معرفی بهترین منابع شروع خواندن برای آیلتس – راهنمای موفقیت در آزمون

۱۱۳۴۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
معرفی بهترین منابع شروع خواندن برای آیلتس – راهنمای موفقیت در آزمون

به منظور شرکت در آزمون آیلتس، قبل از هر چیز باید تسلط کافی به زبان انگلیسی و مهارت‌های آن داشته باشیم تا بتوانیم نمره قابل‌قبولی در آزمون کسب کنیم. بسیاری از داوطلبان سطوح مقدماتی، نمی‌دانند چگونه باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و تا چه سطحی پیش بروند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین منابع شروع خواندن برای آیلتس بپردازیم و در کنار آن، یاد می‌گیریم که چگونه برای آیلتس بخوانیم تا بتوانیم موفقیت لازم را در آزمون کسب کنیم و زمان را از دست ندهیم.

فهرست مطالب این نوشته

شروع آیلتس از صفر، کار دشواری به نظر می‌رسد و ممکن است انگیزه زبان‌آموز را از بین ببرد. اما با دانستن روش‌های مؤثر و یافتن منابع مفید و مناسب برای مطالعه، و البته برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند، می‌توان به خوبی از عهده این کار برآمد.

نکات مهم شروع خواندن برای آیلتس

مهم‌ترین مسئله در رابطه با شروع خواندن برای آیلتس این است که هدف خود را از شرکت در آزمون مشخص کنید. اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشورهای دیگر را دارید یا به دلایل دیگری قصد شرکت در آزمون را دارید، در وهله اول باید بدانید که برای رسیدن به هدف خود باید از چه مراحلی عبور کنید. برای این کار توصیه می‌کنیم از اساتید مجرب و متخصص این امر کمک بگیرید.

در بسیاری از موارد، متقاضیان آزمون‌های بین المللی نظیر آیلتس و تافل، نمی‌دانند از کجا شروع کنند یا به منابع شروع یادگیری دسترسی ندارند. عده‌ای هم قصد دارند بدون شرکت در کلاس‌های آمادگی برای آزمون اقدام کنند. هدفتان هر چه هست، بهتر است همان ابتدای امر آن را مشخص کنید و برای دستیابی در مسیر درستی گام بردارید. در ادامه این مطلب، به نکات مهم شروع خواندن برای آیلتس اشاره کرده‌ایم.

نوع آزمون خود را مشخص کنید

قبل از هر چیز، باید بدانید که قصد شرکت در کدام‌یک از آزمون‌های آیلتس را دارید. آزمون آیلتس به دو صورت برگزار می‌شود که عبارت است از:

  • «آزمون جنرال» ( IELTS General)
  • «آزمون اکادمیک» ( IELTS Academic)

آزمون جنرال آیلتس مختص کسانی است که قصد مهاجرت یا کار کردن در محیط‌های انگلیسی‌زبان مانند انگلستان، استرالیا، کانادا یا نیوزلند را دارند. همچنین برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان و شرکت در دوره‌های غیرآکادمیک (مانند دوره‌های فنی و حرفه‌ای) را دارند، مناسب است. نمره آزمون توسط مؤسسه مدنظر اعلام می‌شود.

آزمون آکادمیک، برای افرادی طراحی شده که قصد ادامه تحصیل به صورت آکادمیک و در مقاطع تحصیلی بالاتر را دارند. همچنین برای مشاعلی نظیر پزشکی، پرستاری، داروسازی، حسابداری، مهندسی و وکالت نیز ضروری است.

از نظر ساختاری نیز هر دو آزمون در برخی مهارت‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند. بنابراین، قبل از شرکت در آزمون، لازم است نوع آزمون خود را با توجه به هدفی که دارید، تعیین کنید و پس از آن‌که به سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی دست یافتید، با تکنیک و ساختار آزمون آشنا شوید.

شروع خواندن برای آیلتس

سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید

قدم بعدی در شروع خواندن برای آیلتس این است که آزمون تعیین سطح بدهید تا متوجه شوید برای آمادگی در آزمون، باید در چه دوره‌هایی شرکت کنید. بهترین راه برای این کار، آزمون‌ آزمایشی آیلتس است که به آن «ماک» (IELTS Mock Test) گفته می‌شود. آزمون ماک آیلتس شباهت زیادی به آزمون اصلی دارد و هم به صورت حضوری در مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس یا آموزشگاه‌های زبان انگلیسی برگزار می‌شود و هم به صورت آنلاین در دسترس است.

از ویژگی‌‌های شرکت در آزمون ماک این است که می‌توانید با مشاهده نمره خود در هر یک از مهارت‌ها، نقاط ضعف‌تان را پیدا کنید و سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید. علاوه بر این، مؤسسات آموزشی معتبری نیز وجود دارند که می‌توانید برای تعیین سطح به آن‌ها مراجعه کنید.

پس از آن‌که تعیین سطح انجام شد، در صورتی که قصد شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون را داشته باشید، سطح مناسب شما از طرف آموزشگاه مشخص می‌شود و بر اساس آن می‌توانید در دوره‌هایس ترمیک یا آماگی آزمون ثبت نام کنید. برای افرادی که از صفر شروع کرده‌اند، معمولاً شرکت در کلاس‌های ترمیک ضروری است تا به سطح متوسطی از زبان انگلیسی برسند.

پس از گذراندن این دوره‌ها، می‌توانند در دوره‌های «Pre-IELTS» یا «IELTS» شرکت کنند. افرادی که قصد مطالعه به صورت خودآموز را دارند، به منظور شروع خواندن برای آیلتس بهتر است کتاب‌های سطوح مقدماتی زبان انگلیسی را تهیه کنند و هم‌زمان از منابع کمک‌آموزشی دیگری نظیر پادکست یا ویدئوهای آموزشی کمک بگیرند که در این مطلب به طور مفصل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اگر ترجیح می‌دهید به صورت آنلاین تعیین سطح شوید، حتماً از منابع معتبری برای این امر استفاده کنید. زیرا منابع غیر معتبر زیادی وجود دارد که تشخیص آن‌ها از منابع اصلی برای افراد مبتدی امکان پذیر نیست. لینک دو نمونه از سایت‌های معتبر و آنلاین آزمون ماک در ادامه آمده است.

  • وب‌سایت آزمون آنلاین و رایگان ماک آیلتس «British Council»: «+»
  • وب‌سایت آزمون آنلاین و رایگان ماک آیلتس «IDP»: «+»

نکته مهم: فراموش نکنید که بین آزمون ماک آیلتس و آمادگی آیلتس تفاوت زیادی وجود دارد. بنابراین، تصور نکنید که هر چقدر در آزمون‌های ماک بیشتری شرکت کنید، نمره بهتری در آزمون اصلی کسب خواهید کرد. مهم این است که از طریق آزمون ماک به اشتباهات خود در تست زدن پی ببرید و با تحلیل آن‌ها، توانایی خود را در بهبود مهارت‌های آزمون و کسب نمره بهتر افزایش دهید.

برای این‌که سطح زبان انگلیسی خود را با توجه به نمره آزمون تشخیص دهید، می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که برای آزمون آیلتس، نمره قبولی مشخصی تعیین نشده است. در واقع، نمره قبولی، توسط مؤسسه یا محلی تعیین می‌شود که برای آن اقدام کرده‌اید. در بیشتر موارد، نمره مناسب برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بین ۶ تا ۷ است.

نمره آیلتس برای هر سطحنام سطح (CEFR)سطح زبان انگلیسی
0-3.5A1/A2

پایه یا مبتدی

Elementary/Pre-Intermediate

B1: 4.0-5.0

B2: 5.0-6.5

B1/B2

متوسط

Intermediate/Upper Intermediate

C1: 6.5-8.0

C2: 8.0-9.0

C1/C2

پیشرفته

Advanced/Proficiency

ساختار آزمون آیلتس

مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید

در آزمون آیلتس، چهار مهارت اصلی ارزیابی می‌شود که عبارت است از:

  • Listening
  • Reading
  • Writing
  • Speaking

برای بهبود هر یک از این مهارت‌ها باید با تکنیک‌های لازم و راهکارهای مؤثر در تست زدن و پاسخ دادن به سؤال‌ها آشنا شوید. برای آشنایی با مهارت‌های آزمون آیلتس، مطالعه مطلب زیر از «مجله فرادرس» توصیه می‌شود:

از منابع معتبر و مناسب کمک بگیرید

به دلیل وجود منابع آموزشی و کمک‌آموزشی فراوان، اغلب زبان‌آموزان برای مطالعه دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند از کدام‌یک کمک بگیرند. منابع زیادی برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی وجود دارد، نظیر آموزش‌های «یوتیوب»، پادکست‌های آیلتس، وبلاگ‌های آموزشی، دوره‌های آموزش آنلاین و شرکت در کلاس‌های حضوری.

بسیاری از داوطلبین تصور می‌کنند که برای یادگیری زبان انگلیسی و شروع خواندن برای آیلتس حتماً باید در کلاس‌های حضوری شرکت کنند. در حالی که این فقط یکی از روش‌های شروع مطالعه است. هر یک از منابعی که به آن اشاره شد، با توجه به سطح زبان‌آموز، محدودیت زمانی و هدفی که در پیش دارد، می‌تواند می‌تواند مؤثر واقع گردد. بنابراین، اگر به هر دلیل، شرایط حضور در کلاس‌های حضوری را ندارید، مأیوس نشوید.

هرچند بهتر است حین مطالعه، برای برخی از مهارت‌ها و آنالیز تمرین‌هایی که در منزل انجام داده‌اید، از یک استاد مجرب کمک بگیرید تا با نقاط ضعف خود آشنا شوید و در صدد رفع آن‌ها برآیید. تجزیه و تحلیل اشتباهات خود، کلید موفقیت و کسب نمره خوب در آزمون آیلتس است. در غیر این صورت، ممکن است مسیر اشتباهی را طی کنید و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکنید.

به منظور شروع خواندن برای آیلتس همان‌طور که گفته شد، به منابع معتبری نیاز دارید. در این آموزش، به تعدادی از بهترین منابع شروع خواندن برای آیلتس اشاره کرده‌ایم.

برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند داشته باشید

بدون شک، برای کسب موفقیت در هر کاری، به یک برنامه‌ریزی درست نیاز است. آمادگی در آزمون آیلتس نیز نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و بدون شک در کوتاه‌مدت میسر نخواهد شد. این امر نه‌تنها برای افرادی که از ابتدا شروع به خواندن برای آیلتس کرده‌اند، بلکه برای افرادی که سطح بالایی دارند نیز مهم است.

گرچه، برنامه‌ریزی نباید بلندمدت باشد، بهتر است روزانه یا هفتگی برنامه‌ریزی کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. قبل از برنامه‌ریزی، ابتدا لازم است سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید و آن را بهبود بخشید. آشنایی با ساختار آزمون آیلتس نیز می‌تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند.

با ساختار آزمون آیلتس آشنا شوید

برای آشنایی با آزمون آیلتس، ابتدا باید درک کاملی از ساختار یا فرمت آن داشته باشید. این کار باعث می‌شود که در جلسه آزمون دستپاچه نشوید و تمرکز بیشتری روی پاسخ دادن به سؤال‌ها داشته باشید. ساختار کلی آزمون آیلتس برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک در جدول زیر آمده است. با شرکت در آزمون‌های آزمایشی آیلتس می‌توانید با فرمت آزمون بیشتر آشنا شوید.

ساختار کلی آزمون آیلتس
مدت زمان پاسخگوییتعداد سؤالات و بخش‌هامهارت مورد ارزیابی
۳۰ دقیقه + ۱۰ دقیقه وارد کردن در پاسخنامه۴۰ سؤال / ۴ بخشListening
۶۰ دقیقه۴۰ سؤال / ۳ بخشReading

۲۰ دقیقه برای تسک اول

۴۰ دقیقه برای تسک دوم

۲ تسکWriting
۱۱ تا ۱۴ دقیقه۳ بخشSpeaking

در آزمون‌های ماک شرکت کنید

همان‌طور که در مبحث تعیین سطح اشاره شد، شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس می‌تواند روش مناسبی برای محک زدن خود باشد. البته بهتر است یک بار برای شروع و به منظور تعیین سطح، امتحان بدهید و یک بار نیز قبل از شرکت در آزمون اصلی و پس از آن‌که آمادگی لازم را برای امتحان دادن پیدا کردید. در ادامه، به شش مزیت شرکت در آزمون‌ آزمایشی آیلتس اشاره کرده‌ایم.

  1. با فرمت آزمون آیلتس آشنا می‌شوید و در روز آزمون اصلی استرس کمتری خواهید داشت.
  2. به صورت پیوسته و تدریجی می‌توانید نمره خود را با آزمون‌های قبلی مقایسه کنید و روند پیشرفت خود را مورد ارزیابی قرار دهید.
  3. در بسیاری از مراکز برگزاری آزمون اصلی آیلتس، آزمون آزمایشی نیز برگزار می‌شود. از این طریق، می‌توانید با محیط برگزاری آزمون و امکانات آن آشنا شوید.
  4. با ساختار آزمون اصلی آشنا می‌شوید و روز آزمون اصلی، تمرکز بیشتری روی سؤال‌ها خواهید داشت.
  5. با تجزیه و تحلیل نتیجه آزمون، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و در صدد رفع اشتباهات خود برآیید.
  6. انگیزه بیشتری برای ادامه روند مطالعه پیدا می‌کنید.
معرفی منابع شروع خواندن برای آیلتس

بهترین منابع شروع خواندن برای آیلتس

به منظور شروع خواندن برای آیلتس پس از تعیین سطح می‌توانید منابع مفید و مناسب سطح خود را انتخاب کنید و مطالعه را شروع کنید. برای افرادی که در سطح A1 هستند، قبل از شروع خواندن برای آیلتس بهتر است از منابع آموزشی دوره‌های ترمیک زبان انگلیسی استفاده کنند تا تسلط نسبی بر مهارت‌های زبان انگلیسی و همچنین گرامر و واژگان انگلیسی پیدا کنند. پس از آن می‌‌توانند در دوره‌های آمادگی آیلتس شرکت کنند.

این مرحله نیازمند وقت و انگیزه کافی برای مطالعه و یادگیری است، در غیر این صورت پیشرفت چندانی حاصل نمی‌شود. زیرا برای آزمون آیلتس، می‌بایست تکنیک‌ها و راهکارهای خاصی را بیاموزید که بدون داشتن پیش‌زمینه کافی از زبان انگلیسی، میسر نخواهد شد. در ادامه این مطلب، تعدادی از منابع شروع خواندن برای آیلتس معرفی شده است.

معرفی کتاب‌های ترمیک برای سطوح پایه و متوسط

برای کسانی که سطح زبان قابل قبولی دارند و می‌خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند، معمولاً مطالعه کتاب‌های ترمیک زبان انگلیسی توصیه نمی‌شود. این افراد می‌توانند از همان ابتدا در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس ثبت نام کنند یا منابع خودآموز آیلتس را تهیه و مطالعه کنند. اما برای سطوح پایه و مبتدی، یادگیری و تسلط بر مهارت‌های زبان انگلیسی، علاوه بر یادگیری گرامر و واژگان امری ضروری به شمار می‌رود.

برای این منظور، پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام به شرکت در دوره‌های آمادگی آیلتس، ابتدا از کتاب‌های ترمیک که در مؤسسات یا آموزشگاه‌های زبان انگلیسی تدریس می‌شود، شروع کنند. با این کار می‌توانند سطح زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و پس از طی چند دوره، در کلاس‌های آمادگی آیلتس شرکت کنند یا به صورت خودآموز مطالعه کنند. در این مطلب، به تعدادی از کتاب‌های ترمیک مفید و کاربردی زبان انگلیسی اشاره کرده‌ایم.

مجموعه کتاب‌های Top Notch

مجموعه کتاب‌های «Top Notch» برای سطوح مختلف پایه و متوسط طراحی شده و در حال حاضر ویرایش سوم آن روانه بازار شده است. از ویژگی‌های خوب این کتاب، تمرکز بر روی هر چهار مهارت زبان انگلیسی و ارائه نکات گرامری مهم است.

هر درس بر مبنای موضوع خاصی طراحی شده و انتشارات آکسفورد آن را عرضه کرده است. لغات کاربردی نیز در هر درس در قالب متن و مکالمه آموزش داده شده است، اما برای تقویت دایره واژگان، توصیه می‌شود از کتاب‌های کمک‌آموزشی نیز در کنار آن استفاده کنید. برای سطوح پیشرفته نیز کتاب‌های «Summit» از سوی این مؤسسه منتشر شده و آن را به مجموعه‌ای کامل و ارزشمند برای یادگیری تبدیل کرده است.

کتاب های Top Notch

مجموعه کتاب‌های American English File

مجموعه کتاب‌های «American English File» نیز توسط انتشارات آکسفورد طراحی شده و برای هر سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته مناسب است. از ویژگی‌های مثبت این کتاب این است که به دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی تهیه شده است. همچنین حجم لغات به‌کاررفته برای هر درس در مقایسه با کتاب‌های «Top Notch» بیشتر است.

منابع شروع خواندن برای آیلتس

مجموعه کتاب‌های Touchstone

مجموعه کتاب‌های «Touchstone» به عنوان جدیدترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در بیشتر آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود و برای سطوح مبتدی و متوسط طراحی شده است.

این کتاب‌ها نیز مانند کتاب‌های «Top Notch»، برای سطوح پیشرفته، مجموعه جداگانه‌ای را به بازار عرضه کرده‌اند که «Viewpoint» نام دارد. در این کتاب نیز هر چهار مهارت آموزش داده شده است و یکی از بهترین‌ کتاب‌های آموزشی در این زمینه به شمار می‌رود. معمولاً بعد از اتمام کتاب «Touchstone 4»، زبان‌آموز می‌تواند برای کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس اقدام کند.

کتاب های Touchstone

معرفی کتاب گرامر برای سطوح مختلف

بسیاری از زبان‌آموزان سطوح A1 و A2، باید دستور زبان انگلیسی خود را تقویت کنند، اما اغلب با مشکلاتی نظیر پیدا کردن منبع مناسبی برای یادگیری گرامر مواجه می‌شوند. از طرفی، زبان‌آموزان مقطع متوسط و پیشرفته نیز ممکن است به منبعی برای تقویت گرامر در سطوح پیشرفته‌تر نیاز داشته باشند. به همین خاطر، در کنار معرفی منابع شروع خواندن برای آیلتس، چند منبع مناسب گرامر زبان انگلیسی را نیز برای سطوح پایه، متوسط و پیشرفته معرفی کرده‌ایم.

کتاب Basic Grammar in Use

این کتاب شامل نکات دستوری بسیاری مفید است و برای سطوح A1 و A2 طراحی شده است. علاوه بر این، در انتهای کتاب، پاسخنامه نیز آمده و برای هر درس، تمرین‌های متنوعی ارائه شده است. برای افرادی که می‌خواهند گرامر زبان انگلیسی را از ابتدا شروع کنند، این کتاب به عنوان منبع مناسب و جامعی توصیه می‌شود.

بهترین منابع شروع خواندن برای آیلتس

کتاب English Grammar in Use

این کتاب برای زبان‌آموزان سطح B1 و B2 طراحی شده و نکات گرامری مورد نیاز برای این افراد را پوشش می‌دهد. همچنین شامل پاسخنامه کامل و تمرین‌های متعدد است که به تقویت مهارت زبان انگلیسی شما کمک فراوانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این کتاب این است که می‌توانید آن را به صورت «خودآموز» (Self-study) بیاموزید. در بیشتر مؤسسات نیز این کتاب به عنوان منبع کمک‌آموزشی توسط اساتید پیشنهاد می‌شود.

کتاب Grammar in Use

کتاب Advanced Grammar in Use

این کتاب یکی از بهترین منابع آموزشی و کمک‌آموزشی گرامر زبان انگلیسی است و شامل ۱۰۰ عنوان گرامری و تمرین‌های مربوط به آن می‌شود. افرادی که نیازمند کسب نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس هستند، می‌توانند از این کتاب به عنوان منبع بسیار خوبی برای تسلط کامل بر زبان انگلیسی کمک بگیرند. از دیگر ویژگی‌های کتاب «Advanced Grammar in Use» این است که هر چند وقت یک بار به‌روزرسانی می‌شود و ویرایش جدید آن به بازار عرضه می‌گردد.

منابع آزمون آیلتس جنرال

معرفی منابع آموزشی IELTS و Pre-IELTS

برای متقاضیان شرکت در آزمون‌های آیلتس، شرکت در دوره‌های آمادگی برای آزمون و مطالعه به صورت خودآموز، منابع آموزش و کمک‌آموزشی فراوانی برای آزمون آیلتس وجود دارد که در ادامه این مطلب به چند نمونه از آن‌ها اشاره شده است.

کتاب Barron’s IELTS

این کتاب، به صورت مجموعه‌ای گردآوری شده که تمام مهارت‌های آزمون آیلتس را به صورت یک پکیج کامل ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل چهار آزمون آزمایشی آکادمیک و دو آزمون جنرال همراه با نکات آموزشی و فایل‌های صوتی است. همچنین شامل پاسخنامه و متن نوشته صوتی فایل‌هاست.

بهترین منابع شروع خواندن برای آیلتس

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب، برخلاف سایر کتاب‌های آمادگی آزمون آیلتس، هم برای آیلتس جنرال و هم آکادمیک طراحی شده است و شامل توصیه‌ها و نکات آموزشی بسیار مفیدی بر مبنای تجربه شرکت‌کنندگان در آزمون‌های قبلی می‌شود.

هر چهار مهارت زبان انگلیسی در این آزمون پوشش داده شده است و به صورت جداگانه برای هر بخش توضیحات مربوطه ارائه شده است. در نهایت، چند نمونه آزمون آکادمیک و جنرال در انتهای کتاب همراه با پاسخنامه آورده شده است. فایل صوتی کتاب نیز در دسترس زبان‌آموزان قرار دارد.

کتاب Official Cambridge Guide

کتاب‌های Cambridge IELTS Books

مجموعه کتاب‌های تست کمبریج، از چهار آزمون آکادمیک آیلتس تشکیل شده که در گذشته برگزار شده است. شاید بپرسید که تهیه این کتاب و زدن تست‌های آن چه فایده‌ای دارد. مهم‌ترین ویژگی این کتاب‌ها این است که از آزمون‌های اصلی آیلتس انتخاب شده‌اند، بنابراین به کمک آن‌ها می‌توانید با ساختار کلی آزمون آشنا شوید. مانند سایر کتاب‌ها، برای تهیه کتاب‌های تست کمبریج، به فایل صوتی نیز دسترسی دارید و پاسخ سؤال‌ها در انتهای کتاب آمده است.

توصیه ما برای تهیه این مجموعه کتاب‌ها این است که کتاب‌های ۸ تا ۱۵ را تهیه کنید، زیرا آزمون‌های جدیدتر آیلتس را به خود اختصاص داده‌اند. اما اگر فرصت کافی برای تمرین و تست زدن دارید، می‌توانید کل مجموعه را تهیه کنید.

آزمون آیلتس

کتاب‌های Official IELTS Practice Materials

مجموعه کتاب‌های «Official IELTS Practice Materials» از دو سطح تشکیل شده و به هر چهار مهارت زبان انگلیسی اختصاص داده شده است. با استفاده از این کتاب، زبان‌آموزان با نحوه ارزیابی هر بخش از آزمون آیلتس آشنا می‌شوند و آزمون‌های آزمایشی آکادمیک و جنرال را تمرین می‌کنند. پاسخنامه، متن نوشته صوتی و بازخورد مصحح نیز در در کتاب لحاظ شده است.همچنین، این مجموعه برای آشنایی اساتید زبان انگلیسی با نحوه تدریس آیلتس مناسب است.

کتاب‌های Official IELTS Practice Materials

 مجموعه کتاب‌های Collins

مجموعه کتاب‌های «Collins» شامل چهار کتاب مختلف است که هر یک از مهارت‌ها را به صورت جداگانه آموزش می‌دهد. به عبارت دیگر، برای بهبود مهارت آیلتس باید هر چهار کتاب را تهیه کنید. این چهار کتاب عبارت‌اند از:

  • Reading for IELTS
  • Speaking for IELTS
  • Writing for IELTS
  • Listening for IELTS

هدف کلی این مجموعه کتاب‌ها، بهبود مهارت‌ها و ارائه راهکارهای مؤثر برای آماده شدن در آزمون آیلتس است. همچنین در انتهای کتاب، آزمون‌هایی مشابه آزمون اصلی آیلتس آورده شده است.

 مجموعه کتاب‌های Collins

سوالات رایج درباره شروع خواندن برای آیلتس

برای این‌که بدانیم چه منابعی برای شروع آیلتس مهم است، در بخش پایانی این مطلب به تعدادی از پرسش‌های رایج در خصوص شروع خواندن برای آیلتس پاسخ داده‌ایم.

برای شروع خواندن آیلتس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اولین و مهم‌ترین نکته برای شروع مطالعه این است که نوع آزمون خود را مشخص کنید. پس از آن باید مشخص شود که سطح زبان شما در چه حدی است تا اگر برای آیلتس به سطح مناسبی نرسیده‌اید، در دوره‌‌‌‌های ترمیک ثبت نام کنید.

از دیگر نکات مهم برای آمادگی در آزمون آیلتس این است که مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. همچنین باید به منابع معتبری برای مطالعه دسترسی داشته باشید که مناسب سطح شما نیز باشد. در نهایت، این اصل مهم را فراموش نکنید که برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید و با پشتکار و به شکلی هدفمند در این مسیر گام بردارید.

ساختار آزمون آیلتس چگونه است؟

آزمون آیلتس از چهار بخش تشکیل شده که هر یک مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی افراد را ارزیابی می‌کند. بخش اول این آزمون لیسنینگ است که مدت زمان ۳۰ دقیقه را برای آن در نظر گرفته‌اند. بخش دوم «Reading» است که سه بخش دارد و شامل متن‌هایی می‌شود که در ادامه آن پرسش‌‌هایی مطرح شده است. داوطلب یک ساعت فرصت دارد تا به پرسش‌ها پاسخ دهد.

بخش سوم «Writing» است که از دو تسک تشکیل شده و شامل موضوعی می‌شود که داوطلب باید با توجه به آن بنویسید. مدت زمان پاسخ‌دهی نیز ۶۰ دقیقه در مجموع است.

سایر منابع برای شروع خواندن‌ آیلتس کدام است؟

به غیر از کتاب می‌توانیم به سراغ منابع دیگری برای مطالعه آیلتس برویم، مانند پادکست یا اپلیکیشن‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند. اما توصیه می‌شود که از اپلیکیشن یا پادکست به عنوان منابع کمک‌آموزشی در کنار کتاب استفاده کنیم.

جمع‌بندی

در این آموزش به نکات مهمی در خصوص آزمون آیلتس اشاره کردیم و بهترین منابع در رابطه با شروع خواندن برای آیلتس را معرفی کردیم. افراد مبتدی برای آمادگی در آزمون آیلتس، بهتر است ابتدا زمانی را صرف مطالعه ترمیک بکنند و به سطحی از زبان انگلیسی برسند تا بتوانند در دوره‌های آمادگی آیلتس شرکت کنند.

آزمون‌های آزمایشی آیلتس نیز روش مناسبی برای سنجش توانایی‌ها و سطح زبان انگلیسی افراد به شمار می‌روند که در این مطلب به مزیت‌های آن اشاره شد. در مجموع، قبل از هر چیز، ابتدا هدف خود را از شرکت در آزمون مشخص کنید و سپس با توجه به نمره‌ای که در آزمون تعیین سطح کسب کرده‌اید، در مسیر درست گام بردارید تا بتوانید به خوبی از عهده آن بربیایید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۳۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Apply BoardIELTS AdvantageMy IELTS Blog
۳ دیدگاه برای «معرفی بهترین منابع شروع خواندن برای آیلتس – راهنمای موفقیت در آزمون»

بسیار زیبا جذاب

عالی و کامل توضیح دادید ممنونم

خیلی خوب و کامل
ممنون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *