افیلیت مارکتینگ چیست؟ – به زبان ساده + تکنیک ها، مزایا و معایب

۱۰۷۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
افیلیت مارکتینگ چیست؟ – به زبان ساده + تکنیک ها، مزایا و معایب

کسب و کارهای موفق می‌دانند که همیشه راهی جدید برای گسترش کسب و کار و بازاریابی وجود دارد. افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی همکاری در فروش یکی از روش‌های موفق برای ایجاد جریان‌های درآمد جدید و بازاریابی خدمات و محصولات کسب و کارهاست. در این مطلب بررسی می‌کنیم افیلیت مارکتینگ چیست و چه مزایایی برای کسب و کارها دارد. همچنین، روش‌های مختلف کسب درآمد از طریق این روش بازاریابی را معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

افیلیت مارکتینگ چیست ؟

«افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) که با نام‌های بازاریابی همکاری در فروش، بازاریابی آشناسازی یا بازاریابی رابطه‌ای نیز شناخته می‌شود، یکی از استراتژی‌های موفق بازاریابی است. در این روش بازاریابی، افراد با کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات آن‌ها به مخاطبان خود همکاری می‌کنند و به‌ازای معرفی هر مشتری به کسب و کار، مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند.

معمولاً در نتیجه افیلیت مارکتینگ، فروش بیشتر حاصل می‌شود. اما بعضی از کسب و کارها از این روش بازاریابی برای افزایش تعداد «لید یا مخاطب راغب» (Lead)، افزایش تعداد کاربرانی که از نسخه رایگان محصولات استفاده می‌کنند، افزایش کلیک روی لینک‌های وب‌سایت یا افزایش تعداد دانلودهای اپلیکیشن خود نیز بهره می‌گیرند.

به طور معمول، شرکت در برنامه‌های همکاری در فروش برای افیلیت‌ها هزینه‌ای ندارد. همچنین، اگر استراتژی افیلیت مارکتینگ به شکلی صحیح و مؤثر اجرا شود، افیلیت‌ها و کسب و کارها از آن سود نسبتاً زیادی خواهند برد.

افیلیت مارکتینگ برای کارفرمایانی که می‌خواهند کسب و کاری آنلاین بسازند و از ترافیک وب‌سایت خود درآمد کسب کنند، روشی مناسب برای ایجاد جریان‌های درآمد جدید است. این روش بازاریابی از محبوب‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ در دنیا به شمار می‌رود و همواره به محبوبیت آن افزوده می‌شود.

افیلیت مارکتینگ چیست

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

در فرآیند افیلیت مارکتینگ، افیلیت‌ها یا افراد تبلیغ‌کننده در وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پادکست‌ها یا وب‌سایت‌های خود به معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار تولیدکننده به مخاطبان خود می‌پردازند. سپس، افیلیت‌ها بابت معرفی هر مشتری به کسب و کار از طریق لینک‌های افیلیت، کمیسیون مشخصی را از کسب و کار تولیدکننده دریافت می‌کنند.

تصویر زیر، فرآیند افیلیت مارکتینگ و طریقه کسب درآمد افیلیت مارکترها را به شکل ساده شرح می‌دهد.

نمودار افیلیت مارکتینگ
نمودار افیلیت مارکتینگ

در صورت همکاری با شبکه‌های افیلیت، مراحل زیر در فرآیند افیلیت مارکتینگ طی می‌شود.

  • تبلیغ یا لینک محصولات یا خدمات کسب و کار در وب‌سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی افیلیت منتشر می‌شود.
  • مصرف‌کننده‌ای روی لینک مخصوص افیلیت کلیک می‌کند.
  • مصرف‌کننده محصول یا خدمات کسب و کار را سفارش می‌دهد.
  • شبکه افیلیت این تراکنش را ثبت می‌کند.
  • کسب و کار، سفارش مصرف‌کننده را تأیید می‌کند.
  • افیلیت مبلغ کمیسیون مشخص بابت معرفی مشتری را از کسب و کار دریافت می‌کند.

در هر استراتژی افیلیت مارکتینگ اغلب چهار طرف وابسته به هم به شکل فهرست زیر وجود دارد.

  • افیلیت‌ها: افرادی که محصولات یا خدمات را تبلیغ می‌کنند
  • تولیدکنندگان: تولیدکنندگان محصولات یا ارائه‌کنندگان خدمات
  • شبکه افیلیت: شبکه‌هایی که افیلیت‌ها را مدیریت می‌کنند
  • مصرف‌کنندگان: مصرف‌کنندگان نهایی محصولات یا خدمات

همیشه به یک شبکه برای افیلیت شدن نیازی نیست، اما سه طرف دیگر (افیلیت‌ها، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان) هسته برنامه‌های افیلیت را تشکیل می‌دهند. در ادامه، درباره طرز کار اجزای افیلیت مارکتینگ بیشتر می‌خوانید.

اجزای افیلیت مارکتینگ

همان‌طور که گفتیم، هر استراتژی افیلیت مارکتینگ اغلب شامل چهار گروه افیلیت‌ها، تولیدکنندگان، شبکه افیلیت و مصرف‌کنندگان می‌شود. در ادامه درباره این گروه‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

اجزای افیلیت مارکتینگ
اجزای افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتر

«افیلیت، افیلیت مارکتر یا منتشرکننده» (Affiliates) به افراد یا شرکت‌هایی گفته می‌شود که مسئولیت تبلیغ و معرفی محصولات یا خدمات کسب و کارها در افیلیت مارکتینگ را بر عهده می‌گیرند. این گروه معمولاً بلاگرها یا تولیدکنندگان محتوایی هستند که در حوزه‌های تخصصی مرتبط با حوزه تخصصی کسب و کار مدنظر فعالیت می‌کنند.

افیلیت‌ها با تولید محتوا به شکل‌های مختلف مانند نوشتن پست‌های وبلاگ، ساخت ویدیو یا محتوای دیگر به معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار به مخاطبان خود می‌پردازند. افیلیت‌ها از طریق تبلیغات کلیکی، جذب ترافیک از طریق بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و روش‌های بازاریابی دیگر مانند ایمیل مارکتینگ می‌توانند بازدیدکنندگان بیشتری برای محتوای تولیدشده جذب کنند و با افزایش مخاطب، درآمد خود از طریق افیلیت مارکتینگ را نیز افزایش دهند.

زمانی که بازدیدکننده افیلیت‌ها تراکنش مدنظر کسب و کار تبلیغ‌کننده، مانند خرید یک محصول یا تکمیل فرم ثبت‌نام را انجام می‌دهند، افیلیت کمیسیون خود را دریافت می‌کند.

 

کسب و کار یا تولیدکننده

تولیدکننده یا تبلیغ‌کننده، شرکت تولیدکننده محصولات یا ارائه‌کننده خدماتی است که می‌خواهد محصولات و خدمات خود را از طریق افیلیت‌ها به مخاطبان جدید معرفی کند. کسب و کارها معمولاً بخشی از درآمد کسب شده از فروش محصولات یا خدمات را به‌ازای معرفی مشتریان جدید به افیلیت‌ها به عنوان کمیسیون پرداخت می‌کنند.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای رسیدن به اهداف مختلف مانند جذب مخاطبان راغب یا افزایش تعداد مشتریان و فروش برند از بازاریابی همکاری در فروش بهره می‌گیرند. در بعضی موارد، کسب و کارهای تبلیغ‌کننده به شکل مستقیم در تولید محصولات نقشی ندارند. از جمله این کسب و کارها می‌توان به شرکت‌هایی مانند آمازون یا دیجی‌کالا اشاره کرد.

شبکه افیلیت

«شبکه افیلیت» (Affiliate Network) واسطه‌ای میان کسب و کارها و افیلیت‌هاست. استفاده از خدمات شبکه‌های افیلیت در تمام برنامه‌های افیلیت مارکتینگ اجباری نیست، اما بعضی از کسب و کارها ترجیح می‌دهند از خدمات این شبکه‌ها استفاده کنند تا استراتژی افیلیت مارکتینگ مطمئن‌تری را اجرا کنند.

شبکه‌های افیلیت وظیفه مدیریت روابط میان کسب و کارها و افیلیت‌ها، بررسی تراکنش‌ها و پرداخت کمیسیون افیلیت‌ها را بر عهده دارند. امکان بررسی تراکنش‌ها و دریافت خدمات پرداخت امن ویژگی مهمی است، زیرا می‌تواند نرخ کلاهبرداری در بازاریابی همکاری در فروش را کاهش دهد.

کسب و کارها به دلایل مختلفی مانند کمبود منابع برای ردیابی تراکنش‌ها و گزارش‌دهی و مدیریت پرداخت کمیسیون به افیلیت‌ها از خدمات شبکه‌های افیلیت بهره می‌گیرند. همچنین، استفاده از خدمات شبکه‌های افیلیت امکان همکاری با چندین افیلیت یا منتشرکننده تبلیغات مورد اعتماد شبکه را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با شرکت‌های ارائه کننده خدمات دیجیتال مارکتینگ، مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مصرف‌کننده

مصرف‌کننده یا مشتری به افرادی گفته می‌شود که تراکنش مدنظر کسب و کار را انجام می‌دهند. در واقع مصرف‌کنندگان افرادی هستند که محصولات یا خدمات کسب و کار را می‌خرند یا فرم‌های ثبت‌نام در وب‌سایت کسب و کارها را تکمیل می‌کنند.

انواع افیلیت مارکتینگ چیست ؟

روابط افیلیت‌ها و کسب و کارهای همکارشان معمولاً به شکل واضحی مشخص نیست و کاربران اغلب نمی‌توانند مطمئن شوند که افیلیت‌ها واقعاً از محصولات یا خدماتی که معرفی می‌کنند استفاده کرده‌اند یا تنها برای کسب درآمد به معرفی آن‌ها می‌پردازند. در دنیای امروز، ممکن است با هر دو حالت مواجه شوید.

«پت فلین» (Pat Flynn)، افیلیت مارکتر مشهور، گروه‌های مختلف افیلیت مارکترها را بر اساس روابط آن‌ها با کسب و کارهای همکار دسته‌بندی کرده است. شناختن گروه‌های مختلف افیلیت مارکترها و شکل وابستگی آن‌ها به کسب و کارها می‌تواند شما را با انواع مختلف افیلیت مارکتینگ و کسب درآمد از طریق آن آشنا کند.

بر اساس دسته‌بندی پت فلین، افیلیت مارکتینگ از لحاظ میزان و شکل وابسته بودن افیلیت‌ها به کسب و کار به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود.

  • «افیلیت مارکتینگ غیروابسته» (Unattached Affiliate Marketing)
  • «افیلیت مارکتینگ مرتبط» (Related Affiliate Marketing)
  • «افیلیت مارکتینگ وابسته» (Involved Affiliate Marketing)
انواع افیلیت مارکتینگ چیست

افیلیت مارکتینگ غیروابسته

«افیلیت مارکتینگ غیروابسته» به نوعی از افیلیت مارکتینگ گفته می‌شود که در آن، افیلیت هیچ رابطه‌ای با مخاطبان ندارد. در این شکل افیلیت مارکتینگ معمولاً از روش‌هایی مانند اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی برای لینک‌های افیلیت استفاده می‌شود. به بیان دیگر، در این نوع از بازاریابی افیلیت از لینک‌های افیلیت محصولات یا خدمات کسب و کارهای همکار در تبلیغات کلیکی خود استفاده می‌کند تا کاربران موتورهای جستجو و وب‌سایت‌های دیگر روی لینک‌ها کلیک کنند و محصولات یا خدمات مدنظر را تهیه کنند.

بسیاری از افیلیت مارکترها ترجیح می‌دهند از این شکل بازاریابی همکاری در فروش استفاده کنند، زیرا برای انجام آن نیازی به جلب‌توجه اولیه مخاطبان ندارند. موفقیت برنامه‌های افیلیت مارکتینگ به اعتماد مخاطبان به افیلیت و شهرت افیلیت وابسته است، اما بعضی از افیلیت مارکترها به برقراری ارتباط با مخاطبان تمایلی ندارند و استفاده از این روش را انتخاب می‌کنند.

افیلیت مارکتینگ غیروابسته را نمی‌توان به عنوان یک مدل کسب و کار در نظر گرفت. این روش بازاریابی برای افرادی مناسب است که فقط می‌خواهند از طریق تبلیغات درآمد کسب کنند. تمرکز بر برقراری ارتباط مطلوب با مخاطبان و ارائه محتوای آگاهی‌بخش و مفید به شکل رایگان در یک حوزه تخصصی مشخص می‌تواند اعتماد مخاطبان را جلب کند و نتیجه بهتری برای افیلیت مارکترها در پی داشته باشد.

افیلیت مارکتینگ مرتبط

افیلیت‌ها در «افیلیت مارکتینگ مرتبط» تنها محصولات یا خدماتی را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند که به حوزه تخصصی آن‌ها مرتبط باشد. در این شرایط، افیلیت مارکترها باید از قبل مخاطبانی را از طریق کانال‌های مختلف مانند وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی جذب کرده باشند. این دسته از افیلیت مارکترها اغلب بر نظر مخاطبان خود تأثیر مطلوبی می‌گذارند و حتی اگر خودشان از محصولات یا خدمات تبلیغ شده استفاده نکرده باشند، مخاطبان آن‌ها را به عنوان منبعی معتبر برای پیشنهاد محصولات می‌شناسند.

افیلیت مارکتینگ مرتبط درآمد بیشتری برای افیلیت مارکترها ایجاد می‌کند، اما زمانی که افیلیت مارکتر از محصولات یا خدمات استفاده نکرده باشد، اعتبارش میان مخاطبان در معرض خطر قرار می‌گیرد. تنها یک پیشنهاد محصول بی‌کیفیت می‌تواند باعث از دست رفتن اعتماد مخاطبان شود و زمانی که رابطه‌ای بر مبنای اعتماد و شفافیت میان افیلیت و مخاطبان وجود نداشته باشد، کسب درآمد از طریق برنامه‌های همکاری در فروش به شکل پایدار برای افیلیت‌ها دشوار خواهد شد.

افیلیت مارکتینگ وابسته

در «افیلیت مارکتینگ وابسته» افیلیت‌ها تنها محصولات یا خدماتی را به مخاطبان معرفی می‌کنند که خودشان از قبل آن‌ها را امتحان کرده باشند و از کیفیت مطلوب آن‌ها مطمئن باشند. این نوع از افیلیت مارکتینگ بهترین شکل همکاری در فروش محسوب می‌شود، چراکه بر اساس اعتبار و اعتماد بنا شده و این ویژگی‌ها هم برای مخاطبان و هم برای کسب و کارها بسیار مهم است.

در این شکل بازاریابی، افیلیت مارکتر از تأثیر و اعتبار خود برای معرفی محصولات یا خدمات به مخاطبان استفاده می‌کند. این محصولات و خدمات در افیلیت مارکتینگ وابسته اغلب از میان محصولات یا خدماتی انتخاب می‌شوند که مخاطب به آن‌ها نیاز دارد.

برقراری این شکل از رابطه با مخاطبان و جلب اعتماد آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد، اما انجام آن برای ایجاد کسب و کاری پایدار و معتبر ضروری است. حتی گفته می‌شود که اجرای برنامه‌های افیلیت مارکتینگ وابسته از دیگر شکل‌های همکاری در فروش ساده‌تر است، چراکه برای آن به انتشار تبلیغات کلیکی گران‌قیمت نیازی نیست و تنها یک استوری اینستاگرام یا پست وبلاگ درباره تجربه استفاده از محصول می‌تواند مخاطبان را به خرید آن تشویق کند.

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

به طور کلی، افیلیت مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های مؤثر و موفق بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود و محبوبیت آن میان کسب و کارها و افیلیت‌ها رو به افزایش است. بازاریابی از طریق همکاری در فروش روشی نسبتاً کم‌هزینه برای تبلیغ و معرفی برند و محصولات یا خدمات آن است و می‌تواند سود و درآمد زیادی برای کسب و کارها و افیلیت‌ها ایجاد کند. این روش بازاریابی نیز مانند تمام روش‌های دیگر، مزایا و معایبی دارد که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای افیلیت مارکتینگ

همان‌طور که گفتیم، افیلیت مارکتینگ روشی رو به توسعه است و بهره‌گیری از آن برای کسب و کارها مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای افیلیت مارکتینگ برای افیلیت‌ها می‌توان به ساده بودن اجرای استراتژی، ریسک کم و امکان گسترش ساده برنامه افیلیت اشاره کرد.

ساده بودن اجرای استراتژی افیلیت مارکتینگ

شرکت در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ برای افیلیت‌ها بسیار ساده است. افیلیت‌ها تنها باید برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود و فروش محصولات تلاش کنند و انجام وظایف دشوارتر مانند توسعه محصولات یا خدمات، پشتیبانی از مشتریان یا تأمین و ارسال سفارش‌ها برعهده کسب و کارهاست.

 

ریسک کم

شرکت در برنامه‌های همکاری در فروش برای افیلیت‌ها هزینه‌ای ندارد و این افراد می‌توانند بدون سرمایه‌گذاری قبلی از طریق تلاش برای فروش خدمات یا محصولات کسب و کارهای دیگر درآمد کسب کنند. افیلیت مارکتینگ روشی مناسب برای کسب درآمد منفعل از طریق دریافت کمیسیون است. البته افیلیت‌ها باید برای ایجاد منابع ترافیک و جذب مخاطب تلاش کنند تا بتوانند درآمد نسبتاً مطلوبی را از طریق همکاری در فروش کسب کنند.

امکان گسترش ساده برنامه افیلیت

برنامه‌های افیلیت مارکتینگ موفق را می‌توان بدون دشواری زیاد تا حد نسبتاً زیادی گسترش داد. شما می‌توانید با معرفی محصولات و خدمات جدید به مخاطبان خود و ایجاد کمپین‌های جدید برای محصولات بیشتر، درآمد خود از بازاریابی همکاری در فروش را افزایش دهید.

اما باید توجه داشته باشید که برای ساخت یک برنامه افیلیت مارکتینگ موفق، باید اعتماد کسب و کارها و مخاطبان را جلب کنید. اگرچه محصولات و خدمات بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تبلیغ کنید، بهتر است تنها به معرفی و تبلیغ محصولات یا خدماتی بپردازید که خودتان از آن‌ها استفاده می‌کنید و استفاده از آن‌ها را به دیگران پیشنهاد می‌کنید. حتی زمانی که محصولی نظر شما را جلب می‌کند و قصد دارید آن را به مخاطبان خود معرفی کنید، باید در نظر داشته باشید که فعالیت به عنوان یک افیلیت مارکتر خوب زمان‌بر است.

مزایای افیلیت مارکتینگ

معایب افیلیت مارکتینگ

در بخش قبلی تعدادی از مزایای زیاد افیلیت مارکتینگ را شرح دادیم. اما افیلیت مارکتینگ نیز مانند تمام روش‌های دیگر بازاریابی، معایبی دارد که هنگام تدوین استراتژی‌های خود باید آن‌ها را در نظر بگیرید. در ادامه، تعدادی از این معایب را شرح می‌دهیم.

زمان‌بر بودن استراتژی افیلیت مارکتینگ

به موفقیت رسیدن در افیلیت مارکتینگ فرآیندی زمان‌بر است و به سرعت اتفاق نمی‌افتد. برای موفق شدن در این استراتژی بازاریابی باید زمان نسبتاً زیادی را به جذب مخاطب و جلب اعتماد مخاطبان و کسب و کارها اختصاص بدهید.

برای اجرای بهترین برنامه‌های افیلیت مارکتینگ باید کانال‌های مختلفی را امتحان کنید تا بهترین و مؤثرترین کانال برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود را بیابید. همچنین، باید زمانی را به یافتن مرتبط‌ترین و معتبرترین محصولات و خدمات برای تبلیغ به مخاطبان خود اختصاص دهید. علاوه بر این، برای جذب مخاطب باید زمان نسبتاً زیادی را به وبلاگ‌نویسی، انتشار محتوای رایگان در شبکه‌های اجتماعی، برگزاری رویدادهای مختلف و روش‌های دیگر ایجاد لید در کانال‌های بازاریابی خود اختصاص بدهید.

دریافت درآمد بر اساس کمیسیون

زمانی که به عنوان افیلیت مارکتر فعالیت می‌کنید، باید توجه داشته باشید که هیچ کسب و کاری درآمد ثابتی را برای شما به ارمغان نمی‌آورد. برنامه‌های افیلیت بر اساس کمیسیون اجرا می‌شوند و تنها زمانی می‌توانید از این طریق درآمد مطلوبی داشته باشید که مخاطبان شما به لید یا مشتری کسب و کارهای همکار تبدیل شوند و نرخ کلیک یا میزان فروش آن‌ها را افزایش دهند.

قابل کنترل نبودن برنامه‌ها برای افیلیت‌ها

هر کسب و کار قواعدی را برای نحوه معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات خود برای همکاران فروش تعیین می‌کند و تمام افیلیت‌ها باید از این قوانین وضع شده توسط برندها در تبلیغات خود پیروی کنند. در نتیجه اگر در یک برنامه همکاری در فروش به عنوان افیلیت شرکت کنید، باید قوانین مشابه به رقیبان خود را رعایت کنید. بنابراین باید از روش‌های مختلف و خلاقانه‌ای در تبلیغات خود استفاده کنید تا از رقیبان متمایز شوید و توجه مخاطبان را جلب کنید.

کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، افیلیت مارکتینگ برای رسیدن به اهداف مختلفی اجرا می‌شود. برای مثال، کسب و کارها برای رسیدن به اهدافی مانند افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش نرخ کلیک، افزایش تعداد ثبت‌نام‌های کاربران یا افزایش فروش از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند.

به طور کلی، از مدل‌های رایج پرداخت در افیلیت مارکتینگ می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد.

  • پرداخت به‌ازای کلیک
  • پرداخت به‌ازای لید
  • پرداخت به‌ازای فروش
  • پرداخت به‌ازای نصب

پرداخت به‌ازای کلیک

در روش «پرداخت به‌ازای کلیک» (Pay per Click) افیلیت بابت هر کلیک مخاطبان روی تبلیغات خود، کمیسیون دریافت می‌کنند. این شکل از پرداخت در افیلیت مارکتینگ چندان رایج نیست، زیرا این احتمال وجود دارد که کاربران پس از کلیک روی تبلیغات به مشتری یا لید کسب و کار تبدیل نشوند.

پرداخت به‌ازای لید

در روش «پرداخت به‌ازای لید» (Pay per Lead) افیلیت‌ها زمانی کمیسیون دریافت می‌کنند که مخاطبان از طریق کانال‌های آن‌ها به لید کسب و کار تبدیل شوند. به کاربرانی که اقدامات مدنظر کسب و کار پس از کلیک روی لینک‌ها را انجام دهند «لید یا مخاطب راغب» گفته می‌شود. از جمله اقدامات مدنظر کسب و کارها برای تبدیل شدن به لید می‌توان ثبت‌نام در وب‌سایت از طریق فرم آنلاین، استفاده از نسخه آزمایشی محصولات یا پیش‌خرید محصولات را نام برد. این روش پرداخت برای کسب و کارها و افیلیت‌ها به یک اندازه ریسک دارد.

 

پرداخت به‌ازای فروش

«پرداخت به‌ازای فروش» (Pay per Sale) رایج‌ترین شکل پرداخت کمیسیون در افیلیت مارکتینگ است. در این روش، افیلیت‌ها بابت خرید هر مخاطب از طریق لینک‌های افیلیت اختصاصی مبلغی را دریافت می‌کنند.

پرداخت به‌ازای نصب

در روش «پرداخت به‌ازای نصب» (Pay per Install) افیلیت‌ها زمانی کمیسیون خود را دریافت می‌کنند که مخاطبان آن‌ها پس از کلیک روی لینک افیلیت، اپلیکیشن مدنظر کسب و کار را نصب کنند. این روش برای معرفی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های جدید به مخاطبان به کار گرفته می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش پرداخت به‌ازای نصب اپلیکیشن مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کانال‌های افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکترها می‌توانند با جذب بازدیدکننده و افزایش ترافیک وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود درآمد بیشتری کسب کنند. این افراد از روش‌ها و کانال‌های مختلفی برای افزایش تعداد مخاطبان خود استفاده می‌کنند. وبلاگ‌نویسی، اینفلوئنسر مارکتینگ، میکروسایت‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ، وب‌سایت‌های انتشار کوپن‌های تخفیف و شبکه‌های اجتماعی از جمله بهترین کانال‌های افیلیت مارکتینگ به شمار می‌روند.

کانال های افیلیت مارکتینگ

وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌نویسی به افیلیت‌ها در بالا بردن رتبه صفحه‌های وب در موتورهای جستجو کمک می‌کند و باعث افزایش ترافیک طبیعی (ارگانیک) می‌شود. به طور کلی، بلاگرها در وبلاگ‌های خود مطالب مختلفی مانند بررسی محصولات، مطالب آموزشی و دستورالعمل‌های مختلف را منتشر می‌کنند و از این طریق به معرفی و تبلیغ محصولات کسب و کارهای همراه نیز می‌پردازند.

بلاگرها معمولاً یک لینک افیلیت اختصاصی را از کسب و کارهای خود دریافت می‌کنند و زمانی که مخاطبان از طریق این لینک‌ها به وب‌سایت کسب و کار وارد شوند و اقدامات مدنظر برند مانند خرید یا ثبت‌نام را انجام دهند، بلاگر مبلغی را دریافت خواهد کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

«اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار» (Influencers) به افرادی گفته می‌شود که مخاطبان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و پلتفرم‌های دیگر جذب کرده‌اند و می‌توانند در نظرات مخاطبان خود تأثیرگذار باشند. کاربران معمولاً اینفلوئنسرها را به دلیل محتوای جالب آن‌ها دنبال می‌کنند و به نظر آن‌ها هنگام معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات مختلف اهمیت می‌دهند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی همکاری در فروش است که به شکل‌های مختلفی مانند ویدیوهای لایو یا زنده، بررسی محصولات و... انجام می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ

میکروسایت‌های تبلیغاتی

میکروسایت‌ها در واقع سایت‌ها یا صفحه‌هایی با برند یک کسب و کار هستند که از وب‌سایت اصلی کسب و کار جدا شده‌اند. این سایت‌ها جریان جداگانه‌ای برای ارائه اطلاعات و فروش محصولات افیلیت ایجاد می‌کنند.

میکروسایت‌ها از وب‌سایت اصلی برند جدا شده‌اند و به همین دلیل، می‌توانند پیام‌های تبلیغاتی را به شکل هدفمندتری به مخاطبان منتقل کنند و از عوامل حواس‌پرتی مختلفی که در وب‌سایت‌های اصلی برندها وجود دارد، دوری کنند.

ایمیل مارکتینگ

«ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی» (Email Marketing) از بهترین انواع بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود. گفته می‌شود که «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) حدود ۳۵۰۰ تا ۴۴۰۰ درصد است و به دلیل بالا بودن نرخ بازگشت سرمایه، کسب و کارهای بسیار زیادی از این کانال برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود بهره می‌گیرند.

افیلیت مارکترها نیز با ایجاد یک فهرست ایمیل از مخاطبان خود و اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، میزان فروش افیلیت خود را افزایش می‌دهند.

البته باید توجه داشت که نمی‌توان از هر ایمیلی که ارسال می‌شود انتظار افزایش میزان فروش را داشت. بنابراین، بهتر است ایمیل‌های تبلیغاتی را در میان ایمیل‌های دیگر با محتوای ارزشمند برای مخاطبان ارسال کنید. همچنین، می‌توان در خبرنامه‌های ایمیلی از لینک‌های افیلیت استفاده کرد.

وب‌سایت‌های انتشار کوپن‌های تخفیف

با افزایش محبوبیت وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی و فروشگاه‌های آنلاین، وب‌سایت‌های منتشرکننده کوپن‌های تخفیف میان افیلیت مارکترها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. انتشار لینک‌های افیلیت در وب‌سایت‌های منتشرکننده کوپن‌های تخفیف می‌تواند باعث افزایش فروش از طریق این لینک‌ها و افزایش درآمد همکاری در فروش شود.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی ترافیک بسیار زیادی را به وب‌سایت‌ها وارد می‌کنند. در این شبکه‌ها می‌توان محتوای مختلفی از جمله مقایسه محصولات و خدمات افیلیت را منتشر کرد. این پلتفرم‌ها به عنوان منبع محتوای اثبات کیفیت محصولات و خدمات عمل می‌کنند و با استفاده از انواع مختلف محتوا مانند بنرهای تبلیغاتی و لینک‌های افیلیت در آن‌ها می‌توان به بازاریابی از طریق همکاری در فروش پرداخت.

برای آشنایی بیشتر با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، مطالعه مطالب زیر را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

استراتژی افیلیت مارکتینگ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، افیلیت مارکتینگ برای افیلیت‌ها فرآیندی نسبتاً ساده است که می‌توان از طریق آن درآمد کسب کرد. مراحل بازاریابی همکاری در فروش را می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد.

  • یافتن محصولات مورد علاقه
  • تبلیغ و معرفی محصولات به مخاطبان
  • کسب درآمد از فروش محصولات

اما برای موفقیت در اجرای این فرآیند ساده نیز باید مانند تمام روش‌های بازاریابی و کسب درآمد دیگر،ِ استراتژی مناسبی را تدوین کرد و با نظارت بر نتایج، استراتژی را بهبود بخشید. در ادامه، به مواردی اشاره می‌کنیم که در تدوین استراتژی افیلیت مارکتینگ باید به آن‌ها توجه کنید.

انتخاب پلتفرم و حوزه تخصصی

برای فعالیت به عنوان یک افیلیت موفق، باید روی مخاطبان خود تأثیر بگذارید و اعتماد کاربران را جلب کنید. ایجاد یک وب‌سایت یا وبلاگ در یک حوزه تخصصی مشخص از بهترین روش‌ها برای شروع فعالیت به عنوان بلاگری تأثیرگذار است. ساخت وبلاگ یا وب‌سایت با حوزه تخصصی مشخص و تولید محتوای باکیفیت در آن زمینه می‌تواند اعتماد مخاطبان آن حوزه تخصصی را جلب کند.

افیلیت مارکترها از طریق کانال‌های مختلفی مانند وبلاگ، خبرنامه‌های ایمیلی یا شبکه‌های اجتماعی به جذب مخاطب می‌پردازند.

 

جذب مخاطب

داشتن مخاطبان زیاد با نرخ تعامل بالا از مهم‌ترین و ارزشمندترین دارایی‌های هر وب‌سایت یا وبلاگ است. ترغیب کاربران به مطالعه مطالب، مشاهده تصاویر یا ویدیوها و برقراری ارتباط با محتوای شما می‌تواند درآمد شما از افیلیت مارکتینگ را افزایش دهد.

بهترین روش برای جذب مخاطب، یافتن مخاطبان هدف است. برای یافتن مخاطبان هدف می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند تحقیق درباره رقیبان، بررسی ترافیک و تحقیق درباره مشترکان و مشتریان خود استفاده کنید.

زمانی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، برای گسترش تعداد مخاطبان وفادار خود از طریق تولید محتوا به روش‌های مختلف تلاش کنید. محتوایی که تولید می‌کنید باید برای مخاطبان مفید باشد و آن‌ها را به تعامل با شما تشویق کند. زمانی که مخاطبان به شما و محتوای شما اعتماد کنند، به خرید از لینک‌های افیلیت شما نیز ترغیب می‌شوند.

ثبت‌نام در برنامه‌های افیلیت

یکی از بهترین روش‌های شروع فعالیت به عنوان افیلیت، شرکت در برنامه‌های همکاری در فروش کسب و کارهای مشهوری مانند آمازون یا دیجی‌کالاست. پس از ثبت‌نام برای شرکت در این برنامه‌ها، یک لینک افیلیت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن در محتوای خود استفاده کنید و مخاطبان خود را به کلیک روی این لینک‌ها و خرید از کسب و کارهای همکار تشویق کنید.

معمولاً برای شرکت در برنامه‌های افیلیت به سرمایه‌گذاری اولیه نیازی ندارد، اما تولید محتوا برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کارهای همکار به شکل طبیعی برای شما هزینه خواهد داشت. برای مثال، واگذار کردن بخشی از تولید محتوا به فریلنسرها یا انتشار تبلیغات پولی در کانال‌های مختلف نیازمند صرف هزینه و سرمایه‌گذاری است.

برنامه افیلیت مارکتینگ دیجی کالا
برنامه افیلیت مارکتینگ دیجی‌کالا

انتخاب محصولات مناسب

انتخاب بهترین محصولات برای تبلیغ، انتخاب کسب و کارهای مرتبط و مناسب برای همکاری، برقراری ارتباط و تعامل با کسب و کارها و مخاطبان و تولید و به‌روزرسانی محتوای باکیفیت از مهم‌ترین بخش‌های یک استراتژی افیلیت مارکتینگ موفق به شمار می‌روند.

افیلیت مارکترهای موفق دو قانون مهم زیر را برای داشتن استراتژی افیلیت مارکتینگ موفق به افراد گوشزد می‌کنند.

  • تنها محصولاتی را به مخاطبان خود معرفی کنید که با آن‌ها آشنایی کامل دارید. اگر به محصولی که تبلیغ می‌کنید اعتماد کافی ندارید یا حس کنید که این محصول به مخاطبان شما کمکی نخواهد کرد، از معرفی و تبلیغ آن خودداری کنید.
  • هیچ‌وقت به شکل مستقیم به مخاطبان خود نگویید که یک محصول خاص را تهیه کنند. همیشه سعی کنید که محصولات را بر اساس تجربه‌های خودتان به مخاطبان معرفی کنید و افراد را به شکل غیرمستقیم به تهیه این محصولات ترغیب کنید.

همچنین، گفته می‌شود که برای انتخاب محصولات مناسب در افیلیت مارکتینگ، به این معیارها توجه کنید و پرسش‌های زیر را از خودتان بپرسید.

  • مخاطب: آیا مخاطبان شما با محصولی که انتخاب کرده‌اید ارتباط برقرار می‌کنند و بابت معرفی این محصول توسط شما خوشحال خواهند شد؟
  • کیفیت و ارزش محصول: آیا محصول مدنظر به اندازه‌ای باکیفیت و ارزشمند است که حاضر باشید آن را به بهترین دوستان خود نیز معرفی کنید؟
  • سودآوری: آیا ارزش پیشنهادی برنامه افیلیت مدنظر شما در مقایسه با برنامه‌های افیلیت رقیبان مطلوب است؟

تولید محتوای باکیفیت برای تبلیغات

برای دریافت بهترین نتیجه از برنامه‌های افیلیت مارکتینگ، باید محتوایی باکیفیت و منحصربه‌فرد تولید کنید که محصولات انتخابی شما را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی می‌کند. برای مثال، می‌توانید در وبلاگ خود پست‌هایی درباره محصولات مورد علاقه خود بنویسید، نمودارهای مقایسه ویژگی‌های محصولات درست کنید و با مخاطبان خود درباره محصولات گفتگو کنید تا از دیدگاه‌های افراد مختلف درباره محصولات آگاه شوید.

محتوایی که برای معرفی و تبلیغ محصولات تولید می‌کنید باید نظر واقعی شما را درباره محصولات منعکس کند. بنابراین، بهتر است از معرفی و تبلیغ محصولاتی که قبلاً از آن‌ها استفاده نکرده‌اید خودداری کنید.

شکل تولید محتوا برای افیلیت مارکتینگ به کانال‌های مدنظر شما برای معرفی محصولات و خدمات بستگی دارد. اما به طور کلی، می‌توان از انواع محتوای زیر برای افیلیت مارکتینگ بهره گرفت.

  • بررسی محصولات: این شکل از محتوا از پرکاربردترین و ساده‌ترین روش‌های شروع بازاریابی از طریق همکاری در فروش است. شما می‌تواند محصولات و خدمات مختلف را بررسی کنید و نتیجه این بررسی را به شکل ویدیو یا مقاله در کانال‌های افیلیت مارکتینگ خود منتشر کنید. در این بررسی‌ها نقاط قوت و ضعف محصولات یا خدمات را شناسایی کنید و سعی کنید تا حد امکان نظر خود را صادقانه بیان کنید تا مخاطبان بتوانند به شما اعتماد کنند.
  • بررسی موردی: این شکل از محتوا، بررسی محصولات را به شکل پیشرفته‌تری منتشر می‌کند. در مطالعه‌های موردی می‌توان کیفیت محصولات مدنظر را آزمایش کرد و آن‌ها را به مخاطبان نشان داد.
  • محتوای آموزشی: مقاله‌ها یا ویدیوهای آموزشی روشی عالی برای ارائه اطلاعات درباره طرز استفاده از محصولات افیلیت به مخاطبان است. محتوای آموزشی در واقع محتوایی عملی هستند که مخاطبان را به استفاده از محصولات مختلف تشویق می‌کنند.
  • مقایسه محصولات: افیلیت‌ها در این نوع از محتوا، محصولات افیلیت را با محصولات مشابه برندهای دیگر مقایسه می‌کنند و نظر صادقانه خود را درباره این محصولات بیان می‌کنند. ممکن است که محصولات افیلیت، بهترین محصولات نباشند اما ویژگی‌هایی داشته باشند که آن‌ها را از محصولات دیگر متمایز می‌کند. صادق بودن در محتوای مقایسه محصولا به مخاطبان نشان می‌دهد که می‌توانند به شما اعتماد کنند.
  • صفحه منبع: «صفحه منبع» (Resource Page) به صفحه‌ای گفته می‌شود که تمام لینک‌های محصولات و خدمات افیلیت شما در آن قرار می‌گیرند. این صفحه‌ها ترافیک زیادی را به خرید محصولات افیلیت ترغیب نمی‌کنند، اما ساخت آن‌ها بسیار ساده است و می‌توان از آن‌ها به عنوان فهرست و منبعس مناسب برای معرفی تمام محصولات یا خدمات افیلیت در یک مکان استفاده کرد.

برای مثال، تصویر زیر نمونه‌ای از افیلیت مارکتینگ در وب‌سایت «یوتیوب» (YouTube) را نمایش می‌دهد. در این نمونه، افیلیت مارکتر با استفاده از لینک‌های افیلیت، کتاب‌های پیشنهادی خود را به مخاطبان معرفی کرده است.

نمونه افیلیت مارکتینگ در یوتیوب
نمونه افیلیت مارکتینگ در یوتیوب

بهینه‌سازی و ارزیابی

زمانی که بازدیدکنندگان وب‌سایت روی لینک‌های افیلیت کلیک می‌کنند، یک «کوکی» (Cookie) در مرورگر آن‌ها برای ردیابی فعالیت‌هایشان قرار می‌گیرد. سپس زمانی که این کاربران اقدام مدنظر کسب و کار همکار (مانند خرید از برند یا ثبت‌نام) را انجام می‌دهند، کسب و کار می‌تواند این اقدام را ردیابی کند و بر اساس آن، کمیسیون همکاری در فروش افیلیت را پرداخت خواهد کرد.

افیلیت‌ها نیز باید محتوای خود را به طور مستمر ارزیابی کنند تا محتوای با عملکرد مناسب برای معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کارها را شناسایی کنند. شناسایی محتوایی که در کمپین‌های افیلیت مارکتینگ گذشته عملکرد مطلوبی داشته‌اند، به بهینه‌سازی محتوا برای فرصت‌های افیلیت مارکتینگ در آینده کمک خواهد کرد.

کسب درآمد

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در برنامه‌های افیلیت وجود دارد. کسب و کارها بر اساس برنامه‌ها و استراتژی‌های بازاریابی خود، کمیسیون افیلیت‌ها را برای رسیدن به اهداف مختلف و در بازه‌های زمانی متفاوت پرداخت می‌کنند.

زمانی که کسب و کارهای مناسب برای همکاری را انتخاب می‌کنید، به روش پرداخت کمیسیون آن‌ها نیز باید توجه کنید. انتخاب کسب و کارها بر اساس ساختار پرداخت کمیسیون آن‌ها می‌تواند در محصولات یا خدماتی که انتخاب می‌کنید، برنامه‌ریزی برای معرفی و تبلیغ این محصولات و خدمات و زمان و منابع مدنظر برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات تأثیرگذار باشد.

برای مثال، اگر می‌خواهید محتوای خود را با استفاده از تبلیغات کلیکی یا پولی در موتورهای جستجو و وب‌سایت‌های دیگر به مخاطبان بیشتری نمایش بدهید، باید در تبلیغات خود سرمایه‌گذاری کنید. در این شرایط، باید میزان سرمایه‌گذاری برای تبلیغ محتوا را ارزیابی کنید و با مقایسه این هزینه‌ها با درآمد کسب شده از طریق افیلیت مارکتینگ، میزان سوددهی را محاسبه کنید و برنامه‌های افیلیت مارکتینگ مناسب را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین برنامه‌های بازاریابی و کسب اطلاعات درباره میزان سرمایه مورد نیاز برای اجرای این برنامه‌ها می‌توانید از ابزارهای مختلف برنامه‌ریزی بازاریابی مانند ابزار برنامه‌ریزی بازاریابی «HubSpot» استفاده کنید.

  • لینک ابزار برنامه‌ریزی بازاریابی HubSpot Marketing Plan Generator: «+»

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

قیف فروش

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره افیلیت مارکتینگ

در بخش‌های قبلی بررسی کردیم افیلیت مارکتینگ چیست و چگونه انجام می‌شود. همچنین، درباره مزایا و معایب این روش بازاریابی و تکنیک‌های مفید برای اجرای استراتژی افیلیت مارکتینگ موفق و مؤثر صحبت کردیم. در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره افیلیت مارکتینگ پاسخ می‌دهیم.

مزایای افیلیت مارکتینگ چیست ؟

افیلیت مارکتینگ برای کسب و کارها و افیلیت‌ها مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مزایای افیلیت مارکتینگ برای افیلیت‌ها می‌توان به منعطف بودن برنامه‌های افیلیت، مقرون‌به‌صرفه بودن، ساده بودن اجرای برنامه‌های افیلیت، ریسک کم و امکان گسترش برنامه‌های همکاری در فروش و افزایش درآمد اشاره کرد.

چطور از طریق افیلیت مارکتینگ درآمد کسب کنیم؟

اجرای افیلیت مارکتینگ نیز مانند تمام روش‌های بازاریابی دیگر به تدوین استراتژی اولیه نیاز دارد. برای تدوین استراتژی افیلیت مارکتینگ موفق باید یک حوزه تخصصی و پلتفرم مدنظر خود را انتخاب کنید، برنامه‌های افیلیت مرتبط با حوزه تخصصی و محتوای خود را بیابید، محتوای باکیفیت و ارزشمندی را برای مخاطبان خود تولید کنید، مخاطب جذب کنید و سپس به کسب درآمد بپردازید.

درآمد افیلیت مارکتینگ چقدر است؟

میزان درآمد برنامه‌های افیلیت مارکتینگ به نوع محصولات یا خدمات افیلیت معرفی شده و میزان اختلاف قیمت آن‌ها با هزینه‌های افیلیت مارکتر برای تبلیغ این محصولات یا خدمات بستگی دارد. به همین دلیل، نمی‌توان درآمد دقیق افیلیت مارکترها را تخمین زد. اما به طور کلی، در صورتی که برنامه‌های افیلیت مارکتینگ به شکل اصولی و صحیح اجرا شوند، می‌توان از طریق آن‌ها درآمد مطلوبی کسب کرد.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
ShoppifyHubSpotahrefsInfluencer Marketing Hub
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *