آموزش بورس رایگان به زبان ساده

آموزش بورس رایگان به زبان ساده

بورس بازاری است که در آن دارایی‌ها خرید و فروش می‌شوند. این بازار به سه دسته بورس کالا، ارز و اوراق بهادار تقسیم می‌شود. در بورس کالا همان‌گونه که نامش نشان می‌دهد، کالاهای معینی خرید و فروش می‌شود. در این بورس، معمولاً مواد اولیه معامله شده و هر کالایی بورس خودش را دارد؛ مثلاً بورس نفت. در بورس ارز، پول‌های خارجی مورد معامله قرار می‌گیرند. در بورس اوراق بهادار، دارایی‌های مالی مانند سهام شرکت‌ها، اوراق مشارکت و… خرید و فروش می‌شود.

در بورس اوراق بهادار یا به اختصار، بورس، بستری ایجاد شده تا خریداران و فروشندگان بتوانند معاملات را انجام دهند. در این بازار قوانینی وجود دارد که منافع سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران را حفظ می‌کند. به عبارت بهتر، بورس سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران را گرد هم می‌آورد تا هر دو با توانایی‌ها و دارایی‌هایی که دارند موجب منفعت دو طرف شوند.

یکی از نکات بسیار مهم برای فعالیت در بازار سرمایه، یادگیری مفاهیم آن و روش‌های معامله‌گری در این بازار است. در مجله فرادرس تا به امروز، مطالب متنوعی درباره بورس، مفاهیم، اصطلاحات و روش‌های مختلف تحلیل فنی و بنیادی منتشر شده‌اند که کمک می‌کنند شما بهتر و مطمئن‌تر در بورس سرمایه‌گذاری و معامله کنید. فهرست این مقالات را می‌توانید در ادامه این صفحه مشاهده کرده و با کلیک روی هر کدام آن را مطالعه کنید.