ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران + مثال های واقعی

۱۲۱۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۱ دقیقه
ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران + مثال های واقعی

کمپین‌های تبلیغاتی را می‌توان سنگ بنای استراتژی‌های بازاریابی دانست. در کمیپن‌های تبلیغاتی با گفتن داستان خود به مخاطبان هدف، به‌سادگی توجه افراد را جلب می‌کنید، آگاهی از برند را افزایش می‌دهید و رابطه‌ای مطلوب، طولانی و موفق با مخاطبان برند خود برقرار می‌کنید. در این مطلب، با انواع مختلف کمپین‌های تبلیغاتی و روش‌های راه‌اندازی آن‌ها آشنا می‌شوید و ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران و دنیا را با مثال‌های واقعی می‌آموزید.

فهرست مطالب این نوشته

کمپین تبلیغاتی چیست ؟

کمپین‌های تبلیغاتی به عنوان تلاش‌هایی حساب شده و همراه با استراتژی مشخص برای رسیدن به هدف خاص یک شرکت یا کسب و کار مانند افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness)، معرفی محصولات یا خدمات کسب و کار، دریافت بازخورد مشتریان قبلی و... تعریف می‌شوند.

به طور معمول در کمپین‌های تبلیغاتی از راه‌های مختلف مانند استفاده از رسانه‌هایی همچون ایمیل مارکتینگ، تبلیغات چاپی، بازاریابی از طریق تلویزیون یا رادیو، تبلیغات کلیکی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و... استفاده می‌شود.

به بیان دیگر، «کمپین‌ بازاریابی» (Marketing Campaign) یا «کمپین تبلیغاتی» (Advertising Campaign)، راهی برای رساندن یک پیام خاص به گروه‌های مختلف از مخاطبان هدف از طریق تولید و انتشار محتوا در شکل‌های مختلف است. کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند. این کمپین‌ها درباره تولید یک محصول یا ارائه خدمات جدید اطلاع‌رسانی می‌کنند یا درباره محصولات و خدمات ارائه‌شده در کسب و کارها میان مخاطبان آگاهی بیشتری ایجاد می‌کنند. در واقع کمپین‌های تبلیغاتی روشی برای شناساندن برند به مخاطبان هدف به شکل مستقیم محسوب می‌شوند که به طور حساب شده طراحی شده‌اند و می‌توان نتیجه آن‌ها را به شکل دقیق ارزیابی و تحلیل کرد.

باید توجه داشته باشید که کمپین‌های تبلیغاتی مانند استراتژی بازاریابیِ جامع نیستند. کمپین‌ها اغلب شامل طراحی و اجرای چند عملیات برای رسیدن به یک هدف خاص می‌شوند. برای مثال، اگر در مسیر خود به محل کار با تبلیغ یک محصول خاص در بیلبوردهای شهری مواجه شوید یا هنگام گشتن در اینستاگرام تبلیغ همان محصول را ببینید و حتی ایمیلی شامل معرفی آن محصول دریافت کنید، با یک کمپین تبلیغاتی برای معرفی آن محصول خاص روبه‌رو هستید.

متأسفانه تمام کمپین‌های تبلیغاتی موفق نمی‌شوند. موفق نبودن کمپین‌ها می‌تواند به دلیل کمبود دانش درباره ویژگی‌های کمپین‌های موفق یا نکات اصولی راه‌اندازی کمپین‌ها رخ دهد. برای داشتن کمپین‌های تبلیغاتی موفق باید اصول طراحی و راه‌اندازی آن‌ها را رعایت کنید و از اشتباهات رایج در اجرای کمپین‌ها دوری کنید. در ادامه، درباره مزایای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران و در هر کجای دنیا بیشتر می‌خوانید.

کمپین تبلیغاتی چیست

مزایای کمپین های تبلیغاتی چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، در صورتی که استراتژی مناسبی برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی انتخاب شود، می‌توان با استفاده از این کمپین‌ها آگاهی از برند را میان مخاطبان در گروه‌های مختلف افزایش داد. با موفقیت در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید از رقیبان پیشی بگیرید و میزان درآمد و تعداد مشتریان کسب و کار خود را افزایش دهید.

از مزایای کمپین‌های تبلیغاتی موفق می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد.

  • افزایش فروش
  • افزایش آگاهی از برند
  • جذب مخاطبان بیشتر
  • افزایش اعتماد مخاطبان به برند
  • بهبود دانش برند در زمینه بازاریابی
  • بهبود شناخت برند از بازار و مخاطبان هدف

ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی موفق چیست ؟

تمام ما کمپین‌های تبلیغاتی بسیار زیادی را در طول زندگی خود دیده‌ایم، اما تنها تعداد کمی از این کمپین‌ها به عنوان کمپین‌های موفق در ذهن ما باقی مانده‌اند. چه چیزی باعث موفقیت بعضی از کمپین‌های تبلیغاتی و شکست کمپین‌های دیگر می‌شود؟ کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران و کشورهای دیگر دنیا به طور معمول هدفمند، متفاوت و خلاقانه طراحی می‌شوند و به معرفی محصولات یا خدمات یک کسب و کار و ترغیب مخاطبان برای خرید این محصولات می‌پردازند.

در فهرست زیر، تعدادی از ویژگی‌های کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران و جهان را شرح داده‌ایم.

  • معرفی کردن محصولات یا خدمات: کمپین تبلیغاتی شکلی از برقراری ارتباط به منظور معرفی کردن یک محصول یا خدمات خاص برای افزایش فروش آن‌هاست. کمپین‌های تبلیغاتی موفق، محصول یا خدمات مدنظر را به خوبی به کاربران و مخاطبان هدف معرفی می‌کنند.
  • ترغیب کردن مخاطبان: کمپین‌های تبلیغاتی موفق برای رسیدن به هدف خود (یعنی افزایش فروش یک محصول یا خدمات خاص) باید مخاطبان را توجیه کنند که آن محصول از محصول تولیدشده توسط رقبان بهتر است و کاربران را به خرید آن محصول ترغیب کنند. کمپین‌های موفق، مخاطبان را توجیه می‌کنند که می‌توانند مشکل آن‌ها را حل کنند یا در کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر مثبتی داشته باشند.
  • قرار گرفتن در استراتژی بازاریابی کلی: پشت هر کمپین موفقی، تفکر استراتژیک طراحان نهفته است. در واقع تمام کمپین‌های بازاریابی باید در راستای رسیدن به هدف یک استراتژی بزرگ‌تر و دست یافتن به اهداف بزرگ برند طراحی شوند. کمپین‌های بازاریابی موفق باید در یک برنامه بازاریابی کلی قرار بگیرند.
  • هدفمند بودن: کانال‌های تبلیغاتی در گذشته به رسانه‌هایی مانند تلویزیون و رادیو محدود می‌شد و امکان هدف‌گذاری مخاطبان در آن‌ها وجود نداشت. اما امروزه استراتژی‌های مختلف در بازاریابی دیجیتال امکان گروه‌بندی مخاطبان بر اساس پرسونای مشتری و ویژگی‌های خاص را فراهم کرده‌اند و تبلیغات هدفمند، از روش‌های بسیار مؤثر بازاریابی محسوب می‌شود.
  • سرمایه‌گذاری روی تبلیغات: کمپین‌های تبلیغاتی برای موفق شدن، به سرمایه‌گذاریِ زمان، منابع مختلف و پول نیاز دارند. کمپین‌های تبلیغاتی خوب و موفق باعث افزایش سود کسب و کار می‌شوند و این افزایش سود معمولاً بیشتر از مبلغ سرمایه‌گذاری شده برای تبلیغات است. در واقع کمپین‌های موفق، «نرخ بازگشت سرمایه» (Return on Investment | ROI) مثبت دارند.
  • متفاوت و منحصربه‌فرد بودن: شکی نیست که اشباع بازار در تبلیغات تأثیر منفی داشته است. مصرف‌کنندگان هر روز با هزاران تبلیغ متفاوت مواجه می‌شوند و به بسیاری از آن‌ها توجهی نمی‌کنند. به همین دلیل برای موفق بودن در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی باید منحصربه‌فرد باشید و از فرمت‌ها و منابع متفاوت با رقیبان خود بهره بگیرید تا توجه کاربران به محصولات و خدمات شما جلب شود.
  • خلاقانه بودن: کمپین‌های تبلیغاتی موفق با استفاده از محتوای خلاقانه، خود را از رقیبان متمایز می‌کنند. این محتوا می‌تواند به شکل تصاویر یا ویدیوهای جذاب، سخنرانی‌های فراموش‌نشدنی یا شعارها و تیترهای جذاب تبلیغاتی تولید شود. بهترین کمپین‌های تبلیغاتی کاربران را غافلگیر می‌کنند، آن‌ها را به انجام یک عمل خاص وادار می‌کنند، در یادها می‌مانند و مخاطبان را به برند وفادار می‌کنند.
  • مداوم بودن: کمپین‌های تبلیغاتی موفق به صورت مداوم در راستای ماهیت برند و ارزش‌های آن اجرا می‌شوند. به طور کلی یک تبلیغ، به ویژه در بازاری اشباع شده، به تنهایی نمی‌تواند به هدف برند دست پیدا کند. به همین دلیل کمپین‌های تبلیغاتی باید به شکل مداوم اجرا شوند. در حالت ایده‌آل، هر شخصی در دسته مخابان هدف باید به اندازه کافی با تبلیغات برند مواجه شود تا پیام آن را به خاطر بسپارد، اما آزرده نشود.
  • شخصی‌سازی کردن تبلیغات: شخصی‌سازی کردن تبلیغات، به ویژه در عصر حاضر، امری بسیار مهم و ضروری است. کمپین‌های تبلیغاتی موفق و مؤثر بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای مخاطبان کسب و کار، شخصی‌سازی می‌شوند.
  • اخلاقی بودن: به طور معمول تبلیغات به شکلی طراحی می‌شوند که افراد را به انجام کاری ترغیب کنند و تأثیرگذار باشند، به همین دلیل باید از اجرای کمپین‌های منتشرکننده اطلاعات نادرست دوری کرد. نهادهای مختلفی، اخلاقی بودن تبلیغات را می‌سنجند، اما تبلیغ‌کنندگان نیز باید مسئولیت اجرای کمپین‌های اخلاقی را بر به عهده بگیرند. کمپین‌های تبلیغاتی صادقانه و مطلوب، ارزش‌های تبلیغ‌کننده را به نمایش می‌گذارند و با بهبود چهره برند در ذهن مخاطبان، در طولانی‌مدت برای کسب‌ و کارها مفید واقع می‌شوند.
ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

اجزای کمپین تبلیغاتی موفق

اجزای متعددی در برنامه‌ریزی، اجرا و بهره گرفتن از کمپین های تبلیغاتی تأثیرگذارند که توجه به تمامی آن‌ها می‌تواند به موفق شدن کمپین تبلیغاتی کمک کند. توجه به تمام این اجزا به اجرای کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران و جهان منجر می‌شود. در ادامه با اجزای کمپین‌های تبلیغاتی آشنا می‌شوید.

هدف و شاخص کلیدی عملکرد (KPI)

اهداف کمپین و «شاخص‌های کلیدی عملکرد» (KPI) مقصود نهایی کسب و کار از اجرای کمپین را مشخص می‌کنند، آن را ارزیابی می‌کنند و طریقه تحلیل و بررسی نتایج کمپین را به کسب و کارها نشان می‌دهند. برای مثال یک کمپین بازاریابی محتوا را می‌توان با ترافیک طبیعی (ارگانیک)، میزان بازدید از پست‌ها در ماه و تعداد کاربران جدید وب‌سایت سنجید. معیارهای دیگری نیز برای سنجش کمپین‌ها در ابزارهایی مانند «گوگل آنالیتیکس» (Google Analytics) به کار گرفته می‌شوند.

 

کانال‌ها

کانال‌های تبلیغاتی مشخص می‌کنند که می‌خواهید محتوای کمپین تبلیغاتی و پیام آن را در چه پلتفرم‌هایی منتشر کنید. برای مثال اگر می‌خواهید یک کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید، ابتدا باید کانال‌های مرتبط با مخاطبان خود را مشخص و اولویت‌بندی کنید و کانال‌هایی که برای شما مخاطبان وفادار به ارمغان نمی‌آورند را کنار بگذارید.

بودجه

اجرای تمام کمپین‌های تبلیغاتی به پول و بودجه نیاز ندارد، اما باید در نظر داشته باشید که در بسیاری از مواقع برای موفق شدن کمپین‌ها باید در آن‌ها سرمایه‌گذاری مالی کنید. برای درک بهتر میزان سود کمپین، تمام هزینه‌های آن از جمله هزینه آژانس‌های تبلیغاتی، هزینه تبلیغات پولی و دستمزد کارکنان فریلنسر (Freelancer) را محاسبه کنید و با مقایسه آن با میزان فروش، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را محاسبه کنید.

نوع محتوا

برای هر کمپین، تعیین کنید که از چه نوع محتوایی استفاده خواهید کرد. به طور معمول، مارکترها از چندین نوع محتوا در یک کمپین بهره می‌گیرند. برای مثال، یک کمپین برندسازی می‌تواند شامل تبلیغات ویدیویی، مصاحبه خبری و انتشار محتوا به صورت پست میهمان باشد.

تیم شما مجموعه افرادی هستند که برای رساندن کمپین به هدف آن آمادگی دارند. پیش از شروع کمپین، مطمئن شوید که افراد مناسبی را برای «تبلیغ‌نویسی یا کپی‌رایتینگ» (Copywriting)، طراحی وب‌سایت، برنامه‌ریزی بودجه، ساخت ویدیو یا هر مهارت مورد نیاز دیگر برای رسیدن به هدف کمپین در تیم خود دارید.

اگر به ساخت ویدیو برای تولید محتوا علاقه‌مندید، مطالعه مطالب زیر به شما توصیه می‌شود.

طراحی

کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران و جهان، طراحی عالی دارند. طراحی، از طراحی وب‌سایت گرفته تا طراحی لوگو در انتهای ویدیوهای تبلیغاتی یا اینفوگرافیک‌ها، باید حرفه‌ای و در راستای رسیدن به اهداف کمپین انجام شود.

اجزای کمپین تبلیغاتی موفق

فرادرس در فیلمی آموزشی، مدیریت کسب و کار در عصر فناوری اطلاعات را به شما می‌آموزد. لینک این فیلم آموزشی در ادامه آمده است.

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران

مدت زیادی نیست که کسب و کارهای مختلف راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی در فضای تبلیغاتی ایران را آغاز کرده‌اند و در این میان، بعضی از این کسب و کارها از طریق کمپین‌های تبلیغاتی خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند. در ادامه، با تعدادی از نمونه‌های کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران آشنا می‌شوید.

کمپین تبلیغاتی اسنوا

برند تولید لوازم خانگی «اسنوا» در سال گذشته کمپین تبلیغاتی موفق و پربازدهی را طراحی کرده است. این کمپین به دلیل یکپارچگی و متفاوت و خلاقانه بودن، نظر بسیاری از منتقدان و مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرده است.

اسنوا در این کمپین چهار محصول اصلی (یخچال، اجاق گاز، تلویزیون و ماشین لباسشویی) خود را معرفی کرده و برای هر کدام یک ویژگی منحصربه‌فرد در نظر گرفته است. همچنین تبلیغات محیطی این کمپین با همکاری بازیگر مشهور، محسن کیایی، طراحی شده است. اسنوا در این کمپین یک مزیت خاص را به عنوان مزیت اصلی هر محصول معرفی کرده است و چیزی که این محصولات را در کنار هم قرار می‌دهد، «ایرانی بودن» و شناخت نیاز مخاطبان ایرانی است.

تصویر زیر، مجموعه بیلبوردهای کمپین «فقط یه ایرونی میدونه» اسنوا را نشان می‌دهد.

کمپین تبلیغاتی ایرانی موفق اسنوا

کمپین تبلیغاتی اسنپ

«اسنپ» در طول فعالیت خود کمپین‌های تبلیغاتی موفق بسیار زیادی را طراحی و اجرا کرده است. یکی از این کمپین های موفق، طراحی بیلبوردهای مشابه بیلبورد زیر بوده است.

کمپین تبلیغاتی موفق اسنپ

اسنپ در این کمپین تبلیغاتی خلاقانه و موفق، با استفاده از دو عنصر نامرتبط اما آشنا برای مخاطبان ایرانی، شعارهای قافیه‌دار و جذاب ساخته است. جذابیت این مجموعه را بازی آوای کلمات و استفاده از تصویر غذا و هویت بصری سوپر اپلیکیشن اسنپ ایجاد کرده است. تصویر زیر، نمونه دیگری از بیلبوردهای این کمپین تبلیغاتی موفق را نشان می‌دهد

کمپین تبلیغاتی موفق اسنپ 2

کمپین‌های تبلیغاتی بلوبانک

«بلوبانک» یک بانک دیجیتالی و اولین بانک بدون شعبه فیزیکی یا نئوبانک در ایران است. این بانک با فراهم کردن امکان افتتاح حساب و انتقال پول و پرداخت به شکل آنلاین، مفهوم بانک به شکل سنتی با شعبه‌های شلوغ را تغییر داده است.

بلوبانک کمپین‌های تبلیغاتی موفقی داشته است که از آن‌ها می‌توان به کمپین «زمین بازی را عوض کردیم» اشاره کرد. پوسترهای جذاب این کمپین دوندگانی را نشان می‌دهد که در تلاشند تا در آب بدوند. شعار این کمپین با تصویر بنرهای تبلیغاتی آن در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر هماهنگی مطلوبی دارد و علاوه بر جلب نظر مخاطبان، ماهیت این بانک دیجیتالی را به خوبی نمایش می‌دهد و اعتبار برند را افزایش می‌دهد.

تصویر زیر، بنر تبلیغاتی بلوبانک در کمپین «زمین بازی را عوض کردیم» را نشان می‌دهد.

کمپین تبلیغاتی موفق بلوبانک

بلوبانک همچنین در کمیپن تبلیغاتی «دوست به دوست» با استفاده از «مدل بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ» (Referral Marketing) توانست کاربران زیادی را جذب کند. به همین دلیل می‌توان این کمپین را از نمونه‌های کمپین تبلیغاتی موفق به سبک بازاریابی ریفرال در ایران دانست. در این کمپین، کاربران به‌ازای معرفی موفق هر کاربر جدید، مبلغی را دریافت می‌کنند که می‌توانند آن را به حساب بانکی خود واریز کنند یا به عنوان هدیه به یک خیریه پرداخت کنند.

کمپین ریفرال مارکتینگ بلوبانک

کمپین تبلیغاتی آقای فرش

برند مشهور «آقای فرش» در یک کمپین تبلیغاتی پیشنهاد خرید قسطی با پس‌انداز پنج هزار تومان در هر روز را به مخاطبان خود ارائه کرده است. این کمپین توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرد و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. این برند همچنین تصمیمی مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها گرفته بود و این موضوع را در پوسترهای مختلف کمپین‌های تبلیغاتی موفق خود در شبکه‌های اجتماعی، بیلبوردها و حتی در قطارهای ناوگان حمل و نقل عمومی به شکل‌های مختلف به نمایش گذاشته بود.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از بنرهای خلاقانه این کمپین های تبلیغاتی موفق برند آقای فرش در ایران را مشاهده می‌کنید.

کمپین تبلیغاتی موفق آقای فرش 1

تصویر زیر نیز نمونه دیگری از این بنرها را نشان می‌دهد.

کمپین تبلیغاتی موفق آقای فرش 2

در تصویر زیر، نمونه‌ای از بیلبوردهای این کمپین تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید.

کمپین تبلیغاتی موفق آقای فرش 3

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق در دنیا

در بخش قبلی این مطلب با تعدادی از نمونه‌های کمپین موفق تبلیغاتی در ایران آشنا شدید. در این بخش، تعدادی از کمپین‌های تبلیغاتی موفق در کشورهای دیگر دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

کمپین تبلیغاتی متاورس در کمپانی متا (فیسبوک)

کمپانی «فیسبوک» در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که می‌خواهد برند کمپانی مادر خود را مجدداً بازسازی کند و «ریبرندینگ» (Rebranding) بزرگی داشته باشد. این کمپانی نام جدید خود، یعنی «متا» (Meta)، را در یک کمپین تبلیغاتی همراه با مفهوم جدید «متاورس» (Metaverse) به تمام دنیا معرفی کرد.

این کمپین هنوز در مراحل اولیه است اما در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی ایجاد کرده و توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است و از این رو، از کمپین‌های تبلیغاتی موفق در دنیا محسوب می‌شود.

کمپین تبلیغاتی موفق متا

کمپین تبلیغاتی Cheerios

کمپانی صنایع غذایی آمریکایی «General Mills» کمپین خیریه‌ای به نام «Good Goes Round» را با استفاده از برند «Cheerios» خود راه‌اندازی کرد که در آن برای تهیه یک میلیون وعده غذایی برای افراد محروم سرمایه جمع‌آوری می‌کرد. این کمپین را می‌توان از کمپین‌های تبلیغاتی موفق دانست.

این کمپین تبلیغاتی یک صفحه فرود اختصاصی داشت و با استفاده از بازاریابی ویدیویی و هشتگ #WhatGoesRound توانست با موفقیت برند Cheerios را از برند مادر خود جدا کند و مخاطبان را به اشتراک‌گذاری محتوای آن ترغیب کند. این کمپانی همچنین برای معرفی و تبلیغ URL اختصاصی خود در گوگل تلاش بسیار زیادی کرد تا میزان بازدید کمپین را افزایش دهد.

کمپین تبلیغاتی موفق Cheerios

کمپین تبلیغاتی کمپانی Apple

مجموعه کمپین‌های «Shot on iPhone» کمپانی اپل به معرفی و تبلیغ کیفیت بالای فیلم‌برداری و عکاسی در iPhone X پرداخت. این کمپین همزمان با معرفی محصول راه‌اندازی شد و بر ویژگی خاص تلفن‌های همراه هوشمند جدید اپل متمرکز بود.

کمپین Shot on iPhone از کمپین‌های موفق شناخته می‌شود، چراکه ساختار منحصربه‌فردی دارد و شبیه به کمپین‌هایی است که کاربران محتوای آن را تولید می‌کنند، اما خود برند هم آن را به شکل گسترده تبلیغ می کند. اپل در این کمپین یک صفحه اینستاگرام راه‌اندازی کرد و محتوای هشتگ #ShotoniPhone را با همکاری عکاسان و فیلم‌برداران مشهور در این صفحه منتشر کرد و حتی برای آن از تبلیغات تلویزیونی بهره گرفت.

کمپین تبلیغاتی موفق اپل

کمپین تبلیغاتی کمپانی Airbnb

کمپانی‌های مسافرتی مانند «Airbnb» در مواجهه با پاندمی کووید-۱۹ با زیان‌های زیادی روبه‌رو شدند. اما این کمپانی برای جبران زیان‌ها، یک مجموعه ویدیو تبلیغاتی با عنوان «Made Possible by Hosts» را در کمپینی تبلیغاتی منتشر کرد که در آن‌ها قدردانی خود از میزبانانی که در این شرایط سخت همچنان با استفاده از این پلتفرم مهمان می‌پذیرفتند را نشان می‌داد.

جالب‌ترین نکته درباره این کمپین این بود که کمپانی Airbnb در آن مشتریان را مرکز توجه قرار نداده بود. Airbnb از طریق این کمپین به جنبه انسان‌دوستانه اتفاق پرداخت و به مخاطبان خود اعلام کرد که مهمانان، خانه‌های کمپانی Airbnb را اجاره نمی‌کنند، بلکه این خانه‌ها به میزبانان این پلتفرم تعلق دارند.

کمپین تبلیغاتی موفق Airbnb

چطور یک کمپین تبلیغاتی موفق در ایران راه اندازی کنیم ؟

ساخت و راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی کامل، کاری بزرگ است اما فرآیند آن ساده است. برنامه‌ریزی برای کمپین به اندازه طراحی آن جالب و البته مهم است، بنابراین باید این مرحله را به دقت بگذرانید و زمان مطلوبی را به برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی اختصاص بدهید تا به موفقیت برسید.

پیش از ساخت تبلیغی که قرار است مخاطبان در کمپین تبلیغاتی شما مشاهده کنند، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید پس از دیدن (یا خواندن و شنیدن) آن تبلیغ چه کاری انجام بدهند.

در این بخش، درباره مراحل طراحی و برنامه‌ریزی کمپین‌ها می‌خوانید. برای داشتن کمپین تبلیغاتی موفق، این مراحل را باید به دقت طی کنید.

برنامه‌ریزی برای کمپین تبلیغاتی

برای داشتن کمپین تبلیغاتی موفق در ایران و هرکجای دنیا، برنامه‌ریزی اولیه امری ضروری است. این مرحله از برنامه‌ریزی مشخص می‌کند که چطور می‌خواهید موفقیت کمپین خود را ارزیابی کنید و تیم خود را برای رسیدن به اهداف در زمان‌های دشوار، راهنمایی و هدایت کنید.

مشخص کردن هدف کمپین

در اولین مرحله از برنامه‌ریزی، باید هدف کمپین خود را مشخص کنید. این کار را می‌توانید به سادگی و با پاسخ دادن به پرسش‌های زیر آغاز کنید.

  • چرا می‌خواهید این کمپین را اجرا کنید؟
  • می‌خواهید این کمپین چه تغییری در کسب و کار شما به وجود بیاورد و به چه دستاوردی برسد؟

اگر نمی‌توانید هدف کمپین خود را به شکل دقیق مشخص کنید، می‌توانید از فهرست زیر کمک بگیرید.

  • معرفی یا تبلیغ محصولات یا خدمات جدید
  • افزایش آگاهی از برند
  • دریافت بازخورد مشتریان قبلی
  • افزایش درآمد
  • بهبود تعامل با کاربران
  • تبلیغ یک رویداد

این فهرست کامل نیست، اما به شما ایده‌ای کلی درباره اهداف کسب و کارها از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌دهد.

پس از این که هدف خود را مشخص کردید، آن را به یک هدف «SMART» تبدیل کنید. اهداف SMART به هدف‌هایی گفته می‌شود که ویژگی‌های فهرست زیر را داشته باشند:

  • «مشخص» (Specific)
  • «قابل ارزیابی» (Measurable)
  • «قابل دستیابی» (Attainable)
  • «مرتبط» (Relevant)
  • «زمان‌بندی مشخص» (Timely)

برای مثال می‌توانید هدف کمپین خود را این‌طور در نظر بگیرید: «هدف از کمپین تبلیغاتی ما این است که با یک هشتگ برندسازی شده در اینستاگرام درباره خط محصول جدیدمان، تا پایان ماه جاری ۱۰۰ محتوای تولیدشده توسط کاربران دریافت کنیم.»

اهداف S.M.A.R.T

تعیین روش ارزیابی کمپین

طریقه ارزیابی کمپین برای هر شخصی متفاوت است. شما ممکن است نرخ باز شدن ایمیل‌ها، تعداد لایک‌های صفحه فیسبوک یا تعداد پیش‌خرید محصول یا تمام این‌ها را به عنوان معیارهای ارزیابی کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید. مشخص کردن طریقه ارزیابی کمپین به نوع هدف کمپین نیز بستگی دارد. برای مثال، می‌توانید از معیارهای فهرست زیر برای ارزیابی عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی بهره بگیرید.

  • تعداد پیش‌خرید، فروش یا «بیش‌فروش» (Upsell) برای کمیپن‌هایی با هدف معرفی محصولات یا خدمات جدید
  • احساس کاربران نسبت به شما، برده شدن نام کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی یا برده شدن نام برند در مطبوعات برای کمپین‌هایی با هدف افزایش آگاهی از برند
  • برده شدن نام کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی (Mention) یا ارزیابی نرخ تعامل در کمپین‌هایی با هدف جمع‌آوری بازخورد مشتریان
  • تعداد «مشتریان راغب» (Lead)، میزان فروش یا بیش‌فروش برای کمپین‌های تبلیغاتی با هدف افزایش درآمد
  • تعداد اشتراک‌گذاری مطالب وبلاگ یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی و تعامل کاربران از طریق ایمیل برای کمپین‌هایی با هدف بهبود تعامل با کاربران
  • تعداد فروش یا رزرو بلیت و برده شدن نام کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی برای کمپین‌های مرتبط با معرفی رویدادها

اگر کمپین شما چند بخش مختلف دارد و از کانال‌های متفاوتی استفاده می‌کند، بهتر است عملکرد آن را در هر رسانه به شکل جداگانه ارزیابی کنید. پس از مشخص کردن شاخص کلیدی عملکرد برای هر رسانه، شاخص کلیدی عملکرد اصلی مدنظر خود را نیز مشخص کنید. شاخص‌های هر رسانه به شما نشان می‌دهند که پیام کمپین شما در هر رسانه چقدر به مخاطبان رسیده است و شاخص اصلی نشان می‌دهد که چقدر به هدف اصلی خود نزدیک شده‌اید.

در نهایت به این فکر کنید که «موفقیت» برای شرکت شما چطور تعریف می‌شود. رسیدن به هدف کمپین اتفاقی بسیار عالی است اما ممکن است همیشه با موفقیت روبه‌رو نشوید. به این فکر کنید که به جز هدف اصلی کمپین، موفقیت برای شرکت شما چطور معنی می‌شود.

همچنین بهتر است هنگام تعیین کردن روش‌های ارزیابی نتیجه کمپین، چند «نقطه بازرسی» (Checkpoint) نیز در میانه راه در نظر بگیرید. برای مثال اگر هدف کمپین شما دریافت ۵۰ منشن در شبکه‌های اجتماعی تا پایان سال است، نقاط منشن ۱۰ و ۲۵ و ۴۰ را نیز بررسی کنید. این کار به شما و اعضای تیم یادآوری می‌کند که در حال حرکت به سمت هدف خود هستید و به شما نشان می‌دهد که به زودی نتیجه تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری زمان و پول خود را خواهید دید.

مشخص کردن مخاطبان هدف

تمام تصمیم‌ها و اهداف شما به مخاطبان هدف کسب و کارتان بستگی دارد. اولین گام برای مشخص کردن مخاطبان هدف این است که متوجه شوید مخاطبان هدف شما در کدام مرحله از «سفر مشتری» (Buyer's Journey) قرار دارند. برای مثال، باید مشخص کنید که می‌خواهید مشتریان جدید بیابید یا می‌خواهید از مشتریان قبلی بازخورد دریافت کنید، یا می‌خواهید برند خود را به افرادی که آن را می‌شناسند بیشتر نشان بدهید یا یک هویت کاملاً جدید برای برند خود تعریف کنید.

 

پیام کمپین تبلیغاتی شما به این موضوع بستگی دارد که مخاطبان هدف شما در کدام مرحله از مراحل آگاهی (Awareness)، ملاحظه و توجه (Consideration) یا تصمیم‌گیری (Decision) قرار دارند. مهم است که بدانید کمپین‌های بازاریابی می‌توانند در افراد در مراحل مختلف نیز تأثیر داشته باشند. برای مثال ممکن است کمپین شما برای هدف‌گذاری مشتریان جدید طراحی شود، اما شما را به مشتریان جدید نیز معرفی کند.

پس از آن، باید علاقه‌مندی‌های مخاطبان خود را بیابید. برای مثال باید متوجه شوید مخاطبان شما به طور کلی به چه محصولاتی علاقه‌مندند و چطور اوقات فراغت خود را می‌گذرانند، در فضای آنلاین چطور وقت می‌گذرانند، برای چه هدفی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، چطور با کسب و کارها تعامل برقرار می‌کنند، چه نوع محتوایی نظر و رضایت آن‌ها را جلب می‌کند و چه مشکلاتی دارند که محصولات، خدمات یا برند شما می‌تواند آن‌ها را حل کند.

قیف بازاریابی
قیف بازاریابی

تعیین هویت کمپین و برقراری ارتباط با تیمی مناسب

کمپین‌های بازاریابی باید یک مأموریت اصلی، چشم‌انداز و هویت بصری داشته باشند. کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران و سراسر جهان، از نظر ظاهر و ساخت به برند خود وابسته‌اند و با وجود داشتن هویت مستقل، همواره هویت برند خود را نمایان می‌کنند.

برای برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌ها، بعضی از کسب و کارها از تیم‌های بازاریابی اختصاصی خود استفاده می‌کنند، بعضی از آن‌ها از آژانس‌های تبلیغاتی کمک می‌گیرند و بعضی دیگر با افراد فریلنسر یا پیمانکار برای انجام بخش‌های مختلف پروژه، مانند طراحی یا تبلیغ‌نویسی، همکاری می‌کنند.

احتمالاً این مرحله از برنامه‌ریزی بیشتر از مراحل دیگر طول می‌کشد، چراکه در آن باید هویت کمپین خود را از ابتدا تعریف کنید. پس از انجام مراحل مرتبط با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کمپین، باید محتوای کمپین تبلیغاتی را منتشر کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

انتشار کمپین تبلیغاتی

این مرحله به وجهه عمومی کمپین مرتبط است. در واقع در این مرحله باید مشخص کنید که مخاطبان شما در این کمپین باید چه محتوایی را در چه زمانی مشاهده کنند. اگر مرحله قبلی را به خوبی به پایان رسانده باشید، پاسخ‌های مورد نیاز برای گذشتن از این مرحله را به دست می‌آورید.

انتخاب کانال برای انتشار کمپین تبلیغاتی

نوع کمپین بازاریابی که می‌خواهید داشته باشید به علاقه‌مندی مخاطبان، بودجه، میزان نرخ تعامل در برند و معیارهای دیگر بستگی دارد. برای شروع انتخاب کانال مناسب، به رسانه‌هایی که در حال حاضر برند شما را معرفی می‌کنند توجه کنید و ببینید که کدام کانال بهترین عملکرد را دارد، کدام کانال امکان تبلیغات پولی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند، کدام گزینه بهترین نرخ تعامل را دارد و مخاطبان هدف کمپین شما بیشتر از کدام کانال استفاده می‌کنند.

برای آشنایی با کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، مطالعه مطالب زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

در نظر گرفتن جدول زمانی برای رسیدن به اهداف کمپین

در نظر گرفتن زمان‌بندی مشخص برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به شما دیدگاه بهتری برای زمان و چگونگی اجرای کمپین می‌بخشد. برای شروع برنامه‌ریزی، یک جدول زمانی کلی برای کمپین خود بسازید و زمان شروع و «پایان یا ددلاین» (Deadline) کمپین را در این تقویم مشخص کنید.

سپس به محتوای بازاریابی و کانال‌های انتخابی خود نگاه کنید و ببینید که با استفاده از منابعی که در اختیار دارید، هر چند وقت می‌توانید محتوای کمپین خود را پست کنید؟ با استفاده از این اطلاعات، تقویمی برای هر کانال بازاریابی بسازید. زمان‌بندی انتشار در هر کانال را مشخص کنید و پست‌های برنامه‌ریزی شده، ایمیل‌ها و... را به تقویم زمانی خود اضافه کنید.

ترسیم نقشه زمانی یک کمپین بازاریابی به شما کمک می‌کند که تبلیغات خود را با فاصله‌های منظم در هر رسانه منتشر کنید. این کار همچنین به شما نشان می‌دهد که چقدر زمان و انرژی برای کدام بخش صرف کرده‌اید تا در زمان ارزیابی نتیجه کمپین بتوانید میزان تأثیرگذاری و موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید.

برای زمان‌بندی کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید از ابزارهایی مانند «HubSpot» یا «MailChimp» کمک بگیرید. تقریباً تمام پنل‌های اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، امکان زمان‌بندی انتشار پست‌ها را به کاربران خود ارائه می‌کنند.

جدول زمانی کمپین تبلیغاتی

تبدیل مخاطب به مشتری از با کمپین تبلیغاتی

در این مرحله، کمپین تبلیغاتی شما به یک نتیجه خاص می‌رسد و هدف از آن افزایش «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) است.

ترغیب مخاطبان به انجام اقدامی خاص پس از کمپین تبلیغاتی

حتی اگر کمپین تبلیغاتی شما در جذب ترافیک موفق باشد، باید در نهایت کاربران را به انجام کاری خاص ترغیب کند تا با موفقیت به هدف خود برسد. منظور از این اقدام خاص، مقصودی است که در هدف SMART خود در ابتدای کار مشخص کرده‌اید. هدف SMART کسب و کار در مثال ما این بود که «با یک هشتگ برندسازی شده در اینستاگرام درباره خط محصول جدیدمان، تا پایان ماه جاری ۱۰۰ محتوای تولیدشده توسط کاربران دریافت کنیم.»

در این مرحله، تمام تلاش‌های بازاریابی و کانال‌های شما باید مشتریان را به انجام اقدام خاص مدنظرتان هدایت کنند. این کار توسط گزینه‌هایی مانند دکمه‌های «فراخوانی به اقدام» (Call to Action | CTA)، صفحات فرود یا فرم‌های ثبت‌نام مخاطبان راغب انجام می‌شود.

بررسی نتیجه با معیارهای مناسب

میزان اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی به نوع کمپین و کانال‌های انتخاب‌شده بستگی دارد. در این مرحله، باید تصمیم بگیرید که چه معیارهایی نشان‌گر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما هستند و به کدام معیارها باید توجه کنید.

تمرکز بر معیارهایی مانند ترافیک ورودی، «نرخ کلیک» (CTR) یا میزان بازدید و «نمایش» (Impression) ممکن است وسوسه‌آمیز باشد اما ارزیابی این معیارها به عنوان معیارهای موفقیت کافی نیست. افزایش ناگهانی این‌گونه معیارها نشانه خوبی است، اما لزوماً به معنی افزایش درآمد نیست. به همین دلیل نباید تنها به آن‌ها برای ارزیابی میزان اثرگذاری و موفقیت کمپین اتکا کرد.

ارزیابی کمپین تبلیغاتی

این مرحله پس از اجرای کمپین انجام می‌شود و میزان موفقیت شما را می‌سنجد. مرحله ارزیابی نتیجه کمپین درست به اندازه مرحله برنامه‌ریزی برای اجرای کمپین مهم است. ارزیابی و تحلیل داده‌های کمپین می‌تواند اطلاعات و دیدگاهی منحصربه‌فرد درباره مخاطبان، کانال‌های بازاریابی و بودجه‌بندی را در اختیار کسب و کار قرار بدهد. این مرحله همچنین می‌تواند به شما بگوید که کمپین‌های آینده خود را چطور باید برگزار کنید تا به موفقیت برسید.

ارزیابی موفقیت با استفاده از اعداد و معیارهای مختلف

همان‌طور که گفتیم، آسان‌ترین راه برای بررسی اثرگذاری کمپین این است که ببینید آیا به هدف SMART مشخص‌شده در مرحله اول رسیده‌اید یا نه. اما حتی اگر به هدف اولیه خود نرسیده باشید، همچنان ممکن است میزانی از موفقیت را به دست آورده باشید.

برای مثال اگر هدف اولیه شما این باشد که میزان بازدید طبیعی (ارگانیک) وبلاگ خود را تا ۱۰۰ هزار بازدید افزایش بدهید، هر میزانی از افزایش بازدید می‌تواند برای کسب و کار شما نوعی از موفقیت باشد. بهتر است میزان موفقیت کمپین را با ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه بسنجید. کمپین‌هایی با نرخ بازگشت سرمایه مطلوب، مشخص می‌کنند که زمان و انرژی سرمایه‌گذاری شده برای اجرای کمپین تبلیغاتی شما نتیجه‌بخش بوده است.

استفاده از داده‌های نتیجه کمپین تبلیغاتی

این مرحله، به شما کمک می‌کند که در کمپین‌های کسب و کار خود در آینده به حداکثر موفقیت دست پیدا کنید. با ارزیابی و تحلیل داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی قبلی می‌توانید عملکرد خود را بسنجید و درباره مخاطبان، روش‌های بازاریابی موفق برای کسب و کار شما و موضوعات مختلف دیگر اطلاعات بسیار مفیدی کسب می‌کنید.

در مثال مراحل قبل، کمپینی برای دریافت بازخورد ۱۰۰ مخاطب در نظر گرفته بودیم. در این مثال، تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط مشتریان در جمع‌آوری داده‌ها و محتوای مدنظر از طریق شبکه‌های اجتماعی به ما کمک می‌کند و محصولات ما را به دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی کسب و کار معرفی می‌کند. اما این داده‌ها، اهمیت دیگری نیز دارند. این داده‌ها نشان می‌دهند که چه کسانی مخاطب ما هستند، این مخاطبان چقدر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، از چه زبانی استفاده می‌کنند و چطور از محصولات ما بهره می‌گیرند.

بنابراین داده‌های نتیجه کمپین‌ها، بیشتر از رسیدن به هدف کمپین برای شما ارزشمندند. علاوه بر این، داده‌هایی که از روش‌های دیگر مانند پیش‌فروش محصولات، تعامل در شبکه‌های اجتماعی یا فرم‌های دانلود جمع‌آوری می‌کنید نیز می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال به طور کلی کمک کنند.

به یاد داشته باشید که کمپین‌ها زمانی که گزارش نهایی را از آن‌ها استخراج می‌کنید به پایان نمی‌رسند. پس از استخراج گزارش‌ها، همراه با تیم خود آن‌ها را تحلیل کنید و تلاش کنید به پرسش‌های فهرست زیر پاسخ دهید:

  • چه کاری را می‌توانستیم متفاوت‌تر انجام دهیم؟
  • چطور می‌توانستیم در مخارج صرفه‌جویی کنیم؟
  • دلیل مشکلات به وجود آمده چه بوده است؟
  • از طریق کانال‌های بازاریابی خود درباره مخاطبان هدف چه اطلاعاتی کسب کرده‌ایم؟
  • چه نوع بازخوردی درباره کمپین را می‌توانیم از مشتریان و مخاطبان خود دریافت کنیم؟

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که در بخش ویژگی‌های کمپین تبلیغاتی موفق گفتیم، بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر است و از آن برای جذب لید یا مخاطب راغب استفاده می‌شود. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که شامل مجموعه‌ای از بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «آموزش سئو خارجی» ـ مرتبط است.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب و کار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف کسب و کارها نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کار شما تشویق می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود سودمند است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

راه‌اندازی و اجرای کمپین‌های بازاریابی کار ساده‌ای نیست اما برای موفق شدن در توسعه کسب و کار و برندسازی اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد. کمپین‌های تبلیغاتی روش‌هایی بسیار عالی برای تبلیغ و اثرگذاری روی مخاطبان با روش‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز محسوب می‌شوند. اگر نمی‌دانید فرآیند طراحی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی را از کجا باید آغاز کنید، ابتدا دریابید که چه چیزی برای مخاطبان شما ارزشمند است و کار طراحی را از این نقطه شروع کنید؛ چراکه مخاطبان شما، بخش اصلی و بسیار مهمی از کمپین‌ها هستند.

سپس می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف، معیارهای کسب و کار خود برای موفقیت را ارزیابی کنید و با استفاده از داده‌های نتیجه کمپین‌ها، در کمپین‌های بعدی خود موفق‌تر ظاهر شوید.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpottekRESCUECyberclick
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *