سئو محلی چیست؟ – سئو لوکال به زبان ساده + تکنیک ها

۴۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۸ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
سئو محلی چیست؟ – سئو لوکال به زبان ساده + تکنیک ها

مصرف‌کنندگان همواره به دنبال یافتن نزدیک‌ترین ارائه‌دهنده خدمات یا محصولات مدنظر خود در اینترنت جستجو می‌کنند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر به پاسخ خود برسند. کسب و کارها از سئو محلی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای این دسته از مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند تا لینک‌های خود را در زمان مناسب به افراد مناسب نشان دهند. در این مطلب بررسی می‌کنیم سئو محلی چیست و چگونه بر رتبه سایت تأثیر می‌گذارد. همچنین، نحوه تدوین استراتژی سئو لوکال و مزایای آن برای کسب و کارها را شرح می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

سئو محلی چیست ؟

«سئو محلی یا سئو لوکال» (Local SEO) به بهینه‌سازی وب‌سایت برای بهبود حضور آنلاین کسب و کار برای جذب مشتریان محلی گفته می‌شود. در واقع، سئو محلی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن بر بهبود رتبه‌های وب‌سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز می‌شود.

برای مثال، زمانی که کاربری در جستجوی اینترنتی خود از نام یک شهر استفاده می‌کند، یا موتور جستجو محل جغرافیایی دستگاه کاربر را تشخیص می‌دهد، نتیجه جستجوی اینترنتی به نتایج موجود در آن شهر محدود می‌شود.

برای بهینه‌سازی جستجوهای محلی از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود. اجرای موفق این روش‌های بهینه‌سازی می‌تواند در بهبود رتبه‌های صفحه‌های وب در جستجوهای محلی تأثیر مثبتی داشته باشد. جستجوهای اینترنتی در موتورهای جستجوی مختلف انجام می‌شوند، اما بیشتر استراتژی‌های سئو محلی برای بهینه‌سازی صفحه‌های وب در موتور جستجوی گوگل اجرا می‌شوند.

در ادامه این مطلب درباره اهمیت سئو محلی و روش‌های تدوین استراتژی موفق سئو لوکال بیشتر می‌خوانید.

سئو لوکال یا سئو محلی چیست

چرا سئو محلی مهم است ؟

بسیاری از افراد از موتورهای جستجو برای یافتن کسب و کارهای محلی به منظور بهره‌گیری از خدمات یا محصولات آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل، توجه به سئو محلی و بهینه‌سازی وب‌سایت کسب و کار برای این دسته از کاربران برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گفته گوگل، حدود ۳۰ درصد از تمام جستجوهای کاربران توسط دستگاه‌های موبایل به موقعیت مکانی ارتباط دارند، ۷۸ درصد از افرادی که برای یافتن کسب و کارهای نزدیک به خود جستجو می‌کنند در عرض یک روز از آن کسب و کار بازدید می‌کنند و ۲۸ درصد از جستجوهایی که برای یافتن کسب و کارهای نزدیک به موقعیت مکانی کاربران انجام می‌شوند، در نتیجه به خرید کاربر از کسب و کار می‌انجامند.

به بیان دیگر، مصرف‌کنندگان همواره از موتورهای جستجو برای یافتن کسب و کارهای نزدیک به خود استفاده می‌کنند. اگر زمانی که کاربران برای یافتن کسب و کارهایی با خدمات یا محصولات شما جستجو می‌کنند در برابر آن‌ها ظاهر نشوید، فرصت بزرگی را از دست خواهید داد. به همین دلیل، بهتر است وب‌سایت کسب و کار خود را با توجه به بخش‌های مختلف اصول سئو، از جمله سئو داخلی، سئو خارجی، سئو فنی و سئو محلی بهینه‌سازی کنید تا شانس بیشتری برای جذب مخاطبان راغب داشته باشید. سئو محلی یکی از موارد مرتبط با بازاریابی مکان محور است که در آن روی جمع‌آوری اطلاعات مکانی مشتریان و ارسال تبلیغات مرتبط برای آن‌ها تمرکز می‌شود. در مطلب زیر از مجله فرادرس به‌طور مفصل در مورد این روش بازاریابی و انواع آن بحث کرده‌ایم:

تأثیر سئو محلی بر رتبه سایت

الگوریتم‌های جستجوی محلی گوگل، درست مانند تمام الگوریتم‌های گوگل در سئو، از سه معیار مهم زیر برای یافتن بهترین نتایج برای جستجوهای کاربران استفاده می‌کنند.

  • مرتبط بودن (Relevance): میزان ارتباط نتایج با کلمات کلیدی مدنظر کاربر در «کوئری جستجو» (Search Query)
  • مسافت (Distance): میزان فاصله کاربر با کسب و کار مدنظر از نظر گوگل
  • برتری (Prominence): میزان برتری و اهمیت کسب و کار در مقایسه با رقیبان آن از نظر گوگل

سپس، گوگل برای جستجوهای محلی، دو نوع نتیجه مختلف را در صفحه نتایج نمایش می‌دهد. این دو بخش با نام‌های «بسته محلی | لوکال پک» (Local Pack) یا «بسته نقشه‌ای» (Map Pack) و «نتایج طبیعی یا ارگانیک» (Organic Results) شناخته می‌شوند.

به نتایج عادی جستجو در «صفحه نتایج جستجوها» (SERP) نتایج طبیعی یا ارگانیک گفته می‌شود و بخش بالایی صفحه نتایج جستجوها که شامل کسب و کارهای محلی می‌شود «لوکال پک» نام دارد. تصویر زیر محل نمایش این دو دسته از نتایج در صفحه نتایج جستجوهای گوگل را نشان می‌دهد.

لوکال پک و نتایج طبیعی در گوگل
نحوه نمایش لوکال پک و نتایج طبیعی در صفحه نتایج جستجوها در گوگل

اما گوگل تنها زمانی که از عبارت‌هایی مانند «اطراف من»، «Near Me» یا نام یک شهر در جستجو استفاده کنید این نتایج را به شما نشان نمی‌دهد. بلکه در هر زمانی که گوگل فرض کند هدف کاربر یافتن یک کسب و کار محلی است نتایج محلی کوئری را به او نمایش می‌دهد، حتی اگر کلمه کلیدی خاص و مرتبط با مکان در کوئری به‌کار نرفته باشد.

برای مثال، اگر شما در شهر تهران عبارت «آرایشگاه مردانه» را در گوگل جستجو کنید، نتایج ظاهر شده در لوکال پک مانند تصویر زیر مربوط به آرایشگاه‌های شهر تهران خواهند بود.

نمونه لوکال پک آرایشگاه مردانه در تهران
نمونه لوکال پک آرایشگاه مردانه در تهران

نکات مهم در تدوین استراتژی سئو محلی

برای بهینه‌سازی وب‌سایت بر اساس اصول سئو محلی درست مانند تمام بخش‌های دیگر سئو و بازاریابی دیجیتال ابتدا باید استراتژی سئو لوکال را تدوین کنید و مراحلی مانند تعیین اهداف سئو محلی، تعیین مخاطبان هدف و تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی را طی کنید. در ادامه، نکاتی را بررسی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وب‌سایت کسب و کار خود را برای مخاطبان محلی بهینه‌سازی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی

تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران هنگام جستجو برای یافتن محصولات و خدمات کسب و کارهای محلی شناسایی می‌شوند. دریافت رتبه‌های برتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو برای این دسته از کلمات کلیدی سبب افزایش ترافیک هدف‌گذاری شده وب‌سایت می‌شود و مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت می‌کند.

برای تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

تحقیق درباره رقیبان

تحقیق درباره فعالیت رقیبان روش مناسبی برای شروع تحقیق کلمات کلیدی و یافتن ایده‌های جدید است. یکی از بهترین روش‌های تحقیق درباره رقیبان، استفاده از ابزارهای سئو مانند ابزار «Organic Research» شرکت مشهور «SEMRush» است. با استفاده از این ابزارها می‌توانید رتبه وب‌سایت‌های کسب و کارهای رقیب در کلمات کلیدی مختلف را مشاهده کنید و با به‌کار گرفتن فیلترهای مختلف آن‌ها، کلمات کلیدی جدید و مناسب برای مخاطبان محلی را بیابید.

علاوه بر این، با استفاده از این ابزارها متوجه می‌شوید که رقیبان شما کدام کلمات کلیدی را هدف‌گذاری کرده‌اند. اگر رقیبان شما مجموعه خاصی از کلمات کلیدی را هدف‌گذاری کرده باشد، احتمالاً این دسته از کلمات به کسب و کار شما نیز مرتبط هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوا بهره بگیرید.

بهره‌گیری از پیشنهادهای خودکار گوگل

ویژگی «پیشنهاد خودکار گوگل» (Google Autocomplete) برای سرعت بخشیدن به جستجوهای کاربران با پیش‌بینی کلمات کلیدی مدنظر آن‌ها ساخته شده است. همچنین، می‌توان از آن برای یافتن کلمات کلیدی طویل در سئو محلی نیز بهره گرفت، زبرا گوگل از موقعیت مکانی کاربران برای پیش‌بینی کلمات کلیدی استفاده می‌کند.

برای مثال، اگر عبارت «خدمات نظافت تهران» را در گوگل وارد کنید، پیشنهادهایی مشابه تصویر زیر دریافت می‌کنید. با امتحان کردن کلمات کلیدی مختلف می‌توان از میان این عبارت‌های پیشنهادی فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار در سئو محلی به دست آورد.

تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی با پیشنهاد خودکار گوگل
نمونه تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی با استفاده از پیشنهادهای خودکار گوگل

استفاده از ابزار Google Keyword Planner

با استفاده از ابزار Google Keyword Planner یا ابزارهای مشابه آن نیز می‌توان کلمات کلیدی مناسب برای سئو محلی را یافت. با بهره‌گیری از این ابزارها می‌توانید کلمات کلیدی مورد استفاده رقیبان خود را بیابید و میزان جستجوی آن‌ها در مناطق جغرافیایی مختلف را مشاهده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی با Google Keyword Planner
نمونه تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی با استفاده از ابزار Google Keyword Planner

استفاده از این ویژگی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در زمان‌هایی که تعداد زیادی عبارت کلیدی جمع‌آوری کرده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را برای هدف‌گذاری در سئو اولویت‌بندی کنید کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت.

بهینه‌سازی Google My Business

ابزار Google My Business ابزاری بسیار کاربردی برای بهبود تجربه کاربری در جستجوهای محلی است. با بهینه‌سازی حساب کاربری کسب و کار با استفاده از این ابزار می‌توان به نتایج مطلوبی در جذب کاربران محلی دست یافت.

برای بهینه‌سازی حساب کاربری Google My Business باید مراحل زیر را طی کنید.

  • صفحه Google My Business کسب و کار خود را بسازید و آن را تأیید کنید.
  • از گزینه «پست‌های گوگل» (Google Posts) در حساب کاربری خود استفاده کنید.
  • مشتریان و مخاطبان خود را به اشتراک‌گذاری نظرات خود در گوگل تشویق کنید.
  • به بازخوردهای مخاطبان خود در گوگل به شکل صادقانه پاسخ دهید. بهتر است در پاسخ‌های خود از نام محل کسب و کار استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از پاسخی مانند «از بازخورد شما درباره (خدمات/محصولات) ما در (نام شهر یا استان) سپاس‌گزاریم. نظرات شما برای ما ارزشمند است و مشتاقانه منتظر دیدار همکاری مجدد با شما هستیم. از طرف تیم (نام کامل کسب و کار) از شما تشکر می‌کنیم.» استفاده کنید.

اگر گوگل کسب و کار شما را به عنوان کسب و کاری معتبر و مورد اعتماد بشناسد، بخشی مانند تصویر زیر را در نتایج جستجوهای محلی به کسب و کار شما اختصاص می‌دهد.

گوگل مای بیزینس فرادرس

بهینه‌سازی حساب کاربری Google My Business تنها برای سئو مفید نیست، بلکه می‌توان از آن برای بهبود تجربه کاربری نیز بهره گرفت. با دریافت بازخوردهای کاربران و به‌روزرسانی اطلاعات تماس و ساعت‌های کاری کسب و کار در گوگل، تجربه بهتری برای کاربران رقم می‌زنید و مشتریان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند به سادگی کسب و کار شما را بیابند.

تعامل در شبکه‌های اجتماعی

گوگل برای محتوای تولیدشده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی قائل است. بنابراین، می‌توانید پس از بهینه‌سازی حساب کاربری کسب و کار خود در Google My Business لینک آن را به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود اضافه کنید و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی موتور جستجو را با یکدیگر همسو کنید.

اضافه کردن نام، آدرس و شماره تماس به وب‌سایت

برای این که موتورهای جستجو و کاربران بتوانند به سادگی محل کسب و کار شما را بیابند باید NAP وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید. NAP مخفف کلمات «نام، نشانی و شماره تماس» (Name, Address, Phone Number) و یکی از اصطلاحات رایج در دیجیتال مارکتینگ است.

NAP وب‌سایت باید یک کد HTML قابل «کراول شدن یا خزش» (Crawl) باشد تا موتورهاس جستجو بتوانند به راحتی آن را بخوانند و لینک‌های وب‌سایت شما را در جستجوهای محلی بهتر به نمایش بگذارند.

بهترین مکان برای قرار دادن NAP درون بخش Header یا Footer وب‌سایت است. علاوه بر این، باید نام، نشانی و شماره تماس کسب و کار خود را در صفحه «تماس با ما» نیز ذکر کنید.

توجه داشته باشید که نباید NAP را درون تصاویر قرار بدهید، زیرا موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را به خوبی کدهای HTML بخوانند و درک کنند.

NAP سایت فرادرس در صفحه تماس با ما
NAP وب‌سایت فرادرس در صفحه تماس با ما

بهینه‌سازی فهرست‌های آنلاین کسب و کارها

یکی دیگر از روش‌های بهبود رتبه صفحه‌های وب‌سایت از طریق سئو محلی، اضافه کردن اطلاعات کسب و کار به وب‌سایت‌های جمع‌آوری فهرست کسب و کارها مانند Foursquare و گوگل است.

پس از این‌که اطلاعات کسب و کار خود را به این وب‌سایت‌ها اضافه کردید، به یاد داشته باشید که همواره باید اطلاعات خود را به‌روز و دقیق در این وب‌سایت‌ها درج کنید. اشتباهاتی مانند اشتباه تایپی و قرار ندادن شماره پلاک درست یا اشتباه در شماره تماس می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. اگر گوگل متوجه نشود که کدام‌یک از اطلاعات شما در این وب‌سایت‌ها صحیح است، ممکن است کسب و کار شما را در نتایج جستجوها به کاربران نمایش ندهد. همچنین، همیشه اطلاعات کپی شده (Duplicate) درون فهرست‌های آنلاین کسب و کار را حذف کنید.

ارزیابی استراتژی سئو محلی چگونه انجام می‌شود؟

ممکن است زمانی که استراتژی‌های کلیدی و مهم سئو محلی را اجرا کردید، وسوسه شوید که فعالیت‌های خود در این زمینه را متوقف کنید. اما سئو فرآیندی مداوم است. به‌جای متوقف کردن فعالیت‌ها یا تغییر دادن بخش‌های مختلف برای مشاهده تغییرات در وب‌سایت، بهتر است ارزیابی‌های جامعی را در عملکرد وب‌سایت خود انجام دهید تا نقاط قوت و نقاط ضعف استراتژی‌های خود را بیابید و تغییرات مهم برای رسیدن به اهداف و موفق شدن را شناسایی کنید که در ادامه این مطلب،‌ نحوه این ارزیابی بررسی شده است.

برای ارزیابی استراتژی سئو محلی، باید بخش‌های زیر را ارزیابی کنید و به این پرسش‌ها پاسخ دهید.

  • ارزیابی Google My Business: حساب کاربری Google My Business شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو چگونه ظاهر می‌شود؟ آیا اطلاعات آن به‌روز و دقیق است؟
  • ارزیابی گوگل سرچ کنسول: آیا محتوای سایت شما قابل کراول شدن است؟ آیا خطایی مانع ایندکس شدن محتوا می‌شود؟
  • ارزیابی سئو داخلی: آیا وب‌سایت شما تمام اصول مهم سئو داخلی برای بهبود رتبه صفحه‌ها را رعایت می‌کند؟
  • ارزیابی محتوای فهرست‌های کسب و کار: آیا اطلاعات شما در تمام فهرست‌های آنلاین کسب و کار به‌روز و صحیح است؟
  • ارزیابی عملکرد رقیبان: وب‌سایت شما در مقایسه با رقیبان چگونه عمل می‌کند؟ آیا فاصله‌ای در این رقابت وجود دارد که آن را پر کنید؟ با رقیبان خود از نظر لینک‌های ورودی، محتوا، طراحی و رتبه صفحه‌ها چگونه رقابت می‌کنید؟
  • ارزیابی وب‌سایت: آیا عملکرد کلی وب‌سایت شما مطلوب است؟

بهبود ساختار لینک‌سازی داخلی

اگرچه لینک‌های خارجی در بهبود رتبه صفحه‌های وب‌سایت شما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند، بهینه‌سازی ساختار لینک‌های داخلی نیز در رتبه‌های صفحه‌ها تأثیر مثبتی خواهد داشت. لینک‌سازی داخلی در سئو مزایای زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهبود «جهت‌یابی یا ناوبری» (Navigation) وب‌سایت
  • کمک به معماری اطلاعات و سلسله مراتب صفحه‌های وب‌سایت
  • توزیع اعتبار صفحه و قدرت رنکینگ میان صفحه‌های وب‌سایت

 

بهینه‌سازی URL، تگ عنوان، توضیحات متا و محتوا

هر صفحه از محتوای وب‌سایت فرصتی برای ایندکس شدن، هدف‌گذاری کلمات کلیدی مرتبط با مناطق جغرافیایی و حوزه تخصصی کسب و کار و یافته شدن توسط کاربران در صفحه نتایج جستجوها در موتورهای جستجو را در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل، بهینه‌سازی محتوای صفحه‌های وب‌سایت بر اساس اصول سئو اهمیت بسیار زیادی دارد.

هر زمانی که برای صفحه‌ای جدید محتوا تولید می‌کنید، باید این محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد موتورهای جستجو در URL، عنوان، Header، متا دیسکریپشن و درون متن بهینه‌سازی کنید. اگر در تولید محتوای باکیفیت و هدف‌گذاری شده بر اساس موقعیت مکانی مشکلی دارید، می‌توانید از داستان موفقیت کاربران و نمونه‌های رضایت مشتریان از محصولات و خدمات خود محتوا تولید کنید.

هرچه اطلاعات خاص مرتبط با موقعیت مکانی خود را بیشتر در محتوای خود به کار ببرید، در بهینه‌سازی صفحه‌ها برای جستجوهای محلی موفق‌تر خواهید بود.

 

اضافه کردن صفحه موقعیت مکانی به وب‌سایت

اگر کسب و کار شما بیش از یک موقعیت مکانی فیزیکی دارد، بهتر است صفحه‌ای از وب‌سایت خود را به نمایش اطلاعات شعبه‌های مختلف برند اختصاص دهید. می‌توانید در صفحه‌های موقعیت مکانی اطلاعاتی مانند نام، نشانی، شماره تلفن، ساعت‌های کاری، توضیحات مخصوص هر فروشگاه، اطلاعات پارکینگ و شرایط حمل‌ونقل، پیشنهادهای ویژه و پیام‌های رضایت مشتریان را با کاربران به‌اشتراک بگذارید.

باید توجه کنید که اطلاعات صفحه‌های موقعیت مکانی در بخش‌های مختلف تکرار یا کپی نشده باشد. به همین دلیل باید برای کسب و کارهایی که فقط یک شعبه دارند، فقط یک صفحه «درباره ما» بسازید. هچنین، می‌توانید با اضافه کردن موقعیت مکانی کسب و کار در «نقشه گوگل» (Google Map) به این صفحه، امتیاز بیشتری از گوگل دریافت کنید.

اضافه کردن موقعیت مکانی کسب و کار به نقشه گوگل در سئو محلی

تولید محتوای محلی

گوگل همواره بیشتر از قبل هوشمند می‌شود و به همین دلیل، تولیدکنندگان محتوا بیشتر از گذشته می‌توانند محتوای خود را برای کاربران بهینه‌سازی کنند و همیشه به دنبال جلب رضایت موتور جستجو نباشند.

گاهی اوقات هنگام نوشتن درباره موضوعات عمومی برای جلب توجه تعداد زیادی از مخاطبان، مهم است مطالبی تولید کنید که به خبرهای محلی می‌پردازند و توجه مخاطبان محلی را جلب می‌کنند. با تولید محتوای آموزشی و تولید محتوا درباره گردهمایی‌ها، اخبار و کارکنان حوزه تخصصی خود می‌توانید به منبعی معتبر در منطقه فعالیت خود تبدیل شوید.

برای مثال، اگر کسب و کار شما شرکتی فعال در زمینه تأمین امنیت محلی است و می‌خواهید کسب و کارهای جدید در منطقه خود را جذب کنید، می‌توانید از طریق تولید محتوا منبعی مفید برای آشنایی کسب و کارهای جدید با شهر خود ایجاد کنید. قرار دادن نقشه‌ای از ارائه‌دهندگان خدمات محلی یا تقویمی از رویدادهای شهر می‌تواند برای پرسونای مشتری شما ارزشمند باشد و شامل تعداد زیادی از عناصر مهم در سئو محلی شود.

 

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل در سئو محلی تأثیر زیادی دارد، زیرا آمارها نشان می‌دهند که ۶۱ درصد از تمام جستجوهای گوگل از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌شوند و تعداد جستجوهای شامل عبارت «Near Me» در گوگل از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

از رایج‌ترین روش‌های استفاده کاربران از وب‌سایت کسب و کارها در موبایل می‌توان به کسب اطلاعات درباره برند، خواندن نظرات مشتریان دیگر، یافتن نشانی کسب و کار و دریافت اطلاعات تماس است. با بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای دستگاه‌های موبایل می‌توانید کسب اطلاعات را برای مشتریان احتمالی ساده‌تر کنید.

دریافت لینک‌های ورودی مرتبط و معتبر

«لینک‌های ورودی» (Inbound Links) نیز از عناصر تأثیرگذار در سئو محلی به شمار می‌روند و می‌توانند ترافیک محلی وب‌سایت را افزایش دهند. هر لینک ورودی یا بک‌لینک به گوگل اعلام می‌کند که وب‌سایت شما متعلق به یک کسب و کار معتبر است و با استفاده از لینک‌ها می‌توانید اعتبار دامنه خود را افزایش دهید.

از روش‌های رایج برای دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت برای سئو محلی می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • حمایت مالی یا همکاری با کسب و کارهای دیگر: همکاری با کسب و کارهای دیگر در حوزه تخصصی برند یا حمایت مالی از رویدادها یا وبینارها به برقراری تعامل با افراد و اینفلوئنسرهای محلی کمک می‌کند.
  • نویسندگی مهمان در وبلاگ‌ها: نویسندگی مهمان در وبلاگ‌ها به افزایش تعداد بک‌لینک‌های وب‌سایت کمک می‌کند.

علاوه بر این، صحبت با افراد دیگر در حوزه تخصصی برند و فعالیت به عنوان منبعی مفید برای جامعه حوزه تخصصی می‌تواند به افزایش تعداد لینک‌های ورودی کمک کند. اگر در حوزه تخصصی خود برندی فعال باشید، صحبت‌های کسب و کارهای دیگر درباره شما به شکل لینک ورودی، بهبود عملکرد شبکه‌های اجتماعی و افزایش پوشش رسانه‌ای برند در می‌آیند.

 

مشارکت در جامعه محلی

هرچه بیشتر در جامعه محلی خود مشارکت کنید، روابط عمومی دیجیتال بهتری خواهید داشت. همکاری با سازمان‌های غیرانتفاعی در کمپین‌های مختلف، اختصاص یک روز به عنوان روز کار داوطلبانه در سازمان، حمایت مالی از رویدادهای مختلف یا ظاهر شدن در رسانه‌های محلی به عنوان منبعی مورد اعتماد در حوزه تخصصی برند می‌تواند سبب افزایش پوشش رسانه‌ای، افزایش آگاهی از برند و افزایش تعداد لینک‌های ورودی شود.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

قیف فروش

همان‌طور که می‌دانید، بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره سئو محلی

در بخش‌های قبلی بررسی کردیم سئو لوکال یا سئو محلی چیست. در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های کاربران درباره سئو محلی پاسخ می‌دهیم.

مزایای سئو محلی چیست ؟

بسیاری از مصرف‌کنندگان و کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای یافتن کسب و کارهای محلی به منظور بهره‌گیری از خدمات یا محصولات آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل، توجه به سئو محلی و بهینه‌سازی وب‌سایت کسب و کار برای این دسته از کاربران برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد. سئو محلی به بهبود رتبه‌های وب‌سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص کمک می‌کند و مخاطبان محلی را به کسب و کار جذب می‌کند.

چه کسب و کارهایی از سئو محلی سود می‌برند؟

سئو محلی به بهبود رتبه‌های صفحه‌های وب در مناطق جغرافیایی خاص کمک می‌کند و میزان نمایش لینک‌های وب‌سایت در این مناطق را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، استراتژی‌های سئو محلی برای کسب و کارهای علاقه‌مند به فروش محصولات یا خدمات در موقعیت‌های مکانی خاص مفید است. این کسب و کارها با استفاده از استراتژی‌های سئو محلی می‌توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند و توجه مشتریان در موقعیت مکانی مدنظر خود را جلب کنند.

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpotahrefsSemrush
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *