بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی سال ۱۴۰۱ — معرفی ۴۰ برنامه کاربردی

۵۶۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳۳ دقیقه
بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی سال ۱۴۰۱ — معرفی ۴۰ برنامه کاربردی

روش‌های متعددی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد و زبان‌آموزان با توجه به سبک یادگیری و فرصتی که دارند، یک یا چند روش را برمی‌گزینند و مطالعه را بر اساس آن پیش می‌برند. عده‌ای کتاب را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از منابع آموزشی و کمک‌آموزشی آنلاین بهره می‌برند. یادگیری به کمک فیلم‌های آموزشی آنلاین یا یادگیری با پادکست و اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی، می‌تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد. در این آموزش ۴۰ برنامه از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی سال ۱۴۰۱ را معرفی خواهیم کرد. علاوه بر این، با تعدادی از اپلیکیشن‌های یادگیری مهارت رایتینگ، اسپیکینگ، دستور زبان و واژگان انگلیسی آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب این نوشته

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

این روزها افراد زیادی وقت خود را صرف مطالعه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می‌کنند. بسیاری از کشورها ازجمله انگلیسی، در برنامه آموزشی خود، زبان انگلیسی را از سنین پایین شروع می‌کنند. اگر به دنبال فرصت شغلی مناسبی هستید یا برنامه سفر به کشورهای دیگر را دارید، یادگیری زبان انگلیسی بدون شک باعث پیشرفت‌های شغلی و ارتباطی شما خواهد شد. می‌توانید در بازار کار جهانی رقابت کنید، مهارت‌های کاری خود را ارتقا دهید و با افرادی در سرتاسر دنیا در تعامل باشید.

دلایل متعددی وجود دارد که ضرورت یادگیری زبان انگلیسی را در دنیای امروز مشخص می‌کند. مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

  • زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است. زبان انگلیسی رایج‌ترین زبان در دنیاست. از هر یک نفر، پنج نفر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند یا دست‌کم زبان انگلیسی را می‌فهمند!
  • یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند در یافتن شغل مناسب به شما کمک کند. زبان انگلیسی، زبان علم، هوانوردی، کامپیوتر، سیاست و گردشگری است. آشنایی با زبان انگلیسی، شانس پیدا کردن شغل مناسب در شرکتی چندملیتی را در کشور خودتان یا سایر کشورها افزایش می‌دهد.
  • آموختن زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با افراد جدیدی آشنا شوید. انگلیسی، زبان رسمی ۵۳ کشور است و زبان شناخته‌شده‌ای برای تمام مردم دنیا به شمار می‌رود. این امر نشان می‌دهد که چه مشغول کار کردن در بیجینگ باشید و چه به برزیل سفر کرده باشید، مطالعه زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با افراد دیگر به گفت‌وگو بنشینید و با شماری از افراد دوستی برقرار کنید.
  • بسیاری از مقاله‌های انگلیسی به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. در قرن اخیر، تعداد مقاله‌های علمی که به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند، از تعداد مقاله‌های انگلیسی که توسط افراد انگلیسی‌زبان نوشته شده، فراتر رفته است. برای مثال، در کشور هلند، این نسبت ۴۰ به ۱ است. به همین دلیل، دانستن زبان انگلیسی برای کسانی که در رشته‌های علمی پژوهشی مشغول به کار هستند، از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
  • زبان انگلیسی زبان رسانه است. به دلیل اهمیتی که هالیوود در صنعت جهانی رسانه دارد، فیلم‌‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و آهنگ‌های محبوب بی‌شماری به زبان انگلیسی تهیه و تولید می‌شود. اگر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، لازم نیست مدام به ترجمه یا زیرنویس تکیه کنید تا بتوانید از دیدن فیلم‌ها و برنامه‌های محبوب‌تان لذت بیشتری ببرید و کتاب‌های موردعلاقه خود را به زبان انگلیسی بخوانید.
  • زبان انگلیسی زبان اینترنت است. زبان انگلیسی زبان آنلاین مهمی است و بیش از نیمی از محتوای مطالب در اینترنت به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری بر مبنای کشورهای انگلیسی‌زبان شکل گرفته‌اند.
  • با دانستن زبان انگلیسی، مسافرت آسان‌تر خواهد شد. تصور کنید فردی اسپانیایی هستید و قصد سفر به تایلند را دارید. ممکن است پذیرش هتل به زبان اسپانیایی تسلطی نداشته باشد، در حالی که بدون شک قادر است پاسخگوی شما به زبان انگلیسی باشد. بنابراین، برای آن‌که سفر بهتر و دلچسب‌تری را تجربه کنید، یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه‌ مطالعاتی خود لحاظ کنید.
  • زبان انگلیسی مهم‌ترین زبان کسب‌وکار است. چه صاحب کسب‌‌وکاری باشید، چه دانشجو یا کارمند، زبان انگلیسی یکی از زبان‌های مهم به شمار می‌رود، زیرا زبان رسمی کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس، کانادا، هندوستان و آفریقای جنوبی است.
  • با دانستن زبان انگلیسی می‌توانید در هر جای دنیا درس بخوانید. به دلیل این‌که زبان انگلیسی زبان رسمی بسیاری از کشورها محسوب می‌شود، هزاران مدرسه و دانشگاه در دنیا وجود دارد که برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. اگر زبان انگلیسی آکادمیک شما در سطح قابل‌قبولی باشد، فرصت‌های متعددی برای یافتن مدرسه مناسب و دوره‌های موردنیاز خود پیدا خواهید کرد.
  • زبان انگلیسی امکان آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون را فراهم می‌سازد. داشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی می‌تواند امکان دسترسی به فیلم، موسیقی و ادبیات را از میان صدها کشور برای شما فراهم سازد. ناگفته نماند که بسیاری از کتاب‌ها نیز به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند. اندکی تجربه به شما این فرصت را می‌دهد که در محیطی با فرهنگی کاملاً متفاوت، فراتر از ارزش‌های یادگیری، عادت‌ها و سبک زندگی خود گام بردارید.
اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی سال 1401

با توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، روش‌ها متعددی ارائه شده است که می‌تواند در مطالعه به شما کمک فراوانی بکند. یکی از این روش‌ها، یادگیری از طریق اپلیکیشن است. اما به دلیل تنوع زیادی که این اپلیکیشن‌ها دارند، ممکن است انتخاب بهترین گزینه را کمی دشوار سازد. به همین دلیل، در این آموزش تصمیم گرفتیم بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان را آموزش دهیم. تعدادی از این اپلیکیشن‌ها به صورت رایگان در دسترس همگان است.

اگر مبتدی هستید و به دنبال روشی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی یا تقویت مکالمه‌های روزمره خود می‌گردید، می‌توانید به بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی مراجعه کنید و در مدت زمان کوتاه‌تری به هدف خود برسید. اگر در حال حاضر مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که در ادامه این مطلب معرفی کرده‌ایم دانلود کنید و برای تقویت زبان انگلیسی خود از آن‌ها کمک بگیرید.

مدارس و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند این اپلیکیشن‌ها را علاوه بر برنامه درسی خود به زبان‌آموزان پیشنهاد کنند. همچنین می‌توانند با توجه به مباحثی که در کلاس تدریس شده، تکالیفی را برای آن‌ها در نظر بگیرند که خارج از ساعت‌های کلاسی انجام دهند. بیشتر اپلیکیشن‌ های یادگیری زبان به صورت آنلاین در دسترس هستند و حتی به راحتی روی تلفن همراه نصب و استفاده می‌شوند.

در این مطلب، بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی را معرفی کرده‌ایم که هم از نظر محتوا بسیار جامع و کاربردی هستند و هم کار با آن‌ها راحت است. علاوه بر این، برخی از آن‌ها یادگیری را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده فراهم می‌کنند. پس از معرفی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی، قصد داریم چند اپلیکیشن دیگر را که به طور اختصاصی برای یادگیری لغات، گرامر، رایتینگ و اسپیکینگ طراحی شده معرفی کنیم و ویژگی‌های هر یک را توضیح دهیم.

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن دولینگو یکی از اپلیکیشن‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در دنیاست و به طور ویژه برای افراد مبتدی توصیه می‌شود. این اپلیکیشن بیش از ۳۰۰ میلیون کاربرد ثبت‌شده دارد و یادگیری آن به صورت رایگان و همراه با مطالب آموزنده و سرگرم‌کننده است.

دولینگو اپلیکیشنی برای تقویت مهارت‌های «Speaking» ،«Listening» و «Grammar» است. درس‌هایی که در این اپلیکیشن ارائه شده، شامل محدوده‌ای از فعالیت‌ها می‌شود و مطابق با سبک یادگیری زبان‌آموز است. سیستم یادگیری دولینگو به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را فقط با اختصاص دادن بیست دقیقه در روز، طی مدت زمانی کوتاه بیاموزید. تمرین‌های دولینگو نیز به کاربر کمک می‌کند تا واژگان جدید و اصطلاحات کاربردی را به شیوه‌ای مؤثر یاد بگیرد.

دولینگو یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان است. این اپلیکیشن باعث افزایش میزان تسلط شما بر یادگیری کلمات، عبارت‌‌های جدید و دستور زبان می‌شود که در قالب درس‌هایی به شکل بازی طراحی شده است. دولینگو اپلیکیشنی است که به شما کمک می‌کند تا گرامر انگلیسی، املای کلمات، عبارت‌ها و انگلیسی روزمره و محاوره را بیاموزید.

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا برنامه روزانه خود را دنبال کنید و روند پیشرفت خود را در انتهای هر درس ارزیابی کنید. کاربران دولینگو پلاس می‌توانند پس از نصب برنامه یادگیری زبان انگلیسی با این اپلیکیشن، به صورت آفلاین و در هر زمانی آن را در تلفن همراه خود مطالعه کنند. این اپلیکیشن بیشتر از ۴۲ میلیون کاربر فعال در ماه دارد و بسیاری از آن‌ها، دولینگو را بهترین برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی می‌دانند. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم آیفون قابل اجرا است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Duolingo از گوگل پلی: «+»

برنامه های یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن Busuu

اپلیکیشن «Busuu» یکی از بهترین اپلیکشین های یادگیری زبان انگلیسی است که برای سطوح مقدماتی پیشنهاد می‌شود. طراحی آن توسط متخصصین زبان‌شناسی صورت گرفته و شامل آموزش‌های متنوعی است که برای یادگیری سریع‌تر زبان به شما کمک می‌کند.

این اپلیکیشن دوره‌های آموزشی را به ۱۲ زبان مختلف بر روی تلفن هوشمند و برای بیش از ۹۰ میلیون زبان‌آموز در سرتاسر دنیا ارائه کرده است. درس‌های آموزشی آن شامل مهارت‌های ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ می‌شود و برنامه‌ای مناسب جهت تقویت مهارت‌های زبانی محسوب می‌گردد.

به کمک Busuu قادر خواهید بود با افراد انگلیسی‌زبان تمرین کنید. حتی می‌توانید شاهد بازخورد فعالیت‌های آموزشی خود باشید و حتی برای زبان‌آموزانی با سطح پیشرفته‌تر هم توصیه‌هایی ارائه کرده است. در این اپلیکیشن، واژگانی آموزش داده می‌شود که در موقعیت‌های واقعی و روزمره کاربرد فراوانی دارند.

Busuu از نظر برخی کارشناسان، بهترین برنامه برای تقویت زبان انگلیسی است، زیرا همه مهارت‌ها در خود جای داده و به مرور باعث می‌شود که انگلیسی را روان صحبت کنید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه این است که به شما این امکان را می‌دهد که درس‌ها را به صورت آفلاین مطالعه و دانلود کنید تا هر کجا و هر زمان که اراده کردید، از آموزش‌های آن بهره ببرید.

همچنین می‌تواند روند پیشرفت خود را به کمک این اپلیکیشن ارزیابی کنید. این کار با مشاهده افزایش درصد نمره تکمیل دروس و رنگ هر درسی که کامل مطالعه کرده‌اید، مشخص می‌شود. به علاوه، Busuu هر هفته برای شما گزارش پیشرفت ارسال می‌کند و اطلاع می‌دهد که هفته گذشته تا چه مرحله‌ای پیش رفته‌اید و عملکردتان به چه صورت بوده است. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم آیفون قابل اجرا است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Busuu از گوگل پلی: «+»

کاربرد بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن Improve English

این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. برای کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند، برنامه‌هایی طراحی شده است که به کمک آن‌ها می‌توانند مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشند. همچنین یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای یادگیری واژگان جدید است. به همین به کمک آن می‌توانید زبان انگلیسی خود را به طور مؤثر و هدفمند تقویت کنید.

علاوه بر این، این اپلیکیشن بازی‌های آموزشی نیز دارد که یادگیری کلمات جدید، گرامر، املای کلمات و افعال عبارتی را شامل می‌شود. Improve English برای افرادی طراحی شده که آشنایی مختصری با زبان انگلیسی دارند و می‌خواهند مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند. برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس یا تافل را دارند نیز می‌تواند اپلیکیشن مفیدی باشد.

ورژن پیشرفته این اپلیکیشن محتوایی با کیفیت بسیار خوب ارائه داده است که شامل دامنه واژگان پیشرفته تر و تمرین‌های بیشتر است. برای کاربرانی که تمایل به بررسی روند ارزیابی خود هستند نیز گزارش‌های بیشتر و دقیق‌تری ارائه می‌شود. همچنین اساتید زبان انگلیسی نیز می‌توانند به طور مداوم شاهد عملکرد زبان‌آموزان باشند. این اپلیکیشن نیز هم برای اندروید و هم آیفون قابل اجرا است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Improve English از گوگل پلی: «+»

بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن Sentence Master Pro

اپلیکیشن «Sentence Master Pro» یکی از اپلیکیشن‌های جذاب یادگیری زبان انگلیسی است. این اپلیکیشن به منظور ایجاد تعامل با دنیای واقعی طراحی شده و کاربران خود را با ارائه محیط‌های متنوع یادگیری و موضوعات مختلف، به یادگیری علاقه‌مند می‌کند.

این اپلیکیشن به صورت بازی طراحی شده و سرعت آن بالاست، اما به کاربران زمانی برای فکر کردن می‌دهد. همچنین آن‌ها را به یادگیری با افرادی ترغیب می‌کند که هم‌سطحشان هستند، زیرا تمرکز مطالب بیشتر بر روی جمله‌سازی و وصل کردن کلمات به هم برای ساختن جمله است. برای شروع بازی، به کاربر تعدادی کلمه داده می‌شود تا کلمات درهم را کنار هم بچیند و جمله کاملی در بازه زمانی مشخص بسازد. این اپلیکیشن ۵ بازی مختلف و در ۵ سطح ارائه کرده که از مبتدی تا پیشرفته متغیر است.

افراد مبتدی می‌توانند لغات جدید را در قالب «متن» (Context) یاد بگیرند و تکرار کنند. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه این است که می‌تواند توسط افراد متفاوتی با توانایی‌های مختلف در زمینه یادگیری زبان انگلیسی مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال، برای کودکان یا نوجوانانی که با زبان انگلیسی تا حدودی آشنایی دارند، بسیار مؤثر عمل می‌کند، اما بزرگسالان نیز می‌توانند در هر سطحی از این اپلیکیشن استفاده کنند. حتی می‌توانند از بخش یادگیری ضرب‌المثل‌ها و نقل‌قول‌های انگلیسی نیز بی‌نصیب نمانند.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Sentence Master Pro از گوگل پلی: «+»

معرفی بهترین اپلیکیشن انگلیسی Sentence Master Pro

اپلیکیشن FluentU

اپلیکیشن «FluentU» به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را به گونه‌ای یاد بگیرید که انگار در محیط هستید. این اپلیکیشن به چند زبان محتلف از جمله فرانسوی، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، روسی و کره‌ای قابل استفاده است. از دیگر مزایای این اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی به کمک موزیک ویدئو، پیش‌پرده فیلم و گفت‌وگوهای عامیانه است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Duolingo از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی FluentU

اپلیکیشن Memrise

اپلیکیشن «Memrise» یکی از بهترین‌ اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی است که به شما کمک می‌کند تا سفر خود را با برخی از دروس سطح مقدماتی آغاز کنید. حتی می‌توانید از آن برای تقویت زبان انگلیسی خود نیز کمک بگیرید. این یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است که بر مبنای سیستم آموزش زبان انگلیسی به صورت شهودی طراحی شده است و همین امر باعث شده که یادگیری با آن لذت‌بخش‌تر شود.

دوره‌های مقدماتی زبان انگلیسی در این برنامه، شامل آموزش لغت، گرامر و عبارت‌های کاربردی می‌شود که به کمک آن می‌توانید انگلیسی محاوره‌ای را تمرین کنید. تمام درس‌های این اپلیکیشن توسط افراد انگلیسی‌زبان طراحی شده و همین ویژگی آن را به برنامه‌ای محبوب در میان علاقه‌مندان به یادگیری زبان انگلیسی تبدیل کرده است.

«Memrise» شامل درس‌هایی به زبان انگلیسی برای افراد مبتدی است تا بتوانید زبان انگلیسی را به صرعت و با اعتمادبه‌نفس زیاد تمرین کنید. به کمک این برنامه، زبان انگلیسی را طی جلساتی کوتاه یاد خواهید گرفت و هر جلسه در بازه زمانی تعیین‌شده و در یک روز تکمیل خواهد شد. بنابراین، همواره زمانی برای تمرین کردن چه در خانه و چه در مسیر رفت‌‌وآمد خود به مدرسه یا محل کار خواهید داشت. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم آیفون طراحی شده است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Memrise از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Memrise

اپلیکیشن Hello English

این اپلیکیشن در فضایی ساده و جالب، زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد و امکان انتحاب ۲۲ زبان مختلف را برای زبان‌آموزان فراهم می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های آن این است که برای همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است. به کمک این برنامه می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را بررسی کنید و گزارشی منظم از عملکرد خود داشته باشید. همچنین می‌توانید در آزمون تعیین سطح آن شرکت کنید و از سطحی که مناسب شماست، مطالعه را شروع کنید یا ادامه دهید.

این اپلیکیشن به صورت آفلاین نیز قابل استفاده است و حتی بر روی نسخه رایگان نیز دستورالعمل‌های لازم را ارائه می‌دهد. از جمله مهارت‌های آموزشی در این برنامه، گرامر، اسپیکینگ و لغت است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Hello English از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Hello English

اپلیکیشن Babbel

«Babbel» یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای آموختن لغات و دستور زبان است. این اپلیکیشن به افراد در بهبود مهارت‌های ابتدایی برای مکالمه به زبان انگلیسی نیز کمک خواهد کرد. علاوه بر این، کاربران آن می‌توانند زبان انگلیسی را با کامل کردن و تکرار عبارت‌ها بیاموزند. این برنامه چهار رویکرد متفاوت دارد ـ تشخیص صدا، تشخیص تصویر، املا و پر کردن جاهای خالی. اپلیکیشن Babbel بر کیفیت یادگیری بیشتر از کمیت تمرکز دارد. همچنین به کاربران خود این امکان را می‌دهد که عملکرد و روند پیشرفت خود را ارزیابی کنند.

درس‌ها در Babbel به موضوعات مختلفی تقسیم می‌شوند که در موقعیت‌های واقعی و زندگی روزمره کاربرد فراوانی دارد. برای مثال، موضوعاتی از قبلی معرفی خود، سفارش دادن غذا در رستوران و برنامه مسافرت از جمله مواردی است که در این برنامه مطرح می‌شود. اپلیکیشن Babbel به شما این اطمینان را می‌دهد که زبان‌آموزان در محیطی شبیه محیط‌های اجتماعی مکالمه انگلیسی را یاد می‌گیرند و تا حد امکان خود را برای رویارویی با این شرایط آماده می‌کنند.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Babbel از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Babbel

اپلیکیشن Rosetta Stone

این اپلیکیشن، برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مقدماتی و به زبان بسیار ساده‌ای تهیه شده و طراحی آن با سایر اپلیکیشن‌هایی که معرفی شد، فرق دارد. به بیان دیگر، «Rosetta Stone» زبان انگلیسی را به گونه‌ای آموزش می‌دهد که کودکان زبان مادری خود را یا می‌گیرند. تمرین‌هایی دارد که به شما کمک می‌کند تا لغات انگلیسی را یاد بگیرید.

اپلیکیشن «Rosetta Stone» لغات و عبارات جدیدی را به شما آموزش می‌دهد، بدون آن‌که از زبان مادری خود استفاده کنید. علاوه بر درس‌هایی که ارائه کرده است، می‌توانید انگلیسی روزمره را به کمک افراد انگلیسی‌زبان یاد بگیرید که از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. مجموع این ویژگی‌ها آن را به برنامه‌ای محبوب تبدیل کرده و برای کاربران جزو یکی از بهترین اپلیکیشن‌ های یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Rosetta Stone از گوگل پلی: «+»
اپلیکیشن Rosetta Stone

اپلیکیشن LingoDeer

«LingoDeer» نیز یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است و به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای هدفمند و سازمان‌یافته، دستور زبان را در قالب متن و به صورت تعاملی یاد بگیرید. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند سرعت یادگیری خود را افزایش دهند و بر اساس سطح زبان خود اقدام به یادگیری کنند. به کمک مطالعه به صورت خودآموز، درس‌ها و تمرین‌های مربوط به آن را مرور خواهند کرد. تمرکز این درس‌ها بیشتر بر روی مهارت‌های خواندن، نوشتن و شنیدن است و در این میان با اصطلاحات کاربردی، دستور زبان و قوانین آن‌ها نیز آشنایی پیدا خواهند کرد.

«LingoDeer» ساختار منظم و منسجمی دارد و شامل موضوعات محاوره‌ای و روزمره می‌شود که به منظور آشنایی با زبان انگلیسی طراحی شده است. همچنین بسیاری از زبان‌های آسیایی را نیز در کنار زبان‌های اروپایی پشتیبانی می‌کند و زیرمجوعه‌هایی را در بر می‌گیرد که با عنوان «reviews» و «tests» در اختیار زبان‌آموز قرار داده می‌شود تا مهارت‌های زبانی در او تقویت شود.

به دیدِ بسیاری از استاد‌های زبان انگلیسی، محتوای این اپلیکیشن که به صورت کاملاً مرتبط به هم تهیه شده است، می‌تواند در کنار آموزش‌های کلاسی، به عنوان برنامه‌ای کمک‌آموزشی و مفید مورد استفاده قرار بگیرد. این اپلیکیشن محیطی پویا، سرگرم‌کننده و متنوع برای افراد فراهم می‌کند و لذت یادگیری را دوچندان خواهد کرد.

  • لینک دانلود اپلیکیشن LingoDeer از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن LingoDeer

اپلیکیشن Beelinguapp

«Beelinguapp» یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است که به صورت رایگان نیز در دسترس افراد قرار گرفته است. این برنامه هم می‌تواند به عنوان منبع کمک‌آموزشی در اختیار افراد قرار بگیرد و هم به صورت آنلاین مورد استفاده واقع شود.

یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی آموزش داستان‌های کوتاه انگلیسی است که آموزش توسط آن پیش می‌رود. علاوه بر این، کتاب صوتی نیز دارد و با داشتن برنامه «karaoke reading» به کاربر این امکان را می‌دهد که فایل‌های صوتی را همراه با متن انگلیسی دنبال کند. داستان‌ها به ده زبان مختلف ترجمه شده‌اند و موضوعات متنوعی را از داستان‌های تخیلی تا مقاله‌های علمی، اخبار و رمان‌های کلاسیک شامل می‌شوند. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای آیفون قابل استفاده است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Beelinguapp از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Beelinguapp

اپلیکیشن HelloTalk

«HelloTalk» نوعی اپلیکیشن جهانی یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد که با افراد بومی در سایر کشورها و به زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. این برنامه بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد و از ۱۵۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و در واقع افرادی که زبان مادری آن‌ها زبان مورد نظر شماست، می‌توانند زبان خودشان را به شما آموزش دهند.

به کمک این اپلیکیشن می‌توانید با افراد مختلف چت کنید و با افراد مختلفی آشنا شوید. از دیگر ویژگی‌های بارز این برنامه، «Moments Flow» است که برای به اشتراک گذاشتن و مطرح کردن سؤال درباره زبان، فرهنگ، یا مسافرت کردن با افراد بومی و هر زبانی که بخواهید، طراحی شده است. حتی می‌توانید فایل‌های صوتی و پیام‌های خود را به اشتراک بگذارید تا افراد بومی از نظر دستور زبان و تلفظ آن‌هارا تصحیح کنند. بنابراین یکی از خصوصیات خوب این برنامه، تمرکز و توجه‌ آن به تلفظ درست زبان‌آموزان است.

همچنین می‌توانید گرامر زبان انگلیسی خود را به کمک این اپلیکیشن تقویت کنید. به این صورت که «HelloTalk» سیستم تصحیح خودکار اشتباهات گرامری را دارد و به کمک آن می‌توانید با اعتمادبه‌نفس بیشتری چت کنید و قبل از آن‌که پیام خود را بفرستید، برخی از اشتباهات خود را متوجه شوید و آن‌ها را اصلاح کنید.

علاوه بر این‌ ویژگی‌ها، در «HelloTalk» می‌توانید دوره‌های آموزشی مدنظر خود را انتخاب کنید و به کمک استادهای زبان‌های مختلف، آن‌ها را پیش ببرید. بنابراین، هم‌زمان به کمک افراد بومی و دبیران مجرب، زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها را یاد می‌گیرید و به طور منظم و پیوسته بازخوردهایی در رابطه با استباهات گرامری و تلفظ دریافت خواهید کرد که در روند پیشرفت شما مؤثر خواهد بود.

  • لینک دانلود اپلیکیشن HelloTalk از گوگل پلی: «+»
    اپلیکیشن HelloTalk

بهترین اپلیکیشن های یادگیری لغات انگلیسی

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی به شما در تقویت مهارت‌های زبانی کمک زیادی می‌کنند. اما در برخی موارد، افراد ممکن است از سطح زبان خوب یا متوسطی برخوردار باشند و بخواهند مهارت خاصی را در خود تقویت کنند. همچنین ممکن است در برخی مهارت‌ها ضعیف‌تر باشند و برای بهبود عملکرد خود به اپلیکیشنی نیاز داشته باشند که به طور ویژه روی مهارت‌های خاصی تمرکز داشته باشد.

یکی از مواردی که بیشتر زبان‌آموزان هنگام یادگیری آن با مشکلاتی مواجه می‌شوند یا معمولاً نیاز به تقویت آن دارند، بخش واژگان انگلیسی است. اما عده‌ای نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. در واقع تصور می‌کنند برای بهبود دامنه لغات، باید روزانه تعداد زیادی لغت جدید را یاد بگیرند و آن‌ها را حفظ کنند. اما تجربه ثابت کرده که این کار نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. زیرا به خاطر سپردن لغات به‌تنهایی برای افزایش دایره واژگان کافی نیست.

مهم این است که بتوانیم نحوه استفاده از لغات را همراه با کالوکیشن‌های آن‌ها در متن یا در جمله یاد بگیریم. به همین منظور اپلیکیشن‌های متعددی روانه بازار شده است که یادگیری لغات انگلیسی را ساده‌تر و دلنشین‌تر می‌کند. بسیاری از این برنامه های یادگیری زبان انگلیسی به کمک بازی‌های آموزشی باعث بهبود یادگیری لغات انگلیسی می‌شوند. در ادامه معرفی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی به برخی از اپلیکیشن‌های یادگیری لغات اشاره کرده‌ایم و ویژگی‌های آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

اپلیکیشن Vocabulary.com

این اپلیکیشن ترکیبی از نرم‌افزارهای آموزشی و بازی است و به کمک آن، هم می‌توانید خودتان کلمه‌ها را انتخاب کنید و هم اجازه دهید تا خود اپلیکیشن برای شما کلمه‌های جدید را انتخاب کند. وب‌سایت «Vocabulary.com» از الگوریتم‌هایی برای دسته‌بندی سؤال‌ها و تمرین‌ها استفاده می‌کند که فقط مختص شماست. این اپلیکیشن برای اندروید نیز قابل استفاده است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Vocabulary.com از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Vocabulary.com

اپلیکیشن Magoosh Vocabulary Builder

این اپلیکیشن به طور ویژه برای افزایش سطح نمره شما در آزمون «GRE»‌ طراحی شده و برای آزمون ورودی کالج مناسب است. «Magoosh» اپلیکیشن آنلاین است که به کمک نمونه سوال و آزمون‌های سال‌های قبل، به متقاضیان آزمون «Magoosh» در کسب نمره بهتر کمک خواهد کرد.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Duolingo از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Magoosh Vocabulary Builder

اپلیکیشن A Word A Day

اپلیکیشن «A Word A Day» هر روز کلمه‌های جدیدی را به شما یاد می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توانید لغات انگلیسی را همراه با تلفظ گوگل گوش دهید و با استفاده از پادکست، توضیح کلمه‌ها را بشنوید. علاوه بر این می‌توانید معنی کلمات انگلیسی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ترجمه آن‌ها نیز در این اپلیکیشن لحاظ شده است.

از دیگر ویژگی‌های خوب این برنامه، آزمون‌هایی است که برای یادگرفتن کلمات جدید طراحی شده و امکان تغییر سرعت تلفظ کلمه‌ها نیز وجود دارد. یعنی می‌توانید سرعت تلفظ آن‌ها را کم یا زیاد کنید و این به سطح زبان انگلیسی شما بستگی دارد. همچنین امکان بک‌آپ گرفتن و ذخیره اطلاعات و فایل‌های صوتی نیز در «Dropbox» وجود دارد. این برنامه برای اندروید قابل اجرا است، اما اگر به دنبال نسخه مشابهی در اپ‌استور هستید، می‌توانید «Word of the Day» را دانلود کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن A Word A Day از گوگل پلی: «+»اصطلاحات رایج رستورانی

اپلیکیشن DROPS Visual Language Learning

این اپلیکیشن به‌تازگی وارد بازار شده و هدف آن آموزش واژگان ضروری زبان انگلیسی است. همان‌طور که از اسمش پیداست، آموزش لغات انگلیسی در قالب تصویر صورت می‌گیرد و به همین علت باعث می‌شود که مدت زیادی در حافظه زبان‌آموز باقی بماند. یکی از نکات مهم در رابطه با این اپلیکیشن این است که بسیاری از زبان‌ها از جمله زبان فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به جلسات آموزشی پنج‌دقیقه‌ای آن اشاره کرد که برای افرادی که فرصت کافی برای مطالعه ندارند نیز مفید است. هر چه باشد، همه ما روزی ۵ دقیقه وقت آزاد پیدا خواهیم کرد!

علاوه بر این، به کمک بازی‌های آموزشی، انگیزه مضاعفی برای یادگیری در کاربرد ایجاد می‌کند و به‌گونه‌ای شما را وابسته خودش خواهد کرد. در واقع نه‌تنها شما از بازی کردن با این اپلیکیشن لذت خواهید برد، بلکه زبان جدیدی را نیز یاد خواهید گرفت و این یکی از امتیازهای «DROPS Visual» است که آن را بین طرفداران خود محبوب‌تر کرده است.

علاوه بر این، پیشنهاد دانلود رایگان را نیز برای کاربران خود داده است که شامل ۵ دقیقه مطالعه در روز و بیش از ۲۴۰۰ کلمه و ۹۹ موضوع می‌شود. برای مطالعه کامل آموزش‌ها، می‌توانید آن را خریداری کنید و بدون هیچ نوع محدودیت زمانی مطالعه کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن DROPS Visual Language Learning از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن A Word A Day

اپلیکیشن English Question Answer

به کمک این اپلیکیشن می‌توانید کلمات رایج و جدید را گوش کنید و یاد بگیرید. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است و حین یادگیری کلمه‌ها می‌توانید چندین بار به آن‌ها گوش دهید. علاوه بر کلمات جدید، با عبارت‌های متنوعی در این اپلیکیشن آشنا خواهید شد و می‌توانید با برنامه‌ریزی روزانه با آن پیش بروید.

تمام عبارت‌ها واصطلاحاتی که در این برنامه وجود دارد، در قالب داستان و موضوعات متنوعی ارائه شده و تمرین‌هایی نیز به صورت رایگان آمده است. یادگیری لغات انگلیسی به کمک «English Question Answer» می‌تواند روشی جالب باشد و حتی برای تمرین کردن به صورت آفلاین نیز قابل استفاده خواهد بود. این برنامه برای افرادی در سطح متوسط و بالاتر طراحی شده است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن English Question Answer از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی دانلود

اپلیکیشن ‎7 Little Words

اپلیکیشن «‎7 Little Words» شامل بازی‌های متنوعی است و برای هر کلمه تعریف‌های گوناگونی ارائه می‌دهد و با کنار هم قرار دادن حروف، می‌توانید کلمه‌های جدیدی بسازید. در واقع، باید با استفاده از ۲۰ حرفی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، ۷ کلمه رمز را در جدول بسازید. در این بازی ۳۰ جدول وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید دامنه واژگان خود را گسترش دهید. این برنامه نه‌تنها روشی مؤثر برای یادگیری لغات جدید به شمار می‌رود، بلکه راهی آسان و سرگرم‌کننده برای آموختن است. بدون شک از بازی کردن و یاد گرفتن کلمات جدید با این اپلیکیشن لذت خواهید برد.

  • لینک دانلود اپلیکیشن ‎7 Little Words از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن Word to Word

اپلیکیشن «Word to Word» شامل بازی‌هایی می‌شود که فهرستی از کلمات را ارائه می‌دهد و از شما می‌خواهد که رابطه میان آن‌ها را پیدا کنید. این کلمه‌‌ها می‌تواند مترادف یا متضاد یا کلماتی باشد که به‌نوعی با هم ارتباط پیدا می‌کنند (برای مثال در دسته اعضای بدن قرار دارند). اپلیکیشن «Word to Word» برنامه‌ای آسان برای یادگیری لغات است، اما به نظر می‌رسد که از ترفندهایی برای آموزش استفاده می‌کند که به مرور شما را وابسته آن خواهد کرد و از بازی با آن لذت خواهید برد.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Word to Word از گوگل پلی: «+»اپلیکیشن زبان انگلیسی برای ایفون

اپلیکیشن Words with Friends

این اپلیکیشن سال‌ها به عنوان یکی از برنامه‌های موفق عمل در زمینه آموزش لغات انگلیسی عمل کرده است. تنها راه برای بردن بازی‌های این اپلیکیشن، پیدا کردن کلمات غیرکاربردی است که به شما کمک می‌کند تا لغات تخصصی را یاد بگیرید و برای آزمون «GRE» خود را آماده کنید. علاوه بر این، روشی مفید برای ایجاد ارتباط با افراد دیگر است. این اپلیکیشن هم بر روی اندروید و هم برای آیفون قابل اجرا است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Words with Friends از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی رایگان

اپلیکیشن Penny Dell Crosswords

حل کردن جدول کلمات متقاطع، بدون شک می‌تواند روش بسیار خوبی برای گستری دامنه واژگان شما باشد. اپلیکیشن‌های منتوعی برای این منظور طراحی شده است، اما این اپلیکیشن به عنوان یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود. اگر روزانه خود را مشغول حل کردن جدول لغات انگلیسی کنید، نه‌تنها کلمه‌های جدیدی را یاد می‌گیرید، بلکه اطلاعات عمومی خود را نیز افزایش خواهید داد. بنابراین، برای این‌که یادگیری به روشی جالب و آموزنده صورت بگیرد، این برنامه را نصب و استفاده کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Duolingo از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلکیشن های آموزش گرامر انگلیسی

اگر فکر می‌کنید دستور زبان انگلیسی شما ضعیف است و نیاز دارید که آن را تقویت کنید، بدون شک یکی از بهترین راه‌ها استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که برای آموزش گرامر طراحی شده‌اند. به کمک این اپلیکشین‌ها می‌توانید با یک برنامه‌ریزی منظم و منسجم و به طور روزانه گرامر خود را تقویت کنید و ارزیابی دقیقی از روند پیشرفت خود داشته باشید.

در دنیای امروز و در عصور تکنولوژی و اینترنت، همه ما به نویسندگانی تبدیل شده‌ایم که بیشتر از آن‌که حرف بزنیم، منظور خود را در قالب نوشته انتقال می‌دهیم. بنابراین باید بتوانیم املای کلمات و علائم نشانه‌گذاری را به درستی رعایت کنیم. اپلیکیشن‌های یادگیری گرامر به شما این فرصت را می‌دهد که درست بنویسید و درست صحبت کنید.

در حقیقت اعتبار نوشته‌های شما به دستور زبان درست و رعایت علائم نشانه‌گذاری مربوط می‌شود. اگر سطح زبان شما ابتدایی است، استفاده از این اپلیکیشن‌ها را توصیه می‌کنیم و اگر در سطح متوسط یا بالاتری هستید، می‌توانید از همان سطح مدنظر خود شروع کنید و سطوح پایین‌تر را نادیده بگیرید. در ادامه این مطلب، تعدادی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای بهبود گرامر را معرفی کرده‌ایم.

اپلیکیشن LearnEnglish Grammar

اپلیکیشن «LearnEnglish Grammar» به صورت رایگان در دسترس است و روشی مؤثر برای تقویت گرامر محسوب می‌شود. این برنامه بیش از ۱۰۰۰ سؤال گرامری مطرح کرده است تا مهارت‌های دستور زبان انگلیسی را به کمک تمرین‌های مکرر بهبود بخشد. این اپلیکیشن توسط «British Council» طراحی شده و یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی در زمینه دستور زبان در کل دنیا شناخته‌ شده است و کاربران بی‌شماری دارد.

این برنامه ۲۵ موضوع گرامری، ۶۰۰ فعالیت تعاملی و هزاران سؤال شامل پر کردن جای خالی، چهارگزینه‌ای و وصل کردن کلمات و جملات به هم را پوشش می‌دهد. سؤال‌های گرامری شامل ۱۰ نوع فعالیت منحصربه‌فرد است که برای بهبود گرامر کاربرد زیادی دارد.

اپلیکیشن «LearnEnglish Grammar» به دو زبان انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی ارائه شده است. محتوای آن علاوه بر تفاوت‌های تلفظی، تفاوت‌های ساختاری و نوشتاری را نیز پوشش می‌دهد. همچنین، تفاوت‌های مربوط به املای کلمات و علائم نشانه‌گذاری را نیز توضیح می‌دهد. می‌توانید این اپلیکیشن را به صورت رایگان دانلود کنید و هر زمان و هر جایی که هستید، در خانه، در مسیر مدرسه یا محل کار یا حتی در اتوبوس و مترو مشغول مطالعه آن شوید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن LearnEnglish Grammar از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن LearnEnglish Grammar

اپلیکیشن English Grammar Practice

این اپلیکیشن از فلش‌کارت‌هایی تهیه شده است که به کمک آن نکات گرامری را آموزش می‌دهد. حتی علاوه بر دستور زبان انگلیسی، می‌توانید برای بهبود مهارت نوشتن و صحبت کردن نیز از آن بهره ببرید. در این برنامه، مباحث مهم گرامر توضیح داده شده و نمونه تمرین‌هایی نیز تهیه شده که به یادگیری بهتر کمک می‌کند. همچنین می‌توانید روند پیشرفت خود را به طور منظم ارزیابی کنید.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه، امکان کمک گرفتن از مدرسین مجرب است که در صورت لزوم می‌توانید از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

  • دانلود لینک اپلیکیشن English Grammar Practice از گوگل پلی: «+»
اپلیکیشن English Grammar Practice

اپلیکیشن English Grammar in Use

اپلیکیشن «English Grammar in Use» یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی و گرامر به شمار می‌رود. این برنامه ابتدا به صورت کتاب منتشر شد و به دلیل استقبال زیادی که داشت و هنوز هم دارد، اپلیکیشن آن نیز طراحی شده و مناسب سطوح متوسط است. علاوه بر نکات مهم آموزشی، تمرین‌های مربوط به هر درس همراه با فایل صوتی نیز در این برنامه ارائه شده است. بسیاری از مختصصین، این اپلیکیشن را برای افرادی که قصد دارند به صورت خودآموز مطالعه داشته باشند، مناسب می‌دانند.

تعداد کاربران «Grammar in Use» بالای ۱۰۰ میلیون زبان‌آموز و مدرس زبان انگلیسی در سرتاسر دنیا است که برای تقویت گرامر زبان انگلیسی از آن بهره می‌برند. محتوای آن هم به صورت آنلاین در دسترس است و هم می‌توان آن را روی تلفن همراه اندروید یا آیفون دانلود کرد. بخش المنتری آن در اپ‌استور رایگان است و می‌توانید نمونه تمرین‌ها و آموزش‌های آن را مشاهده کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن English Grammar in Use از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن English Grammar in Use

اپلیکیشن English Grammar Book

اپلیکیشن «English Grammar Book» یکی از اپلیکیشن‌های قدیمی یادگیری زبان انگلیسی است. این برنامه، به کاربران این امکان را می‌دهد که اصطلاحات جامع و کاربردی از مباحث گرامری (مانند اجزای کلام، قوانین گرامری، انواع جمله و غیره) را بیاموزد. همچنین به کودکان در یادگیری اجزای کلام در جمله کمک می‌کند.

این اپلیکیشن به صورت یک مجموعه گرامر کامل همراه با آزمون‌های مرتبط با هر درس ارائه شده است و هر درس نکته گرامری مجزایی را آموزش می‌دهد. درس‌ها از آسان به سخت طراحی شده‌اند و دسته‌بندی مرتبی دارند. با وجود تمرین‌های فراوان و ۱۳۸ نکته گرامری مهم، به خوبی می‌توانید از عهده این بخش بربیایید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن English Grammar Book از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن English Grammar Book

اپلیکیشن English Grammar Test

اپلیکیشن «English Grammar Test» یکی از اپلیکیشن‌های محبوب است که شامل بیش از ۱۲۰۰ تمرین مختلف و ۲۰ درس مجزا برای توضیح دادن نکات گرامری می‌شود. این اپلیکیشن برای انواع سطوح مباحث متنوعی دارد. علاوه بر این، به کمک آن می‌توانید روند پیشرفت خود را به طور منظم ارزیابی کنید.

این اپلیکیشن موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد و به نکاتی از قبیل زمان‌های انگلیسی، فعل در زبان انگلیسی، اسم، صفت و غیره اشاره می‌کند. این اپلیکیشن نیز به صورت کاملاً رایگان در اختیار طرفداران خود قرار گرفته و بر روی سیستم‌های اندرویدی قابل نصب است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن English Grammar Test از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن English Grammar Test

اپلیکیشن Grow Grammar

برخلاف اپلیکیشن‌هایی که تا کنون معرفی کردیم، این اپلیکیشن روشی آسان برای آموزش گرامر انگلیسی به کودکان و نحوه استفاده از آن‌ها در جمله به شمار می‌رود. نکته‌های بسیار مهمی در این اپلیکیشن وجود دارد که برای بهبود گرامر به کودکان کمک می‌کند و آن‌ها را برا یادگیری در سطح بالاتر آماده می‌سازد. این برنامه همچنین باعث می‌شود که کودکان بتوانند قواعد جمله‌سازی را یاد بگیرند و هنگام صحبت کردن از گرامر به درستی استفاده کنند. این برنامه بر روی iOS قابل اجرا است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Grow Grammar از اپ‌استور: «+»

اپلیکیشن Grow Grammar

اپلیکیشن Johnny Grammar Word Challenges

این اپلیکیشن یکی از اپلیکشن‌های محبوب آموزش گرامر زبان انگلیسی است. به کمک آن می‌توانید تمرین‌ها و آزمون‌های انگلیسی را به صورت بازی انجام دهید، به این صورت که طی بازه زمانی مشخص باید به سؤال‌های گرامری متعددی پاسخ دهید.

علاوه بر این، بازی‌ با کلمات نیز در مدت زمان ۶۰ ثانیه لحاظ شده است. اپلیکیشن «Johnny Grammar» برای سطوح مبتدی تا پیشرفته طراحی شده و افراد می‌توانند روند پیشرفت خود را به طور پیوسته مشاهده کنند. همچنین شامل موضوعات روزمره نظیر رستوران و سرگرمی‌های مختلف است. البته برای افرادی که به تازگی زبان انگلیسی را یاد گرفته‌اند، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Johnny Grammar Word Challenges از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Johnny Grammar Word Challenges

اپلیکیشن Game to learn English

اگر فکر می‌کنید با نوشتن ایمیل به زبان انگلیسی راحت نیستید یا روش‌های مختلفی را امتحان کرده‌اید و نتیجه دلخواه به دست نیامده است، این اپلیکیشن را نیز امتحان کنید، زیرا از سطوح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد و به کمک روش‌های بسیار ساده گرامر انگلیسی را توضیح می‌دهد. برای رسیدن به سطوح بالاتر باید ۵ قانون گرامری را یاد بگیرید. هر جمله‌ای که به شما نشان داده می‌شود، یکی از این قوانین را در خود جای داده است، اما این شما هستید که باید حدس بزنید از چه قانونی استفاده شده است.

هنگامی که هر یک از این مراحل را پشت سر می‌گذارید، یک ستاره می‌گیرید و اگر پاسخ اشتباه بدهید، بازنده آن مرحله خواهید شد. این برنامه شامل ۲۰۰۰ مثال، ۱۰۰ نکته گرامری و ۳ روش مختلف یادگیری است. ۴ مرحله اول به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و شامل ۲۰ نکته گرامری و بیش از ۴۰۰ مثال مختلف است. هر یک از قوانین به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، کره‌ای و روسی ترجمه شده است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Game to learn English از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Game to learn English

بهترین اپلیکیشن های یادگیری رایتینگ

برای تقویت مهارت نوشتن به زبان انگلیسی، اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه این مطلب تعدادی از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. شاید تعداد زیاد آن‌ها باعث شود که انتخاب کمی دشوارتر شود، اما اگر ویژگی‌های هر یک را بشناسیم، می‌توانیم با توجه به سبک یادگیری خود، یک یا چند برنامه را دانلود و آن‌ها را امتحان کنیم. در این بخش، به معرفی چند اپلیکیشن کاربردی برای تقویت مهارت Writing اشاره شده است.

اپلیکیشن iA Writer

این اپلیکیشن یکی از ابزارهای قدرتمند برای تقویت مهارت نوشتن است و ویژگی‌های گوناگونی دارد که آن را از دیگر اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند و بر روی همه سیستم‌ها نصب و اجرا می‌شود. این اپلیکیشن نوعی پردازشگر لغت است که هر چقدر نوشته ساده‌تر باشد، به آن امتیاز بیشتری می‌دهدو از دیگر ویژگی‌های آن این است که اشتباهات املایی کابران را تصحیح می‌کند و رایتینگ شما را با رنگ‌های مختلفی صحیح می‌کند که به نقش دستوری کلمات در جمله یا اجزای کلام بستگی دارد.

برای مثال، اسم را با رنگ متفاوت و فعل را نیز با رنگ متفاوتی مشخص می‌کند. تمرکز آن بیشتر بر روی جمله یا پاراگراف‌هایی است که روی آن کار می‌کنید. بقیه متن کم‌رنگ‌تر می‌شود تا تمرکز شما بیشتر روی بخشی باشد که در حال نوشتن آن هستید.

این اپلیکیشن همچنین به شما کمک می‌کند تا از نوشتن کلمه‌ها تکراری جملات کلیشه‌ای خودداری کنید و به طور مداوم در حال تصحیح اشتباهات املایی و گرامری در متن است. بنابراین، با خیال راحت متن خود را بنویسید و نگران اشباهات خود نباشید. هرچند، یکی از روش‌های بهبود مهارت رایتینگ، تحلیل نقاط ضعف و اشتباهات است.

به همین خاطر توصیه می‌شود که پس از آن‌که توسط این اپلیکیشن اشتباهات خود را تشخیص دادید، علت آن ها نیز دریابید و سعی کنید در نوشته‌های بعدی خود آن‌ها را کمتر تکرار کنید. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای ایفون قابل استفاده است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن iA Writer از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن iA Writer

اپلیکیشن Grammarly

«Grammarly» یکی از اپلیکیشن‌های رایگان آموزشی است که برای بهبود مهارت نوشتن طراحی شده است. این اپلیکیشن به صورت آنلاین در دسترس است و با وجود آن، دیگر نگران اشتباهات تایپی یا گرامری خود نباشید. زیرا به کمک ربات به صورت خودکار اشتباهات شما را تصحیح می‌کند و به این ترتیب می‌توانید نوشته‌های خود را به شکلی درست و حرفه‌ای، نهایی کنید.

اپلیکیشن «Grammarly»، با مقایسه نوشته شما با میلیون‌ها نوشته‌ دیگر، تشخیص می‌دهد که خودتان نوشته‌اید یا از جایی کپی کرده‌اید. بنابراین، دقیقاً مانند استاد زبان انگلیسی می‌ماند که متن شما را بازخوانی می‌کند، اشتباهات آن را پیدا می‌کند و روش‌هایی برای بهبود مهارت نوشتن پیشنهاد می‌دهد. ورژن رایگان آن اشتباهات گرامری و املایی را تشخیص می‌دهد و برای دانشجویانی که قصد دارند مقاله‌های انگلیسی خود را برای استادان خود بفرستند، منبعی مناسب برای تصحیح نوشته‌های خود به شمار می‌رود. این اپلیکیشن را می‌توانید هم برای اندروید و هم برای آیفون استفاده کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Grammarly از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Grammarly

اپلیکیشن Ginger Grammar Spellchecker

این اپلیکیشن هم املا و هم گرامر را تصحیح می‌کند و برای همه سطوح طراحی شده است. بسیاری از مدرسین زبان انگلیسی آن را برای افراد مبتدی و کسانی که رایتینگ ضعیفی دارند، به عنوان منبع مناسبی برای تقویت این مهارت پیشنهاد می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بارز آن قابلیت پارافریز کردن جملات و ارائه کلمات مترادف است و جمله‌ها را به دو لهجه انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی می‌خواند و حتی می‌تواند متن را به ۳۰ زبان مختلف ترجمه کند.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Ginger Grammar Spellchecker از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن Ginger Grammar Spellchecker

اپلیکیشن Terminology Dictionary

این اپلیکیشن فقط بر روی iOS قابل اجراست و مانند یک دیکشنری، اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با لغات در اختیار کاربرد قرار می‌دهد. این برنامه مناسب افرادی است که می‌خواهند دامنه لغات خود را افزایش دهند اما به چیزی فراتر از دیکشنری احتیاج دارند. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان استفاده از آن به صورت آفلاین است که می‌توان معنی، مترادف، متضاد، کالوکیشن و مواردی از این قبیل را مطالعه کرد. همچنین کاربران می‌توانند لغات مدنظر خود را دسته‌بندی کنند و توضیحاتی برای آن‌ها بنویسند.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Terminology Dictionary از اپ‌استور: «+»

اپلیکیشن Terminology Dictionary

اپلیکیشن English Writing

این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم iOS قابل اجراست و از ویژگی‌های بارز آن این است که افرادی که در سطح متوسط یا پیشرفته هستند اما می‌خواهند نوشتن خلاقانه را تمرین کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. برای سطوح ابتدایی این اپلیکیشن رایگان است. به کمک این برنامه، موضوعاتی چالش‌براانگیز مطرح خواهد شد و محیطی فراهم می‌شود که بتوانید به شکلی خلاقانه به نوشتن بپردازید.

علاوه بر این، باعث می‌شود خلاقانه فکر کنید و این خلاقیت را به مرور افزایش دهید. همچنین می‌توانید موضوعات خود را ارائه دهید و درباره آن‌ها بنویسید. همچنین به نکاتی نظیر نشانه‌گذاری، نوشتن با حروف بزرگ، نکته‌های مهم برای نوشتن، ایده محوری، کلمات ربط‌دهنده، اصطلاحات کاربردی آکادمیک، پاراگراف‌نویسی، نوشتن مقدمه و مواردی از این قبیل اشاره دارد.

  • لینک دانلود اپلیکیشن English Writing از گوگل پلی: «+»

اپلیکیشن English Writing

اپلیکیشن Writing Roulette

به کمک این اپلیکیشن قادر خواهید بود نوشتن را تمرین کنید و آن را الهام‌بخش زندگی خود قرار دهید. این برنامه مناسب افرادی است که قبل از آزمون‌های زبان انگلیسی نظیر آیلتس یا تافل، تصمیم دارند تمرین‌های مکرر داشته باشند. این برنامه، بیش از ۱۰۰ نمونه تمرین رایتینگ دارد و به کاربر امکان تمرین کردن رایتنیگ با انواع موضوعات را می‌دهد. اما امکان ذخیره کردن فایل در آن وجود ندارد. این برنامه را می‌توانید از اپ‌استور دانلود کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Writing Roulette از اپ‌استور: «+»

اپلیکیشن Writing Roulette

اپلیکیشن Creative Writer

این اپلیکیشن بیشتر برای افرادی با سطح متوسط به بالا طراحی شده است و باعث می‌شود که مهارت نوشتن خود را به میزان زیادی افزایش دهید. با استنفاده از این برنامه، از متن‌هایی که قبلاً نوشته شده می‌توانید کمک بگیرید تا متن خودتان را خلق کنید. برای مثال، متن‌هایی با موضوعات مختلفی انتخاب می‌شود و شما درباره آن می‌نویسید.

در این میان، نمونه نوشته‌های نویسندگان مشهور نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. همچنین به کمک آموزش لغات جدید، کلمات مترادف یا متضاد می‌توانید مهارت نوشتن را در خود تقویت کنید. برخی از ویژگی‌های آن نیز به صورت آفلاین قابل استفاده است. این برنامه بر روی iOS قابل اجرا است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Creative Writer از اپ‌استور: «+»

اپلیکیشن Creative Writer

اپلیکیشن Brainsparker

این اپلیکیشن نیز برای نوشتن خلاقانه و ایده‌های جدید به شما کمک زیادی می‌کند. در این برنامه، با ارائه موضعات جدید و ایده‌های خلاقانه می‌توانید مهارت نوشتن خود را تقویت کنید. این برنامه نیز برای سطوح متوسط و پیشرفته طراحی شده و شامل ۲۵۰ کارت است که ایده‌های آن شما را به تفکر وا می‌دارد و باعث می‌شود موضوعات متنوعی برای نوشتن به ذهن‌تان خطور کند. همچنین شامل مجموعه‌ای برای آموزش به کودکان است و بیش از ۱۵۰ فعالیت نوآورانه دارد. این برنامه بر روی اندروید قابل اجرا نیست.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Brainsparker از اپ‌استور: «+»
اپلیکیشن ‌Brain Sparker

بهترین اپلیکیشن های آموزش مکالمه زبان انگلیسی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، آموختن مهارت «Speaking» یکی از مسائل مهم در امر یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود. برخی از افراد زبان انگلیسی را به خوبی متوجه می‌شوند، اما وقتی پای صحبت کردن به زبان انگلیسی در میان باشد، نمی‌توانند از عهده آن بربیایند.

عده دیگری به منظور کسب‌وکار به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و همواره نگران هستند که چگونه منظور خود را به مخاطب برسانند. به همین دلیل یادگیری آن امری ضروری محسوب می‌شود. اگر در مهارت اسپیکینگ زیاد قوی نیستید یا می‌خواهید آن را تقویت کنید توصیه می‌کنیم اپلیکیشن‌های زیر را امتحان کنید.

اپلیکیشن English Speaking Practice

این اپلیکیشن برای بهبود مهارت اسپیکینگ شما طراحی شده است و تمرین‌های زیادی در این خصوص دارد. این اپلیکیشن شامل درس‌های متنوعی می‌شود که در قالب مکالمه‌های گوناگون در اختیار کاربران قرار گرفته است. علاوه بر تقویت مهارت اسپیکینگ، این برنامه باعث بهبود مهارت لیسنینگ هم می‌شود و به کاربر اعتمادبه‌نفس کامل برای صحبت کردن با افراد انگلیسی‌زبان خواهد داد.

درس‌ها از سطوح مبتدی شروع می‌شوند و حتی برای انگلیسی با اهداف تجاری و کسب وکار نیز مکالمه‌های متعددی ارائه شده‌اند. برای تقویت مهارت صحبت کردن برای افرادی که به دلیل شرایط شغلی خود با افراد متعددی سروکار دارند و باید به زبان انگلیسی با آن‌ها گفت‌وگو کنند، این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن English Speaking Practice از گوکل پلی: «+»
اپلیکیشن English Speaking Practice

اپلیکیشن English Conversation Practice

این اپلیکیشن، همان‌طور که از اسمش پیداست، برای تقویت و تمرین مهارت صحبت کردن تهیه شده است و ویژگی‌های متعددی دارد. برای مثال، تمرین‌هایی برای بهبود مهارت لیسنینگ ارائه کرده است و آزمون‌هایی برای درک بهتر آموزش‌ها دارد. همچنین به نکته‌های مهمی در خصوص بهبود مهارت اسپیکینگ اشاره کرده است. به کمک این برنامه، کاربر می‌تواند صدای خود را ضبط کند و روند پیشروی خود را محک بزند، زیرا این برنامه به طور منظم گزارشی از عملکرد زبان‌آموز را در اختیار او قرار می‌دهد.

  • لینک دانلود اپلیکیشن English Conversation Practice از گوگل پلی: «+»
بهترین اپلیکیشن های زبان انگلیسی

اپلیکیشن Practice English Speaking Talk

این برنامه به صورت آنلاین و رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و به کمک آن می‌توانید با افراد انگلیسی‌زبان گفت‌وگو کنید. یادگیری زبان انگلیسی در کنار افراد انگلیسی‌زبان، نه‌تنها باعث تقویت مهارت صحبت کردن می‌شود، بلکه با افراد زیادی از اقصی نقاط جهان و فرهنگ‌های مختلف آشنا خواهید شد. حتی می‌توانید با افراد غیر انگلیسی‌زبان نیز دوست شوید و در مجموع دنیای جدید را تجربه کنید.

اگر اعتمادبه‌نفس کافی برای صحبت کردن با دوستان یا هم‌دانشگاهی‌های خود ندارید، این اپلیکیشن می‌تواند به شما کمک کند، چراکه روش‌های آموزشی آن به شما کمک خواهد کرد تا بر ترس‌های خود غلبه کنید و بدون این‌که هویت شما نشان داده شود، با افراد دیگر حرف بزنید و تعامل کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Brainsparker از گوگل پلی: «+»
معرفی بهترین اپلیکیشن های زبان انگلیسی

فواید یادگیری با اپلیکشین های زبان انگلیسی

بسیاری از زبان‌آموزان بر این باورند که یادگیری زبان انگلیسی به کمک منابع آموزشی نظیر کتاب یا فیلم‌های آموزشی آنلاین می‌تواند بیشترین تأثیر را در پیشرفت و موفقیت آن‌ها داشته باشد. اما عده‌ای یادگیری با پادکست یا اپلیکیشن را ترجیح می‌دهند. واقعیت این است که آموزش با هر یک از این منابع مزیت‌هایی دارد، اما در نهایت با توجه به سبک یادگیری، می‌توانید از یک یا چند روش که مناسب شما باشد بهره‌مند شوید. در ادامه مطلب معرفی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی قصد داریم به فواید یادگیری با اپلیکیش‌‌های زبان انگلیسی اشاره‌ای داشته باشیم.

  • یادگیری با اپلیکیشن از روش‌های یادگیری مدرن به شمار می‌رود. اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند، از نظر روانشناسی، زبان‌آموزان را آنالیز می‌کند تا بتواند زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزند و اطلاعات را از ابعاد متفاوتی تجزیه و تحلیل کنند. این اپلیکیشن‌ها باعث می‌شوند که زبان‌آموزان مفاهیم را به کمک روش‌های مختلفی نظیر جورچین، تسک‌های مختلف و بازی‌های آموزشی یاد بگیرند. آموزش صوتی-بصری برای بسیاری از افراد لذت بخش و هیجان‌انگیز است و آن‌ها را با دنیای جدیدی روبه‌رو می‌کند و در نهایت انگیزه بیشتری برای یادگیری ایجاد خواهد کرد.
  • دسترسی به اپلیکیشن‌ها همواره میسر است. اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی در هر زمان و هر جایی که بخواهید در دسترس شماست. به همین دلیل، هر وقت اراده کنید، می‌توانید درس بخوانید. برنامه‌های آموزشی به مدرسین نیز کمک می‌کنند تا از عملکرد زبان‌آموزان خود گزارش دقیقی داشته باشند. زیرا به صورت خودکار سیستم نمره‌دهی و ارزیابی دارند و از این طریق می‌توان روند پیشرفت یادگیرنده را بررسی کرد. نه‌تنها استاد‌های زبان انگلیسی، بلکه والدین نیز می‌توانند با معلمان در ارتباط باشند و دغدغه‌های مربوط به یادگیری فرزندان خود را با آن‌ها در میان بگذارند.
  • یادگیری با اپلیکیشن رویکردی هدفمند و جامع است. اپلیکشن‌های یادگیری زبان انگلیسی به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا هر آنچه آموخته‌اند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و روش‌های یادگیری سیستماتیک را تجربه کنند. بنابراین، یادگیری به شیوه‌ای اصولی و هدفمند پیش خواهد رفت و فراتر از یادگیری به صورت نظری خواهد بود.
  • یادگیری با اپلیکیشن باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی زبان‌آموز خواهد شد. دسترسی به نوشته‌ها بسیار آسان است و امکان دانلود آن‌ها نیز وجود دارد. به همین دلیل، دیگر مانند کلاس‌های آموزشی نیازی به یادداشت‌ کردن مطالبی که توسط استاد تدریس می‌شود نیست و همین باعث صرفه‌جویی در وقت و یادگیری سریع‌تر خواهد شد. همچنین، با داشتن ویژگی‌هایی نظیر قابلیت به‌روزرسانی، یادگیری نامحدود، قابلیت حمل و نقل و غیره می‌توان زمان یادگیری را کوتاه‌تر کرد.
  • یادگیری با اپلیکیشن از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه است. تعدادی از اپلیکیشن‌های شناخته‌شده به صورت رایگان در دسترس است. برای تهیه آن‌هایی که رایگان نیستند نیز فقط یک بار هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید و پس از آن می‌توانید یادگیری را شروع کنید. در برخی موارد نیز نیازی نیست کل هزینه را به صورت یک‌جا بپردازید، بلکه برای هر درس از شما هزینه‌ای درخواست می‌شود.
  • یادگیری با اپلیکیشن به صورت تجربه‌ای شخصی خواهد بود. اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی، تجربه‌ای شخصی در رابطه با یادگیری لغات، اصطلاحات، مهارت شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن را در اختیار افراد قرار می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که این اپلیکیشن «برای شما ساخته شده است». بسیاری از اپلیکیشن‌ های یادگیری زبان انگلیسی بر اساس اطلاعاتی که از روند یادگیری زبان‌آموز در اختیار دارند، برنامه‌ای شخصی مطابق با عملکرد و نوع یادگیری او ارائه می‌دهند و یادگیرنده بر اساس آن پیش می‌رود.
  • یادگیری با اپلیکیشن لذت‌بخش است. بدون شک، وقتی هر زمانی که اراده کنید و در هر جایی که باشید، امکان یادگیری برای شما فراهم باشد و در محیطی آرام و با برنامه‌ریزی شخصی مطالعه کنید، لذت درس خواندن بیشتر خواهد شد. همچنین نوع آموزش‌ها، بازی‌های سرگرم‌‌کننده، فلش‌کارت و مواردی از این دست، آموزش ها را جذاب‌تر می‌کند و زبان‌آموز انگیزه و علاقه بیشتری برای ادامه راه خواهد داشت.
  • به کمک اپلیکیشن می‌توانید از همان ابتدا صحبت کردن را شروع کنید. از آنجایی که مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) به هم مرتبط هستند، با تمرین مداوم سرعت یادگیری به مراتب بیشتر خواهد شد. صحبت کردن یکی از مهارت‌های مهم زبان انگلیسی است و بدون آن نمی‌توانیم با افراد مختلف در کشورهای دیگر در تعامل باشیم. بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی که در این مطلب معرفی شدند، تمرکز زیادی روی مهارت صحبت کردن دارند، حتی برخی از آن‌ها این امکان را فراهم می‌سازند که با افراد انگلیسی‌زبان در ارتباط باشید و اشتباهات شما را نیز تصحیح می‌کنند. هدف اپلیکیشن‌هایی که بر روی تلفن هوشمند نصب می‌شوند، تقویت دامنه لغات،عبارت‌ها و گرامر است و به شما کمک خواهد کرد تا آن‌ها را هم‌زمان در مکالمه‌های خود نیز به کار ببرید.

سوالات رایج درباره بهترین اپلیکشین های زبان انگلیسی

در این بخش از مطلب سعی کرده‌ایم به تعدادی از پرسش‌‌های رایج در خصوص اپلیکیشن‌‌های زبان انگلیسی اشاره کنیم.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن چیست؟

یادگیری با اپلیکیشن از روش‌های یادگیری مدرن به شمار می‌رود. اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند، از نظر روانشناسی، زبان‌آموزان را آنالیز می‌کند تا بتواند زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزند و اطلاعات را از ابعاد متفاوتی تجزیه و تحلیل کنند. این اپلیکیشن‌ها باعث می‌شوند که زبان‌آموزان مفاهیم را به کمک روش‌های مختلفی نظیر جورچین، تسک‌های مختلف و بازی‌های آموزشی یاد بگیرند.

از طرفی، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی در هر زمان و هر جایی که بخواهید در دسترس شماست. همچنین می‌توانید به عنوان رویکردی هدفمند به آن نگاه کنید و مطابق با آن پیش بروید. علاوه بر این، باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی زبان‌آموز می‌شود و امکان دانلود آن‌ها نیز وجود دارد.

روش یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن چیست؟

بسیاری از اساتید زبان انگلیسی بر ین باورند که یادگیری با اپلیکیشن می‌تواند به عنوان روشی مناسب در کنار کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد. اما برای مطالعه زبان انگلیسی با این روش، ابتدا باید سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید. سپس شروع به یادگیری کنید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به صورت منظم و با برنامه‌ریزی هدفمند مطالعه را پیش ببرید، زیرا بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی به کمک اپلیکیشن این است که مطالعه را به صورت روزانه انجام دهید و هر از گاهی در آزمون‌های آن شرکت کنید تا میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

بهترین اپلیکیشن های آموزش مکالمه زبان انگلیسی چیست؟

آموختن مهارت «Speaking» یکی از مسائل مهم در امر یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود. برخی از افراد زبان انگلیسی را به خوبی متوجه می‌شوند، اما وقتی پای صحبت کردن به زبان انگلیسی در میان باشد، نمی‌توانند از عهده آن بربیایند.

عده دیگری به منظور کسب‌وکار به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و همواره نگران هستند که چگونه منظور خود را به مخاطب برسانند. به همین دلیل یادگیری آن امری ضروری محسوب می‌شود. اگر در مهارت اسپیکینگ زیاد قوی نیستید یا می‌خواهید آن را تقویت کنید، توصیه می‌کنیم از اپلیکیشن‌های «English Speaking Practice» یا «English Conversation Practice» کمک بگیرید.

بهترین روش برای یادگیری اپلیکیشن زبان انگلیسی چیست؟

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی این است که هدف خود را از مطالعه مشخص کنید. سپس به دنبال آن دسته از اپلیکیشن‌هایی باشید که بتوانند نیازهای شما را در خصوص یادگیری زبان انگلیسی برطرف سازند. برای مثال، اگر تصمیم دارید مهارت دستور زبان خود را بهبود بخشید، می‌توانید از اپلکیشن‌هایی کمک بگیرید که به منظور یادگیری گرامر طراحی شده‌اند.

سخن پایانی

در این آموزش به معرفی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی پرداختیم و هر یک را به طور جداگانه و با تمام ویژگی‌های بارز آن تعریف کردیم. آموختن زبان انگلیسی، به سبک یادگیری زبان‌آموز و سطح زبان او و از همه مهم‌تر به این بستگی دارد که چه هدفی را دنبال می‌کند. برای کسب موفقیت، لازم است روش‌های مختلف یادگیری را بدانیم و الگوی مناسب خود را انتخاب کنیم.

بسیاری از افراد تمایل به یادگیری از طریق اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی دارند، اما نمی‌دانند کدام‌یک برای آن‌ها مناسب است. در این آموزش به معرفی ۴۰ اپلیکیشن رایج و کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی پرداختیم و در نهایت به نکات مهمی در خصوص یادگیری با اپلیکیشن اشاره کردیم. توصیه ما این است که تعدادی از اپلیکیشن‌های مدنظر خود را دانلود و مدتی استفاده کنید تا در نهایت بتوانید بهترین و مناسب‌ترین آن را برای خود در نظر بگیرید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Educational App Store.INCFluentUBSCVidyalankarEducational App Store
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *