بازاریابی مجدد چیست و چگونه ریمارکتینگ Remarketing کنیم؟ — راهنمای کاربردی

۳۷۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
بازاریابی مجدد چیست و چگونه ریمارکتینگ Remarketing کنیم؟ — راهنمای کاربردی

گاهی اوقات پس از بازدید از یک وب‌سایت خاص، تبلیغات مرتبط با آن وب‌سایت را در وب‌سایت‌های دیگر می‌بینیم، یا پس از اضافه کردن یک محصول به سبد خرید فروشگاهی آنلاین و خروج از فروشگاه، تبلیغ آن محصول را در وب‌سایت‌های دیگر مشاهده می‌کنیم. کسب‌وکارها از این استراتژی بازاریابی برای تبدیل مخاطب به مشتری استفاده می‌کنند. در این مطلب بررسی می‌کنیم که بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ (Remarketing) چیست و چطور می‌توانیم کمپین بازاریابی مجدد راه‌اندازی کنیم.

بازاریابی مجدد چیست ؟

«بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ» (Remarketing) شکلی از بازاریابی دیجیتال است که در آن مارکترها تبلیغاتی را بر اساس بازدیدها یا فعالیت‌های آنلاین کاربران در گذشته به آن‌ها نشان می‌دهند. این نوع از بازاریابی افرادی را هدف قرار می‌دهد که پیش از این به طریقی نشان داده‌اند که به برند یا کسب‌وکار شما علاقه‌مندند.

بازاریابی مجدد به شما شانسی دوباره برای تبدیل مخاطب به مشتری، افزایش فروش یا جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات آنلاین را می‌دهد. همچنین می‌توانید در پلتفرم‌های مختلفی مانند گوگل، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و... از روش‌های مختلف ریمارکتینگ برای جذب مخاطبان بهره بگیرید. تصویر زیر، مراحل بازاریابی مجدد را نشان می‌دهد.

بازاریابی مجدد چیست

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ چیست ؟

گاهی اوقات از عبارت‌های «بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ» و «هدف‌گذاری مجدد یا ریتارگتینگ» (Retargeting) به عنوان اصطلاح‌هایی هم‌معنی و به جای هم استفاده می‌شود، اما این دو نوع بازاریابی با هم کمی تفاوت دارند. به طور کلی می‌توان گفت که ریتارگتینگ بخشی از بازاریابی مجدد است. در هدف‌گذاری مجدد به طور معمول تبلیغاتی بر اساس «کوکی‌» (Cookie) ذخیره شده کاربران به آن‌ها نشان داده می‌شود، اما در بازاریابی مجدد اغلب روی ارسال ایمیل تمرکز می‌شود. در واقع در بازاریابی مجدد، از فهرست اطلاعات تماس و آدرس ایمیل مخاطبان قبلی برای ارسال مجدد ایمیل‌ها و پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود.

ریمارکتینگ و ریتارگتینگ هر دو از روش‌های مفید در بازاریابی محسوب می‌شوند و ترکیب این دو نوع بازاریابی می‌تواند بهترین استراتژی برای بهبود بازاریابی دیجیتال و جذب مشتری باشد.

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ

استراتژی های بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ استراتژی‌های مختلفی دارد. از جمله استراتژی‌های بازاریابی مجدد می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • بازاریابی مجدد در وب
  • بازاریابی مجدد در جستجوها
  • بازاریابی مجدد از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی مجدد از طریق ایمیل

بازاریابی مجدد در وب

بازاریابی مجدد از طریق وب، ساده‌ترین و محبوب‌ترین نوع ریمارکتینگ است. مارکتینگ در وب شامل ترکیبی از نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده و ارسال پیام‌های شخصی‌سازی شده به کاربران می‌شود. نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده از طریق تبادل تبلیغات در سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های دیگری که مشتریان از آن‌ها بازدید می‌کنند انجام می‌شود.

این نوع از ریمارکتینگ برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی، کسب‌وکارهای B2B فناوری‌محور، کسب‌وکارهای مرتبط با رسانه‌ها و سرگرمی‌ و به طور کلی برای هر برند علاقه‌مند به ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان آنلاین احتمالی مناسب است.

 

بازاریابی مجدد در جستجوها

در این نوع از ریمارکتینگ، افراد بر اساس عبارت‌ها و کلمات کلیدی جستجوهایشان هدف‌گذاری می‌شوند. در واقع اگر افراد در جستجوهایشان از کلمات مرتبط با حوزه کاری شما استفاده کنند، تبلیغ شرکت شما به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

بازاریابی مجدد از طریق شبکه‌های اجتماعی

در بازاریابی مجدد از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات ریمارکتینگ را از طریق پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک به کاربرانی که پیش‌تر از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، نمایش می‌دهید.

شبکه‌های اجتماعی وسیله‌ای برای ارتباط و تعامل مستقیم با مشتریان است. بازاریابی مجدد در شبکه‌های اجتماعی امکان دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان آنلاین را برای شما فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که از طریق معیارهایی مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات به افراد بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید.

کاربران شبکه‌های اجتماعی بیشتر از کاربرانی که در وب‌سایت‌های مختلف وقت می‌گذرانند، با شما تعامل خواهند داشت. بنابراین بهتر است برای برقراری ارتباط با افرادی که از طریق تبلیغات ریمارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی به شما می‌رسند آمادگی داشته باشید. این نوع از بازاریابی مجدد یک فرصت عالی برای برجسته کردن شخصیت برند و برقراری ارتباط با کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف است.

اگر به بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «بازاریابی رسانه های اجتماعی» را نیز مطالعه کنید.

استراتژی های ریمارکتینگ

بازاریابی مجدد از طریق ایمیل

به طور معمول در این نوع از بازاریابی مجدد، ایمیل‌های یادآوری برای نهایی کردن خریدها برای کاربران ارسال می‌شود.

زمانی که کاربری آدرس ایمیل خود را در وب‌سایت‌ها ثبت می‌کنند، فرصتی برای مارکترها ایجاد می‌شود که این فرد را به فهرست مشتریان احتمالی اضافه کنند. اما همان‌طور که در مبحث بازاریابی ایمیلی به آن اشاره کرده‌ایم، بهتر است محدودیتی برای ارسال ایمیل به کاربران ایجاد کنید تا با ارسال پیام‌های بسیار زیاد، برای کاربران مزاحمت ایجاد نکنید.

 

چطور بازاریابی مجدد داشته باشیم؟

بازاریابی مجدد به طور معمول از طریق قرار دادن یک اسنیپت کد در وب‌سایت انجام می‌شود. زمانی که کاربری از وب‌سایت شما بازدید کند، یک کوکی مرورگر ناشناس در وب‌سایت ثبت می‌شود و در واقع بازدیدکنندگان از این طریق ردپای خودشان را در وب‌سایت به جا می‌گذارند. پس از آن، زمانی که این کاربران از وب‌سایت دیگری بازدید می‌کنند، شرکت ارائه‌دهنده خدمات ریمارکتینگ، بنر تبلیغاتی شما را به آن‌ها نشان می‌دهند.

شرکت‌های زیادی ابزارهای خدمات بازاریابی مجدد با امکانات مختلف را به کاربران ارائه می‌دهند. در ادامه این مطلب تعدادی از این ابزارها را به شما معرفی خواهیم کرد. اما برای شروع بازاریابی مجدد، بهتر است ابتدا با دو اصطلاح «پیکسل تگ» و «لیست ریمارکتینگ» آشنا شوید.

  • «پیکسل تگ» (Pixel Tag): کدهای کوتاهی که به وب‌سایت‌ها امکان جمع‌آوری کوکی‌های کاربران را می دهد. هر کاربر یک ID ناشناس و منحصر‌به‌فرد دارد. ارائه‌دهندگان خدمات ریمارکتینگ با استفاده از اطلاعات کوکی‌های جمع‌آِوری شده می‌توانند به ID مرورگرهای کاربران دسترسی پیدا کنند و آن‌ها را در فهرست‌های ریمارکتینگ مرتبط ذخیره کنند.
  • «لیست بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ» (Remarketing List): لیست ریمارکتینگ، فهرستی از بازدیدکنندگانی است که فعالیتی خاص را در وب‌سایت شما انجام داده‌اند. برای مثال، فهرست ریمارکتینگ «صفحه اصلی» شامل تمام کاربرانی می‌شود که در یک بازه زمانی خاص از صفحه اصلی وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند. در این مثال، زمانی که بازدیدکننده به صفحه اصلی وب‌سایت شما می‌رسد، کوکی مرورگرش به لیست بازاریابی مجدد شما اضافه می‌شود. می‌توانید با ساخت فهرست‌های مختلف، پیام‌های متفاوتی را برای دسته‌های مختلف کاربران خود ارسال کنید.

چطور کمپین بازاریابی مجدد راه اندازی کنیم

ابزارهای بازاریابی مجدد

همان‌طور که گفتیم، ابزارهای زیادی برای ارائه خدمات بازاریابی مجدد به کسب‌وکارها وجود دارد و البته استفاده از بیشتر این ابزارها رایگان نیست. هزینه استفاده از این ابزارها به معیارهای مختلفی از جمله شرکت ارائه‌دهنده خدمات، مدل پرداخت و بزرگی کمپین‌های شما بستگی دارد. از کمپانی‌های مشهور ریمارکتینگ می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • گوگل (Google Ads)
  • فیسبوک (Facebook Custom Audience)
  • اینستاگرام (Instagram Retargeting Ads)
  • توییتر (Twitter Tailored Audience)
  • AdRoll

گوگل یکی از مشهورترین کمپانی‌های ارائه‌دهنده خدمات بازاریابی مجدد است. اگر برای تبلیغات کسب‌وکار خود از خدمات تبلیغات گوگل یا «گوگل ادز» (Google Ads) استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد با ابزار مخصوص ریتارگتینگ در گوگل ادز آشنایی دارید. با استفاده از این ابزار می‌توانید تبلیغات خود را برای مشتریانِ ازدست‌رفته ارسال کنید. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از گوگل ادز برای تبلیغ و معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند و نرخ بازگشت سرمایه سرمایه خود را از این طریق افزایش می‌دهند. می‌توانید راهنمای کامل و گام به گام راه‌اندازی کمپین ریمارکتیگ از طریق گوگل ادز را در بخش پشتیبانی مشاهده کنید.

  • لینک راهنمای بازاریابی مجدد از طریق گوگل ادز: «+»

Facebook Custom Audience

بخش «تبلیغات فیسبوک» (Facebook Ads) درست مانند گوگل ادز ابزار مخصوص خودش را برای ارائه خدمات بازاریابی مجدد و افزایش تعامل در این شبکه اجتماعی طراحی کرده است. شما می‌توانید با افزودن پیکسل فیسبوک به صفحه‌های فرود محصولات کسب‌وکارتان، از خدمات ریمارکتینگ فیسبوک استفاده کنید. این خدمات تنها به خود وب‌سایت فیسبوک محدود نمی‌شود و می‌توانید از آن‌ها برای ریمارکتینگ در هر وب‌سایتی استفاده کنید.

بازاریابی مجدد در فیسبوک

Instagram Retargeting Ads

از آنجایی که کمپانی فیسبوک صاحب اینستاگرام است، این دو پلتفرم خدمات بازاریابی مجدد مشابهی را به کاربران خود ارائه می‌کنند. بخش ریتارگتینگ در اینستاگرام نیز درست مانند فیسبوک برای هدف‌گذاری مجدد کاربران ازدست‌رفته طراحی شده است.

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی روشی عالی برای بهبود «آگاهی از برند» (Brand Awareness) و افزایش «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد حساب کاربری فعال دارد و می‌توان گفت که پتانسیل بازاریابی در این پلتفرم بسیار زیاد و بی‌نظیر است.

Twitter Tailored Audience

شبکه اجتماعی توییتر نیز درست مثل فیسبوک، پیکسلی را در اختیار شما قرار می‌دهد که آن را به کدهای وب‌سایت خود اضافه کنید. این پیکسل اطلاعات کوکی بازدیدکنندگان را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را با کاربران توییتر تطبیق می‌دهد. بخش «Twitter Tailored Audience» شامل نام کاربری توییتر، آدرس ایمیل، بازدیدکنندگان وب‌سایت و کاربران اپلیکیشن موبایل می‌شود و می‌توان از آن‌ها در موارد زیر استفاده کرد:

  • در وب: برای هدف‌گذاری کاربرانی که به تازگی از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند
  • در فهرست ریمارکتینگ: استفاده از آدرس ایمیل یا نام کاربری توییتر برای نمایش تبلیغات
  • در اپلیکیشن‌های موبایل: استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از فعالیت‌های کاربران در توییتر

AdRoll

ابزار «AdRoll» نیز یکی از ابزارهای ارائه‌دهنده خدمات بازاریابی مجدد است. این ابزار از سال ۲۰۰۶ خدمات ریمارکتینگ را به کسب‌وکارها ارائه می‌کند و به یکی از معتبرترین پلتفرم‌های بازاریابی مجدد تبدیل شده است. این ابزار نیز مانند ابزارهای دیگر ریمارکتینگ می‌تواند از طریق نمایش تبلیغات مرتبط، مشتریانِ ازدست‌رفته را به وب‌سایت شما و سبدهای خریدِ ترک شده بازگرداند.

مثال هایی برای بازاریابی مجدد

اگر نمی‌دانید که باید ساختار تبلیغات خود در بازاریابی مجدد را بسازید، می‌توانید از مثال‌های زیر برای ایده گرفتن در کمپین‌های بازاریابی استفاده کنید.

بهره‌گیری از برند و طراحی تبلیغات خاص

زمانی که افرادی را که پیش از این از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند اما به مشتری تبدیل نشده‌اند را هدف بازاریابی قرار می‌دهید، باید از روش‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات به آن‌ها استفاده کنید. بهتر است به جای استفاده از تبلیغات عادی همراه با لوگو کسب‌وکار، از شعارهای تبلیغاتی هوشمندانه‌ای استفاده کنید که حوزه کاری شما را به خوبی معرفی می‌کنند و نشان می‌دهند که محصولات شما چطور می‌توانند مشکلات کاربران را حل کنند. در این صورت شانس بیشتری برای دریافت کلیک و تبدیل مخاطب به مشتری خواهید داشت.

برای این کار بهتر است مشکلات مخاطبان خود را بشناسید و متوجه شوید که چرا وب‌سایت شما یا سبد خرید نیمه‌کاره خود را ترک کرده‌اند. سپس ساختار کمپین‌های خود را بر اساس این اطلاعات طراحی کنید.

نمایش محصولات مورد علاقه به کاربران

فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند اطلاعات محصولاتی که کاربران مشاهده می‌کنند را به دست بیاورند و افراد را به بازگشت به فروشگاه و نهایی کردن سبدهای خرید یا خرید دوباره محصولات مشابه تشویق کنند.

برای مثال، فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند با نمایش تبلیغ به کاربران یادآوری کنند که در بازدیدهای قبلی چه محصولاتی را در وب‌سایت دیده‌اند. این استراتژی که «بازاریابی مجدد پویا» (Dynamic Remarketing) نامیده می‌شود، به منظور یادآوری و ایجاد شانسی دوباره برای فروش محصولات با استفاده از پیشنهادهای جذاب مانند ارسال رایگان یا کد تخفیف به کار برده می‌شود.

مثال بازاریابی مجدد

پیشنهاد تخفیف

بسیاری از اوقات افراد با قصد خرید وارد یک وب‌سایت فروشگاهی می‌شوند اما با مطلع شدن از هزینه سبد خرید، بدون نهایی کردن سفارش خود، وب‌سایت را ترک می‌کنند.

برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید در کمپین ریمارکتینگ خود تبلیغاتی همراه با تخفیف‌ها و پیشنهادهای وسوسه‌انگیز برای این دسته از کاربران طراحی کنید. فروش محصولات با تخفیف بهتر از نفروختن محصول است. این کار همچنین می‌تواند کاربران را به بازگشت به وب‌سایت و خرید دوباره محصولات و خدمات کسب‌وکار شما تشویق کند.

یادآوری بازگشت به سبد خریدهای نیمه‌کاره

ترک سبد خرید مشکلی است که تمام فروشگاه‌های آنلاین با آن مواجه می‌شوند. اما با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی مجدد برای افرادی که سبد خرید خود را رها کرده‌اند، می‌توانید این مشکل را حل کنید. همان‌طور که گفتیم، شما می‌توانید با نمایش تبلیغات هوشمندانه افراد را ترغیب کنید که سفارش خود را نهایی کنند و به مشتری شما تبدیل شوند.

چرا باید از بازاریابی مجدد استفاده کنیم؟

در عصر حاضر، دانستن هدف خریداران و داده‌های مرتبط با این اهداف، از اطلاعات و دارایی‌های ارزشمند در بازاریابی محسوب می‌شود. اما بسیاری از کسب‌وکارها از این داده‌ها به اندازه کافی بهره نمی‌گیرند. با استفاده از بازاریابی مجدد و هدف‌گذاری مجدد می‌توانید از این داده‌ها استفاده کنید و تبلیغات شخصی‌سازی شده را بر اساس تعامل‌های قبلی کاربران با وب‌سایت شما، به آن‌ها نشان دهید.

بنرهای تبلیغاتی عادی افراد را بر اساس ویژگی‌هایی مانند سن، جنسیت و علاقه‌مندی‌ها هدف قرار می‌دهند و ممکن است هیچ‌وقت محصول یا خدمات موردعلاقه کاربران را برای آن‌ها نمایش ندهند، اما با استفاده از بازاریابی مجدد این شانس را دارید که تبلیغ محصول موردعلاقه افراد را به آن‌ها نمایش بدهید. این ویژگی ریمارکتینگ، شانس کلیک شدن تبلیغ، بازگشت به وب‌سایت و تبدیل شدن مخاطب راغب به مشتری را افزایش می‌دهد.

همچنین سرمایه‌گذاری در بازاریابی از طریق تبلیغات گوگل یا شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. بنابراین بهتر است از تکنیک‌های بازاریابی مجدد نیز برای افزایش نرخ تبدیل کسب‌وکار خود بهره بگیرید.

علاوه بر این، ممکن است وب‌سایت شما ترافیک بسیار زیادی را جذب کند، اما در حقیقت نرخ تبدیل بازدیدکنندگان آن در اولین بازدید، کم باشد. بر اساس پژوهش‌های انجام شده در وب‌سایت‌های تجارت آنلاین، میانگین نرخ تبدیل کاربران در اولین بازدید تنها حدود ۲.۸۶ درصد است. بازاریابی مجدد می‌تواند به شما کمک کند که این ترافیک و تبدیل‌های ازدست‌رفته را بازیابی کنید.

مزایای بازاریابی مجدد چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، بهره گیری از استراتژی‌های بازاریابی مجدد مزایای بسیار زیادی دارد. به طور کلی، از مزایای ریمارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدف‌گذاری مخاطبانی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل خواهند شد
  • حفظ نام برند در ذهن مخاطبان راغب از طریق نمایش تبلیغات استراتژیک به آن‌ها
  • مقرون‌به‌صرفه بودن استراتژی بازاریابی مجدد در مقایسه با روش‌های دیگر و در دسترس بودن در پلتفرم‌ها و کانال‌های مختلف
  • مناسب بودن برای تمام حوزه‌های تخصصی
  • امکان استفاده از فرمت‌ها و شکل‌های مختلف تبلیغات مانند نمایش تبلیغ، استفاده از «فهرست ریمارکتینگ در تبلیغات موتورهای جستجو» (RLSA)، نمایش Carouselهای پویا و...
  • امکان نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده به کاربران بر اساس بازدیدهای قبلی آن‌ها از محصولات یا خدمات در وب‌سایت شما

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از تبلیغات هدفمند راهی مناسب برای بک‌لینک گرفتن و معرفی محصولات به مخاطبان علاقه‌مند است و می‌تواند رتبه سایت شما را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بهبود ببخشد. بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود در وب‌سایت خود مطلبی را منتشر کرده‌اید. کاپریلا با تبلیغات هدفمند بر اساس کلیدواژه، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با مطلب را به کاربران نمایش می‌دهد. برای مثال می‌توانیم به «مجله فرادرس» اشاره کنیم. در اینجا، مطلبی با عنوان «آموزش سئو خارجی» تدوین شده است. در صورت استفاده از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا، بنرهای تبلیغاتی مرتبط به موضوع نوشته با حجم و اندازه کم را مانند تصویر زیر درون متن خواهیم دید.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» به شما امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را می‌دهد. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالا اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و از این طریق، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی نیز یکی از روش‌های گرفتن بک‌لینک باکیفیت و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود. اگر رپورتاژ آگهی به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مطلوبی خواهد داشت و در غیر این صورت، با بازدهی کم رپورتاژ آگهی مواجه خواهیم شد.

رعایت تمام این معیارها به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است از پلتفرمی برای رپورتاژ آگهی استفاده کنید که محتوای مناسب را با رعایت تمام نکات لازم، با هزینه‌ای مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و منتشر کند. می‌توان «نشریلا» را به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در این زمینه معرفی کرد. علاوه بر این، نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات به شما کمک خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ روشی هزینه‌مند اما مؤثر برای جذب مخاطب و تبدیل مخاطب راغب به مشتری محسوب می‌شود، چراکه در این روش بازاریابی دیجیتال، تبلیغات شما به افرادی نمایش داده می‌شود که پیش از این از وب‌سایت و محصولات شما بازدید کرده‌اند و احتمالاً به کسب‌وکار شما علاقه‌مندند. با انتخاب استراتژی‌های مناسب در ریمارکتینگ می‌توانید نرخ تبدیل و درآمد کسب‌وکار خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Constant ContactOutbrainAdRollGeekflare
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *