چگونه تیترهای جذاب تبلیغاتی بنویسیم؟ + مجموعه تیترهای جذاب

۴۱۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
چگونه تیترهای جذاب تبلیغاتی بنویسیم؟ + مجموعه تیترهای جذاب

دیجیتال مارکترها می‌دانند که «شناخته شدن» در بازاریابی دیجیتال مهم است. امروزه رقابت برای جذب ترافیک میان کسب‌وکارها بیشر شده است و جذب مشتریان احتمالی پیش از رقبا امری ضروری است. برای این کار می‌توان محتوایی عالی تولید کرد، اما اگر افراد برای دیدن محتوا روی لینک مدنظر شما کلیک نکنند، تمام تلاش‌هایتان برای تولید محتوای باکیفیت بی‌فایده می‌شود. بنابراین اولین گام برای جلب نظر مخاطبان، نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی است. در این مطلب با تعریف تیتر تبلیغاتی و نکته‌هایی درباره نوشتن تیترهای تبلیغاتی مناسب و نمونه‌های تیترهای جذاب تبلیغاتی آشنا می‌شوید.

تیتر تبلیغاتی و شرح تبلیغ چیست؟

در تبلیغات گوگل، زمانی که کمپین‌های تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار خود را شروع می‌کنید، به دو بخش اصلی «تیتر» (Headline) و «شرح» (Description) تبلیغات خود باید توجه کنید. زمانی که شخصی درباره محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما و کلمات کلیدی آن جستجو می‌کند، این دو بخش را در کنار هم می‌بیند.

تصویر زیر، تیتر و شرح تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) را نشان می‌دهد.

شرح و تیترهای تبلیغاتی در گوگل ادز

تیتر تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

اولین گام در نوشتن تبلیغات آنلاین، نوشتن تیتر آن است. تیترهای تبلیغاتی باید کوتاه و گویا باشند و توجه مشتریان احتمالی را جلب کنند. این تیترها زمینه برقراری ارتباط با مخاطبان و ترغیب آن‌ها به خواندن ادامه تبلیغ را فراهم می‌کنند.

شرح تبلیغات چیست و چه کاربردی دارد؟

گام بعدی، نوشتن متن شرح تبلیغات است. این بخش به شما این امکان را می‌دهد که مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد کسب‌وکار خود را به دیگران نشان بدهید. شرح تبلیغات باید تفاوت‌های کسب‌وکار و محصولات یا خدمات شما با رقیبان را به خوبی نشان بدهد و مخاطبان را به خرید از شما تشویق کند.

پرسش‌های فهرست زیر و یافتن پاسخ آن‌ها می‌تواند هنگام نوشتن تیتر و شرح تبلیغات به شما کمک کند.

  • چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کنید؟
  • خدمات شما کدام مشکل مشتریان را حل می‌کند؟
  • چرا باید شخصی «همین حالا» از شما خرید کند؟
  • چه چیزی محصولات یا خدمات شما را منحصربه‌فرد و متمایز می‌کند؟
  • چرا افراد باید کسب‌وکار شما را به جای کسب‌وکار رقیب انتخاب کنند؟
  • چه پیشنهاد ویژه‌ای برای خریداران دارید؟
تیتر تبلیغاتی و شرح تبلیغ چیست

چگونه تیترهای جذاب تبلیغاتی بنویسیم؟

همان‌طور که گفتیم، نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی می‌تواند مخاطبان را به کلیک روی تبلیغات و خرید از کسب‌وکار شما ترغیب کند. تیترهای تبلیغاتی مناسب باید مخاطب را به کلیک کردن و دیدن ادامه تبلیغ تشویق کند و تا حد امکان از «تله‌های کلیکی» (Clickbait) برای فریب دادن مخاطبان استفاده نکند. از روش‌های معمول برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی می‌توان طرح پرسش، ارائه پاسخ و راه‌حل برای پرسش‌ها و مشکلات مخاطبان، استفاده از تیترهای دقیق و کوتاه، بهره گرفتن از شماره‌ها و فهرست‌ها، مبالغه، برانگیختن حس کنجکاوی، استفاده از کلمات کلیدی و ارائه پیشنهادهای خاص و منحصربه‌فرد به کاربران را نام برد.

در ادامه، نکاتی برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی و عنوان مقاله‌های وب‌سایت را شرح داده‌ایم.

طرح پرسش و فراهم کردن پاسخ آن

کاربران اینترنت به دریافت اطلاعات ارزشمند به شکل سریع علاقه‌مندند. این موضوع هنگام جستجو برای پاسخ پرسش‌ها بیشتر از مواقع دیگر، برای مثال هنگام گشتن در شبکه‌های اجتماعی به منظور سرگرم شدن، اهمیت پیدا می‌کند. وظیفه شما این است که برند خود را به منبعی برای پاسخ‌دهی پرسش‌های مخاطبان خود آماده کنید.

با نوشتن مقاله‌های مختلف با عنوان پرسشی می‌توانید نظر کاربران را جلب کنید و پاسخ آن‌ها را در اختیارشان بگذارید. همچنین می‌توانید به جای طرح پرسش، پاسخ را در عنوان قرار دهید.

این موضوع برای تبلیغات نیز صدق می‌کند. با استفاده از تبلیغات پولی شما می‌توانید محتوای خود را در برابر دید کاربران و مخاطبان هدف قرار دهید، اما نمی‌توانید درباره کلیک شدن روی تبلیغات خود مطمئن باشید. به همین دلیل باید تیترهای تبلیغاتی خود را به شکلی جذاب بنویسید تا کاربران مطمئن شوند مطالعه مطالب وب‌سایت شما یا خرید از شما برای آن‌ها ارزش افزوده‌ای در پی خواهد داشت.

همچنین می‌توانید از کلمات و عبارت‌های کلیدی در راستای استراتژی محتوای برند و اهداف سئو خود در این تیترها استفاده کنید. پرسش و پاسخ‌های محاوره‌ای در تیترها عملکرد بهتری دارند، چراکه به شکل مستقیم به پرسش‌های کاربران در جستجوهای اینترنتی پاسخ می‌دهند. جستجوهای صوتی در گوگل نیز اغلب به شکل پرسش‌های محاوره‌ای انجام می‌شود.

تصویر زیر، نمونه یک تیتر تبلیغاتی پرسشی را نمایش می‌دهد.

تیترهای جذاب تبلیغاتی طرح پرسش

دقیق و کوتاه بودن تیتر

استفاده از تیترهای بسیار طولانی و تله‌های کلیکی که گاهی چند خط طول دارند برای تبلیغات و مقاله‌های وب‌سایت توصیه نمی‌شود. زیرا به دلیل وجود محدودیت کاراکتر برای تیتر تبلیغات و عنوان مطالب سایت در پلتفرم‌های منتشرکننده تبلیغات مانند گوگل، ممکن است بخشی از تیترهای طولانی برای کاربران نمایش داده نشود. علاوه بر این، عنوان‌های کوتاه برای مقاله‌ها و تیترهای کوتاه تبلیغات برای کاربران جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

در حال حاضر، گوگل می‌تواند عنوان‌های طولانی مقاله‌ها را با عنوان‌های مشابه کوتاه‌تر جایگرین کند. محدودیت طول عنوان‌های مقاله‌ها در نتایج جستجوهای طبیعی (ارگانیک) بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر است و عنوان‌های تبلیغات در گوگل ادز نیز محدودیتی ۳۰ کاراکتری همراه با دو خط شرح (هرکدام ۹۰ کاراکتر) دارند. توصیه می‌شود که تیترهای تمام تبلیغات با توجه به این محدوده نوشته شوند.

استفاده از توصیه‌ها و تجربیات افراد حرفه‌ای

هنر نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب به پیش از دوران سئو، اینترنت و حتی تبلیغات لوله‌کشی خانه‌ها برمی‌گردد. این هنر از روزهای اولیه چاپ دستی خبرها در روزنامه‌ها و مجله‌های آغاز شده است. نوشتن تبلیغات و محتوای تبلیغاتی برای برندها نیز به اوایل قرن بیستم میلادی برمی‌گردد. در طول این سال‌ها، افراد حرفه‌ای در زمینه تبلیغات، تبلیغ‌نویسی و جذب مخاطبان را گسترش داده‌اند و با توجه به تبلیغات در گذر زمان متوجه می‌شوید که ویژگی‌های خاصی در تمام تبلیغات مشترک است.

اما برای بهره گرفتن از تجربیات افراد دیگر در گذشته نیازی نیست که به مطالعه تبلیغات قرن‌ها قبل بپردازید و تنها کافی است که تجربیات افراد حرفه‌ای اطراف خود را بررسی کنید. برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب، زمانی را به بررسی متداول‌ترین شیوه‌های تبلیغ‌نویسی و نمونه‌های تبلیغات کسب‌وکارهای دیگر اختصاص بدهید تا فرمت موردعلاقه خود را بیابید.

استفاده از شماره و فهرست

بر اساس نتیجه پژوهش و‌ب‌سایت «OptInMonster» حدود ۳۶ درصد از کاربران، خواندن مطالب با تیترهای فهرستی را ترجیح می‌دهند. استفاده از شماره و فهرست‌های شماره‌دار باعث می‌شود که مقاله‌ها ساختار منظم‌تری پیدا کنند و خواندن آن‌ها به شکل سریع برای کاربران ساده‌تر شود.

برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب و عنوان مقاله‌های وب‌سایت می‌توانید از عددهای اول، عددهای فرد و عددهای بزرگ استفاده کنید. این اعداد لزوماً نباید معنی خاصی داشته باشند و تنها برای جلب توجه به کار گرفته می‌شوند. برای مثال، عدد ۷ توجه افراد زیادی را جلب می‌کند. همچنین بهتر است از اعداد تیترها را به رقم بنویسید.

در تصویر زیر نمونه‌ای از استفاده از اعداد در تیتر یک پست تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید.

استفاده از اعداد در تیترهای تبلیغاتی

توجه به جنبه احساسی بیشتر از جنبه منطقی

مطالعات بسیار زیادی نشان می‌دهند که افراد در ابتدای تصمیم‌گیری، معیارهای عاطفی را بیشتر از معیارهای منطقی در تصمیم خود دخیل می‌کنند. در واقع افراد اغلب در تصمیم‌گیری‌ها، گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند که به آن علاقه‌مندند و حس بهتری نسبت به آن دارند. احساساتی مانند تعجب، خشم، علاقه، طمع، ترس، درد و... به دلیل ماهیت منفی‌شان انتخاب‌های مناسبی برای تیترهای تبلیغاتی به نظر نمی‌رسند، اگرچه بیشتر اوقات تیترهایی که این نوع احساسات را برمی‌انگیزند موفق عمل می‌کنند و توجه افراد را به خود جلب می‌کنند.

هدف‌گذاری احساساتی مانند درد در کاربران در عنوان‌های سئو و تیترهای تبلیغاتی از شگردهای قدیمی بازاریابی است. در بازاریابی، استفاده از تیترهایی با برانگیختن احساس منفی می‌تواند به تعامل مخاطبان با محتوا منجر شود. برای مثال می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد.

  • اگر این اشتباه را انجام دهید، سالانه پنج میلیون تومان را از دست می‌دهید
  • ۷ واقعیت شوکه‌کننده درباره صنعت داروسازی
  • شانستان را برای تحصیل و کار در خارج از کشور از دست ندهید

از طرف دیگر، برانگیختن احساسات مثبتی مانند آسایش، امید، دوست داشتن و همدردی نیز می‌تواند عاملی قدرتمند برای جلب توجه کاربران باشد. این نوع تیترها برخلاف مثال‌های بالا، احساسات خوبی در افراد ایجاد می‌کنند.

در اینجا باید مراقب باشید که در دام نوشتن تله‌های تبلیغاتی گرفتار نشوید. طرز استفاده شما از این نوع تیترها مشخص می‌کند که قصد دارید احساسات کاربران را برانگیزید یا با تیترهای غیرواقعی، آن‌ها را آزرده کنید.

برانگیختن حس کنجکاوی

می‌توان گفت که تقریباً تمام تیترهای تبلیغاتی و عنوان مقاله‌ها تا حدودی کنجکاوی کاربران را برمی‌انگیزند. انسان‌ها به طور کلی کنجکاوند و تیترهایی که این احساس را در مخاطبان به وجود می‌آورند، شانس زیادی برای جذب افراد را دارند. اما همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، باید مراقب باشید که با نوشتن تیترهای غیرواقعی، کاربران را فریب ندهید و برای آن‌ها تله‌های کلیکی نسازید.

مبالغه مؤثر

نشان دادن ارزش عالی محتوا در عنوان مطالب و تیترهای تبلیغاتی می‌تواند عاملی مؤثر برای موفقیت باشد، حتی اگر کمی مبالغه در آن صورت گرفته باشد. برای مثال کلماتی مانند «بهترین»، «عالی»، «شگفت‌انگیز» و «تأثیرگذار» از جمله کلمات مبالغه‌آمیزی‌اند که مخاطبان از آن‌ها استقبال می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که در استفاده از این ترفند نیز نباید زیاده‌روی کرد.

تیترهای مبالغه‌آمیز انتظار کاربران از کیفیت مطلب یا پیشنهاد شما در تبلیغات را بالا می‌برند، بنابراین بهتر است این عنوان را در جایی به کار ببرید که ارزش افزوده‌ای به کاربران ارائه می‌کنید. برای مثال همه ما فکر می‌کنیم که «رژیم غذایی جدید و باورنکردنی برای کاهش وزن» در واقع چندان باورنکردنی نیست، به همین دلیل ممکن است چنین مطلبی را از ابتدا با دیده شک و تردید و بدبینی بخوانیم.

اگر از این روش برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی استفاده می‌کنید، بهتر است برای آن محتوایی تولید کنید که عنوان را توجیه می‌کند. در غیر این صورت ممکن است به برند خود آسیب برسانید و اعتماد کاربران به برند در آینده را از دست بدهید.

تصویر زیر، نمونه‌ای از استفاده از تیتری مبالغه‌آمیز با استفاده از صفت عالی «بزرگ‌ترین» را نمایش می‌دهد.

مبالغه در تیترهای تبلیغاتی

استفاده از تیترهای محاوره‌ای

استفاده از تیترهای محاوره‌ای برای تمام کسب‌وکارها مناسب نیست. اگر برند و کسب‌وکاری با زمینه کاری رسمی دارید، استفاده از زبان محاوره‌ای برای تیترهای تبلیغاتی به شما توصیه نمی‌شود. اما اگر امکان استفاده از زبان دوستانه و محاوره‌ای برای کسب‌وکار و زمینه تخصصی شما مناسب است، می‌توانید با این روش توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید.

توجه داشته باشید که بهره گرفتن از الفاظ بد در هیچ بخشی از بازاریابی مطلوب نیست و تنها با استفاده صحیح از عبارت‌ها و لحن دوستانه می‌توانید ترافیک طبیعی (ارگانیک) خود برای کلمات کلیدی پرکاربرد را افزایش بدهید. چراکه استفاده از این لحن دوستانه می‌تواند برند شما را پویاتر جلوه بدهد و اثرگذاری مطالب شما را افزایش بدهد.

در بعضی از زمینه‌های کاری، استفاده از این تکنیک بیشتر از زمینه‌های دیگر پذیرفته می‌شود. برای مثال اگر در کسب‌وکاری حرفه‌ای در فضای B2B از کلمات نامناسب استفاده کنید، ممکن است به سرعت مخاطبان خود را از دست بدهید. اما در فضاهایی با کاربران جوان‌تر و محیط پویاتر (مانند دیجیتال مارکتینگ) استفاده از این تکنیک پذیرفته‌تر است.

بهره گرفتن از صفت‌های عالی

صفت‌های عالی، یعنی کلمات با پسوند «ترین»، را می‌توان در تیترهای تبلیغاتی و عنوان مقاله‌ها به کار برد. از آنجایی که این صفات نیز مبالغه‌آمیز به نظر می‌رسند، باید محتوای خود را طوری بنویسید که استفاده از این کلمات در عنوان را توجیه کند. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید رضایت تمام کاربران اینترنت را به دست بیاورید، چراکه تعریف کلمه «بهترین» از دیدگاه هر فرد متفاوت است. اما تلاش کنید که بیشتر کاربران را درباره عنوانی که نوشته‌اید، توجیه کنید.

ارائه راه حل برای مشکلات کاربران

تلاش کنید که در تیترهای خود راه‌حلی را برای مشکلات، مسائل و دردهای کاربران ارائه دهید. اگر این کار را به شکل ساده و سریع انجام دهید، امتیاز مثبت بیشتری می‌گیرید.

علت اصلی ساخت بسیاری از محصولات و ارائه بسیاری از خدمات، حل کردن مشکلات، پیدا کردن راه‌حل برای مسائل مختلف و بهینه‌سازی زندگی افراد است. کاربران اغلب در اینترنت به دنبال یافتن پاسخ‌هایی محکم و قابل اعتماد می‌گردند و حتی ممکن است تا زمانی که عنوان‌های مشکلات خود را به روشنی نبینند، متوجه نباشند که با مشکلی مواجه شده‌اند. مثال‌هایی از این نوع تیترهای تبلیغاتی در فهرست زیر آورده شده است.

  • این ۴ روش در پس‌انداز کردن به شما کمک می‌کند
  • ۵ روش عالی برای کاهش وزن
  • همیشه خسته‌اید؟ ۷ روش برای افزایش انرژی

قابل اعتماد بودن

این روزها همه افراد در دنیایی از محتوا با ادعاهای بدون اعتبار و اخبار غیرواقعی غرق شده‌اند. هر شخصی می‌تواند هر نوع مطلبی را در اینترنت منتشر کند و معتقد باشد که این مطلب صحیح است و کاربران را به شک و تردید بیاندازد. در نتیجه کاربران به سادگی به برندها و ادعاهای آن‌ها اعتماد نمی‌کنند.

نوشتن تیترهای واقعی و معتبر و استفاده از مراجع علمی و پژوهشی در مطالب و اشاره به این موضوع در تیترها می‌تواند به مبارزه با این تردید کاربران کمک کند. اشاره به علمی بودن مطلب در عنوان مقاله‌ها و تیترهای تبلیغاتی باعث می‌شود که افراد به شما اعتماد کنند، زیرا بیشتر افراد به علم اعتماد دارند، به ویژه زمانی که متوجه می‌شوند پژوهشی علمی درباره موضوع جستجوی آن‌ها انجام شده است. در فهرست زیر، نمونه‌هایی از این عنوان‌ها را می‌بینید:

  • با این ۴ روش علمی خواب بهتری خواهید داشت
  • متخصصان از این روش‌ها برای بهبود خواب استفاده می‌کنند

البته مانند تمام پیشنهادهای دیگر در این مطلب برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی و عنوان مقاله‌ها، بهتر است در مطلب اصلی خود، صحت ادعاهای مطرح‌شده در عنوان را ثابت کنید و در مقاله‌های خود به منابع علمی استفاده شده اشاره کنید.

ارائه پیشنهادهای انحصاری و خاص

افراد به طور معمول محصولات و خدمات انحصاری یا روش‌هایی برای دور زدن نظام حاکم بر هر چیزی را دوست دارند. در واقع افراد می‌خواهند عضو گروهی خاص و مخفیانه باشند که اطلاعاتی متفاوت از دیگران دارند. بنابراین اگر برند شما می‌تواند اطلاعاتی خاص را در اختیار گروهی از کاربران قرار دهد و به حل مشکلات آن‌ها یا رسیدن به هدفشان کمک می‌کند، می‌توانید از این موضوع در نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی و عنوان مطالب خود بهره بگیرید.

اغلب از این شکل تیترها به عنوان تله‌های کلیکی یاد می‌شود، اما ایده اولیه آن‌ها برای فریب دادن کاربران نیست و استفاده از آن‌ها می‌تواند مفید باشد. برای مثال می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

  • ۱۰ درصد تخفیف برای مشتریان ویژه
  • ۳ استراتژی برای دور زدن قانونی گوگل

در تبلیغ زیر، ۳۰۰ هزار تومان تخفیف برای گروه خاصی از کاربران در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد انحصاری در تیترهای تبلیغاتی

پیروی از موضوعات داغ روز

استفاده از کلمات و عبارات مرتبط با موضوعات داغ روز یا «ترندها» (Trends) در تیترهای تبلیغاتی اثربخشی بیشتری دارد. این عبارات توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب می‌کنند. ترندها دائماً در حال تغییرند، بنابراین برای بهره گرفتن از این روش باید به موضوع اخبار و موضوعات مورد علاقه کاربران در شبکه‌های اجتماعی دقت کنید و ببینید که تبلیغات برند شما چطور می‌تواند با این موضوعات هم‌سو شود.

اگر می‌خواهید برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی از موضوعات داغ روز استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که محتوای مدنظر خود را به موقع منتشر کنید. ترندها با سرعت زیادی به وجود می‌آیند و خیلی سریع به پایان می‌رسند و گاهی حتی تأخیری چندروزه در انتشار محتوای مرتبط با موضوعات داغ روز می‌تواند آن را بی‌اثر کند.

حتی اگر نمی‌دانید که آیا استفاده از یک ترند برای تولید محتوا مناسب است یا نه، می‌تواند ترندهای خودتان را بسازید. به یاد داشته باشید که افراد همواره به دنبال یافتن موضوعات و اطلاعات به‌روز و جدید هستند و تولید محتوای جدید، از ابزارهای قدرتمند در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. مثال‌های زیر نمونه‌هایی از کاربرد موضوعات جدید در تیترهاست:

  • داروی جدیدی که عوارض کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد
  • راهنمای جامع بازار کار در سال ۱۴۰۱

استفاده از کلمات کلیدی در تیترهای تبلیغاتی

می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش در تبلیغ‌نویسی، به ویژه در تبلیغاتی که برای استفاده در گوگل ادز طراحی می‌شوند، بهینه‌سازی تبلیغ برای موتورهای جستجو یا رعایت اصول سئو است. تیترهای تبلیغاتی علاوه بر جذاب بودن، باید شامل یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص و مرتبط با زمینه تخصصی کسب‌وکار باشند. تیترهای تبلیغاتی و عنوان مقاله‌ها ارزش سئویی دارند و بسیاری از تبلیغاتی که در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو می‌بینید، کلمه کلیدی مدنظر در جستجوی کاربران را در خود جای داده‌اند.

الگوریتم‌های گوگل در سئو همواره هوشمندتر می‌شوند و می‌توانند تقلب‌ها را تشخیص بدهند. بنابراین باید توجه داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی در تیترهای تبلیغاتی و عنوان مقاله‌ها در صورتی مفید است که در نوشتن عنوان از قواعد دستوری صحیح استفاده شده باشد و کلمات پرکاربرد به شکل تصادفی در تیتر نوشته نشده باشند.

ارزیابی و آزمایش تیترهای تبلیغاتی

زمانی که تیترهای جذاب تبلیغاتی خود را نوشتید و عنوان‌های مناسبی برای صفحات وب و مطالب خود یافتید، نوبت به ارزیابی می‌رسد. مهم است که بدانید کاربران به تبلیغات و مطالب شما چه واکنشی نشان می‌دهند و عملکرد تبلیغات شما در مقایسه با چیزی که انتظار داشتید، چطور بوده است.

اگر عنوان‌های مطالب شما به درستی نمایش داده نشوند، ممکن است در عملکرد وب‌سایت از نظر سئو تأثیر منفی داشته باشند. همچنین اگر تیترهای جذاب و مناسبی را برای تبلیغات خود انتخاب نکرده باشید، «نرخ کلیک» (Click through Rate | CTR) و «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) آن‌ها کاهش می‌یابد. برای ارزیابی عملکرد تیترها می‌توانید از ابزارهای مرتبط با سئو و تبلیغات و از روش آزمایش A/B بهره بگیرید.

بررسی تبلیغات از دیدگاه کاربران

یکی از تکنیک‌های مؤثر برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی و عنوان مطالب این است که پیش از انتشار هر مطلبی، خودتان را به جای کاربر تصور کنید و از دیدگاه او رفتار آنلاین کسب‌وکار خود را تحلیل کنید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث مکث شما روی یک تبلیغ یا مطلب می‌شود و چه چیزی باعث می‌شود که روی تیترهای مختلف کلیک کنید.

تیترها بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید در حضور آنلاین کسب‌وکار شما تأثیرگذارند. در واقع تخمین زده می‌شود که ترافیک ورودی وب‌سایت‌ها ممکن است تا ۵۰۰ درصد بر اثر طرز نوشته شدن تیترها تغییر کند.

برای شروع می‌توانید فهرستی از تیترهای جذاب تبلیغاتی که در اطراف خود می‌بینید، برای مثال تیترهای تبلیغاتی رقیبان و رسانه‌های مختلف و حتی محتوای غیرمرتبط با برند خود، بسازید. سپس به شباهت‌های آن‌ها و انگیزه خودتان از کلیک کردن روی آن‌ها توجه کنید. در مرحله بعد، محتوای مرتبط با تیتر را بررسی کنید. این روش می‌تواند به شما در تحلیل و ارزیابی رفتار کاربران کمک کند.

نمونه تیترهای جذاب تبلیغاتی

در بخش نکات نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی با تعدادی از نمونه‌های تبلیغات در اینستاگرام وب‌سایت فرادرس آشنا شدید. در این بخش، تعدادی از نمونه‌های خارجی تیترهای جذاب تبلیغاتی را گردآوری کرده‌ایم.

تبلیغ زیر، با مطرح کردن یک پرسش به ارائه راه‌حل برای فروش جواهر به کاربران می‌پردازد.

تیتر تبلیغاتی پرسش و راه حل

تبلیغ زیر نیز با ارائه مشکل و راه‌حل آن در قالب یک محصول، تبلیغی هوشمندانه و جذاب محسوب می‌شود.

تیتر تبلیغاتی مشکل و راه حل

تصویر زیر نیز نمونه یک تبلیغ در گوگل است که در تیتر آن، نیاز به استخدام طراح گرافیک مطرح شده و در پاسخ آن، امکان استخدام طراح گرافیک با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه آورده شده است.

تیتر تبلیغاتی مشکل و راه حل در گوگل ادز

در تصویر زیر، کسب‌وکار با ارائه تخفیفی جذاب، پیشنهادی به کاربران می‌دهد که آن‌ها را به خرید پوشاک تشویق کند.

تیتر تبلیغاتی پیشنهاد ویژه

تبلیغ زیر در گوگل ادز، با استفاده از عبارت Hassle-Free به کاربران وعده می‌دهد که خریدی ساده و بی‌دردسر را تجربه خواهند کرد.

نمونه تیترهای تبلیغاتی جذاب

در تصویر زیر، تبلیغ‌کننده از کاربران می‌خواهد که «همین حالا» وسیله نقلیه سفر خود را رزرو کنند. این نوع از تیترهای تبلیغاتی با استفاده از عبارت‌هایی مانند «همین حالا خرید کنید» یا «امروز خرید کنید» در کاربران حس اضطرار ایجاد می‌کنند و از تیترهای تبلیغاتی جذاب و موفق به شمار می‌روند.

نمونه تیتر تبلیغاتی موفق

همان‌طور که گفتیم، استفاده از تله‌های کلیکی برای فریب مخاطبان روش مناسبی برای جذب مخاطب و افزایش نرخ کلیک نیست. اما گاهی اوقات استفاده از عبارت‌های مرموز می‌تواند کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد و آن‌ها را به کلیک کردن روی تبلیغ ترغیب کند. برای مثال در تصویر زیر، مطلبی تدوین شده که فهرست پنج سیستم امنیت خانگی را معرفی می‌کند. این تبلیغ با کنجکاو کردن مخاطبان درباره حدس برترین سیستم امنیت خانگی، آن‌ها را به کلیک روی لینک ترغیب می‌کند.

استفاده از تله کلیکی در تیترهای تبلیغاتی

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین از روش‌های بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، کاملاً با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «آموزش سئو خارجی» ـ مرتبط است.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط برای مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما تشویق می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی و عنوان‌های مناسب برای مطالب می‌تواند به سئو و جذب مخاطبان هدف کمک زیادی بکند. برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی می‌توان از تکنیک‌های مختلفی مانند استفاده از کلمات کلیدی، طرح پرسش و ارائه راه‌حل برای مشکلات کاربران، استفاده از لحن دوستانه و زبان محاوره‌ای و... بهره برد.

اما زیاده‌روی در اجرای هر کدام از این تکنیک‌ها می‌تواند کسب‌وکارها را در دام ایجاد تله‌های کلیکی و از دست دادن اعتماد کاربران بیاندازد. برای موفق بودن در نوشتن تبلیغات و محتوای وب‌سایت باید صحت تیترهای خود را به کاربران ثابت کنید و محتوایی تولید کنید که نماینده عنوان‌های نوشته‌شده است. در غیر این صورت ممکن است به برند خود آسیب وارد کنید.

همواره به یاد داشته باشید که هدف از نوشتن تیترهای تبلیغاتی، یافتن مخاطبان جدید و راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی است و تبلیغات برای افرادی که به محتوای شما علاقه‌ای ندارند نوشته نمی‌شود. استفاده از تیترهای نامناسب و فریب کاربران برای کلیک کردن روی تبلیغات می‌تواند باعث افزایش نرخ پرش و کاهش اعتبار دامنه شود و رتبه وب‌سایت شما در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر را نیز کاهش بدهد.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Pro Rank TrackerDisruptive AdvertisingGoogle
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *