آموزش تبلیغ پیج در اینستاگرام — ۶ روش برای افزایش فالوور و فروش

۱۰۷۴۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۴ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۹ دقیقه
آموزش تبلیغ پیج در اینستاگرام — ۶ روش برای افزایش فالوور و فروش

برای تبلیغ پیج در اینستاگرام نیاز به مخاطبانی دارید که با شما تعامل کنند و این کار آسانی نیست. برای موفقیت، ابتدا باید بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و می‌خواهید چه کاربرانی و با چه ویژگی‌هایی را جذب کنید. بنابراین، ابتدا مخاطبان هدف خود را توصیف کنید و برنامه‌ای برای جذب آن ها در نظر بگیرید. در این مطلب گام‌های ایجاد صفحه تجاری در اینستاگرام را به همراه روش‌های تبلیغ پیج در اینستاگرام شرح می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

اهمیت تبلیغ پیج در اینستاگرام

اگر بودجه‌ای را برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده‌اید، حتما اینستاگرام را جزو گزینه‌های خود در نظر بگیرید. چراکه 27 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که محصولات و برندهای جدید را از طریق تبلیغات می‌یابند. از طرف دیگر، تبلیغات اینستاگرام می‌تواند به بیش از 1.2 میلیارد نفر یا 20 درصد از جمعیت بالای 13 سال جهان برسد. در ادامه فهرست دلایلی را مطرح می‌کنیم که اهمیت تبلیغ پیج در اینستاگرام را بیان می‌کند.

  • در معرض دید قرار گرفتن: اینستاگرام یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است.
  • افزایش دسترسی افراد: اینستاگرام سومین پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب در دنیا است. این پلتفرم هر ماه در حدود ۱ میلیارد کاربر فعال و روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
  • ارتباط با مخاطبان: اینستاگرام از نظر جنسیت کاربران، خنثی‌ترین رسانه اجتماعی به حساب می‌آید، چراکه کاربران آن از 50/9 درصد زن و 49/1 درصد مرد تشکیل شده‌اند.
  • مشتریان: همان‌طور که گفتیم تعداد کاربران فعال اینستاگرام در ماه به ۱ میلیارد نفر می‌رسد، بنابراین با تبلیغ پیج در اینستاگرام به درصد زیادی از مخاطبان هدف خود دسترسی خواهید داشت. ایجاد ارتباط با مشتریان و تلاش برای جلب اعتماد آن‌ها در این برنامه پرکاربرد، کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را حفظ و جذب کنید.
اینستاگرام
پراکندگی جمعیتی از لحاظ جنسیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف

روش تبلیغ پیج در اینستاگرام

همواره به یاد داشته باشید خرید فالوور و استفاده از ربات‌ها، روش‌های مناسبی برای تبلیغ پیج اینستاگرام نیستند، باید از طریق تولید و انتشار محتوای مناسب و باکیفیت خود را مطرح کنید. برای شروع رعایت فهرست زیر را به شما توصیه می‌کنیم.
  1. پست‌هایی ایجاد کنید که ارزش اشتراک‌گذاری مجدد را داشته باشد.
  2. تلاش کنید تا به صفحه اکسپلور برسید.
  3. اینفلوئنسرهای مرتبط با برند خود را بیابید.
  4. با برندهای دیگر همکاری کنید.
  5. مسابقه برگزار کنید و به کاربران هدیه بدهید.
  6. از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بهره بگیرید.

۱. انتشار پست‌های ارزشمند

افراد مطالبی را که دوست داشته باشند، به اشتراک می‌گذارند. بنابراین هنگام تولید محتوا تلاش کنید محتوای ارزشمند و جذاب ایجاد کنید، تا توسط افراد به اشتراک گذاشته شود. برای مثال نقل قولی الهام‌بخش یا اینفوگرافیکی با ارزش توسط کابران بارها و بارها به اشتراک گذاشته می‌شود. هنگامی که کابری پست شما را در استوری خود بازنشر می‌دهد، مخاطبانش برای مشاهده پست وارد صفحه شما می‌شوند. بنابراین این سبک تولید محتوا می‌تواند روشی عالی برای معرفی خود به مخاطبان و فرصتی برای افزایش فالوور باشد.

۲. ورود به اکسپلور

اینستاگرام، در صفحه اکسپلور، براساس علایق و عادات افراد، به‌ آن‌ها پست‌هایی را نشان می‌دهد. افراد در این مکان پست‌ها و ویدیوهای آموزشی را مشاهده می‌کنند که صفحات آن‌ها را دنبال نکرده‌اند. نیمی از کاربران اینستاگرام، هرماه از اکسپلور بازدید می‌کنند. در اکسپلور پست، استوری و Reels وجود دارد، اما همه این موارد، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به صورت شبکه در کنار هم نمایش داده می‌شوند. پس از این‌که فرد پستی را برای مشاهده انتخاب کند، سایر پست‌های مرتبط در ادامه آن نمایش داده می‌شوند.

۳. اینفلوئنسر مارکتینگ

افراد علاقه دارند برندی را دنبال کنند که اینفلوئنسرهای مورد اعتماد آن را تبلیغ کرده باشند. بنابراین، باید اینفلوئنسرهایی را شناسایی و با آن‌ها کار کنید که مخاطبان شما به آن‌ها اعتماد دارند. اینستاگرام، پلتفرمی عالی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است.
اینفلوئنسرها کسانی هستند که فالوورهای زیادی دارند، در حوزه‌ای تخصصی کار می‌کنند و نظر می‌دهند و البته فالوورهایشان، نظر آن‌ها را قبول دارند. این افراد ممکن است به دلیل شغل، سبک زندگی‌، سرگرمی، داستان‌هایی که می‌گویند یا لباس‌هایشان، طرفداران وفاداری را پیدا کرده باشند. تعداد و تنوع اینفلوئنسرها بسیار زیاد است، بنابراین تمام برندها در هر حوزه‌ای و با هر مخاطب هدفی می‌توانند از اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی محصولات خود بهره ببرند.
در گذشته برندها، محصولات خود را برای اینفلوئنسرها ارسال می‌کردند تا آن‌ها نیز محصولات را تبلیغ کنند اما الان شرایط متفاوت شده است و اینفلوئنسرها معمولا علاوه بر محصولات، هزینه نیز دریافت می‌کنند. برای مثال در تصویر زیر نمونه تبلیغ اینفلوئنسری برند پوشاک را مشاهده می‌کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ

۴.همکاری با برندها

جدا از فعالیت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود، باید با برندهایی همکاری کنید که مخاطبانی مشابه شما دارند اما در حوزه تخصصی شما نیستند و رقیب به حساب نمی‌آیند. برای مثال برندی با مخاطبان مشابه می‌یابید و با هم کمپینی را راه‌اندازی می‌کنید. مخاطبان هدف این کمپین، کاربران هر دو کسب و کار محسوب می‌شوند. به عنوان جایزه، ترکیبی از کالا و خدمات هر دو کسب و کار را پیشنهاد دهید و از کل مخاطبان بخواهید هر دو صفحه کسب و کار را دنبال کنند. با این کار به مخاطبان برند دیگری در اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنید.

۵. برگزاری مسابقه و دادن هدیه

اگر تنها از افراد بخواهیم تا صفحه ما را دنبال کنند، شاید رغبتی به این کار نشان ندهند اما اگر در ازای فالو کردن آن‌ها، چیزی پیشنهاد دهیم، با علاقه ما را دنبال خواهند کرد. برگزاری مسابقه و دادن هدیه روشی عالی برلی جذب مخاطبان جدید و تعاملی به اینستاگرام شما است. برای مثال می‌توانید با برگزاری قرعه‌کشی‌های دوره‌ای از میان فالوورها، به آن‌ها هدیه دهید اما اگر از آن‌ها بخواهید در هر کامنت یک یا چند دوست خود را تگ کنند، فالورها، برند شما را به شبکه دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند.

۶. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری یا حمایت‌شده گزینه‌ای برای حساب‌های تجاری در اینستاگرام است که به برندها اجازه می‌دهد تا پست‌ها و مطالب خود را از طریق روش‌های پولی، تبلیغ کنند. این تبلیغات در فید، استوری یا اکسپلور مخاطبان نمایش داده می‌شود. در ادامه تبلیغات اسپانسری را به طور کامل شرح داده‌ایم. تصویر زیر نمونه‌ای از این تبلیغات را در فید مخاطب نمایش می‌دهد.

پست اینستاگرام

تبلیغ پیج در اینستاگرام چیست ؟

تبلیغات اینستاگرام، پست‌هایی هستند که کسب و کارها برای آن‌ها پول پرداخت می‌کنند و این پست‌ها به کاربران اینستاگرام نمایش داده می‌شود. برای مثال تصویر زیر نمونه‌‌ای از تبلیغات اینستاگرام است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات اینستاگرام، در فید کاربران، استوری‌ها و اکسپلور نمایش داده می‌شوند. اگر از پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید، تبلیغات شما همانند پست‌های معمولی اما با برچسب «Sponsored» به کاربران نشان داده می‌شود. نکته مهم در این قبیل تبلیغات این است که ویژگی‌های بیشتری نسبت به پست‌های معمولی دارند. برای مثال می‌توانید به آن‌ها لینک، CTA و کاتالوگ محصولات خود را اضافه کنید. علاوه بر این تبلیغات، روش‌های دیگری مانند استفاده از اینفلوئنسرها و بلاگرها نیز برای تبلیغ پیج در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تبلیغ پیج در اینستاگرام به چه چیزهایی نیاز دارد ؟

ابتدا باید حساب کابری خود را به گونه‌ای تنظیم کنید، که از تبلیغ صفحه اینستاگرام خود حداکثر استفاده را ببرید. برای این کار باید حساب کاربری خود را به حالت «تجاری» (Business) تبدیل کنید و آن را برای عموم باز کنید. پس از آن باید بیوگرافی صفحه خود را تکمیل کنید.

ایجاد صفحه کاری در اینستاگرام

قبل از شروع فعالیت برای جذب مشتری در اینستاگرام، اطمینان حاصل کنید که حساب کاربریتان تجاری است. اگر از حساب کاربری شخصی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، آن را به حالت تجاری تغییر دهید. برای این کار چرخ‌دنده را در گوشه بالا و راست صفحه پروفایل خود انتخاب کنید. از این قسمت مطابق تصویر می‌توانید پروفایل خود را به تجاری تغییر دهید.

حساب کاربری تجاری اینستاگرام

 

تکمیل پروفایل اینستاگرام

براساس مطالعات، از هر ۳ نفری که صفحه کاری شما را بازدید می‌کنند، ۲ نفر فالوور شما نیستند. بنابراین، بیو اینستاگرام شما باید مختصر، واضح و جذاب باشد تا افراد را به دنبال کردن شما تشویق کند. برای نوشتن بیو اینستاگرام، 150 کاراکتر فضا دارید. اگر صفحه شما تجاری باشد، امکان افزودن لینک و موقعیت مکانی به آن نیز وجود دارد. از تمام امکانات برای معرفی خود بهره بگیرید چراکه هر چه اطلاعات بازدیدکنندگان از شما بیشتر شود، احتمال فالو کردن نیز افزایش می‌یابد.

تعریف لحن و شخصیت برند

برند شما باید لحن و نگرشی پایدار داشته باشد و همواره تاثیر ثابتی روی افراد بگذارد. ایجاد محتوایی که در آن یکی از کارمندان یا مشتریان به معرفی محصولات و خدمات بپردازد، برند شما را قابل اعتمادتر جلوه می‌دهد. همه پست‌های شما باید دارای شخصیت برند و زبان بصری ثابتی باشند تا به راحتی از پست‌های سایرین تشخیص داده شوند.

تبلیغ پیج اینستاگرام در سایر کانال‌ها

دیجیتال مارکتینگ مربوط به تنها یک کانال نمی‌شود. استراتژی‌های کارآمد، چند کانال را به صورت هم‌زمان به کار می‌گیرند و سیستمی منسجم ایجاد می‌کنند که برای ایجاد بهترین نتایج، هم‌افزایی کنند. در ادامه، استفاده از سایر کانال‌ها برای تبلیغ پیج اینستاگرام آورده شده است.

ایمیل

قرار دادن آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در فوتر ایمیل، روشی مناسب برای تبلیغ آن‌ها است. البته این کار تبلیغ پیج اینستاگرام به حساب نمی‌آید اما به کاربران دسترسی بیشتری به پروفایل اینستاگرام شما می‌دهد. همواره برخی از مشترکان ایمیل، مشتریان وفادار یا راغب باکیفیت هستند که ممکن است از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی شما، از جمله اینستاگرام را دنبال کنند.

همچنین می‌توانید از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ مستقیم پیج اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال در صفحه اینستاگرام خود مسابقه‌ای راه انداخته‌اید و می‌خواهید افراد را از طریق ایمیل به آن هدایت کنید. همچنین فعالیت‌های ایونت مارکتینگ خود را می‌توانید از طریق ایمیل به اطلاع مشترکان برسانید.

وب‌سایت

کاربران انتظار دارند که آیکون شبکه‌های اجتماعی در فوتر وب‌سایت قرار داشته باشد. اگر شغل شما عکاسی است یا نیاز به انتشار تصاویر قبل و بعد از کار دارید، با استفاده از تکنیک‌هایی می‌توانید فید اینستاگرام خود را به وب‌سایتتان متصل کنید. برای مثال در تصویر زیر دیجی‌کالا، آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در فوتر وب‌سایتش قرار داده است.

شبکه اجتماعی

تبلیغ پیج اینستاگرام در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی

اگر در سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام، توییتر، فیس‌بوک یا لینکدین، فالوور و نرخ تعامل بالایی دارید، از این شبکه‌ها برای تبلیغ پیج اینستاگرام خود بهره بگیرید. برای این کار روش‌‌های متنوعی وجود دارد. برای مثال، می‌توانید لینک اینستاگرام خود را در بیو سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید یا آخرین پست و مطلب اینستاگرام خود را در آن پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید. از آنجایی‌که بیشتر افراد در بیش از یک شبکه اجتماعی فعال هستند، با استفاده از این روش می‌توانید مخاطبان اینستاگرام خود را افزایش دهید.

استفاده از پست‌های اینستاگرام در وبلاگ

اگر وبلاگی دارید که محتوای بصری مانند تصویر، ویدیو یا اینفوگرافیک در آن منتشر می‌کنید، از محتوای اینستاگرام در برخی مطالب خود بهره بگیرید.

به دلیل اهمیت آشنایی با مبحث کسب و کار در اینستاگرام، فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام کرده است که لینک آن در ادامه آمده است.

نحوه تبلیغ پیج اینستاگرام در گوگل

تبلیغ پیج اینستاگرام در گوگل ادز امکان‌پذیر است، البته تبلیغ‌کننده باید لینک موردنظر را خودش انتخاب کند. پس از اینکه کاربر، لینکی از اینستاگرام را برای بار اول باز می‌کند، از او سوال می‌شود که آیا لینک در اپلیکیشن اینستاگرام یا مرورگر باز شود. هیچ راهی وجود ندارد تا این مورد را به صورت دستی تنظیم کنید. البته، بیشتر افراد برنامه پیش‌فرض را انتخاب می‌کنند و گاهی نیز افراد، تبلیغ را در مرورگر باز می‌کنند.

درنهایت، نکته مهم این است که حتی اگر دامنه‌ای را تبلیغ می‌کنید که مالک آن نیستید، همچنان سیاست‌ها و قوانین گوگل ادز برای شما اعمال خواهند شد. این مورد برای محتوای پست‌های اینستاگرام شما هم صدق می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید تنظیمات تبلیغات خود را به‌گونه‌ای انجام دهید که در کامپیوتر و تبلت نمایش داده نشود. همچنین نوع مخاطبان و موقعیت جغرافیایی قابل تنظیم است و می‌توانید پیشنهاد قیمت را نیز تغییر دهید.

مدیریت پیج اینستاگرام

برای مدیریت پیج اینستاگرام خود باید موارد زیر را رعایت کنید تا پیج اینستاگرام شما حداکثر کارایی را داشته باشد.

تدوین استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

استراتژی‌‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید با اهداف کلی کسب و کار مرتبط و هم‌راستا باشند. برای مثال هدف کسب و کار شما ممکن است ایجاد آگاهی از برند، افزایش فروش یا ترافیک وب‌سایت باشد. پس از تعیین اهداف به بررسی رقبا بپردازید و حساب‌ کاربری اینستاگرام خود را به طور مجدد مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید به چه میزان به بازار هدف خود دست یافته‌اید.

شناسایی مخاطبان هدف

بدون درک مناسب از مخاطبان هدف و تعریف آن‌ها نمی‌توانید فعالیت‌های بازاریابی هدفمندی داشته باشید. مخاطبان هدف را می‌توان با سن، موقعیت مکانی، شغل و نحوه استفاده از اینستاگرام تعریف کرد. این افراد نگرانی و مسائل مشترک، علاقه‌مندی، آرزو و سبک زندگی مشابه دارند. محتوای شما باید پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد و با آن‌ها تعامل کند. پس از شناسایی مخاطبان، پرسوناهای مخاطبان هدف خود را تنظیم کنید و هر بار که به تولید محتوا می‌پردازید، یک پرسونا را درنظر بگیرید. برای مثال تصویر زیر نمونه‌ای از پرسونای مخاطب را نشان می‌دهد.

پرسونا بازاریابی

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

برای جذب فالوور، باید برای کاربران در دسترس و قابل یافتن باشید. نام و نام کاربری شما کمک می‌کند تا در جست‌وجوها یافت شوید. بنابراین، این موارد باید با برند و نام شما در سایر شبکه‌های اجتماعی هم‌خوانی داشته باشد. استفاده از کلمه کلیدی مرتبط به عنوان بخشی از نام، باعث می‌شود در جست‌وجو‌ها راحت‌تر پیدا شوید. برای درج نام خود در اینستاگرام 30 کاراکتر فضا دارید. در نتیجه قرار دادن کلمه کلیدی مرتبط در کنار نام برند ممکن خواهد بود.

هشتگ مرتبط

کاربران اینستاگرام علاوه بر دنبال کردن افراد و برندها، می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند. بنابراین، برای افزایش تعداد فالوورهای خود، باید هشتگ‌هایی را که مخاطبان هدف شما دنبال می‌کنند، به پست‌های خود اضافه کنید. در هر پست می‌توانید حداکثر ۳۰ هشتگ قرار دهید. اما همه این هشتگ‌ها باید تصویر و محتوای کپشن پست هماهنگ باشند. هشتگ‌های هدفمند مخاطبان بیشتری را جذب خواهند کرد. از قرار دادن هشتگ‌های مانند «#فالو ـ کنید» و «#لایک ـ کنید» خودداری کنید.

انتشار پست در زمان مناسب

این احتمال وجود دارد که مخاطبان، در ساعات غیرکاری شما، در اینستاگرام فعال باشند. با استفاده از «Insight» اینستاگرام، می‌توانید بهترین زمان برای انتشار پست را متوجه شوید. بهینه کردن زمان انتشار پست باعث می‌شود در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید و نرخ تعامل خود را افزایش دهید. بنابراین پست‌های خود را زمان‌بندی کنید تا در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها نیز محتوایی برای انتشار داشته باشید.

معرفی فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام

آموزش کسب و کار در اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ، مبحثی است که با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است. اینستاگرام بهترین و شناخته‌شده‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. با فعالیت اصولی و هدفمند در این شبکه اجتماعی ، می‌توانید کسب و کار خود را متحول کنید. به همین جهت «فرادرس» فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام را در ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۷ درس تدوین کرده است. در ادامه به توضیح سرفصل‌های این دوره آموزشی می‌پردازیم.

درس یکم به آشنایی با کسب و کار در اینستاگرام اختصاص دارد. در درس دوم با نکات مربوط به ساخت صفحه استاندارد اینستاگرام آشنا می‌شوید و در درس سوم ابزارهای تجزیه و تحلیل را خواهید آموخت. درس چهارم تولید محتوای استاندارد را توضیح می‌دهد. درس پنجم و ششم تکنیک‌های کاربردی در اینستاگرام و روش‌های جذب فالوور را بیان می‌کند. در نهایت، درس هفتم به بیان تکنیک‌های بازاریابی و افزایش فروش می‌پردازد.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند اینترنتی از جمله روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

کاپریلا دو بخش دارد. یکی بخش «ناشر» و دیگری بخش «تبلیغ‌دهنده» است. برای مثال در تصویر زیر نمونه‌ای از بنرهای کاپریلا را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. همانطور که در تصویر مشخص است این بنرها حجم کمی را اشغال می‌کنند و از لحاظ موضوعی کاملا با مطلب مرتبط هستند.

بنرهای کاپریلا

در بخش دیگر کاپریلا که کاربرد تبلیغ‌دهنده دارد، کسب و کارها می‌توانند خود را معرفی کنند. چون این تبلیغات تنها به مخاطبان هدف نشان داده می‌شود، نرخ تبدیل آن‌ها بالا است.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ خبری نیز برای بهبود رتبه سایت کاربرد دارد. برای تدوین صحیح متن رپورتاژ آگهی به صرف زمان و دانش کافی نیاز است. به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم متخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تا اینجا با تبلیغ پیج در اینستاگرام آشنا شدیم و روش‌های آن را آموختیم. در ادامه یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغ پیج در اینستاگرام یعنی تبلیغات اسپانسری را توضیح می‌دهیم.

هزینه تبلیغ پیج در اینستاگرام

هزینه تبلیغات اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد و هیچ قیمت متوسطی برای آن وجود ندارد. برخی از عوامل موثر در این هزینه به شرح زیر هستند.

  • مخاطبان هدف
  • رقابت در حوزه شما
  • زمان تبلیغ در سال (برای مثال هزینه تبلیغات در زمان‌هایی مانند جمعه سیاه بالاتر است.)

انواع تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام به روش‌های متنوعی انجام می‌گیرد. فهرست زیر انواع این تبلیغات را نشان می‌دهد.

  • تبلیغات تصویری
  • تبلیغات استوری
  • تبلیغات ویدیویی
  • «تبلیغات کشویی» (Carousel Ads)
  • «تبلیغات مجموعه‌ای» (Collection Ads)
  • تبلیغات اکسپلور
  • تبلیغات IGTV
  • تبلیغات فروشگاهی
  • تبلیغات Reels

تبلیغات تصویری

در تبلیغات تصویری اینستاگرام، کسب و کارها از یک تصویر برای تبلیغ پیج اینستاگرام، برند، محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. این تبلیغات برای کمپین‌هایی مناسب است که پیام را در قالب یک تصویر واحد منتقل می‌کنند. همچنین مانند سایر پست‌های اینستاگرام، می‌توانید کپشنی به این تصاویر اضافه کنید. البته توصیه می‌شود که متن کوتاه باشد تا بخش زیادی از آن توسط اینستاگرام پوشانده نشود. تصویر زیر نمونه‌ای از پست حمایت شده را نشان می‌دهد که بخشی از کپشن آن پوشانده شده است.

تبلیغات پیج در استوری اینستاگرام

تبلیغات استوری اینستاگرام، تبلیغات تصویری یا ویدیویی تمام صفحه هستند که بین استوری‌های کاربران نمایش داده می‌شوند. استوری‌ها، بخشی از اینستاگرام هستند که بیشتر مورد توجه کابران هستند و روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر آن‌ها را مشاهده می‌کنند. تعامل کاربران با استوری اغلب بیشتر از فید است. بنابراین تبلیغات درون استوری نرخ تعامل بالاتری نسبت به تبلیغ پیج اینستاگرام در فید دارد.

بهترین تبلیغات استوری اینستاگرام آن‌هایی هستند که شبیه استوری‌های معمولی به نظر می‌رسند. برای طراحی استوری‌های تبلیغاتی، کسب و کارها می‌توانند از عناصر استوری‌های طبیعی اینستاگرام مانند GIF، فیلتر و متن استفاده کنند تا تمایز استوری‌های تبلیغاتی با استوری‌های معمولی کمتر شود. برای مثال در تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات در استوری اینستاگرام را مشاهده می‌کنید که از تصویر ثابت برای تبلیغ محصول با ارائه مشوق حمل و نقل رایگان استفاده کرده است. دکمه فراخوانی به اقدام نیز در پایین صفحه با عبارت «حالا خرید کنید» مشخص شده است.

استوری اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی

این تبلیغات نیز مانند تبلیغات تصویری هستند با این تفاوت که جزئیات بیشتری در مورد برند، محصولات و خدمات در اختیار کاربر قرار می‌دهند و در بازاریابی ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تبلیغات ویدیویی درون فید می‌توانند تا ۶۰ دقیقه باشند، اما تبلیغات کوتاه‌تر، موثرترند.

ویدیوی اینستاگرام

تبلیغات کشویی

تبلیغات کشویی، مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدیوها هستند که کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت آن‌ها را ورق بزند. این تبلیغات در فید و استوری ظاهر می‌شوند، دارای دکمه فراخوانی به اقدام هستند و کاربر را به وب‌سایت هدایت می‌کنند. در موارد زیر از تبلیغات کشویی استفاده می‌شود.

  • نمایش مجموعه‌ای از محصولات مرتبط به هم
  • بیان داستان چند بخشی
  • اشتراک گذاشتن حداکثر ۱۰ تصویر یا ویدیو

تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات کشویی را در فید نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید دکمه فراخوانی به اقدام در پایین تصاویر، کاربر را به صفحه خرید هدایت می‌کند.

تبلیغات مجموعه‌ای

تبلیغات Collection ترکیبی از تبلیغات مجموعه‌ای و تبلیغات خرید است. در این تبلیغات کاتالوگ محصولی خاص به نمایش گذاشته می‌شود. این تبلیغات برای برندهای تجارت الکترونیک مناسب‌تر هستند، چراکه به کاربر اجازه می‌دهند محصول موردنظر را به صورت مستقیم از تبلیغ خریداری کند. وقتی کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کند به صفحه‌ای در اینستاگرام هدایت می‌شود که به آن «Instant Experience Storefront» می‌گویند و می‌تواند در آن اطلاعات بیشتری در مورد محصول کسب و اقدام به خرید کند. البته این ویژگی در ایران فعال نیست.

تصویر زیر نمونه‌ای از این تبلیغات را نشان می‌دهد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید عکس‌های متنوعی از محصول به کاربر نمایش داده می‌شود و دکمه فراخوانی به اقدام با عنوان «اطلاعات بیشتر» کاربر را به صفحه اطلاعات محصول و خرید هدایت می‌کند.

تبلیغات اکسپلور

تبلیغات اکسپلور در برگه اکسپلور به نمایش داده می‌شوند. برگه کاوش یا اکسپلور، صفحه‌ای است که در آن کاربران محتوا و حساب‌های کاربری جدید را براساس علایق خود کشف می‌کنند. بیش از ۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام هر ماه به بررسی این برگه می‌پردازند، بنابراین محل خوبی برای تبلیغ است. این تبلیغات به صورت مستقیم در اکسپلور نمایش داده نمی‌شوند، بلکه بعد از کلیک کاربر روی عکس یا ویدیویی مرتبط، به نمایش داده می‌شوند. از آنجایی‌که محتوای این برگه همواره در حال تغییر است، تبلیغات اکسپلور به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا در کنار محتوای فرهنگی و پرطرفدار به نمایش درآیند.

این تبلیغات به صورت تصویر یا ویدیو هستند. برای تبلیغات اکسپلور نیازی نیست تا ویدیو یا بنر ویژه‌ای تولید کنید و می‌توانید از یکی از پست‌های پرطرفدار خود بهره بگیرید.

تبلیغات IGTV

تبلیغات IGTV، تبلیغات ویدیویی هستند که پس از کلیک کابر برای تماشای IGTV پخش می شوند و حداکثر می‌توانند ۱۵ ثانیه باشند. همچنین اندازه آن‌ها باید متناسب با اندازه IGTV و تمام صفحه باشد. این تبلیغات در حین پخش ویدیو به نمایش داده می‌شوند و معمولا گزینه «رد کردن» نیز برای آن‌ها وجود دارد. در حال حاضر تبلیغات IGTV تنها برای کاربران ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا در دسترس است. سازندگان IGTV‌، می‌توانند اجازه دهند تا تبلیغات در ویدیوهای آن‌ها نمایش داده شود و از این طریق 55 درصد درآمد تبلیغاتی را دریافت کنند.

تبلیغات فروشگاهی

اینستاگرام در سال‌های اخیر ویژگی‌های خود در تجارت الکترونیک را بهبود بخشیده است، چراکه پست‌های فروشگاهی در ماه ۱۳۰ میلیون بار کلیک می‌خورند. با استفاده از ویژگی‌های فروشگاهی اینستاگرام، کاربران بدون این‌که از اینستاگرام خارج شوند، محصولات را بررسی می‌کنند و می‌خرند. البته این ویژگی برای برخی حوزه‌ها فعال است. در مجموع، این سرویس در ایران در دسترس نیست.

تبلیغات فروشگاهی اینستاگرام، کاربران را به صفحه توضیحات محصول در اینستاگرام هدایت می‌کنند. افراد، پس از بررسی محصول می‌توانند توسط نسخه موبایل وب‌سایت، کالای خود را خریداری کنند. برای راه‌اندازی این تبلیغات باید ابتدا کاتالوگ فروشگاهی خود را در اینستاگرام ایجاد کنید.

فروشگاه اینستاگرامی

تبلیغات Reels

تبلیغات Reels نیز باید با اندازه Reels طبیعی، متناسب و تمام صفحه باشند، همچنین اضافه کردن موسیقی به آن‌ها کمک می‌کند تا با Reels طبیعی هماهنگ باشند و به عنوان تبلیغ متمایز نشوند. حداکثر زمان برای این تبلیغات ۳۰ ثانیه است.

نحوه تبلیغ اسپانسری پیج در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام را می‌توان از طریق «Ad Manager» فیس‌بوک پیکربندی کرد. علاوه بر این گزینه‌هایی برای تبلیغ مستقیم پیج در اینستاگرام وجود دارد. «Ad Manager» برای تبلیغ‌کنندگان پیشرفته‌تر و کمپین‌های بزرگ‌تر مناسب است. در ادامه نحوه ایجاد تبلیغ با استفاده از «Ad Manager» فیس‌بوک را آموزش می‌دهیم.

ورود به «Ad Manager» فیس‌بوک

ابتدا وارد حساب کاربری صفحه فیس‌بوک موردنظر شوید.

تعیین هدف بازاریابی

در این قسمت باید هدف کمپین خود را مشخص کنید. خوشبختانه، همان‌طور که در فهرست زیر مشاهده می‌کنید، اهداف از قبل مشخص شده‌اند. در واقع تبلیغات اینستاگرام تنها با اهداف زیر کار می‌کنند.

  • آگاهی از برند
  • دسترسی
  • ترافیک (بازدید از وب‌سایت یا اپلیکیشن شما در فروشگاه اپلیکیشن)
  • نصب اپلیکیشن
  • تعامل (تنها برای پست‌ها کاربرد دارد)
  • بازدید ویدیو
  • تبدیل

در تصویر زیر موقعیت هر کدام از این اهداف را در قیف بازاریابی و فروش مشاهده می‌کنید.

اهداف قیف فروش و بازاریابی
تعیین مخاطبان هدف

در این مرحله باید مخاطبان هدف خود را براساس اطلاعات انتخاب کنید. برای این کار از دانش فیس‌بوک در مورد کاربران بهره می‌گیرید. برای مثال کاربران خانم در تهران، در سن بین 19 تا 65 سال که به یوگا و غذای سالم علاقه دارند را انتخاب می‌کنید. ویژگی‌هایی که باید برای انتخاب مخاطب هدف درنظر بگیرید در فرست زیر آمده است.

  • سن: این بخش به شما امکان می‌دهد افراد بین ۱۳ تا بالای ۶۵ سال را هدف قرار دهید.
  • جنسیت: گزینه‌های موجود برای جنسیت، مردان، زنان و همه است.
  • زبان: فیس‌بوک پیشنهاد می‌دهد این گزینه را خالی رها کنید، مگر این‌که زبان موردنظر شما در مکان انتخابی، معمول نباشد.
  • ویژگی‌های جمعیت‌شناختی: همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ویژگی‌های جمعیت‌شناختی شامل تحصیلات، وضعیت اقتصادی و غیره می‌شود.
جمعیت شناسی
  • مکان جغرافیایی: در انتخاب مکان جغرافیایی می‌توانید تعدادی شهر، کشور یا کد پستی را هدف قرار دهید. همچنین می‌توانید مکان‌های خاصی را از تنظیمات خود حذف کنید یا آن‌ها را به تنظیمات خود اضافه کنید.
مکان جغرافیایی
  • علاقه: این بخش زیرمجموعه‌ای از «Detailed Targeting» است که زیرمجموعه‌های متعددی دارد. برای مثال به دنبال افرادی هستید که به فیلم‌های علمی تخیلی، حمل و نقل هوایی و نوشیدنی خاصی علاقه دارند. این گزینه‌ها در بخش علاقه فراهم شده است.
  • رفتار: این بخش نیز زیرمجموعه‌ای از «Detailed Targeting» است. برای مثال در تصویر زیر فرد مصرف‌کننده کوپن تخفیف است و به خیریه‌هایی برای رفاه حیوانات کمک می‌کند. او همچنین به نوشیدنی‌های انرژی‌زا علاقه دارد. همه این موارد، در بخش رفتار و علاقه تعریف شد‌اند.
  • ارتباطات: در این بخش می‌توانید افراد مرتبط با صفحه یا رویداد خود را هدف قرار دهید.
  • مخاطبان سفارشی: افرادی هستند که هم‌اکنون در پایپ‌لاین فروش شما هستند و به دنبال فروش یا فروش مجدد به آن‌ها هستید.
  • مخاطبان مشابه: اگر مخاطبان سفارشی شما ویژگی خاصی دارند، آن را برای اینستاگرام مشخص کنید تا افراد مشابه را برای شما بیابد و هدف قرار دهد.

هنگامی‌که مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، فیس‌بوک راهنمایی مانند تصویر زیر در اختیار شما قرار می‌دهد که در آن مشخص شده است مخاطبان هدف شما تا چه اندازه گسترده یا خاص هستند. بهتر است مخاطبان را طوری تنظیم کنید که در طیف سبز رنگ قرار بگیرند.

مخاطبان هدف

تنظیمات نمایش تبلیغ

حال که مخاطبان هدف خود را تعیین کرده‌اید، زمان انجام تنظیمات مربوط به نمایش تبلیغ است. اگر قصد دارید که تبلیغات شما تنها در اینستاگرام به نمایش درآید، این بخش برای شما اهمیت زیادی دارد. اگر تنظیمات مربوط به این بخش را انجام ندهید، فیس‌بوک به صورت خودکار تبلیغ شما در هر دو پلتفرم فیس‌بوک و اینستاگرام نمایش خواهد داد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، گزینه «Edit Placements» را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید اینستاگرام را به تنهایی انتخاب کنید. همچنین امکان انتخاب استوری، فید یا هر دو برای نمایش تبلیغات وجود دارد.

تنظیم بودجه و برنامه تبلیغات

اگر با تنظیم بودجه در فیس‌بوک، گوگل ادز و سایر پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال آشنا باشید، این قسمت برای شما ساده خواهد بود. این کار با آزمون و خطا و کسب تجربه همراه است. هر زمان احساس کردید بودجه به درستی تخصیص نیافته است و به هدف موردنظر دست نمی‌یابید، کمپین خود را متوقف کنید. تصویر زیر نمونه‌ای از تنظیم بودجه در «Ad Manager» را نشان می‌دهد.

تنظیم بودجه

دو گزینه «روزانه» و «Lifetime» برای تنظیم بودجه وجود دارد. در حالت روزانه، بودجه شما خیلی سریع خرج نمی‌شود و هر رو، پس از صرف بودجه روزانه، تبلیغ خودبه‌خود متوقف می‌شود. گزینه‌های پیشرفته‌تر در تصویر زیر نشان داده شده‌اند. برای مثال، اگر به صورت دستی پیشنهاد قیمت را تنظیم کنید، در مورد ارزش هر مشتری راغب تصمیم‌گیری می‌کنید.

استراتژی قیمت گذاری در اینستاگرام

همچنین می‌توانید روزهایی در هفته و ساعاتی در روز را هدف قرار دهید که مخاطبان شما بیش‌تر در اینستاگرام فعال هستند. با این کار بودجه خود را به صورت بهینه تخصیص می‌دهید. لازم به ذکر است این گزینه برای حالت «Lifetime» فعال است و اگر به صورت روزانه بودجه خود را تخصیص می‌دهید نمی‌توانید این تنظیمات را انجام دهید. تصویر زیر صفحه این تنظیمات را نشان می‌دهد.

تنظیمات اینستاگرام

ایجاد تبلیغات اینستاگرام

احتمالا از قبل محتوایی را برای تبلیغ درنظر داشته‌اید. در این قسمت گزینه‌هایی برای قالب تبلیغاتی خود رد اختیار خواهید داشت. تصویر زیر تنظیمات این بخش را نمایش می‌دهد. در بخش قبلی در مورد قالب‌های تبلیغاتی موجود در اینستاگرام مانند تبلیغات تصویری و ویدیویی، به تفصیل صحبت کرده‌ایم.

سوالات متداول پیرامون تبلیغ پیج در اینستاگرام

در ادامه سوالات متداول پیرامون تبلیغ پیج در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

آیا تبلیغ پیج اینستاگرام در گوگل ادز امکان پذیر است ؟

بله، می‌توانید لینک پروفایل اینستاگرام یا پستی از آن را انتخاب کنید و آن را به وسیله گوگل ادز تبلیغ کنید. پس از کلیک کاربر روی لینک، از او سوال می‌شود که لینک در اپلیکیشن اینستاگرام یا مرورگر باز شود.

آیا تبلیغ رایگان پیج اینستاگرام امکان پذیر است ؟

می‌توانید با برندهایی همکاری کنید که مخاطبان هدفشان با شما مشابه است اما رقیب محسوب نمی‌شوند و یکدیگر را در صفحات خود معرفی کنید یا کمپین مشترک راه‌اندازی کنید. همچنین با انتشار پست‌های ارزشمند که توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود، پیج خود را تبلیغ می‌کنید. این پست‌ها باعث می‌شوند به صفحه اکسپلور نیز راه یابید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

تبلیغ پیج در اینستاگرام از چه روش‌هایی امکان‌پذیر است ؟

تبلیغ پیج در اینستاگرام به صورت مستقیم از اپلیکیشن اینستاگرام و از طریق «Ad Manager» فیس‌بوک قابل انجام است.

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HootsuitewordstreamADespressohopperWordStream
۱ دیدگاه برای «آموزش تبلیغ پیج در اینستاگرام — ۶ روش برای افزایش فالوور و فروش»

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب ارزشمندتون.کدوم یک از این روش های تبلیغی بالاترین بازخورد و داره؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *