کاربردی ترین تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال – نکات مهم برای موفقیت آزمون

۱۰۰۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
کاربردی ترین تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال – نکات مهم برای موفقیت آزمون

داشتن اطلاعات کافی و تسلط کامل بر مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی، برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس را دارند، امری ضروری تلقی می‌شود. بنابراین، قبل از شرکت در آزمون، ابتدا لازم است با انواع آزمون آیلتس و تکنیک‌ پاسخ‌دهی به سؤالات هر یک از بخش‌های آن آشنایی کافی داشته باشیم. در این مطلب از مجموع مطالب زبان انگلیسی «مجله فرادرس» قصد داریم با کاربردی ترین تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال آشنا شویم و به نکات مهم برای موفقیت در آزمون اشاره کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

به منظور آشنایی با تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال در این مطلب سعی کرده‌ایم ابتدا توضیح مختصری درباره آزمون آیلتس و ساختار کلی آن ارائه دهیم. علاوه بر این، به توضیح انواع سؤالات ریدینگ آیلتس خواهیم پرداخت و به جدول نمره‌دهی ریدینگ آیلتس اشاره خواهیم کرد. در نهایت، در بخش جمع‌بندی، چکیده‌ای از تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال ارائه شده است.

تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال

برای این‌که بتوانیم به خوبی از عهده آزمون آیلتس بربیاییم و نمره دلخواه خود را کسب کنیم، باید با تکنیک‌های آزمون آیلتس به خوبی آشنا شویم. آزمون آیلتس از چهار بخش تشکیل شده که مهارت‌های اصلی زبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این چهار بخش عبارت‌اند از:

آشنایی با تکنیک‌های مربوط به هر بخش می‌تواند ما را در بهبود نمره آیلتس یاری کند. نکته مهم در خصوص این بخش‌ها این است که آزمون آیلتس دو نوع جنرال و آکادمیک دارد و بخش «Reading» برای هر یک از آزمون‌ها متفاوت است. در نتیجه تکنیک‌های مربوط به آن نیز متفاوت خواهد بود. در آموزش‌های قبلی «فرادرس» به نکاتی در خصوص تکنیک های مربوط به رایتینگ و لیسنینگ آزمون آیلتس اشاره کردیم. در این آموزش قصد داریم با تکنیک های ریدینگ آزمون جنرال آیلتس آشنا شویم. اما قبل از آن، ابتدا مختصری درباره آزمون آیلتس و ساختار کلی آزمون توضیح خواهیم داد. همچنین، با نحوه سؤالات ریدینگ آزمون آیلتس نیز آشنا خواهیم شد.

آیلتس چیست ؟

«IELTS» مخفف «International English Language Testing System» است و برای افرادی طراحی شده که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر با اهداف گوناگونی مانند شغلی یا تحصیلی دارند. به کمک آزمون آیلتس، سطح زبان انگلیسی فرد متقاضی ارزیابی می‌شود و در نهایت با توجه به نمره‌ای که کسب کرده، مؤسسه یا مرکزی که برای آن اقدام کرده، واجد شرایط بودن او را تعیین می‌کند. آزمون آیلتس در حال حاضر آزمونی بین‌المللی حساب می‌شود و مورد تأیید بسیاری از کشورها ازجمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلستان و آمریکا است.

آزمون آیلتس به صورت کتبی برگزار می‌شود و از چهار بخش تشکیل شده است. این چهار بخش، مهارت‌های «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» را ارزیابی می‌کنند و بر اساس آن نمره داوطلب مشخص می‌شود. در واقع، نمره نهایی به صورت نمره هر یک از بخش‌ها و نمره کل در نظر گرفته می‌شود.

مدت زمان آزمون آیلتس ۲:۴۵ دقیقه است و بدون هیج وقفه‌ای برگزار می‌شود. از آنجایی که تعداد متقاضیان این آزمون زیاد است، به دفعات در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و در هر کشور مراکز متعددی برای این منظور وجود دارد. البته مدت زمان ذکرشده فقط برای سه مهارت «شنیدن»، «خواندن» و «نوشتن» است. بخش «Speaking» از طریق مصاحبه با شخص آزمون‌گیرنده صورت می‌گیرد و در زمان جداگانه در همان روز یا یک هفته قبل و بعد از آزمون انجام می‌شود. در نهایت نمره داوطلب حداکثر تا دو هفته بعد در اختیار او قرار می‌گیرد.

اگر قصد کار کردن، زندگی کردن یا ادامه تحصیل در کشور انگلیسی‌زبان را دارید، باید در وهله اول به اندازه کافی بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. زبان انگلیسی با بیش از ۳۷۹ میلیون انگلیسی‌زبان در سرتاسر دنیا، زبان بین‌المللی محسوب می‌شود و عامل ارتباط میان افراد مختلف در کشورهای گوناگون و با ملیت‌های متفاوت به شمار می‌رود. آزمون آیلتس محبوب‌ترین آزمون برای افرادی است که قصد مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلستان را دارند و توسط بیش از ۱۱٬۰۰۰ کارفرما، دانشگاه، مدرسه و مؤسسه مهاجرتی پذیرفته شده است و مورد تأیید بیش از ۳٬۴۰۰ مؤسسه در آمریکا است.

آزمون آیلتس دو نوع دارد که عبارت‌‌اند از:

  • «آزمون آیلتس جنرال» (IELTS General Training)
  • «آزمون آیلتس آکادمیک» (IELTS Academic Training)

برخی از مؤسسات و دانشگاه‌ها آزمون آکادمیک و برخی دیگر آزمون جنرال را معیار پذیرش داوطلب می‌دانند. بنابراین، با توجه به جایی که برای آن اقدام کرده‌اید، می‌بایست در یکی از آزمون‌ها شرکت کنید. در آموزش‌های قبلی «فرادرس» تفاوت آزمون آکادمیک و جنرال را به طور کامل توضیح داده‌ایم. در این مطلب نیز اشاره مختصری به آن خواهیم داشت. برای مطالعه این مطلب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال

ساختار کلی آزمون آیلتس

همان‌طور که اشاره شد، آزمون آیلتس به طور کلی و برای هر دو نوع جنرال و آکادمیک از چهار بخش تشکیل شده و معیاری برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی به شمار می‌رود. این چهار بخش به صورت زیر است:

  • بخش Listening
  • بخش‌ Reading
  • بخش Writing
  • بخش Speaking

ساختار بخش‌های «Listening» و «Speaking» برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک یکسان است، اما بخش‌های «Reading»‌ و «Writing» با هم تفاوت دارند. در ادامه، به طور کامل هر یک از بخش‌ها را توضیح داده‌ایم. به کمک جدول زیر می‌توانید اطلاعاتی درمورد هر یک از این بخش‌ها به دست بیاورید.

زمانمحتوابخش‌های آزمون آیلتس
تقریباً ۳۰ دقیقه + ۱۰ دقیقه زمان انتقال به برگه پاسخنامه۴۰ سؤالListening
۶۰ دقیقه۴۰ سؤالReading
۶۰ دقیقه۲ تسکWriting
۱۱-۱۴ دقیقه۳ بخشSpeaking

بخش Listening

اولین بخش آزمون کتبی، «Listening»‌ است که از چهار بخش تشکیل شده است. هر بخش ده سؤال دارد که به ترتیب اطلاعات موجود در فایل صوتی آورده شده است. بنابراین، از سؤال اول شروع می‌شود و تا انتها پیش می‌رود. بخش اول مکالمه‌ای بین دو گوینده درباره موضوعات روزمره و محاوره‌ای است (مانند مکالمه‌‌ای درباره برنامه سفر). در بخش دوم فقط یک نفر صحبت می‌کند (مانند سخنرانی درباره امکانات منطقه).

بخش‌‌های ۳ و ۴ به موقعیت‌های آموزشی و تحصیلی مربوط می‌شود. در بخش ۳، مکالمه‌ای بین دو نفر (برای مثال دو دانشجو یا دو استاد دانشگاه) پخش می‌شود و در بخش ۴ مونولوگی درباره موضوعی آکادمیک شنیده می‌شود.

نکته: هر بخش فقط یک بار پخش می‌شود و افراد گوینده لهجه‌های متفاوتی دارند، مانند لهجه انگلیسی، استرالیایی، نیوزلندی و لهجه آمریکایی. علاوه بر این، پس از اتمام سؤال‌ها، ۱۰ دقیقه فرصت داده می‌شود تا پاسخ‌ها را وارد برگه پاسخنامه کنید. دقت داشته باشید که املای درست کلمات حین وارد کردن پاسخ سؤال‌های تشریحی مهم است.

بخش Reading

بخش ریدینگ شامل متن‌هایی از کتاب‌، مقاله، ژورنال و منابع آنلاین است. تمام موضوعات مناسب دانشجویان یا دانش‌آموزان مقطع دبیرستان به بالا است. متن‌ها سبک متفاوتی دارند و نویسنده آن‌ها نیز متفاوت است. همچنین می‌تواند توصیفی باشد یا نویسنده موضوعی را به چالش بکشد. اگر در متن‌ کلمه تخصصی وجود داشته باشد، ممکن است معنی آن در انتهای متن ذکر شود.

تفاوت این بخش با لیسنینگ در این است که دیگر پس از اتمام سؤال‌ها فرصتی برای وارد کردن پاسخ سؤال‌های خود ندارید. در واقع همان لحظه‌ای که سؤال را می‌خوانید، باید آن را وارد پاسخنامه کنید. بنابراین باید بتوانید به خوبی زمان را مدیریت کنید.

«Reading» از سه بخش تشکیل شده و این تعداد برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک یکسان است. متن سوم برای هر دو آزمون شامل یک متن تخصصی و تعدادی سؤال می‌شود که داوطلب باید مانند درک مطلب به آن پاسخ دهد. اما بخش‌های اول و دوم برای آزمون جنرال، چند متن کوتاه‌تر و با موضوعات اجتماعی و غیر آکادمیک است. در حالی که بخش‌های اول و دوم برای آزمون آکادمیک مانند بخش سوم است.

بخش سوم در مقایسه با بخش‌های دیگر دشوارتر است. مدت زمان پاسخگویی در مجموع برای هر سه بخش ۱ ساعت است و هر سؤال یک نمره دارد. برای بخش ریدینگ انواع سؤال‌های متعددی طرح شده است که معمولاً چندین نوع از آن‌ها را در آزمون می‌بینیم. در بخش‌های بعدی این مطلب، توضیحی درباره انواع سؤال‌های ریدینگ و تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال خواهیم داد.

بخش Writing

همان‌طور که اشاره شد، بخش رایتینگ آزمون آیلتس از دو تسک تشکیل شده است. آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال در تسک دوم شبیه هم هستند، اما در تسک اول با هم تفاوت دارند. برای تسک دوم موضوعی به شما داده می‌شود که باید برای آن دست‌کم ۲۵۰ کلمه یا بیشتر «essay» بنویسید. مدت زمان پاسخگویی به تسک دوم ۴۰ دقیقه است. اما تسک اول در آزمون جنرال شامل نوشتن نامه است و در آزمون آکادمیک شامل تجزیه و تحلیل نمودار یا جدول یا فرایندی است که هم به صورت تصویری و هم همراه با موضوعی در اختیار شما قرار می‌گیرد و دست‌کم ۱۵۰ کلمه باید برای آن بنویسید. مدت زمان پاسخگویی به این بخش نیز ۲۰ دقیقه است.

بخش Speaking

بخش «Speaking» شامل مصاحبه‌ای رودررو با شخص آزمون‌گیرنده طی مدت زمان آن بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است. بخش «Speaking» از سه بخش تشکیل شده است. در بخش اول فرد ممتحن چند پرسش مطرح می‌کند که بیشتر درباره موضوعات شخصی نظیر محل زندگی، اطلاعات تحصیلی، کار، علایق و مواردی از این دست است. در بخش دوم برگه‌ای در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که شامل یک سؤال کلی و چند سؤال جزئی و مرتبط با موضوع است. داوطلب یک دقیقه فرصت دارد درباره سؤال‌ فکر کند و پس از آن باید به مدت دو دقیقه درباره آن صحبت کند.

در بخش سوم نیز چند سؤال دیگر با جزئیات بیشتر مطرح می‌شود و داوطلب باید با دقت کامل به آن‌ها پاسخ دهد. موضوع سؤال‌های این بخش به موضوع بخش دوم مرتبط است.

با توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی کرده که لینک‌های آن در ادامه آمده است.

ریدینگ آیلتس جنرال

بخش های ریدینگ آیلتس جنرال

همان‌طور که اشاره شد، ریدینگ آزمون آیلتس از سه بخش تشکیل شده که برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک یکسان است. اما محتوای بخش‌ها تفاوت دارد و چون موضوع این مطلب به ریدینگ آیلتس جنرال اختصاص دارد، در ادامه به بررسی بخش‌های ریدینگ آیلتس جنرال پرداخته‌ایم.

بخش اول ریدینگ جنرال

بخش اول از یک، دو یا سه متن تشکیل شده که درباره انگلیسی روزمره و موضوعات اجتماعی است، مانند آگهی هتل، تسهیلات مراکز ورزشی یا دوره‌های آموزشی. متن‌ها طولانی و توصیفی هستند و بیشتر بر اساس واقعیات نوشته شده‌اند. در تصویر زیر نمونه‌ای از متن بخش اول ریدینگ آیلتس جنرال را مشاهده می‌کنید.

ریدینگ آیلتس جنرال بخش اول

بخش دوم ریدینگ جنرال

این بخش ممکن است بیشتر از یک متن داشته باشد و موضوع آن مرتبط با شرایط کاری یا طرح و دستورالعمل ماشین‌آلات یا تجهیزات مکانیکی باشد. در تصویر زیر نمونه‌ای از متن بخش دوم ریدینگ آیلتس جنرال را مشاهده می‌کنید.

ریدینگ آیلتس جنرال

بخش سوم ریدینگ جنرال

بخش آخر از یک متن بلند تشکیل شده که سخت‌ترین بخش ریدینگ به شمار می‌رود و به موضوعی تخصصی یا آکادمیک اختصاص یافته است. در تصویر زیر نمونه‌ای از متن ریدینگ بخش سوم را ملاحظه می‌کنید.

بخش سوم ریدینگ جنرال

نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس جنرال

نمره‌دهی آزمون ریدینگ آیلتس جنرال بر مبنای تعداد پاسخ‌های درست و نادرست تعیین می‌شود. در جدول زیر می‌توانید نمره‌دهی بخش ریدینگ آیلتس جنرال را ببینید.

نمره‌دهی Reading آیلتس جنرال
نمرهتعداد پاسخ‌های درست
940
8.539
837-38
7.536
734-35
6.532-33
631-30
5.527-29
526-23
4.522-19
418-15
3.514-12
311-9
2.58-6

انواع سوالات بخش ریدینگ آیلتس جنرال

سؤالات بخش ریدینگ آیلتس جنرال شامل ۱۴ نوع مختلف است. در قسمت ریدینگ، یک ساعت فرصت دارید که سه بخش را بخوانید و به ۴۰ سؤال پاسخ دهید. این سؤال‌ها همواره به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند و باید بر اساس تکنیک‌های مربوط به هر کدام، به آن‌ها پاسخ دهید. از آنجایی که مدت زمان این بخش ۱ ساعت است، لازم است با تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال آشنایی داشته باشید که در جلسه امتحان با کمبود وقت مواجه نشوید. هر متن معمولاً از سه یا چهار نوع سؤال مختلف تشکیل شده است.

برای این‌که بتوانید به سؤال‌های بخش ریدینگ به خوبی پاسخ دهید، ابتدا باید نوع سؤال‌های مطرح‌شده را تشخیص دهید تا بتوانید از تکنیک‌های مربوط به هر کدام استفاده کنید. در ادامه به انواع سؤالات ریدینگ آیلتس اشاره کرده‌ایم و تکنیک‌های پاسخگویی به هر یک را توضیح داده‌‌ایم. در مجموع سؤال‌های بخش ریدینگ آیلتس به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • Matching Headings
  • True/False/Not Given
  • Matching Paragraph Information
  • Summary Completion
  • Sentence Completion
  • Multiple Choice/List selection
  • Choosing a Title
  • Classification
  • Matching Sentence Endlings
  • Short Answer
یادگیری زبان انگلیسی

سوالات Matching Headings

در این نوع سؤال‌ها باید عناوین پاراگراف‌ها را به خود پاراگراف مرتبط کنید. برای این‌که بتوانید به سؤالات این بخش پاسخ دهید، نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • عنوان‌ها را قبل از خواندن متن مرور کنید.
  • تفاوت بین «ایده محوری» (Topic Sentences) و «ایده‌های پشتیبان» (Supporting Ideas) را پیدا کنید.
  • اغلب تعداد عنوان‌ها بیشتر از پاسخ‌های مدنظر است.
  • عنوان‌ها را قبل از مرتبط کردن با پاراگراف‌های متن تحلیل کنید.
  • پاسخ‌ها معمولاً به صورت عددهای یونانی (i, ii, iii, iv, v, vi, etc) هستند.
  • پاسخ‌ها به‌ترتیب هستند.

سوالات True/False/Not Given

در این نوع درک مطلب، نظرات نویسنده مطرح شده است و بر این اساس، سؤال‌هایی به صورت جمله نوشته شده که باید با توجه به متن تشخیص دهید که درست یا نادرست است. علاوه بر این، دسته‌ای از سؤال‌ها نیز وجود دارد که در متن اشاره‌ای به آن نشده است، بنابراین پاسخ آن «Not Given» خواهد بود. در نظر داشته باشید که سؤال‌های «Not given» در بیشتر موارد با سؤال‌های «False» اشتباه گرفته می‌شود. بنابراین هنگام پاسخ دادن باید دقت کافی داشته باشد که اگر به آن اطلاعات در متن هیچ اشاره‌ای نشده است، آن را «False» در نظر نگیرید.

در برخی موارد در صورت سؤال به این اشاره شده است که سؤال‌ها را با «Yes/No/Not Given» پاسخ دهید. برای این‌که بتوانید به سؤالات‌ این بخش پاسخ دهید، نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • هدف هر پاسخ را بدانید.
  • yes/true به معنی این است که اطلاعات داده‌شده در متن پیدا می‌شود.
  • no/false به معنی این است که برعکس اطلاعات داده‌شده در متن وجود دارد.
  • not given به این معنی است که اطلاعات داده‌شده در متن وجود ندارد.
  • قبل از پیدا کردن پاسخ در متن، ابتدا صورت سؤال را بخوانید و زیر کلمات کلیدی خط بکشید. سپس در متن به دنبال آن کلمات یا «پارافریز» (Paraphrase) آن‌ها باشید. در نهایت کمی قبل و بعد از جمله را بخوانید و پاسخ درست را با توجه به اطلاعات متن بیابید.

سوالات Matching Paragraph Information

در این نوع سؤال‌ها، باید اطلاعات موجود در سؤال را به اطلاعات مربوط به یکی از پاراگراف‌های متن وصل کنید. مهارت‌هایی که برای پاسخ دادن به این نوع سؤال‌ها نیاز است، توانایی تشخیص اطلاعات بخصوص و «scan» این نوع سؤال‌ها است. برای این منظور، نکات زیر را همواره در نظر داشته باشید.

  • اطلاعات موجود در سؤال را پارافریز کنید و زیر کلمات کلیدی خط بکشید.
  • اطلاعات را در متن پیدا کنید.
  • پاسخ‌ها به ترتیب نیستند.
  • پاسخ‌ها اغلب به شکل حروف (A, B, C, D,...‎) نوشته شده‌اند. دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید.
  • ممکن است همه پاراگراف‌ها مدنظر نباشند.

سوالات Summary Completion

در این بخش، متن کوتاهی به شما داده می‌شود تا جاهای خالی را با توجه به متن پر کنید. این بخش دو حالت دارد. در حالت اول پاسخ جاهای خالی را باید از خود متن انتخاب کنید و در حالت دوم، در جدولی تعدادی کلمه قرار داده شده است که باید با توجه به متن، یکی از آن‌ها را به عنوان پاسخ درست برای هر جای خالی برگزینید. تعداد کلمات معمولاً بیشتر از تعداد جاهای خالی در متن است. برای پاسخ دادن به سؤالات این بخش، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • نوع کلمه مورد نیاز را برای هر جای خالی در نظر بگیرید.
  • اطلاعات موجود در متن را به درستی پیدا کنید تا بتوانید جای خالی را پر کنید.
  • اگر چند کلمه از متن انتخاب می‌کنید، در نظر بگیرید که چه تعداد کلمه باید در جای خالی نوشته شود. دستورالعمل را با دقت بخوانید.
  • پاسخ‌ها ممکن است به ترتیب باشند.
  • اجزای کلام را در جاهای خالی حدس بزنید تا به کمک آن بتوانید کلمه درست را انتخاب کنید. کلمه‌ای را که در جای خالی قرار می‌دهید، باید به لحاظ دستور زبان گزینه درستی باشد، زیرا نمی‌توانید تغییری در کلمه ایجاد کنید و باید دقیقاً از متن انتخاب شده باشد.

سوالات Sentence Completion

در این نوع سؤال‌ها جمله‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید جاهای خالی آن را به کمک کلمات موجود در متن کامل کنید. برای پاسخ دادن به این سؤال‌ها لازم است متن را «scan» کنید و به دنبال کلمات کلیدی موجود در صورت سؤال یا پارافریز آن‌‌ها در متن باشید. نکات زیر را در رابطه با این سؤال‌ها در نظر داشته باشید.

  • اجزای کلمه‌ای را که قرار است در جای خالی قرار بگیرد مشخص کنید. برای مثال، با توجه به کلمات قبل و بعد از جای خالی حدس بزنید که کلمه‌ای که قرار است در جای خالی قرار دهید، اسم یا فعل یا صفت است.
  • در متن به دنبال اطلاعات موجود در سؤال بگردید.
  • کلمه‌ای که در جای خالی قرار می‌گیرد باید از نظر گرامری درست باشد و این می‌تواند در پیدا کردن جمله به شما کمک بیشتری بکند.
  • تعداد کلماتی را که می‌توانید در هر جای خالی قرار دهید، بررسی کنید. دستورالعمل را با دقت بخوانید.
  • پاسخ‌ها ممکن است در متن به ترتیب باشند.

سوالات Multiple Choice

در این بخش که شامل سؤالات چندگزینه‌ای می‌شود، باید از بین گزینه‌های موجود، پاسخ درست را با توجه به سؤال و متن انتخاب کنید. این نوع سؤال‌ها تستی هستند و ممکن است چهارگزینه‌ای یا سه‌گزینه‌ای باشند. برای پاسخ دادن به این نوع سؤال‌ها لازم است بتوانید متن را «scan» کنید و اطلاعات موجود در سؤال را در متن بیابید. همچنین باید ایده‌های مرتبط با یکدیگر را شناسایی کنید. نکات زیر را برای پاسخ دادن به این نوع سؤال‌ها در نظر داشته باشید.

  • کلمات کلیدی در صورت سؤال را شناسایی کنید.
  • در متن به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی یا پارافریز آن‌ها باشید.
  • پاسخ‌ها به ترتیب در متن قرار گرفته‌اند.
  • جواب‌ها معمولاً با حروف الفبای انگلیسی مشخص شده‌اند. دستورالعمل پاسخگویی به سؤال را با دقت بخوانید.

نکته: درمورد سؤال‌های چندگزینه‌ای در بخش ریدینگ آیلتس جنرال، در برخی موارد ممکن است دو گزینه درست وجود داشته باشد که در این حالت، در صورت سؤال از شما خواسته می‌شود که دو گزینه را انتخاب کنید. در غیر این صورت باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که از بقیه درست‌تر است.

سوالات List Selection

در این نوع سؤال‌ها می‌بایست از میان فهرستی که شامل کلمه، اسم یا اطلاعات بخصوصی است، گزینه مناسب را انتخاب کنید. این نوع سؤال‌ها با «Multiple Choice» تفاوت دارد زیرا به با فهرستی طولانی از پاسخ‌های احتمالی مرتبط هستند. برای پاسخ دادن به این نوع سؤال‌ها باید توانایی «scan» کردن را در خود افزایش دهید و با توجه به کلمات کلیدی به دنبال یافتن پاسخ درست باشید. به نکات زیر برای پاسخ دادن به سؤال‌های «List Selection» توجه کنید.

  • برای پیدا کردن اطلاعات خاص، متن را «scan» کنید.
  • به دنبال کلمات کلیدی یا مشابه آن‌ها در متن باشید.
  • پاسخ‌ها به ترتیب در متن قرار گرفته‌اند.
  • ایده‌هایی را که با هم مرتبط هستند، مشخص کنید.

سوالات Choosing a Title

در این نوع سؤال‌ها، باید از فهرستی که در اختیار شما قرار داده شده، عنوان مناسبی برای متن انتخاب کنید. برای پاسخ دادن به این سؤال‌ها نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • به اطلاعات موجود در عنوان‌های صورت سوال توجه کنید.
  • به پاراگراف اول و آخر متن توجه کنید.
  • وقت زیادی را به این سؤال اختصاص ندهید. اگر نتوانستید عنوان مناسب را انتخاب کنید، به سراغ سؤال‌های بعدی بروید. نگران نباشید. فقط یک نمره را از دست خواهید داد.
IELTS Exam

سوالات Classification

در این نوع سؤال‌ها می‌بایست اطلاعات موجود را به گروه‌ها یا دسته‌هایی وصل کنید که در فهرستی جداگانه لحاظ شده‌اند. برای این کار باید جای اطلاعات را در متن پیدا و آن‌ها را دسته‌بندی کنید. نکات زیر را نیز هنگام پاسخگویی به این نوع سؤال‌ها مدنظر داشته باشید.

  • اطلاعات را در متن پیدا کنید.
  • اطلاعات را دسته‌بندی کنید.
  • مشخص کنید که اطلاعات به کدام دسته‌بندی تعلق دارد.
  • به دنبال پارافریزها بگردید.

سوالات Matching Sentence Endings

در این نوع سؤال‌ها با انتخاب یک مورد از گزینه‌های موجود در فهرست سؤال‌ها، اطلاعات جمله ناقص را کامل کنید. در واقع جمله‌های سؤال کامل نیستند و بخش دوم آن‌ها را باید از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. برای پاسخ دادن به این نوع سؤال‌ها می‌توانید تکنیک‌های زیر را به کار ببرید.

  • ابتدا جملات را بخوانید و سپس به سراغ گزینه‌های مربوط به ادامه جمله‌ها بروید.
  • پارافریز‌های کلمات موجود در صورت سؤال را در خاطر داشته باشید و در متن به دنبال آن‌ها بگردید.
  • اطلاعاتی را در متن پیدا کنید که جمله‌ها را با گزینه‌های موجود تکمیل کند.
  • از نظر گرامری جملات را بررسی کنید. کامل کردن جملات باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که در نهایت، کل جمله به لحاظ دستور زبان درست باشد.
  • قسمت اول جملات به همان ترتیب اطلاعات موجود در متن هستند.
  • پاسخ‌ها معمولاً با حروف انگلیسی مشخص شده‌اند. دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید.
  • معمولاً تعداد گزینه‌ها (بخش دوم جملات) بیشتر از صورت سؤال است.

سوالات Table/Flow Chart Completion

این نوع سؤال‌ها شامل جدول یا «Flow Chart» هستند که باید با استفاده از لغات موجود در متن آن‌ها را تکمیل کنید. برای پاسخ دادن به این نوع سؤال‌ها نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • ابتدا عناوین جدول را بخوانید یا برای «Flow Chart» تعیین کنید که به چه نوع کلمه‌ای (اسم، فعل، قید و...) نیاز است.
  • متن را «scan» کنید و به دنبال اطلاعات خواسته‌شده باشید.
  • پاسخ‌ها در رابطه با جدول اغلب به ترتیب هستند، اما درباره «Flow Chart» ممکن است به ترتیب نباشند.
  • کلمه مناسب را از متن پیدا کنید و دقت داشته باشید که حداکثر چند کلمه می‌توانید برای پاسخ در نظر بگیرید.

سوالات Diagram Completion

در این نوع سؤال‌ها، بخش‌های مختلف یک نمودار را نام‌گذاری می‌کنید. برای این منظور باید بتوانید اطلاعات مرتبط با دیاگرام را پیدا و کلمات مناسب را انتخاب کنید. برای این نوع سؤال‌های می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

  • نوع کلمه مدنظر را تشخیص دهید (اسم، فعل، صفت، غیره).
  • اطلاعات را در متن پیدا کنید.
  • اطلاعات اغلب در یک یا دو پاراگراف بخصوص در متن قرار دارد.
  • به تعداد کلماتی که می‌توانید برای پاسخ بنویسید، دقت داشته باشید.
  • پاسخ‌ها همیشه به ترتیب نیستند.

سوالات Short Answer

در این نوع سؤال‌ها، با توجه به جزئیاتی که در متن وجود دارد، سؤال‌هایی مطرح می‌شود که باید به آن‌ها پاسخ کوتاه بدهیم. برای پاسخ دادن به این نوع سؤال‌ها نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • نوع کلماتی را که بری هر پاسخ نیاز دارید، تعیین کنید (اسم، فعل، صفت، غیره).
  • در سؤال‌ها به دنبال کلمه کلیدی باشید و سعی کنید در متن کلمه یا پارافریز آن‌ را پیدا کنید.
  • بخشی از متن حاوی اطلاعات مربوطه را شناسایی کنید و آن را با دقت بخوانید.
  • تعداد کلماتی را که برای نوشتن پاسخ مجاز هستید، با توجه به صورت سؤال تشخیص دهید.
  • پاسخ‌ها به ترتیب هستند.
آیلتس جنرال

تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال چیست ؟

اکنون که با انواع سؤال‌های ریدینگ آیلتس جنرال و تکنیک‌های پاسخگویی به آن‌ها آشنا شدیم، به نکات مهمی در رابطه با تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال به صورت کلی اشاره خواهیم کرد.

مهارت مربوط به انواع سؤال‌های ریدینگ آیلتس را بهبود دهید

ریدینگ آیلتس از چندین نوع سؤال مختلف تشکیل شده و باید برای هر یک از تکنیک‌های خاصی کمک بگیرید. پاسخ برخی از انواع سؤال‌ها در متن به ترتیب است و پاسخ برخی دیگر به ترتیب نیست. با دانستن این نوع اطلاعات می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و پاسخ درست را زودتر پیدا کنید. بیشتر داوطلبان با سؤالات «True/False/Not given» با مشکل مواجه می‌شوند و بدون شک یادگیری روش‌های مؤثر برای پاسخگویی به این نوع سؤال‌ها، کمک زیادی به آن‌‌ها خواهد کرد.

در این مطلب به انواع سؤال‌های ریدینگ آیلتس جنرال اشاره کردیم و تکنیک‌های پاسخگویی به هر یک از آن‌ها را به طور جداگانه بررسی کردیم. بنابراین، یکی از روش‌های موفقیت در بخش ریدینگ آیلتس جنرال این است که مهارت‌‌های مربوط به انواع سؤال‌ها را بیاموزید.

از تکنیک های Skimming و Scanning کمک بگیرید

یکی دیگر از تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال آشنایی با مهارت‌های «skimming» و «scanning» است. در روش «skimming»، چکیده و مفهوم کلی متن انگلیسی را می‌خوانیم، مانند خواندن عنوان یا بخش‌های مهم مطلب. این کار شامل خواندن سریع جملات برای فهمیدن موضوع کلی متن نیز هست و در بیشتر موارد با خواندن جملات اول و آخر هر پاراگراف میسر می‌شود.

روش «scanning» یک مرحله فراتر از «skimming» است و شامل خواندن سریع متن برای پیدا کردن جزئیات بیشتر، با توجه به کلمات کلیدی در سؤال است. برای تقویت مهارت‌های «scanning»‌ و «skimming» بهترین راه خواندن متن‌های مختلف در بازه‌های زمانی کوتاه است. برای مثال، می‌توانیم از نمونه آزمون‌های سال‌های قبل استفاده کنیم و به کمک آن‌ها تمرین کنیم.

مهارت تندخوانی را در خود بهبود بخشید

از آنجایی که برای کل بخش ریدینگ یک ساعت بیشتر فرصت ندارید، بهتر است مهارت خواندن سریع را نیز یاد بگیرید. برای این کار می‌توانید از آموزش‌های آنلاین یا شرکت در کلاس‌های تندخوانی کمک بگیرید. با آگاهی از تکنیک‌های تندخوانی، می‌توانید در وقت صرفه‌جویی کنید و در عین حال تمرکز خود را نیز بالا ببرید.

سعی نکنید کل متن را بخوانید

خواندن متن‌هایی که در این آزمون در اختیار شما قرار داده شده است، معمولاً به مدت زمان بیشتر از یک ساعت نیاز دارد. برای این‌که بتوانید در این فرصت به تمام سؤال‌ها پاسخ دهید، لازم نیست کل متن را بخوانید. فقط باید با تکنیک‌های مربوط به هر سؤال آشنا شوید و با توجه به کلمات کلیدی در صورت سؤال در متن به دنبال آن کلمات یا پارافریز آن‌ها بگردید و بر این اساس متن را جست‌وجو کنید. در این صورت، هر زمان که کلمه کلیدی یا مشابه آن را پیدا کردید، فقط کافی‌ست جمله قبل یا بعد آن را بخوانید تا پاسخ درست را پیدا کنید.

در برخی موارد که اطلاعات سؤال به ترتیب در متن قرار گرفته است، اگر برای مثال سؤال اول را در پاراگراف دوم متن پیدا کردید، دیگر نیازی به خواندن پاراگراف اول ندارید. این روش برای متن‌های طولانی‌تر، مانند متن سوم ریدینگ آیلتس جنرال کمک فراوانی به شما خواهد کرد. پس این نکته را همواره در نظر داشته باشید که برای پاسخ دادن به سؤال‌های ریدینگ نیازی به خواندن کل متن نیست.

دایره واژگان خود را تقویت کنید

یکی از راهکارهای مؤثر در بهبود نمره ریدینگ آیلتس جنرال این است که دایره واژگان خود را تقویت کنید. متن‌های ریدینگ معمولاً تخصصی هستند و لغات زیادی دارند. به همین منظور بهتر است با افزایش این مهارت، خود را برای آزمون آماده‌تر کنید. در این رابطه می‌توانید از کتاب‌های موجود در بازار یا اپلیکیشن‌های مربوطه کمک بگیرید. در آموزش‌های قبلی فرادرس به منابع لغات آیلتس اشاره کردیم. برای مطالعه بیشتر می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

با روش پیدا کردن کلمات کلیدی در سؤال آشنا شوید

هر سؤال شامل کلمات کلیدی است که در یافتن پاسخ و پیدا کردن آن در متن کمک زیادی به شما خواهد کرد. اما نکته مهم در این خصوص، نوع کلمات انتخاب‌شده است. هر چقدر تمرین بیشتری داشته باشید، در پیدا کردن کلمات کلیدی دقت عمل بیشتری خواهید داشت. بنابراین، یکی از تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال پیدا کردن کلمات کلیدی در متن در کنار یادگیری مهارت «scanning» است که در افزایش سرعت عمل و یافتن پاسخ درست تأثیر بسزایی دارد.

سطح دستور زبان خود را به حد مطلوبی برسانید

هنگام پاسخ دادن به سؤال‌هایی مانند «Summary Completion»‌ و «Sentence Completion»، مهم است که کلمه‌ای که در جای خالی قرار داده می‌شود، دستور زبان درستی داشته باشد. در غیر این صورت، حتی اگر پاسخ را به درستی در متن یافته باشید، قابل‌قبول نخواهد بود. بسیاری از داوطلبان بعد از آزمون در این رابطه معترض هستند، زیرا می‌دانند که پاسخ درستی را انتخاب کرده‌اند اما نمره مطلوبی در نهایت حاصل نشده است.

یکی از دلایل آن می‌تواند عدم تسلط کافی بر دستور زبان انگلیسی باشد یا غلط املایی که آن هم می‌توانند نمره داوطلب را کاهش دهد. بنابراین، قبل از این‌که با تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال آشنا شوید، بهتر است ابتدا گرامر خود را به سطح قابل‌قبولی برسانید و سپس با راهکارهای مناسب آشنا شوید.

پیوسته تمرین و تکرار کنید

اگر به طور منظم و پیوسته تمرین نکنید، پیشرفت چندانی حاصل نخواهد شد. بنابراین همواره طبق برنامه‌ریزی پیش بروید و مدام به تمرین بپردازید تا کم‌کم وقت خود را در زدن تست‌ها مدیریت کنید. همچنین می‌توانید از نمونه تست‌های کمبریج کمک بگیرید که مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است. در نتیجه، یکی از تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال تمرین‌های منظم و منسجم و البته هدفمند است. بدون داشتن هدف، هیچ کاری نتیجه‌ای نخواهد داشت یا ممکن است اواسط راه از ادامه آن باز بمانید.

متن‌های دشوار را انتخاب کنید و بخوانید

اگر به اندازه کافی فرصت دارید تا خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید، یکی از تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال این است که مهارت خواندن متن‌های انگلیسی را در خود تقویت کنید. برای این کار می‌توانید اخبار، روزنامه، مقالات علمی، اقتصادی، اجتماعی و امثال این‌ها را مطالعه کنید. با این روش، به خواندن متن‌های سنگین عادت می‌کنید و راحت‌تر می‌توانید از پس مطالعه متن‌های دشوار بربیایید.

نمونه آزمون‌های آیلتس سال قبل را تمرین کنید

یکی از روش‌های مؤثر در بهبود ریدینگ آیلتس جنرال این است که تست‌های آزمون‌های سال قبل را تمرین کنید. برای این کار فقط تست زدن کافی نیست. در واقع مهم نیست چه تعداد تست می‌زنید، بلکه مهم این است که هر تستی که انجام دادید، در نهایت پاسخ‌های نادرست خود را آنالیز کنید و درصدد رفع نقاط ضعف خود بربیایید. به این ترتیب می‌توانید مهارت ریدینگ را در خود تقویت کنید. نمونه تست‌های کتاب‌های کمبریج یکی از بهترین منابع برای تمرین نمونه آزمون‌های سال‌های قبل آیلتس است که هم آزمون‌های آکادمیک و هم جنرال را دارد و پاسخ آن‌ها نیز در انتهای کتاب آمده است.

از نمونه تست‌های آیلتس جنرال کمبریج استفاده کنید

برخی از تست‌های کمبریج آیلتس فقط شامل نمونه سؤالات آیلتس آکادمیک است، اما برخی از آن‌ها شامل آیلتس جنرال نیز می‌شود. از آنجایی که ریدینگ آیلتس جنرال و آکادمیک با هم تفاوت‌هایی دارد، بهتر است نمونه سؤالات آزمون جنرال را تهیه و تمرین کنید. برای مثال تست‌های ۱۱ و ۱۲ نمونه سؤالات آزمون آیلتس جنرال هستند و شامل تمام مهارت‌های آزمون آیلتس می‌شوند. در رابطه با بخش سوم ریدینگ آیلتس جنرال، چون متن آن آکادمیک است و شباهت زیادی با آزمون آکادمیک دارد، می‌توانید از متن‌های ریدینگ آکادمیک نیز کمک بگیرید. اما برای بخش‌های اول و دوم، حتماً از نمونه آزمون‌های ریدینگ آیلتس جنرال استفاده کنید.

نقاط ضعف خود را بشناسید

یکی از راه‌های موفقیت و کسب نمره دلخواه در آزمون آیلتس، شناخت نقاط ضعف خود است. اگر سابقه شرکت در کلاس‌های آمادگی ‌آیلتس را داشته‌اید، بدون شک قبل از ثبت نام در کلاس‌ها، ابتدا آزمونی شبیه آیلتس از شما گرفته شده است تا سطح زبان شما تعیین شود. در واقع این آزمون، شما را در هر چهار مهارت اصلی زبان محک می‌زند و بر این اساس می‌توانید بفهمید که در کدام‌یک از مهارت‌ها ضعیف‌تر عمل کرده‌اید یا نمره پایین‌تری گرفته‌اید. به مرور که این مهارت‌ها را در خود تقویت می‌کنید و با تکنیک‌های آیلتس آشنا می‌شوید، می‌توانید مجدد در آزمون ماک شرکت کنید و میزان پیشرفت خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

در رابطه با بخش ریدینگ آیلتس جنرال، یکی از تکنیک‌های بسیار مؤثر که در روند پیشرفت شما به شدت تأثیرگذار خواهد بود، آنالیز تمرین‌ها و نمونه آزمون‌هایی است که به طور منظم انجام می‌دهید. پس از انجام هر یک از تست‌ها، تک‌تک سؤال‌ها را بررسی کنید و آن‌ها را با پاسخ‌‌های درست مطابقت دهید. سعی کنید علت پاسخ‌های نادرست خود را بیابید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

واقع‌‌بین باشید

اگر سطح انگلیسی شما در حدی نیست که بتوانید درک خوبی از متون تخصصی انگلیسی داشته باشید، یا برای مثال گرامر شما در سطح مقدماتی است یا دایره واژگان خوبی ندارید، تلاش بیهوده نکنید. قبل از شرکت در آزمون آیلتس، ابتدا باید دوره‌های ترمیک و سپس «Pre-IELTS» را بگذرانید تا بتوانید آمادگی لازم برای آموختن تکنیک‌ها و مهارت‌های آیلتس کسب کنید.

بنابراین، حتی اگر فرصت کوتاهی برای مطالعه دارید، بهتر است کمی واقع‌بین باشید و تعارف را با خود کنار بگذارید. اولین قدم برای شرکت در آزمون آیلتس، تعیین سطح است. به هر مرکز یا مؤسسه‌ای هم که مراجعه کنید، این کار را برای شما انجام می‌دهد. بنابراین، اگر سطح زبان شما متوسط است، انتظار کسب نمره ۷ یا بالاتر را نداشته باشید، بلکه ابتدا مدت زمانی را صرف بالا بردن سطح زبان انگلیسی خود کنید و سپس برای آزمون آماده شوید.

جنرال آیلتس Reading

برای مطالعه از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید

برنامه‌ریزی برای انجام هر کاری می‌تواند سرعت روند کار را افزایش دهد. سعی کنید موارد زیر را برای یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم رعایت کنید.

  1. مدت زمانی را به طور منظم صرف یادگیری لغات انگلیسی کنید.
  2. برای یادگیری تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال مدت زمانی را به طور معین به آن اختصاص دهید.
  3. از نمونه تمرین‌های آزمون‌های سال‌های قبل به طور منظم و مکرر استفاده کنید.
  4. مدت زمانی را صرف آنالیز عملکرد خود و بررسی نقاط ضعف خود در آزمون‌های آزمایشی بکنید.
  5. به طور منظم روند پیشرفت خود را ارزیابی کنید.
  6. بین مطالعه زمان‌های کوتاهی را برای استراحت در نظر بگیرید.

سوالات رایج درباره ریدینگ آیلتس جنرال

برای درک بهتر انواع تکنیک‌ های ریدینگ آیلتس جنرال و ساختار کلی آن، در این بخش از مطلب سعی کرده‌ایم به تعداد یاز پرسش‌های رایج در این رابطه پاسخ دهیم.

ساختار ریدینگ آیلتس جنرال چگونه است؟

ریدینگ آیلتس جنرال از سه بخش تشکیل شده و مدت زمان ۶۰ دقیقه برای پاسخ دادن به سوالات آن در نظر گرفته شده است. در بخش‌های اول و دوم متن‌های کوتاهی لحاظ شده است. بخش سوم شامل متن بلند و آکادمیک می‌شود که در ادامه باید به سوال‌هی مربوط به آن پاسخ دهیم. برای هر یک از بخش‌ها، انواع سوالات مختلفی در نظر گرفته شده است که برای پاسخ دادن به آن‌ها لازم است با تکنیک‌های آن‌ها آشنا شویم.

نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس جنرال چگونه است؟

نمره‌دهی آزمون ریدینگ آیلتس جنرال بر مبنای تعداد پاسخ‌های درست و نادرست تعیین می‌شود. پاسخ اشتباه نمره منفی ندارد و در نهایت مجموع پاسخ‌های درست هر بخش به عنوان نمره ریدینگ در نظر گرفته می‌شود که کامپیوتر آن را محاسبه می‌کند. برای مثال، اگر بین۳۴ تا ۳۵ پاسخ درست داشته باشیم، نمره ریدینگ ما ۷ خواهد شد.

انواع سوالات بخش ریدینگ آیلتس جنرال چیست؟

سؤالات بخش ریدینگ آیلتس جنرال شامل ۱۴ نوع مختلف است. در قسمت ریدینگ، یک ساعت فرصت دارید که سه بخش را بخوانید و به ۴۰ سؤال پاسخ دهید. این سؤال‌ها همواره به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند و باید بر اساس تکنیک‌های مربوط به هر کدام، به آن‌ها پاسخ دهید.

انواع سوالات ریدینگ آیلتس شامل موارد زیر می‌شود:

  • Matching Headings
  • True/False/Not Given
  • Matching Paragraph Information
  • Summary Completion
  • Sentence Completion
  • Multiple Choice/List selection
  • Choosing a Title
  • Classification
  • Matching Sentence Endlings
  • Short Answer

رایج‌ترین سوالات ریدینگ آیلتس کدام است؟

سوالات ریدینگ آیلتس تنوع زیادی دارد، اما رایج‌ترین آن‌ها «» یا «» است که در بیشتر آزمون‌‌های آیلتس سال‌های قبل تکرار شده است. با زدن تست‌های متنوع و آشنایی با راهکارهای پاسخ‌ دادن به این نوع سوال‌ها، می‌توانیم نمره بهتری در این بخش از آزمون کسب کنیم.

«Skimming» و «Scanning» چه نقشی در بالا بردن نمره ریدینگ دارند؟

این دو تکنیک می‌توانند سرعت عمل را هنگام خواندن متن و تست زدن افزایش دهند. «skimming» شامل خواندن سریع متن به منظور درک ایده کلی آن است و «scanning» به خواندن دقیق‌تر متن به منظور پیدا کردن کلمه‌های کلیدی و جزئیات بیشتر برای یافتن پاسخ درست گفته می‌شود.

جمع‌بندی تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال

در این آموزش با تکنیک‌ های ریدینگ آیلتس جنرال آشنا شدیم و ساختار کلی آزمون آیلتس را معرفی کردیم. علاوه بر این، انواع سؤالات ریدینگ را نیز توضیح دادیم و مروری کلی بر بخش های ریدینگ آیلتس جنرال داشتیم. در مجموع، اگر داوطلب شرکت در آزمون آیلتس جنرال هستید، برای کسب نمره دلخواه در بخش «Reading»، ابتدا باید با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید و سپس تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال را به خوبی بیاموزید. این کار به کمک کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس یا به طور خودآموز و با استفاده از منابع موجود در بازار میسر خواهد شد.

در بخش پایانی، چکیده‌ای از تکنیک های ریدینگ آیلتس جنرال ارائه شده است که در این مطلب به طور مفصل به آن اشاره کردیم.

  1. مهارت مربوط به هر یک از انواع سؤال‌ها را در ریدینگ آیلتس افزایش دهید.
  2. از تکنیک‌های «skimming» و «scanning» کمک بگیرید.
  3. مهارت تندخوانی را در خود بهبود بخشید.
  4. سعی نکنید کل متن را بخوانید.
  5. دایره واژگان خود را تقویت کنید.
  6. با روش پیدا کردن کلمات کلیدی در سؤال آشنا شوید.
  7. سطح دستور زبان خود را به حد مطلوبی برسانید.
  8. پیوسته تمرین و تکرار کنید.
  9. متن‌های دشوار را انتخاب کنید و بخوانید.
  10. نمونه آزمون‌های آیلتس سال قبل را تمرین کنید.
  11. از نمونه تست‌های آیلتس جنرال کمبریج استفاده کنید.
  12. نقاط ضعف خود را بشناسید.
  13. واقع‌‌بین باشید.
  14. برای مطالعه از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
IELTS LizIELTS lizCambridge Assessment English
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *