بهترین پادکست انگلیسی برای آیلتس – معرفی ۱۲ پادکست کاربردی

۵۰۳۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳۰ دقیقه
بهترین پادکست انگلیسی برای آیلتس – معرفی ۱۲ پادکست کاربردی

آزمون آیلتس در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و روشی برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد است. این آزمون به دو شکل «جنرال» (General) و «آکادمیک» (Academic) برگزار می‌شود و در مجموع از چهار بخش «لیسنینگ»، «ریدینگ»، «رایتینگ» و «اسپیکینگ» تشکیل شده است. برای آشنایی با تکنیک‌های پاسخ‌دهی به سؤال‌های هر بخش، منابع زیادی در دسترس افراد قرار دارد، مانند کتاب، فیلم‌های آموزشی، نمونه سؤالات آزمون‌های گذشته، اپلیکیشن و پادکست. یکی از روش‌های مؤثر در کنار کتاب‌های آموزشی، پادکست است. در این آموزش با 12 پادکست انگلیسی برای آیلتس آشنا می‌شویم و ۲۲ نمونه پادکست را در قالب فایل صوتی معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب این نوشته

بهترین روش یادگیری برای آیلتس چیست ؟

بسیاری از استادان آیلتس و کسانی که در این زمینه تخصص دارند، روش‌های مختلفی را برای یادگیری پیشنهاد می‌کنند. اگرچه هر یک از این روش‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود روند مطالعاتی زبان‌آموزان داشته باشد، یادگیری امری منحصربه‌فرد است و در هر یک از افراد به شیوه‌های مختلفی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به منظور شروع یادگیری برای آیلتس، دو یا چند روش مختلف را در کنار هم امتحان کنید تا در نهایت سبک مناسب خودتان را پیدا کنید. در این صورت یادگیری لذت‌بخش‌تر خواهد بود و روند پیشرفت با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

انواع روش‌های مختلفی برای یادگیری در دسترس افراد است. از مهم‌ترین و مؤثرترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کتاب‌های آموزشی
  • فیلم‌های آموزشی
  • اپلیکشین‌های یادگیری آیلتس
  • پادکست انگلیسی برای آیلتس

در این آموزش قصد داریم به بهترین پادکست های انگلیسی برای آیلتس اشاره کنیم و به صورت جداگانه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین پادکست انگلیسی برای آیلتس

برای یادگیری آیلتس پادکست‌های مختلفی وجود دارد که افراد به کمک آن می‌توانند به مرور مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند و نتیجه دلخواهی در آزمون به دست بیاورند. اما ممکن است بسیاری از افراد ندانند کدام‌یک از این پادکست‌ها برای آن‌ها مفید خواهد بود. به همین دلیل در این مطلب سعی کرده‌ایم ۱۲ پادکست انگلیسی برای آیلتس را معرفی کنیم تا داوطلبان با مشاهده ویژگی‌های هر یک از آن‌ها بتوانند در مجموع بهترین نوع را برای خود انتخاب کنند و با آن پیش بروند.

برخی از این پادکست‌ها برای هر چهار مهارت طراحی شده و شامل همه موارد مهم برای تقویت آن‌ها می‌شود. اما برخی دیگر به طور جداگانه به توضیح هر یک از مهارت‌ها اختصاص دارد. علاوه بر چهار مهارت اصلی، در برخی از این پادکست‌ها، آموزش واژگان و راهکارهای تقویت دامنه لغات نیز توضیح داده شده است.

پادکست IELTS Podcast

پادکست‌ «IELTS Podcast» را می‌توانید روی گوشی خود نصب کنید و هر زمان که اراده کردید به آن گوش دهید. برای مثال، می‌توانید هنگام رفت‌وآمد به/از محل کار یا دانشگاه یا حین استراحت کردن به آن گوش دهید. همچنین می‌توانید اپیزودهای محبوب خود را ذخیره کنید و بارها و بارها به آن‌ها گوش بدهید. بنابراین این پادکست هم جنبه آموزشی و هم جنبه سرگرمی دارد و روند مطالعه و یادگیری را برای شما دلنشین‌تر خواهد کرد. از ویژگی‌های خوب این پادکست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از هر قسمتی که بخواهید می‌توانید اپیزود دلخواه خود را دنبال کنید.
  • امکان دسترسی به اپیزودها به صورت روزانه و در آرشیو وجود دارد.
  • در صورتی که موفق به شنیدن قسمتی از یک اپیزود نشدید، می‌توانید همان قسمت را مجدد گوش کنید و نیازی نیست دوباره به اول برگردید.

برای دانلود پادکست «IELTS Podcast» می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید.

  • لینک دانلود پادکست IELTS Podcast از گوگلی پلی: «+»
  • لینک دانلود پادکست IELTS Podcast از اپ استور: «+»
بهترین پادکست انگلیسی برای آیلتس

پادکست UK Podcast

«UK Podcast» به صورت رایگان برای گوشی‌های اندرویدی قابل‌دسترسی است و به کمک آن می‌توانید اپیزود محبوب خود را انتخاب کنید و به صورت روزانه به آن گوش دهید. از دیگر ویژگی‌های آن، به‌روزرسانی سریع و به‌موقع است. همچنین کیفیت پخش بسیار خوبی دارد، شامل انواع داستان‌های متنوع برای یادگیری زبان انگلیسی است و برای افرادی که درصدد بهبود مهارت‌های زبانی خود هستند تا بتوانند برای آزمون آیلتس آمادگی لازم را کسب کنند، این پادکست گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

  • لینک دانلود پادکست UK Podcast از گوگل پلی: «+»
پادکست برای تقویت آیلتس

پادکست IELTS Exam Preparation

از دهه 60 به بعد، سازمان‌ها از IELTS برای سنجش توانایی زبان انگلیسی افراد غیربومی استفاده می‌کنند که تمایل به مهاجرت یا ثبت نام در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان دارند. «IELTS Exam Preparation» در واقع اپلیکیشنی است که کلمات ضروری و کاربردی را برای آزمون واقعی آیلتس آموزش می‌دهد. این فهرست لغات با دقت زیادی توسط کارشناسان انتخاب شده است و در صورت تسلط بر آن‌ها، شانس موفقیت در آزمون آیلتس بالا می‌رود.

هر یک از ۵۰۰۰ واژه‌ای که در این اپلیکیشن گنجانده شده، همراه با تعریف، مثال، تلفظ آوایی و جزئیات بسیار بیشتر، ارائه شده است. با تمرین‌های منظم، بعد از مدتی، کلمات را سریع‌تر یاد خواهید گرفت، زیرا این برنامه آمادگی آیلتس از انواع مختلف آزمون‌ها برای یادگیری به شکلی تعاملی استفاده می‌کند. علاوه بر این، تمرین‌های شنیداری آن به شما در بهبود مهارت خواندن، نوشتن و صحبت کردن کمک می‌کند.

از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیش از ۵۰۰۰ کلمه مخصوص آیلتس.
  • امکان یادگیری کلمه‌ها به شکلی راحت و روزانه. هر کلمه در فرهنگ لغت آیلتس را می‌توان به راحتی یاد گرفت. برای گوش دادن به تلفظ هر کلمه و همچنین خواندن توضیحات مفصل، روی هر کلمه ضربه بزنید. هنگامی که برای شروع یادگیری آن آماده شدید، باید آن را 4 بار تایپ کنید. 3 بار اول پیشنهادهایی خواهید داشت، اما آخرین بار باید آن را به درستی تایپ کنید تا با عنوان «آموخته‌ شده» علامت‌گذاری شود.
  • امکان بررسی دایره لغات آیلتس. برای مطالعه مؤثر، باید لغات تازه یاد گرفته شده را مرور کنید. 4 نوع مختلف تست وجود دارد که می‌توانید انجام دهید: تایپ/انتخاب یک کلمه بر اساس توضیحات ارائه شده، انتخاب توصیفی که با کلمه مطابقت دارد، استفاده از حروف درهم برای ایجاد یک کلمه بر اساس توضیحات و در نهایت گوش دادن و تایپ کلمه. این آزمون‌ها تا حدودی آزمون واقعی آیلتس را شبیه‌سازی می‌کنند.
  • آموزش Word. می‌توانید مجموعه‌ای از کلمات را آموزش دهید تا ببینید چقدر به آن‌ها تسلط دارید. تفاوت بین آموزش و آزمون دادن در این است که در طول تمرین، اگر پاسخ‌های اشتباهی دریافت کنید «نمره منفی» نخواهد داشت. این امر باعث می‌شود که بدون نگرانی، کلمات را برای آزمون واقعی آیلتس تمرین کنید.
  • امکان یادگیری کلمه‌های جدید به صورت روزانه. تنها راه برای یادگیری واقعی، پشتکار است! این برنامه به شما کمک می‌کند هر روز چند کلمه جدید یاد بگیرید. همچنین به شما یادآوری می‌کند که زمان مطالعه فرا رسیده است. می‌توانید تعداد کلمات جدید روزانه را در تنظیمات برنامه تغییر دهید. برای کمک بیشتر، می‌توانید غلط‌گیر آنلاین را فعال کنید تا املای کلمات را هنگام تایپ کردن بررسی کند.
  • امکان دسترسی به آزمون‌هایی به صورت رندوم برای بررسی میزان پیشرفت در یادگیری واژگان و به یاد آوردن آن‌ها.

آمادگی در آزمون آیلتس نیازمند برنامه‌ریزی بسیار هدفمندی است. یادگیری به صورت ادامه‌دار و مرتب به شما این امکان را می‌دهد که روند یادگیری خود را افزایش دهید و با سرعت بیشتری پیش بروید. اپلیکیشن «IELTS Exam Preparation» در دسته پادکست‌ انگلیسی برای آیلتس قرار نمی‌‌گیرد، اما به عوان اپلیکیشنی موفق و پرطرفدار در این مطلب معرفی شده است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن IELTS Exam Preparation از گوگل پلی: «+»
  • لینک دانلود اپلیکیشن IELTS Exam Preparation از گوگل پلی: «+»
یادگیری زبان انگلیسی

پادکست IELTS Writing Podcast

«IELTS Writing Podcast» به شما کمک می‌کند تا برای بخش رایتینگ آیلتس آماده شوید. این برنامه شامل نکات مهم برای آمادگی در تسک ۲ آیلتس است. ۶۶٪ از بخش رایتینگ را تسک ۲ تشکیل داده است و از یک ساعت زمانی که در اختیار شما قرار داده می‌شود، ۴۰ دقیقه به این تسک اختصاص دارد. بنابراین برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس، باید بتوانید به خوبی از عهده این بخش بربیایید.

به کمک این پادکست می‌توانید درباره انواع موضوعات بحث‌برانگیز و رایج در آزمون‌های قبل اطلاعاتی کسب کنید و تکنیک‌های لازم را برای نوشتن «essay» یاد بگیرید. علاوه بر این، نمونه رایتینگ‌هایی نیز از داوطلبان سال‌های مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد که می‌تواند کمک زیادی به بهبود نمره شما و رفع اشتباهات گرامری و قوانین نشانه‌گذاری شود.

  • لینک دانلود پادکست IELTS Writing Podcast: «+»
پادکست IELTS Writing Podcast

پادکست Offline Podcast App: Player FM

Player FM پادکستی است که به کمک آن می‌توانید اپیزودهای محبوب خود را دانلود کنید و به صورت آفلاین گوش دهید. این پادکست هم صوتی و هم تصویری است و تجربه یادگیری لذت‌بخشی را برای شما فراهم می‌سازد. همچنین دارای قابلیت تنظیم خودکار صدا است. از طرفی، می‌توانید موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید و پادکست‌های پرطرفدار را با تمرکز بر آموزش، اخبار، تجارت، فناوری، ورزش، کمدی، موسیقی و موارد دیگر کشف کنید. کتابخانه پادکست، روزانه چندین بار به‌روز می‌شود و همیشه آخرین اپیزودها و نمایش‌ها در دسترس است. به‌علاوه، کتاب‌های صوتی، مستندها، پادکست‌های ویدئویی و مصاحبه‌های رایگان را نیز می‌توانید در این پادکست پیدا کنید.

  • لینک دانلود پادکست Player FM از گوگل پلی: «+»
  • لینک دانلود پادکست Player FM از اپ استور: «+»
پادکست های انگلیسی

پادکست IELTS Cast

پادکست «IELTS Cast» توسط «Ryan» طراحی شده که که به مدت ۸ سال تجربه تدریس آیلتس را دارد. مصاحبه‌هایی که در این پادکست انجام می‌دهد با افرادی است که نمره خوبی در آزمون به دست آورده‌اند. به همین دلیل می‌تواند کمک زیادی به بهبود نمره شما بکند. برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس، شنیدن تجربیات افرادی که در آزمون شرکت‌ کرده‌‌اند می‌تواند علاوه بر آشنایی بیشتر با مهارت‌های زبانی، استرس داوطلبان را نیز کاهش دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم گوش دادن به این پادکست را به طور روزانه در برنامه مطالعه خود قرار دهید تا از این طریق موفقیت خود را در آزمون تضمین کنید.

از دیگر ویژگی‌های این پادکست، تکنیک «shadowing» است. برای مثال در ادامه این مطلب به نمونه پادکستی اشاره کرده‌ایم که در رابطه با پاسخ به سؤال «Do you have a talent»‌ است و نمونه اسپیکینگ داوطلبی قرار داده شده که نمره ۹ را در آزمون کسب کرده است.

این پادکست ۷۸ قسمت دارد که می‌توانید آن را از طریق لینک زیر دانلود و گوش کنید.

  • لینک دانلود پادکست IELTS Cast: «+»
گرامر انگلیسی

پادکست IELTS Speaking for Success

این پادکست به طور رایگان در اختیار افراد قرار گرفته است و شامل گفت‌وگوهایی میان افراد انگلیسی‌زبان می‌شود. هر دوشنبه «Maria» و «Rory»‌ درباره جدیدترین موضوعات اسپیکینگ آیلتس صحبت می‌کنند، واژگان مرتبط و دستور زبان آموزش می‌دهند و نمونه پاسخ‌هایی را رائه می‌دهند و به تحلیل و بررسی نقاط قوت و ضعف آن‌ها می‌پردازند. این پادکست از ۱۱۵ اپیزود مختلف تشکیل شده و برای کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس می‌توانند گزینه مناسبی باشد.

بحث‌ و تبادل نظر در این اپیزودها هم جنبه آموزشی و هم جنبه سرگرمی دارد. علاوه بر این، می‌توانید هر زمان که خواستید، حتی موقع استراحت به آن گوش دهید، زیرا هر اپیزود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. هر یک از اپیزودها با متن نوشتاری نیز همراه است و افراد می‌توانند بعد از شنیدن آن‌‌ها، به متن نوشتاری مراجعه کنند و قسمت‌هایی را که متوجه نشده‌اند، به کمک آن یاد تمرین کنند.

  • لینک دانلود پادکست IELTS Speaking for Success: «+»
پادکست IELTS Speaking for Success

پادکست LearnEnglish Podcasts

این پادکست به طور اختصاص برای آیلتس در نظر گرفته نشده است، اما اپیزودهای متنوعی با موضوعات گسترده‌ای را پوشش می‌دهد که برای تقویت مهارت آیلتس مؤثر است. به کمک این پادکست می‌توانید به محبوب‌ترین پادکست‌های انگلیسی گوش دهید.

به کمک پادکست LearnEnglish می‌توانید مهارت گوش دادن، خواندن و درک زبان انگلیسی عمومی و انگلیسی با اهداف تجاری را در هر زمان و هر مکان بهبود بخشید. پادکست LearnEnglish ویژگی‌های خاصی دارد که یادگیری زبان انگلیسی را سرگرم‌کننده می‌سازد. پادکست‌ها در هر زمان قابل دانلود هستند، بنابراین می‌توانید به صورت آفلاین به محتوا دسترسی داشته باشید. وقتی به یکی از اپیزودها گوش دادید، می‌توانید آن را حذف کنید تا در گوشی خود فضای زیادی را اشغال نکند.

از ویژگی‌های بارز پادکست LearnEnglish می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پادکست‌های جدیدی هر هفته اضافه می‌شوند، بنابراین همواره اپیزودهایی برای گوش دادن دارید. این پادکست‌ها با موضوعاتی متنوع در اختیار همه افراد قرار گرفته است، از نکات یادگیری زبان گرفته تا اطلاعاتی درباره جهان، بنابراین برای همه جالب و مفید است.
  • قسمت‌های قابل‌دانلود به این معنی است که می‌توانید به صورت آفلاین به آن‌ها گوش دهید. اما نگران نباشید، وقتی یک قسمت را تمام کردید، می‌توانید آن را حذف کنید، بنابراین فضای گوشی شما را اشغال نمی‌کند.
  • متن‌های نوشتاری پادکست‌ها به شما این امکان را می‌دهد که عبارت‌های شنیدنی یا واژگان جدید را به راحتی تکرار کنید. به‌علاوه، قابلیت کنترل صدا را نیز دارد.
  • قابلیت پخش صدا را در پس‌زمینه دارد، به این معنی است که می‌توانید در حالی که صفحه خاموش است به صدا گوش دهید، یا گوشی را در جیب خود قرار دهید و در حال حرکت به پادکست‌ها گوش دهید.
  • از تمرین‌های ساده در هر یک از اپیزودها می‌توانید استفاده کنید. همچنین می‌توانید روند پیشرفت خود را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.
  • می‌توانید چیزی را که در حال تماشا و گوش کردن هستید، از طریق فیس‌بوک، توییتر و ایمیل به اشتراک بگذارید.

برای دانلود این پادکست می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

  • لینک دانلود LearnEnglish Podcasts از گوگل پلی: «+»
  • لینک دانلود LearnEnglish Podcasts از اپ استور: «+»
بهترین روش یادگیری برای آیلتس

پادکست IELTS Listening

پادکست «IELTS Listening» یکی از چند پادکست برای تقویت لیسنینگ آیلتس است که به صورت رایگان در اختیار زبان‌آموزان قرار گرفته است. در این پادکست چهار بخش زیر آموزش داده شده است.

  • Listening: سه سطح مختلف آیلتس که هر سطح شامل ۳۴ درس می‌شود.
  • Writing & Speaking: سیصد درس برای تمرین اسپیکینگ و رایتینگ
  • Reading: هزار نمونه متن آیلتس همراه با صد داستان مختلف برای تمرین آیلتس
  • Vocabulary: دو هزار تست آیلتس و ۵۰۰۰ کلمه مرتبط با آیلتس

علاوه بر موارد فوق، این پادکست شامل ویژگی‌های دیگری نیز هست که باعث شده آن را به بهترین پادکست برای تقویت لیسنینگ آیلتس تبدیل کند. این ویژگی‌ها به طور خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

برای دانلود و نصب پادکست «IELTS Listening» می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

  • لینک دانلود پادکست IELTS Listening از گوگلی پلی: «+»
کاربرد will و going to

پادکست Luke's English Podcast

پادکست «Luke's English Podcast» به طور اختصاصی برای آیلتس طراحی نشده است، اما یکی از پادکست‌های بسیار خوب و کاربردی برای بهبود مهارت‌های زبانی به شمار می‌رود و طرفداران زیادی دارد. این برنامه دارای ویژگی‌های زیر است:

  • گزینه‌ای برای پخش یا دانلود تمام قسمت‌ها دارد.
  • امکان دسترسی به اپیزودها و فایل‌های PDF مختص برنامه وجود دارد.
  • امکان دسترسی به یادداشت‌ها و رونوشت‌های اپیزودهای موجود در برنامه وجود دارد.
  • همیشه با آخرین اپیزودها و آرشیو کامل قسمت به‌روز می‌شود.
  • می‌توانید اپیزودهای محبوب خود را نشان کنید و در فرصت دیگری بارها و بارها به آن‌ها گوش دهید و از شنیدنشان لذت ببرید.
  • در صورت تمایل می‌توانید سریع‌تر یا آهسته‌تر گوش دهید.
  • اگر بخشی را حین گوش دادن از دست دادید، می‌توانید 30 ثانیه به جلو یا عقب بروید.
  • در صورت قطع شدن یا به هر دلیل دیگری، می‌توانید دوباره از همان‌ جایی که مشغول گوش دادن بودید، ادامه دهید.
  • امکان دسترسی سریع به تمام روش‌های رسانه‌ای مانند ایمیل، وب سایت، فیس‌بوک و توییتر وجود دارد.

برای دانلود این پادکست می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

  • لینک دانلود Luke's English Podcast از گوگل پلی: «+»
  • لینک دانلود Luke's English Podcast از اپ استور: «+»
دانلود پادکست های انگلیسی برای آیلتس

پادکست All Ears English Podcast - ESL Listening Practice

این پادکست را بسیاری از زبان‌آموزان به دلایلی زیر دوست دارند:

  • امکان تهیه رونوشت وجود دارد تا هیچ قسمتی از پادکست را از دست ندهید.
  • میزبان‌های این پادکست دو آمریکایی هستند که از محبوبیت زیادی بین زبان‌آموزان برخوردارند.
  • ۴ روز در هفته آموزش رایگان ارائه می‌شود.
  • از دوره‌های ۱۵ دقیقه‌ای تشکیل شده که آموزنده و سرگرم کننده است.
  • امکان تمرین کردن به شکلی طبیعی و شبیه افراد انگلیسی‌زبان وجود دارد.
  • واژگان پرکاربردی در گفت‌وگوها وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید دامنه لغات خود را افزایش دهید.
  • به کمک آن، به مرور زبان انگلیسی خود را از متوسط به پیشرفته می‌رسانید.
  • برای معنی و نمونه واژگان می‌توانید روی کلمه کلیک کنید.
  • می‌توانید اصطلاحات، افعال عبارتی و واژگان را در لیست شخصی خود ذخیره کنید.
  • هم جنبه آموزشی دارد و هم جنبه سرگرمی.
  • فایل‌های صوتی را می‌توانید به صورت آفلاین بارگذاری کنید.

علاوه بر ویژگی‌هایی که ذکر شد، به کمک این پادکست قادر خواهید بود مهارت‌های زیر را یاد بگیرید:

  • آماده‌سازی برای آیلتس به کمک بهبود مهارت واژگان، اسپیکینگ، لیسنینگ، نکات رایتینگ آیلتس، نحوه تحت تأثیر قرار دادن ممتحن و غیره
  • مکالمه طبیعی و مهارت‌های گفتاری انگلیسی: موضوعات مکالمه، نحوه شروع، ادامه و پایان دادن به مکالمه با یک انگلیسی‌زبان، نحوه صحبت کردن در مورد سیاست، تاریخ، جامعه، غذا، فرهنگ و سفر به زبان انگلیسی
  • واژگان پرکاربرد انگلیسی: مکالمات پیشرفته انگلیسی آمریکایی ازجمله افعال عبارتی، اصطلاحات، عبارت‌ها، کلمه‌ها و اصطلاحات رسمی و غیررسمی، کلمه‌‌های مرتبط، عامیانه و فرهنگی
  • مهارت‌های گوش دادن: تمرین گوش دادن سریع، مکالمه‌های گروهی، تشخیص ایده اصلی، راهکارهای غلبه بر دور شدن از موضوع بحث.
  • لهجه و تلفظ انگلیسی آمریکایی: اشتباهات رایج تلفظی، صداها و واج‌های دشوار، حروف صدادار و بی‌صدا، استرس هجا و کلمه، آهنگ بالا و پایین رفتن
  • گرامر متوسط ​​تا پیشرفته: زمان‌های فعل مانند حال کامل، گذشته کامل، گذشته ساده، شرطی‌ها، عبارت‌های موصولی، اسم‌ها و ضمایر، حروف اضافه، صفت‌ها، کلمات مرکب، مصدرها، افعال مُدال
  • انگلیسی تجاری: گرامر و لحن نوشتن ایمیل، مکالمه تلفنی به انگلیسی، سخنرانی‌ها، جلسات، گفت‌وگوهای مختصر، مصاحبه‌ها، واژگان (رسمی، غیررسمی، نیمه‌رسمی)
  • گفت‌وگوهایی پیرامون فرهنگ آمریکایی: زندگی در آمریکا، روابط بین‌فرهنگی، مقابله با شوک فرهنگی

برای دانلود این پادکست می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

  • لینک دانلود پادکست All Ears English Podcast - ESL Listening Practice از گوگل پلی: «+»
یادگیری زبان با پادکست

پادکست English Podcast & Transcript

این برنامه به شما کمک می‌کند تا به کمک پادکست و کتاب‌های صوتی، گوش دادن انگلیسی را به راحت‌ترین روش تمرین کنید.

  • ویژگی‌های English Podcast & Transcript شامل موارد زیر می‌شود:
  • می‌توانید هم به پادکست گوش دهید و هم متن نوشتاری آن را بخوانید.
  • بسیاری از اپیزودهای آن به صورت رایگان در اختیار زبان‌آموزان قرار گرفته است.
  • به دیکشنری آنلاین و آفلاین مجهز است.
  • همه درس‌ها و اپیزودها از زیرنویس کامل فایل صوتی پشتیبانی می‌کنند.
  • امکان دانلود و گوش دادن در حالت آفلاین وجود دارد.
  • امکان ذخیره کردن واژگان جدید و مرور روزانه آن‌ها وجود دارد.
  • می‌توانید مجموعه خود را ایجاد کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

پادکست English Podcast & Transcript​ به طور اختصاصی برای آیلتس طراحی نشده است، اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که به کمک آن می‌توانید زبان انگلیسی را با انگیزه بهتری دنبال کنید. برای مثال، موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهد و هر روز برنامه دقیقی را ارائه می‌کند تا همگام با آن پیش بروید.

پادکست انگلیسی

نمونه پادکست انگلیسی برای آیلتس

برای این‌که بهتر بتوانید با پادکست انگلیسی برای آیلتس آشنا شوید، در ادامه این مطلب چند نمونه پادکست انگلیسی به صورت فایل صوتی آورده‌ایم که برای انواع بخش‌های مختلف آزمون توضیحاتی را ارائه داده است.

نمونه پادکست برای رایتینگ تسک ۲

در این پادکست آموزشی، نمونه پاسخ‌هایی رایتینگ آیلتس تسک ۲ ارائه شده است که در آزمون ماه ژوئیه در سال ۲۰۲۲ مشاهده شده است. با گوش دادن به این پادکست شما قادر به یادگیری موارد زیر خواهید بود:

  • بهترین راهکارهای پاسخ‌ دادن به سؤال‌ تسک ۲
  • خلق ایده و سازمان‌دهی آن‌ها
  • نوشتن پاراگراف‌های منسجم و مرتبط با موضوع
  • نمونه پاسخ به ۴ آزمون واقعی آیلتس مربوط به تسک ۲

نمونه پادکست برای گرفتن نمره ۹ در اسپیکینگ

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس درباره نمره ۹ که بالاترین نمره در آزمون است صحبت می‌شود. در این قسمت از پادکست، موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد:

  • توضیحات استادان آیلتس در خصوص گرفتن نمره ۹
  • نحوه ارزیابی و نمره‌دهی مصاحبه‌کننده در روز آزمون
  • سه نمونه از دستور زبان اسپیکینگ که باعث گرفتن نمره بالا می‌شود

نمونه پادکست برای تقویت مهارت لیسنینگ در آیلتس

در این ایپزود از پادکست، درباره روش‌های مختلف برای تقویت مهارت لیسنینگ صحبت می‌شود. به کمک این بخش می‌توانید به موارد زیر تسلط پیدا کنید:

  • مفهوم لیسنینگ در آیلتس
  • دو مهارت مهم برای موفقیت در آزمون
  • نحوه پاسخ‌دهی به سؤال‌های بخش اول و دوم لیسنینگ
  • راهنمای گام به گام برای پاسخ‌دهی به سؤال‌ها

نمونه پادکست برای پاسخ‌دهی به سؤالات True/false/Not given

در این پادکست درباره نمونه سؤال‌های True/false/Not given در بخش «Reading» آیلتس بحث و گفت‌وگو صورت می‌گیرد. به کمک این اپیزود قادر به دستیابی به مهارت‌های زیر خواهید بود:

  • نحوه تشخیص سؤال‌های True/false/Not given
  • راهنمای گام به گام برای شناسایی و پاسخ به سؤال‌های Not Given در بخش ریدینگ
  • تحلیل دو نمونه از سؤال‌های True/false/Not given

نمونه پادکست انگلیسی برای مطالعه به صورت خودآموز

در این پادکست ۱۰ روش مؤثر برای یادگیری توضیح داده شده که مختص افرادی است که به صورت خودآموز قصد مطالعه دارند. در این بخش به روش‌های سریع و مفید برای بهبود مهارت آیلتس و آمادگی برای آزمون اشاره شده است. به کمک این اپیزود می‌توانید موارد زیر را بیاموزید و تمرین کنید.

  • روش‌های یادگیری زبان انگلیسی و خلاقیت در آزمون
  • نحوه به‌کارگیری هر یک از ده ابزار مطالعه به صورت خودآموز
  • نحوه افزودن این ابزارها به برنامه مطالعه روزانه
  • نحوه آمادگی برای آیلتس به کمک ابزارهای مطالعه به صورت خودآموز

نمونه پادکست انگلیسی برای پاسخ به سوالات بخش دوم اسپیکینگ

به کمک این بخش از پادکست می‌توانید به «Cue Card» بخش اسپیکینگ در حضور ربات ممتحن پاسخ دهید. در این بخش موارد زیر بررسی شده است:

  • دلایل برتری پاسخ‌های منطقی به پاسخ‌های احساسی در بخش دوم اسپیکینگ
  • پاسخ احساسی ربات به بخش دوم همراه با تحلیل آن
  • مثال‌هایی در رابطه با چند «Cue Card»‌ که به پاسخ احساسی منجر شده است.
  • نحوه مدیریت پاسخ‌های احساسی و تغییر آن‌ها به پاسخ‌های منطقی در روز آزمون

پادکست برای کالوکیشن ها

نمونه پادکست آیلتس برای بررسی اهمیت کالوکیشن‌ها

در این قسمت از پادکست انگلیسی برای آیلتس درباره اهمیت کاربرد کالوکیشن‌های انگلیسی در آزمون آیلتس صحبت شده است. در این اپیزود موارد زیر مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

  • اهمیت و نقش کالوکیشن‌ها در لیسنینگ
  • نحوه انتخاب کالوکیشن‌ها در طول آزمون لیسنینگ
  • نحوه ساختن کالوکیشن‌ها برای تسک ۲ رایتینگ

نمونه پادکست انگلیسی برای تقویت دامنه واژگان آیلتس

همان‌طور که اشاره شد، در آزمون آیلتس چهار مهارت اصلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اما در حقیقت ۲۵٪ از نمره هر بخش به میزان تسلط شما به دستور زبان و واژگان انگلیسی بستگی دارد. بنابراین به منظور آمادگی در آزمون آیلتس باید بتوانیم واژگان تخصصی مربوط به آیلتس را نیز یاد بگیریم. در این ایپزود، قادر به آموختن موارد زیر خواهیم بود:

  • اهمیت یادگیری واژگان در آزمون آیلتس
  • نحوه یادگیری لغات جدید برای آزمون آیلتس
  • مثال‌هایی در رابطه با کاربرد درست و نادرست واژگان
  • ارائه روشی مطمئن و کاربردی برای یادگیری کلمه‌های جدید
  • آموزش هم‌خانواده و مترادف واژه‌ها به منظور بهبود دایره واژگان

نمونه پادکست برای پاسخ دادن به سؤال‌های Tricky بخش سوم اسپیکینگ

در این پادکست آموزشی درباره نحوه پاسخ‌دهی به سؤالات بخش سوم اسپکینگ آزمون آیلتس بحث می‌شود و موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • نوع سؤال‌هایی که باید در بخش سوم به آن پاسخ دهید.
  • تعریف سؤال‌های دشوار در بخش سوم اسپیکینگ
  • توضیح سه نوع سؤال اسپیکینگ و نحوه پاسخ دادن به آن‌ها
  • نحوه پاسخ‌دهی به سؤال‌های «tricky» و بررسی آن‌ها برای کسب نمره بهتر

نمونه پادکست برای جملات پیچیده در رایتینگ آیلتس

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس مثال‌هایی در رابطه با جملات پیچیده آورده شده است که برای تسک ۱ و ۲ رایتینگ آیلتس می‌تواند مفید واقع شود. در این بخش موارد زیر آموزش داده شده است:

  • ساختار جمله‌های پیچیده در رایتینگ
  • فهرستی از ساختارهای پیچیده در زبان انگلیسی که به بهبود رایتینگ کمک می‌کند.
  • نحوه نوشتن جمله‌های پیچیده برای گرفتن نمره ۷ به بالا در رایتینگ
  • نحوه نمره‌دهی ممتحن به جملات پیچیده
  • توضیح سه نوع جمله در زبان انگلیسی و کاربرد آن‌ها

نمونه پادکست انگلیسی اسپیکینگ درباره غذا

این اپیزود درباره نمونه سؤال‌های اسپیکینگ آیلتس درباره غذا و مبحث تغذیه است و شامل پرسش و پاسخ‌هایی درمورد غذا و تغذیه می‌شود. از جمله مواردی که در این پادکست انگلیسی برای آیلتس در نظر گرفته شده عبارتند از:

  • نمونه سؤال‌های اسپیکینگ بخش ۱، ۲ و ۳ درباره غذا و تغذیه همراه با پاسخ
  • استفاده از واژگان مرتبط و ارائه مثال‌هایی از آن‌ها در قالب جمله
  • نمونه کالوکیشن‌های مرتبط با موضوع که توسط افراد انگلیسی‌زبان زیاد استفاده می‌شود
  • نحوه بررسی سؤال‌های پیش‌بینی‌ نشده در طول آزمون اسپیکینگ
  • خودداری از به کار بردن عبارت‌ها و اصطلاحات غیرمحترمانه

نمونه پادکست بررسی رایتینگ تسک ۲ با نمره ۸ در آزمون ۲۰۲۲

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس نمونه رایتینگ ۸ که به ماه مارس و در سال ۲۰۲۲ مربوط می‌شود آورده شده است. به کمک این اپیزود می‌توانید مهارت رایتینگ خود را رعایت نکات زیر بهبود بخشید.

  • آشنایی با «brainstorming» و نحوه انجام دادن آن برای تسک ۲
  • برنامه‌ریزی برای نوشتن «essay»
  • دستورالعمل‌هایی برای پاسخ دادن به سؤال‌های تسک ۲
  • نمونه رایتینگ تسک ۲ همراه با پاسخ نمره ۸
  • هر یک از این نمونه پاسخ‌ها به شما ایده‌هایی در رابطه با سه بخش اصلی رایتینگ در پاراگراف‌نویسی می‌دهد که شامل «body» ،«introduction» و «conclusion» می‌شود.

قبل از آن‌که به فایل صوتی گوش بدهید، به نمونه سؤال‌های زیر نگاهی داشته باشید که مربوط به تسک ۲ رایتینگ آیلتس است. سپس توضیحات فیل صوتی را بشنوید.

Some people believe the violence in the media such as in television programs and films directly results in violent behavior. To what extent do you agree or disagree?

In the future, all cars, buses, and trucks will be driverless. The only people travelling inside these vehicles will be passengers. Do you think that the advantages of driverless vehicles outweigh the disadvantages?

Some people think that personal happiness is directly related to economic success. Others argue that happiness depends on different factors. Discuss both views and give your opinion.

نمونه پادکست برای کسب نمره ۸ در تسک ۱ رایتینگ

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس درباره نحوه گرفتن نمره ۸ در تسک ۱ رایتینگ آیلتس صحبت می‌شود. دستورالعمل‌هایی که برای این بخش در نظر گرفته شده شامل موارد زیر می‌شود:

  • نحوه پاسخ دادن به سؤال‌ تسک ۱ به منظور گرفتن نمره ۸ در تسک ۱ رایتینگ
  • مقایسه نمره ۷ با ۸ در آزمون رایتینگ
  • نحوه بهبود اشتباهات گرامری و جلوگیری از آن‌ها
  • نمونه اسپیکینگ با نمره ۸ و تحلیل آن

نمونه پادکست اسپیکینگ آیلتس و بررسی سؤال و جواب

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس جدیدترین سؤال‌ها و جواب‌ها در آزمون اسپیکینگ آیلتس بررسی می‌شود. از جمله مواردی که در این اپیزود مورد بحث قرار می‌گیرد عبارت است از:

  • نمونه اسپیکینگ با نمره ۷ و پاسخ آن
  • مثال در رابطه با عبار‌ت‌ها و اصطلاحاتی که می‌توانیم برای اسپیکینگ آیلتس به کار ببریم.
  • نکات مهمی در خصوص پاسخ‌ سؤال‌ها و طبیعی‌تر به نظر رسیدن آن‌ها

قبل از آن‌که به فایل صوتی گوش دهید، سؤال‌های زیر را بخوانید و تمرین کنید. سپس به پادکست گوش دهید.

1. Describe a toy you got in your childhood. Please tell me:

When you got the toy?
Who gave it to you?
Explain how you felt about the toy?

2. Talk about a city you think is interesting. Please tell me:

Where it is?
What it is famous for?
How you know about this city?

3. Describe a resolution you made in the new year. You should say:

What is the resolution?
How will you complete it?
How you feel about it?
Why you made this resolution?

4. Talk about something which is produced in your country such as a type of food or handicraft. Please tell me

What it is?
What it is used for?
How it is made or produced?

نمونه پادکست انگلیسی برای آیلتس

نمونه پادکست اسپیکینگ ۲۰۲۲ همراه با پاسخ

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس چند نمونه «Cue Card» تحلیل شده است که در آزمون آیلتس ۲۰۲۲ شاهد آن‌ها بوده‌ایم. برای هر یک از این سؤال‌ها، موارد زیر به چالش کشیده شده است:

  • فهرستی از واژگان سطح پیشرفته
  • روش‌ی آسان برای یادگیری اصطلاحات
  • آموزش ساختارهای گرامری پیشرفته

قبل از گوش دادن به فایل صوتی، ابتدا سؤال‌های زیر را بخوانید، سپس به فایل صوتی گوش دهید.

1. Describe a story someone told you and you remember. You should say
what the story was about
who told you the story
why you remember it
how you feel about it.

2. Talk about an event you went to that had good food. Include
what the event was for
what the food was, and
why you liked it.

3. Talk about a person who taught you how to do something. Include
who it was,
what they taught you,
and if you can still do it.

نمونه پادکست برای توصیف «Pie Chart» در رایتینگ آیلتس

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس به نحوه توصیف و تحلیل «Pie Chart» اشاره شده است. از جمله مواردی که در این پادکست مورد بررسی قرار گرفته عبارت است از:

  • روش‌های مؤثر برای توصیف «Pie Chart»
  • اشتباهات رایجی که در نوشتن تسک ۱ و توصیف «Pie Chart» رخ می‌دهد و نحوه رفع آن‌ها
  • توضیح دو نوع «Pie Chart» که ممکن است در آزمون با آن مواجه شوید.
  • واژگان ضروری برای پاسخ دادن به سؤال‌های «Pie Chart» در رایتینگ آیلتس

نمونه پادکست انگلیسی آیلتس برای ریدینگ

در این اپیزود به بررسی ۹ نوع از سؤال‌های ریدینگ آیلتس پرداخته‌ایم. از جمله مواردی که برای این بخش در نظر گرفته شده عبارت است از:

  • نحوه غلبه بر سؤال‌های «tricky»
  • نحوه خواندن سریع متن در بخش ریدینگ به‌جای خواندن کلمه به کلمه
  • نکات مهمی در رابطه با آماده شدن برای آزمون آیلتس
  • بررسی موارد مهم هنگام مواجهه با سؤال‌های «tricky» در بخش ریدینگ

نمونه پادکست انگلیسی برای افزودن مثال به تسک ۲ رایتینگ

تسک ۲ رایتینگ شامل «essay» می‌شود و برای بسیاری از داوطلبان چالش‌برانگیز است. یکی از مسائلی که به بهبود نمره رایتینگ در این بخش کمک می‌کند، آشنایی با نحوه مثال زدن در پاراگراف «body» است. اگر بدانید که چگونه و در چه مواقعی از مثال‌های مرتبط با موضوع برای دفاع از نظر خود استفاده کنید، بدون شک از موضوع اصلی خارج نمی‌شوید و انسجام متن حفظ خواهد شد. برای این منظور باید از روش‌های مؤثر در این زمینه بهره‌منده شوید.

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس به هفت روش برای افزودن مثال در متن خود اشاره شده است. همچنین به پرسش‌های زیر به طور کامل پاسخ داده شده است.

  • آیا می‌توانیم درباره زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود مثالی اضافه کنیم؟
  • آیا می‌توانیم برای نوشتن آمار و اطلاعات پژوهشی، از اعداد و ارقام نادرستی استفاده کنیم؟
  • آیا برای هر پاراگراف باید مثال بیاوریم؟

نمونه پادکست برای اسپیکینگ آیلتس با موضوعات مختلف

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس بخش اول آزمون اسپیکینگ مورد بررسی قرار گرفته است. که در آزمون‌های ۲۰۲۱ مشاهده می‌شود. موضوعاتی که در این اپیزود بررسی می‌شود عبارتند از:

Education and work

Describe an activity you did at your school or workplace

Health

Describe something you do that keeps you healthy

Technology

Describe a time you were not allowed to use your mobile phone

Personal growth (ambition)

Describe a talent you have and want to improve

Describe a time you set a goal for yourself

Describe a time when you tried to do something but it was not very successful

نمونه پادکست برای نوشتن پاراگراف نتیجه‌گیری تسک ۲ رایتینگ

در این بخش از پادکست انگلیسی برای آیلتس به توضیحاتی در خصوص نحوه نوشتن پاراگراف نتیجه‌گیری برای تسک ۲ رایتینگ آیلتس اشاره شده است. در این اپیزود نیم‌نگاهی به موارد زیر خواهیم داشت:

  • فاکتورهای مؤثر در نوشتن یک پاراگراف نتیجه‌گیری خوب
  • بایدها و نبایدها در نوشتن پاراگراف نتیجه‌گیری
  • نحوه خاتمه دادن به «essay» و نوشتن ایده‌ای خلاقانه و تأمل‌برانگیز
  • اشتباهاتی که ممکن است در نوشتن پاراگراف نتیجه‌گیری مرتکب شوید

نمونه پادکست اشتباهات رایج گرامری در رایتینگ

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس به روش‌های کاهش اشتباهات رایج گرامری در آیلتس می‌پردازیم و موارد زیر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • بررسی اشتباهات رایج گرامری در نتیجه بررسی بیش از ۱۰۰۰ نوع «essay»
  • نحوه تشخیص این اشتباهات در رایتینگ
  • نحوه شناسایی اشتباهات رایج گرامری خود
  • نکات مهم برای رفع اشتباهات رایج گرامری در رایتینگ

نمونه پادکست برای کسب نمره ۷ در تسک ۱ رایتینگ

در این پادکست انگلیسی برای آیلتس به ۲۱ نکته برای موفقیت در بخش رایتینگ و کسب نمره ۷ در تسک ۱ اشاره شده است. در این اپیزود می‌توانید به موارد زیر گوش دهید.

  • نحوه انتخاب اطلاعات درست از نمودار و گراف‌ها
  • نحوه برنامه‌ریزی برای نوشتن تسک ۱ و گرفتن نمره ۷

ساختار کلی آزمون آیلتس

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، آزمون آیلتس به دو صورت جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. برای افرادی که قصد مهاجرت به کشوهای دیگر را به دلایل کاری یا اقامت دارند، شرکت در آزمون جنرال می‌تواند بهترین گزینه برای اخذ پذیرش باشد. اما برای کسانی که به منظور ادامه تحصیل یا گرفتن تخصص به کشورهای دیگر می‌روند، شرکت در آزمون آکادمیک امری ضروری به شمار می‌رود، زیرا دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، نمره خاصی را برای قبولی در نظر می‌گیرد و بر اساس آن می‌توان اقدام کرد.

هر دو آزمون جنرال و آکادمیک از چهار بخش تشکیل شده که مهارت‌های زیر را ارزیابی می‌کند:

  • «گوش دادن» (Listening)
  • «خواندن«» (Reading)
  • «نوشتن» (Writing)
  • «صحبت کردن» (Speaking)

هر یک از بخش‌ها از سؤال‌های مختلفی تشکیل شده و به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود. آزمون به صورت کتبی است و اولین بخش آن با لیسنینگ شروع می‌شود. سپس بخش درک مطلب و در انتها بخش رایتینگ در نظر گرفته شده است. بخش اسپیکینگ به صورت شفاهی، یا کمی بعد از آزمون یا حداکثر تا هفت روز بعد، توسط شخص مصاحبه‌کننده صورت می‌گیرد. در ادامه درباره هر یک از بخش‌های توضیحاتی را مشاهده می‌کنید.

  • بخش Listening: مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های این بخش ۳۰ دقیقه است و شامل چهار «section» می‌شود. هر یک از بخش‌ها توسط افراد انگلیسی‌زبان ضبط شده و شامل فایل‌‌های صوتی به صورت مکالمه دو یا چندنفره و مونولوگ است. در انتهای این بخش، به داوطلب ۱۰ دقیقه فرصت داده می‌شود تا پاسخ سؤال‌ها را وارد پاسخنامه کند.
  • بخش Reading: مدت زمانی که برای این بخش در نظر گرفته شده ۶۰ دقیقه است و شامل سه «section» می‌شود. برای هر یک از بخش‌ها یک متن بلند یا چند متن کوتاه در نظر گرفته شده است که با توجه به آن در ادامه سؤال‌های مختلفی مطرح می‌شود و داوطلب باید پاسخ دهد. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک در این بخش به نوع و تعداد متن‌ها مربوط می‌شود. در مجموع، بخش «Reading» از ۴۰ سؤال تشکیل شده است.
  • بخش Writing: مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های این بخش ۶۰ دقیقه است و شامل دو تسک می‌شود. در تسک اول، به داوطلب موضوعی داده می‌شود که بر اساس آن باید نقشه، نمودار یا دیاگرامی را توصیف کند. در آزمون جنرال برای تسک اول عنوانی در نظر گرفته شده که بر اساس آن داوطلب باید نامه بنویسید. مدت زمان پاسخگویی به تسک اول ۲۰ دقیقه است. تسک دوم «essay» است و داوطلب باید درباره موضوعی که از او خواسته شده «essay» بنویسید. مدت زمان پاسخگویی به تسک دوم ۴۰ دقیقه در نظر گرفته شده است. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک در تسک اول است.
  • بخش Speaking: مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های این بخش بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است و شامل سه بخش می‌شود. در بخش اول، فرد مصاحبه‌کننده چند سؤال مطرح می‌کند که بیشتر شخص است، مانند محل زندگی، کار، غذای مورد علاقه و سرگرمی‌ها. در بخش دوم کارتی در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که روی آن چند سؤال نوشته شده است. داوطلب یک دقیقه فرصت دارد تا خود را برای آن آماده کند و سپس به مدت دو دقیقه صحبت کند. بخش سوم با توجه به پاسخ سؤال‌های بخش دوم در نظر گرفته شده است. در این بخش، سؤال‌هایی با جزئیات بیشتری از داوطلب پرسیده می‌شود.
روش یادگیری با پادکست

روش گوش دادن به پادکست انگلیسی برای آیلتس

اگر قصد دارید به پادکست انگلیسی برای آیلتس گوش دهید و از این طریق خود را برای آزمون‌ آماده کنید، بهتر است قبل از هر چیز، روش گوش دادن صحیح را بیاموزید. شیوه گوش دادن به پادکست‌های آموزشی با گوش دادن به پادکست‌هایی که به منظور سرگرمی خود را با آن مشغول می‌کنیم، تفاوت زیادی دارد. در واقع، هدف از پادکست‌های آموزشی، یادگیری است و در رابطه با آن بهتر است بدانیم چگونه و طی چه مراحلی به آن گوش دهیم. در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم نحوه گوش دادن به پادکست انگلیسی برای آیلتس را به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم.

  • برای بار اول به پادکست گوش کنید و سعی کنید مفهوم اصلی آن را در رابطه با موضوع متوجه شوید.
  • بار دوم با دقت بیشتری به آن گوش کنید و حین گوش دادن اگر سؤالی در ذهن‌تان نقش بست، آن را یادداشت کنید تا در مرحله سوم پاسخ آن را بیابید.
  • بار سوم به آن گوش دهید و هم‌زمان به متن نوشتاری آن نیز دقت کنید. سعی کنید در این مرحله نیز از تکنیک یادداشت‌برداری استفاده کنید تا روند کار با سرعت و دقت بیشتری پیش برود.
  • در مرحله آخر یک بار دیگر به پادکست گوش دهید، اما این بار دیگر از متن نوشتاری آن استفاده نکنید. سعی کنید به برگه یادداشت خود نیم‌نگاهی داشته باشید و کاربرد واژگان و اصطلاحات جدید را تمرین کنید.
  • نکته‌های آموزشی را که یادداشت کرده‌اید دسته‌بندی کنید و در طول روز به سراغ‌شان بروید و پیوسته تمرین‌ کنید.
  • در نهایت، سعی کنید با روندی منسجم و منظم هر اپیزود را گوش دهید و هر چند وقت یک بار اپیزودهای قبلی را مرور کنید تا برای مدتی طولانی در خاطرتان بماند.

فواید یادگیری پادکست انگلیسی برای آیلتس

فناوری جدید همیشه تأثیر زیادی بر آموزش دارد و پادکست نیز از این قاعده مستثنا نیست. بسیاری از مؤسسات آموزشی، تعداد کتاب‌های درسی را کم می‌کنند و روی یادگیری با فناوری پیشرفته سرمایه‌گذاری می‌کنند. پادکست به عنوان یکی از آخرین رسانه‌هایی که در دسترس همگان قرار گرفته، یکی از فناوری‌های پیشرو در این تغییر است. در این مقاله، یاد گرفتیم که چگونه پادکست در آموزش می‌تواند باعث افزایش میزان مشارکت افراد و تشویق آن‌ها برای ادامه راه باشد.

پادکست این فرصت را در اختیار استادهای زبان انگلیسی قرار می‌دهد تا محتوای صوتی جذابی را پخش کنند که دانشجویان می‌توانند در هر زمان و هر کجا که هستند به آن گوش دهند. پادکست‌ها را می‌توان به راحتی در مدارس، دانشگاه‌ یا کالج‌، برای تعامل با دانشجویان و بهبود عملکرد تدریس و یادگیری استفاده کرد.

بسیاری از مؤسسات آموزشی که پادکست را در سیستم آموزشی خود گنجانده‌اند، نتایج واقعاً مثبتی را گزارش کرده‌اند. مزایای پادکست در آموزش بسیار زیاد است. در ادامه نیم‌نگاهی به برخی از این فواید خواهیم داشت.

قابلیت دسترسی در هر زمان

یکی از بزرگ‌ترین مزایای پادکست‌ها در دسترس بودن شبانه‌روزی آن‌ها است. دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی در هر زمانی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. بسیاری از دانش‌آموزان به تلفن هوشمند و اینترنت دسترسی دارند و می‌توانند این پادکست‌ها را روی تلفن همراه خود دانلود کرده و هر زمانی که می‌خواهند به آن‌ها گوش دهند.

برنامه‌‌های متنوعی برای پادکست وجود دارد که دانشجویان را قادر می‌سازد تا به مجموعه وسیعی از پادکست‌ها دسترسی داشته باشند و آن‌هایی را که دوست دارند پیدا کنند. بسیاری از پلتفرم‌های پخش موسیقی، مانند Spotify و Apple Music نیز پخش پادکست‌ها را روی پلتفرم‌های خود قرار داده‌اند و تعداد پادکست‌های خود را به طور مرتب افزایش می‌دهند.

تقویت مهارت لیسنینگ

یکی دیگر از مزایای گوش دادن به پادکست انگلیسی این است که به تقویت مهارت لیسنینگ کمک زیادی می‌کند. زیرا بیشتر آموزش‌ها به صورت صوتی است و همین امر باعث می‌شود که به مرور این مهارت در کنار سایر مهارت‌ها آموخته شود و چون تأکید بیشتری روی آن است، روند پیشرفت به مراتب سریع‌تر خواهد بود.

امکان گوش دادن در مدت زمان طولانی‌تر

به دلیل نوع محتوایی که امروزه تولید می‌کنیم و روشی که ارتباطات را در طول سال‌ها گسترده کرده، دامنه توجه نسل‌های جوان کاهش یافته است. این بدان معناست که کاربران اینترنت، محتوای ویدئویی یا صوتی را به محتوای نوشتاری ترجیح می‌دهند.

زبان‌آموزان ترجیح می‌دهند به پادکست‌ها به صورت بخش‌های جداگانه گوش کنند تا این‌که متنی بیش از 2۰000 کلمه را بخوانند. همچنین می‌توانند حین انجام سایر کارهای روزمره به راحتی به پادکست گوش دهند، در حالی که ساعت‌ها درس خواندن به صبر و تحمل زیادی نیاز دارد و در اثر کوچک‌ترین سروصدایی، ممکن است حواس‌شان پرت شود.

یکی از طولانی‌ترین پادکست‌ها، پادکست تاریخی است و به راحتی می‌تواند بیش از سه ساعت اجرا شود. اگر مردم بتوانند به آن گوش دهند، دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی به پادکست‌های آموزشی که معمولاً زمان اجرای کوتاه‌تری دارند گوش دهند.

امکان دسترسی به جلساتی که حضور نداشته‌ایم

دانش‌آموزانی که غیبت داشته‌اند، می‌توانند از این پادکست‌ها برای رسیدن به هم‌کلاسی‌های خود و عقب نماندن استفاده کنند. برای دانش‌آموزانی که نتوانسته‌اند به دلایل پزشکی یا دلایل دیگر در کلاس حضور داشته باشند، این پادکست‌ها گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

همچنین، اگر معلم‌ها نتوانند در کلاس‌ها شرکت کنند، می‌توانند از قبل پادکست‌هایی از سخنرانی‌های خود ایجاد کنند. این پادکست‌ها را می‌توان برای دانش‌آموزان ارسال کرد تا اطمینان حاصل شود که کلاس از برنامه عقب نمی‌افتد.

روشی مناسب برای دانش‌آموزان شنیداری

پادکست‌ها ابزارهای مناسبی برای افرادی هستند که تمایل چندانی به یادگیری بصری ندارند. این افراد بیشتر از طریق شنیداری آموزش می‌بینند و دقت و تمرکز بیشتری در طول مدت زمان یادگیری دارند. آن‌ها به راحتی می‌توانند به کمک پادکست مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند. بنابراین می‌توان گفت که گوش دادن به پادکست روش مؤثری برای افرادی است که در اصطلاح انگلیسی «Visual Learner» نیستند و بیشتر از طریق شنیدن یاد می‌گیرند.

کشف قلمروهای جدید

با وجود موضوعات مختلفی که در پادکست مطرح می‌شود و با توجه به عنوان‌هایی که درباره آن بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد، زبان‌آموزان می‌توانند نگرش عمیقی نسبت به این عنوان‌ها پیدا کنند و انگیزه بیشتری برای ادامه راه و دنبال کردن این پادکست‌ها داشته باشند.

پادکست‌ها روشی مؤثر برای کشف موضوعات جدید هستند که در اوقات فراغت یا زمانی که مشغول انجام کارهای روزانه هستیم، امکان یادگیری را برای ما فراهم می‌سازند.

بهترین و مهم‌ترین ویژگی پادکست‌ها این است که به راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. برخی از آن‌ها به صورت رایگان نیز در دسترس هستند. بنابراین، به کمک پادکست، دنیای جدیدی از یادگیری را تجربه خواهیم کرد و به قلمروهای جدیدی ورود می‌کنیم که لذت یادگیری را برای ما دوچندان می‌کند.

سوالات رایج درباره پادکست انگلیسی برای آیلتس

سوالات رایج درباره پادکست انگلیسی برای آیلتس

از آنجا که منابع آزمون آیلتس فراوان و متنوع است و بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس با منابع آموزشی و به‌ویژه یادگیری از طریق پادکست آشنایی کافی ندارند، در ادامه این بخش سعی کرده‌ایم به تعدادی از سؤال‌های رایج در این زمینه پاسخ دهیم.

پادکست آیلتس چیست ؟

پادکست مجموعه‌ای از اپیزودها است که به صورت فایل‌های رسانه دیجیتال دسته‌بندی شده‌اند. اصطلاح پادکست مانند «رادیو» می‌تواند به معنای محتوا و روش ارائه باشد. پادکست، روشی برای توزیع فایل‌های صوتی یا ویدیوئی از طریق اینترنت برای پخش فراهم می‌کند. هنگامی که کاربران از یک سری پادکست استفاده می‌کنند، اپیزودهای جدید به طور خودکار به برنامه پادکست مجبوب‌شان اضافه می‌شود.

پادکست آیلتس مجموعه‌ای است که نکات آموزشی درباره یادگیری انواع مهارت‌ها و روش‌های تست زدن را آموزش می‌دهد. همچنین تأثیر زیادی در بهبود لیسنینگ دارد زیرا بیشتر اپیزودهای آن به صورت صوتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. با گوش دادن به پادکست می‌توانید در کنار سایر منابع، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و تکنیک‌های پاسخ‌دهی به سؤال‌ها را یاد بگیرید.

چه زمانی می‌توانیم به پادکست گوش دهیم؟

در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید به پادکست گوش دهید. حتی می‌توانید قبل از خواب یا هنگام رفت و برگشت به محل کار خود به آن گوش دهید. عده زیادی در ماشین به جای گوش دادن به موسیقی به پادکست گوش می‌دهند. این کار باعث یادگیری ناخودآگاه می‌شود. همچنین تمرکز شما را بالا می‌برد و باعث می‌شود بتوانید دو کار را در یک زمان انجام دهید؛ رانندگی و آموزش زبان انگلیسی.

چند بار می‌توانم به اپیزودهای یک پادکست گوش دهیم؟

یکی از فواید گوش دادن به پادکست این است که هر چند بار که بخواهید می‌توانید به آن گوش دهید. در واقع می‌توانید هر بار به دفعات به اپیزودهای آن گوش دهید یا در فواصل زمانی منظمی برنامه‌ریزی کنید و بارها و بارها تمرین کنید.

این کار تأثیر بسیار زیادی در تقویت مهارت‌های زبانی به‌ویژه لیسنینگ شما دارد، زیرا هر بار که به آن گوش می‌دهید، دقت و تمرکز بیشتری خواهید داشت و به مرور شاهد پیشرفت خود خواهید بود. بنابراین، گوش دادن به پادکست هیچ نوع محدودیتی ندارد و می‌توانید هر چند بار که بخواهید از آن استفاده کنید.

به چه پادکست‌هایی برای آیلتس گوش دهیم؟

برای گوش دادن به پادکست انگلیسی برای آیلتس می‌توانیم به پادکست‌های مختلفی گوش دهیم. بهترین و رایج‌ترین پادکست‌های آیلتس «IELTS Podcast» و «Key English» است که به طور ویژه برای افراد در سطح مقدماتی کاربرد دارد.

پادکست چگونه باعث بهبود مهارت‌های زبانی می‌شود؟

اگر بخواهید می‌توانید حین استراحت به پادکست گوش کنید، اما به این کار گوش دادن «منفعل» می‌گویند. راه بسیار مؤثرتر، گوش دادن «فعال» است و زمانی اتفاق می‌افتد که به صورت فعال در حال گوش دادن هستید و به واژگان، دستور زبان، ساختار جمله یا تلفظ فکر می‌کنید.

اگر کلمه‌ای را می‌شنوید که برایتان آشنا نیست، دوباره به آن اپیزود گوش دهید و سعی کنید معنی آن را حدس بزنید. سپس کلمه را در تلفن یا دفترچه یادداشت کنید و کاربرد و تلفظ آن را بررسی کنید. به زودی دایره لغات خود را به طرز چشمگیری گسترش خواهید داد.

اگر به جمله‌ای گوش می‌دهید و عبارتی را متوجه نمی‌شوید، چند بار به عقب برگردید و گوش دهید. در این حالت، کلمه‌‌ها هر بار برای شما واضح‌تر می‌شوند. کم‌کم با لهجه افراد بومی و انگلیسی‌زبان و نحوه وصل کردن کلمه‌ها به هم هنگام ادا کردن آن‌ها آشنا خواهید شد. برای کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ آیلتس، لازم است این مهارت را به خوبی بدانید و تنها راه آموختن آن تمرین و تکرار است.

آیا امکان دسترسی به متن نوشتاری پادکست نیز وجود دارد؟

پاسخ این سؤال مثبت است. در واقع، بسیاری از پادکست‌ها این ویژگی را دارند که برای تمام اپیزودهای خود متن نوشتاری آن را نیز در نظر گرفته‌اند. بدین ترتیب زبان‌آموزان می‌توانند به این نوشته‌ها نیز دسترسی داشته باشند و در نهایت قسمت‌هایی از پادکست را که متوجه نشده‌اند، به کمک متن نوشتاری بخوانند و تمرین کنند.

برای دسترسی به متن نوشتاری پادکست می‌توانید به تهیه‌کننده پادکست درخواست دهید یا به کمک نرم‌افزار مخصوص «Transcription» آن را به نوشته تبدیل کنید.

جمع‌بندی پادکست انگلیسی برای آیلتس

در این آموزش با بهترین پادکست های انگلیسی برای آیلتس آشنا شدیم و ویژگی‌های هر یک را بررسی کردیم. علاوه بر این توضیحی درباره ساختار کلی آزمون آیلتس دادیم و گفتیم که برای یادگیری مهارت‌های زبانی، لازم است با تکنیک‌های پاسخگویی به سؤال‌های هر بخش آشنا شویم. همچنین به روش گوش دادن صحیح به پادکست برای یادگیری بهتر اشاره کردیم و در ادامه، نکته‌های مهمی را در این خصوص برشمردیم. در انتها نیز به تعدادی از سؤال‌های رایج در خصوص یادگیری از طریق پادکست اشاره کردیم.

در مجموع، برای بهبود مهارت‌های یادگیری آزمون آیلتس، گوش دادن به پادکست می‌تواند روش مؤثر و در عین حال چالش‌برانگیزی باشد که در کنار آموزش، نوعی سرگرمی نیز به شمار می‌رود. اما برای آمادگی در آزمون، بهتر است در کنار سایر منابع آموزشی مانند کتاب یا فیلم‌های آموزشی، پادکست را نیز به عنوان منبع کمک‌آموزشی در نظر بگیرید و از آن صرفاً به عنوان تنها منبع آمادگی برای آیلتس استفاده نکنید، زیرا بهترین راه برای تسلط بر راهکاری پاسخ‌دهی به سؤال‌های هر یک از بخش‌های آزمون، شرکت در کلاس‌های درسی یا مطالعه کتاب و جزوه‌های آموزشی معتبر است.

علاوه بر این، اگر زبان شما در سطح مقدماتی است، لازم است ابتدا در دوره‌های ترمیک شرکت کنید تا به مرور بتوانید به سطح مطلوبی برسید و سپس برای آزمون آماده شوید. در این صورت، شانس پذیرش شما و کسب نمره مدنظر، به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

برای این‌که بتوانید در آزمون آیلتس موفق شوید و در مجموع نمره خوبی کسب کنید، از تمرین کردن و تست زدن غافل نشوید. تست‌های آزمون‌های سال قبل یا شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس بدون شک روش مفیدی برای تمرین کردن و تست زدن است. در این آموزش نمونه پادکست‌های مختلف و متنوعی به صورت فایل‌های صوتی در اختیار شما قرار گرفته شده است که به طور جداگانه به هر یک از بخش‌های آزمون اختصاص دارد. در این نمونه پادکست‌ها، به روش‌های مؤثر در بهبود نمره هر بخش اشاره شده و توضیحاتی در خصوص رفع اشتباهات رایج در پاسخ دادن به سؤال‌های ارائه شده است. افزون بر این، نمونه سؤال‌هایی برای هر بخش در نظر گرفته شده که داوطلبان می‌توانند با گوش دادن و تحلیل پاسخ آن‌ها، با راهکارهای متعددی در این خصوص آشنا شوند و مشکلات خود را رفع کنند.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
FeedSpotIELTS PodcastThe Podcast HostEPravesh
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *