آزمون ماک آیلتس چیست؟ + توضیح ویژگی های یک امتحان کاربردی

۶۰۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
آزمون ماک آیلتس چیست؟ + توضیح ویژگی های یک امتحان کاربردی

هرساله متقاضیان زیادی در آزمون بین‌المللی آیلتس ثبت نام می‌کنند. عده‌ای برای یافتن شغل بهتر، ادامه تحصیل در دانشگاه‌‌های خارج از کشور یا به قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان در این آزمون شرکت می‌کنند. از آنجایی که آیلتس به صورت حضوری برگزار می‌شود، به منظور آمادگی قبل از آزمون و آشنایی با شرایط کلی آن، آزمون‌هایی آزمایشی مشابه آیلتس نیز برگزار می‌شود که به آن «آزمون ماک» می‌گویند. در این آموزش قصد داریم بدانیم آزمون ماک آیلتس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد و در ادامه به نکات مهمی در این خصوص اشاره کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

آزمون ماک آیلتس چیست ؟

«آزمون ماک آیلتس» (IELTS Mock Test) دقیقاً شبیه آزمون اصلی آیلتس است، ساختاری شبیه آزمون آیلتس دارد و به لحاظ سطح دشواری با آن مطابقت می‌کند. بیشتر داوطلبان آزمون آیلتس، قبل از آن‌که در آزمون اصلی شرکت کنند، ترجیح می‌دهند خود را در شرایطی مشابه با روز برگزاری آزمون قرار دهند و به این ترتیب میزان توانایی‌های خود را در مهارت‌‌های زبانی و تست زدن ارزیابی کنند.

آزمون ماک قدمی مهم در آمادگی برای آزمون آیلتس محسوب می‌شود. آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده باعث می‌شود که شرکت‌کنندگان سرعت تست زدن خود را محک بزنند و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند.

آزمون ماک توسط افراد متخصص طراحی شده و اساتید مجربی در این حوزه آن‌ها را تصحیح می‌کنند. حتی در برخی از مراکز برگزاری آزمون اصلی، آزمون ماک نیز برگزار می‌گردد و داوطلب هر چند بار که بخواهد، می‌تواند در آن شرکت کنند. مدت زمان برگزاری آن نیز مانند آزمون اصلی به مدت ۲:۴۵ دقیقه است و هر چهار مهارت اصلی «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» مورد سنجش قرار می‌گیرد. آزمون «Speaking» نیز مانند آزمون اصلی آیلتس، جداگانه و توسط فرد ممتحن صورت می‌گیرد.

در مجموع، اگر تمایل دارید قبل از آزمون اصلی، خود را در شرایطی کاملاً مشابه با آزمون آیلتس محک بزنید، دست‌کم یک بار در آزمون ماک شرکت کنید. در این مطلب از مجموع مطالب آزمون‌های زبان انگلیسی «مجله فرادرس» قصد داریم شما را با آزمون ماک آیلتس به طور کامل آشنا کنیم و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم. به کمک آزمون ماک آیلتس، زبان‌آموزان قادر خواهند بود مهارت‌های زبانی را در خود تقویت کنند و در نهایت نمره خوبی در آزمون کسب کنند.

انواع آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس نیز مانند امتحان اصلی آیلتس، از دو نوع تشکیل شده که عبارت است از:

  • آزمون ماک آیلتس جنرال
  • آزمون ماک آیلتس آکادمیک

در آموزش‌های قبلی «فرادرس» درباره تفاوت آزمون‌های آیلتس جنرال و آکادمیک توضیحاتی ارائه دادیم و گفتیم که قبل از آن‌که برای آزمون آیلتس آماده شوید، دو مسئله مهم را باید در نظر بگیرید: هدف شما از شرکت در آزمون چیست و چقدر فرصت دارید تا خود را برای آن آماده کنید؟

هدف از شرکت در آزمون آیلتس، به شما و مؤسسه‌ یا به طور کلی به جایی بستگی دارد که برای آن اقدام کرده‌اید. اگر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید، معمولاً از شما درخواست می‌شود که نمره قبولی در آزمون جنرال را ارائه دهید. اما اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یا اشتغال در حوزه‌های تخصصی را دارید، دانشگاه یا محل کار مربوطه از شما کارنامه آزمون آکادمیک را می‌پذیرد. بنابراین، قدم اول قبل از هر گونه اقدامی، مشخص کردن هدف است.

پس از آن‌که هدف خود را از شرکت در آزمون تعیین کردید، می‌بایست برای آن آمادگی لازم را کسب کنید. روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد، مانند ثبت نام در کلاس‌های حضوری یا آنلاین یا مطالعه به صورت خودآموز و بدون کلاس. علاوه بر این، داشتن وقت و زمان کافی برای مطالعه نیز حائز اهمیت است. خوشبختانه در حال حاضر، منابع متعددی نظیر کتاب‌های آموزش آیلتس، فیلم‌های آموزشی آنلاین، پادکست یا اپلیکیشن‌های مخصوص آیلتس در دسترس همگان قرار دارد که می‌توانند از میان آن‌ها، با توجه به نوع یادگیری و سطح زبان انگلیسی خود، یک یا چند گزینه را برای مطالعه انتخاب کنند.

یکی از روش‌های کاربردی برای آماده شدن در آزمون آیلتس، آزمون‌های ماک آیلتس است که برای همه داوطلبان مفید و مؤثر خواهد بود. چراکه علاوه بر این‌که شما را با نقاط ضعف و قوت خود آشنا می‌کند، شرایطی دقیقاً مشابه آزمون اصلی فراهم خواهد کرد که از استرس و نگرانی شما در روز آزمون، به‌ویژه در رابطه با بخش «لیسنینگ» کم می‌کند. در ادامه، به ساختار دو آزمون ماک جنرال و آکادمیک به طور کامل خواهیم پرداخت.

آزمون ماک آیلتس چیست

ساختار آزمون ماک آیلتس

همان‌طور که گفته شد، آزمون ماک آیلتس، دقیقاً مانند آزمون اصلی است و از دو بخش جنرال و آکادمیک تشکیل شده است. هر دو آزمون چهار بخش دارند که هر بخش، یکی از مهارت‌های زبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بنابراین، ساختار کلی آزمون ماک آیلتس برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال از چهار بخش زیر تشکیل شده است:

  • Listening
  • Reading
  • Writing
  • Speaking

مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌ها برای هر دو آزمون ماک، دقیقاً مشابه آزمون اصلی است و حداکثر ۳ ساعت در نظر گرفته شده است. مدت زمانی که به هر یک از بخش‌ها اختصاص داده شده نیز دقیقاً مشابه آزمون اصلی تعریف شده است. به عبارت دیگر، لیسنینگ حدود ۴۵ دقیقه، ریدینگ ۱ ساعت، رایتینگ یک ساعت و اسپیکینگ نیز به صورت جداگانه طی مصاحبه‌ای انجام می‌شود. بنابراین، با شرکت در آزمون ماک آیلتس می‌توانید روش‌های مدیریت زمان را نیز به خوبی یاد بگیرید.

آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال در دو بخش «Reading» و تسک ۱ «Writing» با هم تفاوت‌هایی دارند. آزمون ماک آیلتس نیز از این قاعده مستثنا نیست و به شیوه‌ای مشابه با آزمون اصلی صورت می‌‌گیرد. اما هزینه آن به مراتب کمتر از آزمون اصلی است و داوطلب به دفعات می‌تواند در آن شرکت کند. نمره‌دهی آزمون ماک آیلتس نیز دقیقاً مشابه اصلی است و توسط افراد متخصص صورت می‌گیرد.

با توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم‌های زبان انگلیسی کرده که لینک‌های آن در ادامه آمده است.

  • برای مشاهده فیلم آموزش نوشتن متن Essay یا مقاله نویسی در آزمون های زبان انگلیسی + اینجا کلیک کنید.
  • برای مشاهده فیلم آموزش رایتینگ تسک ۱ آیلتس آکادمیک IELTS - به زبان فارسی + اینجا کلیک کنید.

چه کسانی باید در آزمون ماک آیلتس شرکت کنند؟

چنانچه برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید، لازم است تمرکز خود را روی چهار مهارت اصلی زبان یعنی Listening و Reading و Speaking و Writing بگذارید. شرکت در آزمون ماک آیلتس می‌تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری دهد. در واقع پس از آزمون ماک، می‌توانید بفهمید که برای آزمون آیلتس آمادگی کافی دارید یا به تمرین بیشتری نیاز است.

بسیاری از مؤسسات، برای تعییت سطح زبان‌آموزان، ابتدا از آن‌ها آزمون ماک یا «مینی ماک» (آزمونی با ساختار آیلتس، اما با مدت زمان کمتر و تعداد سؤال‌های کمتر) می‌گیرند، سپس با توجه به نتیجه آزمون، دوره‌های ترمیک، «پری آیلتس» (Pre-IELTS) یا آمادگی آیلتس را پیشنهاد می‌دهند. بنابراین، آزمون ماک را به همه افراد و با هر سطحی از زبان انگلیسی که هستند، توصیه می‌کنیم. اما برای افراد مبتدی بهتر است پس از آن‌که به سطح قابل‌قبولی رسیدند، خود را در آزمون ماک محک بزنند تا اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنند.

شاید از خود بپرسید که چه تعداد آزمون ماک آیلتس برای کسب مهارت‌ها و تسلط بر آن‌ها کفایت می‌کند. توصیه ما به شما این است که دست‌کم ماهی یک بار در این آزمون خود را محک بزنید. ممکن است زیاد به نظر بیاید، اما هر چقدر بیشتر در آزمون‌ های آزمایشی شرکت کنید، شانس موفقیت شما در آزمون اصلی بیشتر خواهد شد. زیرا به مرور، سرعت و مهارت تست زدن افزایش پیدا می‌کند و روزی که سر جلسه آزمون اصلی می‌نشینید، حس می‌کنید در یکی از آزمون‌های ماک هستید و دیگر نگرانی خاصی نخواهید داشت. این کار تمرکز شما را در پاسخ دادن به سؤال‌‌‌ها افزایش می‌دهد و در نهایت بر سرعت عمل شما تأثیر مثبتی خواهد داشت.

امتحان ماک آیلتس

ویژگی های آزمون ماک آیلتس

برای آن‌که بدانیم چرا آزمون ماک آیلتس اهمیت زیادی دارد و بسیاری از اساتید زبان آن را پیشنهاد می‌کنند، در ادامه به ویژگی‌های آن اشاره کرده‌ایم.

ساختار امتحان ماک مشابه آزمون اصلی است

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، جزئیات آزمون ماک آیلتس دقیقاً همانند آزمون اصلی است و چهار بخش آن شامل ارزیابی مهارت‌های اصلی زبان می‌شود. این ویژگی خوب که به‌نوعی ساختاری شبیه‌سازی‌شده با آیلتس را دارد، در نهایت باعث پیشرفت تدریجی زبان‌آموز و کسب‌ آمادگی لازم برای حضور در آزمون اصلی آیلتس خواهد شد. برای هر دو آزمون جنرال و اکادمیک، می‌توانید در آزمون‌های ماک ثبت نام کنید و به مرور و با به‌کارگیری برخی از راهکارهای مؤثر، شاهد پیشرفت خود باشید.

مدت زمان آزمون ماک مشابه آزمون اصلی است

مدت زمان آزمون ماک آیلتس دقیقاً مشابه با آزمون اصلی و حدوداً ۳ ساعت است. آزمون «Speaking» نیز مانند آزمون اصلی جداگانه برگزار می‌شود و تقریباً ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می‌کشد. بنابراین، با شرکت در آزمون ماک آیلتس می‌توانید حدود سه ساعت نشستن روی صندلی و امتحان دادن را تجربه کنید. برای افرادی که آزمون دادن طی این مدت زمان سخت است و بعد از مدتی خستگی بر آن‌ها غلبه می‌کند و تمرکزشان را از دست می‌دهند، آزمون‌های ماک می‌توانند کم‌کم آن‌ها را با این وضعیت آشنا کند و در نهایت به این نوع امتحان‌های حضوری و با مدت زمان طولانی عادت کنند.

شرکت‌کنندگان از جزئیات عملکرد خود در آزمون ماک مطلع می‌شوند

پس از شرکت در آزمون ماک، شرکت‌‌‌کنندگان باید از جزئیات عملکرد خود در آزمون باخبر شوند. به این طریق، می‌توانند بفهمند که به چه سؤالاتی پاسخ درست و نادرست داده‌اند. در نتیجه در آزمون‌های بعدی از اشتباهات خود را تکرار نخواهند کرد.

گزارش‌هایی تحلیلی از روند پیشرفت داوطلبان ارائه می‌شود

یکی از ویژگی‌های خوب آزمون ماک آیلتس این است که روند پیشرفت زبان‌آموز به صورت مرحله به مرحله و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف او آنالیز می‌شود. در واقع هر بار که در آزمون ماک شرکت می‌کنید، با تحلیل عملکرد خود می‌توانید در آزمون بعدی، نتیجه بهتری بگیرید و آن را با نتیجه آزمون‌های قبلی خود مقایسه کنید. به این ترتیب، می‌توانید روند پیشرفت خود را به صورت نمودار خطی تحلیل کنید و شاهد موفقیت خود باشید.

توسط اساتید باتجربه آیلتس برگزار و تصحیح می‌شود

نتیجه آزمون آیلتس توسط اساتید باتجربه بررسی و تصحیح می‌شود. این افراد متخصص بر اساس چارچوب از قبل تعیین‌شده‌ای به ارزیابی نحوه عملکرد شرکت‌کنندگان می‌پردازند. برای این‌که مطمئن شوید نتایج آزمون ماک با آزمون آیلتس قابل‌مقایسه است، باید مطمئن شوید که افراد متخصصی طراحان سؤال آن هستند. بنابراین در مراکز معتبری ثبت نام کنید یا اگر قصد دارید به صورت آنلاین در آن شرکت کنید، مطمئن شوید که در سایت‌های معتبری ثبت نام کرده‌اید.

نتیجه آزمون چند روز بعد در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد

وقتی صحبت از آزمون ماک آیلتس می‌شود، مدت زمان اعلام نتایج و نحوه اعلام آن اهمیت پیدا می‌کند. هیچ‌کس حاضر نیست چند هفته منتظر بماند تا نتیجه آزمون برای او مشخص شود. از طرفی، این آزمون آزمایشی است و زمانی اعتبار پیدا می‌کند که نتیجه آن طی چند روز به شرکت‌کننده اعلام گردد.

علاوه بر همه این‌ها، محل برگزاری آزمون ماک نیز حائز اهمیت است، چراکه داوطلب تمایلی ندارد مسافتی طولانی را طی کند یا از شهری به شهر دیگر برود تا در این آزمون شرکت کند. بنابراین، همه این موارد در رابطه با آزمون ماک باید در نظر گرفته شود. البته با افزایش محبوبیت آزمون‌های ماک آنلاین، چنین محدودیت‌های تا حد زیادی برطرف شده است.

تنها چیزی که به آن نیاز دارید، کامپیوتر و اینترنت است و چون پاسخ سؤال‌ها به صورت آنلاین داده می‌شود، تصحیح آن مدت زمان کوتاه‌تری طول می‌کشد و نتایج به فاصله چند روز در دسترس شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین، آزمون‌های ماک در برخی از سایت‌ها به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

Study-English

نکات مهم درباره آزمون ماک آیلتس

اگر از اساتید زبان بپرسید که چطور می‌توانید نمره کل خود را در آزمون آیلتس بالا ببرید، بدون شک آزمون ماک آیلتس را به عنوان یکی از روش‌های مؤثر در این زمینه پیشنهاد خواهند کرد. آزمون ماک، روشی مهم برای سنجش میزان توانایی‌هایی شخص در انجام هر یک از مهارت‌های زبانی است.

بسیاری از مختصصین بر این باورند که شرکت در آزمون‌های ماک قبل از آزمون اصلی، می‌تواند نمره کل آیلتس را دست‌کم یک تا دو نمره افزایش دهد. اگر هنوز مطمئن نیستید که به آزمون ماک آیلتس نیاز دارید یا نه، نکات زیر می‌تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند.

با ساختار آزمون IELTS و انواع سؤال‌های آن آشنا شوید

اگر آزمون IELTS برای شما کاملاً جدید و ناآشناست و به‌تازگی شروع به یاد گرفتن تکنیک‌های آن کرده‌اید، آزمون ماک امری ضروری برای شما به حساب می‌آید.

روش‌های مدیریت زمان و پاسخ درست به سؤال‌ها را تمرین کنید

مدیریت زمان، مهم‌ترین عامل موفقت در آزمون‌ آیلتس است. زمانی که در آزمون‌های ماک شرکت می‌کنید، با تمرین و تکرار به صورت مداوم و با برنامه‌ریزی منسجم و منظم، قادر خواهید بود که به مرور زمان تست زدن را مدیریت کنید. مدیریت زمان، مسئله‌ای نیست که طی مدت زمان کوتاهی ایجاد شود. بلکه نیاز به تکرار آزمون‌های آزمایشی دارد تا به مرور بتوانیم در پاسخ دادن به سوالات سرعت عمل خود را افزایش دهیم و از تعداد اشتباهات کم کنیم.

البته این را هم فراموش نکنید که سرعت عمل به تنهایی باعث پیشرفت کار شما نخواهد شد، اما در مجموع اگر نگران هستید که برای آزمون اصلی وقت کم بیاورید، علاوه بر یادگیری تکنیک‌های مؤثر در تست زدن، شرکت کردن در آزمون‌های ماک آیلتس به صورت پیوسته باعث می‌شود که در مجموعه به هدفی که می‌خواهید دست پیدا کنید.

نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کنید

بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس تمام کتاب‌های تست کمبریج را تهیه کرده‌اند و به طور مداوم تست می‌زنند. اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که پیشرفتی حاصل نشده است. در واقع مشکل از زبان‌آموز یا تست‌ها نیست. مسئله این است که وقتی نمونه سؤالی را تمرین می‌کنید، بدون شک باید بعد از آن پاسخ‌های نادرست خود را آنالیز کنید. شناسایی نقاط ضعف خود در هر یک از آزمون‌ها باعث می‌شود که آن اشتباه را در نمونه تمرین‌های بعدی تکرار نکنید و همین امر باعث پیشرفت شما خواهد شد.

آزمون‌های آزمایشی روش مناسب برای شناسایی نقاط ضعف شما به شمار می‌رود، زیرا پس از آن با مشاهده نتیجه کار می‌توانید مشکلات خود را برطرف سازید و شاهد پیشرفت تدریجی خود باشید.

به منظور کسب نمره دلخواه، روند پیشرفت خود را ارزیابی کنید

اگر روند پیشرفت خود را مورد بررسی قرار دهید، هر چقدر به روز آزمون اصلی نزدیک‌ می‌شوید، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا خواهید کرد. بنابراین، پس از هر آزمون آزمایشی، آن را مورد تحلیل قرار دهید و سپس با آزمون‌های قبلی خود مقایسه کنید. به این ترتیب می‌توانید روند مطالعه خود را بررسی کنید و اگر با مشکلی مواجه شدید، با یک برنامه فشرده‌تر و هدفمندتر، آن را برطرف سازید.

از ایجاد عوامل تشویش‌کننده در روز آزمون جلوگیری کنید

بعضی وقت‌ها ممکن است روز آزمون با مسائلی غیرمنتظره مواجه شویم. بنابراین باید خود را از قبل برای آن آماده کنیم. استرس و نگرانی در روز آزمون همواره در میان داوطلبان مشاهده شده است و بسیاری از آن‌ها نمره زیادی را بابت این نگرانی و اضطراب از دست می‌دهند. حتی در برخی موارد ممکن است با مواجه شدن با متنی پیچیده در بخش «Reading» یا شنیدن مکالمه‌ای سخت در بخش «Listening»، استرس دوچندان شود و حاصل کار  بعد از آن همه تلاش بی‌وقفه، مطلوب نباشد.

برای جلوگیری از چنین پیشامدهایی، بهترین کار این است که در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید تا ترس و نگرانی ناشی از محیط امتحان یا زمان آن کمتر شود. به مرور امتحان دادن برای شما عادی‌تر خواهد شد و نگرانی ناشی از آن کاهش خواهد یافت. در نهایت، وقتی استرس کمتری داشته باشید، تمرکز بیشتری برای پاسخ دادن به سؤال‌ها خواهید داشت.

سوالات رایج درباره آزمون ماک آیلتس

در بخش پایانی این مطلب سعی کرده‌ایم به تعدادی از سوالات رایج در خصوص آزمون ماک آیلتس پاسخ دهیم.

ویژگی‌های آزمون ماک چیست؟

از ویژگی‌های مهم آزمون ماک این این که دقیقا شبیه آزمون اصلی است و در محیطی مشابه با آزمون اصلی برگزار می‌شود. همچنین مدت زمان آن مشابه آزمون اصلی است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مطلع شدن داوطلبان از جزئیات عملکرد خود و تحلیلی از روند پیشرفت آن‌ها اشاره کرد. نتیجه آزمون نیز چند روز بعد در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.

انواع آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون ماک دقیقا شبیه آزمون اصلی آیلتس است و به دو دسته جنرال و آکادمیک تقسیم می‌شود. برای افرادی که قصد دارند به عنوان دانشجو در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند، نمره آیلتس آکادمیک مدنظر است و برای کسانی که برای اخذ ویزای کاری یا زندگی در کشورهای دیگر اقدام می‌کنند، ممکن است به آیلتس جنرال نیاز داشته باشند. بنابراین، با توجه به هدف شما از شرکت در این آزمون، می‌توانید برای محک زدن میزان پیشرفت و عملکرد خود، در ازمون ماک جنرال یا آکادمیک شرکت کنید.

ساختار آزمون ماک آیلتس چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، جزئیات آزمون ماک آیلتس دقیقاً همانند آزمون اصلی است و چهار بخش آن شامل ارزیابی مهارت‌های اصلی زبان می‌شود. این ویژگی خوب که به‌نوعی ساختاری شبیه‌سازی‌شده با آیلتس را دارد، در نهایت باعث پیشرفت تدریجی زبان‌آموز و کسب‌ آمادگی لازم برای حضور در آزمون اصلی آیلتس خواهد شد.

جمع‌‌بندی

هزینه آزمون IELTS، صرف‌نظر از کشوری که در آن زندگی می‌کنید، در حدود ۲۰۰ دلار است. این مقدار هزینه کمی نیست، بنابراین، اگر بدون داشتن آمادگی لازم در جلسه حاضر شوید، نتیجه‌ای که دو سه هفته بعد از آن به دست شما خواهد رسید، چندان دلخواه نخواهد بود. بنابراین، مجبور می‌شوید دوباره مبلغی بپردازید و یک صندلی‌ خالی برای خود رزرو کنید.

با شرکت در امتحان ماک آیلتس که به مراتب از آزمون اصی ارزان‌تر است، هم تجربه حضور سر جلسه را به دست خواهید آورد و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید. در واقع، هر زمان که احساس کنید، نمره آزمون ماک شما به نمره مدنظرتان نزدیک شده و سرعت عمل بالایی در پاسخگویی به سؤال‌ها به دست آورده‌اید، آن موقع می‌توانید با خیال راحت در آزمون آیلتس شرکت کنید.

در این مطلب، توضیح دادیم که آزمون ماکل آیلتس چیست و چه کسانی باید در آن شرکت کنند. همچنین اشاره مختصری به ساختار کلی آزمون‌های ماکل آیلتس جنرال ‌و آکادمیک کردیم و در مجموع ویژگی‌های آزمون ماک را برشمردیم. در نهایت نیز به نکات مهمی در خصوص این آزمون پرداختیم. برای شرکت در آزمون آیلتس، بهترین و مؤثرترین راه، کمک گرفتن از آزمون‌های آزمایشی است، اما قبل از آن باید با تکنیک‌های آزمون آیلتس آشنا شوید و با شرکت در امتحان ماک، میزان توانایی و تسلط خود را در پاسخ دادن به سؤال‌های هر بخش ارزیابی کنید و در انتها نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کنید تا بتوانید به نمره مطلوبی در آزمون اصلی دست یابید.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Preptical
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *