نحوه درآمدزایی از سایت تبلیغات کلیکی — روش انتخاب بهترین سرویس معتبر

۲۸۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه
نحوه درآمدزایی از سایت تبلیغات کلیکی — روش انتخاب بهترین سرویس معتبر

احتمالاً تمام صاحبان کسب‌وکاری که می‌خواهند بازاریابی آنلاین را شروع کنند با اصطلاح «تبلیغات کلیکی» مواجه شده‌اند. دیجیتال مارکترها برای موفق شدن در زمینه کاری خود باید بتوانند مفهوم تبلیغات کلیکی را درک کنند و مهارت‌های خود در زمینه طراحی استراتژی تبلیغات کلیکی را بهبود ببخشند. در این مطلب بررسی می‌کنیم که تبلیغات کلیکی (PPC) چیست، چه مزایایی دارد و بهترین سایت تبلیغات کلیکی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. همچنین تعدادی از سایت‌های معتبر تبلیغات کلیکی را معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب این نوشته

تبلیغات کلیکی چیست ؟

«تبلیغات کلیکی» (Pay per Click | PPC) شکلی از تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ‌کنندگان بابت هر کلیک روی تبلیغ، مبلغی مشخص را به پلتفرم تبلیغ‌کننده می‌پردازند. تبلیغات کلیکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات آنلاین است و اگر به درستی و با رعایت نکات لازم انجام شود، می‌تواند مشتریان راغب را به سمت وب‌سایت کسب‌وکارها روانه کند و باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت شود. همچنین در صورت اجرای درست کمپین‌های تبلیغات کلیکی، «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) در این نوع از تبلیغات بسیار زیاد خواهد بود.

موتورهای جستجو، مانند گوگل و بینگ، و شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی به شمار می‌روند، اما گاهی به دلیل محدودیت‌های این پلتفرم‌ها یا هزینه‌های زیاد آن‌ها، از سایت های تبلیغات کلیکی معتبر دیگری نیز استفاده می‌شود.

تبلیغات PPC یا کلیکی انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

تبلیغات کلیکی چیست

مزایای تبلیغات کلیکی چیست ؟

تبلیغات کلیکی مزایای بسیار زیادی دارد که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هزینه مقرون‌به‌صرفه، بازدهی سریع، امکان کنترل دقیق نتایج کمپین‌ها و امکان هدف‌گذاری گروه خاصی از مخاطبان اشاره کرد. در فهرست زیر، تعدادی از مزایای تبلیغ از طریق سایت‌های تبلیغات کلیکی را شرح داده‌ایم.

هزینه مقرون‌به‌صرفه سایت های تبلیغات کلیکی

یکی از مزایای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی این است که در آن‌ها می‌توانید بودجه خود را به طور دقیق مشخص کنید. همچنین  در این کمپین‌ها تنها بابت بازدیدکنندگانی که روی تبلیغ کلیک می‌کنند و به وب‌سایت یا صفحه فرود مدنظر شما وارد می‌شوند هزینه پرداخت می‌کنید؛ احتمال زیادی وجود دارد که این بازدیدکنندگان به مشتری شما تبدیل شوند و در نتیجه، هزینه‌های پرداختی شما در مقایسه با درآمدتان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

 

بازدهی سریع

بهبود رتبه وب‌سایت به شکل طبیعی عالی است، اما گاهی ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد که وب‌سایت شما در اولین صفحه از نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود. اگر استارت‌آپ یا کسب‌وکار کوچکی دارید، به احتمال زیاد فرصت زیادی ندارید که برای مشاهده تأثیر افزایش ترافیک به شکل طبیعی (ارگانیک) صبر کنید. در اینجا می‌توانید از پلتفرم‌ها و سایت‌های تبلیغات کلیکی کمک بگیرید. با اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی بهینه‌سازی شده می‌توانید در زمانی کمتر خودتان را به اولین صفحه از نتایج موتورهای جستجو برسانید.

امکان کنترل و آزمایش تبلیغات کلیکی

در کمپین‌های تبلیغات کلیکی، کنترل کلمه‌های کلیدی مورد نظر و جایگاه تبلیغ و مدیریت بودجه بسیار ساده است. همچنین می‌توانید با استفاده از چند تبلیغ مختلف، تست A/B انجام دهید تا تبلیغ با بهترین عملکرد و نرخ بازگشت سرمایه را از میان آن‌ها انتحاب کنید و سپس تا زمانی که نتیجه‌های مورد نظر خود را دریافت می‌کنید، از آن تبلیغ بهره‌ بگیرید.

امکان کنترل و آزمایش تبلیغات کلیکی

امکان هدف‌گذاری مشتریان ایده‌آل

تبلیغات PPC به شما این امکان را می‌دهند که تبلیغات کسب‌وکار خود را تنها به مخاطبان هدف و راغب به خرید محصولات و خدماتتان نمایش بدهید. برای این کار می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس کلمه‌های کلیدی پرکاربرد مخاطبان هدف خود در جستجوهایشان طراحی کنید.

به جز امکان استفاده از کلیدواژه‌های مختلف برای تبلیغ، سایت‌های تبلیغات کلیکی امکان هدف‌گذاری مخاطبان بر اساس فعالیت‌های آن‌ها در گذشته یا ویژگی‌های شخصی خاص مانند سن و جنسیت را نیز برای شما فراهم می‌کنند.

تأثیر نداشتن تغییرات الگوریتم بر تبلیغات کلیکی

با توجه به تعداد بسیار زیاد تغییرات الگوریتم‌های گوگل در سئو و معیارهای مختلف برای رتبه‌دهی به وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک ورودی از طریق موتورهای جستجو در مقایسه با افزایش ترافیک از طریق تبلیغات کلیکی کمی ناپایدارتر به نظر می‌رسد. در تبلیغات کلیکی دیگر نیازی نیست که نگران تغییرات الگوریتم باشید و می‌توانید به جای آن روی بهبود عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خود تمرکز کنید.

 

بهبود رتبه وب‌سایت

رقابت برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی همواره در حال افزایش است. این موضوع می‌تواند کار کسب‌وکارهای کوچک و تازه‌کار با «دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه» (Domain Authority) کم را در بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو دشوارتر کند و در میزان اعتماد مخاطبان هدف به کسب‌وکار نیز تأثیر منفی داشته باشد. اما با استفاده از تبلیغات کلیکی می‌توانید به سادگی رتبه خود را در کلمه‌های کلیدی پرکاربرد مخاطبان هدف بهبود ببخشید.

بهبود استراتژی‌های سئو از طریق داده های سایت تبلیغات کلیکی

استفاده از تبلیغات کلیکی به این معنی نیست که می‌توانید «بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا سئو» (Search Engine Optimization | SEO) را نادیده بگیرید. تبلیغات پولی مکمل استراتژی سئو محسوب می‌شوند و جایگزین آن نیستند.

همچنین، می‌توانید از داده‌های نتایج کمپین‌های PPC در سایت‌های تبلیغات کلیکی برای بهبود استراتژی‌های سئو وب‌سایت خود بهره بگیرید.

معیارهای مهم در انتخاب سایت تبلیغات کلیکی معتبر

پلتفرم‌ها و سایت‌های زیادی خدمات تبلیغات کلیکی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند، اما خدمات تمامی این پلتفرم‌ها یکسان نیست. بعضی از این آژانس‌ها روی انواع خاصی از تبلیغات تمرکز می‌کنند و بعضی دیگر به بهبود تجربه کاربردی در تمامی پلتفرم‌ها توجه بیشتری دارند. بنابراین به طور قطعی نمی‌توان گفت که کدام پلتفرم از دیگری بهتر است، بلکه انتخاب بهترین سایت تبلیغات کلیکی برای کسب‌وکار شما به اهداف کسب‌وکار و خدمات و ویژگی‌های سایت تبلیغ‌کننده بستگی دارد.

پس از این که اهداف کمپین تبلیغاتی خود را به شکل دقیق مشخص کردید و ویژگی‌های مخاطبان هدف خود را یافتید، باید یک سایت یا آژانس مناسب برای اجرای استراتژی تبلیغات کلیکی خود بیابید. ویژگی‌ها و معیارهای فهرست زیر می‌توانند در انتخاب سایت‌های معتبر تبلیغات کلیکی مناسب کسب‌وکار به شما کمک کنند.

معیارهای مهم در انتخاب سایت تبلیغات کلیکی معتبر

ارائه داده، تحلیل و نتایج مناسب توسط سایت تبلیغات کلیکی

داده‌های نتایج کمپین‌های تبلیغات کلیکی و آمار تحلیلی آن‌ها برای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی در آینده بسیار مهم است. سایت‌های تبلیغات کلیکی معتبر با خدمات باکیفیت می‌دانند که این اعداد و ارقام برای طراحی استراتژی‌های آینده بسیار ارزشمند است و می‌تواند نرخ بازگشت سرمایه را به طور کلی بهبود ببخشد. بنابراین باید به دنبال یافتن سایت‌هایی باشید که اهمیت این داده‌ها و جمع‌آوری اطلاعات را درک می‌کنند و تا حد امکان، این داده‌های مفید را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای ارزیابی این معیار می‌توانید پرسش‌های زیر را از سایت‌های تبلیغات کلیکی مدنظر خود بپرسید یا در وب‌سایت آن‌ها به دنبال پاسخ آن‌ها بگردید:

  • از چه شاخص‌هایی برای سنجش نتیجه تبلیغات PPC استفاده می‌شود؟
  • آیا داده‌ها و نتایج به شکل فعال و مستمر برای شما ارسال می‌شود؟
  • امکان دسترسی مستقل به داده‌ها و گزارش کمپین‌ها وجود دارد؟
  • آیا امکان دریافت گزارش‌های تحلیلی به شکل کامل در بسته خریداری‌شده وجود دارد؟ این گزارش‌ها شامل چه اطلاعاتی هستند؟

کیفیت منابع اطلاعات و همکاری استراتژیک با پلتفرم‌های دیگر

هرچه بیشتر در یک کسب‌وکار فعالیت داشته باشید و کمپین‌های بیشتری برگزار کرده باشید، داده‌های بیشتری درباره مخاطبان هدف و رفتار آن‌ها به دست می‌آورید. اما سایت‌های تبلیغاتی معتبر نیز پایگاه‌داده‌های مخصوص خودشان را دارند.

می‌توانید از تبلیغ‌کنندگان مدنظر خود بپرسید که از طریق چه روش‌هایی رفتار مخاطبان شما در زمینه خرید محصولات و خدمات را بر اساس کسب‌وکارهای با زمینه تخصصی مشابه و مشتریان قبلی پیش‌بینی می‌کنند.

علاوه بر این، سایت‌های تبلیغات کلیکی معتبر با پلتفرم‌های مختلف همکاری می‌کنند و از اطلاعات آن‌ها بهره می‌گیرند. بنابراین بهتر است اطلاعات لازم در این زمینه را نیز درباره سایت‌های مدنظر خود کسب کنید.

دانش درباره جستجوهای محلی

پژوهشی نشان می‌دهد که ۸۲ درصد از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند برای یافتن کسب‌وکارهای اطراف خود از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. برای مثال از عبارت‌هایی مانند «اطراف من یا near me» برای یافتن مکانی برای غذا خوردن، خرید، سرگرمی و مکان‌های دیگر استفاده می‌شود و ۷۲ درصد از این جستجوها به بازدید از مکان‌های معرفی‌شده در جستجو ختم می‌شوند.

بنابراین جستجوهای محلی اهمیت بسیار زیادی دارند و اگر می‌خواهید رفت‌وآمد به یک مکان فیزیکی را بیشتر کنید، نباید این موضوع را نادیده بگیرید. چه هدف کسب‌وکار شما فروش محصولات باشد و چه دیدار با مشتریان، باید در زمان مناسب در نتایج جستجوهای مشتریان احتمالی ظاهر شوید.

به همین دلیل بهتر است با سایتی برای تبلیغات کلیکی همکاری کنید که دانش زیادی درباره جستجوهای محلی کاربران داشته باشد.

بهینه‌سازی تبلیغات برای موبایل

گفته می‌شود که حدود ۵۳ درصد از کلیک‌های تبلیغات، از طریق موبایل انجام می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که دسترسی افراد به وب‌سایت خود را حتی پیش از شروع تبلیغات کلیکی در دستگاه‌هایی با سایزهای مختلف، ساده کنید. بهینه‌سازی برای موبایل با تغییرات الگوریتم‌های جستجو و شبکه‌های اجتماعی نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بنابراین بسیار مهم است که سایتی را برای تبلیغات کلیکی انتخاب کنید که اهمیت بهینه‌سازی تبلیغات برای موبایل را به خوبی درک کند.

 

تمرکز روی کانال‌های تبلیغات کلیکی مناسب

یافتن سایت‌های تبلیغات کلیکی متمرکز بر تبلیغ در پلتفرم‌های مناسب برای زمینه تخصصی کسب‌وکار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. انتخاب کانال‌های بازاریابی مناسب به اهداف شما و تبلیغاتتان بستگی دارد.

بعضی از سایت‌ها و آژانس‌های تبلیغات کلیکی تنها مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی شما را بر عهده می‌گیرند، اما بعضی دیگر خدمات مختلفی در زمینه‌های مشاوره، طراحی تبلیغات و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی را نیز به کاربران خود ارائه می‌کنند.

برای یافتن سایت تبلیغات کلیکی مناسب باید ابتدا بدانید که می‌خواهید از چه کانال‌هایی استفاده کنید و به کمک در طراحی یا نوشتن تبلیغات خود نیاز دارید یا خیر. سپس درباره نیازها و انتظارات خود از سایت‌های تبلیغات کلیکی تصمیم‌گیری کنید و بهترین گزینه را با توجه به نیازها و اهداف خود انتخاب کنید.

تحقیق کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی

سریع‌ترین راه برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه در کسب‌وکار، هدف‌گذاری کلمه‌های کلیدی پرکاربرد زمینه تخصصی و استفاده از آن‌ها در تبلیغات است. ممکن است هدف شما از تبلیغات کلیکی افزایش فروش، گسترش فهرست ایمیل‌ها برای ایمیل مارکتینگ و افزایش تعداد مخاطبان راغب در قیف فروش، افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) یا افزایش ترافیک وب‌سایت به منظور افزایش درآمد تبلیغاتی باشد.

سایت‌های تبلیغات کلیکی باید هدف کمپین شما را درک کنند و در صورت امکان به شما در یافتن کلمه‌های کلیدی مناسب برای هدف‌گذاری کمک کنند.

فعالیت در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال

تبلیغات کلیکی تنها بخش کوچکی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. ارائه‌دهندگان خدمات تبلیغات PPC نیز این موضوع را می‌دانند و با راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مؤثر و طراحی استراتژی تبلیغات کلیکی تلاش می‌کنند تا کسب‌وکار شما را به اهداف بزرگش برسانند. تحقیق برای انتخاب کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی مهم است، اما استراتژی تبلیغات کلیکی جزئیات مهم دیگری نیز دارد. بهتر است از سایت‌ها و آژانس‌هایی برای تبلیغات کلیکی کمک بگیرید که دیجیتال مارکتر هستند و به شما در بهبود تمام سیستم دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارتان کمک می‌کنند.

 

بودجه و هزینه خدمات سایت تبلیغات کلیکی

می‌توان گفت که بودجه از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی است و می‌تواند در تمامی مراحل کار شما عاملی تأثیرگذار و تعیین‌کننده باشد. با توجه به تفاوت انواع خدمات ارائه شده در سایت‌های تبلیغات کلیکی، خدمات بعضی از سایت‌های تبلیغات کلیکی از بعضی دیگر گران‌تر است. همچنین ممکن است که هزینه تبلیغات کلیکی در کلیدواژه‌های پرکاربرد و رقابتی از کلیدواژه‌های دیگر بیشتر باشد. علاوه بر این، تعداد زیادی از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات تبلیغات PPC، در داخل کشور خدمات ارائه نمی‌دهند و هزینه‌های ارزی دارند که ممکن است پرداخت آن‌ها برای کسب‌وکارها دشوار باشد.

بنابراین هنگام انتخاب سایت مناسب برای تبلیغات کلیکی، ابتدا باید بودجه‌ای را برای این کار در نظر بگیرید و سپس با توجه به هزینه خدمات هر پلتفرم، سایت مناسب برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات PPC را در کسب‌وکار خود را بیابید.

 

بهترین سایت معتبر برای تبلیغات کلیکی چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، پلتفرم‌های بسیار زیادی خدمات تبلیغات کلیکی را به کاربران خود ارائه می‌کنند. اما بهترین سایت برای تبلیغات کلیکی کدام است؟ ده‌ها سایت برای راه‌اندازی تبلیغات کلیکی وجود دارد و بهترین راه برای انتخاب پلتفرم تبلیغات کلیکی مناسب کسب‌وکار این است که نرخ بازگشت سرمایه احتمالی با هر کدام از گزینه‌ها را پیش‌بینی کنید.

از مشهورترین و بهترین سایت‌های معتبر خارجی برای تبلیغات کلیکی می‌توان گوگل، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب را نام برد. گاهی انتخاب مشهورترین پلتفرم‌های تبلیغاتی برای شما بهترین گزینه است، چراکه این وب‌سایت‌ها ترافیک بسیار زیادی دارند و به طور معمول استفاده از آن‌ها ساده است. اما این سایت‌های مشهور معمولاً هزینه‌های بیشتری بابت خدمات خود دریافت می‌کنند و به دلیل وجود محدودیت‌های مختلف و هزینه‌های ارزی ممکن است استفاده از آن‌ها چندان میسر نباشد. به همین دلیل اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است گزینه‌های جایگزین این وب‌سایت‌های مشهور را انتخاب کنید.

در ادامه، تعدادی از بهترین و مشهورترین سایت‌های تبلیغات کلیکی را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین سایت برای تبلیغات کلیکی چیست

گوگل ادز

«گوگل ادز» (Google Ads) که پیش‌تر با نام «گوگل ادوردز» (Google AdWords) شناخته می‌شد، مشهورترین شبکه تبلیغاتی در دسترس کاربران است. روزانه میلیاردها جستجو از طریق موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود و به گفته گوگل، تبلیغات گوگل ادز در بیش از دو میلیون وب‌سایت و بیش از ۶۵۰ هزار اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

در تبلیغات گوگل از روش‌های مختلف هدف‌گذاری کاربران مانند بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ، هدف‌گذاری مخاطبان در زمینه‌های کاری مشخص، هدف‌گذاری مخاطبان با ویژگی‌های مشابه و...استفاده می‌شود. این تبلیغات به شکل متن، تصویر، ویدیو و تبلیغات واکنش‌گرا یا ریسپانسیو (Reponsive) در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل، Google Display Network (GDN)، فروشگاه‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و یوتیوب نمایش داده می‌شود. قیمت‌گذاری تبلیغات گوگل بر اساس مدل CPC و رقابت و کیفیت تبلیغات انجام می‌شود. تبلیغات در GDN از مدل قیمت‌گذاری هزینه به‌ازای نمایش یا CPM نیز پشتیبانی می‌کند.

 

یوتیوب

هر ماه بیش از دو میلیارد کاربر در تمام دنیا به حساب کاربری خود در وب‌سایت یوتیوب وارد می‌شوند. این موضوع می‌تواند فرصتی عالی را برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد کنند که از طریق این پلتفرم به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. ایجاد کمپین‌ها و مدیریت آن‌ها در یوتیوب از طریق پلتفرم گوگل ادز انجام می‌شود و ابزار «یوتیوب آنالیتیکس» (YouTube Analytics) آمارها و گزارش‌های تعامل مخاطبان را نشان می‌دهد.

تبلیغات کلیکی یوتیوب به شکل «تبلیغات با قابلیت رد کردن» (Skippable In-Stream Ads) یا بدون این قابلیت، تبلیغات «بامپر» (Bumper) شش‌ثانیه‌ای و... منتشر می‌شود و قیمت‌گذاری آن‌ها بر اساس «هزینه به‌ازای نمایش» (CPM) یا «هزینه به‌ازای بازدید» (CPV) انجام می‌شود. تبلیغ‌کنندگان در یوتیوب می‌توانند از طریق روش‌های هدف‌گذاری در GDP به مخاطبان مدنظر خود دسترسی پیدا کنند.

فیسبوک

می‌توان گفت که فیسبوک مشهورترین شبکه اجتماعی دنیاست. هر ماه بیش از ۲/۶ میلیون کاربر در دنیا از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. هدف‌گذاری کاربران در فیسبوک بسیار جزئی است و می‌توان تبلیغات را برای کاربران با ویژگی‌های شخصی مختلف، علاقه‌مندی‌ها و رفتارهای خاص و... نمایش داد. فیسبوک همچنین خدمات بازاریابی مجدد با استفاده از داده‌های فعالیت کاربران در وب‌سایت فیسبوک و وب‌سایت‌های دیگر را ارائه می‌کند.

تبلیغات فیسبوک از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک، پیام‌رسان فیسبوک (Messenger)، اینستاگرام و Audience Network در شکل‌های مختلف از جمله ویدیوهای همسان یا جایزه‌ای یا ‌In-Stream، تصویر، Carousel، اسلایدشو (Slideshow) و... منتشر می‌شود. قیمت‌گذاری این تبلیغات نیز بر اساس «هزینه به‌ازای اقدام» (CPA)، بالاترین قیمت پیشنهادی، نرخ‌های تنظیم شده بر اساس اقدامات و رفتار احتمالی کاربران و کیفیت تبلیغات انجام می‌شود.

اینستاگرام

اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که از کاربران فیسبوک جوان‌ترند، بنابراین می‌توان از آن برای هدف‌گذاری مخاطبان جوان‌تر بهره برد. از آنجایی که اینستاگرام زیرمجموعه کمپانی فیسبوک است، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در آن از طریق پلتفرم Facebook Ads انجام می‌شود. تفاوت دیگر تبلیغات فیسبوک با اینستاگرام این است که تبلیغات یک کمپین در فیسبوک به صورت خودکار در تمامی مکان‌های مخصوص تبلیغات نمایش داده می‌شود و امکان تعیین مکان تبلیغات در آن وجود ندارد، اما در اینستاگرام می‌توان محل نمایش تبلیغ را به دلخواه تبلیغ‌کننده تعیین کرد.

تبلیغات کلیکی اینستاگرام به شکل تصویر، ویدیو، «کالکشن» (Collection) یا Carousel در «صفحه اصلی یا فید» (Feed) و استوری‌های اینستاگرام نمایش داده می‌شود و می‌تواند با هر مکان نمایش تبلیغاتی در فیسبوک ترکیب شود. هزینه تبلیغات کلیکی در اینستاگرام نیز درست مانند فیسبوک بر اساس CPA، قیمت‌های پیشنهادی، قیمت‌های تنظیم‌شده بر اساس رفتار پیش‌بینی شده کاربران و کیفیت تبلیغات تعیین می‌شود.

توییتر

توییتر چند گزینه تبلیغاتی را برای رسیدن به مخاطبان هدف از طریق ۳۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در این شبکه اجتماعی در نظر گرفته است. بر خلاف پلتفرم‌های دیگر، تمام تبلیغات این شبکه اجتماعی درون سایت توییتر و اپلیکیشن آن انجام می‌شود و توییتر هیچ شبکه همکاری ندارد. می‌توان گفت که توییت‌های تبلیغاتی یکی از انعطاف‌پذیرترین شکل‌های تبلیغات هستند، چراکه می‌توان در آن‌ها از ترکیبی از متن و شکل‌های دیگر محتوا استفاده کرد.

تبلیغات کلیکی در توییتر به شکل توییت، حساب کاربری و «ترند» (Trend) نمایش داده می‌شوند. هزینه تبلیغات توییت‌ها و حساب‌های کاربری معرفی‌شده بر اساس مدل CPC و هزینه ترندهای تبلیغاتی از طریق مذاکره با نمایندگان فروش توییتر تعیین می‌شود.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که می‌دانید، تبلیغات هدفمند از معیارهای مؤثر در افزایش نرخ CPC و کسب درآمد از تبلیغات است. علاوه بر این، استفاده از تبلیغات هدفمند راهی مناسب برای معرفی محصولات به مخاطبان علاقه‌مند و گرفتن بک‌لینک باکیفیت است و می‌تواند رتبه سایت یا وبلاگ شما را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بهبود ببخشد.

بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود مطلبی را در وب‌سایتتان منتشر کرده‌اید. کاپریلا با تبلیغات هدفمند بر اساس کلیدواژه، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با این مطلب را به کاربران نمایش می‌دهد. برای مثال می‌توان به «مجله فرادرس» اشاره کرد. در اینجا مطلبی با عنوان «الگوریتم‌های گوگل در سئو» تدوین شده است. در صورت استفاده از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا در مجله، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع مطلب و با حجم کم و اندازه کوچک را مانند تصویر زیر درون متن خواهیم دید.

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. مزیت دیگر این روش تبلیغات، نرخ تبدیل بالای آ‌ن‌هاست، چراکه این تبلیغات فقط برای مخاطبان هدف شما نمایش داده می‌شوند و به این ترتیب، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات شما تشویق می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی نیز یکی از روش‌های گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. با بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، مخاطبان بیشتری مطالب شما را از طریق جستجو در گوگل پیدا می‌کنند. اگر رپورتاژ آگهی به شکل صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مطلوبی خواهد داشت و در غیر این صورت، با بازدهی کم رپورتاژ آگهی مواجه خواهیم شد.

رعایت تمام معیارهای لازم برای طراحی رپورتاژ آگهی به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است از پلتفرمی برای رپورتاژ آگهی استفاده کنید که محتوای مناسب را با رعایت تمام نکات لازم، با هزینه‌ای مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و منتشر می‌کند. «نشریلا» را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در زمینه رپورتاژ آگهی معرفی کرد. علاوه بر این، نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، در انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک خواهد کرد.

اصطلاحات متداول در سایت های تبلیغات کلیکی

آشنایی با اصطلاحات رایج درباره تبلیغات PPC نیز می‌تواند به شما در انتخاب پلتفرم و سایت مدنظر برای تبلیغات کمک کند. بنابراین بهتر است پیش از معرفی بهترین سایت های تبلیغات کلیکی، با بعضی از اصطلاحات متداول در این زمینه آشنا شوید. در ادامه تعدادی از این اصطلاحات را معرفی می‌کنیم.

CPC

«هزینه به‌ازای کلیک» (Cost per Click | CPC) معیاری برای قیمت‌گذاری تبلیغات کلیکی است. در واقع نرخ CPC مبلغی است که باید به‌ازای هر کلیک روی تبلیغ به پلتفرم تبلیغ‌کننده پرداخت شود.

بالا یا پایین بودن نرخ CPC، مکان نمایش تبلیغ شما در صفحات وب یا موتورهای جستجو را مشخص می‌کند. هرچه این نرخ بالاتر باشد، مکان نمایش تبلیغ نیز بهتر و بالاتر از تبلیغات دیگر خواهد بود. تعیین نرخ CPC در سایت‌های تبلیغات کلیکی به معیارهای دیگری مانند رتبه تبلیغ و امتیاز کیفی تبلیغ نیز بستگی دارد.

Quality Score

«امتیاز کیفی یا رتبه کیفیت تبلیغ» (Quality Score) معیاری است که موتورهای جستجو بر اساس «نرخ کلیک» (CTR) شما در مقایسه با نرخ کلیک تبلیغ‌های دیگر در جایگاه مدنظرتان به دست می‌آورند. معیارهایی مانند مرتبط بودن کلمات کلیدی، کیفیت صفحات فرود و عملکرد شما در صفحه نتایج موتور جستجو در گذشته در این معیار تأثیرگذار است.

 

Maximum Bid

«بالاترین قیمت پیشنهادی» (Maximum Bid) بیشترین نرخ CPC است که تبلیغ‌کننده‌ها حاضرند برای به دست آوردن یک جایگاه تبلیغ بپردازند. سایت‌های تبلیغات کلیکی این قابلیت را برای شما فراهم می‌کنند که با تغییر دادن قیمت پیشنهادی بر اساس بودجه و اهداف مدنظر خود، جایگاه‌های متفاوتی را در صفحه به دست بیاورید.

Ad Rank

معیار «رتبه تبلیغ» (Ad Rank) جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) را مشخص می‌کند. این رتبه حاصل ضرب «امتیاز کیفی» در «بالاترین قیمت پیشنهادی» است. بنابراین حتی اگر رقیبان شما قیمت‌های بیشتری را برای گرفتن یک جایگاه تبلیغی در موتورهای جستجو پیشنهاد بدهند، می‌توانید با داشتن امتیاز کیفی بیشتر، آن جایگاه را با قیمت کمتری به دست بیاورید.

CPM

«هزینه به‌ازای نمایش» (Cost per Mille | CPM) معیاری دیگر برای قیمت‌گذاری تبلیغات آنلاین است که هزینه هر تبلیغ را بر اساس هر هزار نمایش یا Impression مشخص می‌کند. این معیار به طور معمول برای تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایشی یا بنرهای تبلیغاتی (Display Ads) استفاده می‌شود.

Keyword

هر تبلیغ در گروه تبلیغات شما یک یا چند کلمه کلیدی را هدف قرار می‌دهد. این «کلمه‌ها یا عبارت‌های کلیدی» (Keywords) به سایت‌ها و پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی می‌گویند که می‌خواهید تبلیغ شما در کنار چه نوع محتوایی نمایش داده شود. زمانی که تحقیق کلمات کلیدی برای تبلیغات را به پایان رساندید و کلمه کلیدی مدنظر خود را یافتید، می‌توانید از آن در «متن تبلیغ» (Ad Text) استفاده کنید. توجه داشته باشید که امتیاز کیفی تبلیغ شما بر اساس مرتبط بودن با کلمه کلیدی تعیین می‌شود، بنابراین تلاش کنید که حتماً از کلمه کلیدی در متن تبلیغ و صفحه فرود مدنظر استفاده کنید.

جمع‌بندی

چه کسب‌وکار خود را به‌تازگی شروع کرده باشید و چه سال‌ها از شروع فعالیت کسب‌وکار شما گذشته باشد، تبلیغات کلیکی می‌تواند به بهبود نرخ بازگشت سرمایه و افزایش ترافیک وب‌سایت و فروش شما کمک کند. موفقیت در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی به معیارهای مختلفی بستگی دارد، بنابراین باید استراتژی کارآمدی را برای تبلیغات PPC طراحی کنید.

برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی می‌توانید از سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی کمک بگیرید. اما انتخاب سایت معتبری برای تبلیغات کلیکی با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و شرایط مناسب نیز به معیارهای مختلفی بستگی دارد و شما باید با توجه به اهداف کمپین‌های تبلیغاتی و مخاطبان هدف خود، بهترین گزینه مناسب کسب‌وکارتان را از میان تمام گزینه‌های موجود بیابید.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpotNeil PatelSEJPepper
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *