بهترین متاورس ها با احتمال آینده درخشان در سال ۲۰۲۳

۹۹۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
بهترین متاورس ها با احتمال آینده درخشان در سال ۲۰۲۳

متاورس یکی از اصلی‌ترین کلیدواژه‌های ارزهای دیجیتال در ماه‌های گذشته بود و سرمایه‌گذاران این حوزه توانستند سود زیادی از پروژه‌های این حوزه به دست آورند. با توجه به علاقمندی شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری به این بخش، احتمال رشد آن در سال پیش‌رو و سال‌های بعدی نیز زیاد است. متاورس در حال حاضر بیشتر بر روی مفهوم NFT و بازی‌‌های بلاک چینی استوار است و به همین دلیل پیدا کردن و سرمایه‌گذاری بر روی بهترین بازی های متاورس می‌تواند سود خوبی نصیب کاربران بکند. در این مقاله هدف ما بررسی متغیرهای موثر بر ارزیابی پروژه‌های متاورسی و معرفی بهترین متاورس ها برای سال ۲۰۲۳ میلادی است.

متاورس چیست ؟

متاورس از دو کلمه «Meta» به معنی «فرا» و «Universe» به معنی «دنیا» تشکیل شده است که روی هم رفته معنی فراتر از دنیا را می‌دهد. متاورس دنیای مجازی است که در آن کاربران می‌توانند بسیاری از فعالیت‌های دنیای واقعی را به شکل واقعی اما بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام بدهند. به عنوان مثال، یک شرکت می‌تواند جلسات کاری خود را در متاورس برگزار کند. در این حالت کارمندان با استفاده از هدست‌ها و عینک‌های خود وارد محل برگزاری جلسه می‌شوند و به شکل آواتارهای سه‌بعدی در محل مورد نظر حضور پیدا می‌‌کنند. ارائه‌دهندگان نیز می‌توانند با استفاده از ابزارهای در دسترس خود به صورت کاملا مدل‌سازی شده کار خود را انجام بدهند.

متاورس حاصل تکنولوژی‌های مختلفی مانند «واقعیت مجازی»، «واقعیت افزوده»، «هوش مصنوعی» و «بلاک چین» است و نوآوری‌هایی مانند NFT در حوزه کریپتو باعث گسترش آن شده است. ویژگی اصلی متاورس این است که کاربران در آن مالکیت دارایی‌های مجازی را بر عهده دارند و سازمان‌ها و دولت‌ها نمی‌توانند این مالکیت را از کاربران سلب کنند. در حال حاضر متاورس بیشتر به صورت پروژه‌های بازی‌های بلاک چینی مطرح هستند اما در آینده متاورس قرار است بخش بزرگی از دنیای ما را درگیر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متاورس مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

توجه داشته باشید که این مطلب ترجمه و بسط مقالات تحلیلی منابع دیگر از شرایط بازار است و نباید مبنایی برای سرمایه‌گذاری باشد. برای فعالیت در بازارز ارزهای دیجیتال هر کاربری باید تحقیقات خاص خود را انجام دهد. در صورت استفاده‌ از مطالب این مقاله برای سرمایه‌گذاری مسئولیتی متوجه مجله فرادرس نخواهد بود.

متاورس چیست

ویژگی بهترین متاورس ها برای سال ۲۰۲۳

همانطور که گفته شد، بیشتر متاورس‌ها در حال حاضر پروژه‌‌های بازی هستند و بازیکنان علاقه زیادی به شرکت در این بازی‌ها نشان می‌دهند. بزرگترین تفاوت بازی‌های متاورسی با سایر انواع بازی‌ها، مالکیت کاربران به اقلام و دارایی‌های توسط توکن‌های غیر قابل معاوضه NFT است. ساخت NFT در بستر بلاک چین با دیگر انواع توکن‌ها به دلیل استفاده از استانداردهای جداگانه متفاوت است و هر توکن NFT مالکیت کاربران به آیتم‌های تعریف شده را نشان می‌دهد. پروژه‌های NFT نیز در سال گذشته با رشد زیادی همراه شدند و این مساله نشان می‌دهد که بهترین متاورس ها برای سال جاری می‌توانند از بین بازی‌های متاورسی NFT انتخاب شوند.

موفقیت یک بازی را می‌توان با تعداد بازیکنان آن سنجید. هر چقدر یک پروژه در جذب بازیکن موفق باشد، ارزش سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد داشت. بازی‌های موفق بلاک چینی اشتراکاتی با هم دارند که این اشتراکات باعث موفقیت آن‌ها شده است. در این بین بسیاری از این پروژه‌ها نیز کلاهبرداری هستند و پس از برگزاری عرضه اولیه خود توسعه متاورس را نیمه کاره رها می‌کنند. به همین دلیل مهم است که برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه ارز دیجیتال متاورس قبل از سرمایه‌گذاری تحقیقات لازم را انجام داد.

در حال حاضر بیشتر افرادی که درگیر بازی‌های متاورسی بلاک چینی هستند علاوه بر گیمر بودن، سرمایه‌گذار نیز هستند و بازی‌کردن یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال برای آن‌ها است. این کاربران رشد عجیب و غریبی که برای پروژه «CryptoKitties» افتاد را دیده‌اند و می‌خواهند از برندگان موج بعدی بازی‌های بلاک چینی مبتنی بر NFT باشند اما خود همین مساله تجربه مثبت بازی را از بین می‌برد. بازی‌های بلاک چینی در حال حاضر باید به گونه‌ای باشند که علاوه بر بازیکنان سرمایه‌گذار، بازیکنان معمولی را نیز به خود جذب کنند تا بتوانند در بلند مدت به رشد و شکوفایی برسند. به هرحال مهم‌ترین معیارها برای انتخاب یک بازی بلاک چینی برای سرمایه‌گذاری را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد.

  • تیم پروژه
  • جذب سرمایه خارجی
  • مکانیزم جذب سرمایه عمومی
  • داشتن مکانیزم مناسب برای بازی کردن و بردن به جای پرداخت کردن و بردن
  • تجربه کاربری مناسب
  • سهولت استفاده برای کاربران معمولی
  • روش پیاده‌سازی بازی در بلاک چین

بهترین متاورس ها آن‌هایی هستند که ورود به آن‌ها هزینه آنچنانی ندارد ولی با بازی کردن در آن‌ها می‌توان درآمد خوبی به دست آورد. حضور NFT در بازی‌های متاورسی آن‌ها را از بازی‌های معمولی جدا کرده است و سبب ایجاد اقتصاد بازی شده است. در حال حاضر بسیاری از بازی‌های NFT رایگان، نرخ بازگشت سرمایه سه رقمی را به کاربران پیشنهاد می‌دهند که عدد جذابی است.

در ادامه مقاله، چند نمونه از بازی‌های بلاک چینی مبتنی بر NFT که می‌توانند در سال ۲۰۲۳ رشد مناسبی داشته باشند را بررسی و معرفی می‌کنیم. برای سرمایه‌گذاری در هر کدام از این پروژه‌ها نیاز است که تحقیقات کامل از سمت خود سرمایه‌گذار انجام شود و مطالب حاضر به معنی بررسی و تایید تمام جوانب پروژه‌ها نیست. سعی شده است در بین پروژه‌ها هم پروژه‌های قدیمی و هم پروژه‌های جدید گنجانده شود تا کاربران درک درستی از پروژه‌های خوب در بازی‌های بلاک چینی به دست آورند.

اسیلاتورها دسته مهمی از اندیکاتورها هستند که در بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل اهمیت این موضوع، «فرادرس» فیلم آموزش اسیلاتورها یا نوسانگرنماها در بورس و بازارهای مالی را تدوین کرده که لینک آن در ادامه آمده است.

  • برای دیدن فیلم آموزش اسیلاتورها یا نوسانگرنماها در بورس و بازارهای مالی + اینجا کلیک کنید.
کاربردهای متاورس

نمونه بهترین بازی های متاورس ۲۰۲۳ - MegaCryptoPolis

مگاکریپتوپلیس (+) یک بازی غیرمتمرکز استراتژیک برای ساخت شهر است که به صورت یک «اپلیکیشن غیرمتمرکز» (Decentralised Apps | DApps) در چند بلاک چین اجرا می‌شود. هر فعالیت در این بازی یک تراکنش بلاک چینی است که توسط کاربر امضا و توسط قرارداد هوشمند اجرایی می‌شود. هر دارایی در این بازی به صورت یک توکن منحصر به فرد با استاندارد «ERC-721» است که در کیف پول دیجیتال بازیکنان نگهداری می‌شوند. منطق این بازی به طور کامل بر روی قراردادهای هوشمند اجرایی می‌شود و با تایید کاربر اجرایی می‌شود. تمامی فعالیت‌های بازیکنان در این بازی در بلاک چین اتریوم ذخیره و نگهداری می‌شود.

مگار کریپتوپلیس سه بعدی (MegaCryptoPolis 3D) به بازیکنان این امکان را می‌دهد که ساختمان‌های موجود را اجاره کنند، مصالح مورد نیاز دیگر ساختمان‌ها را تولید کنند، نسل‌های جدیدی از شهروندان را ایجاد کنند، خدماتی به دیگر بازیکنان ارائه کنند، ماشین سواری کنند و تبلیغات انجام بدهند و از مجموع این فعالیت‌ها کسب درآمد نیز داشته باشند. سیستم اقتصادی این بازی به گونه‌ای است که هر شهروند در آن باید به یک ساختمان منصوب شود. عملکرد کلی ساختمان را شهروندان و چند ویژگی تاثیرگذار که خود ساختمان دارد تعیین می‌کند.

تعداد شهروندان مورد نیاز یک ساختمان برای این که با توان کامل کار کند به سطح و نوع ساختمان بستگی دارد. در سال 2019 مفاهیم اقتصادی با مجموعه‌ای از عملکردها برای انواع ساختمان‌ها معرفی شده است و بازی بر اساس آن‌ها انجام می‌شود. علاوه بر شبکه اتریوم این بازی از شبکه ترون نیز پشتیبانی می‌کند که هزینه تراکنش‌های درون بازی را بسیار کاهش می‌دهد. این پروژه دو توکن به نام‌های «Mega Ethereum» و «Mega Tron» دارد که به ترتیب در شبکه اتریوم و ترون ایجاد شده‌اند و برای خرید و فروش در بازار بازی استفاده می‌شوند.

به دلیل بالا بودن هزینه‌های کارمزد در شبکه اتریوم، بسیاری از توکن‌های موجود در بازی به زنجیره جانبی پلیگون انتقال یافته‌اند اما همچنان برخی از این توکن‌ها مانند توکن‌های زمین در شبکه اتریوم قرار دارند. با استفاده از توکن‌های Mega می‌توان آیتم‌های مختلف درون بازی را خریداری کرد. با به دست آوردن رمز ارز جدید در بازی می‌توان آن‌ها را فروخت و توکن‌های Mega را به دست آورد. پروژه‌های مهمی مانند «Open Sea»، «Dapper» و «CryptoKitties» از همکاران این بازی هستند و همین مساله قدرت این پروژه را نشان می‌دهد. تمامی این توضیحات نشان می‌دهند که مگاکریپتوپلیس یکی از بهترین متاورس ها برای سال ۲۰۲۳ است.

مگا کریپتو پلیس بهترین متاورش 2022

بهترین بازی کارتی متاورس - Splinterlands

اسپیل‌اینترلندز (+) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کارتی است که امکان خرید و فروش دارایی‌ها در آن وجود دارد. برای شروع این بازی نیاز است که کاربران ابتدا یک بسته اولیه از کارت‌ها را که به صورت NFT هستند خریداری کنند. پس از آن با انجام بازی و برنده شدن در مسابقات کارت، کاربران می‌توانند جوایز مختلفی را کسب کنند. گام بعدی ثبت یک حساب «Steam» است که به شما امکان می‌دهد کارت‌های خریداری شده خود را رونمایی کنید. در بسیاری از موارد اگر شما کمی خوش شانس باشید پس از خرید اول، برخی از کارت‌های کمیاب را به دست می‌آورید که بسیار ارزشمند هستند.

همچنین این امکان وجود دارد که شما چندین کارت از یک نوع را دریافت کنید. اگر چنین اتفاقی افتاد، شما می‌توانید به سادگی با ترکیب این کارت‌های مشابه، قدرت فوق‌العاده‌ای به آن‌ها بدهید. کار دیگری که شما می‌توانید انجام بدهید این است که کارت مشابه خود را برای دریافت ارز دیجیتال به فروش برسانید. پس از دریافت کارت‌‌ها و آشنایی کامل با آن‌ها وقت آن رسیده است که از کارت‌های خود برای مبارزه با سایر بازیکنان استفاده کنید. این بازی بر بستر بلاک چین‌های متعددی مانند اتریوم، ترون و واکس قابل بازی کردن است.

کارت‌های مختلفی در این بازی هست که در کل شامل چهار نوع کمیابی هستند. هر چقدر کارت‌ها کمیاب‌تر باشند ویژگی‌های آن مثبت‌تر و احتمال برنده شدن در رقابت‌ها بیشتر است. با استفاده از کیف پول متامسک و چند کیف پول ارز دیجیتال دیگر می‌توان به این بازی وصل شد و از بازی‌های طراحی شده برای کارت‌ها برای کسب درآمد استفاده کرد. دارایی‌های موجود در این بازی را هم در بازار داخلی و هم در پلتفرم‌های ساخت و خرید و فروش NFT مانند «OpenSea» می‌توان به فروش رساند.

بهترین بازی کارتی Splinterlands

متاورس پیشرفته The Sandbox

سندباکس (+) یکی از بهترین متاورس‌های ساخته شده به صورت بازی است که ابزارهای مختلفی را برای ایجاد یک محیط ایده‌آل برای بازیکنان فراهم کرده است. سندباکس به عنوان یکی از بهترین متاورس ها شناخته می‌شود چرا که در آن انواع داراریی‌ها به صورت NFT وجود دارد که کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلف آن‌ها را به دست آورند و به کسب درآمد برسند. این بازی را می‌توان یک نسخه مبتنی بر بلاک چین از بازی‌های «Roblox» یا «Minecraft» در نظر گرفت.

سندباکس زمین‌هایی دارد که به صورت توکن‌های غیرمتمرکز «LAND» ایجاد شده‌اند. کاربران می‌توانند با خرید زمین در متاورس سندباکس مالیکت آن‌ را به دست آورند و با استفاده از ابزارهای مختلف موجود زمین خود را تزئین کنند، در آن بازی‌های مختلف برای بازدیدکنندگان طراحی کنند، از بیلبوردهای مجازی برای تبلیغات استفاده کنند و زمین‌های خود را به دیگران اجاره دهند. برای خرید دارایی‌های مختلف در این پروژه از توکن‌های سند که مبتنی بر شبکه اتریوم است، استفاده می‌شود.

سندباکس از سه ابزار ویژه استفاده می‌کند که باعث شده است سندباکس به یک متاورس کامل تبدیل شود. اولین ابزار «VoxEdit» است که برای طراحی دارایی‌ها و مدل‌های سه بعدی استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از این ابزار، دارایی‌های مورد نظر خود را ایجاد کنند و از آن‌ها برای تزئین زمین‌های خود استفاده کنند یا آن که آن‌ها را به دیگران بفروشند. ابزار بعدی نرم‌افزار بازی‌‌ساز (Game Maker) است که برای ساخت بازی‌ها بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی استفاده می‌شود. صاحبان زمین‌ها می‌توانند این بازی‌ها را در زمین‌های خود برای استفاده کاربران قرار بدهند.

سومین ابزار متاورس سندباکس بازار آن است که برای خرید و فروش دارایی‌های مختلف مانند زمین‌ها استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در این بازار به فروش بگذارند و دارایی‌های مورد نیاز خود را از آن خریداری کنند. تیم سندباکس در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پیشنیه زیادی دارد و با پروژه‌های زیادی برای گسترش متاورس خود همکاری می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود علی رغم رشد خیره کننده این پروژه در سال گذشته همچنان به رشد این پروژه در سال آتی امیدوار بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

سندباکس بهترین بازی متاورس

بازی کارتی Gods Unchained

این بازی (+) جزو بازی‌های برتر در حوزه NFT است. این بازی منحصر به فرد ویژگی‌های مختلف NFT را با یک بازی معمولی خرید و فروش کارت ادغام کرده است. کارت‌های بازی را می‌توان با انجام بازی رو در رو با سایر بازیکنان یا خرید آن‌ها از سایر بازیکنان ماهر به دست آورد. در هر دو حالت، توانایی بازی فرد و کیفیت کارت‌های او برنده بازی را تعیین می‌‌کند و کاربران می‌توانند با داشتن مهارت‌ها و استراتژی‌ها مناسب برنده بازی باشند.

در حالت بازی رتبه‌بندی شده این پروژه، هر کاربر با بازیکنان هم رتبه خود رقابت می‌کند که این باعث می‌شود مهارت‌ها و استراتژی‌های افراد تاثیر بیشتری بر روی بازی داشته باشد. یک کاربر زمانی در مسابقه برنده می‌شود که زندگی رقیب قبل از او به پایان برسد. هر پیروزی در طول بازی امتیازات تجربه را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. زمانی که معیار تجربه کاربر تکمیل شد، بازیکن به سطح بعدی بازی منتقل می‌شود. در نتیجه این پیشرفت، یک بسته کارت کاملا جدید به کاربر داده می‌شود.

هر یک از این کارت‌ها با یک توکن غیرقابل معاوضه با استاندارد ERC-721 ایجاد شده‌اند. کاربران می‌توانند در بازار بازی یا سایر بازارهای عمومی این توکن‌ها را خرید و فروش کنند. توکن اصلی و بومی این بازی «GODS» است و تمامی خرید و فروش‌ها در بستر بازی با استفاده از این توکن انجام می‌شود. این بازی یکی از بهترین بازی‌های متاورسی است که با ادامه روند خود می‌توان به یکی از بهترین متاورس ها در سال ۲۰۲۳ در حوزه بازی تبدیل شود.

بهترین بازی های متاورس

بهترین بازی متاورسی چند نفره - Blankos Block Party

این بازی (+) بک بازی چند نفره پر جنب و جوش است که سبکی شبیه به یک میهمانی دارد و تمرکز آن بر روی هنر و طراحی سفارشی است. در این بازی کاربران مجموعه منحصر به فرد از Blankosهای کمیاب دارند که باید آن‌ها را بسازند و سرپرستی آن‌ها را بر عهده بگیرند. نسخه اصلی این بازی هنوز راه‌اندازی نشده است اما کاربران می‌توانند نسخه رایگان و آزمایشی بازی را امتحان کنند. این بازی به دلیل وجود تیم قوی مدیریتی پشت آن می‌تواند رشد خوبی را پس از ارائه نسخه اصلی تجربه کند.

تیم «Mythical Games» یک تیم کاملا متمرکز است که مدیریت و توسعه برخی از بازی‌های پردرآمد دنیا بر عهده آن‌ها بوده است. اخیرا این تیم یک دور جذب سرمایه ۱۶ میلیون دلاری را برای پروژه خود تکمیل کرد که این مساله می‌تواند به آن‌ها برای تمرکز بر توسعه بازی کمک کند. در این بازی تمرکز بر روی دارایی‌هایی خواهد بود که متعلق به بازیکنان است و قرار است امکان ایجاد بازی‌ها به کاربران نیز داده شود تا با استفاده از آن‌ها بتوانند بازی‌های جذابی طراحی و پیاده کنند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست اما با توجه به تیم قوی و حمایت سرمایه‌گذاران احتمال موفقیت این پروژه بالا است. باید منتظر ماند و دید که این پروژه در سال ۲۰۲۳ با چه مکانیزم اقتصادی به بازار ارائه می‌شود. در صورت طراحی مناسب اقتصادی این پروژه می‌تواند یکی از بهترین متاورس ها در سال ۲۰۲۳ باشد.

بهترین متاورس ها برای سال ۲۰۲۲

بهترین ابزار ساخت متاورس ها - Enjin

پنج پروژه‌ای که در بخش‌های قبلی معرفی شدند مربوط به بهترین بازی های متاورس بودند. پروژه انجین برخلاف این پروژه ها ابزاری برای تولید دارایی‌های منحصر به فرد و بازی‌های مختلف در شبکه اتریوم است. در واقع پروژه انجین بسیتری فراهم کرده است تا توسعه‌دهندگان بازی‌های بلاک چینی بتوانند به راحتی فعالیت‌های خود را در این حوزه انجام بدهند. انجین کیت‌های توسعه نرم‌افزاری ارائه کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان دارایی‌های مختلف ایجاد و به بهترین بازی های متاورس اضافه کرد. دارایی‌های ساخته شده در این شبکه قابل تنظیم هستند و به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در بسترهای مختلف بهره برد.

توکن اصلی این پروژه «ENJ» است که ارزش اقلام بر اساس آن تعیین می‌شود و خرید و فروش دارایی‌های ساخته شده با استفاده از این توکن صورت می‌گیرد. تا به امروزه بازی‌های بلاک چینی مختلفی با استفاده از انجین ساخته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «Pandemic Multiverse»، «9Lives Arena» و «Crystals of Fate» اشاره کرد. در صورتی که حوزه متاورس و بازی های متاورسی بخواهد رشد کند احتمال رشد پروژه‌های زیرساختی مانند انجین زیاد خواهد بود و به همین دلیل این ارز نیز در لیست بهترین متاورس ها گنجانده شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده پروژه‌های زیادی در حوزه متاورس فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید با توجه به معیارهای معرفی شده در این مقاله و معیارهای شخصی خودتان، بهترین متاورس ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه‌های مطرح و ارزشمند حوزه متاورس از نظر ارزش بازار، مطالعه مطلب زیر می‌تواند تکمیل کننده مطالب این مقاله باشد.

بهترین ارزهای متاورس کدامند ؟

نام بردن از پروژه‌های مختلف برای پاسخ به این سوال درست نیست چرا که پروژه‌ها دائم در حال توسعه هستند و ممکن است در طی زمان بهترین ارزهای متاورس تغییر کنند. توجه به معیارهای مختلفی مانند سیستم اقتصادی پروژه، تیم مدیرتی و سرمایه‌گذاری، رابط کاربری و تنوع بازی‌ها و ابزارها می‌تواند بهترین ارزهای متاورس را برای ما مشخص کند. در هر حال برای بررسی بهترین ارزها از نظر ارزش بازار می‌توان با مراجعه به سایت «کوین‌مارکت‌کپ» و دسته متاورس‌ها رتبه‌بندی ارزهای این حوزه را مشاهده کرد.

معرفی فیلم آموزش اسیلاتورها یا نوسانگرنماها در بورس و بازارهای مالی

فیلم آموزش اسیلاتورها یا نوسانگرنماها

اندیکاتورها از اصلی‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند که می‌توانند تاخیری یا پیشگو باشند. اسیلاتورها یا نوسانگرنماها دسته‌ای از اندیکاتورهای پیشگو هستند که تغییرات در آن‌ها زودتر از نمودار قیمت اتفاق می‌افتد. این ویژگی باعث شده است که از نوسانگرنماها برای گرفتن تاییدیه در بسیاری از استراتژی‌ها استفاده شود. به دلیل اهمیت این موضوع در ترید ارزهای دیجیتال، «فرادرس» فیلم ۷ ساعتی آموزش اسیلاتورها یا نوسانگرنماها در بورس و بازارهای مالی را در ۷ درس تنظیم کرده است.

به جز درس اول دوره که مربوط به مفاهیم اولیه و مقدمات بحث است در باقی دروس یکی از نوسان‌گرنماهای پرکاربرد تحلیل تکنیکال آموزش داده شده است. اندیکاتور ATR، اسیلاتور CCI، اندیکاتور پرکاربرد مکدی، اسیلاتور مومنتوم، نوسان‌گرنمای محبوب RSI و اندیکاتور استوکاستیک اندیکاتورهای بررسی شده در درس‌های دو تا هفت هستند. در هر درس به طور کامل نحوه ساخت، متغیرهای تاثیرگذار و نحوه استفاده از هر اندیکاتور آموزش داده می‌شود. این دوره آموزشی برای تمامی علاقمندان به بازارهای مالی مفید است.

  • برای دیدن فیلم آموزش اسیلاتورها یا نوسانگرنماها در بورس و بازارهای مالی + اینجا کلیک کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله پنج تا از بهترین بازی های متاورس را به همراه یک پروژه زیرساختی معرفی کردیم. تعداد پروژه‌هایی که در حوزه متاورس ایجاد می‌شوند زیاد است و بررسی آن‌ها کار دشواری است. در این مقاله سعی شد با معرفی معیارهای مختلف، نحوه بررسی این پروژه‌ها آموزش داده شود تا کاربران علاقمند بتوانند پروژه‌های مختلف را بررسی و بهترین متاورس ها را شناسایی کنند.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ارزهای دیجیتال — راهنمای مفاهیم و اصطلاحات رمزارزها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Mediumمجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *