اسپم اسکور چیست؟ – به زبان ساده + روش های کاهش آن

۲۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۳ دقیقه
اسپم اسکور چیست؟ – به زبان ساده + روش های کاهش آن

احتمالا در زمان آنالیز سئوی وب‌سایت از خودتان پرسیده‌اید مفهوم اسپم اسکور چیست و چه‌قدر در SEO تأثیر دارد. «اسپم اسکور» (Spam Score) معیاری است که نرم‌افزار مدیریت سایت و سئوی Moz در سال ۲۰۱۵ آن را طراحی کرده و در مقیاس درصد نشان می‌دهد آدرسی که در آن وارد کرده‌اید، چقدر احتمال دارد توسط گوگل جریمه شود. به عبارت ساده‌تر، با وارد کردن آدرس دلخواه در ابزار Link Explorer نرم‌افزار Moz، ابزار به شما می‌گوید آدرس موردنظر چقدر به وب‌سایت‌هایی شباهت دارد که توسط گوگل اسپم در نظر گرفته شده یا جریمه شده‌اند. از اسپم اسکور می‌توانید هم برای بررسی میزان اسپم بودن وب‌سایت خودتان و هم وب‌سایت‌هایی که به‌طرف آن بک‌لینک ایجاد کرده‌اند، استفاده کنید.

فهرست مطالب این نوشته

از آنجا که بالا بودن بی‌دلیل این امتیاز برای سئوی وب‌سایت و رتبه‌بندی آن در صفحه نتایج خطرناک است، تشخیص امتیاز اسپم اسکور و ۲۷ سیگنال اثرگذار بر آن کمک می‌کند اقداماتی را برای کاهش این امتیاز در نظر بگیرید یا بک‌لینک‌های دریافتی از وب‌سایت‌های اسپم را در صورت لزوم «رد» (Disavow) کنید. در این آموزش از مجله فرادرس در مورد اسپم اسکور، دلایل اهمیت و کاربردهای آن بحث می‌کنیم و با روش‌های کاهش آن آشنا می‌شویم.

اسپم اسکور سایت چیست؟

در بیان دقیق‌تر، تخصصی‌تر و در اصطلاحات SEO، اسپم اسکور را می‌توان به‌عنوان معیار و امتیازی تعریف کرد که نشان می‌دهد چقدر احتمال دارد آدرس واردشده از نظر گوگل اسپم به نظر برسد و جریمه شود. هرچه درصد اسپم اسکور کمتر باشد، یعنی وب‌سایت شما کمتر به وب‌سایت‌های اسپم شباهت دارد، بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که توسط گوگل جریمه شوید، در رتبه‌های پایین‌تری قرار بگیرید یا حتی از فهرست گوگل حذف شوید. این قابلیت نرم‌افزار Moz، بر اساس سیستم «یادگیری ماشین» (Learning Machine) عمل می‌کند و با بررسی ۲۷ فاکتور مختلف، امتیازی کلی را در قالب درصد در یکی از سه بازه عددی زیر به شما نمایش می‌دهد:

  • اسپم اسکور پایین: بین ۱ تا ۳۰ درصد که یعنی وب‌‌سایت از نظر امتیاز اسپم در وضعیت خوبی قرار دارد.
  • اسپم اسکور متوسط: بین ۳۱ تا ۶۰ درصد که یعنی وب‌سایت از نظر اسپم بودن باید بررسی شود.
  • اسپم اسکور بالا: بین ۶۱ تا ۱۰۰ درصد که یعنی باید کمی جدی‌تر به رفع مشکلات سئوی آن توجه کنید.

نکته بسیار مهم در مورد اسپم اسکور آن است که این معیار در الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود گوگل وجود ندارد و فقط توسط Moz ارائه و اندازه‌گیری می‌شود. از آنجاکه داده‌های وب‌سایت Moz معتبر هستند. می‌توان از اسپم اسکور برای بررسی دقیق‌تر وب‌سایت و کیفیت بک‌لینک‌های دریافتی آن استفاده کرد.

روش های کاهش اسپم اسکور

در جدول زیر، به سیگنال‌های استفاده شده توسط Moz برای محاسبه اسپم اسکور اشاره کرده‌ایم که رعایت کردن آن‌ها، اصلی‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای کاهش اسپم اسکور به کار بگیرید.

روش‌های کاهش اسپم اسکور
۱. افزایش تعداد صفحات وب‌سایت۱۰. افزودن آدرس ایمیل واقعی و معتبر به وب‌سایت۱۹. افزودن پیکسل فیس‌بوک در کد صفحه
۲. استفاده نکردن از TLD مرتبط با دامنه‌های اسپم۱۱. استفاده از پروتکل امن https۲۰. وجود چند لینک داخلی درون صفحه
۳. کوتاه بودن نام دامنه۱۲.عدم استفاده زیاد از متاتگ‌ کلمه کلیدی در وب‌سایت۲۱. دریافت نکردن بک‌لینک‌های زیاد از چند منبع محدود
۴. استفاده نکردن از کاراکترهای عددی در نام دامنه۱۳. توجه به طول متاتگ کلمه کلیدی۲۲. برقراری تعادل بین تعداد لینک‌های خروجی از وب‌سایت و محتوا
۵. استفاده از فونت API گوگل۱۴. استفاده نکردن از تگ کنونیکال غیرمحلی۲۳. استفاده نکردن از حروف صامت یا صدادار متوالی در نام دامنه
۶. نصب  گوگل تگ منیجر روی وب‌سایت۱۵. طولانی یا کوتاه نبودن عنوان صفحه۲۴. استفاده نکردن از علامت «خط پیوند [ـ]» (Hyphen) در نام دامنه
۷. استفاده از برچسب تبلیغ DoubleClick۱۶. طولانی نبودن توضیحات متا۲۵. توجه به طول پیوند یکتا
۸. افزودن شماره تماس معتبر به وب‌سایت۱۷. افزایش بازدید صفحات وب‌سایت۲۶. استفاده نکردن از کلمات مخرب در محتوای وب‌سایت
۹. ایجاد لینک به لینکدین در وب‌سایت۱۸. افزودن آیکون مخصوص به وب‌سایت۲۷. رد بک‌لینک‌های دارای انکرتکست با CPC بالا

در بخش بعدی هریک از موارد بالا را به‌طور دقیق بررسی می‌کنیم اما قبل از آن بهتر است درک بهتری از دلایل اهمیت اسپم اسکور، نحوه استفاده و دسترسی به آن پیدا کنید.

چرا درصد اسپم اسکور در سئو مهم است؟

بررسی درصد اسپم اسکور از دو جهت هم در سئوی داخلی و هم در سئوی خارجی وب‌سایت مهم است:

  • بررسی میزان اسپم بودن دامنه‌های فرعی وب‌سایت (سئو داخلی)
  • بررسی میزان اسپم بودن آدرس‌هایی که به طرف وب‌سایت بک‌لینک ایجاد کرده‌اند (سئو خارجی)

شناسایی میزان اسپم بودن دامنه‌های فرعی

با دانستن امتیاز اسپم اسکور می‌توانیم بفهمیم زیردامنه وب‌سایت ما چقدر به وب‌سایت‌های اسپم شباهت دارد. به‌همین دلیل در آنالیزهای بعدی سئو سایت، سعی می‌کنیم نشانه‌های اسپم بودن را که ممکن است رتبه وب‌سایت را در صفحه نتایج کاهش داده باشند، شناسایی و برای بهبود و اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.

برنامه‌ریزی برای دریافت بک‌لینک باکیفیت

کاربرد دیگر اسپم اسکور، ارزیابی کیفیت بک‌لینک‌هایی است که به‌طرف وب‌سایت ما ایجاد شده‌اند. از آنجا که در درجه اول کیفیت و در درجه دوم تعداد بک‌لینک‌های دریافتی وب‌سایت، به‌عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی مستقیم گوگل اثر بسیار زیادی روی رتبه صفحات در صفحه نتایج دارد، تشخیص وضعیت بک‌لینک‌ها کمک می‌کند بهتر بتوانیم پروفایل بک‌لینک را مدیریت کنیم.

چطور درصد اسپم اسکور را ببینیم؟

تا این بخش به‌خوبی می‌دانید اسپم اسکور چیست و چه اهمیت و کاربردی در سئوی وب‌سایت دارد. در ادامه، نحوه دیدن این امتیاز و اطلاعات مهم بخش Spam Score ابزار Moz را بررسی می‌کنیم تا تحلیل این امتیاز برای شما راحت‌تر باشد.

برای دیدن درصد اسپم اسکور، بعد از ساخت حساب کاربری در وب‌سایت Moz، ابزار «Link Explorer [+]» را مانند تصویر زیر، انتخاب کنید:

انتخاب Link explorer ابزار Moz
انتخاب Link explorer ابزار Moz (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

در ادامه، در صفحه باز شده، روی گزینه «Link Research» کلیک و در منوی باز شده، روی «Spam Score» بزنید:

انتخاب Link Research و Spam Score در ابزار moz
انتخاب Link Research و Spam Score در ابزار Moz (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

در نوار جستجوی بازشده، آدرس وب‌سایت را وارد کنید و روی «Analyze» بزنید:

محل وارد کردن آدرس سایت در ابزار spam score سایت moz
محل وارد کردن آدرس سایت در ابزار spam score سایت Moz (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

ابزار در مدت زمان کوتاهی، اطلاعات مهمی ازجمله اسپم اسکور، «رتبه دامنه» (Domain Authority) و تعداد دامنه‌هایی را که به‌طرف آدرس واردشده بک‌لینک ایجاد کرده‌اند، به‌همراه دسته‌بندی دقیقی از وضعیت اسپم اسکور آن‌ها در صفحه‌ای به شکل زیر به شما نشان می‌دهد:

نمونه گزارش اسپم اسکور وب‌سایت اپل
نمونه گزارش اسپم اسکور وب‌سایت اپل (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

برای مثال، تصویر بالا نشان می‌دهد حدود ۸۶ درصد از وب‌سایت‌های ایجادکننده بک‌لینک به وب‌سایت اپل، اسپم اسکور بین ۱ تا ۳۰ درصد دارند. این اطلاعات به تحلیل هرچه بهتر پروفایل بک‌لینک این وب‌سایت کمک می‌کند. با اسکرول صفحه، همین بخش را با جزییات بیشتر و در قالب نمودارهای ستونی به تفکیک تعداد دامنه‌های لینک‌دهنده می‌بینید:

نمودار وضعیت اسپم اسکور سایت های لینک دهنده
نمودار وضعیت اسپم اسکور سایت های لینک‌دهنده (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

برای مثال، نمودار بالا نشان می‌دهد حدود ۴ میلیون از ۶٫۸ میلیون وب‌سایتی که به وب‌سایت اپل بک‌لینک داده‌اند، اسپم اسکور بین ۱ تا ۱۰ درصد دارند. بخش مهم بعدی که در گزارش اسپم اسکور می‌بینید، فهرست وب‌سایت‌های مبدا بک‌لینک به‌همراه اسپم اکسور، رتبه دامنه و تاریخ خزش آن‌ها است. این اطلاعات را می‌توانید در قالب فایل CSV از ابزار دانلود و با کلیک روی هر لینک، در مورد آن‌ها کمی تحقیق کنید:

فهرست دامنه‌های لینک‌دهنده در کنار اسپم اسکور و رتبه دامنه
فهرست دامنه‌های لینک‌دهنده در کنار اسپم اسکور و رتبه دامنه (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

قبل از هر مورد دیگری این نکته را بگوییم که بالا بودن اسپم اسکور وب‌سایت شما به این معنا نیست که وب‌سایت حتما از نظر گوگل اسپم به نظر می‌رسد، بلکه باید آن را به‌عنوان نشانه‌ای برای بررسی و آنالیز دقیق وب‌سایت از نظر کیفیت و ارتباط محتوا در نظر بگیرید. در حقیقت اسپم اسکور امتیازی است که به شما نشان می‌‌دهد عامل یا عواملی در وب‌سایت شما وجود دارند که ممکن است باعث کاهش رتبه سئو و قرار گرفتن آن در رتبه‌های پایین صفحه نتایج شوند.

علت عدم نمایش اسپم اسکور چیست؟

در بخش‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم که اسپم اسکور سرنخی است که به کمک آن آنالیز سئو سایت و پروفایل بک‌لینک را هوشمندانه‌تر انجام می‌دهید. از آنجاکه ربات‌های خزنده Moz ممکن است همه وب‌سایت‌های موجود در سطح وب را به فهرست خود اضافه نکرده باشند، گاهی پیش می‌آید که پس از وارد کردن آدرس وب‌سایت، صفحه‌ای مانند تصویر زیر ببینید که هیچ اسپم اسکوری برای آن ثبت نشده است:

گزارش عدم نمایش اسپم اسکور - اسپم اسکور چیست
گزارش عدم نمایش اسپم اسکور (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

این اتفاق معمولا برای وب‌سایت‌های جدیدی رخ می‌دهد که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند و هنوز خزنده‌ها آن‌ها را شناسایی نکرده‌اند. روشی که با انجام آن می‌توانید از خزش و نمایه‌گذاری وب‌سایتتان توسط Moz مطمئن شوید، چندان آسان نیست. لازم است از وب‌سایت‌هایی که حدس می‌زنید در فهرست Moz وجود دارند، با کمک گرفتن از استراتژی‌های لینک‌سازی، بک‌لینک‌های معتبر دریافت کنید. این کار کمک می‌کند کم‌کم به فهرست Moz اضافه شوید.

تا این بخش می‌دانید اسپم اسکور چیست و چطور می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در ادامه در مورد روش‌های کاهش امتیاز اسپم یاد می‌گیرید.

تا اینجا می‌دانید کاربردهای اسپم اسکور چیست و چرا باید به آن توجه کرد. در ادامه، سیگنال‌های تأثیرگذار روی اسپم اسکور و در واقع روش‌های کاهش دادن آن را یاد می‌گیریم.

سیگنال های موثر بر اسپم اسکور

در پاسخ به سوال «اسپم اسکور چیست» به این نکته اشاره کردیم که این معیار با بررسی ۲۷ فاکتور مهم در وب‌سایت محاسبه می‌شود. زمانی که Moz برای اولین بار معیار اسپم اسکور را معرفی کرد، از ۱۷ سیگنال برای ارزیابی و محاسبه آن استفاده می‌کرد که با گذشت زمان این تعداد فاکتورها به ۲۷ مورد افزایش پیدا کرد. به مجموعه این فاکتورها «سیگنال‌های اسپم اسکور» (Spam Score Signals) گفته می‌شود که با بهبود آن‌ها در وب‌سایت می‌توان امتیاز اسپم اسکور را تا حد زیادی کاهش داد. در ادامه این سیگنال‌ها را توضیح می‌دهیم تا درک بهتری از مواردی که اسپم اسکور بر اساس آن‌ها محاسبه می‌شود، پیدا کنید.

۱. کم بودن تعداد صفحات وب سایت

معمولا وب‌سایت‌هایی که تعداد صفحات کمی دارند، اسپم در نظر گرفته می‌شوند. ربات‌های جستجوی Moz هم زمانی که ببینند تعداد صفحات متعلق به دامنه واردشده در ابزار خیلی کم است، آن را به‌عنوان نشانه‌ای از اسپم بودن آن در نظر می‌گیرند. البته این موضوع به معنای آن نیست که باید صدها صفحه در وب‌سایت ایجاد کنید. نکته مهم آن است که حتی اگر وب‌سایت شما صفحات کمی دارد مطمئن شوید که در همه این صفحات محتوای ارزشمند و معنادار وجود دارد.

۲. استفاده از پسوند دامنه مرتبط با دامنه اسپم

«TLD» مخفف عبارت «Top-level domain» و به معنای «دامنه سطح بالا» یا «پسوند دامنه» است. به زبان ساده، TLD به پسوندهای کوتاهی مانند .ir   یا .com   گفته می‌شود که در انتهای «پیوند یکتا» (URL) قرار می‌گیرد و موقعیت مکانی و نوع وب‌سایت را مشخص می‌کند. بعضی از پسوندهای دامنه معروف و متداول مانند .stream    یا .win   یا .biz   وجود دارند که در گذشته با آن‌ها وب‌سایت‌های اسپم زیادی ساخته شده است.

به‌همین دلیل وجود این پسوندها در آدرس وب‌سایت به‌عنوان سیگنال اسپم بودن آن از نظر Moz شناخته می‌شود.

۳. طولانی بودن نام و ریشه دامنه

در تصویری که در ادامه آمده، بخش‌های مختلف پیوند یکتای صفحه و اصطلاحات مربوط به دامنه را می‌بینید. در گذشته و حتی امروز بسیاری از وب‌سایت‌ها، از کلمه کلیدی اصلی وب‌سایت در نام دامنه استفاده کرده و می‌کنند. این کار مشکلی برای سئوی وب‌سایت ایجاد نمی‌کند البته تا زمانی که از «کلمات کلیدی طویل» (Long-tail Keywords) در نام دامنه استفاده نکرده باشید.

این کار باعث طولانی شدن آدرس صفحه می‌شود. از آنجا که کاربران بیشتر به دامنه‌های کوتاه و مختصر و ساده اعتماد می‌کنند، پیوندهای یکتای بسیار طولانی معمولا اسپم در نظر گرفته می‌شوند. ربات‌های جستجوی ابزار Link Explorer هم بر همین اساس، آدرس‌های دارای نام دامنه طولانی را اسپم در نظر می‌گیرد.

بخش های مختلف url
بخش های مختلف URL (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

بر اساس یک قانون کلی، وب‌سایت‌هایی که تعداد کاراکترهای دامنه‌های آن‌ها حداکثر ۶۳ عدد باشد، اسپم در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین بهتر است حتما نام دامنه انتخابی برای وب‌سایت را تا جای امکان کوتاه نگه دارید. همچنین نتایج بررسی سال ۲۰۰۹ روی ۱ میلیون وب‌سایت که در الکسا رتبه گرفته‌اند، نشان می‌دهد متوسط تعداد کاراکترهای نام دامنه در آدرس آن‌ها، حداکثر ۱۰ کاراکتر بوده و ۵۰ وب‌سایت اول، نام دامنه ۶ کاراکتری داشته‌اند.

تا این بخش یاد گرفتید چند مورد از راه‌های کاهش اسپم اسکور چیست. در ادامه روش‌های بیشتری را یاد می‌گیرید.

۴. استفاده از کاراکترهای عددی در نام دامنه

استفاده از «کاراکترهای عددی» (Numeric characters) در نام دامنه، ممکن است باعث متفاوت و منحصربه‌فرد به نظر رسیدن آن شود، ولی خیلی مورد پسند موتورهای جستجویی مانند گوگل نیست. به‌همین دلیل ابزار اندازه‌گیری اسپم اسکور Moz هم آدرس‌هایی را که در نام دامنه آن‌ها عدد به کاررفته، اسپم در نظر می‌گیرد. بنابراین بهتر است در مورد این موضوع ریسک نکنید و فقط از کاراکترهای الفبای انگلیسی در نام دامنه استفاده کنید.

۵. استفاده نکردن از فونت API گوگل

استفاده کردن از فونت‌های مخصوص گوگل، سیگنال مهم دیگر در سنجش میزان غیراسپم بودن وب‌سایت است. به عبارت بهتر، دامنه‌هایی که از فونت‌های ویژه API گوگل در محتوای صفحات آن‌ها استفاده نشده‌، به وب‌سایت‌های اسپم شباهت زیادی دارند و به‌همین دلیل است که ابزار Link Explorer وب‌سایت Moz، آن‌ها را اسپم در نظر می‌گیرد.

بنابراین چون استفاده نکردن از فونت‌های مخصوص گوگل یکی از ویژگی‌های وب‌سایت‌های اسپم است، باید حتما مراقب این موضوع باشید.

۶. اهمیت نصب گوگل تگ منیجر روی وب سایت در کاهش اسپم اسکور چیست؟

گوگل تگ منیجر ابزار رایگان گوگل برای مدیریت کردن تگ‌های مختلف وب‌سایت است. این ابزار کار مدیریت کردن تگ‌ها را از طریق «مخزن» یا «کانتینر» (Container) که تگ‌های مختلف در آن قرار گرفته‌اند، انجام می‌دهد. بنابراین گوگل از طریق اسنیپت تگ منیجر در کد اصلی صفحه، متوجه می‌شود که وب‌سایت شما از برای مدیریت کردن تگ‌ها از گوگل تگ منیجر استفاده می‌کند.

از آنجا که اغلب اوقات وب‌سایت‌های اسپم از تگ منیجر استفاده نمی‌کنند، یکی از سیگنال‌های اسپم بودن وب‌سایت در محاسبه اسپم اسکور، این است که از تگ منیجر برای مدیریت بهتر وب‌سایت استفاده نشده باشد.

در بخش قبلی یاد گرفتید اهمیت استفاده از گوگل تگ منیجر در کاهش اسپم اسکور چیست. در بخش‌های بعدی با روش‌های بیشتری آشنا می‌شوید.

۷. استفاده نکردن از برچسب تبلیغ DoubleClick

نبودن برچسب تبلیغ DoubleClick در کد اصلی صفحات یکی از سیگنال‌های اسپم بودن وب‌سایت است چون وب‌سایت‌های اسپم تقریبا هیچ‌وقت از این تگ استفاده نمی‌کنند. اضافه کردن این تگ به صفحه روشی است که گوگل از طریق آن بر تبلیغات آنلاین نظارت می‌کند. همچنین این تگ‌ها کمک می‌کنند زمان و مکان نمایش تبلیغات در وب‌سایت را بهتر کنترل و مدیریت کنید.

نکته مهم: سرویس تبلیغاتی DoubleClick پس از ادغام با Ads Exchange امروز به نام Google Display & Video 360 شناخته می‌شود.

۸. عدم وجود شماره تماس معتبر در وب‌سایت

در وب‌سایت‌های معتبر صرف‌نظر از نوع و حوزه فعالیت، همیشه اطلاعات تماس واقعی و دقیقی وجود دارد و این اطلاعات ممکن است در سربرگ بالایی یا هدر وب‌سایت یا «منوی پایینی» (Footer) آن قرار گرفته باشد. در هر صورت همیشه این نکته را در نظر بگیرید که کاربران حاضر در وب‌سایت باید اطمینان داشته باشد که هر زمان که بخواهند، می‌توانند با مدیریت آن ارتباط برقرار کنند.

۹. لینک ندادن به شبکه اجتماعی لینکدین در وب سایت

وب‌سایت‌های اسپم معمولا هیچ لینکی به صفحه لینکدین کسب و کار ندارند. به‌همین دلیل است که ابزار محاسبه اسپم اسکور وب‌سایت Moz، زمانی که لینکی به پروفایل لینکدین در وب‌سایت وجود نداشته باشد، آن را به‌عنوان یک وب‌سایت مشابه اسپم در نظر می‌گیرد.

۱۰. نبودن آدرس ایمیل معتبر در وب‌سایت

آدرس ایمیل معتبر هم مانند شماره تماس نوعی اطلاعات تماس است که همه وب‌سایت‌های معتبر آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. از آنجا که وب‌سایت‌های اسپم، آدرس ایمیل واقعی و درستی ندارند، این موضوع هم به‌عنوان یکی از سیگنال‌های اسپم بودن وب‌سایت توسط ربات‌های جستحوی ابزار MOZ در نظر گرفته می‌شود.

اطلاعات تماس وب سایت فرادرس
اطلاعات تماس وب‌سایت فرادرس

۱۱. اهمیت استفاده از پروتکل امن https در کاهش اسپم اسکور چیست؟

وب‌سایت‌های اسپم بسیار کمی از گواهینامه SSL و پروتکل امن https استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان استفاده از این پروتکل و وجود علامت قفل در ابتدای آدرس صفحه در مرورگر را به‌عنوان نشانه‌ای از معتبر بودن وب‌سایت در نظر گرفت. این پروتکل برقراری ارتباط امن بین سرور و مرورگر را امکان‌پذیر و از رمزنگاری اطلاعات حساس کاربران اطمینان حاصل می‌کند.

استفاده از پروتکل امن https
برای بررسی استفاده از پروتکل https یا عدم استفاده از آن، در مرورگر کروم روی منوی کنار URL کلیک کنید. (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

بر همین اساس، وب‌سایت‌هایی که از پروتکل https استفاده نمی‌کنند، به وب‌سایت‌های اسپم شباهت بیشتری دارند و اسپم اسکور آن‌ها بالاتر است. استفاده از این پروتکل یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی مهم گوگل هم است و باید حتما آن را مورد وب‌سایت بررسی کنید.

تا این بخش یاد گرفتید چند مورد از راه‌های کاهش اسپم اسکور چیست. در ادامه، با چند روش دیگر آشنا می‌شوید.

۱۲. استفاده خیلی زیاد از متاتگ کلمه کلیدی

«متا تگ کلمه کلیدی» (Meta Keyword) نوعی تگ متا و قطعه کد کوتاهی است که با قرار دادن آن در کد html صفحه، اطلاعات بیشتری در مورد موضوع صفحه به ربات‌های جستجوی گوگل می‌دهید. متا تگ کلمه کلیدی مانند دیگر انواع متاتگ فقط در کد html صفحه دیده می‌شود و برای کاربران قابل‌دیدن نیست. کد زیر، نمونه یک متاتگ کلمه کلیدی را نشان می‌دهد:

1<meta name="keywords" content="seo, search engine optimization"/>

به‌طور کلی، وب‌سایت‌هایی که از متا‌تگ‌های کلمه کلیدی زیاد استفاده می‌کنند، نسبت به وب‌سایت‌هایی که از این متاتگ‌ها استفاده نمی‌کنند، اسپمی‌تر در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین مراقب استفاده کردن از متاتگ‌ها باشید چون گوگل فقط در موارد بسیار معدودی این متاتگ‌ها را با موضوع صفحه مرتبط در نظر می‌گیرد و اصلا برای رتبه‌بندی صفحه از کلمات کلیدی که در این متاتگ فهرست کرده‌اید، استفاده نمی‌کند.

۱۳. طولانی یا کوتاه بودن بیش از حد متا تگ کلمه کلیدی

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، به‌طور کلی استفاده زیاد از متاتگ‌های کلمه کلیدی در کد صفحه باعث افزایش اسپم اسکور می‌شود اما اگر چاره‌ای جز استفاده کردن از آن‌ها ندارید، سعی کنید طول آن‌ها را تا جای امکان کوتاه نگه دارید. وجود متا کیورد طولانی در کد اصلی صفحه، باعث می‌شود وب‌سایت از نظر Moz اسپمی‌تر به نظر برسد.

۱۴. استفاده کردن از تگ کنونیکال غیرمحلی در صفحه

«تگ کنونیکال یا تگ کانونی» (Canonical Tag) که به‌صورت rel=canonical   نمایش داده می‌شود، قطعه کد کوتاهی است که برای نشان دادن آدرس دارای محتوای اصلی به گوگل در کد html صفحات وب قرار می‌دهیم. به‌طور کلی وب‌سایت‌هایی که از تگ کنونیکال به‌صورت غیرمحلی استفاده می‌کنند (یعنی آدرس داخل تگ کنونیکال آن‌ها متعلق به صفحه‌ای خارج از وب‌سایت است)، اغلب اسپم به‌نظر می‌رسند.

۱۵. طولانی یا کوتاه بودن بیش از حد عنوان صفحه

عنوان اصلی صفحه، توصیف و پیش‌نمایش کوتاهی از موضوع محتوای صفحه است که بر اساس اصول سئو باید دارای کلمه کلیدی باشد و خیلی سریع اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه به کاربران بدهد. به‌طور کلی، وجود متاتگ عنوان به‌صورت خیلی کوتاه یا طولانی، به‌عنوان یکی از نشانه‌های اسپم بودن وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود و اگر می‌خواهید اسپم اسکور وب‌سایت را کاهش دهید، باید صفحات وب‌سایت را از نظر طول عنوان اصلی آن‌ها بررسی کنید.

۱۶. تاثیر طولانی نبودن توضیحات متا در کاهش اسپم اسکور چیست؟

«توضیح متا یا متا دیسکریپشن» (Meta Description) یک متاتگ مهم و از عناصر html است که وظیفه آن فراهم کردن توضیح بیشتر در مورد محتوای صفحه برای ربات‌های جستجو و کاربران در صفحه نتایج است. اگرچه اضافه کردن توضیح متا به صفحه و استفاده از کلمه کلیدی در آن یکی از اصول قدیمی در سئوی داخلی وب‌سایت است، دیگر به‌عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل شناخته نمی‌شود. اما چون موضوع صفحه را توضیح می‌دهد بهتر است حتما آن را برای صفحه بنویسید.

در زمان نوشتن متن توضیحات متا باید به این نکته توجه کنید که طبق توصیه گوگل بهتر است طول این متن بین ۵۰ تا حداکثر ۱۵۶ کاراکتر باشد. این موضوع از دو نظر مهم است:

  • اول این‌که، گوگل توضیحات متای طولانی‌تر از این مقدار را در صفحه نتایج به‌صورت کامل به کاربران نمایش نمی‌دهد.
  • دلیل دوم و مرتبط با اسپم اسکور هم آن است که چون معمولا وب‌سایت‌های اسپم توضیحات متای خیلی طولانی برای صفحات وب می‌نویسند و این کار باعث می‌شود وب‌سایت شما بیشتر شبیه به آن‌ها به‌نظر برسد.

۱۷. کم بودن میزان بازدید صفحات وب سایت

یکی از موارد جالبی که به گوگل کمک می‌کند وب‌سایت‌های اسپم را تشخیص دهد، آن است که رتبه بازدید آن را مشخص می‌کند. «رتبه بازدید» (Visit Rank) اطلاعاتی در مورد فعالیت آنلاین کاربر در صفحات وب‌سایت فراهم می‌کند. برای مثال این‌که او از چه صفحاتی از وب‌سایت بازدید کرده، چه مدت زمانی را در هر صفحه سپری کرده و چه کارهایی در صفحه انجام داده است.

از آنجاکه وب‌سایت‌های اسپم معمولا رتبه بازدید بسیار کمی دارند، ابزار Moz این معیار را به‌عنوان نشانه اسپم بودن وب‌سایت در محاسبه اسپم اسکور در نظر می‌گیرد. بنابراین یکی از دلایل بالا بودن اسپم اسکور می‌تواند کم بودن میزان بازدید صفحات آن باشد.

۱۸. عدم وجود آیکون مشخص در وب‌سایت

وب‌سایت‌های معتبر در اغلب موارد از «آیکون محبوب» (Favicon) با طراحی مشخص و منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند که در کنار نام وب‌سایت روی تب مرورگر به کاربران نمایش داده می‌شود. از آنجا‌که اغلب وب‌سایت‌های اسپم از این آیکون‌ها استفاده نمی‌کنند، ابزار سنجش اسپم اسکور نبودن این آیکون در وب‌سایت را به‌عنوان سیگنالی برای اسپم بودن آن در نظر می‌گیرد.

آیکون مجله فرادرس
آیکون مجله فرادرس (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

۱۹. نبودن پیکسل ردیابی فیس‌بوک در صفحه

پیکسل فیسبوک کد رهگیری کوتاهی است که به کد اصلی صفحه وب اضافه می‌شود تا رفتار و کارهای کاربر را ردیابی کند. بر اساس نتایج پژوهشی که Moz انجام داده، وب‌سایت‌هایی که پیکسل فیسبوک در کد آن‌ها وجود دارد، از نظر گوگل اسپم در نظر گرفته نمی‌شوند. به‌همین دلیل است که وجود این پیکسل در کد وب‌سایت شما اسپم اسکور آن را کاهش می‌دهد.

۲۰. کم بودن تعداد لینک های داخلی درون صفحه

«لینک داخلی» (Internal Link) به لینکی گفته می‌شود که بین صفحات متعلق به یک دامنه ایجاد می‌شود تا ارتباط آن‌ها را با هم به موتورهای جستجو نشان دهد. لینک داخلی کاربرد مهم دیگری هم دارد و آن هدایت بهتر و راحت‌تر کاربران بین صفحات مختلف و مرتبط وب‌سایت است. وب‌سایت‌های معتبر در اغلب موارد لینک‌سازی داخلی درستی بین صفحات وب‌سایت پیاده کرده و ارزش بین صفحات را از این طریق به‌خوبی بین آن‌ها انتقال می‌دهند.

به همین دلیل است که ابزار Moz یکی از فاکتورهای موثر در اسپم اسکور را نحوه لینک‌سازی داخلی بین صفحات در نظر می‌گیرد. وب‌سایت‌های اسپم معمولا سیستم لینک‌سازی داخلی درستی ندارند و به‌همین دلیل اگر توجه لازم را به این قضیه نداشته باشید، ممکن است وب‌سایت شما اسپم به نظر برسد. کارشناسان سئو توصیه می‌کنند که در هر صفحه حداقل ۲ تا ۵ لینک داخلی به دیگر صفحات وب‌سایت ایجاد کنید.

۲۱. دریافت تعداد زیادی بک لینک از چند منبع محدود

«لینک ورودی» یا «بک‌لینک» به لینکی گفته می‌شود که از طرف وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما ایجاد می‌شود و هرچه وب‌سایت بک‌لینک‌های بیشتری از وب‌سایت‌های دیگر دریافت کند، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالای صفحه نتایج دارد. در بحث بک‌لینک‌ها کیفیت و تعداد بک‌لینک‌های دریافتی اهمیت زیادی دارد و گرفتن بک‌لینک از وب‌سایت‌های اسپم و نامعتبر قطعا در افزایش اسپم اسکور اثرگذار است. راه‌حل این موضوع، بررسی محتوا و ارتباط وب‌سایت‌های ایجادکننده لینک با وب‌سایت شما است.

نکته مهم دیگری که در مورد بک‌‌لینک‌ها اهمیت زیادی دارد آن است که بک‌لینک‌هایی که دریافت می‌کنید باید از منابع مختلفی باشند. به‌عبارت بهتر باید دایره گسترده‌ای از وب‌سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها، پلتفرم شبکه‌های اجتماعی و فهرست‌های موضوعی برای وب‌سایت شما بک‌لینک بسازند. این مفهوم در سئو، «تنوع بک‌لینک» (Link Diversity) نام دارد و ابزار Moz هم در محاسبه اسپم اسکور آن را در نظر می‌گیرد. بنابراین دریافت تعداد زیادی بک‌لینک از چند منبع محدود، نه‌تنها در طولانی‌مدت به بهبود رتبه سئوی شما کمک نمی‌کند، بلکه باعث افزایش اسپم اسکور می‌شود.

۲۲. کم یا زیاد بودن لینک خروجی صفحه

اگر از شما بپرسند مهم‌ترین عناصر موجود در صفحه در ارزیابی اسپو اسکور صفحات چیست می‌توانید از لینک‌های داخلی و خارجی نام ببرید. در مورد سیگنال نسبت تعداد «لینک خارجی» (External Link) در صفحه با توجه به محتوا باید گفت، بسیار مهم است که تعداد لینک‌های خارجی درون صفحه را در حد تعادل (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم) نگه دارید. بر اساس توصیه کارشناسان سئو، هریک از صفحات وب‌سایت باید بین ۳ تا ۵ لینک خارجی داشته باشند.

از آنجاکه لینک‌های خارجی درون وب‌سایت‌های اسپم به شکل غیرعادی زیاد یا کم است، Moz از این سیگنال هم برای سنجش میزان اسپم بودن وب‌سایت استفاده می‌کند. البته نباید در این موضوع هم زیاده‌روی کنید و آنقدر لینک خارجی در وب‌سایت ایجاد کنید که صفحات وب‌سایت به «مزرعه لینک» (Link Farm) تبدیل شوند.

۲۳. استفاده از حروف صدادار و بی‌صدا به صورت متوالی در نام دامنه

سیگنال جالب دیگری که Moz از آن برای ارزیابی اسپم اسکور استفاده می‌کند و به نام دامنه مربوط است، قرار گرفتن چند حرف صامت یا صدادار به‌صورت پشت‌سرهم در نام دامنه است. بیشتر وب‌سایت‌های اسپم از این روش استفاده می‌کنند.

۲۴. تاثیر استفاده کردن از هایفن در نام دامنه در افزایش اسپم اسکور چیست؟

وب‌سایت‌های اسپم بسیاری از اوقات از «خط ربط یا خط پیوند» (Hyphen) در نام دامنه استفاده می‌کنند. به همین دلیل Moz از این موضوع به‌عنوان یکی از سیگنال‌های شناسایی وب‌سایت‌های اسپم استفاده می‌کند. این موضوع هم تایپ کردن آدرس وب‌سایت را برای کاربران سخت می‌کند و هم اسپم اسکور وب‌سایت را بالا می‌برد.

۲۵. بیش از حد طولانی یا کوتاه بودن طول پیوند یکتا

به‌طور کلی، طول پیوند یکتا و آدرس صفحه بهتر است تا جای امکان کوتاه باشد. در بخش‌های قبلی، قسمت‌های مختلف پیوند یکتا را بررسی کردیم و نکات مربوط به هریک را گفتیم. یکی دیگر از سیگنال‌های مرتبطی که ابزار Moz از آن به‌عنوان نشانه‌ اسپم بودن وب‌سایت استفاده می‌کند، کوتاه یا طولانی بودن بیش از حد URL Path است.

به‌طور کلی هر URL از سه بخش Domain و Path و Protocol تشکیل می‌شود که بخش Path به قسمتی گفته می‌شود که بعد از پسوند دامنه قرار می‌گیرد. از آنجاکه این بخش URL در وب‌سایت‌های اسپم در اغلب موارد بیش از حد کوتاه یا طولانی است، بهتر است این بخش را همیشه مرتب، کوتاه و خالی از کاراکترهای اضافی نگه دارید.

۲۶. استفاده از کلمات مخرب در صفحه

سیگنال مهم دیگری که ابزار Moz از آن برای سنجش میزان اسپم بودن وب‌سایت استفاده می‌کند، استفاده از «کلمات مخرب» (Poison Words) مانند «محتوای مخصوص بزرگسالان» (Adult Content)، سایت شرط‌بندی و ... در محتوای صفحات است. این کلمات در وب‌سایت‌های اسپم با هدف فریب دادن موتورهای جستجو و گرفتن رتبه بالاتر در صفحه نتایج استفاده می‌شوند و بسیاری از اوقات با محتوای صفحه مرتبط نیستند. بنابراین بهتر است هرگز از این کلمات در محتوای وب‌سایت استفاده نکنید.

۲۷. قبول بک لینک دارای انکر تکست مخرب

از آنجا که وب‌سایت‌های اسپم اغلب از انکرتکست‌های مرتبط با کلمات مخرب (که هزینه به‌ازای کلیک بالایی دارند) برای بک‌لینک ساختن استفاده می‌کنند، وجود این کلمات در انکر تکست به‌عنوان یکی از سیگنال‌های اسپم بودن وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر وب‌سایتی روی این دسته از کلمات به طرف وب‌سایت شما بک‌لینک ایجاد کرده، بهتر است حتما اسپم اسکور آن را در ابزار Moz بررسی کنید.

نکته مهم دیگری که در مورد انکرتکست بک‌لینک‌های دریافتی از وب‌سایت‌های دیگر باید به آن توجه کنید، این است که بهتر است انواع مختلفی داشته باشند تا بیشتر به بهبود رتبه وب‌سایت شما در صفحه نتایج کمک کنند. در اغلب موارد انکرتکست بک‌لینک‌های طبیعی که از وب‌سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید، فقط از نوع «متن لینک برندشده» (Branded Anchor text) شده است که اگر روی متن انکرتکست بک‌لینک کنترل دارید، سعی کنید فقط به آن‌ها محدود نشوید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای افزایش ترافیک و بهبود سئوی وب‌سایت است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در مجله – در اینجا « الگوریتم های گوگل در سئو — معرفی و بررسی جامع الگوریتم ها با مثال » ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا الگوریتم های گوگل در سئو
بنر کاپریلا الگوریتم های گوگل در سئو

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

در این آموزش از مجله فرادرس آموختید اسپم اسکور چیست و دانستید که این امتیاز میزان شباهت زیردامنه وب‌سایت یا وب‌سایت‌های ایجادکننده بک‌لینک را به هرزنامه یا اسپم نشان می‌دهد. اسپم اسکور صرف‌نظر از روش‌های تشخیص و کاهش، از آن دسته از معیارهای سئوی وب‌سایت است که کارشناسان سئو همیشه در مورد آن نگرانی دارند. این نگرانی بی‌مورد نیست چون کیفیت بک‌لینک‌های دریافتی واقعا روی رتبه‌‌بندی وب‌سایت اثر زیادی دارد و به‌همین دلیل مهم است که اسپم اسکور وب‌سایت خودتان و وب‌سایت‌های ایجادکننده بک‌لینک را همیشه بررسی کنید.

نکته مهم اینجاست که بسیاری از سیگنال‌های تقویت‌کننده اسپم اسکور، اگر اقدامات مربوط به سئوی وب‌سایت را از مراحل ابتدایی راه‌اندازی سایت و بهینه‌سازی آن به‌درستی انجام دهید، خودبه‌خود بدون اشکال انجام می‌شوند و نیازی نیست دوباره برای اصلاح کردن آن‌ها زمان زیادی را صرف کنید.

از طرف دیگر، بالا بودن اسپم اسکور به‌تنهایی مشکل‌ساز نیست اما اگر عوامل زمینه‌ساز آن را شناسایی نکنید، روی دیگر معیارهای عملکردی وب‌سایت مثل ترافیک طبیعی (ارگانیک)، نرخ تبدیل و در نهایت درآمد حاصل از آن اثر می‌گذارد. بنابراین اگر عوامل تأثیرگذار روی اسپم اسکور را تابه‌حال در وب‌سایت شناسایی نکرده‌اید، بهتر است هرچه زودتر زمانی را به بررسی آن‌ها اختصاص دهید.

سوالات متداول

در بخش‌های قبلی و در پاسخ به سوال اسپم اسکور چیست یاد گرفتیم کاربرد و اهمیت این معیار چیست و چطور می‌توان آن را بهینه کرد و کاهش داد. در این بخش به چند سوال متداول در مورد این معیار پاسخ می‌دهیم.

اهمیت افزودن اطلاعات تماس به سایت در کاهش اسپم اسکور چیست؟

از آنجاکه وب‌سایت‌های اسپم و هرزنامه شماره تماس و آدرس ایمیل‌های معتبری به کاربران ارائه نمی‌کنند، ابزار Moz وجود اطلاعات تماس معتبر را در وب‌سایت به‌عنوان یکی از نشانه‌های قابل‌اعتماد بودن آن در نظر می‌گیرد و در نهایت اسپم اسکور را به‌خاطر وجود این اطلاعات کاهش می‌دهد.

تأثیر طول توضیحات متا در افزایش اسپم اسکور چیست؟

توضیحات متا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع و محتوای صفحه در اختیار ربات‌های جستجو و کاربران قرار می‌دهد. گوگل برای تعداد کاراکترهای متن توضیح متا در صفحه نتایج محدودیت قائل می‌شود و متن‌های طولانی‌تر از ۱۵۶ کاراکتر را کامل به کاربر نمایش نمی‌دهد. از طرف دیگر، چون وب‌سایت‌های اسپم معمولا توضیحات متا را خیلی طولانی می‌نویسند، ابزار Moz این ویژگی را به‌عنوان یکی از نشانه‌های اسپم بودن سایت ارزیابی می‌کند.

آیا بالا بودن اسپم اسکور به‌معنای اسپم بودن سایت است؟

اسپم اسکور معیار رتبه‌بندی رسمی گوگل نیست و بالا بودن درصد آن الزاما نشان‌دهنده اسپم بودن وب‌سایت شما یا وب‌سایت‌های لینک‌دهنده به آن نیست. بررسی این معیار به شما کمک می‌کند آنالیز سئوی وب‌سایت را با توجه به ۲۷ فاکتور تأثیرگذار روی این معیار دقیق‌تر انجام دهید. همچنین اسپم اسکور کمک می‌کند لینک‌سازی و دریافت بک‌لینک را با دقت‌نظر بهتری انجام دهید و به‌جای تعداد بک‌لینک‌ها، روی کیفیت آن‌ها (معتبر بودن وب‌سایت مبدا) تمرکز کنید.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MOZWOLFGANGReputio
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *