آموزش ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی برای اهداف بازاریابی — راهنمای رایگان

۴۵۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
آموزش ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی برای اهداف بازاریابی — راهنمای رایگان

در رقابت برای جلب توجه کاربران، دیجیتال مارکترها باید یک استراتژی مناسب برای چند کانال مختلف داشته باشند تا بتوانند به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند و از رقیبان پیشی بگیرند. گفته می‌شود که «نرخ باز شدن» (Open Rate) در نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی یا پوش نوتیفیکیشن حدود ۵۰ درصد بیشتر از ایمیل مارکتینگ است. بنابراین می‌توان از این روش برای داشتن تبلیغات مؤثر در کسب‌وکار بهره برد. در این مطلب بررسی می‌کنیم که پوش نوتیفیکیشن چیست، چه انواع و مزایایی دارد و ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی چطور انجام می‌شود.

فهرست مطالب این نوشته

نوتیفیکیشن تبلیغاتی چیست ؟

نوتیفیکیشن تبلیغاتی یا «پوش اد نوتیفیکیشن» (Push Ad Notification) پیامی است که برای کاربران وب و موبایل ارسال می‌شود تا با دریافت اجازه کاربر، اخبار و پیشنهادهای جدید را در مرورگر دسکتاپ یا موبایل به آن‌ها نشان بدهد. این نوتیفیکیشن‌ها در زمان‌های مشخصی به دست کاربران می‌رسد.

ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی، روشی برای تبلیغات همسان است که در آن پیام‌های تبلیغاتی به طور مستقیم به کامپیوتر یا موبایل مخاطب ارسال می‌شود. این پیام تبلیغاتی به شکل یک پاپ‌آپ در صفحه نمایش کاربر ظاهر می‌شود. یکی از ویژگی‌های ارسال نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی این است که کاربر ابتدا باید برای دریافت آن‌ها به شما اجازه بدهد. به همین دلیل، نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی برای کاربران مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند. همچنین نرخ تعامل در این روش تبلیغاتی بالا است، بنابراین بسیاری از دیجیتال مارکترها علاقه دارند که از این روش استفاده کنند.

پوش موبایل

مشترکان نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی به سرعت از انتشار محتوای جدید، تولید محصولات جدید و آخرین تخفیف‌ها و پیشنهادهای خرید مطلع می‌شوند.

نوتیفیکیشن تبلیغاتی زیرمجموعه‌ای از پوش نوتیفیکیشن است که در ابتدا برای هدایت ترافیک به سمت وب‌سایتی خاص از آن استفاده می‌شد. بیشتر اوقات پوش نوتیفیکیشن‌ها از طرف اپلیکیشن‌های مورد استفاده کاربران ارسال می‌شوند، اما نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی ممکن است از طرف وب‌سایت‌هایی برای کاربران ارسال شود که می‌خواهند ترافیک کاربران را به سمت خود هدایت کنند. نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی معمولاً به مخاطبان بیشتری از پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها دسترسی دارند و برای آن‌ها نیازی به نصب یک اپلیکیشن خاص وجود ندارد.

ارسال نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی بسیار مؤثر است و «نرخ کلیک» (CTR) و «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) بالایی دارد. دلیل این میزان تأثیرگذاری، ماهیت این نوع تبلیغات است. چراکه نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی در جایگاه‌های عادی تبلیغات صفحه‌های وب قرار نمی‌گیرند، با استفاده از بنرهای تبلیغاتی برای جلب توجه با وبلاگ‌های دیگر رقابت نمی‌کنند و کاملاً با اجازه کاربر و بر اساس تأیید او ارسال می‌شوند.

تصویر زیر، نمونه کسب تأیید کاربر برای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی در موبایل را نشان می‌دهد.

نمونه ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

برای آشنایی بهتر و بیشتر با پوش نوتیفیکیشن، مطالعه مطالب زیر از مجله فرادرس را به شما توصیه می‌کنیم.

  • برای مطالعه مطلب «پوش نوتیفیکیشن وب چیست ؟ — کاربرد در بازاریابی به زبان ساده» + اینجا کلیک کنید.
  • برای مطالعه مطلب «بهترین سرویس های پوش نوتیفیکیشن — فهرست کاربردی» + اینجا کلیک کنید.
  • برای مطالعه مطلب «تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؟ — صفر تا صد + فیلم آموزشی» + اینجا کلیک کنید.

مزایای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی و بازاریابی از طریق پوش نوتیفیکیشن مزایای زیادی دارد. از این مزایا می‌توان به دسترسی بهتر به مخاطبان، امنیت، نرخ تعامل و تبدیل بالا، امکان ارزیابی دقیق نتایج و مقرون‌به‌صرفه بودن اشاره کرد.

دسترسی بهتر

تعداد افرادی که از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند همواره در حال افزایش است. بنابراین زمانی که کسب‌وکارها از ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی برای توسعه استراتژی‌ها بازاریابی دیجیتال خود استفاده می‌کنند، می‌توانند محصولات و خدمات خود را به تعداد بسیار زیادی از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند نمایش بدهند.

امنیت

API گوگل پوش نوتیفیکیشن‌ها را کنترل می‌کند. بنابراین اطلاعات کاربرانی که این نوتیفیکیشن‌ها را می‌بینند امن می‌ماند و اطلاعات خصوصی مشتریان از این طریق افشا نمی‌شود.

نرخ تعامل و تبدیل بالا

افراد برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها باید به آن‌ها اجازه نمایش بدهند، به همین دلیل نرخ تعامل در این روش بازاریابی بسیار بالاست. گفته می‌شود که ارسال نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی در اپلیکیشن‌ها، نرخ تعامل کاربران را تا ۸۸ درصد افزایش می‌دهد. همچنین از این طریق، ترافیک ورودی وب‌سایت کسب‌وکار نیز افزایش می‌یابد. از روش‌های برقراری ارتباط و تعامل با کاربران می‌توان به ارسال اطلاعات مرتبط و مفید، ارسال یادآوری، ارسال اخبار جدید و معرفی محصولات جدید اشاره کرد.

امکان ارزیابی نتیجه کمپین تبلیغاتی

زمانی که برای کاربران خود پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی مانند نرخ باز شدن پیام‌ها و نرخ کلیک را مشاهده و ارزیابی کنید. از این اطلاعات می‌توانید برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود بهره بگیرید.

مقرون‌به‌صرفه بودن

ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی روشی نسبتاً ارزان و مقرون‌به‌صرفه در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. همچنین استفاده از سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن در بسیاری از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده این خدمات به صورت محدود رایگان است.

انواع پوش نوتیفیکیشن

به طور کلی می‌توان گفت پوش نوتیفیکیشن‌ها به دو دسته نوتیفیکیشن موبایل و نوتیفیکیشن مرورگر تقسیم می‌شوند. در ادامه بیشتر درباره این دو نوع توضیح می‌دهیم.

نوتیفیکیشن موبایل

در این دسته از پوش نوتیفیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل پیام‌هایی را به صورت پاپ‌آپ به کاربران نمایش می‌دهند. این نوع از نوتیفیکیشن‌ها نیز درست مانند نوتیفیکیشن‌های مرورگرها می‌توانند اخبار جدید، تخفیف‌ها، پیشنهادها و یادآوری‌ها را برای کاربران ارسال کنند و آن‌ها را به انجام یک عمل خاص، مثل کلیک کردن روی تبلیغ و ورود به وب‌سایت یا اپلیکیشن یا خرید محصولات و خدمات، تشویق کنند. کاربران موبایل برای دریافت این نوع از نوتیفیکیشن‌ها باید اپلیکیشن شما را نصب کنند.

تصویر زیر، شکل نوتیفیکیشن‌ها و محل نمایش آن‌ها در موبایل را نشان می‌دهد.

محل نمایش پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی موبایل

در تصویر زیر نیز دو نمونه نوتیفیکیشن تبلیغاتی در موبایل را مشاهده می‌کنید.

نمونه نوتیفیکیشن تبلیغاتی موبایل

نوتیفیکیشن مرورگر

این دسته از نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌هایی هستند که از طریق مرورگرهای کامپیوتر به دست کاربران می‌رسند. کاربران هنگام بازدید از یک وب‌سایت پیامی مبنی بر کسب اجازه برای نمایش پوش نوتیفیکیشن در آن وب‌سایت دریافت می‌کنند. اگر با آن پیام موافقت کنند، نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی برای آن‌ها ارسال خواهد شد. مارکترها از این طریق می‌توانند کاربران را از اخبار، تخفیف‌ها، رویدادها و پیشنهادهای خرید مطلع کنند. این نوع از اعلان‌ها به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بدون داشتن اپلیکیشن، از مزایای پوش نوتیفیکیشن بهره ببرند.

تصویر زیر، نمونه یک نوتیفیکیشن تبلیغاتی در مرورگر وب را نشان می‌دهد.

نمونه ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی در مرورگر

استراتژی ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی

بدون به‌کارگیری استراتژی درست، موفقیت در بازاریابی دشوار می‌شود. در این بخش، فهرستی از استراتژی‌های هدفمند و مؤثر برای دریافت مشترکان بیشتر از طریق ارسال پوش نوتیفیکیشن را معرفی می‌کنیم. به یاد داشته باشید که می‌توانید با انجام آزمایش A/B و تحلیل استراتژی خود با استفاده از ابزارهای مختلف، بهترین استراتژی برای کسب‌وکار، وب‌سایت و مخاطبان هدف خود را بیابید.

توسعه فهرست مشترکان

همان‌طور که گفتیم، کاربران برای دریافت پوش نوتیفیکیشن‌های وب‌سایت شما باید به شما اجازه این کار را بدهند. اما چه چیزی باعث می‌شود که افراد بخواهند نوتیفیکیشن‌های شما را دریافت کنند؟ بهتر است فرآیند درخواست اجازه را ساده و یک مرحله‌ای نگه دارید تا کاربران تنها با یک کلیک بتوانند به مشترکان شما تبدیل شوند.

همچنین از هر فرصتی برای ساخت و توسعه فهرست مشترکان خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مزایای مشترک شدن را در پیام کسب اجازه به کاربران اطلاع بدهید. اگر می‌خواهید ترافیک ورودی بیشتری داشته باشید و فهرست مشترکان پوش نوتیفیکیشن خود را گسترش دهید، از ایمیل مارکتینگ، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و ارسال خبرنامه غافل نشوید.

انتخاب زمان درست برای کسب اجازه

برای شروع، زمان نمایش پنجره درخواست اجازه را باید به شکلی هوشمندانه انتخاب کنید که باعث شود بازدیدکننده در وب‌سایت شما بماند. برای انجام این کار، می‌توانید موارد فهرست زیر را برای انتخاب زمان و صفحه مناسب برای کسب تأیید کاربر در نظر بگیرید.

  • زمانی که کاربر از یک محصول بازدید کرده است
  • هنگامی که کاربر، یک پست یا مقاله را در وب‌سایت شما مطالعه کرده است
  • پس از تعداد مشخصی بازدید از وب‌سایت یا پس از مدت مشخصی که کاربر در وب‌سایت شما بوده است
  • پس از ثبت سفارش در وب‌سایت
  • زمانی که موجوی محصول مدنظر کاربر به اتمام رسیده است
  • زمانی که خبر جدیدی در وب‌سایت منتشر شده است و کاربر آن را مطالعه می‌کند

تصویر زیر، نمونه‌ای از پیام کسب تأیید کاربر برای نمایش پوش نوتیفیکیشن را نشان می‌دهد.

کسب تأیید کاربر برای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی

تصویر زیر نیز نمونه فارسی پیام کسب اجازه از کاربر برای ارسال نوتیفیکیشن را نمایش می‌دهد.

کسب اجازه برای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی

استفاده از محتوای مناسب در نوتیفیکیشن‌ها

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی چند بخش مهم دارد که هر کدام در موفقیت و اثرگذاری کمپین بازاریابی نقش دارند. این بخش‌ها در فهرس زیر شرح داده شده‌اند:

  • اولین بخش مهم، لوگو و آیکون وب‌سایت است که نشان می‌دهد منبع این پیام کجاست. این آیکون و لوگو در واقع نماینده برند شماست.
  • دومین بخش، تیتر نوتیفیکیشن است که موضوع اصلی پیام را برای کاربر شرح می‌دهد. به یاد داشته باشید که این تیتر باید کوتاه و جذاب باشد.
  • قسمت مهم بعدی، متن و محتوای پیام است. این متن باید جذاب و کوتاه باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود که در آن از «ایموجی» (Emoji) استفاده شود، چراکه این کار باعث افزایش نرخ کلیک در پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌شود.
  • استفاده از تصویر در پوش نوتیفیکیشن‌ها اختیاری است، اما توصیه می‌شود که این کار را انجام بدهید زیرا استفاده از تصاویر مناسب باعث جذاب‌تر شدن پیام می‌شود.
  • بخش مهم آخر، دکمه «فراخوانی به اقدام» (Call to Action | CTA) است. انتخاب دکمه فراخوانی به اقدام مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. این بخش باعث جلب توجه کاربر برای انجام یک عمل خاص در وب‌سایت شما می‌شود. کلیک کردن روی این دکمه به طور معمول کاربر را به صفحه فرود تبلیغ‌کننده می‌رساند.

اجزای پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

تقسیم‌بندی مخاطبان

گروه‌بندی یا تقسیم‌بندی یا سگمنتیشن مخاطبان (Segmentation) بر اساس علاقه‌مندی‌ها و اطلاعات شخصی مانند سن، جنسیت، میانگین درآمد و... از بخش‌های مهم استراتژی ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی است. بر اساس این داده‌ها متوجه می‌شوید که هر گروه از کاربران به چه چیزی نیاز یا علاقه دارند. با درک دلیل کاربران برای بازدید از وب‌سایت شما، می‌توانید پیام‌های شخصی‌سازی شده طراحی کنید و کمپین تبلیغاتی موفق‌تری داشته باشید.

توجه به مناسبت‌ها

مهم است که بدانید چرا می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی جدید ایجاد کنید، و توجه به مناسبت‌های مختلفی مانند بلک فرایدی یا سال نو می‌تواند دلیل خوبی برای شروع کمپین‌های جدید باشد. با ارزیابی داده‌های مرتبط با رفتار مخاطبان می‌توانید درباره نوع کمپین و پیام مناسب برای نوتیفیکیشن‌ها تصمیم‌گیری کنید.

برای مثال اگر گروهی از کاربران شما سبد خرید خود را ترک کرده‌اند، می‌توانید با ارسال یک نوتیفیکیشن ریمارکتینگ به آن‌ها یادآوری کنید که سفارش خود را ثبت نکرده‌اند و آن‌ها را با یک کلیک به صفحه محصول مدنظر خود برسانید. برای جذاب‌تر کردن این یادآوری و پیشنهاد خرید می‌توانید کد تخفیفی را برای محصول مدنظر کاربر در نظر بگیرید. داشتن تقویم محتوا می‌تواند به شما در طراحی کمپین‌ها کمک بسیار زیادی بکند.

 

انتخاب بهترین ابزار برای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی

پس از گذراندن مراحلی که گفته شد، باید بهترین ارائه‌دهنده خدمات ارسال پوش نوتیفیکیشن را بیابید. ارائه‌دهندگان این خدمات به طور معمول خدمات متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دارند و نمی‌توان گفت که کدام‌یک از آن‌ها از دیگری بهتر است. بنابراین باید با توجه به نوع و بودجه کسب‌وکار و اولویت‌های کمپین تبلیغاتی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب، تعدادی از بهترین ارائه‌دهندگان ابزارهای ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی را معرفی کرده‌ایم.

نکاتی برای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی مؤثر

همان‌طور که گفتیم، ارسال نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی بدون داشتن استراتژی مناسب و بدون توجه به اصول بازاریابی از طریق پوش نوتیفیکیشن ممکن است بهترین نتیجه را برای کسب‌وکار به همراه نداشته باشد. برای بهبود اثرگذاری پوش نوتیفیکیشن‌ها بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

محدود کردن تعداد تبلیغات

می‌توان گفت که شما فقط یک بار فرصت دارید که مخاطبی را به مشتری تبدیل کنید و به همین دلیل، نباید برای مخاطبان و بازدیدکنندگان وب‌سایت با نمایش تعداد زیادی پیام و تبلیغ، مزاحمت ایجاد کنید و این فرصت را از دست بدهید. محدود کردن تعداد نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی به یک یا دو اعلان در روز می‌تواند تأثیر مثبتی در نتیجه بازاریابی داشته باشد.

کیفیت مطلوب تبلیغات

برای داشتن حداکثر بازدهی در بازاریابی از طریق پوش نوتیفیکیشن بهتر است از پیام‌هایی جذاب با تیترهای کوتاه، گویا و خلاقانه و تصاویر ساده استفاده کنید.

محتوای شخصی‌سازی شده

برای افزایش تعامل با کاربران باید محتوای موردعلاقه آن‌ها را تولید کنید. برای این کار باید مخاطبان خود را بر اساس ویژگی‌ها و رفتارهای مختلف به چند گروه تقسیم‌بندی کنید و پیام‌های مدنظر برای هر گروه را شخصی‌سازی کنید.

زمان‌بندی مناسب

بیشتر ارائه‌دهندگان خدمات ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، امکان ارزیابی رفتار و ویژگی‌های شخصی کاربران را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. بهترین زمان برای برقراری تعامل با مخاطب نیز از این ویژگی‌هاست. کسب این اطلاعات درباره کاربران به شما این امکان را می‌دهد که بهترین زمان برای ارسال نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی برای مخاطبان را بیابید.

ایجاد حس اضطرار

زمانی که پوش نوتیفیکیشن‌های خود را برای کاربران ارسال می‌کنید، برای آن‌ها محدودیت زمانی ایجاد کنید تا اقدام مدنظر شما را انجام بدهند. این حس اضطرار ایجاد شده می‌تواند کاربران را متقاعد کند که همین لحظه از وب‌سایت شما بازدید کنند و این کار را به زمانی دیگر موکول نکنند.

استفاده از ادبیات محاوره‌ای

استفاده از ادبیات رسمی و دشوار برای پوش نوتیفیکیشن مناسب نیست. به جای آن، بهتر است محتوای پیام خود را با لحنی دوستانه بنویسید.

چطور پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی ارسال کنیم ؟

برای ارسال پوش نوتیفیکیش به کاربران وب‌سایت، باید نرم‌افزار یا افزونه‌ای را بیابید که خدمات ابری دارد و امکان ارسال نوتیفیکیشن شخص ثالث به سرورهای ریموت با استفاده از کانکشن‌های امن را به کاربران ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب، تعدادی از ارائه‌دهندگان ابزارهای ارسال پوش نوتیفیکیشن را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزارهای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی

شرکت‌های زیادی خدمات ارسال پوش نوتیفیکشن تبلیغاتی شخصی‌سازی‌شده را برای کاربران فراهم می‌کنند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و البته برای این کار هزینه دریافت می‌کنند. اما ابزارهای زیادی نیز برای طراحی و ارسال نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی وجود دارند که خدمات خود را به شکل محدود به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌کنند. در ادامه تعدادی از این ابزارها را معرفی می‌کنیم.

Firebase Cloud Messaging

ابزار «Firebase Cloud Messaging (FCM)» ابزار پیام‌رسان چندپلتفرمی متعلق به گوگل است و به شما این امکان را می‌دهد که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، پیام‌های خود را از طریق نوتیفیکیشن برای کاربران ارسال کنید. با استفاده از ابزار FCM می‌توانید پیام‌های خود را برای برقراری ارتباط مجدد با کاربران و جذب کاربران جدید بر اساس گروه‌بندی‌های مختلف از جمله دستگاه مورد استفاده کاربر، گروه‌های مختلف کاربران بر اساس ویژگی‌های مختلف یا موضوعات مختلف در اینترنت ارسال کنید. ابزار FCM گزینه‌ای بسیار مناسب برای ارسال سریع پیام به کاربران است. استفاده از این ابزار کاملاً رایگان است و پیام‌های ایجاد شده در آن را می‌توان برای پلتفرم‌های اندروید، iOS و masOS ارسال کرد.

  • لینک ابزار Firebase Cloud Messaging: «+»
ابزار Firebase Cloud Messaging

One Signal

ابزار «One Signal» هزاران بار توسط کاربران نصب شده و با ویژگی‌های جذابش، رضایت وب‌مسترهای سراسر دنیا را جلب کرده است. این ابزار به شکل «افزونه یا پلاگین» (Plugin) روی وردپرس نصب می‌شود و نوتیفیکیشن‌ها را به‌سادگی برای مخاطبان شما ارسال می‌کند.

این افزونه می‌تواند نوتیفیکیشن‌های انتشار پست جدید را به صورت خودکار به دنبال‌کنندگان شما ارسال کند. همچنین با استفاده از آن می‌توانید مخاطبان را بر اساس تعداد دفعاتی که از وبلاگ شما بازدید کرده‌اند یا بر اساس ویژگی‌های دیگری که مدنظر دارید، گروه‌بندی کنید.

افزونه One Signal امکان استفاده رایگان از خدمات را همراه با محدودیت‌هایی به کاربران خود ارائه می‌کند. این نرم‌افزار برای اپلیکیشن‌های Adobe AIR، اندروید و iOS قابل استفاده است.

  • لینک ابزار One Signal: «+»
ابزار One Signal

PushEngage

ابزار «PushEngage» نیز از افرونه‌های مشهور برای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی در وردپرس است. این افزونه می‌تواند پوش نوتیفیکیشن‌ها را برای دنبال‌کنندگان و مشترکان کسب‌وکارها ارسال کند. PushEngage افزونه‌ای با کاربری ساده است و تنها با کپی یک کد JavaScript در کدهای وب‌سایت کار می‌کند.

ابزار PushEngage از وب‌سایت‌های HTTPS و HTTP پشتیبانی می‌کند. اگر وب‌سایت شما از HTTPS استفاده می‌کند، باید دو فایل را به Root دامنه خود اضافه کنید.

ابزار PushEngage نیز قابلیت استفاده رایگان را به طور محدود برای کاربران خود فراهم می‌کند. در پلن رایگان این ابزار می‌توانید حداکثر ۲۰۰ مشترک و ۳۰ کمپین و پشتیبانی محدود داشته باشید. این ابزار نوتیفیکشن‌ها را برای پلتفرم‌های کروم، فایرفاکس، سافاری، Edge، اپرا، سامسونگ و UC Browse ارسال می‌کند.

  • لینک ابزار PushEngage: «+»
ابزار PushEngage

SendPulse

نرم‌افزار «SendPulse» ادعا می‌کند که می‌تواند با سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن، کاربران شما را به خریداران احتمالی تبدیل کند. این افزار با تمام مرورگرها و دستگاه‌ها سازگار است و افزایش قابل توجه تعداد مشترکان کسب‌وکارها را تضمین می‌کند. نوتیفیکیشن‌های درخواست ارسال پوش این ابزار به محض وصل شدن کاربر به اینترنت برای او ارسال می‌شوند.

علاوه بر این، با استفاده از ابزار SendPulse می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را بر اساس موقعیت مکانی کاربر و رفتار او در اینترنت، شخصی‌سازی کرد. برای مثال، اگر کاربری در اینترنت به دنبال یافتن پیراهن موردعلاقه‌اش باشد، نوتیفیکیشنی شخصی‌سازی شده برای او ارسال می‌شود که قیمت پیراهن‌های برند شما را به اون نشان می‌دهد. این اعلان می‌تواند کاربر را به مخاطب شما و یک خریدار احتمالی تبدیل کند.

ابزار SendPulse به شکل محدود به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و پلتفرم‌های اندروید و iOS را هدف قرار می‌دهد.

  • لینک ابزار SendPulse: «+»
ابزار SendPulse

PushAssist

«PushAssist» به داشتن کاربری ساده در ارائه خدمات نوتیفیکیشن مرورگرها مشهور است. این ابزار از تمام مرورگرها و دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند و با سیستم‌های وردپرس، دروپال و سیستم‌های دیگر به سادگی ادغام می‌شود.

استفاده از خدمات پوش نوتیفیکیشن در ابزار PushAssist بسیار ساده است، طوری که تنها دقایقی پس از ثبت‌نام در وب‌سایت می‌توانید ارسال نوتیفیکیشن از طریق این ابزار را آغاز کنید. همچنین PushAssist امکان ارزیابی لحظه‌ای نتایج کمپین‌ها را برای کاربران خود فراهم کرده است. علاوه بر این، امکان گروه‌بندی هوشمند کاربران با استفاده از داده‌های مکانی و تاریخچه بازدیدها و رفتار کاربران نیز در این ابزار فراهم شده است که می‌تواند هدف‌گذاری مخاطبان را بسیار ساده‌تر کند.

ابزار PushAssist نیز پلن رایگان با محدودیت را برای کاربران خود ارائه کرده است. این ابزار می‌تواند پلتفرم‌های کروم، فایرفاکس، سافاری و Edge را هدف قرار بدهد.

  • لینک ابزار PushAssist: «+»+
ابزار PushAssist

FoxPush

FoxPush یکی از مشهورترین ارائه‌دهندگان خدمات پوش نوتیفیکیشن در دنیا به شمار می‌رود. این ابزار نرخ کلیک ۳۰ درصدی را برای کسب‌وکارها تضمین می‌کند. ابزار FoxPush از تمام مرورگرهای بزرگ و دستگاه‌های کاربران پشتیبانی می‌کند. پلن پولی این ابزار از ارسال «ایموجی» (Emoji) و هدف‌گذاری کاربران بر اساس کشور محل سکونت نیز پشتیبانی می‌کند که برای بازاریابی بر اساس موقعیت مکانی کاربران بسیار سودمند است.

FoxPush نیز پلنی رایگان و با محدودیت را برای کاربران در نظر گرفته است و پلتفرم‌های ویندوز، macOS، لینوکس و اندروید را هدف قرار می‌دهد.

  • لینک ابزار FoxPush: «+»
ابزار FoxPush

ابزارهای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی ایرانی

بعضی از ابزارهای ارائه‌دهنده خدمات ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی خارجی، دسترسی کاربران ایرانی به وب‌سایت‌های خود را محدود کرده‌اند. علاوه بر این، هزینه‌های ارزی زیاد و دشواری پرداخت این هزینه‌ها نیز ممکن است دسترسی به این ابزارها را دشوارتر کنند. برای حل این مشکلات و جلوگیری از مواجهه با این محدودیت‌ها، تعدادی سرویس ایرانی نیز برای ارائه خدمات ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی راه‌اندازی شده است. در ادامه تعدادی از این پلتفرم‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

نجوا

«نجوا یکی از ارائه‌دهندگان مشهور خدمات ارسال پوش نوتیفیکیشن ایرانی است. به گفته این پلتفرم، پیش از ۱۴۰۰ رسانه از نجوا برای دریافت خدمات مختلف در زمینه بازاریابی دیجیتال از جمله ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده می‌کنند. این سرویس از ارسال نوتیفیکیشن در مرورگرهای کروم و فایرفاکس پشتیبانی می‌کند. با استفاده از پلن رایگان پوش نوتیفیکیشن نجوا می‌توان بدون محدودیت تعداد کاربران، پوش نوتیفیکیشن با امکانات و ویژگی‌های محدود ارسال کرد.

پوشه

پوشه نیز یکی از سرویس‌های ایرانی ارسال پوش نوتیفیکیشن در موبایل و وب است. این پلتفرم امکاناتی مانند ارسال پوش نوتیفیکیشن زمان‌بندی شده و بر اساس موقعیت جغرافیایی، پیش‌بینی ترک کاربر، ارسال نوتیفیکیشن هدفمند، تحلیل آماری و... را برای کاربران خود فراهم می‌کند و به آن‌ها خدمات پشتیبانی سریع ارائه می‌کند. پوشه هیچ پلن رایگانی ندارد.

پوش‌نامه

پوش‌نامه نیز یکی از سرویس‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی در ایران است. این پلتفرم خدمات تبلیغات اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها، کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرام و مشاوره و پشتیبانی به منظور خرید و اجرای تبلیغات برای بازدهی بهتر را به کاربران خود ارائه می‌کند و ظرفیت ارسال نوتیفیکیشن برای یک میلیون کاربر را دارد. پوش‌نامه نیز پلن رایگانی برای ارسال نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی ندارد.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که گفتیم، استفاده از تبلیغات هدفمند از روش‌های مؤثر تبلیغات آنلاین است. این نوع تبلیغات راهی مناسب برای گرفتن بک‌لینک و معرفی محصولات به مخاطبان راغب نیز به شمار می‌رود و می‌تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجوی مختلف از جمله گوگل بهبود ببخشد. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود مطلبی را در وب‌سایتتان منتشر کرده‌اید. کاپریلا با تبلیغات هدفمند بر اساس کلیدواژه، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با مطلب را به کاربران نمایش می‌دهد. برای مثال می‌توانیم به «مجله فرادرس» اشاره کنیم. در این مجله، مطلبی با عنوان «آموزش سئو خارجی» تدوین شده است. در صورتی که از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا برای نمایش تبلیغات در این صفحه استفاده شود، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع نوشته و با اندازه کوچک و حجم کم را مانند تصویر زیر درون متن خواهیم دید.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» به شما امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را می‌دهد. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و به این ترتیب، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما تشویق می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مطلوبی خواهد داشت و در غیر این صورت، ممکن است با بازدهی کم رپورتاژ آگهی مواجه شویم.

رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی استفاده کنید که محتوای مناسب را با رعایت همه نکات لازم، با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و منتشر کند. «نشریلا» را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در این زمینه معرفی کرد. علاوه بر این، نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات به شما کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

با پیشرفت بازاریابی اینترنتی، برقراری ارتباط با مخاطبان و تعامل با آن‌ها از طریق دیجیتال مارکتینگ برای تمام کسب‌وکارها به امری ضروری تبدیل شده است. پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند میان کسب‌وکار و مخاطبان ارتباط برقرار کنند. این نوع از بازاریابی دیجیتال مزایایی مانند هزینه نسبتاً کم، افزایش نرخ تبدیل و تعامل، امکان ارزیابی نتیجه کمپین‌ها و امنیت بالا دارد.

با انتخاب استراتژی‌های درست برای بازاریابی از طریق ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی، رعایت نکات لازم برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و نوشتن پیام‌های جذاب و انتخاب بهترین پلتفرم ارائه‌کننده خدمات ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی می‌توانید بازاریابی موفق و مؤثری داشته باشید.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
SendPulsePushNinjaHubSpot
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *