الگوریتم های گوگل در سئو — معرفی و بررسی جامع الگوریتم ها با مثال

۱۷۶۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
الگوریتم های گوگل در سئو — معرفی و بررسی جامع الگوریتم ها با مثال

اطلاعات بسیار زیادی در دنیای وب وجود دارد و پیدا کردن مطالب مورد نیاز بدون نظم و دسته‌بندی، کار دشواری است. سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل برای همین کار طراحی شده‌اند. این سیستم‌ها با استفاده از الگوریتم‌های خاص، تمام صفحات وب را بررسی می‌کنند تا بتوانند مرتبط‌ترین و مفیدترین مطالب را در کسری از ثانیه برای شما پیدا کنند. در این مطلب با مهم‌ترین و جدیدترین الگوریتم های گوگل در سئو و روش‌های بهینه‌سازی مطالب برای آن‌ها آشنا می‌شویم.

منظور از الگوریتم های گوگل در سئو چیست ؟

الگوریتم های گوگل در سئو ترتیب ظاهر شدن نتایج برای هر جستجو را مشخص می‌کنند. این الگوریتم‌ها در پشت صحنه جستجو، مطالب صفحات وب را فیلتر می‌کنند و میزان کیفیت و ارتباط آن‌ها با عبارت جستجو شده را می‌سنجند تا بتوانند بهترین و مرتبط‌ترین نتیجه را به کاربران نمایش دهند.

الگوریتم‌های گوگل دائم در حال پیشرفت و تغییرند، چراکه انسان‌ها و نیازهای آن‌ها نیز تغییر می‌کنند و موتورهای جستجو باید خودشان را با تغییرات سبک زندگی افراد هماهنگ کنند.

کسی تعداد تمام الگوریتم‌های گوگل و تمام معیارهای این موتور جستجو برای رتبه‌بندی صفحات وب را نمی‌داند، اما بعضی از متخصصان سئو معتقدند که گوگل از معیارهای خاصی مانند استفاده از کلمات کلیدی سئو، تاریخچه و اعتبار صفحه و دامنه، آسانی استفاده از وب‌سایت و... در رتبه‌بندی استفاده می‌کند. به همین دلیل هنگام بهینه‌سازی محتوا و وب‌سایت باید به تمام بخش‌های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی توجه کنید و استراتژی‌های بهینه‌سازی وب‌سایت را مطابق با تغییرات الگوریتم‌ها پیش ببرید.

الگوریتم های گوگل در سئو چیست

الگوریتم هسته گوگل چیست ؟

به گفته گوگل، زمانی که یکی از به‌روزرسانی‌های الگوریتم به اندازه کافی آزمایش شده باشد و نیازی به تغییرات عمده و توجه خاص در آینده نداشته باشد، به «الگوریتم هسته گوگل» (Google Core Algorithm) اضافه می‌شود. برای مثال، الگوریتم پاندا که در ادامه مطلب آن را معرفی می‌کنیم حالا به جزئی از الگوریتم هسته گوگل تبدیل شده است زیرا نیازی به تغییرات بیشتر ندارد و به خوبی کار می‌کند.

مهم ترین الگوریتم های گوگل در سئو

بهینه‌سازی محتوا برای گوگل، موفقیت وب‌سایت شما را تضمین می‌کند. برای این کار باید با الگوریتم های گوگل در سئو آشنا باشید، اما هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند که این الگوریتم‌ها چطور کار می‌کنند. موتور جستجوی گوگل همواره در حال تغییر است و از زمان شروع به کار، الگوریتم‌های بسیار زیادی را برای بررسی محتوای صفحات وب و در اولویت قرار دادن نیازها و تجربه‌های کاربران به کار گرفته است.

اگر محتوای شما با به‌روزرسانی‌های الگوریتم های گوگل در سئو هماهنگ نباشد، فضای ارزشمندی را در صفحات نتیجه جستجو از دست می‌دهید و در نتیجه ممکن است بازدیدکنندگان و مخاطبان احتمالی را نیز از دست بدهید. در ادامه مطلب، تعدادی از الگوریتم‌های مهم گوگل در سئو را به شما معرفی می‌کنیم. می‌توانید فهرستی از تمام الگوریتم‌های گوگل را در وب‌سایت MOZ ببینید.

  • لینک فهرست تمام الگوریتم های گوگل در سئو: «+»
مهم ترین الگوریتم های گوگل در سئو

الگوریتم پاندا

گوگل «الگوریتم پاندا» (Google Panda) را در سال ۲۰۱۱ برای مقابله با محتوای ضعیف و کپی‌شده، سرقت ادبی، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، «مزرعه‌های محتوا» (Content Farms)، حجم زیاد تبلیغ نسبت به محتوا در صفحات وب و مشکلات کیفیتی دیگر به کار گرفت. این الگوریتم همچنین برای محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد جایزه‌هایی در نظر گرفت.

الگوریتم پاندا به هر صفحه وب یک امتیاز کیفیت داخلی می‌دهد که رفتار آن مشابه ارزیابی‌های انسانی است. برای مثال در نظر می‌گیرد که یک انسان در مواجهه با محتوای مدنظر چه واکنشی دارد و چطور آن را ارزیابی می‌کند. سپس از این امتیاز برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو (SERP) استفاده می‌کند.

 

الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ برای فیلتر کردن نتایج موتور جستجو معرفی شد و در ژانویه سال ۲۰۱۶، به الگوریتم هسته گوگل اضافه شد.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پنگوئن

«الگوریتم پنگوئن» (Google Penguin) در سال ۲۰۱۲ برای مقابله با تکنیک‌های لینک‌سازی «سئو کلاه سیاه» (Black-Hat SEO) مانند لینک‌های اسپم، دایرکتوری لینک و استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در «انکر تکست‌ها» (Anchor Text) به کار گرفته شد. گوگل معتقد است که این تکنیک‌ها برای کاربران مفید نیستند و هدف آن‌ها تنها یافتن راه میان‌بر برای بهبود رتبه صفحه‌هاست.

پیش از به‌کارگیری الگوریتم پنگوئن، حجم لینک‌ها بدون توجه به کیفیتشان، بر رتبه‌بندی صفحات وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو تأثیر زیادی می‌گذاشت. هدف الگوریتم پنگوئن این بود که متوجه شود وب‌سایت‌ها از چه طریقی لینک‌های خود را به دست می‌آورند تا از باکیفیت بودن، مورد اعتماد بودن و مرتبط بودن لینک‌ها اطمینان حاصل کند.

این الگوریتم تنها بر لینک‌های داخلی در مطالب وب‌سایت اثر می‌گذاشت. الگوریتم پنگوئن با تحت نظر گرفتن تکنیک‌های لینک‌سازی کلاه‌سیاه و انکر تکست‌هایی که بیش از حد بهینه‌سازی شده بودند، متوجه می‌شد که چه لینک‌هایی طبیعی نیستند.

در نهایت الگوریتم پنگوئن نیز در اواخر سال ۲۰۱۶ به الگوریتم هسته گوگل اضافه شد.

الگوریتم پنگوئن گوگل در سئو

الگوریتم مرغ مگس خوار

به‌روزرسانی «الگوریتم مرغ مگس‌خوار» (Google Hummingbird) در سال ۲۰۱۳ ارائه شد. در این به‌روزرسانی، گوگل سعی داشت با درک بهتر محتوای عبارت‌هایی که افراد جستجو می‌کردند، تجربه کاربری بهتری را رقم بزند.

«گراف دانش» (Knowledge Graph) گوگل یک سال پیش از الگوریتم مرغ مگس‌خوار به کار گرفته شد و این الگوریتم آن را به‌روزرسانی کرد. ویژگی «Google Authorship» نیز در این به‌روزرسانی معرفی شد، اما در سال ۲۰۱۴ استفاده از آن متوقف شد.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار از فرآیند طبیعی زبان شامل نمایه‌سازی معنایی، مترادف‌ها و ویژگی‌های دیگر برای درک بهتر جستجوها و ارائه کردن نتایج بهره می‌بَرد. این الگوریتم، محتوای بی‌کیفیت با کلمه‌های کلیدی بیش از اندازه زیاد را جریمه می‌کند تا فرآیند جستجو دقیق‌تر و شخصی‌تر شود و محتوای نمایش داده شده در صفحه نتایج جستجو با هدف کاربران هماهنگ باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم کبوتر

در سال ۲۰۱۴، «الگوریتم کبوتر» (Google Pigeon) برای هماهنگ‌تر کردن الگوریتم‌های محلی با الگوریتم هسته به کار گرفته شد. هدف این به‌روزرسانی، ارتقای رتبه وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای محلی با جستجوی طبیعی (ارگانیک) زیاد و نمایش بهتر آن‌ها در صفحه نتایج بود.

الگوریتم کبوتر هنگام جستجو، موقعیت مکانی کاربر را نیز در نظر می‌گیرد و به کاربران این امکان را می‌دهد که از جستجوی گوگل درست مانند جستجو در سرویس «گوگل مپ یا نقشه گوگل» (Google Maps) استفاده کنند. برای مثال کاربر می‌تواند در هر دو موتور جستجو عبارت «نزدیک‌ترین حسابدار» را جستجو کند و نتیجه یکسانی را ببیند.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم موبایل گدون

به‌روزرسانی موبایل گوگل (Google Mobile Update) که با نام «موبایل گدون» (Mobilegeddon) نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۵ به کار گرفته شد تا به طور رسمی، ویژگی «موبایل فرندلی» (Mobile-Friendly) بودن وب‌سایت‌ها را به عنوان یکی از معیارهای رتبه‌بندی در نظر بگیرد. این به‌روزرسانی، نمایش وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل را در اولویت قرار می‌داد و وب‌سایت‌های بهینه‌سازی نشده برای این ویژگی را جریمه می‌کرد و حتی گاهی آن‌ها را از صفحه نتایج جستجو حذف می‌کرد.

این الگوریتم نیز یکی دیگر از تلاش‌های گوگل به منظور ایجاد بهترین تجربه جستجو برای کاربران بود. به گفته گوگل، کاربرانی که در موبایل‌ها عبارتی را جستجو می‌کنند باید مرتبط‌ترین و جدیدترین نتایج را در وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل یا اپلیکیشن‌ها ببینند.

الگوریتم موبایل گدون وب‌سایت‌هایی که برای نمایش در موبایل، واکنش‌گرا (ریسپانسیو) نیستند را جریمه می‌کند و وب‌سایت‌های موبایل فرندلی را در رتبه‌های بالاتر قرار می‌دهد. این الگوریتم فقط بر رتبه‌بندی جستجوها در موبایل‌ها تأثیر می‌گذارد. البته با شروع استفاده از الگوریتم موبایل فرست ایندکس که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم، این ویژگی بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در تمام دستگاه‌ها مؤثر است.

الگوریتم موبایل گدون

الگوریتم رنک برین

به‌روزرسانی «رنک برین گوگل» (Google RankBrain Update)، بخشی از الگوریتم مرغ مگس‌خوار بوده است. این به‌روزرسانی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، بخشی از الگوریتم گوگل است که به کمک یادگیری ماشین، می‌تواند هدف جستجوگر را بهتر درک کند و دقیق‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج را به او نمایش بدهد. به گفته گوگل، رنک برین سومین سیگنال مهم در رتبه‌بندی است.

بسیاری از متخصصان سئو معتقدند که این الگوریتم، واکنش کاربران به نتایج جستجو را ارزیابی می‌کند و سپس نتایج را بر اساس این واکنش رتبه‌بندی می‌کند. به همین دلیل زمانی که یک عبارت خاص را چندین بار جستجو می‌کنید، هر بار نتایج متفاوتی به شما نمایش داده می‌شود.

الگوریتم افزایش طول اسنیپت

به‌روزرسانی «افزایش طول اسنیپت» (Google Snippet Length Increase) در سال ۲۰۱۷ به کار گرفته شد. این به‌روزرسانی، طول بخش «توضیحات متا» (Meta Description) را از ۱۵۵ کاراکتر به ۳۰۰ کاراکتر افزایش داد. هدف از این به‌روزرسانی، ایجاد توضیحات قوی‌تر برای صفحات وب و کمک به جستجوکنندگان برای درک بهتر محتوای نتایج و ارتباط آن‌ها با هدف جستجو بود.

این الگوریتم حدود شش ماه، بین ۱۶۰ تا ۳۰۰ کاراکتر از توضیحات متا را نمایش می‌داد، اما در ماه می ۲۰۱۳، طول اسنیپت دوباره به ۱۵۰ کاراکتر بازگردانده شد.

اسنیپت گوگل

الگوریتم موبایل فرست ایندکس

به‌روزرسانی الگوریتم «موبایل فرست ایندکس» (Mobile-First Indexing) در سال ۲۰۱۸، امتیاز مثبت دیگری از طرف گوگل برای وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل بود.

گوگل در توضیح این به‌روزرسانی گفته است: «در گذشته، «خزش یا کراول کردن» (Crawling) صفحات، «نمایه‌گذاری یا ایندکس کردن» (Indexing) و سیستم‌های رتبه‌بندی از نسخه دسکتاپ محتوای صفحات وب استفاده می‌کردند، اما این روش برای کاربران موبایل مشکل ایجاد می‌کرد. با استفاده از الگوریتم موبایل فرست ایندکس، ما ابتدا از نسخه موبایل صفحات وب برای ایندکس کردن و رتبه‌بندی استفاده می‌کنیم تا به کاربران موبایل در یافتن نتایج مدنظر برای جستجوهایشان کمک کنیم.»

گوگل در این به‌روزرسانی، بیشتر محتوای وب‌سایت‌ها را بر اساس نسخه موبایل ایندکس می‌کند. این الگوریتم تنها بر اولویت ایندکس شدن وب‌سایت‌ها اثر می‌گذارد و در رتبه‌بندی دخالتی نمی‌کند، اما نتیجه آن می‌تواند به شکل غیرمستقیم باعث تغییر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها شود.

گوگل می‌گوید: «داشتن محتوای بهینه‌سازی شده برای موبایل راهی مفید برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوهای کاربران موبایل است. اما اگر بر اساس معیارهای دیگر الگوریتم، محتوای وب‌سایتی با بارگذاری کُند یا بهینه‌سازی نشده برای موبایل به هدف جستجو مرتبط باشد، ممکن است آن صفحه را نیز به کاربران نمایش بدهیم.»

الگوریتم موبایل فرست ایندکس

الگوریتم مدیک

به‌روزرسانی «الگوریتم مدیک گوگل» (Google Medic Update) سومین، گسترده‌ترین و مهم‌ترین به‌روزرسانی الگوریتم های گوگل در سئو در سال ۲۰۱۸ بود. بیشترین تأثیر این الگوریتم در صنایع مرتبط با سلامت و بهداشت مشاهده شد، به همین دلیل این نام را برای آن برگزیدند. اما تنها این صنعت‌ها تحت تأثیر الگوریتم مدیک قرار نگرفتند.

به طور کلی، متخصصان سئو معتقدند که الگوریتم مدیک، به‌روزرسانی دیگری با هدف حل مشکلات محتوایی مانند محتوای بی‌کیفیت و کپی، سرعت بارگذاری کم، تگ‌های عنوان غیردقیق و تجربه کاربری بد بوده است.

برخلاف بسیاری از به‌روزرسانی‌های دیگر در این فهرست، الگوریتم مدیک تنها یک نوع محتوا را هدف قرار نداد و به بخشی از الگوریتم هسته گوگل تبدیل نشد. گوگل در اطلاعیه‌ای رسمی درباره این به‌روزرسانی گفته است: «هیچ راهی به جز تمرکز بر تولید محوای عالی برای اصلاح صفحات با عملکرد بد وجود ندارد. با گذشت زمان، با انجام این کار ممکن است محتوای شما در مقایسه با صفحه‌های مرتبط دیگر، رتبه بهتری دریافت کند.»

الگوریتم برت

به‌روزرسانی الگوریتم گوگل «برت» (Bidirectional Encoder Representations from Transformers | BERT) تلاشی از سوی کمپانی گوگل برای درک بهتر زبان جستجوی کاربران در سال ۲۰۱۹ بود. این الگوریتم درست مانند الگوریتم رنک برین عمل می‌کند اما جایگزین آن نشده است و در کنار رنک برین برای درک جستجوها استفاده می‌شود.

BERT به عنوان یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل شناخته می‌شود. گوگل درباره این الگوریتم گفته است: «در جدیدترین پیشرفت‌های تیم پژوهش ما در زمینه علم درک زبان، توانسته‌ایم بهبود بزرگی در زمینه درک جستجوها ایجاد کنیم. این بزرگ‌ترین پیشرفت ما در پنج سال گذشته و یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در تمام تاریخ جستجوها بوده است.»

به طور کلی، الگوریتم BERT به کاربران گوگل کمک می‌کند که اطلاعات مفید و دقیقی بیابند. این به‌روزرسانی به گوگل این امکان را می‌دهد که نشانه‌های بیشتری از عبارات جستجو شده را درک کند و فقط به استفاده از کلمه‌های ربط یا طرز نوشته شدن عبارت برای فهم پرسش‌ها تکیه نکند. همچنین، الگوریتم BERT در بیش از بیست زبان دنیا به بخش اسنیپت‌های شاخص اضافه شده است.

الگوریتم BERT گوگل

الگوریتم های جدید گوگل در سئو

همان‌طور که گفتیم، الگوریتم های گوگل در سئو مدام در حال تغییر است و ممکن است روزانه چندین تغییر جدید در آن‌ها ایجاد شود. در ادامه، درباره تعدادی از جدیدترین تغییرات الگوریتم گوگل در سال ۲۰۲۱ می‌خوانید.

به‌روزرسانی الگوریتم اسپم

گوگل در آخرین به‌روزرسانی رسمی الگوریتم در سال ۲۰۲۱، به بررسی لینک‌های داخلی و خارجی وب‌سایت‌ها می‌پردازد. این به‌روزرسانی، لینک‌هایی با منابع اشتباه یا ضعیف را بی‌اثر می‌کند. به همین دلیل باید در فرآیند لینک‌سازی و بک‌لینک گرفتن دقت کنید و لینک‌های اسپم را از وب‌سایت خود حذف کنید.

 

به‌روزرسانی الگوریتم هسته گوگل

جدیدترین به‌روزرسانی الگوریتم هسته گوگل در تاریخ یکم ژوئیه ۲۰۲۱ آغاز و در ۱۲ ژوئیه تکمیل شد. درست مانند تمام به‌روزرسانی‌های الگوریتم هسته، این الگوریتم نیز تغییرات بسیار زیادی نداشت و فقط یک به‌روزرسانی کلی و وسیع برای بهبود نتایج جستجوها در آن صورت گرفت.

به‌روزرسانی الگوریتم تجربه صفحه

گوگل در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد که قصد دارد تجربه کاربر در صفحه را به عنوان بخشی از سیستم رتبه‌بندی در نظر بگیرد. این به‌روزرسانی تعدادی از سیگنال‌های مرتبط با تجربه کاربری را بررسی می‌کند. به گفته گوگل، به دلیل کند بودن سرعت توسعه این الگوریتم، وب‌سایت‌ها تغییر زیادی در رتبه‌بندی را مشاهده نخواهند کرد.

الگوریتم های جدید گوگل در سئو

چرا باید از تغییرات الگوریتم های گوگل در سئو باخبر شویم؟

تغییر در الگوریتم‌های گوگل می‌تواند رتبه وب‌سایت‌ها را به شدت تغییر بدهد. اگر هنگام تغییر الگوریتم‌ها گوگل تصمیم بگیرد که محتوای شما به اندازه کافی خوب نیست، ممکن است در مدتی خیلی کوتاه، بازدید زیادی را از دست بدهید و اگر کسب‌وکارتان به ترافیک ورودی از گوگل متکی باشد، ممکن است با زیان‌های غیرقابل جبرانی روبه‌رو شوید. به همین دلیل، بهتر است دائم از تغییرات جدید الگوریتم های گوگل در سئو باخبر شوید و محتوای وب‌سایت را به‌روز نگه دارید.

برای بررسی تغییرات الگوریتم‌ها، می‌توانید از ابزارهایی مانند «MozCast» یا «SemRush Sensor» استفاده کنید. این ابزارها تغییرات اخیر الگوریتم‌ها را همراه با جزئیات مختلف آن‌ها به شما نمایش می‌دهند.

  • لینک ابزار MozCast: «+»
  • لینک ابزار SemRush Sensor: «+»

همچنین می‌توانید با اضافه کردن بخش «Annotations» به ابزار گوگل آنالیتیکس، تغییرات وضعیت صفحات وب‌سایت خود را ثبت کنید. این یادداشت‌ها می‌تواند به شما در بررسی فعالیت‌های کاربران و تأثیر تغییرات جدید بر رتبه صفحات وب‌سایت کمک کند.

 

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای در ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند می‌تواند راهی مناسب برای بک‌لینک گرفتن باشد و رتبه سایت شما را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بهبود بدهد. پلتفرم‌های مشهوری مانند گوگل و فیسبوک، امکان استفاده از این نوع تبلیغات را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. ا

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید برای توسعه استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خود مطلبی را منتشر کرده‌اید. کاپریلا با تبلیغات هدفمند بر اساس کلیدواژه، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با مطلب را به کاربران نمایش می‌دهد. برای مثال می‌توانیم به «مجله فرادرس» اشاره کنیم. در اینجا، مطلبی با عنوان «آموزش سئو خارجی» تدوین شده است. در صورت استفاده از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا، بنرهای تبلیغاتی مرتبط به موضوع مطلب با حجم و اندازه کم را مانند تصویر زیر درون متن مشاهده خواهیم کرد.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» به شما امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را می‌دهد. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالا اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط برای مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و از این طریق، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی نیز یکی از روش‌های گرفتن بک‌لینک باکیفیت و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. اگر رپورتاژ آگهی به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مطلوبی خواهد داشت.

رعایت این معیارها به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است از پلتفرمی برای رپورتاژ آگهی استفاده کنید که متن‌های مناسبی را با رعایت تمام نکات لازم، با هزینه‌ای معقول و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و منتشر کند. می‌توان «نشریلا» را به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در این زمینه معرفی کرد. علاوه بر این، نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات به شما کمک خواهد کرد.

معیارهای مؤثر در بهینه سازی برای الگوریتم های گوگل در سئو

همان‌طور که گفتیم، اطلاعات ما از طرز کار تمامی الگوریتم های گوگل در سئو و و معیارهای رتبه‌بندی صفحات وب کامل نیست، چراکه گوگل جزئیات تمام اطلاعات مرتبط با این معیارها را منتشر نمی‌کند. اما با توجه به الگوریتم‌های مهم و طرز کارشان، با در نظر گرفتن چند معیار اصلی و رعایت نکات مرتبط با آن‌ها می‌توان رتبه صفحات وب‌سایت را به طور کلی بهبود بخشید.

برای مثال، با در نظر گرفتن معیارها و نکات زیر می‌توانید وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

بهینه سازی سایت برای الگوریتم های گوگل در سئو
  • سرعت بارگذاری صفحه: اگر سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شما کم باشد، ممکن است هدف الگوریتم‌های گوگل قرار بگیرید، چراکه بارگذاری سریع صفحات از عوامل مؤثر در ایجاد تجربه کاربری مطلوب است.
  • مرتبط بودن محتوا: هنگام تولید محتوا بهتر است چندین کلمه کلیدی مرتبط با هم را انتخاب کنید و محتوای مرتبط با آن‌ها را ایجاد کنید. اما به یاد داشته باشید که نباید بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای صفحات وب‌سایت استفاده کنید.
  • طراحی وب‌سایت: بر اساس الگوریتم‌های گوگل، وب‌سایت‌ها باید تجربه کاربری مناسبی داشته باشند و استفاده از آن‌ها در تمامی دستگاه‌ها آسان باشد.
  • کیفیت لینک‌ها: اگر می‌خواهید رتبه وب‌سایت خود را در گوگل بهتر کنید، بهتر است در مطالب فقط از لینک‌های مفید و مرتبط با متن استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است به خاطر داشتن لینک‌های غیرمرتبط و بی‌کیفیت جریمه شوید.
  • بهینه‌سازی برای موبایل: همان‌طور که گفتیم، گوگل ابتدا نسخه موبایل وب‌سایت‌ها را ایندکس می‌کند. به همین دلیل، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل یکی از معیارهای مهم در رتبه‌بندی به شمار می‌رود.
  • وضعیت HTTPS: به طور کلی، گوگل وب‌سایت‌های امن را معتبرتر می‌داند، چراکه این وب‌سایت‌ها بیشتر از بقیه قابل اعتمادند. پروتکل HTTPS از HTTP امن‌تر است، بنابراین داشتن SSL Certificate می‌تواند به شما در به دست آوردن رتبه بهتر کمک کند.
  • تعامل با کاربران: ممکن است سیستم رتبه‌بندی گوگل، صفحاتی با «بانس ریت یا نرخ پرش» (Bounce Rate) بالا و «Returning User» کم را به دلیل بی‌کیفیت بودن محتوا برای کاربران، جریمه کند. بنابراین بهتر است با کاربران وب‌سایت تعامل داشته باشید و همواره «نرخ انگیجمنت یا تعامل» (Engagement Rate) وب‌سایت را بالا نگه دارید.
بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpotTinuitiSearch Engine LandBlog HandsNeil Patel
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *