۲۴ راه کسب درآمد از هوش مصنوعی – معرفی روش های خلاقانه

۱۴۵۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳۴ دقیقه
۲۴ راه کسب درآمد از هوش مصنوعی – معرفی روش های خلاقانه

پیشرفت‌ها و دستاوردهای اخیر «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence | AI) در حوزه‌های مختلفی مثل تولید محتوا، برنامه‌نویسی، بازاریابی و ترید باعث شده بسیاری از ما به کسب درآمد از این تکنولوژی جذاب فکر کنیم. ازجمله متداول‌ترین روش‌های درآمدزایی با سایت‌ها و ابزارهای مبتنی بر AI، می‌توان به نوشتن، ویرایش و ترجمه انواع مقاله و بلاگ‌پست، ساخت انواع تصاویر گرافیکی و لوگوها، طراحی و ساخت رزومه‌های حرفه‌ای و فایل‌های ارائه، سناریونویسی و ساخت ویدیو، طراحی وب‌سایت برای افیلیت مارکتینگ و تبلیغ‌نویسی، ساخت و توسعه «چت‌بات» (Chatbot) و اپلیکیشن و بسیاری از روش‌های جالب دیگر اشاره کرد.

فهرست مطالب این نوشته

نکته جالب‌توجه در مورد راه های کسب درآمد از طریق هوش مصنوعی این است که برای انجام اغلب آن‌ها نیازی نیست که دانش تخصصی از مبانی AI داشته باشیم و فقط باید اطلاعات درست و کاملی را از اصول پرامپت‌نویسی و ترفندهای کار با چت‌بات‌هایی مانند «ChatGPT»، «گوگل بارد» و «BingAI» برای دریافت پاسخ‌های بهتر یاد بگیریم. بنابراین نه‌تنها نباید به هوش مصنوعی به‌عنوان تهدید نگاه کنیم، بلکه باید آن را به‌عنوان فرصت ارزشمندی برای بهبود کیفیت زندگی و افزایش درآمد بشناسیم. در این نوشته از مجله فرادرس روش های درآمدزایی با هوش مصنوعی را در حوزه‌های مختلف بررسی و علاوه بر ذکر مثال، ابزارها و سایت‌های کاربردی در هر زمینه را معرفی می‌کنیم.

راه های کسب درآمد از هوش مصنوعی

بعد از معرفی کاربردهای چت‌بات چت‌جی‌پی‌تی، چت‌بات‌ها و ابزارهای متنوع مبتنی AI دیگری معرفی شدند که با آن‌ها می‌توانیم تقریبا هر کار پیچیده‌ای را در مدت زمان بسیار کوتاه انجام دهیم. از پیدا کردن ایده برای متن پست‌های وبلاگی گرفته تا ساخت لوگو برای کسب و کارها، نوشتن رزومه و ساخت اسلاید‌های ارائه و فیلم‌های آموزشی و حتی کارهای تخصصی‌تری مثل برنامه‌نویسی و ساخت اپلکیشن و حتی پیش‌بینی بازار و انجام معاملات الگوریتمی همه و همه از طریق هوش مصنوعی قابل‌انجام است، اما باید نحوه سوال پرسیدن از این ابزارها را برای دریافت پاسخ‌های بهتر و کامل‌تر یاد بگیریم.

در جدول زیر، روش‌های کسب درآمد دلاری و ریالی از هوش مصنوعی را بیان کرده‌ایم تا همین ابتدای کار، بتوانید روش موردعلاقه خود را با توجه به حوزه فعالیت انتخاب کنید:

حوزه کسب درآمد از هوش مصنوعیروش‌ها
تولید محتواوبلاگ‌نویسی، کپشن‌نویسی و محصول‌نویسی
ساخت و ویرایش تصاویر گرافیکی
سناریونویسی و ساخت ویدیو برای یوتیوب
ساخت دوره‌های آموزشی
ساخت و فروش کتاب الکترونیکی
ساخت و فروش کتاب صوتی
ساخت آهنگ و موسیقی پس‌زمینه
ساخت محتوای طنز و میم
کارهای غیرتخصصیخدمات ترجمه و ویرایش متن
بازنویسی و به‌روزسانی محتوای متنی
نوشتن و طراحی رزومه با AI
ساخت اسلاید ارائه و فایل پاورپوینت
فروش پرامپت AI
بازاریابی و تبلیغاتطراحی سایت و افیلیت مارکتینگ
تبلیغ‌نویسی
ارائه خدمات سئو و تحقیق کلمات کلیدی
مدیریت شبکه‌های اجتماعی
ساخت نام و شعار تبلیغاتی برای برندها
برنامه‌نویسی و توسعه AIکدنویسی با هوش مصنوعی
ساخت و توسعه چت‌بات و افزونه گوگل کروم
ارائه مشاوره و آموزش در حوزه هوش مصنوعی
ترید و بازارهای مالیپیش‌بینی بازار با AI
انجام خودکار معاملات الگوریتمی
تحلیل احساسات بازار
مدیریت پورتفولیو با AI

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده کردید، هوش مصنوعی با حوزه‌های مختلفی گره خورده و افراد در حوزه‌های متنوعی می‌توانند از این روش‌ها برای کسب درآمد بهره بگیرند. بعضی از روش‌های بالا قبل از معرفی ابزارهایی مانند چت‌جی‌پی‌تی هم برای کسب درآمد آنلاین و فریلنسری مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بعضی دیگر مانند فروش پرامپت به‌تازگی به روش کسب درآمد تبدیل شده‌اند. در ادامه این مطلب، به معرفی هریک از روش‌های بالا می‌پردازیم.

کسب درآمد با تولید محتوا از طریق AI

تولید محتوا به‌عنوان یکی از مشاغل پرتقاضا برای کسب درآمد به‌ویژه درآمد آنلاین شناخته می‌شود و با معرفی و ورود سایت‌های هوش مصنوعی، با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری قابل‌انجام است. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به شما در ایده‌پردازی، تعیین طرح کلی محتوا و ساخت انواع مختلف محتوا از متن و سناریوی ویدیو گرفته تا ساخت محتوای تصویری و آهنگ کمک می‌کند.

ازجمله روش‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی در تولید محتوا می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوای متنی برای وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و توضیح محصول
  • طراحی تصاویر گرافیکی، لوگو، اینفوگرافیک و ...
  • سناریونویسی و تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی
  • ساخت دوره‌ها و ویدیو‌های آموزشی
  • نوشتن و ساخت کتاب الکترونیکی
  • ساخت کتاب صوتی
  • ساخت آهنگ و موسیقی پس‌زمینه
  • ساخت و فروش محتوای طنز و میم

در ادامه هریک از روش‌های بالا را به‌طور جداگانه بررسی می‌کنیم. قبل از شروع، به این نکته توجه داشته باشید که این روش‌ها به زمان نیاز دارند تا نتیجه بدهند. منظور از نتیجه‌بخشی، آزمون و خطا و بهبود مهارت‌های پرامپت‌نویسی برای دریافت خروجی بهتر از هوش مصنوعی است. بر اساس آمارها، تولیدکنندگان محتوایی که به‌صورت فریلنسر فعالیت می‌کنند، می‌توانند بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار در ساعت درآمدزایی کنند.

۱. وبلاگ نویسی، کپشن نویسی و نوشتن توضیح محصول

تولید محتوای متنی یکی از مهم‌ترین اقدامات در بازاریابی دیجیتال است و کسب و کارهای مختلف به محتوای باکیفیتی نیاز دارند که بتوانند از طریق آن محصولات و خدمات خود را در فروشگاه اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ معرفی و تبلیغ کنند. با کمک گرفتن از ابزارهای جدید هوش مصنوعی می‌توانید سه دسته از انواع محتوا را با سرعت بالا و کیفیت قابل‌قبولی تولید کنید:

  • پست‌های وبلاگ
  • کپشن و متن موردنیاز برای شبکه‌های اجتماعی
  • محتوای موردنیاز برای صفحات معرفی محصول

ازجمله اصلی‌ترین ابزارهای AI مبتنی بر متن که برای نگارش انواع مختلف محتوای متنی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توان به ChatGPT «+»، گوگل بارد «+»، ClaudeAI «+» و JasperAI «+» اشاره کرد که سه مورد اول تا زمان نگارش این مطلب، نسخه‌های کاملا رایگانی دارند. از نظر اخلاقی هم درست است که به کمک گرفتن از این ابزارها برای نوشتن متن حتما اشاره کنید.

ربات هوش مصنوعی در حال نوشتن متن

در ادامه، مثال‌هایی از هرکدام را بررسی می‌کنیم.

وبلاگ نویسی

یکی از چالش‌های همیشگی وبلاگ‌نویسان آن است که باید زمان زیادی را صرف ایده‌پردازی، تعیین طرح کلی، پیدا کردن منابع، نوشتن پیش‌نویس اولیه و ویرایش متن کنند. با ابزارهای و سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ازجمله چت‌جی‌پی‌تی، همه این موارد با سرعت بیشتری قابل‌انجام است و دیگر نیازی نیست روزها و هفته‌های زیادی را برای این کارها صرف کنید.

اولین و بهترین گزینه برای نوشتن پست‌های وبلاگی، چت‌جی‌پی‌تی است که متن‌های باکیفیتی به زبان‌های مختلف ازجمله فارسی تولید می‌کند و در کمتر از ۳۰ ثانیه می‌تواند ۶۰۰ کلمه برای شما بنویسد. در نمونه زیر از این چت‌بات خواستیم در مورد «سه روش درست کردن بستنی در خانه» یک پست وبلاگ تولید کند:

نمونه بلاگ پست نوشته‌شده با چت‌جی‌پی‌تی
نمونه بلاگ پست نوشته‌شده با چت‌جی‌پی‌تی در مورد «سه روش تولید بستنی در خانه» (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

کسب و کارها و تیم‌های بازاریابی همیشه به‌دنبال نویسندگانی هستند که بتوانند بلاگ‌پست‌های باکیفیت را در مدت زمان کوتاه تولید کنند پس چرا این فرصت عالی برای کسب درآمد بیشتر استفاده نکنید؟ اگر هم با زبان انگلیسی آشنایی دارید و به‌صورت نویسنده فریلنسر فعالیت می‌کنید، می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی مثل Fiverr «+» یا Freelancer «+» یا Upwork «+» پروژه‌های تولید محتوای متنی بگیرید و از چت‌جی‌پی‌تی درآمد دلاری کسب کنید.

متن و کپشن شبکه اجتماعی

تولید محتوای متنی برای وبلاگ‌ تنها روشی نیست که به کمک آن می‌توانید از هوش مصنوعی کسب درآمد کنید و این ابزارها در پیدا کردن ایده، نوشتن متن و کپشن شبکه‌های اجتماعی هم کاربردهای زیادی دارند. در نمونه زیر، از چت‌جی‌پی‌تی خواستیم کپشنی برای پست اینستاگرامی در مورد «کفش ورزشی راحت برای افراد میانسال» بنویسد:

نمونه کپشن اینستاگرام تولیدشده با chatgpt در مورد کفش ورزشی
نمونه کپشن اینستاگرام تولیدشده با ChatGPT در مورد کفش ورزشی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

نوشتن توییت‌های کوتاه، کپشن پست‌های اینستاگرام، مقاله‌های طولانی و کپشن پست‌های لینکدین، پاسخ‌ها، نظرات و سناریوی ویدیوهای تیک‌تاک و YouTube Shorts همه از نمونه‌های محتوای متنی در شبکه‌های اجتماعی هستند که افراد و کسب و کارها برای فعالیت در این شبکه‌ها به آن‌ها نیاز دارند و می‌توانید پروژه‌های مربوط به آن‌ها را در وب‌سایت‌های مختلف ببینید.

متن و توضیح محصول

در بازار فروشگاه‌های اینترنتی در ایران و جهان، هزاران محصول وجود دارد که لازم است در وب‌سایت و فروشگاه در صفحات جداگانه معرفی شوند. متن معرفی محصول هم باید مشخصات دقیق محصول را شامل شود و هم باید کمی جنبه تبلیغاتی داشته باشد. این موضوع باعث شده که همواره به نویسندگان ماهری نیاز داشته باشیم که بتوانند محصول‌نویسی را به شکل حرفه‌ای انجام دهند. کاری که ابزارهای هوش مصنوعی در‌صورتی‌که اطلاعات محصول را به‌طور دقیق دریافت کنند، به‌خوبی از عهده انجام آن برمی‌آیند.

در نمونه ساده زیر، از گوگل بارد خواستیم متن معرفی محصول برای نوعی «کرم‌پودر آرایشی» بنویسد:

نمونه متن معرفی محصول نوشته شده با گوگل بارد
نمونه متن معرفی محصول نوشته شده با گوگل بارد (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

در منابع انگلیسی توصیه شده از نسخه پولی چت‌جی‌پی‌تی برای نوشتن معرفی محصول استفاده کنید و حتما مشخصات محصول را بعد از نوشته شدن توسط ابزار بررسی کنید. سه نکته بسیار مهم در مورد نوشتن متن محصول با هوش مصنوعی در فهرست زیر آورده شده است.

  • تعیین لحن و صدای برند
  • تعریف ساختار و الگو برای متن معرفی محصول (تولید انبوه متن معرفی)
  • بررسی دقیق جزییات و مشخصات محصول

۲. ساخت و ویرایش تصویر با AI

روش بسیار خوب دیگری که می‌توانید از طریق آن با هوش مصنوعی کسب درآمد کنید، ساخت و طراحی تصاویر با کیفیت از طریق AI است. همان‌طور که می‌توان با کمک چت‌جی‌پی‌تی انواع مختلف محتوای متنی را تولید کرد، ابزار‌های تبدیل متن به عکسی هم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بدون این‌که گرافیست حرفه‌ای باشید، تصاویر موردنیاز برای وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، لوگوها و هر نوع تصویر دیگر با هر کاربرد دیگری را از طریق آن‌ها تولید کنید.

ساخت و فروش آثار هنری

با کمک گرفتن از ابزارهای ساخت تصویر هوش مصنوعی می‌توانید کاری را که طراحان گرافیک چند روز، هفته یا ماه برای انجام آن زمان صرف می‌کنند، در عرض چند دقیقه انجام دهید. این کار با نوشتن پرامپت‌های ساده در این ابزارها قابل‌انجام است. ازجمله بهترین ابزارهای تبدیل متن به عکس AI می‌توان به DALL-E 3 «+»، ابزار Midjourney «+»، هوش مصنوعی فتوشاپ Adobe Firefly «+»، ابزار Stable Diffusion «+»، ابزار Bing Create «+» و LogoAI «+» اشاره کرد که با کمک آن‌ها می‌توانید تصاویر خارق‌العاده بسازید.

نکته مهمی که در مورد ساخت تصویر با هریک از این ابزارها وجود دارد، آن است که باید نحوه نوشتن پرامپت‌های توصیفی و دقیق را یاد بگیرید تا تصاویر تولید‌شده، دقت و کیفیت بیشتری داشته باشند. در نمونه زیر، از هوش مصنوعی فتوشاپ خواستیم لوگویی برای یک «استارتاپ فعال در حوزه ارائه خدمات گردشگری» بسازد:

نمونه طراحی لوگو با هوش مصنوعی فتوشاپ
نمونه طراحی لوگو «استارتاپ حوزه گردشگری» با هوش مصنوعی فتوشاپ (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

برای نوشتن پرامپت‌های انگلیسی دقیق‌تر هم می‌توانید از نسخه رایگان چت‌جی‌پی‌تی کمک بگیرید. از روش‌های زیر می‌توانید از تصاویری که ساخته‌اید، کسب درآمد کنید:

  • فروش تصویر و لوگو به کسب و کارها و وب‌سایت‌های مختلف
  • قرار دادن تصاویر در وب‌سایت‌های فروش آثار هنری مثل Adobe Stock «+»، وب‌سایت iStock «+» و سایت Shutterstock «+»
  • فروش طرح‌ها و تصاویر به «سرویس‌های چاپ بنابر تقاضا» (Print on Demand Services) که طرح‌های شما را می‌خرند و روی محصولات مختلف چاپ می‌کنند.

ویرایش تصاویر با AI

فقط با ساختن یا طراحی تصاویر نیست که می‌توانید از هوش مصنوعی پول دربیاورید و اگر کمی با مفاهیم طراحی، گرافیک و روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید، ابزارهای هوش مصنوعی در ویرایش تصاویر به شما کمک می‌کنند تا فعالیت‌هایی مثل تقویت رنگ و کیفیت، بهبود نورهای پس‌زمینه و حذف یا اضافه کردن عناصر دیگر به تصاویر و ... را که انجام آن‌ها با روش‌های سنتی به زمان زیادی نیاز دارد، با سرعت خیلی بیشتری انجام دهید.

نمونه ویرایش تصویر با هوش مصنوعی فتوشاپ

در فهرست زیر به چند مورد از ابزارهای AI برای بهبود و ویرایش تصاویر اشاره کرده‌ایم:

  • ابزار Fotor «+»
  • ابزار Photoshop Generative Fill «+»
  • ابزار Luminar AI «+»
  • ابزار Clipdrop «+»

نکته جالب در مورد بعضی از این ابزارها آن است که امکان ویرایش انبوه تصاویر هم در آن‌ها وجود دارد و به این ترتیب می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، تعداد بسیار زیادی از تصاویر را ویرایش کنید.

۳. کسب درآمد از ساخت و انتشار ویدیوی یوتیوب با AI

روش جالب دیگر برای کسب درآمد با هوش مصنوعی، ساخت و انتشار ویدیو در پلتفرم یوتیوب است. شاید باور نکنید اما صفر تا صد این کار از پیدا کردن ایده و موضوع برای ویدیو گرفته تا نوشتن سناریو، تبدیل متن به صوت و صداگذاری و اضافه کردن ویدیو به محتوا را می‌توانید به‌طور کامل از طریق هوش مصنوعی انجام دهید.

با ساخت ویدیو و انتشار آن در پلتفرم یوتیوب، از دو طریق می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید:

  • به‌درآمد رساندن یا «مانیتایز کردن» (Monetize) کانال یوتیوب
  • تبلیغ محصولات و خدمات برندهای مختلف و دریافت هزینه

موضوعات و حوزه‌های زیادی وجود دارند که هنوز هیچ محتوای ویدیویی در یوتیوب در مورد آن‌ها تولید نشده است. برای شروع موضوعی را که فکر می‌کنید بیشتر به آن علاقه دارید انتخاب و یک کانال یوتیوب بسازید. در فهرست زیر، خیلی خلاصه مراحل انجام این کار و ابزارهای آن را آورده‌ایم:

  • از چت‌جی‌پی‌تی بخواهید ایده‌ها و موضوعات خلاقانه‌تری در اختیار شما قرار دهد. در تصویر زیر، از چت‌جی‌پی‌تی خواستیم چند ایده ساخت ویدیو در حوزه «توسعه فردی» برای ما فهرست کند:
نمونه ایده پردازی ویدیو یوتیوب با چت‌جی‌پی‌تی
نمونه ایده پردازی ویدیو یوتیوب با چت‌جی‌پی‌تی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)
  • ایده‌ها و موضوعات را دسته‌بندی کنید و بر اساس آن‌ها از ChatGPT سناریو بگیرید. در تصویر زیر، از چت‌جی‌پی‌تی خواستیم سناریوی ویدیویی در مورد موضوع «راه‌های تقویت اعتماد به‌نفس» برای ما بنویسد:
نمونه سناریوی ویدیو با چت‌جی‌‌پی‌تی
نمونه سناریوی ویدیو با چت‌جی‌‌پی‌تی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)
  • سناریوی ویدیو را بازبینی کنید. در ادامه با کمک ابزارهایی مانند Flex Clip «+»، ابزار PictoryAi «+» و InvideoIO «+» که قابلیت تبدیل متن به صوت و متن به ویدیو دارند، می‌توانید بقیه کارهای ساخت ویدیو را به‌راحتی انجام دهید. در نمونه زیر، متن دریافتی از چت‌جی‌پی‌تی را در ابزار Flex Clip به ویدیو تبدیل کردیم:
نمونه ساخت ویدیو با هوش مصنوعی flexclip
نمونه ساخت ویدیو با هوش مصنوعی Flexclip

پس از ساخت ویدیو می‌توانید آن را در یوتیوب یا دیگر پلتفرم‌های انتشار ویدیو منتشر کنید و منتظر نتیجه باشید. این روش بهترین گزینه برای افرادی است که قصد تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب دارند ولی امکانات فیلم‌برداری حرفه‌ای را ندارند یا کار با ابزارهای حرفه‌ای ساخت و ویرایش ویدیو برای آن‌ها دشوار است. با کمک ابزارهای صداگذاری و ویرایش ویدیو هوش مصنوعی می‌توانید به ویدیوها و قالب‌های از پیش‌آماده هم دسترسی داشته باشید.

ویدیو‌هایی که با این روش تولید می‌شوند، در «کانال‌های یوتیوب بدون چهره» (Faceless YouTube Channels) که صدا و تصویر گوینده متن در آن‌ها قابل‌شناسایی نیست، کاربردی هستند. ویدیوهای این کانال‌ها بیشتر از نوع آموزشی، توضیحی و بررسی محصول هستند. در این انواع از ویدیوها، تمرکز کاملا روی خود محتوا معطوف است و خیلی از اوقات ممکن است هیچ نشانی از صاحب یا صاحبان کانال نبینید.

۴. کسب درآمد از AI با ساخت دوره آموزشی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد با هوش مصنوعی که بیشتر افراد متخصص و مدرسان می‌توانند از آن استفاده کنند، ساخت دوره‌های آموزشی با این ابزارها و فروش و انتشار آن‌ها در پلتفرم‌های آموزش آنلاین است. با این روش هم در حوزه تخصصی خودتان مطرح می‌‌شوید و هم از دانشی که دارید، کسب درآمد می‌کنید.

ساخت دوره‌ها و فیلم‌های آموزشی، چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد که به کمک هوش مصنوعی می‌توانید این کار را راحت‌تر و با صرف زمان کمتری انجام دهید. برای شروع می‌توانید با کمک چت‌جی‌پی‌تی به دسته‌بندی مناسبی برای مباحث هر حوزه برسید، طرح کلی مواد آموزشی را مشخص کنید و حتی جملات تبلیغاتی مناسبی برای عنوان دوره انتخاب کنید. در نمونه زیر، از چت‌جی‌پی‌تی خواستیم سرفصل‌های یک دوره آموزشی در حوزه «دیجیتال مارکتینگ» را برای ما فهرست کند:

نمونه سیلابس دوره آموزشی در مورد دیجیتال مارکتینگ با چت‌جی‌پی‌تی
نمونه سیلابس دوره آموزشی در مورد دیجیتال مارکتینگ با چت‌جی‌پی‌تی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

بعد از مشخص کردن مواد آموزشی و سرفصل‌های آموزش، می‌توانید از سایت‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به صوت و ویدیو مثل Synthesia «+» برای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید و پس از آماده شدن محتوای دوره، آن را در پلتفرم‌های آموزش آنلاین یا وب‌سایت و کانال شخصی خودتان در یوتیوب و تلگرام انتشار دهید و به علاقه‌مندان بفروشید.

یکی از موضوعات جالبی که با گسترش و پیشرفت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت دوره‌های آموزشی استفاده می‌شود، موضوعات مرتبط با AI، توضیح نحوه نوشتن پرامپت‌های اصولی و مباحث مرتبط با این حوزه است که اگر کار با این ابزارها را بلد باشید، می‌توانید دانش خود را در قالب آموزش به دیگران یاد بدهید و از طریق آن کسب درآمد کنید.

۵. ساخت و فروش کتاب الکترونیکی با هوش مصنوعی

روش دیگری که با آن می‌توانید از هوش مصنوعی درآمدزایی کنید، ساخت و فروش کتاب الکترونیکی با این ابزارها است. «کتاب‌های الکترونیکی» (E-Books) نوعی از محتوای دیجیتال هستند که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند و با پیشرفت هوش مصنوعی، تولید آن‌ها خیلی آسان‌تر شده است. پس اگر همیشه به نویسندگی علاقه داشتید یا چند ایده در ذهن دارید ولی نمی‌دانید چطور باید از آن‌ها استفاده کنید، با کمک گرفتن از هوش مصنوعی می‌توانید به این ایده‌ها سروسامان بدهید و از آن‌ها کسب درآمد کنید. این روش یکی از هیجان‌انگیزترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد از هوش مصنوعی است.

نوشتن و ساخت کتاب الکترونیکی را از صفر تا صد می‌توانید به کمک هوش مصنوعی انجام دهید. برای ایده‌پردازی، انتخاب موضوع و نوشتن متن از ابزارهای مبتنی بر متن ازجمله چت‌جی‌پی‌تی کمک بگیرید. در ادامه، متنی را که از هوش مصنوعی تحویل گرفته‌اید، ویرایش کنید و از ابزارهایی مانند Grammarly «+» و وب‌سایت‌های سنجش کپی نبودن محتوا، از کپی نبودن آن مطمئن شوید.

در تصویر زیر، از چت‌جی‌پی‌تی‌ خیلی ساده خواستیم عنوان‌های اصلی و فرعی کتاب الکترونیکی با موضوع اصلی همین مطلب را به ما پیشنهاد کند:

نمونه عنوان اصلی و فرعی نوشته شده با چت جی پی تی برای کتاب الکترونیکی
نمونه عنوان اصلی و فرعی نوشته شده با چت جی پی تی برای کتاب الکترونیکی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

برای مراحل بعدی باید کمی زمان صرف کنید. از هوش مصنوعی Ebookmaker «+» یا BitAI «+» برای فرمت‌بندی و تنظیمات دستی کتاب کمک بگیرید. این سایت‌ها قالب‌های آماده برای کتاب‌های الکترونیکی دارند که ساخت کتاب را سریع‌تر پیش می‌برند. تصویر زیر، یکی از این قالب‌های آماده را نشان می‌دهد:

نمونه قالب آماده برای ساخت کتاب الکترونیکی
نمونه قالب آماده برای ساخت کتاب الکترونیکی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید با کمک ابزارهای تبدیل متن به عکس، تصویرسازی کتاب را انجام دهید و آن را جذاب‌تر کنید. نکته جالب در مورد این کتاب‌ها آن است که خود نویسنده می‌تواند به‌عنوان ناشر مولف، آن‌ها را برای فروش در پلتفرم‌های مختلفی مانند وب‌سایت Amazon Kindle Direct Publishing «+» قرار دهد. ازجمله موضوعات جالب اغلب کتاب‌های الکترونیکی می‌توان به داستان‌های کودکان، رمان‌های عملی‌‌تخیلی، محتوای آموزشی، موضوعات توسعه فردی و ... اشاره کرد.

۶. ساخت کتاب صوتی با هوش مصنوعی

تا اینجا در مورد روش‌های مختلف درآمدزایی با هوش مصنوعی در تولید محتوا بحث و به نکات جالبی در هر مورد اشاره کردیم. پیشرفت‌های اخیر ابزارها و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی به‌اندازه‌ای بوده که برای تولید انواع مختلف محتوا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در روش‌های قبلی در مورد متن، تصویر، ویدیو و کتاب‌های الکترونیکی صحبت کردیم و در این بخش کمی در مورد ساخت کتاب صوتی با AI بحث می‌کنیم. مانند بقیه انواع محتوای دیجیتال، هوش مصنوعی ساخت کتاب‌های صوتی را هم خیلی آسان‌تر کرده است.

ساخت کتاب صوتی با هوش مصنوعی

برای شروع می‌توانید مثل روش قبلی از چت‌جی‌پی‌تی برای پیدا کردن ایده و نوشتن متن کمک بگیرید. موضوعات جنایی، تاریخی، توسعه‌فردی، داستان و رمان و کسب و کار گزینه‌های پرطرفداری بین علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی هستند. در ادامه، باید متن را ویرایش کنید و از یک گوینده حرفه‌ای بخواهید متن آن را برای شما بخواند. البته هوش مصنوعی در این بخش هم ورود کرده و می‌توانید از ابزارهای تبدیل متن به صوت AI مانند Play.ht «+»، ابزار Listnr AI «+» یا Speechify «+» کمک بگیرید که همه آن‌ها از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کنند.

اگر متن به زبان انگلیسی است کافی‌ست عبارت Generative Voice AI را در گوگل جستجو کنید تا به گزینه‌های بیشتری برسید. برای مثال ابزار ElevenLabs «+» این قابلیت را دارد که پس دریافت بخشی از صدای شما، متنی را که به او می‌دهید، با صدای خودتان برای شما روایت کند. بعد از ویرایش فایل صوتی و انجام تنظیمات دیگر، می‌توانید آن را در وب‌سایت‌هایی مانند Google Play Books «+» قرار دهید تا علاقه‌مندان آن را تهیه کنند.

۷. ساخت آهنگ و موسیقی پس‌زمینه با AI

روش خلاقانه دیگری که هوش مصنوعی انجام آن را بسیار آسان کرده و می‌توانید از آن کسب درآمد کنید، ساخت موسیقی و قطعه آهنگ‌های پس‌زمینه برای ویدیو‌ها، بازی‌ها، ویدیوهای تبلیغاتی و دیگر انواع رسانه است. برای کار با ابزارها و سایت‌های ساخت آهنگ AI نیازی نیست آهنگساز حرفه‌ای یا متخصص موسیقی باشید و فقط با وارد کردن پرامپت مناسب در ابزار، می‌توانید موسیقی ساخته‌شده بر اساس آن را دریافت کنید. البته که پرامپت‌نویسی برای این ابزارها هم قواعد خاص خودش را دارد.

ازجمله ابزارهای ساخت آهنگ AI می‌توان به AIVA «+» و Mubert «+» اشاره کرد که امکان ساخت موزیک در سبک‌ها و روش‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کنند. کار با رابط کاربری این ابزارها آسان است و ایده‌های جدیدی برای ساخت آهنگ به شما پیشنهاد می‌کنند که فرایند ایده‌پردازی برای ساخت آهنگ را سریع‌تر می‌کند. در زمان تولید هر نوع محتوایی با هوش مصنوعی حتما مراقب قانون کپی‌رایت باشید.

۸. ساخت محتوای طنز و میم

یکی از روش‌های جالبی که می‌توانید از طریق آن از هوش مصنوعی کسب درآمد کنید، تولید محتوای طنز با این ابزارها و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف است. شاید باور نکنید ولی یکی از کاربردهای جالب ChatGPT، این است که به کمک آن می‌توانید لطیفه‌های خنده‌دار بسازید. علاوه بر چت‌جی‌پی‌تی، ابزارها و سایت‌های هوش مصنوعی دیگری مانند Simplified «+»، ابزار ساخت میم هوش مصنوعی Predis.ai «+» و SupermemeAI «+» وجود دارند که فقط با دریافت پرامپت، برای شما میم و گیف‌های طنز تولید می‌کنند. گیف زیر را با یکی از ابزارهای بالا آماده کردیم:

مردی که سر خود را به جایی می کوبد

پس اگر فرد شوخ‌طبعی هستید و همیشه ایده‌هایی برای شوخی کردن در ذهن دارید، می‌توانید از این شکل محتوا و اشتراک‌گذاری آن در اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت غیرمستقیم کسب درآمد کنید. برای مثال یک کانال توییتر بزنید و دائما محتوای طنز در آن منتشر کنید. پس از جذب تعداد زیادی دنبال‌کننده، می‌توانید برای برندها محصولات و خدمات آن‌ها را تبلیغ کنید.

تا این بخش روش‌های کسب درآمد از AI را در تولید محتوا شناختید. با کمی جستجو و ایده‌پردازی احتمالا ایده‌های جدیدتری هم در ذهن خواهید داشت. در ادامه، به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که در حوزه‌های عمومی‌تر و کاربردی‌تر قرار می‌گیرند.

کسب درآمد از هوش مصنوعی با انجام کارهای ساده

هوش مصنوعی فقط در تولید محتوا کاربرد ندارد و با روش‌های دیگری هم می‌توان از آن استفاده و کسب درآمد کرد. در فهرست زیر، روش‌های کسب درآمد از AI را با انجام کارهای ساده‌تر بیان کرده‌ایم:

  • ارائه خدمات ترجمه، بازنویسی و ویرایش متن
  • نوشتن و طراحی رزومه با هوش مصنوعی
  • نوشتن و طراحی ساخت فایل‌های ارائه و پاورپوینت
  • فروش پرامپت AI

در ادامه، نکاتی را در مورد هریک از روش‌های بالا بررسی می‌کنیم.

۹. خدمات ترجمه، بازنویسی و ویرایش متن

در دنیایی که متن همچنان اصلی‌ترین نوع محتوا است و روزانه افراد و کسب و کارها از سراسر جهان باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، خدمات ترجمه، ویرایش و بازنویسی متن یکی از روش‌های اصلی کسب درآمد برای افراد است به‌ویژه کسانی که با چند زبان مختلف و قواعد دستوری آن‌ها آشنایی خوبی دارند. هوش مصنوعی حتی به این حوزه هم وارد شده و فرصت‌های جالبی برای کسب درآمد از آن در اختیار افراد قرار می‌دهد.

دلار در دست ربات هوش مصنوعی

شاید از بین روش‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم، ترجمه با هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی یکی از آسان‌ترین روش‌های کسب درآمد با AI باشد. این هوش مصنوعی چون از مدل زبانی طبیعی برای پاسخ دادن به پرامپت‌ها استفاده می‌کند و با زبان‌های مختلف و قواعد دستوری آن‌ها آشنایی کاملی دارد، می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی، متن مقالات، بلاگ‌پست‌ها، متن ویدیو، رمان‌ها، کتاب‌ها و حتی پست‌های شبکه‌‌های اجتماعی را به زبان دلخواه برای شما ترجمه کند.

البته دیگر ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر متن ازجمله CopyAI «+» و ابزار QuillBot «+» هم می‌توانند در ترجمه به شما کمک کنند. در نمونه زیر از چت‌جی‌پی‌تی ۳٫۵ خواستیم جملات قبلی را به زبان ایتالیایی ترجمه کند:

نمونه ترجمه متن فارسی به ایتالیایی با چت‌جی‌‌پی‌تی
نمونه ترجمه متن فارسی به ایتالیایی با چت‌جی‌‌پی‌تی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

برای این‌که درستی ترجمه را بسنجیم، دوباره از چت‌جی‌پی‌تی خواستیم متن ایتالیایی را این بار به فارسی ترجمه کند. نتیجه را در تصویر زیر می‌بینید:

نمونه ترجمه متن ایتالیایی به فارسی با چت‌جی‌‌پی‌تی
نمونه ترجمه متن ایتالیایی به فارسی با چت‌جی‌‌پی‌تی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

متن ترجمه شده توسط هوش مصنوعی را لازم است از جهات مختلفی بررسی کنید و نباید آن را به‌صورت خام در اختیار مشتری قرار دهید ولی با توجه به گران بودن ترجمه و وقت زیادی که از مترجم صرف می‌کند، می‌توانید به‌عنوان پیش‌نویس اولیه متن روی آن حساب کنید. فرصت جالبی برای کسب درآمد که در حوزه ترجمه با هوش مصنوعی وجود دارد، ترجمه متن ویدیوها و اضافه کردن زیرنویس زبان‌های مختلف به ویدیو‌های یوتیوب است که می‌توانید فرصت‌های شغلی مربوط به آن‌ را در وب‌سایت‌های فریلنسری ببینید.

اگر هم با زبان مقصد آشنایی کامل‌تری داشته باشید، می‌توانید دقت این ترجمه را بالاتر ببرید. بنابراین بهتر است در صورت امکان تغییراتی در متن آن ایجاد کنید، چون اغلب افراد نمی‌خواهند هزینه زیادی برای ترجمه دستی متون خود بپردازند اما در عین حال به متنی هم که ۱۰۰ درصد آن توسط هوش مصنوعی ترجمه شده باشد، اعتماد ندارند.

۱۰. رزومه نویسی با هوش مصنوعی

رزومه یکی از اسناد بسیار مهم در مصاحبه‌های شغلی و مهاجرت‌های شغلی و تحصیلی است و خیلی از افراد حاضرند پول زیادی بپردازند تا افراد متخصص رزومه‌های حرفه‌ای برای آن‌ها بنویسند. کسب درآمد از تنظیم رزومه با استفاده از هوش مصنوعی آسان‌تر هم شده است و هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در این مورد هم قابلیت‌های خود را نشان داده است. بسته به نوع رزومه و تخصص شما، این حوزه می‌تواند بین ۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای هر رزومه برای شما درآمدزایی کند.

در نمونه زیر از چت‌جی‌پی‌تی خواستیم برای یک طراح گرافیک با ۵ سال سابقه کار، رزومه بنویسد:

نمونه رزومه ساخته شده با چت جی پی تی
نمونه رزومه ساخته شده با چت‌جی‌پی‌تی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

برای انجام این کار می‌توانید مشخصات کامل فرد را به او بدهید و از او بخواهید رزومه را با توجه به مهارت‌ها و توانمندی‌های او بسازد. پس از مدتی می‌توانید یک الگوی مشخص برای چت‌جی‌پی‌تی ایجاد کنید تا همه رزومه‌ها را بر اساس آن بنویسد. در مراحل بعدی هم باید بخش‌های مختلف رزومه را با توجه به اطلاعات مشتری ویرایش کنید. البته ابزارهای هوش مصنوعی ساخت و طراحی رزومه هم وجود دارند که اطلاعات شغلی، تحصیلی و دیگر مشخصات افراد را به آن‌ها می‌دهید و صفر تا صد طراحی رزومه را برای شما انجام می‌دهند. ازجمله این ابزارها می‌توان به Rezi «+»، سایت RezumakerAI «+» و ابزار Skillroads «+» اشاره کرد:

تمپلیت آماده هوش مصنوعی resumaker
تمپلیت آماده هوش مصنوعی ResumakerAI (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

همچنین، در مطلب زیر از مجله فرادرس در مورد رزومه و نکات مهم در نوشتن آن بحث کرده‌ایم:

۱۱. نوشتن و طراحی فایل ارائه و پاورپوینت

ارائه‌هایی که در قالب پاورپوینت و اسلاید آماده می‌شوند یکی از عناصر اساسی کسب و کارها و محیط‌های آموزشی هستند. از آنجا که خیلی از افراد فرصت کافی برای ساخت پاورپوینت را در اختیار ندارند، می‌توانید با کمک گرفتن از هوش مصنوعی، فایل‌های ارائه را با کیفیت و خلاقیت بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تری بسازید و از این طریق کسب درآمد کنید.

برای ایده‌پردازی و نوشتن محتوای ارائه می‌توانید از چت‌جی‌پی‌تی کمک بگیرید و از او بخواهید محتوای هر اسلاید را با توجه به موضوع برای شما بنویسد. در نمونه زیر، از چت‌جی‌پی‌تی خواستیم محتوای ۱۰ اسلاید را در مورد موضوع «استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی کسب و کارهای آنلاین» بنویسد:

نمونه محتوای اسلاید نوشته‌شده با چت‌جی‌پی‌تی
نمونه محتوای اسلاید نوشته‌شده با چت‌جی‌پی‌تی در مورد موضوع «استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی کسب و کارهای آنلاین» (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

با نوشتن توضیحات کامل‌تر، قطعا خروجی کامل‌تری هم از چت‌جی‌پی‌تی دریافت می‌کنید. در مرحله بعدی، کافی‌ست متن دریافتی را در نرم‌افزارهای هوش مصنوعی ساخت اسلاید مثل SlideBot «+» یا Beautiful.AI «+» یا Slides AI «+» کپی کنید تا اسلاید‌های حرفه‌ای برای شما ساخته شود. البته نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مخصوص ساخت اسلاید هم وجود دارند که موضوع را در قالب پرامپت به آن‌ها می‌دهید و صفر تا صد کار و نوشتن متن را هم برای شما انجام می‌دهند.

رابط کاربری ابزار ساخت اسلاید beautifulAI
رابط کاربری ابزار ساخت اسلاید beautifulAI (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

از آنجا که خیلی از افراد و کسب و کارها همیشه به‌دنبال فایل‌های ارائه جذاب و حرفه‌ای هستند، تقاضا برای فایل‌های ارائه در حوزه‌های مختلف همیشه وجود دارد و فقط کافی‌ست نحوه کار با این ابزارها را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید. بعد از حرفه‌ای شدن می‌توانید با شناخت بیشتری که از مشتریان پیدا می‌کنید، از آن‌ها سفارش بگیرید و پاورپوینت‌های اختصاصی و سفارشی مخصوص به هر مشتری را برای او بسازید. همچنین امکان ساخت الگو‌ها و تمپلیت‌های آماده و فروش آن‌ها هم وجود دارد.

۱۲. کسب درآمد از فروش پرامپت AI

نوشتن پرامپت و کار با چت‌جی‌پی‌تی آسان است ولی واقعیت این است که با نوشتن پرامپت‌های ساده پاسخ‌های بسیار ساده‌ای هم از این ابزار دریافت می‌کنید. این موضوع باعث شده بسیاری از کسب و کارها به‌دنبال افراد متخصصی بگردند که با نحوه پرامپت‌نویسی به‌طور کامل آشنا باشند. بنابراین اگر این کار را به‌شکل حرفه‌ای یاد گرفته‌اید، می‌توانید در این سازمان‌ها استخدام شوید. البته روش دیگری هم برای کسب درآمد از پرامپت‌نویسی وجود دارد و آن فروش پرامپت در وب‌سایت‌هایی مانند PromptBase «+» و وب‌سایت Promptflat «+» است که خرید و فروش پرامپت انجام می‌دهند و می‌توانید پرامپت‌های حرفه‌ای AI را که برای چت‌جی‌پی‌تی، میدجرنی یا Stable Diffusion نوشته‌اید، در آن‌ها قرار دهید:

وب سایت prompt base
وب سایت PromptBase برای خرید و فروش پرامپت هوش مصنوعی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

در مجله فرادرس هم مطلب مفصلی در این حوزه منتشر شده که پرامپت‌نویسی را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند:

کسب درآمد با هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدمات هم تغییرات مهمی ایجاد کرده و به‌کارگیری آن به افزایش درآمد کسب و کارها و افراد کمک زیادی می‌کند.

بنابراین اگر در بازاریابی فعال هستید، می‌توانید با روش‌های زیر از هوش مصنوعی پول دربیاورید:

  • طراحی وب‌سایت و افیلیت مارکتینگ
  • تبلیغ‌نویسی با هوش مصنوعی
  • تحقیق کلمات کلیدی و سئو با AI
  • پیدا کردن نام و «شعار بازاریابی» (Slogan) برای برندها
  • مدیریت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با هوش مصنوعی

در ادامه بررسی می‌کنیم هوش مصنوعی چطور می‌تواند به کسب درآمد بیشتر از روش‌های بالا کمک کند.

۱۳. کسب درآمد از AI با طراحی سایت و افیلیت مارکتینگ

کسب و کارها و افراد زیادی هستند که برای فروش محصولات و خدمات خود به وب‌سایت نیاز دارند بنابراین تقاضا برای طراحی و ساخت وب‌سایت‌های مختلف همیشه وجود دارد. اگر با طراحی سایت کمی آشنایی داشته باشید، با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید مراحل مختلف کدنویسی و چینش عناصر مختلف وب‌سایت را با سرعت خیلی بیشتری انجام دهید. حتی می‌توانید برای خودتان وب‌سایتی تبلیغاتی بسازید و از آن برای انجام افیلیت مارکتینگ استفاده کنید.

در نمونه زیر از چت‌جی‌پی‌تی خواستیم کد html صفحه اصلی وب‌سایت را برای ما ایجاد کند:

نمونه کد html صفحه اصلی سایت با chatgpt
نمونه کد html صفحه اصلی سایت با ChatGPT (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

به‌همین ترتیب می‌توانید از چت‌جی‌پی‌تی و ابزارهایی مثل Divi AI «+» و افزونه‌‌های AI وردپرس برای ساخت وب‌سایت کمک بگیرید که قالب‌های متنوع، متن‌های تبلیغاتی صفحات فرود و عناصر کلی‌تر برای ساخت وب‌سایت را از صفر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

فعالیت به عنوان همکار فروش

روش کسب درآمد بسیار جالبی که با ساخت وب‌سایت در ارتباط است، فعالیت به‌عنوان همکار فروش است. «افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) یا «بازاریابی همکاری در فروش» یکی از روش‌های بازاریابی است که در آن شما محصولات و خدمات کسب و کار خاصی را تبلیغ و بابت هر مشتری یا مخاطب راغب (لید) از او کمیسیون دریافت می‌کنید. برای مثال، وب‌سایت زیر نمونه یک وب‌سایت افیلیت است:

نمونه وب سایت افیلیت
نمونه وب سایت افیلیت (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

همکاران فروش معمولا با ساخت وب‌سایت، صفحات فرود یا انتشار محتوای بررسی محصولات و خدمات کسب و کارهای همکار فعالیت می‌کنند. هم ساخت وب‌سایت و هم تولید انواع مختلف محتوا، با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی و سایت‌های هوش مصنوعی دیگر امکان‌پذیر است. برای شروع حوزه موردنظرتان را انتخاب و کسب و کارهایی را که در آن حوزه همکار فروش می‌پذیرند یا برنامه‌های افیلیت برگزار می‌کنند، پیدا کنید. با ورود به این برنامه‌ها، لینک محصولات و خدماتی که باید تبلیغات آن‌ها را انجام دهید، در اختیار شما قرار داده می‌شود. کافی‌ست این لینک را در محتوا یا صفحات فرودی که ایجاد کرده‌اید، قرار دهید و به این ترتیب از این روش کسب درآمد کنید.

۱۴. تبلیغ نویسی با هوش مصنوعی

یکی از مهارت‌های چالشی و دشوار در حوزه تبلیغات و بازاریابی، مهارت «تبلیغ‌نویسی» (Copywriting) است که انجام هرروزه آن در عین جذاب بودن، می‌تواند کمی هم خسته‌کننده باشد. اگر در این حوزه فعالیت می‌کنید یا برای وب‌سایت، محتوای آموزشی یا کالا و معرفی محصولات خدمات خود به متن‌های تبلیغاتی احتیاج دارید، هوش مصنوعی می‌تواند در ایده‌پردازی و نوشتن متن تبلیغ، متن شبکه‌های اجتماعی و دکمه‌های CTA به شما کمک کند و چه بسا توانستید برای کسب و کارهای مختلف تبلیغ‌نویسی کنید و به درآمد برسید.

برای تبلیغ‌نویسی با هوش مصنوعی ابزارهای زیادی وجود دارند که اصلی‌ترین آن ها چت‌جی‌پی‌تی و پس از آن سایت‌هایی مانند CopyAI «+»، ابزار JasperAI «+» و سایت Copysmith «+» توانسته‌اند نتایج جالبی در تبلیغ‌نویسی ایجاد کنند. برای تبلیغ‌نویسی با هوش مصنوعی، باید موضوع را به ابزار بدهید، لحن برند و اهداف تبلیغ را برای او مشخص و در پایان خروجی را بررسی کنید.

تصویر زیر، نمونه بسیار ساده‌ای از متن تبلیغاتی است که چت‌جی‌پی‌تی برای یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل نوشته است:

نمونه متن تبلیغاتی نوشته شده با چت جی پی تی
نمونه متن تبلیغاتی نوشته شده با ChatGPT (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

نکته جالب در مورد تبلیغ‌نویسی با ابزارهای هوش مصنوعی آن است که می‌توانید فریم‌ورک‌های تبلیغ‌نویسی مانند AIDA و PAS و BAB را به آن‌ها بدهید تا متن تبلیغ را بر اساس نیازهای کسب و کار برای شما بنویسند. در متن تبلیغاتی بالا که چت‌جی‌پی‌تی نوشته، از این روش استفاده شده است.

۱۵. کسب درآمد از انجام سئو با هوش مصنوعی

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو (SEO) در بازاریابی کسب و کارها و برندهای بزرگ که مشتریان زیادی دارند، چالش‌‌های زیادی را از نظر زمانی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. انجام سئو نیاز به درک عمیقی از الگوریتم‌های گوگل، تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوا دارد و انجام این کارها برای وب‌سایت‌های بزرگ، زمان و هزینه زیادی را می‌طلبد. خوشبختانه هوش مصنوعی به این حوزه هم ورود کرده و اگر در زمینه سئو آشنایی یا تخصص کافی داشته باشید، می‌توانید از سایت‌های مختلفی برای بالا بردن سرعت و کاهش هزینه‌های انجام سئو با روش‌های سنتی استفاده کنید. تصویر زیر، نمونه تحقیق کلمات کلیدی با چت‌جی‌پی‌تی را برای عبارت کلیدی «چگونه سئو کار شویم؟» نشان می‌دهد:

نمونه تحقیق کلمات کلیدی با chatgpt
نمونه تحقیق کلمات کلیدی با ChatGPT (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

ازجمله ابزارهای AI بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو می‌توان به چت‌جی‌پی‌تی، دستیار نویسنده SEMRush «+»، ابزار SurferSEO «+» و ابزار AIIiSEO «+» اشاره کرد که بهبود استراتژی سئو و مدیریت محتوا، پیدا کردن انواع کلیدواژه‌ها، سئوی محتوا و آنالیز سایت با سرعت بیشتری با آن‌ها قابل‌انجام است. علاوه بر این موارد، سئوی تکنیکال و دریافت بک‌لینک هم با هوش مصنوعی عملی است. تصویر زیر، رابط کاربری ابزار سئوی SurferSEO را نشان می‌دهد:

محیط دستیار AI ابزار سئوی surferseo
محیط دستیار AI ابزار سئوی surferseo (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

از آنجا که نیاز به تخصص سئو همیشه از طرف کسب و کارها وجود دارد، کارشناسان سئو هم می‌توانند با کمک گرفتن از هوش مصنوعی در مدت زمان کوتاه‌تر، پروژه‌های بیشتری انجام داده یا خدمات سئو AI به مشتریان ارائه کنند.

۱۶. مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از وظایف مهم کارشناسان و متخصصان شبکه‌های اجتماعی است و طیف گسترده‌‌ای از وظایف را شامل می‌شود. از تولید و انتشار محتوا در این شبکه‌ها گرفته تا کپشن‌نویسی و پاسخ دادن به نظرات و پیام‌های دایرکت و ... همه و همه در حوزه مدیریت شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند به‌طوری‌که خیلی از افراد در حال حاضر به‌عنوان ادمین شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

ازجمله ابزارهای هوش مصنوعی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توان به Lately «+»، ابزار PredisAI «+»، ابزار Heyday «+» و ابزار ایرانی نوین‌هاب و دستیار AI آن اشاره کرد که در زمان‌بندی انتشار پست و استوری، هشتگ‌گذاری، گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی و ... قابلیت‌های زیادی دارند. تصویر زیر، محیط دستیار AI ابزار LatelyAI را نشان می‌دهد:

رابط کاربری ابزار هوش مصنوعی LatelyAI برای مدیریت شبکه اجتماعی
رابط کاربری ابزار هوش مصنوعی LatelyAI برای مدیریت شبکه اجتماعی (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

برای مدیریت کردن درست شبکه‌های اجتماعی به اطلاعات زیادی در مورد بستر فعالیت، فرایند تولید محتوا و مهارت پاسخگویی به مخاطبان نیاز است و خیلی از کسب و کارها ممکن است زمان لازم برای پرداختن به این موضوعات را نداشته باشند. پس اگر خودتان صاحب کسب و کار هستید یا قصد دارید به‌عنوان ادمین شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید می‌توانید فرایند مدیریت شبکه‌های اجتماعی را با کمک AI سریع‌تر پیش ببرید و چند حساب کاربری را به‌طور همزمان مدیریت کنید.

۱۷. ساخت نام و شعار تبلیغاتی برای برندها

در بخش‌های قبلی هم به این نکته اشاره کردیم که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خصوصا ChatGPT توانایی بسیار بالایی در ایده‌پردازی و پیشنهاد موضوعات خلاقانه در مورد اطلاعات موجود در پرامپت دارند. از این قابلیت می‌توان به شیوه دیگری هم کسب درآمد کرد. انتخاب نام و نوشتن شعار بازاریابی برای برندهای مختلف، اگر کمی هم در تبلیغ‌نویسی مهارت داشته باشید، با هوش مصنوعی روش خوبی برای کسب درآمد است.

دادن اطلاعاتی مانند نوع کسب و کار و حوزه فعالیت آن، موقعیت مکانی، شرایط مالی دموگرافیک و موارد مشابه باعث می‌شوند ابزار دید بهتر و کامل‌تری نسبت به موضوع پیدا کند و پیشنهادات بهتری در پاسخ به شما ارائه کند. در نمونه زیر از این ابزار خواستیم چند ایده برای نام و شعار بازاریابی یک فروشگاه کفش زنانه پیشنهاد کند:

نمونه نام و شعار تبلیغاتی ساخته شده با ai
نمونه نام و شعار تبلیغاتی ساخته شده با ChatGPT (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

این ایده‌ها و پاسخ‌ها را می‌توانید در وب‌سایت‌هایی مانند Fiverr که خدمات فریلنسینگ ارائه می‌کند، به فروش بگذارید. نکته مهم در مورد نام‌هایی که پیدا می‌کنید این است که باید از تکراری نبودن آن‌ها کاملا مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید آن‌ها را در گوگل و شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید تا اگر نام‌های مشابهی وجود داشت، آن‌ها را اصلاح کنید.

کسب درآمد با ‍AI در برنامه نویسی

ابزارهای هوش مصنوعی به‌ویژه چت‌جی‌پی‌تی در حوزه برنامه‌نویسی هم تغییر و تحول زیادی ایجاد کرده‌اند و برنامه‌نویسان هم می‌توانند از آن‌ها برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنند. ازجمله کاربردهای هوش مصنوعی در برنامه‌نویسی، می‌توان به کدنویسی با AI، ساخت چت‌بات، اپلیکیشن و افزونه کروم و ارائه مشاوره در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

۱۸. کدنویسی با هوش مصنوعی

اگر برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده وب هستید، با کمک گرفتن از دستیارهای AI در کدنویسی می‌توانید فرایند نوشتن کدها را سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام دهید. در فهرست زیر به چند مورد از قابلیت‌های هوش مصنوعی در برنامه‌نویسی اشاره کرده‌ایم:

  • نوشتن کدهای موردنظر
  • تکمیل خودکار کدها
  • خطایابی کدها و شناسایی مشکلات امنیتی در آن‌ها

انجام کارهای بالا با ابزارهایی مانند چت‌جی‌پی‌تی، ابزار OpenAI Codex «+، ابزار Tabnine «+» و ابزار Amazon CodeWhisper امکان‌پذیر است. کدنویسی با هوش مصنوعی با بهبود میزان کارایی برنامه‌نویسان، به آن‌ها کمک می‌کند پروژه‌های بیشتری را با صرف زمان کمتر انجام دهند و فرصت بیشتری برای پیدا کردن خلاقیت و راه‌حل برای چالش‌های کار داشته باشند. برای نمونه زمانی‌که از هوش مصنوعی Amazon CodeWhisper در Visual Studio Code استفاده می‌کنید، می‌توانید توصیف کوتاهی از کد موردنظر در ابزار وارد کنید تا بخش‌های مختلف آن برای شما نوشته شود:

استفاده از هوش مصنوعی Amazon CodeWhisper در ویژوال استودیو
استفاده از هوش مصنوعی Amazon CodeWhisper در ویژوال استودیو (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

۱۹. ساخت چت بات و افزونه کروم با هوش مصنوعی

کدنویسی تنها راه کسب درآمد از هوش مصنوعی در برنامه‌نویسی نیست و با کمک گرفتن از ابزارهای AI می‌توانید ربات گفتگو یا همان چت‌بات و افزونه گوگل کروم بسازید و از این طریق درآمدزایی کنید. اغلب کسب و کارها برای بهبود خدمات مشتری، پاسخ‌گویی سریع و ۲۴ ساعته، راهنمایی بهتر مشتری و کاربران وب‌سایت خود به این ربات‌های گفتگو نیاز دارند.

بنابراین اگر به‌تازگی فعالیت خود را به‌عنوان توسعه‌دهنده شروع کرده‌اید و هنوز تجربه کمی در کدنویسی پیشرفته دارید، می‌توانید از ساخت چت‌بات‌های سفارشی برای وب‌سایت‌های فروشگاهی کسب درآمد کنید. این کار با ابزارهایی مانند Chatbase «+»، سایت Landbot «+» یا هوش مصنوعی Botsonic «+» به‌سادگی و با نوشتن پرامپتی که ویژگی‌های چت‌بات را توصیف کند، امکان‌پذیر است:

رابط کاربری هوش مصنوعی botsonic - کسب درآمد از هوش مصنوعی
رابط کاربری هوش مصنوعی Botsonic (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

در همین خصوص بد نیست به روش جالب دیگری هم برای کسب درآمد از هوش مصنوعی اشاره کنیم. اگر ایده و فکر خاصی برای ساخت ابزار یا افزونه در ذهن دارید، با کمک هوش مصنوعی می‌توانید به‌راحتی آن را با کمک چت‌جی‌پی‌تی عملی کرده و در وب‌سایت‌هایی مانند Chrome Web Store برای فروش قرار دهید.

۲۰. ارائه مشاوره در حوزه هوش مصنوعی

با پیشرفت تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، روز‌به‌روز به تعداد کسب و کارهایی که به‌دنبال متخصصان این حوزه می‌گردند تا از آن‌ها در این حوزه مشاوره و راهنمایی بگیرند، بیشتر می‌شود. این موضوع باعث شده ارائه خدمات مشاوره AI با هدف بهبود عملکرد کسب و کار در راستای افزایش دسترسی به مشتریان هدف روش بسیار خوبی برای کسب درآمد برای متخصصان این حوزه باشد. ازجمله خدمات مشاوره‌ای که در حوزه AI می‌توانید به کسب و کارها ارائه کنید می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • دستیار نرم‌افزار هوش مصنوعی: ارائه راهکار برای استفاده درست و آسان از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مانند چت‌بات‌های ایجادشده در خدمات پشتیبانی مشتری یا ابزارهایی برای «مارکتینگ اتومیشن» (Marketing Automation)
  • مهندسی پرامپت: راهنمایی کسب و کارها در تنظیم و استفاده درست از پرامپت‌ها در نرم‌افزارهای AI با هدف تولید محتوای موثر و برقراری ارتباط موثرتر
  • استراتژی هوش مصنوعی: کمک به کسب و کارها برای توسعه بهتر برنامه‌های هوش مصنوعی متناسب با نیازها و اهداف کلان کسب و کارها
  • مشاوره سئو با هوش مصنوعی: ارائه پیشنهاد و تدوین استراتژی در مورد نحوه به‌کارگیری سایت‌های AI برای بهبود رتبه‌بندی و افزایش ترافیک طبیعی وب‌سایت با استفاده از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در سئو

کسب درآمد از هوش مصنوعی برای تریدرها

هوش مصنوعی به معاملات مالی و ترید هم وارد شده و نشان داده که پتانسیل ایجاد تغییر در این حوزه را دارد. تریدرها و سرمایه‌گذاران بازارهای مالی می‌توانند از پیش‌بینی‌ها و سیگنال‌هایی که این ابزارها از تحلیل بازار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنند.

در فهرست زیر، به ۴ مورد از روش‌هایی که به افراد فعال در این حوزه کمک می‌کند درآمد خود را افزایش دهند، اشاره کرده‌ایم:

  • تحلیل‌های پیش‌بینی بازار
  • معاملات الگوریتمی با AI
  • تحلیل احساسات بازار
  • مدیریت پورتفولیو

در ادامه، در مورد موارد بالا به‌صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

۲۱. پیش بینی بازار با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با بررسی و تحلیل دقیق ترندها و شرایط بازار به تریدرها و سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند. به‌عبارت دقیق‌تر، هوش مصنوعی با تحلیل حجم گسترده‌ای از داده‌هایی که از وب‌سایت‌ها و مقاله‌های خبری، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های مالی دریافت می‌کند، الگوهایی را شناسایی می‌کند و بر اساس آن‌ها، ترندهای آینده بازار، قیمت آینده سهم‌ها و نوسانات ارزش پول را پیش‌بینی می‌کند.

نتایج این پیش‌بینی‌ها به تریدرها و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند استراتژی‌های مالی خرید و فروش خود را واقع‌‌بینانه‌تر تنظیم کنند. ازجمله سایت‌های هوش مصنوعی در پیش‌بینی و تحلیل بازار می‌توان به سایت QuantumStreetAI «+» و پلتفرم Kavout «+» اشاره کرد.

رابط کاربری پلتفرم kavout -کسب درآمد با هوش مصنوعی
رابط کاربری پلتفرم Kavout (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

۲۲. انجام معاملات الگوریتمی با AI

بحث معاملات الگوریتمی در بازارهای مالی مدت زمان زیادی است که بر سر زبان‌ها افتاده و با معرفی هوش مصنوعی، این حوزه هم دچار تحول شده و فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد بیشتر در اختیار افراد فعال این حوزه فراهم کرده است. ابزارها و سایت‌های هوش مصنوعی مانند Algoriz «+» و Signal Stack «+» می‌توانند داده‌های بازار را در زمان واقعی تحلیل کرده و معاملات را به‌صورت خودکار انجام دهند.

به بیان ساده‌تر، هوش مصنوعی به کمک معاملات الگوریتمی آمده تا در تحلیل داده و انجام خودکار معاملات به افراد کمک کند. این موضوع باعث می‌شود تریدرها فرصت‌های بازار را سریع‌تر شناسایی کرده و اقدامات موثرتری انجام دهند.

۲۳. تحلیل احساسات بازار

ابزارهای هوش مصنوعی در ترید در تحلیل احساسات بازار هم کمک زیادی به تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌کنند. در حقیقت هوش مصنوعی با دانش و تسلط گسترده‌ای که روی اخبار، رسانه‌های اجتماعی و دیگر منابع اطلاعاتی دارند، دیدگاه و احساس سرمایه‌گذاران در مورد شرایط بازار و سهام خاصی را تحلیل می‌کنند و کمک می‌کنند تریدرها بتوانند تصمیمات منطقی‌تری در رابطه با خرید و فروش و معاملات خود بگیرند. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی توانسته در تحلیل احساسات بازار بسیار موفق عمل کند.

۲۴. مدیریت پورتفولیو با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در مدیریت سبد یا پورتفولیوی تریدرها هم کاربرد دارد و به آن‌ها کمک می‌کند بهتر بتوانند در مورد خرید و فروش سهام تصمیم‌گیری کنند. سیستم‌های مدیریت پورتفولیو با کمک گرفتن از هوش مصنوعی، اطلاعات مربوط به هر سهم و ترندها و شرایط بازار در مورد آن را بررسی و تحلیل می‌کنند و بر همان اساس پیشنهاداتی را برای انتخاب سهمی که افزودن آن به سبد حداکثر میزان سود را برای آن‌ها داشته باشد، به آن‌ها ارائه می‌کند. از بهترین مبتنی بر AI در مدیریت پورتفولیو می‌توان به Wealthfront «+» اشاره کرد.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین را می‌توان روشی بسیار مؤثر برای افزایش احتمال دیده شدن و تعامل با محتوا دانست. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

هوش مصنوعی ابزار است نه چوب جادو

حالا که با متداول‌ترین روش‌های کسب درآمد با هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که کمی واقع‌بینانه‌تر در مورد پول درآوردن با هوش مصنوعی بحث کنیم. پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی هوش مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر آن، انجام کارهایی را که روزی فکر می‌کردیم باید برای آن‌ها حتما متخصص باشیم یا زمان خیلی زیادی داشته باشیم، به‌قدری آسان کرده که به‌کارگیری آن برگ برنده‌ای است که ما را در رقابت با دیگران قطعا جلو می‌اندازد.

احتمالا همه در مورد جملات بالا اتفاق‌نظر داریم اما واقعیت دیگری هم وجود دارد که باید آن را قبول کنیم. هوش مصنوعی در انجام درست‌تر و موثرتر کارها به ما کمک می‌کند ولی چوب جادو نیست و قرار نیست روش‌های کسب درآمد با آن یک‌شبه و بدون زحمت ما را پولدار کند. نکته مهم دیگر این است که ابزارهای هوش مصنوعی نباید به‌عنوان راهی برای فریب دیگران به کار گرفته شوند و بهتر است همیشه ذکر کنید که از آن‌ها برای انجام کار کمک گرفته‌اید.

بهترین زمان به‌کارگیری این ابزارها زمانی است که با روش‌های قانونی و با قبول مسئولیت در ایده‌پردازی برای کسب و کارها، ارتقای مهارت‌ها، ارائه خدمات بهتر و ارزش‌آفرینی بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنیم. پس اگر قصد کسب درآمد از هوش مصنوعی از روش‌های بحث‌شده در این مطلب را دارید، به آن‌ها نه‌عنوان میانبر بلکه به‌عنوان روش‌هایی برای ارتقای سطح و کیفیت کارها نگاه کنید.

سوالات متداول

در بخش‌های قبلی در مورد روش‌های متداول کسب درآمد دلاری و ریالی با کمک هوش مصنوعی صحبت کردیم. در ادامه، به چند سوال پرتکرار در مورد این موضوع پاسخ می‌دهیم.

آیا در حوزه بازاریابی می‌توان از هوش مصنوعی کسب درآمد کرد؟

یکی از حوزه‌هایی که ابزارها و سایت‌های هوش مصنوعی روش‌های انجام آن‌ها را متحول کرده، حوزه دیجیتال مارکتینگ است. با روش‌هایی مانند طراحی سایت و تولید محتوای تبلیغاتی در ازای دریافت لینک‌های افیلیت، خودکارسازی فرایندها و مشاوره سئو، نوشتن متن تبلیغات و ایمیل با هوش مصنوعی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی با ابزارهای AI مخصوص این حوزه، می‌توان از هوش مصنوعی در بازاریابی کسب درآمد کرد.

چگونه می توان با کارهای ساده از هوش مصنوعی کسب درآمد کرد؟

برای کسب درآمد از هوش مصنوعی نیازی نیست حتما متخصص تولید محتوا یا برنامه‌نویس باشید و روش‌های دیگری هم برای کسب درآمد از AI وجود دارد که با چند مهارت عمومی‌تر هم قابل‌انجام است. ازجمله این روش‌ها می‌توان به ارائه خدمات ترجمه و ویرایش متن، ساخت رزومه، پورتفولیو و کاورلتر برای دیگران، ساخت فایل‌های پاورپوینت و فروش پرامپت انواع سایت‌های AI اشاره کرد.

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرسelegant themesHOSTINGER TUTORIALSinsidr.aichatfuelNICHE PURSUITSThe Motley Fool
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *