بهترین روش کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال — راهنمای جامع

۲۲۶۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳۳ دقیقه
بهترین روش کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال — راهنمای جامع

در سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال رشد خیره‌کننده‌ای را شاهد بوده‌اند. این رشد هم در تعداد ارزهای دیجیتال و هم در ارزش سکه‌های آن‌ها قابل مشاهده است. همین امر، سبب کسب سود توسط عده زیادی از افراد در سرتاسر دنیا شده است. بیشتر فعالان بازار ارزهای دیجیتال فکر می‌کنند تنها راه کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال، خرید و فروش آن است. ما در این مطلب نشان می‌دهیم که راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. در این مقاله 12 روش معتبر برای کسب درآمد از بیت‌کوین و ارز دیجیتال به طور جامع آموزش داده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال افزایش دهید.

فهرست مطالب این نوشته

کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال

با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال، روش‌های کسب درآمد از بیت‌کوین و ارز دیجیتال نیز گسترش یافته است. شاید شما با روش‌های عادی کسب سود مثل خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنا باشید. اما این روش تنها یک بخش در کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال است. روش‌های بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به کسب درآمد با بیت‌ کوین برسید.

با توجه به این‌که ایده کسب درآمد از بیت‌کوین برای همه جذاب است، کلاهبرداران نیز در این زمینه فعالیت زیادی دارند. بنابراین باید مواظب باشید که در راه کسب درآمد، دارایی خود را از دست ندهید. روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به دو روش رایگان و پولی انجام می‌شود. در این مقاله تمامی این روش‌ها را توضیح می‌دهیم. به طور کلی، برای کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال، روش‌های زیر را می‌توان به کار گرفت.

  • استخراج بیت کوین و سایر ارزهای با قابلیت استخراج
  • ترید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال
  • سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال
  • استیکینگ ارز دیجیتال با قابلیت استیک
  • شرکت در عرضه اولیه ارز دیجیتال
  • شرکت در ایردراپ ارز دیجیتال
  • ساخت و خرید و فروش NFT
  • انجام بازی و کسب سود
  • کشت سود
  • تماشای ویدیوی آموزشی
  • تولید محتوا در بستر شبکه‌های اجتماعی بلاک چینی
  • بازدید تبلیغات

در ادامه مقاله به تشریح کامل هر یک از روش‌های بالا خواهیم پرداخت. توجه کنید که آموزش مفاهیم پایه و ابتدایی ارز دیجیتال برای درک این روش‌ها بسیار مفید خواهد بود.

کسب درآمد از بیت‌کوین به روش ماینینگ

«استخراج ارز دیجیتال» یا «ماینینگ» اولین و معروف‌ترین روش کسب درآمد از بیت کوین به شمار می‌آید. برای حفظ امنیت اطلاعات هر شبکه، یک راه‌حل مناسب، پخش کامل داده‌ها بین افراد مختلف در سرتاسر جهان است. در این حالت، امکان از بین رفتن یا تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت. برای اضافه کردن داده جدید به چنین سیستمی، لازم است اعتبار اطلاعات توسط تمام اعضای آن بررسی شود. با این کار احتمال ورود داده غیرمعتبر به شبکه از بین می‌رود. برای این‌که افراد به راحتی بتوانند داده‌ها را تایید یا رد کنند به مکانیزم اجماع نیاز دارند. مکانیزم اجماع راه‌حل اقتصادی برای تایید یا رد تراکنش‌ها را فراهم می‌کند.

«بیت کوین» اطلاعات تراکنش‌های خود را درون ساختاری از بلوک‌ها قرار می‌دهد و آن را بین سیستم‌های مختلف در دنیا به اشتراک می‌گذارد. این سیستم‌ها که «گره» یا «نود» نامیده می‌شوند، مسوول تایید و ثبت اطلاعات هستند. تایید اطلاعات در بیت‌‌کوین توسط تمام گره‌ها انجام می‌شود اما ثبت بلوک تنها به وسیله نود برنده انجام می‌شود.

در ساختار «بلاک چین»، «توابع هش» برای اتصال بلوک‌ها به هم و همچنین تایید اعتبار بلوک ساخته شده توسط نود برنده، به کار می‌روند. بدین صورت که بلاک چین با توجه به شرایط سختی شبکه، عبارتی به نام «نانس» به اطلاعات تراکنش‌ها اضافه می‌کند. این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و هیچ کس از مقدار آن با خبر نیست.

هش خروجی هر بلاک منحصر به فرد است. ورودی تابع شامل اطلاعات تراکنش‌ها، هش قبلی و نانس است. با توجه به این‌که تمام گره‌ها از اطلاعات تراکنش‌ها آگاه هستد، بنابراین نود برنده، گرهی است که زودتر از همه با حل متوالی تابع هش به مقدار مناسب نانس رسیده است. گره برنده پس از دستیابی به نانس، آن را در اختیار دیگر گره‌ها قرار می‌دهد. سایر گره‌ها نیز با قرار دادن آن در تابع هش، صحت آن را می‌سنجند. در صورت صحیح بودن، همه نودها به اجماع می‌رسند و بلوک جدید را تشکیل می‌دهند.

به کلیه فعالیت‌هایی که توسط نودها انجام می‌شود فرآیند ماینینگ یا استخراج گفته می‌شود. با رسیدن به اجماع نود برنده از شبکه پاداش دریافت می‌کند. این پاداش، بیت‌کوین جدید استخراج شده است. به این روش اجماع که در آن نیاز به کار فیزیکی و صرف هزینه توسط سیستم هست، «الگوریتم اجماع اثبات کار» (Proof of Work | PoW) گفته می‌شود.

انتخاب ارز مناسب ماینینگ برای کسب درآمد از بیت کوین

برای شروع ماینینگ، ابتدا باید ارز دیجیتال مناسب برای ماینینگ مشخص شود. توجه کنید که استخراج، مختص ارزهای با مکانیزم PoW است و تمام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج و ماینینگ ندارند. بسیاری از ارزها از الگوریتم‌های اجماع دیگری مانند «الگوریتم اجماع اثبات سهام» (Proof of Stake | PoS) استفاده می‌کنند. بنابراین در مرحله اول باید لیست ارزهای با قابلیت استخراج را پیدا کنید. پس از آن با بررسی هر پروژه، ارز مورد نظر از بین گزینه‌های ممکن انتخاب می‌شود. استخراج ارزهای مختلف سود یکسانی ندارد. حتی ممکن است استخراج برخی از ارزها زیان‌ده باشد. بنابراین انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال بسیار مهم و حیاتی است.

برای پیدا کردن فهرست ارزهای دیجیتال قابل استخراج، می‌توانید از سایت «کوین‌مارکت‌کپ» (Coinmarketcap) استفاده کنید. با مراجعه به صفحه اختصاصی یک ارز دیجیتال در این سایت، در صورتی که در بخش «Tags» ویژگی «Mineable» نوشته شده بود، ارز مورد نظر قابل استخراج است. برای مشاهده لیست کل ارزهای دیجیتال قابل استخراج، از بخش فیلتر اطلاعات در صفحه اصلی استفاده کنید. در این صفحه با کلیک بر روی گزینه «Filters» یک پنجره در زیر آن باز می‌شود. در این پنجره ارزهای مختلف را بر اساس دسته‌بندی، الگوریتم، پلتفرم و حزه تخصصی می‌توانید فیلتر کنید.

کسب درآمد از بیت کوین استخراج
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

برای دسترسی به فهرست ارزها روی گزینه «Add Filter» کلیک می‌‌کنید تا پنجره مربوط به آن باز شود. در پنجره باز شده با انتخاب گزینه «Mineable» و انتخاب «Show Results»، لیست ارزهای قابل استخراج برای شما نشان داده می‌شود. در زمان نگارش این مقاله، 449 ارز دیجیتال قابل استخراج در سایت کوین‌مارکت‌کپ فهرست شده‌اند. توجه کنید که هر رمزارزی برای استخراج نیاز به ابزارهای مختلف دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تجهیزات مورد نیاز استخراج ارز دیجیتال

برای استخراج ارزهای دیجیتال بسته به این‌که ارز دیجیتال چه فعالیتی انجام می‌دهد، ابزارهای گوناگونی نیاز است. به طور کلی می‌توان ارزهای دیجیتال را از منظر تجهیزات مورد استفاده، در دو دسته «پردازش‌محور» و «حافظه‌محور» دسته‌بندی کرد. بیشتر ارزهای دیجیتال از نوع پردازش‌محور هستند. در این روش، ماینرها، توان پردازشی سیستم خود را برای فرآیند استخراج در اختیار شبکه قرار می‌دهند. بیت‌کوین و لایت‌کوین معروف‌ترین ارزهای دیجیتال پردازش‌محور هستند. برای استخراج این نوع ارزها شما به دستگاه‌های با توان پردازش قوی نیاز دارید. توان پردازشی CPUهای معمولی برای این کار کافی نیست. بنابراین برای استخراج از «کارت‌های گرافیک» یا «دستگاه‌های مخصوص ماینینگ» (ASIC) استفاده می‌شود.

ارزهای حافظه‌محور از فضای ذخیره‌سازی برای استخراج بهره می‌برند. بدین صورت که شما «حافظه» خود را در اختیار این شبکه‌ها قرار می‌دهید. شبکه، از فضای خالی حافظه برای ذخیره‌سازی داده‌های کاربران استفاده می‌کند و در ازای این کار به شما پاداش استخراج تعلق می‌گیرد. در این حالت نیازی به توان پردازشی بالا نیست. اما حجم و کیفیت حافظه در مقدار سود شما موثر است. بهتر است از «حافظه SSD» برای این منظور استفاده شود.

تجهیزات ذکر شده، اصلی‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال هستند. اما تجهیزات دیگری نیز برای فرآیند استخراج مورد نیاز است. برق، اینترنت قوی، سیستم‌های خنک کننده و کیف پول دیجیتال از جمله این زیرساخت‌ها و تجهیزات هستند. با توجه به مطالب گفته شده، برای کسب درآمد از استخراج نیاز به سرمایه اولیه است. هزینه خرید تجهیزات، اجاره محل استخراج و هزینه‌های ماهانه برق و اینترنت عمده هزینه را شامل می‌شوند. بنابراین قبل از شروع کار باید درآمد احتمالی خود را محاسبه و در صورت به صرفه بودن طرح، شروع به کار کنید.

محاسبه سود استخراج ارز دیجیتال

در بیشتر پروتکل‌های بلاک چینی، ماینر با انجام کار به پیش‌برد شبکه و حفظ اعتبار آن کمک می‌کند. ماینرها در ازای کاری که انجام می‌دهند رمزارز اصلی شبکه را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در حقیقت، ماینرها از سکه‌هایی که شبکه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، کسب سود می‌کنند. مقدار سود ماینرها بر اساس موارد زیر تغییر می‌کند.

  • قیمت روز ارز دیجیتال
  • سختی شبکه،
  • نرخ برق
  • قیمت سخت‌افزار در زمان راه‌اندازی

بنابراین سود ماینینگ کاملا متغیر است و بستگی به شرایط بازار و تجهیزات دارد. برای محاسبه لحظه‌ای سود ماینینگ خود باید تمام پارامترهای ذکر شده را در نظر بگیرید. وب‌سایت‌های زیادی در این زمینه هستند که بر اساس هش‌ریت سیستم (نشان‌دهنده قدرت سیستم برای حل توابع هش)، قیمت برق و مقدار برق مورد نیاز، سودآوری ماینینگ را محاسبه می‌کنند.

در ادامه یک مورد از این سایت‌ها را بررسی می‌کنیم. بیشتر این سایت‌ها برای ارزهای پردازش‌محور کاربرد دارند. برای ارزهای حافظه‌محور، با در نظر گرفتن قیمت برق، قیمت تجهیزات ذخیره‌سازی و قیمت روز شبکه، می‌توان سود حاصل از استخراج را محاسبه کرد.

سایت کوین‌وارز Coinwarz برای کسب درآمد از بیت کوین به روش ماینینگ

سایت «کوین‌وارز» سایت تخصصی مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال است. در این سایت شما می‌توانید هر لحظه میزان کسب درآمد از بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید. این سایت بهترین ارز دیجیتال از منظر کسب درآمد را نیز با توجه به شرایط بازار مشخص می‌کند. صفحه اصلی وب‌سایت به شکل زیر است.

کوین‌ وارز کسب سود از بیت کوین
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، چهار منوی مختلف در این سایت وجود دارد. در بخش «Mining Profitability» با انتخاب توابع هش موجود، رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال بر اساس سود حاصل از ماینینگ قابل مشاهده است. در بخش «Mining Calculators» برای تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال با قابلیت استخراج، امکان محاسبه سود استخراج فراهم شده است. با انتخاب هر رمزارز، شما به صفحه مربوط به محاسبات آن ارجاع داده می‌شوید. با انتخاب مقدار هش‌ریت سیستم و هزینه‌های مربوط به برق، می‌توانید مقدار سود استخراج ارز را به صورت روزانه مشاهده کنید. تصویر زیر، صفحه باز شده برای بیت‌کوین را در این وب‌سایت نشان می‌دهد.

کسب درآمد بیت کوین از ماینینگ

همانطور که مشاهده می‌کنید، سود حاصل از استخراج بیت‌کوین با اطلاعات داده شده به میزان 30/65 دلار در روز است. با مقایسه این مقدار با هزینه‌های انجام شده، می‌توانید زمان بازگشت سرمایه را حساب کنید. این زمان برای بیت‌کوین معمولا بین 6 ماه تا یکسال است. پس از آن شما وارد مرحله سوددهی خواهید شد.

در منوی «Cryptocurrency Mining» شما می‌توانید رمزارز مورد نیاز خود را جستجو کنید. این روش می‌تواند به عنوان یک راه مناسب برای شناسایی ارزهای قابل استخراج باشد. منوی آخر، مربوط به نمودارها است. می‌توانید نمودارهای هش‌ریت، سختی شبکه و قیمت هر ارز را در آن مشاهده کنید.

برای افزایش اطلاعات در مورد بلاک چین و استخراج ارزهای دیجیتال مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود.

کسب درآمد از بیت کوین با ترید

ترید ارز دیجیتال به معنی خرید و فروش آن است. در ترید ارز دیجیتال، دو حالت برای کسب سود وجود دارد. حالت اول این است که شما ارز دیجیتال را در قیمت پایین بخرید و در قیمت بالا بفروشید. با افزایش قیمت، ارز دیجیتال ارزش بیشتری خواهد داشت و شما سود می‌کنید. روش دوم وارد شدن به معامله فروش است. معامله فروش، با فروش ارز دیجیتال خریده شده، متفاوت است. در معامله فروش شما ارزی که ندارید را می‌فروشید.

فرض کنید شما 2 هزار دلار دارید. تحلیل شما از شرایط بازار به گونه‌ای است که انتظار دارید بازار نزولی باشد. شما در قیمت 2000 دلار تصمیم می‌گیرید که اتریوم را بفروشید. اما اتریوم ندارید. برای انجام معامله فروش، شما 2 هزار دلار خود را تحت عنوان معامله فروش اتریوم در صرافی قرار می‌دهید و یک اتریوم را به فروش می‌رسانید. دقت کنید که شما اتریوم را نخریده‌اید و فقط حق فروش آن را از صرافی گرفته‌اید.

حال پس از چند روز اگر قیمت اتریوم افت کرده و به 1000 دلار رسیده باشد. شما با پول خود یعنی 2 هزار دلار، می‌توانید دو اتریوم خرید کنید. در این حالت 1 اتریوم را به صرافی بابت قرض عودت می‌دهید و 2 هزار دلار خود را می‌گیرید و 1 اتریوم هم سود شماست. می‌توانید آن را هم به فروش برسانید و سرمایه خود را به 3 هزار دلار برسانید.

بنابراین در ترید ارزهای دیجیتال هم از صعود قیمت و هم از نزول آن می‌توان سود کسب کرد. برای ترید کردن، شما به ابزارهای تحلیل بازار نیاز دارید. دو ابزار خیلی مهم در این زمینه تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال هستند. تحلیل بنیادی به مسائل فنی و کاربردی ارزهای دیجیتال می‌پردازد. در حالی که در تحلیل تکنیکال تنها با نگاه به نمودار وضعیت بازار سنجیده می‌شود.

تحلیل تکنیکال، مهم‌ترین ابزار تریدرها برای کسب درآمد از بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. با توجه به اهمیت این موضوع، «فرادرس» اقدام به تهیه فیلم آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی - مقدماتی کرده که لینک آن در ادامه آمده است.

روش‌های مختلف ترید ارز دیجیتال

روش‌های مختلفی برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. حالت «Spot» یکی از روش‌ها است که در آن معاملات بدون اهرم انجام می‌شوند. منظور از اهرم، افزایش سرمایه با قرض گرفتن از صرافی به منظور ورود پرحجم به بازار است. بنابراین در روش اسپات، تغییرات سود و ضرر دقیقا به اندازه تغییرات قیمت بازار است. حالت دوم، معامله «Margin» است. در این معاملات با استفاده از اهرم‌های مختلف، می‌توان وارد معامله شد. سود و ضرر در این روش با توجه به اهرم محاسبه می‌شود. هر چقدر اهرم شما بالاتر باشد، امکان کسب سود یا ضرر شما نیز بیشتر خواهد بود.

معاملات نوع سوم، معاملات «Futures» یا همان معاملات «آتی» است. در این نوع از معاملات، قرارداد خرید و فروش بین دو نفر در زمان حال انجام می‌شود اما سررسید تحویل آن در زمانی در آینده قرار دارد. این نوع از ترید به منظور حذف ریسک خرید و فروش در آینده در بسیاری از بازارها گنجانده شده است. اگر تحلیل شما مبنی بر این است که قیمت بیت کوین 30 روز دیگر بیشتر از الان خواهد بود، می‌توانید وارد معامله خرید فیوچرز شوید. معاملات آتی نیز اهرم‌دار هستند.

برای افزایش اطلاعات در مورد ترید و انواع تحلیل‌ها مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود.

کسب درآمد از بیت کوین با ترید

کسب درآمد از بیت کوین با سرمایه‌گذاری

برای بسیاری از فعالان بازار، مفهوم سرمایه‌گذاری تفاوت چندانی با ترید ندارد. در هر دو این روش‌ها شما یک ارز دیجیتال را در قیمت پایین می‌خرید و در قیمت بالاتر می‌فروشید. اما تفاوت‌های اساسی بین این دو رویکرد وجود دارد. سرمایه‌گذاران، دید بلندمدتی به بازار دارند، در حالی که بیشتر تریدرها معاملات خود را نهایتا تا یک ماه باز نگه‌می‌دارند. تریدرهای نوسان‌گیر، معاملات خود را در تایم‌فریم‌های (گام زمانی) بسیار پایین در حد چند دقیقه انجام می‌دهند. بنابراین مهم‌ترین فرق بین ترید و سرمایه‌گذاری، بحث زمانی است.

تفاوت در تایم‌فریم زمانی معاملات، باعث تغییرات اساسی در روش معامله، نقطه ورود و خروج و نوع تحلیل می‌شود. در سرمایه‌گذاری با توجه به این‌که نگاه بلندمدتی به بازار وجود دارد، تحلیل فاندامنتال اهمیت بسیاری پیدا می‌کند، در حالی که اکثر تریدرها از تحلیل تکنیکال به عنوان روش تحلیل و معامله خود استفاده می‌کنند. آن‌چه برای یک سرمایه‌گذار مهم است، آینده یک پروژه است. با توجه به این‌که پروژه‌های ارز دیجیتال زیادی در بازار وجود دارند، بررسی آن‌ها سخت و پیچیده است. اما در صورت داشتن تحلیل درست، سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌ها نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد.

نقطه ورود به معامله برای سرمایه‌گذاران آن‌چنان اهمیت ندارد. هدف آن‌ها کسب سود قابل توجه، با سرمایه‌گذاری بلند مدت است. برخلاف این روش، تریدرها به نقطه ورود به بازار اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. چرا‌که سود آن‌ها در کوتاه مدت، ارتباط مستقیم با نقطه ورود به بازار دارد. سرمایه‌گذاران از دو روش «خرید و نگهداری» و «خرید شاخص‌ها» استفاده می‌کنند. استراتژی خرید و نگهداری، خرید یک رمزارز در قیمت‌های پایین و فروش آن در قیمت بالا است. استراتژی دوم مربوط به سرمایه‌گذاری بر روی کلیت بازار است. به این معنی که سبدی متشکل از تمام دارایی‌های بازار تشکیل می‌شود تا ریسک تغییرات قیمتی شدید روی یک دارایی از بین برود. با رشد کلیت بازار، سرمایه‌گذار سود و با افت آن ضرر می‌کند.

آیا ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

برای پاسخ به این سوال نیاز است که شما تا حدود زیادی با تحلیل بنیادی آشنا باشید. توجه کنید که هنوز بازار رمزارزها از طرف مجامع رسمی به رسمیت شناخته نمی‌شود. بنابراین، سرمایه‌گذاری در این بازار با ریسک زیادی همراه است. اما معمولا هر چقدر که بازار پر ریسک باشد با سود بیشتری همراه است. در بازار ارزهای دیجیتال بهتر است با درصد کمی از سرمایه خود و به امید کسب سود‌های بالا سرمایه‌گذاری کنید. در تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال، بررسی چند نکته بسیار حائز اهمیت است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال

در مرحله اول تکلیف خود را با داستان ارزهای دیجیتال مشخص کنید. شما باید بتوانید به تک‌تک سوالات زیر پاسخ قابل قبول بدهید.

  • آیا فکر می‌کنید پروژه‌های بلاک چینی به طور مستمر در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟
  • آیا به جهان غیرمتمرکز و امن اعتقاد دارید؟
  • این مرکزگریزی تا چه حد قابل اجرا است؟
  • چه پروژه‌هایی می‌توانند در صورت اعمال منع قانونی، به حیات خود ادامه دهند؟

این امر مستلزم دانش و آگاهی کافی از ساختار بلاک چین و ويژگی آن‌ها است. حتما سعی کنید با مطالعه منابع معتبر، به یک دیدگاه کلی در مورد پروژه‌های بلاک چینی و رمزارزها برسید.

مرحله دوم، مربوط به بررسی کلیت بازار ارزهای دیجیتال است. برای این‌که سرمایه‌گذاری شما روی یک پروژه با سود همراه باشد، افراد باید دید مثبتی به کل بازار داشته باشند. هم‌بستگی قیمتی بین ارزهای دیجیتال معمولا بسیار بالا است و در زمان ریزش، بیشتر رمزارزها با هم افت قیمتی پیدا می‌کنند.

به منظور بررسی کلیت بازار، شما باید اخبار و حواشی بازار را دنبال کنید. در کنار آن رصد تغییرات ارزش کل بازار می‌تواند کمک‌کننده باشد. این مرحله به شما نشان می‌دهد که علاوه بر شما، اشخاص دیگری نیز به پروژه‌های بلاک چینی اهمیت می‌دهند. البته ممکن است بسیاری از این افراد به دنبال کسب درآمد از بیت کوین و ارزهای دیجیتال در بازار باشند. اما حضور آن‌ها با هر نیتی می‌تواند سبب رشد بازار شود.

نکته سوم مربوط به بررسی پروژه‌های حاضر در صنعت مورد توجه بازار است. تمایل افراد به پروژه‌های مختلف معمولا در طی زمان‌ متغیر است. برخی از صنایع ممکن است در یک بازه زمانی ترند شوند و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها با شدت بیشتری همراه باشد. شناسایی این ترندها و سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های مرتبط، می‌تواند سود زیادی نصیب سرمایه‌گذاران کند.

معمولا می‌توان با رصد پروژه‌های جدید ایجاد شده و روند‌های قیمتی اخیر، صنایع مورد توجه بازار را شناسایی کرد. به عنوان مثال برای مدتی توکن‌های غیر قابل معاوضه یا NFTها ترند بازار بودند. تعداد زیادی پروژه در بستر بلاک چین‌های مختلف در این حوزه راه‌اندازی شده و خرید و فروش آن رکوردهای منحصربه‌فردی به جا گذاشته است. مرحله آخر بررسی خود پروژه است. در بخش بعدی با پارامترهای مختلف بررسی پروژه آشنا می‌شویم.

کسب درآمد از بیت کوین با سرمایه‌گذاری

بررسی پارامترهای موثر در پروژه‌های ارز دیجیتال

برای بررسی پروژه‌های ارز دیجیتال، پارامترهای زیادی باید بررسی شوند. دسترسی به این اطلاعات معمولا سخت نیست اما ممکن است اطلاعات، غلط و یا اغراق شده باشند. بنابراین حتما باید هر اطلاعاتی در مورد پروژه را از سایت‌های معتبر و به طور کامل از منظرهای مختلف بررسی کنید. در ادامه پارامترهای موثر بر تحیل بنیادی ارزهای دیجیتال آورده شده‌اند.

فهرست شدن در سایت‌های معتبر مثل کوین‌مارکت‌کپ

اگرچه لیست شدن در این وب‌سایت و وب‌سایت‌های مشابه، نشانگر قوی بودن پروژه نیست، اما نبودن اسم پروژه در این سایت می‌تواند نشانه ضعیف بودن آن باشد. در این وب‌سایت ارزها پیش از لست شدن توسط متخصصین بررسی می‌شوند تا حداقل شرایط را داشته باشند.

داشتن سفیدنامه رسمی

سفیدنامه تمامی اطلاعات فنی، اقتصادی و بازاریابی پروژه را درون خود دارد. پروژه‌ای که سفیدنامه نداشته باشد معمولا به عنوان پروژه اسکم (کلاهبرداری) شناخته می‌شود. توجه داشته باشید که برخی از پروژه‌ها سفیدنامه سایر ارزهای دیجیتال را کپی و با اسم خود منتشر می‌کنند. از صحت اطلاعات سفیدنامه مطمئن شوید.

سایت

پروژه‌های رمز ارز معتبر، سایت رسمی مربوط به خود را دارند. در این سایت‌ها معمولا اطلاعات مختلف مربوط به پروژه شامل مدیران و سرمایه‌گذاران، سفیدنامه و نحوه خرید و فروش موجود است. در صورتی که اعضای تیم پروژه در سایت معرفی نشده باشند، پروژه قابل اعتماد نیست.

نقشه راه پروژه

معمولا نقشه راه پروژه در سایت یا سفیدنامه آن آورده می‌شود. نقشه راه، برنامه‌های آتی مدیران برای توسعه پروژه را نشان می‌دهد. با مقایسه مراحل قبلی این برنامه، با کارهایی که تاکنون به ثمر رسیده‌اند، می‌توان جدیت تیم مدیریتی پروژه برای اجرای برنامه‌ها را مورد سنجش قرار داد.

اهداف پروژه

این بخش مهم‌ترین بخش تحلیل بنیادی یک پروژه است. شما باید بتوانید از اطلاعات موجود در سایت و سفیدنامه، هدف پروژه را ارزیابی کنید. هدف باید به صورت شفاف و واضح توضیح داده شده باشد. باید بدانید که پروژه دقیقا برای حل چه مشکلی به وجود آمده است و راهکارهای ارائه شده توانایی حل مشکل را دارند یا نه.

توکِنومیک پروژه

منظور از «توکنومیک» پارامترهای اقتصادی مربوط به پروژه است. از جمله مهم‌ترین اطلاعات در این حوزه، قیمت روز، قیمت عرضه اولیه، حجم معاملات، تعداد سکه‌های در گردش و تعداد کل سکه‌ها را می‌توان نام برد. این اطلاعات در سایت‌های معتبری مانند کوین‌مارکت‌کپ برای پروژه‌های ارز دیجیتال قابل دستیابی است.

توزیع سکه‌ها

سکه‌های پروژه‌های ارز دیجیتال به درصدهای مختلف بین مدیران، اعضای تیم، سرمایه‌گذاران، عرضه اولیه، بازاریابی و صرافی‌ها تقسیم می‌شوند. بیشتر سکه‌هایی که به تیم یا سرمایه‌گذاران داده می‌شوند در هر زمانی قابل خرج نیستند. معمولا آزادسازی سکه‌ها به مرور انجام می‌شود تا روی قیمت سکه اثر منفی نداشته باشد.

پارامترهای درون زنجیره‌ای

توجه به اطلاعات درون‌زنجیره‌ای ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال در «پروژه‌های دیفای» اگر سرمایه قفل شده در شبکه، بسیار بیشتر از ارزش بازار آن باشد، این می‌تواند نشانه خوبی برای پروژه حساب شود. تعداد هولدرها و تعداد دانلود کیف پول‌ها از جمله اطلاعات درون زنجیره‌ای هستند که می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

مدیران پروژه

هر چقدر مدیران پروژه آدم‌های خلاق و بادانشی باشند امکان رشد پروژه بیشتر است. رزومه علمی و کاری مدیران شرکت در این قسمت باید مورد بررسی قرار گیرد. توجه کنید که بهتر است اعضای تیم در بخش‌های مختلف فنی، اقتصادی و بازاریابی فعال باشند و لزومی ندارد تمام مدیران و اعضای اصلی تیم، برنامه‌نویس باشند. اگر مدیران پروژه، در ایجاد دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال نقش داشته‌اند، این می‌تواند نکته مثبت برای پروژه تلقی شود.

سرمایه‌گذاران

اگر شرکت‌های بزرگ یا افراد معتبر، سرمایه‌گذاران یک پروژه باشند، خیال ما تا حدودی از ارزشمند بودن آن راحت می‌شود. سرمایه‌گذاران معمولا برای ورود به هر پروژه، اطلاعات آن را  بسیار دقیق مورد ارزیابی قرار می‌دهند. امکانات و توانایی‌های آن‌ها برای این کار بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاران خرد است. آن‌ها می‌توانند برای تشخیص پروژه‌های باکیفیت هزینه‌های بیشتری متحمل شوند. بنابراین وجود سرمایه‌گذاران قوی پشت یک پروژه، اطمینان ما را به آن پروژه دو چندان می‌کند.

صرافی‌ها

هر چه پروژه در صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگتری لیست شده باشد نشانگر معتبر بودن آن پروژه است. اما این به معنی آن نیست که اگر پروژه‌ای در صرافی‌های معتبر لیست نشده‌، اعتبار کمتری دارد. اتفاقا این قضیه می‌تواند نکته مثبت رمزارز باشد. اگر یک ارز دیجیتال خوب هنوز در صرافی‌های بزرگ لیست نشده است، حتما ارزش سرمایه‌گذاری دارد. با اضافه شدن پروژه‌ها به صرافی‌ها حجم زیادی سرمایه جدید به آن تزریق می‌شود که این امر باعث افزایش قیمت سکه‌های ارز دیجیتال می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی

تعداد اعضای شبکه‌های اجتماعی یک پروژه در تحلیل آن موثر است. تعداد فالوورهای زیاد یک پروژه در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نشانگر فعالیت موثر بازاریابی و همچنین قابلیت‌های فنی پروژه باشد. بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ با تحلیل رفتار طرفداران پروژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به معامله می‌کنند. بنابراین بررسی این پارامتر می‌تواند در راستای سرمایه‌گذاری موفق به شما کمک کند.

مقایسه با ارزهای دیجیتال مشابه

پس از بررسی و ثبت اطلاعات مختلف مربوط به پروژه، با مقایسه آن با پروژه‌های مشابه می‌توانید دید بهتری نسبت به ارزش احتمالی آن داشته باشید. این مقایسه می‌تواند در همه زمینه‌های قبلی انجام شود. دقت کنید که در هر صورت باید پروژه جدید مزیت رقابتی خاص نسبت به سایر پروژه‌های مشابه داشته باشد.

کسب درآمد از بیت کوین توکنومیک
بررسی پارامترهای بنیادی ارز دیجیتال فرضی XYZ

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با استیکینگ

«استیکینگ» یا «به اشتراک‌گذاری سهام» در «الگوریتم اجماع اثبات سهام» را می‌توان معادل «ماینینگ» در «الگوریتم اجماع اثبات کار» در نظر گرفت. با این تفاوت که برای برقراری امنیت شبکه و اجرای عملیات آن به جای استفاده از دستگا‌های محاسباتی برای حل توابع هش، از قفل کردن ارز دیجیتال استفاده می‌شود.

در شبکه‌های بلاک چینی با الگوریتم اجماع اثبات سهام، ساخت و تایید بلوک‌های جدید با فرآیند استیکینگ انجام می‌شود. استیکینگ، شامل اعتبارسنج‌هایی است که سکه‌های ارز دیجیتال خود را در شبکه قفل می‌کنند. اعتبارسنج‌ها توسط پروتکل شبکه به عنوان تولید کننده بلوک جدید انتخاب می‌شوند. انتخاب اعتبار‌سنج‌ها کاملا تصادفی است و در فواصل زمانی معین هر شبکه انجام می‌شود. شانس افراد برای انتخاب شدن، رابطه مستقیمی با مقدار ارز دیجیتال استیک شده توسط آن‌ها دارد.

بنابراین به جای سرمایه‌گذاری بر روی دستگاه‌های ماینینگ برای کسب درآمد از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، در این روش به طور مستقیم روی ارز دیجیتال شبکه سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. البته برخی از شبکه‌های ارز دیجیتال به جای استفاده از ارز اصلی شبکه، از سیستم دو سکه‌ای استفاده می‌کنند. بدین صورت که شما ارز اصلی را برای حفظ امنیت شبکه استیک می‌کنید و در مقابل، ارز دوم را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید.

آموزش استیکینگ ارز دیجیتال

اولین نکته در استیکینگ ارز دیجیتال، انتخاب رمز ارز مورد نظر است. برای انجام استیکینگ شما می‌توانید از کیف پول‌ ارز دیجیتال، صرافی‌ها و سایت‌های ارز دیجیتال استفاده کنید. توجه داشته باشید که تمام ارزها در تمام بسترها امکان استیک را ندارند. به همین دلیل باید برای ارز دیجیتال مد نظر خود، بهترین مکان برای استیک را جستجو و پیدا کنید.

استیک کردن ارزهای دیجیتال به سه روش قابل انجام است. روش اول که «استیکینگ قفل شده» (Locked Staking) نام دارد به این صورت است که ارز شما در بستر شبکه قفل می‌شود و امکان جابجایی ارز دیجیتال را ندارید. در این حالت خروج از استیکینگ با یک تاخیر زمانی انجام می‌شود. همچنین سود استیکینگ، با توجه به تعداد روزهای قفل شده محاسبه و به کیف پول واریز می‌شود.

نوع دوم استیکینگ که «استیکینگ سرد» (Cold Staking) نام دارد مخصوص کیف پول‌های آفلاین است. این روش زیرمجموعه‌ای از روش قفل شده است با این تفاوت که در آن شما نیازی به اینترنت ندارید. این روش برای کسانی مناسب است که می‌خواهند ارز دیجیتال را نزد خود نگه‌دارند.

«استیکینگ منعطف» (Flexible Staking) روش سوم استیکینگ است که در آن نیازی به قفل شدن ارزهای دیجیتال نیست. در این حالت کاربران قادر به استیکینگ و ترید همزمان ارزهای خود هستند. البته سود دریافتی در این روش بسیار کمتر از دو روش دیگر است.

محاسبه سود استیکینگ ارز دیجتال

سود و پاداش حاصل از فرآیند استیکینگ برای هر ارز دیجیتال متفاوت است. علاوه بر این مقدار سود نیز در بیشتر مواقع ثابت نیست و با توجه به متغیرهای بازار، تغییر می‌کند. در ارزهایی که پاداش بر مبنای تولید بلوک‌ها توزیع می‌شود، موارد زیر بر روی سود استیکینگ تاثیرگذار است.

  • تعداد سکه‌های استیک شده توسط اعتبارسنج
  • مدت زمان استیک ارزهای دیجیتال
  • تعداد کل سکه‌های استیک شده در شبکه
  • نرخ تورم شبکه

برای برخی از ارزهای دیجیتال مقدار سود استیکینگ یک درصد ثابت است. در این حالت محاسبه سود، کار راحتی خواهد بود. صرافی‌ «بایننس» و کیف پول «تراست» از جمله ابزارهایی هستند که شما می‌توانید ارزهای خود را در آن‌ها استیک و سود دریافت کنید. توجه کنید امکان کسب درآمد از بیت کوین توسط فرآیند استیکینگ وجود ندارد چراکه بیت کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند.

کسب درآمد از بی کوین استیکینگ

کسب درآمد از ارز دیجیتال با شرکت در عرضه اولیه

مفهوم عرضه اولیه برای فعالان بازارهای مالی سنتی به خصوص بازار سرمایه بسیار آشنا است. در بازار سهام، عرضه اولیه به معنی فروش سهام شرکت برای اولین بار در بازار است. در بازار ارزهای دیجیتال نیز مفهوم مشابه آن وجود دارد. عرضه اولیه ارز دیجیتال به معنی فروش مقداری از توکن‌های یک پروژه به منظور جذب سرمایه و تامین مالی فعالیت‌های آتی شرکت است. البته این دو مورد تفاوت‌های زیادی نیز باهم دارند. در بازار سرمایه عرضه اولیه طبق قوانین حاکم بر بازار انجام می‌شود. در بازار ارزهای دیجیتال قانون‌گذاری برای این کار وجود ندارد.

معمولا عرضه اولیه با قیمت بسیار پایینی انجام می‌شود. اگر پروژه ارز دیجیتال قوی باشد، با سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه می‌توان سود زیادی کسب کرد. عرضه اولیه ارزهای دیجیتال به سه شکل قابل اجرا است. شکل اول آن که ICO نامیده می‌شود به معنی انجام عرضه اولیه توسط خود شرکت و در بستر وب‌سایت آن است. نوع دوم عرضه اولیه با نام IEO شناخته می‌شود که به معنی عرضه اولیه در بستر صرافی‌های متمرکز است. IDO نوع سوم عرضه اولیه است که با استفاده از بستر صرافی‌های غیرمتمرکز انجام می‌شود.

تعداد و قیمت ارزهای ارائه شده در عرضه اولیه می‌تواند ثابت باشد یا این‌که با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان تعیین شود. دقت کنید که عرضه اولیه ارز دیجیتال به صورت پولی انجام می‌شود. بنابراین قبل از شرکت در هر عرضه اولیه، ابتدا از اعتبار پروژه آگاه شوید. عرضه اولیه ارائه شده توسط صرافی‌های متمرکز معمولا اعتبار بیشتری دارند چراکه مدیران صرافی برای عرضه توکن، ویژگی‌های پروژه را بررسی می‌کنند.

برای افزایش اطلاعات در مورد عرضه اولیه ارزهای دیجیتال و آشنایی با منابع اطلاع‌رسانی مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال با شرکت در ایردراپ

ایردراپ به معنی اهدای رایگان ارز دیجیتال برای جلب توجه مخاطبان و گسترش تعداد آن‌ها است. بنابراین این روش درآمدزایی کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود و شما برای آن نیاز به سرمایه‌گذاری ندارید. با شرکت در ایردراپ سکه‌های پروژه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. در صورت موفقیت پروژه در رسیدن به اهداف خود، قیمت سکه‌ها افزایش پیدا می‌کند و سود خوبی نصیب شرکت‌کنندگان ایردراپ خواهد کرد.

ایردراپ بسته به هدف خود در پنج دسته تقسیم‌بندی می‌شود. «ایردراپ استاندارد» (Standard Airdrop) اولین نوع ایردراپ است که بدون این‌که از کاربران فعالیتی خواسته شود توکن‌های پروژه به کیف پول آن‌ها ارسال می‌شود. «ایردراپ جایزه» (Bounty) مدلی است که در آن کاربران به دلیل فعالیت‌های ساده‌ای مانند عضویت در شبکه‌های اجتماعی پروژه، توکن دریافت می‌کنند. «ایردراپ انحصاری» (Exclusive) نوع سوم ایردراپ و مخصوص کسانی است که از قبل در یک پروژه فعالیت کرده‌اند. به عنوان مثال ممکن است توکن‌های جدید پروژه به دلیل استفاده از بستر یک صرافی غیرمتمرکز به شما داده شده باشد.

نوع چهارم ایردراپ، ایردراپ «هاردفورک» (Hard Fork) است. وقتی یک پروژه جدید بلاک چینی از دل یک پروژه قدیم‌تر تشکیل می‌شود، دارندگان ارز دیجیتال شبکه اصلی به نسبت دارایی خود، توکن‌های شبکه جدید را دریافت می‌کنند. حالت آخر ایردراپ با نام «هولدر» (Holder) مخصوص نگهدارندگان یا هولدرهای ارز دیجیتال است. به عنوان مثال ممکن است شبکه اتریوم به دلیل نگهداری اتریوم، مقداری توکن از پروژه جدید به شما اهدا کند.

برای شرکت در ایردراپ نیاز  به دنبال کردن اخبار مربوطه دارید. شما تنها با داشتن یک کیف پول، ایمیل، اکانت شبکه‌های اجتماعی و دانش کمی از زبان انگلیسی می‌توانید به رایگان در ایردراپ‌ها شرکت کنید. برای افزایش اطلاعات در مورد ایردراپ و آشنایی با سایت‌های اطلاع‌رسانی آن مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

کسب درآمد از بیت کوین با ایردراپ

کسب درآمد از ارز دیجیتال با ساخت و خرید و فروش ‌NFT

«توکن‌های غیر قابل معاوضه» (NFT) به توکن‌هایی گفته می‌شود که منحصر به فرد هستند و هیچ دو توکنی از آن باهم یکسان نیست. فرض کنید دوست شما یک بیت‌کوین به شما قرض داده است و شما آن را خرج کرده‌اید. موقع پس دادن قرض، فرقی نمی‌کند که شما چه بیت‌کوینی به دوست خود برمی‌گردانید چراکه هر سکه بیت‌کوین ارزش معادل و برابر با سایر سکه‌ها دارد و به عبارتی قابل معاوضه است.

بر خلاف بیت‌کوین، هر سکه از توکن‌های غیرقابل معاوضه ویژگی‌های منحصر به فرد خود را  دارند. می‌توان NFTها را معادل آثار هنری در نظر گرفت. هر اثر هنری ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. حتی هیچ دو اثر هنری مربوط به یک نقاش باهم یکی نیستند و از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. از NFT به صورت گسترده در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و توکن‌های هواداری استفاده می‌شود.

ساخت NFT

توکن‌های غیرقابل معاوضه در بسترهای بلاک چینی مختلف قابل راه‌اندازی هستند. نحوه کار بدین صورت است که هنرمندان اثر دیجیتال خود را به همراه شواهدی مبنی بر مالکیت آن در بستر بلاک چین وارد می‌کنند. پس از پرداخت هزینه‌های شبکه، توکن مربوط به اثر هنری مورد نظر ایجاد می‌شود. صاحب توکن می‌تواند توکن را در گالری‌های مجازی‌ به فروش برساند و از این طریق کسب سود کند. حتی امکان تعریف حق تالیف برای توکن‌ها وجود دارد. در این حالت، هربار که توکن به فروش می‌رسد، صاحب اثر می‌تواند درصدی از هزینه را دریافت کند.

پلتفرم‌های مختلفی برای ساخت NFT وجود دارد. از جمله این پلنتفرم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • OpenSea «+»
  • Rarible «+»
  • Axie «+»
  • Foundation «+»
  • Bakery Swap «+»

بنابراین اولین راه کسب درآمد از NFT، ساخت آن است. هنرمندان و فعالان بازار بازی‌های رایانه‌ای از این امکان استفاده می‌کنند. روش دوم کسب سود از این بازار، خرید و فروش NFTهای ساخته شده است. با توجه به این‌که بازار NFT بازار نوپایی است، امکان کسب سود و ضرر بزرگ در این فعالیت وجود دارد. این کار بیشتر شبیه خرید و فروش عتیقه‌جات در دنیای واقعی است. برای افزایش اطلاعات در مورد توکن‌های غیر قابل معاوضه و نحوه ایجاد و ساخت آن، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

کسب درآمد از بیت کوین و NFT

کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال با انجام بازی‌های رایانه‌ای

بازی‌های بر بستر بلاک چین، پتانسیل ارتقای صنعت بازی‌های رایانه‌ای را دارند. بازیکنان در این بازی‌ها می‌توانند بر اقلام درون بازی مالکیت داشته باشند. اقلام بازی به عنوان NFT ساخته می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. آن‌چه که باعث جذابیت بازی‌های رایانه‌ای بلاک چین می‌شود این است که بازیکنان علاوه بر مالکیت بر دارایی‌های درون بازی، امکان خرید و فروش آن‌ها را نیز دارند.

بازیکنان بازی‌های بلاک چینی، در ازای انجام بازی پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش توکن‌های NFT است که قابلیت خرید و فروش دارد. بنابراین شما می‌توانید فقط با انجام بازی کسب درآمد کنید. البته برای ورود به اکثر این بازی‌ها شما نیاز به خرید توکن دارید. بنابراین یک سرمایه اولیه وارد شبکه می‌کنید و پس از آن به ازای هر بازی پاداش دریافت می‌کنید. در ادامه دو مورد از بازی‌های بلاک چینی معروف را معرفی می‌کنیم.

بازی Axie Infinity

این بازی یکی از معروف‌ترین بازی‌های بلاک چینی است که به عنوان برترین بازی در فیلیپین شناخته می‌شود. این پروژه در مدت کوتاهی طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا به خود جذب کرده است. منظور از «Axie» هیولا است. برای شروع بازی شما باید سه هیولا خریداری کنید. در صورتی که بودجه کافی برای خرید نداشته باشید می‌توانید از بورسیه موجود در سایت نیز استفاده کنید. بازی در دو حالت PvE و PvP انجام می‌شود که در حالت PvP پاداش‌های بهتری خواهید داشت. تمام پاداش‌هایی که در طی بازی دریافت می‌کنید، از جمله توکن‌های «AXS» و «SLP» قابلیت خرید، فروش و معامله را دارند.

سایت بازی Axie Infinity «+»

بازی CryptoBlades

این بازی یکی از بازی ‌های جدید در حوزه بلاک چین است که در آن افراد در تیم‌هایی به یکدیگر حمله و با شکست یکدیگر توکن‌های «SKILL» دریافت می‌کنند. در این بازی امکان استیک توکن‌های دریافت شده به منظور کسب سود بیشتر نیز وجود دارد. بازیکنان می‌توانند شخصیت‌ها و سلاح‌ها با ویژگی‌های خاص را برای شکست دادن دشمنان یا فروش در بازار داخلی ایجاد کنند.

کاربران قبل از شروع بازی باید یک شخصیت را خریداری کنند. بنابراین، آن‌ها باید هزینه کمی در قالب ارز دیجیتال بایننس برای شرکت در نبردها پرداخت کنند. درآمدها و سودهای کسب شده از جنگ‌ها بلافاصله به عنوان توکن SKILL به بازیکنان پرداخت می‌شود.

سایت بازی CryptoBlades «+»

نحوه شرکت در بازی‌های بلاک چینی

برای مشاهده لیست پروژه‌های بلاک چینی در حوزه بازی‌ها، می‌توانید در سایت کوین‌مارکت‌کپ از قسمت «Filters» در بخش «Platform» گزینه «Gaming» را انتخاب کنید. در زمان نگارش این مقاله بیش از 160 پروژه در حوزه بازی‌های بلاک چینی فعال هستند. با توجه به ویژگی‌های بازی‌های بلاک چینی، احتمال رشد این صنعت در آینده نزدیک زیاد است.

با کلیک بر روی هر پروژه وارد صفحه مربوط به پروژه می‌شوید. اطلاعات بنیادی و قیمتی پروژه را در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید. برای هر پروژه نحوه اتصال به بازی با دیگر بازی‌ها متفاوت است. اما بیشتر آن‌ها از روندی کلی پیروی می‌کنند. شما برای این‌که بتوانید وارد بازی شوید نیاز به یک کیف پول دارید. برخی از پروژه‌ها مثل «Axie Infinity» کیف پول مخصوص به خود را دارند. برخی دیگر، از کیف پول‌های عمومی مثل «متامسک» (MetaMask) استفاده می‌کنند.

در بخش اطلاعات هر پروژه در کوین‌مارکت‌کپ، لینک سایت مربوط به پروژه وجود دارد. با کلیک بر روی آن می‌توانید وارد فضای بازی شوید. مرحله اول کار، وصل کردن کیف پول به شبکه بازی است. کیف پول محل نگهداری توکن‌های شما است. بدون کیف پول ارز دیجیتال، شما نمی‌توانید اقلام مورد نیاز برای بازی را خریداری کنید یا این‌که توکن‌‌های خود را به فروش برسانید.

پس از نصب، شما باید مقداری ارز دیجیتال به کیف پول خود انتقال دهید. بسته به این‌که پروژه روی چه بلاک چینی راه‌اندازی شده، ارز مورد نیاز متفاوت است. معمولا چون اکثر پروژه‌ها بر بستر اتریوم هستند، از ارز دیجیتال اتریوم برای خرید و فروش استفاده می‌شود. با اضافه شدن دارایی به کیف پول، می‌توانید از بازار موجود در سایت، دارایی‌های مورد نیاز برای شروع بازی را خریداری کنید. پس از طی این مراحل شما می‌توانید وارد فضای بازی شوید و کسب سود کنید. تصویر زیر بازار داخلی فروش «Axie» را در بازی «Axie Infinity» نشان می‌دهد.

کسب درآمد از بیت کوین با بازی

کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال با کشت سود

«کشت سود» (Yield Farming) راهی برای به دست‌آوردن ارز دیجیتال جدید به وسیله ارزهای دیجیتال قبلی است. در کشت سود شما با استفاده از قراردادهای هوشمند دارایی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهید و در ازای آن ارز دیجیتال به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. تامین «نقدینگی» (Liquidity) برای استخرهای «بازارگردانی خودکار» (Automated Market Maker | AMM) مانند «Uniswap» نمونه‌ای از فعالیت‌های کشت سود است.

«تامین‌کنندگان نقدینگی» (Liquidity Providers) به فعالان کشت سود گفته می‌شود. این افراد دو توکن A و B را در در استخرهای نقدینگی  سپرده‌گذاری می‌کنند. معمولا توکن B اتریوم یا استیبل‌کوین‌هایی مانند «USDC» یا «DAI» است. افراد از این استخرها برای تبدیل توکن‌های خود به یکدیگر استفاده می‌کنند. در مقابل خدمت دریافتی، کاربران هزینه تراکنش به استخرهای نقدینگی پرداخت می‌کنند. تامین‌کنندگان نقدینگی به نسبت درصدی که از عمق  استخر - مقدار کل دارایی موجود در استخر - دارند، سود دریافت می‌کنند.

کشت سود با ریسک‌هایی همراه است و ممکن است باعث زیان موقتی شما شود. برای توضیح این مفهوم مثال استخر نقدینگی ارزهای دیجیتال «اتریوم» و «دای» را در نظر بگیرید. دای یک استیبل‌کوین با ارزش ثابت یک دلار آمریکا است. این درحالی است که قیمت اتریوم دائما در حال تغییر است. با افزایش ارزش اتریوم، AMM نسبت بین دو دارایی سپرده‌گذار را طوری تنظیم می‌کند که ارزش هر دو ثابت باقی بماند. این دقیقا همان‌ جایی است که ممکن است منجر به ضرر موقتی برای تامین‌کنندگان نقدینگی شود. این اتفاق با قطع ارتباط بین ارزش و تعداد توکن‌های سپرده‌گذاری شده رخ می‌دهد. با افزایش قیمت اتریوم، تعداد اتریوم‌های معادل با دای سپرده‌گذاری شده اولیه، کاهش می‌یابد.

با خارج کردن دارایی از استخر نقدینگی این زیان موقت دائمی می‌شود. در صورتی که زیان وارده در یک استخر نقدینگی بیشتر از مقدار دریافتی‌ها در استخر باشد، سپرده‌گذار بهتر است توکن‌های خود را از استخر خارج کند و در کیف پول خود نگه‌دارد. AMMهایی مانند «Bancor» نیز وجود دارند که سپرده‌های یک‌طرفه با ویژگی جلوگیری از ضرر موقت را ارائه می‌کنند. همچنین محصولات کشت سود دیگری نیز وجود دارند که با طراحی خاص خود از ضرر موقتی جلوگیری می‌کنند.

استخراح نقدینگی

مفهوم «استخراج نقدینگی» (Liquidity Mining) زیرمجموعه کشت سود به حساب می‌آید. تفاوت اصلی بین این دو مفهوم این است که در استخراج نقدینگی، تامین‌کنندگان نقدینگی نه‌تنها کارمزدهای کاربران استخرهای نقدینگی را به عنوان سود دریافت می‌کنند بلکه با فعالیت در استخر، توکن‌های شبکه نیز به عنوان پاداش به آن‌ها داده می‌شود. بلاک چین «Compound» اولین بار این مفهوم را با پاداش دادن ارز دیجیتال شبکه خود (COMP) به تامین‌کنندگان نقدینگی معرفی کرد. این منبع درآمد اضافی، ریسک‌های سرمایه‌گذاری در کشت سود را برای افراد کاهش داد.

ایده دیگر Compound این است که نه‌تنها به تامین‌کنندگان نقدینگی، بلکه به افرادی که از سیستم استفاده می‌کنند نیز ارز دیجیتال COMP پاداش می‌دهد. این اولین بار در تاریخ است که با دریافت وام از یک سیستم مالی، می‌توان پاداش دریافت کرد. کشت سود با ارائه ارز دیجیتال Compound توجه زیادی به خود جذب کرد و پس از آن پروژه‌های زیادی در این حوزه ایجاد شدند.

کسب درآمد از بی کوین با کشت سود

پلتفرم‌های کشت سود

هیچ راه ثابت و معینی برای کشت سود وجود ندارد. استراتژی‌های کشت سود ممکن است هر ساعت در حال تغییر باشند. هر پلتفرمی در این حوزه استراتژی مخصوص خود را دارد که می‌تواند ریسک‌ها و قوانین خاصی را شامل شود. اگر به دنبال کسب درآمد از  کشت سود هستید، بهتر است با نحوه عملکرد پروتکل‌های تامین نقدینگی غیرمتمرکز آشنا شوید. همانطور که گفته شد، کشت سود با ریسک‌هایی همراه است و ممکن است باعث ضرر شما شود.

ایده اصلی در کشت سود این است که شما دارایی‌های خود را در قرارداد هوشمند سپرده‌گذاری و در ازای آن سود دریافت کنید. اما اجرای این ایده در پلتفرم‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. بنابراین برای سرمایه‌گذاری در هر پروژه کشت سود، باید به طور کامل در مورد استراتژی‌های آن اطلاعات کسب کنید. در ادامه چند مورد از پروژه‌های معروف در حوزه کشت سود را معرفی می‌کنیم.

پلتفرم Compound Finance برای کسب درآمد از بیت کوین

«کامپوند» بازار پول مبتنی بر الگوریتم است که امکان دریافت وام و قرض‌دهی را برای کاربران فراهم می‌کند. هر شخصی با داشتن کیف پول اتریوم، می‌تواند ارزهای خود را در استخر نقدینگی کامپوند قرار داده و سود دریافت کند. نرخ سود در این پلتفرم به وسیله الگوریتم‌ها و بنابر عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. کامپوند یکی از پروتکل‌های اصلی در اکوسیستم کشت سود است.

پلتفرم MakerDAO برای کسب درآمد از بیت کوین

«میکردائو» بستر اعتباری غیرمتمرکز است که از تولید استیببل‌کوین «دای» (Dai) با ارزش یک دلار پشتیبانی می‌کند. دای به وسیله الگوریتم‌های این شبکه ایجاد می‌شود و پشتوانه واقعی ندارد. هر کسی در این سیستم می‌تواند با باز کردن «Maker Vault» ارزهای دیجیتال خود مانند اتریوم، بَت، توکن پشتوانه بیت‌کوین در شبکه اتریوم (Wrapped Bitcoin | WBTC) را در شبکه قفل و در ازای آن ارز دیجیتال دای دریافت کنند.

در طول زمان سودهایی به نام هزینه ثبات برای دارایی‌های قفل شده تعلق می‌گیرد که نرخ آن توسط دارندگان توکن «MKR» تعیین می‌شود. نکته مثبت دیگر این پروژه این است که کاربران می‌توانند ارز دیجیتال دای خود را دوباره در استراتژی‌های کشت سود استفاده کنند.

پلتفرم Synthetix برای کسب درآمد از بیت کوین

«سینستیکس» یک پروتکل دارایی مصنوعی است. هرکسی می‌تواند با قفل کردن توکن شبکه (SNX) یا اتریوم به عنوان وثیقه، در ازای آن ارز جدید ضرب کند. این ارز جدید بر مبنای چه چیزی می‌تواند باشد؟ تقریبا هر چیزی که دارای قیمت قابل اطمینان باشد. این قابلیت امکان اضافه شدن هر نوع دارایی را به پلتفرم سینستیکس می‌دهد.

سینستیکس در آینده ممکن است اجازه استفاده از هر نوع دارایی در کشت سود را ممکن کند. بنابراین شما قادر خواهید بود دارایی‌های دیگر خود مثل طلا را با استفاده از دارایی‌های مصنوعی پلتفرم در کشت سود مورد استفاده قرار دهید.

پلتفرم Aave برای کسب درآمد از بیت کوین

پلتفرم «آوه» یک پروتکل غیرمتمرکز برای وام‌دهی و دریافت قرض است. نرخ بهره در این سیستم توسط الگوریتم و بر اساس شرایط بازار تعیین می‌شود. وام‌دهندگان در برابر سرمایه خود توکن‌های معادل با آن (aTOKENS) را دریافت می‌کنند. این ارزها بلافاصله در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند و سود دریافت می‌کنند. آوه همچنان کاربردهای پیشرفته‌تر دیگری مانند «وام سریع» (Flash Loan) را پشتیبانی می‌کند. منظور از وام سریع، وام‌های بدون نیاز به وثیقه است. پلتفرم آوه در بین کشت‌کنندگان سود بسیار محبوب است.

پلتفرم Yearn.finance

ییرن‌فایننس اکوسیستم غیرمتمرکز تجمیع‌شده برای پلتفرم‌های وام‌دهی مانند کامپوند و آوه است. هدف این پروژه بهینه‌سازی فرآیند وام‌دهی با یافتن سودآورترین پلتفرم وام‌دهی در یک زمان خاص است. دارایی‌ها پس از واریز به پلتفرم ییرن فایننس، تبدیل به توکن‌های معادل (yTokens) می‌شوند. این مقدار به طور دوره‌ای تغییر می‌کند تا بیشترین سود نصیب سرمایه‌گذار شود. این پلتفرم برای کسانی مفید است که می‌خواهند بهترین استراتژی وام‌دهی برای آن‌ها لحاظ شود.

کسب درآمد از بیت‌کوین و ارز دیجیتال با تماشای ویدیوی آموزشی

این پروژه در صرافی‌هایی مانند کوین‌بیس از چند سال پیش فعال بوده است و به تازگی توسط سایت کوین‌مارکت‌کپ نیز ارائه شده است. پروژه‌های جدید ارز دیجیتال برای این‌که بتوانند دستاوردهای خود را به شکل بهتری به کاربران نشان دهند از این سیستم استفاده می‌کنند. در این سیستم مدیران پروژه، فیلم‌های آموزشی درباره پروژه خود تهیه می‌کنند و در سایت قرار می‌دهند. کاربران می‌توانند با مشاهده این فیلم‌ها و پاسخ به سوالات مطرح شده، ارز دیجیتال دریافت کنند.

همانطور که گفته شد، این روش نیز یکی از راه‌های کسب درآمد از بیت کوین و ارزهای دیجیتال به صورت رایگان است. مزیت استفاده از این روش این است که شما با بسیاری از مفاهیم و پروژه‌های جدید به صورت کاملا ساده آشنا می‌شوید. بنابراین، علاوه بر دریافت توکن‌های شبکه، این قضیه می‌تواند برای کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال به روش سرمایه‌گذاری نیز مفید باشد.

برای استفاده از این امکان در سایت‌کوین‌مارکت از منوی «Learn» گزینه «Earn» را انتخاب کنید. صفحه مربوط به پروژه‌ها باز می‌شود. پروژه‌هایی که در آن‌ها گزینه «This campaign is Live» نوشته شده برای مشاهده فیلم و دریافت ارز دیجیتال رایگان فعال هستند. بقیه پروژه‌ها امکان کسب سود ندارند و زمان فعال بودن آن‌ها به اتمام رسیده است. اما برای کسب اطلاعات بیشتر همچنان مناسب هستند. شما با وارد کردن ایمیل خود در بخش اطلاع‌رسانی که در پایین صفحه قرار دارد، می‌توانید از پروژه‌های جدید فعال شده خبردار شوید.

کسب درآمد از بیت‌ کوین با تماشای ویدیو

کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال با تولید محتوا

ارزهای دیجیتال تقریبا در حال تغییر دادن تمامی جنبه‌های زندگی انسان‌ها هستند. یکی دیگر از این جنبه‌ها مربوط به کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال با تولید محتوا است. در سال‌های اخیر سایت‌های تولید محتوای متنی، موسیقی و شبکه‌های اجتماعی زیادی از این روش برای تولید محتوا استفاده می‌کنند. در این بخش چند نمونه معروف از این سایت‌ها را معرفی می‌کنیم.

پلتفرم SteemIt برای کسب درآمد از بیت‌ کوین

در حوزه پلتفرم‌های تولید محتوا، «استیم‌ایت» به عنوان رهبر شناخته می‌شود. بیشتر پلتفرم‌های جدید از این سایت الگو گرفته‌اند. استیم‌ایت یک شبکه اجتماعی و پلتفرم انتشار اطلاعات است که در آن می‌توان با تولید محتوای متنی، توکن «Steem» دریافت کرد. راه‌های دیگر دریافت ارز دیجیتال از این پلتفرم، تعامل با پست‌های منتشر شده از طریق رای دادن و نوشتن نظر است. اگر یک پست تعداد رای‌های بیشتر و نظرات مثبت (کامنت‌های مثبت) داشته باشد، از طریق سیستم به عنوان محتوای قوی شناخته می‌شود. در این صورت هم نویسنده و هم تعامل‌کنندگان درآمد کسب خواهند کرد.

پلتفرم Publish0x برای کسب درآمد از بیت کوین

این پلتفرم هم به نویسندگان و هم خوانندگان پست‌های منتشر شده، به دلیل مشارکت در موفقیت پلتفرم پاداش می‌دهد. خوانندگان سایت که حساب کاربری دارند، مقدار مشخصی از توکن‌های «Bounty0x» را - ارائه شده توسط سایت - دریافت می‌کنند. کاربران می‌توانند 80 درصد از توکن‌ها را خودشان دریافت کنند و 20 درصد از آن را به خوانندگان بدهند یا این‌که کل توکن‌ها را به نویسنده متن پاداش دهند. بنابراین نویسندگان از طریق خواننده‌ها توکن دریافت می‌کنند.

هرچه تعداد خواننده‌های یک متن بیشتر باشد، نویسنده، توکن‌های بیشتری دریافت می‌کند.این پلتفرم از ارزهای دیجیتال مختلفی مانند بیت کوین نیز پشتیبانی می‌کند. دقت کنید که برای درخواست پاداش برای هر متن، باید از متن قبلی حداقل ده دقیقه گذشته باشد.

پلتفرم Audius برای کسب درآمد از ارز دیجیتال

این پلتفرم مخصوص موسیقی است و عملکردی مشابه با پلتفرم‌ پخش موسیقی اسپاتیفای دارد. در این پلتفرم هنرمندان آلبوم‌های موسیقی خود را با بهترین کیفیت و بدون پرداخت هزینه در اختیار عموم مردم از سرتاسر دنیا قرار می‌دهند. به ازای هر بار گوش کردن به موزیک، پلتفرم به خواننده توکن Audius پاداش می‌دهد. این پلتفرم علاوه بر هنرمندان به کاربران نیز به خاطر فعالیت در بستر این پلتفرم توکن هدیه می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید فقط با گوش دادن به موسیقی از این پلتفرم کسب درآمد کنید.

پلتفرم BitTorrent برای کسب درآمد از ارز دیجیتال

«بیت‌تورنت» یک پلتفرم تبادل محتوا در اینترنت است که از تکنولوژی «تورنتینگ» برای به اشتراک گذاری فایل همتا به همتا استفاده می‌کند. این پلتفرم از امکانات بلاک چین ترون بهره می‌گیرد. شما با استفاده از بیت‌تورنت می‌توانید فابل‌های مختلف شامل ویدیو، موزیک، مقاله و غیره را دانلود یا آپلود کنید. برای مشاهده و دانلود فایل‌ها و همچنین به اشتراک‌گذاری آن‌ها کاربران توکن شبکه بیت‌تورنت (BTT) را دریافت می‌کنند.

کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال با مشاهده تبلیغات

بسیاری از تبلیغات‌ اینترنتی بر مبنای تعداد کلیک یا مدت زمان صرف شده برای مشاهده پیام رصد می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی برای بالا بردن تعداد کلیک‌های یک پست به کلیک‌کنندگان پاداش می‌دهند. این پاداش از طریق ارزهای دیجیتال به راحتی قابل انجام است. بنابراین شما در این روش، با بازدید تبلیغات از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کسب درآمد می‌کنید.

به این روش کسب درآمد از بیت‌کوین روش «قطره‌ای یا فاست» (Faucet) نیز می‌گویند. در این روش شما باید با حوصله فراوان در صفحه‌های خواسته شده کلیک کنید. امروزه تعداد زیادی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل برای این منظور استفاده می‌شوند. درآمد حاصل از کلیک‌‌ها به دو صورت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حالت اول پس از انجام هر عمل خواسته شده، ارز دیجیتال به کیف پول شما واریز می‌شود. حالت دوم این است که شما یک کیف مجازی در سایت یا اپلیکیشن مورد نظر دارید که امکان برداشت تا زمان خاصی وجود ندارد.

دقت کنید که بسیاری از سایت‌هایی که با اسم فاست فعالیت می‌کنند سایت‌های کلاهبرداری هستند. به این معنی که مدت‌ها وقت شما را صرف بازدید تبلیغات می‌کنند و در نهایت هیچ ارز دیجتالی به کیف پول شما واریز نمی‌کنند. سایت‌های زیر نمونه‌هایی از کسب درآمد به روش قطره‌ای هستند.

  • www.satoshihero.com «+»
  • www.MoonDash.co.in «+»
  • www.MoonBitcoin.in «+»

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید کلید خصوصی کیف پول خود را در یک سایت وارد کنید. شما با دادن کلید خصوصی به دیگران عملا دارایی‌های خود را تقدیم دیگران می‌کنید.

معرفی فیلم آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی - مقدماتی

آموزش تحلیل تکنیکال برای کسب درآمد از بیت کوین

یکی از راه‌‌های کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجتال، ترید در بازار سرمایه به شمار می‌آید. برای این منظور افراد باید بتوانند بازار را به خوبی تحلیل کنند و روند قیمت را تشخیص دهند. یکی از ابزارهای تحلیل بازار مالی، تحلیل تکنیکال است. در این روش، تحلیلگران با بررسی نمودارها به پیش‌بینی روند قیمت می‌پردازند. تحلیل تکنیکال در شاخه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود.

اندیکاتورها، الگوهای هارمونیک، امواج الیوت و پرایس اکشن از جمله این شاخه‌‌ها هستند. برای این‌که تبدیل به یک تریدر موفق شوید، حتما باید مفاهیم تحلیل تکنیکال را به طور اصولی یاد بگیرید. با توجه به اهمیت موضوع، «فرادرس» اقدام به تهیه فیلم 11 ساعت و 45 دقیقه‌ای آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی کرده است.

این دوره آموزشی در 12 فصل تدوین شده است. فصل اول تا سوم دوره، به فلسفه تحلیل تکنیکال، مفاهیم پایه‌ای و ساختار نمودارها می‌پردازد. در فصل چهارم و پنجم انواع الگوهای کلاسیک برگشتی و ادامه‌دهنده مورد بررسی قرار می‌گیرند. فصل ششم و هفتم مربوط به آموزش اندیکاتورها و اسیلاتورها از جمله اندیکاتور RSI و مووینگ‌اورج‌ها است. در فصل هشتم شما با نمودارهای شمعی ژاپنی و الگوهای کندل استیک آشنا می‌شوید.

درس نهم مربوط به آموزش سری‌های فیبوناچی و نحوه استفاده از آن در معاملات است. در فصل دهم و یازدهم برخی از استراتژی‌های متداول معاملاتی در کنار مباحث مدیریت سرمایه بررسی می‌شوند. در نهایت در فصل دوازدهم مباحث تکمیلی شامل چرخه‌ها، امواج الیوت و ایچیموکو آموزش داده می‌شود. این دوره برای تمامی فعالان بازارهای مالی، شامل بازار بورس و بازار ارزهای دیجیتال مفید است.

بهترین راه بدست آوردن بیت کوین

تعیین بهترین راه کسب درآمد از بیت کوین به سادگی قابل انجام نیست. ویژگی‌هایی چون مقدار سرمایه و زمان افراد، در تعیین بهترین روش درآمدزایی از بیت کوین موثر است. برای سرمایه‌گذار با امکانات و سرمایه کافی، ماینینگ، استیکینگ، کشت سود و سرمایه‌گذاری می‌تواند با سود مناسبی همراه باشد. درحالی که برای افراد با سرمایه اندک، ماینینگ گزینه امکان‌پذیری نیست. برای این افراد، ترید، عرضه اولیه، ایردراپ و سایر روش‌های رایگان توصیه می‌شود. روش‌های رایگان مثل تولید محتوا یا تماشای فیلم آموزشی و تبلیغات نیز برای افراد با زمان آزاد زیاد و سرمایه کم مناسب است.

شما می‌توانید از هر دوازده روش کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال که در این مقاله معرفی شد بسته به امکانات استفاده کنید. توجه کنید که بازار ارزهای دیجیتال بازار پرریسکی است و حتما قبل از ورود به آن مطالعه کافی داشته باشید.

جمع‌بندی

پروژه‌های بلاک چینی روز به روز در حال پیشرفت هستند و تمام جنبه‌های زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با استفاده از این پروژه‌ها، بسیاری از فعالیت‌ها راحت‌تر و بهتر از گذشته انجام می‌شوند. روش‌های درآمدزایی نیز با توسعه رمزارزها در حال تغییر است. کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال به روش‌های مختلفی انجام‌پذیر است. در این مقاله 12 روش مختلف برای این کار مورد بحث قرار گرفت. در برخی از این روش‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه وجود دارد، در حالی که برخی دیگر از روش‌ها کاملا رایگان هستند. شما می‌توانید با استفاده از هر کدام از این روش‌ها به کسب درآمد از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بپردازید. اما قبل از شروع به کار در هر روشی، اطلاعات تکمیلی مورد نیاز آن بخش را مطالعه کنید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ارزهای دیجیتال — راهنمای مفاهیم و اصطلاحات رمزارزها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
CoinmarketcapCoinwarz‌Binance Academy
۱ دیدگاه برای «بهترین روش کسب درآمد از بیت کوین و ارز دیجیتال — راهنمای جامع»

سلام
ضمن تشکر از مطالب ارزشمند خوبتون خدمت شما عرض کنم که سایت هایی هم هستند که با دیدن فیلم به بیننده ها پرداخت دلاری می دهند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *