بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟ | راهنمای استفاده تصویری گام به گام

۱۸۲۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴۵ دقیقه
بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟ | راهنمای استفاده تصویری گام به گام

در این مطلب به پرسش بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است پاسخ داده شده و راهنمای استفاده تصویری گام به گام دو مورد از بهترین کیف پول ارز دیجیتال ارائه شده است. اما پیش از پرداختن به این پرسش و پاسخ آن، مفهوم کیف پول ارز دیجیتال و انواع کیف پول ارز دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته و سپس، به پرسش بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است پاسخ داده شده است.

فهرست مطالب این نوشته

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال به کاربران رمزارزها (Cryptocurrency) این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خود را ذخیره و بازیابی کنند. برخلاف پول نقد مربوط به ارزهای فیات که کاربر برای پرداخت آن‌ها حتما باید کیف پول حاوی پول را همراه داشته باشد، برای رمزارزها کاربر الزاما نیازی به داشتن یک کیف پول برای پرداخت و دریافت پول ندارد و بدون داشتن کیف پول نیز می‌تواند به مبادله و معامله رمزارز بپردازد (چگونگی انجام این کار در ادامه مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است تشریح شده است).

اما وجود کیف پول ارز دیجیتال کمک می‌کند تا فرد همه رمزارزهای خود را یک جا نگهداری کند. هنگامی که کاربر رمزارز کسب می‌کند و به دست می‌آورد، مثلا رمزارز بیت کوین (Bitcoin)، می‌تواند آن رمزارز را در یک کیف پول ارز دیجیتال ذخیره کند و به کمک آن کیف پول به انجام تراکنش بپردازد.

در تعریف دقیق‌تر و فنی‌تر، کیف پول ارز دیجیتال دستگاه، رسانه فیزیکی، برنامه کاربردی یا سرویسی است که کلیدهای عمومی (Public Keys) و یا کلیدهای خصوصی (Private Keys) برای تراکنش‌های رمزارزها را ذخیره می‌کند. علاوه بر این قابلیت پایه‌ای برای ذخیره‌سازی کلیدها، یک کیف پول ارز دیجیتال اغلب قابلیت‌های رمزنگاری (Encryption) و یا امضا کردن (Signing) اطلاعات را فراهم می‌کند. امضا کردن اطلاعات می‌تواند برای مثال منجر به اجرای یک قرارداد هوشمند (Smart Contract)، یک تراکنش رمزارز، تعیین هویت (Identification) یا امضای قانونی یک سند (امضای الکترونیک) شود.

اغلب کیف پول‌ها مختص یک رمزارز خاص نیستند و امکان ذخیره‌سازی چندین رمزارز را به طور هم‌زمان دارند. هنگامی که فرد رمزارز را به هر شکلی شامل استخراج، خرید از صرافی، دریافت به عنوان هدیه و یا دریافت در ازای ارائه خدمات یا محصولات دریافت کند، به کسی که پول را به او می‌دهد آدرس کیف پول خود را می‌دهد تا پول را به کیف پول او وارد کنند. برخی از افراد ممکن است رمزارز ذخیره شده در کیف پول را به مثابه فایل‌هایی بدانند که در یک فلش ذخیره شده‌اند؛ اما در حقیقت، اطلاعات ذخیره شده در کیف پول تنها به موقعیت رمزارز فرد در بلاک چین (‌Blockchain)، یعنی دفترکل عمومی (Public Ledger) که همه تراکنش‌ها را برای رمزارزها ثبت و احراز هویت می‌کند، اشاره دارند.

دریافت یا ارسال پول به وسیله کیف پول نیز کاری آسان است. برای انجام این کار کافی است که فرد آدرس کیف پول خود را در اختیار دیگران بگذارد یا آدرس کیف پول آن‌ها را دریافت کند. در عین حال، این کار را می‌توان با اسکن QR Code مربوط به کیف پول نیز انجام داد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

پیش از اینکه کاربر بتواند به سادگی و راحتی شروع به مبادله رمزارزها یا سرمایه‌گذاری روی آن‌ها کند، فضایی برای ذخیره‌سازی این رمزارزها (یا به طور دقیق‌تر، چنانکه یپش از این نیز بیان شد برای ذخیره‌سازی موقعیت آن‌ها در شبکه بلاک چین) نیاز است. نرم‌افزار، سخت‌افزار، برگه کاغذ و به طور کلی جایی که که کاربر می‌تواند آدرس رمزارزهای خود در شبکه بلاک چین را ثبت و به کمک آن وجود رمزارزهای خود را اثبات کند و به کمک آن از تراز حساب رمزارزهای خود مطلع باشد، کیف پول رمزارز (Cryptocurrency Wallet)، کیف پول دیجیتال (Digital Wallet) و یا کیف پول ارز دیجیتال (Digital Currecny Wallet) است.

کیف پول‌های بیت کوین یا کیف پول‌های رمزارز شامل کلیدهای خصوصی و کلیدهای عمومی هستند که در ادامه این مطلب به طور دقیق‌تر به آن‌ها پرداخته شده است. بار دیگر تاکید می‌شود که کیف پول داده‌هایی را ذخیره می‌کند که وجود رمزارزها در بلاک چین را اثبات می‌کنند و خود رمزارزها را ذخیره نمی‌کنند (چون چنین کاری عملا قابل انجام نیست). کلیدهای خصوصی و عمومی برای انتقال پول به حساب‌های متفاوت یا برای تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین نیاز است و بدون آن انجام مبادله و معامله رمزارزها غیرممکن است. در بخش بعدی از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است تاریخچه کیف پول ارز دیجیتال به طور مختصر مورد بررسی قرار گرفته است.

تاریخچه کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

اولین کیف پول ارز دیجیتال توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) خالق بیت کوین و هنگامی عرضه شد که او بیت کوین را در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه کرد. بیت کوین محبوب‌ترین و پرکاربردترین رمزارز است، اما رمزارزهای دیگری نیز در گذر زمان بر مبنای فناوری بلاک چین بیت کوین ساخته شده‌اند و هر یک از آن‌ها امکان ذخیره شدن روی یک کیف پول رمزارز را دارا هستند. در بخش بعدی از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به این پرسش پاسخ داده می‌شود که چرا داشتن کیف پول ارز دیجیتال حائز اهمیت است.

چرا کیف پول ارز دیجیتال حائز اهمیت است؟

برخلاف کیف پول‌های معمولی که امکان نگهداری پول نقد در آن‌ها وجود دارد، کیف پول‌های ارز دیجیتال رمزارز کاربر را ذخیره نمی‌کنند؛ بلکه آدرس مربوط به موقعیت رمزارز کاربر در شبکه بلاک چین را ذخیره و نگهداری می‌کنند. همچنین، باید توجه داشت که دارایی ارز دیجیتال فرد در بلاک چین نگهداری می‌شود، اما کلیدی که به مثابه رمزعبور برای دسترسی داشتن به این رمزارز است در بلاک چین ذخیره نمی‌شود و کاربر آن را در کیف پول خود دارد. کاربر می‌تواند به دارایی‌های دیجیتال خود در شبکه بلاک چین تنها با استفاده از کلید خصوصی و کلید عمومی خود دسترسی داشته باشد.

کلیدهای کاربر مالکیت او به ارز دیجیتال او را نشان می‌دهند و این امکان را فراهم می‌کنند که تراکنش انجام دهند. در صورتی که کاربر کلید خصوصی خود را فراموش کند، دسترسی به پول خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل اهمیت دارد که کاربر کیف پول نرم‌افزاری، سخت‌افزاری یا کاغذی خود را امن نگه دارد و از یک ارائه‌دهنده کیف پول قابل اعتماد استفاده کنند. در ادامه مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است برای شفافیت بیشتر پیرامون مفهوم کیف پول ارز دیجیتال، مثالی از یک کیف پول ارز دیجیتال ارائه شده است.

چرا کیف پول ارز دیجیتال حائز اهمیت است؟

مثالی از یک کیف پول ارز دیجیتال

مسیح می‌خواد برای تولد ۳۳ سالگی دانیال به او مقداری پول هدیه بدهد. او تصمیم می‌گیرد تا رمزارز بیت کوین را به دانیال بدهد. دانیال یک کیف پول رمزارز را در گوشی هوشمند خود دارد و آدرس کیف پول خود را به مسیح می‌دهد. مسیح در روز تولید دانیال، مقداری بیت کوین را به کیف پول دانیال ارسال می‌کند. هنگامی که تراکنش در بلاک چین احراز هویت شد، دانیال مالک بیت‌کوینی می‌شود که مسیح برای او ارسال کرده است. دانیال تصمیم می‌گیرد که با این پول یک لپ‌تاپ خریداری کند.

فروشگاه آنلاینی که دانیال از آن برای خرید لپ تاپ استفاده می‌کند، بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته است. بنابراین، دانیال از کیف پول خود مقدار بیت‌کوین مشخصی را به کیف پول ارز دیجیتال فروشگاه اینترنتی لپ‌تاپ ارسال می‌کند و در ازای آن، لپ‌تاپ را خریداری می‌کند. در بخش بعدی از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است اصطلاحات مربوط به کیف پول ارز دیجیتال بیان شده تا مخاطبان ضمن آگاهی از آن‌ها ادامه مطلب را مطالعه کنند و در مقایسه کیف پول‌های ارز دیجیتال دلیل انتخاب آن‌ها به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال را به خوبی درک کنند.

اصطلاحات مربوط به کیف پول ارز دیجیتال

پیش از پرداختن به انواع کیف پول ارز دیجیتال در بخش بعدی از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است، در این بخش به اصطلاحات مربوط به کیف پول ارز دیجیتال پرداخته شده است. آشنایی با این اصطلاحات پیش از پرداختن به انواع کیف پول ارز دیجیتال و انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال حقیقتا نیاز است.

کیف پول گرم و کیف پول سرد چیست؟

تفاوت بیت کیف پول گرم (Hot Wallet) و کیف پول سرد (Cold Wallet) تنها در متصل بودن یا نبودن آن‌ها به اینترنت است. کیف پول گرم به کیف پول ارز دیجیتالی گفته می‌شود که به اینترنت متصل شده است و کیف پول سرد به کیف پول ارز دیجیتالی گفته می‌شود که به اینترنت متصل نیست و اصطلاحات از ذخیره‌سازی سرد (Cold Storage) استفاده می‌کند. منظور از ذخیره‌سازی سرد آن است که داده‌های کاربر روی سیستم محلی خود او و نه روی پایگاه داده ارائه‌کننده ذخیره می‌شوند. کیف پول گرم نسبت به کیف پول سرد از امنیت کمتری برخوردار است زیرا دسترسی داشتن کیف پول به اینترنت، خطرات حریم خصوصی و خطرات امنیتی را به وجود می‌آورد، اگرچه کیف پول‌های گرم معمولا کاربرپسندتر هستند.

کیف پول گرم و کیف پول سرد چیست؟

چنانکه پیش‌تر نیز بیان شد، کیف پول‌های سرد کیف پول‌های رمزارزی هستند که برای ذخیره‌سازی سرد داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و داده‌ها را برای ارتقای امنیت به صورت آفلاین ذخیره‌سازی می‌کنند. این کیف پول‌ها طبعا حتی از کیف پول‌های چرمی حاوی پول نقد کاغذی که افراد در جیب خود قرار می‌دهند نیز امن‌تر هستند. کاربر می‌تواند از انواع کیف پول سرد و گرم بنا به نیاز خود استفاده کند. کیف پول گرم برای تراکنش‌های خرد روزانه مفید است و کیف پول سرد برای نگهداری بلند مدت پول مفید محسوب می‌شود. در ادامه مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به مفهوم کلیدهای خصوصی و عمومی پرداخته شده است.

کلیدهای عمومی و خصوصی چه هستند؟

چنانکه مشهود است، رمزازها قابل لمس نیستند. همه رمزارزها و تراکنش‌هایی که روی آن‌ها انجام می‌شود شامل رکوردهای دیجیتال روی شبکه بلاک چین می‌شوند. بنابراین، چیزی برای اثبات وجود رمزارزها روی شبکه بلاک چین مورد نیاز است. این اثبات با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی به خوبی قابل انجام است.

هر کیف پول دارای یک آدرس است. این آدرس کیف پول را می‌توان با شماره حساب بانکی بین‌المللی (IBAN | International Bank Account Number) در سیستم بانکداری مقایسه کرد. هنگامی که کاربر این اطلاعات تماس را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد، آن‌ها می‌توانند رمزارز را بدون نیاز به هرگونه اطلاعات دیگری به حساب کاربر واریز کنند. کلید خصوصی و کلید عمومی برای دسترسی به سپرده‌ها در حساب کاربری یا ارسال پول به دیگر حساب‌ها مورد نیاز است.

کلیدهای عمومی و خصوصی چه هستند؟

هیچ تراکنشی بدون داشتن کلید عمومی و کلید خصوصی قابل انجام نیست. در واقع، سیستم بلاک چین امکان این کار را فراهم نمی‌کند. کلیدهای عمومی و خصوصی به وسیله استانداردهای رمزنگاری خاصی به یکدیگر پیوند خورده‌اند. کلید عمومی به وسیله کلید خصوصی در دسترس است، اما این امکان وجود ندارد که به کلید خصوصی به وسیله کلید عمومی دسترسی داشت. در دنیای رمزارزها، کلید خصوصی به عنوان مهم‌ترین رمزعبور برای مالک سرمایه دیجیتال محسوب می‌شود.

اگر این داده‌ها به وسیله هر فرد دیگری به غیر از صاحب ثبات و ضبط شوند، همه دارایی دیجیتال فرد ممکن است از دسترس او خارج شوند و راهی برای بازیابی آن نیز وجود نداشته باشد. بنابراین، این موضوع بسیار حائز اهمیت است که کلید خصوصی حفظ شود و از اینکه هر کسی به جز دارنده حساب به آن دسترسی داشته باشد ممانعت به عمل بیاید. رمزارزها توسط یک ورودی در بلاک چین ارائه می‌شوند که به آن کلید عمومی گفته می‌شود. به منظور انتقال رمزارزها، مبادله آن‌ها، خرید کردن با استفاده از رمزارزها، تبدیل رمزاز به ارز فیات یا دیگر انواع رمزارزها، نیاز به کلید خصوصی برای قفل‌گشایی است.

عموما، کلید خصوصی در کیف پول فرد یا به صورت آنلاین ذخیره می‌شود. در صورتی که کاربر کلید خصوصی خود را به هر دلیلی نداشته باشد، رمزارزهای او از دسترسش خارج می‌شوند. به همین دلیل است که حفظ و نگهداری کلیدهای خصوصی مسئله بسیار مهمی محسوب می‌شوند. به بیان دیگر، بیت کوین یا سایر رمزارزها هک نمی‌شوند؛ دستگاه‌هایی که کلید خصوصی را ذخیره می‌کنند نیز قابل هک کردن نیستند.

برخی از کیف پول‌ها این این کلیدهای خصوصی را آفلاین و به صورت محلی روی سیستم کاربر نگه‌داری می‌کنند (کیف پول سرد) و صرافی‌ها (که قابلیتی برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال را با عنوان کیف پول ارائه می‌کنند که به معنای واقعی کلمه کیف پول محسوب نمی‌شود) و برخی از کیف پول‌ها (کیف پول‌های گرم) این کلیدهای خصوصی را آنلاین نگه‌داری می‌کنند.

به همین دلیل است که کاربر باید هنگام انتخاب کیف پول تصمیم بگیرد که تمایل دارد کلید خصوصی او چگونه نگهداری شود و بر همین اساس، کیف پول مناسب خود را انتخاب کند. در بخش بعدی از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به مفهوم کیف پول حضانتی و غیر حضانتی پرداخته شده است.

کیف پول حضانتی چیست؟

کیف پول حضانتی (Custodial Wallet)، سرویس ذخیره‌سازی کلید برای کلیدهای خصوصی را ارائه می‌کند که این یعنی سرمایه‌های متعلق به فرد که در حساب کاربری او قرار دارد به وسیله نرم‌افزارهای شخص ثالث کنترل می‌شوند. پلتفرم‌های ارائه سرویس کیف پول حضانتی کنترل کامل پول و دارایی فرد را در زمان عدم استفاده او از آن پول، برعهده دارند. پول همیشه متعلق به مالک آن است، اما در هنگام عدم استفاده از آن، تحت سرپرستی پلتفرم قرار دارد.

البته، این سرویس‌ها مزایا و معایب خود را دارند. اگر صحبت از مزایای آن باشد، باید به این نکته اشاره کرد که این امکان وجود دارد که مالک دارایی دیجیتال به سادگی به سرمایه خودش از هر دستگاهی با اتصال اینترنت دسترسی داشته باشد و در صورتی که کاربر کلید خصوصی خود را از دست بدهد در برخی از موارد توسط سازمان به او برای بازیابی آن کمک می‌شود (البته فرد حقیقتا نباید روی این موضوع حسابی باز کند و باید به طور دقیق و جدی از رمز بازیابی خود نگهداری کند).

از معایب کیف پول حضانتی آن است که چنانکه پیش‌تر اشاره شد، کنترل پول کاربر به عهده فرد یا سازمان ارائه‌دهنده سرویس قرار داده می‌شود. همچنین، اگر ارائه‌دهنده سرویس در معرض هک قرار بگیرد، مانده حساب کاربر به او پس داده نمی‌شود. دو دسته اصلی از کیف پول‌های حضانتی عبارتند از:

  • صرافی‌های رمزارزها
  • کیف پول‌های آنلاین

هر یک از این دو نوع کیف پول حضانتی در ادامه به طور مختصر تشریح شده‌اند و در بخش‌های بعدی مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به طور جامع و کامل به آن‌ها پرداخته شده است.

  • صرافی‌های رمزارز: صرافی‌ها در تجارت رمزارزها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در عین حال، خدمات کیف پول ارز دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌کنند. با توجه به اینکه کاربران در این کیف پول‌ها می‌توانند به راحتی به پول خود دسترسی داشته باشند و در صورت تمایل آن‌ها را مبادله کنند، معمولا گرایش به استفاده از این صرافی‌ها زیاد است. اما کاربران نباید فراموش کنند که در صورت استفاده از این نوع کیف پول ارز دیجیتال کلید خصوصی آن‌ها در پایگاه داده صرافی ذخیره می‌شود و این ناامنی‌هایی را برای کاربر به همراه دارد.
  • کیف پول آنلاین: برخی از کیف پول‌های آنلاین از فناوری ذخیره‌سازی سردی استفاده می‌کنند که نسبت به صرافی‌ها ترجیح داده می‌شود؛ زیرا می‌توان به آن‌ها روی هر دستگاهی تنها با استفاده از اینترنت دسترسی داشت. اگرچه، در این حالت نیز کلید خصوصی کاربر در سیستم او قرار دارد و بنابراین پول کاربر در معرض حملات سارقان خواهد بود.

کیف پول غیر حضانتی چیست؟

در کیف پول حضانتی، چنانکه پیش از این نیز بیان شد، کنترل پولو در واقع رمزارز کاربر در دست شخص سوم است. اما در کیف پول غیرحضانتی (Non-Custodial Wallet) کنترل کامل پول و در واقع رمزارز کاربر در دست خود او است. همه متعلقات مربوط به کیف پول دیجیتال، شامل اطلاعات کلید خصوصی و کلید عمومی توسط کاربر نگهداری می‌شود. بنابراین، کیف پول غیرخضانتی لایه امنیتی بیشتری در مقابل حملات سایبری و هک دارد.

اگرچه، همه این گزینه‌ها منجر به سطح مناسبی از امنیت می‌شوند، اما اگر کاربر کلید خصوصی خود را از دست بدهد دسترسی به دارایی‌هایش برای او غیر ممکن می‌شود. بنابراین، آگاهی از اطلاعات فنی پیرامون کیف پول‌ها مسئله بسیار مهمی است. انواع کیف پول غیر حضانتی در ادامه به طور مختصر مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در بخش‌های بعدی مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به صورت جامع به آن‌ها پرداخته شده است.

  • کیف پول دسکتاپ: کیف پول دسکتاپ کیف پولی است که می‌توان نرم‌افزار آن را دانلود و روی کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ آن را نصب کرد. این کیف پول‌ها تنها روی کامپیوتری کار می‌کنند که روی آن نصب شده‌اند. هنگام استفاده از این کیف پول‌ها باید از اتصال اینترنت و امنیت کامپیوتر اطمینان حاصل کرد. ویروس‌ها یا جاسوس‌افزارها (Spywares) می‌توانند منجر به آسیب دیدن سیستم‌هایی شوند که این کیف پول‌ها روی آن‌ها نصب است. دسترسی به دارایی‌های فرد در این کیف پول‌ها به دلیل نقص سخت‌افزاری در گوشی موبایل نیز ممکن است اتفاق بیفتد.
  • کیف پول وب: این کیف پول‌ها در واقع نوعی از کیف پول هستند که با استفاده از مرورگر وب می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. کاربر باید هنگام استفاده از این نوع کیف پول کلید خصوصی خود را بنویسد و در جایی نگهداری کند تا آن را از دست ندهد؛ زیرا از دست دادن کلید خصوصی مصادف با از دست دادن کل سرمایه فرد است.

کیف پول حضانتی و غیر حضانتی

کیف پول چندامضایی چیست؟

کیف پول رمزارز چندامضایی (Multisig Cryptocurrency Wallet | Multisignature Wallet)، به نوعی از کیف پول رمزارز ارجاع دارد که نیازمند ورودی از چندین بخش به منظور تکمیل یک تراکنش است. می‌توان انواع کیف پول رمزارز را که از فناوری چندامضایی استفاده می‌کند مانند یک حساب بانکی چندامضایی در نظر گرفت که در آن شرکا باید PIN خود را به منظور تکمیل یک تراکنش وارد کنند. کیف پول‌های چند امضایی برای استفاده شدن توسط خانواده‌ها یا شرکای تجاری مناسب محسوب می‌شوند.

کیف پول چندارزی چیست؟

برخی از کیف پول‌ها تنها از یک نوع رمزارز پشتیبانی می‌کنند، در حالی که برخی از دیگر کیف پول‌ها از چند رمزارز به طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند. به این نوع کیف پول‌ها که از چند رمزارز به طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند «کیف پول چندارزی» (Multi-Currency Wallet) گفته می‌شود. برای مثال، یک کیف پول مانند Exodus می‌تواند از چندین رمزارز مانند بیت‌کوین، اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، بایننس کوین (Binance Coin)، دش (Dash) و دیگر موارد پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر آنچه بیان شد، برخی از کیف پول‌های رمزارزها به کاربر امکان تبدیل رمزارزها به یکدیگر را می‌دهند. بنابراین، اگر کاربر برای مثال تمایل دارد بیت کوین خود را به اتریوم تبدیل کنند، می‌تواند این کار را درون کیف پولی انجام دهد که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. این کار از طریق یکپارچگی کیف پول با یک شرکت شخص ثالث برای مثال «شیپ‌شیفت» (ShapeShift) قابل انجام است که امکان معامله و مبادله را فراهم می‌کنند. در بخش بعدی از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به این پرسش بسیار مهم پاسخ داده می‌شود که آیا صرافی‌ها دارای کیف پول هستند؟

آیا صرافی‌ها دارای کیف پول هستند؟

صرافی‌های رمزارزها محلی برای مبادله و معامله‌گری رمزارزها محسوب می‌شوند. قابلیت‌های این صرافی‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. یکی از قابلیت‌هایی که این صرافی‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهند امکان نگهداری دارایی دیجیتال است. صرافی‌ها معمولا از این قابلیت خود با عنوان کیف پول ارز دیجیتال یاد می‌کنند و بر همین اساس در لیست معرفی کیف پول‌ها نیز معمولا اسامی صرافی‌ها مشاهده می‌شود. در مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است نیز برخی از این صرافی‌ها معرفی شده‌اند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

اما باید به این موضوع توجه داشت که قابلیت کیف پولی که صرافی در اختیار کاربر قرار می‌دهد نه گزینه مناسبی برای نگهداری بلند مدت دارایی دیجیتال فرد است و نه اساسا کیف پول به معنای واقعی کلمه است. به طور خاص، با توجه به مشکلاتی، برای کاربران ایرانی صرافی‌ها، کار با صرافی‌های شناخته شده و محبوب رمزارزها نیازمند رعایت ملاحظات بسایر مهم و ویژه‌ای است و بنابراین به افراد توصیه می‌شود بدون آگاهی کامل و جامع پیرامون این ملاحظات و شناخت دقیق صرافی‌ها، اقدام به استفاده از این صرافی‌ها نکنند. همچنین، به طور کلی به دلیل امنیت پایین‌تری که کیف پول‌های سرد نسبت به کیف پول‌های گرم دارند، به همه افراد دارای دارایی دیجیتال توصیه می‌شود که پول خود را در یک کیف پول سرد نگهداری کنند.

چرا نباید رمزارز را در صرافی‌ها نگه داشت؟

کاربران رمزارزها باید توجه داشته باشند که صرافی‌ها در طول تاریخ با مشکلاتی مانند هک شدن، قوانین دولتی و دیگر موارد مواجه بوده‌اند که بر اساس آن بخشی از سرمایه افراد که در صرافی‌ها نگهداری می‌شده از دست رفته است. امکان وقوع این رویدادها یا موارد مشابه برای هر صرافی، ولو یک صرافی بزرگ و شناخته شده، وجود دارد. بنابراین به افراد اکیدا توصیه می‌شود که از صرافی صرفا برای انجام مبادلات استفاده کنند و پول خود را در صرافی‌ها نگهداری نکنند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

انتخاب یک یا تعداد بیشتری کیف پول ارز دیجیتال اولین گام برای ارسال یا دریافت رمزارزهایی مانند بیت‌کوین، اتریوم، ترون، دوج‌کوین (Dogecoin)، لایت‌کوین (Litecoin) یا دیگر انواع رمزارزها است. در این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است انواع کیف پول ارز دیجیتال معرفی شده است. انواع کیف پول ارز دیجیتال در پنج دسته کلی قرار دارند. هر یک از این دسته کیف پول‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشخص و پایه‌ای هستند و با سطوح مختلفی از امنیت ارائه می‌شوند تا کاربر اطمینان حاصل کند که امنیت کلید خصوصی او تامین است. پنج نوع کیف پول ارز دیجیتال عبارتند از:

  • کیف پول ارز دیجیتال آنلاین یا کیف پول ارز دیجیتال تحت وب (Online Wallet | Web Wallet)
  • کیف پول ارز دیجیتال موبایل (Mobile Wallet)
  • کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ (Desktop Wallet)
  • کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری (Hardware Wallet)
  • کیف پول ارز دیجیتال کاغذی (Paper Wallet)

اکنون که مخاطبان مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است دید اولیه‌ای پیرامون اصطلاحات پیرامون کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را کسب کردند، پنج نوع کیف پول ارز دیجیتال بیان شده در بالا، در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول آنلاین یا کیف پول تحت وب چیست؟

کیف پول آنلاین عموما کیف پول ارز دیجیتالی است که کاربر با استفاده از مرورگر وب به آن دسترسی دارد. در برخی از موارد، افراد به همه کیف پول‌های گرم کیف پول آنلاین می‌گویند. اما این دو نوع کیف پول ارز دیجیتال دارای تفاوت‌های ظریفی هستند که تنها زمانی به چشم می‌آیند که بحث پیرامون پلتفرم‌هایی شکل می‌گیرد که کیف پول بر آن‌ها تکیه دارد و پرداختن به آن مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است را از مسیر اصلی خود که معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال است خارج می‌کند.

معمولا توصیه می‌شود که افراد دارایی دیجیتال خود را به دلیلی کمبود امنیت نسبت به کیف پول‌های غیر آنلاین و سرد، در کیف پول‌های آنلاین قرار ندهند. «کوزه عسل» (Honey Pot) به صرافی‌های آنلاین و کیف پول‌های آنلاینی اشاره دارد که به شدت برای هکرها جذاب هستند و همین موجب می‌شود تا هکرها حملات زیادی را به این موارد داشته باشند که طبعا برخی از آن‌ها ینز موفق است و منجر به از دست رفتن دارایی کاربران این کیف پول‌های آنلاین و صرافی‌ها می‌شود. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این نوع از کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای کیف پول ارز دیجیتال آنلاین یا کیف پول وب

  • سریع‌ترین راهکار برای تکمیل تراکنش (هیچ تاخیری بین برنامه کاربردی و سرور وجود ندارد.)
  • گزینه‌ای ایده‌آل برای نگهداری حجم کمی از رمزارزها
  • امکان مدیریت چندین رمزارز به طور هم‌زمان در یک کیف پول و قابلیت انتقال رمزارز بین کیف پول‌ها (معمولا این قابلیت ضمن یکپارچه شدن کیف پول آنلاین با یک صرافی فراهم می‌شود)
  • از شبکه تور (TOR) برای حفظ حریم خصوصی بیشتر می‌توان همراه با کیف پول‌های آنلاین استفاده کرد.

 معایب کیف پول ارز دیجیتال آنلاین یا کیف پول وب

  • قرار داشتن دارایی کاربران در خطر کلاهبرداری فیشینگ، بدافزارها، هک داخلی، حملات DDOS و دیگر موارد
  • قرار نداشتن کلید خصوصی کاربر و در واقع دارایی دیجیتال او در کنترل خود کاربر و ذخیره اطلاعات کاربر در یک سرور شخص ثالث

قرار داشتن کامپیوتر کاربر در خطر بدافزارها، کی‌لاگرها (Keyloggers) و ویروس‌ها (نباید به سایت‌های نامناسب مراجعه کرد، نباید از طریق کافی‌نت‌ها به کیف پول وب مراجعه کرد، نرم‌افزار وب را باید به روز نگه داشت و از آنتی‌ویروس استفاده کرد.)

مثال‌هایی از کیف پول ارز دیجیتال آنلاین یا کیف پول تحت وب

در ادامه، مثال‌هایی از کیف پول‌های آنلاین ارائه شده است.

  • صرافی بیترکس (Bittrex)
  • صرافی QuadrigaCX
  • کیف پول آنلاین Coins.ph
  • کیف پول آنلاین GreenAddress

در ادامه مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به مبحث کیف پول موبایل پرداخته شده است.

کیف پول موبایل چیست؟

کیف پول موبایل دسترسی کاربر به رمزارزهایش را در حالتی فراهم می‌کند که فرد تمایل دارد کیف پول ارز دیجیتال خود را در دستگاه موبایل خود داشته باشد. کیف پول‌های موبایل معمولا ویژگی‌های اضافه‌ای، بالاتر و فراتر از کیف پول، ارائه می‌کنند. کیف پول‌های موبایل به دو صورت سرد و گرم وجود دارند. هرچند که کیف پول‌های موبایل سرد نیز با مخاطرات امنیتی ویژه خود مواجه هستند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این نوع از کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

کیف پول موبایل چیست؟

مزایای کیف پول موبایل

  • استفاده آسان‌تر نسبت به دیگر انواع کیف پول ارز دیجیتال
  • امکان ارسال و دریافت رمزارزها در سریع‌ترین شکل ممکن
  • ویژگی‌های مازاد بر یک کیف پول از جمله ویژگی اسکن QR کد
  • امکان استفاده از شبکه تور همراه با اغلب این کیف پول‌ها برای حفظ بیشتر حریم خصوصی ضمن انجام تراکنش‌ها

معایب کیف پول موبایل

  • ناامنی گوشی‌ها و دستگاه‌های موبایل (دارایی دیجیتال فرد در صورتی که گوشی او آسیب ببیند یا روت شده باشد در معرض خطر قرار می‌گیرد. حتی رمزگذاری برنامه کاربردی نیز نمی‌تواند جلوی برخی از مخاطرات مربوط به دستگاه‌های موبایل را بگیرد.)
  • گوشی هوشمند بستر مناسبی برای آسیب‌پذیری، کی‌لاگرها و ویروس‌ها

مثال‌هایی از کیف پول موبایل

در ادامه، مثال‌هایی از کیف پول‌های موبایل ارائه شده است.

  • Jaxx
  • BradWallet
  • Mycelium
  • CoPay

در ادامه مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به مبحث کیف پول دسکتاپ پرداخته شده است.

کیف پول دسکتاپ چیست؟

کیف پول رمزارز دسکتاپ چیزی امن‌تر هم از کیف پول آنلاین و هم از کیف پول موبایل است. اگرچه، حفظ اصول امنیت آنلاین نقش مهمی در امنیت این نوع از کیف پول‌ها دارد. در حالتی که کاربر از یک لپ‌تاپ قدیمی‌تر استفاده کند و ان را به طور کامل آفلاین و بدون دسترسی به اینترنت نگه‌داری کند، می‌تواند در حفظ امنیت هرچه بیشتر خود نقش مهمی داشته باشد. یک سیستم عامل تازه و سالم که کاربر تازه آن را نصب کرده است و به اینترنت نیز دسترسی ندارد را می‌توان به عنوان یک واحد ذخیره سرد در نظر گرفت. اغلب افرادی که تمایل دارند دارایی دیجیتال خود را به صورت بلند مدت در یک کیف پول دسکتاپ به صورت امن نگهداری کنند، معمولا از یک لپ‌تاپ قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این نوع از کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای کیف پول دسکتاپ

  • نوعی از کیف پول ارز دیجیتال فوق‌العاده آسان برای استفاده
  • محسوب شدن به عنوان یک کیف پول سرد و طبعا امن‌تر از سایر گزینه‌ها در صورت عدم اتصال به اینترنت سیستم دارای کیف پول
  • عدم ذخیره و نگهداری کلیدهای خصوصی کاربر در سرور شخص ثالث
  • امکان استفاده از شبکه تور برای حفظ هر چه بیشتر حریم خصوصی کاربر

معایب کیف پول دسکتاپ

  • نیاز به در نظر داشتن ملاحظات امنیتی مربوط به کیف پول‌های گرم در صورت اتصال کیف پول به اینترنت
  • نقش‌آفرینی مشکلات سخت‌افزاری کامپیوتر در ایجاد چالش‌هایی برای کیف پول دسکتاپ
  • از دسترس خارج شدن کلید خصوصی کاربر و به طبع دارایی او از دسترسش در صورت فراموشی در تهیه نسخه پشتیبان و آسیب دیدن کامپیوتر (البته افراد ضمن استفاده از انواع کیف پول‌ها در صورتی که کلید بازیابی خود را فراموش کنند و مشکلی برای یکف پول پیش بیاید، عملا دارایی خود را از دست می‌دهند و این چالش مختص کیف پول دسکتاپ نیست.)
  • مناسب بودن کامپیوترها به عنوان بستری برای بدافزارها، کی‌لاگرها و ویروس‌ها
  • داشتن تنظیمات حریم خصوصی پیچیده و گواهینامه‌های امنیتی کم‌تر شناخته شده در برخی از کیف پول‌ها

مثال‌هایی از کیف پول دسکتاپ

در ادامه، مثال‌هایی از کیف پول‌های دسکتاپ ارائه شده است.

  • Exodus
  • Multibit
  • Armory
  • Bitcoin Core

برخی از لپ‌تاپ‌های مناسب برای نصب کیف پول دسکتاپ

  • Xiaomi Air 13.3
  • Huawei MateBook X 13
  • 12.5 Asus Chromebook Flip

در ادامه مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به مبحث کیف پول سخت‌افزاری پرداخته شده است.

کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری کمتر از کیف پول‌های مبتنی بر وب، موبایل و دسکتاپ، کاربرپسند هستند. اما کار کردن با آن‌ها از کیف پول‌های کاغذی آسان‌تر است و امنیت آن‌ها در اغلب مواقع خیلی بیشتر از کیف پول‌های گرم و حتی بیشتر از کیف پول‌های سرد دیگر است. همچنین، سرعت کیف پول‌های سخت‌افزاری به مراتب بیشتر از هر نوع کیف پول دیگری است.

کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری نیازمند باتری هستند و برخی از آن‌ها به باتری نیازی ندارند. برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری دارای صفحه نمایش (اسکرین) روی خود هستند و این مزایای ویژه‌ای را برای کابر به همراه دارد. این در حالی است که برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری دارای صفحه نمایش نیستند. محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) هستند که از ابعاد فنی و تخصصی تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند و بنابراین کاربرانی که قصد تهیه کیف پول سخت‌افزاری دارند باید ابتدا پیرامون این جزئیات آگاهی کسب کنند. طبعا انجام مقایسه بین انواع برندها و مدل‌های کیف پول سخت‌افزاری از حیطه این مطلب خارج است. کیف پول‌های سخت‌افزاری گزینه مناسبی برای ذخیره‌سازی طیف وسیعی از رمزارزها محسوب می‌شوند و کنترل بیشتری را به فرد روی دارایی دیجیتال خود می‌دهند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این نوع از کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای کیف پول سخت‌افزاری

  • محسوب شدن به عنوان امن‌ترین راهکار برای ذخیره‌سازی رمزارز به صورت بلند مدت در صورت داشتن صفحه نمایش در کیف پول سخت‌افزاری (هر چند در صورت نداشتن صفحه نمایش نیز همچنان از سایر گزینه‌ها امن‌تر است.)
  • امنیت بیشتر نسبت به دیگر کیف پول‌ها
  • گزینه مناسب برای نگه‌داری میزان زیادی رمزارز

معایب کیف پول سخت‌افزاری

  • دشواری استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری برای افراد مبتدی

مثال‌هایی از کیف پول سخت‌افزاری

در ادامه، مثال‌هایی از کیف پول‌های سخت‌افزاری ارائه شده است.

  • لجر (Ledger)
  • ترزور (Trezor)
  • کیپ‌کی (KeepKey)

در ادامه مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به مبحث کیف پول کاغذی پرداخته شده است.

کیف پول کاغذی چیست؟

پیش از کیف پول‌های سخت‌افزاری، از کیف پول‌های کاغذی برای ذخیره‌سازی سرد و امن‌تر رمزارزها استفاده می‌شد. کیف پول‌های کاغذی گزینه امنی برای نگهداری رمزارزها هستند که البته آن‌ها نیز مشکلت خود را دارند. کیف پول‌های کاغذی در واقع برگه‌های کاغذی مخصوصی هستند آدرس بلاک چین رمزارز کاربر و برخی از دیگر اطلاعات، روی آن چاپ می‌شود و کاربر آن کاغذ را نگهداری می‌کند. طبعا کاربر برای انجام تراکنش‌ها نیاز به استفاده از یک صرافی و یا کیف پول آنلاین دارد و هر بار مراحل زیادی را برای انجام تراکنش باید بپیماید که زمان‌بر و پیچیده است. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این نوع از کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای کیف پول کاغذی

  • مقاوم‌ترین کیف پول نسبت به هک
  • عدم ذخیره‌سازی داده کاربر روی کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری
  • عدم ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی کاربر روی سرور شخص ثالث

معایب کیف پول کاغذی

  • زمان‌بر و بعضا پیچیده شدن انجام تراکنش‌ها با استفاده از این نوع کیف پول
  • نیاز به درک فنی بالاتر نسبت به رمزارزها، بلاک چین، چگونگی انجام تراکنش‌ها و دیگر مباحث مرتبط

کیف پول کاغذی چیست؟

در ادامه مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به این پرسش پاسخ داده می‌شود که چطور می‌توانیم بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خودمان را انتخاب کنیم؟

چطور می‌توانیم بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خودمان را انتخاب کنیم؟

کاربران بسته به ویژگی‌های بیان شده در زیر باید نسب به انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خودشان اقدام کنند. حقیقت آن است که هر چند با توجه به برخی از معیارهای کلی به ویژه امنیت و حریم خصوصی می‌توان گفت که کدام کیف بول‌ها بهتر از دیگر گزینه‌ها هستند و یه لیست از بهترین کیف پول ارز دیجیتال ارائه کرد اما بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای یک فرد متناسب با شرایط و نیاز او تعیین می‌شود. در ادامه ویژگی‌هایی که کاربر باید برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خودش مد نظر داشته باشد، بیان شده‌اند.

  • سطح دانش کاربر پیرامون ارزهای دیجیتال: کاربران تازه وارد نیاز به راهکارهایی با پیچیدگی و هزینه تراکنش کم دارند. کاربران با تجربه نیاز به کیف پول‌هایی با امنیت و قابلیت‌های بیشتر دارند. کاربران فعال در حوزه رمزارزها که به مبادلات می‌پردازند نیاز به کیف پول‌هایی با قابلیت انجام معاملات سریع و آسان دارند.
  • حجم رمزارز موجود: در صورتی که کاربر دارای میزان زیادی رمزارز است توصیه می‌ؤود که به سراغ امن‌ترین گزینه‌ها و به طور خاص کیف پول‌های سخت‌افزاری برود. هر چند که برای دارایی‌های دیجیتال ناچیز استفاده از دیگر گزینه‌ها خیلی چالش برانگیز نیست.
  • طول مدت نگهداری رمزارز: در صورتی که کاربر تمایل دارد دارایی دیجیتال خود را به صورت بلند مدت نگهداری کند، معمولا استفاده از کیف پول‌های سرد و امن‌ترین گزینه‌ها در این بین، توصیه می‌شود.
  • حجم تراکنش‌های خرد کاربر: در صورتی که کاربر تمایل و نیاز دارد که به صورت روزمره حجم زیادی از تراکنش‌ها و یا تراکنش‌های خرد را انجام دهد، معمولا استفاده از کیف پول‌هایی که امکان انجام معاملات را دارند و به طور خاص صرافی‌ها توصیه می‌شود. البته، توصیه می‌شود در صورت وجود حجم زیادی دارایی دیجیتال، کاربر تنها آن بخشی از رمزارزها که برای انجام تراکنش‌ها به آن نیاز دارد را در صرافی یا دیگر کیف پول‌های آنلاین قرار دهد.
  • حریم خصوصی: حریم خصوصی مسئله مهمی برای همه کاربران رمزارزها است. اما برخی از کاربران تمایل به رعایت ملاحظات ویژه‌ای در این راستا دارند که در این صورت استفاده از کیف پول‌هایی که امکان استفاده از تور و دیگر تنظیمات حریم خصوصی خاص را دارند توصیه می‌شود.

چطور می‌توانیم بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای خودمان را انتخاب کنیم؟

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

در این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است ۲۰ مورد از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال معرفی شده‌اند.

کیف پول ارز دیجیتال Paper Wallet - کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی در واقع تکه‌های چاپ شده کاغذ است که حاوی آدرس رمزارز و کلید خصوصی است که می‌توان با استفاده از اسکن QR Code از آن استفاده کرد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

کیف پول ارز دیجیتال Paper Wallet - کیف پول کاغذی

  • نوع کیف پول: کیف پول کاغذی
  • مناسب برای: افرادی که به امنیت و حریم خصوصی اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و مشکلی با پیچیده‌تر شدن و طولانی شدن کارها ندارند.

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Paper Wallet

  • امن نگه داشتن آدرس بیت‌کوین
  • نسل امن کیف پول
  • کاهش خطر هک شدن به دلیل عدم اتصال به اینترنت

معایب کیف پول ارز دیجیتال Paper Wallet

  • امکان آسیب دیدن، سرقت شدن و از دست رفتن کاغذها و به طبع سرمایه فرد
  • طولانی شدن مراحل و نیاز به صرافی و کیف پول دیگری برای انجام معاملات و مبادلات

کیف پول اررز دیجیتال لجر (Ledger) - کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول اررز دیجیتال لجر (Ledger) - کیف پول سخت‌افزاری

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که رمزارزهای کاربر را در یک دستگاه آفلاین به صورت امنی نگه‌داری می‌کنند. اندازه این کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال در حدود یک فلش USB است. دستگاه‌های لجر به گوشی هوشمند یا کامپیوتر فرد متصل می‌شوند تا رمزارزها را ذخیره کنند و فرد بتواند به دارایی‌های دیجیتال خود نیز دسترسی داشته باشد. این دستگاه از استیل ضدزنگ پوشیده شده است و همین امر آن را بسیار مقاوم و دارای طول عمر بالا می‌کند.

لجر با دارا بودن نرم‌افزار Ledger Live، کاربر را قادر به آن می‌سازد که تراز حساب خود را بررسی کند و رمزارزها را ارسال یا دریافت کند. لجر از بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین کاربر به رمزارز بیت کوین محدود نشده است. Ledger Live حتی از سهام‌داری ارز (Coin Staking) نیز پشتیبانی می‌کند که به کمک آن کاربر می‌تواند پاداشی را بر اساس تراز حساب خود دریافت کند.

مدل پایه کیف پول سخت‌افزاری لجر یعنی Ledger Nano S و همچنین، لجر دارای پشتیبانی از اتصال بلوتوث Ledger Nano X دو مدل از لجرهای پرطرفدار هستند. لجر نانو اس به طور هم‌زمان از ۲۷ رمزارز پشتیبانی می‌کند و ظرفیتی برای ۶ برنامه‌کاربردی به طور هم‌زمان را دارد. این در حالی است که لجر نانو ایکس امکان پشتیبانی از ۱۰۰ برنامه کاربردی را به طور هم‌زمان دارد. برنامه کاربردی برای نوع خاصی از رمزارزها و دیگر مقاصد لازم هستند.

کیف پول اررز دیجیتال لجر (Ledger) - کیف پول سخت‌افزاری

این بدان معنا است که این موضوع وجود دارد که کاربر نتواند از همه ۱۵۰۰ رمزارزی که توسط این کیف پول سخت‌افزاری پشتیبانی می‌شود به صورت هم‌زمان استفاده کند. هر دو مدل از کیف پول ارز دیجیتال لجر دارای تراشه‌های بسیار امن و مشابه با مواردی هستند که در کارت‌های اعتباری تراشه‌محور و یا پاسپورت‌های تراشه‌محور مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: سخت‌افزار آفلاین برای دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل
  • مناسب برای: همه به طور خاص برای نگهداری پول در حجم و یا برای مدت زیاد

مزایای کیف پول ارز دیجیتال لجر (Ledger)

  • ذخیره‌سازی آفلاین فوق‌العاده امن
  • پشتیبانی از رمزارزهای بسیار
  • نسخه موبایل سطح بالاتر دارای پشتیبانی از اتصال بلوتوث

معایب کیف پول ارز دیجیتال لجر (Ledger)

  • راه‌اندازی پیچیده برای کاربران غیرفنی
  • مراحل بسیار زیاد برای خرید و بارگذاری رمزارزها در کیف پول سخت‌افزاری خارجی

کیف پول‌های سخت‌افزاری به نوبه خود از جمله بهترین کیف پول ارز دیجیتال هستند. در عین حال، کیف پول لجر از دید برخی افراد بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری است.

کیف پول ارز دیجیتال ترزور (Trezor) - کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول ارز دیجیتال ترزور (Trezor) - کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری ترزور Trezor دستگاهی است که می‌تواند دارایی دیجیتال افراد را به صورت آفلاین ذخیره کند. این کیف پول به کامپیوتر یا گوشی هوشمند فرد متصل می‌شود. ترزور دارای یک صفحه کوچک است که می‌توان از آن برای مدیریت اتصال امن استفاده کرد. دو مدل از این کیف پول عبارتند از کیف پول سطح مقدماتی (Introductory-Level Trezor) و کیف پول سطح بالا (Higher-End Trezor).

Trezor One یک دستگاه امن است که شامل احراز هویت چندعامله می‌شود و از بیش از ۱۰۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند. مدل پیشرفته‌تر کیف پول سخت‌افزاری Trezor از ارزهای بیشتری پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش و رابط کاربری بهتری دارد. همچنین، از ویژگی‌های مفید بیشتری نیز بهره می‌برد. برای حصول اطمینان از اینکه کاربر هیچ‌گاه دارایی موجود در کیف پول سخت‌افزاری خود را از دست نمی‌دهد، Trezor اطلاعات بازیابی (یک رمز عبور، یک پین کد و یک رمز بازیابی) را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بدون داشتن این اطلاعات بازیابی و در صورتی که مشکلی برای کیف پول سخت‌افزاری Trezor فرد ایجاد شود، رمزارزهای کاربر ممکن است برای همیشه از دسترس او خارج شوند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: آفلاین و سخت‌افزاری برای دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل
  • مناسب برای: همه به طور خاص برای نگهداری پول در حجم و یا برای مدت زیاد

مزایای کیف پول ارز دیجیتال ترزور (Trezor)

  • ذخیره‌سازی آفلاین فوق امن
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ رمزارز
  • صفحه نمایش با کاربری آسان در مدل T

معایب کیف پول ارز دیجیتال ترزور (Trezor)

  • راه‌اندازی پیچیده برای کاربرانی با دانش فنی کم

کیف پول ارز دیجیتال ترزور (Trezor) - کیف پول سخت‌افزاری

چنانکه پیش‌تر نیز بیان شد، کیف پول‌های سخت‌افزاری به نوبه خود از جمله بهترین کیف پول ارز دیجیتال هستند. این در حالی است که در میان کیف پول‌های سخت‌افزاری، رقابت تنگاتنگی بین کیف پول لجر و کیف پول ترزور برای انتخاب شدن به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری وجود دارد.

کیف پول ارز دیجیتال Wasabi - کیف پول دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال Wasabi - کیف پول دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال Wasabi یک کیف پول ارز دیجیتال با امنیت بسیار بالا برای رمزارز بیت کوین است. این کیف پول متن‌باز و غیرحضانتی روی بیت کوین متمرکز است و حریم خصوصی از اولویت‌های آن محسوب می‌شود. کیف پول ارز دیجیتال Wasabi برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته کیف پول ارز دیجیتال Wasabi پشتیبانی از فرایند CoinJoin است. CoinJoin کمک می‌کند تا تراکنش‌های بیت‌کوین با ترکیب چند رمزارز از افراد گوناگون در یک تراکنش واحد، امن‌تر باشند. با ترکیب ورودی و خروجی‌ها، CoinJoin امکان شناسایی اطلاعات را مبهم می‌کند و این امر موجب شده تا کیف پول ارز دیجیتال Wasabi گزینه مناسبی برای افراد دارای نگرانی حریم خصوصی باشد.

برای ناشناس‌سازی بیشتر تراکنش‌ها، این کیف پول مسیریابی تراکنش‌ها را از طریق شبکه ناشناس تور انجام می‌دهد که امکان پنهان کردن آدرس IP را برای کاربر فراهم می‌کند. اگرچه Wasabi یک کیف پول گرم است ولی معمولا استفاده از آن به افرادی توصیه می‌شود که دغدغه امنیت و حریم خصوصی دارند. یکی از نکاتی که توسعه‌دهندگان این کیف پول به آن توجه کرده‌اند این است که از تحت تاثیر قرار گرفتن تجربه کاربری با این سطح از حریم خصوصی و امنیت جلوگیری کرده‌اند و نگذاشته‌اند تا این ویژگی‌های مهم کار کردن با کیف پول Wasabi را برای کاربر پیچیده کند. Wasabi رابط کاربری کاربرپسندی دارد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: دسکتاپ
  • مناسب برای: افراد دارای دغدغه امنیت و حریم خصوصی
  • دانلود کیف پول Wasabi [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Wasabi

  • متن‌باز
  • حفظ ناشناسی کاربر
  • استفاده از فرایند CoinJoins برای تامین امنیت افزوده
  • امکان تعیین کارمزدهای دستی

معایب کیف پول ارز دیجیتال Wasabi

  • پیچیدگی برای افراد تازه‌کار
  • پشتیبانی صرفا از رمز ارز بیت کوین

کیف پول ارز دیجیتال Bitcoin Armory - کیف پول دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال Bitcoin Armory - کیف پول دسکتاپ

کیف پول Bitcoin Armory یک کیف پول متن‌باز با ذخیره‌سازی ابری و پشتیبانی از چندامضایی است. این کیف پول قابلیت سلسله مراتب قطعی (Hierarchical Deterministic | HD) و پشتیبانی چند امضایی را دارد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: دسکتاپ
  • مناسب برای: کاربرانی که تمایل به استفاده از چند امضایی و ذخیره‌سازی ابری دارند.
  • دانلود کیف پول Bitcoin Armory [+]

مزایای کیف پول Bitcoin Armory

  • امکان مدیریت بیت‌کوین بدون اینترنت
  • مبنای مناسبی برای برنامه‌های صرافی‌ها و پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی

معایب کیف پول Bitcoin Armory

  • نیاز به فضای قابل توجه در هارد دیسک برای نصب
  • نیاز به کیف پول رسمی Bitcoin Core برای تولید کیف پول Bitcoin Armory
  • گزینه‌های عملیاتی برای کلاینت Armory نیازمند مهارت‌های خاص و تجربه در برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی است.

کیف پول ارز دیجیتال Atomic Wallet - کیف پول دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال Atomic Wallet - کیف پول دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال Atomic Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال است که به کاربر امکان مدیریت رمزارزهای بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، XLM و ۳۰۰ رمزارز و توکن دیگر را می‌دهد. کیف پول Atomic Wallet یکی از بهترین کیف پول‌های رمزارزها است که امکان مبادله و معامله آنی رمزارزها را با بهره‌گیری از بازپرداخت نقدی می‌دهد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: دسکتاپ با ذخیره‌سازی سرد
  • مناسب برای: همه
  • دانلود کیف پول Atomic Wallet [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Atomic Wallet

  • کمک به کاربر برای مدیریت، معامله و خرید و فروش رمزارزها در فضایی امن
  • پشتیبانی از رمزارزها برجسته و ۳۰۰ رمز ارز و توکن
  • ارائه کنترل کامل بر دارایی‌ها به کاربر
  • پشتیبانی سریع و آنی با چت زنده و یا ایمیل

معایب کیف پول ارز دیجیتال Atomic

  • امکان مبادله تعداد کمی از رمزارزها به صورت اتومیک در آن وجود دارد.

کیف پول ارز دیجیتال Monero (XMR) - کیف پول دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال Monero (XMR) - کیف پول دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال Monero یک کیف پول ویژه رمزارز مونرو است که از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به سرعت بالا، حریم خصوصی و امنیت اشاره کرد. با استفاده از این کیف پول کاربر می‌تواند پول خود را به صورت امن به دیگر کاربران ارسال کند. شایان توجه است که مونرو یک رمزارز است که با استفاده از کیف پول هم‌نام آن یعنی Monero به راحتی برای خرید محصولات و خدمات قابل مبادله است. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: دسکتاپ
  • مناسب برای: کاربران رمزارز مونرو
  • دانلود کیف پول Monero [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Monero

  • پشتیبانی از پرداخت‌های سریع و بدون هزینه
  • تراکنش‌ها مطمئن و غیرقابل ردیابی
  • کمک به مبادله و تبدیل ارز فیات به XMR

 معایب کیف پول ارز دیجیتال Monero

  • پشتیبانی از تنها یک رمزارز

کیف پول ارز دیجیتال Guarda - دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال Guarda - دسکتاپ

Guarda کیف پول ارز دیجیتالی است که از ۴۰ رمزارز و ۱۰۰۰۰ ارز فیات پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکان خرید و فروش رمزارزها را به کاربر می‌دهد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: دسکتاپ
  • مناسب برای: همه
  • دانلود کیف پول Guarda [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Guarda

  • برای پلتفرم‌های دسکتاپ، موبایل، وب و به صورت افزونه مرورگر کروم موجود است.
  • نسبت به برخی از دیگر رقبا فرایند انتقال سرمایه امن‌تری دارد.
  • با نگهداری رمزارزها در این کیف پول کاربر سود دریافت می‌کند.

معایب کیف پول ارز دیجیتال Guarda

  • نداشتن قدمت زیاد
  • هزینه تراکنش بالا

کیف پول ارز دیجیتال Electrum - کیف پول دسکتاپ و موبایل

کیف پول ارز دیجیتال Electrum - کیف پول دسکتاپ و موبایل

در صورتی که کاربر کیف پول ارز دیجیتالی بخواهد که اصالتا برای بیت کوین باشد، الکتروم (Electrum) گزینه مناسبی محسوب می‌شود. کیف پول ارز دیجیتال Electrum در زمره بهترین کیف پول دسکتاپ و موبایل قرار دارد. الکتروم از حدود سال ۲۰۱۱ عرضه شده و از آن زمان روز به روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود. رابط کاربری الکتروم کاربردهای پایه‌ای مربوط به بیت کوین را ارائه می‌کند. از آنجا که زرق و برق اضافی و قابلیت‌های رنگارنگ در گوشه و کنار این رابط کاربری وجود ندارد، می‌توان گفت که چیزی هم برای پرت کردن حواس کاربر وجود ندارد.

کیف پول ارز دیجیتال Electrum یک گزینه بسیار مناسب و شسته و رفته برای کاربران رمزارز بیت کوین محسوب می‌شود. البته این کیف پول بیشتر برای کاربران پیشرفته مناسب است زیرا گزینه‌های اضافه‌ای که در اختیار قرار می‌دهد برای کاربران تازه‌وارد به دنیای بیت کوین شاید کمی زیادی باشد و سوی دیگر، چنانکه پیش از این نیز بیان شد، رابط کاربری این کیف پول خیلی ساده است.

در حالی که برخی از کیف پول‌های رمزارز کد منبع بسته هستند، الکتروم یک کیف پول متن‌باز (Open Source) است و به کاربران امکان تنظیم دستی هزینه‌های تراکنش‌ها را نیز می‌دهد. این کیف پول امکان احراز هویت دو مرحله‌ای، قابلیت چندامضایی و حتی تنظیم دستی کلمات بازیابی را به کاربر می‌دهد. ویژگی‌های امنیتی این کیف پول شامل PIN Code، کد QR و رمزعبور در سیستم‌عامل برای محافظت از کیف پول ارز دیجیتال الکتروم می‌شوند. با این کیف پول کاربر می‌تواند به طور کاملی روی دارایی دیجیتال خود کنترل داشته باشد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

کیف پول ارز دیجیتال Electrum - کیف پول دسکتاپ و موبایل

  • نوع کیف پول: دسکتاپ و موبایل
  • مناسب برای: کاربران پیشرفته‌تر
  • دانلود کیف پول Electrum [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال الکتروم

  • تنظیم کارمزد تراکنش سفارشی
  • سطح بالایی از امنیت نسبت به دیگر کیف پول‌ها
  • توانایی سفارشی‌سازی کلمات بازیابی
  • متن‌باز

معایب کیف پول ارز دیجیتال الکتروم

  •  رابط کاربری بسیار مقدماتی
  • پشتیبانی صرفا از بیت‌کوین
  • نداشتن پشتیبانی از کاربر

مهم‌ترین چالشی که کاربران Electrum با آن مواجه هستند این است که این کیف پول صرفا از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. با این وجود این کیف پول چنان محبوب و خوب است که در زمره بهترین کیف پول ارز دیجیتال قرار می‌گیرد.

کیف پول ارز دیجیتال Exodus - کیف پول دسکتاپ و موبایل

کیف پول ارز دیجیتال Exodus - کیف پول دسکتاپ و موبایل

Exodus یک کیف پول نرم‌افزاری برای دسکتاپ (لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی) و موبایل است. با وجود آنکه Exodus در برهه‌ای از زمان بیشتر به عنوان کیف پول دسکتاپ شناخته شده بود، یک نسخه موبایل نیز برای این کیف پول بسیار محبوب وجود دارد. این کیف پول ارز دیجیتال دارای یک رابطه کاربری جذاب برای کاربر است که ابزارهای گوناگونی را که بسیار مفید و کارآمد هستند در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کیف پول ارز دیجیتال Exodus با کیف پول سخت‌افزاری Trezor نیز یکپارچه شده است و رمزارزهای کاربر را در یک پورتفولیو با گراف‌ها و نمودارها نمایش می‌دهد. با استفاده از این کیف پول کاربر می‌تواند رمزارزهای خود را مبادله و ذخیره کند. این کیف پول از بیش از ۱۲۵ دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

Exodus کلید خصوصی کاربر را همراه با دیگر ابزارهای امنیتی در اختیار خود او قرار می‌دهد تا دارایی‌هایش را در امن‌ترین حالت ممکن نگهداری کند و این یعنی رمز ارز و کیف پول کاربر صرفا در اختیار و در کنترل خود او هستند. کاربر باید به این نکته توجه داشته باشد که کلید خصوصی روی کامپیوتر او ذخیره می‌شود. بنابراین، برای جلوگیری از اینکه آن را به هر دلیلی از دست بدهد باید چند نسخه پشتیبان از آن تهیه کند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

کیف پول ارز دیجیتال Exodus - کیف پول دسکتاپ و موبایل

  • نوع کیف پول: دسکتاپ و موبایل
  • مناسب برای: همه (به طور خاص افرادی که تمایل به داشتن کیف پول دسکتاپ و موبایل مشابه دارند)
  • دانلود کیف پول Exodus [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Exodus

  • کیف پول ارز دیجیتال ویژه دسکتاپ با پشتیبانی از بیش از ۱۲۵ رمزارز
  • یکپارچه با کیف پول سخت‌افزاری Trezor
  • کیفیت رابط کاربری بسیار بالا

معایب کیف پول ارز دیجیتال Exodus

  • فقدان احراز هویت دو مرحله‌ای

کیف پول ارز دیجیتال Exodus حقیقتا در زمره بهترین پول ارز دیجیتال است و بسیاری افراد آن را بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ و موبایل می‌دانند.

کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet - کیف پول موبایل

کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet - کیف پول موبایل

Trust Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال توزیع شده برای موبایل است که از ۱۶۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای کسب سود پول خود را به صورت سهام‌داری اداره کنند. این کیف پول همچنین از یک مرورگر Web3 توکار بهره می‌برد که به کاربران دسترسی به برنامه‌های کاربردی توزیع شده‌ای (Decentralized Apps | DAps) را می‌دهد که در پلتفرم اتریوم ساخته شده‌اند. این کیف پول اساسا با این هدف طراحی شده است که از توکن‌های ERC20 و ERC223 نگهداری کند اما در حال حاضر دیگر بلاک چین‌ها از جمله بیت کوین را نیز نگهداری می‌کند.

با استفاده از این کیف پول می‌توان رمزارزها را از طریق Trust Wallet از صرافی‌های غیرمتمرکزی (DEX) خریداری کرد که در همکاری با Kyber Network هستند. کیف پول Trust Wallet را می‌توان به صورت رایگان برای موبایل و iOS دانلود کرد. نکته جالب توجه پیرامون این کیف پول آن است که کد آن به زبان بومی هر پلتفرم نوشته شده (برای اندروید از جاوا و برای iOS از سوئیفت استفاده شده است) و این موضوع موجب کارایی قابل توجه آن شده است. این کیف پول روی اندروید نسخه 5.0 و بالاتر و iOS نسخه 10.0 و بالاتر قابل نصب است.

کد کیف پول Trust Wallet به طور کامل به صورت متن‌باز است و بنابراین توسعه‌دهندگان، کارشناسان امنیتی و هر کسی که تمایل به بررسی آن دارد می‌تواند آزادانه این کار را انجام دهد. این کیف پول توسط شرکت امنیتی Stateful ممیزی شده است و گزارش آن در مجموع حاکی از امنیت مناسب این کیف پول است. دو ویژگی کلیدی دیگر کیف پول Trust Wallet تمرکز بر حریم خصوصی کاربر و امنیت است. کاربر برای استفاده از این کیف پول نیازی به KYC ندارد و این یعنی نیازی به احراز هویت خود برای استفاده از کیف پول ندارد و در عین حال، همچون دیگر کیف پول‌های غیرحضانتی هیچ داده‌ای از کاربر را ذخیره نمی‌کند.

این کیف پول به کاربر این امکان را می‌دهد که داده‌های خود را به جای ذخیره‌سازی روی سرورها روی سیستم محلی خود ذخیره کند. KYC سرنامی برای Know Your Customer است. «مشتریت را بشناس» به مسأله‌ای اشاره دارد که طی آن کاربر موظف است برای استفاده از یک سرویس حتما احراز هویت (با اطلاعات هویتی خود شامل شناسنامه یا دیگر موارد) انجام دهد. باید توجه داشت که این ویژگی حریم خصوصی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: موبایل با ذخیره‌سازی سرد
  • مناسب برای: همه افراد و به طور خاص برای افراد دارای دغدغه حریم خصوصی
  • دانلود کیف پول Trust Wallet [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet

  • پشتیبانی از ۱۶۰ رمزارز
  • حفظ حریم خصوصی
  • امنیت بالا
  • ارائه نمودارهای قیمت در کیف پول
  • مبادله رمزارزها بدون نیاز به ترک برنامه و مراجعه به پلتفرم دیگر

معایب کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet

  • پشتیبانی از تعداد کمتری رمزارز نسبت به برخی از دیگر کیف پول‌ها
  • نبود احراز هویت دو مرحله‌ای

حقیقتا کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet اگر بهترین کیف پول ارز دیجیتال نباشد یکی از سه مورد بهترین کیف پول ارز دیجیتال است. این کیف پول این روزها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و این محبوبیت را وام‌دار اهمیت بالایی که برای حریم خصوصی کاربر قائل است، پشتیبانی از رمزارزهای گوناگون، رابط کاربری جذاب و دیگر ویژگی‌هایی است که ارائه می‌کند.

کیف پول ارز دیجیتال Samourai - کیف پول موبایل

کیف پول ارز دیجیتال Samourai - کیف پول موبایل

کیف پول Samourai یکح کیف پول موبایل برای بیت کوین است که روی حفظ حریم خصوصی کاربر و امنیت آن تاکید دارد. در عین حال، این کیف پول از ویژگی‌های نوآورانه‌ای نیز بهره می‌برد که دیگر کیف پول‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. این کیف پول اساسا بر مبنای اصولی ساخته شده است که بیت کوین بر مبنای آن‌ها تولید شده است و از این جمله می‌توان به توزیع شده بودن، حریم خصوصی مالی، شفافیت، امنیت و انعطاف‌پذیری اشاره کرد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: موبایل
  • مناسب برای: کاربران دارای دغدغه حریم خصوصی
  • دانلود کیف پول Samourai [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Samourai

  • هزینه تراکنش پویا و امکان تنظیم دستی هزینه تراکنش
  • تراکنش‌های خصوصی
  • پشتیبانی از تور برای حفظ حریم خصوصی
  • پشتیبانی از SegWit
  • پشتیبانی از پروتکل تراکنش BIP 47 برای حفظ حریم خصوصی
  • پشتیبانی از Ricochet
  • امکان ارسال دستورات پیامکی
  • امکان ارسال تراکنش با اتصال کاربر به گره خود با وارد کردن در IP آدرس و پورت گره

معایب کیف پول ارز دیجیتال Samourai

  • صرفا پشتیبانی از بیت کوین
  • عدم امکان معامله‌گری رمزارزها در کیف پول

کیف پول ارز دیجیتال Samourai قابلیت‌های خاصی را به ویژه در بحث حریم خصوصی ارائه می‌کند و به همین دلیل در میان فعالان حوزه رمزارزها حقیقتا یک سامورایی محبوب است و همین امر آن را در فهرست بهترین کیف پول ارز دیجیتال قرار می‌دهد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

کیف پول ارز دیجیتال Mycelium - کیف پول موبایل

کیف پول ارز دیجیتال Mycelium - کیف پول موبایل

Mycelium یک کیف پول ارز دیجیتال محبوب برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS است. در وب‌سایت این کیف پول آمده است که این کیف پول برای افرادی مناسب محسوب می‌شود که خیلی با رمزارزها آشنایی ندارند اما در عین حال ممکن است برای افرادی که تازه وارد دنیای رمزارزها شده‌اند و دانش قابل توجهی پیرامون این حوزه ندارند نیز کمی ترسناک باشد. این کیف پول برای افراد با تجربه در دنیای رمزارزها که به دنبال ویژگی‌هایی مانند پرداخت‌های مبتنی بر QR کد، ذخیر‌ه‌سازی آفلاین و کنترل بر کلید خصوصی هستند گزینه جذابی است.

Mycelium حساب‌های کاربری آنلاین امنی را ارائه می‌کند که امکان کار کردن آن‌ها با کیف پول‌های سخت‌افزاری، API صرافی Glidera که با کیف پول Mycelium یکپارچه می‌شود و خرید و فروش رمزارزها همراه با دیگر قابلیت‌ها وجود دارد. Mycelium هر کاری که کاربر ممکن است در دنیای رمزارزها به آن نیاز داشته باشد شامل ارسال و دریافت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر رمزارزها را در گوشی هوشمند کاربر برای او فراهم می‌کند. نصب و آغاز به کار با این کیف پول رایگان است؛ اگرچه کاربر ممکن است هزینه‌هایی را برای کار با صرافی بپردازد که همراه با کیف پول خود از آن‌ها استفاده می‌کند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

کیف پول ارز دیجیتال Mycelium - کیف پول موبایل

  • نوع کیف پول: موبایل و پشتیبانی از ذخیره‌سازی آفلاین (کیف پول سرد)
  • مناسب برای: کاربران رمزارزهایی که تمایل به داشتن کیف پول موبایل با قابلیت صرافی یکپارچه شده دارند.
  • دانلود کیف پول Mycelium [+]

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Mycelium

  • دانلود و شروع به کار رایگان
  • امنیت بسیار بالا شامل ذخیره‌سازی آفلاین (سرد)
  • انجام پرداخت‌ها، انتقال

معایب کیف پول ارز دیجیتال Mycelium

  • ممکن است برای افرادی که هیچ آشنایی با رمزارزها ندارند فضایی غافلگیر کننده داشته باشد.

پیش‌تر در قسمتی از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است به این پرسش پاسخ داده شد که آیا صرافی‌ها دارای کیف پول هستند؟ چنانکه در آنجا نیز تشریح شد، صرافی‌های رمزارزها محلی برای مبادله و معامله‌گری رمزارزها محسوب می‌شوند. یکی از قابلیت‌هایی که این صرافی‌ها در کنار دیگر ویژگی‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهند امکان نگهداری دارایی دیجیتال است. از این قابلیت با عنوان کیف پول یاد می‌شود و بر همین اساس اسامی برخی از صرافی‌ها و کارگزاری‌ها در فهرست بهترین کیف پول ارز دیجیتال می‌آید.

اما حقیقت این است که آنچه صرافی‌ها ارائه می‌کنند به معنای واقعی کلمه کیف پول نیست و بهتر است افراد از کیف پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی استفاده کنند. ولیکن در مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است برخی از این صرافی‌ها که قابلیتی به عنوان کیف پول دارند و خدمات مناسبی در این راستا ارائه می‌کنند نیز معرفی شده‌اند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

کیف پول ارز دیجیتال PointPay - کیف پول موبایل

کیف پول ارز دیجیتال PointPay - کیف پول موبایل

PointPay یک کیف پول ویژه موبایل است که اخیرا به فهرست بهترین کیف پول ارز دیجیتال پیوسته است.

مزایای کیف پول ارز دیجیتال PointPay

  • دریافت سود برای سرمایه‌های قرار گرفته در کیف پول
  • امکان خرید توکن PXP برای دریافت نرخ سود بالاتر
  • خرید و فروش آسان بیت‌کوین و دیگر رمزارزها با کارت اعتباری، مبادلات بانکی، Apple Pay و SEPA

معایب کیف پول ارز دیجیتال PointPay

  • یک کیف پول واقعی نیست.

کیف پول ارز دیجیتال Binance - صرافی رمزارزها

کیف پول ارز دیجیتال Binance - صرافی رمزارزها

بایننس یک صرافی بسیار محبوب و شناخته شده برای ساخت کیف پول بیت‌کوین و در حدود ۱۵۰ رمزارز دیگر است. این صرافی API را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به او در یکپارچه کردن برنامه کاربردی کنونی معامله‌گری کاربر کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر با بایننس مطالعه مطلب «بایننس کوین چیست ؟ — آنچه باید بدانید | به زبان ساده» پیشنهاد می‌شود. شایان توجه است که صرافی بایننس محدودیت‌های ویژه‌ای را برای ایران دارد که افراد بدون آگاهی از آن‌ها حتی نباید در این صرافی ثبت‌نام کنند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: صرافی
  • مناسب برای: معامله‌گری و انجام تراکنش‌های متعدد

مزایای کیف پول ارز دیجیتال بایننس

  • ارائه طیف وسیعی از ابزارهای معاملاتی
  • یک صرافی امن  با پشتیبانی ۲۴/۷
  • سازگاری با پلتفرم Web، iOS، اندروید و کلاینت‌های PC
  • دارای رابط کاربری پایه‌ای و رابط کاربری پیشرفته ویژه معامله‌گری برای کاربران با سطح دانش و مهارت گوناگون

مزایای کیف پول ارز دیجیتال بایننس

  • یک صرافی است نه یک کیف پول واقعی
  • امنیت بسیار کم‌تر نسبت به کیف پول سرد
  • محدودیت‌های مهم برای ایرانیان

کیف پول ارز دیجیتال Coinbase - صرافی رمزارزها

کیف پول ارز دیجیتال Coinbase - صرافی رمزارزها

کیف پول Coinbase در واقع یک صرافی رمزارزها است که قابلیت نگهداری ارز دیجیتال را به صورت کیف پول نیز ارائه می‌کند. این در حالی است که توانایی ارسال و دریافت رمزارزها با استفاده از حساب Coinbase وجود دارد ولی کاربران به کلید خصوصی خود که در صرافی نگه داشته‌اند دسترسی ندارند.

در نتیجه، این امکان به شدت وجود دارد که فرد به دلیل هک شدن صرافی در معرض از دست دادن رمزارزها و در واقع دارایی خود که در این صرافی نگه داشته است باشد. اما به هر حال برخی افراد و به طور خاص کسانی که قصد نگه‌داری طولانی مدت رمزارز خود را ندارند و صرفا می‌خواهند به معامله‌گری و خرید و فروش زیاد بپردازند ممکن است ترجیح دهند که پول خود را در فضای کیف پول این صرافی قرار دهند.

Coinbase یکی از ساده‌ترین راهکارها برای خرید، فروش و نگه‌داری از رمزارزها است. با استفاده از رمزارز، کاربر می‌تواند به یک حساب بانکی آمریکایی متصل شود و به راحتی دلار را به فضای صرافی Coinbase انتقال بدهد و با استفاده از آن اقدام به خرید رمزارز کند. همچنین، کاربر می‌تواند از کیف پول مستقل Coinbase نیز در موبایل خود استفاده کند. این ارائه‌دهنده کیف پول دیجیتال و آنلاین رمزارزها گزینه بسیار مناسبی برای افراد تازه‌وارد به دنیای رمزارزها است زیرا خرید و فروش رمزارزها را بسیار ساده می‌کند. کاربر در حساب کاربری رمزارز خود می‌تواند حداقل ۴۶ نوع مختلف از رمزارزهای قابل معامله را نگه‌داری کند که شامل دلار آمریکا و ارزهای دیجیتال موجود در Coinbase می‌شود.

یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار مهم Coinbase قابلیتی با عنوان Earn است که به کاربر در ازای تماشای ویدئو و شرکت در آزمون‌ها رمزارز می‌دهد. Coinbase Pro یک پلتفرم معامله‌گری فعال با یک رابط کاربری بسیار خوب، پشتیبانی از APIها و ساختار کارمزد است. یکی از نکات مهمی که ضمن کار با صرافی Coinbase باید مد نظر داشت هزینه‌ها و کارمزدهای بالای این صرافی است. این هزینه‌ها هنگام تبدیل دلار به رمزارز و برعکس، هنگام تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر و هنگام نقل و انتقال رمزارزها اتفاق می‌افتد و امکان افزایش سریع آن‌ها وجود دارد. این نکته را نیز باید مد نظر داشت که این اتفاق قبلا پیش آمده است که Coinbase از دسترس خارج شود و کاربران نتوانند به خرید و فروش رمزارز بپردازند؛ البته این یک اتفاق بود و امری متداول در این صرافی محبوب نیست. شایان توجه است که Coinbase یک صرافی آمریکایی است و استفاده از آن برای شهروندان دیگر کشورها چالش‌ساز است. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: صرافی
  • مناسب برای: معامله‌گری و انجام تراکنش‌های متعدد

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Coinbase

  • شروع به کار با آن ساده است.
  • شناخته شده‌ترین صرافی رمزارزها است.
  • به لحاظ امنیتی نسبت به نمونه‌های مشابه قدرتمند است.

معایب کیف پول ارز دیجیتال Coinbase

  • هزینه‌های تراکنش آن بسیار بالا است.
  • سابقه از دسترس خارج شدن آن وجود دارد.

کیف پول ارز دیجیتال SoFi - کارگزاری رمزارزها

کیف پول ارز دیجیتال SoFi - کارگزاری رمزارزها

SoFi در اصل یک پلتفرم کارگزاری است و مشخصا یک صرافی یا کیف پول محسوب نمی‌شود. این کارگزاری به کاربرانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها دارند کمک می‌کند. اگرچه، کاربران قادر به آن نیستند که رمزارزها را از حساب خود واریز یا برداشت کنند و امنیت آن‌ها نیز حتی به اندازه دیگر کیف پول‌های رمزارزها نیست. SoFi یک شرکت مالی محسوب می‌شود که امکان سرمایه‌گذاری، وام‌های دانشجویی و شخصی، کارت اعتباری و دیگر خدمات مالی را فراهم می‌کند. با سرمایه‌گذاری در SoFi، کاربر می‌تواند به خرید، فروش و نگهداری رمزارزها بپردازد. برای عضویت در این پلتفرم باید یک یه مبلغ اولیه در حساب فرد شارژ شود. SoFi دارای هزینه تراکنش‌های ویژه خود است.

SoFi تنها از شش رمزارز پشتیبانی می‌کند که خیلی عدد ویژه‌ای نیست زیرا بسیاری از صرافی‌های از بیش از یک صد رمزارز و یا بیشتر پشتیبانی می‌کنند. کاربران پیشرفته ممکن است پلتفرم SoFi را محدود کننده و نامناسب بدانند، اما این پلتفرم برای افرادی که تمایل به دریافت خدمات خاصی مانند آنچه در پاراگراف اول این بخش بیان شد دارند گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: صرافی
  • مناسب برای: افرادی که تمایل به دریافت خدمات ویژه مانند وام و کارت اعتباری با بهره‌گیری از رمزارزها دارند.

مزایای کیف پول ارز دیجیتال SoFi

  • شروع به کار آسان
  • مدیریت سرمایه‌ها و رمزارزها تنها با یک حساب کربری
  • ابزارهای مالی و ویژگی‌های متعدد برای کاربران

مزایای کیف پول ارز دیجیتال SoFi

  • تعداد محدود رمزارزهای موجود

کیف پول ارز دیجیتال Robinhood - کارگزاری رمزارزها

کیف پول ارز دیجیتال Robinhood - کارگزاری رمزارزها

Robinhood در اصل یک کارگزاری اوراق است و با تعریف دقیق صرافی یا کیف پول رمزارزها هم‌خوانی ندارد. اما کاربرانی که تمایل دارند که در حوزه رمزارزها به سرمایه‌گذرای بپردازند می‌توانند از آن استفاده کنند. اما درست مانند کارگزاری SoFi در کارگزاری Robinhood نیز کاربران امکان برداشت و واریز رمزارزها را از حساب خود ندارند. همچنین، در صورت استفاده از این کارگزاری، کاربران با خطر هک شدن و از دست دادن سرمایه مواجه هستند.

Robinhood کار خود را به عنوان یک پلتفرم معامله‌گری رمزارزهای رایگان آغاز کرد و سپس توسعه پیدا کرد تا از رمزارزهای گوناگون پشتیبانی کند. Robinhood دارای قابلیت کیف پول‌مانند (کاربران می‌توانند رمزارزها را ذخیره کنند) و صرافی‌مانندی همچون Coinbase (برای خرید و فروش رمزارزها) است. بنابراین، کاربر می‌تواند به انواع قابلیت‌های مورد نظر خود به صورت یکباره دسترسی داشته باشد. اگرچه، کاربر نمی‌تواند رمزارزها را از کیف پول Robinhood به دیگر کیف پول‌ها واریز یا رمزارزها را از آن‌ها دریافت کند.

کیف پول Robinhood در اصل یک پلتفرم موبایل است اما نسخه دسکتاپ و وب نیز دارد. آنچه رابین‌هود را حقیقتا از دیگر گزینه‌های موجود متمایز می‌کند امکان استفاده کاملا رایگان از آن است. در واقع، افراد برای تراکنش‌هایی که در رابین‌هود انجام می‌دهند هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند. مشتریان Robinhood در حال حاضر می‌توانند به خرید و فروش و نگه‌داری شش رمزارز در این پلتفرم بپرازند. کارگزاری Robinhood در گذشته شاهد قطعی‌هایی بوده است. بنابراین، ممکن است گزینه خیلی امنی نسبت به دیگر گزینه‌های مشابه موجود نباشد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: صرافی
  • مناسب برای: خرید و فروش رایگان رمزارزها

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Robinhood

  • فاقد هزینه تراکنش
  • شروع به کار سریع
  • نمودارهای کاربر پسند (نمودارهای مورد پسند معامله‌گران)

معایب کیف پول ارز دیجیتال Robinhood

  • سابقه قطعی و خارج شدن از دسترس
  • پشتیبانی از تعداد کمی از رمزارزها

کیف پول ارز دیجیتال Lumi - کارگزاری رمزارزها

کیف پول ارز دیجیتال Lumi - کارگزاری رمزارزها

کیف پول Lumi یک کیف پول رمزارز کاربرپسند و یکی از بهترین صرافی‌های بیت کوین است که به کاربر امکان انجام تراکنش‌ها را تنها با چند کلیک می‌دهد. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

  • نوع کیف پول: صرافی
  • مناسب برای: معامله‌گری و انجام تراکنش‌ها

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Lumi

  • عدم نیاز به ثبت اطلاعات شخصی و یا ثبت‌نام
  • متن‌باز
  • امکان ساخت کیف پول جدید تنها با چند کلیک

معایب کیف پول ارز دیجیتال Lumi

  • پیشتیبانی صرفا رمز ارز بیت کوین

کیف پول ارز دیجیتال Paxful - بازار همتا به همتا

کیف پول ارز دیجیتال Paxful - بازار همتا به همتا

کیف پول ارز دیجیتال Paxful یک بازار همتا به همتا برای خرید و فروش بیت‌کوین با بیش از ۳۰۰ مدل پرداخت است. کار با این کیف پول بیت کوین برای کاربران تازه‌وارد آسان است و افراد با تجربه نیز می‌توانند ضمن کار با آن سود ببرند. در ادامه این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است مزایا و معایب این مدل کیف پول مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای کیف پول ارز دیجیتال Paxful

  • امکان برداشت مستقیم از حساب بانکی
  • امکان ارسال پول به حساب بانکی  حساب پی‌پال
  • امکان مبادله و معامله صدها رمزارز
  • خرید و فروش بیت‌کوین با تراکنش‌های بانکی

معایب کیف پول ارز دیجیتال Paxful

  • پشتیبانی صرفا از بیت کوین
  • نامناسب برای معامله‌گران
  • ناشناس بودن که منجر به مشکوک بودن آن شده

آموزش کار با دو مورد بهترین کیف پول ارز دیجیتال

در این بخش از مطلب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است آموزش کار با دو مورد بهترین کیف پول ارز دیجیتال به صورت تصویری و گام به گام ارائه شده است.

آموزش کار با کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet

کیف پول Trust Wallet یکی از کیف پول‌های محبوب برای موبایل است که نصب و راه‌اندازی و ساخت کیف پول در آن ساده است. این کیف پول قابلیت‌های متعددی نیز دارد. مراحل نصب، راه‌اندازی و ساخت کیف پول در کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet در ادامه آمده است.

آموزش کار با کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet
رابط کاربری کیف پول Trust Wallet
  1. کیف پول Trust Wallet را می‌توان برای گوشی‌های اندرویدی از گوگل‌پلی [+] و برای گوشی‌های آیفون از اپ‌استور [+] دانلود کرد. کاربر باید متناسب به نوع گوشی و سیستم‌عامل خود به یکی از این دو فروشگاه برنامه‌های کاربردی موبایل مراجعه و کیف پول Trust Wallet را دانلود و نصب کند.
  2. هنگامی که دانلود و نصب برنامه انجام شد، صفحه‌ای برای کاربر باز می‌شود که در آن از او پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهد یک کیف پول را که از پیش موجود بوده است (با استفاده از کلید بازیابی) وارد (Import) کند و یا قصد ساخت یک کیف پول جدید را دارد. افرادی که برای اولین بار است که قصد دارند کیف پول در Trust Wallet بسازند باید روی گزینه Create a New Wallet کلیک کنند.
  3. در صورت کلیک روی گزینه Create a New Wallet، دوازده کلمه به کاربر داده می‌شود که حکم رمز بازیابی را برای او دارند. در صورتی که نرم‌افزار یا سخت‌افزار کاربر دچار مشکلی شود و او مجبور به نصب مجدد کیف پول شود، تنها با استفاده از این ۱۲ کلمه است که می‌تواند مجددا به دارایی خود دسترسی داشته باشد. یک‌بار دیگر به این نکته تاکید می‌شود که بدون داشتن این ۱۲ کلمه در صورتی که مشکلی برای کیف پول کاربر ایجاد شود دارایی فرد از دسترس او خارج می‌شود. پس بهتر است چند نسخه مختلف از این کلمات بازیابی را به صورت‌های گوناگون نگهداری کند تا در صورتی که اتفاقی برای کیف پول او افتاد، بتواند کیف پول خود را بازیابی کند و به دارایی‌های دیجیتالش دسترسی داشته باشد.
  4. پس از انجام مرحله ۳، صفحه‌ای به کاربر نمایش داده می‌شود که طی آن از او خواسته می‌شود تا رمز ۱۲ کلمه‌ای بازیابی خود را در صفحه با ترتیب صحیح قرار دهد. پس از آن و زدن دکمه Done، کاربر وارد کیف پول خود می‌شود و می‌تواند شروع به کار کند.
آموزش کار با کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet
نصب، راه‌اندازی و ساخت کیف پول در کیف پول Trust Wallet

در صورتی که کاربر تمایل دارد در کیف پول خود به دریافت رمزارز بپردازد باید روی گزینه Deposit کلیک کند و برای ارسال رمزارز به دیگران باید روی گزینه Withdraw Money کلیک کند.

آموزش کار با کیف پول ارز دیجیتال Electrum

نصب، راه‌اندازی و ساخت کیف پول با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال Electrum ساده است. مراحل نصب، راه‌اندازی و ساخت کیف پول در کیف پول ارز دیجیتال Electrum که از بهترین کیف پول ارز دیجیتال موجود محسوب می‌شود در ادامه ارائه شده است.

۱. کاربر ابتدا باید وارد سایت کیف پول Electrum [+] شود و بسته به پلتفرمی که کاربر دارد (موبایل، دسکتاپ و اینکه از چه سیتسم‌عاملی استفاده می‌کند)، یکی از نسخه‌های کیف پول را دانلود کند. در اینجا برای ادامه آموزش، نسخه دسکتاپ نصب می‌شود. زیرا پیش‌تر و برای کیف پول Trust Wallet، آموزش نصب کیف پول موبایل به عنوان یک نمونه ارائه شد.

۲. کاربر باید روی Windows Installer کلیک کند. با این کار فایل‌های الزامی روی کامپیوتر او دانلود می‌شوند.

آموزش نصب کیف پول ارز دیجیتال Electrum

۳. اکنون باید فایل دانلود شده را باز، آدرس محلی که تمایل دارد کیف پول خود را در آن نصب کند وارد و با زدن دکمه Install، نصب را آغاز کند.

آموزش نصب کیف پول ارز دیجیتال Electrum

۴. پس از پایان نصب، کاربر باید کیف پول Electrum را باز کرده و مراحل بعدی را برای ساخت کیف پول به پیش ببرد.

۵. اکنون از کاربر پرسیده می‌شود که آقا قصد ساخت یک کیف پول جدید را دارد یا می‌خواهد یک کیف پول را که از پیش موجود بوده است (با استفاده از کلید بازیابی) وارد (Import) کند. در صورتی که کاربر برای اولین بار است که کیف پول ارز دیجیتال و یا کیف پول در Electrum می‌سازد، باید روی گزینه‌های Create a New Wallet و Standard Wallet کلیک کرده و درنهایت، دکمه Next را بزند.

آموزش نصب کیف پول ارز دیجیتال Electrum

۶. در این وهله، چنانکه در تصویر نیز مشهود است ۱۲ کلمه بازیابی به کاربر نمایش داده می‌شود که کاربر باید آن را ثبت کند. بهتر است چند نسخه مختلف از این کلمات بازیابی را در به صورت‌های گوناگون نگهداری کند تا در صورتی که اتفاقی برای کیف پول او افتاد، بتواند کیف پول خود را بازیابی کند و به دارایی‌های دیجیتالش دسترسی داشته باشد. سپس باید روی دکمه Next کلیک کند.

آموزش نصب کیف پول ارز دیجیتال Electrum

۷. اکنون از کاربر خواسته می‌شود که کلمات کلیدی خود را وارد کند. پس از وارد کردن کلمات کلیدی باید به مرحله بعد رفت.

۸. اکنون کاربر باید رمز عبور انتخابی خود را وارد و آن را تایید کند سپس، دکمه Next را بزند.

آموزش نصب کیف پول ارز دیجیتال Electrum

۹. در این مرحله از کاربر خواسته می‌شود تا سروری که تمایل دارد به آن وصل شود را انتخاب کند. در صورتی که این اولین کیف پولی است که کاربر دارد و یا برای اولین بار است که از کیف پول الکتروم استفاده می‌کند، پیشنهاد می‌شود که گزینه Auto Connect را بزند.

۱۰. اکنون کاربر باید دکمه Next را بزند. اکنون، کیف پول الکتروم ساخته شده و آماده استفاده است.

در صورتی که کاربر تمایل دارد در کیف پول خود به دریافت رمزارز بپردازد باید به سربرگ Receive برود و برای ارسال رمزارز به دیگران باید به سربرگ Send برود. برای مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها نیز باید به سربرگ History مراجعه کند.

آموزش نصب کیف پول ارز دیجیتال Electrum

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
BankrateCoinbaseHobo With a Laptopmonnosthe BalanceObserverTechradarCoin BureauFXEMPIREBitdegree
۱ دیدگاه برای «بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟ | راهنمای استفاده تصویری گام به گام»

ممنون از توضیحات مفید و عالیتون،موفق و سربلند باشید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *