و به‌روز نگه دارید.
  • تلاش کنید بازخورد کاربران را دریافت کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.
  • تصویرهای مرتبط را به اطلاعات خود اضافه کنید.
قرار گرفتن در فهرست های کسب و کارهای آنلاین - افزایش بازدید سایت رایگان

۲۹. شرکت در گفتگوهای گروهی برای افزایش بازدید سایت رایگان

افراد همواره دوست دارند درباره مباحث موردعلاقه خود با دیگران صحبت کنند. بنابراین، شرکت در «تالارهای گفتگو یا فروم‌های آنلاین» (Forums) با زمینه‌های تخصصی مرتبط یا ساخت فروم، روشی عالی برای افزایش میزان تعامل با مخاطبان و افزایش بازدید سایت به شکل رایگان است. همچنین، عضویت در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک و «ردیت» (Reddit) و اشتراک‌گذاری لینک‌های وب‌سایت در آن‌ها می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت شود.

به یاد داشته باشید که برای دریافت بهترین نتیجه، باید لینک پست‌های مرتبط با مبحث گفتگو را در گروه‌ها به‌اشتراک بگذارید و از اشتراک‌گذاری لینک‌های غیرمرتبط پرهیز کنید. چراکه هدف از این فعالیت، تنها افزایش بازدید سایت نیست و شما با این کار به جلب اعتماد کاربران و افزایش آگاهی از برند نیز می‌پردازید.

۳۰. شرکت در کنفرانس‌ها

به احتمال زیاد، برای هر کسب و کاری در هر حوزه تخصصی امکان شرکت در یک یا دو کنفرانس یا همایش بزرگ با زمینه مرتبط وجود دارد. شرکت در این کنفرانس‌ها یا سخنرانی در آن‌ها می‌تواند به افزایش تعامل کسب و کار با کاربران، شناخته شدن کسب و کار در حوزه تخصصی و کسب اعتبار مفید باشد. تمام این موارد می‌تواند به علاقه‌مند شدن کاربران به کسب و کار و افزایش بازدید سایت آن منجر شوند.

۳۱. انتشار محتوا در وب‌سایت‌های جمع‌آوری محتوا

وب‌سایت‌های جمع‌آوری محتوا (Aggregator Sites) محتوا و اطلاعات وب‌سایت‌های دیگر را یک‌جا جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. کاربران از این وب‌سایت‌ها برای دنبال کردن وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری یا دیگر وب‌سایت‌های موردعلاقه خود استفاده می‌کنند. اگر شما وبلاگی برای کسب و کار خود ساخته باشید، می‌توانید RSS Feed آن را در اختیار این وب‌سایت‌ها قرار دهید و از این طریق، بازدید سایت خود را افزایش دهید.

بیشتر وب‌سایت‌های جمع‌آوری کننده محتوا به صورت رایگان و به شکل خودکار، محتوای وب‌سایت‌ها را می‌یابند و از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما برخی از این سایت‌ها پلن‌های پولی نیز دارند که می‌توان از آن‌ها برای دسترسی بیشتر به مخاطبان بهره گرفت. از نمونه وب‌سایت‌های جمع‌آوری کننده محتوا می‌توان وب‌سایت‌های خبرخوان را نام برد.

نمونه وب سایت جمع آوری کننده اخبار یا خبرخوان

۳۲. ارسال خبرنامه‌های ایمیلی

«بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ» (Email Marketing) از روش‌های مؤثر و کم‌هزینه بازاریابی دیجیتال است. در این روش بازاریابی می‌توان علاوه بر ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و معرفی محصولات و خدمات، خبرنامه‌های هفتگی یا ماهانه‌ای را برای مخاطبان ارسال کرد. به طور معمول مطالبی مانند نکته‌های جالب یا مجموعه‌ای از بهترین مطالب وبلاگ در هفته یا ماه گذشته برای کاربران ارسال می‌شود. ارسال خبرنامه، روشی مناسب برای معرفی مقاله‌های وبلاگ به کاربران است. این روش به ویژه برای معرفی مقاله‌هایی با بازدید کمتر مناسب است.

برای مثال در تصویر زیر، مطلبی که به طور معمول در ماه ۱۰۰۰ بازدید طبیعی از طریق موتورهای جستجو دریافت کرده است، با قرار گرفتن در خبرنامه‌های ایمیلی بیش از ۴۰۰۰ بار دیده شده است.

نتیجه افزایش بازدید سایت رایگان با ارسال ایمیل

هنگام برنامه‌ریزی برای ارسال خبرنامه‌های ایمیلی به یاد داشته باشید که نباید تعداد زیادی ایمیل را با فاصله‌های زمانی کم برای کاربران خود ارسال کنید یا در یک ایمیل، لینک‌های زیادی قرار دهید.

یکی دیگر از روش‌های افزایش بازدید سایت از طریق ارسال ایمیل، قرار گرفتن لینک‌های وب‌سایت در خبرنامه‌های ایمیلی کسب و کارها و وب‌سایت‌های دیگر است. وب‌سایت‌های زیادی لینک‌های سایت‌های دیگر با زمینه کاری مرتبط را در خبرنامه‌های ایمیلی برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند. این وب‌سایت‌ها را در حوزه تخصصی خود بیابید و لینک‌های مطالب خود را در اختیار آن‌ها بگذارید. اگر لینک شما در ایمیل‌های این وب‌سایت‌ها قرار بگیرد، کسب و کار شما به مخاطبان بیشتری معرفی می‌شود و در نتیجه بازدید سایت شما افزایش می‌یابد.

ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ اغلب به طور محدود امکان ارسال ایمیل را به شکل رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. مطالعه مطالب زیر می‌تواند در انتخاب بهترین ارائه‌دهندگان خدمات بازاریابی ایمیلی به شما کمک کند.

ابزارهای کاربردی برای افزایش بازدید سایت رایگان

ابزارهای زیادی برای سئو وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای بهینه‌سازی وب‌سایت به منظور جذب مخاطبان بیشتر بهره گرفت. در این بخش، تعدادی از ابزارهای رایگان و کاربردی برای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت را معرفی می‌کنیم.

گوگل آنالیتیکس

ابزار «گوگل آنالیتیکس» (Google Analytics) منبع ارزشمندی از داده‌های عملکرد وب‌سایت را در اختیار شما می‌گذارد. این ابزار به شما کمک می‌کند که صفحه‌های پرمخاطب وب‌سایت خود را بیابید و درباره ویژگی‌های شخصی و دموگرافیک مخاطبان خود اطلاعات مفیدی کسب کنید. همچنین با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید معیارهای ارزیابی عملکرد در سئو را ارزیابی کنید و از این داده‌ها برای برنامه‌ریزی، طراحی کمیپنی‌های تبلیغاتی آینده و استراتژی محتوا کمک بگیرید.

به طور کلی، ابزار گوگل آنالیتیکس به شما می‌گوید که کدام صفحه‌های وب‌سایت، مخاطب و بازدید بیشتری دارند، افراد با چه ویژگی‌هایی از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند و مخاطبان از چه کانال‌هایی به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کرده‌اند.

گوگل آنالیتیکس

گوگل سرچ کنسول

«گوگل سرچ کنسول» (Google Search Console) نیز یکی دیگر از ابزارهای کاربردی گوگل است که از آن برای یافتن اطلاعات مرتبط با عبارت‌های جستجو شده توسط کاربران یا کوئری‌ها (Query) استفاده می‌شود. سرچ کنسول به شما نشان می‌دهد که کاربران از طریق جستجوی چه عباراتی لینک‌های شما را در صفحه نتایج گوگل مشاهده کرده‌اند و به کلیک کردن روی آن لینک‌ها ترغیب شده‌اند.

این ابزار به شما کمک می‌کند که مطمئن شوید صفحه‌های وب‌سایت شما در کلمات کلیدی مدنظرتان رتبه‌های مطلوبی را دریافت کرده‌اند یا نه. همچنین می‌توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی جدید بهره بگیرید. علاوه بر این، با استفاده از ابزار سرچ کنسول می‌توانید نرخ کلیک و میانگین جایگاه صفحه‌های وب‌سایت خود در صفحه نتایج جستجوها را مشاهده کنید و مشکلات مرتبط با «نمایه‌گذاری یا ایندکس شدن» (Indexing) صفحه‌های خود را یافته و آن‌ها را برطرف کنید.

نمونه گزارش رتبه سایت در گوگل سرچ کنسول
نمونه گزارش رتبه سایت در گوگل سرچ کنسول

استفاده از ابزارهای سئو برای افزایش بازدید سایت

استفاده از تمام ابزارهای سئو مانند ابزارهای مشهور Semrush و Ahrefs به طور کلی رایگان نیست، اما می‌توان از آن‌ها برای تحقیق کلمات کلیدی، ارزیابی بک‌لینک‌ها، ارزیابی جایگاه صفحه‌های وب در نتایج موتورهای جستجو، شناسایی فرصت‌های مناسب برای بهینه‌سازی رتبه صفحه‌های وب، ارزیابی کلی وب‌سایت و... بهره گرفت. بعضی از این ابزارها امکان ارزیابی عملکرد رقیبان را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

ابزارهای ارزیابی کلی وب‌سایت

ابزارهای زیادی وجود دارند که وب‌سایت شما را ارزیابی می‌کنند و فرصت‌های بهینه‌سازی وب‌سایت برای بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت را می‌یابند. این ابزارها اغلب گزارش‌هایی ساده درباره عملکرد کلی وب‌سایت را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند و راهنمایی برای بهبود رتبه سایت ارائه می‌کنند. بعضی از این ابزارها، جنبه‌های دیگری مانند در دسترس بودن لینک‌ها یا خوانایی متن را نیز بررسی می‌کنند.

از ابزارهای ارزیابی وب‌سایت می‌توان Google PageSpeed Insights، ابزار رایگان LOQALiQ، ابزار WebFX SEO Checker و ابزار HubSpot Website Grader را نام برد.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند در ایران معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما تشویق می‌شوند.

پرسش‌های متداول پیرامون افزایش بازدید سایت رایگان

در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول درباره افزایش بازدید سایت رایگان پاسخ می‌دهیم.

چرا افزایش بازدید سایت اهمیت دارد؟

کسب و کارها برای افزایش تعداد مشتریان باید مخاطبان راغب را بیابند. هدایت ترافیک افراد علاقه‌مند به وب‌سایت و افزایش بازدید سایت باعث افزایش تعداد مخاطبان راغب می‌شود.

چطور می‌توان بازدید سایت را به صورت رایگان افزایش داد؟

روش‌های زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که انجام دادن آن‌ها رایگان است یا به بودجه زیادی نیاز ندارد. از روش‌های افزایش بازدید سایت رایگان می‌توان افزایش ترافیک از طریق تولید محتوا، افزایش بازدید از طریق بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو و افزایش ترافیک از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را نام برد.

افزایش بازدید سایت رایگان با افزایش بازدید از طریق تبلیغات پولی چه تفاوتی دارد؟

می‌توان گفت که افزایش بازدید از طریق روش‌های ارگانیک (طبیعی) بهتر از افزایش بازدید از طریق تبلیغات پولی است، چراکه تقریباً همیشه احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان ارگانیک به مشتری، بیشتر از احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان از طریق تبلیغات پولی است. آمارها نشان می‌دهد که کاربران روی لینک‌های ارگانیک، ده برابر بیشتر از لینک‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند.

چطور می‌توان کیفیت ترافیک سایت را ارزیابی کرد؟

کیفیت ترافیک سایت بر اساس معیارهایی مانند نرخ تبدیل، نرخ تبدیل ترافیک به مخاطب راغب، نرخ پرش، میانگین زمان صرف شده در صفحه، میانگین تعداد صفحه‌های بازدیدشده در هر نشست، درصد ترافیک ورودی بات‌ها، تعداد مشترکان ایمیل و منابع ورودی ترافیک ارزیابی کرد.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
WordStreamAutoGrow.coahrefsBACKLINKO
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *