آمادگی برای آزمون دولینگو — راهنمای رایگان و کامل برای موفقیت

۳۵۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
آمادگی برای آزمون دولینگو — راهنمای رایگان و کامل برای موفقیت

یکی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده در برگزاری آزمون‌های آیلتس و تافل طرفداران زیادی پیدا کرده، آزمون دولینگو است. این آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود و برای شرکت در آن ابتدا باید اطلاعاتی درباره نوع آزمون و انواع سؤال‌های آن کسب کنیم و سپس مدت زمانی را به آمادگی برای آزمون دولینگو اختصاص دهیم. در این آموزش روش‌های آمادگی در امتحان را توضیح خواهیم داد و به بخش‌های مختلف آزمون اشاره خواهیم کرد. همچنین به تعدادی از سؤال‌های رایج درباره آزمون دولینگو پاسخ می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

آزمون دولینگو چیست ؟

به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری آزمون‌هایی نظیر آیلتس و تافل در بازه‌های زمانی طولانی‌تر و به صورت حضوری، تعداد زیادی از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، ترجیح می‌دهند به روش‌های آمادگی برای آزمون دولینگو فکر کنند.

آزمون دولینگو در حال حاضر در بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه در سرتاسر دنیا مورد تأیید است و به کمک مدرک آن می‌توان به هدف خود رسید. اما برای کسب نمره خوب و پذیرش در دانشگاه‌های معتبر، باید قبل از هر چیز با بخش‌های مختلف آزمون دولینگو آشنا شویم و خود را برای آن آماده کنیم. به همین منظور در این مطلب قصد داریم درباره امتحان دولینگو توضیح دهیم و منابع مهم برای مطالعه را معرفی کنیم. علاوه بر این، در انتهای مطلب به ویژگی‌های آزمون دولینگو اشاره‌ای خواهیم کرد تا با تفاوت آن با سایر آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس آشنا شوید.

آمادگی برای آزمون دولینگو

برای آماده شدن در آزمون دولینگو دانستن برخی موارد ضروری است، زیرا برای آمادگی در آزمون باید نکته‌های مهمی را در خصوص آزمون و بخش‌های مختلف آن بدانیم. همچنین لازم است قوانین مهمی را در خصوص آزمون بدانیم و از همه مهم‌تر با منابع آمادگی برای آن آشنا شویم. به همین دلیل، در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم به این موارد به طور کامل بپردازیم و ساختار آزمون دولینگو و انواع سؤال‌‌های آن را بررسی کنیم. به طور خلاصه، مواردی که قرار است جهت آمادگی برای آزمون دولینگو بررسی شود، شامل موراد زیر خواهد بود:

  • قوانین آزمون دولینگو
  • ساختار آزمون دولینگو
  • منابع آزمون دولینگو
  • انواع سؤالات آزمون دولینگو
  • فرق آزمون دولینگو با آیلتس
  • مدت زمان آزمون دولینگو
  • نکات مهم درباره آزمون دولینگو
  • سؤالات رایج درباره آزمون دولینگو

قوانین آزمون دولینگو

از آنجایی که آزمون دولینگو به صورت آنلاین برگزار می‌شود، چنانچه با قوانین مربوط به آزمون‌های آنلاین آشنا نباشیم، ممکن است هر گونه اشتباهی به منزله خطای مهمی در نظر گرفته شود یا تقلب محسوب شود. به همین دلیل به منظور آمادگی برای آزمون دولینگو لازم است قوانین آن را به طور کامل بدانیم. در ادامه به این قوانین اشاره کرده‌ایم.

  • در اتاقی که قصد دارید امتحان بدهید، تنها باشید.
  • اتاق باید نور کافی داشته باشد.
  • چهره شما باید به طور کامل و واضح در دوربین مشخص باشد.
  • از هدفون یا وسیله دیگری مشابه با آن نمی‌توانید استفاده کنید، مگر این‌‌که در ابتدای آزمون که از شما پرسیده می‌شود، گزینه «بله» را انتخاب کرده باشید.
  • هیچ وسیله‌ای نمی‌توانید همراه خود داشته باشید، تنها وسیله‌ای که از آن استفاده می‌کنید کیبورد سیستم شماست. بنابراین، اجازه استفاده از تلفن همراه، دفترچه‌یادداشت یا هر وسیله دیگری شبیه این‌ها را ندارید.
  • هیچ ارتباطی با شخص دیگری مجاز نیست. در غیر این صورت تقلب محسوب می‌شود و آزمون شما تصحیح نخواهد شد.
  • حق استفاده از مداد، خودکار یا هر نوع نوشت‌افزار دیگری را ندارید.
  • در طول آزمون چشم از صفحه مانیتور بر ندارید. در واقع اجازه نگاه کردن به اطراف خودتان را ندارید، زیرا تقلب محسوب می‌شود. حتی توصیه می‌شود آینه‌ای پشت سر خود نصب کنید که قسمت‌های دیگر اتاق را نیز در دوربین نشان دهد.
  • به هیچ وجه اجازه ندارید از پنجره مرورگر آزمون خارج شوید.

آزمون دولینگو چیست

ساختار آزمون دولینگو

به منظور آمادگی برای آزمون دولینگو قبل از هر چیز لازم است مانند سایر آزمون‌های بین‌المللی، با ساختار کلی آزمون و بخش‌های مختلف آن آشنایی کافی داشته باشیم. به همین دلیل، در ادامه این مطلب به بررسی ساختار آزمون دولینگو پرداخته‌ایم.

به طور کلی آزمون دولینگو از سه بخش زیر تشکیل شده است:

  • Quick Setup
  • Adaptive Questions
  • Video Interview & Writing Sample

بخش اول: Quick Setup

در ابتدای آزمون به داوطلب ۵ دقیقه فرصت داده می‌شود تا برای موارد زیر آماده شود:

  • مطمئن شود که لپ‌تاپ، کامپیوتر، اسپیکر و میکروفون او به درستی کار می‌کنند.
  • کارت شناسایی خود را ارائه دهد.
  • قوانین و مقررات آزمون دولینگو را مطالعه کند.

بخش دوم: Adaptive Questions

بخش دوم آزمون شامل «سؤال‌های تطبیقی» (Adaptive Questions) می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های این بخش ۴۵ دقیقه است که داوطلب در طول مدت آزمون باید به صفحه مانیتور نگاه کند و سؤال‌هایی که بر روی آن ظاهر می‌شود را پاسخ دهد. بخش تطبیقی آزمون دولینگو در واقع اصلی‌ترین بخش آن است و هدف از طراحی آن در موارد زیر خلاصه شده است:

  • آزمون دولینگو مهارت‌های زبان انگلیسی داوطلب را با مطرح کردن پرسش‌های کوتاه آنالیز می‌کند.
  • از سؤال‌های تطبیقی برای ارزیابی داوطلب استفاده می‌شود.
  • میزان دشواری سؤال‌ها با توجه به تعداد پاسخ‌های درست و نادرست داوطلب، به‌ترتیب افزایش یا کاهش می‌یابد.

بخش سوم: Video Interview & Writing Sample

در بخش سوم آزمون دولینگو، داوطلب باید به یکی از دو سؤالی که در اختیار او قرار داده شده پاسخ دهد. این بخش در مجموع ده دقیقه طول می‌کشد و شامل موارد زیر می‌شود:

  • در طول این ده دقیقه، ۳۰ ثانیه به داوطلب فرصت داده می‌شود تا از بین دو گزینه یکی را انتخاب کند.
  • علاوه بر مورد فوق، به داوطلب ۱ الی ۳ دقیقه فرصت داده می‌شود تا درباره موضوعی صحبت کند و ۳ تا ۵ دقیقه هم برای نوشتن موضوعی که در اختیار او قرار داده خواهد شد وقت دارد.
  • قبل از فرستادن ویدئوی اسپیکینگ و نمونه رایتینگ به دانشگاه مربوطه، به تمام داوطلبان فرصت داده می‌شود تا آن‌ها را مرور و سپس ارسال کنند.

منابع آزمون دولینگو

آزمون دولینگو به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل منابع زیادی جهت مطالعه و آمادگی برای آزمون دولینگو در دسترس نیست. اما می‌توانیم از برخی از منابع مشابه آزمون آیلتس کمک بگیریم و برای آن آماده شویم. در ادامه سعی کرده‌ایم تعدادی از این منابع مهم را معرفی کنیم.

کتاب Grammar in Use

کتاب «Grammar in Use» از نظر زبان‌آموزان، به‌ویژه کسانی که از کشورهای غیر انگلیسی‌زبان هستند، به عنوان راهنمایی عملی و مرجع به شمار می‌رود. این کتاب به دلیل توضیحات دقیق و ساده‌ای که ارائه داده، مورد استقبال شمار زیادی از خوانندگان قرار گرفته است. به طور کلی آن را کتاب مناسبی برای مطالعه به صورت خودآموز می‌دانند، اما به عنوان منبعی کمک‌آموزشی در کلاس نیز پیشنهاد می‌شود. نسخه الکتروکنیکی آن نیز در بازار موجود است.

کتاب شامل درس‌هایی می‌شود که آموزش آن در صفحه چپ و تمرین‌های مربوط به آن در صفحه مقابل آن نوشته شده است. پاسخ تمرین‌ها را نیز می‌توانید در انتهای کتاب مشاهده کنید. سطح کتاب از آسان به سخت طراحی شده و هرچه جلوتر می‌روید، مباحث پیچیده‌تری را یاد خواهید گرفت. نویسنده این کتاب به خوانندگان خود توصیه کرده که کل کتاب را مطالعه نکنند، بلکه به سراغ موضوعی بروند که نیاز به یادگیری آن احساس می‌شود.

علاوه بر این، در انتهای کتاب، راهنمایی برای مطالعه قرار داده شده است و شامل تمرین‌هایی می‌شود که نشان می‌دهد زبان‌آموز در چه مباحثی نیاز به بهبود دارد و درس‌هایی را که خواننده باید مطالعه کند، پیشنهاد می‌دهد. بنابراین می‌تواند بفهمد که کدام درس‌ها را به برنامه مطالعاتی خود اضافه و کدام را حذف کند.

کتاب Grammar in Use

کتاب Oxford Word Skills

مجموعه کتاب‌های «Oxford Word Skills» به منظور تقویت دایره واژگان و مهارت‌های یادگیری زبان‌آموزان طراحی شده است. آموزش‌های کوتاه و واضح و فرصت‌های زیاد برای تمرین کردن، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را به مرور افزایش می‌دهد. علاوه بر این، به دلیل مثال‌های زیادی که برای لغت‌های مختلف ارائه شده، کاربرد هر لغت در متن‌های مختلف را به افراد آموزش می‌دهد.

هر سطح از تعداد درس‌های زیادی تشکیل شده است و واژگان جدید را در متن و در قالب مثال توضیح می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های خوب این کتاب داشتن تمرین‌های متعدد همراه با پاسخ است و فایل صوتی تلفظ کلمه‌ها به دو شکل انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی در دسترس است. بنابراین طیف وسیعی از موضوع‌ها و موقعیت‌های انگلیسی روزمره را پوشش می‌دهد. همچنین شامل تمرین‌های اضافی در انتهای کتاب است. این کتاب‌ها برای سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته طراحی شده و فایل صوتی آن‌ها نیز موجود است.

Oxford Word Skills

کتاب English Vocabulary in Use

این مجموع کتاب‌ها از چهار سطح مختلف تشکیل و به‌روز‌رسانی شده است و برای مطالعه به صورت خودخوان یا به عنوان کتاب کمک‌آموزش در کلاس درس، منبع مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین می‌توان گفت که به‌طور ویژه برای بهبود اعتمادبه‌نفس زبان‌آموزان و مهارت‌های واژگانی آن‌ها طراحی شده‌ است.

نسخه‌ الکترونیکی کتاب نیز موجود است که هم بر روی گوشی‌های هوشمند و هم لپ‌تاپ یا کامپیوتر نصب می‌شود. از ویژگی‌های بارز این کتاب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش‌های ساده در یک صفحه و تمرین‌های مربوط به آن در صفحه مقابل
  • مثال‌های متعدد برای یادگیری هر کلمه در متن و تمرین‌های متعدد
  • یادداشت‌هایی درباره اشتباهات رایج زبان‌آموزان و ارائه روش‌‌هایی برای جلوگیری از تکرار آن‌ها
  • پوشش کامل کلمه‌های کلیدی و عبارت‌های کاربردی روزمره و تخصصی برای هر سطح
  • ارائه راهکارهای خوب برای یادگیری همراه با نکته‌های مهم برای مطالعه و تمرین‌های مرتبط
کتاب English Vocabulary in Use

کتاب‌های Tactics for Listening

ویرایش سوم کتاب‌های «Tactics for Listening» با هدف تقویت مهارت شنیداری زبان‌‌آموزان طراحی شده است و تمرین‌های زیادی برای تست زدن و تکنیک‌های پاسخ‌دهی به سؤال‌های آزمون‌های مختلف ارائه می‌دهد. اگر فکر می‌کنید نیاز به تقویت مهارت «لیسنینگ» خود دارید، این مجموعه کتاب‌ها می‌تواند گزینه مناسبی جهت آمادگی برای آزمون دولینگو در نظر گرفته شود.

کتاب‌ها شامل سه سطح می‌شود و هر درس به موضوع‌های متفاوتی اختصاص داده شده است. این موضوع‌ها با توجه به مکالمه‌های روزمره زبان‌آموزان طراحی شده و روش‌های ساده‌ای برای برقراری تعامل در محیط‌های گوناگون و با افراد مختلفی را آموزش می‌دهد. همچنین شامل تصاویر مرتبط و تمرین‌های تلفظ است و نسخه نوشتاری فایل‌های صوتی نیز در انتهای کتاب قرار داده شده است.
در نسخه ویرایش‌شده، امکان دسترسی به تمرین‌های شنیداری بیشتر، تلفظ و دیکته وجود دارد و فهرست واژگان آن به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد که دامنه لغات خود را نیز بهبود بخشند. نسخه الکترونیکی آن نیز در دسترس است.

کتاب‌های Tactics for Listening

کتاب‌های Inside Reading

به منظور آمادگی در آزمون دولینگو، آموختن درک مطلب و خواندن سریع متن می‌تواند کمک زیادی به کسب نمره دلخواه بکند. در آزمون دولینگو بخش مجزایی برای درک مطلب وجود ندارد، اما در بخش سؤال‌های تطبیقی با متن‌ها و جمله‌هایی مواجه می‌شویم که به دلیل فرصت کم، باید بتوانیم به درستی و در زمان کوتاهی آن‌ها را بخوانیم و به سؤال‌ها پاسخ دهیم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مهارت «Reading» خود را نیز تقویت کنید. برای این منظور، مجموعه کتاب‌های «Inside Reading» می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

این مجموعه کتاب‌ها هم برای بهبود و ارتقای درک مطلب و دامنه لغات زبان‌آموزان طراحی شده و نحوه خواندن و درک جمله‌های پیچیده را یاد می‌دهد. علاوه بر این تمرین‌هایی ارائه کرده که به کمک آن‌ها می‌توانید مهارت زبانی خود را بهبود بخشید و با نحوه تست زدن بیشتر آشنا شوید. این مجموعه کتاب‌ها در ۵ سطح مختلف طراحی شده و فایل‌های صوتی آن‌ها نیز در دسترس است.

یادگیری زبان انگلیسی

انواع سوالات آزمون دولینگو

سؤال‌های آزمون دولینگو مهارت لغت، گرامر، آواشناسی و تلفظ زبان‌آموزان را نیز در کنار مهارت‌های اصلی زبان ارزیابی می‌کند. بنابراین، به منظور آمادگی برای آزمون دولینگو لازم است با انواع سؤال‌های آن آشنا شویم و تکنیک‌های پاسخگویی به آن‌ها را یاد بگیریم.

برخلاف دو سؤال آخر (رایتینگ ۵۰ کلمه‌ای و اسپیکینگ)، مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های دیگر آزمون معمولاً بین ۳۰ تا ۹۰ ثانیه است. اصلی‌ترین بخش آزمون، همان‌طور که اشاره شد، بخش دوم، یعنی سؤال‌های تطبیقی است. در این بخش داوطلب موظف است به تمامی سؤال‌ها در بازه زمانی تعیین‌شده پاسخ دهد.

هر یک از این سؤال‌های انواع مختفی دارد که در ادامه به بررسی تک‌تک آن‌ها خواهیم پرداخت. اما قبل از هر چیز باید این نکته را در نظر بگیریم که آزمون دولینگو به صورت آنلاین است و باید پاسخ‌های خود را تایپ کنیم، بنابراین اگر سرعت تایپ بالایی ندارید، تأکید می‌کنیم که آن را تقویت کنید، زیرا در غیر این صورت زمان زیادی را از دست خواهید داد.

هر یک از سؤال‌ها مدت زمان مشخصی برای پاسخ‌دهی دارد و بعد از اتمام زمان مشخص‌شده، دیگر نمی‌توانید به آن مراجعه کنید، زیرا به طور خودکار وارد بخش بعدی می‌شوید. بنابراین، بهبود مهارت تایپ کردن را جدی بگیرید تا بتوانید از تمام وقت خود در آزمون نهایت استفاده را ببرید. در واقع می‌توان گفت که یکی از مسائل مهم آمادگی برای آزمون دولینگو داشتن مهارت تایپ کردن است.

انواع سؤال‌های تطبیقی آزمون دولینگو

سؤال‌های تطبیقی انواع مختلفی دارند که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

سؤال‌های Read and Complete

داوطلب در این بخش باید حروف جاافتاده کلمه‌های داخل متن را پر کند و کلمه را کامل بنویسد. این بخش معمولاً شامل متنی با یک پاراگراف است که باید با توجه به کل متن، کلمه‌های آن را حدس زد. از زمانی که سؤال روی صفحه ظاهر می‌شود، مدت زمان آن نیز درج می‌شود تا داوطلب بداند چقدر برای پاسخ دادن به آن وقت دارد. در ادامه، می‌توانید نمونه سؤال این بخش را در تصویر زیر مشاهده کنید. مدت زمان پاسخگویی به سؤالات این بخش ۳ دقیقه در نظر گرفته شده است.

سوالات آزمون دولینگو

سؤال‌های Read and Select

همان‌طور که از اسم آن پیداست، داوطلبان باید کلمه‌هایی که روی صفحه نمایش داده شده را بخوانند و از میان آن‌ها ، لغاتی را انتخاب کنند که در زبان انگلیسی وجود دارد. این بخش ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد، زیرا معمولاً کلمه‌هایی که انتخاب نمی‌شوند، شباهت زیادی به کلمه‌های انگلیسی دارند و همین انتخاب را دشوار می‌کند. نمونه سؤال این بخش را ر تصویر زیر مشاهده می‌کنید. مدت زمان پاسخگویی به سؤالات این بخش ۱ دقیقه است.

Read and Select

سؤال‌های Listen and Select

داوطلبان در این بخش باید به کلمه‌ها گوش دهند و از میان آن‌ها کلمه‌هایی را که در زبان انگلیسی وجود دارند انتخاب کنند. این بخش مانند بخش قبلی است با این تفاوت که این بار به‌جای دیدن کلمه‌ها، آن را می‌شنویم. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از سؤال‌های این بخش را مشاهده کنید. مدت زمان پاسخگویی ۹۰ ثانیه در نظر گرفته شده است.

آمادگی برای آزمون دولینگو

سؤال‌های Listen and Type

داوطلب در این بخش، جمله‌ای انگلیسی را می‌شنود. پس از آن باید جمله‌ای را که شنیده بلافاصله تایپ کند. البته سه بار می‌توانید به آن گوش دهید، به همین دلیل توصیه می‌شود ابتدا دو بار گوش دهید و آن را بنویسید. سپس برای بار سوم به آن گوش دهید و اگر ایرادی داشت برطرف کنید. در ادامه، تصویری از نمونه سؤال «Listen and Type» را مشاهده می‌کنید. مدت زمان پاسخگویی ۱ دقیقه در نظر گرفته شده است.

Listen and Type

سؤال‌های Read aloud

همان‌طور که از نامش مشخص است، داوطلب در این نوع سؤال‌ها جمله‌ای را با صدای بلند می‌خواند که روی صفحه نوشته شده است. در ادامه تصویری از این نوع سؤال‌ها را مشاهده می‌کنید. مدت زمان پاسخگویی ۲۰ ثانیه است.

آمادگی در آزمون دولینگو

سؤال‌های Read, then Speak

در این بخش، موضوعی روی صفحه نمایش داده می‌شود و سپس ۳۰ ثانیه به داوطلب فرصت داده می‌شود که درباره سؤال صحبت کند. ۲۰ ثانیه قبل از شروع، دستورالعمل سؤال بر روی صفحه ظاهر می‌شود. مدت زمان در نظر گرفته شده برای این بخش در مجموع ۹۰ ثانیه است. در تصویر زیر نمونه سؤال این بخش را مشاهده می‌کنید.

نحوه آمادگی برای آزمون دولینگو

سؤال‌های Listen, then speak

داوطلب در این بخش به موضوعی گوش می‌دهد که دقیقاً مانند بخش فوق به صورت سؤال مطرح شده است، اما این بار نوشته‌‌ای بر روی صفحه قرار نمی‌گیرد، بلکه به صورت صوتی نمایش داده می‌شود.

ساختار آزمون دولینگو

سؤال‌های Read and Write

در این بخش داوطلب درباره موضوعی که مطرح شده باید متنی بنویسد که در دست‌کم ۵۰ کلمه باشد. مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های این بخش ۵ دقیقه است. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از این نوع سؤال‌ها را ببینید.

سؤال‌های Speak about the Photo

نوع دیگری از سؤال‌های آزمون دولینگو «Speak about the Photo» است. در این بخش، تصویری در اختیار داوطلب قرار داده می‌شود که عنوان آن «Describe aloud the image below» است. سپس ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به او فرصت داده می‌شود تا درباره آن تصویر فکر کند و در ادامه به مدت ۱ دقیقه باید آن را توصیف کنید. مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌ این بخش در مجموع ۹۰ ثانیه است. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از این سؤال‌ها را مشاهده کنید.

گرامر انگلیسی

سؤال‌های Write about the Photo

این نوع سؤال‌ها دقیقاً مانند سؤال‌های «Write about the Photo» هستند، با این تفاوت که این بار باید درباره تصویر بنویسید. نوشتن سه تا چهار جمله کفایت می‌کند. بهتر است حدود ۴۰ ثانیه از وقت خود را به نوشتن اختصاص دهیم و بیست ثانیه آخر را برای مرور آن در نظر بگیریم تا اگر اشتباهی داشتیم، آن را اصلاح کنیم. مدت زمان پاسخگویی از لحظه نمایش عکس روی صفحه، یک دقیقه است. در تصویر زیر نمونه‌ای از این نوع سؤال‌ها را مشاهده می‌کنید.

راهنمای آزمون دولینگو

جدول سوالات تطبیقی

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از مواردی را که برای انواع سؤال‌های بخش تطبیقی توضیح داده شد مشاهده کنید.

نوع سؤالمدت زمان پاسخگوییفراوانی
Read and Complete۳ دقیقه۳ تا ۷ بار
Read and Select۱ دقیقه۳ تا ۷ بار
Listen and Select۹۰ ثانیه۳ تا ۷ بار
Listen and Type۱ دقیقه۳ تا ۷ بار
Read Aloud۲۰ ثانیه۳ تا ۷ بار
Read, then Speak۹۰ ثانیه۲
Listen, then Speak۹۰ ثانیه۱
Read and Write۵ دقیقه۱
Speak About the Photo۹۰ ثانیه۱
Write about the photo۱ دقیقه۳

سؤال‌های مصاحبه و رایتینگ آزمون دولینگو

سؤال‌های مصاحبه و رایتینگ آزمون دولینگو در بخش سوم آزمون لحاظ شده‌اند و نمره آن برای آزمون در نظر گرفته نمی‌شود، اما برای مؤسسه یا دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود و در نهایت روشی برای محک زدن میزان توانایی‌های شخص به شمار می‌رود. بنابراین به منظور آمادگی برای آزمون دولینگو بهتر است خود را برای این بخش از سؤال‌ها نیز آماده کنیم. در ادامه به انواع سؤال‌های بخش سوم آزمون دولینگو می‌پردازیم.

نمونه سؤال‌‌های اسپیکینگ

در این بخش که در واقع سومین بخش آزمون دولینگو محسوب می‌شود، داوطلب باید یکی از دو موضوعی را که در اختیار او قرار داده شده و بر روی صفحه مشاهده می‌کند، انتخاب کند و به مدت ۱ تا ۳ دقیقه درباره آن صحبت کند. قبل از صحبت کردن حدود ۳۰ ثانیه به او فرصت داده خواهد شد. مدت زمان این بخش در مجموع ۳ دقیقه در نظر گرفته شده است. تصویر زیر نمونه‌ای از این نوع سؤال‌ها را نشان می‌دهد.

نمونه سوالات اسپیکینگ

نمونه سؤال‌های رایتینگ

در این نوع سؤال‌ها داوطلب ۳ تا ۵ دقیقه فرصت دارد که یکی از دو موضوعی را که روی صفحه می‌بیند انتخاب کند و درباره آن بنویسد. مدت زمان پاسخ‌دهی به این سؤال ۵ دقیقه است و دست‌کم ۵۰ کلمه باید برای آن نوشته شود. در تصویر زیر نمونه‌ای از این نوع سؤال‌ها را مشاهده می‌کنید.

نمونه سوالات رایتینگ

جدول سوالات بخش مصاحبه و رایتینگ

در جدول زیر خلاصه ای از توضیح انواع سؤال‌های بخش سوم را مشاهده می‌کنید.

نوع سؤالمدت زمان پاسخگوییفراوانی
اسپیکینگ۳ دقیقه۱
رایتینگ۵ دقیقه۱

فرق آزمون دولینگو با آیلتس

آزمون دولینگو و آیلتس تفاوت‌هایی با هم دارند. اولین تفاوت در ساختار آزمون است. آزمون آیلتس دو ساختار «جنرال» و «آکادمیک» دارد. هر دو آزمون در بخش‌های «listening» و «speaking» شبیه هم هستند، در حالی که ساختار بخش‌های «reading» و «writing» متفاوت است. علاوه بر این، بخش «speaking» آزمون آیلتس جدا از آزمون کتبی برگزار می‌شود یا ممکن است همان روز آزمون اما چند ساعت بعد از آن باشد.

آزمون دولینگو «adaptive» است، به این مفهوم که برای بررسی سطح زبان انگلیسی شما طراحی شده است. در واقع با هر پاسخ درست، سطح دشواری سؤال‌های بعدی افزایش می‌یابد و با افزایش تعداد پاسخ‌های نادرست، سؤال‌های ساده‌تری در ادامه مطرح خواهد شد. این نوع روش تغییر در میزان دشواری سؤال‌ها «adaptive exam» نام دارد و برای همه بخش‌های آزمون دولینگو در نظر گرفته شده است.

از دیگر تفاوت‌های آزمون دولینگو با آیلتس مدت زمان آن است. آزمون آیلتس در مجموع ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد، اما آزمون دولینگو حداکثر یک ساعت بیشتر نخواهد بود. در واقع، یکی از مواردی که بسیاری از داوطلبان را جذب آزمون دولینگو کرده، همین مدت زمان کمتر و ساده‌تر بودن سؤا‌ل‌ها در مقایسه با آیلتس است. نتیجه آزمون دولینگو نیز 2 تا ۳ روز بعد از آزمون اعلام می‌شود. در جدول زیر ساختار آزمون آیلتس و مدت زمان هر بخش از آزمون را مشاهده می‌کنید.

ساختار آزمون آیلتس
بخش‌‌هاتعداد سؤال‌هامدت زمان
Listening۴۰۳۰ دقیقه
Reading۴۰۶۰ دقیقه
Writing۲۶۰ دقیقه
Speaking۳ (در سه بخش مجزا)۱۱-۱۴ دقیقه

ساختار کلی آزمون دولینگو را نیز در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

ساختار آزمون دولینگو
بخشمهارت‌های مورد ارزیابیمدت زمان
آزمون «Adaptive»سیستم نمره‌دهی بر مبنای نحوه عملکرد داوطلب در هر یک از بخش‌های «listening» و «speaking» و «reading» و «writing» محاسبه می‌شود.۴۵ دقیقه
مصاحبه ویدئوییبخشی که پاسخ سؤال‌ها را ضبط می‌کند و برای دانشگاه یا موئسسه مربوطه می‌فرستد. نمره این بخش در آزمون لحاظ نمی‌شود.۱۰ دقیقه

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس در لیسنینگ

آزمون آیلتس و دولینگو در بخش لیسنینگ با هم تفاوت‌هایی دارند. در آزمون آیلتس، داوطلب موظف است به چهار بخش شنیداری پاسخ دهد که بر اساس مجموعه‌ای از سؤال‌های مختلف طراحی شده است. این فایل‌های شنیداری ممکن است در قالب «مونولوگ» یا «دیالوگ» طراحی شده باشد. انواع سؤال‌هایی که در این بخش با آن‌ها مواجه می‌شویم شامل «Matching» ،«Sentence Completion» و «MCQ» و غیره است.

در مقابل، در آزمون دولینگو، داوطلب باید به فهرستی از کلمه‌هایی گوش دهد که یا در زبان انگلیسی وجود دارد یا شبیه کلمه‌های انگلیسی است، اما در واقع کلمه انگلیسی به شمار نمی‌رود. همچنین، فایل‌های صوتی در قالب جمله در اختیار او قرار داده خواهد شد که باید به شکل نسخه نوشتاری آن‌ها را تایپ کند.

آموزش زبان انگلیسی

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس در رایتینگ

بخش رایتینگ آزمون دولینگو نیز با آیلتس تفاوت دارد. در آزمون آیلتس بخش رایتینگ شامل دو تسک است. برای هر تسک داوطلب باید نمودار، گراف، جدول یا فرایندی را توصیف کند و درباره آن بنویسد. البته در بخش رایتینگ آزمون آیلتس، داوطلب باید با توجه به موضوعی که در اختیار او قرار داده شده، نامه‌ای رسمی یا غیررسمی بنویسد. مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های این بخش در مجموع ۲۰ دقیقه است.

بخش دوم آزمون دولینگو شامل موضوعی است که داوطلب باید درباره آن «essay» بنویسید. تعداد کلمه‌های این بخش ۲۵۰ است و یک ساعت برای آن در نظر گرفته شده است. اما در آزمون دولینگو، به داوطلب موضوعی داده می‌شود که در بازه زمانی ۵ دقیقه باید دست‌کم بین ۵۰ تا ۷۰ کلمه درباره آن بنویسد. همچنین، متن‌هایی انتخاب می‌شود که تعدادی از کلمه‌های آن کامل نوشته نشده و داوطلب باید با توجه به بخشی از حروفی که نوشته شده، کلمه را تشخیص دهد و جاهای خالی را پر کند.

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس در ریدینگ

در بخش ریدینگ نیز هر دو آزمون با هم تفاوت‌هایی دارند. در آزمون آیلتس، سؤال‌های Reading شامل انواع مهارت‌های درک مطلب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بخش ریدینگ آزمون آیلتس آکادمیک شامل سه متن تخصصی است که از کتاب‌، مجله، روزنامه یا مقاله انتخاب شده و بعد از هر متن تعدادی سؤال‌ مطرح می‌شود که داوطلب باید با توجه به متن به آن‌ها پاسخ دهد. در آزمون جنرال، تعداد متن‌ها بیشتر و به موضوعات کلی‌تری اختصاص یافته است.

در آزمون دولینگو داوطلب باید جمله‌ها را بخواند و حروف جاافتاده کلمه‌ها را پر کند. بیشتر متن‌هایی که برای این بخش انتخاب شده در دسته متن‌های ادبی کلاسیک قرار می‌گیرد.

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس در اسپیکینگ

اسپیکینگ آزمون آیلتس از سه بخش تشکیل شده و در مجموع ۱۱ تا ۱۴ دقیقه زمان به آن اختصاص یافته است. در تسک اول پرسش‌هایی درباره محل زندگی، شغل، علاقه‌مندی‌ها و مانند این‌ها مطرح می‌شود. بخش دوم از یک کارت با سؤالی روی آن تشکیل شده است. داوطلب یک دقیقه زمان دارد تا به موضوع فکر کند و سپس باید ۲ دقیقه درباره آن صحبت کند. در بخش سوم نیز با توجه به پاسخ بخش دوم، سؤال‌هایی با جزئیات بیشتر مطرح می‌شود و در مجموع نمره کل بر اساس میزان تسلط فرد به هر سه بخش محاسبه خواهد شد.

در آزمون دولینگو به داوطلب تصویری داده می‌شود که بر اساس آن باید طی مدت زمان یک دقیقه آن را توصیف کند. علاوه بر این، بخشی در آزمون وجود دارد که شامل جمله‌ای می‌شود که داوطلب باید آن را با صدای بلند بخواند. در بخش مصاحبه نیز موضوعی در اختیار شخص قرار می‌گیرد که با توجه به آن باید به مدت ۱ تا ۳ دقیقه درباره آن صحبت کند.

در جدول زیر می‌توانید نمره آیلتس و معادل آن را برای آزمون دولینگو مشاهده کنید.

نمره Duolingoنمره IELTS
155-1609
145-1508.5
135-1408
125-1307.5
115-1207
105-1106.5
95-1006
85-905.5
75-805
65-704.5
55-604
45-503.5
35-403
25-302.5
15-202
5-101.5

مدت زمان آزمون دولینگو

از زمانی که آزمون شروع می‌شود تا موقع اتمام آن، تقریباً یک ساعت طول خواهد کشید. بنابراین در مجموع، مدت زمان آن در مقایسه با آزمون‌های آیلتس و تافل کمتر است. زیرا این آزمون‌ها بین ۳ تا ۴ ساعت زمان می‌برد. به همین دلیل در میان متقاضیان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نکات مهم درباره آمادگی برای آزمون دولینگو

اکنون که با ساختار آزمون دولینگو و منابع مطالعه برای آزمون آشنا شدیم، لازم است به نکات مهمی در خصوص آزمون بپردازیم که آموختن آن‌ها برای زبان‌آموزان مفید خواهد بود و در آمادگی برای آزمون دولینگو به آن‌ها کمک خواهد کرد.

از آزمون‌های آزمایشی دولینگو غافل نشوید

آزمون آزمایشی شما را با انواع سؤال‌هایی آشنا می‌کند که در روز آزمون ممکن است با آن‌ها مواجه شوید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هر از گاهی برای تمرین بیشتر در این آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید. برای این کار می‌توانید به وب‌سایت دولینگو مراجعه کنید و گزینه «Practice free» را بزنید. مدت زمان آزمون آزمایشی ۱۵ دقیقه است، اما شامل همه بخش‌های آزمون اصلی ازجمله سؤال‌های تطبیقی می‌شود. لینک وب‌سایت دولنیگو در ادامه آورده شده است.

  • وب‌سایت اصلی دولینگو: «+»

مکان مناسبی را برای آزمون دادن انتخاب کنید

چون آزمون دولینگو به صورت آنلاین و از طریق کامپیوتر شخصی برگزار می‌شود، بهتر است زمان و مکان مناسبی را برای آزمون دادن انتخاب کنید، در غیر این صورت، هر عاملی که حواس شما را پرت کند یا صدای آن حین آزمون شنیده شود، ممکن است شما را از ادامه آزمون بازدارد یا در نهایت به منزله تقلب در امتحان دولینگو محسوب شود. بنابراین، بهتر است در انتخاب مکان مناسب حداکثر دقت را به خرج دهید.

به طور کلی، شرایطی که برای انتخاب مکان مناسب جهت برگزاری آزمون دولینگو باید در نظر داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • اتاقی با نور کافی و خلوت به مدت یک ساعت
  • اتاقی مجهز به کامپیوتر، لپ‌تاپ یا هر سیستم مشابه دیگر که به دوربین مجهز باشد.
  • اینترنت پرسرعت و موتور جست‌وجوی مناسب
  • ترجیحاً پشت سر خود آینه‌ای نصب کنید که بتواند اطراف شما را به خوبی نشان دهد.

با قوانین و مقررات آزمون دولینگو آشنا شوید

بعد از آزمون، آن را بازبینی می‌کنند تا مطمئن شوند مقررات آزمون را به خوبی رعایت کرده باشید. این قوانین در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • از هدفون یا وسیله مشابه آن نباید استفاده کنید.
  • با هیچ‌کس نباید در تماس باشید.
  • چشم‌تان را از روی صفحه برندارید (فقط می‌توانید به کیبورد نگاه کنید و سیستم هوشمند این را به خوبی تشخیص می‌دهد).

اگر موارد فوق را در طول آزمون رعایت کنید، دیگر نیازی به آزمون مجدد نخواهید داشت. زیرا سیستم هوشمند آزمون دولینگو به موارد فوق خیلی حساس است و ممکن است هر یک از این موارد را تقلب در آزمون در نظر بگیرد.

بخش سوم آزمون را جدی بگیرید

اگرچه بخش سوم آزمون دولینگو در نمره کل تأثیر زیادی ندارد، می‌تواند بر دانشگاهی که قرار است شما را پذیرش کند تأثیر زیادی داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود برای بخش سوم که شامل «speaking» و «writing» می‌شود، آمادگی برای آزمون دولینگو را کسب کنید و توانایی‌های خود را در زمینه زبان انگلیسی و مهارت‌های اصلی آن به معرض نمایش بگذارید.

در این بخش می‌توانید از بین دو موضوع، یکی را برای صحبت کردن انتخاب کنید و نمونه رایتنیگ خود را نیز بنویسید. پس از این‌که به شما فرصتی برای فکر کردن داده شد، ۱ تا ۳ دقیقه می‌توانید صحبت کنید و ۳ تا ۵ دقیقه فرصت دارید که درباره موضوع بنویسید.

سوالات آمادگی برای آزمون دولینگو

سوالات رایج درباره آمادگی برای آزمون دولینگو

به دلیل این‌که آزمون دولینگو در مقایسه با سایر آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس یا تافل جدیدتر است، ممکن است متقاضیان تمایل داشته باشند اطلاعات بیشتری درمورد آن کسب کنند. در این میان، معمولاً پرسش‌هایی مطرح می‌شود که به برخی از آن‌ها در ادامه این مطلب اشاره کرده‌ایم.

آزمون دولینگو چیست ؟

آزمون دولینگو، ارزیابی مهارت‌های زبانی برای دانشجویان و مؤسسات بین‌المللی است که به صورت آنلاین در دسترس همگان قرار دارد. برای شرکت در آزمون دولینگو نیازی به مراجعه به محل برگزاری آزمون به صورت حضوری نیست؛ می‌توانید آن را در خانه و به کمک کامپیوتر و وب‌کم انجام دهید.

آزمون به روش «تطبیقی» (Adaptive) ​​برگزار می‌شود، به این معنی که سطح دشواری سؤال‌ها با نحوه پاسخ دادن فرد آزمون‌دهنده بستگی دارد. این آزمون همچنین شامل مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتینگ است که هنگام ارسال نتایج به همراه نمره کل داوطلب برای مؤسسه ارسال می‌شود. مدت زمان آزمون در مجموع کمتر از یک ساعت است و نتایج آن ظرف ۴۸ ساعت مشخص خواهد شد.

چرا باید در آزمون دولینگو شرکت کنیم؟

آزمون دولینگو، روش ارزیابی آسان‌، در دسترس و مقرون‌به‌صرفه‌‌ای را ارائه می‌دهد و توسط هزاران مؤسسه در سرتاسر جهان تأیید شده است. شرکت در آزمون‌های سنجش مهارت‌های زبانی، انگلیسی اغلب دشوار است، نیازمند حضور در محل برگزاری آزمون را دارد، مدت زیادی طول می‌کشد و هزینه ای بیش از ۲۰۰ دلار دارد. در حالی که آزمون دولینگو را می‌توان به صورت آنلاین و در صورت درخواست از طریق کامپیوتر خود با ۴۹ دلار انجام داد. از طرف دیگر، نتایج ظرف ۴۸ ساعت در دسترس است و می‌توانید آن را در اختیاز تعداد زیادی از مؤسسات آموزشی قرار دهید.

علاوه بر این، دولینگو این فرصت را به شما ارائه می‌دهد که علاوه بر توانایی انگلیسی خود، از طریق مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتنیگ در کنار نمره کل، توانایی‌های خود را به نمایش بگذارید.

چند بار می‌‌توانیم در آزمون دولینگو شرکت کنیم؟

پس از تکمیل و ارسال آزمون، قبل از این‌که بخواهیم مجدداً در آزمون شرکت کنیم، باید منتظر نتیجه آن باشیم. شما می‌توانید سه تست را در یک بازه زمانی 30 روزه خریداری کنید. مدت زمان آن از لحظه‌ای که اولین تست را تهیه می‌کنید شروع می‌شود.

در مجموع محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون دولینگو وجود ندارد. هر زمان که بخواهید می‌توانید امتحان مجدد بدهید، اما برخی از مؤسسات یا دانشگاه‌ها خودشان محدودیت زمانی دارند و به همین خاطر باید از شرایط آن‌ها آگاهی داشته باشیم و با توجه به مهلتی که برای ارسال نتیجه آزمون تعیین کرده اند، نسبت به آن اقدام کنیم.

منظور از تطبیقی بودن آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو از سه بخش تشکیل شده است. بخش دوم به «سؤال‌های تطبیقی» (Adaptive Questions) اختصاص یافته که سیستم به صورت هوشمند آن را از آسان به سخت در نظر می‌گیرد. در واقع تعیین سطح سؤال‌ها بر اساس نحوه عملکرد داوطلب در آزمون تعین می‌شود. اگر داوطلب به سؤال‌ها پاسخ درست بدهد، سؤال‌های بعدی کمی دشوارتر خواهد شد و برعکس. بنابراین، سطح سؤال‌های آزمون دولینگو با سطح داوطلب تطبیق داده می‌شود. به همین دلیل به آن تطبیقی می‌گویند.

کی و کجا می‌توانیم در آزمون شرکت کنیم؟

یکی از مزایای آزمون دولینگو این است که می‌توانیم محل آزمون و زمان آن را خودمان تعیین کنیم. در کل چند دستورالعمل برای در نظر گرفتن مکان و زمان آزمون وجود دارد که باید در نظر بگیریم. قبل از هر چیز باید بدانیم در چه زمانی و مکانی احساس راحتی می‌کنیم. هر جایی که بتوانیم از حریم خصوصی اطمینان حاصل کنیم.

همچنین نباید هیچ صدای پس زمینه‌ای با صحبت‌های داوطلب تداخل پیدا کند یا حواس او را پرت کند. سیستم هوشمند باید بتواند شما را در طول آزمون به وضوح ببیند، بنابراین مطمئن شوید که اتاق خیلی تاریک نباشد.

آیا آزمون آزمایشی دولینگو مشابه آزمون اصلی است؟

آزمون‌های آزمایشی دولینگو روش مناسبی برای آشنایی با سؤال‌ها و امتحان دادن به صورت آنلاین است. این آزمون «Practice Test» نام دارد و مدت زمان آن ۱۵ دقیقه بیشتر نیست، اما هر سه بخش آزمون اصلی را دارد و به صورت رایگان در دسترس افراد قرار داده شده است.

سؤال‌ها در مقایسه با آزمون اصلی کمی ساده‌تر است و بلافاصله بعد از امتحان نتیجه می‌توانید نتیجه آزمون خود را مشاهده کنید. برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی دولینگو می‌توانید به وب‌سایت دولینگو مراجعه کنید و هر زمان و هر بار که بخواهید خود را محک بزنید.

هزینه آزمون دولینگو

هزینه آزمون دولینگو چقدر است ؟

هزینه آزمون دولینگو ۴۹ دلار آمریکا است که ممکن است با توجه به محل برگزاری آزمون کمی متغیر باشد. اما در مجموع در مقایسه با آیلتس و تافل به مراتب کمتر است.

نمره دهی آزمون دولینگو چگونه است ؟

دو بخش برای نمره‌دهی آزمون دولینگو در نظر گرفته شده است: نمره بخش تطبیقی و نمره بخش اسپیکینگ و رایتینگ. در مجموع نمره دواطلب بین ۱۰ تا ۱۶۰ در نظر گرفته شده است.

آیا آزمون دولینگو سخت تر از آیلتس است؟

به دلیل مدت زمان کمتر، توانایی داوطلب برای پاسخ‌دهی به سؤال‌ها در بازه زمانی مشخص‌شده به میزان تسلط او بر مهارت‌های اصلی زبان بستگی دارد. اما در مجموع در مقایسه با آیلتس ساده‌تر است. برای مثال در بخش‌ رایتینگ، داوطلب باید طی ۵ دقیقه درباره موضوعی که روی صفحه مانیتور می‌بیند، حدود ۷۰ کلمه بنویسد که در مقایسه با تسک‌های رایتینگ آیلتس به مراتب ساده‌تر است.

نتیجه آزمون چگونه در دسترس افراد قرار می گیرد؟

پس از نمره‌دهی و ارزیابی آزمون، اعلان نتایج به آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت‌نام ارائه شده، ارسال می‌شود. برای مشاهده تاریخچه و نتایج کامل آزمون می‌توانید به وب‌سایت آزمون دولینگو مراجعه کنید.

چطور ‌می‌توانیم نتایج آزمون دولینگوی خود را برای مؤسسات دیگر ارسال کنیم؟

پس از دریافت نتایج آزمون تایید شده، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر نتایج خود را برای مؤسسات ارسال کنید:

  • با آدرس ایمیلی که برای شرکت در آزمون استفاده کرده‌اید، وارد سایت «englishtest.duolingo.com» شوید.
  • به بخش نتیجه آزمون تأییدشده بروید و بر روی دکمه «Send Results» کلیک کنید.
  • انتخاب کنید که برای دانشگاه، دبیرستان یا مؤسسه دیگری درخواست می‌دهید.
  • نام یک مؤسسه را در قسمت «search» تایپ کنید و گزینه‌های خود را انتخاب کنید.
  • اگر مؤسسه شما از «Application ID» استفاده می‌کند، حتماً آن را هم اضافه کنید.
  • روی دکمه «ارسال» کلیک کنید.

می‌توانید حداکثر 40 مؤسسه را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما کمتر از 40 باشد، می‌توانید بعداً تعداد بیشتری را اضافه کنید. اگر می‌خواهید نتیجه آ زمون را به بیش از 40 مؤسسه ارسال کنید، می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید. البته صرفاً ارسال نتیجه آزمون به مؤسسه برای پذیرش کافی نیست. باید به طور رسمی برای مؤسسه درخواست پذیرش دهید.

چه موسساتی آزمون دولینگو را قبول دارند ؟

دولینگو با مؤسساتی در سراسر جهان، از جمله هزاران دانشگاه و دبیرستان مشارکت می‌کند. این مراکز، دولینگو را به عنوان آزمون ورودی خود قبول دارند. برای مشاهده لیست کامل مؤسسات پذیرنده و نحوه استفاده آن‌ها از آزمون، می‌توانید به وب‌سایت زیر مراجعه کنید.

  • لیست دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های پذیرنده آزمون دولینگو: «+»

سخن پایانی

در این مطلب توضیحاتی در خصوص آمادگی برای آزمون دولینگو ارائه دادیم و ساختار کلی آزمون را بررسی کردیم. همچنین تفاوت بخش‌های آزمون دولینگو و آیلتس را شرح دادیم و جدولی برای مقایسه نمره آیلتس و دولینگو ارائه کردیم.

علاوه بر این، یاد گرفتیم که در رابطه با آمادگی برای آزمون دولینگو لازم است منابعی را انتخاب و مطالعه کنیم. از آنجایی که آزمون دولینگو طی دو سال گذشته مورد توجه زیاد قرار گرفته، منابع زیادی در رابطه با آن در بازار موجود نیست، اما با مطالعه تعدادی از کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی آزمون‌های آیلتس یا تافل، می‌توانیم خود را برای آزمون آماده کنیم. در این مطلب تعدادی از این منابع را نیز معرفی کردیم.

در بخش پایانی نیز درباره نکات مهم آمادگی برای آزمون دولینگو صحبت کردیم و به بایدها و نبایدها در خصوص آزمون اشاره کردیم. در مجموع، آزمون دولینگو در مقایسه با سایر آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس یا تافل سطح پایین‌تری دارد و مدت زمان آن نیز کمتر است ( حدود یک ساعت) و چون در حال حاضر مورد تأیید بسیاری از کشورهای دنیا و دانشگاه‌‌های معتبر کانادا و سایر کشورهای اروپایی است، متقاضیان زیادی دارد.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۲۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
EdvoyWESDoulingo BlogWingsEnglish Proficiency
۵ دیدگاه برای «آمادگی برای آزمون دولینگو — راهنمای رایگان و کامل برای موفقیت»

واقعا عالي بود ميشه به من ايميل بزاريد

خيلي عالي بود ميخوام اين كتاب ها بخونم جاه هاي پشنهادي تان واسه خوندن اي مظالب و آمادگي چيست؟

با سلام؛
خوشحالیم که مطلب برای شما مفیده بوده.
اگر قصد مطالعه به صورت خودخوان را دارید، می‌توانید کتاب‌هایی که معرفی شده را تهیه و مطالعه کنید. همچنین می‌توانید به آموزشگاه‌های زبان انگلیسی مراجعه کنید.

خيلي عالي بود ميخوام اين كتاب ها را ميخوام بخوانم ى آمادگي بگيرم واسه امتحان دولنگو يه ماه فرصت دارك جاه هاي پشنهادي تان واسه خوندن اي مظالب و آمادگي چيست؟

دستت درد نکنه آزاده خانم بابت این مقاله کامل
خیر ببینی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *