ChatGPT چیست؟ – آنچه باید درباره چت جی پی تی بدانید

۲۸۸۷۱۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه
ChatGPT چیست؟ – آنچه باید درباره چت جی پی تی بدانید

چت جی پی تی (ChatGPT) جدیدترین «مدل زبانی» (Language Model) مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده توسط مجموعه OpenAI به حساب می‌آید. این مطلب، راهنمایی جامع برای نحوه استفاده از دستیار مجازی Chat GPT است. در این نوشته ابتدا به این پرسش پاسخ می‌دهیم که ChatGPT چیست و سپس پیرامون چگونگی دسترسی و نحوه استفاده از چت جی پی تی در ایران، چگونگی شروع به کار با آن، کاربردهای اصلی و مهم ChatGPT، فواید و نکات و ترفندهای آن آن خواهید آموخت. شما با مطالعه این مطلب از مجله فرادرس یاد خواهید گرفت که چطور از ChatGPT به نفع خود و برای پیشرفت در حوزه فعالیت خود استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. همچنین مثال‌هایی را برای استفاده از چت‌جی‌پی‌تی به زبان فارسی هم ارائه داده‌ایم.

همچنین در این مطلب این مسئله شرح داده می‌شود که برخی از نقاط ضعف ChatGPT چیست و آینده هوش مصنوعی به این شیوه احتمالاً به چه شکل خواهد بود.

ChatGPT چیست ؟

اساساً، ChatGPT یک «چت‌بات» (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی درک کند.

ربات پاسخگوی ChatGPT می‌تواند مسائل پیچیده در سطح دانشگاهی را حل کند، همچنین مطالب وبلاگی تولید کند، متن آهنگ بسازد، صفحات HTML ایجاد کند و سایر مواردی از این دست را انجام دهد.

تصویر گرافیکی یک ربات درون صفحه نمایش یک لپ تاپ (تصویر تزئینی مطلب ChatGPT چیست)

تا حدودی متوجه شدیم که ChatGPT چیست و البته با مطالعه این مقاله تا انتها نکات مهم بسیار بیشتری را هم در ارتباط با Chat GPT خواهیم آموخت، اما بهتر است ابتدا به نحوه شروع استفاده از ChatGPT بپردازیم تا افرادی که می‌خواهند آن را امتحان کنند سریع‌تر بتوانند این کار را انجام دهند.

چطور از ChatGPT استفاده کنیم؟

دسترسی پیدا کردن به ChatGPT ساده است (البته نه برای کاربران داخل ایران). در حال حاضر ChatGPT نسخه ۳.۵ به رایگان برای همه از طریق ثبت‌نام در دسترس قرار دارد.

اگرچه برای کاربران داخل ایران (که شماره تلفن همراه آن‌ها مربوط به کشور ایران است) در حال حاضر ظاهراً به دلیل برخی مشکلات امکان ثبت‌نام وجود ندارد، مگر آنکه به نوعی بتوانیم از شماره تلفن دیگری (مثل شماره‌های مجازی) استفاده کنیم. ضمن اینکه ظاهراً با آی پی ایران، صفحه ChatGPT در وب‌سایت سازنده آن، یعنی OpenAI باز نمی‌شود و لازم است به هر نحوی IP دستگاه تغییر داده شود.

البته به تازگی در وب‌سایت ChatGPT قابلیت شناسایی ابزارهای تغییر IP به کار گرفته شده است و اجازه دسترسی به سرویس ChatGPT با این ابزارها داده نمی‌شود و بسیاری از کاربران با خطای «Sorry, you have been blocked» مواجه می‌شوند. در صورت استفاده از انواع خاصی از ابزارهای تغییر آی‌پی که مثلاً به هر کاربر آی‌پی اختصاصی و ثابتی را ارائه می‌دهند یا به هر شکل تمهیدات خاص و ویژه‌ای در آن‌ها اندیشیده شده است، به احتمال زیاد مشکل برطرف می‌شود. در واقع امکان استفاده از ChatGPT بیشتر به سرور ابزار تغییر IP مربوطه و ویژگی‌های خاص آن بستگی دارد.

تصویر گرافیکی یک ربات با تم سبز، سفید و قرمز در حال تایپ کیبورد (تصویر تزئینی مطلب چت چی پی تی چیست)

اما با توجه به چالش‌های زیاد این روش، توصیه می‌شود به جای وب‌سایت رسمی ChatGPT، از هوش مصنوعی بینگ یا همان BingAI یا بات‌های تلگرامی استفاده شود. BingAI در ایران بدون نیاز به ابزار تغییر IP در دسترس است و همچنین با جستجوی عبارت «ChatGPT» در تلگرام می‌توان به بات‌های مختلف مبتنی بر چت جی پی تی دسترسی پیدا کرد.

حال در ادامه این مطلب از مجله فرادرس نحوه استفاده از ChatGPT را از طریق وب‌سایت رسمی شرح داده‌ایم که این روش مناسب افرادی است که به ابزارهای ویژه تغییر آی‌پی دسترسی دارند و خطای بلاک شدن را دریافت نمی‌کنند یا افراد فارسی‌زبانی که خارج از ایران هستند و نیاز به ابزار تغییر IP ندارند. به کاربران داخل ایران که با خطای «Sorry, you have been blocked» مواجه می‌شوند توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه استفاده از BingAI مطلب مخصوص به آن را مطالعه کنند.

برای شروع به استفاده از Chat GPT باید به وب‌سایت OpenAI و صفحه مربوط به ChatGPT [+] برویم و روی گزینه «Try ChatGPT» کلیک کنیم.

شروع به استفاده از chat gpt

اگر پیش از این اکانتی در سایت OpenAI نساخته‌اید، باید در این مرحله ثبت‌نام کنید و اگر قبلاً ثبت‌نام کرده‌اید، لازم است پیش از اینکه بتوانید از ChatGPT استفاده کنید، وارد حساب کاربری خود در OpenAI شوید.

چطور از چت جی پی تی استفاده کنیم

برای ورود به حساب باید گزینه «Log in» و برای ثبت‌نام هم لازم است دکمه «Sign Up» را بزنید. پس از ثبت‌نام و/یا ورود به حساب کاربری می‌توانید به راحتی شروع به استفاده از ChatGPT کنید.

برای استفاده از Chat GPT نیازی به هیچ دانش فنی وجود ندارد. در عوض، تمام آنچه باید انجام دهید این است که به گونه‌ای طبیعی و محاوره‌ای شروع به پرسیدن سوال از چت جی پی تی کنید.

گروه OpenAI چت جی پی تی را به صورت عمومی و همگانی در دسترس قرار داده است. بهتر از آن هم اینکه، ChatGPT رایگان است. البته هیچ کس نمی‌داند آیا بلاخره آن‌ها مثل کاری که با GPT3 یا تصویرساز هوش مصنوعی DALL-E 2 انجام دادند، Chat GPT را هم به ابزاری پولی تبدیل خواهند کرد یا خیر. ابزارهای هوش مصنوعی GPT3 و DALL-E 2 نیز از پرهیاهو‌ترین محصولات OpenAI به حساب می‌آیند که به نوعی به اصطلاحات هوش مصنوعی رایج تبدیل شد‌ه‌اند و بسیار بر سر زبان‌ها افتاده‌اند.

البته باید گفت، به دلیل اینکه ChatGPT همچنان در مراحل تحقیقاتی اولیه قرار دارد، ممکن است OpenAI برای مدتی آن را از دسترس خارج کند.

برای دسترسی مستقیم به چت جی پی تی می‌توان از نشانی «chat.openai.com» استفاده کرد. با وارد کردن این نشانی در مرورگر، محیط گفتگوی ChatGPT باز می‌شود که تصویر آن در ادامه آمده است.

محیط کار با چت ChatGPT

در پایین صفحه، یک کادر برای وارد کردن متن و گفتگو وجود دارد که در آنجا می‌توانید شروع به نوشتن پیام‌هایتان بکنید. برای مثال، در تصویر زیر از ChatGPT پرسیده شده است شعری برایمان بسراید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر یک بار روی آن کلیک کنید.

همان‌طور که از تصویر بالا مشخص می‌شود، نتیجه بسیار جالب توجه و قابل توجه است. به تازگی ChatGPT از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند نتایج و پاسخ‌ها را به زبان فارسی ارائه دهد.

هدف اصلی خلق ChatGPT تولید هوش مصنوعی مکالمه‌گری است که بتوان هر چیزی را از آن پرسید. مثال بالا قطعاً بسیار جالب توجه و تاثیر‌گذار است، اما تولید متن آهنگ تنها کاری نیست که Chat GPT می‌تواند انجام دهد.

«حتی می‌توان با ابزار چت جی پی تی یک مکالمه کامل داشت.»

نه تنها ChatGPT همه چیز را می‌داند، بلکه می‌تواند گفتگوهای قبلی با شما را هم به یاد آورد. مثلاً می‌توانید از Chat GPT بخواهید متن‌ها یا کُدهایی را تولید کند و بعد دوباره از آن بخواهید تا نتیجه را بهبود دهد.

به عنوان نمونه، در مثال بعدی از ChatGPT خواسته شده تا پیشنهاداتی برای انتخاب نام یک شرکت یا استارتاپ آموزش برنامه نویسی را ارائه دهد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر یک بار روی آن کلیک کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، برخی از نام‌های پیشنهادی که ChatGPT تولیده کرده طولانی هستند. بنابراین در مرحله بعد از ChatGPT خواسته شده است تا اسامی را کوتاه‌تر کند. تصویر بعدی مربوط به این گفتگوی نمونه با چت جی پی تی در ادامه آمده است.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر یک بار روی آن کلیک کنید.

در ضمن به یاد داشته باشید می‌توانید به OpenAI کمک کنید تا ChatGPT را بهبود دهد و حتی از این هم بهتر شود. برای این منظور ظاهراً دو آیکن با مضمون like و Dislike در گوشه بالا سمت راست کادر پاسخ‌های ChatGPT وجود دارد که از این طریق می‌توانید بازخورد خودتان را نسبت به کیفیت کار چت جی پی تی ثبت کنید.

ثبت بازخورد نسبت به عملکرد Chat GPT
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر یک بار روی آن کلیک کنید.

حالا تقریباً ایده نسبتاً خوبی پیرامون اینکه ChatGPT چیست و همچنین در مورد نحوه استفاده از ChatGPT بدست آورده‌ایم. بنابراین بهتر است در ادامه به مزایا و معایب فناوری نوظهور چت جی پی تی بپردازیم. اما پیش از آن مجموعه دوره‌های آموزش هوش مصنوعی فرادرس را به علاقه‌مندان معرفی کرده‌ایم تا آشنایی لازم با این مجموعه آموزشی جامع و کاربردی حاصل شود. در خصوص نحوه استفاده از چت جی پی تی در ایران مطلبی جداگانه نیز به تازگی در مجله فرادرس منتشر شده است که مطالعه آن هم خالی از لطف نخواهد بود.

مزایا و معایب ChatGPT چیست ؟

دستیار مجازی ChatGPT یک مدل زبانی ستودنی و قابل ستایش است که می‌تواند به گونه‌ای منحصربفرد و بی‌مانند متن و کدهای برنامه نویسی تولید کند. چت جی پی تی در یافتن پاسخ برای سوالاتِ چالش‌بر انگیز، به خوبی عمل می‌کند و می‌تواند پاسخ‌ها را به گونه‌ای متقاعد‌کننده و باورپذیر ارائه دهد.

اما مشابه پیشینیانش، فناوری ChatGPT همچنان دارای ایرادها و کاستی‌هایی هم هست. این محدودیت‌ها به خوبی توسط گروه OpenAI شناسایی شده‌اند و این گروه به معایب ChatGPT را در صفحه مربوطه در وب‌سایت OpenAI اشاره کرده است. در ادامه این بخش ابتدا به مزایا و سپس به معایب Chat GPT پرداخته می‌شود.

مزایای Chat GPT چیست ؟

در ادامه این بخش مهم‌ترین مزایای ChatGPT فهرست شده‌ است.

  • چت جی پی تی درکی عمیق را نه تنها از زبان نوشتاری، بلکه نسبت به زبان‌های برنامه نویسی نیز ارائه می‌دهد. ChatGPT می‌تواند چالش‌ها و مسائل کد نویسی را حل کند و حتی برخی از اثبات‌های ریاضی را هم می‌تواند انجام دهد.
  • چت‌بات یا ربات گفتگویChat GPT‌ امکان مکالمه با هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای بی‌نقص و طبیعی فراهم می‌کند.
  • استفاده از فناوری ChatGPT حداقل در زمان انتشار این مطلب رایگان است و تنها نیاز به ثبت‌نام (با شماره موبایل غیرایرانی) وجود دارد.
  • اگرچه چت جی پی تی هنوز به بلوغ کامل و لازم نرسیده، اما در هر صورت همچنان بسیار قابل تحسین و واقعاً امیدوار‌کننده است.
  • Chat GPT چت‌باتی زیرک، تطبیق‌پذیر و چندمنظوره است که می‌توان از آن به عنوان دستیار هوش مصنوعی برای تسهیل فرایند تولید محتوا و حتی به منظور بهبود جریان‌های کاری توسعه نرم‌افزار استفاده کرد.

حالا در ادامه به شرح معایب ChatGPT پرداخته‌ایم.

معایب ChatGPT چیست ؟

در این بخش بارزترین نقاط ضعف و معایب ChatGPT را فهرست کرده‌ایم.

  • چت جی پی تی لحن بیان متقاعدکننده‌ای دارد، حتی وقتی در حقیقت اشتباه می‌کند. در واقع ممکن است ChatGPT پاسخی را تولید کند که درست به نظر می‌رسد، اما در واقعیت چنین نیست. بسته به سطح دانش کاربر، ممکن است تشخیص این مسئله دشوار باشد. تجزیه و تحلیل جواب‌های Chat GPT برای اینکه بفهمیم چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است، امری زمان‌بر خواهد بود.
  • اگر زیاد از ChatGPT استفاده کنید، متوجه الگوها و اصطلاحات خاصی خواهید شد که در متن تکرار می‌شوند. این ممکن است به تولید محتوای تکراری بیانجامد یا محتوایی ارائه شود که به لحاظ ساختاری خودش را تکرار می‌کند.
  • گاهی اوقات چت جی پی تی از کار باز می‌ایستد یا به اصطلاح قفل می‌کند (فریز می‌شود) و به وضوح نمی‌داند چطور به سوالات شما پاسخ بدهد. اما با تغییر یکی دو کلمه در سوال، در نهایت پاسخی را تولید خواهد کرد.
تصویر گرافیکی یک مهندس در حال تعمیر یک ربات با چراغ قرمز (تصویر تزئینی مطلب ChatGPT چیست)
  • به لطف رایگان بودنش، تقاضای بالایی برای استفاده از ChatGPT وجود دارد، این مسئله می‌تواند به از دسترس خارج شدن ChatGPT به دلیل حجم زیاد درخواست منجر شود یا سرعت عمل آن را با اختلال همراه کند (ممکن است پیش از آنکه بتوانیم آن را تست کنیم ناچار شویم تا ۴ ساعت منتظر بمانیم، البته منطقی است که OpenAI نسبت به میزان تقاضا منابع محاسباتی و ظرفیت ChatGPT را افزایش دهد).
  • به طور کلی، چت جی پی تی به تازگی ارائه شده است و به هیچ وجه حتی نزدیک به شکل نهایی خودش هم نیست. ممکن است Chat GPT دارای سوگیری‌هایی باشد و جانبدارانه عمل کند، هنوز نمی‌تواند برای شفاف‌سازی پرسش‌های ما سوال بپرسد و همچنین ممکن است خروجی‌های طول و درازی را ارائه دهد.

کاربرد های Chat GPT چیست ؟

دستیار هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند برنامه نویسی کند و کد بنویسد، معادلات ریاضی را حل کند و به طور کلی هر نوعی از محتوای مبتنی بر متن را تولید کند.

در این بخش به برخی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موارد استفاده و کاربردهای ChatGPT پرداخته شده است. ابتدا این کاربردها را در ادامه تنها فهرست کرده‌ایم و سپس هر کدام را در بخش‌هایی جداگانه تا حد امکان به طور جامع شرح می‌دهیم.

  1. حل مسائل برنامه نویسی
  2. نوشتن پست‌های وبلاگی
  3. جستجوی اطلاعات
  4. کاربردی بودن Chat GPT در خصوص همه موارد متنی

کاربرد ربات ChatGPT در حل مسائل برنامه نویسی

یکی از پیشرفت‌های اصلی ChatGPT نسبت به مدل‌های زبانی پیشین، توانایی آن در درک و تولید کدهای برنامه نویسی است. می‌توانیم از چت جی پی تی بخواهیم تا مسئله‌های کدنویسی را برای ما حل کند. علاوه بر این، می‌توانیم از Chat GPT در خصوص درک کدهای دارای خطا کمک بخواهیم و به اصطلاح به یاری ChatGPT دیباگ کردن کدها را انجام دهیم.

البته با وجود اینکه اینجا از اصطلاح «کدنویسی» یا همان «برنامه نویسی» استفاده شده است، این بخش هم نیاز چندانی به دانش فنی ندارد. هدف این است که نشان دهیم هوش مصنوعی چه قابلیت‌هایی دارد.

حالا برای مثال در ادامه از Chat GPT خواسته شده است تا کدنویسی مسئله معروف «اعداد فیبوناچی» (Fibonacci Numbers) را حل کند. ٌورت مسئله مربوطه که به عنوان ورودی به ChatGPT ارائه شده، در ادامه آمده است.

Write a Python program that recursively shows the first 10 Fibonacci numbers.

ترجمه الگوریتم یا شرح مسئله بالا به صورت زیر است.

  • برنامه‌ای را به زبان پایتون بنویس که به صورت بازگشتی محاسبه اعداد فیبوناچی را انجام دهد.

خروجی و نتیجه ارائه شده توسط ChatGPT در تصویر زیر آمده است.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر یک بار روی آن کلیک کنید.

این تمرین و مسئله‌ای است که معمولاً در کلاس‌های برنامه نویسی مقطع کارشناسی رشته علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر در دانشگاه‌ها مطرح و حل می‌شود. لذا اینکه می‌توانیم این مسئله را تنها در چند ثانیه با استفاده از هوش مصنوعی حل کنیم بسیار شگفت‌انگیز است.

اگرچه، یکی از کلیدی‌ترین مشکلات چت جی پی تی این است که می‌تواند به گونه‌ای متقاعده‌کننده محتوای اشتباه و غلط تولید کند. در خصوص حل مسائل کدنویسی هم ممکن است Chat GPT کدهایی بنویسد که کار نمی‌کنند یا احتمال دارد ChatGPT مفاهیم برنامه نویسی را به درستی توضیح و آموزش ندهد. به دلیل وجود این مشکل، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پرسش و پاسخ برنامه نویسی یعنی StackOverflow، پاسخ‌های تولید شده با چت جی پی تی را ممنوع و مسدود کرده است، چون این پاسخ‌ها ممکن است آسیب‌زا باشند.

کاربرد چت جی پی تی در تولید نوشته های وبلاگی

نویسندگی توسط هوش مصنوعی می‌تواند زودتر از آنچه تصور می‌شود تحولات عظیمی را در فضای وبلاگی پدید آورد.

با یک هوش مصنوعی مانند ChatGPT همین حالا هم می‌توان از صفر تا صد به طور کامل پست‌های وبلاگی ساخت.

حتی می‌توان قالب‌ها و طرح‌های کلی پست وبلاگی خود را هم با Chat GPT تولید کرد. پس از آن هم محتوای هر بخش و زیرتیترها را به طور مجزا از ChatGPT می‌پرسیم تا آن‌ها را برای ما تولید کند.

برای درک بهتر نحوه عملکرد چت جی پی تی در این خصوص، بهتر است مثالی ارائه شود. مثلاً می‌توانیم از Chat GPT بخواهیم قالب و طرح کلی پست وبلاگی را برای موضوع «چرا آسمان آبی است؟» تولید کند.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر یک بار روی آن کلیک کنید.

به نظر می‌رسد ساختار پُست وبلاگی ارائه شده توسط ChatGPT از کیفیت نسبتاً مناسبی برخوردار است. حالا می‌توانیم هر یک از این زیرتیترهای مشخص شده در طرح کلی را دوباره به عنوان ورودی به Chat GPT بدهیم تا در نهایت نوشته وبلاگی کاملی حاصل شود. برای مثال در ادامه، بخش مربوط به مقدمه مطلب فرضی انتخاب و به چت جی پی تی ارائه شده است.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر یک بار روی آن کلیک کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، نتیجه باز هم نسبتاً مطولب است و شاید بتوان با کمی ویرایش، از همین متن تولید شده توسط ChatGPT استفاده کرد. البته اگر به انتهای پاسخ ChatGPT دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که پاسخ ناقص است. احتمال دارد برای نسخه رایگان ChatGPT محدودیت‌هایی اعمال شده باشد یا شاید هم دلیلش وجود نقصی فنی باشد.

اما از این خروجی یک نکته بسیار مهم را می‌توان دریافت. آن هم این است که نحوه پرسیدن سوال از ChatGPT بسیار اهمیت دارد و اگر یاد بگیریم چطور به درستی از ChatGPT سوال بپرسیم و سوالمان را به‌گونه‌ای مطرح کنیم که ChatGPT بتواند پاسخ بهتری را ارائه دهد و آنچه دقیقاً مد نظر ما است را تولید کند، آنوقت می‌توان بهینه‌تر از آن استفاده کرد و این ابزار جدید هوش مصنوعی کارایی بیشتری خواهد داشت.

مثلاً در مثال بالا شاید بهتر بود ابتدا از ChatGPT می‌خواستیم مقدمه بخش «توضیح رنگ آسمان» را تولید کند و بعد می‌توانستیم در سوالی جداگانه از ChatGPT بخواهیم متن مربوط به زیربخش اول این بخش یعنی «رنگ‌های نور و امواج الکترومغناطیسی» را به ما بدهد.

تصویر گرافیکی یک انسان و یک ربات در یک اتاق در حال خواندن متن روی کاغذ (تصویر تزئینی مطلب چت جی پی تی چیست)

اما همچنان باید گفت، مسئله اینجاست که تولید نوشته‌های وبلاگی با هوش مصنوعی در واقعیت چندان تفاوت ویژه‌ای را به وجود نمی‌آورد. قطعاً محتوای تولید شده با هوش مصنوعی بسیار قابل تحسین و تاثیرگذار است، اما از کمبود چشم‌انداز منحصربفرد، تجربه و میزان عمقی رنج می‌برد که خوانندگان به دنبال آن هستند.

به جای اینکه مطالب وبلاگی را تماماً با استفاده از هوش مصنوعی تولید کنیم، می‌توان از هوش مصنوعی و ChatGPT به عنوان دستیار استفاده کرد تا امر خلق مطالب و تولید محتوای متنی به میزان زیادی تسهیل شود.

برای مثال، می‌توانیم از هوش مصنوعی بخواهیم موضوعات و طرح‌های کلی را برای ما تولید و حتی برخی از بخش‌های اساسی را تکمیل کند؛ اما محتوای اصلی باید دارای چشم‌انداز و تجربیاتی منحصربفرد باشد تا بتوان برتری لازم را نسبت به سایر نوشته‌های وبلاگی بدست آورد.

استفاده از Chat GPT برای جستجوی اطلاعات

اگر به Chat GPT اعتماد داشته باشیم، می‌توانیم از آن به جای یک موتور جستجو برای یافتن پاسخ سوالاتمان استفاده کنیم. فقط باید در نظر داشته باشیم که هوش مصنوعی چت جی پی تی با داده‌هایی مربوط به پیش از سال ۲۰۲۱ آموزش داده شده است. این یعنی ChatGPT چیزی راجع به آب و هوای امروز یا دیگر روندهای اخیر نمی‌داند. با این حال، Chat GPT می‌تواند با هر نوعی از اطلاعات واقعی به خوبی دست و پنجه نرم کند.

برای مثال از چت جی پی تی پرسیده شده است تا ۵۰ رقم اعشار ابتدایی عدد $$ \Pi $$ را بخواند. نتیجه در تصویر زیر آمده است.

استفاده از ChatGPT به عنوان موتور جستجو

به عنوان مثالی دیگر، از ChatGPT پرسیده شده است چرا آسمان در هنگام غروب آفتاب قرمز است. نتیجه در تصویر زیر مشاهده می‌شود.

کاربردی بودن ChatGPT در خصوص همه موارد متنی

روی هم رفته از چت جی پی تی می‌توان برای تولید هر نوعی از متن مثل نوشته‌های وبلاگی، انشاء، کدهای برنامه نویسی و بسیاری از موارد متنی دیگر استفاده کرد. می‌توانیم خلاقیت به خرج دهیم و خودمان کاربردهای جدیدی را برای ChatGPT ابداع کنیم.

یکی از مزیت‌های اصلی داشتن هوش مصنوعی مثل Chat GPT این است که به وسیله آن توانایی کاوش و یافتن چیزهای جدید میسر می‌شود. می‌توان چشم‌اندازهایی کاملاً جدید و زوایای حمله‌ای شگفت‌انگیز را کشف کرد که فرصت‌هایی بی‌شمار و مزیت‌های بسیاری را فراهم می‌سازند.

به عنوان آخرین مثال در این مطلب از مجله فرادرس از ChatGPT خواسته شده است تا یک صفحه وب HTML را برای یک شرکت استارتاپی ایجاد کند. سوال و پاسخ در تصویر زیر آمده است.

برنامه نویسی با چت جی پی تی ChatGPT
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

خروجی کدهای HTML تولید شده توسط Chat GPT در تصویر زیر آمده است.

طراحی سایت با ChatGPT چت جی پی تی

نتیجه چندان تاثیرگذار نیست، اما به هر حال به احتمال زیاد دلیلش این است که در متن سوال، از ChatGPT خواسته شده تا صفحه‌ HTML ساده‌ای را بسازد.

نتایج نهایی ارائه شده به وسیله ChatGPT تا ۵۰۰ کلمه دارای محدودیت هستند. اگر از آن بپرسید تا وب‌سایتی کامل برای کسب و کار شما بسازد، قطعاً می‌تواند این کار را انجام دهد، اما در هر صورت محدودیت کاراکترهای تولیدی در نتیجه حاصل شده موثر خواهد بود.

حال در بخش انتهایی مطلب ChatGPT چیست به این پرسش مهم پاسخ می‌دهیم که بلاخره آیا باید از ChatGPT و در کل از هوش مصنوعی برای تولید محتوای متنی استفاده کنیم یا هنوز زود است؟

آیا بهتر است در نوشتن از هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

در سال‌های اخیر تحولات در حوزه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی با شتابی بی حد و حصر در حال پیشرفت است. این روزها، به آسانی می‌توان با هوش مصنوعی پست وبلاگی نوشت. اساساً تنها کافی است موضوع را به هوش مصنوعی و Chat GPT ارائه بدهیم.

اما حداقل فعلاً بهتر است برای نوشتن مطالب وبلاگی از هوش مصنوعی و ابزارهایی مثل ChatGPT استفاده نکنیم. در نوشتن مطالب وبلاگی یا سایر انواع محتوای نوشتاری با تکیه بیش از حد بر هوش مصنوعی ممکن است مشکلات احتمالی مختلفی اتفاق بیوفتد.

یکی از مشکلات اصلی این است که محتوای تولید شده به وسیله هوش مصنوعی اغلب ممکن است در خصوص قابلیت‌های ارائه شده توسط انسان‌های نویسنده مثل خلاقیت، چشم‌انداز منحصربفرد، تجربه و سایر موارد، کاستی‌هایی داشته باشد. این کاستی‌ها می‌توانند منجر به تولید محتوایی شوند که کسل‌کننده است و برای خوانندگان چندان جذابیتی نخواهد داشت. یعنی همین اطلاعات در بسیاری از منابع دیگر هم وجود دارد و چیز جدیدی ارائه نشده است.

تصویر گرافیکی یک ربات با یک گل سفید در کف دستانش (تصور تزئینی مطلب ChatGPT چیست)

علاوه بر این، محتوای تولید شده به وسیله هوش مصنوعی همیشه دقیق نخواهد بود و حتی ممکن است درست نباشد و واقعیت نداشته باشد. به همین دلیل در صورتی که بخواهیم از محتوای ارائه شده توسط هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری‌های مهم یا سایر وظایف و کارهای حساس استفاده کنیم، این نقطه ضعف می‌تواند مشکل‌ساز شود.

این مسئله مخصوصاً زمانی بد و مشکل‌ساز است که نویسنده با موضوع آشنایی نداشته باشد و هوش مصنوعی پاسخی واقع‌گرایانه تولید کند که اشتباه است و صحت ندارد.

مطمئن باشید که برای نوشتن این مطلب از ChatGPT استفاده نشده است. اما به هر حال می‌توان از این ابزار به طور گسترده‌ای برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد. در واقع فعلاً ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی مشابه را می‌توان به عنوان دستیاری کارامد و مفید به کار گرفت.

جمع‌بندی

در این مطلب پیرامون فناوری جدید و پرهیاهویی به نام ChatGPT و نحوه استفاده از آن توضیحات لازم ارائه شد و سعی کردیم پرسش ChatGPT چیست را به طور جامع پاسخ دهیم. در مجموع باید گفت که هوش مصنوعی از همیشه به ما نزدیک‌تر است و یکی از دستاوردهای تاثیرگذارتر و تحسین‌برانگیزتر آن نیز Chat GPT ارائه شده توسط OpenAI به حساب می‌آید.

در این مطلب پیرامون پرسش ChatGPT چیست شرح داده شد که ChatGPT یک هوش مصنوعی مکالمه‌گر جدید است که می‌تواند محتوای متنی منحصربفرد بر اساس دستورالعمل‌های کاربران تولید کند. چت جی بی تی می‌تواند مسائل کد نویسی و ریاضی را حل کند و همچنین نوشتن مقالات و پُست‌های وبلاگی هم از دیگر قابلیت‌های این چت‌بات و مدل زبانی هوش مصنوعی به حساب می‌آید.

اگرچه ChatGPT چشمگیر و تاثیرگذار است، هنوز به تکامل و تعالی مورد نظر نرسیده است. گاهی Chat GPT پاسخی به ما می‌دهد که در واقعیت صحیح نیست، اما این پاسخ را آنقدر متقاعدکننده ارائه می‌دهد که تشخیص ناصحیح بودن آن بسیار دشوار است.

تنها در طول زمان مشخص خواهد شد که آینده هوش مصنوعی چه چیزی را در پی خواهد داشت. اما یک چیز را می‌توان به طور قطع بیان کرد؛ هوش مصنوعی همچنان در مراحل آغازین به سر می‌برد، اما در همین مرحله هم قابلیت‌هایی را نشان داده است که هرگز حتی قابل تصور هم نبوده‌اند.

به هر حال مدل زبانی ChatGPT محصولی است که اکثر شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی مبتنی بر متن به عنوان موتور هوش مصنوعی خود در آینده نزدیک آن را مورد استفاده قرار خواهند داد. برای مثال، شرکت WriteSonic همین حالا نسخه Chat GPT سفارشی خودش را معرفی کرده و آن را ChatSonic نامیده است.

بر اساس رای ۷۰۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
codingem.com
۹۵ دیدگاه برای «ChatGPT چیست؟ – آنچه باید درباره چت جی پی تی بدانید»

سلام مراحل رو رفتم ولی در مرحله ساخت اکانت میگه شما بلاک شدین
یکی بیاد پادر میونی کنه منو چت جی پی تی رو آشتی بده

بسیار عالی بود
لطفان درباره استفاده از chatgpt در bing راهنمایی کنید


‌با سلام و احترام؛

صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است بسیار خرسند و مفتخریم.

برای آشنایی با هوش مصنوعی Bing و نحوه استفاده از آن، مطالعه مطلب زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

  • هوش مصنوعی بینگ چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟
  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام، تمام مطالب را خواندم، متشکر،
    دید کلی خیلی خوبی قبل از استفاده از چت جی پی تی به من داد، و خوشحالم ک نقاط ضعف ش رو مطرح کردید، حداقل اینطوری میدونم کجاها باید بیشتر حواسم جمع باشه و کجاها به طور کامل بهش اتکا نکنم.
    ممنون👍🌷


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است بسیار خرسند و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    به تازگی شرکت OpenAI اجازه دسترسی کاربرانی را که از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده می‌کنند به ChatGPT نمی‌دهد. در این خصوص در ابتدای بخش «چطور از ChatGPT استفاده کنیم» در این مطلب توضیحات لازم ارائه شده است. به طور خلاصه، ابزار تغییر IP شما باید قابلیت استفاده از ChatGPT را داشته باشد و برای این منظور سرورها یا پروتکل‌های مخصوصی را ارائه دهد. همچنین می‌توانید کلید API از OpenAI دریافت و در اپلیکیشن‌های شخص ثالث با ارائه کلید API از ChatGPT استفاده کنید.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    با سلام و تشکر بابت نشر اطلاعات مفید
    من میخوام با استفاده از هوش مصنوعی 1) پلان و نقشه تصویری با توصیفاتی که ارائه میشه ترسیم بشه و 2) در محیط های دیتابیس نظیر اکسس اطلاعات و برنامه های خروجی با کمک هوش مصنوعی برنامه ریزی بشه.
    باید از چه ابزار هایی استفاده کنم ؟

    این آموزش که گذاشتین قابل استفاده نیست، وقتی وارد سایت میشیم و گزینه try رو میزنیم یه صفحه ای میاره که میگه شما بلاک شدین، با vpn و مرورگرهای مختلف هم تست کردم بازم همون پیغام میاد و اصلا به قسمت لاگین نمیرسه

    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    با تشکر از ارسال دیدگاه در این خصوص، اکنون مطلب به‌روزرسانی شده است و می‌توانید برای رفع مشکل خود ابتدای بخش «چطور از ChatGPT استفاده کنیم» را مجدداً مطالعه بفرمایید.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام
    تشکر بابت به اشتراک گذاری اطلاعات مفیدتون
    یه سوال داشتم :
    در هنگام ثبت نام درخواست ثبت شماره تلفن داره ؛ اس ایران در لیست کشورها هست ، ولی وقتی شماره تلفن وارد می کنیم خطا میده کشور شما در لیست کشورهای خدمات AI نیست
    چه کنیم ؟

    با سلام؛

    پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت پاسخ، مطلب زیر را مطالعه کنید:

    نحوه استفاده از چت جی پی تی ChatGPT در ایران – از صفر تا صد

    با تشکر از همراهی شما با مجله فرادرس

    آیا استفاده از ChatGPT کاملا رایگان است یا بد از پرسیدن چندین سوال اعتبار به پایان می‌رسد و دوباره باید شارژ کرد.
    در سایتی گفته شده بود اعتبار اولیه ۵ دلار است که بعد از اتمام باید مجدد دلاری شارژ شود.
    البته سایت مذکور فروشنده اکانت و شماره تلفن مجازی بود.


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    سرویس ChatGPT شرکت OpenAI دارای ۲ نوع حساب کاربری است. یک نوع حساب رایگان است که محدودیت‌هایی دارد. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به عدم ارائه پشتیبانی مشتریان و اولویت‌دهی پایین‌تر در پاسخگویی اشاره کرد. نوع دیگر، حساب اشتراکی است که ماهیانه باید بابت آن هزینه پرداخت شود. تفاوت اصلی این است که سرعت پاسخگویی در حساب اشتراکی بالاتر است و البته یک تفاوت مهم دیگر هم نسخه GPT مورد استفاده در حساب اشتراکی به حساب می‌آيد. ChatGPT رایگان از نسخه GPT-3.5 استفاده می‌کند، اما با خرید اشتراک می‌توانید از مزایای نسخه جدید GPT-4 بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به GPT-4 مطالعه مطلب زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

  • GPT 4 چیست؟ – مزایا و تغییرات نسبت به GPT-3
  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام
    بابت مقاله بسیار ممنونم.
    نسبت به تکنولوژی‌‌های گذشته چه کار کردیم؟ آیا در برابر تهدید آنها برنامه خوبی طراحی کردیم؟
    مثال: با آمدن خودرو به زندگی انسانها در هفته چند نفر کشته می شوند؟! آیا واقعا برای کاهش تلفات برنامه موفقی داشتیم؟!
    نگران عادی شدن مسائل هستم و می ترسم از کنار خطرات هوش مصنوعی هم، به سادگی گذر کنیم.

    درود بر شما جناب خوشنویس، دختر بنده سال دوم علوم کامپیوتر است، بنظرتون برای ارتقا دانشش چه دوره هایی موازی بادانشگاهش برایش مفیدست؟


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    لازم است ابتدا مشخص کنیم که به فعالیت در چه حوزه‌ای علاقه‌مند هستیم و سپس بر اساس آن می‌توان دوره‌های آموزشی مرتبط را گذراند و دانش و مهارت خود را در مسیر انتخابی ارتقا بخشید. مثلاً از جمله شاخه‌ای کلیدی در حوزه علوم کامپیوتر می‌توان به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، رباتیک، توسعه بازی‌های کامپیوتری، علم داده، گرافیک کامپیوتری، برنامه نویسی Embedded، رمزنگاری و امنیت سایبری، محاسبات ابری، توسعه وب و سایر موارد اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که تقریباً در اکثر شاخه‌های علوم کامپیوتر کاربرد دارد، «برنامه نویسی پایتون» است. توصیه می‌شود حتماً در حین تحصیل دانشجویان سعی کنند مهارت برنامه نویسی پایتون را تا حد امکان ارتقا دهند. بهترین راه برای یادگیری برنامه نویسی هم انجام تمرین و پروژه است.

    تعداد دوره‌های آموزشی مرتبط با پایتون در سایت فرادرس قابل توجه است و برای دسترسی به این دوره‌ها، تنها کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن موبایل فرادرس شویم و عبارت «آموزش پایتون» را در قسمت جستجوی سایت وارد کنیم. می‌توان با دوره‌های مقدماتی شروع کرد و بعد دوره‌های پروژه‌محور را گذراند. همچنین مطالب مفید متعددی هم در مجله فرادرس پیرامون زبان پایتون و همچنین شاخه‌های مختلف علوم کامپیوتر ارائه شده است.

    برای شروع برنامه نویسی پایتون، پیشنهد می‌شود یادگیری را با دوره‌های زیر آغاز کنید.

  • آموزش برنامه نویسی پایتون ویژه نوجوانان – بخش یکم
  • آموزش برنامه نویسی پایتون Python – مقدماتی
  • همچنین مطالبی که مطالعه آن‌ها در این خصوص پیشنهاد می‌شود هم در ادامه فهرست شده‌اند.

  • رشته علوم کامپیوتر | معرفی گرایش ها، حقوق و درآمد و بازار کار + فیلم آموزش رایگان
  • انواع برنامه نویسی – معرفی حوزه ها و کاربردهای مختلف برنامه نویسی
  • چگونه برنامه نویس شویم؟ — راهنمای کار و رشته برنامه نویسی
  • بهترین مسیر یادگیری پایتون چیست؟ — راهنمای شروع آموزش
  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام وقتون بخیر
    چقدر می تونیم به صحت جوابی که ChatGPT به ما می دهد اعتماد کنیم؟

    بسیار مفید بود.متشکرم


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است بسیار خرسند و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    در این مطلب راجع به این موضوع توضیحات لازم ارائه شده است. در بخش معایب ChatGPT توضیح داده‌ایم که:

    «چت جی پی تی لحن بیان متقاعدکننده‌ای دارد، حتی وقتی در حقیقت اشتباه می‌کند. در واقع ممکن است ChatGPT پاسخی را تولید کند که درست به نظر می‌رسد، اما در واقعیت چنین نیست. بسته به سطح دانش کاربر، ممکن است تشخیص این مسئله دشوار باشد. تجزیه و تحلیل جواب‌های Chat GPT برای اینکه بفهمیم چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است، امری زمان‌بر خواهد بود.»

    البته اکنون با ارائه GPT-4، با توجه به قابلیت‌های جدیدی که به آن اضافه شده است و پیشرفته‌تر بودنش نسب به GPT-3.5 یا همان ChatGPT رایگان، بیشتر می‌توان به آن اعتماد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به GPT-4 می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

  • GPT 4 چیست؟ – مزایا و تغییرات نسبت به GPT-3
  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام
    دیشب ثبت نام کردم و یه حساب ساختم از امروز صبح دسترسی نمیده با این ارور

    You do not have access to chat.openai.com.

    The site owner may have set restrictions that prevent you from accessing the site.
    یه راهنمایی میکنید چیکار کنم
    مچکر

    اینگونه چیز ها ممکن است در آینده فاجعه ای عظیم در تمام جهان به وجود بیاورند

    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام وقت بخیر
    آیا مقاله به صورت سئو شده تولید کند؟

    درود و سپاس بیکران از توضیحات کامل در مورد هوش مصنوعی chatGPT
    خیلی جالب بود 👏


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    برای تولید مقاله سئو شده در حال حاضر تنها می‌توانید از ChatGPT به عنوان دستیار استفاده کنید. به طور کلی اما فعلاً حداقل به زبان فارسی ChatGPT خروجی‌های مطلوبی برای تولید پًست‌های وبلاگی ارائه نمی‌دهد. در این خصوص در همین مطلب توضیحات بیشتری در بخش «کاربرد چت جی پی تی در تولید نوشته های وبلاگی» ارائه شده است.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام وقت بخیر
    چگونه می‌توانیم اکانت رایگان تهیه کنیم یا شماره تلفن غیر واقعی بهش بدیم؟

    با سلام
    احساس میکنم آقای خوش نویس یک Chat GPT هست از نوع پاسخ دادنشون 😉
    ممنون از مطلب خیلی خیلی خوبتون

    سلام خیلی ممنون از توضیحات مفید و خوب شما از سایتopenai
    خیلی عالی بود ممنون


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    وب‌سایت‌هایی وجود دارند که شماره تلفن مجازی ارائه می‌دهند. باید به یکی از این وبسایت‌ها مراجعه و مخصوص ChatGPT شماره مجازی تهیه کنید. سپس شماره مربوطه را در وبسایت OpenAI وارد می‌کنید و پیامک حاوی کد تایید را از طریق همان سایت ارائه دهنده شماره مجازی دریافت خواهید کرد و پس از وارد کردن کد تایید می‌توانید به چت‌جی‌پی‌تی دسترسی پیدا کنید.

    همچنین مطلب دیگری هم پیرامون این موضوع پیشتر در مجله فرادرس منتشر شده است که پیوند دسترسی به آن در ادامه آمده و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مطالعه بفرمایید.

  • نحوه استفاده از چت جی پی تی ChatGPT در ایران – از صفر تا صد
  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    مرسی


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است بسیار خرسند و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام ایا ممکن است این برنامه.سیستم یا موبایل ما رو هک یا به ان نفوذ کند


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    خیر، ChatGPT یک مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی و در واقع یک چت‌بات به حساب می‌آید که به پرسش‌های کاربران پاسخ می‌دهد و می‌توان از آن به عنوان دستیار در اکثر کارهای مختلف استفاده کرد. اینکه ChatGPT یا هر هوش مصنوعی دیگری روزی از کنترل انسان خارج و آنقدر هوشمند شود که سر خود دست به اقداماتی مثل هک کردن سیستم یا موبایل کاربران بزند، بحثی بسیار پیچیده و طولانی است و اختلاف نظر‌های بسیاری در این خصوص وجود دارد. اما به طور قطع یک هکر می‌تواند با پرسیدن سوال از ChatGPT برای هک کردن سیستم یا موبایل کاربران کمک بگیرد. به طور کلی شما می‌توانید با رعایت نکات امنیتی و استفاده از ابزارهای افزایش امنیت، به‌روزرسانی سیستم و سایر اقدامات لازم، احتمال هک شدن و نفوذ را به میزان زیادی کاهش دهید.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام آیا chatgpt می تواند جای معلمین زبان را بگیرد و من به عنوان یک زبان آموز می توانم یک مکالمه ی آموزشی با این فناوری داشته باشم بگونه ای که اگر در مکالماتم دچار اشتباه شدم غلط های گرامری و گفتاری من را تصیح کند..


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    سوال شما را از ChatGPT پرسیدیم و او اینگونه پاسخ داد:

    «بله، ChatGPT می‌تواند به عنوان جایگزینی برای معلم‌های زبان عمل کند و به شما به عنوان زبان‌آموز کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. با استفاده از ChatGPT، شما می‌توانید مکالمه آموزشی با فردی مجازی انجام دهید که می‌تواند غلط های گرامری و گفتاری شما را تصحیح کند.

    اما به دلیل اینکه ChatGPT سامانه هوش مصنوعی به حساب می‌آید، در برخی موارد ممکن است به نحو دقیقی نتواند به شما برای تصحیح غلط‌های گرامری و گفتاری کمک کند. به همین دلیل، به منظور استفاده از ChatGPT به عنوان جایگزینی برای معلم زبان، بهتر است این هوش مصنوعی با داشتن یک معلم زبان حرفه‌ای ترکیب شود تا بتوان بهترین نتیجه را در یادگیری زبان از این ترکیب بدست آورد.»

    در خصوص کاربردهای ChatGPT پیشنهاد می‌شود مطلب زیر را مطالعه کنید:

  • کاربردهای ChatGPT چیست؟ – ۱۱ استفاده مهم از چت جی پی تی

  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام. ممنون از مقالتون. من شماره مجازی خریدم و با اون وارد شدم. دو مرتبه هم از chatGpt استفاده کردم ولی بار سوم هنگام وارد شدن آی پی منو شناسایی کرد و چون مال ایران بود دسترسی منو قطع کرد.

    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است بسیار خرسند و مفتخریم.

    ابتدا لازم است به هر نحو آی‌پی خود را تغییر دهید و سپس سعی کنید دوباره وارد ChatGPT شوید. به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    با سلام
    به نظر بنده پروژه جالبی می باشد اما همانطور که در آخر ذکر کردید ممکن هست جوابهای واقعگرایانه ای از آن صادر نشود
    با تشکر


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    با سلام
    در ابتدا از سایت خوبتان تشکر ویژه داشته و بنده از زمان دانشجویی مشتری پکیجهای خوب هوش مضنوعی با matlab بودم
    نکته ای که به نظر بنده می آید و شما نیز در آخر مقاله به آن اشاره کردید همان موضوع جوابهای غلط واقعگویانه می باشد
    با تشکر


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    چقدر مشاغل با این chatgpt نابود میشود وامار بیکاری در دنیا افزایش پیدا میکند


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    در آینده ای نچندان دور هوش مصنوعی جای نبوغ بشر رو خواهد گرفت

    ایا وت جی بی تی میتواند پروژه های سخت برنامه نویسی را انجام دهد

    این نوع هوش مصنوعی که قصد دارد به جای انسان تصمیم گیری و یا خلاقیت انجام دهد، بسیار واضح هست که، خسارت های جبران ناپذیری به خلاقیت،تکامل انسان، شغل، حس مثبت بودن انسان میزند.هدف از این تکنولوژی برام سواله،براش هیچ کارایی الا خیانت به انسان و بشریت نمیبینم


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    با سپاس از توضیحات کامل و مفید
    ولی حیف که ما در ایران هستیم و دستمان کوتاه

    ‌‌
    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    برای یادگیری نحوه استفاده از ChatGPT در ایران، پیشنهاد می‌شود مطلب زیر را مطالعه کنید:

  • نحوه استفاده از چت جی پی تی ChatGPT در ایران – از صفر تا صد
  • ‌‌
    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.
    ‌‌

    یه سوال فنی
    این که میتونه مثاعل پیچیده ریاضی رو حل کنه یه برنامه نویس حرفه ای پیدا نمیشه با هر زبون برنامه نویسیی از این یه ماینر بسازه که اسمش بشه ماینر مجازی روی هاست یا سرور مجازی بشه رانش کرد به نظرتون به این حد تکنولوژی رسیدیم؟ یا هنوز زوده به جای دستگاه ماینر یه فایل چند کیلوبایتی درست بشه؟

    ‌‌
    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    شرکت OpenAI برای چت‌جی‌پی‌تی API هم ارائه داده است که می‌توان با استفاده از آن در پروژه‌های خود، محصولات مختلفی را برای مقاصد مختلف تولید کرد. قطعاً انجام محاسبات ریاضی پیچیده نیازمند قدرت محاسباتی بسیار بالایی است و منابع ChatGPT بسیار محدود هستند. همچنین به طور قطع شرکت سازنده این چت‌بات برای مدیریت منابع و فراهم کردن امکان خدمات‌دهی به تمام کاربران، محدودیت‌هایی را در خصوص میزان مصرف منابع اعمال کرده است. البته احتمال دارد نسخه پولی ChatGPT دارای منابع محاسباتی بیشتری باشد.

    بری آشنایی بیشتر با کاربردهای ChatGPT پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

  • کاربردهای ChatGPT چیست؟ – ۱۱ استفاده مهم از چت جی پی تی

  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.
    ‌‌

    ممنون از مطلب مفیدتون


    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته بسیار خشنود هستیم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام. می خواستم بپرسم آیا اگر مقالهء علمی نوشته باشیم و بخواهیم ببینیم آیا آن مقاله دارای مشکلات ساختاری یا محتوایی است، این برنامه قابلیت آن را دارد که مشکلات آن را به ما بگوید؟


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    به نظر می‌رسد بهترین پاسخگو به سوال شما می‌تواند خودِ ChatGPT باشد. بنابراین، همین سوال شما را از ChatGPT پرسیدیم و پاسخ نسبتاً دقیق و هوشمندانه‌ای را هم دریافت کردیم که در ادامه آمده است.

    «بله، ChatGPT به عنوان سیستم هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات ساختاری و محتوایی مقاله علمی خود را شناسایی کنید. با این حال، ChatGPT تنها یک سیستم پردازش زبان طبیعی است و نمی‌تواند به صورت جزئی و دقیق مشکلات را شناسایی کند، به خصوص اگر متن مقاله به زبان انگلیسی نباشد و به زبان دیگری نوشته شده باشد.

    در عوض، برای شناسایی مشکلات ساختاری و گرامری در مقالات علمی، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند Grammarly و Turnitin استفاده کنید که قابلیت شناسایی خطاهای گرامری و محتوایی متن را دارند. همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات ویرایش مقاله، مشکلات ساختاری و محتوایی مقاله خود را بهبود بخشید.»

    در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با کاربردهای مختلف ChatGPT، مطلب زیر را هم مطالعه کنید.

  • کاربردهای ChatGPT چیست؟ – ۱۱ استفاده مهم از چت جی پی تی

  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.


    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است بسیار خرسند و مفتخریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    Hello and greetings
    It was very helpful. Thank you


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته بسیار خشنود هستیم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام مهندس جان. واقعا عالی بود دست مریزاد

    سلام سوال من اینه که این برنامه الگوریتم پاندارو برای محتوا نویسی رعایت میکنه یا نه؟ منظورم اینه که وقتی برای محتوا گذاری سایت ازش استفاده بشه یا همون وبلاگ نویسی کپی هستش محتوای ارایه شده و باید تغییرات در متن داده بشه ؟ یا مشابه ان متن داخلگوگل وجود داره؟


    جناب مهندس بهرامی عزیز، با سلام و احترام؛

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته بسیار خشنودم. خیلی لطف دارید، بی‌نهایت سپاسگزارم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

    ‌‌

    سلام در مورد نوشتن مقالات ISI میشه به عنوان دستیار نوشتن متن مقاله کمک گرفت؟


    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    بله، در حال حاضر همان‌طور که در این مطلب هم شرح داده شده است، می‌توان از هوش مصنوعی ChatGPT به عنوان دستیار در اکثر کارهای روزانه و فعالیت‌های شغلی به ویژه در زمینه نوشتن محتوای متنی استفاده کرد.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    صميمانه از شما سپاسگزارم كه وقت گذاشتيد و در اين خصوص اطلاعات جامعي در اختيار ما گذاشتيد.


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است بسیار خرسند و مفتخریم.

    ابتدا لازم است به هر نحو آی‌پی خود را تغییر دهید و سپس سعی کنید دوباره وارد ChatGPT شوید. به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    بابک جان عالی بود. آینده استفاده از چنین ابزاری کمی به نظرم ترسناک میاد و امیدوارم باعث از دست دادن موقعیت شغلی افراد متخصص نشه! 🙂

    سلام خسته نباشین
    من هر کاری میکنم با هر فیلتر شکنی که امتحان‌میکنم‌نمتونم وارد سایت چت جی‌بی‌تی بشم که بتونم اکانت بسازم.چیکار کنم؟


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    برای رفع مشکل، پیشنهاد می‌شود مطلب زیر را مطالعه کنید:

  • نحوه استفاده از چت جی پی تی ChatGPT در ایران – از صفر تا صد

  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    احتمالش هست ولی نه در این حد که ادم بترسه.
    من یه مثال ساده به دوستان زدم، خالی از لطف نیست اینجا هم بگم.
    تولیدات هوش مصونوعی مثل فرش ماشینی می مونه، درسته طرح و نقش خوبی داره ولی به پای فرش دستباف نمیرسه.
    به نظر من استفاده از هوش مصنوعی فراگیر خواهد شد ولی ارزش متخصص ها از بین نخواهد رفت. در کلیت کار انسان یه چیز دیگه س


    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته بسیار خشنود هستیم.

    متاسفانه دسترسی به ChatGPT و بسیاری از فناوری‌های دیگر در ایران با دشواری‌ها و چالش‌های فراوانی مواجه است.

    اما در هر صورت شما می‌توانید با تغییر IP و همچنین خرید شماره مجازی موقت از وب‌سایت‌های ارائه دهنده این خدمات به ChatGPT دسترسی پیدا کنید.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.


    با سلام و احترام؛

    جناب آقای حامد قناد عزیز؛

    صمیمانه از همراهی شما و ارائه بازخورد سپاسگزارم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته بسیار خوشحالم.

    به نظرم چندان جای ترس و نگرانی وجود نداره. هوش مصنوعی در هر جایی که ظرفیت و توانش رو داشته باشه می‌تونه جایگزین انسان بشه و به جاش انسان‌ها می‌تونن در نقش‌ها و حوزه‌هایی فعالیت داشته باشن که هوش مصنوعی در اون‌ها ضعف داره. در واقع حداقل فعلاً هوش مصنوعی در حد دستیاری کارآمد و مفید برای افراد می‌تونه استفاده بشه و کارها رو برای انسان آسون‌تر کنه. در نتیجه بهره‌وری افزایش پیدا می‌کنه و کار بیشتری در زمان کمتری قابل انجام هست. البته در نهایت اینکه واقعاً چه اتفاقی قراره رخ بده ۱۰۰ درصد قابل پیش‌بینی نیست و تنها باید منتظر باشیم و ببینیم چه تحولاتی قراره اتفاق بیوفته.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    عالی بود.
    میشه بگین با شماره مجازی هم میشه ثبت کرد؟

    به نظرم اگه در جای مناسب از این علم استفاده بشه ، فایده اش زیاده ، چون الان بهترین مهندسین رو داریم که برنامه نویسی می کنن ولی از علم چت جی پی تی برای کسایی که آلزایمر می گیرن در جهت یابی آدرس بسیار مفید می تونه باشه

    ‌‌
    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    مطلبی هم در خصوص کاربردهای ChatGPT به تازگی در مجله فرادرس منتشر شده است که توصیه می‌شود برای آشنایی بیشتر با کاربردهای این مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی آن را مطالعه کنید.

  • کاربردهای ChatGPT چیست؟ – ۱۱ استفاده مهم از چت جی پی تی
  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته بسیار خشنود هستیم.

    بله، شما می‌توانید از وب‌سایت‌های ارائه دهنده شماره مجازی استفاده و از این طریق به سرویس ChatGPT دسترسی پیدا کنید.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    حالا با این اوصاف با وجود چنین هوش مصنوعی ای که میتونه برنامه نویسی کنه ، بنظر شما ظرف 10 یا 20 سال آینده ، شغل برنامه نویسی نابود میشه ؟؟؟ یعنی از این به بعد هوش مصنوعی جای ما انسانها برنامه نویسی میکنه؟


    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    سوال شما را از ChatGPT پرسیدیم و پاسخ نسبتاً مناسب و هوشمندانه‌ای را هم دریافت کردیم که در ادامه آمده است.

    «هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن همواره در حال توسعه هستند و در آینده نزدیک احتمالاً قابلیت‌های بیشتری را برای پردازش داده‌ها و تصمیم‌گیری‌های هوشمند ارائه خواهند داد. با این حال، نابود شدن شغل برنامه‌نویسی به دلیل پیشرفت این تکنولوژی‌ها تا این حد صرف نظر از آن، و با توجه به چالش‌های بیشماری که برای پیاده‌سازی و توسعه هوش مصنوعی وجود دارد، امری غیر واقعی به نظر می‌رسد.

    به عنوان مثال، ایجاد و آموزش الگوریتم‌های هوشمند برای پردازش داده‌ها، به نیروی انسانی برای تولید و تحلیل داده‌ها نیاز دارد. همچنین، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی به دانش خاصی نیاز دارد که به تنهایی توسط سیستم‌های هوشمند قابل ارائه نیست.

    به طور خلاصه، احتمالاً شغل برنامه نویسی در آینده تحت تأثیر پیشرفت‌های تکنولوژیکی قرار خواهد گرفت، اما به نظر نمی رسد که به طور کامل با هوش مصنوعی جایگزین شود و نیاز به وجود نیروی انسانی در این حوزه از بین برود.»

    در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با کاربردهای مختلف ChatGPT، مطلب زیر را هم مطالعه کنید.

  • کاربردهای ChatGPT چیست؟ – ۱۱ استفاده مهم از چت جی پی تی

  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    سلام سید
    با دقت بخوایم نگاه کنیم اصلا هوش مصنوعی به هیچ وجه نمی تونه جای برنامه نویسا رو بگیره
    اگه برنامه نویسی کرده باشین متوجه میشین ک وقتی می خوایم یه بازی/سایت/برنامه/و… بنویسیم فقط خودمون میتونیم چیزی ک تو ذهنمون هست رو دقیق پیاده کنیم و هیچ وقت یه هوش مصنوعی نمی تونه دقیق چیزی ک ما دنبالشیم رو بنویسه
    همین الان هم بهش بگیم یه چیزی برامون مثلا با زبون html بنویس ک در رابطه با یه صفحه فروش کالای دیجیتال باشه واقعا افتضاح کار می کنه و هیچ وقت نمی تونیم اون کد هارو بدون تغییر بزاریم و فقط شاید بتونیم ازش ایده بگیریم.
    ده سال دیگه هم شاید فقط بتونه فونت و یکم جذابیت به سایت اضافه کنه ولی فقط در حد یه دستیار تا آخرش باقی میمونه.
    پس اصلا جای نگرانی نیست 🙂

    برا من میزنه ارور🥲

    به نظرم این فن آوری مثل همه فن آوری های مفید دیگر پس از تکمیل شدن و رفع اشکال تبدیل به سلاح مهلکی برای مقابله با بشریت و نابودی انسانها بکارگیری خواهد شد


    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد خوشنودیم.

    از اینکه دیدگاه خودتان را به اشتراک می‌گذارید بسیار سپاسگزاریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    برای دسترسی به ChatGPT لازم است آی‌پی دستگاه شما به هر نحوی تغییر داده شود و همچنین برای ثبت‌نام و احراز هویت به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از شماره موبایل ایران وجود ندارد و به شماره مجازی نیاز خواهید داشت. علاوه‌بر این، همچنین در بسیاری از مواقع سرورهای ChatGPT به طور کامل اشغال می‌شوند و ChatGPT به جای پاسخ، پیام خطا نمایش می‌دهد. در این مواقع لازم است در زمان دیگری دوباره امتحان کنیم. همچنین ممکن است مشکل از IP هم باشد و شاید IP برخی کشورها در اولویت بالاتری قرار داده می‌شود یا به نوعی در وب‌سایت سرویس ChatGPT ساز و کاری برای تشخیص IP اصلی وجود دارد. اما آنچه بیشتر از همه محتمل است، همین اشغال شدن بیش از حد سرورهای ChatGPT است که منجر به بروز خطا می‌شود.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    آینده‌ی هوش مصنوعی خطرناک و ترسناکه! 😱

    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد خوشنودیم.

    دغدغه شما را با خودِ ChatGPT در میان گذاشتیم و او اینگونه پاسخ داد:
    «هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری رو به رشد، می‌تواند هم با چالش‌ها و هم با فرصت‌هایی همراه باشد. از طرفی، هوش مصنوعی قادر به حل بسیاری از مشکلات اجتماعی، پزشکی، کسب و کار و غیره است. از سوی دیگر، هوش مصنوعی با برخی چالش‌ها و خطرات همراه است که احتمال وقوع آن‌ها بر اساس نوع فناوری و نحوه استفاده‌ از آن متفاوت است.

    یکی از چالش‌های احتمالی هوش مصنوعی، از دست دادن شغل‌هایی است که با توجه به پیشرفت این فناوری، قابلیت جایگزین شدن توسط سیستم‌های هوشمند را دارند. همچنین، نگرانی‌هایی درباره‌ی حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات وجود دارد. هوش مصنوعی همچنین قادر است به سادگی در دسترس عده‌‌ای افراد بد نیز باشد و برای اهداف نامشروعی مورد استفاده قرار بگیرد.

    بنابراین، در کل نمی‌توان گفت که هوش مصنوعی خطرناک و ترسناک است، اما برای حفظ امنیت و استفاده درست از این فناوری باید مقررات و قوانین مناسبی تدوین و پیگیری شود.»

    از اینکه دیدگاه خودتان را به اشتراک می‌گذارید بسیار سپاسگزاریم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    فوق العاده است


    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته بسیار خشنود هستیم.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    شاید بشه گفت بوجود آوردن هوش مصنوعی توسط بشر، مانند ابزارهای اولیه ساخت بشر اولیه برای تسهیل در انجام کارهای روزمره و سرعت بخشیدن به آنهاست.
    هر چند در ابتدای کار است اما با سرعت تساعدی رشد علم در حوضه آی تی درست رسی به آن در آینده ی نزدیک دور از انتظار نیست.
    ولی آیا هوش مصنوعی مانند موتورهای جستجو کاربردی برای همه ی اقشار خواهد داشت و یا فقط در اختیار قدرت ها برای کنترل عوام خواهد بود؟
    باید منتظر بود و دید…

    سلام.ممنون از مطلب عالی ..آیا میشه برای ترجمه متون هم روی چت جی بی تی حساب کرد؟

    ‌با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    از اینکه دیدگاه و نظر خود را با ما به اشتراک می‌گذارید بسیار خوشنود و مفتخریم.

    ترجمه متن با ChatGPT در حال حاضر کیفیت مطلوبی ندارد و تقریباً به مانند Google Translate دارای برخی اشکالات و بسیار تحت‌الفظی است، هر چند با خروجی گوگل ترنزلیت تفاوت‌هایی دارد.

    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    با سلام و احترام؛

    صمیمانه از همراهی شما با مجله فرادرس و ارائه بازخورد سپاس‌گزاریم.

    در خصوص کاربردهای هوش مصنوعی پیش از این مطلبی را در مجله فرادرس منتشر کرده‌ایم. بسیار باعث خشنودی خواهد بود اگر این مطلب را هم مطالعه کنید و دیدگاه خودتان را برای ما ارسال بفرمایید.

  • کاربردهای هوش مصنوعی – ۲۰ کاربرد منحصر به فرد و جالب
  • برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

    نظر شما چیست؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *