برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ — بهترین راهنمای رایگان

۵۴۳۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۱ دقیقه
برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ — بهترین راهنمای رایگان

بسیاری از ما با افرادی برخورد داشته‌ایم که به زبان انگلیسی علاقه‌ دارند، اما نمی‌دانند چطور آن را یاد بگیرند. در این مطلب، قصد داریم روش‌های مؤثر در یادگیری زبان انگلیسی را معرفی کنیم. اما قبل از هر چیز باید بدانیم که یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم. بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه این است که با افراد انگلیسی‌زبان یا با کسانی در تعامل باشیم که انگلیسی را مانند زبان مادری خود صحبت می‌کنند. اما اگر چنین شرایطی فراهم نباشد، باید بدانیم که از چه روش‌هایی کمک بگیریم. با مطالعه این مطلب، پاسخ سؤال را پیدا خواهید کرد.

فهرست مطالب این نوشته

هدف از یادگیری زبان انگلیسی چیست‌ ؟

اولین قدم در شروع یادگیری زبان انگلیسی داشتن هدف است. در این صورت انگیزه بیشتری برای شروع و ادامه روند یادگیری خواهید داشت. برای یادگیری زبان انگلیسی اهداف مشخصی وجود دارد که می‌تواند «تحصیلی»، «کاری»، «مهاجرتی» یا اهداف «شخصی» باشد. با داشتن هدف می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید و مسیر یادگیری را هموارتر سازید. از خود بپرسید که چه هدفی برای یادگیری زبان انگلیسی دارید. سپس برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید.

برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

مهم‌ترین کاری که برای یادگیری زبان انگلیسی باید انجام دهید، برنامه‌ریزی روزانه و مستمر است. برای مثال، هر روز برای خود برنامه تماشای فیلم کوتاه، خواندن بخشی از یک داستان کوتاه یا تمرین واژگان را در نظر بگیرید. در روزهای بعد، قبل از شروع برنامه جدید، ابتدا برنامه روز قبل را مرور کنید. در روزهای بعد نیز همین کار را تکرار کنید. زبان انگلیسی خیلی زود فراموش می‌شود و مرور کردن یکی از روش‌های مؤثر برای یادگیری مطالب است.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد ؟

اگر به شما بگویند که یادگیری زبان انگلیسی را طی ۲۴ ساعت، یک هفته یا یک ماه آموزش می‌دهند، بدانید که صرفاً جنبه تبلیغات دارد. دلیل آن هم کاملاً مشخص است. تقریباً بین دو تا سه سال طول می‌کشد تا کودک، زبان مادری خود را یاد بگیرد. چگونه ممکن است شخصی که هیچ شناختی از زبان انگلیسی ندارد، طی فرصتی کوتاه به آن مسلط شود؟

یک زبان‌آموز مبتدی، برای یادگیری زبان انگلیسی به‌طور متوسط به یک سال زمان نیاز دارد. اما در مجموع، مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی در افراد به عوامل گوناگونی بستگی دارد:

  • سطح فعلی زبان‌‌آموز
  • سطح زبان مورد نیاز برای یادگیری
  • تسلط او بر زبان‌های دیگر
  • محل زندگی (در کشور انگلیسی‌زبان زندگی می‌کند یا خیر)
  • مدت زمان و پشتکار زبان‌آموز برای مطالعه
  • میزان تمرین و تکرار
  • استعداد یادگیری زبان‌های خارجی

در جدول زیر، متوسط ساعت‌های آموزش را برای هر سطح مشاهد می‌کنید.

ساعت‌های آموزش سطح زبان انگلیسی (CFER)
۷۰ ساعت صفر تا A1
۱۵۰ ساعتA1 تا A2
۳۰۰ ساعتA2 تا B1
۲۰۰ ساعتB1  تا B2
۲۰۰ ساعتB2 تا C1
۲۰۰ ساعتC1 تا C2

با این حساب، اگر زبان‌آموز مبتدی هستید و می‌خواهید تا سطح B2 پیش بروید، باید در مجموع ۷۲۰ ساعت مطالعه داشته باشید.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی

در این بخش، قصد داریم به نکات مهمی در رابطه با یادگیری و بهبود زبان انگلیسی اشاره کنیم. فراموش نکنید که در کنار آموزش، چیزی که در یاد گرفتن زبان جدید به شما کمک می‌کند، تمرین و تکرار است. سعی کنید هر روز برنامه تمرین داشته باشید.

لازم به ذکر است که برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از مجموعه آموزش کتاب‌های زبان انگلیسی مقدماتی تا پیشرفته فرادرس استفاده کنید.

از اشتباه کردن نترسید

اعتمادبه‌نفس داشته باشید. کسانی که در ابتدای راه هستند، موقع صحبت کردن یا نوشتن اشتباه می‌کنند. نباید از اشتباه کردن بترسید و انگلیسی صحبت نکنید. خیلی از زبان‌آموزانی که جرئت حرف زدن ندارند، بعد از مدتی انگیزه خود را برای یادگیری از دست می‌دهند یا خیلی از نکات مهم آموزشی، به‌غلط در ذهنشان می‌ماند و حتی در سطوح بالاتر نیز دچار اشتباهات فاحش می‌شوند. نباید بگذارید چنین اتفاقی بیفتد. پس از همین ابتدا به خودتان بگویید که اشتباه کردن جزئی از یادگیری است. بنابراین، هنگام یادگیری زبان انگلیسی، از اشتباهات خود به‌عنوان پلی برای پیشرفت و رسیدن به اهدافتان کمک بگیرید.

هر روز انگلیسی گوش دهید

سعی کنید هر روز به برنامه‌های رادیویی، پادکست یا موسیقی به زبان انگلیسی گوش دهید. هر جایی که هستید، می‌توانید این کار را انجام دهید. روزی بیست تا سی دقیقه برای گوش دادن کافی است. اما علاوه بر این، برنامه روزانه‌ای برای خود در نظر بگیرید که موقع گوش دادن، اگر کلمه یا عبارتی برایتان ناآشنا بود، آن را یادداشت کنید و به‌مرور به دانش خود بیفزایید. اگر به هر دلیلی نتوانستید یک یا چند روزی را با برنامه پیش بروید، می‌توانید به فهرست خود مراجعه و آن را مرور کنید تا در روزهای آتی، دوباره تمرین کردن را از سر بگیرید.

به خانواده و دوستان خود اطلاع دهید

حتماً دوستان و آشنایان را در جریان برنامه‌های خود قرار دهید. به آن‌ها بگویید که هدف بلندمدتی را شروع کرده‌اید و برای رسیدن به آن باید هر روز زمانی را اختصاص دهید تا ناخواسته در برنامه شما اختلال ایجاد نکنند.

هر چهار مهارت را در خود تقویت کنید

مدرسین محترم زبان انگلیسی، بارها و بارها این جمله را از زبان‌آموزان خود شنیده‌اند: «من فقط می‌خواهم مکالمه زبان انگلیسی را یاد بگیرم. باید به چه کلاسی بروم؟»

و بدون شک چنین جوابی به آن‌ها داده‌اند: «برای یادگیری زبان انگلیسی باید چهار مهارت اصلی را یاد بگیرید؛ مکالمه فقط یکی از آن‌هاست.»

زبان انگلیسی از چهار مهارت اصلی زیر تشکیل شده است:

  • «Listening»
  • «Speaking»
  • «Reading»
  • «Writing»

این چهار مهارت مکمل یکدیگر هستند، بنابراین شما نمی‌توانید فقط یک یا دو مهارت را در خود تقویت کنید و از موارد دیگر غافل شوید. در نظر داشته باشید که بدون یاد گرفتن هر چهار مهارت، یادگیری زبان انگلیسی اتفاق نمی‌افتد.

هدف بلندمدت داشته باشید

یکی از هدف‌های مهم در امر یادگیری زبان انگلیسی اهداف تحصیلی است. بسیاری از زبان‌آموزان برای پیشرفت تحصیلی اقدام به یادگیری می‌کنند. بعضی هم به دنبال پیشرفت شغلی یا کسب مهارت‌های جدید هستند. افرادی نیز به منظور مهاجرت به خارج از کشور، قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند. حتی جالب است بدانید که گاهی افرادی به کلاس‌های آموزشی زبان می‌آیند که هدفی جز سرگرمی و ارتباط با دوستان جدید ندارند. فرقی نمی‌کند چه هدفی برای یادگیری زبان انگلیسی دارید. مهم این است که هدف بلندمدتی برای خود داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

از روشی استفاده کنید که برای شما مؤثر است

روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، اما شما باید روشی را انتخاب کنید که بیشترین تأثیر را برایتان داشته باشد. برای مثال، اگر فکر می‌کنید با حفظ کردن یا خلاصه‌نویسی می‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید، با همین روش پیش بروید. شاید در ابتدای کار کمی سخت به نظر برسد، اما به‌مرور با سبک مطالعه و یادگیری خود آشنا می‌شوید و آن را ادامه می‌دهید.

به خودتان استراحت بدهید

سعی کنید اگر تصمیم دارید روزی یک تا دو ساعت مطالعه داشته باشید، بعد از گذشت نیم ساعت درس خواندن را متوقف و استراحت کنید. توجه داشته باشید که زمان استراحت شما منظم باشد و وقفه‌های طولانی ایجاد نشود.

فیلم انگلیسی ببینید

فیلم‌های آموزشی نیز می‌توانند به‌عنوان منبع کمک‌آموزشی در یادگیری زبان انگلیسی مؤثر واقع شوند. البته در سطوح مقدماتی، دیدن فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی به شما کمکی نخواهد کرد. بهتر است از فیلم‌های آموزشیِ مناسب سطح یادگیری خود بهره ببرید. در این مطلب، به چند نمونه از آن‌ها اشاره شده است.

داستان‌های کوتاه بخوانید

برای یادگیری زبان انگلیسی در هر سطحی که باشید، داستان‌های کوتاه همراه با فایل‌های صوتی وجود دارد که می‌توانید تهیه کنید و به‌عنوان منابع کمک‌آموزشی از آن‌ها استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که از کتاب داستان صرفاً در کنار کتاب‌های آموزشی اصلی استفاده کنید، نه به‌عنوان منبع اصلی.

خاطرات خود را به زبان انگلیسی بنویسید

در ابتدا با چند جمله ساده و کوتاه شروع کنید و به‌مرور، نوشتن خاطرات خود را در برنامه اصلی یادگیری زبان انگلیسی قرار دهید.

دوست انگلیسی پیدا کنید

هیچ‌چیز بهتر از داشتن یک دوست انگلیسی‌زبان برای یادگیری زبان انگلیسی نیست. این روزها با وجود شبکه‌های اجتماعی، پیدا کردن چنین دوستی کار سختی نیست. سعی کنید هر از گاهی با او انگلیسی صحبت کنید یا حتی متن‌های انگلیسی برای او بنویسید. حتی می‌توانید عضو گروه‌های اجتماعی شوید و در مباحث آن‌ها شرکت کنید. با این روش، احساس راحت‌تری خواهید داشت و از اشتباه کردن جلوی دیگران کمتر می‌ترسید.

درست تلفظ کنید

تلفظ درست کلمات را جدی بگیرید. بدون شک با افرادی برخورد کرده‌اید که از سطح زبان انگلیسی بسیار خوبی برخوردارند، اما چون تلفظ مناسبی ندارند، همیشه به‌عنوان یک امتیاز منفی به آن نگاه کرده‌اید. بنابراین از همان سطوح مقدماتی، سعی کنید تلفظ درست کلمات را یاد بگیرید. برای این کار باید به فایل‌های صوتی که توسط متخصصین این امر تهیه شده گوش دهید یا از دیکشنری کمک بگیرید. در این مطلب نام و مشخصات تعدادی از دیکشنری‌های خوب و پرکاربرد آمده است.

از اپلیکیشن یا کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی کمک بگیرید

اپلیکیشن‌های زیادی به بازار آمده که می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی کمک بگیرید. اما در نظر داشته باشید که هیچ‌چیز به اندازه حضور در کلاس و تعامل میان مدرس و زبان‌آموز، در یادگیری مؤثر نیست و به همین دلیل، باید تأکید کرد که کتاب‌های خودآموز و اپلیکیشن‌های موجود، صرفاً منابع کمک‌آموزشی مناسبی هستند و به‌عنوان منبع اصلی نباید روی آن‌ها حساب کرد.

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

در ادامه این مطلب، چند اپلیکیشن شناخته‌شده و لینک دانلود آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. اپلیکیشن Duolingo: «+»
  2. اپلیکیشن Busuu: «+»
  3. اپلیکیشن Memrise: «+»
  4. اپلیکیشن Rosetta Stone: «+»
  5. اپلیکیشن LingoDear: «+»
  6. اپلیکیشن Hello English: «+»
  7. اپلیکیشن Improve English: «+»

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

راه های یادگیری زبان انگلیسی در منزل

یکی از راه‌های یادگیری زبان انگلیسی این است که در خانه آن را بیاموزید. این روش به‌ویژه برای کسانی مفید است که مؤسسه‌ای نزدیک منزل یا محل کارشان ندارند یا فرصت کافی برای رفتن و نشستن در کلاس برایشان فراهم نیست. اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید.

با زبان انگلیسی محاصره شوید

برای یادگیری زبان انگلیسی لازم نیست در کشور انگلیسی‌زبان زندگی کنید. فقط باید روش‌هایی را بیابید که توسط آن‌ها، زبان انگلیسی به بخشی از زندگی روزمره شما تبدیل شود. در فهرست زیر، برخی از این فعالیت‌ها توصیه شده است.

  • نوشتن لیست خرید
  • خواندن روزنامه یا مقاله‌های انگلیسی
  • گوش دادن به رادیو یا پادکست موقع رفتن به سر کار
  • نوشتن خاطرت روزانه

هم‌زمان با چند نفر مطالعه کنید

می‌توانید از افرادی استفاده کنید که مانند شما به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند هستند و قصد یادگیری در منزل را دارند. برنامه‌ منظمی برای دیدار هم داشته باشید. گروه‌های مجازی تشکیل دهید و با هم به گپ‌وگفت بنشینید. به پرسش‌های هم پاسخ دهید و برای درس‌های بعدی هماهنگ شوید. این کار باعث ایجاد انگیزه مضاعفی در شما خواهد شد. حتماً آن را امتحان کنید.

از منابع معتبر استفاده کنید

مطالعه کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی ممکن است کمی کسل‌کننده به نظر بیاید. سعی کنید منابعی را تهیه کنید که توسط افراد متخصص و انگلیسی‌زبان نوشته شده باشد. برای این منظور، در ادامه این مطلب، فهرستی از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی را معرفی کرده‌ایم که در یادگیری زبان انگلیسی مؤثر است.

بهترین کتاب های خودآموز زبان انگلیسی

در ادامه این مطلب، چند کتاب خودآموز زبان انگلیسی، به‌عنوان بهترین‌ کتاب‌ها در این زمینه معرفی شده است.

English Grammar in Use

کتاب « English Grammar in Use» یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی است. این مجموعه برای سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته نوشته شده و در هر درس نکات مربوط به گرامر و تمرین‌های آن آموزش داده شده است. در انتهای کتاب نیز پاسخنامه هر درس قرار داده شده که می‌توانید به آن رجوع کنید. در مؤسسه‌های آموزش زبان انگلیسی، معمولاً این کتاب به‌عنوان مکمل یادگیری توصیه می‌شود.

بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی

Vocabulary in Use

کتاب «Vocabulary in Use» نیز برای سطوح مختلف طراحی شده و هدف آن آموزش لغات انگلیسی است. هر درس شامل تعدادی کلمه جدید است که در ادامه، با به‌کار بردن آن‌ها در جمله و ارائه تمرین‌های متعدد، نحوه استفاده درست هر کدام را آموزش می‌دهد. این کتاب برای کسانی که می‌خواهند شروع به یادگیری لغات انگلیسی بکنند نیز بسیار مفید است و به‌راحتی می‌توانند در منزل آن را تمرین کنند.

یادگیری زبان انگلیسی در منزل

Tactics for Listening

کتاب «Tactics for Listening» یکی از کتاب‌های خودآموز بسیار خوب برای بهبود مهارت شنیداری شماست. ناگفته نماند که در انتهای کتاب یک بخش واژگان نیز وجود دارد که خلاصه‌ای از کلمات جدید هر درس در آن نوشته شده است. زبان‌آموز با گوش دادن به فایل‌های صوتی این مجموعه، قادر است به تمرین‌ها پاسخ دهد. این کتاب به‌صورت یک مجموعه سه‌‌جلدی برای سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته در دسترس است.

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم

 Real Speaking and Listening

کتاب‌ «Real Speaking and Listening»، مجموعه‌ای شامل چهار سطح (از مقدماتی تا پیشرفته) برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال است. این مجموعه آموزشی، با هدف بهبود مهارت‌های شنیداری و گفتاری توسط انتشارات «کمبریج» منتشر شده است. هر کتاب شامل ۱۶ درس است و هر درس به موضوع خاصی می‌پردازد که برای مکالمات روزمره مفید است. متن نوشتاری فایل‌های صوتی نیز در انتهای کتاب آمده است.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

Speakout

مجموعه کتاب‌های «Speakout» شامل ۸ سطح مختلف با هدف تقویت مهارت Speaking به‌صورت خودآموز است. این کتاب اصطلاحات رایج در انگلیسی روزمره را آموزش می‌دهد و برای کسانی که می‌خواهند مکالمه را با لهجه بریتانیایی یاد بگیرند، بسیار کاربرد دارد. علاوه بر مکالمه، بخش‌های دیگری مانند گرامر و «Reading» نیز در این کتاب دیده می‌شود و در مجموع آن را به مجموعه ارزشمندی تبدیل کرده است.

آموزش زبان انگلیسی با کتاب

املای درست کلمات را یاد بگیرید

حتی بسیاری از کسانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است، در املای کلمات دچار مشکل می‌شوند. هر چه بیشتر تمرین کنید، در این زمینه تسلط بیشتری پیدا می‌کنید. برای این منظور باید از دیکشنری خوب استفاده کنید و تفاوت میان انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی را بدانید. با خواندن کتاب‌ها و مجله‌های انگلیسی نیز می‌توانید املای واژگان را یاد بگیرید و تمرین کنید.

بهترین روش یادگیری لغات زبان انگلیسی

بسیاری از زبان‌آموزان تصور می‌کنند هر چقدر تعداد کلمه یا اصطلاح انگلیسی بیشتری بدانند، سطح زبان بالاتری دارند. اما واقعیت این است که شما اگر تمام لغت‌های یک دیکشنری را هم حفظ کنید، هرگز نمی‌توانید خودتان را در یادگیری واژگان انگلیسی مسلط بدانید. دلیل آن هم یک چیز است: لغت بدون قرار گرفتن در «متن» (Context) هیچ اهمیتی ندارد. منظور از متن، این است که آن کلمه، در قالب «جمله» به‌کار رفته باشد.

بنابراین، به یاد داشته باشید که هر موقع با کلمه یا عبارت جدیدی مواجه شدید، سعی نکنید آن را به خاطر بسپارید، بلکه بلافاصله به سراغ دیکشنری یا هر منبع مورد اطمینان دیگری بروید که حاوی مثال و جملات مربوط به آن کلمه یا عبارت است. سپس آن جمله را به همراه معنی آن یاد بگیرید.

بیشتر افراد، یادگیری لغات جدید را بدون هیچ برنامه خاصی شروع می‌کنند. آن‌ها فقط تلاش می‌کنند لغات جدید را بشنوند و بلافاصله حفظ کنند. اما چند ساعت بعد متوجه می‌شوند که تعداد زیادی از این کلمه‌ها را فراموش کرده‌اند. از طرف دیگر، عده زیادی از زبان‌آموزان قادر نیستند لغات مناسب را در زمان مناسب به یاد بیاورند.

استراتژی یادگیری لغات زبان انگلیسی

این استراتژی، برنامه‌‌ای است که در درازمدت شما را به هدفتان می‌رساند. به همین منظور، در ادامه این آموزش، چند راهکار ساده و در عین حال کاربردی را برای یادگیری لغات زبان انگلیسی به شما معرفی می‌کنیم.

  1. یادگیری لغاتی که هم نقش «اسم» دارند و هم «فعل».
  2. یادگیری لغاتی که معانی متعددی دارند.
  3. یادگیری لغاتی که مشابه آن را در زبان مادری خودتان دارید.
  4. یادگیری گروهی از لغات که ریشه یا بخش‌های پایانی یکسانی دارند.

فهرستی برای خودتان تهیه کنید و لغات جدیدی که می‌شنوید یا می‌بینید، یادداشت کنید. این کار تأثیر زیادی در بهبود دایره واژگان شما دارد. ما اغلب، آن‌قدر از یادگیری کلمه‌ها یا عبارت‌های جدید خوشحال می‌شویم که با خود می‌گوییم امکان ندارد آن‌ها را فراموش کنیم. اما باور کنید همه چیزهایی که برای اولین بار می‌شنوید، در ذهنتان نمی‌مانند.

عادت کنید به‌محض شنیدن کلمه یا عبارت جدید، آن‌ها را جایی یادداشت کنید؛ دفترچه‌ای همراه خود داشته باشید یا در تلفن همراهتان آن‌ها را بنویسید. البته همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی این است که لغت جدید را در قالب جمله یا مثال یادداشت کنید. می‌توانید معنی آن را هم بنویسید و تمرین کنید. وقتی کلمه جدیدی را در قالب جمله یاد می‌گیرید، بعدها آن را راحت‌تر به یاد می‌آورید.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی از صفر

هنوز هم برای بعضی افراد، یاد گرفتن دستور زبان انگلیسی، کار سخت و طاقت‌فرسایی به نظر می‌رسد، حتی با وجود این‌که سال‌ها وقت خود را صرف آموختن آن کرده‌اند. واقعیت این است که یادگیری هر زبانی، بدون تسلط بر دستور زبان محقق نمی‌شود. بنابراین باید راه ساده‌ای برای آموختن آن پیدا کنید.

گرامر چیست ؟

یادگیری دستور زبان یا گرامر انگلیسی معمولاً در سطوح پایه کمی دشوارتر است. زبان‌های مختلف دستور زبان‌های متفاوتی دارند و به همین دلیل است که یاد گرفتن و تسلط بر مفاهیم آن، به زمان زیادی نیاز دارد. از طرفی این را هم باید در نظر بگیریم که زبان گفتار را حتی با وجود اشتباهات گرامری هم می‌توان فهمید. مشکل از آنجایی شروع می‌شود که بخواهید مطلب یا مقاله‌ای برای وبلاگی بنویسید یا در شبکه‌های اجتماعی مطلبی را به اشتراک بگذارید یا مقاله‌ای برای دانشگاه آماده کنید. حتی اگر محتوای بسیار خوبی نوشته باشید، باید به اصول و قواعد زبان آن‌قدر مسلط باشید که مجبور نشوید برای تصحیح اشتباهات گرامری خود، از شخص دیگری کمک بگیرید.

برای یاد گرفتن دستور زبان انگلیسی، نیازی نیست که از سخت‌ترین مباحث شروع کنید. در واقع نباید چنین کاری بکنید. هرچه باشد، قبل از دویدن، ابتدا باید راه رفتن را بیاموزید! در همین راستا، پنج راهکار ساده برای شروع یادگیری گرامر زبان انگلیسی به شما معرفی کرده‌ایم که اگر کمی وقت بگذارید و به آن عمل کنید، از نتیجه کار خود راضی خواهید بود.

قدم اول: «اجزاء کلام» یا «انواع کلمه» (Parts of Speech) را بشناسید

کلمه در زبان انگلیسی به هشت دسته مهم تقسیم می‌شود که لغات انگلیسی را پوشش می‌دهد. در ادامه این مطلب، شما را با این دسته‌بندی و تعریف هر کدام آشنا می‌کنیم.

اسم (Noun): اسم کلمه‌ای است که برای نامیدن شخص، مکان، شیء، گروه و غیره به‌کار می‌رود (مانند «dog» به‌معنای «سگ»، «man» به‌معنای «مرد»، «Japan» به‌معنای «کشور ژاپن»، «house» به‌معنای «خانه»، «anger» به‌معنای «عصبانیت»، «democracy» به‌معنای دموکراسی).
ضمیر (Pronoun): ضمیر کلمه‌ای است که به‌جای اسم می‌نشیند یا به آن اشاره می‌کند (مانند ضمایر فاعلی «I, You, He, She, It, We, They»).
فعل (Verb): فعل کلمه یا گروهی از کلمات است که انجام دادن کار یا حالتی را در زمان مشخصی به شخص نسبت می‌دهد (مانند «jump» به‌معنای «پریدن»، «run» به‌معنای «دویدن»، «eat» به‌معنای خوردن، «think» به معنای «فکر کردن»).
صفت (Adjective): صفت کلمه‌ای است که ویژگی اسم یا ضمیر را بیان می‌کند (مانند «strong» به‌معنای «قوی»، «fast» به‌معنای «سریع»، «intelligent» به‌معنای «باهوش»، «nice» به‌معنای «زیبا»).
قید (Adverb): قید کلمه‌ای است که فعل یا صفت را توصیف و ویژگی‌های آن را بیان می‌کند (مانند «slowly» به‌معنای «به‌کندی»، «usually» به‌معنای «معمولاً»، «honestly» به‌معنای «صادقانه»).
حرف اضافه (Preposition): حرف اضافه کلمه‌ای است که ارتباط میان دو چیز را در جمله مشخص می‌کند (مانند «behind» به‌معنای «پشتِ»، «for» به‌معنای «برای»، «from» به‌معنای «از»، «with» به‌معنای «با»).
حرف ربط (Conjunction): حرف ربط کلمات یا گروهی از کلمات را به هم وصل می‌کند و معمولاً در وسط جمله استفاده می‌شود (مانند «and» به معنای «و»، «but» به‌معنای «اما»، «because» به‌معنای «زیرا»). برای روانی کلام و کسب نمره خوب در آزمون آیلتس، باید بتوانیم به‌درستی از این حروف استفاده کنیم.
حرف ندا (Interjection): حرف ندا کلمه یا جمله‌واره‌ای است که به‌تنهایی و بدون نیاز به جمله کامل، معنی را منتقل می‌کند (مانند «wow» به‌معنی «وای»، «ouch» به‌معنی «آخ»، «oh» به‌معنی «اوه»).

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

قدم دوم: لغات جدید بیاموزید

پس از آن‌که انواع کلمه و نقش دستوری آن‌ها را یاد گرفتید، باید دایره واژگان خود را گسترش دهید. با این کار، یک قدم بیشتر به‌سوی یادگیری گرامر زبان انگلیسی برمی‌دارید. برای شروع، بهتر است کلمات کاربردی و ساده را یاد بگیرید.

قدم سوم: با ساختارهای جمله آشنا شوید

بیشتر جمله‌های انگلیسی از «فاعل» (Subject) و «فعل» (Verb) تشکیل شده است. فاعل به کلمه‌ای گفته می‌شود که کاری را به آن نسبت می‌دهیم و فعل واژه‌ای است که بر انجام کاری در زمان گذشته، حال و آینده دلالت دارد. بدون فاعل و فعل، جملات زیر معنا و مفهومی ندارند.

The dog barks.

سگ پارس می‌کند.

The baby cries.

بچه گریه می‌کند.

The bird sings.

پرنده آواز می‌خواند.

ترتیب کلمات انگلیسی

آشنایی با ترتیب و چینش کلمات انگلیسی نیز امری مهم به حساب می‌آید. ترتیب استاندارد کلمات در زبان انگلیسی، از فرمول زیر پیروی می‌کند:

Subject + Verb + Object

«مفعول» (Object) یعنی کسی یا چیزی که فعل بر آن واقع شده باشد. با چند مثال ساده نقش مفعول در جمله را بیشتر توضیح می‌دهیم.

The man calls his friend.

مرد دوستش را صدا می‌زند.

The bird flies over a tree.

پرنده بالای درخت پرواز می‌کند.

از این جملات درمی‌‌یابیم که یاد گرفتن ترتیب کلمه کار نسبتاً ساده‌ای است. حروف تعریف «an» ،«a» و «the» قبل از اسمی که آن را توصیف ‌کرده قرار می‌گیرند، اسم قبل از فعل می‌آید و فعل قبل از مفعول.

اکنون چند کلمه دیگر به جملات فوق اضافه می‌کنیم:

The angry man impatiently calls his friend.

مرد عصبانی، بی‌صبرانه دوستش را صدا می‌‌زند.

The little bird quickly flies over a tree.

پرنده کوچک به‌سرعت بالای درخت پرواز می‌کند.

در این مثال‌ها، به هر جمله صفت و قید اضافه شده است. در زبان انگلیسی، صفت بعد از حرف تعریف و قبل از اسمی قرار می‌گیرد که آن را توصیف می‌کند. البته موارد استثنا هم وجود دارد.

قدم چهارم: جمله‌واره‌های انگلیسی (Clauses) را یاد بگیرید

برای درک و فهم جملات پیچیده‌تر، باید با ساختار جمله‌واره‌های انگلیسی آشنا شوید. جمله‌واره به بخشی از جمله گفته می‌شود که فاعل و فعل دارد. در زبان انگلیسی دست‌کم یک جمله‌‌واره در جمله پیدا می‌شود. جمله‌واره‌ها در زبان انگلیسی به دو دسته «مستقل» (Independent Clauses) و «وابسته» (Dependent Clauses) تقسیم می‌شوند. سعی کنید آن‌ها را یاد بگیرید و در جملات خود به‌کار ببرید.

قدم پنجم: با انواع زمان‌های انگلیسی (Tenses) آشنا شوید

در زبان انگلیسی سه زمان اصلی «گذشته» (Past)، «حال» (Present) و «آینده» (Future) وجود دارد و هر کدام به چهار زیرمجوعه «ساده» (Simple)، «استمراری» (Continuous)، «کامل» (Perfect) و «کامل استمراری» (Perfect Continuous) تقسیم می‌شود. فقط باید موارد استفاده هر یک از زمان‌ها را یاد بگیرید. با این کار، مانع بزرگی را از پیش روی خود برمی‌دارید.

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یکی دیگر از راه‌های یادگیری، دیدن فیلم یا سریال به زبان انگلیسی است. البته این راهکار هم مانند برخی از روش‌هایی که پیش‌تر مطرح شد، به‌عنوان منبع کمک‌آموزشی، می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

تاثیر فیلم در یادگیری زبان انگلیسی

از مزایای استفاده از فیلم و سریال به‌عنوان منابع کمک‌آموزشی در یادگیری زبان انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف و مکالمه‌هایی که در دنیای واقعی میان افراد شکل می‌گیرد.
  • آشنایی با «زبان بدن» (Body Language) در کشورهای مختلف
  • ایجاد شوق و انگیزه بیشتر در یادگیری زبان انگلیسی
  • آشنایی با لغات و اصطلاحات جدید و کاربرد آن‌ها در موقعیت‌های مختلف

فیلم با زیرنویس ببینیم یا بدون زیرنویس؟

برای شروع بهتر است با زیرنویس انگلیسی فیلم ببینید. موقع دیدن سعی کنید بیشتر به‌دید آموزشی به آن نگاه کنید؛ لغات و اصطلاحات جدید را یادداشت کنید و معنی آن‌ها را حدس بزنید. پس از تمام شدن فیلم یا سریال، مروری بر یادداشت‌های خود بکنید و چند روز بعد، دوباره آن را ببینید. این بار دیگر نیازی به زیرنویس نیست.

هنگام مشاهده فیلم، می‌توانید هر از گاهی مکالمه‌های میان بازیگران را با همان لحن تکرار کنید تا از این طریق تلفظ درست کلمات و اصطلاحات را یاد بگیرید. اما در کل، برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند، پیشنهاد ما تهیه فیلم‌های آموزشی کوتاه یا دیدن انیمیشن‌های مخصوص کودکان است. به‌مرور که به سطح قابل‌قبولی برسید، دیدن فیلم و سریال برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

فیلم خوب برای یادگیری زبان انگلیسی

در ادامه، چند فیلم و سریال برای علاقه‌مندان معرفی کرده‌ایم.

فیلم

  • The Graduate (1967)
  • The Shawshank Redemption (1994)
  • Forrest Gump (1994)
  • Toy Story (1995)
  • Harry Potter (2001-2011)
  • The Queen (2006)
  • The king's Speech (2010)
  • The Hunger Games (2012)

سریال

  • Friends
  • Grace and Frankie
  • Stranger Things
  • Modern Family
  • The Crown
  • Sherlock
  • The Big Bang Theory
  • How I Met Your Mother
  • Big Little Lies
  • The Undoing

یادگیری واژگان انگلیسی

چند توصیه برای دیدن فیلم و سریال انگلیسی

توصیه‌های زیر را برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم به یاد داشته باشید.

  1. فیلمِ خوب ببینید.
  2. فیلم‌هایی با موضوع ساده ببینید.
  3. نیازی نیست همه کلمه‌ها و اصطلاحات فیلم را یاد بگیرید. فهمیدن ۶۰ تا ۷۰ درصد فیلم کفایت می‌کند.
  4. دیالوگ‌هایی را که برایتان جذاب است تکرار کنید.
  5. در مرحله شروع یادگیری، بهتر است از زیرنویس به زبان انگلیسی استفاده کنید.
  6. سریال‌هایی با اپیزودهای کوتاه ببینید که درگیر کلمه‌‌ها و اصطلاحات زیاد آن نشوید.
  7. اگر جایی را متوجه نشدید، به عقب برنگردید. این کار باعث می‌شود از دیدن فیلم یا سریال لذت نبرید.

بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی

در بخش‌های مختلفی که در این مطلب ارائه شد، منابع مهمی را برای یادگیری زبان انگلیسی به شما معرفی کردیم. در بخش پایانی، علاوه بر جمع‌بندی کلی این منابع، چند کتاب مهم و پرکاربرد دیگر ارائه شده است که با مراجعه به آن‌ها می‌‌توانید زبان انگلیسی را بهتر بیاموزید.

دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

در ادامه، تعدادی از دیکشنری‌های کاربردی آورده شده‌اند.

Oxford Advanced Learner's Dictionary

فراموش نکنید که در کنار کتاب یا هر منبع دیگری که برای یادگیری زبان انگلیسی مدنظر دارید، یک دیکشنری خوب هم داشته باشید. یکی از آن‌ها «Oxford Advanced Learner's Dictionary» است و همان‌طور که از اسمش پیداست، برای زبان‌آموزان گردآوری شده و علاوه بر معنی لغات، نقش دستوری، تلفظ، مثال، اصطلاحات و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود.

  • سایت Oxford Advanced Learner's Dictionary‌: «+»

یادگیری واژگان انگلیسی

Collins Dictionary

«Collins Dictionary» یک دیکشنری آنلاین خوب برای زبان آموزان، مترجمین و مدرسین به شمار می‌رود. بالغ بر ۴.۵ میلیارد کلمه دارد و در بهبود دستور زبان انگلیسی نیز مؤثر است. با تایپ کردن چند حرف از کلمه، می‌توانید کلمه مدنظر خود را مشاهده کنید. این دیکشنری تلفظ صوتی و تصویری نیز دارد.

  • لینک سایت Collins Dictionary: «+»

دیکشنری کالینز

Macmillan Online Dictionary

«Macmillan Online Dictionary» یکی از دیکشنری‌های به‌روز است که در سرتاسر دنیا در دسترس زبان‌آموزان قرار دارد. از مزایای این دیکشنری این است که تعداد دفعاتی را که یک کلمه در انگلیسی تکرار شده است، با علامت ستاره نشان می‌‌دهد. اما در مقایسه با دیکشنری‌هایی که معرفی شد، کاربردهای محدودتری دارد.

  • لینک سایت Macmillan Online Dictionary:‌ «+»

تلفظ زبان انگلیسی

Cambridge Online Dictionary

«Cambridge Online Dictionary» از دیکشنری‌های آنلاین بسیار خوب است که بیشتر برای اهداف آکادمیک طراحی شده است. هم به‌عنوان دیکشنری می‌توان از آن استفاده کرد و هم به عنوان گرامر و ترجمه آنلاین. اما یک عیب کوچک دارد و آن حجم اطلاعات بسیار زیادی است که برای یک کلمه در اختیار شخص قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که در برخی موارد، باعث گمراه شدن فرد می‌شود.

  • لینک سایت Cambridge Online Dictionary: «+»

دیکشنری کمبریج

کتابهای یادگیری زبان انگلیسی

در بخش پایانی، فهرستی از بهترین و جدیدترین کتاب‌های حال حاضر را برای یادگیری زبان انگلیسی را معرفی کرده‌ایم. تمام این کتاب‌ها به‌صورت مجموعه و برای تمامی سطوح گردآوری شده‌اند.

Touchstone

کتاب‌های «Touchstone»، یک مجموعه چهارجلدی است که مخصوص زبان‌آموزان سطوح مقدماتی تا پیشرفته توسط انتشارات «کمبریج» طراحی شده است. این مجموعه، از جدیدترین متد آموزشی استفاده کرده و هر چهارت مهارت زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد. البته برای کسانی که می‌خواهند مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنند، این مجموعه می‌تواند بسیار مفید باشد.

تاچ استون

Viewpoint

کتاب‌های «Viewpoint» به‌عنوان مکمل کتاب‌های «Touchstone» و برای سطوح پیشرفته در نظر گرفته شده و شامل دو کتاب است که سطوح B2 تا C1 را پوشش می‌دهد و توسط تیم نویسندگان کتاب‌های «Touchstone» تألیف و گردآوری شده است. در کنار کتاب، می‌توانید از آموزش آنلاین آن نیز بهره ببرید.

منابع زبان انگلیسی

Top Notch

کتاب‌های «Top Notch» یک دوره آموزشی جامع و کاربردی برای زبان‌آموزان مقطع بزرگسال است که در سل ۲۰۰۷ موفق به دریافت جایزه بهترین کتاب آموزشی زبان انگلیسی از «AEP» شد. این مجموعه در ۱۲ جلد و برای همه سطوح تهیه شده است. برای سطوح پیشرفته نیز کتاب‌های «Summit» در چهار جلد تألیف شده است. هدف اصلی این مجموعه افزایش مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی در افراد است.

یادگیری زبان انگلیسی

 American English File

کتاب‌های «American English File» سطوح A1 تا C1 را پوشش می‌دهد و در ۵ جلد تألیف و گردآوری شده است. در سال ۲۰۱۳ نسخه جدید و به‌روزشده آن منتشر شد و بر روی مهارت‌های مکالمه، مهارت شنیداری، تلفظ و گرامر زبان‌آموزان تأکید دارد. البته در مقایسه با کتاب‌های «Touchstone» و «Top Notch»، کمتر به مکالمه پرداخت است. این مجموعه را انتشارات «آکسفورد» به بازار عرضه کرده است.

یادگیری گرامر

 Four Corners

کتاب‌های «Four Corners» برای چهار سطح طراحی شده و از ساختار یکپارچه‌ای برخوردار است. بیشترین تمرکز این مجموعه بر روی مکالمه است و علاوه بر این به یادگیری لغات جدید، گرامر و فعالیت‌های گروهی نیز پرداخته می‌شود. در پایان هر درس نیز قسمتی به نام «Wrap-up» وجود دارد که با طراحی پرسش‌های متنوع، سطح زبان‌آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

یادگیری لغات انگلیسی

Speakout

کتاب‌های «Speakout» به منظور بهبود مکالمه، از سوی انتشارات «لانگمن پیرسون» در سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد. این مجموعه با همکاری شبکه آموزشی «BBC Learning»، در زمینه تولید محتوای درسی فعالیت کرده و با استقبال زیادی از سوی زبان‌آموزان مواجه شده است. ویرایش دوم این کتاب در سال ۲۰۱۷ انجام شده و برای بهبود سریع مکالمه زبان انگلیسی مناسب است. این مجموعه، برای سطوح آموزشی مقدماتی تا پیشرفته طراحی شده و در مجموع شامل شش کتاب است.

یادگیری سریع زبان انگلیسی

 

Passages

«Passages» شامل دو کتاب است و برای زبان‌آموزان سطح «Intermediate» و «Advanced» طراحی شده است. این مجموعه نیز توسط انتشارات «کمبریج» گردآوری شده و از ویژگی‌های آن آموزش گام‌به‌گام «Writing» و «Grammar Plus» است که هم آموزش گرامر و هم تمرین‌های مربوط به آن را پوشش می‌دهد. در واقع، این مجموعه کتاب‌های آموزشی، ادامه نسخه سوم کتاب‌های «Interchange» است و برای علاقه‌مندان به این کتاب‌ها انتخاب مناسبی خواهد بود.

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

Cutting Edge

کتاب‌های «Cutting Edge» برای بزرگسالان در شش سطح مقدماتی تا پیشرفته، از سوی انتشارات «پیرسون» منتشر شده است. این مجموعه با لهجه انگلیسی بریتانیایی گردآوری شده و بر روی هر چهار مهارت زبان انگلیسی تمرکز می کند. البته در مقایسه با کتاب‌هایی که معرفی شد، محبوبیت کمتری دارد.

منابع زبان انگلیسی

English Result

مجموعه کتاب‌های «English Result» توسط انتشارات «آکسفورد» برای رده سنی بزرگسال منتشر شده است. این مجموعه با لهجه انگلیسی بریتانیایی طراحی شده و در چهار سطح «Intermediate» ،«Pre Intermediate» ،«Elementary» و «Upper Intermediate» در دسترس افراد قرار گرفته است. از مزایای این کتاب‌ها، موضوع‌های متنوع و جالبی است که باعث شده یادگیری زبان لذت‌بخش تر شود.

گرامر چیست

سواالات رایج درباره یادگیری زبان انگلیسی

در ادامه، برای درک بهتر این محبث، به تعدادی از پرسش‌های رایج در خصوص یادگیری زبان انگلیسی پاسخ داده‌ایم.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

برای این‌که بدانیم یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم، اولین قدم این است که هر روز به زبان انگلیسی گوش دهیم. در مرحله دوم می‌توانیم از دوست انگلیسی‌زبان کمک بگیریم و با او تمرین کنیم. علاوه بر این، با خواندن داستان‌های کوتاه انگلیسی می‌توانیم زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم و برای بهبود دایره واژگان خود کلمه‌ها را یادداشت کنیم.

همچنین استفاده از دفترچه خاطرات می‌تواند کمک زیادی به یادگیری زبان انگلیسی بکند. یا اگر این امکان برای شما وجود دارد، می‌توانید با سفر کردن به کشورهای انگلیسی‌زبان، با افراد مختلف صحبت کنید و از آن‌ها چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

نکات مهم در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

برای یادگیری زبان انگلیسی، مهم‌ترین مسئله این است که هر زمان که فرصت داشتید، مطالعه کنید. اگر حین مطالعه به کلمه جدیدی برخوردید، آن را جایی یادداشت کنید و به طور مرتب آن را مرور کنید. دیدن فیلم یا پادکست‌های آموزشی به زبان انگلیسی نیز می‌تواند ازجمله نکات مهم در یادگیری زبان انگلیسی باشد.

از نکات مهم برای یادگیری زبان انگلیسی، این است که با دستور زبان انگلیسی و واژگان جدید آشنا شوید. برای این کار سعی کنید معنی کلمه‌ها را در متن یا در قالب جمله و مثال یاد بگیرید. برای یادگیری دستور زبان نیز مهم‌ترین نکته این است که بتوانید آن‌ها را در جمله و به کمک مثال یاد بگیرید و به طور مرتب در صحبت‌های روزانه خود به کار ببرید.

همچنین می‌توانید از افراد متخصص یا استاد زبان انگلیسی برای تمرین زبان انگلیسی کمک بگیرید.

کدام مهارت زبان انگلیسی را باید یاد بگیریم؟

زبان انگلیسی از چهار مهارت اصلی «گوش دادن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» تشکیل شده است. برای این‌‌که بدانید یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنید، ابتدا از «Listening» می‌توانید شروع کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای موفقیت، لازم است هر چهار مهارت را تمرین کنید و با آن‌ها آشنا شوید.

سن مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی چه زمانی است؟

دوران کودکی بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا هم دهن آمادگی یادگیری دارد و هم لهجه کودکان خیلی سریع شبیه لهجه افراد انگلیسی‌زبان می‌شود. البته تا قبل از ۱۸ سالگی نیز می‌توانید مراحل یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید، اما بهترین سن برای یادگیری را تا قبل از ۱۰ سالگی در نظر گرفته‌اند.

جمع‌بندی

با توجه به هدف و روشی که برای یادگیری زبان انگلیسی به‌ کار می‌گیرید، باید به این موضوع توجه کنید که یادگیری فرایندی پیوسته است و به زمان کافی و صبر و پشتکار نیاز دارد. در کنار این‌ها، تمرین کردن به‌صورت پیوسته می‌تواند باعث پیشرفت شما شود. اگر حین یادگیری وقفه بیفتد، مجبور می‌شوید دوباره به مواردی از که از قبل آموخته‌اید رجوع کنید. این کار وقت زیادی از شما می‌گیرد و ممکن است انگیزه خود را نیز از دست بدهید. یادگیری زبان انگلیسی وقتی میسر می‌شود که مجموعه‌ای از عوامل مرتبط را در نظر بگیرید و طبق آن عمل کنید.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرسMagoosh BlogEF‌BSC
۸ دیدگاه برای «برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ — بهترین راهنمای رایگان»

بسیار بسیار عالی
زنده باشید و سلامت

متشکر از پاسخ و توضیحات شما

بسیار کامل و جامع بود مخصوصا معرفی انواع نرم‌افزارها و کتابهای آموزشی، اما من یک سوال دارم، این‌که با لهجه آمریکن شروع کنیم بهتره یا بریتیش؟ یا اگه در طول یادگیری از هر دو لهجه استفاده کنیم مشکلی پیش نمیاد، چون من دیدم در بعضی از واژه بین این دو لهجه تفاوت اندکی هست، متشکر از این مقاله‌ و آموزشهای بسیار خوبتون 💐

با سلام؛
خوشحالیم که مطلب برای شما مفید بوده است.
یادگیری با لهجه بریتانیایی یا آمریکایی کاملاً سلیقه‌ای است و به هدف شما از مطالعه بستگی دارد.
اگر هم‌زمان هر دو لهجه و تفاوت‌های آن را هم یاد بگیرید، مشکلی پیش نمی‌آید، بلکه با هر دو لهجه بهتر آشنا خواهید شد.
موفق باشید.

خیلی کامل و جامع و عالی بود
خداقوت

عالی بود بهترین توضیحاتی که برای استارت آموزش خواندم سپاس
پیشنهاد هم دارم که مطالب فوق پیوسته آپدیت و تاریخ جدید شود

عالی بود
کامل و جامع و کاربردی

خیلی ممنون از پستتون
خیلیی کامل توضیح دادید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *