آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کارهایی می کند؟ — راهنمای کاربردی

۲۷۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲۱ دقیقه
آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کارهایی می کند؟ — راهنمای کاربردی

معرفی و تبلیغ کسب و کار و محصولات آن به مخاطبان کاری زمان‌بر و دشوار است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای انجام فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال کمک می‌گیرند. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به شرکت‌ها در اجرای استراتژی‌های بازاریابی کمک می‌کنند. در این مطلب بررسی می‌کنیم که آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه خدماتی ارائه می‌کند و استفاده از این خدمات برای کسب و کارها چه مزایایی دارد. همچنین با ویژگی‌های آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خوب آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب این نوشته

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

«آژانس دیجیتال مارکتینگ» (Digital Marketing Agency) مؤسسه‌ای است که نیازهای کسب و کارها به اجرای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را برطرف می‌کند. کسب و کارها برای بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات و افزایش فروش خود به بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین نیاز دارند و از آنجایی که طراحی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال کاری زمان‌بر و دشوار است، مسئولیت اجرای این استراتژی‌ها را به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌سپارند.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ روی بازاریابی برای کسب و کارها و برندها و محصولات یا خدمات آن‌ها در دنیای دیجیتال تمرکز می‌کنند. از فعالیت‌های این آژانس‌ها می‌توان به موارد جدول زیر اشاره کرد.

فعالیت‌های آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ
طراحی و توسعه وب‌سایتطراحی، اجرا و نظارت بر کمپین‌های بازاریابی
بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO)بهبود تجربه کاربری در وب‌سایت و کمپین‌های بازاریابی
بازاریابی محتوابازاریابی ویدیویی
تبلیغات کلیکیخدمات گرافیکی و عکاسی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعیبرندسازی
بازاریابی ایمیلیرپورتاژ آگهی

آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کارهایی می‌کند؟

به طور کلی، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با استفاده از داده‌ها و تحلیل آن‌ها تلاش می‌کنند که کمپین‌های بازاریابی قدرتمند و مؤثری را برای کسب و کارها اجرا کنند. این کمپین‌های تبلیغاتی با هدف آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان و جذب مخاطبان راغب (Leads) و مشتریان جدید راه‌اندازی می‌شوند. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با همکاری مشتریان خود، اهداف کسب و کار را مشخص می‌کنند و نیازهای آن‌ها برای ساختن کمپین‌های بازاریابی به منظور افزایش سود نهایی شرکت را شناسایی می‌کنند.

اعضای تیم‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ، متخصصانی هستند که هر کدام به انجام بخشی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال تسلط دارند. این متخصصان، مسئولیت برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی جلسه‌های منظم ماهانه یا چندماهه با شرکت‌ها را بر عهده دارند تا اطلاعات لازم درباره اهداف جدید کسب و کارها را کسب کنند. سپس این افراد با همکاری تیم خود برای طراحی بهترین استراتژی مارکتینگ برای کسب و کار مدنظر تلاش می‌کنند. زمانی که استراتژی‌ها طراحی شد، کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس آن‌ها اجرا می‌شوند تا نتایج مطلوب حاصل شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کارهایی می کند

به طور خلاصه، از خدمات رایج آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد.

  • اجرا و مدیریت مستمر کمپین‌های بازاریابی از آغاز تا پایان کمپین
  • مدیریت و بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو
  • تحلیل عملکرد وب‌سایت کسب و کار و اعمال تغییرات در آن برای به منظور بهبود عملکرد وب‌سایت
  • بهبود تجربه کاربری وب‌سایت یا کمپین‌ها
  • شناسایی و اصلاح لینک‌های خراب وب‌سایت
  • پژوهش و مطالعه مداوم برای به‌روز ماندن در زمینه بازاریابی و ترندها (Trends) یا اخبار جدید در این حوزه
  • طراحی تصاویر کمپین‌های بازاریابی
  • اجرای کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • اجرای کمپین‌های بازاریابی ویدیویی
  • یافتن روش‌های جدید برای افزایش تعداد مخاطبان راغب
  • بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی برای کاربران موبایل
  • تولید محتوای باکیفیت برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان هدف
  • اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ

در بخش بعدی، درباره خدمات ارائه شده در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بیشتر صحبت می‌کنیم.

خدمات ارائه شده در آژانس های دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در شناسایی جدیدترین ترندها و اخبار بازاریابی و استفاده از بهترین ابزارها و استراتژی‌ها برای کمک به کسب و کارها در پیشی گرفتن از رقیبان خود تخصص دارند. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌ها برای مدیریت کمپین‌های بازاریابی خود و افزایش میزان دیده شدن برند در اینترنت، به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ اعتماد می‌کنند و مدیریت فعالیت‌های بازاریابی خود را به این آژانس‌ها می‌سپارند.

خدمات ارائه شده در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به شکل فهرست زیر دسته‌بندی کرد.

  • شناسایی، طراحی و اجرای استراتژی‌های مفید بازاریابی: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با همکاری مشتریان خود، تلاش می‌کنند که بهترین استراتژی‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده را برای کسب و کار طراحی و اجرا کنند. انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب به کسب و کارها در دریافت بهترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کمک می‌کند.
  • پیگیری و نظارت بر پیشرفت کمپین‌ها و ارائه گزارش‌های جامع: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به طور مستمر بر روند پیشرفت کمپین‌های بازاریابی مشتریان خود نظارت می‌کنند و گزارش‌های کامل و جامعی را درباره پیشرفت و نتیجه کمپین‌های بازاریابی به آن‌ها ارائه می‌کنند.
  • ارزیابی نتیجه کمپین‌های بازاریابی: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نتایج به دست آمده از اجرای استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی مشتریان خود را ارزیابی و تحلیل می‌کنند تا اقداماتی که باعث دریافت بیشترین سود شده‌اند را شناسایی کنند.
  • افزایش تعداد مخاطبان راغب و فروش: به طور کلی، هدف اصلی آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ افزایش ترافیک وب‌سایت و افزایش تعداد مخاطبان راهب و فروش کسب و کارها از طریق طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی خلاقانه و مؤثر است.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً مکمل تیم‌های بازاریابی کسب و کارها هستند. این آژانس‌ها حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های کسب و کارها را مدیریت می‌کنند، موفقیت کمپین‌ها را پیگیری و ارزیابی می‌کنند و با اجرای استراتژی‌های بازاریابی مؤثر به کسب و کارها در جذب مخاطبان راغب و افزایش فروش کمک می‌کنند.

خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ

انواع آژانس های دیجیتال مارکتینگ

اگر با حوزه تخصصی بازاریابی دیجیتال و انواع آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا نباشید، انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب برای اهداف کسب و کار برای شما دشوار می‌شود. بعضی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بر ارائه یکی از خدمات بازاریابی دیجیتال تمرکز می‌کنند و بعضی دیگر، گستره وسیعی از خدمات را پوشش می‌دهند.

به یاد داشته باشید که انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار به بودجه، اهداف و چشم‌اندازهای بازاریابی و نیازهای بازاریابی شما بستگی دارد. در این بخش، تعدادی از متداول‌ترین انواع آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک می‌کنند که از طریق یک یا چند کانال بازاریابی آنلاین مانند وب‌سایت، وبلاگ، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و... مشتری جذب کنند. آژانس‌ها از طریق این کانال‌های بازاریابی با مشتریان ارتباط برقرار می کنند و آن‌ها را به خرید از کسب و کار ترغیب می‌کنند.

این آژانس‌ها خدمات «بازاریابی همه‌کاره یا امنی‌چنل» (Omnichannel Marketing) را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند. بازاریابی همه‌کاره به شکلی از بازاریابی گفته می‌شود که می‌تواند با استفاده از تمام کانال‌های موجود، تجربه کاربری بی‌تقصی برای مشتریان ایجاد کند و آن‌ها را در تمام طول «چرخه عمر مشتری» (Customer Lifecycle) همراهی کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ با خدمات کامل

«آژانس دیجیتال مارکتینگ با خدمات کامل» (Full Service Digital Marketing Agency) معمولاً از انواع دیگر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بزرگ‌تر است و گستره زیادی از خدمات بازاریابی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. کسب و کارها معمولاً برای دریافت خدمات خاص مانند اجرای کمپین‌های «پرورش مخاطب راغب یا لید» (Lead Nurture) یا طراحی وب‌سایت از این نوع آژانس‌ها کمک می‌گیرند.

همچنین، این آژانس‌ها می‌توانند نیروهای مکمل مناسبی تیم بازاریابی کسب و کارها باشند. چراکه گاهی اوقات هزینه همکاری با آژانس‌های بازاریابی برای انجام پروژه‌های خاص کمتر از هزینه استخدام نیروهای جدید برای تیم بازاریابی است.

آژانس بازاریابی ربایشی

«آژانس بازاریابی ربایشی یا درون‌گرا» (Inbound Marketing Agency) تاکتیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی خاصی را به کسب و کارها ارائه می‌دهند که با استراتژی‌های بازاریابی برون‌گرا (Outbound) و قدیمی تفاوت دارند. این آژانس‌های بازاریابی بر حضور کسب و کارها در فضای آنلاین تأثیر می‌گذارند و کاری می‌کنند که مخاطبان بتوانند به راحتی آن‌ها را پیدا کنند، به مرور به کسب و کار اعتماد کنند و در نهایت به مشتری کسب و کار تبدیل شوند.

استراتژی‌های ربایشی مي‌توانند به مرور نتایج بسیار مطلوبی دریافت کنند، اما باید توجه داشته باشید که نتیجه گرفتن از بازاریابی ربایشی ممکن است از شش ماه تا یک سال یا بیشتر طول بکشد و در مقایسه با استراتژی‌های دیگر، به بازه زمانی طولانی‌تری برای رسیدن به اهداف بازاریابی نیاز دارد.

بازاریابی ربایشی یا درون گرا

آژانس سئو

دسته‌ای از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر «بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو» (Search Engine Optimization | SEO) به مشتریان خود کمک می‌کنند که با تولید محتوای باکیفیت و اصولی، رتبه سایت خود در صفحه‌های نتایج جستجوها در موتورهای جستجوی مشهور مانند گوگل و بینگ را افزایش دهند. بالا بردن رتبه سایت در گوگل باعث می‌شود که مخاطبان بیشتری محتوای مفید وب‌سایت شما را بیابند و با کسب و کار شما آشنا شوند.

آژانس‌های سئو خدمات تخصصی متعددی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که از میان آن‌ها می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد.

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • ارزیابی وب‌سایت
  • ارزیابی بک‌لینک‌ها
  • تولید و بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت و وبلاگ
  • انجام فعالیت‌های مرتبط با بهینه‌سازی داده‌های متا مانند بررسی کیفیت URL انتخاب شده، تگ‌های عنوان، توضیحات متا و...
  • بهینه‌سازی بخش توضیحات ویدیوها
  • لینک‌سازی

شرکت‌های سئو از ابزارهای تحلیل داده و توسعه وب‌سایت مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و... استفاده می‌کنند و همواره در حال آشنایی با بهترین تکنیک‌ها و الگوریتم‌های گوگل در سئو هستند تا بهترین خدمات را در تمام بخش‌های سئو از جمله سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی به مشتریان خود ارائه دهند.

آژانس تبلیغات کلیکی

«تبلیغات کلیکی» (Pay-per-Click Advertising | PPC) روشی دیگر برای افزایش ترافیک وب‌سایت است. این روش برخلاف روش‌های افزایش بازدید طبیعی (ارگانیک) با استفاده از سئو رایگان نیست و انتشار تبلیغات با کلمات کلیدی خاص، نیازمند صرف هزینه است. تبلیغات کلیکی را می‌توان در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP)، وب‌سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

این روش بازاریابی می‌تواند به سرعت مخاطبان راغب را به وب‌سایت شما هدایت کند، اما باید کمپین خود را به شکلی طراحی کنید که تبلیغات به دست مخاطبان هدف شما برسد تا نتیجه مطلوبی از این شکل بازاریابی دریافت کنید. علاوه بر این، کمپین‌های تبلیغات کلیکی زمانی بهترین نتیجه را دارند که همراه با یک استراتژی بلندمدت و کم‌هزینه اجرا شوند تا کسب و کار بتواند رضایت مخاطبانی که با تبلیغات پولی به برند علاقه‌مند شده‌اند را جلب کند.

آژانس‌های تبلیغات کلیکی با طراحی تبلیغات جذاب شامل کلمه‌های کلیدی مدنظر مخاطبان کسب و کار و با شناخت بهترین پلتفرم‌های دیجیتال برای انتشار تبلیغات کلیکی، تلاش می‌کنند که بهترین نتیجه را از اجرای این کمپین‌های تبلیغاتی دریافت کنند.

آژانس بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شرکت‌ها زمانی که به بهبود حضور رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نیازمندند، از کمک آژانس‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بهره می‌گیرند. آژانس‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی محتوای مدنظر برای انتشار در این رسانه‌ها را تولید و مدیریت می‌کنند و در صورت لزوم با استفاده از ویژگی‌های مخصوص تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک و اینستاگرام، تبلیغ منتشر می‌کنند.

این شرکت‌ها همچنین خدمات پاسخگویی به مشتریان و پشتیبانی از آن‌ها در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را بر عهده می‌گیرند و برای اجرای استراتژی «اینفلوئنسر مارکتینگ» (Influencer Marketing) یا «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) با افراد تأثیرگذار و مشهور در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی فرادرس

آژانس طراحی وب

«آژانس طراحی وب» (Web Design Agency) مجموعه‌ای از طراحان خلاق را در کنار هم جمع می‌کند تا برای مشتریان، صفحه‌های وب یا وب‌سایت‌های شخصی‌سازی شده و بهینه بسازند. طراحان وب مسئول طراحی ظاهر و قابلیت‌های عملکرد صفحه‌ها برای ساخت وب‌سایت‌های جدید، بازسازی و طراحی مجدد وب‌سایت‌های قدیمی یا پروژه‌های کوچک‌تر هستند. از خدمات متداول آژانس‌های طراحی وب می‌توان به خدمات طراحی و تحقیق تجربه کاربری و رابط کاربری (UI/UX)، تصویرسازی، توسعه وب و میزبانی وب اشاره کرد.

مشاوره بازاریابی دیجیتال

«مشاور بازاریابی دیجیتال» (Digital Marketing Consultant) شخصی متخصص در زمینه بازاریابی دیجیتال است. مشاوران بازاریابی دیجیتال ممکن است در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ یا به شکل فریلنس و مستقل فعالیت کنند. این افراد معمولاً دانش زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال دارند و می‌توانند در طراحی و انتخاب استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها کمک کنند.

مشاوران بازاریابی دیجیتال می‌توانند ضعف‌های استراتژی فعلی کسب و کار و نقاط نیازمند بهینه‌سازی را شناسایی کنند و بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال را به کسب و کار معرفی کنند. همچنین، متخصصان دیجیتال مارکتینگ معمولاً با شبکه‌ای از متخصصان و آژانس‌های فعال در زمینه بازاریابی آشنا هستند و در مواقع لازم می‌توانند کسب و کارها را برای دریافت خدمات بازاریابی به آن‌ها ارجاع دهند.

مزایای استفاده از خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خدمات متنوع و زیادی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما بسیاری از کسب و کارها برای همکاری با این آژانس‌ها تردید دارند. بسیاری از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ چندین سرویس مختلف را به مشتریان خود ارائه می‌کنند و بعضی از این شرکت‌ها تنها بر یک بخش از بازاریابی دیجیتال تمرکز می‌کنند و تصمیم‌گیری برای همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به نوع خدماتی که به آن‌ها نیاز دارید و به اهداف کسب و کار شما بستگی دارد.

اگر نمی‌دانید که آیا همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما گزینه مناسبی است یا نه، بهتر است ابتدا با مزایای بهره‌گیری از خدمات این آژانس‌ها آشنا شوید. در ادامه، تعدادی از مزایای همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ را شرح می‌دهیم تا این تصمیم‌گیری برای شما ساده‌تر شود.

طراحی استراتژی‌های سودآور

کارکنان آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً جلسه‌های آشنایی متعددی با مشتریان برگزاری می‌کنند و به شکل مستقیم با آن‌ها برای برنامه‌ریزی همکاری می‌کنند. این افراد با شناختن کسب و کار و اهداف و مخاطبان آن، بهترین کمپین‌های بازاریابی را برای رسیدن به حداکثر سود انتخاب و طراحی می‌کنند.

بهبود بهره‌وری کسب و کار

افراد متخصص شاغل در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، تلاش می‌کنند که نیازهای کسب و کار شما در زمینه بازاریابی دیجیتال را به دقت شناسایی کنند. سپس از این نیازها برای طراحی استراتژی‌های مناسب و همسو با اهداف شما بهره می‌گیرند و استراتژي‌های بازاریابی مخصوص شما را اجرا می‌کنند.

هدف‌گذاری دقیق مخاطبان ایده‌آل

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای طراحی بهترین استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی، «پرسونای خریدار» (Buyer Persona) برای هر دسته از مخاطبان کسب و کار را بر اساس ویژگی‌های شخصی و دموگرافیک آن‌ها مشخص می‌کنند. سپس از این پرسونا برای طراحی پیام‌های تبلیغاتی برای هر دسته از مخاطبان با ویژگی‌های مشترک استفاده می‌کنند تا آن‌ها را به برقراری ارتباط با کسب و کار ترغیب کنند و میزان «آگاهی از برند» (Brand Awareness) را افزایش دهند.

تولید محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد

«کپی‌رایترها» (Copywriters) و «استراتژیست‌های محتوا» (Content Strategists) در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً به تحقیق درباره کسب و کارهای مشتریان، حوزه‌های تخصصی آن‌ها و شناسایی محتوای مورد علاقه مخاطبان آن‌ها می‌پردازند. سپس از اطلاعات به دست آمده برای تولید محتوا و نوشتن پیام‌های جذاب برای مخاطبان استفاده می‌کنند تا به شکل مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهند.

بهبود نرخ بازگشت سرمایه

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با بررسی و ارزیابی نتیجه هر کمپین بازاریابی می‌توانند میزان موفقیت هر کمپین را مشخص کنند و موفق‌ترین کمپین‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی در آینده را شناسایی کنند. موفقیت مداوم در کمپین‌های بازاریابی در نهایت به بهبود نرخ بازگشت سرمایه و سودآوری بیشتر کسب و کار منجر می‌شود.

بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً در یافتن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه کاری، لینک‌سازی و استفاده از ابزارهای بهینه‌سازی دیگر برای سئوی وب‌سایت کسب و کار و افزایش بازدید طبیعی وب‌سایت مهارت زیادی دارند. همکاری با آژانس‌ها در این زمینه به شما کمک می‌کند که کاربران زیادی را در مدتی نسبتاً کم به وب‌سایت خود هدایت کنید و در نتیجه، رتبه صفحه‌های وب در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید.

افزایش تعداد مخاطبان و مشتریان احتمالی

یکی از مهم‌ترین دلایل ارزیابی و تحلیل مداوم کمپین‌های بازاریابی توسط آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، تشخیص استراتژی‌های لازم برای یافتن بهترین کانال‌های بازاریابی برای سرمایه‌گذاری در آینده است. هدف اصلی این کار، طراحی و اجرای کمپین‌هایی است که بهترین نتیجه را برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورند و کاربران بیشتری را با وب‌سایت و کانال‌های ارتباطی دیگر آن‌ها آشنا می‌کنند. در نتیجه، تعداد مخاطبان راغب و مشتریان احتمالی کسب و کارها افزایش می‌یابد.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها

اگر بخواهید کمپین‌های بازاریابی را به تنهایی و بدون کمک آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود اجرا کنید، باید چند نفر را به عنوان اعضای تیم بازاریابی استخدام کنید تا وظیفه طراحی و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی، رهگیری داده‌های کمپین‌ها، طراحی وب‌سایت و... را بر عهده بگیرند.

استخدام یک تیم بازاریابی دیجیتال هزینه زیادی دارد، اما همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد که بودجه خود را برای استخدام یک تیم کامل بازاریابی صرف نکنید و به‌جای تمرکز بر اجرای مستقل کمپین‌های بازاریابی، بر بهبود فعالیت‌های مارکتینگ به شکل دقیق‌تر تمرکز کنید.

صرفه جویی در زمان و هزینه ها - مزایای استفاده از خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ

ویژگی‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب چیست ؟

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خوب در تمام فرآیند بازاریابی با مشتریان خود همکاری و هم‌فکری می‌کنند و بیشتر از این که پیمانکار انجام پروژه‌های بازاریابی دیجیتال کسب و کارها باشند، همکار و شریک آن‌ها هستند. معمولاً کارشناس دیجیتال مارکتینگ در این آژانس‌ها اهداف مشتریان شرکت را به خوبی می‌دانند. شکلی از همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مطلوب است که بر اساس درک متقابل باشد. از ویژگی‌های آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خوب می‌توان برقراری ارتباط باز و همکاری دلسوزانه با کسب و کارها، قابل اعتماد بودن، داشتن قابلیت تطبیق با شرایط، توانایی حل مشکلات و برقراری ارتباط مستمر با کسب و کارها را نام برد.

  • همکاری و برقراری رابطه مطلوب: هر کسی کسب و کار خود را بهتر از دیگران می‌شناسد. به همین دلیل، مهم است که با آژانس دیجیتال مارکتینگِ همکار خود ارتباط مطلوبی برقرار کنید و اعضای تیم آژانس را در جریان تمام فرآیندهای مرتبط با بازاریابی خود قرار دهید. در این صورت متخصصان آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیز می‌توانند به شما در یافتن شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) مناسب کمک کنند و در ارائه پیشنهادهای مناسب برای شما بهتر عمل کنند.
  • قابل اعتماد بودن: شکی نیست که برای همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، باید بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نباید موضوعی را از مشتریان خود مخفی کنند و همواره باید به قول خود درباره زمان شروع و پایان پروژه‌ها وفادار باشند.
  • قابلیت تطبیق با شرایط: کسب و کارها باید به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ اجازه بدهند که ایده‌های جدیدی را برای بازاریابی مطرح کنند. از طرف دیگر، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیز باید خودشان را با شرایط مشتریان تطبیق دهند و به نظرات و پیشنهادهای کسب و کار توجه کنند.
  • توانایی حل مشکلات: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ وظیفه دارند که به کسب و کارها در رسیدن به اهداف کمک کنند، اما نمی‌توانند این کار را بدون دانستن انتظاراتِ کسب و کار به خوبی انجام دهند. توجه به بازخوردها، نظرها و پیشنهادهای کسب و کار و داشتن قابلیت حل مشکلات به آژانس‌ها در همکاری بهتر با کسب و کارها کمک می‌کند.
  • برقراری ارتباط مستمر: برقراری ارتباط مستمر با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای به‌روز ماندن درباره اتفاقات و نتایج کمپین‌ها اهمیت زیادی دارد. بهتر است با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگِ همکار خود به شکل منظم ارتباط برقرار کنید تا در جریان امور قرار بگیرید، از نتایج مطلع شوید و مطمئن شوید که این آژانس انتظارات شما را برآورده می‌کند.
ویژگی های آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب

از آژانس های دیجیتال مارکتینگ باید چه انتظاراتی داشته باشیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که از خدمات یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای انجام فعالیت‌های بازاریابی خود استفاده کنید، حتماً می‌خواهید بدانید که زمان همکاری با آن‌ها باید چه انتظاراتی داشته باشید. همان‌طور که گفتیم، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خوب به ارزش‌ها و چشم‌اندازهای کسب و کارهای مشتریان خود توجه می‌کنند و همراه با آن‌ها برای طراحی استراتژی‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده و مؤثر تلاش می‌کنند.

پیش از تنظیم کردن قرار ملاقات و گفت‌وگو با آژانس دیجیتال مارکتینگ، درباره برنامه‌های بازاریابی کنونی و چشم‌انداز خود برای آینده فکر کنید تا بتوانید اهداف خود را به خوبی برای تیم آژانس بازاریابی شرح دهید. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای دانستن جزئیات کسب و کار، تصویر برندینگ، سبک کار و ارزش‌های برند با شما صحبت خواهند کرد تا از آن‌ها برای طراحی کمپین‌های بازاریابی کمک بگیرند.

این آژانس‌ها باید استراتژی‌ها و برنامه‌های مخصوص شما را طراحی کنند، با شما به شکل مستمر و صادقانه ارتباط برقرار کنند، به تیم مارکتینگ شما کمک کنند و همواره اهداف شما را در نظر داشته باشند. در ادامه، انتظاراتی که کسب و کارها می‌توانند از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ داشته باشند را شرح می‌دهیم.

طراحی استراتژی‌های و طرح‌های شخصی‌سازی شده

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خوب، استراتژی‌ها و طرح‌های مخصوص هر مشتری را طوری طراحی می‌کنند که منعکس‌کننده تصویر و سبک کار و ارزش‌های برند باشند و مطمئن می‌شوند که استراتژی‌های طراحی شده برای کسب و کار شما مناسب و مفیدند.

برقراری ارتباط صادقانه

شما می‌توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگِ همکار انتظار داشته باشید که به شکل مداوم با شما در ارتباط باشد و شما را در جریان اتفاقات و نتایج کمپین‌ها قرار دهد. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به طور معمول گزارش‌هایی منظم و مستمر از پیشرفت پروژه‌ها و کمپین‌ها را برای کسب و کارها ارسال می‌کنند و با آن‌ها درباره مشکلات جدید یا تکنیک‌های جیدی بازاریابی صحبت می‌کنند.

مکمل بودن برای تیم بازاریابی

می‌توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ همکار خود انتظار داشته باشید که به عنوان مکمل تیم بازاریابی کسب و کار شما فعالیت کند. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به تیم مارکتینگ شما کمک کنند تا فرصت‌های آزاد آن‌ها برای تمرکز روی انجام فعالیت‌های مرتبط با کمپین‌های بازاریابی بیشتر شود.

توجه به چشم‌اندازها و اهداف شرکت

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ باید همواره به چشم‌اندازها و هدف‌های کسب و کار شما توجه کنند و هنگام طراحی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی، آن‌ها را در نظر داشته باشند.

چطور بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال یافتن بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به اهداف و رفع نیازهای بازاریابی کسب و کار خود هستید، ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع آژانسی برای کسب و کار شما مناسب است. برای انتخاب آژانس مناسب باید اهداف و نیازهای شرکت خود را مشخص کنید، بودجه مدنظر برای بازاریابی را تعیین کنید، درباره آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مختلف تحقیق کنید، با گزینه‌های نهایی مشورت کنید و بهترین گزینه را پیدا کنید و پس از آن، درباره شرایط مختلف کسب و کار خود با بهترین آژانس مذاکره کنید.

چطور بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم

یافتن نیازها و اهداف کسب و کار

پیش از شروع جستجو برای یافتن آژانس های دیجیتال مارکتینگ مناسب باید با کارکنان شرکت صحبت کنید و از نیازهای کسب و کار آگاه شوید. سپس باید متوجه شوید که به خدمات چه نوع آژانسی نیاز دارید و می‌خواهید به چه اهدافی دست پیدا کنید. به بیان دیگر، باید نقاط نیازمند توجه و بررسی در شرکت خود را شناسایی کنید. برای مثال ممکن است شرکت شما در زمینه بازاریابی به انتشار پست‌های جذاب‌تر در شبکه‌های اجتماعی یا تولید محتوای آگاهی‌بخش نیاز داشته باشد و هر کدام از این نیازها توسط یک آژانس دیجیتال مارکتینگ جداگانه رفع شود.

تعیین بودجه بازاریابی

در این مرحله باید متوجه شوید که شرکت شما توانایی پرداخت هزینه‌های چه نوع خدماتی را دارد. این موضوع تعداد گزینه‌های موجود را برای شما بر اساس بودجه‌تان محدود می‌کند. همچنین در این مرحله باید متوجه شوید که می‌خواهید برای چه مدتی از خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. بعضی از کسب و کارها ترجیح می‌دهند که برای مدتی طولانی با آژانس‌ها همکاری کنند تا کمپین‌های موفقی را در طولانی‌مدت اجرا کنند و بعضی از کسب و کارها تنها برای مدت کوتاهی به کمک آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارند.

تحقیق درباره آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مختلف

درباره آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در منطقه مکانی مدنظر خود در گوگل جستجو کنید و گزینه‌های در دسترس را بیابید. سپس وب‌سایت هر آژانس را به طور جداگانه بررسی کنید تا بتوانید آژانس‌های مناسب و همسو با اهداف و ارزش‌های شرکت خود را بیابید.

همچنین می‌توانید درباره آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ فعال در زمینه تخصصی کسب و کار خودتان جستجو کنید. زمانی که وب‌سایت‌های تمام گزینه‌های موجود را بررسی کردید و از خدمات آن‌ها مطلع شدید، نظرات کاربران درباره همکاری با آژانس‌های مختلف را نیز بخوانید. با خواندن درباره نظرات مشتریان قبلی و تجربه‌های آن‌ها از همکاری با گزینه‌های مدنظر، درباره خدمات پشتیبانی از مشتریان آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مختلف نیز اطلاعات مناسبی کسب خواهید کرد.

مشاوره با گزینه‌های نهایی و انتخاب بهترین گزینه

زمانی که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مدنظر خود را محدود کردید، با گزینه‌های باقی‌مانده تماس بگیرید تا درباره خدمات آن‌ها اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری کسب کنید. این کار برای دریافت اطلاعات جزئی درباره تیم‌های آژآنس‌ها، موفقیت‌های آن‌ها در کمپین‌های قبلی و نوع کمپین‌های پیشنهادی آژانس‌ها برای کسب و کار بسیار مفید است.

همکاری با هر کدام از گزینه‌های نهایی را در ذهن خود ارزیابی کنید تا متوجه شوید که آیا می‌توانید برای مدتی طولانی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید یا نه. سپس بهترین گزینه را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

تصمیم‌گیری نهایی و مذاکره درباره شرایط

زمانی که مناسب‌ترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود را یافتید و تصمیم نهایی را گرفتید، با آن‌ها ملاقات کنید تا درباره شرایط خود صحبت کنید، روند پرداخت هزینه‌ها را مشخص کنید و قراردادهای لازم را امضا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این فرصت، تیم بازاریابی خود را با اعضای تیم آژآنس آشنا کنید و ارتباط حرفه‌ای مطلوبی میان اعضای تیم‌ها برقرار کنید.

بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ

همان‌طور که گفتیم، انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب برای رسیدن به اهداف کسب و کار، گاهی دشوار می‌شود. برای انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ باید به خدمات ارائه شده در هر آژانس و نیازها و اهداف کسب و کار خود توجه کنید. در این بخش، با تعدادی از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران و سراسر دنیا آشنا می‌شوید.

بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در دنیا

امروزه، استراتژي‌های بازاریابی دیجیتال و تبلیغات هدفمند جای استراتژی‌های بازاریابی قدیمی را گرفته‌اند و کسب و کارها برای رشد بیشتر، در زمینه فعالیت‌های بازاریابی با هم رقابت می‌کنند. چراکه کاربران به کسب و کارهای فعال در اینترنت بیشتر اهتماد می‌کنند. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ از مجموعه‌ای از متخصصان در زمینه بازاریابی دیجیتال برای ارائه خدمات به کسب و کارها کمک می‌گیرند.

این آژانس‌ها خدمات متفاوتی را به کاربران ارائه می‌کنند و کاربران باید از میان گزینه‌های بسیار زیاد، مناسب‌ترین مجموعه را برای همکاری در زمینه بازاریابی دیجیتال بیابند. در ادامه، تعدادی از بهترین و مشهورترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

WebFX

«WebFX» یکی از مشهورترین و بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در دنیاست. خدمات این آژانس بازاریابی برای افزایش تعداد مخاطبان راغب، تماس‌های تلفنی و تراکنش‌های کسب و کارهای مشتریان طراحی شده است. این آژانس در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده و بیش از ۲۵۰ متخصص در زمینه‌های بازاریابی دیجیتال، طراحی و توسعه در آن فعالیت می‌کنند و خدماتی مانند سئو، تبلیغات کلیکی، طراحی وب و... را به مشتریان ارائه می‌دهند. این شرکت با کمپانی‌های بزرگی مانند گوگل، فیسبوک، بینگ و... نیز همکاری می‌کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ WebFX

Silverback Strategies

آژانس دیجیتال مارکتینگ موفق «Silverback Strategies» از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ دنیا محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده و در حال حاضر، حدود ۴۰ کارشناس در زمینه ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها در آن فعالیت می‌کنند. از زمینه‌های تخصصی فعالیت‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ Silverback Strategies می‌توان به تبلیغات کلیکی، سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و خدمات بازاریابی متمرکز بر عملکرد اشاره کرد.

شرکت دیجیتال مارکتینگ Silverback Strategies

Ignite Visibility

«Ignite Visibility» نیز یکی از موفق‌ترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در دنیاست. این آژانس در زمینه‌های تخصصی مانند طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ، سئو، تبلیغ در رسانه‌ها، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تحلیل کمپین‌های بازاریابی، بازاریابی در وب‌سایت آمازون و بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) فعالیت می‌کند. آژانس Ignite Visibility توسط جان لینکلن (John Lincoln)، یکی از افراد پیشرو در زمینه دیجیتال مارکتینگ، اداره می‌شود و بیش از ۱۱۰ کارشناس به شکل تمام‌وقت در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ Ignite Visibility

Disruptive

آژانس دیجیتال مارکتینگ «Disruptive» نیز یکی از آژانس‌های بازاریابی موفق در دنیاست. بیش از ۵۰ کارشناس در این مجموعه فعالیت می‌کنند. این کارشناسان از سال ۲۰۱۱ تا کنون بیش از ۲۵۰۰ کمپین بازاریابی را ارزیابی کرده‌اند. آژانس Disruptive به شکل تخصصی در زمینه‌های افزایش ترافیک، افزایش نرخ تبدیل و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی فعالیت می‌کند و به مشتریان خود کمک می‌کند که از رقیبانشان پیشی بگیرند.

آژانس بازاریابی دیجیتال Disruptive

Power Digital Marketing

شرکت Power Digital از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ موفق آمریکایی است. این آژانس در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده و بیش از ۳۰۰ متخصص در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال از جمله بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات کلیکی، سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، طراحی وب‌سایت و روابط عمومی در آن فعالیت می‌کنند. شرکت Power Digital به کسب و کارها در انجام فعالیت‌های مرتبط با ساخت محصولات و ارائه خدمات برای مصرف‌کنندگان، تبلیغات و بازاریابی، خدمات کسب و کار و... کمک می‌کند.

آژانس بازاریابی Power Digital

بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در ایران

با افزایش محبوبیت بازاریابی دیجیتال در میان کاربران و کسب و کارها، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مختلفی در ایران خدمات مرتبط با تبلیغات و بازاریابی آنلاین را به کاربران ارائه می‌کنند. در این بخش، تعدادی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مشهور در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

آکادمی فرین

«آکادمی فرین» از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران است. این آکادمی خدماتی مانند سئو و بهبود رتبه سایت، اجرای کمپین‌های تبلیغات اینترنتی، طراحی سایت وردپرس، بهینه‌سازی نرخ تبدیل کسب و کارها از طریق تحلیل کمپین‌ها و کپی‌رایتینگ و آموزش دیجیتال مارکتینگ را به کاربران خود ارائه می‌کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین آکادمی

بومرنگ

از دیگر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ فعال در ایران می‌توان «بومرنگ» را نام برد. بومرنگ از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مشهور در زمینه ارائه خدمات بازاریابی آنلاین است و در حوزه‌هایی مانند سئو و بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن، بازاریابی ایمیلی، برندسازی، طراحی و اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و مشاوره در زمینه تدوین استراتژی فعالیت می‌کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بومرنگ

رسپیناتک

«رسپیناتک» (Respinatech) یکی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خلاق ایران است. در این شرکت، خدماتی مانند بازاریابی محتوا، مدیریت و بازاریابی وب‌سایت، مدیریت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، بازاریابی ایمیلی و ویدیویی، سئو، طراحی وب‌سایت، خدمات گرافیکی و مشاوره به کاربران ارائه می‌شود.

آژانس بازاریابی دیجیتال رسپیناتک

جورچین

«جورچین» نیز یکی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مشهور در ایران است. این شرکت در بیشترِ زمینه‌های بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کند و خدماتی مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی، تبلیغ در گوگل، انتشار رپورتاژ آگهی، سئو، طراحی وب‌سایت، توسعه برند تجاری و مشاوره و آموزش در زمینه بازاریابی دیجیتال را به کاربران ارائه می‌کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین

ایران وب لایف

«ایران وب لایف» از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران است و به کسب و کارها در اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند. از خدمات ارائه شده در این شرکت می‌توان طراحی وب‌سایت، سئو و بهینه‌سازی، طراحی اپلیکیشن موبایل، عکاسی و خدمات مختلف در زمینه بازاریابی دیجیتال و تبلیغات را نام برد.

آژانس بازاریابی دیجیتال ایران وب لایف

نوین

شرکت «نوین» از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین آژانس‌های فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال در ایران است. این مجموعه سال‌هاست که در این زمینه فعالیت می‌کند و خدماتی مانند تبلیغات در گوگل و تبلیغات کلیکی، بازاریابی ایمیلی، خرید رپورتاژ آگهی، سئو، بازاریابی محتوا و مشاوره در زمینه بازاریابی را به کاربران خود ارائه می‌کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ نوین

یکتانت

یکتانت نیز یکی از آژانس‌های فعال در زمینه ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال در ایران است. این شرکت خدماتی مانند تبلیغات کلیکی، ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing)، رپورتاژ آگهی و سئو و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها را ارائه می‌کند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری با دیدن این تبلیغات به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما تشویق می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

با گذشت زمان، بهره‌گیری از خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها محبوب‌تر شده است. آژانس‌های بازاریابی دیجیتال به منبع مفیدی برای تبلیغ و معرفی مؤثر محصولات کسب و کارها تبدیل شده‌اند. بخشی از این محبوبیت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به دلیل به‌روز بودن این مؤسسه‌ها و اطلاعات آن‌ها درباره پلتفرم‌های بازاریابی است که همواره در حال گسترش و تغییرند. بنابراین امروزه بسیاری از شرکت‌ها برای طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی خلاقانه و مؤثر از کمک آژانس‌های بازاریابی دیجیتال بهره می‌گیرند.

از دلایل دیگر محبوبیت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مدرن در مقایسه با آژانس‌های تبلیغاتی قدیمی می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد.

  • آژانس‌های تبلیغاتی قدیمی بیشتر بر جنبه ظاهری کمپین‌های تبلیغاتی توجه می‌کنند درحالی‌که آژانس‌های مدرن، بیشتر به نتیجه‌های دریافت شده از هر کمپین توجه می‌کنند.
  • آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به راه‌حل‌های مدرن و تکنولوژی‌محور بیشتری دسترسی دارند و می‌توانند نتیجه کمپین‌ها را با معیارهای مختلفی ارزیابی کنند. در نتیجه، این آژانس‌ها توجه مخاطبان بیشتری را به کسب و کار جلب می‌کنند.
  • در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، افراد خلاق برای تولید محتوای منحصربه‌فرد و طراحی کمپین‌های مخصوص کسب و کار هر مشتری تلاش می‌کنند.
  • آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک می‌کنند که با مشتریان احتمالی خود بهتر ارتباط برقرار کنند.
  • در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، تغییر دادن و شخصی‌سازی مداوم تبلیغات برای جلب توجه مخاطبان و دریافت بهترین نتیجه راحت‌تر از روش‌های بازاریابی قدیمی است.
  • روش‌های بازاریابی دیجیتال، محتوای آموزشی و آگاهی‌بخش بیشتری را در اختیار مخاطبان کسب و کارها قرار می‌دهند.
بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
CopyPressYokel LocalWebFXPyxlFarin AcademyThe Manifest
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *