CPM چیست و چه کاربردی در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ دارد؟

۲۲۷۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
CPM چیست و چه کاربردی در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ دارد؟

«اندازه‌گیری» و معیارهای آن در تبلیغات امروزی بخشی بسیار مهم تلقی می‌شود. «هزینه به‌ازای نمایش» یا «CPM» از معیارهای پرکاربرد در تبلیغات آنلاین است و به استاندارد ماندن هزینه تبلیغات در دنیا کمک می‌کند. در این مطلب بررسی می‌کنیم که CPM چیست و چه کاربردی در دیجیتال مارکتینگ دارد. همچنین مزایا و دلایل اهمیت این معیار را شرح می‌دهیم.

CPM چیست ؟

«CPM» مخفف «Cost per Mille» به معنی «هزینه به‌ازای هزار نمایش» است که گاهی به آن «Cost per Thousand» یا «Cost per Impression | CPI» نیز گفته می‌شود (کلمه mille معادل لاتین هزار است). CPM یکی از معیارهای پرکاربرد در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. این اصطلاح در بازاریابی نشان‌دهنده هزینه‌ای است که به ازای هر هزار نمایش یک صفحه وب باید به پلتفرم تبلیغ‌کننده پرداخت شود. برای مثال اگر قرار باشد وب‌سایت تبلیغ‌کننده بابت یک تبلیغ، دو هزار تومان با معیار CPM بپردازد، در واقع باید به ازای هر هزار «نمایش یا ایمپرشن» (Impression) تبلیغ، دو هزار تومان به پلتفرمی که آن را منتشر می‌کند بپردازد.

در دنیای بازاریابی، دانستن تأثیر کمپین‌ها و محتوا بر مخاطب هدف برای مارکترها اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مختلفی برای سنجش عملکرد در کمپین‌ها و تبلیغات استفاده می‌شود. همچنین مهم است که بدانید باید چقدر برای موفقیت کمپین‌ها و دیده شدن آن‌ها توسط مخاطبان سرمایه‌گذاری کنید. تبلیغات CPM می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

از CPM به طور معمول در تبلیغات، کمپین‌های بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی استفاده می‌شود. «Impression یا نمایش» واحدی بسیار کوچک برای اندازه‌گیری در بازاریابی است، بنابراین به طور معمول از «هزار نمایش» برای سنجش میزان تأثیر تبلیغات بهره گرفته می‌شود.

 

کاربرد CPM در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

بازاریابی دیجیتال بخش‌های بسیار زیادی را در برمی‌گیرد. یکی از این بخش‌ها، بهبود میزان آگاهی از یک برند، شرکت یا محصول است. اگر هیچ‌کس چیزی درباره شرکت یا حوزه تخصصی و محصولات شما نداند، مشتری یا مخاطبی نخواهید داشت. در اینجا استراتژی‌های CPM می‌توانند به تلاش‌های شرکت برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کمک کنند و میزان آگاهی را افزایش دهند.

استراتژی‌های CPM راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند محسوب می‌شوند. این آگاهی، افرادی که به دنبال حل مشکلات به واسطه محصولات یا خدمات شما هستند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای مثال، شرکتی یک نوع جدید خودکار را تولید کرده است و می‌خواهد در چند پلتفرم مختلف، کمپین‌های CPM را به منظور افزایش آگاهی از برند و محصول راه‌اندازی کند. از آنجایی که بسیاری از افراد از خودکار استفاده می‌کنند، هدف این کمپین تنها افزایش آگاهی درباره توزیع یک نوع جدید خودکار در بازار است. پس از این‌که تعداد کافی از افراد از تولید این خودکار مطلع شدند، می‌توان از روش‌های دیگر برای هدف‌گذاری مشتریان احتمالی نیز استفاده کرد.

CPM در بالای استراتژی قیف بازاریابی قرار می‌گیرد، زیرا به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند که با بودجه‌ای مشخص و از پیش تعیین‌شده، توجه تعداد زیادی مخاطب را به یک محتوا جلب کنند. در نتیجه، میزان آگاهی از برند افزایش می‌یابد و به شما در درک محتوا و تبلیغات مورد علاقه مخاطبان هدف کمک می‌کند.

جایگاه CPM در قیف بازاریابی چیست

تفاوت CPM با CPA و CPC چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، از شاخص‌های مختلفی قیمت‌گذاری تبلیغات در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. «CPM یا هزینه به‌ازای نمایش»، «CPC / PPC یا هزینه به‌ازای کلیک» و «CPA یا هزینه به‌ازای اقدام» از معیارهای تعیین هزینه تبلیغات محسوب می‌شوند. در قیمت‌گذاری بر اساس CPC یا هزینه به ازای کلیک (Cost per Click)، شرکت تبلیغ‌کننده بابت هر کلیک روی تبلیغ، مبلغی را به پلتفرم تبلیغ‌کننده می‌پردازد. در قیمت‌گذاری بر اساس CPA یا هزینه به ازای اقدام (Cost per Action / Acquisition)، تبلیغ‌کننده بابت هر اقدام مشخص مخاطب در راستای تبدیل شدن به مشتری (Conversion)، مانند خرید یا ثبت نام، مبلغی را به پلتفرم پرداخت می‌کند.

روش‌های مختلف قیمت‌گذاری برای انواع مختلفی از کمپین‌ها مناسب‌اند. برای مثال، CPM یا هزینه به ازای نمایش برای کمپین‌هایی متمرکز بر افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness) یا انتقال پیامی خاص به مخاطبان، مناسب است. در این نوع کمپین‌ها، نرخ کلیک اهمیت زیادی ندارد، چراکه هدف تنها نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌های پربازدید به منظور شناخته‌تر شدن نام برند یا انتقال پیام است.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های مختلف کسب درآمد از تبلیغات، مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

تفاوت Impression و View چیست ؟

اگر به آمارهای بازدید تبلیغات خود توجه کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که تعداد ایمپرشن یا «Impression» با تعداد بازدید یا «View» متفاوت است. به طور کلی Impression به تعداد دفعات «نمایش تبلیغ» و View به تعداد دفعات «بازدید از یک صفحه وب» گفته می‌شود. برای مثال ممکن است یک تبلیغ در دو قسمت بالا و کنار یک صفحه وب منتشر شود. در اینجا، تبلیغ‌کننده باید به ازای هر بازدید از صفحه، برای دو Impression پول بپردازد.

مزایای تبلیغات بر اساس CPM چیست ؟

تبلیغات بر اساس CPM مزایای زیادی دارد و از جنبه‌های زیادی می‌تواند به برندها کمک کند. از این مزایا می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • بهتر دیده شدن و بهبود اعتبار: کسب‌وکارهای آنلاینی که می‌خواهند ارزش برند خود را افزایش دهند می‌توانند از تبلیغات بر اساس CPM بهره بگیرند. تبلیغات CPM، فرصتی عالی برای کسب‌وکارهای تازه‌کاری است که می‌خواهند میان مشتریان و کسب‌وکارهای همکار بیشتر شناخته شوند.
  • امکان نمایش تبلیغات برای مخاطبان هدف: نمایش تبلیغات CPM شرکت‌ها در وب‌سایت‌های مرتبط می‌تواند در افزایش فروش و بهبود برندینگ و شناخت برند تأثیر زیادی داشته باشد.
  • بهبود نرخ تبدیل: تبلیغات بنری بر اساس CPM در وب‌سایت‌های مناسب می‌تواند در بهبود نرخ تبدیل مؤثر باشد. برای مثال، نمایش تبلیغات CPM یک فروشگاه لباس در یک وب‌سایت مشهور مرتبط با مد و پوشاک می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود نرخ تبدیل داشته باشد.
  • صحبت شدن درباره برند: اگر محتوای تبلیغات شما در کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس CPM کیفیت مناسبی داشته باشد، افراد درباره برند شما با یکدیگر صحبت می‌کنند. داشتن استراتژی‌های CPM مناسب می‌تواند باعث صحبت بیشتر درباره برند شود و در افزایش ترافیک و تبدیل مخاطب به مشتری تأثیر زیادی داشته باشد.
مزایای تبلیغات CPM چیست

معایب تبلیغات بر اساس CPM چیست ؟

مشکلات مطرح شده درباره تبلیغات بر اساس CPM اغلب در چالش‌های شمارش دقیق تعداد Impression ریشه دارد. بعضی از تبلیغ‌کنندگان معتقدند که در این روش پرداخت، هزینه‌ها به شکل دقیق و منصفانه محاسبه نمی‌شود.

برای مثال، بازدید مجدد تبلیغ توسط یک بازدیدکننده یا ربات‌های اینترنتی که برای افزایش بازدید وب‌سایت‌ها طراحی شده‌اند ممکن است تعداد دفعات نمایش تبلیغ را بیشتر از واقعیت نشان بدهد. همچنین، اگر تبلیغ به کلی بارگذاری نشود یا بارگذاری آن نیمه‌کاره بماند، این نمایش به تعداد Impressionهای تبلیغ اضافه می‌شود. علاوه بر این، بعضی از پلتفرم‌های تبلیغ‌کننده با ایجاد ترافیک غیرواقعی و فیک از طریق اسکریپت‌های خودکار، تعداد بازدیدها و نمایش تبلیغ را افزایش می‌دهند.

از مشکلات دیگر تبلیغات بر اساس CPM می‌توان نامشخص بودن تعداد مشتریان را نام برد. در این مدل محاسبه شما نمی‌دانید که چند نفر از افرادی که تبلیغ را دیده‌اند به مشتری شما تبدیل خواهند شد. در صورتی که در مدل‌های دیگر محاسبه هزینه مانند CPC و CPA، مشخص کردن این تعداد کمی ساده‌تر است و پرداخت‌ها بر اساس ترافیک ورودی یا میزان ثبت نام و خرید مخاطبان انجام می‌شود.

 

محاسبه CPM

فرمول محاسبه CPM بسیار ساده است. برای محاسبه CPM از فرمول زیر استفاده می‌شود:

$$CPM = \frac{Cost}{Impressions}times1000$$

برای محاسبه هزینه بر اساس CPM از فرمول زیر استفاده می‌شود:

$$Cost = \frac{CPM}{Impressions}times1000$$

اگر می‌خواهید بدانید که با توجه به یک بودجه و هزینه مشخص برای تبلیغات، چقدر Impression خواهید داشت، می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

$$Impressions = \frac{Cost}{CPM}times1000$$

همچنین می‌توانید با استفاده از ماشین حساب‌های آنلاین مانند «Omni Calculator»، به راحتی CPM را محاسبه کنید.

  • لینک ماشین حساب CPM: «+»

معیارهای مؤثر در CPM چیست ؟

معیارهای زیادی در تعیین هزینه‌ها و ارزش تبلیغات CPM مؤثر است. در فهرست زیر بررسی می‌کنیم که معیارهای اصلی مؤثر در تعیین CPM چیست.

معیارهای موثر در CPM چیست

اندازه تبلیغ

به طور معمول، تبلیغ‌هایی با اندازه بزرگ‌تر CPMهای بالاتری دارند، چراکه انتظار می‌رود تأثیر بیشتری در ترغیب مخاطبان داشته باشند.

محل جغرافیایی تبلیغ‌کننده

قدرتمند بودن یک حوزه تخصصی و قدرت خرید مردم در یک کشور یا مکان جغرافیایی خاص در میانگین CPM در آن کشور یا مکان تأثیرگذار خواهد بود. برای مثال، میانگین CPM در کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، ژاپن و کشورهای اروپایی از کشورهای خاورمیانه یا برزیل بیشتر است.

تبلیغات هدفمند

به طور معمول، CPM در تبلیغات هدفمند با استفاده از داده‌های قابل دسترس مشتریان از CPM در تبلیغات بدون توجه به مخاطبان هدف بیشتر است.

دستگاه کاربر

CPM برای تبلیغاتی که در موبایل نمایش داده می‌شوند از CPM برای تبلیغات دسکتاپ یا کامپیوترهای شخصی کمتر است، چراکه صفحه نمایش کوچک موبایل‌ها محدودیت اندازه بیشتری دارند و نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل در آن‌ها کمتر ارزیابی می‌شود.

موضوع و اعتبار وب‌سایت

پلتفرم‌های انتشار تبلیغات معتبر و تخصصی CPM بیشتری دارند، چراکه مخاطبان آن‌ها خاص‌تر و دسته‌بندی شده‌اند. همچنین از آنجایی که شرکت‌ها بیشتر از گذشته به برندسازی و اهمیت برند خود توجه می‌کنند و تبلیغات را هوشمندانه‌تر انتخاب می‌کنند، CPM در وب‌سایت‌های معتبر و باکیفیت از وب‌سایت‌های دیگر بیشتر است.

عملکرد در گذشته

تبلیغ‌کنندگان به کیفیت ترافیک ورودی پلتفرم‌ها توجه زیادی می‌کنند و اغلب حاضرند برای نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌هایی با ترافیک بیشتر و عملکرد بهتر در گذشته از نظر جذب مشتری و افزایش نرخ بازگشت سرمایه (Return on Investment | ROI)، مبلغ بیشتری به عنوان CPM بپردازند.

 

قابل مشاهده بودن تبلیغ

«قابل مشاهده بودن» (Viewability) در تبلیغات نمایشی به این معنی است که حداقل ۵۰ درصد از تبلیغ برای یک ثانیه روی صفحه نمایش ظاهر شود. پلتفرم‌های تبلیغ‌کننده با نرخ Viewability پایین ممکن است با کاهش نرخ CPM مواجه شوند.

تعداد تبلیغ در صفحه

هرچه تعداد تبلیغ‌ها در یک صفحه بیشتر باشد، نرخ CPM آن صفحه کمتر خواهد بود.

فصل و زمان تبلیغ

ممکن است ترافیک ورودی در حوزه‌های مختلف به زمان و فصل مرتبط باشد و این موضوع در تعیین نرخ CPM نیز تأثیرگذار خواهد بود. برای مثال، نرخ CPM در فصل تابستان در کشورهای مختلف مانند کشورهای اروپایی کاهش پیدا می‌کند، چراکه بسیاری از کاربران در این فصل به تعطیلات تابستانی می‌روند و ترافیک ورودی وب‌سایت‌ها به طور کلی کاهش می‌یابد.

چطور نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات CPM را بهبود ببخشیم؟

در حال حاضر، موتورهای جستجو و پلتفرم‌های زیادی از جمله گوگل و فیسبوک، خدمات تبلیغ بر اساس CPM را به کاربران ارائه می‌کنند. برای داشتن حداکثر تأثیر و نرخ بازگشت سرمایه از طریق تبلیغات بر اساس CPM، به نکات زیر باید توجه کنید:

  • هدف‌گذاری صحیح مخاطبان: هدف‌گذاری مخاطبان با برنامه‌ریزی قبلی و تقسیم‌بندی مخاطبان به گروه‌های مختلف می‌تواند به شما در جذب مخاطبان راغب کمک کند.
  • توجه به فاصله بین کمپین‌ها: با فاصله‌گذاری صحیح بین کمپین‌ها می‌توانید مطمئن شوید که افراد تبلیغ شما را بیش از اندازه مشاهده نمی‌کنند.
  • استفاده از تبلیغات جذاب: اگر از تبلیغ‌های جالب با ویژگی‌های تصویری جذاب استفاده کنید، تصویر و نام برند شما در ذهن بینندگان می‌ماند.
  • اضافه کردن بخش «اثبات اجتماعی» (Social Proof) به وب‌سایت: در این بخش از وب‌سایت، با نمایش نقل‌قول‌هایی از مشتریان راضی یا اینفلوئنسرها می‌توانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که محصولات یا خدمات شما برای آن‌ها مفید و ارزشمند خواهد بود.
بهینه سازی نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات CPM

eCPM چیست و با CPM چه تفاوتی دارد؟

همان‌طور که گفتیم، CPM معیاری برای قیمت‌گذاری است که توسط تبلیغ‌کنندگان به منظور ارزیابی هزینه کمپین‌ها و میزان نمایش تبلیغات بر اساس بودجه‌ای از پیش تعیین شده به کار گرفته می‌شود. «eCPM» مخفف «Effective Cost per Mille» و معیاری برای ارزیابی میزان درآمد پلتفرم‌های منتشرکننده تبلیغات است.

اما ممکن است این پرسش برای شما مطرح شود که تفاوت CPM و eCPM چیست. مهم‌ترین تفاوت CPM و eCPM در نحوه استفاده از آن‌هاست. از CPM تنها برای اندازه‌گیری هزینه تبلیغات بر اساس هزار نمایش استفاده می‌شود، اما از eCPM می‌توان برای ارزیابی میزان درآمد از تبلیغات بر اساس هر مدل قیمت‌گذاری استفاده کرد.

eCPM با فرمول زیر محاسبه می‌شود. در اینجا «Revenue» به معنی درآمد است.

$$eCPM = \frac {Revenue}{Impressions} \times 1000$$

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که گفتیم، تبلیغات هدفمند از معیارهای مؤثر در افزایش نرخ CPM است. علاوه بر این، استفاده از تبلیغات هدفمند راهی مناسب برای بک‌لینک گرفتن و معرفی محصولات به مخاطبان علاقه‌مند است و می‌تواند رتبه سایت یا وبلاگ شما را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بهبود ببخشد.

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود مطلبی را در وب‌سایتتان منتشر کرده‌اید. کاپریلا با تبلیغات هدفمند بر اساس کلیدواژه، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با این مطلب را به کاربران نمایش می‌دهد. برای مثال می‌توان به «مجله فرادرس» اشاره کرد. در اینجا، مطلبی با عنوان «الگوریتم‌های گوگل در سئو» تدوین شده است. در صورت استفاده از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع مطلب و با اندازه کوچک را مانند تصویر زیر درون متن خواهیم دید.

بنر الگوریتم های گوگل در سئو کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» به شما امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را می‌دهد. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آ‌ن‌ها اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط برای مخاطبان هدف شما نمایش داده می‌شوند و به این ترتیب، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات شما تشویق می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی نیز یکی از روش‌های گرفتن بک‌لینک باکیفیت و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود و با بهبود رتبه در موتورهای جستجو، مخاطبان بیشتری مطالب شما را از طریق جستجو در گوگل پیدا می‌کنند. اگر رپورتاژ آگهی به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مطلوبی خواهد داشت و در غیر این صورت، با بازدهی کم رپورتاژ آگهی روبه‌رو خواهیم شد.

رعایت تمام این معیارها به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است از پلتفرمی برای رپورتاژ آگهی استفاده شود که محتوای مناسب را با رعایت نکات لازم، با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و منتشر می‌کند. می‌توان «نشریلا» را به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در زمینه رپورتاژ آگهی معرفی کرد. علاوه بر این، نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، در انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک خواهد کرد.

جمع‌بندی

تبلیغات نمایشی از منابع اصلی درآمد بسیاری از وب‌سایت‌ها محسوب می‌شوند، زیرا استفاده از آن‌ها در سایت‌ها ساده است و هنوز تعداد زیادی از تبلیغ‌کنندگان از این روش استفاده می‌کنند. شاخص‌های مختلفی برای قیمت‌گذاری این نوع از تبلیغات در وب‌سایت‌ها وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان «CPM یا هزینه به‌ازای نمایش»، «CPC یا هزینه به‌ازای کلیک» و «CPA یا هزینه به‌ازای اقدام» را نام برد.

CPM یکی از معیارهای اصلی برای تعیین درآمد حاصل از تبلیغات نمایشی بابت هر هزار نمایش است. این معیار به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند که عملکرد تبلیغات خود را بابت هر هزار نمایش یا Impression بسنجند و اقدامات لازم برای بهینه‌سازی جریان‌های درآمد خود را انجام دهند. برای این کار باید بدانند که چه معیارهایی بر نرخ CPM تأثیر می‌گذارند و بهترین زمان و مکان برای انتشار تبلیغات بر اساس CPM چیست.

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
InvestopediaHubSpotAdRollPPCexpoSprout SocialPublift
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *